abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 16 december 2010 @ 18:17:20 #1
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90009122
Dit topic gaat over genderdysforie: een discrepantie tussen je fysieke geslacht en je belevingsgeslacht (gender). De bekendste vorm hiervan is transseksualiteit, waarbij mensen zich echt niet thuisvoelen in het lichaam dat ze bij hun geboorte kregen en daar vaak (niet altijd) iets aan laten doen door middel van hormonen en operaties. Maar er zijn ook mildere vormen die zich anders uiten. Voor meer informatie kun je terecht op bijvoorbeeld wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Genderdysforie

Hier kletsen we verder over de dingen die ons bezighouden.

Geinterreseerd? Dit zijn de voorgaande delen:
Niet kunnen zijn wie je werkelijk bent
Genderdysforie - deel 2
Genderdysforie - deel 3
Genderdysforie - deel 4
Genderdysforie - deel 5
Genderdysforie - deel 6
Genderdysforie - deel 7
Genderdysforie - deel 8
Genderdysforie - deel 9
Genderdysforie - deel 10
Genderdysforie - deel 11
Genderdysforie - deel 12
Genderdysforie - deel 13
Genderdysforie - deel 14
Genderdysforie - deel 15
Genderdysforie - deel 16
Genderdysforie - deel 17
Genderdysforie - deel 18
Genderdysforie - deel 19
Genderdysforie - deel 20
Genderdysforie - deel 21

De vorige was alweer dicht. TVP's zijn niet meer nodig: rechtsonder op het "volg topic" knopje klikken heeft hetzelfde effect.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90009560
quote:
25 kilo? Nondeju, dan mag ik wel weer gaan sporten. Anders kom ik makkelijk en ruim over de 100 kilo. Ben dan wel 1,93m lang, maar dan nog.
Hmm ik kan er niets over zeggen want ik ben juist 20 kilo afgevallen, maar dat kwam niet door de hormonen, meer omdat ik dat zelf wilde. Als je gewoon 2x per week sport en niet teveel 'snaait' raak je die kilo's die je van de hormonen aan zou komen wel weer kwijt.
~Fin
  donderdag 16 december 2010 @ 21:47:01 #3
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_90019825
Ik heb nogal last van ondergewicht, kreeg zelfs tijdens een health-check het advies om eens flink te gaan snoepen tussendoor omdat mijn BMI onder de minimale grens zat. Ik heb er bij het genderteam nog naar gevraagd, en ondergewicht is sinds kort dus ook een contra-indicatie voor operaties (omdat je dan te weinig reserves hebt om goed te kunnen herstellen). Laat dat extra vet van de hormonen dus maar komen straks :Y

(maar dan wel op de juiste plekjes natuurlijk ;-)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 16 december 2010 @ 21:51:26 #4
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90020049
Je mag wel wat van mij lenen. ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 16 december 2010 @ 21:53:25 #5
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_90020161
Ja, maar dan heb ik straks weer te veel als ik 't zelf ook bijproduceer, da's ook weer niet de bedoeling :P
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_90020385
Ik zit nu onderaan het gezonde gewicht volgens de BMI schaal, hang zo rond de 20-21. Tot een jaar of 2 terug zat ik steevast tussen 18 en 19. Een beetje extra gewicht kan geen kwaad. Zolang het maar niet in mijn taille gaat zitten merkte mijn vriendin op. :D Ik zal wel moeten zorgen dat ik vreetkicks e.d. de baas kan. Ik heb nu al enorm veel moeite om langs een hema te lopen en géén worst te kopen. :'(
pi_90021519
:D ja zo heeft iedereen 'guilty pleasures', bij mij is het chips.
~Fin
  donderdag 16 december 2010 @ 22:32:00 #8
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90022159
Bij mij kaas (en bacon). En chips. En chocola. En nootjes.

*zucht*

Die pens is dan ook geen verrassing :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90022347
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 22:32 schreef wonderer het volgende:
Bij mij kaas (en bacon). En chips. En chocola. En nootjes.

*zucht*

Die pens is dan ook geen verrassing :')
:D je leeft natuurlijk ook wel in het snackwalhalla.
~Fin
  donderdag 16 december 2010 @ 22:36:12 #10
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90022396
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 22:35 schreef Magenta het volgende:

[..]

:D je leeft natuurlijk ook wel in het snackwalhalla.
Vorige zomer was ik echt heel streng voor mezelf, maar nu... can't be bothered.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90024483
Kan me ook voorstellen dat de ene sport beter is voor hoe je lichaam gevormd wordt dan de andere. Ik bedoel, als MtF dat je dan niet fanatiek gewicht gaat heffen bvb :') maar eerder iets... aerobics achtigs.
  donderdag 16 december 2010 @ 23:45:22 #12
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90025708
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 23:17 schreef Maisnon het volgende:
Kan me ook voorstellen dat de ene sport beter is voor hoe je lichaam gevormd wordt dan de andere. Ik bedoel, als MtF dat je dan niet fanatiek gewicht gaat heffen bvb :') maar eerder iets... aerobics achtigs.
Die spieren smelten vanzelf weer weg als je geen testosteron meer aanmaakt. En er zijn ook biovrouwen die gewichtheffen, waarom geen transvrouwen? ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 17 december 2010 @ 00:14:54 #13
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_90026880
Ja, er zijn zelfs vrouwen die aan body building doen. Vraag me af hoe ze bij de VU gaan reageren als je daar aan komt zetten als M2F body builder. Zou je groen licht krijgen? :D
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 17 december 2010 @ 00:36:29 #14
107792 Hexley
the Platypus
pi_90027614
quote:
Ze merken daarbij op dat er nog maar weinig bekend is over gebruikers van anabolen die gynecomastie ontwikkelen. Toch heeft meer dan de helft van hen er last van.
Je kunt er natuurlijk ook een positieve draai aangeven... ;)
  vrijdag 17 december 2010 @ 01:28:04 #15
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90028865
Een teveel aan testosteron wordt in het lichaam omgezet naar oestrogeen. Dus zet die ballen aan het werk, dan heb je er nog wat aan :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90039298
Ik heb alles bij elkaar 2 jaar op hokcey gezeten, ben een jaar lang naar de sportchool gegaan, maar ik was nog wisselvalliger dan een jojo.
Ook juist omdat ik iets teveel van die pleasures genoot. Resultaat, ik kwam meer aan dan dat er vanaf viel.

Sinds April dit jaar werk ik als pakketbezorgster voor UPS...En ja hoor... wat nou sportschool en hockeyclubje... IK viel binnen 2 maanden 15 kilo af en alles bij elkaar ben ik 30 kilo kwijt geraakt (ik zat max op 118 kilo) en nu schommel/jojo ik steeds tussen de 85 en 89 kilo in.

Voor diegene die zich zorgen maken over hun gewicht + carriere, word postbode of pakketbezorg(st)er :D
pi_90063285
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 december 2010 00:14 schreef Joanne35 het volgende:
Ja, er zijn zelfs vrouwen die aan body building doen. Vraag me af hoe ze bij de VU gaan reageren als je daar aan komt zetten als M2F body builder. Zou je groen licht krijgen? :D
Dat mag geen probleem zijn, zie hier een voorbeeld van iemand die aan body building deed:
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:14:05 #18
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90064342
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:55 schreef Il_falco het volgende:

[..]

Dat mag geen probleem zijn, zie hier een voorbeeld van iemand die aan body building deed:
Toch heb ik het idee dat ze bij de Vu nog wat terughoudend zijn als je niet voldoet aan het standaardplaatje. Klopt dat?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90065910
Ik voldoe niet aan het standaard plaatje van de VU iig...
De tijd zal het uitwijzen.

Uberhaupt hoop ik dat ik as maandag wel bij het vu aankom, heb om 10.00 een afspraak maar als er 10 cm sneeuw ligt rijdt de bus al niet.

trouwens omdat mijn eigen teamleider er niet was vandaag moet ik waarschijnlijk maandag uren inleveren omdat ik niet binnen de gestelde 4 uur terug op het werk kan zijn.

Nee nogal logisch in normale omstandigheden doe ik er al 3.5 uur over om op en neer te komen en dan nog 45 min gesprek.
Toen zei de andere teamleider ooit dat het mijn probleem was dat ik niet binnen de regio behandeld kan worden.
Alsof je genderdysfoor voor je lol bent.

En oja een collega van me had de uitzending van Het Academisch Ziekenhuis van afgelopen donderdag gezien wat ging over een genderkind.
voor het eerst snapte ze hoe ik me zou voelen...en nog veel belangrijker dat je er niks aan kan doen en dat het niet je eigen keuze is ( om er uberhaupt iets mee te doen) maar noodzaak.
Ze vroeg zich af of ze me er vandaag op mocht aanspreken.
Achteraf bleken nog veel meer collegas dat programma gezien te hebben.
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:55:25 #20
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90066673
Oh, da's wel tof (dat laatste). Hebben ze nog meer gezegd?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:24:38 #21
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_90068261
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:55 schreef Il_falco het volgende:
Dat mag geen probleem zijn, zie hier een voorbeeld van iemand die aan body building deed:
Ik zat eigenlijk meer te denken aan iemand die als vrouw, dus na de transitie, bodybuilder wil worden :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:26:04 #22
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90068347
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:24 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik zat eigenlijk meer te denken aan iemand die als vrouw, dus na de transitie, bodybuilder wil worden :)
Lijkt me wel lastig. Omdat biovrouwen al moeite hebben passabel te zijn als bodybuilder... Maar als je dat echt wil, zou het gewoon moeten kunnen, natuurlijk. Je mag toch zeker zelf weten hoe je je leven als vrouw inricht? :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90068918
Wonderer zei :
quote:
Oh, da's wel tof (dat laatste). Hebben ze nog meer gezegd?
Nee men was er akelig stil over eigenlijk dat verbaasde me.
Wel vroeg men zich af of ik de mensen die in de uitzending zaten kende enzo.
pi_90069302
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:24 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik zat eigenlijk meer te denken aan iemand die als vrouw, dus na de transitie, bodybuilder wil worden :)
Dan heb je toch al groen licht gehad? ;) Dan heeft de VU er niets meer mee te maken.
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:58:18 #25
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90070254
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:36 schreef Dropkogel het volgende:
Wonderer zei :

[..]

Nee men was er akelig stil over eigenlijk dat verbaasde me.
Wel vroeg men zich af of ik de mensen die in de uitzending zaten kende enzo.
Jammer. Vraag me af waarom.

Is dat filmpje nog ergens terug te kijken?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 18 december 2010 @ 00:40:22 #26
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_90072870
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:58 schreef wonderer het volgende:
Is dat filmpje nog ergens terug te kijken?
Ja, op uitzending gemist.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zaterdag 18 december 2010 @ 07:30:56 #27
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90077643
Die link werkte niet, maar ik heb het uitgevogeld.

Fijn dat ze nog even benadrukken dat het gewoon aan de hersenstructuur ligt, hopelijk wordt dat nog door kijkers opgepikt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90083300
wonderer volgens mij is dat juist het enige stukje wat niet opgemerkt wordt aan heel het verhaal, te abstract voor mensen.

Stiekem hoop ik dat mijn familie dat stukje wel hebben gezien en me wat minder verwijt gaan maken.

Nu voel ik me net schitzo als ik daar ben :( !
( en ik kan er ook niet internetten want mijn ma is nogal van het controleren enzo )
  zaterdag 18 december 2010 @ 15:03:08 #29
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_90085578
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 07:30 schreef wonderer het volgende:
Die link werkte niet, maar ik heb het uitgevogeld.
Vreemd, bij mij werkt ie prima. Maar maakt niet uit, je hebt 't gevonden :)

En de nieuwe column:

"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zaterdag 18 december 2010 @ 18:39:56 #30
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90091711
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:44 schreef Dropkogel het volgende:
wonderer volgens mij is dat juist het enige stukje wat niet opgemerkt wordt aan heel het verhaal, te abstract voor mensen.

Stiekem hoop ik dat mijn familie dat stukje wel hebben gezien en me wat minder verwijt gaan maken.

Nu voel ik me net schitzo als ik daar ben :( !
( en ik kan er ook niet internetten want mijn ma is nogal van het controleren enzo )
Ja, ik ben bang dat je gelijk hebt, maar toch... hopelijk...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90131144
Hoop doet leven wordt gezegd maar in dit geval heb ik er een hard hoofd in.

Morgen heb ik een afspraak in het VU maar kan niet gaan want er rijd geen bus.
Hopelijk hebben die lui daar een beetje begrip voor het feit dat ik op het laatste moment afzeg.
pi_90134725
Vond deze afgelopen colum van Megan wel leuk om te lezen.

Zouden jullie dat doen trouwens aan een tv of een tijdschrift docu meewerken?
Ik niet hoor laat mij maar zo anoniem mogelijk zijn.
pi_90135378
In het jeugdjournaal van vandaag een item over genderkinderen.
Alleen klopt er weer eens geen moer van
( kunnen pillen krijgen om de pubertijd af te remmen) Bij mijn weten zijn dat spuiten.
  zondag 19 december 2010 @ 19:46:35 #34
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90138034
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 18:39 schreef Dropkogel het volgende:
Vond deze afgelopen colum van Megan wel leuk om te lezen.

Zouden jullie dat doen trouwens aan een tv of een tijdschrift docu meewerken?
Ik niet hoor laat mij maar zo anoniem mogelijk zijn.
Ik wel. Mijn geheim, van de zomer, en een keer op de locale radio van Ridderkerk. Ik wil wel dat het meer onder de aandacht komt, dat mensen het beter gaan begrijpen.

Ik wil alleen niet die transseksuele schrijver zijn dus dat probeer ik wel zo goed mogelijk gescheiden te houden.

quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 18:52 schreef Dropkogel het volgende:
In het jeugdjournaal van vandaag een item over genderkinderen.
Alleen klopt er weer eens geen moer van
( kunnen pillen krijgen om de pubertijd af te remmen) Bij mijn weten zijn dat spuiten.
Ja, mensen vragen mij ook vaak hoe lang ik die pillen kan slikken. Als ik dan zeg dat het spuiten zijn, nemen ze me ineens een stuk serieuzer :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90139438
Wat ik mensen vaak hoor zeggen is spuiten durf jij dat?
ikke niet maar er zijn nog genoeg andere middelen gelukkig.
  zondag 19 december 2010 @ 20:34:17 #36
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90140684
Sub-Q stelt geen ruk voor hoor. Vraag daar maar naar bij je endo. Of nebido natuurlijk, hoef je het niet zelf te doen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90141225
Wonderer aangezien dat ik erg slechtziend ben is het met naalden en vloeistof klooien niet echt aan te raden ik zou te veel testo verliezen.
Daar kwam ik van de week achter toen ik iemand een shot probeerde te zetten.
Halverwege lukte het niet en heeft hij het zelf maar gedaan.
  zondag 19 december 2010 @ 20:51:49 #38
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90141799
Ooh. Dat wist ik niet, da's wel lastig ja.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90142091
Is het dan spuiten op z'n ouderwets met flesjes vloeistof en losse naalden enzo? Of zijn het van die handige apparaatjes zoals je voor insuline ook hebt?
pi_90142228
Meewerken met de media? Ik denk dat ik dat wel zou doen. Wellicht niet zo opzichtig met foto's e.d Maar als het me gevraagd zou worden, dan doe ik het denk ik wel.
  zondag 19 december 2010 @ 20:59:33 #41
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90142392
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:55 schreef Fixers het volgende:
Is het dan spuiten op z'n ouderwets met flesjes vloeistof en losse naalden enzo? Of zijn het van die handige apparaatjes zoals je voor insuline ook hebt?
Ouderwets. Tenminste, bij mij, kweenie hoe het in Nederland gaat. Maar ik heb een flesje van 10ml en spuiten van 3 ml (en nu nieuwe van 1 ml). Je zuigt het op met een grote dikke naald (dat gaat sneller), wisselt de naald dan en spuit.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90145919
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:55 schreef Fixers het volgende:
Is het dan spuiten op z'n ouderwets met flesjes vloeistof en losse naalden enzo? Of zijn het van die handige apparaatjes zoals je voor insuline ook hebt?
Als het met een pen en een kleine naald is gaat het wel...maar het gaat op de ouderwetse manier.
  zondag 19 december 2010 @ 22:02:01 #43
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_90147199
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 17:27 schreef Dropkogel het volgende:
Morgen heb ik een afspraak in het VU maar kan niet gaan want er rijd geen bus.
Hopelijk hebben die lui daar een beetje begrip voor het feit dat ik op het laatste moment afzeg.
Vast wel, met dit weer is het gewoon overmacht. Ik hoorde van iemand die afgelopen vrijdag is geweest dat ze toen ook al heel veel afzeggingen hadden.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zondag 19 december 2010 @ 22:04:06 #44
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_90147384
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 18:52 schreef Dropkogel het volgende:
( kunnen pillen krijgen om de pubertijd af te remmen) Bij mijn weten zijn dat spuiten.
Ja, volgens mij ook. Ze zijn bezig met hersenonderzoeken onder volwassen transseksuelen, en die krijgen ook dezelfde medicijnen ipv androcur, en daarbij gaat het ook om spuiten.

Ik mocht helaas niet meedoen aan dat onderzoek omdat ik al een tijd aan de Finasteride ben, anders had ik nu misschien al die remmers gekregen, want daar wilden ze na 4 gesprekken of zo al mee beginnen zeiden ze bij mijn eerste gesprek :'(
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zondag 19 december 2010 @ 22:06:28 #45
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90147550
Kom je dan in een soort van remissie? Da's op zich wel tof. heb je meer info over dat onderzoek?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 19 december 2010 @ 22:13:22 #46
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_90148110
Het gaat om Decapeptyl, dat schijnt best een goed alternatief te zijn voor Androcur, veel vriendelijker spul ook. Het blokkeert de productie van geslachtshormonen direct in de hypofyse. Het nadeel is dat het slechts om een tijdelijk effect schijnt te gaan, je lichaam raakt er aan gewend waardoor het effect op de langere termijn verloren gaat. Ik weet niet precies hoe lang dat duurt. Ze schrijven het helaas niet voor aan volwassenen omdat het nogal duur is in vergelijking met Androcur.

Meer info over dat onderzoek kan je vinden op transman.nl
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zondag 19 december 2010 @ 22:15:32 #47
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90148310
Oooh. Interesting.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90149152
ik zou wel aan dat androgel onderzoek mee willen doen, alleen is dat al bijna afgerond volgens mij.
ben wel benieuwd de resultaten terug te zien, niet alleen van dat onderzoek trouwens.
pi_90149300
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 22:04 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ja, volgens mij ook. Ze zijn bezig met hersenonderzoeken onder volwassen transseksuelen, en die krijgen ook dezelfde medicijnen ipv androcur, en daarbij gaat het ook om spuiten.

Ik mocht helaas niet meedoen aan dat onderzoek omdat ik al een tijd aan de Finasteride ben, anders had ik nu misschien al die remmers gekregen, want daar wilden ze na 4 gesprekken of zo al mee beginnen zeiden ze bij mijn eerste gesprek :'(
Wat voor een zin hebben de remmers als je al ver voorbij je puberjaren bent vraag ik me af?
En wie doet dat onderzoek?
Misschien is er al iets over terug te lezen op pubmed .
  zondag 19 december 2010 @ 22:38:08 #50
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_90150172
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 22:27 schreef Dropkogel het volgende:
Wat voor een zin hebben de remmers als je al ver voorbij je puberjaren bent vraag ik me af?
Ze remmen de productie van geslachtshormonen af, dus ook als volwassene heb je daar baat bij, want je wil immers je eigen (mannelijke of vrouwelijke) geslachtshormonen onderdrukken. Daarnaast kan je dan de geslachtshormonen van het andere geslacht innemen, alhoewel dat bij dit onderzoek niet het geval zal zijn.

quote:
En wie doet dat onderzoek?
Misschien is er al iets over terug te lezen op pubmed .
Zie de link naar de transman site hierboven. Het onderzoek loopt nog, ze verwachten pas resultaten eind 2012, begin 2013.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_90150813
Stukje gelezen, wel boeiend.
pi_90151889
Ik ben recentelijk een ontwikkeling aan het doormaken in mijn eigen bewustzijn. Waar het idee van de reallife test mij voorheen angst inboezemde, heb ik nu steeds meer een idee van kom maar op met je testje! O.k. ik vind het best spannend enzo. Maar het idee van voelt me langzaam aan comfortabeler, ik kijk zelfs een beetje uit ernaar.

Volgens mij was het Joanne die het zei dat ze zelf zoveel mogelijk met haar transitie bezig was zonder hulp van buiten af. Een jaar geleden voelde ik mijzelf wanhopig om hulp, om de transitie te maken. Nu heb ik veel meer het gevoel dat ik het zelf kan en moet gaan doen. Mischien dat ik mij wat zekerder voel door verbeteringen in mijn haar. Geeft wat zelfverzekerdheid, nu ik tenminste het gevoel heb dat mijn kaalheid wordt afgeremd. Na de jaarwisseling een check-up eens zien of de dutasteride echt zo effectief is.
  zondag 19 december 2010 @ 23:09:19 #53
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90152190
Ik heb vannacht gedroomd dat ik MtF was en dat iemand vroeg of ik mijn piemel nog had, en ik stond hem uit te foeteren dat dat zo'n impertinente vraag was en dat ik hem toch ook nie tvroeg of ie tijdens het masturberen een vinger in zijn reet stak :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 20 december 2010 @ 16:48:45 #54
206345 Magenta
Full of colour
pi_90184430
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 23:09 schreef wonderer het volgende:
Ik heb vannacht gedroomd dat ik MtF was en dat iemand vroeg of ik mijn piemel nog had, en ik stond hem uit te foeteren dat dat zo'n impertinente vraag was en dat ik hem toch ook nie tvroeg of ie tijdens het masturberen een vinger in zijn reet stak :')
:D aww.
~Fin
  dinsdag 21 december 2010 @ 03:59:06 #55
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90219521
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90226903
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 23:17 schreef Maisnon het volgende:
Kan me ook voorstellen dat de ene sport beter is voor hoe je lichaam gevormd wordt dan de andere. Ik bedoel, als MtF dat je dan niet fanatiek gewicht gaat heffen bvb :') maar eerder iets... aerobics achtigs.
:) Mijn advies? Ga dansen.... Dansen is goed voor vetvebrandingen en je gebruike je buik- en rugspieren in overdrive. ;)
pi_90227460
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:41 schreef Dropkogel het volgende:
Toen zei de andere teamleider ooit dat het mijn probleem was dat ik niet binnen de regio behandeld kan worden.
Hufter...
Genderdysforie is gewoon een erkende 'aandoening'! Werk je met een vast contract? In dat geval druk je hem gewoon de CAO onder zijn neus...
  dinsdag 21 december 2010 @ 13:48:08 #58
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_90231531
@Ilse: Hey, zit je al in Thailand nu? Of heb ik me misrekend? :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_90233729
:) Ik ben zelfs al geopereerd... dit is mijn tweede dag in het ziekenhuis. :) Alles is hartstikke goed gegaan...
  dinsdag 21 december 2010 @ 14:34:18 #60
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_90234160
Oh, super ^O^

Veel sterkte met herstellen dan :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_90234188
Thnx! :*
pi_90235174
Tof Ilse!

Zeg kan je over een poosje wat verslag doen? Ik ben nogal in de twijfel over de "big snip". :@ Mede omdat ik ook wel angst heb voor grote operaties.

Hoe is het weer daar eigenlijk? In Nederland ligt er overal 20-30cm sneeuw en is het openbare leven nogal ontregeld. ~:) w/
pi_90235777
Naja wat kan ik er van zeggen... :? Het blijft gewoon een grote operatie met een flink nazorgtraject... :N

Maarja ik heb de vergelijking wel vaker getrokken. Als je nu in een rolstoel zou zitten en er is een operatie die er voor zorgt dat je weer kunt lopen. Maar dat betekent wel dat je een week in het ziekenhuis moet liggen, dat het best nog een beetje pijn kan doen en dat je daarna een half jaar tot jaar lang mag gaan revalideren... En natuurlijk een regelmatig bezoekje aan de fysiotherepeut mag brengen... maaaaaaaaaaaaaaarrrrrr.. je kunt wel lopen!

Zou je het dan doen?

Ik wel iig... maar ja ik ben ik maar... ik ben iig niet jou.. ;)
pi_90235841
Het is hier zomerjurkjesweer... ;) O-)
pi_90236479
Sorry... dat was natuurlijk een rotantwoord. :@

Maar weet je... ik kan je nu wel een heel mooi overtuigend verhaal gaan schrijven over hoe goed het met me gaat. Want dat gaat het, eigenlijk net als de vorige keer heb ik een extreem hoge pijngrens en heb ik dus geen morfine nodig. *O*

Maar dat geldt helaas niet voor alle meiden hier... Sommigen krijgen nu in het hotel nog steeds morfine toegediend omdat ze de pijn niet kunnen verdragen. En die hebben al een hele week ziekenhuis achter de rug... Snap je?

Ieder mens is anders en ik ben klaarblijkelijk een stoertje die 'alles wel even doet'. Daar heb ik geluk mee, maar maakt mij wel een slechte graadmeter voor wat gemiddeld is. Snap je? :)

Ik bedoel het goed hoor... maar je zult echt voor jezelf moeten uitmaken hoe belangrijk het voor jou is om 'weer te kunnen lopen'... snap je? :*

[ Bericht 1% gewijzigd door Ilse2602 op 21-12-2010 15:48:52 ]
pi_90236666
Wat zeg ik vaak 'snap je'... ;)
pi_90237290
Ik snap 'm. Voorlopig houd ik het op nog even niet. Kan natuurlijk later ook nog. Trouwens laat ik eerst nog maar eens beginnen aan die diagnostische fase, heb dus tijd zat om na te denken. ;) Maar wel bedankt voor je antwoord.

Enne zomerjurkjesweer O+ Hier is het nog verre van...
pi_90254630
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:18 schreef Ilse2602 het volgende:

[..]

Hufter...
Genderdysforie is gewoon een erkende 'aandoening'! Werk je met een vast contract? In dat geval druk je hem gewoon de CAO onder zijn neus...
ach het is mijn vervangende teamleider hij lult maar
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:16:28 #69
206345 Magenta
Full of colour
pi_90254835
Ilse, een goed herstel vanuit een nogal sneeuwrijk Nederland toegewenst! (was het maar vast April..)
~Fin
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:29:01 #70
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90255649
Ilse! WAt fijn dat het goed is gegaan, geniet van je vakantie nog en ben heeeeel benieuwd hoe het verder gaat.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90273165
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:13 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

ach het is mijn vervangende teamleider hij lult maar
Gelukkig... :)

Klinkt gewoon als iemand met het verstand en inlevingsvermogen van een doppinda... een eersteklas goudvis (sorry voor mijn Duits)
pi_90273208
Dank je wel allemaal... :*
  woensdag 22 december 2010 @ 03:18:41 #73
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90273219
Goeiemorgen :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90273281
Goeienmorgen... :W
  woensdag 22 december 2010 @ 03:22:03 #75
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90273319
Is het heel anders om te plassen nu?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90273382
LOL... ik lig nog in het ziekenhuis en heb nog een catheter in... ;)

Euhm... dus ja dat is heel anders plassen nu.. ;) :P
  woensdag 22 december 2010 @ 03:30:25 #77
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90273525
Oh, ik dacht dat je er al uit was, met een catheter lijkt het me wel anders ja ;) Maar goed, dan vraag ik het over een paar weken nog wel een keer, heheh.

Mag je nu pas je gendermarker veranderen trouwens in Nederland of mocht dat al eerder?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90273673
Ja dat mag nu pas...

Alhoewel... eerst nog naar een gyneacoloog in Nederland. Daarna naar een advocaat. Daarna naar de rechtbank... en dan nog 3 maanden wachten...

In Nederland is dit echt TE idioot geregeld hoor... slaat echt nergens op...stelletje fascisten die die wetgeving hebben bedacht... :r (nogmaals sorry voor mijn Duits)
  woensdag 22 december 2010 @ 03:43:47 #79
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90273789
Ja, te idioot gewoon. En met de nieuwe regering verandert het vast ook niet snel meer.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90273943
Vast niet... achja het is mijn laatste hobbel... maar de wetgevers die dat bedacht hebben en bewust in stand houden. Mag je van mij met pek en veren naakt over de Dam paraderen met alle mogelijke media aandacht... ;)

Zo!!! Dat is er uit... nu tijd voor leuke onderwerpen ;)
pi_90286795
Ilse succes met herstellen enne hopelijk plak je er nog een paar weekjes vakantie aan vast om lekker te genieten
pi_90383076
:) Ik heb hiervoor een dagje de toerist uitgehangen in Bangkok. Dat was mijn vakantie... straks na het herstel, wil ik vooral gewoon lekker naarhuis... ;)
  vrijdag 24 december 2010 @ 17:35:13 #83
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90400281
Ja, kan ik me goed voorstellen... Heb je in Nederland een arts voor de checkup eigenlijk?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90424396
Neej nog niet... maar een week na mijn terugkomst in Nederland heb ik weer een afspraak bij het VUmc... Dan zal ik eens dat soort dingen met ze doornemen. Wellicht is het handiger iemand dicht bij huis te hebben :)

~:)
  zaterdag 25 december 2010 @ 04:38:00 #85
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90424415
Ja, dat lijkt me ook :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90482143
In deel 21 las ik het één en ander over medicatie aanschaffen via het Internet. Criminelen slagen er steeds vaker- en beter in om medicijnen na te maken die als twee druppels water lijken op echte medicatie, maar in werkelijkheid nep zijn. De nep-medicatie bevatten vaak giftige stoffen. Met andere woorden: begin daar niet aan, want het is spelen met uw leven als u medicatie via Internet gaat kopen. Mocht u het "geluk" hebben dat de medicatie echt is, dan is het nog steeds niet aan te raden om ze te gaan gebruiken. De ene persoon heeft een lagere of hogere dosis nodig dan de andere, daarom wordt - voordat u de medicatie van het Genderteam krijgt - altijd eerst bloed afgenomen voor onderzoek. De laborant bekijkt hoeveel hormoonwaarden (= éénheden) in het bloed aanwezig is, de endocrinoloog (= hormonen dokter) bepaald de dosis van uw hormonen om gezondheidsrisico's zoveel mogelijk te beperken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xenzo op 27-12-2010 08:42:23 (Er stonden wat grammaticafouten in mijn bericht) ]
pi_90484892
Er zijn internet'apotheken' die langer bekend zijn en in het algemeen als meer betrouwbaar beschouwd worden (waarover ervaringen ook bekend zijn) dan de nieuwkomers op deze markt. Dat sluit niet uit dat er slechte 'broeders' zijn die òf nepspul òf gevaarlijk spul leveren. Ik denk echter dat het eerder zo zal zijn dat je pech hebt als je een slechte leverancier treft dan dat je geluk hebt als je een goede hebt (na gedegen voorwerk natuurlijk). De medicijnen dia via de apotheek gedistribueerd worden worden echt niet allemaal gecontroleerd. Het is voornamelijk een kruiwagen van de pharmaceutische industrie.

Het is niet te voorspellen hoe het lichaam reageert op geslachtshormomen. Het bloedonderzoek van de VU voorafgaand aan het voorschrijven van geslachtshormonenheeft daar niets mee te maken. Dat onderzoek is bedoeld om bestaande pathologie vast te stellen, met name van organen zoals lever en nieren. Nà het starten van de (standaard-)medicatie worden de waarden van geslachtshormonen in het bloed wel in de gaten gehouden. Overigens is er onder endicrinologen veel verschil over de wat de 'juiste' waarden zijn bij transmensen en is de ene endocrinoloog de andere niet. Het blijft vaak een kwestie van trial and error.

Het is niet allemaal zo zwart-wit als Xenzo stelt.
pi_90517046
Nou, weet u wat? Dan moet u het zelf maar weten, er zijn cijfers bekend om hoeveel medicatie het gaat die nep blijken te zijn en u mag raden hoeveel procent dat is... Schrik niet, dat zit rond de 90% om precies te zijn. Ja, u leest het goed: rond 90% van de medicatie die op of via Internet verkocht wordt is nep. Even voor de duidelijkheid om misverstanden te voorkomen: medicatie die u via uw eigen huisarts online kunt (bij)bestellen wordt hiermee dus niet bedoeld, het gaat dus om websites waar u medicatie kunt bestellen zonder dat er controle is van uw eigen huisarts en/of apotheek.
pi_90520919
@Xenxo

Ik schrik niet hoor. En het is gemakkelijk om te strooien met cijfers zonder de bronnen aan te geven. Waar komt die 90% vandaan? De Telegraaf?

Niemand is er bij gebaat als er willekeurige opmerkingen geplaatst worden door personen die slechts zijdelings kennis hebben. Dat zelfmedicatie (meer) risico's met zich meebrengt dan voorgeschreven medicatie zal ik zeker niet ontkennen (om diverse redenen overigens, niet alleen om de -beweerdelijke- medicijnmaffia).

Het is met uw opmerkingen overduidelijk te concluderen, dat u alleen afgaat op algemene (in mijn ogen tendentieuze) berichtgeving. Ik heb in mijn eigen omgeving 0,0% 'nepmedicatie' via internetapotheken. Dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn, maar het spreekt wel tegen de 90% 'nep' want dat zou wel erg toevallig zijn.

Gezond verstand doet een hoop en indianenverhalen zit niemand op te wachten. Als u een onderbouwd verhaal plaats praten wij verder. Ik vermoed dat wij hier te maken hebben met een wannabee of één of ander (para-)medisch terrein. Lees de andere berichten van Xenzo maar eens na. Komt zo uit een of andere folder.
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:13:40 #90
107792 Hexley
the Platypus
pi_90523576
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:58 schreef Onderweg het volgende:
Komt zo uit een of andere folder.
Tja, het verhaal lijkt groot en deels op een campagne die hier tegen internet pillen liep.
Het enige wat in Xenzo's verhaal ontbreekt zijn de banners en de spam die men daar in noemde,....

Ik bekijk mijn spam meestal wel en zo'n 90% is voor liefdes en Pokon pillen... ;)
pi_90524167
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:58 schreef Onderweg het volgende:
@Xenxo

Ik schrik niet hoor. En het is gemakkelijk om te strooien met cijfers zonder de bronnen aan te geven. Waar komt die 90% vandaan? De Telegraaf?
Mijn bron van informatie komt van Zembla (Vara/NPS), Reportage (SBS6), Nova (Vara/NPS) en EénVandaag (TROS/AVRO) vandaan. De afgelopen jaren hebben deze programma's meerdere keren aandacht besteed aan nep-medicatie die via Internet verkocht worden. De experts, die in deze programma's geweest zijn, verschillen qua procenten van mening. Waar zij het wel eens over zijn is dat er grof geld mee verdiend wordt en dat nep-medicatie de gezondheid ernstige schade kan toebrengen, om die reden had (of heeft) de overheid inderdaad een website gemaakt om mensen te waarschuwen voor de risico's die zij nemen als ze medicatie via het Internet gaan kopen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:58 schreef Onderweg het volgende:
Ik vermoed dat wij hier te maken hebben met een wannabee of één of ander (para-)medisch terrein.
Nee, fout. Ik deel, net zoals iedereen hier, mijn kennis om een discussie te kunnen voeren met elkaar zodat wij met z'n allen van elkaar kunnen leren. Ik beweer niet dat ik alles weet, sterker nog: ik leer elke dag nieuwe dingen bij dankzij mensen die zijn of haar kennis met mij deelt door met mij in gesprek of discussie te gaan.
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:55:05 #92
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90524479
Gaat die 90% dan specifiek over geslachtshormonen voor HRT of medicijnen in het algemeen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90525202
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:55 schreef wonderer het volgende:
Gaat die 90% dan specifiek over geslachtshormonen voor HRT of medicijnen in het algemeen?
Die 90% gaat over medicatie in het algemeen.
  dinsdag 28 december 2010 @ 04:17:52 #94
107792 Hexley
the Platypus
pi_90525251
Nou hier is buiten de Benelux en na die campagne onderschept de douane zogoed als niets meer.
Dus hoe groot is het gevaar in werkelijkheid?

Journalisten maken ook een product wat verkocht moet worden.
Dus algemeen kan natuurlijk ook alleen de meest populaire medicijnen zijn,....
  dinsdag 28 december 2010 @ 04:43:13 #95
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90525351
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 04:17 schreef Hexley het volgende:
Nou hier is buiten de Benelux en na die campagne onderschept de douane zogoed als niets meer.
Dus hoe groot is het gevaar in werkelijkheid?

Journalisten maken ook een product wat verkocht moet worden.
Dus algemeen kan natuurlijk ook alleen de meest populaire medicijnen zijn,....
Ja, viagra enzo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90525383
Onder andere viagra, anabole steroïden, medicatie om pijn en depressie te killen zijn erg populair.
pi_90525650
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:41 schreef Xenzo het volgende:

Nee, fout. Ik deel, net zoals iedereen hier, mijn kennis om een discussie te kunnen voeren met elkaar zodat wij met z'n allen van elkaar kunnen leren. Ik beweer niet dat ik alles weet, sterker nog: ik leer elke dag nieuwe dingen bij dankzij mensen die zijn of haar kennis met mij deelt door met mij in gesprek of discussie te gaan.
Dit is alleen geen discussie voeren, dit is meer preaching to the choir. (hebben we een mooi nederlands equivalent daarvan?). Je komt hier een beetje binnenwalsen met een waarschuwing in dit geval. De mogelijkheden tot zelfmedicatie komen hier zo af en toe wel eens ter sprake. Naar mijn idee is iedereen het er hier over eens dat het linke soep is. Niet zo zeer vanwege neppillen maar vanwege het gebrek aan medische controle terwijl het om nogal ingrijpende en potentieel risicovolle stoffen gaat.
pi_90532300
Misschien kunnen wij het bij dit soort berichten eens hebben over wetenschappelijke bronnen (dus herleidbaar onderbouwd) en niet over sensationele berichtjes als er weer eens een container onderschept is en de douane pocht over hun effectiviteit. Heb je er al eens over nagedacht dat de journalistiek bronnen gebruikt die zelf belang hebben bij veroordeling van niet westerse medicatie? Enig idee hoeveel geld er in de pharmaceutische industrie omgaat, als je het hebt over Europa en de VS? Vorig jaar ook braaf een prikje gehaald tegen de Spaanse Griep ....?
  dinsdag 28 december 2010 @ 18:37:48 #99
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90547038
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 06:44 schreef Fixers het volgende:

[..]

dit is meer preaching to the choir. (hebben we een mooi nederlands equivalent daarvan?).
Preken voor de eigen parochie ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 30 december 2010 @ 20:40:46 #100
206345 Magenta
Full of colour
pi_90645750
Megan #7


Fijne jaarwisseling iedereen!
~Fin
pi_90657984
@Megan: Ik krijg alleen een time-out

Ook van mijn kant iedereen alvast een leuke/gekke/dronken/liefdevolle (enz.) jaarwisseling en laten wij afspreken dat 2011 het jaar is voor het uitkomen van alle dromen :-)
pi_90709249
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:08 schreef Onderweg het volgende:
@Megan: Ik krijg alleen een time-out

Ook van mijn kant iedereen alvast een leuke/gekke/dronken/liefdevolle (enz.) jaarwisseling en laten wij afspreken dat 2011 het jaar is voor het uitkomen van alle dromen :-)
lijkt me een mooi plan.

*O* en een goed jaar gewenst allemaal.
  zondag 2 januari 2011 @ 00:29:07 #103
206345 Magenta
Full of colour
pi_90730784
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:08 schreef Onderweg het volgende:
@Megan: Ik krijg alleen een time-out

Ook van mijn kant iedereen alvast een leuke/gekke/dronken/liefdevolle (enz.) jaarwisseling en laten wij afspreken dat 2011 het jaar is voor het uitkomen van alle dromen :-)
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:02 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

lijkt me een mooi plan.

*O* en een goed jaar gewenst allemaal.
Insgelijks, iedereen een prachtig 2011 toegewenst!
~Fin
  dinsdag 4 januari 2011 @ 16:57:41 #104
206345 Magenta
Full of colour
pi_90841573
Megan 8


Wordt voor mij steeds minder herkenbaar..
~Fin
pi_90845465
Ik vind dit juist een van de meest herkenbare tot nu toe. Behalve de 15+ sexpartners dan. Juist het wél kunnen genieten van sex heeft mij altijd twijfel gebracht. Ook al vroeger voor ik besefte dat ik me maar eens bij een genderteam moest melden. "Want dat ding, daar beleef ik toch plezier aan? Terwijl een échte transexueel niets liever doet dan 'm eraf hakken..." die gedachte.

De wens om die operatie niet te willen brengt mij ook angst. Dat ze bij het genderteam mij om die reden maar een halfzachte wannabee gaan vinden.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:15:54 #106
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90847586
Klopt dat echt, dat je door de hormonen niet meer klaar kunt komen? Hoe doen die shemales dat dan? :?

Overigens dacht ik dat ze bij het VU inmiddels ook wel snapten dat er meer "smaken" zijn, maar blijkbaar zijn ze nog wel streng? Niet iedereen ziet een piemel als ultiem mannelijk...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90848933
Ik heb her en der op internet gemengde verhalen over seksuele capaciteiten gelezen. De een zou nog een volledig functionele penis hebben. De ander kan nog wel klaarkomen door stimulatie van eikel en prostaat, maar een echte erectie blijft uit. En er zijn er die totaal alle libido verliezen. Schijnt ook af te hangen van de medicijnen cocktail die je krijgt.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:40:34 #108
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90849032
Tsjechisch gezin geheel transseksueel

Allemaal weer persoonlijk dus, re die prestaties.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 4 januari 2011 @ 20:56:21 #109
206345 Magenta
Full of colour
pi_90853608
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:30 schreef Fixers het volgende:

De wens om die operatie niet te willen brengt mij ook angst. Dat ze bij het genderteam mij om die reden maar een halfzachte wannabee gaan vinden.
Volgens mij is hun visie daarop een aantal jaren geleden al aangepast, zou geen probleem moeten zijn.

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:15 schreef wonderer het volgende:
Klopt dat echt, dat je door de hormonen niet meer klaar kunt komen? Hoe doen die shemales dat dan? :?
Zover ik weet slikken die alleen vrouwelijke hormonen, geen anti-mannelijke hormonen (die uiteindelijk de spermaproductie stoppen/platleggen).
~Fin
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:00:24 #110
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90853883
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:56 schreef Magenta het volgende:

[..]

Volgens mij is hun visie daarop een aantal jaren geleden al aangepast, zou geen probleem moeten zijn.

[..]

Zover ik weet slikken die alleen vrouwelijke hormonen, geen anti-mannelijke hormonen (die uiteindelijk de spermaproductie stoppen/platleggen).
Aha! Dat lijkt me inderdaad een goed punt.

Maar bij jullie werkt het dus niet als bij mij, dat de oestrogenen de testosteronproductie een halt toe roepen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:04:33 #111
206345 Magenta
Full of colour
pi_90854158
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:00 schreef wonderer het volgende:

[..]

Aha! Dat lijkt me inderdaad een goed punt.

Maar bij jullie werkt het dus niet als bij mij, dat de oestrogenen de testosteronproductie een halt toe roepen?
Vraag het me af..volgens mij moeten de oestrogenen 'de ruimte krijgen' en op den duur de testosteron overnemen.
~Fin
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:10:00 #112
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90854466
Bij de mannen wordt juist afgeraden om oestrogeenblockers te nemen zodra je begint met T... Weet niet meer precies waarom echter.

Aan de andere kant ben ik nog wel vruchtbaar, als ik zou stoppen, zou alles weer op gang komen. Maar dat zal met de anti-androgenen ook wel zijn, toch?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:19:37 #113
206345 Magenta
Full of colour
pi_90855039
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:10 schreef wonderer het volgende:
Bij de mannen wordt juist afgeraden om oestrogeenblockers te nemen zodra je begint met T... Weet niet meer precies waarom echter.

Aan de andere kant ben ik nog wel vruchtbaar, als ik zou stoppen, zou alles weer op gang komen. Maar dat zal met de anti-androgenen ook wel zijn, toch?
Zover ik weet wel. Dus ik snap Megan's verhaal ook niet helemaal.
~Fin
pi_90855408
quote:
als ik zou stoppen, zou alles weer op gang komen. Maar dat zal met de anti-androgenen ook wel zijn, toch?
Hangt er vanaf hoelang je gebruikt. Als je echt vele jaren anti-androgenen slikt, moet je er vanuit gaan dat je steriel blijft.
pi_90855411
Voor mij was het al jaren zo, dat dat ding (want een penis of lul was het al niet eens meer voor mij) er zo snel mogelijk af moest. Heb er echt meerdere malen mee op het randje van het bed gezeten, maar mezelf pijn doen ging toch echt te ver.

Tijdens de hormoonkuur, ik begon met een halfjaartje alleen andro, voelde ik het gewoon dat dat ding "kleiner" werd *O*, het gelijk veel minder hoestbuien had *O* en smorgens niet eerder opstond dan ikzelf *O*

Nu ben ik ook echt niet zo'n huppelkutje geworden. Gewoon lekker in spijkerbroeken (dan wel wat strakker en meer stretch) blijven lopen en vooral m'n voorliefde voor de automobiel zijn gebleven. Soms zie ik nog wel wat van mezelf terug van voor de hele transitie...de ene keer is dat positief, de andere keer negatief. Doe je niets aan.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:30:26 #116
206345 Magenta
Full of colour
pi_90855640
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:26 schreef Meike26 het volgende:
Voor mij was het al jaren zo, dat dat ding (want een penis of lul was het al niet eens meer voor mij) er zo snel mogelijk af moest. Heb er echt meerdere malen mee op het randje van het bed gezeten, maar mezelf pijn doen ging toch echt te ver.

Tijdens de hormoonkuur, ik begon met een halfjaartje alleen andro, voelde ik het gewoon dat dat ding "kleiner" werd *O*, het gelijk veel minder hoestbuien had *O* en smorgens niet eerder opstond dan ikzelf *O*
Ja, wat dat betreft is jouw verhaal herkenbaarder (voor mij) dan dat van Megan (en zal voor iedereen iets anders zijn).
~Fin
pi_90866467
Precies, het is gewoon voor iedereen anders :) ik zit ook niet echt met een slagersmes in de aanslag wat dat betreft :') maar heel vrolijk wordt ik er ook niet van. En als ik het zou moeten gebruiken waar het voor bedoelt is dan zou het voor mij echt voelen alsof ik mezelf verraad ofzo :P lastig om uit te leggen.

Wat dat betreft vind ik die documentaire van Valentijn nog steeds het eh, 'mooiste' voorbeeld geven. Maarja, die was dan weer echt over de top, naaimachines en alles toen ze klein was en zo had ik het dan weer niet.
  woensdag 5 januari 2011 @ 02:07:43 #118
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90867056
Valentijn wist toch ook nog niet of ze hem wilde houden? Ik vind het ook wel eng dat ook voor transen die binary er steeds bijgehaald moet worden, als je niet ubervrouwelijk (of ubermannelijk) bent, ben je geen 'echte'...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90867218
Ik denk dat dat wel veel meer iets is voor de personen eromheen dan de behandelende psycholoog. Er bestaat vast wel een typisch plaatje maar omdat het per persoon toch weer anders is op een andere manier is het allemaal niet zo zwart wit, en volgens mij is het idee van de diagnostiek ook meer een 'zou verdere behandeling de oplossing zijn?' dan 'Is dit wel echt een vrouw (of man)?' om het maar even zo simpel te zeggen :P

Dat meen ik in ieder geval ergens gelezen te hebben :P
  woensdag 5 januari 2011 @ 02:24:35 #120
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90867265
Da's ook weer waar. En afgezien van een intakegesprek weet ik ook helemaal niet hoe het Nederlandse systeem werkt natuurlijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90867312
Dat wat in dat laatste ding van die Megan staat, met die vragen, was ook volgens mij van het intake gesprek. Moest een hoop vragen invullen, maar dat werd volgens mij meer voor statistische gevens en onderzoek gebruikt in heel Europa (of ik had het gevraagd, of ik heb de kleine letters toen gelezen, weet het niet meer :') )
  woensdag 5 januari 2011 @ 02:36:10 #122
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90867402
Ik mocht met mijn maatje mee voor het intake en ik wilde bijna vragen of ik ook zo'n formulier mocht (ik hou van lijstjes :D).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90868550
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 02:36 schreef wonderer het volgende:
Ik mocht met mijn maatje mee voor het intake en ik wilde bijna vragen of ik ook zo'n formulier mocht (ik hou van lijstjes :D).
Gewoon even mailen bellen met Jos, dat je een kopietje wil voor je verzameling. ;)

Het is echt een enorm pak papier wat je in te vullen hebt. Waarvan een deel voor de psych en een dele wat je op vrijwillige basis kan invullen voor een groot statistisch onderzoek. Met overigens de nadrukkelijke mededeling erop dat meewerken aan het onderzoek een behandeling niet versneld.

Maar ik kan me die vragen ook wel herinneren. Wat je aan je lichaam zou willen veranderen. Of je seks hebt en zo ja of je er dan ook plezier aan beleeft. Ik heb zo het idee dat ik sommige vragen op dit moment andrs zou invullen, vooral die over veranderingen aan het lichaam. Ik denk nog dagelijks over dergelijke dingen en heb mijzelf een duidelijker beeld gevormd over wat ik nu wil. De psych die ik sprak bij de intake vond dat ik er "vroeg bij was" (alsof ik al niet oud genoeg ben).
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:35:49 #124
206345 Magenta
Full of colour
pi_90876545
quote:
11s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:29 schreef Maisnon het volgende:
Precies, het is gewoon voor iedereen anders :) ik zit ook niet echt met een slagersmes in de aanslag wat dat betreft :') maar heel vrolijk wordt ik er ook niet van. En als ik het zou moeten gebruiken waar het voor bedoelt is dan zou het voor mij echt voelen alsof ik mezelf verraad ofzo :P lastig om uit te leggen.
Ik ook niet hoor, maar het heeft wel eens door mijn hoofd gespookt..maar ja dan wist ik ook dat het niks zou oplossen en zelfs averechts zou werken voor evt. vervolgstappen.
~Fin
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:59:42 #125
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_90877368
Tsja, bij die columns krijg ik soms het idee dat ze dusdanig bewerkt zijn door een leek in genderdysforie, dat wij ons er niet in herkennen (Bijv. die 3 maanden die genoemd werd een tijdje terug.) terwijl andere ontzettend oprecht zijn en leuk om te lezen :)

En seks/seksualiteit .... dat is alleen maar beter geworden sinds ik mezelf 100% heb omarmd. Ik had een moment dat ik dacht: Sja, ik kan maar beter alles accepteren van mezelf. En het heeft geholpen.Ik kreeg mijn eerste vriendinnetje waarmee ik heel veel van mijn seksualiteit heb kunnen verkennen..... Heb nog een "scharrel" gehad tussendoor en nu heb ik mijn huidige vriendin :)

Maar ik voelde me ook raar, omdat ik ergens de overtuiging had dat ik op z'n minst een keer penetratieseks moest proberen voordat ik het echt kwijt ben. Ik ben nu eenmaal iemand waarbij de nieuwschierigheid te groot is. Ik heb nu al 5 maanden een vriendin en slechts 2 keer geprobeerd... het is ... naar .... Maar orgasmes zijn yeay, en toch wissel ik hem graag in voor iets anders.
Ik ken ook iemand die zei: M'n piemel is lief ... maar niet sexy
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:07:31 #126
206345 Magenta
Full of colour
pi_90877661
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:59 schreef NoktetMort het volgende:
Tsja, bij die columns krijg ik soms het idee dat ze dusdanig bewerkt zijn door een leek in genderdysforie, dat wij ons er niet in herkennen (Bijv. die 3 maanden die genoemd werd een tijdje terug.) terwijl andere ontzettend oprecht zijn en leuk om te lezen :)
Ja, zoiets ja. Gesprekken van 1,5 uur bijvoorbeeld(?!), en 5 jaar nazorg, dat is wel extreem..

Mooie avatar trouwens, Maisnon :)
~Fin
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:00:18 #127
107792 Hexley
the Platypus
pi_90887952
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:56 schreef Magenta het volgende:

[..]

Zover ik weet slikken die alleen vrouwelijke hormonen, geen anti-mannelijke hormonen (die uiteindelijk de spermaproductie stoppen/platleggen).
Met bv. Progevera / Provera, dat zijn "ook" blauwe pillen van Pfizer maar daar kun je iemand gewoon
chemisch mee castreren hoor. Er zijn zelfs landen waar men het echt op crimineeltjes gebruikt ipv. Androcur of zo.

Zonder oestrogeen doet het verder ook weinig, op buitenlandse forums kun je wel transen vinden die daarom juist een "overdreven" lading progestageen ipv Androcur of Spironolacton gebruiken. Als er op zo'n forum toevallig ook zuid amerikaanse zitten, dan zou je zelfs het all in one middeltje Perlutal (.es was Topasel) tegen kunnen komen.

Maar van het anti-androgenen spul sloopt het duurdere Bicalutamide en Flutamide
volgens mij het "speeltje" zelf niet echt.
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:21:54 #128
206345 Magenta
Full of colour
pi_90896510
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:00 schreef Hexley het volgende:

[..]

Met bv. Progevera / Provera, dat zijn "ook" blauwe pillen van Pfizer maar daar kun je iemand gewoon
chemisch mee castreren hoor. Er zijn zelfs landen waar men het echt op crimineeltjes gebruikt ipv. Androcur of zo.

Zonder oestrogeen doet het verder ook weinig, op buitenlandse forums kun je wel transen vinden die daarom juist een "overdreven" lading progestageen ipv Androcur of Spironolacton gebruiken. Als er op zo'n forum toevallig ook zuid amerikaanse zitten, dan zou je zelfs het all in one middeltje Perlutal (.es was Topasel) tegen kunnen komen.

Maar van het anti-androgenen spul sloopt het duurdere Bicalutamide en Flutamide
volgens mij het "speeltje" zelf niet echt.
Hexley onze huisdrogist :D
~Fin
  woensdag 5 januari 2011 @ 21:53:12 #129
107792 Hexley
the Platypus
  woensdag 5 januari 2011 @ 21:55:20 #130
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90906548
Ja, dat las ik net op facebook. Goed zo, het slaat ook nergens op.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90906806
Blijft de TMG hé.... Dat ze SBS nog niet hebben opgekocht. :r
pi_90906886
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:55 schreef wonderer het volgende:
Ja, dat las ik net op facebook. Goed zo, het slaat ook nergens op.
Als ik op de link klik krijg ik een bijpassende advertentie: Klik hier om naar de preventiewinkel van Interpolis te gaan. :')

Bij wie en tegen wie of wat wordt er overigens precies geklaagd? Het artikel heeft een erg hoog telegraaf-gehalte, maar verboden lijkt het me niet...
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:11:36 #133
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90907645
Het hoeft toch ook niet verboden te zijn om een klacht in te dienen??
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90907781
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:11 schreef wonderer het volgende:
Het hoeft toch ook niet verboden te zijn om een klacht in te dienen??
Als je de overheid in wilt schakelen wel. Vandaar dus dat ik mij afvraag bij wie er precies geklaagd wordt en wat de inhoud van de klacht precies is. Op de website van transman kan ik helaas (nog?) niets vinden.
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:17:08 #135
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90907992
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:13 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Als je de overheid in wilt schakelen wel. Vandaar dus dat ik mij afvraag bij wie er precies geklaagd wordt en wat de inhoud van de klacht precies is. Op de website van transman kan ik helaas (nog?) niets vinden.
Ik neem aan dat ze gewoon naar de redactie schrijven van "dit kan echt niet" of zo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:59:21 #136
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_90914028
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:17 schreef wonderer het volgende:
Ik neem aan dat ze gewoon naar de redactie schrijven van "dit kan echt niet" of zo.
Nou, ik hoop dat ze weten waar ze aan beginnen, SpitsNieuws is gewoon GeenStijl, en die staan er nu niet bepaald om bekend dat ze klachten serieus nemen. :r

Als ze dan toch klachten in gaan dienen, kunnen ze dat net zo goed bij alle Nederlandse media doen die dit bericht hebben overgenomen, want de gretigheid waarmee men dit 'sensatienieuws' massaal heeft overgenomen de afgelopen 2 dagen is echt om te huilen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:04:27 #137
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90914368
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:59 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Nou, ik hoop dat ze weten waar ze aan beginnen, SpitsNieuws is gewoon GeenStijl, en die staan er nu niet bepaald om bekend dat ze klachten serieus nemen. :r

Als ze dan toch klachten in gaan dienen, kunnen ze dat net zo goed bij alle Nederlandse media doen die dit bericht hebben overgenomen, want de gretigheid waarmee men dit 'sensatienieuws' massaal heeft overgenomen de afgelopen 2 dagen is echt om te huilen.
Het gaat niet om het sensatienieuws, maar om de verwoording. Het bericht op Fok is bijna hetzelfde, maar minder tendentieus en gekleurd.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:06:42 #138
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_90914508
Ik zie trouwens dat Stichting Transman ook heeft gereageerd op dat artikel. Ik mag toch aannemen dat dat niet 'de klacht' is, want dan lijkt zo'n COC tweet me een beetje overkill.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:07:18 #139
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90914550
Nah, dat zal wel niet, toch? :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:18:08 #140
107792 Hexley
the Platypus
pi_90915164
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:13 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Als je de overheid in wilt schakelen wel. Vandaar dus dat ik mij afvraag bij wie er precies geklaagd wordt en wat de inhoud van de klacht precies is. Op de website van transman kan ik helaas (nog?) niets vinden.
Je kunt bij Transman.nl in de toekomst kijken, gewoon ff in de adresbalk doornummeren,.... ;) :)
quote:
07-01-2011

Tsjechisch gezin geheel transseksueel

PRAAG - Een driekoppig Tsjechisch gezin blijkt sinds afgelopen jaar geheel uit transseksuelen te bestaan. Dat berichtte de Tsjechische televisie dinsdag. Dominik was vroeger een vrouw, Andrea was een man en Dominiks zoon Radim is bezig om een meisje te worden.


Vijftien jaar geleden verliet Ilona Tomeckova haar man en zoon en vertrok naar Praag om een man te worden, Dominik.

Hij vond het lastig om een partner te vinden maar twee jaar geleden kwam hij zijn grote liefde Andrea tegen. Zij was ooit een lange stevig gebouwde man die Tomas heette en bodybuilder was.

Daarna nam Dominik na lange tijd weer contact op met zijn gezin. Toen bleek dat ook zijn zoon in een geslachtsveranderingsproces zat.

Ze vierden samen hun verjaardag waarbij veel flirtende blikken voor de zoon van Dominik waren, die als Viktoria door het leven gaat. 'Ze ziet er heel goed uit', aldus Dominik.

Bron: ANP, via Nu.nl.

Naschrift Stichting Transman
Dit artikel is op het eerste gezicht mogelijk verwarrend. Maar als je het bericht goed leest, dan blijkt dat transman Dominik zijn huidige vriendin Andrea, toevallig een transvrouw, na zijn (en haar) transitie heeft ontmoet. Zijn zoon blijkt ook transseksueel te zijn en is nu bezig zijn dochter te worden. Het artikel vertelt verder niets over de ex-man van Dominik, de vader van hun kind.

De Spits heeft hiervan een zeer kwetsend en discriminerend artikel gemaakt ('Heel gezin gaat transseksueel'). Stichting Transman heeft hierover een klacht ingediend bij de redactie van de Spits en bij het Meldpunt Discriminatie Internet.
pi_91060513
Binnenkort heb ik op het werk een gesprek om de papieren voor een verlenging van een indicatie in te vullen zodat ik op mijn werk kan blijven.
( werk bij een sociale werkvoorziening ).
Daarvoor moet ik papieren met diagnoses meenemen oa en de nummers van behandelend artsen.
Alleen daar komt het punt ik wil eigenlijk het nummer van het VU niet mee nemen omdat ik vind dat het UWV het niks aangaat wat mijn transitie betreft.
Dit leide tot een discussie met mijn werkleider hij vind dat ik het moet melden want is zijn opmerking dat ikk niet verder kan solliciteren nu ik ongelukkig ben onder mijn genderdysfoor zijn.
( zo ongelukkig voel ik me nu ook weer niet maar goed)
Aan het einde van het gesprek ben ik dus van kantoor weggelopen met de mededeling dat ik het niet over genderdysforie ga hebben.
Nu gaat hij een gesprek aan met degene waarmee ik een gesprek moet hebben....iets waar ik mijn bedenkingen bij zet.
Ook zei mijn teamleider dat er medische papieren van mij op het werk aanwezig zijn, dat kan maar ik heb hem gezegd dat er diagnoses geschapt zijn en er nieuwe voor in de plaats zijn gekomen.
Volgens hem is alleen het probleem kokervisie en genderdysforie wat dus niet klopt.
Met een onvolledig medisch papier naar het UWV gaan dan sta ik straks voor joker want de eerste vraag zal zijn waarom gebruikt u medicatie?
  zondag 9 januari 2011 @ 14:16:37 #142
206345 Magenta
Full of colour
pi_91064656
Dat is inderdaad precies het probleem. Meestal 'moet' het toch wel ter sprake komen. Helaas zal dit ook niet de enige keer blijven waarin je 'open kaart' moeten spelen ook al heb je er helemaal geen zin (en vind je dat het ze geen zak aan gaat, ik ken het maar al te goed).

Ik denk altijd maar 'misschien dat het goed is dat er weer iemand met een Genderdysfoor te maken krijgt', misschien helpt het om 'het' uit het verdomhoekje te helpen..en mensen kennis te laten maken met het begrip.
~Fin
pi_91217283
Magenta het gaat mij erom de manier waarop het te sprake word gebracht...
Vaak wordt er tijdens je verhaal gedaan alsof je een circusatractie bent.
Daar stoor ik me aan.
pi_91217321
Zucht het valt niet mee om over je evt SRS te spreken.
Pijnlijk dat het nog zo ver weg is.
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:01:54 #145
206345 Magenta
Full of colour
pi_91218653
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:35 schreef Dropkogel het volgende:
Magenta het gaat mij erom de manier waarop het te sprake word gebracht...
Vaak wordt er tijdens je verhaal gedaan alsof je een circusatractie bent.
Daar stoor ik me aan.
Helaas blijven respectloze/lompe mensen meestal ook respectloos/lomp (ze met feiten om de oren slaan wil nog wel eens helpen, maar zo'n discussie moet je ook maar zin in hebben), je moet maar denken dat je het voor jezelf doet en wat een ander ervan vindt..boeiend.

[ Bericht 1% gewijzigd door Magenta op 12-01-2011 17:10:47 ]
~Fin
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:21:58 #146
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_91280758
Eindelijk eens een goed boek met een trans-thema: Almost Perfect (PAS OP: link bevat spoilers!), een love story geschreven door Brian Katcher.

Ik heb het inmiddels gelezen, echt een absolute aanrader! De auteur is zelf niet trans, maar heeft zich heel goed voorgelicht door met veel jonge trans vrouwen te spreken, en weet verbazingwekkend goed het 'transsexual dating dilemma' weer te geven.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_91281849
He verd.... heb ik net vanmiddag al wat besteld bij bol.com. Wel ja verzending daarvoor was toch gratis. Ik ben benieuwd, kon toch al wat leesvoer gebruiken voor in de trein.

Einde van de maand afspraken staan bij de haarkliniek en een lokale psych. Bij die eerste een conrole, kunnen we zien of de dutasteride echt doet wat het zou moeten doen. Ik slik dat spul nu een jaar inmiddels. De psych daarentegen is een intake voor de, euh, 'dagelijkse' begeleiding van het hele proces. Is een vrije praktijk hier om de hoek. Ik moet ook maar weer aan de bel trekken bij het VU trouwens.
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:38:08 #148
206345 Magenta
Full of colour
pi_91285668
Klinkt inderdaad als een mooi verhaal. M/V wil ik ook nog steeds een keer lezen (http://www.bol.com/nl/p/n(...)007581463/index.html die dus)
~Fin
pi_91286325
Als we dan toch bezig zijn met boeken; She's not there vond ik best aardig veel herkenbaars in zitten.
pi_91286408
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:18 schreef Hexley het volgende:

[..]

Je kunt bij Transman.nl in de toekomst kijken, gewoon ff in de adresbalk doornummeren,.... ;) :)

[..]

Hier sta ik helemaal achter. :)
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:06:48 #151
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_91287935
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:47 schreef BetaWolff het volgende:
Als we dan toch bezig zijn met boeken; She's not there vond ik best aardig veel herkenbaars in zitten.
Ja, die was ook wel goed. Eigenlijk klopte niet wat ik zei ("eindelijk eens een goed boek") want er zijn wel meer goede boeken. Right Side Out van Annah Moore kan ik b.v. ook aanbevelen.

Maar dit boek belicht het hele gebeuren van de andere kant (vanuit de positie van iemand die zelf niet transseksueel is), waardoor niet-transseksuelen zich denk ik ook beter met de hoofdpersoon zullen kunnen identificeren. Met de bekende transseksuele biografieën heb je dat denk ik minder, die zullen toch vooral transen zelf aanspreken.

Het is trouwens hier en daar best een heftig boek, het heeft bij mij i.i.g. wel de nodige emoties naar boven gebracht.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:54:46 #152
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91291350
Ik droomde dat ik echt keiveel borsthaar had :') Dit nadat ik wel had ontdekt dat ik hariger was dan eerder gemerkt daarboven :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 13 januari 2011 @ 23:13:47 #153
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_91292567
Lol, ik heb van de week juist dat plukje borsthaar dat ik heb voor het eerst laten laseren. Ik wou eerst de androcur afwachten, maar het irriteert me echt mateloos :{

Ik vraag me trouwens af hoe het met Ilse gaat? Alles nog goed? Lees je nog mee? :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 14 januari 2011 @ 21:53:22 #154
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_91340403
Het gaat niet goed met Megan :{

Column 9:


Column 10:
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:04:43 #155
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91341230
"Het is toch troep dat je lijf wordt ingeknald"... Ik weet niet hoe het zit met oestrogeen en wat je daarbij krijgt, maar testo is toch echt alleen dat, plus olie. Misschien is het troep, maar wel dezelfde troep die de helft van de wereldbevolking van zichzelf heeft ;) Door alles op die hormonen te gooien, geeft ze dus aan dat vrouwen echt het zwakke geslacht zijn... :P

Maar wel kut natuurlijk voor d'r... Zijn er geen alternatieven?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_91341961
Synthetische oestrogenen zijn toch helaas niet helemaal identiek aan het origineel. Het levert een extra risico op bloedpropjes op. De anticonceptiepil heeft dat ook, maar daar is de dosis veel lager.

Verder is androcur (anti-androgeen) volgens mij geen gezond spulletje. Maar het kan ook puur de hormonale werking zijn, want androcur blokkeert testosteron, maar heeft tegelijkertijd een progestagene werking. In combinatie met een hoge dosis oestrogeen vind ik het dan op zich niet gek dat het zo emorm veel bijwerkingen heeft.

Het probleem is dat voor zowel oestrogeenpillen als androcur geldt dat de werkzame stof door de lever moet worden geproduceerd uit de stoffen in de pillen (omdat het anders door je lichaam vernietigd wordt voor het kan worden opgenomen). Hoe dat verder precies zit weet ik niet, maar er wordt bij androcur ook wel voor gewaarschuwd dat het een flinke belasting oplevert voor de lever. Ik meen me te herinneren dat ook bij oestrogenen in de bijsluiter hepatitis als contra-indicatie vermeld staat, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:17:30 #157
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91342122
Da's klote. Testo geeft ook leverproblemen, maar alleen als je het slikt. Jammer dat je oestrogenen dan niet kan spuiten of smeren...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:18:20 #158
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_91342175
Dat kan wel, er zijn pleisters of gel, en spuiten kan ook alhoewel ze dat in Nederland geloof ik niet veel (of helemaal niet?) voorschrijven. Een alternatief voor de androcur is een orchiectomy (castratie), of een SRS.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:22:38 #159
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91342495
Hm... Dus misschien is er nog hoop...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:23:54 #160
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_91342603
Ik hoop het wel voor haar ...

De pubertijdsremmers die de jongeren krijgen voorgeschreven worden ook ingespoten. Die blokkeren de aanmaak van hormonen, dus dat zou ook nog een alternatief voor androcur kunnen zijn. Op de langere termijn schijnt je lichaam daar wel aan te wennen, maar het zal misschien voldoende zijn om de RLE te overbruggen?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:47:38 #161
206345 Magenta
Full of colour
pi_91344318
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:04 schreef wonderer het volgende:
Door alles op die hormonen te gooien, geeft ze dus aan dat vrouwen echt het zwakke geslacht zijn... :P
Kan ik hieruit afleiden dat jij er ook zo over denkt? (just asking).
~Fin
pi_91344443
* BetaWolff is benieuwd hoe wonderer zich hier uit gaat kletsen. :D
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:59:49 #163
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91345059
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:47 schreef Magenta het volgende:

[..]

Kan ik hieruit afleiden dat jij er ook zo over denkt? (just asking).
Als ik weer eens zo'n duffe muts op TV zie worstelen met een belager, schiet het wel eens door mijn hoofd ja. En natuurlijk zijn ze fysiek ook minder sterk, en velen willen dat ook blijven. Dus ja, fysiek wel, gemiddeld genomen.

Maar de uitdrukking slaat volgens mij ook op geestelijk en daar ben ik het niet mee eens.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:12:08 #164
206345 Magenta
Full of colour
pi_91345832
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:59 schreef wonderer het volgende:

[..]

Als ik weer eens zo'n duffe muts op TV zie worstelen met een belager, schiet het wel eens door mijn hoofd ja. En natuurlijk zijn ze fysiek ook minder sterk, en velen willen dat ook blijven. Dus ja, fysiek wel, gemiddeld genomen.

Maar de uitdrukking slaat volgens mij ook op geestelijk en daar ben ik het niet mee eens.
Okee, duidelijk. Persoonlijk geloof ik uberhaupt niet zo in een geestelijk 'zwak geslacht', verschillend betekent voor mij precies dat, niet zwak/sterk, gewoon anders. Het is jammer dat daar door mensen altijd meteen een waardeoordeel aan moet worden gehangen, maar goed dat is met alles wat 'anders' is.
~Fin
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:17:34 #165
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91346180
Ik geloof er dus zeker niet in dat vrouwen dommer, geestelijk instabieler of wat dan ook zijn, dat dat even duidelijk is ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:20:15 #166
206345 Magenta
Full of colour
pi_91346362
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:17 schreef wonderer het volgende:
Ik geloof er dus zeker niet in dat vrouwen dommer, geestelijk instabieler of wat dan ook zijn, dat dat even duidelijk is ;)
Vandaar de 'just asking' toevoeging van mijn kant, het was een vraag puur uit interesse naar jouw kijk daarop :Y :)
~Fin
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:22:46 #167
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91346538
Ik vind het beeld van vrouwen in de media (die dus moeten voldoen aan de standaarden van de maatschappij) wel heel vervelend. Ik lees dus over het algemeen liever ook geen boeken waarin de vrouw een hoofdrol speelt, omdat je er dan donder up kunt zeggen dat het plot aan elkaar hangt van onlogische emotionele beslissingen en mannen die haar willen neuken.

Maar ik snap wel dat dat niet bepaald voor alle echte vrouwen geldt ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_91349942
quote:
Dat kan wel, er zijn pleisters of gel, en spuiten kan ook alhoewel ze dat in Nederland geloof ik niet veel (of helemaal niet?) voorschrijven.
Oestrogeendepot wordt wel gebruikt, vnl post-op.

quote:
Een alternatief voor de androcur is een orchiectomy (castratie), of een SRS.
Of spironolactone (een plasmiddel)
  zaterdag 15 januari 2011 @ 02:36:20 #169
107792 Hexley
the Platypus
pi_91356097
Pleisters kun je met een "goed" gesloopte lever waarschijnlijk ook beter vergeten en of spuiten verantwoord is,
dunno maar vrees wel het ergste,... Het vreemde is dat die Hansaplast dingen wel minder kans op trombose
geven dan spuiten.


Maar ligt er aan wat ze precies heeft, Spironolacton kan nuttig wezen of juist helemaal niet.

De normale dosis is tot 100mg a 200mg. Als anti-androgeen begint het vaak pas bij 200mg en dan omhoog,
de kans op bijwerkingen gaat natuurlijk ook mooi omhoog. Een aardige kans op gedoe met een lage bloeddruk.
Voedsel wat gezond was dat was gezond, kalium en natrium geneuzel en zo... Al met al heel gezond spul dus.

Maar de mogelijke serieuze bijwerkingen zijn oa. nier en lever problemen.
Denk dat het in dit geval dus niet echt een heel erg goed alternatief is.

Het vage aan dit stukje is wel dat je Hepatitis B, volgens mij maar een keer kunt krijgen,... :?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 12:41:28 #170
206345 Magenta
Full of colour
pi_91361805
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 02:36 schreef Hexley het volgende:
Het vage aan dit stukje is wel dat je Hepatitis B, volgens mij maar een keer kunt krijgen,... :?
Dat dacht ik dus ook..
~Fin
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:10:13 #171
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_91365307
Volgens Wikipedia kan het wel degelijk terugkeren, ook als chronische variant (wat zij blijkbaar heeft nu).

Ik vraag me sowieso af of niet verder kunnen gaan met haar transitie op dit moment wel haar grootste probleem is. Nog maar 20% van je lever die goed functioneert lijkt me niet gezond.

Overigens, als pleisters en spuiten e.d. ook niet kunnen denk ik dat ze een eventuele orchiectomy of SRS ook wel kan vergeten. Want het is heel erg ongezond om helemaal geen hormonen meer in je lijf te hebben, dus je zal dat dan toch op de een of andere manier moeten aanvullen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Joanne35 op 15-01-2011 14:16:55 ]
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zaterdag 15 januari 2011 @ 17:10:16 #172
107792 Hexley
the Platypus
pi_91372224
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:10 schreef Joanne35 het volgende:
Volgens Wikipedia kan het wel degelijk terugkeren, ook als chronische variant (wat zij blijkbaar heeft nu).
Die versie ken ik niet,... Wel deze:
quote:
Vaak is het lichaam het virus binnen een half jaar de baas en de infectie is dan voorbij. Dit kan met behulp van bloedonderzoek worden aangetoond. Het virus is dan verdwenen uit het bloed en het lichaam heeft antistoffen aangemaakt. Iemand is dan niet meer besmettelijk en bovendien beschermd tegen een eventuele nieuwe besmetting met het hepatitis B-virus. Soms kan het lichaam het virus niet aan. Er ontstaat dan een chronische hepatitis B-infectie.
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:10 schreef Joanne35 het volgende:
Overigens, als pleisters en spuiten e.d. ook niet kunnen denk ik dat ze een eventuele orchiectomy of SRS ook wel kan vergeten. Want het is heel erg ongezond om helemaal geen hormonen meer in je lijf te hebben, dus je zal dat dan toch op de een of andere manier moeten aanvullen.
Beetje een simpele gedachte, maar bij honden of katten daar vult men toch ook niets aan.
Zie bv. Wiki: Menopauze, zou dat een beetje vergelijkbaar zijn?
Dus zou het ook niet een beetje opgeklopt kunnen wezen?

Maar wat als je na een SRS problemen met de lever krijgt en voor altijd zou moeten stoppen, wat dan?
Volgens Wonderer is dat Testo spul niet echt slecht voor de lever. Voor de gezondheid dat dan maar?
De optie een evnt. probleem voor later is er natuurlijk ook nog,....

Zolang de lever er niet op achter uitgaat of een evnt. (gedeeltelijke) herstel er geen hinder van heeft,
dan maakt het toch weinig uit. Een probleem van later als later nog komt........
  zaterdag 15 januari 2011 @ 18:33:24 #173
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91375373
De manier van toediening is slecht voor de lever. Oraal dus, tenminste bij sommige vormen, dat moet door de lever verwerkt worden voor het in het bloed komt. Een nieuwe pil wordt via de dunne darm opgenomen en komt dus niet meer via de lever. Spuiten en smeren gaat ook niet via de maag dus niet via de lever en zijn daarom veilig(er).

Helemaal geen hormonen is onwenselijk, maar het lijkt me niet dat dat "heel erg ongezond" is, aangezien vrijwel alle biovrouwen daarmee te maken krijgen -> overgang. Botontkalking is dan het grootste gevaar geloof ik.

't Is wel de reden om een hysterectomie zo lang mogelijk uit te stellen, voor het geval ik met testo moet stoppen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:24:22 #174
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_91377515
quote:
Zie bv. Wiki: Menopauze, zou dat een beetje vergelijkbaar zijn?
Dus zou het ook niet een beetje opgeklopt kunnen wezen?
Hmm, ja, de menopauze, daar hebben wij het bestaan van zoiets als HRT aan te danken. :)

Maar je hebt wel gelijk hoor, er zijn meer organen die hormonen produceren, maar dan wel een stuk minder. Maar als die niveaus te laag zijn heb je dan ook geen mogelijkheid meer om naar de HRT te grijpen zoals bij vrouwen in de overgang wel het geval is, dus je neemt wel een extra risico als je bewust een menopauze gaat veroorzaken.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zondag 16 januari 2011 @ 10:22:15 #175
107792 Hexley
the Platypus
pi_91401567
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:24 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Hmm, ja, de menopauze, daar hebben wij het bestaan van zoiets als HRT aan te danken. :)
En dat is geheel zonder risico's en super gezond.... Toch? ;)
  zondag 16 januari 2011 @ 10:26:31 #176
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91401629
Dat is bijna niks.

Iets anders: zouden jullie dames met een transman meegaan naar de gynaecoloog als hij dat vroeg?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_91401650
Hoe bedoel je dat wonderer?
  zondag 16 januari 2011 @ 10:31:36 #178
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91401698
Zoals ik het zeg :') Sorry, het is half vijf hier :P

Ik moet woensdag voor controle en ik vraag m af hoe ongemakkelijk ik me ga voelen als man in de wachtkamer (waar verder natuurlijk alleen vrouwen zitten). En of ik een vriendin (like I have any :')) mee zou nemen om minder "suspicious" te zijn (want ik neem aan dat mannen wel eens meegaan met hun vriendin). En toen dacht ik, zou een transvrouw dat ook wel eens (willen) doen, omdat zij natuurlijk (lijkt me?) nooit zo'n vent/vrouw van dichtbij zien en misschien wel een beetje willen ervaren hoe het eraan toegaat.

Dacht ik. Dus dat vroeg ik.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_91401954
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 10:31 schreef wonderer het volgende:
Zoals ik het zeg :') Sorry, het is half vijf hier :P

Ik moet woensdag voor controle en ik vraag m af hoe ongemakkelijk ik me ga voelen als man in de wachtkamer (waar verder natuurlijk alleen vrouwen zitten). En of ik een vriendin (like I have any :')) mee zou nemen om minder "suspicious" te zijn (want ik neem aan dat mannen wel eens meegaan met hun vriendin). En toen dacht ik, zou een transvrouw dat ook wel eens (willen) doen, omdat zij natuurlijk (lijkt me?) nooit zo'n vent/vrouw van dichtbij zien en misschien wel een beetje willen ervaren hoe het eraan toegaat.

Dacht ik. Dus dat vroeg ik.
Als transvrouw kun je ook te maken krijgen met een gynaecoloog, zij het pas na de SRS. Ook met een transdoos kan iets aan de hand zijn waardoor er even in gekeken moet worden. ;)

Ik zou wel met je mee willen, maar heb de komende weken helaas echt geen tijd daarvoor.. Misschien dat een van de andere dames echter wel mee wil.
pi_91401999
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 17:10 schreef Hexley het volgende:

Beetje een simpele gedachte, maar bij honden of katten daar vult men toch ook niets aan.
Zie bv. Wiki: Menopauze, zou dat een beetje vergelijkbaar zijn?
Honden en katten leven niet zo lang dat ze last kunnen krijgen van hun botten er door. De menopauze is vergelijkbaar, dat merk je ook wel wanneer je stopt met HRT.
  zondag 16 januari 2011 @ 10:47:57 #181
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91402014
Whehe, ik vroeg niemand hier hoor, zou ook wel lastig zijn met last minute tickets enzo :P Vroeg het me ineens af gewoon.

Ik wist niet dat een transdoos (:D) ook technisch gezien genoeg op een cisdoos leek om nuttig te zijn bij een gyn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_91402095
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 10:47 schreef wonderer het volgende:
Whehe, ik vroeg niemand hier hoor, zou ook wel lastig zijn met last minute tickets enzo :P Vroeg het me ineens af gewoon.
Ah, nee natuurlijk, want dat moet in de states natuurlijk. :P

quote:
Ik wist niet dat een transdoos (:D) ook technisch gezien genoeg op een cisdoos leek om nuttig te zijn bij een gyn.
In sommige gevallen dus. Er valt wel minder aan te zien dan aan een cisdoos (waar staat cis voor?) natuurlijk.
  zondag 16 januari 2011 @ 10:56:35 #183
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91402202
Hier wordt cisgender veel gebruikt voor "bio" (als tegenhanger voor transgender).

Ik had al problemen met bellen voor wanneer mijn afspraak ook alweer was, de receptioniste was ervan overtuigd dat ik daar GEEN afspraak had, want het was women's care... :')

Laten jullie nog wel eens in de zoveel tijd je prostaat checken? Of heb je daar minder last van zonder testosteron?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 16 januari 2011 @ 11:01:40 #184
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91402328
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:17 schreef wonderer het volgende:
Ik geloof er dus zeker niet in dat vrouwen dommer, geestelijk instabieler of wat dan ook zijn, dat dat even duidelijk is ;)
Vrouwen zijn geestelijk zelfs vaak veel sterker dan mannen. :)

Verkapte tvp, interessant topic.
  zondag 16 januari 2011 @ 11:08:47 #185
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91402474
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Vrouwen zijn geestelijk zelfs vaak veel sterker dan mannen. :)

Verkapte tvp, interessant topic.
Dat durf ik niet te zeggen. Ik vermoed wel dat mannen sneller tot primitieve holemensen verworden onder psychische stress maar da's meer een idee dan een onderbouwd feit ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_91402532
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 10:56 schreef wonderer het volgende:
Hier wordt cisgender veel gebruikt voor "bio" (als tegenhanger voor transgender).
Op die manier, dan is het in ieder geval wat ik dacht wat het was. :)

quote:
Ik had al problemen met bellen voor wanneer mijn afspraak ook alweer was, de receptioniste was ervan overtuigd dat ik daar GEEN afspraak had, want het was women's care... :')
Lekker, dat je dan de hele situatie mag uitleggen aan een receptioniste. :{ Ik heb er in ieder geval altijd een hekel aan gehad om de hele situatie uit te moeten leggen aan iemand, alleen maar om doorverbonden te worden ofzo...

quote:
Laten jullie nog wel eens in de zoveel tijd je prostaat checken? Of heb je daar minder last van zonder testosteron?
Voor zover ik weet wordt de prostaat kleiner door gebrek aan testosteron en is de kans op prostaatkanker daardoor ook veel kleiner. Maar ik heb nooit mijn prostaat laten checken verder eigenlijk...
  zondag 16 januari 2011 @ 11:14:04 #187
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91402598
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:08 schreef wonderer het volgende:

Dat durf ik niet te zeggen. Ik vermoed wel dat mannen sneller tot primitieve holemensen verworden onder psychische stress maar da's meer een idee dan een onderbouwd feit ;)
Ik meen dat er wel mee gevallen bekend zijn van vrouwen die in extreme (psychisch belastende) situaties toch stabiel wisten te blijven dan mannen, maar ik moet zeggen dat ik verder ook alleen maar wat gok. ;) Het is zelfs niet helemaal eerlijk, want mijn man is een stuk sterker en stabieler dan ik, om maar iets te noemen. :D
  zondag 16 januari 2011 @ 11:14:38 #188
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91402608
Ik hield het bij "I'm transgender and I have female bits" :D Toen was het even stil. En daarna kwam een heel ander probleem, namelijk dat ze mijn naam niet goed had gespeld zodat ze alsnog niks kon vinden. *zucht*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_91402651
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:01 schreef Alicey het volgende:

Vrouwen zijn geestelijk zelfs vaak veel sterker dan mannen. :)
Waarom denk je dat? :)

edit - sorry, had nog even niet verder gelezen. :@
  zondag 16 januari 2011 @ 11:16:23 #190
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91402665
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik meen dat er wel mee gevallen bekend zijn van vrouwen die in extreme (psychisch belastende) situaties toch stabiel wisten te blijven dan mannen, maar ik moet zeggen dat ik verder ook alleen maar wat gok. ;) Het is zelfs niet helemaal eerlijk, want mijn man is een stuk sterker en stabieler dan ik, om maar iets te noemen. :D
Als het moederinstinct echt van start gaat, kan volgens mij echt niemand daarmee concurreren. Moederinstinct is immers sterker dan het eigen overlevingsinstinct. En mannen hebben dat denk ik niet echt... In het dierenrijk zie je het ook vaak, de moeder vecht zich dood voor de jongen en de vader heeft allang de kuierlatten genomen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 16 januari 2011 @ 11:19:03 #191
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91402717
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:16 schreef wonderer het volgende:

Als het moederinstinct echt van start gaat, kan volgens mij echt niemand daarmee concurreren. Moederinstinct is immers sterker dan het eigen overlevingsinstinct.
Dat maakt denk ik nog best wel verschil. Waar je voor jezelf nog zou opgeven, doe je dat niet zo snel voor je kinderen..

quote:
En mannen hebben dat denk ik niet echt... In het dierenrijk zie je het ook vaak, de moeder vecht zich dood voor de jongen en de vader heeft allang de kuierlatten genomen.
Maar er zijn toch wel diersoorten waar de vader ook meehelpt bij het "opvoeden" van de jongen, of zijn mensen daarin echt uniek? :?
  zondag 16 januari 2011 @ 11:21:48 #192
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91402774
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:19 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar er zijn toch wel diersoorten waar de vader ook meehelpt bij het "opvoeden" van de jongen, of zijn mensen daarin echt uniek? :?
Oh, jawel. Vogels vooral, geloof ik... Kan zo gauw even geen grote zoogdieren bedenken en ik ben te moe om te zoeken, dus doe dat zelf maar ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_91402792
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 10:47 schreef wonderer het volgende:
Whehe, ik vroeg niemand hier hoor, zou ook wel lastig zijn met last minute tickets enzo :P Vroeg het me ineens af gewoon.

Ik wist niet dat een transdoos (:D) ook technisch gezien genoeg op een cisdoos leek om nuttig te zijn bij een gyn.
Als je bij het genderteam ook echt aan de slag gaat, dan komt er toch al vrij snel een gynecoloog bij kijken. Zoiets herinner ik me van de voorlichtingsfolders. Dat vond ik juist vreemd, naar mijn idee ben je vóór de operatie over het algemeen beter op je plaats bij een uroloog. Die is toch meer gespecialiseerd in ook de mannelijke delen en prostaat. :?
  zondag 16 januari 2011 @ 11:25:34 #194
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91402863
Interessant. Want ik geloof niet dat ik ooit een uroloog van dichtbij ga zien, zelfs al zou ik een operatie overwegen. Maar misschien gaat het hier sowieso wel anders.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 16 januari 2011 @ 12:34:17 #195
206345 Magenta
Full of colour
pi_91404880
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 10:26 schreef wonderer het volgende:
Dat is bijna niks.

Iets anders: zouden jullie dames met een transman meegaan naar de gynaecoloog als hij dat vroeg?
Ja hoor, waarom niet?
~Fin
  zondag 16 januari 2011 @ 21:06:47 #196
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91431257
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:21 schreef wonderer het volgende:

Oh, jawel. Vogels vooral, geloof ik... Kan zo gauw even geen grote zoogdieren bedenken en ik ben te moe om te zoeken, dus doe dat zelf maar ;)
Ja, doe ik alsnog zelf al het werk. :D

quote:
[quote]1s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:14 schreef wonderer het volgende:
Ik hield het bij "I'm transgender and I have female bits" :D Toen was het even stil. En daarna kwam een heel ander probleem, namelijk dat ze mijn naam niet goed had gespeld zodat ze alsnog niks kon vinden. *zucht*
Jammer dat het op zo'n manier loopt. Als het een beetje professioneel is vragen ze gewoon nog een keer hoe je ook alweer heet, en vinden ze het gewoon in het systeem. :)
  zondag 16 januari 2011 @ 23:56:09 #197
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_91443813
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 10:31 schreef wonderer het volgende:
Ik moet woensdag voor controle en ik vraag m af hoe ongemakkelijk ik me ga voelen als man in de wachtkamer (waar verder natuurlijk alleen vrouwen zitten). En of ik een vriendin (like I have any :')) mee zou nemen om minder "suspicious" te zijn (want ik neem aan dat mannen wel eens meegaan met hun vriendin).
Om heel eerlijk te zijn heb ik nog nooit gehoord van een man die meegaat met z'n vriendin naar de gynaecoloog. Dat zijn van die typische vrouwendingen waar mannen volgens mij het liefst mijlenver vandaan blijven :)

Overigens heb ik een vergelijkbaar probleem, ze gaan me bij de VU voordragen in het teamoverleg, en nu zit ik er over te denken om voordat ik met de HRT begin nog wat sperma in te laten vriezen (om opties open te houden, ik denk eerlijk gezegd niet dat ik het ooit ga gebruiken). Dat gaat ook nog een leuke uitdaging worden :@
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_91509646
-weg-

[ Bericht 67% gewijzigd door Donsveertje op 18-01-2011 12:45:11 (foutje) ]
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:45:33 #199
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_91509788
Ik zou het niet erg vinden :)
Zeker niet als het een goeie vriend van je is, want ik snap het best dat het moeilijk is.

Ik zag trouwens Alicey reageren en ik dacht dat ik aan het lurken was in het lesbeau-topic. *O*

@Joanne35; Het is een moeilijke beslissing - sterkte

Ikzelf heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik al was begonnen aan Androcur. Invriezen zou betekenen: 6 maanden stoppen = achteruitgang = help
Zelfs nu ik een leuke vriendin heb, die niet uitsluit dat er ooit kinderen komen, heb ik geen spijt. Gewoon zoals andere lesbeau-koppels op zoek naar een donor. :)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:49:54 #200
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91509960
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:45 schreef NoktetMort het volgende:
Ik zou het niet erg vinden :)
Zeker niet als het een goeie vriend van je is, want ik snap het best dat het moeilijk is.

Ik zag trouwens Alicey reageren en ik dacht dat ik aan het lurken was in het lesbeau-topic. *O*
Het valt me inderdaad op dat half Lesbeau hier zit. :D
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:51:34 #201
206345 Magenta
Full of colour
pi_91510020
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:49 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het valt me inderdaad op dat half Lesbeau hier zit. :D
*O* O+
~Fin
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:00:20 #202
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_91519038
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:45 schreef NoktetMort het volgende:
@Joanne35; Het is een moeilijke beslissing - sterkte
Nou, de beslissing om wat in te laten vriezen vind ik eigenlijk niet zo moeilijk. De beslissing om 't ook daadwerkelijk te gebruiken, dat is een hele moeilijke. Maar die beslissing hoef ik nu nog niet te nemen :)

Overigens maak ik me wel een beetje zorgen over mijn finasteride-gebruik. Als ik daar eerst een tijd mee moet stoppen weet ik nog niet of ik 't wel doe hoor. Ik wil nu ook wel graag snel met de hormonen beginnen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:42:58 #203
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91524328
Wat zeggen de lesbo's hier als een onwetende weer eens met de "je bent gewoon homo" aan komt zetten om transseksualiteit te bagatelliseren?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_91525882
Interresante vraag, maar zou je 'm niet beter ook in Lesbeau stellen? Denk dat je daar meer interresante antwoorden krijgt.

Sperma laten invriezen is voor mij een eenvoudige keus: hoeft niet. Ik heb een hardsgrondige hekel aan kinderen. En heb verder echt niet genoeg verantwoordelijkheidsgevoel om er aan te beginnen. Komt bij dat mijn partner nog wat eigen andere redenen heeft om geen kinderen te nemen.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:23:12 #205
107792 Hexley
the Platypus
pi_91525895
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 16:00 schreef Joanne35 het volgende:
Overigens maak ik me wel een beetje zorgen over mijn finasteride-gebruik. Als ik daar eerst een tijd mee moet stoppen weet ik nog niet of ik 't wel doe hoor.
Hoe lang zou je van tevoren moeten stopen dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexley op 18-01-2011 18:28:20 ]
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:53:44 #206
206345 Magenta
Full of colour
pi_91527158
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:42 schreef wonderer het volgende:
Wat zeggen de lesbo's hier als een onwetende weer eens met de "je bent gewoon homo" aan komt zetten om transseksualiteit te bagatelliseren?
Eigenlijk heb ik nog geen negatieve opmerkingen gekregen (ben ik de enige, nee toch?). Maar dan zou ik vragen hoe ze dat rijmen met het feit dat ik een relatie met een vrouw zou willen. (misschien is het een interessantere vraag voor de hetero's hier).
~Fin
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:51:31 #207
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_91541718
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:42 schreef wonderer het volgende:
Wat zeggen de lesbo's hier als een onwetende weer eens met de "je bent gewoon homo" aan komt zetten om transseksualiteit te bagatelliseren?
Ik bén ook gewoon homo :p Ik val op vrouwen enzo <3
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:53:26 #208
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91541852
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:51 schreef NoktetMort het volgende:

[..]

Ik bén ook gewoon homo :p Ik val op vrouwen enzo <3
En gaan ze dan lopen zeiken dat je dan beter man kan blijven en alles? :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:49:26 #209
206345 Magenta
Full of colour
pi_91544689
Tja dan moet je weet het 'Genderidentiteit staat los van seksuele voorkeur' riedeltje oplepelen..
~Fin
  woensdag 19 januari 2011 @ 02:08:07 #210
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_91548577
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:23 schreef Hexley het volgende:
Hoe lang zou je van tevoren moeten stopen dan?
Nou ja, dat is het punt dus. Ik weet niet of dat nodig is, en zo ja, hoe lang van te voren je dan moet stoppen, ik kon er niets over vinden. Maar het blokkeert natuurlijk wel bepaalde effecten van testosteron, en een deel van die finasteride komt ook in je sperma terecht. Dus het zou me niets verbazen als je er mee moet stoppen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_91549269
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:53 schreef wonderer het volgende:

[..]

En gaan ze dan lopen zeiken dat je dan beter man kan blijven en alles? :')
Ooit lang geleden ver voor ik mijzelf begreep gevraagd hoe dat nu zat aan een transmeid.
"Je heb hebt nu een vriendin, maar dan....?" :?
"Dan ben ik gewoon lesbisch!" :s)
"Oh ja, natuurlijk! :@
  woensdag 19 januari 2011 @ 18:10:26 #212
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91571576
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 06:47 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ooit lang geleden ver voor ik mijzelf begreep gevraagd hoe dat nu zat aan een transmeid.
"Je heb hebt nu een vriendin, maar dan....?" :?
"Dan ben ik gewoon lesbisch!" :s)
"Oh ja, natuurlijk! :@
Ja, dat vroeg mijn tante ook. "Maar... uh... huh. Oh. Maar ben je nu dan homo?"
:Y
"Oh."

Het blijft een raar concept geloof ik.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 19 januari 2011 @ 18:36:07 #213
107792 Hexley
the Platypus
pi_91572599
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 02:08 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Nou ja, dat is het punt dus. Ik weet niet of dat nodig is, en zo ja, hoe lang van te voren je dan moet stoppen, ik kon er niets over vinden. Maar het blokkeert natuurlijk wel bepaalde effecten van testosteron, en een deel van die finasteride komt ook in je sperma terecht. Dus het zou me niets verbazen als je er mee moet stoppen.
Als zwangere vrouwen of die dat kunnen zijn, beter niet in aanraking kunnen komen met "besmette" sperma.
Nou de kans lijkt me toch wel groot dat het wel "nodig" is. Gokje, mss. een weekje of vier van tevoren,....
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:41:09 #214
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_91580389
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:36 schreef Hexley het volgende:
Als zwangere vrouwen of die dat kunnen zijn, beter niet in aanraking kunnen komen met "besmette" sperma.
Nou de kans lijkt me toch wel groot dat het wel "nodig" is.
Nou, het idee is natuurlijk dat de vrouw die er mee in aanraking komt nog niet zwanger is ;)

Overigens klopt het ook niet helemaal wat je zegt. Je moet uitkijken met het verpoederen van de pillen, maar volgens deze site kan je gewoon finasteride blijven gebruiken als je een kinderwens hebt. Wat er uiteindelijk in je sperma terecht komt is natuurlijk een extreem verdunde hoeveelheid, en het is ook maar de vraag of een vrouw er veel van opneemt in haar bloed. En zeker als er alleen een bevruchting plaatsvindt is die minimale hoeveelheid natuurlijk al lang weer uit haar bloed verdwenen op het moment dat de seksuele differentiatie bij het kind plaatsvindt.

Maar goed, stel dat ik een week of 4 zou moeten stoppen, dan is dat nog wel te overzien. Zolang het maar niet om maanden gaat.

[ Bericht 4% gewijzigd door Joanne35 op 19-01-2011 20:46:57 ]
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 19 januari 2011 @ 21:27:46 #215
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91584081
Bezoekje aan de Gyn viel mee, wachtkamer was leeg. Mijn interne organen zijn behoorlijk aan het atrofieren *O*

Overigens wel een raar idee dat finasteride ook aan transmannen wordt voorgeschreven...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:17:23 #216
206345 Magenta
Full of colour
pi_91595220
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:27 schreef wonderer het volgende:
Bezoekje aan de Gyn viel mee, wachtkamer was leeg. Mijn interne organen zijn behoorlijk aan het atrofieren *O*

Overigens wel een raar idee dat finasteride ook aan transmannen wordt voorgeschreven...
^O^
~Fin
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:02:14 #217
107792 Hexley
the Platypus
pi_91605926
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:41 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Nou, het idee is natuurlijk dat de vrouw die er mee in aanraking komt nog niet zwanger is ;)

Overigens klopt het ook niet helemaal wat je zegt. Je moet uitkijken met het verpoederen van de pillen, maar volgens deze site kan je gewoon finasteride blijven gebruiken als je een kinderwens hebt. Wat er uiteindelijk in je sperma terecht komt is natuurlijk een extreem verdunde hoeveelheid, en het is ook maar de vraag of een vrouw er veel van opneemt in haar bloed. En zeker als er alleen een bevruchting plaatsvindt is die minimale hoeveelheid natuurlijk al lang weer uit haar bloed verdwenen op het moment dat de seksuele differentiatie bij het kind plaatsvindt.

Maar goed, stel dat ik een week of 4 zou moeten stoppen, dan is dat nog wel te overzien. Zolang het maar niet om maanden gaat.
Dacht even dat het misschien verschillen tussen de .nl en .es versie van de bijsluiter zouden zijn.
Maar dat is het niet, in de Nederlandse Proscar versie staat het volgens deze site ook. Eventjes verder gekeken,
bij de Lite Edition, Propecia staat het er inderdaad niet in. Het zal wel gewoon een gevalletje, voorkomen is beter dan genezen wezen. De halveringstijd van Finasteride is maar iets van acht tot twaalf uur, vier weken voor bloed doneren zal ook wel de zelfde reden hebben denk ik.
pi_91791570
Eerste gesprek bij lokale begeleidingspych is goed gegevallen. :D In die praktijk werkt ook een (voormalig) kapper/stylist die coaching en advies kan geven op gebied van uiterlijk, kleding en make-up.
  maandag 24 januari 2011 @ 16:58:28 #219
206345 Magenta
Full of colour
pi_91805589
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:01 schreef Fixers het volgende:
Eerste gesprek bij lokale begeleidingspych is goed gegevallen. :D In die praktijk werkt ook een (voormalig) kapper/stylist die coaching en advies kan geven op gebied van uiterlijk, kleding en make-up.
Leuk! Had je zelf al iets voor ogen qua haarstijl/kledingstijl/make up?
~Fin
pi_91805823
Dagelijkse kledingstijl? Nog niet echt een concreet beeld van. Heb wel ideën wat ik mooi vind, maar of het ook echt goed staat, ben nogal lang en smal. Wat haar betreft: dat van mijn avatar! :Y
  maandag 24 januari 2011 @ 17:08:13 #221
206345 Magenta
Full of colour
pi_91806142
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:02 schreef Fixers het volgende:
Dagelijkse kledingstijl? Nog niet echt een concreet beeld van. Heb wel ideën wat ik mooi vind, maar of het ook echt goed staat, ben nogal lang en smal. Wat haar betreft: dat van mijn avatar! :Y
Dan loont het wel die lengte een beetje op te breken met laagjes (qua kleding). Haar mèt strik of gewoon kort? :D
~Fin
pi_91828789
Heb morgen mijn eerste diagnostische gesprek, spannend :P Geen idee wat ik ver van moet verwachten :o
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:09:14 #223
296917 Abby79
Being myself!
pi_91836754
Mijn eerste gesprek was grotendeels een herhaling van het intake gesprek :P Maar het scheelt dan wel dat ik niet in het VU de gesprekken heb, maar dat ik in Gent naar het UZ ga nu :)

Heb daar 15 November m'n eerste gesprek gehad, en ondanks dat het veel leek op het gesprek bij de intake, was dit (naar m'n gevoel) veel positiever. Het had namelijk niet de insteek "hoor jij hier thuis", maar "hoe gaan we verder", en dat werkt positief :D

Afgelopen week ben ik voor de 2e keer geweest (had door de sneeuw helaas m'n afspraak in December moeten verzetten :( ), en daarbij ging het voornamelijk over vroeger, hoe ik me toen voelde, vanaf wanneer, en dat soort zaken. En dan is het nu over een maand het 3e gesprek :)

Nu heb ik alleen nog een lastige taak, het op m'n werk vertellen. Ik weet niet helemaal waarom, maar daar heb ik echt het meeste moeite mee. Bij iedereen die ik ken, familie en vrienden die weten het al, ik ga tegenwoordig bijna altijd als mezelf de deur uit, behalve als ik naar het werk ga, dan "moet" het masker weer op. En dat voelt eigenlijk niet goed... maar ik ben al maanden op zoek naar een goede manier, of een goed tijdstip om het te vertellen, maar dat blijkt nog verrassend lastig :{. Ik heb namelijk 3 "bazen", 2 echte en m'n teamleider, en die wil ik het eigenlijk allemaal tegelijk vertellen. Maar de momenten dat ze er allemaal zijn, zijn ze 99% van de tijd ook in meetings ofzo. Dus, nu denk ik maar dat ik het zometeen maar ga vertellen als er 2 van de 3 zijn, waarschijnlijk dat dat wel gaat lukken ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_91838341
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:08 schreef Magenta het volgende:

[..]

Dan loont het wel die lengte een beetje op te breken met laagjes (qua kleding). Haar mèt strik of gewoon kort? :D
Dat zal nog varieren, ik mik op wat haar betreft op 'bob-lengte'. Daar begint het aardig op te lijken en zo zal het nog wel even blijven. Heb niet zoveel behoefte in lange moeilijke gesprekken bij een werkgever waar ik toch van plan ben te vertrekken en de sfeer toch al niet je-van-het is. De strikken en accessoires komen ook wel. ;)

Donderdag zien wat coach/psych/stylist weet te maken van mijn enorme Bert unibrow. Geweldig, dat one-stop-shopping. :D
quote:
11s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:37 schreef Maisnon het volgende:
Heb morgen mijn eerste diagnostische gesprek, spannend :P Geen idee wat ik ver van moet verwachten :o
Wanneer had jij nu ook je intake gehad?
pi_91846056
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:09 schreef Abby79 het volgende:
Mijn eerste gesprek was grotendeels een herhaling van het intake gesprek :P Maar het scheelt dan wel dat ik niet in het VU de gesprekken heb, maar dat ik in Gent naar het UZ ga nu :)

Heb daar 15 November m'n eerste gesprek gehad, en ondanks dat het veel leek op het gesprek bij de intake, was dit (naar m'n gevoel) veel positiever. Het had namelijk niet de insteek "hoor jij hier thuis", maar "hoe gaan we verder", en dat werkt positief :D

Zo veel verschilt het begin dan niet :P want het was bij mij hetzelfde: grotendeels hetzelfde als het intake gesprek. Met een beetje meer een toekomstbeeld erbij, wat de verdere gesprekken inhouden en wat me te wachten staat. En zo ongeveer alle komende afspraken gepland, haha, dat is wel heel fijn :P

Ik had in december 2009 intake :P
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:42:46 #226
206345 Magenta
Full of colour
pi_91848288
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:56 schreef Maisnon het volgende:

Ik had in december 2009 intake :P
Er zat dus meer dan een jaar tussen de intake en het eerste diagnostische gesprek!? Pfff.. :N
~Fin
pi_91848827
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:42 schreef Magenta het volgende:

[..]

