abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Games vrijdag 17 december 2010 @ 20:19:48 #1
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_90057750
quote:
Uitkering kunstenaars afgeschaft per 2012

Zij worden bij een beroep op een uitkering ''geacht om net als anderen actief naar werk te zoeken, eventueel ook buiten de kunstsector''.
Dat heeft het kabinet vrijdag op voorstel van staatssecretaris Paul de Krom (Sociale Zaken) besloten. Met dit besluit moet een einde komen aan de ''uitzonderingspositie voor kunstenaars in de sociale zekerheid''.

De WWIK biedt kunstenaars nu nog de mogelijkheid om binnen een periode van tien jaar maximaal vier jaar een aanvulling op hun inkomen te krijgen, als zij met hun artistieke werk niet in hun levensonderhoud kunnen voorzien.
Regeerakkoord
Het afschaffen van de WWIK is aangekondigd in het regeerakkoord van het minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV en moet een besparing van 10 miljoen euro opleveren. Eind 2009 maakten 2600 mensen gebruik van de inkomensregeling.
© ANP
http://www.nu.nl/economie(...)schaft-per-2012.html
Maar hier schiet het kabinet wel even mee door. Waarom zou je iemand die maar 4 van de 10 jaar een aanvulling krijgt in de bijstand stoppen waar ze dan 10 jaar lang een uitkering gaan trekken :?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_90058732
Als je in de bijstand zit MOET je solliciteren, dus de kans dat iemand 10 jaar lang in de bijstand zit is klein.

Daarnaast moet je gewoon werken, ook al ben je een mislukte kunstenaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_90058905
Alsof kunstenaars zo goed bemiddelbaar en gemotiveerd zijn om ieder werk als 'passende arbeid' te aanvaarden. En zo heel veel zijn het er toch niet? De regeling vind ik sowieso al erg mager en motiveert zeker wel om actief op zoek te gaan naar een inkomstenbron.
Symboolpolitiek heet dat toch?
'We zetten de geluksmachine uit' aldus Rutte. Maar niet voor zichzelf. Hij zou ook eens symboolpolitiek op zichzelf kunnen betrekken en die 30% salarisverhoging van een paar jaar geleden kunnen inleveren.
pi_90059062
Waarom zou je kunstenaars wel helpen en iemand die bv filosofie, antropologie of iets anders heeft gestudeerd, waarin geen werk te vinden is, niet helpen? Iedereen moet gewoon werken voor zijn levensonderhoud. Iedereen kan schoffelen, pizzadozen vouwen of iets dergelijks. Wil je dat niet, dan had je maar eerder moeten inzien dat je een mislukte kunstenaar bent en iets fatsoenlijks moeten gaan studeren.

Ik juich dit alleen maar toe.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:45:24 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_90059102
Ach, de kunstenaars die per se gebruik moeten maken van de WWIK om "door te breken", gun je beter een leuke baan in het reguliere arbeidscircuit.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_90059535
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waarom zou je kunstenaars wel helpen en iemand die bv filosofie, antropologie of iets anders heeft gestudeerd, waarin geen werk te vinden is, niet helpen? Iedereen moet gewoon werken voor zijn levensonderhoud. Iedereen kan schoffelen, pizzadozen vouwen of iets dergelijks. Wil je dat niet, dan had je maar eerder moeten inzien dat je een mislukte kunstenaar bent en iets fatsoenlijks moeten gaan studeren.

Ik juich dit alleen maar toe.
Op zich heb je helemaal gelijk, maar laat dan niet alleen mensen die al niet veel hebben de crisis betalen.
Ik vind het een beetje raar dat veelverdieners vaak buiten schot blijven en alles wat eronder zit wordt uitgeknepen. In deze tijd zou men juist solidair moeten zijn; samen het land weer opbouwen, net als na de tweede wereldoorlog. De puinhoop was toen heel wat groter en het is wél gelukt :P
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:55:26 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_90059654
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_90059858
Zoveel zijn het er toch niet!

Dat kun je bij elke subsidiestop wel roepen. Maar met veel beetjes kom je ook op een hoop.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_90060538
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:58 schreef Cerbie het volgende:
Zoveel zijn het er toch niet!

Dat kun je bij elke subsidiestop wel roepen. Maar met veel beetjes kom je ook op een hoop.
Een behoorlijke samenleving kost wat, maar levert ook een hoop op.
Een samenleving waarin men niets meer over heeft voor de publieke zaak wordt erg schraal en ruw.
pi_90060833
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Een behoorlijke samenleving kost wat, maar levert ook een hoop op.
Een samenleving waarin men niets meer over heeft voor de publieke zaak wordt erg schraal en ruw.
Dan is het maar goed dat er nog genoeg overblijft voor de publieke zaak. Merendeels betaald door de veelverdieners.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:16:10 #11
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_90060911
Wie noodzakelijke kunst maakt, maakt die hoe dan ook. Wie niet, hoeft niet méér geholpen dan anderen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_90061156
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:14 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dan is het maar goed dat er nog genoeg overblijft voor de publieke zaak. Merendeels betaald door de veelverdieners.
oh ja, natuurlijk.. en hoe meer ze verdienen, hoe beter de publieke zaak wordt geregeld.
pi_90061609
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

oh ja, natuurlijk.. en hoe meer ze verdienen, hoe beter de publieke zaak wordt geregeld.
Lees mijn post nogmaals.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_90061702
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:28 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Lees mijn post nogmaals.
Volgens mij is de publieke zaak kapotbezuinigd ten bate van de veelverdieners.
pi_90061736
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Volgens mij is de publieke zaak kapotbezuinigd ten bate van de veelverdieners.
Volgens mij worden de veelverdieners al genoeg belast. Verder nivellering lijkt me niet wenselijk. Het geld moet ergens vandaan komen, bezuinigingen op bepaalde posten danwel wat hogere lasten voor de laag- en middeninkomens in plaats van alweer de hoge inkomens aangrijpen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_90062136
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:30 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Volgens mij worden de veelverdieners al genoeg belast. Verder nivellering lijkt me niet wenselijk. Het geld moet ergens vandaan komen, bezuinigingen op bepaalde posten danwel wat hogere lasten voor de laag- en middeninkomens in plaats van alweer de hoge inkomens aangrijpen.
Kun je 'verdere nivellering' motiveren? Volgens mij zijn veelverdieners er de laatste jaren explosief op vooruit gegaan.
Tegelijkertijd hebben we een tweedeling zien ontstaan. Inderdaad moet geld ergens vandaan komen.
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:28:05 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_90065194
Als je kiest voor het beroep van kunstenaar, dan weer je van te voren dat je pas geld gaat verdienen na je dood.

Als je geen geld kan verdienen met je kunst, ben je blijkbaar niet zo goed in je werk. En dan moet je net als ieder ander op zoek naar ander werk.
So we just called him Fred
pi_90067310
dat is een verdedigbare stelling, ofschoon niet helemaal de mijne.
pi_90067879
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:28 schreef FredvZ het volgende:
Als je kiest voor het beroep van kunstenaar, dan weer je van te voren dat je pas geld gaat verdienen na je dood.

Als je geen geld kan verdienen met je kunst, ben je blijkbaar niet zo goed in je werk. En dan moet je net als ieder ander op zoek naar ander werk.
Eens
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_90068385
Echte kunstenaars gaan toch wel door in de nachtelijke uurtjes of met minimale basisbehoeftes. Uiteindelijk gaat het niet om het geld.
  Donald Duck held vrijdag 17 december 2010 @ 23:50:35 #21
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_90069800
'Kunstenaars' hebben zelf gekozen voor zo'n volkomen kansloze richting. Laat ze dan ook maar zelf de gevolgen dragen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:52:09 #22
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_90069903
Kunstenaren, het is eigenlijk schandalig dat ze dus al die jaren aan mijn belastingcenten hebben gezeten. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_90070627
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Volgens mij is de publieke zaak kapotbezuinigd ten bate van de veelverdieners.
Nederland heeft het op 2 na hoogste toptarief ter wereld.
  zaterdag 18 december 2010 @ 00:21:33 #24
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_90071828
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:30 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Volgens mij worden de veelverdieners al genoeg belast. Verder nivellering lijkt me niet wenselijk. Het geld moet ergens vandaan komen, bezuinigingen op bepaalde posten danwel wat hogere lasten voor de laag- en middeninkomens in plaats van alweer de hoge inkomens aangrijpen.
Zolang het nog steeds veelverdieners zijn worden ze helemaal niet zwaar belast. En nivellering is zeker nodig, aangezien een directeur niet 100x zoveel werk verricht als de secretaresse, dus is er geen enkele reden dat hij 100x zoveel verdient. Van het geld dat hij verdient kan je tientallen mensen laten leven, en dus is het immoreel om zoveel te verdienen. Niks mis mee dus dat dat wordt tegengegaan.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_90074915
Het grappige is dat er gewoon andere potjes zijn die je kunt aanspreken bij het opzetten van een onderneming. Dus uiteindelijk maakt het misschien niet zoveel uit.

Wwik was een aardige regeling en lager dan veel andere uitkeringen. Met meer vereisten en verantwoordelijkheid die moests worden afgelegd. Zoals een toetsing van o.a. professionaliteit.

Met kunstenaars in de bijstand oid ben je uiteindelijk duurder uit. Ik kan het niet goed inschatten maar ik denk dat dit meer geld kost dan dat het een besparing zou zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')