abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_90536007
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 16:04 schreef Pelgrim het volgende:
En nu lopen ze zelfs zand te strooien. Is het zout op ofzo?
Onder de min 8 graden werkt zout niet meer, en ik ben als fietser erg blij met meer stroefheid dankzij het zand! Zo supergoed worden de fietspaden niet bijgehouden... Moest gister van Zuid naar Noord, Apeldoornseweg op, maar die was errug slecht wat fietspad betreft naar boven, en terug was het wel beter maar lagen er sneeuwhopen her en der, dus was het papfietsen en het stuur rechthouden geblazen...

En ja, er wordt gewerkt met een mix van zand, zout en pekelwater.
Zie Arnhem bestrijdt gladheid met pekelwater (21 12 2010)
quote:
Update: 23-12-2010

Omdat zoutleveranciers maar zeer beperkt zout leveren, gaat de gemeente Arnhem de gladheid bestrijden met pekelwater, zand en nieuwe veegtechnieken.

Arnhem heeft contractueel nog recht op een 1000 ton zout, maar krijgt naar verwachting pas volgende week een nieuwe levering, van in totaal 80 ton zout. De gemeente is daardoor, net als de andere Nederlandse wegbeheerders, gedwongen om zeer zuinig met de zoutvoorraad om te gaan. Het deel van de zoutvoorraad dat op dit moment resteert, wordt bewaard voor eventuele calamiteiten. De gemeente strooit wel, maar met een combinatie van pekelwater en zand.

Veegtechniek
Om de gladheid op de wegen zo goed mogelijk te bestrijden, is vandaag ook een proef gedaan met nieuwe veegtechnieken. Op de hoofdwegen is een groep voertuigen ingezet bestaande uit twee schuivers, twee grote veegtractoren, een strooier en een fietspadschuiver die onder politiebegeleiding een fors deel van het hoofdwegennet over de gehele breedte in één keer schoon hebben gemaakt.

Beleid
Bij het strooien van de wegen zijn verkeersveiligheid en bereikbaarheid het belangrijkst. De gemeente heeft haar wegennet daarom in drie groepen ingedeeld: 1e urgentie, 2e urgentie en niet-urgent. Het strooien met pekelwater en zand geldt voor de wegen van de 1e urgentie. Als de gladheid daar bestreden is, komen de wegen van de 2e urgentie aan de beurt. De gemeente is gedongen deze prioriteit aan te brengen omdat pekelwater maar door een beperkt aantal strooiwagens gestrooid kan worden. Extra wagens die pekelwater en zand kunnen strooien zijn door verhuurbedrijven momenteel niet leverbaar.

Urgenties
De wegen die onder 1e urgentie vallen zijn: hoofdwegen, ontsluitingswegen, steile wijkontsluitingswegen busbanen en bruggen. Ook het centrumgebied en het stationsgebied vallen onder deze categorie. Wegen van de 2e urgentie zijn de zogenaamde wijkontsluitingswegen en voetgangersvoorzieningen zoals bushaltes en zebra's. Alle overige wegen vallen in de categorie niet-urgent en worden niet gestrooid.
Geen zout meer bij afvalbrengstations

Als gevolg van de zoutschaarste, is de gemeente gedwongen de levering van zout aan burgers bij de afvalbrengstations stop te zetten. Als de gemeente de verstrekking van strooizout aan burgers kan hervatten, wordt dat onmiddellijk gemeld op de gemeentelijke website.

Contract
De gemeente heeft een contract afgesloten met haar zoutleverancier waarin is vastgesteld dat ze recht heeft op 2000 ton zout. In een gemiddelde winter wordt ongeveer 1500 ton gestrooid. Tot nu toe is deze winter 1000 ton gebruikt.
Arnhem staat klaar om sneeuw te vegen (28-12-2010)
quote:
28-12-2010

Acht veegploegen staan in Arnhem klaar om de hoofdwegen en de fietspaden te vegen, zodra het dinsdag 28 december gaat sneeuwen. Daarmee verwacht de gemeente te voorkómen dat het verkeer grote hinder gaat ondervinden van de sneeuwval.

De laatste verwachting is dat het in de loop van de avond begint te sneeuwen. Valt de sneeuw 's nachts, dan gaat de aannemerscombinatie woensdagmorgen heel vroeg aan de slag. Arnhem heeft maandag 100 ton zout gekregen van de zoutleverancier. Dat maakt het mogelijk om de wegen na de sneeuwveeg- en -schuifronde ook met een mengsel van zand en zout te strooien.

Arnhem heeft deze winter al ongeveer 1.200 ton zout gestrooid. De gemeente heeft een contract afgesloten voor de levering van 2.000 ton zout door de winter heen. Wegens de piek in de vraag voldoet de leverancier daar nu maar mondjesmaat aan. Arnhem behoort samen met onder andere Rijkswaterstaat en Schiphol tot de kleine club wegbeheerders die van het nationale zoutloket strooizout krijgen geleverd als dat weer beschikbaar is.
De gemeente houdt alle wegen met de hoogste urgentie begaanbaar. Dat zijn de hoofdwegen, gebiedsontsluitingswegen en steile wijkontsluitingswegen (met inbegrip van de fietspaden), busbanen, bruggen, het centrum- en stationsgebied. Maandag heeft de aannemerscombinatie die voor de gemeente werkt, ook een groot aantal wegen van de tweede categorie behandeld (wijkontsluitingswegen, bushaltes, voetgangersoversteekplaatsen).

Afval ophalen
In hellende wijken in Arnhem-Noord is maandag restafval ingezameld. De inzameling van restafval gaat vandaag - dinsdag - verder in Klarendal, Sint Marten, Angerenstein en Paasberg. Bewoners mogen naast de minicontainer ook aparte huisvuilzakken aan straat zetten. Bewoners van steile straten kunnen het restafval aan een vlakke weg op de ophaalroute neerzetten. Dat maakt de kans groter dat ook hun afval wordt opgehaald.

Groenafval wordt deze week niet apart ingezameld. Groene minicontainers die aan straat staan, worden samen met de grijze containers geleegd in de ophaalwagen voor restafval. Dat groenafval wordt dus niet milieuvriendelijk gecomposteerd, maar verbrand.

De achterstand bij het ophalen van oud papier is zo goed als ingelopen. Maandag is er een ophaalronde geweest in een groot deel van Elderveld, dinsdag gebeurt dat zover mogelijk in het oostelijk deel van de Geitenkamp. Ook hier kunnen bewoners ervoor kiezen het oud papier aan een grotere, vlakke weg neer te zetten. Daarnaast is het mogelijk de ondergrondse oudpapiercontainers te gebruiken.

De gemeente Arnhem wil het afval vóór de jaarwisseling zoveel mogelijk van straat hebben wegens het brandgevaar.
Informatie

Met vragen en meldingen kunnen Arnhemmers bellen naar het servicenummer van de gemeente: 0900 - 1809 (lokaal tarief). Op de gemeentepagina in de Arnhemse Koerier van woensdag 29 december staat alle informatie over de afvalinzameling rond oud&nieuw.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_90539696
Ik was er ook nog!
pi_90539745
Ohhh wat is het glad zeg zo met de fiets. :o
All good things are wild and free.
pi_90540645
vanavon weer naar Ernhem met het OV, ben benieuwd hoe lang we er deze keer over doen :')
  Moderator dinsdag 28 december 2010 @ 16:24:27 #30
155227 crew  Guppy
dus
pi_90541292
Ja hoor, daar gaan we weer:

quote:
Utrecht Centraal-Arnhem/Schiphol
Dinsdag 28 December 16:06

Oorzaak
Tussen Utrecht Centraal en Schiphol rijden minder treinen door herstelwerkzaamheden.
Er rijden bussen tussen Utrecht Centraal en Driebergen-Zeist.

Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.

Reisadvies
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Arnhem/Nijmegen kunnen omreizen via 's-Hertogenbosch.
;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90541445
He verdammt. Zal dat om een uur of 7, half 8 over zijn?
  Moderator dinsdag 28 december 2010 @ 16:29:10 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_90541501
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 16:27 schreef _Loki het volgende:
He verdammt. Zal dat om een uur of 7, half 8 over zijn?
Keine ahnung... Van mij mag het ook wel wat eerder, eigenlijk!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90541813
Dat zeker :')
maar je weet het maar nooit met de NS.
pi_90548955
quote:
Op dinsdag 28 december 2010 16:35 schreef _Loki het volgende:
Dat zeker :')
maar je weet het maar nooit met de NS.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting 29 december rond 2:00 uur verholpen.
[P]otverdorie
  dinsdag 28 december 2010 @ 19:25:54 #35
78246 kwoth
Fietsen ja!!!!
pi_90549215
Het strooibeleid van de Gemeente Arhem is dit jaar bar en boos!

Leuk hoor zo'n bericht dat ze met acht (!!!) strooiploegen klaarstaan, maar laat ze maar eerst eens alle andere troep weghalen. Juist nu is het een mooi moment om met schuivers alles vrij te maken omdat het dooit. Sowieso is er niets glads aan de sneeuw, ik vind het prettiger om mij een weg door de sneeuw te banen.

Helaas doen ze dit niet en is het de dag na de dooi zo glad als de ijsbaan (misschien nog wel gladder) op de Korenmarkt.

Goed, al met al ben ik nog maar drie keer met de fiets gevallen. En dat is best weinig omdat ik toch vrij veel in en om Arnhem fiets.
Anyway you want it, that's the way you need it.
  dinsdag 28 december 2010 @ 22:53:40 #36
3185 Adelante
To let it go now
pi_90559981
quote:
Gewapende overval op speelhal Toy Toy



ARNHEM Twee gewapende mannen hebben dinsdagavond speelhal Toy Toy aan het Nieuwe Plein in Arnhem overvallen. Het duo is er met een onbekend geldbedrag vandoor gegaan.

Rond kwart over acht kwamen twee mannen in donkere kleding de speelhal binnen. Ze bedreigden een medewerker met een vuurwapen en eisten geld. Op het moment van de overval waren ongeveer vijftien bezoekers aanwezig. Niemand raakte bij de overval gewond.

De overvallers maakten een nog onbekend geldbedrag buit. De politie is een onderzoek begonnen.

In de zomer van 2009 werd de speelhal twee keer overvallen. Na de tweede overval werden twee mannen opgepakt, maar hun betrokkenheid bij de overval kon niet worden bewezen.
Check je op afstand even de berichten is er weer een overval in Ernhum... Gaat lekker in december :{
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 28 december 2010 @ 23:07:44 #37
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_90560865
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 22:53 schreef Adelante het volgende:

[..]

Check je op afstand even de berichten is er weer een overval in Ernhum... Gaat lekker in december :{
Oh vandaar... :X

Ik reed daar tegen half negen in de buurt, en ik dacht even dat de politie misschien een raceparcour had uitgezet, zoveel zwaailichten flitsten er voorbij :)
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  dinsdag 28 december 2010 @ 23:15:40 #38
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_90561332
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 23:07 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Oh vandaar... :X

Ik reed daar tegen half negen in de buurt, en ik dacht even dat de politie misschien een raceparcour had uitgezet, zoveel zwaailichten flitsten er voorbij :)
:D :'( :D
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_90561716
Nou hij was 21:00 over hoor.
en ik was 21:14 op 't station :D
pi_90570660
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 22:53 schreef Adelante het volgende:

[..]

Check je op afstand even de berichten is er weer een overval in Ernhum... Gaat lekker in december :{
Dit is nu al de 6e ofzo. Ik ga echt wel weer terug in Druten wonen.
All good things are wild and free.
  Moderator woensdag 29 december 2010 @ 09:39:53 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_90571607
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 23:22 schreef _Loki het volgende:
Nou hij was 21:00 over hoor.
en ik was 21:14 op 't station :D
Ik ben maar via Den Bosch gegaan, het ging m niet worden in mijn geval.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 29 december 2010 @ 15:17:38 #42
3878 Vork
Manisch creatief
pi_90584538
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2010 08:29 schreef tliciouz het volgende:
Dit is nu al de 6e ofzo. Ik ga echt wel weer terug in Druten wonen.
Terug naar je dorp waar nooit iemand ook maar een winkel overvalt?
  Moderator woensdag 29 december 2010 @ 15:19:32 #43
155227 crew  Guppy
dus
pi_90584643
Ik wil je niet teleurstellen hoor tlic, maar mijn overval vol plaats in een dorp van amper 1.400 inwoners :*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 29 december 2010 @ 15:35:44 #44
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_90585329
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2010 08:29 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Dit is nu al de 6e ofzo. Ik ga echt wel weer terug in Druten wonen.
Waar geen winkel is?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_90585409
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:19 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik wil je niet teleurstellen hoor tlic, maar mijn overval vol plaats in een dorp van amper 1.400 inwoners :*
Ja maar daar hoor je het 1 keer in de zoveel tijd. Hier in Arnhem 6 keer binnen 1 maand. Maar niet alleen daarom zou ik terug willen. Mensen zijn hier vreselijk onbeschoft, ga zo maar door. Ik wil weer op de fiets zitten en 20 keer hoi naar iedereen kunnen roepen gewoon omdat het kan. :D
All good things are wild and free.
pi_90585425
quote:
11s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:35 schreef donroyco het volgende:

[..]

Waar geen winkel is?
Druten heeft best veel winkels. :o
All good things are wild and free.
  Moderator woensdag 29 december 2010 @ 15:39:43 #47
155227 crew  Guppy
dus
pi_90585501
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:37 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Ja maar daar hoor je het 1 keer in de zoveel tijd. Hier in Arnhem 6 keer binnen 1 maand. Maar niet alleen daarom zou ik terug willen. Mensen zijn hier vreselijk onbeschoft, ga zo maar door. Ik wil weer op de fiets zitten en 20 keer hoi naar iedereen kunnen roepen gewoon omdat het kan. :D
Hahaha, gewoon doen :D Doe ik ook wel eens, voor de lol. Als je mij eens ziet fietsen, gewoon roepen hoor!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90585617
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:39 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hahaha, gewoon doen :D Doe ik ook wel eens, voor de lol. Als je mij eens ziet fietsen, gewoon roepen hoor!
Haha doe ik! :7 Maar als je hier naar iemand hoi roept kijken ze je raar aan, alleen oudjes doen het soms nog. In Druten is dat heel normaal om te doen, juist de dingen waar ik een hekel aan kreeg mis ik zo erg. :o Bijvoorbeeld mijn familie. :D _O-
All good things are wild and free.
  woensdag 29 december 2010 @ 15:47:21 #49
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_90585828
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:42 schreef tliciouz het volgende:juist de dingen waar ik een hekel aan kreeg mis ik zo erg. :o Bijvoorbeeld mijn familie. :D _O-
Ahhhh O+
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  Moderator woensdag 29 december 2010 @ 15:51:29 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_90586022
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:42 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Haha doe ik! :7 Maar als je hier naar iemand hoi roept kijken ze je raar aan, alleen oudjes doen het soms nog. In Druten is dat heel normaal om te doen, juist de dingen waar ik een hekel aan kreeg mis ik zo erg. :o Bijvoorbeeld mijn familie. :D _O-
Ooh, dat heb ik helemaal niet. Ik vind m'n familie lief, maar na een dagje ben ik ook echt heel blij dat ik weer naar m'n eigen huisje mag O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')