Zo vind ik het ook wel leuk en mooi. Maar hier geeft het toch echt overlast..quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:38 schreef XL het volgende:
Stemmingmakerij in de topictitel, ik vind het heerlijk die sneeuw
Bij jullie waait alles voorbij. Hier staat struikgewas langs de weg en aan de andere kant is het land hoger. De weg ligt dus lager dan de rest en dus verzamelt alle sneeuw zich. Nouja, om 9 uur waren ze al bezig (die sneeuwschuiver kwam er alleen met veel moeite doorheen) en intussen is er 1 baantje redelijk vrij. Je kunt elkaar absoluut niet passeren met de auto, want aan beide kanten ligt een meter sneeuw. Nou waren wij ook verstandig genoeg om niet te gaan rijden vandaag. Er waren dus echt mensen die vanmorgen om een uur of 8 probeerden om boven te komen, wat vrij kansloos is als de sneeuw tot boven je motorkap uitsteekt.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:51 schreef elvhenk het volgende:
Dat is duidelijk meer ja! <@@> Dat die paar kilometer zoveel verschil kan maken!
Gewoon rekening mee houden! Niks overlast! Aanpassen... overlast zijn Nederlanders op zomerbanden die niet kunnen autorijden, die sneeuw is gewoon is heerlijk en die gedraagt zich ook al honderden jaren hetzelfde... aanpassen dus, geen overlast!quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:41 schreef Rewimo het volgende:
Het is ook mooi Maar het geeft wel overlast zo hier en daar
Nee. hier in Duitsland zijn de dorpen normaal bereikbaar.quote:Op zondag 26 december 2010 17:42 schreef rubje het volgende:
ff een vraagje: klopt het dat in Duitsland( en dan met name die dorpen) met dit weer men eerder van de rest van het land is afgesneden dan hier in NL?
ik bedoel dus of het moeilijker in Duitsland is om de bewoonde wereld te bereiken als er zulke sneeuwstormen zijn dan hier in NL omdat wij een kleinere afstanden hebben en logistiek beter strooien en een wegennetwerk hebben dan de duitsers.
Het NL wegennetwerk is ook niet beter dan het Duitse. Moet je eens op maandagmorgen in de regen van Dortmund naar Keulen rijden. In die tijd kom je amper van A10 noord naar zuidquote:Op zondag 26 december 2010 17:42 schreef rubje het volgende:
ff een vraagje: klopt het dat in Duitsland( en dan met name die dorpen) met dit weer men eerder van de rest van het land is afgesneden dan hier in NL?
ik bedoel dus of het moeilijker in Duitsland is om de bewoonde wereld te bereiken als er zulke sneeuwstormen zijn dan hier in NL omdat wij een kleinere afstanden hebben en logistiek beter strooien en een wegennetwerk hebben dan de duitsers.
Fijne gang van zaken zeg Dus eigenlijk kun je pas een nieuwe provider nemen nadat de datum van je opzegging voorbij is. Handigquote:Blijkt dus als je een nieuwe internet aanbieder neemt, dat ze je eerdere opzegging annuleren en fijn een nieuwe opzegging in het systeem zetten met wederom 1 jaar opzegtermijn. Aangezien ik nooit toestemming heb gegeven om de opzegging te annuleren of voor een nieuw jaarcontract zijn ze nog niet klaar met mij (ik wel met hun...).
leest eens even goed de rekening.quote:Op maandag 27 december 2010 18:50 schreef aegir_de_viking het volgende:
Eigenlijk hoort dit in het klaagbaak topic maar die lui daar snappen het toch niet.
Ik dacht dat ik in November 2010 eindelijk af zou zijn van het drama dat Deutsche Telekom heet.... niet bleek minder waar, even de geschiedenis op een rijtje:
Jan 2010: ik heb schriftelijk alle abonnementen met T-home opgezegd (internet, bellen)
Ook een schriftelijke bevestiging gehad dat dit per 18-11-2010 zou gebeuren.
Sept. 2010: op zoek gegaan naar een andere aanbieder, Vodafone leek me de beste keuze, dus nieuw abonnement afgesloten (met nummerbehoud).
18-11-2010: Oude modem van T-online eruit, nieuwe van Vodafone erin, en het werkt, dus ik dacht alles oké!
December 2010: Deutsche telekom blijkt rekeningen sturen voor het maandelijkse abonnement; even gebeld, was niet doorgegeven aan de financiele afdeling, dus ik dacht opgelost.
Dec. 2010: brief van deutsche telekom, bedankt voor uw belletje, echter uw opzegdatum van deutsche telekom is 04-10-2011.
Blijkt dus als je een nieuwe internet aanbieder neemt, dat ze je eerdere opzegging annuleren en fijn een nieuwe opzegging in het systeem zetten met wederom 1 jaar opzegtermijn. Aangezien ik nooit toestemming heb gegeven om de opzegging te annuleren of voor een nieuw jaarcontract zijn ze nog niet klaar met mij (ik wel met hun...).
Inmiddels al een paar keer erg boos geworden aan de telefoon, een brief gestuurd, en vandaag even bij de Deutsche telekom shop in Kleve langsgegaan.
Als ze dit niet netjes oplossen ga ik maar eens met mijn rechtsbijstandverzerking praten.
klopt.quote:Op maandag 27 december 2010 19:05 schreef aegir_de_viking het volgende:
Oja, als je eerst wacht totdat je afgesloten bent, krijg je natuurlijk weer de kosten om je lijn opnieuw aan te sluiten.
Ik heb het idee dat deutsche Telekom op alle mogelijke wijzen klanten probeert tegen te werken wanneer ze weg willen.
Nieuwe rekening is gewoon voor Surf and Comfort pakket met countryflat. Totaal ¤48,89quote:Op maandag 27 december 2010 19:37 schreef z80 het volgende:
[..]
leest eens even goed de rekening.
Tcom rekent een maandbedrag om je oude nummer te mogen houden.
stelletje (hele lange piep).
ik kwam daar ook achter bij de overstap naar Vodafone (die niet door is gegaan).
dan maar geen nummer behoud, en 3 nieuwe nummers gekregen.
Voor jou is het te laat, maar voor anderen die ook weg willen bij hun huidige provider: nooit zelf opzeggen. Altijd op laten zeggen door je nieuwe provider, dan zorgt de nieuwe provider voor een naadloze overgang.quote:
volgende keer vodafoon proberenquote:Op dinsdag 28 december 2010 22:41 schreef siemi het volgende:
Alsof 1&1 zo goed is. Ik werd vandaag gebeld, nummer onbekend, maar was net een tiende van een seconde te laat met opnemen. Kreeg ik vrij snel een SMS en een email met het verzoek 1&1 te bellen. Dus ik bel ze. Door de verificatie ronde heen gekomen. Vraagt die kwibus naar het nummer van mijn vrouw, want het contract loopt op haar naam. Ikke reageer van, met haar Duits kom je er niet, dus als je Thais spreekt, geef ik haar wel even. Hmmmm, moet hij even ruggespraak over houden. Wordt ik na 5 minuten wachten zo maar doorgeschakeld.
Begint de verificatie weer van voren af aan, weer geen idee waar ik voor bel (hallo, ze vroegen mij HEN te bellen). Hebben ze door dat het gaat om mijn verzoek om de monteur voor de 2e keer langs te laten komen, omdat ik nu wel de kabels heb gelegd (waren ze de eerste keer vergeten te zeggen, dat als je een monteur bestelt om de aansluiting te maken, dat je dan zelf de kabels moet leggen). Ze besluit mij door te verbinden naar de leitungsmanagementabteiling oid.
Na 5 minuten in de wacht te hebben gestaan kom ik terecht bij iemand die weer begint met de verificatie. We moeten het contactnummer hebben. Ik geef mijn nummer, voor de zoveelste keer. Hey, dat nummer hebben we al. Ik uitleggen dat ik het regel, omdat mijn vrouw de Duitse taal hiervoor onvoldoende spreekt. Hmmm, dat is een probleem meneer, als het contract op naam van uw vrouw staat, moet zij bellen. Ik van, ze staat naast me, dus als je wilt kan ik haar wel even geven, als je Thais spreekt. Nee meneer, dat gaat niet. Het beste kan het contract op uw naam komen. Ikke, sorry, gaat niet, het is niet mijn bedrijf, mijn vrouw is de eigenaar. Ik werk daar niet. Ok, zegt ze, dan moet uw vrouw u machtigen. Ik vraag of ze daar een formulier voor hebben. Nee, mijn vrouw moet zelf iets schrijven. Maar in een taal die ze begrijpt en dat moet dus in het Thais, met een vertaling naar het Duits door een officieel beedigde vertaler. (ik trek mijn broek weer op......) Ik vraag of ze gewoon verder kunnen gaan en een monteur in kunnen plannen. Ja hoor meneer, gaan we doen.
Ik bedank haar vriendelijk en wacht nog op de standaard beoordelingsmail..... Al met 50 minuten aan de telefoon gehangen, zonder ook maar iets verder gekomen te zijn. Dus ja, ben nu al blij met 1&1. Met Alice thuis nog nooit problemen gehad....
Wat een burocratie, en dan verwachten ze aan de andere kant van de lijn ook nog eens dat je rustig en geduldig bent.... wie is hier nu gvd de klant????quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:41 schreef siemi het volgende:
En al met al was de status aan het eind van het gesprek hetzelfde als er voor...... Maar, het is ze wel belangerijk me tevreden te houden.quote:wir wenden uns auf diesem Wege an Sie, da wir Sie telefonisch nicht erreicht haben. Es ist uns wichtig, dass Sie zufrieden sind.
Es sind noch Fragen zu Ihrem Anschluss offen. Des Weiteren möchten wir mit Ihnen einen neuen Anschalttermin vereinbaren.
Damit Ihr Auftrag bald abgeschlossen ist, bitten wir Sie, uns unter der Rufnummer zurückzurufen.
Ach, gas (zoals in Nederland) gaat meer ongemerkt, maar dat kost ook genoeg..quote:Op donderdag 30 december 2010 21:03 schreef siemi het volgende:
och, op zich valt het verbuik nog wel mee, 1000 liter in 2 maand met dit weer. Daarmee kom ik op een jaarverbruik van zo'n 3500 liter. Gezien de grootte van wat hij verwarmd en dat er een restaurant bij zit, vind ik dat nog meevallen. Al blijft het wel een uitgave iedere keer.
klopt.quote:Op donderdag 30 december 2010 21:07 schreef qltel het volgende:
[..]
Ach, gas (zoals in Nederland) gaat meer ongemerkt, maar dat kost ook genoeg..
eh.....hmmmm....eh....dus..........brrrrrrquote:bij een olie of gas tank ben ik goed in staat om deze te vergeten.
Ik ook eigenlijk wel .quote:Op maandag 3 januari 2011 15:09 schreef ueberduitser het volgende:
ff wat anders, ik zag dit gisteren bij de bakker:
http://www.pressekatalog.de/Das+neue+Blatt-ebinr_910253275.html
Iemand die er iets van weet, ben wel benieuwd eigenlijk
be my guest...;)quote:
Ariane (ff opgezocht ) had toch in den beginne ademhalingsproblemen?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |