abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 24 december 2010 @ 11:25:35 #1
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_90385122
Dit topic is voor emigranten die naar Duitsland gegaan zijn of mensen die dat van plan zijn.

Voor meer info over emigratie naar Duitsland is www.verhuis.de sowieso een aanrader.

Wat algemene gegevens (met dank aan Wikipedia):

Officiële landstaal: Duits (Hoogduits)
Hoofdstad: Berlijn
Regeringsvorm: Federale republiek
Oppervlakte: 357.022 km² (2,3% water)
Inwoners: 82.491.000 (2004),
82.400.996 (2007) (230,8 / km² (2007))

De Duitse vlag:



Het wapen van Duitsland:



De kaart van Duitsland:



Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10
Deel 11
Deel 12
Deel 13
Deel 14
Deel 15
Deel 16
Deel 17
Deel 18

Vaste deelnemers aan deze topicreeks en hun woonplaats:

aegir_de_viking woont in Kranenburg
annie.m woont in Goch Hassum.
Cupcake. woont in Berlijn.
El_Matador woont in Aachen
FB14 woont per 1 april in München
Gala6183 woont in München
Linda2205 woont in Berlijn Schöneweide
OMGitsNoelle woont in Herzogenrath-Kohlscheid
PureEvil woont in Weeze
qltel woont in Goch-Pfalzdorf
Rewimo woont in Goch-Pfalzdorf
Siemi Woont in Kleve-Rindern
ueberduitser Woont in Ringe
Waldheini woont in Aachen
Z80 woont in Kleve

De OP van deze topicreeks staat hier.
Opgeven als vaste deelnemer kan via PM

[ Bericht 51% gewijzigd door Anne op 27-01-2011 09:30:43 ]
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:38:46 #2
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_90385577
Stemmingmakerij in de topictitel, ik vind het heerlijk die sneeuw
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 december 2010 @ 11:41:10 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_90385664
Het is ook mooi O+ Maar het geeft wel overlast zo hier en daar :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 24 december 2010 @ 11:42:12 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_90385697
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:38 schreef XL het volgende:
Stemmingmakerij in de topictitel, ik vind het heerlijk die sneeuw
Zo vind ik het ook wel leuk en mooi. Maar hier geeft het toch echt overlast.. :P







pi_90386051
Dat is duidelijk meer ja! <@@> Dat die paar kilometer zoveel verschil kan maken!
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 24 december 2010 @ 12:05:27 #6
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_90386521
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:51 schreef elvhenk het volgende:
Dat is duidelijk meer ja! <@@> Dat die paar kilometer zoveel verschil kan maken!
Bij jullie waait alles voorbij. Hier staat struikgewas langs de weg en aan de andere kant is het land hoger. De weg ligt dus lager dan de rest en dus verzamelt alle sneeuw zich. Nouja, om 9 uur waren ze al bezig (die sneeuwschuiver kwam er alleen met veel moeite doorheen) en intussen is er 1 baantje redelijk vrij. Je kunt elkaar absoluut niet passeren met de auto, want aan beide kanten ligt een meter sneeuw. Nou waren wij ook verstandig genoeg om niet te gaan rijden vandaag. Er waren dus echt mensen die vanmorgen om een uur of 8 probeerden om boven te komen, wat vrij kansloos is als de sneeuw tot boven je motorkap uitsteekt.
  vrijdag 24 december 2010 @ 13:32:29 #7
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_90389822
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:41 schreef Rewimo het volgende:
Het is ook mooi O+ Maar het geeft wel overlast zo hier en daar :P
Gewoon rekening mee houden! Niks overlast! Aanpassen... overlast zijn Nederlanders op zomerbanden die niet kunnen autorijden, die sneeuw is gewoon is heerlijk en die gedraagt zich ook al honderden jaren hetzelfde... aanpassen dus, geen overlast!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 24 december 2010 @ 13:36:53 #8
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_90390022
Ik las ook een bericht in de krant van een 83-jarige vrouw (of iets in die richting) die was overleden door de sneeuw. Dat trekt dan mijn aandacht he, waarmee krijgt die sneeuw zo'n knarre tante dood? Wat blijkt, mevrouw lag in het ziekenhuis en moest om die reden buiten roken. Aldaar gleed de vrouw uit over een trapje en overleed aan de verwondingen. Het staat toch op je pakje? als je rookt ga je dood! en dan nog de schuld geven aan de sneeuw ook...

Goed voorbeeld ook van niet aanpassen! Beetje beter oppassen als je over sneeuw loopt, trapjes etc kunnen wel eens glad zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 december 2010 @ 13:54:46 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_90390838
Groeten uit Goch :W

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 24 december 2010 @ 15:01:50 #10
63722 z80
I fink you freaky
pi_90393805
wel lachen een beetje sneeuw.
op weg naar het werk ligt in Duitsland de weg vol met sneeuw en wordt er rond de 70KMh gereden.
kom je de grens over in Nederland, ligt er zoveel zout dat alle sneeuw en ijs weg is wordt er rond de 40KMh gereden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Milf zaterdag 25 december 2010 @ 13:44:18 #11
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_90430083
Wat mij wel is opgevallen is dat er niet wordt geschoven/gestrooid in de wijken zelf.

Voor de rest vind ik het prachtig. Handremwerk door de bochtjes :P
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_90433216
Op kerstavond had ik een echte kerst ervaring die ik alleen uit films ken. We waren in het restaurant bezig alles weer aan kant te maken toen er 2 mannen binnen kwamen. Gelukkig warenet geen slechterikken, maar in het vervolg toch maar op slot doen.

Een van die 2 mannen had een grote koffer mee en sprak in gebrekkig duits met mijn vrouw. Hij bleek peruaan te zijn en wilde op bezoek bij zijn oma hier in een bejaardentehuis. Hij had alleen geen bus kunnen krijgen en was maar gaan lopen. De ander had hem bij ons naar binnen geloodst zodat we een taxi konden bellen.

Een taxi bleek niet te krijgen. De ene reed helemaal niet, de andere had een uur wachttijd. Ik wilde de vriendelijke vreemdeling niet een uur in de kou laten wachten. Ik vroeg hem waar hij zijn moest en besloot hem zelf te brengen. Zo kon hij toch nog bij zijn oma kerstavond doorbrengen. De manier waarop hij me bedankte sprak boekdelen voor wat deze kleine geste voor hem betekende.....

kerstavond 2010, goede daad gedaan. Frohe Weihnachten allemaal!

[ Bericht 1% gewijzigd door siemi op 25-12-2010 15:38:53 (hoofdletters....) ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 25 december 2010 @ 21:37:56 #13
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_90440658
Goed gedaan siemi, altijd een goed gevoel om iemand te helpen :)

Iedereen een fijn kerstfeest! ~:)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_90463742
ff een vraagje: klopt het dat in Duitsland( en dan met name die dorpen) met dit weer men eerder van de rest van het land is afgesneden dan hier in NL? :?
ik bedoel dus of het moeilijker in Duitsland is om de bewoonde wereld te bereiken als er zulke sneeuwstormen zijn dan hier in NL omdat wij een kleinere afstanden hebben en logistiek beter strooien en een wegennetwerk hebben dan de duitsers. :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zondag 26 december 2010 @ 19:43:36 #15
63722 z80
I fink you freaky
pi_90466281
quote:
6s.gif Op zondag 26 december 2010 17:42 schreef rubje het volgende:
ff een vraagje: klopt het dat in Duitsland( en dan met name die dorpen) met dit weer men eerder van de rest van het land is afgesneden dan hier in NL? :?
ik bedoel dus of het moeilijker in Duitsland is om de bewoonde wereld te bereiken als er zulke sneeuwstormen zijn dan hier in NL omdat wij een kleinere afstanden hebben en logistiek beter strooien en een wegennetwerk hebben dan de duitsers. :{
Nee. hier in Duitsland zijn de dorpen normaal bereikbaar.
en omdat winterbanden verplicht zijn bij sneeuw wordt er ook nog eens redelijk door gereden.
dat kun je van de Nederlanders niet zeggen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 27 december 2010 @ 08:42:31 #16
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_90484060
quote:
Op zondag 26 december 2010 17:42 schreef rubje het volgende:
ff een vraagje: klopt het dat in Duitsland( en dan met name die dorpen) met dit weer men eerder van de rest van het land is afgesneden dan hier in NL? :?
ik bedoel dus of het moeilijker in Duitsland is om de bewoonde wereld te bereiken als er zulke sneeuwstormen zijn dan hier in NL omdat wij een kleinere afstanden hebben en logistiek beter strooien en een wegennetwerk hebben dan de duitsers. :{
Het NL wegennetwerk is ook niet beter dan het Duitse. Moet je eens op maandagmorgen in de regen van Dortmund naar Keulen rijden. In die tijd kom je amper van A10 noord naar zuid
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_90503950
Eigenlijk hoort dit in het klaagbaak topic maar die lui daar snappen het toch niet.

Ik dacht dat ik in November 2010 eindelijk af zou zijn van het drama dat Deutsche Telekom heet.... niet bleek minder waar, even de geschiedenis op een rijtje:

Jan 2010: ik heb schriftelijk alle abonnementen met T-home opgezegd (internet, bellen)
Ook een schriftelijke bevestiging gehad dat dit per 18-11-2010 zou gebeuren.

Sept. 2010: op zoek gegaan naar een andere aanbieder, Vodafone leek me de beste keuze, dus nieuw abonnement afgesloten (met nummerbehoud).

18-11-2010: Oude modem van T-online eruit, nieuwe van Vodafone erin, en het werkt, dus ik dacht alles oké!

December 2010: Deutsche telekom blijkt rekeningen sturen voor het maandelijkse abonnement; even gebeld, was niet doorgegeven aan de financiele afdeling, dus ik dacht opgelost.

Dec. 2010: brief van deutsche telekom, bedankt voor uw belletje, echter uw opzegdatum van deutsche telekom is 04-10-2011.

Blijkt dus als je een nieuwe internet aanbieder neemt, dat ze je eerdere opzegging annuleren en fijn een nieuwe opzegging in het systeem zetten met wederom 1 jaar opzegtermijn. Aangezien ik nooit toestemming heb gegeven om de opzegging te annuleren of voor een nieuw jaarcontract zijn ze nog niet klaar met mij (ik wel met hun...).

Inmiddels al een paar keer erg boos geworden aan de telefoon, een brief gestuurd, en vandaag even bij de Deutsche telekom shop in Kleve langsgegaan.
Als ze dit niet netjes oplossen ga ik maar eens met mijn rechtsbijstandverzerking praten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 december 2010 @ 18:55:03 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_90504121
quote:
Blijkt dus als je een nieuwe internet aanbieder neemt, dat ze je eerdere opzegging annuleren en fijn een nieuwe opzegging in het systeem zetten met wederom 1 jaar opzegtermijn. Aangezien ik nooit toestemming heb gegeven om de opzegging te annuleren of voor een nieuw jaarcontract zijn ze nog niet klaar met mij (ik wel met hun...).
Fijne gang van zaken zeg }:| Dus eigenlijk kun je pas een nieuwe provider nemen nadat de datum van je opzegging voorbij is. Handig :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_90504351
Of je moet een jaar van te voren al kiezen aan welke internet provider je weer 2 jaar aan wilt vastleggen.
Dit soort opzegtermijnen, stilzwijgende verlengingen en contracten van 2 jaar zijn echt belachelijk in Duitsland, het wordt tijd dat de regelgeving hiervan even europees breed verandert wordt.
pi_90504490
Oja, als je eerst wacht totdat je afgesloten bent, krijg je natuurlijk weer de kosten om je lijn opnieuw aan te sluiten.
Ik heb het idee dat deutsche Telekom op alle mogelijke wijzen klanten probeert tegen te werken wanneer ze weg willen.
  maandag 27 december 2010 @ 19:37:21 #21
63722 z80
I fink you freaky
pi_90505925
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:50 schreef aegir_de_viking het volgende:
Eigenlijk hoort dit in het klaagbaak topic maar die lui daar snappen het toch niet.

Ik dacht dat ik in November 2010 eindelijk af zou zijn van het drama dat Deutsche Telekom heet.... niet bleek minder waar, even de geschiedenis op een rijtje:

Jan 2010: ik heb schriftelijk alle abonnementen met T-home opgezegd (internet, bellen)
Ook een schriftelijke bevestiging gehad dat dit per 18-11-2010 zou gebeuren.

Sept. 2010: op zoek gegaan naar een andere aanbieder, Vodafone leek me de beste keuze, dus nieuw abonnement afgesloten (met nummerbehoud).

18-11-2010: Oude modem van T-online eruit, nieuwe van Vodafone erin, en het werkt, dus ik dacht alles oké!

December 2010: Deutsche telekom blijkt rekeningen sturen voor het maandelijkse abonnement; even gebeld, was niet doorgegeven aan de financiele afdeling, dus ik dacht opgelost.

Dec. 2010: brief van deutsche telekom, bedankt voor uw belletje, echter uw opzegdatum van deutsche telekom is 04-10-2011.

Blijkt dus als je een nieuwe internet aanbieder neemt, dat ze je eerdere opzegging annuleren en fijn een nieuwe opzegging in het systeem zetten met wederom 1 jaar opzegtermijn. Aangezien ik nooit toestemming heb gegeven om de opzegging te annuleren of voor een nieuw jaarcontract zijn ze nog niet klaar met mij (ik wel met hun...).

Inmiddels al een paar keer erg boos geworden aan de telefoon, een brief gestuurd, en vandaag even bij de Deutsche telekom shop in Kleve langsgegaan.
Als ze dit niet netjes oplossen ga ik maar eens met mijn rechtsbijstandverzerking praten.
leest eens even goed de rekening.
Tcom rekent een maandbedrag om je oude nummer te mogen houden.
stelletje (hele lange piep).
ik kwam daar ook achter bij de overstap naar Vodafone (die niet door is gegaan).
dan maar geen nummer behoud, en 3 nieuwe nummers gekregen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 27 december 2010 @ 19:39:34 #22
63722 z80
I fink you freaky
pi_90506017
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 19:05 schreef aegir_de_viking het volgende:
Oja, als je eerst wacht totdat je afgesloten bent, krijg je natuurlijk weer de kosten om je lijn opnieuw aan te sluiten.
Ik heb het idee dat deutsche Telekom op alle mogelijke wijzen klanten probeert tegen te werken wanneer ze weg willen.
klopt.
in plaats van in de centrale de dsl aanbieder op het zelfde aderpaar te zetten, wordt deze op een ander paar gezet.
kunnen ze meteen nog een keer voorrij kosten bereken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_90507493
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 19:37 schreef z80 het volgende:

[..]

leest eens even goed de rekening.
Tcom rekent een maandbedrag om je oude nummer te mogen houden.
stelletje (hele lange piep).
ik kwam daar ook achter bij de overstap naar Vodafone (die niet door is gegaan).
dan maar geen nummer behoud, en 3 nieuwe nummers gekregen.
Nieuwe rekening is gewoon voor Surf and Comfort pakket met countryflat. Totaal ¤48,89
Nummerbehoud zou ¤6,92 kosten. Als ik tot 4.10.2011 moet betalen kost het nummerbehoud me dus bijna 600 euro.... zo gehecht ben ik nou ook weer niet aan dit nummer.
  maandag 27 december 2010 @ 21:11:15 #24
63722 z80
I fink you freaky
pi_90509783
vandaag thuis aan het klussen geslagen.
in de keuken zat er behang op een betegelde muur aan de zijkant van het aanrecht, waar het behang los zat kon ik zien dat het ouderwetse blauwe tegeltjes waren.
vandaag het behang er af gehaald, om er achter te komen dat de vorige bewoners contactlijm gebruikt hebben. 8)7 |:(
en dan dit er ook nog lekker dik op smeren. :(
wat een ramp om dit weer schoon te krijgen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 28 december 2010 @ 17:08:31 #25
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_90543335
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:50 schreef aegir_de_viking het volgende:
[Heel verhaal over Telekom]
Voor jou is het te laat, maar voor anderen die ook weg willen bij hun huidige provider: nooit zelf opzeggen. Altijd op laten zeggen door je nieuwe provider, dan zorgt de nieuwe provider voor een naadloze overgang.

Het is overigens het allerbeste om gelijk een goede provider te nemen en Telekom over te slaan.
pi_90559170
Alsof 1&1 zo goed is. Ik werd vandaag gebeld, nummer onbekend, maar was net een tiende van een seconde te laat met opnemen. Kreeg ik vrij snel een SMS en een email met het verzoek 1&1 te bellen. Dus ik bel ze. Door de verificatie ronde heen gekomen. Vraagt die kwibus naar het nummer van mijn vrouw, want het contract loopt op haar naam. Ikke reageer van, met haar Duits kom je er niet, dus als je Thais spreekt, geef ik haar wel even. Hmmmm, moet hij even ruggespraak over houden. Wordt ik na 5 minuten wachten zo maar doorgeschakeld.

Begint de verificatie weer van voren af aan, weer geen idee waar ik voor bel (hallo, ze vroegen mij HEN te bellen). Hebben ze door dat het gaat om mijn verzoek om de monteur voor de 2e keer langs te laten komen, omdat ik nu wel de kabels heb gelegd (waren ze de eerste keer vergeten te zeggen, dat als je een monteur bestelt om de aansluiting te maken, dat je dan zelf de kabels moet leggen). Ze besluit mij door te verbinden naar de leitungsmanagementabteiling oid.

Na 5 minuten in de wacht te hebben gestaan kom ik terecht bij iemand die weer begint met de verificatie. We moeten het contactnummer hebben. Ik geef mijn nummer, voor de zoveelste keer. Hey, dat nummer hebben we al. Ik uitleggen dat ik het regel, omdat mijn vrouw de Duitse taal hiervoor onvoldoende spreekt. Hmmm, dat is een probleem meneer, als het contract op naam van uw vrouw staat, moet zij bellen. Ik van, ze staat naast me, dus als je wilt kan ik haar wel even geven, als je Thais spreekt. Nee meneer, dat gaat niet. Het beste kan het contract op uw naam komen. Ikke, sorry, gaat niet, het is niet mijn bedrijf, mijn vrouw is de eigenaar. Ik werk daar niet. Ok, zegt ze, dan moet uw vrouw u machtigen. Ik vraag of ze daar een formulier voor hebben. Nee, mijn vrouw moet zelf iets schrijven. Maar in een taal die ze begrijpt en dat moet dus in het Thais, met een vertaling naar het Duits door een officieel beedigde vertaler. (ik trek mijn broek weer op......) Ik vraag of ze gewoon verder kunnen gaan en een monteur in kunnen plannen. Ja hoor meneer, gaan we doen.

