Zo'n tip is handig als de rechtmatige eigenaar van de telefoon aangifte komt doen... dan hebben ze al infoquote:Op woensdag 22 december 2010 15:41 schreef Enj0y het volgende:
Blijkbaar mag de politie ook geen afspraak maken met die jongen omdat daartoe nog geen toestemming is verleend door het OM. Een dergelijke tip zou dus weinig uitmaken...
Dat laatste lijkt me waarschijnlijkerquote:Op woensdag 22 december 2010 15:48 schreef Enj0y het volgende:
In dat geval is de daadwerkelijke advertentie en dus ook het bewijs dat deze jongen aan heling doet, foetsie! Of zij slaan alles ergens onzichtbaar op, dat kan natuurlijk ook.
Jammer dat hieraan niks gedaan wordt. Een strafverhoging zal al heel veel helpen! Dan houdt dat tuig zich het wel uit het hoofd om iets te stelen! Ik heb iig aangifte gedaan bij die tip site van de fipo en bij marktplaats zelf.quote:Op woensdag 22 december 2010 15:54 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik kwam laatst mijn eigen telefoon tegen op marktplaats, 100% zeker, te herkennen aan een zeer specifieke beschadiging. Er was aangifte van gedaan, maar denk je dat ze iets doen... daarom klopt het ook, dat telefoonnummer. 0900-8844, ofwel, 0900-TUIG. En inderdaad, als je het nummer draait krijg je dat aan de telefoon...
dan ga je toch zelf die telefoon ophalen bij die persoon, als de politie niks doet.....quote:Op woensdag 22 december 2010 15:54 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik kwam laatst mijn eigen telefoon tegen op marktplaats, 100% zeker, te herkennen aan een zeer specifieke beschadiging. Er was aangifte van gedaan, maar denk je dat ze iets doen... daarom klopt het ook, dat telefoonnummer. 0900-8844, ofwel, 0900-TUIG. En inderdaad, als je het nummer draait krijg je dat aan de telefoon...
Ik heb zelf even een stukje jacht gemaakt, en uiteindelijk was de advertentie opeens gevlogen... aanbieder heeft nooit weer iets aangeboden, niet onder dat account. Heb ook melding bij Marktplaats gemaakt, maar hoe simpel is het om daar jacht op te maken.quote:Op woensdag 22 december 2010 15:55 schreef Enj0y het volgende:
[..]
Jammer dat hieraan niks gedaan wordt. Een strafverhoging zal al heel veel helpen! Dan houdt dat tuig zich het wel uit het hoofd om iets te stelen! Ik heb iig aangifte gedaan bij die tip site van de fipo en bij marktplaats zelf.
Ja, wat voor stuk tuig zou het kunnen zijn... hij is al pauperig genoeg om zooi te jatten... en ik loop niet gewapend over straat. Zou dat mogen in Nederland, dan had ik hem wel gehaald... at gunpoint. Maar ik hou me aan geldende regels, dus dat zal nooit gebeuren...quote:Op woensdag 22 december 2010 15:58 schreef babipangang het volgende:
[..]
dan ga je toch zelf die telefoon ophalen bij die persoon, als de politie niks doet.....
mensen met wapens houden zich wel met andere dingen bezig dan het stelen van telefoonsquote:Op woensdag 22 december 2010 16:00 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ja, wat voor stuk tuig zou het kunnen zijn... hij is al pauperig genoeg om zooi te jatten... en ik loop niet gewapend over straat. Zou dat mogen in Nederland, dan had ik hem wel gehaald... at gunpoint.
Dit soort reacties liever in ONZ.quote:Op woensdag 22 december 2010 15:58 schreef babipangang het volgende:
[..]
dan ga je toch zelf die telefoon ophalen bij die persoon, als de politie niks doet.....
Waarom in onz? Ik geef gewoon mijn mening. De politie doet niks, dan ga je dat ding toch gewoon halen? (als het van jou is tenminste) Want als er van mij iets gestolen is en iemand biedt het te koop aan, dan ga ik dat ding persoonlijk halen, en niet goedschiks, dan wel kwaadschiks.quote:
Maar aan je mening hebben we niks. Als je goed gelezen hebt blijkt ook dat het niet om mijn telefoon gaat. Eigen rechter spelen mag niet en daarom heb ik ook totaal niks aan je reactie.quote:Op woensdag 22 december 2010 16:06 schreef babipangang het volgende:
[..]
Waarom in onz? Ik geef gewoon mijn mening. De politie doet niks, dan ga je dat ding toch gewoon halen? (als het van jou is tenminste) Want als er van mij iets gestolen is en iemand biedt het te koop aan, dan ga ik dat ding persoonlijk halen, en niet goedschiks, dan wel kwaadschiks.
Klopt, een proefaankoop door de politie is een bijzondere opsporingsbevoegdheid en daar moet een speciale toestemming voor komen. Uitlokken (bijv. d.m.v. een "te koop gevraagd" advertentie mag al helemaal niet in NL. Behalve bijv. bij junks maar da's een heel ander verhaal.)quote:Op woensdag 22 december 2010 15:41 schreef Enj0y het volgende:
Blijkbaar mag de politie ook geen afspraak maken met die jongen omdat daartoe nog geen toestemming is verleend door het OM. Een dergelijke tip zou dus weinig uitmaken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |