abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 december 2010 @ 18:39:20 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90299929
Ah :)

Overigens, IRJ (International Railway Journal) meldt dat leasebedrijf Railpool een aantal Vectrons heeft besteld bij Siemens. Vanaf de tweede helft van 2012 zullen deze machines in dienst komen om goederen en/of reizigers te vervoeren in Duitsland en Oostenrijk. Railpool wordt daarmee de eerste Vectron-klant van Siemens.

Vectron:

25 september 2010 Eén van de Vectron-locs tijdens InnoTrans 2010
  woensdag 22 december 2010 @ 19:23:24 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90301850
Er rijdt een los ICMm-drietje in de 2200 (sneltrein Breda - Amsterdam).. da's opvallend. 4049 voor de nummertjesfappers hier.
  woensdag 22 december 2010 @ 19:30:54 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90302220
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:23 schreef James1988 het volgende:
Er rijdt een los ICMm-drietje in de 2200 (sneltrein Breda - Amsterdam).. da's opvallend. 4049 voor de nummertjesfappers hier.
Rijdt er al de hele dag. Ik zag hem te Rotterdam vandaag al. En had vandaag ook al achterblijvers genoteerd, aangezien hij in een omloop zit waar 2x DDAR in hoort.
Tevens in de 2200 nog een ICMm, de 4223.

Ook reed er een solo Plan V op de Hoekse lijn vandaag, die vanavond vele achterblijvers verzorgde. Ook reed er DDAR en een onverbouwde ICM-IV, de 4235
pi_90304100
Heeft er toevallig iemand een bureaublad waardige foto met een resolutie van 2560x1024 die ik mag gebruiken?
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  woensdag 22 december 2010 @ 20:06:18 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90304173
Foto van wat precies? Wat is je interesse? Baan, treinen, ballast, bovenleiding, wissel, ...?
  woensdag 22 december 2010 @ 20:25:07 #207
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90305347
Ik heb nu deze als lockscreen voor m'n iPad:


Alstom badge by Alex van Herwijnen, on Flickr
pi_90305512
Een trein, het liefst een "echte"foto.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  woensdag 22 december 2010 @ 20:31:18 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90305785
quote:
Op woensdag 22 december 2010 20:27 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Een trein, het liefst een "echte"foto.
Zit hier misschien iets tussen? Ik heb grotere versies. Zijn allemaal echte foto's, paar maanden terug gemaakt.
  woensdag 22 december 2010 @ 21:14:54 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90308822
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:27 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Een trein, het liefst een "echte"foto.
Op http://www.durkhoutsma.nl/treinen/Fotoos/ zullen vast wat leuke foto's staan.
Origineel (zonder watermerk, en gewenste grootte) kan je mij een Privebericht of mailtje sturen
Morgen ben ik van plan om nog wat leuke sneeuwfoto's te maken.

De mooiste stoomtreinfoto die ik heb vind ik deze:
pi_90309296
Rijdt de ICE nou met pendeltreintjes?
bier
  woensdag 22 december 2010 @ 21:25:24 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90309442
Amsterdam-Emmerich rijdt met Plan V. Emmerich heb ICE's klaar staan./
  woensdag 22 december 2010 @ 21:54:18 #214
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_90311339
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Jammer, want die uitgebreide omroepen hebben ook wel wat. Aan de andere kant wel begrijpelijk omdat je op sommige stations anders een muur van omroepen hebt.
Dat viel opzich wel mee. Men kan namelijk perronafhankelijk omroepen. (8>

Dus die Belgische toestanden waar constant zo'n beetje alle treinen worden omgeroepen door het hele station heb je niet in Duitsland.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 22 december 2010 @ 22:23:47 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90313305
Flink lijstje met SLT-problemen volgens het rijdend personeel... Dat is best veel.
  woensdag 22 december 2010 @ 22:43:24 #216
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_90314670
Met name van de remproblemen schrik ik aardig!

En onder agressie wildplassers. In een trein. _O-

Maar het zeuren over geen privacy voor de HC deel ik dan absoluut niet. Nu is het direct voor de reiziger duidelijk waar'ie zich op houdt en of hij wel zijn werk doet. :)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_90315676
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 22:43 schreef Eix het volgende:
Met name van de remproblemen schrik ik aardig!

En onder agressie wildplassers. In een trein. _O-
En wat dacht je van reizigers die de deuren mollen door afval in de mechaniek te proppen. :')

quote:
Maar het zeuren over geen privacy voor de HC deel ik dan absoluut niet. Nu is het direct voor de reiziger duidelijk waar'ie zich op houdt en of hij wel zijn werk doet. :)
Precies. En houd daarbij in het achterhoofd dat treinen als de SLT ontworpen zijn voor eenmansbediening en bijv. in Duitsland dus vaak ook zonder conducteur rondrijden. Scheelt nog tijd ook bij de vertrekprocedure. De hoofdreden dat je op zo'n trein dus überhaupt nog een conducteur inzet, is zijn zichtbaarheid en aanspreekbaarheid.
  woensdag 22 december 2010 @ 23:11:44 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90316635
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 22:43 schreef Eix het volgende:
Met name van de remproblemen schrik ik aardig!
Dat is inderdaad een vrij ernstig probleem, en het verbaast me dat het SLT-materieel toelating heeft gekregen met deze euvels, of nog steeds houdt. Het zou me niet verbazen dat, nu dit in de media is gekomen, het IVW de SLT-stellen toch eens wat beter gaat inspecteren.

De Speno-treinen werden ook aan de ketting gelegd na één incident (wat niet eens aan het materieel lag), dus dat krijgt vast nog wel een staartje.
quote:
En onder agressie wildplassers. In een trein. _O-
Niet zo verwonderlijk eigenlijk, het SLT heeft immers geen toiletten en niet iedereen is zo beschaafd om het dan maar op te houden of een trein te laten schieten. En er staat me nog een verhaal bij van een SLT die gestrand was in volle baan achter een defecte trein, en daar 2,5 uur heeft gestaan... dat reizigers van ellende hun behoeftes uiteindelijk maar in de vuilnisbakjes zijn gaan doen.
quote:
Maar het zeuren over geen privacy voor de HC deel ik dan absoluut niet. Nu is het direct voor de reiziger duidelijk waar'ie zich op houdt en of hij wel zijn werk doet. :)
Het werk van een HC bestaat uit meer dan kaartjes knippen, vertrekprocedure draaien en mensen vertellen waar ze heen moeten. Een HC-ruimte vind ik niet het belangrijkste wat er is, dat zeker niet, maar bij SLT heeft echt alles moeten wijken om één of twee extra zitplaatsen te creëren: toiletten, omroep-installatie middenin de trein, HC-ruimte, beenruimte... echt alles.

Dat SLT lijkt echt een enorme miskoop te zijn, ik begrijp ook niet echt waarom NS terwijl de eerste lichting nog niet binnen was, meteen de tweede en derde lichting heeft laten komen. Met alle problemen die nu bekend zijn van het SLT zou ik dat zeer zeker niet hebben gedaan.
  woensdag 22 december 2010 @ 23:19:51 #219
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_90317168
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:11 schreef James1988 het volgende:

Het werk van een HC bestaat uit meer dan kaartjes knippen, vertrekprocedure draaien en mensen vertellen waar ze heen moeten.
Ah ja. Leg eens uit. Wat deden die HC's afgelopen maandag >45 min. in hun hokje tussen Eindhoven en Breda. Behalve een keertje op hun fluit blazen in Tilburg en mij 'nafluiten' toen ik de trein in Breda verliet. Om de deuren te sluiten natuurlijk.

In België viel me laatst op dat toen mijn intercity met een solo treinstel reed, dat de HC iedere keer bij de nieuwe instappers langs kwam. Hij liet mij met rust na de eerste controle want hij herkende mij. In Antwerpen komt er een nieuwe HC op de trein en weer direct een controle. Goed, dat gaat daar ook niet altijd op en bovendien zijn er in Nederland ook conducteurs die op deze manier controleren maar toch is er voor mijn beeldvorming een duidelijk andere mentaliteit in het buitenland. En aan de (wel) hardwerkende spoormannen en vrouwen van Nederland: trek dit bericht niet persoonlijk aan. ;)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 22 december 2010 @ 23:23:44 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90317415
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:19 schreef Eix het volgende:

[..]

Ah ja. Leg eens uit. Wat deden die HC's afgelopen maandag >45 min. in hun hokje tussen Eindhoven en Breda.
Waarschijnlijk wegblijven bij de reizigers die hun frustratie op iemand willen uiten :')
  woensdag 22 december 2010 @ 23:25:21 #221
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_90317508
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wegblijven bij de reizigers die hun frustratie op iemand willen uiten :')
Ook wel begrijpelijk. O-)

Maar ondanks die winterellende probeer ik me niet af te kuren op het personeel. Ik heb wel met ze te doen deze kerstdagen. :{
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 22 december 2010 @ 23:28:51 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90317722
Het rijdend personeel kan er ook niet veel aan doen inderdaad, dat is waar. Het gepruts vindt elders plaats, in die ivoren toren aan de Laan van Puntenburg te Utrecht.

Helaas is het voor de reizigers veel moeilijker om iemand daar te pakken te krijgen en het ongenoegen te delen, dan dat het is om dat tegen een HC of Mcn te vertellen, die de reiziger waarschijnlijk nog gelijk geeft ook.
  donderdag 23 december 2010 @ 07:32:46 #223
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90328920
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  donderdag 23 december 2010 @ 08:58:03 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90329961
En jawel, waar word dat gerepareerd? Juist, in de oude Zaanstraat. Die is tijdelijk weer in gebruik voor deze problemen. Zijn dan maar 2 spoortjes, maar toch.
  donderdag 23 december 2010 @ 09:14:42 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90330259
Omdat NS zo eigenwijs is als de pest wil NS niet DDM-1 weer reactiveren, maar komen er wel weer 26 nieuwe Plan V's in dienst...
Wat ik zou doen: DDM-1 reactiveren en inzetten in de Spitstreinen Amsterdam-Enkhuizen. Daarmee speel je al 6 DDAR en nog wat VIRM vrij. Benodigd: 4 stammen DDM-1.
Desnoods zet je nog DDM-1 in op Amsterdam-Dordrecht/Breda of naar Lelystad in omlopen van 2xDDAR. Dan speel je gewoon erg veel Mat. vrij
  donderdag 23 december 2010 @ 09:41:03 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90330893
En mijn VIRMpje 8608 is inmiddels stuk genoemd door de HC, defecte motoren waardoor het ding niet op volle kracht kan rijden. Te Utrecht Centraal gaat deze trein (afkomstig uit Eindhoven, naar Schiphol) dan ook opgeheven worden.
  donderdag 23 december 2010 @ 09:47:23 #227
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90331107
Wazaaaaaaaaaaaaa!

Tussen Amersfoort en Zwolle is een DDAR (stel 7868) zomaar gesplitst... Trein staat stil, monteurs zijn onderweg...
pi_90331320
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:28 schreef James1988 het volgende:
Het rijdend personeel kan er ook niet veel aan doen inderdaad, dat is waar. Het gepruts vindt elders plaats, in die ivoren toren aan de Laan van Puntenburg te Utrecht.

Helaas is het voor de reizigers veel moeilijker om iemand daar te pakken te krijgen en het ongenoegen te delen, dan dat het is om dat tegen een HC of Mcn te vertellen, die de reiziger waarschijnlijk nog gelijk geeft ook.
Hoi James, heb lang getwijfeld om hier ook eens te reageren, maar doe het nu toch maar. Zelf werk ik in de 'Ivoren toren' op de Laan van Puntenburg. Het is inderdaad waar dat veel managers niet uit de 'buitenwereld' komen maar rechtstreeks van de universiteit komen. Hierdoor worden veel verkeerde beslissingen gemaakt. Vanuit de planning kan ik je mededelen dat er ook vanuit hier bijzonder veel onvrede is over de gang van zaken.

Zoals hierboven geopperd, heractiveren van DDM-1 voor bij. de Flevolijn, zijn we eigenlijk unaniem voor, alleen worden de beslissingen genomen door een kleine groep mensen. Het is bijzonder moeilijk die te bereiken. De reden om het niet te doen: te duur.

Ook wij vinden het bijzonder triest dat kernwaarden als service compleet verdwenen zijn. de reizigers krijg je niet tevreden met mooie praatjes en gratis koffie. Alles moet goedkoop, overal zijn mensen wegbezuinigd en de klant staat niet meer centraal. De managers staan mijlenver af van de belevingswereld van de klant. Treurig, maar waar. Ook wij doen elke dag ons best om er fatsoenlijke plannen uit te gooien.
  donderdag 23 december 2010 @ 10:04:29 #229
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90331552
En dat bericht van hierboven kan ik volledig begrijpen.

Zoals het nu lijkt voor de buitenstaander:
* Managers doen maar wat
* Proberen het mooier te laten lijken dan het echt is
* Materieel niet willen reactiveren terwijl het erg goed rijvaardig is (moet alleen een beurt hebben voor de remmen etc), (zie hieronder meer)
* Verkeerd materieel aangekocht (een regelrecht tekentafel besluit, niet goed over nagedacht et cetera)
En wie worden benadeeld? De reiziger. En wie moeten weer magnifieke bonussen en salarissen ontvangen? De managers.

Hoe wil je reizigers uitleggen dat:
A) Materieel inzetbaar is maar van de managers niet ingezet mag worden? (moet een kleine onderhoudsbeurt krijgen)
B) Je daardoor maar lekker in te korte treinen als sardientjes vervoerd mag worden?
C) Er een uursdienst gereden word op trajecten terwijl de omroep duidelijk meld "ieder halfuur"? (Serie 7000 rijdt bijvoorbeeld nu een uursdienst ipv halfuursdienst..)
D) Er een winterdienstregeling geld maar er nu ook een kerstvakantiedienstregeling is vanwege minder reizigers (terwijl de problemen toch echt het materieel is!!!!)
pi_90331657
Dankjulliewel voor de foto's, ik heb momenteel eentje van Temlin in gebruik. Zeer veel dank!
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_90331906
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 10:04 schreef greavy het volgende:

Hoe wil je reizigers uitleggen dat:
A) Materieel inzetbaar is maar van de managers niet ingezet mag worden? (moet een kleine onderhoudsbeurt krijgen)
B) Je daardoor maar lekker in te korte treinen als sardientjes vervoerd mag worden?
C) Er een uursdienst gereden word op trajecten terwijl de omroep duidelijk meld "ieder halfuur"? (Serie 7000 rijdt bijvoorbeeld nu een uursdienst ipv halfuursdienst..)
D) Er een winterdienstregeling geld maar er nu ook een kerstvakantiedienstregeling is vanwege minder reizigers (terwijl de problemen toch echt het materieel is!!!!)
Ga even proberen je vragen te beantwoorden :)

A) Kun je niet uitleggen, hoewel de meeste reizigers niet weten dat er nog veel materieel aan de kant staat wat wel inzetbaar is.
B) Dat is nu niet anders. Wij als planning moeten het nu eenmaal doen met de stellen die we beschikbaar hebben. Het kopen van SLT was natuurlijk een drama. We zetten in op dat in ieder geval iedereen meekan, staand of niet. Het is niet anders. We hebben gewoon niet meer.
C). De bijsturing doet er alles aan om deze series (7000, 4900, 4400 etc.) toch elk half uur te rijden, dit wordt echter niet gegarandeerd. We hebben gewoon niet genoeg materieel om alles te rijden in de planning.
D) Hier verbazen wij ons ook over. Zeggen dat je nu minder en kleiner rijdt door de kerstvakantie is gewoon je reizigers keihard voorliegen. Het is schandalig en het zou de NS persvoorlichting sieren als de problemen gewoon bekend worden en verteld wordt hoe de zaken ervoorstaan. ook vergelijkingen met snelwegen, luchtvelden en landen om ons heen zijn nutteloos. Dat is toch niet ons amibitieniveau?
pi_90332008
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 09:47 schreef greavy het volgende:
Wazaaaaaaaaaaaaa!

Tussen Amersfoort en Zwolle is een DDAR (stel 7868) zomaar gesplitst... Trein staat stil, monteurs zijn onderweg...
Zomaar gesplitst? pff haha .. wat erg!
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_90332032
Het grappige is trouwens wel .. dat ik nergens problemen hoor met de Plan V of Plan T... tussen zwolle en emmen rijden ze nog steeds vrolijk door :)
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  donderdag 23 december 2010 @ 10:24:06 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90332087
* James1988 zwaait naar Bas242, leuk dat er ook mensen uit Utrecht meelezen hier. :)

Bedankt voor je input, het bevestigt het beeld wat ik al wel zo'n beetje had: managers die de realiteit uit het oog zijn verloren en daarom besluiten nemen die helemaal niet bij het Nederlandse spoornet en de gemiddelde forens passen.
  donderdag 23 december 2010 @ 10:26:46 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90332162
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 10:21 schreef kebabkever het volgende:

[..]

Zomaar gesplitst? pff haha .. wat erg!
Ja.. Er zijn rijtuigen ineens los gegaan (was maar 1 DDAR stelletje..)
  donderdag 23 december 2010 @ 10:29:17 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90332234
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 10:22 schreef kebabkever het volgende:
Het grappige is trouwens wel .. dat ik nergens problemen hoor met de Plan V of Plan T... tussen zwolle en emmen rijden ze nog steeds vrolijk door :)
En die hebben ook geen problemen ;)
  donderdag 23 december 2010 @ 10:31:39 #237
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90332310
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 10:17 schreef Bas242 het volgende:

[..]

Ga even proberen je vragen te beantwoorden :)

[knip]
Jou antwoorden begrijp ik volledig. Maar er zijn óók genoeg reizigers die langs de Zaanstraat en Dijksgracht en dergelijke komen. Om nog maar te zwijgen over Nijmegen met ICK. Of Maastricht waar veel ICRm stil staat te wachten op wat komen gaat (omdat er "geen" complete stam meer is, terwijl je die met diverse rijtuigen kunt combineren)
Had NS het DDM-1 weer gereactiveerd hadden er plusminus 16 tot 20 DDAR'en vrijgespeeld kunnen worden, op zijn minst. Waarschijnlijk nog wel meer, gezien er 12 DDM-1 stammen zijn.
pi_90332430
quote:
Op donderdag 23 december 2010 10:29 schreef greavy het volgende:

[..]

En die hebben ook geen problemen ;)
Ze hebben dan ook 80 jaar gehad om die dingen voor te bereiden op de sneeuw. :+
For great justice!
  donderdag 23 december 2010 @ 11:17:32 #239
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_90333763
quote:
De Nederlandse Spoorwegen zijn tevreden over het functioneren van de kerstdienstregeling. Dat heeft een zegsman donderdag gemeld.

Sinds de invoering van deze speciale dienstregeling rijden vrijwel alle treinen op tijd, stelt de NS. Reizigersvereniging Rover betwist deze uitspraken.

''De NS improviseert ter plekke een dienstregeling bij elkaar'', aldus een zegsvrouw. ''De vervoerder geeft geen enkel inzicht in wat er wel of niet zou moeten rijden en roept vervolgens dat het goed gaat.''

Tot en met 2 januari rijden er minder treinen dan normaal omdat er in de kerstvakantie minder reizigers zijn. In de Randstad zijn er daarnaast nog enkele aanpassingen vanwege het winterse weer.

De NS hoopt hiermee voldoende ruimte tussen de treinen te houden zodat mogelijke problemen niet meteen leiden tot een opstopping van treinen op het spoor.

bron:nu.nl
Haha vrijwel alle treinen rijden op tijd.. yeah right :r

wat een faal. :')
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_90333912
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 10:24 schreef James1988 het volgende:
* James1988 zwaait naar Bas242, leuk dat er ook mensen uit Utrecht meelezen hier. :)

Bedankt voor je input, het bevestigt het beeld wat ik al wel zo'n beetje had: managers die de realiteit uit het oog zijn verloren en daarom besluiten nemen die helemaal niet bij het Nederlandse spoornet en de gemiddelde forens passen.
En dan deden we nog een beetje lacherig over het Belgische alle treinen door brussel beleid. Ik heb net die docu gezien. Kennen jullie het programma 'terug op de werkvloer'. Is een tijdlang door de NPS of RVU gemaakt. Directieleden van grote bedrijven moesten een weekje meewerken onderaan de ladder, gevolgd door een camera. Dingen die jaren neit konden want "te duur" of "niet nodig" of "totale onzin" werden ineens in no time opgelost.

Al die managers die bij de NS en prorail en aanhangende bedrijven werken moeten ze maar eens een weekje de baan op sturen. De ene Bert als service medewerker op Utrecht CS zetten en andere Bert met een gasbrandertje wissels ontdooien. Eigenlijk iets wat ze maar vast moeten doen. Alle witte boorden vast minstens een dag per maand de vloer opsturen.
pi_90333914
ze hebben de Sletten ook niet goed getest hea :P
  donderdag 23 december 2010 @ 11:38:07 #242
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_90334363
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:22 schreef Fixers het volgende:

Al die managers die bij de NS en prorail en aanhangende bedrijven werken moeten ze maar eens een weekje de baan op sturen. De ene Bert als service medewerker op Utrecht CS zetten en andere Bert met een gasbrandertje wissels ontdooien. Eigenlijk iets wat ze maar vast moeten doen. Alle witte boorden vast minstens een dag per maand de vloer opsturen.
Of we sturen ze gewoon de laan uit? :s)

Inclusief die onwelwillende managers die kostenefficiëntie belangrijker vinden dan kwaliteit en service. Oh nee wacht, dat wil de politiek toch met het neoliberalistisch beleid? En laat nu uitgerekend het CDA en VVD aan de macht zijn. :{
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_90334428
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:22 schreef Fixers het volgende:

[..]

En dan deden we nog een beetje lacherig over het Belgische alle treinen door brussel beleid. Ik heb net die docu gezien. Kennen jullie het programma 'terug op de werkvloer'. Is een tijdlang door de NPS of RVU gemaakt. Directieleden van grote bedrijven moesten een weekje meewerken onderaan de ladder, gevolgd door een camera. Dingen die jaren neit konden want "te duur" of "niet nodig" of "totale onzin" werden ineens in no time opgelost.

Al die managers die bij de NS en prorail en aanhangende bedrijven werken moeten ze maar eens een weekje de baan op sturen. De ene Bert als service medewerker op Utrecht CS zetten en andere Bert met een gasbrandertje wissels ontdooien. Eigenlijk iets wat ze maar vast moeten doen. Alle witte boorden vast minstens een dag per maand de vloer opsturen.
_O_

Geniaal TV-programma was dat ook ja. :)

In een van de afleveringen ging het overigens over de RET. Erg vermakelijk bijvoorbeeld toen die hoge pief zelf met de chipkaartlezer de kaartjes van reizigers ging checken en ontdekte dat de 6 seconden inleestijd per chipkaart die dat kost toch een stuk irritanter was dan ze in hun ivoren toren dachten. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2010 11:39:55 ]
  Moderator donderdag 23 december 2010 @ 11:47:41 #244
42184 crew  DaMart
pi_90334765
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 10:22 schreef kebabkever het volgende:
Het grappige is trouwens wel .. dat ik nergens problemen hoor met de Plan V of Plan T... tussen zwolle en emmen rijden ze nog steeds vrolijk door :)
Plan T doet wat het moet doen: het staat de sloop af te wachten :P.

Vanochtend nog wel een positief effect van de problemen met SLT. Ik kon zo waar met de sprinter naar Woerden mee vanaf Amsterdam, en die reed met een verbouwde ICMm met gratis internet.

quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:17 schreef Mkr het volgende:

[..]

Haha vrijwel alle treinen rijden op tijd.. yeah right :r

wat een faal. :')
Deze maand 21 treinreizen gemaakt, waarvan 8 een vertraging van langer dan een half uur opleverden, waaronder 5 keer in de afgelopen week -O-.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  donderdag 23 december 2010 @ 11:49:52 #245
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_90334852
quote:
D) Er een winterdienstregeling geld maar er nu ook een kerstvakantiedienstregeling is vanwege minder reizigers (terwijl de problemen toch echt het materieel is!!!!)
Het verwarrende is vooral dat er twee dingen door elkaar lopen. Een deel van de treinen rijdt niet vanwege de vakantiedienstregeling (omdat er minder reizigers zijn), een ander deel van de treinen rijdt niet vanwegde het winterweer (omdat er minder treinen kunnen rijden). De fout is vooral dat ze die wijzigingen nu allemaal op één hoop hebben gegooid en dit "aangepast kerstvakantiedienstregeling" noemt. Nu is het voor niemand dus meer duidelijk, als een bepaalde trein niet rijdt, om welke van de twee redenen het is.
pi_90334902
quote:
Op donderdag 23 december 2010 11:49 schreef ReisT het volgende:

[..]

Het verwarrende is vooral dat er twee dingen door elkaar lopen. Een deel van de treinen rijdt niet vanwege de vakantiedienstregeling (omdat er minder reizigers zijn), een ander deel van de treinen rijdt niet vanwegde het winterweer (omdat er minder treinen kunnen rijden). De fout is vooral dat ze die wijzigingen nu allemaal op één hoop hebben gegooid en dit "aangepast kerstvakantiedienstregeling" noemt. Nu is het voor niemand dus meer duidelijk, als een bepaalde trein niet rijdt, om welke van de twee redenen het is.
Samenvatting: de afdeling PR faalt enorm.
For great justice!
  donderdag 23 december 2010 @ 11:51:38 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90334917
NS gaat vanmiddag de Dienstregeling verder uitsplitsen!!!

Concreet:
Serie 6800 Stoptrein Roermond-Maastricht rijdt 1x per uur en rijdt door naar Eindhoven. Reizigers naar Weert reizen mee naar Eindhoven en stappen daar over op de trein naar Weert....
Serie 800 IC Alkmaar-Maastricht vertrekt uit Maastricht alleen om x.56 en rijden tot Eindhoven. Die van x.26 vervallen in het geheel. Vanuit Eindhoven word er weer naar Alkmaar gereden
Serie 1900 IC Venlo-Den Haag vervalt op Breda-Den Haag en rijdt alleen Venlo-Breda.
Serie 2200 Sneltrein Amsterdam-Dordrecht/Breda blijft 1x/uur rijden op Breda-Dordrecht
Reizigers die de 1900 naar Dordrecht, Rotterdam of Den Haag hadden kunnen de 2200 nemen.
pi_90335715
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:39 schreef Igen het volgende:

[..]

_O_

Geniaal TV-programma was dat ook ja. :)

In een van de afleveringen ging het overigens over de RET. Erg vermakelijk bijvoorbeeld toen die hoge pief zelf met de chipkaartlezer de kaartjes van reizigers ging checken en ontdekte dat de 6 seconden inleestijd per chipkaart die dat kost toch een stuk irritanter was dan ze in hun ivoren toren dachten. :D
Met een naief vertrouwen in de politiek heb ik de suggestie maar doorgestuurd naar de diverse tweede kamerfracties.
pi_90335918
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 10:31 schreef greavy het volgende:

[..]

Jou antwoorden begrijp ik volledig. Maar er zijn óók genoeg reizigers die langs de Zaanstraat en Dijksgracht en dergelijke komen. Om nog maar te zwijgen over Nijmegen met ICK. Of Maastricht waar veel ICRm stil staat te wachten op wat komen gaat (omdat er "geen" complete stam meer is, terwijl je die met diverse rijtuigen kunt combineren)
Had NS het DDM-1 weer gereactiveerd hadden er plusminus 16 tot 20 DDAR'en vrijgespeeld kunnen worden, op zijn minst. Waarschijnlijk nog wel meer, gezien er 12 DDM-1 stammen zijn.
Vers van de pers, hoogstwaarschijnlijk gaan de DDM-1 stammen ingezet worden vanaf 3 januari :) (beginnende met 3 stammen voor de 14500)
  donderdag 23 december 2010 @ 12:21:20 #250
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90336130
Dat is goed nieuws. Want zoals het de afgelopen weken met de 14500 ging, moet echt niet kunnen.
DAGELIJKS misten er 1, 2 DDARren. In plaats van 2 gekoppeld reed er een solo DDAR, en dat terwijl 2x DDAR al krap was..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')