Ik bedank haar vriendelijk en wacht nog op de standaard beoordelingsmail..... Al met 50 minuten aan de telefoon gehangen, zonder ook maar iets verder gekomen te zijn. Dus ja, ben nu al blij met 1&1. Met Alice thuis nog nooit problemen gehad....
  dinsdag 28 december 2010 @ 22:55:53 #27
63722 z80
I fink you freaky
pi_90560122
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 22:41 schreef siemi het volgende:
Alsof 1&1 zo goed is. Ik werd vandaag gebeld, nummer onbekend, maar was net een tiende van een seconde te laat met opnemen. Kreeg ik vrij snel een SMS en een email met het verzoek 1&1 te bellen. Dus ik bel ze. Door de verificatie ronde heen gekomen. Vraagt die kwibus naar het nummer van mijn vrouw, want het contract loopt op haar naam. Ikke reageer van, met haar Duits kom je er niet, dus als je Thais spreekt, geef ik haar wel even. Hmmmm, moet hij even ruggespraak over houden. Wordt ik na 5 minuten wachten zo maar doorgeschakeld.

Begint de verificatie weer van voren af aan, weer geen idee waar ik voor bel (hallo, ze vroegen mij HEN te bellen). Hebben ze door dat het gaat om mijn verzoek om de monteur voor de 2e keer langs te laten komen, omdat ik nu wel de kabels heb gelegd (waren ze de eerste keer vergeten te zeggen, dat als je een monteur bestelt om de aansluiting te maken, dat je dan zelf de kabels moet leggen). Ze besluit mij door te verbinden naar de leitungsmanagementabteiling oid.

Na 5 minuten in de wacht te hebben gestaan kom ik terecht bij iemand die weer begint met de verificatie. We moeten het contactnummer hebben. Ik geef mijn nummer, voor de zoveelste keer. Hey, dat nummer hebben we al. Ik uitleggen dat ik het regel, omdat mijn vrouw de Duitse taal hiervoor onvoldoende spreekt. Hmmm, dat is een probleem meneer, als het contract op naam van uw vrouw staat, moet zij bellen. Ik van, ze staat naast me, dus als je wilt kan ik haar wel even geven, als je Thais spreekt. Nee meneer, dat gaat niet. Het beste kan het contract op uw naam komen. Ikke, sorry, gaat niet, het is niet mijn bedrijf, mijn vrouw is de eigenaar. Ik werk daar niet. Ok, zegt ze, dan moet uw vrouw u machtigen. Ik vraag of ze daar een formulier voor hebben. Nee, mijn vrouw moet zelf iets schrijven. Maar in een taal die ze begrijpt en dat moet dus in het Thais, met een vertaling naar het Duits door een officieel beedigde vertaler. (ik trek mijn broek weer op......) Ik vraag of ze gewoon verder kunnen gaan en een monteur in kunnen plannen. Ja hoor meneer, gaan we doen.

Ik bedank haar vriendelijk en wacht nog op de standaard beoordelingsmail..... Al met 50 minuten aan de telefoon gehangen, zonder ook maar iets verder gekomen te zijn. Dus ja, ben nu al blij met 1&1. Met Alice thuis nog nooit problemen gehad....
volgende keer vodafoon proberen })
wel zorgen dat je bretels hebt, en zit als je belt. :(
ze zeggen glashard dat er nog niets bekend is, terwijl het wel op hun eigen info pagina staat |:(
met 1&1 geen probleem tot nu toe.
met Tcom enkel een uitdaging, omdat deze geld vroegen voor nummerbehoud wat nergens vermeld stond dat dit geld kost. en waar ik dan ook heel snel weer vanaf was.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_90580504
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 22:41 schreef siemi het volgende:
Wat een burocratie, en dan verwachten ze aan de andere kant van de lijn ook nog eens dat je rustig en geduldig bent.... wie is hier nu gvd de klant????
Het lijkt wel dat je als particulier in duitsland moet smeken om alsjebleft een verbinding te mogen krijgen.
pi_90580921
Het toppunt was toch wel dat ik hun belde nav een email die ik van hen kreeg:
quote:
wir wenden uns auf diesem Wege an Sie, da wir Sie telefonisch nicht erreicht haben. Es ist uns wichtig, dass Sie zufrieden sind.

Es sind noch Fragen zu Ihrem Anschluss offen. Des Weiteren möchten wir mit Ihnen einen neuen Anschalttermin vereinbaren.

Damit Ihr Auftrag bald abgeschlossen ist, bitten wir Sie, uns unter der Rufnummer zurückzurufen.
En al met al was de status aan het eind van het gesprek hetzelfde als er voor...... Maar, het is ze wel belangerijk me tevreden te houden.

@Z80, thanks voor de tip van de bretels, had ik eerder moeten weten. Ik woon hier ook nog maar 4 jaar :D
pi_90622810
Ik werd vanochtend gebeld door een vriendelijke dame van Deutsche Telekom. Ik weet niet wat geholpen heeft, maar misschien het dreigen met de rechtsbijstandverzekering?

We hebben even besproken wat nu de situatie is, volgens deutsche telekom ligt het probleem natuurlijk bij Vodafone. Maar uiteindelijk stelde ze voor om per direct een interne opdracht te sturen om de nummerportering in gang te zetten.
Dit zou betekenen dat binnen 2 weken mijn nummer wordt overgedragen aan Vodafone en dat mijn abonnement met Deutsche telekom alsnog opgezegd wordt per die datum.

Het klonk bijna te mooi om waar te zijn...

Even geduld dus nog...

Edit: ben net gebeld, nummerportering gaat per 07-01-2011 doorgevoerd worden!!!!

Je moet dus net de juiste persoon aan de telefoon krijgen

[ Bericht 10% gewijzigd door aegir_de_viking op 30-12-2010 12:40:00 ]
pi_90637997
En ik ben vanmorgen gebeld door 1&1. Een vriendelijke meneer die gewoon met mij zaken wilde doen ipv mijn vrouw. Netjes. Hij belde om te melden dat op 10-12 onze aansluiting niet gemaakt kon worden omdat we geen kabel hadden van de kelder naar het restaurant. (dankzij de bretels bleef mijn broek hangen). Toen ik hem er vriendelijk op wees dat ik juist daarom gebeld had en dat ik de kabel had gelegd heeft hij ter plekke een afspraak ingepland, al op 12 januari.

Vandaag bleek de olie van de verwarming in het restaurant op te zijn. Zoals het meer mensen gaat, niet helemaal goed de meter in de gaten gehouden. Ik had er tenslotte eind oct nog 1000 liter in laten doen. Nu heb ik pas een afspraak voor maandag voor weer 1500 liter. Ik heb echter wel een truuk gevonden om tot die tijd verwarming te hebben. Voor degene die het ook gebeurt, de leiding die naar de brander loopt zit ongeveer 8cm van de bodem van de tank. Die kun je best even een cm lager zetten, dan kun je een paar dagen vooruit. Bij ons brand de ketel dus weer. Niet te ver doordrukken, want je wilt hem niet in de drek onderin hebben!!!
pi_90646469
Bij ons vliegt de olie er ook doorheen in deze tijden. Helaas doorgronden we de werking van de ketel nog steeds niet helemaal. Het verbruik blijft hetzelfde hoe we het ding ook instellen.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_90646879
och, op zich valt het verbuik nog wel mee, 1000 liter in 2 maand met dit weer. Daarmee kom ik op een jaarverbruik van zo'n 3500 liter. Gezien de grootte van wat hij verwarmd en dat er een restaurant bij zit, vind ik dat nog meevallen. Al blijft het wel een uitgave iedere keer.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 30 december 2010 @ 21:07:20 #34
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_90647101
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 21:03 schreef siemi het volgende:
och, op zich valt het verbuik nog wel mee, 1000 liter in 2 maand met dit weer. Daarmee kom ik op een jaarverbruik van zo'n 3500 liter. Gezien de grootte van wat hij verwarmd en dat er een restaurant bij zit, vind ik dat nog meevallen. Al blijft het wel een uitgave iedere keer.
Ach, gas (zoals in Nederland) gaat meer ongemerkt, maar dat kost ook genoeg..
pi_90649497
Ik heb er ook al aan zitten denken om zo'n ding op het dak te laten zetten, maar dat haalt ook niet aan. En er zit een vrij nieuwe ketel in, dus was het voordeel niet voldoende om de investering te rechtvaardigen.
  donderdag 30 december 2010 @ 21:52:45 #36
63722 z80
I fink you freaky
pi_90649550
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 21:07 schreef qltel het volgende:

[..]

Ach, gas (zoals in Nederland) gaat meer ongemerkt, maar dat kost ook genoeg..
klopt.
maar ik ben toch blij dat ik leiding gas heb.
nu weet ik zeker dat ik brandstof voor de kachel heb.
bij een olie of gas tank ben ik goed in staat om deze te vergeten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_90650618
quote:
bij een olie of gas tank ben ik goed in staat om deze te vergeten.
eh.....hmmmm....eh....dus..........brrrrrr :D
pi_90668349
Ik heb een oude viessmann ketel in een redelijk geisoleerd huis uit 1969, en dankzij m'n nieuwe houtkachel in de woonkamer stook ik maar ongeveer 2000 liter olie per jaar (incl warm kraanwater).
Plus natuurlijk wat hout, maar voor 100 euro heb je al aardig wat hout liggen.
pi_90692752
2000 liter? Ik stook met die 3500 liter per jaar 5 appartementen en een restaurant warm. Misschien dat het dan toch tijd wordt voor een nieuwe ketel?
  zaterdag 1 januari 2011 @ 13:01:59 #40
63722 z80
I fink you freaky
pi_90705808
De beste wensen en een goed Nieuwjaar gewenst.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_90749776
Frohes Neues Jahr.

Dat iedereen maar in goede gezondheid de olie nog kan betalen. Wij stoken op gas, kost 74 euro per maand.

En het dooit. Gelukkig, het dooit. Want inmiddels is het geen sneeuw meer, maar puur ijs, en mijn auto heeft achterwielaandrijving. Die combinatie is niet zo fijn rijden.
Look like an Angel
Walk like an Angel
Talk like an Angel.............
pi_90756166
Frohes Neues Jahr!!!

Hier ligt sinds gisteravond alweer 15 cm verse sneeuw, met daar overheen een laagje spekglad ijs. Gelukkig wordt er goed geveegd hier in de straat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 januari 2011 @ 19:03:13 #43
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_90756472
Hier geen verse sneeuw, wel een ijsbaan voor de deur. Allemaal een gezond en gelukkig 2011 gewenst! ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 3 januari 2011 @ 08:27:44 #44
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_90781362
Frohes Neues Jahr alle zusammen!

Vanochtend weer heerlijk spekglad, nog geen 200 meter van huis en ik kwam de eerste bermtoerist al tegen. Meneer had enorm geluk gehad en was precies tussen 2 bomen doorgeschoten. Vies verradelijk glad was het. Eenmaal de grens over NL in viel het gelukkig wel mee.
pi_90783454
De beste wensen allemaal nog!

Zaterdagavond heb ik ook even mogen glibberen over de weg, ging de grens over bij Ven-Zelderheide waar een stuk van 100 meter weg veranderd was in een ijsbaan.
Ik bleef gelukkig aardig op m'n eigen weghelft, en was erg blij toen de tegenligger voorbij was.
  maandag 3 januari 2011 @ 15:09:32 #46
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_90794236
ff wat anders, ik zag dit gisteren bij de bakker:
http://www.pressekatalog.de/Das+neue+Blatt-ebinr_910253275.html

Iemand die er iets van weet, ben wel benieuwd eigenlijk :P
  Milf maandag 3 januari 2011 @ 15:30:57 #47
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_90795263
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:09 schreef ueberduitser het volgende:
ff wat anders, ik zag dit gisteren bij de bakker:
http://www.pressekatalog.de/Das+neue+Blatt-ebinr_910253275.html

Iemand die er iets van weet, ben wel benieuwd eigenlijk :P
Ik ook eigenlijk wel :D.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_90795295
Misschien even een topic in SHO openen :P ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 januari 2011 @ 15:34:44 #49
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_90795439
Ze zal wel verkouden zijn geweest :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 3 januari 2011 @ 15:50:16 #50
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_90796227
quote:
11s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:31 schreef Anne het volgende:
Misschien even een topic in SHO openen :P ?
be my guest...;)
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:34 schreef Rewimo het volgende:
Ze zal wel verkouden zijn geweest :')
Ariane (ff opgezocht ;) ) had toch in den beginne ademhalingsproblemen?
pi_90804460
Ik zat het afgelopen half jaar bijna wekelijks in de wachtkamer van de gyneacoloog. ik ben helemaal bijgelezen.
De jongste...zou ff niet meer weten hoe het kind heet...schijnt behoorlijk hevige astma-aanvallen te hebben..volgens de duitse roddelbladen dan he.
Maar soms lees je er toch eerder dingen dan dat ze in nederland in het nieuws komen, zoals de afbraakplannen van die oude boerderijen op landgoed de Horsten. Dat stond een half jaar terug al in de bladen hier terwijl het hier pas een tijdje terug de media haalde.
  maandag 3 januari 2011 @ 21:34:27 #52
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_90812966
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:56 schreef annie.m het volgende:
Ik zat het afgelopen half jaar bijna wekelijks in de wachtkamer van de gyneacoloog. ik ben helemaal bijgelezen.
De jongste...zou ff niet meer weten hoe het kind heet...schijnt behoorlijk hevige astma-aanvallen te hebben..volgens de duitse roddelbladen dan he.
Maar soms lees je er toch eerder dingen dan dat ze in nederland in het nieuws komen, zoals de afbraakplannen van die oude boerderijen op landgoed de Horsten. Dat stond een half jaar terug al in de bladen hier terwijl het hier pas een tijdje terug de media haalde.
Ah soo, had al wel een vermoeden dat het daar mee te maken zou hebben.
pfffff....wachtkamers bij de gyn, daar kun je soms wel "even" zitten,,,Ik ben een aantal malen meegeweest, soms gewoon 1,5 uur wachten.

En inderdaad net wat je zegt, ze hebben hier in Dld vaak eerder en meer te vertellen over de oranjes dan in NL. Hoe zou dat toch komen. ;)
pi_90869756
Nog even terugkomend op het internet verhaal. Ik kreeg een brief van mijn provider (NetAachen) dat het glasvezel netwerk in Aachen klaar is en werd verzocht om een afspraak te maken zodat ze eea kunnen komen installeren. Volgende maand krijg ik dus glasvezel (max 50 Mbit) tegen dezelfde kosten, maar helaas staat er ook in kleine letters bij dat je vanaf dat moment weer 2 jaar aan het contract vasthangt.
pi_90872089
Van harte gefeliciteerd Rewimo! Fijne dag toegewenst en zo te zien heb je er mooi weer bij.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 januari 2011 @ 10:37:34 #55
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_90872198
Dank je wel w/ Ja het ziet er goed uit vandaag, zonnetje erbij 8-)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_90873030
Gefeliciteerd :Y ^O^.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 januari 2011 @ 11:03:16 #57
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_90873129
Dankeschön :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 5 januari 2011 @ 11:21:30 #58
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_90873734
*O* Herzlichen Glückwunsch!!! *O*
  Milf woensdag 5 januari 2011 @ 11:42:22 #59
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_90874582
Gefeliciteerd!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 5 januari 2011 @ 11:49:39 #60
63722 z80
I fink you freaky
pi_90874889
Herzlichen Glückwunsch!!!
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 5 januari 2011 @ 14:38:38 #61
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_90881385
Vraagje, doen ze bij jullie ook aan "rumgehen" n.a.v. oud en nieuw?

Wij gaan zaterdag de buurt rond, beginnen rond 16:00 voor in de straat en er gaat een kookwekker mee want we blijven max. 30 minuten bij een woning.

Wat wordt er verwacht op tafel te staan:
-Neujahrskuchen (knieperties/rolletjes dus)
-Bier, bier en bier
-Apfelkorn, korn, saurekirsch en grün.
-chocolade (celebrations o.i.d.)

Halverwege ergens wordt de Efe Lieferservice ingeschakeld.

Hoop dat ik het nu beter vol hou, vorig jaar ben ik na het 5e huis al kruipend naar huis gegaan en volledig aangekleed m'n bed in geflikkerd.
Zo erg zelfs dat Petra me niet wakker kreeg en van ellende in Thijs' bed heeft geslapen.
  Milf woensdag 5 januari 2011 @ 14:39:48 #62
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_90881431
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:38 schreef ueberduitser het volgende:
Vraagje, doen ze bij jullie ook aan "rumgehen" n.a.v. oud en nieuw?

Hoop dat ik het nu beter vol hou, vorig jaar ben ik na het 5e huis al kruipend naar huis gegaan en volledig aangekleed m'n bed in geflikkerd.
Zo erg zelfs dat Petra me niet wakker kreeg en van ellende in Thijs' bed heeft geslapen.
:D!!! Prachtig!

Ik ken het (nog) niet trouwens.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 5 januari 2011 @ 14:47:46 #63
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_90881766
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:39 schreef nikky het volgende:

[..]

:D!!! Prachtig!
vond ik niet eigenlijk. Heb besloten niet elk huis 2 bier en 4 schnapps te gaan drinken.
Dat hou je gewoon niet vol. De duitsers groeien ermee op, die zijn wel wat gewend.
pi_90883615
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:47 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

vond ik niet eigenlijk. Heb besloten niet elk huis 2 bier en 4 schnapps te gaan drinken.
Dat hou je gewoon niet vol. De duitsers groeien ermee op, die zijn wel wat gewend.
haha klinkt als een heerlijke traditie! Helaas maak ik zo'n dingen in de stad niet mee. Sterker nog, ken mn eigen buren niet of nauwelijks. Ik woon het centrum in een typisch Mehrfamilienhaus. Onder me woont een Viëtnamees stel, aardige mensen maar echt gesproken heb ik ze nooit. De bovenbuurvrouw kwam ik toevallig voor de eerste keer tegen ( na een jaar....) en die begon gelijk te mekkeren dat er wel erg veel kabaal was op 1e kerstdag.
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:38:51 #65
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_90883942
Tradities hebben we hier genoeg. Op oudjaarsdag bijvoorbeeld hebben we dan ook onder het genot van een bbq en wat drank met carbid (2 melkbussen) geschoten.

