Rijdt er al de hele dag. Ik zag hem te Rotterdam vandaag al. En had vandaag ook al achterblijvers genoteerd, aangezien hij in een omloop zit waar 2x DDAR in hoort.quote:Op woensdag 22 december 2010 19:23 schreef James1988 het volgende:
Er rijdt een los ICMm-drietje in de 2200 (sneltrein Breda - Amsterdam).. da's opvallend. 4049 voor de nummertjesfappers hier.
Zit hier misschien iets tussen? Ik heb grotere versies. Zijn allemaal echte foto's, paar maanden terug gemaakt.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:27 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Een trein, het liefst een "echte"foto.
Op http://www.durkhoutsma.nl/treinen/Fotoos/ zullen vast wat leuke foto's staan.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:27 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Een trein, het liefst een "echte"foto.
Dat viel opzich wel mee. Men kan namelijk perronafhankelijk omroepen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jammer, want die uitgebreide omroepen hebben ook wel wat. Aan de andere kant wel begrijpelijk omdat je op sommige stations anders een muur van omroepen hebt.
En wat dacht je van reizigers die de deuren mollen door afval in de mechaniek te proppen.quote:Op woensdag 22 december 2010 22:43 schreef Eix het volgende:
Met name van de remproblemen schrik ik aardig!
En onder agressie wildplassers. In een trein.
Precies. En houd daarbij in het achterhoofd dat treinen als de SLT ontworpen zijn voor eenmansbediening en bijv. in Duitsland dus vaak ook zonder conducteur rondrijden. Scheelt nog tijd ook bij de vertrekprocedure. De hoofdreden dat je op zo'n trein dus überhaupt nog een conducteur inzet, is zijn zichtbaarheid en aanspreekbaarheid.quote:Maar het zeuren over geen privacy voor de HC deel ik dan absoluut niet. Nu is het direct voor de reiziger duidelijk waar'ie zich op houdt en of hij wel zijn werk doet.
Dat is inderdaad een vrij ernstig probleem, en het verbaast me dat het SLT-materieel toelating heeft gekregen met deze euvels, of nog steeds houdt. Het zou me niet verbazen dat, nu dit in de media is gekomen, het IVW de SLT-stellen toch eens wat beter gaat inspecteren.quote:Op woensdag 22 december 2010 22:43 schreef Eix het volgende:
Met name van de remproblemen schrik ik aardig!
Niet zo verwonderlijk eigenlijk, het SLT heeft immers geen toiletten en niet iedereen is zo beschaafd om het dan maar op te houden of een trein te laten schieten. En er staat me nog een verhaal bij van een SLT die gestrand was in volle baan achter een defecte trein, en daar 2,5 uur heeft gestaan... dat reizigers van ellende hun behoeftes uiteindelijk maar in de vuilnisbakjes zijn gaan doen.quote:En onder agressie wildplassers. In een trein.
Het werk van een HC bestaat uit meer dan kaartjes knippen, vertrekprocedure draaien en mensen vertellen waar ze heen moeten. Een HC-ruimte vind ik niet het belangrijkste wat er is, dat zeker niet, maar bij SLT heeft echt alles moeten wijken om één of twee extra zitplaatsen te creëren: toiletten, omroep-installatie middenin de trein, HC-ruimte, beenruimte... echt alles.quote:Maar het zeuren over geen privacy voor de HC deel ik dan absoluut niet. Nu is het direct voor de reiziger duidelijk waar'ie zich op houdt en of hij wel zijn werk doet.
Ah ja. Leg eens uit. Wat deden die HC's afgelopen maandag >45 min. in hun hokje tussen Eindhoven en Breda. Behalve een keertje op hun fluit blazen in Tilburg en mij 'nafluiten' toen ik de trein in Breda verliet. Om de deuren te sluiten natuurlijk.quote:Op woensdag 22 december 2010 23:11 schreef James1988 het volgende:
Het werk van een HC bestaat uit meer dan kaartjes knippen, vertrekprocedure draaien en mensen vertellen waar ze heen moeten.
Waarschijnlijk wegblijven bij de reizigers die hun frustratie op iemand willen uitenquote:Op woensdag 22 december 2010 23:19 schreef Eix het volgende:
[..]
Ah ja. Leg eens uit. Wat deden die HC's afgelopen maandag >45 min. in hun hokje tussen Eindhoven en Breda.
Ook wel begrijpelijk.quote:Op woensdag 22 december 2010 23:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wegblijven bij de reizigers die hun frustratie op iemand willen uiten
Hoi James, heb lang getwijfeld om hier ook eens te reageren, maar doe het nu toch maar. Zelf werk ik in de 'Ivoren toren' op de Laan van Puntenburg. Het is inderdaad waar dat veel managers niet uit de 'buitenwereld' komen maar rechtstreeks van de universiteit komen. Hierdoor worden veel verkeerde beslissingen gemaakt. Vanuit de planning kan ik je mededelen dat er ook vanuit hier bijzonder veel onvrede is over de gang van zaken.quote:Op woensdag 22 december 2010 23:28 schreef James1988 het volgende:
Het rijdend personeel kan er ook niet veel aan doen inderdaad, dat is waar. Het gepruts vindt elders plaats, in die ivoren toren aan de Laan van Puntenburg te Utrecht.
Helaas is het voor de reizigers veel moeilijker om iemand daar te pakken te krijgen en het ongenoegen te delen, dan dat het is om dat tegen een HC of Mcn te vertellen, die de reiziger waarschijnlijk nog gelijk geeft ook.
Ga even proberen je vragen te beantwoordenquote:Op donderdag 23 december 2010 10:04 schreef greavy het volgende:
Hoe wil je reizigers uitleggen dat:
A) Materieel inzetbaar is maar van de managers niet ingezet mag worden? (moet een kleine onderhoudsbeurt krijgen)
B) Je daardoor maar lekker in te korte treinen als sardientjes vervoerd mag worden?
C) Er een uursdienst gereden word op trajecten terwijl de omroep duidelijk meld "ieder halfuur"? (Serie 7000 rijdt bijvoorbeeld nu een uursdienst ipv halfuursdienst..)
D) Er een winterdienstregeling geld maar er nu ook een kerstvakantiedienstregeling is vanwege minder reizigers (terwijl de problemen toch echt het materieel is!!!!)
Zomaar gesplitst? pff haha .. wat erg!quote:Op donderdag 23 december 2010 09:47 schreef greavy het volgende:
Wazaaaaaaaaaaaaa!
Tussen Amersfoort en Zwolle is een DDAR (stel 7868) zomaar gesplitst... Trein staat stil, monteurs zijn onderweg...
Ja.. Er zijn rijtuigen ineens los gegaan (was maar 1 DDAR stelletje..)quote:Op donderdag 23 december 2010 10:21 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Zomaar gesplitst? pff haha .. wat erg!
En die hebben ook geen problemenquote:Op donderdag 23 december 2010 10:22 schreef kebabkever het volgende:
Het grappige is trouwens wel .. dat ik nergens problemen hoor met de Plan V of Plan T... tussen zwolle en emmen rijden ze nog steeds vrolijk door
Jou antwoorden begrijp ik volledig. Maar er zijn óók genoeg reizigers die langs de Zaanstraat en Dijksgracht en dergelijke komen. Om nog maar te zwijgen over Nijmegen met ICK. Of Maastricht waar veel ICRm stil staat te wachten op wat komen gaat (omdat er "geen" complete stam meer is, terwijl je die met diverse rijtuigen kunt combineren)quote:Op donderdag 23 december 2010 10:17 schreef Bas242 het volgende:
[..]
Ga even proberen je vragen te beantwoorden
[knip]
Ze hebben dan ook 80 jaar gehad om die dingen voor te bereiden op de sneeuw.quote:Op donderdag 23 december 2010 10:29 schreef greavy het volgende:
[..]
En die hebben ook geen problemen
Haha vrijwel alle treinen rijden op tijd.. yeah rightquote:De Nederlandse Spoorwegen zijn tevreden over het functioneren van de kerstdienstregeling. Dat heeft een zegsman donderdag gemeld.
Sinds de invoering van deze speciale dienstregeling rijden vrijwel alle treinen op tijd, stelt de NS. Reizigersvereniging Rover betwist deze uitspraken.
''De NS improviseert ter plekke een dienstregeling bij elkaar'', aldus een zegsvrouw. ''De vervoerder geeft geen enkel inzicht in wat er wel of niet zou moeten rijden en roept vervolgens dat het goed gaat.''
Tot en met 2 januari rijden er minder treinen dan normaal omdat er in de kerstvakantie minder reizigers zijn. In de Randstad zijn er daarnaast nog enkele aanpassingen vanwege het winterse weer.
De NS hoopt hiermee voldoende ruimte tussen de treinen te houden zodat mogelijke problemen niet meteen leiden tot een opstopping van treinen op het spoor.
bron:nu.nl
En dan deden we nog een beetje lacherig over het Belgische alle treinen door brussel beleid. Ik heb net die docu gezien. Kennen jullie het programma 'terug op de werkvloer'. Is een tijdlang door de NPS of RVU gemaakt. Directieleden van grote bedrijven moesten een weekje meewerken onderaan de ladder, gevolgd door een camera. Dingen die jaren neit konden want "te duur" of "niet nodig" of "totale onzin" werden ineens in no time opgelost.quote:Op donderdag 23 december 2010 10:24 schreef James1988 het volgende:
* James1988 zwaait naar Bas242, leuk dat er ook mensen uit Utrecht meelezen hier.
Bedankt voor je input, het bevestigt het beeld wat ik al wel zo'n beetje had: managers die de realiteit uit het oog zijn verloren en daarom besluiten nemen die helemaal niet bij het Nederlandse spoornet en de gemiddelde forens passen.
Of we sturen ze gewoon de laan uit?quote:Op donderdag 23 december 2010 11:22 schreef Fixers het volgende:
Al die managers die bij de NS en prorail en aanhangende bedrijven werken moeten ze maar eens een weekje de baan op sturen. De ene Bert als service medewerker op Utrecht CS zetten en andere Bert met een gasbrandertje wissels ontdooien. Eigenlijk iets wat ze maar vast moeten doen. Alle witte boorden vast minstens een dag per maand de vloer opsturen.
quote:Op donderdag 23 december 2010 11:22 schreef Fixers het volgende:
[..]
En dan deden we nog een beetje lacherig over het Belgische alle treinen door brussel beleid. Ik heb net die docu gezien. Kennen jullie het programma 'terug op de werkvloer'. Is een tijdlang door de NPS of RVU gemaakt. Directieleden van grote bedrijven moesten een weekje meewerken onderaan de ladder, gevolgd door een camera. Dingen die jaren neit konden want "te duur" of "niet nodig" of "totale onzin" werden ineens in no time opgelost.
Al die managers die bij de NS en prorail en aanhangende bedrijven werken moeten ze maar eens een weekje de baan op sturen. De ene Bert als service medewerker op Utrecht CS zetten en andere Bert met een gasbrandertje wissels ontdooien. Eigenlijk iets wat ze maar vast moeten doen. Alle witte boorden vast minstens een dag per maand de vloer opsturen.
Plan T doet wat het moet doen: het staat de sloop af te wachten .quote:Op donderdag 23 december 2010 10:22 schreef kebabkever het volgende:
Het grappige is trouwens wel .. dat ik nergens problemen hoor met de Plan V of Plan T... tussen zwolle en emmen rijden ze nog steeds vrolijk door
Deze maand 21 treinreizen gemaakt, waarvan 8 een vertraging van langer dan een half uur opleverden, waaronder 5 keer in de afgelopen week .quote:Op donderdag 23 december 2010 11:17 schreef Mkr het volgende:
[..]
Haha vrijwel alle treinen rijden op tijd.. yeah right
wat een faal.
Het verwarrende is vooral dat er twee dingen door elkaar lopen. Een deel van de treinen rijdt niet vanwege de vakantiedienstregeling (omdat er minder reizigers zijn), een ander deel van de treinen rijdt niet vanwegde het winterweer (omdat er minder treinen kunnen rijden). De fout is vooral dat ze die wijzigingen nu allemaal op één hoop hebben gegooid en dit "aangepast kerstvakantiedienstregeling" noemt. Nu is het voor niemand dus meer duidelijk, als een bepaalde trein niet rijdt, om welke van de twee redenen het is.quote:D) Er een winterdienstregeling geld maar er nu ook een kerstvakantiedienstregeling is vanwege minder reizigers (terwijl de problemen toch echt het materieel is!!!!)
Samenvatting: de afdeling PR faalt enorm.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het verwarrende is vooral dat er twee dingen door elkaar lopen. Een deel van de treinen rijdt niet vanwege de vakantiedienstregeling (omdat er minder reizigers zijn), een ander deel van de treinen rijdt niet vanwegde het winterweer (omdat er minder treinen kunnen rijden). De fout is vooral dat ze die wijzigingen nu allemaal op één hoop hebben gegooid en dit "aangepast kerstvakantiedienstregeling" noemt. Nu is het voor niemand dus meer duidelijk, als een bepaalde trein niet rijdt, om welke van de twee redenen het is.
Met een naief vertrouwen in de politiek heb ik de suggestie maar doorgestuurd naar de diverse tweede kamerfracties.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Geniaal TV-programma was dat ook ja.
In een van de afleveringen ging het overigens over de RET. Erg vermakelijk bijvoorbeeld toen die hoge pief zelf met de chipkaartlezer de kaartjes van reizigers ging checken en ontdekte dat de 6 seconden inleestijd per chipkaart die dat kost toch een stuk irritanter was dan ze in hun ivoren toren dachten.
Vers van de pers, hoogstwaarschijnlijk gaan de DDM-1 stammen ingezet worden vanaf 3 januari (beginnende met 3 stammen voor de 14500)quote:Op donderdag 23 december 2010 10:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Jou antwoorden begrijp ik volledig. Maar er zijn óók genoeg reizigers die langs de Zaanstraat en Dijksgracht en dergelijke komen. Om nog maar te zwijgen over Nijmegen met ICK. Of Maastricht waar veel ICRm stil staat te wachten op wat komen gaat (omdat er "geen" complete stam meer is, terwijl je die met diverse rijtuigen kunt combineren)
Had NS het DDM-1 weer gereactiveerd hadden er plusminus 16 tot 20 DDAR'en vrijgespeeld kunnen worden, op zijn minst. Waarschijnlijk nog wel meer, gezien er 12 DDM-1 stammen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |