abonnement Unibet Coolblue
pi_95131371
Kai Hansen had toen hij nog bij Helloween zat ws ook gewoon een Opel Manta he?
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 10:23:22 #127
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_95208510
Ke$sha zonder autotune :P

Toch ook weer niet zo dramatisch als ze doen voorstellen.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_95209592
Er zullen er ongetwijfeld bij zijn die minder getalenteerd zijn ja, maar ik heb het idee dat het nu meer als stijlelement gebruikt wordt dan om vanalles te verdoezelen.
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 11:02:15 #129
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95209659
En wat een verschrikkelijk stijl element!

Fischer-Z was tof gisteren :) *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 8 april 2011 @ 22:28:18 #130
136283 knars
Teethgrinder
pi_95240179
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 10:52 schreef belsen het volgende:

[..]

Schijnbaar liep de stemming tot gisteren... -O-

Maar:

[..]blabla SCUM blabla[...]

_O_
En, hoe voelde het om op het pdium te spelen waar Peter Steele niet welkom was? :)

En hallo! Ik heb weer eens de moeite genomen mijn wachtwoord af te stoffen :W
  Moderator zaterdag 9 april 2011 @ 09:00:20 #131
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_95250879
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2011 22:28 schreef knars het volgende:

[..]

En, hoe voelde het om op het pdium te spelen waar Peter Steele niet welkom was? :)

Het was schijnbaar de enige plek waar ze wel welkom waren. :o

quote:
IN 1991 TOURDE Type O Negative door Europa. Ze waren controversieel, dat wist iedereen, maar op grond waarvan was minder helder. Er waren geruchten dat Type O Negative fascistische ideeën zou aanhangen. De zanger van Type O, Peter Steele, had eerder de deathmetalband Carnivore geleid en zong daar nogal onverstaanbare teksten over de derde en vierde wereldoorlog. Carnivore stopte veel dood, nucleaire winters, machismo en barbarij in haar teksten; een muzikale pendant van de Mad Max-films.

In Nederland waren vijf concerten geboekt. Het eerste was in de Melkweg in Amsterdam. Die dag was er toevallig een linkse demonstratie in de hoofdstad. John van Luyn, programmeur van de Melkweg: Iets tegen Shell ofzo. Bij de demonstratie werden flyers uitgedeeld tegen Type O Negative. Ze zijn gewoon doorgelopen. Er kwamen honderdvijftig actievoerders de Melkweg binnenvallen. Ze hebben de leidingen doorgeknipt: elektriciteit, telefoon, alles, en eisten dat we het concert van die avond zouden aflasten. Ze hadden bovendien allerlei migrantenorganisaties en -omroepen gewaarschuwd, en die begonnen ook te protesteren. Niemand van hen had ooit van de band gehoord, maar ze wisten ineens allemaal heel zeker dat Type O Negative fout was. Het was hier een chaos en we konden niet anders dan het optreden cancellen.

Gert Gering, programmeur van Atak in Enschede: We wisten dat ze controversieel waren, maar dat hebben we nooit geschuwd. Muzikaal vonden we ze een doorbraak. Ik heb hun teksten gelezen. Mijn politieke vriendje is-ie niet, maar ja: wat is serieus, en wat niet? En als je teksten gaat bestuderen zou er geen rapgroep meer geprogrammeerd kunnen worden. Dat er bij ska-concerten veel skins komen, daar hoor je trouwens nooit iemand over. Wat die protesten betreft, in die tijd speelde de verscherping van het asielbeleid en de neo-nazirellen in Duitsland. Maar wat deden die actievoerders? Op het vliegveld gaan liggen om uitzettingen te voorkomen? Nee, flyers verspreiden tegen Type O Negative. Er ontstond ook hier gedoe. We kregen een afgezant van de burgemeester op bezoek die ons duidelijk maakte dat ze twee rechtbankmedewerkers in de zaal wilden posteren om de teksten van de groep te screenen, en die zouden eventueel ingrijpen. Ja, onder die condities wilden wij natuurlijk geen concert, dat was regelrechte censuur. Afgelast dus. Ik heb die avond overigens maar twee skins gezien. Laatst hadden we Laurel Aitken, ska dus, en dr stonden wel zestig skins. Aitken droeg nog een nummer aan ze op ook.

Harry Hamelink, programmeur van Nighttown in Rotterdam: De De bezetting van de Melkweg kwam op het RTL- en het NOS-journaal. We moesten binnen een dag beslissen wat wi­j zouden doen. Er was zoveel negatieve aandacht dat het ons beter leek iedereen de pas af te snijden. We besloten het optreden niet te laten doorgaan. Ook Noorderligt in Tilburg lastte af.

Alleen Scum in Katwijk hield stand. Marcel van Tol: We wisten natuurlijk van de onrust, maar we wilden het concert laten doorgaan. We kregen dreigbrieven en telefoontjes van activisten die meedeelden geweld niet uit de weg te gaan. We hebben met de politie en de burgemeester gesproken, die vervolgens hun volle medewerking gaven om het optreden door te laten gaan. Wij wilden per se niet zwichten voor zon idiote manier van actievoeren. We waren erg op ons hoede, we hebben de ramen geblindeerd en de politie zou surveilleren. Maar Steele kon het niet meer aan. Hij was kapot van wat er allemaal gebeurd is en vloog terug naar New York. Uiteindelijk hebben er maar twee bandleden hier opgetreden. We waren vreselijk teleurgesteld. Die eerste cd van ze wordt hier nog steeds grijsgedraaid. Het is gewoon een wereldband.
http://www.spaink.net/1994/10/19/your-roots-are-showing-2/

Mooi verhaal. :)
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 9 april 2011 @ 12:37:23 #132
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_95255417
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 april 2011 09:00 schreef belsen het volgende:

Mooi verhaal. :)
^O^
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
  zaterdag 9 april 2011 @ 20:58:57 #133
136283 knars
Teethgrinder
pi_95274961
Oh ja, dat was het, wel welkom maar Steele had er geen zin meer in.
Als dit dan toch een centrale RIP topic wordt, hoort hij er zonder meer in.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 18:36:00 #134
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_95453816
Van de week hoorde ik het onderstaande liedje van Herman Finkers, het is wel heel treffend waar het dat schietincident in Alphen aan gaat.

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_95455856
Paradiso.nl: Slayer in Paradiso!
Modus: Hmm da's ms best geinig om eens heen te gaan. *O*.
Paradiso.nl: ¤ 52,50.
Modus. -O-.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 19:23:44 #136
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_95456394
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:14 schreef Modus het volgende:
Paradiso.nl: Slayer in Paradiso!
Modus: Hmm da's ms best geinig om eens heen te gaan. *O*.
Paradiso.nl: ¤ 52,50.
Modus. -O-.
Dat zijn lekkere prijzen ja...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_95457581
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 20:15:40 #138
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_95459430
quote:
13s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Mijn La La Land, wat doe je?

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/44636472
Ja, was vandaag een item over op TV West; de laatste onafhankelijke in heel Den Haag. Triest...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 20:16:25 #139
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_95459477
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 20:33:09 #140
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95460561
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:16 schreef belsen het volgende:
Leuk filmpje:

Stond onder Dave Grohl dankt alles aan Nirvana
:D wat is het toch ook een droogkloot
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 20:35:20 #141
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_95460713
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D wat is het toch ook een droogkloot
Vooral het einde. :P
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_95462740
quote:
13s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Mijn La La Land, wat doe je?

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/44636472
Toen ik nog in Den Haag woonde was dat vaste prik, maar die Tracey is wel een ongelofelijke onbeschofte hork soms... Zelfs Thurston Moore heeft daar in het Paard een keer iets over gezegd....Wel jammer, het was een erg goede winkel die veel industrial en zo had.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 13 april 2011 @ 22:05:27 #143
136283 knars
Teethgrinder
pi_95466535
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:23 schreef belsen het volgende:

[..]

Dat zijn lekkere prijzen ja...
Morgenavond in Klokgebouw Eindhoven (met Megadeth, jeuj! *O*) voor ¤47,50. Toch weer twee biertjes verschil.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 22:44:14 #144
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95469192
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:23 schreef belsen het volgende:

[..]

Dat zijn lekkere prijzen ja...
Dat is het dubbele van primus @ paradiso :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 22:45:50 #145
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_95469289
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is het dubbele van primus @ paradiso :o
En ik hoop voor Slayer dat ze half zo lang spelen. Anders houden ze het niet vol. :D
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 22:52:35 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95469718
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:45 schreef belsen het volgende:

[..]

En ik hoop voor Slayer dat ze half zo lang spelen. Anders houden ze het niet vol. :D
Nouja slayer kun je wel wat vaker zien in nederland dus is het al helemaal buiten proporties :P

Wel grappig dat ik mijn broer, die in de jaren 80 vaak naar concerten ging maar op 1 of andere manier sinds de jaren 90 nooit meer, heb meegesleept naar slayer in de brabant hallen, Dat was 1 van de bandjes die hij nog niet had gezien in de jaren 80 en wel beniewd naar was, hij was punt 1 erg in zijn sas vanwege zijn nieuwe autoplasticken en vond slayer wel erg sloppy :D ook was hij verbaasd over het feit dat iedereen applaudiseerde dat had hij nog nooit gezien bij een concert hij had zoiets van "brullen schreeuwen en fluiten ok maar klappen :? "
Na dat concert zei hij "volgende concert the who" het was meer een opmerking met een knipoog maar toch het duurde nog geen half jaar of the who kwam naar het ahoy daarvan was hij duidelijk meer onder de indruk. Vorige week ben ik dus met hem naar Fischer-Z geweest en dat was ook weer bingo hij heeft het er steeds over.
Toen we bij Fischer-Z weg gingen zei hij "volgende concert Led Zeppelin dan maar" ik hou mijn vingers gekruist :D

Ohja hoe kwam ik op dit verhaal ik heb slayer dus 1 keer live gezien en dat was niet zo super in die galmende brabant hallen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 13 april 2011 @ 22:56:29 #147
136283 knars
Teethgrinder
pi_95469934
Nee, Slayer is best wel een kutband. Maar Megadeth is wel weer leuk. Slayer zie ik maar als het naprogramma, volgens het strakke schma van het Klokgebouw spelen ze overigens 1 uur en 15 minuten. Vijf minuten meer dan Dave Mustaine en zijn mannen.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 22:58:25 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95470032
Morgen of 1 van de andere dagen VoiVod op roadburn *D

(vind dat trouwens denk ik de minst passende band)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 13 april 2011 @ 23:05:44 #149
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_95470441
_O_ Voivod _O_ Ooit op Waldrock met Away staan kletsen, bijzonder sympathieke gast. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het zonder Piggy gaat

Slayer was overigens best tof in de Brabanthallen, maar dan wel in 1989. Nu ga ik niet eens meer.
Wel naar Judas Priest in 013 (juni), want dat is een van de weinige grote bands die ik nog nooit live gezien heb :@ en ze gaan er mee stoppen, dus....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_95528882
Ik heb hopeloos gefaald in de muzikale opvoeding van mijn kinderen.
Zat gisteren met mijn dochter in de auto, had de Kinks opstaan,
Zegt ze: "Wat een lelijke muziek, zeg. Die man is zeker allang dood? Lady Gaga is veel leuker" -O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')