Ik moet zeggen, we hebben ook wel een hele fijne straat waar iedereen met iedereen contact heeft, geen uitzonderingen.
pi_90895740
ik ga eind januari voor 6 maanden naar Berlijn, en ik woon dicht bij kleve, dus wil graag vliegen vanaf dusseldorf.
wellicht n domme vraag maar letten ze daar streng op 'overgewicht' van je koffer?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 januari 2011 @ 19:12:04 #67
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_90895826
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 11:21 schreef ueberduitser het volgende:
*O* Herzlichen Glückwunsch!!! *O*
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 11:42 schreef nikky het volgende:
Gefeliciteerd!
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 11:49 schreef z80 het volgende:
Herzlichen Glückwunsch!!!
Dank jullie wel allemaal :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 januari 2011 @ 19:13:44 #68
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_90895929
ueberduitser, iets minder drank lijkt me verstandig deze keer ;) Maar het klinkt wel erg leuk (al denk ik dat ik bij voorkeur het eerste huis zou willen zijn :P )
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:15:03 #69
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_90921415
Dit is toch niet normaal? :')
Lag gisteren in de bus.



gaat wéér een klacht richting TNT... :X
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 januari 2011 @ 10:16:02 #70
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_90921435
Ik kreeg gisteren ook nog een NL-kerstkaart :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:17:10 #71
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_90921462
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:13 schreef Rewimo het volgende:
ueberduitser, iets minder drank lijkt me verstandig deze keer ;) Maar het klinkt wel erg leuk (al denk ik dat ik bij voorkeur het eerste huis zou willen zijn :P )
Ik nuttig zaterdag zeker minder drank, was niet voor herhaling vatbaar.
En als eerste huis is wel een stuk fijner (ook een stuk drukker)
Geloof dat we vorig jaar rond 18:30 waren begonnen en de laatsten gingen rond 06:00 kruipend door de sneeuw naar huis.
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:19:24 #72
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_90921513
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:16 schreef Rewimo het volgende:
Ik kreeg gisteren ook nog een NL-kerstkaart :')
Even een verschil met een andere kaart die gisteren binnenkwam, die was afgestempeld op 23-12-10 en had alleen maar 1 kerstzegel.
Deze kaart hier is de 18e verstuurd, met Priority en komt op dezelfde dag aan, gewoon met de Deutsche Post.
pi_90928246
Nog van harte Rewimo ;)

Ook al wonen we er officieel nog niet, we hebben oud en nieuw met de familie doorgebracht in Duitsland, voordeel hiervan was dat we gelijk een beetje konden zien hoe de buurt was en wie er nu eigenlijk woont.

Dit viel een beetje tegen, weinig mensen op straat en iets wat we eigenlijk wel wisten de meeste buren zijn toch wel rond de gepensioneerde leeftijd.

Onze overburen hebben we wel lang mee gesproken, we hadden al kennisgemaakt toen we de brievenbus aan t ophangen waren. Ze hebben ook al een keer een pakketje aangenomen voor ons, dus dan zie je elkaar weleens. We hebben ze binnen uitgenodigd voor een glas champagne en om op te warmen bij de open haard en het was gezellig zo :) Toch apart hoe goed je Duits wordt na een paar glazen champagne ^^
pi_90937895
Jouw duits wordt niet beter, de acceptatiegrens van je buur wordt beter na genoeg drank :)

Die post.. je mag blij zijn dat je het uberhaupt krijgt. Vorig jaar belde onze accountant. Of ik nog van plan was de rekening te betalen. Dus ik zeg; stuur hem dan op. Nou, dat hadden ze dus al 4x gedaan.... ik heb er niet 1 ontvangen.
Look like an Angel
Walk like an Angel
Talk like an Angel.............
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:06:21 #75
63722 z80
I fink you freaky
pi_90950510
ik verwacht ook nog de nodige kerst post.
heb ongeveer de helft gekregen van wat ik verwacht.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 08:28:09 #76
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_90964785
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:49 schreef FlyingAngel het volgende:
Jouw duits wordt niet beter, de acceptatiegrens van je buur wordt beter na genoeg drank
Dronkenmanstaal is een wereldtaal!

quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:49 schreef FlyingAngel het volgende:
Die post.. je mag blij zijn dat je het uberhaupt krijgt. Vorig jaar belde onze accountant. Of ik nog van plan was de rekening te betalen. Dus ik zeg; stuur hem dan op. Nou, dat hadden ze dus al 4x gedaan.... ik heb er niet 1 ontvangen.
Post komt hier ook vaak niet aan hoor, van een collega van Petra bijvoorbeeld komt helemaal niks over als die ons wat stuurt. Kaarten, maar zelfs sms-jes niet, hoe dat kan???
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90989699
De laatste kerstkaart kwam vorig jaar aan in februari... Ik bedoel daar dus mee; de kaart die we als laatste hebben gekregen, geen idee wat eventueel nog had moeten komen.

De zaken die wij nog in Nederland hebben, hebben inmiddels allemaal opdracht de rekeningen via mail te sturen. Want post functioneert simpelweg niet naar behoren. Volgens ons heeft dat deels te maken met roodfrankering, het lijkt wel alsof dat hier door de machines niet herkend wordt. Maar ook Duitse post komt niet altijd aan. Daar kwam ik vorig jaar achter, toen ineens het water werd afgesloten. Ook daarvan hadden we al een rekening, een herinnering en twee aanmaningen voor ontvangen. Volgens het Verbandswasserwerk dan. Onze brievenbus dacht daar heel anders over.
Look like an Angel
Walk like an Angel
Talk like an Angel.............
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 januari 2011 @ 12:53:14 #78
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_91019464
En we hebben weer een jarige!

*O* elvhenk *O* Gefelicitaart *O* Herzlichen Glückwunsch zum Geburtstag *O*


Iemand hier in huis - ik noem geen namen, maar Christan en ik waren het niet :P - had zich vergist...

[ Bericht 18% gewijzigd door Rewimo op 08-01-2011 16:35:49 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_91027779
Hey,

In Duitsland deel 17 had ik een vraagje gesteld over werk(gelegenheid) in Berlijn. Omdat deel 18 hier erg snel achteraan kwam heeft die vraag niet zoveel aandacht gekregen. Die aandacht wil ik natuurlijk wel;)

Op internet komt wel eens voorbij dat de werkgelegenheid ronduit belabbert zou zijn. Iemand ervaring hiermee? Weet er ook iemand iets over de lonen voor studenten? Ik heb wel ervaring in de horeca dus daar zou wel wat te doen moeten zijn.

Ook andere belangrijke weetjes over wonen, studeren en bijbaantjes in Berlijn zijn erg welkom!

Ich danke Ihnen!
pi_91038073
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:53 schreef Rewimo het volgende:
En we hebben weer een jarige!

*O* elvhenk *O* Gefelicitaart *O* Herzlichen Glückwunsch zum Geburtstag *O*


Iemand hier in huis - ik noem geen namen, maar Christan en ik waren het niet :P - had zich vergist...
LOL Ja dat was heel grappig. Vooral Frank's gezicht. Oh he, nu heb ik het verklapt!

Wij kregen vandaag ook een kerstkaart die gestempeld was op 22 dec. en helemaal correct gefrankeerd en geadresseerd.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  zaterdag 8 januari 2011 @ 22:16:46 #81
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_91044228
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 19:10 schreef Kleuter. het volgende:
ik ga eind januari voor 6 maanden naar Berlijn, en ik woon dicht bij kleve, dus wil graag vliegen vanaf dusseldorf.
wellicht n domme vraag maar letten ze daar streng op 'overgewicht' van je koffer?
Koffer ja, handbagage nee
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_91106828
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:16 schreef XL het volgende:

[..]
Koffer ja, handbagage nee
Ik weet niet waarmee je vliegt, maar bij Ryanair willen ze de handbagage ook nog wel eens checken op afmeting en gewicht. Air berlin is wat dat betreft wat makkelijker volgens mij.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:48:13 #83
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_91164551
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 20:14 schreef elvhenk het volgende:

[..]
Wij kregen vandaag ook een kerstkaart die gestempeld was op 22 dec. en helemaal correct gefrankeerd en geadresseerd.
Wij ook!

Zaterdag de straat doorgedaan met de buren voor het "Glükkig Neujahr", heb me keurig gedragen en het tot het laatste huis volgehouden. Rond 16:00 begonnen en rond 02:00 lagen we in ons nest. Ik behoorlijk beschonken, petra vrijwel nuchter.

even wat anders....

Ik heb qua Lenthe d'r hele toestand een boel onrust en onvrede in me, misschien dat het daar door komt want dit schoot me vanmiddag te binnen. Het is nog niet helemaal perfect, ben ook geen dichter natuurlijk...

Jouw wereldje....

Soms zou ik wel eens in jouw wereldje willen kijken
en mijn gedachten met de jouwe verrijken.
Dan zie ik hoe jij jouw wereldje beleefd,
en voel ik hoe jij ons je liefde geeft.

Soms plots uit jouw wereldje een lach,
dan is het voor mij hoe dan ook een goede dag.

Soms kan ik alleen maar snikken en huilen,
maar jouw wereldje, jouw liefde, jouw lach...
ik zou je voor geen goud willen ruilen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 januari 2011 @ 16:19:05 #84
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_91166019
Prachtig ueberduitser, vooral die laatste zin O+ Uit je posts over Lenthe spreekt altijd zoveel liefde! *;
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:40:30 #85
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_91167019
Dank je, het zit ook behoorlijk diep. :?
Ik zit de laatste tijd behoorlijk slecht in m'n vel en heb echt het idee dat er wat uit moet. Ik weet alleen nog niet hoe, misschien moet ik maar eens proberen wat van me af te schrijven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 januari 2011 @ 16:42:36 #86
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_91167110
Krijgen jullie ook begeleiding? Ik kan me best voorstellen dat het fijn kan zijn om af en toe even je hart te luchten. En schrijven helpt ook vaak ja. Dan kun je het letterlijk wegleggen als je het opgeschreven hebt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:55:59 #87
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_91167866
Krijgen we, middels de Lebenshilfe en we kunnen altijd terecht bij de kinderneurologe. Die staat aan het hoofd van het team wat Lenthe in de gaten houdt. Halfjaarlijks komen we daar en dan is op het eind van het gesprek als we bij ons uitkomen het ook altijd emotioneel.

Het blijft moeilijk om over je emoties te praten in het duits.
Het is ook zo dat we alles zelf uit moeten zoeken als grensarbeiders. Je hebt met 2 landen te maken met verschillende regelgevingen, vergoedingen, verzekeringsystemen. Constant een welles-nietes spelletje tussen ons, verzekeringen, overheden, noem maar op...En niemand bij de regelgevers, handhavers, noem maar op weet exact hoe het wel nu precies zit.
De zorg voor meisje en het feit dat ze gehandicapt is is niet zo erg, het gezeur en bureaucratie erom heen is zooooo erg. En wie is de dupe? Juist, ons kleine meisje!

bah, ik hou op.... |:(
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 januari 2011 @ 17:02:07 #88
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_91168145
Ja, bah, al die regels en wetgeving, en zie je weg maar eens te vinden -O- Sterkte ermee en probeer een beetje rust te vinden in jezelf :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_91169540
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 22:02 schreef siemi het volgende:
2000 liter? Ik stook met die 3500 liter per jaar 5 appartementen en een restaurant warm. Misschien dat het dan toch tijd wordt voor een nieuwe ketel?
Ik zat hier nog even over na te denken en heb even gezocht of mijn verbruik echt zo hoog is...
toen kwam ik dit tegen.

Blijkt voor een een familie huis van vóór 1977 met160m2 vloeropp. een verbruik van 3200 liter per jaar gemiddeld is, gebruik je daarnaast ook nog eens olie om je kraanwater te verwarmen komt er nog zo'n 80 - 100 liter olie per jaar per persoon bij.
Dan zit ik met mijn 2000 liter per jaar nog niet eens zo gek.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 11 januari 2011 @ 19:13:02 #90
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_91173941
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:40 schreef ueberduitser het volgende:
Dank je, het zit ook behoorlijk diep. :?
Ik zit de laatste tijd behoorlijk slecht in m'n vel en heb echt het idee dat er wat uit moet. Ik weet alleen nog niet hoe, misschien moet ik maar eens proberen wat van me af te schrijven.
Het is natuurlijk ook een rot-situatie. Iedereen hoopt op een kind wat zonder enige problemen oud wordt, helaas is dat bij Lenthe anders.. Gelukkig heeft ze wel een stel lieve ouders die alles voor d'r willen doen. En dat lijkt me inderdaad behoorlijk lastig in een land waarvan je van de taal niet alle finesses kent. Sterkte ermee.
pi_91202215
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:30 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Ik zat hier nog even over na te denken en heb even gezocht of mijn verbruik echt zo hoog is...
toen kwam ik dit tegen.

Blijkt voor een een familie huis van vóór 1977 met160m2 vloeropp. een verbruik van 3200 liter per jaar gemiddeld is, gebruik je daarnaast ook nog eens olie om je kraanwater te verwarmen komt er nog zo'n 80 - 100 liter olie per jaar per persoon bij.
Dan zit ik met mijn 2000 liter per jaar nog niet eens zo gek.
Bedankt voor die link, is voor ons ook heel inzichtelijk.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_91287077
Het valt me trouwens enorm op dat ICQ hier nog enorm populair is ipv MSN Messenger, zoals dat in NL het geval is. Voel me bijna verplicht om ook ICQ sinds jááááren weer te installeren.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 13 januari 2011 @ 22:11:58 #93
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_91288374
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:56 schreef Waldheini het volgende:
Het valt me trouwens enorm op dat ICQ hier nog enorm populair is ipv MSN Messenger, zoals dat in NL het geval is. Voel me bijna verplicht om ook ICQ sinds jááááren weer te installeren.
Ik ben nooit gestopt met ICQ. En aangezien ik Trillian gebruik, maakt het voor mij niet uit of een contact MSn of ICQ heeft.
pi_91302860
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:11 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik ben nooit gestopt met ICQ. En aangezien ik Trillian gebruik, maakt het voor mij niet uit of een contact MSn of ICQ heeft.
Trillian zegt me niets, maar het klinkt als een mooi alternatief. Moet iig zoiets hebben want de Plauderkast van Meinvz is knap waardeloos.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 14 januari 2011 @ 08:58:52 #95
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_91303006
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 08:51 schreef Waldheini het volgende:

[..]

Trillian zegt me niets, maar het klinkt als een mooi alternatief. Moet iig zoiets hebben want de Plauderkast van Meinvz is knap waardeloos.
Trillian is een instant Messenger die Astra, AIM, Yahoo!, ICQ, Windows Live (MSN), MySpaceIM, Google Talk, Jabber/XMPP, Facebook, Twitter, Skype, Bonjour, IRC, POP3 Mail & IMAP Mail ondersteund. (sommigen overigens alleen in de Windows-versie) en hij is er voor Windows, Mac, Iphone, Android en BlackBerry. Hij is gratis, geen reclamepopups e.d. en werkt hier al jaren prima.

http://www.trillian.im (M'n ICQ is 62506846 :+ )
pi_91494800
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 16:32 schreef sjoebalka het volgende:
Hey,

In Duitsland deel 17 had ik een vraagje gesteld over werk(gelegenheid) in Berlijn. Omdat deel 18 hier erg snel achteraan kwam heeft die vraag niet zoveel aandacht gekregen. Die aandacht wil ik natuurlijk wel;)

Op internet komt wel eens voorbij dat de werkgelegenheid ronduit belabbert zou zijn. Iemand ervaring hiermee? Weet er ook iemand iets over de lonen voor studenten? Ik heb wel ervaring in de horeca dus daar zou wel wat te doen moeten zijn.

Ook andere belangrijke weetjes over wonen, studeren en bijbaantjes in Berlijn zijn erg welkom!

Ich danke Ihnen!
Werkloosheidcijfer in Berlijn is behoorlijk hoog; zo'n 13%. Tevens zitten daar de meeste bijstand ontvangers.

Ik persoonlijk zou nooit, maar dan ook nooit in Berlijn willen wonen met een gemiddeld inkomen..
  woensdag 19 januari 2011 @ 22:56:33 #97
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_91590798
Hoi Leute!

heeft iemand een duitse t-mobile simkaart ( prepaid is hier dus makkelijker ) die ik even kan lenen/kopen/huren.

heb hem nodig om inmijn telefoon te kunnen komen.

ik woon in utrecht.

krat bier?
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_91600307
Zo, het begint nu wel definitief te worden allemaal. Huis was al zo goed als klaar. En vandaag gaat mijn vriend zich uitschrijven in NL en morgen inschrijven in DE.

Voor mijn persoontje duurt dit nog even omdat ik nog geen werk heb daar en om in deze tijd nu zomaar op te zeggen is niet echt verstandig. Morgen wel een sollicitatiegesprek dus even duimen!

Tot die tijd zal ik heen en weer gaan rijden, donderdagavond/vrijdagmorgen heen en zondagavond weer terug.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 20 januari 2011 @ 10:35:17 #99
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_91602985
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 08:22 schreef Solodelphi het volgende:
Zo, het begint nu wel definitief te worden allemaal. Huis was al zo goed als klaar. En vandaag gaat mijn vriend zich uitschrijven in NL en morgen inschrijven in DE.....
Spannend zeg! In welke streek gaan jullie wonen?
pi_91603060
Weeze :)

Wel weer wat raars, gisteren heb ik de gemeente Weeze gebeld, netjes een lijstje gehad met welke documenten benodigd zijn voor inschrijving. Vanmorgen heeft mijn vriend zich uitgeschreven, maar de gemeente had geen bewijs van uitschrijving. Nu maar hopen dat het morgen geen problemen oplevert :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 januari 2011 @ 10:43:52 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_91603253
Een bewijs van uitschrijving kun je als het nodig is meteen meekrijgen. Maar standaard duurt het 5 dagen geloof ik. Ik zou dus alsnog even aandringen bij de gemeente, want je hebt het nodig om je in te schrijven.

En wilkommen natuurlijk w/
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 20 januari 2011 @ 10:50:10 #102
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_91603441
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 10:37 schreef Solodelphi het volgende:
Weeze :)
Het wordt druk in Weeze met Nederlanders.. :) Maar welkom en veel succes met verhuizen enzo.
pi_91604489
Nou de gemeente zei letterlijk: Daar doen we niet aan... daar sta je dan met je goede gedrag :( (Ambtenaren o|O )

Ik ga het morgen wel proberen uit te leggen bij de gemeente Weeze, mijn duits is iets beter dan dat van mijn vriend :D en dan hopen dat het goed komt.
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:51:29 #104
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_91605445
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:26 schreef Solodelphi het volgende:
Nou de gemeente zei letterlijk: Daar doen we niet aan... daar sta je dan met je goede gedrag :( (Ambtenaren o|O )

Ik ga het morgen wel proberen uit te leggen bij de gemeente Weeze, mijn duits is iets beter dan dat van mijn vriend :D en dan hopen dat het goed komt.
Gewoon te belachelijk voor woorden. Als jij je wilt uitschrijven, moet je dat direct kunnen doen.
Ambtenaren hebben vaak niet in de gaten dat zij er voor ons staan en je ter dienste moeten zijn.

En zonder uitschrijving kun je volgens mij niet inschrijven (hauptsitz).
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 20 januari 2011 @ 12:04:02 #105
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_91605998
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:26 schreef Solodelphi het volgende:
Nou de gemeente zei letterlijk: Daar doen we niet aan... daar sta je dan met je goede gedrag :( (Ambtenaren o|O )

Ik ga het morgen wel proberen uit te leggen bij de gemeente Weeze, mijn duits is iets beter dan dat van mijn vriend :D en dan hopen dat het goed komt.
Hopelijk willen ze je inschrijven als je uitlegt dat de uitschrijving nog komt. De gemeente zal 'm toch moeten verstrekken alleen doen ze er normaal 5 dagen over. Alhoewel ze 'm aan mij zo meegaven
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:09:30 #106
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_91606207
Mag ik vragen hoe je erbij komt dat dat 5 dagen kan duren? Dan doen ze er toch altijd 5 dagen over. Trekken ze toch nog 5 dagen extra gemeentelijke belastingen.
Het is toch vergelijkbaar met het halen van een uittreksel GBA en kan dus a-la-minute geregeld worden?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 januari 2011 @ 12:19:27 #107
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_91606516
Is toch echt zo, er staat officieel 5 dagen voor. Ik kreeg hem ook meteen mee, maar dat is niet overal zo.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 20 januari 2011 @ 12:24:41 #108
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_91606634
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:09 schreef ueberduitser het volgende:
Mag ik vragen hoe je erbij komt dat dat 5 dagen kan duren? Dan doen ze er toch altijd 5 dagen over. Trekken ze toch nog 5 dagen extra gemeentelijke belastingen.
Het is toch vergelijkbaar met het halen van een uittreksel GBA en kan dus a-la-minute geregeld worden?
Dat vertelden ze toen. Maar ik trof toen een fanatieke ambtenaar die hem gelijk voor me maakte.
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:31:37 #109
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_91606858
Je moet ambtenaren niet altijd geloven. Sturen ze je de uitschrijving na dan, naar je nieuwe adres?
Als ik bijvoorbeeld maandag naar Botswana verhuis kom ik echt niet terug voor m'n uitschrijving, toch?
En eerder uitschrijven mag niet, niet meer dan 5 dagen van tevoren.
Ik snap die 5 dagen echt niet, kan er ook niks over vinden.
pi_91624773
Bij ons was dat ook zo volgens mij. Je hoeft ook niks af te halen. Het had te maken met de interne systemen, tot die e.e.a. hadden doorgegeven.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:47:11 #111
63722 z80
I fink you freaky
pi_91626571
uitschrijven in Groesbeek was even langs het gemeente huis, betalen en bewijs van uitschrijving meenemen.
nog geen 5 minuten werk.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:51:39 #112
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_91626852
Betalen om uit te schrijven?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 januari 2011 @ 19:51:53 #113
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_91626868
Ik moest geloof ik 5 dagen vantevoren doorgeven dat ik ging verhuizen en daarna kon ik het ding afhalen. Althans, dat werd me verteld toen ik ernaar informeerde. Maar in de praktijk kreeg ik het gelijk mee.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_91628470
quote:
99s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:51 schreef XL het volgende:
Betalen om uit te schrijven?
Jazeker, leges.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:30:53 #115
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_91629291
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:17 schreef elvhenk het volgende:

[..]

Jazeker, leges.
dat zou ik niet meer weten, dat is al 10 jaar geleden zo langzamerhand. Maar het zou me niets verbazen als ze daar inderdaad leges voor rekenen.
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:39:58 #116
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_91629818
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:17 schreef elvhenk het volgende:

[..]

Jazeker, leges.
Dat is in Den Haag toch gratis hoor. Ik zie het toch ook vooral als een gunst van mezelf dat ik ze laat weten dat ik weg ben. Ze mogen me dankbaar zijn dat ik daar geen geld voor reken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 20 januari 2011 @ 21:28:44 #117
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_91632509
Ja, iets van 7 euro ofzo moest ik betalen.
pi_91786420
Inschrijven is gelukt, zonder bewijs van uitschrijving, gewoon met uittreksel GBA (aangezien geboorteregister ook niet lukte) Blijkbaar is Weeze niet zo heel moeilijk qua inschrijven.
pi_91789118
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 08:52 schreef Solodelphi het volgende:
Blijkbaar is Weeze niet zo heel moeilijk qua inschrijven.
Ik vermoed dat ze in Weeze onderhand genoeg praktijkervaring hebben :)

Toevallig iemand al ervaring met het aanvragen van een nieuwe ID-kaart ?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 januari 2011 @ 10:59:59 #120
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_91789548
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:46 schreef Waldheini het volgende:

[..]

Toevallig iemand al ervaring met het aanvragen van een nieuwe ID-kaart ?
Nee, maar ik weet wel dat dat sinds enige tijd ook in een paar plaatsen in Nederland kan. O.a. Enschede.
  maandag 24 januari 2011 @ 11:17:47 #121
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_91790156
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:46 schreef Waldheini het volgende:

[..]Toevallig iemand al ervaring met het aanvragen van een nieuwe ID-kaart ?
http://www.denhaag.nl/hom(...)n-het-buitenland.htm
;)
  Milf maandag 24 januari 2011 @ 12:30:22 #122
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_91792608
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:19 schreef Rewimo het volgende:
Is toch echt zo, er staat officieel 5 dagen voor. Ik kreeg hem ook meteen mee, maar dat is niet overal zo.
Ik heb mij in Roden uit laten schrijven op 30 december 2010 en in de eerste week van januari had ik mijn uitschrijfbewijs op mijn nieuwe adres in Duitsland. Ik moest wel betalen voor het bewijs. 6 euro, het uitschrijven zelf is gratis.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 24 januari 2011 @ 21:44:37 #123
63722 z80
I fink you freaky
pi_91821647
voor wie een keer in het Duits wil vloeken. hierbij de prijslijst.
http://www.bild.de/BILD/a(...)strassenverkehr.html
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_91839984
Dus altijd in het nederlands vloeken als je een bekeuring krijgt :P .
Ik krijg altijd eerder de slappe lach alsl zo'n duitse polizist je aanhoud en heel streng verteld dat je 20 km te hard ging en dat dat wel 30,00 euro kost........in nederland kost dat 105,00 euro plus de administratiekosten!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 25 januari 2011 @ 11:24:34 #125
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_91840663
Ik word nooit aangehouden ;)

Maar ik heb wel een bon gekregen voor het vergeten van mijn parkeerschijf :@

Rib uit mijn lijf, dat vergeet ik echt niet meer :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_91849098
Ik reed pas met Pieters auto, parkeerde, en kon de parkeerschijf niet vinden en voor de 5 euro boete had ik echt geen zin om heel de auto overhoopt te halen. Maar ik was al terug voor de controleur langs geweest was. ;)
  woensdag 26 januari 2011 @ 10:09:21 #127
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_91884568
Duimen jullie even voor me vanmiddag?

Vanmiddag tussen 2 en 3 komt de Gutachter van de AOK langs om ons meisje te "keuren".
We hebben namelijk via een Sanitätshaus een aangepast stoeltje aangevraagd, zodat ze niet meer altijd hoeft te liggen en nu eens eindelijk een keer bij ons aan tafel kan.
Daarnaast hebben we nog een bad/douchezitje nodig en ik zal de Gutachter melden dat hij in de toekomst meer kan verwachten (maar dat zal hem ook wel duidelijk worden als hij meisje onder de ogen krijgt)

zoiets bijvoorbeeld:

(heb geen idee wat het sanitätshaus in gedachten heeft qua stoel, maar zoiets als dit zal het wel worden)
:W
  Milf woensdag 26 januari 2011 @ 13:47:18 #128
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_91892276
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 11:24 schreef Rewimo het volgende:
Ik word nooit aangehouden ;)

Maar ik heb wel een bon gekregen voor het vergeten van mijn parkeerschijf :@

Rib uit mijn lijf, dat vergeet ik echt niet meer :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die heb ik ook ooit eens ontvangen op mijn NL kenteken
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 januari 2011 @ 15:27:14 #129
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_91896687
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:09 schreef ueberduitser het volgende:
Duimen jullie even voor me vanmiddag?

Vanmiddag tussen 2 en 3 komt de Gutachter van de AOK langs om ons meisje te "keuren".
We hebben namelijk via een Sanitätshaus een aangepast stoeltje aangevraagd, zodat ze niet meer altijd hoeft te liggen en nu eens eindelijk een keer bij ons aan tafel kan.
Daarnaast hebben we nog een bad/douchezitje nodig en ik zal de Gutachter melden dat hij in de toekomst meer kan verwachten (maar dat zal hem ook wel duidelijk worden als hij meisje onder de ogen krijgt)

zoiets bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
(heb geen idee wat het sanitätshaus in gedachten heeft qua stoel, maar zoiets als dit zal het wel worden)
:W
En, is het gelukt?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_91897818
Eindelijk is het zo ver, na een dik jaar plannen en heel veel papierwerk is er vanmorgen begonnen met het grondwerk voor ons nieuwe huis. Over een goed half jaar(als alles volgens planning gaat en het weer ook een beetje mee wil blijven werken) staat hier ons nieuwe huis.

  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 januari 2011 @ 16:01:14 #131
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_91898302
Goed nieuws, annie! *O*

Veel foto's maken hoor, en ga je een topic in K&W openen? :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_91909414
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:46 schreef Waldheini het volgende:

[..]

Toevallig iemand al ervaring met het aanvragen van een nieuwe ID-kaart ?
Ja. In april, in Echt. Meenemen; kopie vd huwelijksakte (voor kinderen), oude ID kaarten, verblijfsvergunning. Daarmee heb je voor kinderen meteen een probleem, want daar heb je die verblijfsvergunning ook voor nodig maar die bestaat helemaal niet. Wij hadden een bijkomend probleem, onze verblijfsvergunningen waren verlopen en een nieuwe krijg je met je ID kaart, die dus ook verlopen waren. Gelukkig doen ze dan in Duitsland weer niet zo moeilijk, ze haalden de oude papieren uit de kast en stuurden die vergunningen zonder problemen op.

Het kan zijn dat je nog een papier nodig hebt, de gemeenten waar je je kaart kunt aanvragen hebben op de site precies staan wat je bij je moet hebben.

Wij hadden nog een leuk thema, man had een nieuwe baan. En voor die baan moest er een kopie van de ID kaart komen. Maar omdat dat ding verlopen was werd hem gezegd; binnen 2 weken een nieuwe en anders geen contract. Die kopie willen ze ivm het sofi nummer. De kaart was op tijd, maar... Leuke bijkomstigheid; op de ID kaart van iemand die niet in Nederland woont staat geen sofinummer...
Look like an Angel
Walk like an Angel
Talk like an Angel.............
  Milf donderdag 27 januari 2011 @ 08:39:07 #133
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_91929553
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:01 schreef Rewimo het volgende:
Goed nieuws, annie! *O*

Veel foto's maken hoor, en ga je een topic in K&W openen? :)
Je hebt mij inmiddels gevonden, maar voor de anderen die willen gluren ;)

Nikky heeft een eigen huisje gevonden!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf donderdag 27 januari 2011 @ 08:41:50 #134
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_91929600
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:11 schreef FlyingAngel het volgende:

[..]

Ja. In april, in Echt. Meenemen; kopie vd huwelijksakte (voor kinderen), oude ID kaarten, verblijfsvergunning. Daarmee heb je voor kinderen meteen een probleem, want daar heb je die verblijfsvergunning ook voor nodig maar die bestaat helemaal niet. Wij hadden een bijkomend probleem, onze verblijfsvergunningen waren verlopen en een nieuwe krijg je met je ID kaart, die dus ook verlopen waren. Gelukkig doen ze dan in Duitsland weer niet zo moeilijk, ze haalden de oude papieren uit de kast en stuurden die vergunningen zonder problemen op.

Het kan zijn dat je nog een papier nodig hebt, de gemeenten waar je je kaart kunt aanvragen hebben op de site precies staan wat je bij je moet hebben.

Wij hadden nog een leuk thema, man had een nieuwe baan. En voor die baan moest er een kopie van de ID kaart komen. Maar omdat dat ding verlopen was werd hem gezegd; binnen 2 weken een nieuwe en anders geen contract. Die kopie willen ze ivm het sofi nummer. De kaart was op tijd, maar... Leuke bijkomstigheid; op de ID kaart van iemand die niet in Nederland woont staat geen sofinummer...
Voor mijn dochter (4 jaar) vraag ik ook een verblijfsvergunning aan. Moet een verklaring van de krankenkasse inleveren en pasfoto's. Zelf wacht ik momenteel op de krankenskasse verklaring voor dochterlief en dan ga ik de verblijfsvergunning aanvragen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 januari 2011 @ 08:53:56 #135
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_91929777
Wij hebben voor onze zoon overigens wel zo'n Bescheinigung gekregen, 3,5 jaar geleden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_91930125
Hebben de mensen uit Weeze al alarm gehoord?
http://www.nu.nl/buitenla(...)-weeze-ontruimd.html
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_91930237
Zou iemand, die de wiki wel aan kan passen, mij uit de OP kunnen halen?

Ik ben juist niet meer woonachtig in Weeze/Duitsland ;).
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 27 januari 2011 @ 09:25:18 #138
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_91930324
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:20 schreef Anne het volgende:
Zou iemand, die de wiki wel aan kan passen, mij uit de OP kunnen halen?

Ik ben juist niet meer woonachtig in Weeze/Duitsland ;).
Ga ik doen..
pi_91930333
Dankje ^O^.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 27 januari 2011 @ 09:28:25 #140
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_91930378
quote:
14s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:25 schreef Anne het volgende:
Dankje ^O^.
Als jij nou even de OP uit de wiki in de OP plakt dan ben je daar ook weg. Want dat kan ik weer niet.. :)
pi_91930429
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:28 schreef qltel het volgende:

[..]

Als jij nou even de OP uit de wiki in de OP plakt dan ben je daar ook weg. Want dat kan ik weer niet.. :)
Check :P. Dan ga ik nu op het "stop volgen"-knoppie drukken.

:W ;).
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:34:21 #142
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_91930484
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]

En, is het gelukt?
Ja hoor!
Uiteraard kwamen ze pas om 14:55...(waardoor ik jammer genoeg wéér Thijs niet zelf eens een keer van het turnen kon halen) en ze waren om 15:02 al weer weg. Het bezoekje was (zoals verwacht) meer een formaliteit.
Alleen jammer dat we ruim een maand op deze afspraak hebben moeten wachten. Nu nog 4-6 weken en dan kan het stoeltje pas klaar zijn. Erg jammer, het stoeltje had nu al bijna klaar kunnen zijn. Bürokratie!

Wel wat tips gekregen, als we een reha buggy willen dan kan dat, zelfs eentje die achter de fiets kan! Daar ben ik echt blij mee.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 27 januari 2011 @ 09:51:34 #143
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_91930891
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:34 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ja hoor!

Da's goed nieuws! Wel jammer dat het allemaal zo moeizaam en langzaam moet gaan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 januari 2011 @ 09:55:31 #144
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_91931006
Goed nieuws in elk geval ^O^ En die buggy klinkt ook goed. Hopelijk gaat dat dan wat sneller tegen de tijd dat jullie die nodig hebben :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Milf donderdag 27 januari 2011 @ 11:27:16 #145
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_91933632
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:55 schreef Rewimo het volgende:
Hopelijk gaat dat dan wat sneller tegen de tijd dat jullie die nodig hebben :')
Ik zou vast een aanvraag doen voor iets dat over drie jaar nodig is. Jemig wat een gedoe zeg!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 27 januari 2011 @ 11:30:21 #146
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_91933737
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:27 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik zou vast een aanvraag doen voor iets dat over drie jaar nodig is. Jemig wat een gedoe zeg!
Zeker een gedoe. Als het goed is gaan de aanvragen nu wat voorspoediger.
Net als de strijd meisje onder te brengen in een medisch kinderdagopvang. Eigenlijk sinds januari 2010 zijn we op zoek geweest naast mogelijkheden. Nu 2 weken geleden is kon ze voor het eerst heen.
Leuk, die regelgevingen in beide landen die niet matchen.
pi_91967870
Toch jammer dat youtube en Duitsland niet goed samen gaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 31 januari 2011 @ 09:14:03 #148
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92112874
We hebben weer een zwaar weekend achter de rug.

Vrijdag kwam ik uit m'n werk thuis, zit na het eten lekker met meisje op schoot, krijgt ze me toch een hoestaanval. Niet gezond meer. Ze hoest de laatste tijd erg vaak en veel, maar nu klonk het veel dieper. Dus maar voorgesteld Nordhorn even te bellen. Schwester Ursula wist direct wie ze aan de telefoon had en vertelde me dat we beter even langs konden komen. Niet naar de Notdienst, maar gewoon direct naar de afdeling.
Dus rond 19:00 was ik er en rond 21:30 was Lenthe helemaal onderzocht. Beginnende longontsteking/bronchitis. Of ik al toevallig logeerspullen had meegenomen? Nee dus, ik had verwacht dat ze direct weer mee naar huis kon :{
Zugang aangelegd, gemeten, gewogen en opgenomen... ;( Kamer nummer 6 dit maal (die hadden we nog niet gehad).
Nog even een Thorax-foto gemaakt en ben naar huis gereden en rond middernacht was ik weer bij haar, ben lekker bij haar gebleven de nacht.
Zaterdag ff snel naar huis, kon Petra me aflossen en naar het ziekenhuis.

Zondag de visite-ronde afgewacht. Lenthe kreeg geen medicijnen, bloedbeeld was vrij normaal, lichte ontstekingswaardes. Bij de visiteronde heb ik me een beetje aangesteld en duidelijk gemaakt dat het enorm veel stress en regelwerk opleverde als Lenthe nog langer bleef.
In overleg dus met de arts mocht Lenthe naar huis. Preventief een antibioticakuur meegekregen en beloofd vandaag nog met haar naar de Kinderartzt te gaan, mocht ze naar huis.... *O*
Hadden we het er net vorige week over dat ze al sinds Juni 2010 niet meer opgenomen geweest was, krijg je dit weer....
Ik begon net weer uit m'n depri-dip te klimmen, wordt je weer de afgrond ingegooid... :?
bah...
  Milf maandag 31 januari 2011 @ 09:16:37 #149
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_92112922
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 09:14 schreef ueberduitser het volgende:
We hebben weer een zwaar weekend achter de rug.

Vrijdag kwam ik uit m'n werk thuis, zit na het eten lekker met meisje op schoot, krijgt ze me toch een hoestaanval. Niet gezond meer. Ze hoest de laatste tijd erg vaak en veel, maar nu klonk het veel dieper. Dus maar voorgesteld Nordhorn even te bellen. Schwester Ursula wist direct wie ze aan de telefoon had en vertelde me dat we beter even langs konden komen. Niet naar de Notdienst, maar gewoon direct naar de afdeling.
Dus rond 19:00 was ik er en rond 21:30 was Lenthe helemaal onderzocht. Beginnende longontsteking/bronchitis. Of ik al toevallig logeerspullen had meegenomen? Nee dus, ik had verwacht dat ze direct weer mee naar huis kon :{
Zugang aangelegd, gemeten, gewogen en opgenomen... ;( Kamer nummer 6 dit maal (die hadden we nog niet gehad).
Nog even een Thorax-foto gemaakt en ben naar huis gereden en rond middernacht was ik weer bij haar, ben lekker bij haar gebleven de nacht.
Zaterdag ff snel naar huis, kon Petra me aflossen en naar het ziekenhuis.

Zondag de visite-ronde afgewacht. Lenthe kreeg geen medicijnen, bloedbeeld was vrij normaal, lichte ontstekingswaardes. Bij de visiteronde heb ik me een beetje aangesteld en duidelijk gemaakt dat het enorm veel stress en regelwerk opleverde als Lenthe nog langer bleef.
In overleg dus met de arts mocht Lenthe naar huis. Preventief een antibioticakuur meegekregen en beloofd vandaag nog met haar naar de Kinderartzt te gaan, mocht ze naar huis.... *O*
Hadden we het er net vorige week over dat ze al sinds Juni 2010 niet meer opgenomen geweest was, krijg je dit weer....
Ik begon net weer uit m'n depri-dip te klimmen, wordt je weer de afgrond ingegooid... :?
bah...
Naar allemaal zeg! Fijn dat jullie er zo snel bij zijn geweest. Anders was ze veel zieker geweest. Dus niet depridipje verdiepen, maar denken.... wat waren we snel! ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 31 januari 2011 @ 09:43:49 #150
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92113392
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 09:16 schreef nikky het volgende:

[..]

Naar allemaal zeg! Fijn dat jullie er zo snel bij zijn geweest. Anders was ze veel zieker geweest. Dus niet depridipje verdiepen, maar denken.... wat waren we snel! ;)
Tja, we zijn eigenlijk altijd in opperste staat van paraatheid wat betreft Lenthe.
Dat dipje hang ik al maanden in rond, de achtergrond hiervan ligt gewoon in de hele situatie en vooruitzichten. Ik heb wel geaccepteerd dat meisje echt behoorlijk gehandicapt is, maar ik heb er nog geen vrede mee. Ik kan het niet eens zo uitleggen.
Ik weet niet of je het boek: "Gefeliciteerd, het is een.......gehandicapt kindje" kent van Stephanie Kaars?
Lees dat maar eens (ben er nu mee bezig) en je hebt enigszins een beeld van hoe wij(vooral ik) ons voelen.
  Milf maandag 31 januari 2011 @ 10:46:37 #151
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_92114781
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 09:43 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Tja, we zijn eigenlijk altijd in opperste staat van paraatheid wat betreft Lenthe.
Dat dipje hang ik al maanden in rond, de achtergrond hiervan ligt gewoon in de hele situatie en vooruitzichten. Ik heb wel geaccepteerd dat meisje echt behoorlijk gehandicapt is, maar ik heb er nog geen vrede mee. Ik kan het niet eens zo uitleggen.
Ik weet niet of je het boek: "Gefeliciteerd, het is een.......gehandicapt kindje" kent van Stephanie Kaars?
Lees dat maar eens (ben er nu mee bezig) en je hebt enigszins een beeld van hoe wij(vooral ik) ons voelen.
Ik ken het boekje niet. Ik kan mij wel voorstellen dat je (jullie) het er moeilijk mee hebt. Ik zou het ook hebben :@.
Voor nu wil ik je gewoon even een virtuele hart onder de riem steken ;-)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 31 januari 2011 @ 11:16:45 #152
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 31 januari 2011 @ 12:07:33 #153
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_92117549
Tjonge, het zou ook eens meezitten. Ook van ons sterkte met deze hele situatie..
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 31 januari 2011 @ 21:55:59 #154
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_92146694
Jeetje ueberduitser, dat was weer heftig zeg! Gelukkig maar dat ze al snel weer naar huis mocht. En dat ze in het ziekenhuis meteen actie ondernemen. Ik kan me voorstellen dat je flink in de put zit, het is allemaal niet niks wat er op jullie pad is gekomen. Valt niet mee om dat te verwerken. Ik stop er nog een hart bij onder die riem :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:08:20 #155
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92174233
Dank!!!!

Gisteren is de Ortho Reha geweest om meisje op te meten voor haar aangepaste stoel.
Week of 2 wachten en het proefmodel is klaar, dan beetje bijwerken, hoes maken en meisje kan eindelijk bij ons aan tafel zitten.

Vanmiddag om 17:00 weer een afspraak bij de Kinderartzt om meisje even na te laten kijken.
Voor ons gevoel lijkt het goed te gaan en is de beginnende longontsteking de kop ingedrukt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 februari 2011 @ 15:10:48 #156
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_92174362
Dat zal fijn zijn, ueberduitser, als ze bij jullie kan zitten O+ Gelukkig dat ze weer wat opgeknapt is. Als ze ziek wordt hakt het er wel gelijk extra in bij haar hè :{
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:37:32 #157
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92175680
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:10 schreef Rewimo het volgende:
Als ze ziek wordt hakt het er wel gelijk extra in bij haar hè :{
behoorlijk ja, resulteert eigenlijk altijd in een ziekenhuisopname. Heb even geteld en dit was de 13e opname. :{
Laatste opname hiervoor was in juni 2010.

Volgende grote stap is rond de bouwvak. Meisje is dan ruim 2 jaar en dan willen de neurochirurg en orthopeed een MRI laten maken. De neurochirurg kijkt dan of de hele toestand in d'r hoofd stabiel is (ze heeft Hydrocepohalie) en de orthopeed gaat d'r situatie van d'r heupdysplasie bekijken en kijken of hij er al weer wat aan gaat doen of dat hij nog wacht.
De cardioloog waar meisje 2 weken geleden nog was wilde ook wel graag een MRI van d'r hart, dus ik denk dat het een full-body MRI wordt. Moet ze wel weer onder narcose, dat is dan weer minder...

Eerst d'r verjaardag, de mijne slaan we maar over...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 februari 2011 @ 15:39:39 #158
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_92175812
Er staat haar nog het nodige te wachten dus :{
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:35:06 #159
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92178843
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:39 schreef Rewimo het volgende:
Er staat haar nog het nodige te wachten dus :{
och, ik moet er niet aan denken wat haar allemaal nog te wachten staat.

Ons hele leven ligt op de kop. Voorbeeldjes: ik heb de verbouw van onze garage tot woonruimte met sanitaire voorziening al getekend. We kijken niet meer naar auto's (deden we altijd wel, altijd leuk nieuwe/andere auto's kijken), maar kijken uit naar een busje.
We letten bijvoorbeeld ook al op wat voor rolstoelen we tegenkomen. :{
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 februari 2011 @ 16:57:27 #160
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_92179900
Dat is erg heftig allemaal ja. Jullie leven heeft een heel andere wending gekregen met Lenthe. Dan worden er ook heel andere dingen belangrijk natuurlijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:23:25 #161
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92194423
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:57 schreef Rewimo het volgende:
Dat is erg heftig allemaal ja. Jullie leven heeft een heel andere wending gekregen met Lenthe. Dan worden er ook heel andere dingen belangrijk natuurlijk.
Het is natuurlijk niet allemaal kommer en kwel. We hadden het er vanavond nog over hoe enorm we eigenlijk van haar genieten. Ze mag dan wel gehandicapt zijn, maar het is zo'n enorme lieve schat. Afgelopen weekend in het ziekenhuis had ik het met de zusters ook over hoe vrolijk ze is en dat ze eigenlijk altijd tevreden is. Dat had natuurlijk ook heel anders kunnen zijn.

Bezoekje bij de kinderartzt vanmiddag was positief ze Pfeiffte bijna niet meer in d'r longetjes. ^O^

zo, ff een biertje en dan naar bed, ik ben kaputt!
pi_92280600
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:23 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet allemaal kommer en kwel. We hadden het er vanavond nog over hoe enorm we eigenlijk van haar genieten. Ze mag dan wel gehandicapt zijn, maar het is zo'n enorme lieve schat. Afgelopen weekend in het ziekenhuis had ik het met de zusters ook over hoe vrolijk ze is en dat ze eigenlijk altijd tevreden is. Dat had natuurlijk ook heel anders kunnen zijn.

Bezoekje bij de kinderartzt vanmiddag was positief ze Pfeiffte bijna niet meer in d'r longetjes. ^O^

zo, ff een biertje en dan naar bed, ik ben kaputt!
vorig jaar oktober is onze mini.m geboren... Esther.
als ik jouw bijdragen zo lees, ben ik des te gelukkiger met mn prinsesje, je gaat er altijd maar van uit dat alles gezond ter wereld komt en in alle geluk en gezondheid minimaal 100 word, maar zo is het natuurlijk niet!!
Veel geluk met jouw meissie en geniet van de kleine dingen die daardoor opeens heel groot kunnen worden!!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 10:37:53 #163
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92313346
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 16:56 schreef pieter.m het volgende:

[..]

vorig jaar oktober is onze mini.m geboren... Esther.
als ik jouw bijdragen zo lees, ben ik des te gelukkiger met mn prinsesje, je gaat er altijd maar van uit dat alles gezond ter wereld komt en in alle geluk en gezondheid minimaal 100 word, maar zo is het natuurlijk niet!!
Veel geluk met jouw meissie en geniet van de kleine dingen die daardoor opeens heel groot kunnen worden!!
Dank!!!!
Het mag eigenlijk een wonder heten dat het "bijna" altijd goed gaat. Wat er met Lenthe "mis" is, is waarschijnlijk tussen de 3e en 4e week van de zwangerschap gebeurd. Hoe klein is het dan nog wel niet. "Foutjes" sluipen er gemakkelijk in.

Grüsse :W
  vrijdag 11 februari 2011 @ 08:41:41 #164
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92624991
Ruwe stoeltje van Lenthe is klaar, gisteren proef gepast
vanochtend de stoffen en kleuren doorgegeven en beloofd is dat volgende week het stoeltje helemaal klaar is en we hem thuis hebben.


*O* *O* *O*
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 februari 2011 @ 08:56:33 #165
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_92625217
Super, en wat handig dat je hem zo kunt verrijden ^O^ Kan ze overal zitten in huis *O*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 11 februari 2011 @ 09:32:02 #166
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92625914
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 08:56 schreef Rewimo het volgende:
Super, en wat handig dat je hem zo kunt verrijden ^O^ Kan ze overal zitten in huis *O*
Dat dacht ik!
Wordt ook echt tijd hoor, je kunt aan haar merken dat ze het liggen helemaal zat is.
Toen ze gisteren in het stoeltje zat kon Petra direct merken dat ze er erg veel plezier aan heeft zo te zitten.

Stoeltje kan zakken tot vlak boven de grond en omhoog tot eettafelniveau.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 11 februari 2011 @ 09:35:52 #167
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_92626008
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 09:32 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dat dacht ik!
Wordt ook echt tijd hoor, je kunt aan haar merken dat ze het liggen helemaal zat is.
Toen ze gisteren in het stoeltje zat kon Petra direct merken dat ze er erg veel plezier aan heeft zo te zitten.

Stoeltje kan zakken tot vlak boven de grond en omhoog tot eettafelniveau.
Het is een handig apparaat zo te zien. En als ze er zelf ook plezier aan beleeft is het helemaal top. Fijn dat het nu eindelijk zover is. ^O^
  maandag 14 februari 2011 @ 15:47:38 #168
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92771403
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 09:35 schreef qltel het volgende:

[..]

Het is een handig apparaat zo te zien. En als ze er zelf ook plezier aan beleeft is het helemaal top. Fijn dat het nu eindelijk zover is. ^O^
Is zeker een handig apparaat, kan van 20cm boven de grond tot aanrechthoogte versteld worden.

Vanmiddag kwam m'n zusje even met d'r tijdelijke nieuwe auto langs:
Stukje in een audi R8 gereden, 430pk, wat een geweld!
  maandag 14 februari 2011 @ 17:42:46 #169
63722 z80
I fink you freaky
pi_92777200
2 vraagjes
heeft er iemand hier ervaring met spouwmuur isolatie in Duitsland?
ik kan in de omgeving van Kleve niets vinden.
en heeft er iemand ervaring met het laten vervangen van de meterkast?
dus de complete groepenkast met schroef smeldveiligheden (stoppen) vervangen door automaten.
het is hier in huis een zooitje op het gebied van 223V. en ik wil er wat groepen bij zodat ik het een en ander beter kan scheiden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_92791865
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:42 schreef z80 het volgende:
en heeft er iemand ervaring met het laten vervangen van de meterkast?
dus de complete groepenkast met schroef smeldveiligheden (stoppen) vervangen door automaten.
het is hier in huis een zooitje op het gebied van 223V. en ik wil er wat groepen bij zodat ik het een en ander beter kan scheiden.
Ik heb vorig jaar m'n meterkast laten vervangen door een bekende uit NL.
Aangezien hij niet de officiele loodjes tang had om de hoofdzekeringenkast weer te verzegelen (3x63A) hebben we dit in overleg met RWE ongezegeld gelaten. Hier in DLD zijn ze blijkbaar nog niet zo wantrouwend dat je illegaal stroom gaat aftappen.
Automaten, stoppenkast, aardlekschakelaars heb ik toen bij de Praktiker in Kleve gehaald, kost weinig en is gewoon goeie kwaliteit, ik heb iets van 10 groepen van 16amp en nog 3 groepen van 32 amp.
  maandag 14 februari 2011 @ 22:08:05 #171
63722 z80
I fink you freaky
pi_92794103
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:38 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar m'n meterkast laten vervangen door een bekende uit NL.
Aangezien hij niet de officiele loodjes tang had om de hoofdzekeringenkast weer te verzegelen (3x63A) hebben we dit in overleg met RWE ongezegeld gelaten. Hier in DLD zijn ze blijkbaar nog niet zo wantrouwend dat je illegaal stroom gaat aftappen.
Automaten, stoppenkast, aardlekschakelaars heb ik toen bij de Praktiker in Kleve gehaald, kost weinig en is gewoon goeie kwaliteit, ik heb iets van 10 groepen van 16amp en nog 3 groepen van 32 amp.
dan kan ik net zo goed zelf de hoofdzekeringen er uit draaien.
een nieuwe kast plaatsen kan ik zelf ook.
het gaat mij er om dat er overal ook weer loodjes komen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_92807957
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 22:08 schreef z80 het volgende:

[..]

dan kan ik net zo goed zelf de hoofdzekeringen er uit draaien.
een nieuwe kast plaatsen kan ik zelf ook.
het gaat mij er om dat er overal ook weer loodjes komen.
Volgens mij is dat ook geen enkel probleem... scheelt je een hoop geld voor een installateur.
Wel ff overleggen met RWE of andere aanbieder die je hebt, en zo nodig vragen of ze een dag later iemand langssturen om een nieuw loodje erop te knijpen.
Mijn ervaring is dus dat ze niet zo moeilijk doen over loodjes als in NL. Toen ik het huis kocht zaten er ook geen loodjes op de hoofdzekeringkast, pas een jaar later kwam er iemand van de RWE langs en die heeft zonder problemen nieuwe loodjes erop gezet.
hele tijd later weer zelf dus verwijderd in overleg met RWE, en er zitten tot op de dag van vandaag geen loodjes op.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 12:35:28 #173
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92814171
ik dacht al wat een heisa 's morgens vroeg...
http://kilroynews.net/latestnews.htm

quote:
Ringe: overstekende voetganger omgekomen op de Kanalstraße
Dinsdagmorgen rond half negen alarmeerde de meldkamer Nordhorn de brandweer van Ringe Neugnadenfeld in verband met een ongeval op de kruising van de Kanalstrasse met de Industriestrasse, ter hoogte van het kunststofverwerkende bedrijf Bekuplast.
Een circa 45-jarige inwoner van Emlichheim had zijn auto bij een garagebedrijf aan de Industriestrasse neergezet en liep vervolgens in vrij dichte mist de kruising op in de richting van het kanaal.
Daar naderde op dat moment een vol beladen veewagen met aanhanger, die de man vol raakte. De voetganger overleed ter plaatse.
De Kanalstrasse werd in verband met de afhandeling van de aanrijding en het politieonderzoek tot circa elf uur die ochtend afgesloten.
is hier om de hoek, zag vanochtend toen ik thijs naar de Kiga bracht al allemaal blauw. R.I.P.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 februari 2011 @ 13:18:54 #174
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_92815814
-O- RIP

Was het zo mistig bij jullie? Hier helemaal niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 14:11:57 #175
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92817930
Behoorlijk mistig. Dit is de eerste dooie daar, maar afgelopen jaar zijn daar al zeker 3 ongelukken gebeurd. Ben benieuwd of "men" dat ook in de gaten heeft.

Vanochtend met meisjelief nog naar een Kindergarten in Nordhorn geweest voor een kennismakingsgesprek. Geweldige Kiga, speciaal voor "behinderte" of "entwicklungsverzögerte" kinderen. Als Lenthe 2,5 is mag ze daar eventueel heen. Tot die tijd blijft ze in Coevorden, waar ze nu zit.
Voordeel van Nordhorn is dat ze haar komen halen en brengen van/naar huis. Tevens zit er een therapiecentrum aan verbonden, dan kan ze eindelijk de 2a3 x per week fysiotherapie krijgen, die ze zo hard nodig is.
We hebben er een supergevoel over, echt iets voor ons meisje.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 februari 2011 @ 15:28:36 #176
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_92821446
Jee, dat klinkt echt goed! Ook fijn dat ze dan gehaald en gebracht kan worden :) En therapie meteen ook, dat is echt super ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 17 februari 2011 @ 16:34:37 #177
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92922095
Het begint ergens op te lijken hier, gisteren zijn ze begonnen met metselen en vandaag is de steiger geplaatst.

  donderdag 17 februari 2011 @ 20:19:06 #179
63722 z80
I fink you freaky
pi_92931190
even wat navragen gedaan mbt het verplaatsen van de elektriciteit meter.
het verplaatsen door de leverancier (stadwerken Kleve) is gratis.
maar er moet wel eerst een erkende Duitse vonkentrekker een kastje op de muur schroeven 8)7
en nee zelf dit kastje tegen de muur plakken mag niet, want er komt een elektriciteitskabel in. stelletje gekken hier.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 17 februari 2011 @ 20:22:20 #180
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92931386
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:55 schreef annie.m het volgende:
Het begint ergens op te lijken hier, gisteren zijn ze begonnen met metselen en vandaag is de steiger geplaatst.

[ link | afbeelding ]
^O^ Goed bezig!
Raam rechts hebben ze te ver doorgemetseld onderaan?
De ruwbouw vliegen ze door, dat gaat zo snel.
De rolladen elektrisch? Dat had ik achteraf misschien ook moeten doen, maar ik was niet anders gewend.
  donderdag 17 februari 2011 @ 20:26:17 #181
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92931667
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 20:19 schreef z80 het volgende:
maar er moet wel eerst een erkende Duitse vonkentrekker een kastje op de muur schroeven 8)7
en nee zelf dit kastje tegen de muur plakken mag niet, want er komt een elektriciteitskabel in. stelletje gekken hier.
det is wohl tuuuupisch doitsch ja! ;)

Er is wel wat voor te zeggen, maar af en toe slaan ze hier best wel door hoor qua regeltjes en bevoegdheden... :?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 februari 2011 @ 20:36:59 #182
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_92932428
quote:
Dat klinkt goed. En nu maar hopen dat je dat in veel grensgemeentes kunt regelen...

annie, dat gaat lekker, nu zal het wel snel gaan! :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 17 februari 2011 @ 21:00:13 #183
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92933813
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 20:36 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat klinkt goed. En nu maar hopen dat je dat in veel grensgemeentes kunt regelen...
maakt mij niet uit waar ik in NL een digid zou moeten halen, als ik hem maar ergens kan halen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 februari 2011 @ 21:01:37 #184
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_92933907
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 21:00 schreef ueberduitser het volgende:
maakt mij niet uit waar ik in NL een digid zou moeten halen, als ik hem maar ergens kan halen!
Dat natuurlijk wel :) Maakt alles een stuk makkelijker.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 17 februari 2011 @ 21:45:50 #185
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92937080
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 21:01 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat natuurlijk wel :) Maakt alles een stuk makkelijker.
volgens mij zit ik er al ruim jaar op te wachten, dus kom maar op... :)

Nog geen telefoontje gehad van de instrumentmaker van lenthe's stoel. Zal wel niet meer wat worden voor het weekend... :N
Duitsers en afspraken. o|O
pi_92943190
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:55 schreef annie.m het volgende:
Het begint ergens op te lijken hier, gisteren zijn ze begonnen met metselen en vandaag is de steiger geplaatst.

[ link | afbeelding ]
Ja ik kwam er gisteren langs met de fiets en was verbijsterd dat er muren stonden!
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_92949787
Potverdomme, zojuist commentaar gehad op mijn Duitse accent, ik schijn een Amerikaans accent te hebben! Meer personen hier last van?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 februari 2011 @ 07:30:29 #188
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_92952722
Nee, alleen een Nederlands accent :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 18 februari 2011 @ 07:33:21 #189
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_92952736
Precies bij het eerste woord met een g-klank ga ik plat. Sind Sie Niederländer?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_92953103
Ik stond laatst in de lift en had nog niet eens mijn mond opengedaan en toen vroeg iemand (een volstrekte onbekende) al Ah Holländer? w/
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 februari 2011 @ 08:22:22 #191
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_92953124
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 08:20 schreef Gala6183 het volgende:
Ik stond laatst in de lift en had nog niet eens mijn mond opengedaan en toen vroeg iemand (een volstrekte onbekende) al Ah Holländer? w/
He, da's knap. Dat vragen ze bij mij meestal na m'n eerste zin.. :)
pi_92954157
Hebben jullie ook zo'n last van onkundige auto garages? Ik moet er steeds meer van m'n lijstje strepen omdat ze stuk voor stuk lopen te falen.

Mijn slechte ervaringen tot nu toe:
- Vergölst in Kleve bouwt mijn LPG niet goed (4 van de 6 injectoren op de verkeerde cilinder) dit probleem weet een NL LPG specialist op te lossen nadat ik een jaar met klachten bij Vergölst niet verder kwam.
- Bij de inbouw van de LPG hebben ze ook aftakkingen gemaakt aan de koelslangen waardoor er 1 tegen een hete bout van de uitlaat aanzat, deze begon vorige maand te lekken. Bij de reparatie hiervan vergeten ze 1 slangenklem vast te draaien, en de lekkende slang wordt zo ver ingekort dat deze nu zo goed als dubbelgevouwen wordt.
-ATU kleve krijgt het voor elkaar om bij het vervangen van de remblokken, de binnen en buiten blokken van links en rechts door elkaar te halen. Hierdoor kreeg ik binnen de korte keren kromme schijven. En ook nog eens een kleine speling op de stuurinrichting (van al het getril).
Na zelf de blokken en schijven vervangen te hebben remt ie weer als vanouds.

Iemand wel goede ervaring met garages in de regio Kleve?
  vrijdag 18 februari 2011 @ 09:28:19 #193
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92954260
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 08:22 schreef qltel het volgende:

[..]He, da's knap. Dat vragen ze bij mij meestal na m'n eerste zin.. :)
Ik heb wel regelmatig gehad dat men het niet door had dat ik nederlander ben. :)
Heb ook wel eens met een meneer gesproken dat we na 10 minuten erachter kwamen dat we beide nederlander waren, dat is pas apart. :P
  vrijdag 18 februari 2011 @ 11:59:20 #194
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92958811
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 21:45 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Nog geen telefoontje gehad van de instrumentmaker van lenthe's stoel. Zal wel niet meer wat worden voor het weekend... :N
Duitsers en afspraken.
o|O
Net telefoontje gehad, ze komen hem vanavond brengen!!! *O* *O* *O*
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 februari 2011 @ 14:13:59 #195
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_92963677
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 11:59 schreef ueberduitser het volgende:
Net telefoontje gehad, ze komen hem vanavond brengen!!! *O* *O* *O*
Super, ben benieuwd hoe hij geworden is *O*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 februari 2011 @ 14:24:24 #196
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_92964106
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 09:28 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ik heb wel regelmatig gehad dat men het niet door had dat ik nederlander ben. :)
Helaas heb ik geen talenknobbel. Integendeel, ik ben slecht in talen, mijn capaciteiten liggen meer op andere vlakken. Maar goed, toen ik hier kwam wonen, was mijn kennis van de Duitse taal vrijwel 0, intussen kan ik heel aardig Duits kletsen, waarbij ik de Duitse grammatica behoorlijk geweld aan doe, maar mensen me wel begrijpen.. Ik ga daarvoor overigens al wel 3,5 jaar naar cursus.

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 11:59 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Net telefoontje gehad, ze komen hem vanavond brengen!!! *O* *O* *O*
Gaaf zeg! Ik ben benieuwd!
pi_92964622
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 20:22 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

^O^ Goed bezig!
Raam rechts hebben ze te ver doorgemetseld onderaan?
De ruwbouw vliegen ze door, dat gaat zo snel.
De rolladen elektrisch? Dat had ik achteraf misschien ook moeten doen, maar ik was niet anders gewend.
Ik reed er s morgens om 8.15 langs, toen liepen er 3 bouwvakkers en stonden er een paar pallets met stenen, ik reed om kwart voor twee weer langs, toen stonden alle buitenmuren al, gaat echt verbazingwekkend snel.
Soms blijf je een hollander he, wij bouwen zonder rolluiken.
Schijnt verkoop technisch niet verstandig te zijn, maar heel het huis in de rolluiken kostte een flinke smak geld en dat konden we eigenlijk best voor andere dingen gebruiken. En aangezien we ze in dit huis ook amper gebruik hebben we die maar geschrapt.

Vanmorgen een keuken uitgezocht....en nu op zoek naar een bijbaan geloof ik :P
  vrijdag 18 februari 2011 @ 14:50:11 #198
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92965194
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:24 schreef qltel het volgende:

[..]
Gaaf zeg! Ik ben benieuwd!
Ik show hem dit weekend nog wel even. We hebben het druk, morgen met Thijs naar o.a. een kindervoorstelling en zondag hebben we verjaardag van m'n zusje.

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:37 schreef annie.m het volgende:

[..]

Vanmorgen een keuken uitgezocht
^O^
Wel een rib uit je lijf he?
In duitsland of in nederland?
pi_92983636
Uiteindelijk in nederland.

We zijn al een paar weken aan het rondkijken geweest, maar in Duitsland is de stijl die wij wilden niet echt makkelijk te vinden.
In Emmerich wel een mooie gevonden, prijs was ook nog best leuk en we hadden al een vervolgafspraak gepland er nog eens serieus naar te gaan kijken.

Twee dagen er voor hadden we een afspraak in Mill bij een interieurbouwer om te kijken wat een op maat gemaakte wandkast zou kosten. En daar stonden zulke mooie op maat gemaakte keukens dat we toch maar eens gekeken hebben wat dat zou gaan kosten. Duurder als die in Emmerich natuurlijk maar dan hebben we ook wel een veel grotere, op maat gemaakte keuken. Dus de wandkast is geschrapt maar nu hebben we wel een schitterende grote keuken.
pi_92985021
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 09:24 schreef aegir_de_viking het volgende:
Hebben jullie ook zo'n last van onkundige auto garages? Ik moet er steeds meer van m'n lijstje strepen omdat ze stuk voor stuk lopen te falen.

Mijn slechte ervaringen tot nu toe:
- Vergölst in Kleve bouwt mijn LPG niet goed (4 van de 6 injectoren op de verkeerde cilinder) dit probleem weet een NL LPG specialist op te lossen nadat ik een jaar met klachten bij Vergölst niet verder kwam.
- Bij de inbouw van de LPG hebben ze ook aftakkingen gemaakt aan de koelslangen waardoor er 1 tegen een hete bout van de uitlaat aanzat, deze begon vorige maand te lekken. Bij de reparatie hiervan vergeten ze 1 slangenklem vast te draaien, en de lekkende slang wordt zo ver ingekort dat deze nu zo goed als dubbelgevouwen wordt.
-ATU kleve krijgt het voor elkaar om bij het vervangen van de remblokken, de binnen en buiten blokken van links en rechts door elkaar te halen. Hierdoor kreeg ik binnen de korte keren kromme schijven. En ook nog eens een kleine speling op de stuurinrichting (van al het getril).
Na zelf de blokken en schijven vervangen te hebben remt ie weer als vanouds.

Iemand wel goede ervaring met garages in de regio Kleve?
Ik heb mn auto's in onderhoud/reparatie bij Van Oyen & Jansen uit Nutterden.
Zitten bij mij om de hoek op ind.terrein Hammereisen. ( edit: Kranenburg ) :+
Perfecte service daar, vanaf de eerste keer dat ik met een spoedgevalletje als vreemdeling binnen kwam lopen.
Echt n aanrader!!

[ Bericht 3% gewijzigd door pieter.m op 18-02-2011 21:12:59 (plaatsnaam verduidelijkt ) ]
  Milf vrijdag 18 februari 2011 @ 23:00:14 #201
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_92992036
We moeten doorposten, anders hebben we nog sneeuwoverlast wanneer het 20 graden is :P.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_93004922
Hier sneeuwde het gisteren nog hoor ;) En vorig jaar was het tot en met april wit buiten -O-
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 19 februari 2011 @ 10:45:09 #203
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_93004999
quote:
16s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:41 schreef Gala6183 het volgende:
Hier sneeuwde het gisteren nog hoor ;) En vorig jaar was het tot en met april wit buiten -O-
Ik ben van de week zonder jas buiten bezig geweest.. :)
  zaterdag 19 februari 2011 @ 10:45:20 #204
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_93005002
quote:
16s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:41 schreef Gala6183 het volgende:
Hier sneeuwde het gisteren nog hoor ;) En vorig jaar was het tot en met april wit buiten -O-
Stimmt, ik was er gister ook.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Milf zaterdag 19 februari 2011 @ 18:39:37 #205
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_93020198
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:45 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik ben van de week zonder jas buiten bezig geweest.. :)
Ich auch. Was heerlijk in de tuin bezig geweest. Om vervolgens een dag later mijn ramen te moeten krabben :(.

Zeg, wanneer ik nog geen verblijfsvergunning heb, kan ik dan wel een auto kopen en kentekenplaten op mijn naam laten zetten?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 21:13:42 #206
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_93027488
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 18:39 schreef nikky het volgende:

[..]

Ich auch. Was heerlijk in de tuin bezig geweest. Om vervolgens een dag later mijn ramen te moeten krabben :(.

Zeg, wanneer ik nog geen verblijfsvergunning heb, kan ik dan wel een auto kopen en kentekenplaten op mijn naam laten zetten?
Geen probleem. In dat hele verhaal van verblijfsvergunningen geloof ik nog steeds niet. Ik heb er iig geen, maar ik heb een Duitse auto, Duits rijbewijs, ziektekostenverzekering, ik betaal er inkomensbelasting etc etc
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Milf zaterdag 19 februari 2011 @ 21:18:32 #207
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_93027721
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 21:13 schreef XL het volgende:

[..]

Geen probleem. In dat hele verhaal van verblijfsvergunningen geloof ik nog steeds niet. Ik heb er iig geen, maar ik heb een Duitse auto, Duits rijbewijs, ziektekostenverzekering, ik betaal er inkomensbelasting etc etc
Ah oke. Dan kan ik op zoek naar een auto :D.
Ik kreeg van de week een brief dat wanneer ik niet voor 30 maart een pasfoto plus zorgverzekeringsbewijzen had ingeleverd, ik moest vertrekken uit Duitsland :D.

De AOK heb ik al geregeld, maar die pasfoto's is echt een probleem. :D Moet eerst een fotograaf vinden die een biometrisch lichtbild kan maken ;). Ergens in Leer zit een fotograaf tegenwover het rathaus(?).
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf zaterdag 19 februari 2011 @ 21:31:57 #208
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_93028251
Ow ja. En de Belastingdienst vond het schijnbaar fijn om mijn kinderopvangtoeslag even stop te zetten. Kreeg vandaag twee acceptgiro's. Ik heb de beschikking(en) niet eens gezien! :(

Dat wordt maandag weer bellen met een verschrikkelijk ambtelijk apparaat. ;(
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 20 februari 2011 @ 08:51:55 #209
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_93045396
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:39 schreef nikky het volgende:

[..]
Zeg, wanneer ik nog geen verblijfsvergunning heb, kan ik dan wel een auto kopen en kentekenplaten op mijn naam laten zetten?
Ik neem aan dat je een inschrijfbewijs hebt? Die moet je in ieder geval hebben. Zonder bewijs dat je in Duitsland woont, krijg je geen kenteken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 februari 2011 @ 08:57:02 #210
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_93045433
Een biometrisch Lichtbild is een moeilijk woord voor een pasfoto, dus dat kan bij elke fotograaf :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 20 februari 2011 @ 09:00:14 #211
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_93045452
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 21:13 schreef XL het volgende:

[..]

Geen probleem. In dat hele verhaal van verblijfsvergunningen geloof ik nog steeds niet. Ik heb er iig geen, maar ik heb een Duitse auto, Duits rijbewijs, ziektekostenverzekering, ik betaal er inkomensbelasting etc etc
Je hebt iets van een Freizügigkeitsbescheinigung of een aufenthalterlaubnis, want die krijg je als je je inschrijft in Duitsland.. En ik neem aan dat je je hier toch ingeschreven hebt.
  zondag 20 februari 2011 @ 13:29:56 #212
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_93053131
quote:
Op zondag 20 februari 2011 09:00 schreef qltel het volgende:

[..]

Je hebt iets van een Freizügigkeitsbescheinigung of een aufenthalterlaubnis, want die krijg je als je je inschrijft in Duitsland.. En ik neem aan dat je je hier toch ingeschreven hebt.
Ik heb alleen een inschrijvingsbewijs
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 20 februari 2011 @ 13:35:56 #213
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_93053433
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:29 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb alleen een inschrijvingsbewijs
What's in a name.. Dat is je verblijfsvergunning.
pi_93059476
quote:
Iemand wel goede ervaring met garages in de regio Kleve?
Tsja, aangezien ik US imports doe kom ik nogal eens bij garages. Ik loop er inderdaad ook steeds weer tegen aan dat de garages hier vaak niet bekwaam zijn. Ook moet ik meestal wel een keer terug om het goed af te laten maken. Mede daarom ben ik steeds meer bezig om self supporting te worden, terwijl ik daar eigenlijk helemaal de tijd niet voor heb. Dus ja, als iemand een echt goede garage weet (en dus niet een die voor een leek goed overkomt maar prutswerk levert), houd ik me aanbevolen.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 21 februari 2011 @ 08:53:14 #215
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_93091128
Zal er een legeroefening bezig zijn? Vanmorgen rijden er hier continu van dit soort voertuigen voorbij:

  maandag 21 februari 2011 @ 09:00:48 #216
63722 z80
I fink you freaky
pi_93091261
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 08:53 schreef qltel het volgende:
Zal er een legeroefening bezig zijn? Vanmorgen rijden er hier continu van dit soort voertuigen voorbij:

[ afbeelding ]
Nederland is Duitsland binnen gevallen?
wonen we binnenkort weer in NL zonder te verhuizen
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 21 februari 2011 @ 09:03:54 #217
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_93091312
Bij ons de straat zullen ze toch niet durven komen, want dan moet je langs een groepje hangjeugd
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_93093869
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:00 schreef z80 het volgende:

[..]

Nederland is Duitsland binnen gevallen?
wonen we binnenkort weer in NL zonder te verhuizen
Mag hopen van niet...weg Kindergeld en Elterngeld :o
  maandag 21 februari 2011 @ 10:59:59 #219
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_93093941
woorden lijken me overbodig...


*O* *O* *O*
  maandag 21 februari 2011 @ 11:08:37 #220
298937 phusician
wees wijs dan doe je goed
pi_93094180
Uberdeutscher wat zit Lenthe te genieten, fijn dat het stoeltje er nu is, kan ze in het voorjaar lekker in het zonnetje zitten. Wat is het toch een schatje he.
  maandag 21 februari 2011 @ 11:14:13 #221
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_93094348
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:08 schreef phusician het volgende:
Uberdeutscher wat zit Lenthe te genieten, fijn dat het stoeltje er nu is, kan ze in het voorjaar lekker in het zonnetje zitten. Wat is het toch een schatje he.
Ja, dit is echt super. Heb nog wel een leuk filmpje van hoe zo'n plezier ze heeft.
Voor buiten op het terras kan dit wel, maar we mogen er buiten niet mee rijden. Daar zijn weer reha-buggy's voor beschikbaar.

Voor buiten onder ons grote overstek zijn we bezig iemand een soort vogelnestschommel te laten maken van riet.
Zoiets:
http://www.google.nl/imag(...)=wi&biw=1149&bih=612
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 21 februari 2011 @ 11:14:39 #222
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_93094359
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 10:59 schreef ueberduitser het volgende:
woorden lijken me overbodig...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
*O* *O* *O*
Mooooooooi! Eindelijk is de stoel er.
  maandag 21 februari 2011 @ 11:43:35 #223
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_93095250
Slechte kwaliteit, maar moet je zien en horen hoeveel plezier ze heeft....

O+
pi_93097432
Zooo die heeft een schik! Fijn zeg. Je ziet dat ze geniet dat ze veel meer meekrijgt van wat er om haar heen gebeurt.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_93099011
Nog een kleine week en de verhuizing is compleet. Ik ga (wat mogelijk is omdat ik in NL nog een koopwoning heb) wel wat spelen met de inschrijfdatum, aangezien de autoverzekering moeilijk doet. Overal zie je staan max. 3 maanden, maar de mijne hanteert 1 maand. Aangezien ik nog zwaar aan het uitzoeken ben hoe of wat, ga ik dit nog niet redden.

