abonnement Unibet Coolblue
pi_90291997
het vorige topic: [OUD] Hoe gaat het met ons? #9

Even naar goed voorbeeld van Moonah in het vorige topic, hier de laatste updates zonder reacties.
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:56 schreef Oxymoron het volgende:
Ook een positieve noot van mij! :Y) en dat in December, mijn slechtste maand :%

Er is een traject opgestart om mij de beste dagbesteding te geven, wat dat is wordt onderzocht. Ik moet testjes doen en dan kijken ze wat mijn niveau is.
Ik krijg ook nog een ander onderzoek naar of ik een semantisch pragmatische taalstoornis heb. Want intussen is er veel gebeurd :+ , en er wordt ook een andere woonplek* voor mij gezocht voor binnen nu en 3 jaar. Zo hee wat een veranderingen! En ik heb jullie zo slecht op de hoogte gehouden! :@

* een woonvorm waar ze rekening houden met mijn talenten en ook mijn valkuilen, nouja, de valkuilen van de begeleiding, om mooie woorden door te prikken, en te beseffen dat achter een goede woordenschat een mega communicatieprobleem schuilgaat. En daar loop ik op mijn huidige plek steeds tegenaan ; ik word overschat en overschat en overschat. En daardoor zijn er veel problemen gekomen die niet ontwikkeld hadden hoeven worden. Zoals boze buien omdat ik me steeds verkeerd begrepen voel.
P_iglet heeft me vorige week goede tips gegeven over wat er allemaal mogelijk is. Ook qua technische/domotica oplossingen en PGB enzovoort. Daar gaan we nu naar kijken. Ik wil ook dichter bij mijn ouders wonen, dat vind ik heel fijn.
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 16:29 schreef Nijna het volgende:
Free, wat fijn om te lezen dat je een soort evenwicht hebt gevonden! :*

Oxy, wat een veranderingen die staan te gebeuren en ik wens je dat het hele traject niet al te lang gaat duren voordat je een dagbesteding hebt gevonden die het beste bij jou past en een woonplek waar je beter op je plek bent! Het klinkt goed! :*

Ik heb morgen mn eerste gesprek weer... en wat ik verder zou willen schrijven dat heb ik ook maar weer gewist, maar hopelijk kan ik daar morgen wat van kwijt...
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:14 schreef eeyoretje het volgende:
freecell, wat fijn dat het beter gaat! 10 maanden is wel een hele tijd zeg!

Oxy, spannend, al die veranderingen!

Ik heb, na veel wikken en wegen, even een kloon aangemaakt om hier te posten. Ik post namelijk ook gewoon in OUD, maar durf niet zo goed met mijn eigen account hier te posten omdat ik bang ben dat er mensen meelezen waarvan ik helemaal niet wil dat ze dit lezen. Daarom maar even een kloon :) En wellicht kunnen jullie aan de hand van mijn verhaal ook wel raden wie ik ben, maar liever geen verwijzingen daarnaar in dit topic :)

Ik ben een paar maanden geleden bevallen van mijn prachtige dochter en we hebben nogal een heftige kraamweek gehad. En hoewel dat ook alweer een tijdje geleden is, heb ik mijn emoties nog steeds niet onder controle. Toen mijn dochter een week of vijf was had ik echt een dieptepunt en zat ik huilend bij de huisarts. Daarna is het met ups en downs gegaan en af en toe is het dus ook flink klote, met echte huildagen. Inmiddels ook de nodige gesprekken met de huisarts gehad en ook met de wijkverpleegkundige van het CB. Ik voel me dus ook wel gesteund, maar ik baal er ook echt van dat ik me zo voel. Had dat nooit van mezelf verwacht.

Nou ja, jullie kunnen hier natuurlijk ook weinig mee, maar het lucht voor mij wel op :)


[ Bericht 56% gewijzigd door miss_sly op 22-12-2010 16:20:07 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 22 december 2010 @ 19:34:19 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_90302361
Nijna. hoe ging je gesprek? Voelde het goed?

Miss_Dynastie, met mij gaat het nog steeds niet echt goed. Vandaag heb ik het op mijn werk gemeld en mijn baas zou ook weer met P&O overleggen wat de mogelijkheden zijn. En in januari ga ik meteen een afspraak met de huisarts maken. Ik ga in ieder geval voor de hulp nu, want ik geloof dat ik het zonder toch niet meer helemaal ga redden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_90312108
Ik weet niet zo goed wat ik van het gesprek vond. Het voelt niet helemaal ok nog...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 22 december 2010 @ 22:10:21 #4
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_90312383
Och, Nijna. Wat moeilijk ook voor jou. Goed dat je hebt durven vragen ^O^ :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_90312444
He Nijna, wat nou toch vervelend, als er ook maar iets is wat ik voor je kan doen....ik woon dichtbij!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 22 december 2010 @ 22:14:39 #6
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90312655
Nijna, hopelijk kan je moeder helpen, en geeft dat voldoende steun :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_90313354
Het gaat eigenlijk heel erg goed :@ (voel me bijna bezwaard om dat hier te posten!)

Het ouderschap is soms pittig, maar tot nu toe gaat het eigenlijk heel natuurlijk. Vanavond hebben we ons muppetje op de film gezet (we hebben een nieuwe camcorder) en ik bekeek het net en moest bijna huilen :'( gewoon ik bekeek het en dacht: dat is mijn dochter. Ik heb een dóchter! En ze is zoveel toffer, liever en mooier dan ik me vooraf óóit had kunnen indenken O+

En echt, het klinkt misschien heel zweverig, maar ik loop de hele dag op wolkjes.. Gewoon omdat zij bij me is O+ en ik heb nu soms al slapeloze nachten en een knoop in mijn maag dat ik straks weer moet werken. En dat ik dan niet bij haar ben. We hebben een heel fijn KDV hoor en mijn meisje is heel sociaal. En de dag dat ze bij papa is komt ook helemaal goed. Maargoed ík ga haar wel heel erg missen ;(

En dan haal je je baby uit bed en dan krijg je de MOOISTE glimlach ever! En dan zie je de film van vanavond terug en dan ontdek je dat ze het geloens van JOU heeft, want dat jij dat ook bijna constant doet :D :') en dan propt ze haar vuist weer in haar mond terwijl ze het alfabet oefent en je lachend aankijkt en dan kletst je tegen haar en dan kletst ze (met die vuist :')) terug..

En dan slaap je echt nét een half uurtje en dan meld ze zich. Gewoon omdat ze even niet zomaar verder kan slapen, of een slokje drinken nodig heeft.. en dan doet ze iets waardoor je met je man helemaal in een deuk ligt, midden in de nacht, terwijl je nog half slaapt.. O+ (zoals een poepbroek all over, wollen romper, aankleedkussen, ALLES onder om 5.30 op zondagmorgen.. dus om 5.35 sta je diezelfde zondagochtend je schaterende poep-dochter gezamelijk in bad te doen...) en ja.. dán knal ik dus uit elkaar van geluk :'( O+

En gewoon. Ik wist wel dat het bijzonder zou zijn.. Maar zó bijzonder!

Goddorie wat ben ik een watje geworden :')
  woensdag 22 december 2010 @ 22:27:15 #8
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_90313547
Orea O+
Wat mooi en liefdevol zoals het hier staat. Geniet nog maar lekker door.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_90314072
Dank je wel O+ dat genieten komt helemaal goed. :Y
pi_90314117
Orea. O+ :*
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
  woensdag 22 december 2010 @ 23:00:49 #11
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_90315933
Och Orea, wat een liefde. Ik word er zelfs een beetje *; :'( van.

Nijna :* , goed dat er hulp komt, kop op!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_90315970
Nijna wat goed dat je aan je ouders hulp gevraagd hebt :*

Orea O+
pi_90316716
Orea.... <3 al dat wachten. En nu is ze er. Altijd en altijd. Dat knalgevoel, heeeerlijk om te lezen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_90316726
Nijna wat goed en knap dat je hulp hebt gevraagd. :*

Orea O+
pi_90322219
Eeyoretje, het is zeker balen dat je je zo voelt. Maar: niet balen van jezelf, hoor. Je kunt er niks aan doen, het is helaas iets wat je overkomt. Fijn dat je gesprekken hebt. Voel je je begrepen? Hopelijk krijg je snel weer grip op jezelf en kun je volop van je dochter gaan genieten.

Livelink, knap en goed dat je hulp vraagt. Hopelijk kunnen je baas en de huisarts je bieden wat je nodig hebt. Veel sterkte met alles.

Freecell, heftig dat je door zo'n diep dal bent gegaan. Goed te horen dat het beter gaat. Ik wens voor je dat je alle tijd die overschaduwd werd door die slechte gevoelens dubbel en dwars kunt gaan inhalen.

Nijna, wat fijn dat je moeder kan komen helpen, ook al is de reden niet leuk. Hopelijk geeft het jou de rust die je nodig hebt om er weer bovenop te komen.

Oxymoron, tof dat ze zo met jou bezig zijn door die zoektocht naar de beste dagbesteding en woonvorm! Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom men denkt dat je een semantisch pragmatische taalstoornis zou kunnen hebben, vooral omdat je - in mijn ogen - juist zo'n taalmens bent.

Orea, heel herkenbaar.

Ik herinner me een post van iemand - ik weet niet meer wie - die zei dat ze sinds de geboorte van haar kind elke dag een reden had om op te staan. Dat heb ik ook. Als ik ga slapen dan verheug ik me op de volgende morgen omdat ik haar dan weer zie. Mijn kleine mooie lieve dochter. Het is maar goed dat ze nog niet kan snappen wat ze voor mij betekent, anders ging ze hééél ver naast haar schoentjes lopen. ;)

[ Bericht 15% gewijzigd door Cantare op 23-12-2010 01:14:30 ]
pi_90327058
Orea O+

Free :*

Ik vind het zo jammer (is niet het goede woord,maar kan geen ander bedenken) dat zoveel moeders zoveel donkere wolken hebben. En voor twijfelaars voor hulp zoeken, doe het want elk mens heeft het recht om zich goed te voelen.

Hier gaat het redelijk, in het koppie goed want merk dat ik na 2,5 jaar platliggen eindelijk begin te accepteren dat dit het is en dat ik er het beste van moet maken. In FHF zijn 2 users begonnen om hulp in te zamelen om mij te helpen dat mijn kamer geen rommelhok meer is,maar dat het echt mijn stekkie word in vrolijke kleuren, een zithoekje bij mijn bed dat ik gewoon weer eens een keer visite kan hebben. O+
Ik ben heel erg emotioneel hier door en besef dat dit ook een deel van acceptatieproces is. Ineens beginnen mensen om mij heen ook te snappen en accepteren dat het zo is. Het is heel raar dat als je de stap gezet hebt hoe dingen dan als puzzelstukjes in elkaar vallen.
pi_90329425
Oreo: O+ echt zo herkenbaar dit, zelfs na 10 jaar heb ik nog vlinders voor mijn dochter :@ Natuurlijk plak ik haar net zo goed achter het spreekwoordelijk behang af en toe :P OXY: spannende tijd die je tegemoet gaat! ANITRAX: wat ontzettend lief van de fokkers die voor jou bezig zijn in fhf, ik weet verder niet wat je hebt maar ik weet uit eigen ervaring dat om te accepteren dat je lichaam niet meer meewerkt een behoorlijk pittig proces is -O- FREECELLETJE :* vraag me niet waarom maar ik wist dat het niet zo goed met je ging. Denk ook niet dat je in details moet gaan treden tegenover anderen, maar nu wel op tijd aan de bel moet trekken als je hulp nodig hebt. Dan zal er vanzelf wel gevraagd worden wat er speelt en dan is er ruimte om te vertellen. Voor een ieder die ik vergeten ben een :*
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_90329558
Karin, dank je voor het aanbod :*

Orea, niet bezwaard voelen! Wat super dat het zo goed gaat!
Zweef lekker door hoor ;) :*

Anitra, wat fijn dat er mensen komen helpen om je stekkie op te fleuren!
Knap dat je toch al een eind op weg bent met accepteren :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_90329592
En hier gaat het maar zo zo :) 7 maanden geleden is mijn oma overleden waar ik echt heel erg close mee was. Een maand geleden heeft mijn opa zijn heup gebroken, inmiddels woon ik nu bijna een week bij mijn opa in om voor hem te zorgen en alles doet me aan oma denken. Ook moet er een hoop geregeld worden en het frustreert me dat ik tegen zoveel bureaucratie aanloop :( Ik ben echt totaal uitgeput maar vanmiddag mag ik weer naar mijn eigen huisje en gaat opa tot na de kerst naar mijn ouders, daarna zien we wel weer :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_90330291
Dat is ook zwaar mascara... :* pas goed op jezelf hoor!
Mama van 2 lieve meiden :)
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2010 @ 10:03:27 #21
37843 lady-wrb
kortaf
pi_90331538
voor iedereen voor wie de decembermaand moeilijk door te komen is, wens ik een berg lichtjes toe die het wat draaglijker maken.

was het maar vast januari.

[ Bericht 65% gewijzigd door lady-wrb op 23-12-2010 10:07:47 (beter zo) ]
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2010 @ 10:05:36 #22
43556 miss_dynastie
pi_90331580
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:34 schreef livelink het volgende:
Nijna. hoe ging je gesprek? Voelde het goed?

Miss_Dynastie, met mij gaat het nog steeds niet echt goed. Vandaag heb ik het op mijn werk gemeld en mijn baas zou ook weer met P&O overleggen wat de mogelijkheden zijn. En in januari ga ik meteen een afspraak met de huisarts maken. Ik ga in ieder geval voor de hulp nu, want ik geloof dat ik het zonder toch niet meer helemaal ga redden.
Ik hoop zo dat je nu wél de hulp krijgt die je nodig hebt, ik vind het zo erg wat je eerder is overkomen, dat je eindelijk die stap durft te zetten en dan nul op het rekest krijgt. Maar het komt nu vast gewoon goed, dat moet :Y :*
  donderdag 23 december 2010 @ 10:07:12 #23
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90331633
in welke richting gaat dat keerpunt dan lady-wrb? ik bedoel, verwacht je dat 't vanaf dan beter gaat of zie je juist erg op tegen dat moment? sterkte in elk geval!

livelink, wat goed dat je 't weer aangekaart hebt op je werk. ik vind je dapper! :*
in de haak.
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2010 @ 10:11:31 #24
37843 lady-wrb
kortaf
pi_90331735
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 10:07 schreef trui het volgende:
in welke richting gaat dat keerpunt dan lady-wrb? ik bedoel, verwacht je dat 't vanaf dan beter gaat of zie je juist erg op tegen dat moment? sterkte in elk geval!

livelink, wat goed dat je 't weer aangekaart hebt op je werk. ik vind je dapper! :*
ik heb mn post weggehaald zoals je ziet maar ik wil er best op reageren.
ik weet het niet of het beter wordt of slechter. ik weet alleen maar dat het me zo ontzettend met mijn neus op de feiten drukt, dat ik m al zo lang moet missen. en dat ik over een x aantal jaar net zo oud zal zijn als hij geworden is. dat maakt me bang.
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2010 @ 10:12:08 #25
37843 lady-wrb
kortaf
pi_90331752
ja livelink, volgend jaar wordt gewoon jouw jaar!
pi_90333696
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 22:24 schreef Orea het volgende:
Het gaat eigenlijk heel erg goed :@ (voel me bijna bezwaard om dat hier te posten!)

