abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90380151
Wat ik me met die sneeuw laatste dagen eigenlijk afvraag, hebben vliegtuigen winterbanden? :@
Kan handig zijn als ze hier opstijgen en/of landen, maar als ze naar een of ander warm land vliegen, hebben ze daar weer niks aan winterbanden ivm de slijtage van die banden in de hitte..

Dit is een serieuze vraag, waar ik zelf geen antwoord op kan vinden. Ben best benieuwd eigenlijk :)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_90380263
Aangezien vliegtuigen niet vliegen als het hard sneeuwt, lijkt het me niet logisch dat ze winterbanden hebben.

Je zou het moeten doen, "eventjes" alle vliegtuigen op winterbanden zetten in oktober - november..
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
pi_90380462
Landingsbanen worden zoveel mogelijk sneeuw- en ijsvrij gemaakt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_90380503
Ik denk dat winterbanden niet hun grootste probleem is met dit weer. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 24 december 2010 @ 06:31:38 #5
13698 microkid
speaks digitalk
pi_90380518
Vliegtuigen hebben geen winterbanden. Een groot deel van de tijd op de start/landingsbaan gaat immers op basis van lift, de banden zijn dan minder interessant. Bij een auto moet een winterband grip leveren, bij een vliegtuig dient de band alleen om het zaakje te verplaatsen. Zodra er voldoende snelheid is neemt de lift van de vleugels het al over. Tevens gaat een vliegtuig met name rechtuit.Bovendien zijn winterbanden van zachter rubber gemaakt, dat zal het niet overleven onder een vliegtuig. En ik vraag me af of winterbanden met die snelheden nog uberhaupt zin hebben.
In landen waar veel sneeuw valt zie je wel soms kleine ski's bij het landingsgestel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')