quote:
Op zaterdag 1 oktober 2011 16:15 schreef MaGNeT het volgende:[..]
Bij 5 uur per dag TV kijken, zat je op zo'n 80 Euro stroom per jaar.
Met die nieuwe TV bespaar je 56 Euro stroom per jaar (verdubbel dit als je 10 uur TV kijkt per dag).
Hoeveel jaar doe je er over om die TV terug te verdienen?

Mijn huidige TV kan ik voor een mooie prijs verkopen. Ik hoef dus maar 150 euro bij te betalen.
Van 50hz ga ik dan naar 400/100hz, van LCD naar LED, zonder garantie naar 2 jaar garantie.
Daarnaast vind ik het onzin om in terugverdientijden te denken. Mijn uitgangspunt is een zo laag mogelijk verbruik zodat mijn zonne-installatie zometeen niet een godsvermogen kost. Ik hoop zometeen met een zonne-installatie van 3000 euro de komende 25 jaar in mijn energie behoefte te kunnen voorzien.
Met de nieuwe LED tv hoef ik straks ruim 350wp (500 euro) aan zonnepanelen minder uit te geven en heb ik ook nog eens beter beeld.
Door deze insteek ben ik nu slechts 23 euro per maand aan stroom kwijt terwijl ik niks aan comfort of voorzieningen hoef in te leveren. De stroomrekening wil ik binnen nu en een aantal jaar op 0 euro hebben.
Ik wil gewoon lage maandlasten die niet snel aan inflatie onderhevig zijn, dat is mij heel wat waard dus dat mag ook wat kosten

Prognose verbruik is nu 1500kwh en 500m3 (tweepersoonshuishouden in eensgezinswoning). Met de A+ tv moet ik dus richting de 1300kwh kunnen gaan
[ Bericht 1% gewijzigd door Revolution-NL op 01-10-2011 21:08:36 ]