Het ouderschap is soms pittig, maar tot nu toe gaat het eigenlijk heel natuurlijk. Vanavond hebben we ons muppetje op de film gezet (we hebben een nieuwe camcorder) en ik bekeek het net en moest bijna huilen :'( gewoon ik bekeek het en dacht: dat is mijn dochter. Ik heb een dóchter! En ze is zoveel toffer, liever en mooier dan ik me vooraf óóit had kunnen indenken O+

En echt, het klinkt misschien heel zweverig, maar ik loop de hele dag op wolkjes.. Gewoon omdat zij bij me is O+ en ik heb nu soms al slapeloze nachten en een knoop in mijn maag dat ik straks weer moet werken. En dat ik dan niet bij haar ben. We hebben een heel fijn KDV hoor en mijn meisje is heel sociaal. En de dag dat ze bij papa is komt ook helemaal goed. Maargoed ík ga haar wel heel erg missen ;(

En dan haal je je baby uit bed en dan krijg je de MOOISTE glimlach ever! En dan zie je de film van vanavond terug en dan ontdek je dat ze het geloens van JOU heeft, want dat jij dat ook bijna constant doet :D :') en dan propt ze haar vuist weer in haar mond terwijl ze het alfabet oefent en je lachend aankijkt en dan kletst je tegen haar en dan kletst ze (met die vuist :')) terug..

En dan slaap je echt nét een half uurtje en dan meld ze zich. Gewoon omdat ze even niet zomaar verder kan slapen, of een slokje drinken nodig heeft.. en dan doet ze iets waardoor je met je man helemaal in een deuk ligt, midden in de nacht, terwijl je nog half slaapt.. O+ (zoals een poepbroek all over, wollen romper, aankleedkussen, ALLES onder om 5.30 op zondagmorgen.. dus om 5.35 sta je diezelfde zondagochtend je schaterende poep-dochter gezamelijk in bad te doen...) en ja.. dán knal ik dus uit elkaar van geluk :'( O+

En gewoon. Ik wist wel dat het bijzonder zou zijn.. Maar zó bijzonder!

Goddorie wat ben ik een watje geworden :')
En weet je? Dat kan heeeeeel lang blijven, dat gevoel O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_90333882
Klinkt geweldig Orea! Ik prijs mij gelukkig dat ik ondanks dat het hier nog wat stroef gaat wel regelmatig van die momentjes heb enze ook zie.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 23 december 2010 @ 11:33:33 #28
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_90334216
quote:
Op donderdag 23 december 2010 00:53 schreef Cantare het volgende:
Oxymoron, tof dat ze zo met jou bezig zijn door die zoektocht naar de beste dagbesteding en woonvorm! Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom men denkt dat je een semantisch pragmatische taalstoornis zou kunnen hebben, vooral omdat je - in mijn ogen - juist zo'n taalmens bent.
Taalmens, jazeker. Maar ook veel moeite met taal. En dat gaan ze onderzoeken. Er gaat iets mis steeds, ondanks een goede woordenschat enz.
Ik weet niet zoveel van die precieze taalstoornis opzich, maar ik heb oa veel echolalie, en dat is één van de kenmerken ervan. Eigenlijk zou ik er iets over moeten opzoeken, om je vraag te benantwoorden. :)

Iets gevonden: http://en.wikipedia.org/wiki/Pragmatic_language_impairment
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_90337893
Orea O+

Fijn Oxy dat ze nou wel zoeken naar wat het precies kan zijn, maar wel erg lastig.
pi_90594125
Freecell, fijn dat het met jou wat beter gaat! Hopelijk blijft dat zo.

Oxy, heel veel succes met de veranderingen die gaan komen. Wat ontzettend fijn dat ze op zoek zijn/gaan naar wat voor jou het beste werkt.

Eeyoretje, heel veel succes de komende periode. Ik hoop voor je dat je genoeg hebt aan de steun die je krijgt en dat je je beter gaat voelen.

Orea, wat klinkt dat heerlijk. Geniet er van!

Nijna, wat ontzettend goed dat jij hulpt hebt durven vragen. Ik hoop dat ondanks dat het maar een dagje in de week is, het je wel een hoop meer energie en steun oplevert.
En ik hoop ook dat je snel wel de juiste klik hebt met de psych en anders doorverwezen wordt.

Livelink, wat jammer dat het met jou ook niet zo goed gaat. :*
pi_90594439
Appelsap, hoe is het met jou?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_90594641
Nijna, ik vind dat erg verstandig. Ik begrijp sowieso dat in jouw situatie de huisarts maar blijft 'doormodderen'. Ik hoop dat je het niet verkeerd opvat, maar ik vind jou de laatste tijd in berichten zo slecht klinken, dat ik er verdrietig van word.
Goed trouwens dat je gemaild hebt. Als je het niet vindt klikken dan moet je verder kijken.

Met mij gaat het nog steeds erg slecht, maar er wordt nu/binnenkort wel uitgebreid naar goede mogelijkheden gekeken. Dat is fijn en geeft wat uitzicht.
Ik ben nog steeds opgenomen iig t/m 3 januari en dan wordt er weer verder gekeken.
De verwachting is helaas dat er de komende tijd nog meer opnames volgen omdat het gewoon even duurt voor er een goede behandeling gevonden is / procedures doorlopen zijn en omdat er vaak ook nog wachtlijsten zijn. :{
Ik vind het op dit moment erg moeilijk met Damian. Dan ben ik wel thuis en dan weer niet. Ik denk dat het voor hem erg onoverzichtelijk is en hij begrijpt het niet helemaal. Ik heb uitgelegd dat mijn hoofd ziek is en mijn hartje pijn doet en dat ik daarom in het 'ziekenhuis' moet zijn.
Nu vraagt hij elke keer of mijn hoofd al beter is en waarom de dokter het niet kan maken..
Vanmiddag zei hij tegen me: Ik wil dat jij elke dag weer thuis slaapt mama, bij mij, want dat vind ik fijn. ;(
pi_90597018
Ahw Damian, lieve knul :* en Appelsap, wat beroerd. Maar wel fijn dat ze aan het kijken zijn naar goede behandeling e.d.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 29 december 2010 @ 23:02:41 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90606177
Aggos Appelsap, dat arme kleine ventje... Wat moet dat moeilijk zijn als je toch al zo in de knoop zit...
***
  woensdag 29 december 2010 @ 23:11:03 #35
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90606685
oh appelsap, wat lijkt me dat moeilijk inderdaad... ;(

nijna, goed dat je hulp gevraagd hebt aan je ouders! als jouw dochter zich later zo voelt zou je 't vast ook fijn vinden als ze je vroeg om bij te springen waar mogelijk. en die huisarts, tsja, het kan wel zijn dat zij er goede ervaringen mee heeft, maar 't gaat nu om jou. gewoon door blijven 'zeuren' hoor! misschien nog iets duidelijker zeggen dat je 't gevoel hebt dat het niet klikt, in plaats van dat je niet zo goed weet of het klikt. sterkte weer! :*
in de haak.
pi_90607173
Appelsap :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 29 december 2010 @ 23:41:40 #37
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_90608194
Appelsap, wat blijft het toch ongelooflijk zwaar voor je. Ik hoop zo dat er voor jou snel een stabiel opgaande lijn in het verschiet ligt. Hou vol :*

Nijna, aanmodderen klinkt niet goed :N
Dan maar misschien de huisarts teleurstellen, het gaat nu echt om jou.

Bar, hoe gaat het met jou. Ik las dat Roy in het ziekenhuis lag. Hopelijk gaat het wat beter, nu. Sterkte!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_90608570
eeyoretje, wat balen zeg dat je je zo slecht voelt. Heb je inmiddels meer hulp dan de huisarts en het CB? Wat je gesteund voelen is leuk, maar dat is vaak niet genoeg om uit zo'n diep dal te komen. Hoe is het nu met je?

Livelink, heb je al een datum voor de afspraak met de huisarts? Die afspraak kun je nu ook al maken he? Bijvoorbeeld voor 3 of 4 januari. Het is zo te lezen dat je er zo, zo, zo doorheen zit. Nu huppakee, voor jezelf zorgen, voor jezelf zorgen, voor jezelf zorgen, (dat dus) en die afspraak maken. Nou ja, niet nu, dat gaat niet werken. Maar morgenochtend dan ofzo. Dan heb je dat maar gehad. Je bent het waard. :*

m-k, hoe is het nu met de zorg voor je opa? Dat regelen is vervelend inderdaad, niemands hobby, komen jullie er een beetje uit?

Nijna, wat laat de huisarts jou toch tobben zeg. Als je je been breekt, gaat ze toch ook niet zelf lopen gipsen? Of een openhartoperatie uitvoeren als de klep van je rechterkamer niet goed sluit. Ik vind het leuk dat ze je zelf wil helpen, maar jij heb zoveel echte hulp nodig. Van iemand die erin gespecialiseerd is. En geen maatschappelijk werker dus. Dat kan handig zijn voor het praktische, maar komop zeg, je loopt al zo lang. Als ze je naar mij had gestuurd, had je een enkeltje psycholoog gekregen. Minimaal, ook ivm de combinatie met medicijnen. Heb je iemand die een keertje met je mee kan naar de huisarts? :*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_90608956
Orea, wat een prachtig verhaal. Ik hoop dat ook ooit zo te kunnen schrijven. O+

appelsap, wat confronterend he, zo met Damian die het snapt. Dat vind ik zelf zo'n groot verschil met de babytijd. Als ik nu naar de huisarts ga (al is het omdat ik mijn teen heb gestoten) dan krijg ik tientallen vragen wat er aan de hand is. En jij hebt dan tientallen keren zo erg. Ik hoop dat ze voor jou snel een goede behandeling vinden, zonder wachtlijst. :*

Even nog een :* voor Luchtbel tijdens deze dagen. En ook voor Vivi. :*

Sommige dingen van het moederschap zijn zo onverwachts grappig en leuk. Wij zitten nu helemaal in de gezelschapsspelletje. Mooi, krijg ik eindelijk wat tegenstand. 8-) Het voeren van gesprekken, de prachtige smoezen die voorbij komen, reacties die je niet verwacht, zo mooi allemaal. Vriendinnetjes die komen spelen, nog meer speelafspraakjes, vriendenboekjes, weer spelen ergens of twee kleuters hier. Ik vind het erg gezellig. Ze heeft nu een optie om te gaan logeren bij een meisje uit te straat. Zo snel gaat het, eerst moeder zijn van een baby, dan van een peuter en dan zo'n verandering weer. Kleuteren, een eigen leven, een hele wereld buiten het veilige van huis en het kdv om. Vriendinnen waar ze heen wil, waar ik op het schoolplein het adres van op moet schrijven, zodat ik weet waar ze moet zijn :D

Het wordt echt steeds leuker. O+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 30 december 2010 @ 07:30:46 #40
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_90616086
Even een heel kort berichtje voor Appelsap, kom op he! Ik ben ook nog steeds opgenomen, wacht nu op een plek in het dichtstbijzijnde academische ziekenhuis. Dat zal de vierde plek in een jaar tijd worden en de zevende opname..........Niet leuk maar het enige dat rest is doorzetten....Sterkte meisje :*
  donderdag 30 december 2010 @ 07:35:45 #41
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_90616103
Yppy O+ :* , het is geweldig inderdaad om de wereld van je kind groter te zien worden en daarin mee te mogen gaan. Moeilijk soms, maar vooral bijzonder en leuk.

Luchtbel, jij ook sterkte, heel veel sterkte met het doorzetten :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_90616176
Luchtbel ook voor jou een dikke :*

@ Livelink, laat ik het gewoon heel kort zeggen ik ben net zo'n stuiterende skippybal, en dan niet dat ik spring, maar enorm angstig, panniekerig, vannacht eindelijk weer redelijk geslapen.
En vind het lastig om positief te blijven, gelukkig zijn daar weer partners en fam voor.
De schrik zit er gewoon nog flink in en zolang Roy daar op ic is blijf ik het enorm eng vinden.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_90620087
Luchtbel :*

Bar :*

Bedankt voor de reacties, die helpen me dan wel om te besluiten actie te ondernemen. Ik dacht vanmorgen gelijk maar even de daad bij het woord te voegen en een afspraak te maken liefst nog voor deze week... maar ook de huisarts heeft vakantie... volgende week in de herkansing dus...
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 30 december 2010 @ 20:42:37 #44
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_90645849
Dank jullie wel. Ik heb me de afgelopen weken 2 keer week laten electroshockeren. Maar ook dat levert niet het gewenste effect op. Het wachten is nu op een plek elders.

Bar, jij ook veel sterkte.
  donderdag 30 december 2010 @ 20:49:21 #45
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90646198
Wat klinkt dat heftig zeg, Luchtbel. Ik hoop maar dat je niet lang hoeft te wachten op een plekje die het gaat doen voor jou :*

Appelsap ook al zo'n heftige tijd, jij ook veel sterkte :*

Bar jij weer in roerige tijden, hopelijk is het snel weer rustig :*

Nijna goed dat je daad bij woord hebt gevoegd!!!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_90646748
Luchtbel, wat heftig toch :* hou je taai!

Ik kreeg vanmiddag een reactie op mn mailtje aan de psychologe. Met allerhande alternatieven en het aanbod om de wachttijd daar te overbruggen eventueel. Fijn als er meegedacht wordt :).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_90647241
Luchtbel, heb je dat ervaringsverhaal pas geleden op televisie gezien? Die man begon pas na 32 shocks ofzo op te krabbelen.

Wat moet jij je ongelooflijk ellendig voelen meid. Heel veel sterkte :*. Ik hoop dat die nieuwe plek je weer een beetje steun en vertrouwen zal geven.
  donderdag 30 december 2010 @ 22:40:05 #48
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_90652803
Nee, dat heb ik niet gezien. Was het bij de publieke omroep? Dan kan ik het wellicht terug kijken.
Ik weet niet zo goed hoe lang ze er mee doorgaan hier zonder resultaat, elke week 2 keer onder narcose en een shock is ook niet echt gezond namelijk....
  donderdag 30 december 2010 @ 23:03:46 #49
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90654293
luchtbel, wat ontzettend balen dat al die shocks nog steeds niks uithalen... het lijkt me inderdaad een enorme belasting voor je hoofd & lijf, dus 't zou toch wel prettig zijn als je wist dat het in elk geval ergens to leidt...! :*

nijna wat goed dat je die mail gestuurd hebt! (en dat ze geantwoord heeft :) ).

yppy zo fijn om te lezen dat je geniet van je alzogrote dochter! O+
in de haak.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:39:19 #50
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_90712337
*O* 7 januari ga ik kijken bij een andere woonvorm, een ouderinitiatief in een stad vlakbij mijn ouders. Mama gaat mee en ik hoop er het beste van.
Mijn mentor weet alleen nog van niks, :{ en dat vind ik niet zo leuk. Het is allemaal in de kerstvakantie geregeld, en nu weet ik niet hoe ik het tegen haar moet zeggen. Maar dat komt wel goed. Het glas is halfvol. :D

Zelf heb ik namelijk het idee, dat áls dit wat is, als het bij me past, dat het dan ineens heel snel kan gaan. Met verhuizen en alles regelen. Binnen een jaar ofzo. Terwijl de leiding het eerst over binnen 3 jaar had. Maar binnen 1 jaar is ook binnen 3 jaar. ;)
Ik hoop zo dat 2011 wat gaat worden met het verhuizen en ander werk vinden. *O* toen ik van de week in die stad was van het wooninitiatief, voelde ik me helemaal blij. Misschien, misschien... :%

Edit, oh en in de week erna heb ik een eerste afspraak voor massagetherapie. Haptonomisch, chakra's etc. 8-)
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_90718255
Oh, dat klinkt goed Oxy :Y . ^O^

Luchtbel, ik weet niet meer van welke omroep het was, heb ook maar een klein stuk gezien ervan. Maar het was Nederlandstalig en ik ben er vrijwel zeker van dat het ned 1, 2 of 3 was.
pi_90718635
Luchtbel, het was dit. En ik het gaat om het laatste stuk. Zeg maar, zo rond 1 uur en 15 minuten, dat stel (die man). Hij vertelt dat hij na 17 keer ofzo rustiger werd. En na 32 keer ging het licht weer aan.

http://www.uitzendinggemi(...)0b0ae2a31a50a4454d67
pi_90718637
Oxy, zo dat klinkt goed. Ik hoop dat het een plek is die bij jou past en waar je dan ook vlot terecht zou kunnen :* dat zou een mooie start van 2011 zijn!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_90718698
Oxy wat fijn dat er al zo snel een andere woonvorm is. Ik hoop dat de good vibes blijven !

[ Bericht 45% gewijzigd door Muks op 01-01-2011 19:54:05 ]
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  zaterdag 1 januari 2011 @ 21:52:30 #55
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90723417
Oxy wat super fijn maar ook vast super spannend allemaal!!!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 23:02:48 #56
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_90727047
Oxy, dat is een snelle ontwikkeling. Ik hoop dat het de plek is waar je helemaal op je plaats bent. Een spannend begin van het nieuwe jaar, zeg.

Bar, wat moet het moeilijk voor je zijn, deze ziekenhuisopname van Roy. Sterkte! Ik denk aan jullie :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_90750911
Ben best wel een beetje geschrokken van de laatste berichten, wat ontzettend heftig! Ik hoop voor een ieder dat 2011 een beter jaar zal worden dan 2010. Voor mezelf had ik dat 2010 een heel erg zwaar jaar was omdat ik de weg heb vrijgemaakt en alle obstakels uit de weg heb geruimd om van 2011 mijn jaar te maken. Dus daar ga ik dan *O* De tweede dag van 2011 begon goed tot ik eerder deze middag een telefoontje van mijn opa kreeg, of ik komende week weer bij hem kon inwonen want hij was weer gevallen. Ik heb natuurlijk gelijk ja gezegd maar ondertussen mis ik mijn eigen huisje heel erg, ik heb de afgelopen weken amper thuisgeslapen -O- Ondertussen is het een klein beetje bespreekbaar geworden voor oop dat het misschien wel verstandiger is om naar een verzorgingstehuis te gaan, en langzaamaan begint hij ook te beseffen dat dit de beste optie zal zijn.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zondag 2 januari 2011 @ 20:58:41 #58
593 sjak
Juffie Bloem
pi_90762925
Bar :* Ik lees het nu pas. Wat een schrik voor je. Ik hoop dat het snel beter gaat met Roy. Ik wens jou heel veel sterkte om hiermee om te gaan!

Dat zou snel zijn Oxy! Succes met het kijken.

En LB, pfffff, wat een zorgen allemaal. 2 keer in de week shocks is erg veel. Ik hoop dat je snel resultaat ziet.
Lekker douchen!
pi_90833554
Bij de huisarts geweest en doorverwijzing gekregen voor een ggz achtig iets. Nu duimen dat de wachtlijst niet al te lang is...
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:58:49 #60
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90910714
Vooral nu erg opgelucht Roy krabbelt elke dag beetje bij beetje meer op, vooral aan zijn buien te merken, omdat hij nog aan een infuus zit kan hij niet fijn kruipen en staan mag hij eigenlijk ook niet, dus moet vooral veel of bij papa en mama zitten, of in zijn bed spelen, niet fijn voor een kind wat normaal door het hele huis kruipt en rondstapt rondom de tafel.

Vandaag dus te horen gekregen dat als het zo door blijft gaan Roy volgende week mee met ons naar huis mag, dus erg opgelucht en blij.
Maar als ik heel eerlijk ben word ik er ook wat bang van, nu ligt hij iedere nacht nog aan de monitor, krijgt hij medicatie ed.
Nu Roy steeds meer richting de leeftijd van Thijs gaat werd ik al bezorgder ging al meer bij hem kijken, hield hem anders in de gaten.
En toen gebeurde dit dus een week geleden, daar waar ik altijd bang voor was gebeurde zo onder mijn ogen.
Gelukkig is hij in goede handen terrecht gekomen en zien we hem per dag opknappen.
Hoop alleen van harte dat ik dit wederom een plaats kan geven en een rustigere moeder voor hem worden ipv een moeder die alleen maar bezorgd is.

Nu is het tot april afwachten ofdat er geen littekenweefsel is blijven zitten dan weten ofdat er blijvende schade is.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_90911720
Nijna ik hoop met je mee dat de wachtlijst niet al te lang is! En ook dat het je gaat helpen!

Bar wat een nachtmerrie is het toch zeg.. :'( weet niet wat ik er over zeggen kan.. maar denk veel aan jullie.. hopelijk is Roy snel weer helemaal opgeknapt :*
  donderdag 6 januari 2011 @ 09:33:21 #62
144006 chacama
Ondernemend!
pi_90920436
Nijna, hopelijk kun je snel terecht!

Bar, wat een hel. Gelukkig is Roy in goede handen en al een heel stuk beter. Dat je bang bent is logisch. En dat bang bent dat je geen rustige moeder kunt zijn, dat is ook logisch. Ik denk dat je dit altijd bij je zult dragen, maar dat het met de tijd ook minder wordt. Dat je het uiteindelijk een plekje kunt geven en minder bezorgd zult zijn over roy zijn gezondheid. Heel veel sterkte en beterschap met je kleine stoere vent.
pi_90921447
Bar, het lijkt me ook best wel dubbel. Natuurlijk heel fijn als Roy mee naar huis mag, maar ook spannend. Je zal het vast met de tijd een plekje kunnen geven en minder bezorgd worden. Maar gun jezelf ook wel die tijd! Het is heel logisch dat je nu bang bent :*.
Beterschap voor je stoere knul!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_90956141
Het wil allemaal niet zo en ik weet niet zo goed wat ik me mezelf moet :{
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_90956459
Nijna :* weet even niks beters.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_90956627
Nijna :*
pi_90967893
Nijna :*
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:03:29 #68
144006 chacama
Ondernemend!
pi_90968350
Nijna, hoe is het nu na een nachtje slapen. Iets rustiger? Die onmacht is zo gemeen. Je weet dat je niet wilt dat je je voelt zoals je je nu voelt, maar wat je eraan kunt doen dat weet je ook niet. Het is zo rot. Heel veel sterkte en ik duim dat je snel weer lekker in je vel zit :*
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:21:26 #69
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90973732
he nijnchen toch, wat gaat er precies niet? gebruik je eigenlijk medicijnen op dit moment?
in de haak.
pi_90983937
Fatsoenlijke nacht slaap had me wel wat rustiger gemaakt. Maar inmiddels voel ik me weer net zo als gisteravond. Nog even met de huisarts gesproken. Dag in stukjes hakken en planning maken.
Ik ga in elk geval straks als de meiden op bed liggen nog een stukje fietsen, morgen staan er boodschappen op de planning en verder nog niks.
Trui, ja die gebruik ik, paar maanden terug wat opgehoogd.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 21:34:02 #71
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_91042165
Even kort & bondig; ik sta op de lijst potentiële bewoners voor de woonvorm, w/ waar we gisteren zijn gaan kijken. En er is kans dat er dit jaar nog huizen worden gevonden voor ons. Yes! *O*
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_91058523
Oxy *O* dat klinkt goed!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_91062560
Klinkt goed Oxy! *O*
pi_91129432
Nijna hoe gaat het nu, is het nog een beetje vol te houden? :{
Nog heeel erg bedankt voor jouw lieve kaartje! Ik ben er echt blij mee. O+

Bar, sterkte. :*

Oxy, wat fijn! Dat gaat de goede kant op.
  maandag 10 januari 2011 @ 19:58:12 #75
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91129853
En hoe gaat het nu met jou appelsap?
pi_91130535
Erg wisselend, dus ik kan er weinig over zeggen.
Ik mag woensdag weer naar huis toe, met ontslag.
Ik hoop dat het deze keer beter gaat. Damian gaat bijna naar de basisschool en die periode wil ik eigenlijk wel zelf gewoon mee kunnen maken. Ook voor hem.
  maandag 10 januari 2011 @ 20:22:27 #77
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91131114
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:11 schreef appelsap het volgende:
Erg wisselend, dus ik kan er weinig over zeggen.
Ik mag woensdag weer naar huis toe, met ontslag.
Ik hoop dat het deze keer beter gaat. Damian gaat bijna naar de basisschool en die periode wil ik eigenlijk wel zelf gewoon mee kunnen maken. Ook voor hem.
Heb je hulp en ondersteuning voor thuis?
Misschien een PIT? Of gespecialiseerde gezinshulp?
pi_91133034
quote:
Op maandag 10 januari 2011 20:22 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Heb je hulp en ondersteuning voor thuis?
Misschien een PIT? Of gespecialiseerde gezinshulp?
Ja, daar wordt deze week naar gekeken. :)

[ Bericht 10% gewijzigd door appelsap op 10-01-2011 21:39:58 ]
  maandag 10 januari 2011 @ 21:04:31 #79
144006 chacama
Ondernemend!
pi_91133525
Goedzo Appelsap. Stapje voor stapje. Sterke :*

*O* voor Oxy. Ik duim voor je dat het 2011 jouw jaar gaat worden en je mag verhuizen!

Nijna, meid toch. wat een strijd. Ik stuur je wat virtuele kracht toe (Ik weet nog wel een potje te vinden....die straalt het wel af naar de goede plek) :*
  maandag 10 januari 2011 @ 21:53:48 #80
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91136592
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:56 schreef appelsap het volgende:

[..]

Ja, daar wordt deze week naar gekeken. :)
Mooi!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 07:11:50 #81
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_91149186
Spannend Appelsap, ik duim voor je dat het goed gaat. Ik denk aan je.

Ook aan jou Nijna.

:*
pi_91151937
Appelsap, fijn dat ernaar gekeken wordt. Het zou fijn zijn als het nu beter gaat, dikke kus :*

Luchtbel, hoe is het met jou? :*

Bar, hoe is de eerste nacht thuis met Roy gegaan weer? Lijkt me wel heel spannend :*

Dank voor jullie woorden. Ik geloof dat vrijdag weer even een dieptepunt was, het is nu wat rustiger voor zolang het duurt.
Volgende week intake bij dat "ggz gebeuren", dat is mooi snel. Al vond ik het vrijdag nog lichtjaren weg, die anderhalve week...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_91158024
Fijn dat het zo snel gaat Nijna!

Bedankt Luchtbel, en ik denk ook aan jou. :)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:08:11 #84
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91162937
Het ging eigenlijk wel Nijna, moet zeggen dat we allemaal erg moe waren en snel in slaap waren.
Wel gisteravond nog een aantal keer wezen kijken, maar Roy heeft heerlijk geslapen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:46:32 #85
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_91212274
Nijna, met mij is het nogal ingewikkeld allemaal. Er is een nieuwe diagnose gemaakt, maar ook een second opinion aangevraagd. Ws mag ik stoppen met de electroshocktherapie en gaan we met verloven aan richting deeltijdtherapie werken. Echter niemand weet nog wat en waar en hoe Jolie en ik weer bij elkaar kunnen komen. Werken is voorlopig ook geen optie. Helaas, Ingewikkeld dus allemaal.
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:49:28 #86
593 sjak
Juffie Bloem
pi_91227480
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:46 schreef Luchtbel het volgende:
Nijna, met mij is het nogal ingewikkeld allemaal. Er is een nieuwe diagnose gemaakt, maar ook een second opinion aangevraagd. Ws mag ik stoppen met de electroshocktherapie en gaan we met verloven aan richting deeltijdtherapie werken. Echter niemand weet nog wat en waar en hoe Jolie en ik weer bij elkaar kunnen komen. Werken is voorlopig ook geen optie. Helaas, Ingewikkeld dus allemaal.
Bedoel je dat je niet weet of je Jolie nog kan zien binnenkort of gaat het om het weer samen in 1 huis wonen? Het klinkt zeker ingewikkeld. Sterkte :*
Lekker douchen!
  donderdag 13 januari 2011 @ 08:23:17 #87
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_91251177
Thanks Sjak.
Ik bedoel niet direct het samenwonen maar gewoon weer samen dingen doen en dat ik er ook voor haar kan zijn. Zo af en toe eens naar school brengen, mee naar balletles en zulks.
pi_91251728
Heftig allemaal Luchtbel :* heb je mijn post ontvangen?

Even kleine update over 't draagmoederschap. Er gebeurt momenteel natuurlijk niet zo vreselijk veel, omdat we pas in de tweede helft van dit jaar beginnen, maar er is toch een ontwikkeling (een goede!) te melden.

De cryo's liggen in een ander ziekenhuis dan het VUMC (het enige ziekenhuis dat zich met hoogtechnologisch draagmoederschap bezighoudt) en omdat ieder ziekenhuis zijn eigen methode van invriezen en ontdooien schijnt te hebben is het zeer wenselijk dat de terugplaatsingen plaatsvinden in het ziekenhuis waar de cryo's zich bevinden. Nu heeft het betreffende ziekenhuis gisteren laten weten dat we welkom zijn! En dat is veel gemakkelijker gegaan dan verwacht, omdat draagmoederschap een vrij precair onderwerp is waar de ziekenhuizen nogal verdeeld over zijn. Dus, goed nieuws voor ons!

We hebben d'r gisteravond maar even op geproost. Toch weer een horde genomen.
pi_91253559
*O* Sorbo, weer een stapje dichterbij *O*
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:15:41 #90
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91253775
goed zeg sorbo!

LB, misschien toch een andere diagnose dus... richting deeltijdtherapie werken klinkt in elk geval goed, ik hoop dat Jolie en jij dan inderdaad ook snel weer tijd samen kunnen doorbrengen. gaat 't goed met haar? of heb je daar nu niet zo'n zicht op. :*
in de haak.
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:33:03 #91
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_91256490
Trui ik plaats na het weekend een update over haar in het kleutertopic, het gaat goed met haar. :*
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:48:09 #92
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_91257111
Luchtbel ik kan je alleen maar viritueel een hele dikke knuffel geven voor jou en Jolie en ik heb grootse bewondering voor je hoe je het allemaal weer recht probeert te krijgen.

Er werd in het peutertopic gevraagd hoe het hier gaat in huis en eindelijk lijkt er wat rust in de tent te komen.

Mijn baarmoederverwijdering is niet doorgegaan voor de kerst wegens een spoed tussendoor en inmiddels is hij eventjes van de baan. Het overvloedige vloeien stopte namelijk van het een op het andere moment en nog een onderzoek gekregen voor de zekerheid om te kijken hoe het zat met de openstaande vaten maar die zijn netjes gesloten en het lijkt erop dat de eerste operatie toch afdoende was maar dat het herstel gewoon 7 weken nodig gehad heeft ipv een dagje of twee. Nu ben ik voor het eerst (althans dat is de gedachtegang) ongesteld geweest vorige week en na bijna 8 maanden kraamverband was nu een inlegkruisje eigenlijk te groot. Op een dag of drie enkel twee druppels en dat was het en als daar nu een regelmaat in blijkt te zitten dan gaan we er vanuit dat het gewerkt heeft mochten de vaten weer raar gaan doen dan gaat hij er met spoed uit. Hier kan ik wel mee leven als dit het blijft zeg maar. Dus dat is goed nieuws en ik krijg weer wat meer energie dus dat is ook wel heel prettig. Kan de was/drogen/strijken/vouwen allemaal weer zelf bijhouden en zaterdag was K met D. weg en E deed een middagdutje en toen heb ik gewoon de ramen beneden binnen en buiten eens goed gedaan en een paar maanden terug was dat nog een driedaags project. Ik voel me stukken beter nu het vloeien gestopt is dat is zekers.

Met K. gaat het wonderbaarlijk goed op de kleuterschool eigenlijk. Heel weinig ziek geweest af en toe eens een dagje of twee maar dat is nog niet noemenswaardig maar dan zit ze wel op onderhoud maar ze heeft het goed naar haar zin en als het zo blijft gaan zoals het nu gaat, gaat ze nog niet naar een cluster drie school maar krijgt ze hier een rugzakje. Ze is na de kerstvakantie begonnen met de dondermiddag erbij te pakken zodat ze nu drie ochtendjes gaat en donderdag een hele dag en dit is de tweede donderdag en ze heeft er echt zin om 's middags weer terug te gaan dus leuk.

Met E. gaat het eindelijk de goede kant op. Die werd eind oktober opgenomen met kissing tonsils en eind november zijn ze verwijderd en daar hield ze een mycoplasma aan over. Toeval of niet dat weten we niet maar het is een lastig iets om te bestrijden met antibiotica en tussen sinterklaas en kerst ging het echt niet meer en toen had ze bijkomend nog een longontsteking dus weer in Gouda gelegen en ze kon ook echt helemaal niets meer binnenhouden en inmiddels weegt ze weer 11 kilo met 2 1/2 jaar. Ze woog op het slechtste moment een maand geleden ongeveer zo'n 9800 gram en dat is wel niet heel veel en nu zie je haar weer wat voller worden, gelukkig.

En met mijn lief gaat het ook goed, hoor! Die had de afgelopen week wel echt een kneuterweekje. Uitslapen/bijslapen en lekker geen zieke in huis gewoon alles doen en geen rekening hoeven houden met eten/slapen/medicijnen/ziekenhuisbezoekjes etc. gewoon lekker.

Had in een eerdere post al gezegd tegen oa Evenstar dat het jaar 2011 het jaar werd van zo min mogelijk gekkigheid en het is tot de 13e alvast gelukt.
pi_91262445
Books, wat een bewogen tijd hebben jullie achter de rug. Fijn dat het vloeien weer "normaal" lijkt, ik hoop dat het zo blijft en je niet alsnog onder het mes hoeft! :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_91267806
Books :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 13 januari 2011 @ 16:39:56 #95
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_91270002
Books wat fijn dat het voorals nog positief is O+ elke dag is er een!

En een dikke :* voor alle anderen die het kunnen gebruiken, ik weet vaak niet goed wat te zeggen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_91270199
fijn dat het met jullie allemaal een stuk beter gaat books!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 14 januari 2011 @ 09:56:52 #97
144006 chacama
Ondernemend!
pi_91304525
Goed nieuws uit huize Books, mooi om te lezen. :*

En voor al die andere strijders hier een dikke :* en virtuele knuffel!
pi_91313314
Moeilijk he Luchtbel. Maar toch lees ik wel een aantal goede dingen.
Ik hoop dat er een oplossing wordt gevonden voor jou en Jolie, zodat jullie af en toe wat tijd samen kunnen besteden.

Books, wat fijn dat het met jullie een stuk beter gaat. Ik hoop heel erg met je mee dat deze operatie voldoende was. En natuurlijk ook dat 2011 een beter jaar gaat worden.

Wat goed Sorbootje! *O*
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:47:52 #99
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_91313891
Appelsappie mag ik even zeggen dat je veel kleurrijker post dan een paar weken terug. Volgens mij is er vandaag meer kleur dan grijs. Dikke knuffel...

En op de veertiende is het ook nog gelukt tot nu toe in 2011 ;)

Luchtbel ook weer een dikke knuffel voor jou en Jolie...

Sorbo weer een stapje dichterbij jullie draagkindje. Ik vind het zo'n lief gebaar dat jullie dit doen.

Nijna succes volgende week vrijdag en hoop dat je daar kan vinden wat er nodig is.
pi_91315884
Klopt helemaal Books. Knap dat je dat kan merken! :)
  vrijdag 14 januari 2011 @ 16:08:05 #101
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91320677
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:48 schreef Books het volgende:
...
Had in een eerdere post al gezegd tegen oa Evenstar dat het jaar 2011 het jaar werd van zo min mogelijk gekkigheid en het is tot de 13e alvast gelukt.
Fijn dat het beter gaat! :)
Maar die laatste zin. *slik* ;(
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 16:20:03 #102
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_91321318
Sorbootje ik heb jouw post niet ontvangen.
pi_91321680
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:20 schreef Luchtbel het volgende:
Sorbootje ik heb jouw post niet ontvangen.
Oh echt? Ik heb die sokken in december al naar je gestuurd. Wat jammer! :'(
  vrijdag 14 januari 2011 @ 16:29:42 #104
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_91321778
Nee die heb ik niet gehad. Ik was ook helemaal vergeten, sorry. Heb ik je wel betaald?
pi_91322667
Nee, dat hoefde ook niet, het was een cadeautje, had er nog een kaartje of briefje bij gedaan.. Nou ja, misschien duiken ze nog op! En anders is het jammer.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 17:22:29 #106
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_91324557
Mijn excuses. Die therapie heeft iets met mijn geheugen gedaan. Wel heel erg bedankt.
pi_91511846
Ik weet even niet zo goed waar ik dit centraal kan doen en dus doe ik het maar hier. Ik wil iedereen ontzettend bedanken voor de lieve berichtjes en opmerkingen. Ik kom er niet aan toe erop te reageren, maar ze zijn voor mij een vervanging van de kraamvisite die ik niet kan ontvangen en het vertroeteld worden door een kraamhulp.

Ik kan helaas niet zeggen dat het beter met mij gaat. Het is gewoon hard werken in vervelende omstandigheden. Ik lig op een vierpersoonskamer en vannacht heeft een snurkende vrouw met kind het onmogelijk gemaakt om te slapen. Dat maakt het op een neer gaan naar de verkoeverkamer nog zwaarder dan het al is. Eigenlijk is het een idiote opgave voor er kraamvrouw.

Ik heb al aangegeven dat ik mijn grens heb berwikt. Zometeen hebben we een gesprek met de kinderarts.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2011 @ 13:41:24 #108
43556 miss_dynastie
pi_91511971
Goed dat je dat hebt aangegeven, Claudia. Ik hoop dat de kinderarts goed nieuws heeft! :*
pi_91511981
Claudia, wat goed dat je hebt aangegeven dat je het niet meer trekt. Hopelijk levert het gesprek met de kinderarts zo wat op. :*
pi_91512705
sterkte claudia. zo'n ziekenhuis is niks ;(

is het wellicht niet een beter idee om asap naar een RmcD huis te gaan? of moet je ook voor je eigen gezondheid blijven? dan heb je wel je 'eigen huis weg van huis' maar kan je altijd snel naar de neonatalogie (wij mochten in principe altijd, behalve tijdens de artsenrondes en de verpleegwisselingtijden)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator dinsdag 18 januari 2011 @ 14:00:24 #111
5428 crew  miss_sly
pi_91512887
Claudia, wat een nare kraamtijd zo. Dikke :* goed dat je aangegeven hebt dat het niet lang meer zo gaat!
Ik weet nog dat ik dat ook heel naar vond: mijn kind lag in een andere kamer om te zorgen dat ik zou slapen, en op de vierpersoonskamer hielden andere moeders en kinderen mij alsnog wakker. En voor jou is het dan nog zwaarder, omdat je er telkens heen moet en in moeilijke omstandigheden moet voeden en kolven. Petje af, meid! Succes met het gesprek met de kidnerarts!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91515797
Claudia :*
Ik weet precies wat je voelt.

Alleen lag ik op een kamer, waar geen moeders met verse baby's lagen. Speciaal om rekening te houden met de moeders die hun kind om medische redenen niet bij zich konden hebben. Wat raar dat het in jouw ziekenhuis niet is.

Sterkte :* En hopelijk heeft de arts goed nieuws!
pi_91515798
Claudia, wat naar zeg. Wel goed dat je hebt aangegeven dat jouw grens is bereikt!
Hopelijk is er een manier om het wat makkelijker te maken, of in elk geval zo dat jij zelf ook wat
Succes :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_91534380
Oh Claudia, wat klinkt dat zwaar. Ik hoop dat het gesprek met de kinderarts je goed heeft gedaan? Ik vind het zo dapper hoe je jezelf probeert staande te houden, terwijl je toch al nauwelijks/geen reserves meer had.
pi_91534796
Claudia, wat heftig toch zo. Hopelijk heeft het gesprek met de ka je goed gedaan en dingen opgehelderd. Sterkte en veel kracht in deze pittige tijd.
Bovendien hoop ik dat jullie snel naar huis kunnen en lekker kunnen genieten van elkaar. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_91536401
shit Claudia! Ik hoop dat je stilte gewoon betekent dat je naar huis bent, samen met je meisje. Mocht dat nou niet zo zijn, laat J. dan aan de bel trekken. Een RmDhuis is er niet voor niets. Vraag anders of je niet een nachtje in een andere kamer kan slapen. Kan je een beetje bij tanken. Sterkte!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:59:30 #117
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_91538238
Claudia, ik wou dat ik je gewoon ff kon knuffelen en moed in kon spreken. Ik zit hier met mijn kleine mupke te knuffelen terwijl ik jouw berichtjes lees en de tranen lopen over mijn wangen. Ik had je zo graag een fijne kraamtijd gegunt, net als ik een week geleden had. Ik hoop dat jij en Lena snel naar huis kunnen en dat je samen met J. en Ivan kunt gaan genieten van je nieuwe gezinnetje :*
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:32:31 #118
144006 chacama
Ondernemend!
pi_91540508
Claudia, wat moeilijk zeg. Ik hoop voor jou dat er snel een goede oplossing komt. Zo werkt het niet! :*
  woensdag 19 januari 2011 @ 08:55:11 #119
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_91550438
Jee Claudia, wat rot om zo in je kraamtijd te moeten zitten zeg! Hopelijk is er inmiddels een oplossing gevonden, om jullie wat rust te gunnen.
Lig je zelf eigenlijk nu wel op de kraamafdeling?

Sterkte in elk geval! :*
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 19 januari 2011 @ 11:52:30 #120
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91555215
Claudia :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_91561668
Vanmorgen intakegesprek gehad, het was best heftig, maar wel goed denk ik.
Meer wil ik er niet over zeggen zo open en bloot, pm mag.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 19 januari 2011 @ 19:44:57 #122
144006 chacama
Ondernemend!
pi_91576432
Nijna :*

Claudia is er al meer bekend?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:01:34 #123
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91658053
Nijna :*

Het ging allemaal wel redelijk hier, kon het allemaal wel aan, nog wel angstig en allert.
Maar dan moet Roy niet besluiten om deze ochtend non stop te huilen, niet willen slapen en zichtbaar niet fijn in zijn vel zat.
Op een gegeven moment kwam ik op m'n breekpunt en bleven de tranen maar komen,
en besefte ik ineens dat Roy hier nog gewoon bij ons is, okay niet zijn dag vandaag, maar kan hem wel troosten en in de gaten houden. O+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:42:50 #124
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_91660132
Nijna :*

Bar fijn dat je dat besef kreeg, voor iedereen is het soms moeilijk, maar jij hebt de geschiedenis met thijs, en dus is het voor jou even net een stuk zwaarder!

Books hoe is het met je ? nog steeds goed :) *O*
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 21 januari 2011 @ 17:19:47 #125
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_91667211
Hoi,

Ik kom hier normaal eigenelijk nooit in dit topic, maar ik moet toch ff m'n ei kwijt.
Morgen wordt mijn kleine meisje 1! O+
Ze is vorig jaar dus op vrijdag geboren, om 17.09 uur, na een, (laat ik het een) zeer uitgebreide en heftige bevalling (met uiteindelijk ks) (noemen).
Nu wil het feit dat het vandaag vrijdag is, ik al de hele dag vorig jaar in m'n hoofd zit te herbeleven en net was het dus weer vrijdag 17.09 uur, en ik heb me toch ff een partijtje ge :'( . Ben ook nog eens alleen thuis, Tirza ligt lekker te slapen boven. Die ga ik zometeen maar eens even helemaal plat knuffelen!
Zo, dat moest ik ff kwijt, sorry.

Nijna :* , hopelijk resulteert het intakegesprek in iets goeds!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_91680055
Oh ja Elmo, dat herinner ik me ook nog wel van Meikes eerste verjaardag.
Toen heb ik ook gejankt en alles herbeleeft (niet superheftig hoor, de bevalling, maar wat een belevenis.....)
Het is gewoon zo iets indrukwekkends, en je bent er zo dankbaar voor.
Daar mag je best een potje om janken hoor
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:05:09 #127
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91681550
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 17:19 schreef Elmo76 het volgende:
Hoi,

Ik kom hier normaal eigenelijk nooit in dit topic, maar ik moet toch ff m'n ei kwijt.
Morgen wordt mijn kleine meisje 1! O+
Ze is vorig jaar dus op vrijdag geboren, om 17.09 uur, na een, (laat ik het een) zeer uitgebreide en heftige bevalling (met uiteindelijk ks) (noemen).
Nu wil het feit dat het vandaag vrijdag is, ik al de hele dag vorig jaar in m'n hoofd zit te herbeleven en net was het dus weer vrijdag 17.09 uur, en ik heb me toch ff een partijtje ge :'( . Ben ook nog eens alleen thuis, Tirza ligt lekker te slapen boven. Die ga ik zometeen maar eens even helemaal plat knuffelen!
Zo, dat moest ik ff kwijt, sorry.

Volgende keer bel je! Druif! :*
  Jubileum moderator dinsdag 25 januari 2011 @ 14:32:44 #128
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_91847866
Het past niet echt op het bankje, het past beter hier denk ik. Al eerder schreef ik dit:
quote:
2s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:47 schreef Lois het volgende:
Ik was hier al weinig de afgelopen tijd maar dat zal nog wel even erger worden vrees ik.
Mijn vader, al 12 jaar hartpatient, kon eindelijk geopereerd worden aan zijn hart. Jarenlang was dat geen mogelijkheid maar nu zou hij zonder operatie niet lang meer leven dus god zegene de greep. 4voudige bypas gehad 7 dec en dat ging ontzettend goed. Tot onze grote vreugde operatie geslaagd en overleefd. Hij kon voor het eerst weer in 1 keer de trap op, stukjes lopen in een normaal tempo, kortom zielsgelukkig. Alleen weinig eetlust, maar dat was normaal na zoveel narcose werd ons steeds verzekerd.
Eten werd thuis een steeds groter probleem, steeds minder kon en bleef erin. Uiteindelijk is hij vrijdag voor kerst weer opgenomen, uitgedroogd, uitgeput en zeer zeer ziek.Het vermoeden was medicijnvergiftiging, en dat klopte ook wel, alleen het was niet het enige.
Eergisteren werd bekend dat het niet kunnn eten komt door een vergrote lever (die de maag dichtdrukt), en die vergroting komt van een tumor. Uitgezaaide (alvleesklier)kanker, het zit inmiddels overal, en is ongeneeslijk.
Hij had dat uiteraard al voor de operatie (alleen is dat nooit ontdekt) maar het heeft door de factor operatie (hetzij narcose, hetzij bloedtransfusies, medicijnen of wat dan ook, daar is de medische wetenschap nog niet achter) kracht gekregen en explosief aan het groeien geslagen.

Hij heeft nog maar heel heel kort, gesproken wordt over weken. Dus als iemand zich afvraagt waar Lois toch uithangt, ik ben mooie herinneringen aan het maken O+
Het was inderdaad kort, veel te kort. 16 januari is mijn vader overleden, afgelopen zaterdag is hij "gecremineerd" zoals Bram het noemt.
De kindjes hebben het zo bijzonder gedaan! Ze waren er zondags na het overlijden gelijk bij, hebben opa aandachtig bestudeerd die middag "Opa gaat steeds doodter en doodter" zei Eva al opmerkzaam. Mijn vader is thuis opgebaard en ze hebben de kist vol gestopt met tekeningen. Iris vroeg zondags "zoek je wel een mooie kist uit met bloemetjes voor opa mama?" en daaruit is het idee onstaan om alle 4 de kindjes de deksel te laten beschilderen.
Dat hebben ze met overgave gedaan, resultaat een deksel vol bloemen en hand- en voetafdrukken van de kinderen.
Afgelopen zaterdag was de crematie waar de kinderen wederom geweldig waren, verdrietig maar ook genieten van de muziek van Opa. Eva stond heerlijk te dansen tijdens de dienst, en ze hebben opa allemaal uitgezwaaid toen de kist naar beneden verdween.

We hebben maar 19 dagen gehad, na de voorlopige diagnose, maar wel dagen vol mooie herinneringen en heel veel warmte.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:36:49 #129
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_91848047
Oh Lois... :'( :* Wat kan je het allemaal 'mooi' omschrijven zeg. Sterkte de komende tijd! De deksel vind ik erg mooi, persoonlijk geworden. Mooi idee zeg O+
  Moderator dinsdag 25 januari 2011 @ 14:37:05 #130
5428 crew  miss_sly
pi_91848057
Gecondoleerd Lois.
Wat ontzettend kort, wat is het vreselijk snel gegaan. Wat fijn dat jullie die dagen nog gehad hebben, herinneringen maken en afscheid nemen. Ik vind de deksel van de kist erg mooi geworden, daar zal opa blij mee zijn.

Sterkte :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91848086
Gecondoleerd Lois, Clark, Eva, Iris, Karin & man, Bram en Ruud :'(
Wat schrijf je mooi over het afscheid en de kinderen.
Veel sterkte en kracht toegewenst de komende tijd

[ Bericht 7% gewijzigd door mrien op 25-01-2011 14:46:04 ]
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:38:08 #132
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_91848099
Lois, Loisman en dochters gecondoleerd met het overlijden van jullie vader, schoonvader en opa en wat fijn dat jullie op die korte tijd die er nog was wel mooie herinneringen hebben kunnen maken met elkaar. Hoe is het inmiddels met Eva nu en met het slapen?

ik had het nog helemaal niet meegekregen, wat erg dat het dmv een operatie zo kan versnellen
pi_91848132
Wat een 'mooi' verhaal lois.
En wat is de deksel van de kist mooi!

Sterkte en gecondoleerd!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:46:07 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91848423
:*

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 25-01-2011 14:51:25 ]
***
pi_91848514
:*
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:50:56 #136
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91848645
:*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_91849189
gecondoleerd lois en je familie :*
prachtige deksel zo!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 25 januari 2011 @ 15:07:59 #138
144006 chacama
Ondernemend!
pi_91849332
Jeetje Lois wat een schrik. Wat een korte tijd hebben jullie gekregen. Heel veel sterkte met het verwerken van dit inmense verlies. en wat een mooi afscheid. :*

De oncologen van mama hebben in die tijd ooit wel eens gezegd "hoe gezonder het lichaam, hoe beter de kanker het doet"
pi_91849937
Lois en familie, gecondoleerd.
Wat kan het dan nog hard gaan zeg.
pi_91850080
Lois wat is het snel gegaan... Hopelijk hebben jullie die 19 dagen heel veel mooie herinneringen gemaakt :* En wat een prachtig idee zo met de kinderen die de deksel van de kist mochten beschilderen O+
  dinsdag 25 januari 2011 @ 15:31:07 #141
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_91850206
Lois :*
Prachtige kistdeksel. Wat zal dat een trotse opa zijn geweest...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_91850371
Lois :* en wat bijzonder die deksel van de kist. Heel mooi zo O+ :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:30:39 #143
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91853071
:* sterkte!

En wat een bijzondere kist is het geworden O+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:10:46 #144
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_91854987
Och lieve Lois &co..
wat een prachtig deksel O+
Ik ben stil van je verhaal .. :* sterkte met het verder verwerken van dit veel te snelle verlies
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_91855283
Lois en gezin :* gecondoleerd. :'(
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_91856790
Lois sterkte :*
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2011 @ 18:00:59 #147
37843 lady-wrb
kortaf
pi_91857130
gecondoleerd.

wat een geweldig idee, die beschilderde deksel O+
pi_91857406
Lois wat ontzettend snel, ik wil jullie allemaal heel veel sterkte wensen in deze zo moeilijke tijd
De foto's van het maken van de deksel vind ik zeer bijzonder en stralen veel liefde uit voor hun opa !
Fijn dat je nog zo hebt kunnen genieten van deze te korte tijd.

Dikke kus en knuffel !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  Jubileum moderator dinsdag 25 januari 2011 @ 18:18:25 #149
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_91857721
Dank jullie wel :*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:11:21 #150
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91860187
oh lois & karin.... wat verschrikkelijk snel is dat gegaan... gecondoleerd. prachtig en zeer ontroerend, hoe jullie kinderen de deksel versierden. O+ ;(
in de haak.
pi_91861689
Lois en Karin en familie, gecondoleerd en sterkte.
Wat is de deksel ontzettend mooi geworden!!
:*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91861883
Loïs en Karin, wat niet te bevatten snel...Wat fijn dat jullie zo bewust geleefd en genoten hebben met z'n allen. En wat geweldig om het verdriet van jullie en jullie kindjes om te zetten in de laatste mooie tekening voor opa! HEel veel sterkte de komende tijd!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:05:05 #153
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_91863303
Lois, wat is dat dan toch verschrikkelijk snel gegaan. Wat een enorm verlies voor jullie. Ik was erg onder de indruk van de geschilderde deksel. Wat fijn dat dat allemaal kon en dat de kinderen op hun eigen manier aan het afscheid van opa vorm konden geven.

Heel veel sterkte voor jou, voor je gezin en voor Karin en haar gezin. Ik denk aan jullie :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_91866351
Lois, Karin en jullie gezinnen: gecondoleerd en heel veel sterkte. Wat een mooi afscheid... ;( :*
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_91866438
Veel sterkte met dit grote verlies Lois. Jullie hebben het mooi en liefdevol aangepakt.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:00:37 #156
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_91866621
Jemig Karin en Lois wat is het snel gegaan. ;( Heel veel sterkte voor jullie en jullie gezinnen. Geweldig dat de kinderen de deksel mochten schilderen. Een prachtig afscheid.

:*

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 25-01-2011 23:09:19 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_91867519
Gecondoleerd Lois en Karin! Heel veel sterkte de komende tijd.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:17:04 #158
11682 Moonah
Jolie femme
pi_91867576
Dames... :*
En prachtig, die kist. O+
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_91870215
Tjee, dat is wel heel snel gegaan zeg. Gecondoleerd Lois en inderdaad, een prachtige deksel zo.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:54:56 #160
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_91874272
Gecondoleerd, lois en Karin (en familie natuurlijk).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_91882690
Ik zit met tranen in mijn ogen de foto's van het deksel te kijken. Zo mooi.
Het klinkt alsof het jullie gelukt is om van zo'n verdrietige periode ook iets prachtigs te maken, iets waar iedereen mee door kan ondanks het verdriet. En iets dat jullie met zijn allen delen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:22:53 #162
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_91891207
:*

Ik heb ook nieuws! Gisteren heb ik een hele middag een onderzoek gehad bij een speciale fysiotherapeute. Het was zegmaar de 'laatste strohalm' waar nog aan gegrepen kon worden voordat de leiding een indicatie Sterk Gedragsgestoord voor mij ging aanvragen. En dat zou betekenen dat ik ook op de nieuwe woonvorm niet terecht zou kunnen.
Mijn mentor was mee naar het onderzoek, en na 10 minuten vragenlijsten en observatie was de conclusie al; deze meid heeft géén gedragsstoornis, géén aanpassingsstoornis, maar het is een lichamelijke, sensorische integratie stoornis die achter mijn gedrag zit.
Ik verwerk alle prikkels zo anders, mijn lijf werkt zo anders, mijn zintuigen ook, dat het lijkt alsof ik dingen met een gedragsreden doe, om een reactie los te maken. Maar het is juist anders. Het gedrag is geen oorzaak, maar een symptoom.
In combinatie met mijn autisme is het heel heftig hoe het zich uit. Maar het was een hele emotionele dag voor mij, want eindelijk werden er de juiste vragen gesteld, ik kon bijna alles zelf beantwoorden ook. Wat voelde ik me geaccepteerd. Gezien.
Nu is mijn schema veranderd en krijg ik wekelijks een uur speciale therapie. En een sensorisch "dieet" en alle begeleiding moet hun stijl van benaderen aanpassen. :)

Mijn mentor was er dus bij toen ik van alle commotie en emotie een verschrikkelijke bui kreeg, en zeer verbaast keek ze toe hoe ik na 2 min in een hangmat schommelen, mijn stemvolume weer aanpaste, minder zelfbeschadigings dingen deed en tot rust kwam. Op de groep zou zoiets zijn ge-escaleerd tot iets reusachtigs waar iedereen kapot uit zou zijn gekomen. Het kan dus anders, er is een andere toekomst voor mij. <3

En zo ga ik leven
Het juiste leven
Vol ik en mij
Soms jij en wij
Maar het juiste leven
Is me voorgedaan
Vol ik, met mij
Met jou, met wij.

Ik ben er klaar voor!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  Jubileum moderator woensdag 26 januari 2011 @ 13:30:42 #163
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_91891546
Wat fijn Oxy, wat heerlijk!! Wat zul jij opgelucht zijn :*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:40:45 #164
11682 Moonah
Jolie femme
pi_91891978
Ja, erg fijn voor je Oxy! En je hebt je opluchting mooi en treffend verwoord.
Is er bij jou nooit eerder naar sensorische integratie gekeken? Eerlijk gezegd ging ik er op basis van jouw posts vanuit dat er bij jou sprake is van SI. :@
En hoe is dat bij Eva Lois? Is bij haar gekeken naar SI?
Thies heeft het in lichte mate (vooral auditief).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_91892397
Lois en Karin, gecondoleerd en heel veel sterkte. Wat is dat snel gegaan. ;(

Oxy, wat ontzettend fijn dat er meer duidelijkheid is. Ik hoop dat je veel baat gaat hebben bij alle veranderingen!
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:49:56 #166
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_91892405
Och jullie :*

Op jou reageer ik later even Oxy :Y
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:50:17 #167
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_91892425
Wat is sensorische integratie?

Ik vind je verhalen altijd zo heftig Oxy, Vind het erg knap dat je je gevoelen zo vaak goed op papier kan krijgen. Net als je uitlegde van het bootje op het water en dat het bootje met de medicijnen wel rustig vaarbaar is.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:52:55 #168
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_91892548
Veel sterkte Lois en familie :*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_91892674
Oxy, ik lees vaak jouw posten.

Wat ontzettend fijn dat het ook anders kan.
Het gaat goed met je, zo te lezen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:02:06 #170
11682 Moonah
Jolie femme
pi_91892956
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:50 schreef Vlindur het volgende:
Wat is sensorische integratie?

Offtopic ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:14:14 #171
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_91893474
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:02 schreef Moonah het volgende:

[..]

Offtopic ;)
Heftig zeg :{ Dank je :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_91893527
Lois en Karin en familie, gecondoleerd en veel sterkte. Wat hebben jullie dat mooi gedaan, de kinderen er zo in betrekken. Heel mooi!

Oxy wat goed dat eindelijk de juiste vragen zijn gesteld en wat een prachtige woorden toch weer.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_91893770
Lois en familie gecondoleerd :* Sterkte.
Wat mooi die deksel zo.

Oxy, wat een opluchting dat je eindelijk gezien en begrepen wordt :*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:26:14 #174
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_91894039
Oxy O+ ik had al een en ander met je gesproken via het vogeltje.
Jij stoer krachtig mooi mens O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_91894288
Gecondoleerd Lois en Karin.

Ik lees Oxy ook graag, soms een dag later nog eens omdat het niet in ene valt.
pi_91894411
Oxy, wat fijn dat je je gehoord en begrepen voelt!
Zo goed om te lezen jouw bericht! :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_91900550
Oxy goed nieuws! :*
pi_91935879
dat is fijn nieuws Oxy!!!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_91935949
wat fijn om te weten wat het probleem is oxy :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_91936701
even een dikke :* voor Lois & familie :) En Oxy wat kan jij alles toch zo ontzettend goed verwoorden hier O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_92130413
Ach Lois, wat hoop ik dat je nog hele mooie en bijzondere herinneringen hebt mogen maken. Wat een bijzonder idee om de kids de deksel te laten beschilderen, opa zal wel heel trots zijn!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 13:23:08 #182
144006 chacama
Ondernemend!
pi_92169697
Oxy, eindelijk. Eindelijk iemand die zegt wat jij hebt. Wie jij bent. Dat je niet 'gek' bent. Niet onhandelbaar, maar anders handelbaar. Echt, ik ben zo blij voor je dat dit betekent dat er vooruitgang is. Dat je straks echt jouw plekje hebt waar jij je thuis voelt.
pi_92289899
Ik trof vandaag een heel prettige psychiater, medicatie verhoogd en over een maand weer kijken of het het gewenste effect heeft, en anders krijg ik er wellicht nog wat bij.

Het gesprek met de psycholoog was echt 10 keer niks. Maar ik wil niet gelijk roepen dat het niet klikt, maar mn gevoel is niet prettig. Zou liever degene hebben die de intake heeft gedaan... :{. Als ik er volgende keer nog dit gevoel bij heb ga ik het wel proberen te zeggen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 3 februari 2011 @ 20:07:22 #184
144006 chacama
Ondernemend!
pi_92290160
Fijn dat de psychiater wel prettig was. Jammer van de psycholoog, maar wel aangeven als het niet goed voelt. Het moet wel helpen en juist geen onrust extra geven :*
  donderdag 3 februari 2011 @ 20:42:54 #185
11682 Moonah
Jolie femme
pi_92292132
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:02 schreef Nijna het volgende:

Het gesprek met de psycholoog was echt 10 keer niks. Maar ik wil niet gelijk roepen dat het niet klikt, maar mn gevoel is niet prettig. Zou liever degene hebben die de intake heeft gedaan... :{. Als ik er volgende keer nog dit gevoel bij heb ga ik het wel proberen te zeggen.
Ik heb je post even voor je geëdit... ;)
Het is slechts zijn/haar baan, maar het betreft jóuw leven...
Een klik, je op je gemak voelen is de eerste voorwaarde om je open te durven stellen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_92295194
Moonah, grapjas ;). Maar je hebt eigenlijk wel gelijk. Ik heb "gelukkig" nog een paar weken om moed te verzamelen, want mn volgende afspraak is pas in maart... (hij was een paar dagen afwezig).
Misschien had ik moeten zeggen dat ik me daar niet in kon vinden, maar ik heb besloten dat als het eerder nodig is, ik mn afspraak met de psychiater maar probeer te vervroegen...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_92465956
Nijna, wat rot dat het gesprek met de psycholoog niet lekker liep. Hoe voelt het nu, een paar dagen later? Maart duurt inderdaad nog even. Hopelijk heeft de verhoging dan al wat effect.
pi_92469285
Verhoging doet nog niks. Ik heb vandaag gebeld, kan van de week weer terecht en heb ook gezegd dat ik niet op mn gemak was, maar dat ik ook niet zo goed wist wat ik daarmee moest.
Dus nu van de week weer bij hem en dan zien we wel verder.

Maar ondertussen gaat het ronduit verrot.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_92499365
Kan mn peuter er in zo'n mate last van hebben dat ik niet lekker in mn vel zit, dat dat zich uit in haar gedrag...? :{
Ik kreeg een opmerking over haar gedrag van haar peuterjuf, ze wisten niet goed wat ze er nou mee aanmoesten... (zo boos)
Ik heb wel verteld dat ik niet zo goed in mn vel zit, maar of dat dan de oorzaak is...

Ik heb het bij mn intake genoemd, heb het op het CB en bij de huisarts al eens laten vallen, maar er wordt niet echt op gereageerd, dus ik ga het nog maar eens echt aankaarten... Donderdag en volgende week moet ik met de jongste naar het CB dus dan zal ik het ook nog eens vragen.
Volgens mn wederhelft zal het allemaal wel meevallen, maar ik vraag het me af. Want ik denk dat ze er een stuk meer van oppikken dan we bedenken en buiten dat, het is ook wel duidelijk met mn uitbarstingen zo nu en dan...
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:46:44 #190
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92499600
ik denk ook wel dat (ook jonge) kinderen er wel wat van kunnen merken als je je zo rot voelt. wat vervelend nijna, dat je nog zo weinig verbetering merkt na die verhoging van de medicatie... sterkte! :*
in de haak.
pi_92499661
Ik denk zeker dat ze er meer van meekrijgen nijna
Merk het bij Lotte ook in haar gedrag, ik kan even wat minder hebben, moe want 2 nachten slecht geslapen, en zij luistert gelijk voor geen meter en nog meer ander gedrag wat ze normaal niet doet
pi_92499996
Nijna, gaan ze nog verder verhogen, of iets anders proberen?

Ik denk wel dat ze er iets van mee kunnen krijgen. Chris is er ook wel gevoelig voor. Vaak is het een wisselwerking. Ik voel me niet lekker (fysiek of mentaal), hij gaat muiten, ik voel me nog rotter, hij nog dwarser, etc. Maar dat weet ik overdag wel op te lossen door echt iets heel anders te gaan doen (koekjes bakken, kinderboerderij, vingerverfen).
Op het KDV merken ze er weinig van, daar blijft hij een heel rustig jochie..
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:58:02 #193
144006 chacama
Ondernemend!
pi_92500056
:Y Nijna je meiden reageren absoluut op jou. Ze pikken jouw onbewuste signalen en onrust op. Kan jij niets aan doen....of in elk geval erg weinig. En het ene kind reageert ook nog anders dan het andere. Naar die van mij kijkend.... fleur gaat me uit de weg. Die houdt zich op die momenten op zichzelf en probeert me te helpen waar ze kan. Maud daarintegen zet af. Keihard laat ze dan merken dat zij dan ook niet op d'r gemak is. Mijn onrust wordt haar onrust....

Dus absoluut aankaarten. Wellicht dat er van uit maatschappelijk werk wat gedaan kan worden, zodat jij meer rust krijgt en de meiden minder van jouw gevoel op hoeven te pikken.

Ik hoop van harte dat de medicijnen hun werk gaan doen. En snel ook!
pi_92506717
Het kan wel even duren voor er effect te merken is van die verhoging.
Verder verhogen doen ze volgens mij niet DF, althans. De psychiater had het erover dat we dit zouden aanzien.
En anders krijg ik er nog wat anders bij begreep ik.

Ik ga het ook zeker aankaarten!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_93076572
Ruim een week verder, van de medicatie ben ik nog niet overtuigd dat het wat doet... Maar nog anderhalve week tot de afspraak dus je weet maar nooit.
Afgelopen week weer een gesprek gehad en waar ik na het 2e gesprek nog wel zoiets had van, we kijken het aan want het voelde iets minder ongemakkelijk. Had ik dat dus afgelopen week weer helemaal niet. Dus toch nog weer over hebben volgende keer.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 21 februari 2011 @ 09:46:57 #196
144006 chacama
Ondernemend!
pi_93092196
Balen Nijna. Inderdaad dus toch aankaarten. Hoe gaat het met je qua reageren op de meiden?

Hier zit ik qua gevoel een beetje in een lege ruimte. Ik weet dat het wel weer beter zal gaan straks. De afscheidsdienst van mijn schoonmoeder was mooi. fleur had mooi gezongen en F. had goed gesproken. Zelf heb ik namens Maud nog een gedichtje opgezegd en dat deed mij ook goed. Het afscheidnemen viel me zwaar, maar dat kwam omdat ik het verdriet van hun zo sterk voelde. Nu voel ik me dus leeg. Ik probeer F. zo goed mogelijk te steunen, maar het is moeilijk. Hij is een binnenvetter en ik kan moeilijk zien hoe hij zich echt voelt. Ik probeer om niet te projecteren, want hij hoeft zich helemaal niet zo te voelen als hoe ik me voelde toen mijn moeder overleed soms lukt alleen niet zo goed.....
pi_93093455
Chaca, ik kan erg weinig hebben en daar voel ik me dan weer rot over... Als lief thuis is dan trek ik me nog wel eens even terug boven ofzo. Maar als hij aan het werk is dan kan dat niet zo makkelijk.
Vooral eind van de dag, eten koken, kinderen beetje moe en zeurderig daardoor en ik moe. Dat werkt niet goed.

Heftig dat afscheid nemen, las in de SC dat je ook druk bezig bent met de zaak.
Drukke tijd dus... pas goed op jezelf :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_93190131
Chacama heel veel sterkte voor jullie de komende tijd. :*

Nijna, heb je de mogelijkheid om de kindjes af en toe een keertje weg te brengen? Al is het maar voor een paar uurtjes?
En de volgende keer tijdens het gesprek echt je gevoelens bespreken hoor.. want als het niet goed voelt, dan zal het jou waarschijnlijk ook niet helpen.
pi_93190738
Een update van mij.

Ik ben inmiddels 6 weken thuis. (Een record, sinds juli!) Ik kan eindelijk zeggen dat het iets minder slecht gaat. Het gaat met hele kleine stapjes, maar dat is niet erg. Op dit moment hou ik het wel vol met mezelf.
pi_93190997
dat klinkt heel fijn appelsap! kleine stapjes zijn stapjes tenslotte. ik ben geen expert hoor, maar met afvallen moet je het ook altijd heel rustig en in kleine stapjes nemen als je blijvend af wil vallen
:Y
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93195817
Appelsap, kleine stapjes zijn ook stapjes hoor! Hou vol :*.

De meiden zijn vanmorgen wezen wennen op het KDV, volgende week ook een ochtendje en dan gaan ze 1 dag/week. En hoop ik dat dat voor mij ook wat meer lucht geeft.
Mn ouders springen ook nog eens in de week bij, maar vaak ben ik dan zelf ook wel thuis, toch scheelt het wel wat. Het idee dat ik het niet helemaal alleen hoef te doen ofzo.
Ik moet zeggen dat ik me iets rustiger voel op het moment, maar ik heb ook het gevoel dat ik zo weer om kan donderen als er weer een hobbeltje op mn pad komt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 23 februari 2011 @ 22:50:01 #202
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93228793
goed plan nijna, van dat KDV.

appelsap, wat fijn dat 't wat stabieler en beter met je gaat! :*
in de haak.
pi_93491638
Goed idee dat kdv nijna! Hoe is het in het koppie? Als ik wat voor je kan doen moet je het zeggen hoor!
pi_93492115
De meisjes zijn nu 2 keer wezen wennen en dat ging best goed al. Volgende week voor het eerst een hele dag :). Wel leeg dan zo thuis en toch ook wel lekker.
Het voelt wat "rustiger", maar dat is ook niet helemaal het goede woord. Want ondertussen is mn gemopper e.d. er niet minder om :{.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_93495271
Nijn, het blijft natuurlijk ontzettend zwaar als de kindjes thuis zijn. En misschien is het gewoon echt even niet mogelijk om de lieve mama te zijn. Je doet toch wat je kan? Neem jezelf niet teveel kwalijk he.
pi_93497811
Ik doe mn best, maar heb het gevoel dat ik enorm tekortschiet. Dat de oudste toch best wel last heeft van mij :{. En als ik dan weer van juf op de psz (waar ze graag heen gaat) hoor dat ze heel veel heeft gehuild (als het niet lukt om iets te zeggen, als iemand wat afpakt, ...) dan maakt me dat alleen maar verdrietig. En overal waar ik het aangeef dat ze er last van lijkt te hebben, worden schouders opgehaald en gezegd dat ik er niet zo zwaar aan moet tillen... Wat heb ik daar nou aan.

En nu ga ik eten maken, want dat moet ook gebeuren.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:26:57 #207
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_93503403
Nijna, het is natuurlijk ook heel zwaar, zowel voor jou als voor de meiden. Ik hoop dat de extra tijd voor jezelf je genoeg lucht geeft om het beter aan te kunnen. Sterkte :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:38:55 #208
1762 YPPY
Yppiaans
pi_93504107
Wat vreemd Nijna dat mensen zeggen dat je er niet zwaar aan moet tillen. Het voelt voor jou zo, dus voor jou is het een feit. Of het nu feitelijk wel of niet zo is. Die reactie kreeg ik ook vaak en dat vond ik zo moeilijk. :X Het kan toch best zijn dat ze er last van heeft dat het niet goed gaat met jou? Ze is oud genoeg om iets te merken? Ik merk dat ze het hier ook best door had toen ik mijn medicijnen had verminderd.

:*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_93504780
wat yppy en livelink zeggen nijna :*

en imho krijgen kinderen dingen toch wel mee en dat is meestal niet erg. soms zijn dingen moeilijk en rot. such is life. daarmee bedoel ik niet dat het altijd ok is om kinderen de meest rotte dingen te laten zien, enkel dat het niet erg is dat ze zien dat papa en mama mensen zijn die hun best doen en ook moeten worstelen voor dingen. ze krijgen niet alleen mee dat je moppert maar ook dat je daar zelf mee zit en het probeert te fixen :* hopelijk druk ik uit wat ik bedoel :@
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:54:57 #210
105850 Fuente
mamamuts
pi_93505088
Nijna, dat lijkt me lastig, als je dan zo'n reacite krijgt over iets wat jij je aantrekt :*
Kinderen krijgen altijd wel iets mee van dingen die spelen. Zeker als ze wat gevoeliger zijn, kun je dat wel terugmerken zeg maar.

Hier is het een jaar met veel ups, maar nog meer downs geweest. Vorig jaar de aardbeving, heeft echt veel impact gehad op ons gezin, en nog steeds wel eigenlijk. Er zit toch een soort angst, over hoe snel alles heel erg mis kan gaan. Bij Sara merk ik ook dat ze zich er soms nog heel erg mee bezig houdt.

B. die z'n baan kwijtraakte (en tot op heden nog nergens anders is aangenomen) en vervolgens raakte ik afgelopen najaar mijn baan ook kwijt. Ik baal er zo enorm van hoe alles in zo'n negatieve spiraal kan komen, en ik vind het soms heel erg moeilijk om positief vooruit te kijken. En ik weet donders goed dat het uiteindelijk goed komt, maar het lijkt zo eindeloos ver weg soms.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_93505250
Ik wilde hetzelfde gaan zeggen als Simmu! En rot dat mensen niet met je meedenken. Daar heb je inderdaad niet veel aan. :*
pi_93505997
Fuente, allebei zonder baan dat lijkt me een stressvolle situatie en dan zo'n heftige gebeurtenis. Logisch dat er dan een hoop zorgen zijn en dat het moeilijk is om de dingen positief en hoopvol in te zien. Ik hoop dat het snel beter wordt voor jullie.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 20:28:02 #213
144006 chacama
Ondernemend!
pi_93507327
Nijna, dat soort opmerkingen..... daar moet je juist niet zwaar aan tillen ;) Die mensen weten niet goed wat ze moeten zeggen. Ze willen je geruststellen, maar dat doen ze juist niet. Til daar maar niet te zwaar aan, ze bedoelen het goed. Het komt alleen niet goed over. En dat zorgt er voor dat jij je er niet lekker bij voelt. Jij kent jouw meisjes het beste en dat je ziet dat het niet lekker loopt is dat alleen maar goed. Jij probeert nu op de beste manier een stabiele omgeving te maken voor ze. Dat vind ik gewoon helemaal super!

Hoe gaat het met jou, appelsap?
En jij Ypsel?
En livelink? Hoe voel jij je nu na die enorm belangrijke beslissing voor jullie gezin?

Fuente, wat een heftige tijd. gastie wat een ellende. Ik blijf aan jullie denken en een kaarsje voor rust en stabiliteit brand hier altijd als ik thuis ben.

Hier positieve stress. De nieuwe winkel wordt zooooooo ontzettend mooi. Ik ben zo blij met deze stap. Een stap die zo spannend is en zoveel spaning met zich meebrengt, maar ook zoveel energie. Ik voel me net een stuiterbal.
pi_93514920
Nijna, weten de juffen van de psz hoe het met jou gaat?

Op zich denk ik dat Mirthe dan juist op de goede plek zit, om de dingen te leren waar ze nu nog moeite mee heeft.Thuis komen die situaties ook veel minder voor.

En ik hoop dat je straks echt wat hebt aan het dagje voor jezelf.
Het is natuurlijk even wennen, maar als je eenmaal gewend bent aan het feit dat je meiden er even niet zijn, en dat ze op een leuke plek zijn waar ze het naar hun zin hebben dan bedenk je je waarschijnlijk dat het niet alleen voor jou maar ook voor hun heel waardevol is.
En dan kun je ook des te meer genieten van de momenten dat ze weer bij je zijn, want dan is jouw batterijtje ook weer opgeladen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_93527102
Dank voor jullie reacties.
Simmu, ik snap wat je bedoelt hoor :).

Fuente, wat een roerig jaar! Aardbeving? Heb ik gemist denk ik.
Getsie, allebei jullie baan kwijt, hopelijk komt er gauw iets anders op jullie pad.

Chaca, mooi gezegd, die opmerkingen waar ik dan niet te zwaar aan moet tillen ;).
Jij bent druk met je winkel, het klinkt goed je enthousiasme!

Karin, ik heb laatst wel tegen juf gezegd dat ik zelf niet zo lekker in mn vel zit.
Ze weet niet van de hoed en de rand, maar een tipje van de sluier wel.

Dank jullie :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_93611245
Medicatie blijft nog even hetzelfde, had ik wel verwacht. Omdat ik me wat rustiger voel, dus nog even kijken of dat door de medicatie komt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_93617242
Fijn nijna! Liever niet omhoog natuurlijk!

Hier voelem we de nawerking van de opname van Jelle nog wel. Eerst m'n schoonvader met een hartaanval in het ziekenhuis en 2 dagen later Jelle met het rs virus. Zuurstof, sonde en bijna beademing omdat hij er niet doorheen kwam bij het kleine ventje, nu komt het besef hoe heftig het geweest is. Gelukkig is iedereen weer thuis en gaat het goed met schoonvader en Jelle en kunnen we allemaal bijkomen van een heftige 1,5 week. Het heeft in ieder geval wel veel inpact gehad in de familie
pi_93627846
Mrien, ik had het helemaal niet meegekregen dat Jelle opgenomen was. En je schoonvader. Heftige tijd dan zo ineens. Hopelijk nu tijd om alles op zn plek te laten vallen :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_93683815
Mrien, dat lijkt me vreselijk, als je kind zo ziek is. Kan me je onmacht op zo'n moment wel indenken, sterkte :*

Dank jullie wel, het komt ook wel goed hier, weet ik zeker, maar pfff, duurt lang zeg maar.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 9 maart 2011 @ 19:09:28 #220
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_93871247
Nijna succes met alles, ikk had het al wel gelezen maar nog geen moment gehad te reageren. Hopelijk krijg je zo echt wat meer rust. Sterkte *:
pi_93873241
Kleine update vanaf hier, ik heb mn behandelaar verteld dat ik een ander wil. En hij had het idee dat dat wel snel geregeld kon worden... we wachten af.
Vandaag zijn de meisjes voor het eerst een dag bij de gastouder geweest, stil in huis, maar ook wel lekker. Ik hoop zo dat dat in elk geval iets meer energie geeft om de rest van de dagen iets makkelijker door te komen.

Hoe gaat het met jou LB?
En Appelsap, hoe is het met jou?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_93898753
Goed dat je het hebt aangegeven. Hopelijk nu snel een ander waarbij de klik er wel is.
Ik vond je er goed uitzien gisteren en vond het erg gezellig! En lotte vond haar kado erg leuk, ging gelijk kleuren, thx!!
pi_93910775
Ik kreeg net een telefoontje dat ik een vrouwelijke behandelaar krijg en dat ze waarschijnlijk snel plek heeft. Hopelijk daar wel een klik.
Mrien, dank je wel (voordeel van de stress is dat ik aardig ben afgevallen en weer op het gewicht van voor de eerste zwangerschap zit ;)). Ik vond het ook gezellig en wat een lekker slaapkoppie die Jelle gister :*.
Fijn dat het in de smaak viel bij Lotte :).
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 11:28:45 #224
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_93949393
Goed dat je daarom gevraagd hebt Nijna, hopelijk werkt dit wel ja. Goed gedaan hoor, zo durven.

Hier gaat het nog steeds niks beter en dat zuigt. Ik mis mijn lieve meisje en ik haat mezelf. Binnenkort start nieuwe therapie, de hele week vol. Het voelt allemaal nog hetzelfde als een jaar een geleden en het duurt gewoon (te) lang.
pi_93950131
oh luchtbel ;(
:*

zelfhaat schiet niet op. je bent wie je bent en je maakt er het beste van. da's geen reden om jezelf te haten maar juist een reden om trots op jezelf te zijn. je hebt het nu heel, heel zwaar en je houdt het desondanks nog steeds vol! alle reden dan om juist heel, heel erg trots te zijn!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93959676
Luchtbel, :* wat naar dat het nog steeds niet beter gaat :*.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 15:32:38 #227
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_93959887
Luchtbelleke ik kan niet anders dan jou en je meisje een hele dikke knuffel en heel veel sterkte wensen maar ik zag zulke mooie verjaardagsfeestjefoto's voorbij komen waarbij ze zoveel power uitstraalt dat ik zeker weet dat jullie er samen wel gaan komen en is het niet dit jaar dan wel een ander jaar. Laat je koppie niet hangen, ergens is er ook lichtje voor jou al zie je hem misschien niet iedere dag. :*
pi_93961910
Jemig Mrien, jij hebt dan ook een pittige tijd achter de rug. Wat fijn dat de mannen goed uit het ziekenhuis gekomen zijn.

Goed gedaan Nijna. Hoop voor je dat het met de volgende beter klikt, dan kan je tenminste aan de slag! Wel fijn dat je bent afgevallen. Ik ga van stress juist alleen maar meer eten. :{

Luchtbel, heftig zeg een hele week therapie! Hoelang duurt het?
Ik wil je zeggen dat ik het ontzettend knap vind dat je het nog steeds volhoudt, want het is zo moeilijk en zwaar. :*

Hoe het met mij is..
Soms redelijk en soms niet. Nu niet.
pi_93962956
Appelsap :* kl*te dat het nu even niet is, hou vol!
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 07:43:47 #230
144006 chacama
Ondernemend!
pi_93993710
LB, meid houvol. Je doet zo hard je best. En het lijkt me allemaal zo moeilijk. Ik wens je echt alle kracht van de wereld toe om vol te blijven houden en te vechten voor jezelf zodat je straks weer bij jouw lieve Jolie kan zijn. :*

Nijna, iets meer rust in je hoofd, nu je de behandelaar om een ander gevraagd hebt? Ik hoop dat jouw nieuwe beter met je klikt en het daarna echt ook beter met jou gaat gaan. :*

Appelsap even in een dal. Maar ik duim dat het een dal is en geen ravijn. Heel veel sterkte voor jou! :*

Hier is het gewoon lekker druk. Ik heb geen internet op de zaak (nog niet!) dus ook weinig tijd om tussendoor even te kletsen. En 's avonds heb ik net genoeg puf om email te checken en te beantwoorden. Nu dus even in de ochtend bijlezen. Iedereen heel veel liefs en een dikke knuffel.
pi_93994212
Chaca, lekker druk klinkt ok :). Helemaal gesetteld inmiddels in de nieuwe zaak? (behalve het interenet dan). :*

Dat ik een andere behandelaar heb gevraagd voelt wel ok. Ik hoop ook op een klik, we zullen zien.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:55:22 #232
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_94005239
Dank jullie wel voor alle lieve reacties :*
pi_94094563
Vanmorgen een telefoontje van de wijkverpleegkundige, hoe het ging. Ik was vorige weer naar het inloopspreekuur geweest, toch een beetje in de hoop dat zij wel zou kunnen toveren. Natuurlijk kon ze dat niet, maar door het gesprek met haar kon ik wel de stap zetten om mn behandelaar te vertellen dat ik een ander wilde. En vandaag belde de wvpk terug om te vragen of het gelukt was enzo. Toch wel fijn, een soort stok achter de deur!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 14 maart 2011 @ 15:11:41 #234
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_94094934
Fijn Nijna, zo'n betrokken wijkverpleegkundige ^O^

Appelsap, Luchtbel en Nijna, wat kijk ik uit naar de dag dat jullie kunnen melden dat deze moeilijke tijd helemaal afgesloten is en alleen nog maar iets waar je naar terug kunt kijken. Tot die tijd komt kan ik jullie helaas niks anders dan sterkte blijven wensen en vurig wensen dat het allemaal snel beter mag gaan.

Wij hebben zometeen weer een gesprek op school. Ik blijf dat zo moeilijk vinden, al die 'slecht nieuws' gesprekken over Job. En ik weet dat het juist goed is dat we blijven communiceren en met school in goed contact blijven, maar soms wou ik een keertje overslaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_94096500
Kan ik me voorstellen livelink :{
:*
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_94097384
Oh livelink, kan me voorstellen dat je graag een keer zou willen overslaan :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_94136954
Livelink, hoe is het nu jou?
Het lijkt me heel moeilijk om telkens die gesprekken aan te moeten gaan. Toch confronterend.

Wat lief van de wvpk! Gaf vast even een goed gevoel, dat iemand dat 'zomaar' doet?
pi_94138436
Appelsap, het was wel prettig dat ze even belde :).
En vandaag belde mn nieuwe behandelaar en hebben we voor eind van de week een afspraak gemaakt.

Hoe is het met jou vandaag?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_94138472
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:50 schreef Nijna het volgende:
Appelsap, het was wel prettig dat ze even belde :).
En vandaag belde mn nieuwe behandelaar en hebben we voor eind van de week een afspraak gemaakt.

Hoe is het met jou vandaag?
Dat is snel! Fijn dat je niet zo lang in onzekerheid zit. Ik duim op een goed gesprek voor je.

Gaat weer even iets beter gelukkig!
pi_94139566
Ah gelukkig :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:27:34 #241
144006 chacama
Ondernemend!
pi_94163895
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:51 schreef appelsap het volgende:

[..]

Dat is snel! Fijn dat je niet zo lang in onzekerheid zit. Ik duim op een goed gesprek voor je.

Gaat weer even iets beter gelukkig!
Mooi, zo!

En Nijna ook al weer positief nieuws. Hier duim ik mee!

LB :*

Livelink, wat Appelsap ook vraagt....hoe is het met jou?
pi_94305152
Ik kom even melden dat ik mijn nieuwe behandelaar vandaag heb gesproken en ik heb er een veel beter gevoel bij dan de vorige! Al heel fijn om te OVERLEGGEN over behandeling en niet iets je strot in geduwd krijgen waar je je twijfels over hebt omdat je er al eerder mee bezig bent geweest.
Kortom: positief in dat opzicht.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_94305221
Klinkt goed Nijna.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:30:57 #244
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_94307188
Nijna fijn dat dit al veel beter aanvoelt ^O^
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:04:32 #245
144006 chacama
Ondernemend!
pi_94309561
Dat klinkt heel goed Nijna!
pi_94309889
Wat fijn nijna!
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:00:13 #247
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_94827322
Ik ben de laatste tijd zo verschrikkelijk boos. Niet normaal gewoon. Het lijkt wel alsof al mijn verdriet en angst om Job is omgezet naar boosheid. Boos op de hele wereld, boos op iedereen.
Gek he? Ik wil het wel ombuigen, want het is echt niet grappig. Nou ja, misschien houdt het me ook wel op de been.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_94827649
Dat klinkt mij heel logisch in de oren livelink. Het is allemaal niet niks.
Heb jij zelf iemand waar je 'tegen' kan praten of enige vorm van hulp/begeleiding?

:*
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:13:40 #249
1762 YPPY
Yppiaans
pi_94828172
Livelink, boosheid is normaal nu, een goede stap zelfs. En die mantelzorgondersteuning, die is er niet voor niks, echt, die is er ook voor jou. :*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_94828539
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:00 schreef livelink het volgende:
Ik ben de laatste tijd zo verschrikkelijk boos. Niet normaal gewoon. Het lijkt wel alsof al mijn verdriet en angst om Job is omgezet naar boosheid. Boos op de hele wereld, boos op iedereen.
Gek he? Ik wil het wel ombuigen, want het is echt niet grappig. Nou ja, misschien houdt het me ook wel op de been.
juh. verdriet en angst voeden woede ja ;(
ik ervaar boosheid en woede nu en dan wel als steun. het is een houvast. je weet beter waarom je boos bent dan waarom je verdrieig bent soms
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:30:47 #251
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_94829226
Misschien wel logisch, maar het is niets voor mij eigenlijk.
Ik ben nu bezig met de traktatie die Job als afscheid morgen uitdeelt. Nog zelfs ruzie gehad met J., die een briefje erbij wilde doen voor de ouders omdat allerlei wilde verhalen op het schoolplein rond gaan. Nou, het interesseert mij even helemaal niks wat ze op het schoolplein te zeggen hebben. Ouders die het ons vragen en die geinteresseerd zijn weten precies wat er aan de hand is en de rest heeft er ook geen recht op. Je doet toch niks aan al die schoolpleinroddels. De juf heeft uiteindelijk de knoop doorgehakt en gezegd dat wij geen brief moesten meedoen als we er niet allebei achter staan. Ze heeft toegezegd dat ouders die het aan haar vragen een kort en zakelijk antwoord krijgen met inachtneming van de privacy van Job.

Begeleiding krijgen we straks vanuit het UMC. Er is een ouderbegeleider die we elke week 2x spreken en die we altijd mogen bellen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:34:56 #252
144006 chacama
Ondernemend!
pi_94829475
Goed dat jullie begeleiding krijgen. Dat zal vast wel wat geruststelling geven.

Boosheid, zoals Simmu het zegt....beter kan ik het niet zeggen.

Goed om te lezen dat je boven de schoolpleinroddels gaat staan. Inderdaad de ouders die oprecht willen weten wat Job doorgaat, die zullen echt wel naar je toe komen.

Heel heel erg veel sterkte morgen! Ik blijf respect hebben voor de beslissing die jullie genomen hebben. Zo ontzettend moedig!
pi_94830100
Livelink, schoolpleinroddels :{. Maar inderdaad de ouders die echt geinteresseerd zijn komen wel naar je toe. Sterkte morgen!

Hier is van de week mn medicatie aangepast, heb er nog wat bijgekregen, nu weer afwachten...
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:48:49 #254
144006 chacama
Ondernemend!
pi_94830349
had je al een gesprek gehad nijna?
Ik hoop dat je nu de juiste verhoudingen hebt, zodat je snel weer beter en lekkerder in je vel zit!

Ik heb weer een afspraak met de osteopaat gemaakt. uiteraard te lang verwacht, want nu geen kracht meer in mijn linkerarm. Beetje dom. Ook gekeken wat het inhoud om die nekwervel vast te laten zetten (is door een ongeluk toen 14 was ontstaan), maar dat vind ik nog een beetje eng.
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:35:39 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94833647
Livelink... :*
***
pi_94843212
Chaca, volgende keer niet meer zo lang wachten voor een afspraak hoor... :o.
Ik heb inmiddels 2 keer een gesprek gehad met mn nieuwe behandelaar en dat voelt een stuk beter gelukkig. Nu mezelf hopelijk op de rit zien te krijgen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Jubileum moderator donderdag 31 maart 2011 @ 08:40:32 #257
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_94843247
Livelink er is zoveel wat ik wil zeggen maar zo weinig wat helpt... :* Sterkte!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_94844314
Livelink sterkte :*
pi_94844486
Livelink, dikke :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_94844628
Livelink, wat moeilijk. Heel veel sterkte. :*
  vrijdag 8 april 2011 @ 18:24:29 #261
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_95227054
Goed nieuws!!
Vanmiddag hebben mama en ik een gesprek gehad bij een woonvorm/ trainingshuis voor mensen met autisme.
Slechts 5 minuten fietsen van mijn ouders' huis!
Het was heftig qua emoties, denkwerk en inhoud, maar ik ga het traject van aanvragen van intake bij de instelling in. Heel spannend dus!
Dan zal er nog een heel traject en een hele wachtlijst volgen, maar in elk geval is er nu weer wat uitzicht.
Mooiste is dat de mevrouw van het huis zei/zag dat ik altijd overschat word door mijn goede spreken en schrijven, maar dat ik toch goed leerbaar ben, de nieuwe insteek wordt visueel, ipv verbaal.

YES!!
:Y w/
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_95228778
Oxy, dat klinkt goed. Spannend hoor!!! Succes met het traject en wachten ^O^

Ik heb sinds anderhalve week medicatie erbij gekregen en ik slaap een heel stuk beter en of het nou de medicatie is of het slapen of wat dan ook... het gaat redelijk op het moment!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_95230896
klinkt goed dames!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 20:16:39 #264
5428 crew  miss_sly
pi_95232592
Klinkt fijn Oxy! Ik vroeg me al af heo het met je was, had je een beetje gemist (of ik had niet goed gelezen, dat kan ook ;) )

Nijna, fijn! Maakt het uit waar het door komt, als het maar komt :*

livelink, ik lees hier en daar wat en ik wilde je gewoon even een dikke :* geven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95574944
Livelink, hoe is het nu?

Het gaat hier weer ff niet zo lekker :{
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 16 april 2011 @ 10:51:37 #266
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_95575138
He bah, Nijna, wat naar.. :*
3!
  zaterdag 16 april 2011 @ 15:48:38 #267
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_95583069
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 20:16 schreef miss_sly het volgende:
Klinkt fijn Oxy! Ik vroeg me al af heo het met je was, had je een beetje gemist (of ik had niet goed gelezen, dat kan ook ;) )
Ik zit veel op Twitter, vandaar misschien :D

:W
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zaterdag 16 april 2011 @ 21:16:13 #268
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95595118
oxy dat klinkt goed zeg. ik hoop dat 't gaat lukken! succes met het doorlopen van de benodigde procedures!

nijna ;( wat ellendig is 't toch... dat gemene hardnekkige rotgevoel. wel goed dat je blijft onderkennen dat het niet is zoals je zou willen, blijf het bestrijden!! zet 'm op he. :*

en maar even hier: ik wil graag nog even vertellen over het afscheid van onze M., de vriendin van m'n broer: het was zo'n ongelooflijk mooie dag gisteren, ondanks het vreselijk pijnlijke feit dat we d'r nu echt moesten wegbrengen. ze heeft een weergaloos afscheid gekregen. O+ het duurde allemaal wel vrij lang, omdat er erg veel mensen waren die nog wat wilden zeggen of zingen. maar dat waren ook wel stuk voor stuk mooie woorden, dus zeker de moeite waard. zelfs Willem en Cato hebben het heel goed volgehouden. Cato bleef me maar troosten, dat was wel heel aandoenlijk. zelf was ze ook behoorlijk verdrietig, maar even later liep ze ook weer te zingen. het was een dag met veel tranen, maar ook: mooi weer, prachtige muziek, veel goede herinneringen en heel veel bloemen (geen kransen of grote boeketten, alleen maar veldboeketten en kleine bloemetjes die mensen her en der bijeen geplukt hadden. Cato en Willem (en G) hadden zelfs de hele middag madeliefjes lopen plukken, dus we hadden een enorme bak vol madeliefjes mee die ze nog op M hebben gestrooid. wat ook mooi was vond ik is dat ze niet in een kist lag, maar in doeken gewikkeld was. vooraf was ik een beetje bezorgd dat dat er wat vreemd uit zou zien maar 't was juist heel prettig, veel minder akelig dan zo'n echte kist, vond ik. kortom: een afscheid dat ze verdiende, en waar we met een warm gevoel op terug kunnen kijken.
in de haak.
  zaterdag 16 april 2011 @ 21:18:53 #269
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95595246
Fijn dat het 'mooi' was, trui.
:*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  Moderator zaterdag 16 april 2011 @ 21:27:24 #270
5428 crew  miss_sly
pi_95595725
Fijn trui dat het een goed afscheid was :*

Nijna :* ik zou willen dat ik iets voor je kon doen!

Oxy, op twitter kom ik dan weer erg weinig, maar fijn weer even wat van je te lezen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95598230
Trui, wat fijn dat het mooi/goed was :*.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_95599020
dat klinkt heel fijn trui :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_95599113
Trui :*
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 16 april 2011 @ 23:22:38 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95602015
Fijn dat het zo mooi was trui. :*
***
pi_95611325
Trui, fijn dat het afscheid zo mooi was. Veel sterkte nu jullie haar moeten missen. :{
  zondag 17 april 2011 @ 08:02:26 #276
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_95611344
Trui en fam :* Fijn dat het afscheid nemen mooi was, sterkte verder :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 17 april 2011 @ 22:37:49 #277
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95645687
dank jullie! :* (ook voor kaarten en PM's. heel lief! O+ )
in de haak.
pi_95647223
Trui :*
  Jubileum moderator maandag 18 april 2011 @ 09:01:27 #279
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95655368
Het klinkt heel bijzonder Trui en ik hoop dat jullie er met een warm gevoel op terug kunnen kijken :*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 18 april 2011 @ 09:21:16 #280
1762 YPPY
Yppiaans
pi_95655867
Heftig, maar zo te horen goed afgesloten trui. :*

Hihi, volgende week vossenjacht en ik ben vos. Ben tientallen keren vos geweest, maar nu gaat Mijn Dochter O+ me zoeken. Wat is dat anders zeg! :D dan ben je gewoon kleutermama en over een half jaar zelfs mama van een oudste kleuter. *wow*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_95713986
Trui allereerst nog gecondoleerd met het verlies en veel sterkte gewenst. Het klinkt als een prachtig afscheid, een waardig afscheid.

Dat wikkelen in doeken schijnt ook iets typisch Surinaams te zijn heb ik begrepen van mijn schoonvader. Zijn broer is vorige week overleden en die is ook in doeken gewikkeld. Wel voor transport naar Suriname in een kist vervoerd alwaar hij begraven is/wordt.

Hier gaat het wel redelijk. Ik ben moe, voornamelijk fysiek. Al sinds augustus is mijn man niet in staat om auto te rijden vanwege zenuwbeschadiging in zijn rug. Dus het brengen, halen van en naar school, judo, zwemles, creche, nso etc komt op mij neer. Dan nog 3 dagen werken want door zijn ziekte zijn we een hoop toeslagen kwijt en ben ik een dag meer gaan werken, huishouden, boodschappen.....Ik wil niet klagen hoor, het hoort er nou eenmaal bij. Je hebt samen kinderen en als er met 1 van de volwassenen wat mankeert dan moet de ander gewoon die taken overnemen. Maar ik ben echt moe. We waren begonnen met de jongste op de kamer bij zijn broer te laten slapen maar ik moest er ongeveer 3 keer per nacht uit, de gang over naar de kamer van de jongens om een speen te zoeken, kind goed te leggen of te troosten. Inmiddels slaapt de jongste weer naast ons in het ledikant zodat ik in ieder geval niet meer mijn bed uit hoef en na een speentje te hebben gevonden weer verder kan slapen. En eindelijk hebben we nu een operatie datum. 17 mei gaat mijn man onder het mes en gaan ze permanent 2 zenuwen (in iedere been 1) verlammen en ruimte maken bij de wervels. Maar daarna moet hij ook nog behandeld worden voor PTSS. Ach ja, schouders er onder en door gaan he. Gaat vast wel weer een keertje goed komen.
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:56:36 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_95725237
Het klinkt ook wel erg zwaar, Faja. Ik hoop dat het heel snel wat beter zal gaan, zodat jij ook kan uitrusten. Sterkte!

Trui, het klinkt als een fijn afscheid, voor zover het fijn kan zijn, natuurlijk. En fijn dat Cato en Willem ook mee konden helpen met het bloemen plukken. Ik wil jullie nog wel heel veel sterkte wensen, het gemis zal wel heel groot zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:16:48 #283
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_95730155
Trui, dat klinkt als een bijzonder en warm afscheid. O+ Dat in doeken wikkelen, ik had er nog nooit van gehoord, maar het klinkt mooi, natuurlijker dan een kist of zo. Waren dat dan witte of gekleurde doeken? Ik wil jullie nogmaals heel veel sterkte wensen, want wat zullen jullie haar ongelooflijk missen! ;( :*
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:18:02 #284
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_95730250
En Faja-Lobi, watt klinkt dat druk en heftig zeg. Veel sterkte, wat er allemaal extra op jouw schouders komt is niet niks. :*
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:19:40 #285
144006 chacama
Ondernemend!
pi_95734395
Trui wat een mooi afscheid. En wat super dat het voor jullie ook zo'n warm gevoel heeft gegeven. sterkte met alles wat nog komen gaat. :*

Faja, het hoort er misschien wel bij, maar dat betekent niet dat het niet moeilijk en zwaar is. Heel veel kracht om nog vol te kunnen houden. Ik duim dat de operatie goed gaat verlopen en het herstel spoedig gaat zijn.

Yppy, gaaf! je kleine grote meid op vossenjacht. O+
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:42:06 #286
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95740040
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:16 schreef Spuuglokje het volgende:
Trui, dat klinkt als een bijzonder en warm afscheid. O+ Dat in doeken wikkelen, ik had er nog nooit van gehoord, maar het klinkt mooi, natuurlijker dan een kist of zo. Waren dat dan witte of gekleurde doeken? Ik wil jullie nogmaals heel veel sterkte wensen, want wat zullen jullie haar ongelooflijk missen! ;( :*
het waren volgens mij ongebleekt katoenen doeken, vrij dikke stof hoor. zie bijv. hier (bij 'dikke wade') voor een idee. het zag er 'in het echt' wat mooier uit dan op deze plaatjes vind ik.
in de haak.
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:45:21 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95740253
faja, pfoeh dat is ook zwaar! sterkte ermee. en die operatie klinkt ook best heftig zeg. ik hoop dat 't allemaal goed zal verlopen en je man dan ook weer iets meer zal kunnen. zowel voor hemzelf als voor jou en jullie kinderen. :*
in de haak.
  woensdag 20 april 2011 @ 09:07:05 #288
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_95750098
Dank je voor je uitleg, trui. Ik had me er een heel ander beeld bij gevormd, meer als mummie :@ maar dit ziet er veel mooier uit nog.
  woensdag 20 april 2011 @ 09:50:13 #289
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95751269
Spuug, ik had van te voren ook meer zo'n mummie-idee hoor, dus niet zo gek. :) (M. had vooraf wel eens aan ons gevraagd of we er geen bezwaar tegen hadden als ze voor zo'n doeken-optie koos).

Faja, het is in meer landen gebruikelijk volgens mij. M. had het zelf in Nepal en India gezien.
in de haak.
pi_96636356
Zo, even een schopje.

Ik wil even een kleine update geven omtrent mijn aanstaande draagmoederschap. Ik deed dat de vorige keer in het dreumestopic en het gevolg was een verhitte discussie over off-topic etc.. dus ik kom het, ondanks dat ik het hier niet echt vind passen, hier maar weer even vertellen. Dit omdat iedereen altijd erg geinteresseerd is. Fijn vind ik dat!

Goed, de stand van zaken is als volgt. Eind agustus gaat mijn spiraaltje eruit en in oktober kan hopelijk 't eerste embryo teruggeplaatst worden. We hebben een gesprek in het ziekenhuis in Utrecht gehad hierover. Was een erg prettig gesprek en ik ben blij dat dat ziekenhuis zo enthousiast meewerkt. Hoogtechnologisch draagmoederschap is een onderwerp waar de meeste ziekenhuizen zich niet aan willen branden, dus het had ook heel anders gekund.

Gisteren contact opgenomen met 'mijn' verloskundigen. Uitgelegd waar we mee bezig zijn en gevraagd of zij hiervoor openstaan en of we met zijn vieren een afspraak voor een gesprek kunnen maken. Dit op advies van andere draagmoeders waar ik inmiddels contact mee heb. Ze reageerde erg enthousiast en dat deed me erg goed. Niet dat ik hun zegen nodig heb, maar het is gewoon fijn als je je niet hoeft te verdedigen, maar dat je juist enthousiasme ontmoet.
pi_96636672
Sorbo, dat komt wel gauw dichterbij nu. En wat ontzettend fijn dat het ziekenhuis enthousiast meewerkt en je verloskundigen er ook voor open staan! Ondanks dat je hun zegen niet nodig hebt, is het denk ik toch gewoon een goed gevoel als er enthousiast gereageerd wordt!

Wat ik ook nog wilde zeggen, ik vind het toch wel heel mooi dat je ons een beetje laat meedelen in het hele traject, bijzonder vind ik het! Dat het allemaal maar voorspoedig mag gaan lopen :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_96636721
Ik wist niet dat dat in ziekenhuisland een controversieel onderwerp is, Sorbo. En ik vind het heel verstandig klinken om eerst met je verloskundigen te praten. Je ondersteuning tijdens de zwangerschap is natuurlijk heel belangrijk. Je had de vorige keer toch een prima zwangerschap? Ik hoop dat het allemaal lukt en dat je deze keer ook weer fijn zwanger bent.

Spannend, hoor, het komt heel dichtbij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96636732
Nijna, ik ben op mijn beurt maar wat blij met dit klankbord! 't Is voor mij ook allemaal best een groot avontuur. Heerlijk als ik dat hier zo nu en dan even kwijt kan.
pi_96636764
Claudia, ik had inderdaad een heel voorspoedige zwangerschap en voor het gemak ga ik er gewoon maar vanuit dat dat een volgende keer weer zo zal zijn. Lijkt me een prima uitgangspunt en wordt het wel zwaar, dan deal ik daar ook wel weer mee.

En het komt inderdaad dichtbij. Ik kijk er inmiddels erg naar uit.
  woensdag 11 mei 2011 @ 13:33:28 #295
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_96646549
Afgelopen zondag ben ik met P_iglet en haar gezin naar Naturalis in Leiden geweest. Het was heel erg leuk. *)

Alleen zo jammer is de naslag van zoiets leuks. Ik ga dan thuis weer door het lint en waar ik in het museum volgens mij 'geheel normaal' overkom, ben ik op de groep weer de lastige cliënt.
Enerzijds het verlangen naar prikkels, nieuwe dingen, afspraakjes; maar het anderszijds niet goed aankunnen.
Dat is een beetje het balanceren dat ik doe.

Ik heb de afgelopen maand ook medische problemen gehad, met bijwerkingen van mijn medicatie. En dat bracht weer het hele 'kinderen krijgen' verhaal naar boven, waar ik ook niet goed van word.

Er kwam een soort melk uit mijn borsten en 'iedereen' incl de artsen dacht dat ik zwanger was, of ze suggereerden het tenminste, vervelende vragen kreeg ik.

Gezellige hè. :P

Op de dagbesteding ben ik in een nieuw traject begonnen gisteren, om te kijken of een andere werkplek voo mij niet beter is.
Komende dinsdag ga ik kijken bij een keramiek, glas en kaarsen atelier. Heel spannend, want dat is iets waar ik zeker weten heel hyper van word, omdat ik dat zo leuk vind.
Maar er is daar meer rust, minder geluiden, en een kleinere groep mensen die daar werkt. Dus het lijkt geschikter dan de boerderij waar ik nu dagbesteding heb.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_96686590
Klinkt leuk zo'n bezoek aan Naturalis Oxy, jammer dat het dan zon weerslag op je heeft.
Succes dinsdag bij het atelier, wie weet is dat een fijnere dagbesteding :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 12 mei 2011 @ 12:27:16 #297
100412 mefke79
komt goed!
pi_96692720
Sorbo, fijn dat het gesprek met je vk zo goed verlopen is! En inderdaad, het is nogal controversieel in ziekenhuisland, daar kwam ik achter in een werksituatie. Ik raad je dan ook aan om van te voren te bedenken naar welk ziekenhuis je wilt gaan mocht dat medisch gezien nodig zijn. Je kan dan van te voren uitleggen hoe alles in elkaar steekt. Het zou niet uit moeten maken (iets met behandelovereenkomst etc) maar ik weet dat het in praktijk wat lastiger is....PM maar als je meer wilt weten!

Oxy, wat lijkt me dat toch lastig, dat balanceren tussen meer of minder prikkels. Je gaat ook naar een andere woonvorm op termijn toch?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 12 mei 2011 @ 12:57:21 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96693785
Sorbo, wat spannend! En wat komt het dichtbij! *O*
Ik hoop zo dat je snel zwanger bent! :Y
Fijn dat iedereen zo positief reageert ook! :Y

Oxy, wat klinkt die andere dagbesteding leuk! :Y
***
pi_96861900
Sorbo wat spannend allemaal en wat komt het dichtbij!
pi_96883676
Ooh Sorbo het wordt echt spannend. Het komt zo dichtbij, voor je het weet is het oktober. Heel fijn dat iedereen zo enthousiast is. En wat lijkt het me voor jullie fijn dat er contact is met andere draagmoeders.

Oxy, fijn dat je genoten hebt bij Naturalis. Jammer van de naslag. Balanceren is zooo moeilijk.
Alvast succes morgen, hopelijk is het wat bij jou past.
pi_96883898
Bedankt voor de betrokken reacties. Vind ik echt fijn! En het contact met andere draagmoeders is echt fijn. We hebben een eigen forum(pje) w/

Mefke ik ga je een pm sturen, ben benieuwd naar je bevindingen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')