Ik heb een auto uit 2002, op zich lees je overal: niet importeren, maar verpatsen en een andere in DE kopen normaal gesproken. Ik ben nu de mogelijkheden aan t onderzoeken.. iemand nog tips voor beide opties?
pi_93100366
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 13:27 schreef Solodelphi het volgende:
Ik heb een auto uit 2002, op zich lees je overal: niet importeren, maar verpatsen en een andere in DE kopen normaal gesproken. Ik ben nu de mogelijkheden aan t onderzoeken.. iemand nog tips voor beide opties?
Ik heb in 2007 toen ik verhuisde ook geprobeerd om mijn auto uit 1999 te verkopen in NL. Ik kreeg het zo snel niet voor elkaar, en voor een paar honderd euro en een halve dag werk heb je hem omgezet op Duits kenteken.
Tevens weet je niet wat je terugkoopt, en met je eigen auto weet je wat je hebt.
Dus het is goed mogelijk! Je hebt een type goedkeuringspapier nodig (naam ben ik even kwijt) kun je bij de dealer in duitsland krijgen, een TUV keuring (geen uitgebreide, maar standaard keuring), twee kentekenplaten (wunschkennzeichen.de) en wat geduld bij het strassenverehrsambt.

Mooie stoel trouwens Ueberduitser! niet van die felle kleuren zoals die eerdere foto.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 februari 2011 @ 14:24:30 #227
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_93101516
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:43 schreef ueberduitser het volgende:
Slechte kwaliteit, maar moet je zien en horen hoeveel plezier ze heeft....

O+
Lenthe, wat heb je een lol! *O* Geweldig die nieuwe stoel, je kunt veel meer zien zo natuurlijk, stukken beter dan dat liggen ^O^

Wat een superlief filmpje O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 21 februari 2011 @ 14:55:01 #228
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_93102898
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 13:57 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]twee kentekenplaten (wunschkennzeichen.de)
Die is duur! Dan kun je ze net zo goed bij het Strassenverkehrsamt in de buurt laten maken. Bij deze ben je 33.80 kwijt voor 2 platen, bij www.kennzeichen24.de 15,77 (beiden incl. verzending). Toen ik 1 plaat nodig had voor een aanhanger vond ik er 1 via Ebay die het nog goedkoper deed.
  maandag 21 februari 2011 @ 14:58:00 #229
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_93103046
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:24 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Lenthe, wat heb je een lol! *O* Geweldig die nieuwe stoel, je kunt veel meer zien zo natuurlijk, stukken beter dan dat liggen ^O^

Wat een superlief filmpje O+
Tijdens het filmen kon ik m'n lachen(en tranen) bijna niet inhouden. Ze is er zo gelukkig mee.
Je hoort Thijs in het halfduits en opa in het plat ook nog op de achtergrond. _O-
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 februari 2011 @ 15:01:00 #230
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_93103189
Het is inderdaad geweldig om haar zo te zien, ik was er ook ontroerd van hoor ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_93122424
even de meningen peilen, bij het solliciteren in Duitsland altijd een "Bewerbungsfoto" toevoegen? Ik heb namelijk niet echt een goede foto hiervoor. Of is het tegenwoordig in Duitsland zo dat dit niet meer nodig is?

Wat zouden jullie doen?
pi_93124820
quote:
Ik heb een auto uit 2002, op zich lees je overal: niet importeren, maar verpatsen en een andere in DE kopen normaal gesproken. Ik ben nu de mogelijkheden aan t onderzoeken.. iemand nog tips voor beide opties?
Qua autoverzekering, waarschijnlijk ben je met je auto in DLD veel goedkoper uit, dus ik zou niet te lang wachten. Je moet toch om, dus doe het zsm. Ik kan je voor een goede verzekering Liffers aan de hoffmannallee in Kleve aanraden. Dat is een versicherungsmakler en die is dus bij wet verplicht te handelen in jouw interesse (ipv zijn provisie).

Wat voor auto heb je eigenlijk? Zonder de auto is het eigenlijk niet te doen om te zeggen wat financieel het gunstigste is.

Voor het importeren moet je hem idd door de tuv (of de dekra) laten keuren. Je krijgt dan een paragraaf 21, vollabnahme. Zorg er voor dat je een CVO/COC hebt, anders krijg je een duur datablatt in rekening gebracht! Als je een trekhaak hebt, dan moeten er wat dingen aan de electriek daarvan veranderd. Verder is de keuring niet veel anders als een APK. De vollabnahme zal ongeveer 175 euro kosten. Daar komt dan bij het strassenverkehrsamt nog kosten bij voor de kentekenbewijs. Een wunschkenteken zou ik je aanraden. Dan kun je vervolgens op ebay goedekope kentekenplaten bestellen en ben je (iets) goedkoper uit dan met een niet wenskenteken. Voor bij het amt kun je een afspraak boeken, zodat je meteen aan de beurt bent. Altijd goed :-)

Mocht je hulp nodig zijn/willen hebben, op zaterdag ben ik wel vrij om een mede fokker te helpen.
pi_93138665
Ik heb een peugeot 106, ik had inderdaad al gelezen dat het allemaal wat eenvoudiger is met een COC verklaring. Daar ik vorige week met panne kwam te staan (bobine kapot) had ik toevallig gisteren contact met de dealer in Goch (ANWB had m daarheen gebracht) In mijn beste Duits, dan merk je toch wel dat je wat woordkennis mist hoor :( , heb ik hem ook wat vragen gesteld. Hij gaf ook aan dat het met een COC verklaring een stuk eenvoudiger is.

Dat is goed om te horen dat je bij het Strassenverkehrsamt een afspraak kan maken, ik had ook al gezien dat ze op zaterdagmorgen aanwezig zijn daar.

Ik begin nl. 1 maart bij een nieuwe werkgever en om nu gelijk voor deze zaken zo snel vrij te nemen is ook weer zo lullig :P

Gisteren heb ik de DEKRA/TUV in Kleve een mail gestuurd of het mogelijk is om de keuring ook op zaterdag te doen (op die site stond ook dat ze open zouden zijn) Dan zou dat toch een hoop gedoe schelen ^^

Met het kenteken is me nog niet helemaal duidelijk, je reserveert in z'n soort zeg maar het kenteken en met dat papiertje kan je het halen ofzo?

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Bericht 7% gewijzigd door Solodelphi op 22-02-2011 08:15:28 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 februari 2011 @ 08:20:00 #234
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_93138759
Kenteken: je reserveert een kenteken, je krijgt een code en het kenteken blijft een maand gereserveerd staan voor je. De code (uitprinten dus) neem je mee naar het Strassenverkehrsamt. Daar voeren ze de code in en dan krijg jij je kenteken :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 22 februari 2011 @ 08:35:50 #235
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_93138924
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 08:09 schreef Solodelphi het volgende:
Met het kenteken is me nog niet helemaal duidelijk, je reserveert in z'n soort zeg maar het kenteken en met dat papiertje kan je het halen ofzo?
Je zoekt en reserveert een kentekencombinatie, dat kan hier (mits je in Kreis Kleve gaat wonen, maar dat meen ik gelezen te hebben). Als het kenteken gereserveerd is krijg je een pagina met een code, deze print je uit.
Dan ga je naar kennzeichen24.de of je gaat op zoek naar ebay naar nog goedkopere en laat daar 2 kentekenplaten maken (met vanzelfsprekend het goede kenteken erop.. :) ).
Dan meld je je bij het strassenverkehrsamt met je code en je kentekenplaten en als je alles compleet bij hebt krijg je je kentekenbewijs.

Houd er wel rekening mee dat als je met de auto gaat waarvoor je het kenteken nodig hebt, je er vanaf dat moment niet meer mee mag rijden met Nederlandse kentekenplaten. Je moet de Duitse platen er dus daar voor de deur opschroeven en de Nederlandse eraf halen, of met een andere auto gaan. Vergeet ook niet om je af te melden bij de Nederlandse RDW.
pi_93138946
Ah op die manier, weer wat duidelijk :)

Ik ga idd in het Kreis Kleve wonen ;)

Dat laatste van het afmelden en dat je niet meer mag rijden had ik inderdaad begrepen.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 22 februari 2011 @ 08:42:27 #237
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_93138997
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 08:38 schreef Solodelphi het volgende:
Ah op die manier, weer wat duidelijk :)

Ik ga idd in het Kreis Kleve wonen ;)
Het mooie is, als je het op deze manier doet dan ben je goedkoper uit dan op de gebruikelijke manier (een niet-gekozen kenteken en met de kentekenplaten gemaakt voor de deur bij het strassenverkehrsamt) en je hebt een zelfgekozen kenteken. Siemi gaf die tip hier een hele tijd geleden al en dat heeft me dus geld bespaard toen ik een aanhanger kocht.
pi_93151795
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:58 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Tijdens het filmen kon ik m'n lachen(en tranen) bijna niet inhouden. Ze is er zo gelukkig mee.
Je hoort Thijs in het halfduits en opa in het plat ook nog op de achtergrond. _O-
Ik heb het filmpje net ook bekeken. Wat een lol heeft ze. Hopelijk geeft dit jullie weer de nodige steun zodat de dip snel verdwijnt. Je ziet gewoon dat Lenthe lekker aan het genieten is en zo'n stoeltje een heel groot verschil brengt ^O^
pi_93151843
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 08:38 schreef Solodelphi het volgende:
Ah op die manier, weer wat duidelijk :)

Ik ga idd in het Kreis Kleve wonen ;)

Dat laatste van het afmelden en dat je niet meer mag rijden had ik inderdaad begrepen.
Kreis Kleve?? Welke plaats ??
pi_93152068
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 14:58 schreef schwalbie het volgende:

[..]

Kreis Kleve?? Welke plaats ??
Weeze
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:21:36 #241
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_93152894
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 14:57 schreef schwalbie het volgende:

[..]
Ik heb het filmpje net ook bekeken. Wat een lol heeft ze. Hopelijk geeft dit jullie weer de nodige steun zodat de dip snel verdwijnt. Je ziet gewoon dat Lenthe lekker aan het genieten is en zo'n stoeltje een heel groot verschil brengt ^O^
Geweldig he!
Dipje kruipen we langzaam uit, al moeten we oppassen dat we niet terug glijden.
Financieel loopt het gewoon nog niet. Minder werken, minder loon. Hogere uitgaven, crisis, je kent het...Gaat dus nog niet zoals het hoort. Ben nog strijdend met de Familienkasse en Krankenkasse betreffende Pflegegeld, Kinderzuschlag en Kindergeld.
Veel gezeik, ben zelfs in gesprek met een europarlementariër. Er komt namelijk een voorstel om de wetgeving aan te passen zodat het "woonland" de echte bepalende factor wordt.
Het duuuuuuuurt alleen zo lang...
pi_93173542
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:18 schreef Hiya het volgende:
even de meningen peilen, bij het solliciteren in Duitsland altijd een "Bewerbungsfoto" toevoegen? Ik heb namelijk niet echt een goede foto hiervoor. Of is het tegenwoordig in Duitsland zo dat dit niet meer nodig is?

Wat zouden jullie doen?
Wel doen! Je kunt bij iedere fotograaf Bewerbungsfoto's laten maken. Ik had de mazzel (nouja dat is ook relatief :')) dat ik laatst op m'n werk op de foto moest.
  woensdag 23 februari 2011 @ 08:06:54 #243
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_93187296
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:18 schreef Hiya het volgende:
even de meningen peilen, bij het solliciteren in Duitsland altijd een "Bewerbungsfoto" toevoegen? Ik heb namelijk niet echt een goede foto hiervoor. Of is het tegenwoordig in Duitsland zo dat dit niet meer nodig is?

Wat zouden jullie doen?
Absoluut doen. Het laten maken van die foto's lijkt wel een dagje uit hier. Dat vinden ze echt heel belangrijk (mijn vrienden dan, als ze het erover hebben). Wellicht gooien recruiters het zo weg, maar ik krijg de indruk dat het hier belangrijk is.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Milf woensdag 23 februari 2011 @ 13:34:44 #244
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_93197034
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 08:51 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je een inschrijfbewijs hebt? Die moet je in ieder geval hebben. Zonder bewijs dat je in Duitsland woont, krijg je geen kenteken.
Ik heb een inschrijfbewijs voor mij als mijn dochter :).

Bedabkt voor het antwoord allemaal.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_93249222
Vanmorgen weer sneeuw gezien ;)
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:26:53 #246
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_93249484
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:20 schreef schwalbie het volgende:
Vanmorgen weer sneeuw gezien ;)
jup...

Wel lachen situatie bij ons thuis vanochtend:
Zaterdag waren we bij opa en oma in NL en opa kwam uit de schuur. Vraagt thijs:"Wat heb je gedaan opa?" "Ik heb sneeuw geruimd", zegt opa. "Dat kan toch niet, er ligt helemaal geen sneeuw!", zegt thijs. Opa: "Die sneeuw ligt nog in de schuur, die bewaar ik voor vant zomer!" "Leuk" zegt thijs, "kunnen we in de zomer ook nog een Schneemann bouwen!"

Vanochtend dus, ik doe bij Thijs de rolladen open, zegt Thijs: "Heeeeee, is opa Tieme vannacht hier geweest, er ligt allemaal schnee!!!"....
_O- _O_ ^O^
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 februari 2011 @ 18:19:48 #247
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_93265840
Ah, had opa dat gedaan, die sneeuw? Hij wordt bedankt :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_93275360
geen zin om te koken vanavond dus Pieter naar mevrouw Siemi gestuurd voor een thaise afhaalmaaltijd, die was echt super ^O^
pi_93323378
Super om te horen :-) Ik vind het wel jammer dat ik blijkbaar Pieter net gemist heb. Had even wat anders aan mijn hoofd. Misschien iemand toevallig dit gelezen in de krant:
http://www.rp-online.de/n(...)etzt_aid_968335.html
Het gaat hier dus over onze dochter. Die heeft afgelopen dinsdag een ongelukje gehad met de fiets. Ze is zonder licht door rood gegaan. Het is natuurlijk iets genuanceerder (dat rood, niet het licht op de fiets), maar goed. Ze ligt op het moment nog in het ziekenhuis in Kleve. Op zich valt het wel mee, het had veel slechter kunnen aflopen. Ze heeft wel een gebroken jukbeen, daar wordt ze woensdag voor geopereerd en een zware hersenschudding. Ook heeft ze een dik oog, waardoor ze even niet op haar mooist is. Ik hoop dat woensdag de operatie goed gaat, want die is niet helemaal zonder risico. Maar het moet toch gebeuren.

Overigens wel weer een hele ervaring en ik moet zeggen, zoals alle partijen er mee omgaan, ben ik blij dat ik in Duitsland woon. We hadden vandaag bijvoorbeeld een brief dat ze volgende maand op het politieburo langs moeten komen voor haar versie (het werd zwart, en toen het licht werd, lag ik op de grond....). De agent had daar zelf nog met de pen bij geschreven dat hij haar van harte beterschap wenst. Dat zie ik in Nederland niet snel gebeuren.

De oogarts waar ze heen moest (in de stad, dus met taxi, op kosten van ziekenhuis) om vast te stellen of ze dubbel zag, was ook wel opvallend. Hij vraagt aan haar, zie je ook dubbel? Ze zegt nee. Dus hij schrijft op, ziet niet dubbel. Konden we weer gaan :-).

Even nog wat weetjes voor de mensen die het Duitse recht niet helemaal kennen. Kinderen tot 7 jaar zijn deliktunfahig. Dus als die iets kapot maken, ongelukje of niet, is dat pech voor de eigenaar. Kinderen tot 10 geld dat ook voor, maar iets genuanceerder. Kinderen van 12, zoals mijn dochter, die zijn gewoon aansprakelijk (ikke dan). Aangezien een fietser wel wat zwakker is dan een auto (goh), zal zij 75% schuldig worden bevonden. Tenminste, dat is wat ik op internet gelezen heb.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 februari 2011 @ 21:31:15 #250
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_93325096
Oei Siemi, dat is schrikken! Gelukkig dat het meevalt met de verwondingen, al is een operatie natuurlijk nooit fijn. Maar het had een stuk slechter af kunnen lopen lijkt me. Sterkte met alles en beterschap voor haar!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_93340569
Sterkte Siemi, ook al valt het naar wat er gebeurt is misschien mee, t zijn toch flink pijnlijke verwondingen lijkt me.

Ook ik was vorige week weer eens heel blij dat ik in Duitsland woon.
Vier jaar geleden ben ik gescheiden van een alcoholist die toen ook nog eens losse handjes kreeg.
Na de scheiding werd er gestalkt, bedreigt en nog een keer gemept, maar ondanks dat alles heeft hij destijds wel toestemming gegeven voor mijn verhuizing naar Duitsland (onder het motto: ze komt toch wel terug). Eind 2009 liep het echter weer zo hoog op dat ik het niet veilig meer vond om de kinderen te brengen (en halen vertikt hij) dat ze sinds die tijd niet meer naar hun vader gaan.
Ik heb zelf meteen contact met jugendambt opgenomen en die zeiden dat ik ze thuis moest houden tot hij een rechtzaak zou beginnen.Eind 2010 heeft hij zelf pas contact met jugendambt opgenomen en toen werd ik weer op gesprek gevraagd.
Ze vroegen of ik akkoord zou gaan als er begeleid bezoek op kantoor van jugendambt zou komen, maar ik was dat niet verplicht. Ik heb toegezegt daaraan mee te werken, als er begeleiding is is er geen gevaar en is er dus ook geen reden om het contact tegen te houden. Maar dat weigerde hij dus, met als gevolg dat hij ze nog steeds niet ziet.

En toen kwam het eerste serieuze probleem: de paspoorten.
Vanaf 2012 mogen kinderen niet langer bijgeschreven staan in het paspoort van de ouders maar moeten een eigen paspoort hebben. En daarbij moeten beide ouders tekenen, wat hij natuurlijk weigert.
Dus via de rechter toestemming vragen voor een paspoort, maar dat moet dus ook in Duitsland want een nederlandse rechter mag geen uitspraak doen over kinderen die in het buitenland wonen.

Vorig week had ik een afspraak met een advocaat hiervoor, en die raadde me aan om direct alleinsorgerecht aan te vragen, anders moet ik met elk ding waar je 2 handtekeningen nodig hebt, en dat zijn er nog al wat in Duitsland,weer nar de rechter.
In Nederland is het vrijwel onmogelijk om alleenvoogdij te krijgen, hier schijnt dat vrij makkelijk te zijn als de andere ouder aantoonbaar niet in het belang van het kind handelt. Wat is Duitsland toch een heerlijk land!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 februari 2011 @ 13:43:11 #252
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_93346166
Sommige dingen gaan hier inderdaad verrassend makkelijk :) Gelukkig maar.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_93367179
Wat een verhaal Annie. Met een beetje mazzel kom je zo wel van hem af. Duitsland is super :-)
  maandag 28 februari 2011 @ 10:09:51 #254
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_93430687
Wat schrikken Siemi! Sterkte en beterschap!

En Annie, wat een verhaal, gelukkig zijn moeder en kind goed beschermd in Duitsland, dat merk je nu wel!

ik heb vandaag weer wat, ik ben 12,5 jaar bij de zaak!
Ben alleen niet in een feeststemming, Petra gaat zo een collegaatje begraven... :{

:W
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 februari 2011 @ 15:00:25 #255
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_93441087
Dat lijkt me heel tegenstrijdig, ud. Sterkte voor jullie! :{
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_93450120
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:08 schreef siemi het volgende:
Wat een verhaal Annie. Met een beetje mazzel kom je zo wel van hem af. Duitsland is super :-)
Tja.... de medaille heeft wel zn tweede zijde ook.
Lees de Düsseldorfer Tabellen er gerust op na om uit te rekenen wat een scheiding kost aan allimentatie...
Hier is het schrikbeeld van een ex in dr cabrio en jij in een ouwe kadett echt realiteit!!
Als man hou je precies genoeg over om net niet de hongerdood te sterven.

( vandaar dat ik gewoon naar mevr. Siemi rij als Annie weer es niet wil koken, of de afwas doe als ze toevallig wel n keer gekookt heeft... ik neem geen risico ;) )
pi_93501287
Sinds een paar maanden wonen m'n familie en ik weer in Aken. Na een jaar in een dorp bij Frankfurt a/M, toch besloten dat die stap niet de juiste was. En nu dus weer terug :)

Vanaf het begin hadden we meteen het gevoel dat we weer thuis waren: vrienden en kennissen vingen ons goed op en zelfs enkele winkeliers hadden ons gemist.

Ondertussen zijn alle dozen alweer uitgepakt en zoeken we een KiTa-plek voor onze oudste. Valt niet mee... weliswaar hebben we als ie 3 is recht op een plek, maar alle KiTas bij ons in de buurt hebben een enorme wachtlijst. Nu maar hopen dat iedereen z'n kind bij meerdere KiTas tegelijk heeft aangemeld...
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
http://www.gibburt.com
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 maart 2011 @ 19:17:10 #258
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_93502861
Wat beviel jullie niet in het dorp waar je gewoond hebt?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_93504695
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:17 schreef Rewimo het volgende:
Wat beviel jullie niet in het dorp waar je gewoond hebt?
Belangrijkste was dat het werk van m'n vrouw, dat was de reden waarom we zijn verhuisd, niet beviel. Ze is vrij snel nadat ze was begonnen zwanger geworden, en dat kon haar werkgever niet waarderen. Vervolgens is ze 'gemobt'...

Had in feite niet zo veel met het dorp zelf te maken, maar als je al met tegenzin naar je werk gaat, werkt dat door op de rest. En omdat we vrij snel ons zijn gaan herbezinnen, steek je niet meer zoveel energie in het opbouwen van sociale contacten als je zou doen als je vastbesloten bent daar te blijven.
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
http://www.gibburt.com
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:43:52 #260
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_93530468
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 18:46 schreef c3k het volgende:
Sinds een paar maanden wonen m'n familie en ik weer in Aken. Na een jaar in een dorp bij Frankfurt a/M, toch besloten dat die stap niet de juiste was. En nu dus weer terug :)

Vanaf het begin hadden we meteen het gevoel dat we weer thuis waren: vrienden en kennissen vingen ons goed op en zelfs enkele winkeliers hadden ons gemist.

Ondertussen zijn alle dozen alweer uitgepakt en zoeken we een KiTa-plek voor onze oudste. Valt niet mee... weliswaar hebben we als ie 3 is recht op een plek, maar alle KiTas bij ons in de buurt hebben een enorme wachtlijst. Nu maar hopen dat iedereen z'n kind bij meerdere KiTas tegelijk heeft aangemeld...
Waar woon je ergens in Oche ?
pi_93531474
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:43 schreef Waldheini het volgende:
Waar woon je ergens in Oche ?
In Brand.
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
http://www.gibburt.com
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:17:21 #262
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_93531543
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:15 schreef c3k het volgende:

[..]

In Brand.
ah oke, net buiten de stad dus.
Zelf woon ik nabij Hansemannplatz in het centrum.
pi_93560866
Ben ik weer :').

Weet iemand hoeveel geld je bij de Geldautomaat maximaal per dag kunt opnemen? (Volksbank)
pi_93570854
Met je NL pas?

Mijn dochter is vandaag geopereerd en het jukbeen is weer teruggezet. Volgens de doktor alles ok, maar ik hoor het morgen liever van de patient.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 maart 2011 @ 07:25:31 #265
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_93579721
Spannend siemi, hopelijk mag ze nu snel naar huis hè. Beterschap voor haar!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_93579756
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 23:35 schreef siemi het volgende:
Met je NL pas?

Mijn dochter is vandaag geopereerd en het jukbeen is weer teruggezet. Volgens de doktor alles ok, maar ik hoor het morgen liever van de patient.
Nee, met een Duitse pas van de Volksbank.

Beterschap aan je dochter :Y.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 maart 2011 @ 07:38:12 #267
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_93579796
quote:
3s.gif Op donderdag 3 maart 2011 07:31 schreef Anne het volgende:

Nee, met een Duitse pas van de Volksbank.
http://www.gutefrage.net/(...)eldautomaten-abheben
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_93579810
quote:
Oke, zo te zien bij de Voba dus idd die 2000 euro. Da's mooi.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 08:33:44 #269
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_93627462
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 23:35 schreef siemi het volgende:
Met je NL pas?

Mijn dochter is vandaag geopereerd en het jukbeen is weer teruggezet. Volgens de doktor alles ok, maar ik hoor het morgen liever van de patient.
Nou? Erg vervelend allemaal hoor! Alles goed verlopen verder?
pi_93631522
Het is helemaal goed verlopen. Ze heeft de dokter zelfs verbaasd doen staan over hoe weinig last ze er van heeft. Ze moet nog tot maandag in het ziekenhuis blijven, maar das een formaliteit.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:52:26 #271
63722 z80
I fink you freaky
pi_93981742
De buren laten het dak en dakkapellen met vensters vervangen en gelijk isoleren.
meteen ook een offerte aangevraagd bij de zelfde dakdekker.
deze vandaag binnen gekregen, die vent is 8)7 .
bij mij het dak vervangen en isoleren kost 31.000 ¤
bij de buren dus incl de dakkapellen 35.000¤.
het dak is exact even groot, het enige verschil is dat de buren 4 dakkapellen hebben, en ik 3.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:50:00 #272
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_94087405
Ik kreeg vorige week brief van StädteRegion Aachen mbt Überprüfung der Freizügigkeit. Mijn tijdelijk contract was 2 weken geleden afgelopen. Nu willen ze graag het nieuwe contract zien.

Maar nu vraag ik me af...stel ik had geen nieuw contract gekregen, wat zouden ze dan gaan doen ?

@z80: wat een behoorlijk verschil in prijs zeg. Kon hij het verschil verklaren ?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 14 maart 2011 @ 12:03:26 #273
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_94087972
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:50 schreef Waldheini het volgende:
Ik kreeg vorige week brief van StädteRegion Aachen mbt Überprüfung der Freizügigkeit. Mijn tijdelijk contract was 2 weken geleden afgelopen. Nu willen ze graag het nieuwe contract zien.

Maar nu vraag ik me af...stel ik had geen nieuw contract gekregen, wat zouden ze dan gaan doen ?
Oh, niet zoveel. Je wordt alleen uitgezet omdat je dan een ongewenst vreemdeling bent, verder niets.. :+
pi_94089961
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:50 schreef Waldheini het volgende:
Ik kreeg vorige week brief van StädteRegion Aachen mbt Überprüfung der Freizügigkeit. Mijn tijdelijk contract was 2 weken geleden afgelopen. Nu willen ze graag het nieuwe contract zien.

Maar nu vraag ik me af...stel ik had geen nieuw contract gekregen, wat zouden ze dan gaan doen ?

@z80: wat een behoorlijk verschil in prijs zeg. Kon hij het verschil verklaren ?
Dan heb jij je Freizüzigkeit niet meer, wat opzich geen probleem is. Je kan je direct daarna weer inschrijven en dan heb je weer 3 maanden de tijd om een baan te vinden voor je Freizüzigkeit.

Zo heb ik het ook gedaan :P

Letterlijk naar het Amt gegaan, mij afgemeld en een seconde daarna weer aangemeld.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 maart 2011 @ 14:18:15 #275
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94092929
Voor de afwisseling zaten wij dit weekend twee keer in het ziekenhuis met Christan. Die is zaterdagavond in het zwembad onderuit gegaan en met zijn hoofd tegen een paal gevallen. Snee in zijn kin, blauwe heup en fikse bult op zijn kop. Hij was ook duizelig en misselijk dus dat werd een tochtje naar de Ambulanz in Goch. Daar leek het mee te vallen (we troffen toevallig een Nederlandse arts) maar als hij misselijk bleef moesten we naar Kleve omdat ze daar een kinderafdeling hebben.

's Nachts ging het goed maar zondagmorgen was hij toch nog steeds niet lekker dus op naar Kleve. Die zeiden dat als we zaterdags waren gekomen ze hem een nachtje hadden gehouden, maar dat hoefde nu niet meer. We moesten wel vandaag nog langs de huisarts voor controle.

Daar is qltel met hem heen dus de uitslag daarvan weet ik nu nog niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 maart 2011 @ 14:31:08 #276
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94093486
Ze zijn net terug en hij moet een week rust houden. Geen school. Maar ook geen tv, computer, ds en wii. En niet voetballen.

Kortom, zware week voor papa en mama ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 14 maart 2011 @ 15:32:18 #277
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_94095918
Ik zit momenteel op de lufthansa air rail naar Frankfurt flughafen, we komen net langs een stuk autobahn en terwijl ik op de monitor de huidige snelheid van 230 kmh zie staan worden we ingehaald door een Mercedes c-klasse

Autobahn _O_

ICE _O_

Mercedes _O_
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_94105039
@Rewimo Oei. sterkte en veel beterschap voor de patiënt.
pi_94107788
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:31 schreef Rewimo het volgende:
Ze zijn net terug en hij moet een week rust houden. Geen school. Maar ook geen tv, computer, ds en wii. En niet voetballen.

Kortom, zware week voor papa en mama ;)
Geen tv en geen computer...dat komt dicht bij kindermishandeling hoor!

Ik zat vanmorgen ook weer eens bij de kinderarts,ik lijk wel een abonnement te hebben bij die man. Voor de 4e week op rij, dit keer zoonlief die een bacteriele infectie heeft op zn lip. Ik dacht zaterdag nog koortslip maar gisteren zat heel zn kin eronder. En dus weer niet naar Kindergarten omdat je dan een ander kan besmetten. Maar gelukkig mag je hiermee wel tv kijken en computerspelletjes spelen ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 maart 2011 @ 19:56:21 #280
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94108916
Klinkt als krentenbaard, annie, dat is vervelend ja, erg besmettelijk. Beterschap voor je zoon!

Tja, 't is een week afzien natuurlijk voor Christan :D Niks aan te doen, lezen, tekenen en lego zijn ook leuk ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 14 maart 2011 @ 21:10:15 #281
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_94114260
Zo zeg, iedereen in de ziekenboeg? Alle kids van harte beterschap natuurlijk, en de papa's en mama's sterkte!

Hier is op het moment gelukkig iedereen gezond en wel.

Net ff de belastingaangifte veer elkaar gemaakt, uurtje werk incl. alles uitzoeken. Toch nog even 1650 euro "verdiend" door een beetje te schuiven met de bedragen.
In 2010 trouwens 9309km gereden voor ons meisje naar alle afspraken/ziekenhuizen.

Grüsse!!!!
  maandag 14 maart 2011 @ 21:58:18 #282
63722 z80
I fink you freaky
pi_94117772
is de aangifte software buitenland er weer?
kreeg ongeveer een maand geleden al een brief dat ik de aangifte moet invullen, maar nog geen software verkrijgbaar.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_94127865
Tsja, voor mij is er weer geen software, als ondernemer met een NL onderneming die in DLD woont. Ouderwets handwerk, al vul ik hem stiekum wel eerst digitaal op de gewone in. Dan weet ik tenminste hoeveel ik terugkrijg.

Hier gaat het overigens goed met de kids. Gewoon achter de pc, en TV. Deed dochterlief in het ziekenhuis ook al, al vond de dokter dat het beter was dat niet te doen. En dat met een 32 inch breedbeeld met afstandsbediening naast je bed. Hij had beter moeten weten. (enneh, nergens last van gehad). Vrijdag werd het haar wel even te veel, al was dat denk ik meer de stress op school. Ze mocht van mij naar school, als ze rustig aan deed. Gooit de leraar even alles op haar bordje wat ze moest inhalen. Dat werkte dus niet :-(
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 maart 2011 @ 08:44:11 #284
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94131331
Nee, dat is niet echt handig van die leraar :{ Christan mist ook een paar proefwerken, niks aan te doen. Hij belt wel elke dag even een klasgenootje om op de hoogte te blijven.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:24:05 #285
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:04:15 #286
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_94155949
quote:
Beetje paniekvoetbal van Merkel.... hoe groot is de kans op een aardbeving van 9.0 en 10 meter hoge tsunami golven hier in duitsland nou????

Verder ook al de digitale belastingaangifte gedaan in NL, ik hoop dat ze snel uitbetalen *O*
Vraag me trouwens wel eens af hoeveel belasting ik zou betalen als ik in duitsland aangifte zou doen ipv nederland.

Doen jullie verder aangifte bij de duitse belastingdienst? ik betaal alleen gemeentelijke belastingen en verder heb ik me nooit verdiept of je wel of niet iets moet opgeven. We hebben beide alleen inkomsten uit NL.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:38:33 #288
63722 z80
I fink you freaky
pi_94159925
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:41 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Beetje paniekvoetbal van Merkel.... hoe groot is de kans op een aardbeving van 9.0 en 10 meter hoge tsunami golven hier in duitsland nou????

Verder ook al de digitale belastingaangifte gedaan in NL, ik hoop dat ze snel uitbetalen *O*
Vraag me trouwens wel eens af hoeveel belasting ik zou betalen als ik in duitsland aangifte zou doen ipv nederland.

Doen jullie verder aangifte bij de duitse belastingdienst? ik betaal alleen gemeentelijke belastingen en verder heb ik me nooit verdiept of je wel of niet iets moet opgeven. We hebben beide alleen inkomsten uit NL.
meer het probleem dat er weer verkiezingen aan komen in Duitsland.
het is voor Merkel pompen of verzuipen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_94161374
Vandaag het hoogste punt van de nieuwbouw bereikt, dus naar goed duits gebruik met onze huidige en onze toekomstige buren bier en sekt drinken am baustelle.

pi_94185727
Kan iemand me wijzer maken over hoe ik de WOZ waarde kan bepalen voor de belasting?
Women are not people, they are devices built by our Lord Jesus Christ for our entertainment.
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:56:54 #291
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_94185975
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:48 schreef EnEmA het volgende:
Kan iemand me wijzer maken over hoe ik de WOZ waarde kan bepalen voor de belasting?
Niet te moeilijk doen.
Ik heb gewoon de totale bouwprijs (dus incl grond) van onze nieuwe woning x66% gedaan.
Dit rekent mijn duitse hypotheekverstrekker als executiewaarde. Leek me een mooie waarde om aan te houden...
Bij onze vorige (bestaande) woning heb ik hetzelfde gedaan, 66% van de duitse marktwaarde.

M'n vader(woont hier 300 meter vandaan)vult voor z'n ca. ¤250.000 waard zijnde woning altijd ¤150.000 in. Heeft nog nooit een haan naar gekraaid.
pi_94206347
We hebben afgelopen weekend samen met de buren flink gesnoeid in de tuin. Ook een dikke spar van meer dan 40 jaar oud in mn voortuin omgelegd.
Heeft iemand van jullie toevallig een stevige kloofmachine te leen/te huur om de dikke stammen klein te krijgen?
Omgeving Kranenburg.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 16 maart 2011 @ 20:02:04 #293
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_94207692
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:41 schreef aegir_de_viking het volgende:
We hebben afgelopen weekend samen met de buren flink gesnoeid in de tuin. Ook een dikke spar van meer dan 40 jaar oud in mn voortuin omgelegd.
Heeft iemand van jullie toevallig een stevige kloofmachine te leen/te huur om de dikke stammen klein te krijgen?
Omgeving Kranenburg.
Ik heb hier een electrische kloofmachine. Deze is te leen en op te halen in Pfalzdorf.
pi_94208268
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:02 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik heb hier een electrische kloofmachine. Deze is te leen en op te halen in Pfalzdorf.
Helemaal goed!
Is deze te vervoeren in een personenwagen? ik heb namelijk geen trekhaak...
Zaterdag zou wat mij betreft handig zijn, komt dat uit?
Anders stuur maar even een PM.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 16 maart 2011 @ 20:16:50 #295
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_94208707
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:10 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Anders stuur maar even een PM.
Je hebt een PM.
pi_94285162
ah ok, dat zal wel goed komen dan :)

quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:56 schreef ueberduitser het volgende:

Niet te moeilijk doen.
Ik heb gewoon de totale bouwprijs (dus incl grond) van onze nieuwe woning x66% gedaan.
Dit rekent mijn duitse hypotheekverstrekker als executiewaarde. Leek me een mooie waarde om aan te houden...
Bij onze vorige (bestaande) woning heb ik hetzelfde gedaan, 66% van de duitse marktwaarde.

M'n vader(woont hier 300 meter vandaan)vult voor z'n ca. ¤250.000 waard zijnde woning altijd ¤150.000 in. Heeft nog nooit een haan naar gekraaid.
Women are not people, they are devices built by our Lord Jesus Christ for our entertainment.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 08:45:26 #297
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_94457622
Wordt het als normaal gezien om bij file een deel van de vluchtstrook als uitvoegstrook te gebruiken ? Elke keer als ik netjes in de file sta te wachten totdat ik bij de afrit ben, word ik al massaal via de vluchtstrook ingehaald.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 maart 2011 @ 17:17:23 #298
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94472998
Geen idee. Een vluchtstrook wordt hier (maar dat is niet op de snelweg) wel als Mehrzweckstrecke gebruikt: vrachtwagens gaan deels op de vluchtstrook rijden, zodat je ze makkelijker kunt inhalen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_94514026
Hoi mensen,

Ik zou graag willen weten of ik als buitenlander in Duitsland (Frankfurt) ergens terecht kan voor gratis advies (in Engels) van een advocaat? Het gaat om 'arbeitsrecht.'

Alvast bedankt
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:05:47 #300
327417 Zwollesjappie
Democratisch Iran
pi_94587730
hallo,

ik wil graag weten hoe ik een duits kenteken kan komen zonder ik duitser ben kan ik misschien daar een postbus aanvragen en daar inschijven enzo ik moet echt het liefst een duits kenteken hebben mag ook belgisch bedankt alvast
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 maart 2011 @ 09:21:59 #301
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94588047
In Duitsland komen wonen en het is geen enkel probleem ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')