abonnement Unibet Coolblue
pi_90620104
Ik ben in maart van dit jaar (2010) gescheiden. In het convenant is opgenomen, dat mijn ex kan blijven wonen in het huis en dat ik in de kosten van de hypotheek naar rato van inkomen zal bijdragen.

Inmiddels zijn we bijna een jaar verder, word mijn huis niet verkocht en ben ik aan het logeren en begin ik enigszins spijt te krijgen van deze afspraak. Afspraak=afspraak, dus daar hou ik me aan, maar als ik hier toch graag nieuwe afspraken over zou willen maken, hoe hard is dan de overeenkomst? Is dit open te breken of heeft mijn ex het recht volledig aan haar zijde en heb ik gewoon pech?
  donderdag 30 december 2010 @ 11:41:29 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_90621064
Ik heb er geen verstand van, maar het lijkt mij dat je het er dan allebei mee eens moet zijn. Zie bv hier http://echtscheidings.punt.nl/?r=1&id=293419

quote:
Wanneer jullie het samen eens zijn dat het convenant gewijzigd moet worden, is er geen enkel probleem. Maak dan een aanvullende overeenkomst, waarin je precies aangeeft wat uit het oorspronkelijke convenant moet komen te vervallen en wat daarvoor in de plaats komt. Natuurlijk moeten jullie handtekeningen eronder net als de datum waarop jullie het tekenen.

Als één van jullie beiden het convenant wilt wijzigen en de ander is het er niet mee eens, dan hangt het van het convenant af of de afspraken uberhaupt gewijzigd kunnen worden.

Onder bepaalde omstandigheden kan dat alleen wanneer er sprake is van onvoorziene omstandigheden op grond waarvan het niet redelijk is elkaar aan de gemaakte afspraken te houden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 30 december 2010 @ 12:31:47 #3
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_90623094
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 11:15 schreef PatriotOnline het volgende: