abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90292203
Vaak zie je de advertenties waar het er vanaf druipt dat een persoon het betreffende goed heeft gestolen en probeert door te verkopen op marktplaats. Ik heb 0900-8844 gebeld en wat blijkt nu: als buitenstaander kan ik hier helemaal niks tegen doen. Ik heb namelijk een jonge knul aan de telefoon gehad die overduidelijk een telefoontje had gestolen, dit bekende hij zelfs over de telefoon!

Ook al is het niet mijn zaak, ik erger me aan die rotte kinderen die dingen gaan stelen en vervolgens doorverkopen. Maar blijkbaar moet er al een heel dossier klaarliggen en moet er al een flinke 'case' lopend zijn.

We kunnen hiervan geen aangifte doen! Waar gaat het heen?
- ''Because no one has a dick made out of chocolate which ejaculates money..''
pi_90292289
https://tipformulier.politie.nl/TipFormulier/

alsjeblieft

bij

http://www.meldmisdaad.nl/melden/soort-melding/
http://www.meldmisdaadano(...)sdiefstal-en-heling/
moet het ook kunnen

[ Bericht 28% gewijzigd door Ra-z op 22-12-2010 15:45:15 ]
pi_90292364
Blijkbaar mag de politie ook geen afspraak maken met die jongen omdat daartoe nog geen toestemming is verleend door het OM. Een dergelijke tip zou dus weinig uitmaken...
  woensdag 22 december 2010 @ 15:41:19 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_90292367
Ik heb nog wel eens een advertentie op Marktplaats getipt waarin iemand een tape-streamer, nieuw in doos, voor een paarhonder euro aanbood. Hij had gezien de beschrijving geen idee wat het eigenlijk was, en zeker niet dat de nieuwprijs iets van 25.000 euro was.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_90292481
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:41 schreef Enj0y het volgende:
Blijkbaar mag de politie ook geen afspraak maken met die jongen omdat daartoe nog geen toestemming is verleend door het OM. Een dergelijke tip zou dus weinig uitmaken...
Zo'n tip is handig als de rechtmatige eigenaar van de telefoon aangifte komt doen... dan hebben ze al info
pi_90292594
Oké. Ik heb iig de tip gemaakt.
pi_90292647
Gewoon melden bij Marktplaats zelf. Die onderneemt dan stappen. In elk geval het verwijderen van de advertentie, mogelijk ook verdere stappen.
pi_90292720
In dat geval is de daadwerkelijke advertentie en dus ook het bewijs dat deze jongen aan heling doet, foetsie! Of zij slaan alles ergens onzichtbaar op, dat kan natuurlijk ook.
pi_90292728
Of meld 't hier: http://marktplaats.custhe(...)ser/sa_ask.php?ret=1, selecteer "Probleem met adverteerder of bieder" > "Medling verdachte adverteerder"
There are 10 types of people in this world. Those that understand binary and those that don't.
pi_90292838
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:48 schreef Enj0y het volgende:
In dat geval is de daadwerkelijke advertentie en dus ook het bewijs dat deze jongen aan heling doet, foetsie! Of zij slaan alles ergens onzichtbaar op, dat kan natuurlijk ook.
Dat laatste lijkt me waarschijnlijker
There are 10 types of people in this world. Those that understand binary and those that don't.
pi_90293024
Ik kwam laatst mijn eigen telefoon tegen op marktplaats, 100% zeker, te herkennen aan een zeer specifieke beschadiging. Er was aangifte van gedaan, maar denk je dat ze iets doen... daarom klopt het ook, dat telefoonnummer. 0900-8844, ofwel, 0900-TUIG. En inderdaad, als je het nummer draait krijg je dat aan de telefoon...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_90293113
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:54 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik kwam laatst mijn eigen telefoon tegen op marktplaats, 100% zeker, te herkennen aan een zeer specifieke beschadiging. Er was aangifte van gedaan, maar denk je dat ze iets doen... daarom klopt het ook, dat telefoonnummer. 0900-8844, ofwel, 0900-TUIG. En inderdaad, als je het nummer draait krijg je dat aan de telefoon...
Jammer dat hieraan niks gedaan wordt. Een strafverhoging zal al heel veel helpen! Dan houdt dat tuig zich het wel uit het hoofd om iets te stelen! Ik heb iig aangifte gedaan bij die tip site van de fipo en bij marktplaats zelf.
pi_90293272
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:54 schreef AlphaOmega het volgende:
dan ga je toch zelf die telefoon ophalen bij die persoon, als de politie niks doet.....
pi_90293303
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:55 schreef Enj0y het volgende:

[..]

Jammer dat hieraan niks gedaan wordt. Een strafverhoging zal al heel veel helpen! Dan houdt dat tuig zich het wel uit het hoofd om iets te stelen! Ik heb iig aangifte gedaan bij die tip site van de fipo en bij marktplaats zelf.
Ik heb zelf even een stukje jacht gemaakt, en uiteindelijk was de advertentie opeens gevlogen... aanbieder heeft nooit weer iets aangeboden, niet onder dat account. Heb ook melding bij Marktplaats gemaakt, maar hoe simpel is het om daar jacht op te maken.

Waarom stelt marktplaats niet gewoon verplicht dat je het IMEI nummer van het toestel moet opgeven bij verkoop, zodat zij het kunnen checken tegen een database van gestolen mobieltjes. Het is zo simpel... maar goed... te simpel, blijkbaar, zeker voor Nederland.
pi_90293353
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:58 schreef babipangang het volgende:

[..]

dan ga je toch zelf die telefoon ophalen bij die persoon, als de politie niks doet.....
Ja, wat voor stuk tuig zou het kunnen zijn... hij is al pauperig genoeg om zooi te jatten... en ik loop niet gewapend over straat. Zou dat mogen in Nederland, dan had ik hem wel gehaald... at gunpoint. Maar ik hou me aan geldende regels, dus dat zal nooit gebeuren...

[ Bericht 4% gewijzigd door AlphaOmega op 22-12-2010 16:06:44 ]
pi_90293412
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 16:00 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ja, wat voor stuk tuig zou het kunnen zijn... hij is al pauperig genoeg om zooi te jatten... en ik loop niet gewapend over straat. Zou dat mogen in Nederland, dan had ik hem wel gehaald... at gunpoint.
mensen met wapens houden zich wel met andere dingen bezig dan het stelen van telefoons
pi_90293521
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:58 schreef babipangang het volgende:

[..]

Dit soort reacties liever in ONZ.
pi_90293673
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 16:03 schreef Enj0y het volgende:

[..]

Dit soort reacties liever in ONZ.
Waarom in onz? Ik geef gewoon mijn mening. De politie doet niks, dan ga je dat ding toch gewoon halen? (als het van jou is tenminste) Want als er van mij iets gestolen is en iemand biedt het te koop aan, dan ga ik dat ding persoonlijk halen, en niet goedschiks, dan wel kwaadschiks.
pi_90296340
Als A een telefoon steelt van B en doorverkoopt aan C, kan B deze terugvorderen van C door zich te beroepen op derdebescherming. Er even van uitgaande dat C wist (of had kunnen weten dan wel had moeten weten) dat de telefoon wel eens gestolen zou kunnen zijn. C heeft op zijn beurt dan weer een vordering op A.
I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogany
pi_90301646
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 16:06 schreef babipangang het volgende:

[..]

Waarom in onz? Ik geef gewoon mijn mening. De politie doet niks, dan ga je dat ding toch gewoon halen? (als het van jou is tenminste) Want als er van mij iets gestolen is en iemand biedt het te koop aan, dan ga ik dat ding persoonlijk halen, en niet goedschiks, dan wel kwaadschiks.
Maar aan je mening hebben we niks. Als je goed gelezen hebt blijkt ook dat het niet om mijn telefoon gaat. Eigen rechter spelen mag niet en daarom heb ik ook totaal niks aan je reactie.
pi_90310011
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:41 schreef Enj0y het volgende:
Klopt, een proefaankoop door de politie is een bijzondere opsporingsbevoegdheid en daar moet een speciale toestemming voor komen. Uitlokken (bijv. d.m.v. een "te koop gevraagd" advertentie mag al helemaal niet in NL. Behalve bijv. bij junks maar da's een heel ander verhaal.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')