abonnement Unibet Coolblue
pi_90342290
Pakistan is in de ban van de dreigende doodstraf voor de christelijke Asia Bibi.

Een gezellige Kerst zal het niet worden in de Punjab. Een vreedzame evenmin. En het kan zomaar haar laatste zijn. Als het aan Pakistans islamitische geestelijken ligt, wordt de christelijke Asia Bibi (39) zo snel mogelijk opgeknoopt aan de hoogste boom. Bibi heeft profeet Mohammed beledigd, zeggen ze. En daarop staat de doodstraf. Plus een boete van omgerekend ruim 750 euro. Zo bepaalde vorige maand het gerechtshof in Sheikhupura, in oost-Pakistan.

Maar ze is nog niet verloren: Bibi’s echtgenoot heeft het oordeel aangevochten en het hooggerechtshof van Lahore kan Bibi alsnog vrijspreken. Dit tot grote woede van de geestelijkheid. Die heeft moslims in het hele land opgeroepen vrijdag, na het middaggebed, te demonstreren tegen vrijlating. En op Oudejaarsdag staat een massale staking gepland.

Op scherp

Christelijke leiders op hun beurt hebben hun volgelingen opgeroepen op Eerste Kerstdag voor het parlement te betogen om aanpassing van de blasfemiewet te eisen. Die staat onder druk door de zaak tegen Bibi. De wet zou vooral Pakistaanse minderheden treffen en moeten worden herzien, zeggen christenen én liberale moslims. Eén islamitische volksvertegenwoordiger heeft daartoe een voorstel ingediend in het parlement.

De zaak-Bibi (zie kader) zet de almaar grimmiger verhouding tussen de christelijke minderheid – ongeveer 12 procent van de in totaal 160 miljoen Pakistanen – en de islamitische meerderheid verder op scherp. De christenen leven onder toenemende maatschappelijke druk, ook omdat de afgelopen jaren het geweld van talibanachtige groeperingen tegen minderheden toeneemt. Er gaan hardnekkige geruchten over radicaal-islamitische groepen die nachtelijke rooftochten houden in christelijke dorpen in de Punjab om daar jongetjes tussen de zes en de twaalf jaar te ontvoeren en te verkopen. In 2006 zagen Pakistaanse christelijke mis-?sionarissen foto’s van vermiste jongetjes hangen op de zwarte markt in Quetta. Berovingen, moorden en verkrachtingen van christenen zijn aan de orde van de dag. In de zomer van 2009 werd een christelijk dorp gedeeltelijk in de as gelegd door boze moslims; zeker zeven christenen werden gedood. De christenen beschuldigen de lokale overheden dat ze bewust niet daadkrachtig optreden en hen niet beschermen. Diezelfde overheden steunen immers Islamabad in de nationalisering – lees islamisering – van christelijke instanties als scholen en ziekenhuizen.

Watersnoodramp

Ook veel internationale hulporganisaties klagen over de slechte behandeling van christenen door de regering. Ze stellen dat de overheid en islamitische organisaties christenen stelselmatig negeren in de hulpverlening voor slachtoffers van de watersnoodramp van afgelopen zomer, die 20 miljoen mensen trof.

Islamabad zit intussen lelijk in de maag met Bibi. Er is veel aandacht voor haar zaak. De paus en westerse diplomaten en regeringsfunctionarissen hebben opgeroepen Bibi vrij te laten, en mensenrechtenorganisaties wereldwijd hebben de zaak tegen haar veroordeeld. In een paniekerige reactie werd drie dagen na de veroordeling vorige maand plots het ministerie voor Minderheden opgeheven, hét aanspreekpunt voor westerse regeringen wat Bibi betreft.

Zwak en verdeeld

Het geeft aan hoezeer Islamabad met zichzelf in de knoop zit en hoe zwak en verdeeld het is. Het staat onder druk van het Westen het moslimradicalisme een halt toe te roepen, maar kan dit niet verkopen aan de eigen islamitische achterban. Daaronder zijn ook grote delen van het Pakistaanse leger en de veiligheidsdiensten.

Onlangs ging het gerucht dat president Asif Ali Zardari Bibi gratie zou willen schenken. Direct daarop dreigden islamitische leiders met bloedige rellen. Ook loofden ze een half miljoen roepies uit – 4.384 euro – voor degene die Bibi ombrengt. Haar familie is ondergedoken.

Intussen wacht Bibi al anderhalf jaar in haar cel op wat er met haar gaat gebeuren. Hoe het oordeel over haar ook luidt, een zalig kerstfeest krijgt ze niet.

http://www.depers.nl/buit(...)egen-christenen.html


En wij maar geld inzamelen voor deze idioten. Laat ze maar lekker verdrinken.
Ook snap ik niet waarom de VS wel zeikt over de mensenrechten in Iran en China, maar nauwelijks over Pakistan. Sterker nog, ze geven pakistan een financiele injectie van miljarden.
pi_90342619
Ik schrok ik dacht dat het om Bibi van Oh Oh Cherso ging!!! :o :o :o
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2010 @ 14:45:02 #3
137949 Disana
pi_90342658
Je vermeldt nergens wat Bibi zou hebben gedaan. 'Godslastering' is te algemeen, het waar en waarom ontbreekt.
  donderdag 23 december 2010 @ 14:47:23 #4
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_90342760
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:44 schreef raptorix het volgende:
Ik schrok ik dacht dat het om Bibi van Oh Oh Cherso ging!!! :o :o :o
Dit dacht ik inderdaad ook!
Ik schrikken!.. maar in dit geval is het niet erg
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_90342802
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:44 schreef raptorix het volgende:
Ik schrok ik dacht dat het om Bibi van Oh Oh Cherso ging!!! :o :o :o
pi_90343019
En wij maar geld geven aan dat achterlijke stelletje daarzo :r Hopelijk roeit India al die extremisten daar uit :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 23 december 2010 @ 14:58:57 #7
326628 Pietje28
Het is zo simpel allemaal...
pi_90343299
Binnen nu en 5 jaar is Pakistan in een hevige burgeroorlog verwikkelt.
Pakistan is tevens het volgende land waar de VS binnen gaat trekken.

Mark my words!
pi_90343345
De zaak-Asia Bibi
Asia Bibi en haar gezin waren een van de drie christelijke families in het 1500-koppige plattelandsdorpje Ittanwali in Oost-Pakistan. In 2009 haalde Asia water uit de plaatselijke put voor haar en andere vrouwen die het land rond Ittanwali bewerkten. Diverse moslimas weigerden het water te drinken; het zou onrein zijn, omdat het door een christelijke was gehaald. Daarop volgde een ruzie, waarin Asia zou hebben gezegd dat Jezus een betere profeet is dan Mohammed.
De moslimvrouwen vielen haar aan en ze werd opgesloten, terwijl de dorpsgeestelijken voorbereidingen troffen om haar gezicht zwart te kalken en haar op een ezel in een schandparade door het dorp te voeren. Zover kwam het niet; de politie kwam tussenbeide en zette haar in het gevang. Volgens Asia waren er al langer spanningen tussen haar en de andere vrouwen, omdat die haar constant probeerden te bekeren tot de islam.
Flaming and gaming..
pi_90343586
Islam is vrede toch ? Tis weer goed te merken.

[ Bericht 14% gewijzigd door Netsplitter op 23-12-2010 15:13:17 ]
Kos weet niet half hoe cool ie is.
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2010 @ 15:09:41 #10
137949 Disana
pi_90343775
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:59 schreef ProFlamer het volgende:
De zaak-Asia Bibi
Asia Bibi en haar gezin waren een van de drie christelijke families in het 1500-koppige plattelandsdorpje Ittanwali in Oost-Pakistan. In 2009 haalde Asia water uit de plaatselijke put voor haar en andere vrouwen die het land rond Ittanwali bewerkten. Diverse moslimas weigerden het water te drinken; het zou onrein zijn, omdat het door een christelijke was gehaald. Daarop volgde een ruzie, waarin Asia zou hebben gezegd dat Jezus een betere profeet is dan Mohammed.
De moslimvrouwen vielen haar aan en ze werd opgesloten, terwijl de dorpsgeestelijken voorbereidingen troffen om haar gezicht zwart te kalken en haar op een ezel in een schandparade door het dorp te voeren. Zover kwam het niet; de politie kwam tussenbeide en zette haar in het gevang. Volgens Asia waren er al langer spanningen tussen haar en de andere vrouwen, omdat die haar constant probeerden te bekeren tot de islam.
Dankjewel. De achterlijkheid in sommige delen van de wereld is verbluffend.
  donderdag 23 december 2010 @ 15:10:10 #11
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_90343793
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:44 schreef raptorix het volgende:
Ik schrok ik dacht dat het om Bibi van Oh Oh Cherso ging!!! :o :o :o
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 23 december 2010 @ 15:12:51 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_90343910
Dat men dacht dat het om die andere Bibi ging weten we nu wel.
Dat grapje mag vanaf nu achterwege blijven.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 23 december 2010 @ 15:33:04 #13
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_90344908
Gelukkig hoeft ze die boete niet te betalen als ze dood is. Dat scheelt dan weer.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_90354222
de Punjab? :{ Dat is een provincie in India. :|W Weer zo'n kennisloze berichtgeving.
pi_90354347
Als ik zo lees zit kennelijk de islamitische variant van de PVV in de Pakistaanse regering.
pi_90354800
Alsof een allemachtige alwetende god die het universum heeft geschapen boos kan worden op een nietige zoogdiertje, ergens op een kleine planeet. En kennelijke heeft hij ook nog hulp nodig van andere nietige zoogdiertjes om zijn wensen te vervullen.
  donderdag 23 december 2010 @ 19:12:22 #17
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_90354984
Achterlijke islamisten zijn achterlijk.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_90354990
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 18:58 schreef petertje2 het volgende:
Als ik zo lees zit kennelijk de islamitische variant van de PVV in de Pakistaanse regering.
want? verklaar je nader aub.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_90355041
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 18:55 schreef vergezocht het volgende:
de Punjab? :{ Dat is een provincie in India. :|W Weer zo'n kennisloze berichtgeving.
;( http://en.wikipedia.org/wiki/Punjab,_Pakistan
pi_90362804
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_90363742
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:44 schreef raptorix het volgende:
Ik schrok ik dacht dat het om Bibi van Oh Oh Cherso ging!!! :o :o :o
kunnen we die niet inruilen dat zij doodstraf krijgt
pi_90364643
quote:
8s.gif Op donderdag 23 december 2010 22:01 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

kunnen we die niet inruilen dat zij doodstraf krijgt
Hoe moet het dan met het fapgedrag van hersendode internethelden?
  donderdag 23 december 2010 @ 22:19:26 #23
329500 Frenetiek
Het ergste moet nog komen.
pi_90364836
Ik weet niet of ik moet huilen of lachen om een regeltje als:

quote:
En wij maar geld inzamelen voor deze idioten. Laat ze maar lekker verdrinken.
  donderdag 23 december 2010 @ 22:20:21 #24
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_90364887
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 18:58 schreef petertje2 het volgende:
Als ik zo lees zit kennelijk de islamitische variant van de PVV in de Pakistaanse regering.
Rare stelling, als iets een 'islamitische variant' is van de PVV stel je dus dat een religieuze achtergrond een kenmerk is van de PVV, terwijl dat bij de PVV absoluut niet het geval is.

Nutteloze post dus.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_90365141
Dus eigenlijk is de publiciteit haar dus duur komen te staan? Eerst zou ze 'alleen' maar door het dorp op een ezel zijn vervoerd, maar na publiciteit is de zaak gegijzeld door nog ziekelijkere moslims die haar dood willen hebben...

moslims :r
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_90371170
quote:
Het maakt me niet uit wat je denkt man, je zit me te trollen in ieder topic. Blijf van me weg ajb, ik heb tot nu toe nog nooit enige slimme reactie van jou gelezen.

Zelf kom je met niks, maar zodra iemand in jouw mening iets fout typt ben je daar snel bij om hun op de vingers te tikken. Get a life of zo.
  vrijdag 24 december 2010 @ 00:27:11 #27
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_90372388
ik ruil idd graag wat agressieve 'nederlanders' in voor een vieze christen of hond uit een zogenaamd moslimland.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_90374412
Kerstmis doet je, (mij in ieder geval) altijd weer beseffen in wat voor kl*tewereld we leven..
pi_90385666
De religie van vrede weer - de islam :')
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_90385816
Het valt me altijd op dat wanneer zo iets speelt de zogenaamde "vreedzame" moslims in Nederland oorverdovend stil blijven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')