Er zat dus meer dan een jaar tussen de intake en het eerste diagnostische gesprek!? Pfff.. :N
Ja :') dikke fail. Ze zeiden dat het door een tekort aan psychologen kwam. Ik zou eigenlijk in juli beginnen met diagnostische gesprekken maar dat werd telkens verschoven.

Overigens was Jos weer echt zo chaotisch als iets en als je hem dan persoonlijk rustig spreekt weer harstikke aardig :P

En de psychologe begon wel echt meteen al met nou als alles goed doorgaat begin je in juni met hormonen :P terwijl ik nu zelf al helemaal eh, een heel voorzichtige instelling heb gekregen (vooral door het lange wachten) dus ik zei nou als het allemaal vanzelf loopt en doorgaat ben ik al lang blij als het op mijn verjaardag (eind augustus) zo ver is :)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 15:06:16 #228
206345 Magenta
Full of colour
pi_91849269
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:55 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Ja :') dikke fail. Ze zeiden dat het door een tekort aan psychologen kwam. Ik zou eigenlijk in juli beginnen met diagnostische gesprekken maar dat werd telkens verschoven.

Overigens was Jos weer echt zo chaotisch als iets en als je hem dan persoonlijk rustig spreekt weer harstikke aardig :P

En de psychologe begon wel echt meteen al met nou als alles goed doorgaat begin je in juni met hormonen :P terwijl ik nu zelf al helemaal eh, een heel voorzichtige instelling heb gekregen (vooral door het lange wachten) dus ik zei nou als het allemaal vanzelf loopt en doorgaat ben ik al lang blij als het op mijn verjaardag (eind augustus) zo ver is :)
Hahah ja Jos is altijd lekker chaotisch aan de telefoon :D
Maar wel fijn dat je eventueel in Juni al met hormonen zou kunnen beginnen (lijkt mij knap snel, maar wie weet! :Y )
~Fin
pi_91891414
Haarcontrole was positief! Mijn haren zijn duidelijk dikker en hebben meer kleur. Was het een jaar gelee nog behoorlijk grauw peper-en-zout achtig is het nu echt een stuk bruiner.

Nu morgen nog wat ander, ongewenst haar, laten verwijderen.
pi_91892849
Fixers dat is leuk nieuws meer gekleurde haren.

ik heb me al een tijdje bewust niet geschoren en nu groeit er pre-testo ook al zichtbaar haar op mijn kin.
aan de zijkanten heb ik ook haar daar is het zwart terwijl het op mijn kin donkerblond is.
en aan de linkerkant groeit meer haar als aan de rechterkant.
dat heeft mijn begeleider ook zei hij ( lol hij moest perse het licht aandoen om mijn beharing te bekijken)
ik voelde me uhh een beetje erg bekeken zo.
pi_91924776
Ik kom er achter dat ik binnenkort mn paspoort moet verlengen :') wordt ik vrolijk van, uh uh.
  donderdag 27 januari 2011 @ 01:18:27 #232
107792 Hexley
the Platypus
  vrijdag 28 januari 2011 @ 20:47:26 #233
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_92007475
Heeft er iemand geld te leen voor laserbehandelingen, aangezien VGZ nu bijna een jaar al nul op het rekest geeft om mijn gezicht te laten laseren? ;(

http://transgendernetwerk(...)ng-onzeker/#more-879 Mijn reactie staat onder "Feather".

*eet chocola om vrolijk te worden*

@ Maisnon ; binnenkort ga ik een auto op naam over zetten ... kostte me laatste keer ook al bijna een half uur om uit te leggen hoe de vork in de steel zit.
pi_92008354
Helaas.... Volgende week als de overstaptermijnen voor de verzekering zijn gesloten ga ik wel eens informeren bij mijn verzekeraar (ONVZ) of ze écht zo tof zijn als ze roepen in hun reclames.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 21:10:49 #235
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_92009060
Ik had overigens nog erg veel te maken met begrijpende ziekenhuizen NOT!

Ik ben bij 3 ziekenhuizen in ehv en omgeving ingeschreven. Daar was het nooit een probleem, m in het paspoort en v op de polis.
Gisteren bij het elizabeth geweest en daar wilden men mij eerst niet accepteren omdat de polis niet overeenkwam met het paspoort ...... Right. Na lang uitleggen dat het makkelijker is ivm acceptatie dat ze er beter mevr X van konden maken dan Dhr X hebben ze me toch ingeschreven als Dhr X ... Thanks, but no thanks at all. Zelfs de brief van het VU bracht geen soelaas.

Ik was van het paard gevallen namelijk woensdag en moest wat foto's maken.

Goed, zit je daar, zoeken ze natuurlijk Dhr X ; die zit er niet. Vriendelijk gebaar ik naar de Radiologe dat ik het ben (uit het zicht van andere wachtenden, thank god.)
Oh, dan heb ik verkeerd gelezen zegt ze. Totdat ze de papieren inkijkt en waarna ik natuurlijk mijn hele verhaaltje vertel. Dat was al de 2e keer en kon bijna janken.

Gelukkig was er niks aan de hand. Dus ik rijd naar huis, net als ik de oprit opdraai krijg ik een telefoontje van ... jawel, het ziekenhuis...... waar dhr X was
Verhaaltje x3

Bleek toch bij nader inzien een breuk in mijn vingerkootje te zitten.
Of ik even 100km terug naar tilburg kon. Dat was een beetje moeilijk, dus ik vroeg of ik in het plaatselijk zkh behandeld kon worden.
Dus op naar het lokale zkh.
Inschrijven.... zelfde gedonder, verhaaltje x4
Verpleegster, verhaaltje x 5
Radiologe, verhaaltje x 6
Dokter, verhaaltje x 7 Waarom werkt iedereen om elkaar heen en doen ze zo fucking moeilijk om mijn geslacht niet even te veranderen |:(
Ik hoop dat de verzekeraar zegt: dhr X kennen we niet, dus betalen we niet.
(Zie verhaaltje hierboven.)
Verzekeraar VGZ snapt overigens nog steeds niet wat transsexueel betekend......

*Eet uit frustratie nog wat chocola*

Transgenders worden imho hopeloos gediscrimineerd in Nederland
  vrijdag 28 januari 2011 @ 21:34:42 #236
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92010538
Dan voel ik me toch wel weer uitverkoren... Zelfs de gynaecoloog die ik heb is transvriendelijk.

Maar goed, verder wordt er ook (nog) niks vergoed dus mja.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 28 januari 2011 @ 21:47:22 #237
206345 Magenta
Full of colour
pi_92011422
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:47 schreef NoktetMort het volgende:
Heeft er iemand geld te leen voor laserbehandelingen, aangezien VGZ nu bijna een jaar al nul op het rekest geeft om mijn gezicht te laten laseren? ;(

http://transgendernetwerk(...)ng-onzeker/#more-879 Mijn reactie staat onder "Feather".
Ik krijg het idee dat het VGZ met twee maten meet, want ik krijgt een vergoeding voor gelaatsbehandeling tot een bedrag van ¤500 (geloof ik) per jaar. Dat zijn er stuk of drie dus, rest tot December zelf moeten betalen en nu dit kalenderjaar weer is ingegaan twee weken terug weer een declaratie gedaan, die inmiddels is vergoed.

Ik heb inmiddels 4 behandelingen down-under gehad maar nog niets vernomen van het VU over eventuele stopzetting van de vergoeding hiervan. (wellicht omdat ik op korte termijn geopereerd wordt, zal toch nog maar 1 of 2 keer zijn).

Ik zou je heel graag geld voorschieten maar heb zelf op dit moment ook geen cent te makken.. ;(
~Fin
  vrijdag 28 januari 2011 @ 23:57:35 #238
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92019733
Discussie op een Amerikaans blogforumdinges:

quote:
(...)You refer to the Netherlands, and of course, that is Ground Zero for sheer nuttiness on all matters relating to human sexuality ... for god's sake, they have legalized polygamy, and have had legal prostitution, and pretty much started the whole gay marriage thing. It would be the understatement of the century to say "they have an agenda". Who is Peggy Cohen-Ketennis and in what way is she an expert? Is she a doctor? Is she a child psychologist? Is she a pediatrician? An endocrinologist? Because somehow I doubt that, or you would have stated as much.
:')

http://www.salon.com/life(...)_open2011/index.html

't is niet leuk lezen soms.

[ Bericht 12% gewijzigd door wonderer op 29-01-2011 00:07:41 ]
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 29 januari 2011 @ 10:22:15 #239
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_92031151
@ Magenta ; In dat geval zijn het nog steeds lurkers, want ze halen je vergoeding uit je aanvullende verzekering.
Wat dus volgens het CVZ niet de bedoeling is. Met andere woorden sturen ze jou ook met een kluitje in het riet aangezien je gewoon die 10 behandelingen vergoed moet krijgen uit de basisverzekering. Ik ben dit jaar helaas niet meer aanvullend verzekerd omdat ik die 35 euro extra p.m. niet kwijt kon *Kent het verhaaltje onderhand wel*
  zaterdag 29 januari 2011 @ 12:22:16 #240
206345 Magenta
Full of colour
pi_92034153
Dat wist ik niet, typisch.
Maar goed, ze hebben bij mij ook afgedaan hoor. Zeker toen ze zo moeilijk deden om gewoon even de postaanduiding aan te passen. Als straks het meeste achter de rug is zoek ik wel een ander.
~Fin
  woensdag 2 februari 2011 @ 00:19:56 #241
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_92205719
Ik zag dat de data van de VUmc voorlichtingsavonden inmiddels bekend zijn:

Voorlichtingsavond diagnostiek en behandeling van Vrouw-Man transseksuelen (12 april 2011)
Voorlichtingsavond diagnostiek en behandeling van Man-Vrouw transseksuelen (11 mei 2011)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 2 februari 2011 @ 12:43:13 #242
206345 Magenta
Full of colour
pi_92217341
quote:
11 mei 2011 tot 27 april 2010
:')
~Fin
pi_92218316
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:43 schreef Magenta het volgende:

[..]

:')
je hebt me wel te pakken hoor ik dacht wie heeft dat niet weer opgeschreven in dit topic?
lees heel het topic door en kan het niet vinden :P
tja.
pi_92221876
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:42 schreef wonderer het volgende:
Wat zeggen de lesbo's hier als een onwetende weer eens met de "je bent gewoon homo" aan komt zetten om transseksualiteit te bagatelliseren?
Dan moet je zeggen: Kijk de film Boys don't cry.
  woensdag 2 februari 2011 @ 14:29:30 #245
206345 Magenta
Full of colour
pi_92222197
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 13:06 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

je hebt me wel te pakken hoor ik dacht wie heeft dat niet weer opgeschreven in dit topic?
lees heel het topic door en kan het niet vinden :P
tja.
2e linkje (1e heeft dezelfde fout trouwens) van de post van Joanne, maar dat had je inmiddels wel gevonden denk ik? :)
~Fin
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:44:23 #246
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_92316372
*O* Joepie, ik heb het groene licht gekregen! *O*
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:47:00 #247
206345 Magenta
Full of colour
pi_92319157
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:44 schreef Joanne35 het volgende:
*O* Joepie, ik heb het groene licht gekregen! *O*
*O* Gefeliciteerd! *O*
~Fin
pi_92325880
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:44 schreef Joanne35 het volgende:
*O* Joepie, ik heb het groene licht gekregen! *O*
Fijn nieuws.
Hoorde je dat vandaag?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 15:19:31 #249
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_92326370
Ja, gisteren was er een teamoverleg, en ik heb ze deze ochtend maar even gebeld voor de uitkomst. Maar mijn psycholoog had natuurlijk al wel gemeld dat ze me voor ging dragen, dus het was niet geheel onverwacht. :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_92326893
ik kom volgende maand in het teamoverleg, had eigenlijk al dit overleg kunnen zijn maar ik wilde eerst mijn PO terug.
iig wordt het dus eind februari bloed prikken enzo en kom ik in de vergadering.
Mijn psychologe is positief maar wil me zo rustig mogelijk de tijd geven met het oog opdat ik bij de GGZ loop dus.
Ergens vind ik dat wel goed, trouwens er werd me gevraagd actief mee te denken iets wat ik helemaal niet gewend ben.

Maar goed jullie kunnen je voorstellen dat ik deze maand maar lang vind duren.
;)
pi_92327256
Wat wel grappig was gisteren op mijn werk een gesprek tussen mij en 2 collegas.
Het ging over de penis en eigenlijk had ik zoiets van moet dat nu weer?
Dus ik flap eruit straks heb ik de jongste penis van jullie allemaal.
Kijkt hij me aan zegt ie : tegen de tijd dat je penis aangenaaid wordt maken ze die penis toch wel goed vast he?
Ik jazeker hoezo dan?
Nou als ze m niet goed vastmaken valt ie ervanaf tijdens de seks!
Echt ik ben maar naar de wc gelopen want ik kon mijn lachen niet inhouden.
En wat beek het was nog serieus bedoeld ook van diegene die dat vroeg.
De andere collega hehe tegen die tijd heb je eindelijk reden om je geslachtsdeel ergens anders voor te gebruiken als om mee te plassen.
pi_92329500
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:44 schreef Joanne35 het volgende:
*O* Joepie, ik heb het groene licht gekregen! *O*
  vrijdag 4 februari 2011 @ 17:55:06 #253
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92333524
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:44 schreef Joanne35 het volgende:
*O* Joepie, ik heb het groene licht gekregen! *O*
Woei!

en Droppie, sterkte met wachten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 7 februari 2011 @ 11:00:17 #254
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_92451188
En na het goede nieuws volgt nu het slechte nieuws: Ik moet 3 tot 6 maanden stoppen met de Finasteride voordat je sperma kunt laten invriezen. Ze hebben geen enkele zaadcel gevonden, en het duurt ongeveer 3 maanden om nieuwe cellen te produceren (had ik niet verwacht dat dat zo lang zou duren). Ik wou mijn opties juist openhouden, maar nu sta ik opeens voor een heel moeilijke keuze: wachten of meteen beginnen met hormonen en voorgoed onvruchtbaar worden.

Ik neig er naar om meteen te beginnen, want nog langer wachten trek ik denk ik niet meer. Maar het valt me veel zwaarder dan ik verwacht had ;(
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 7 februari 2011 @ 11:03:03 #255
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92451268
Da's kut, da's wel heel lang ja... bah. Sterkte met de beslissing (die je eigenlijk al gemaakt lijkt te hebben).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 7 februari 2011 @ 11:12:41 #256
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_92451575
Nou, ik heb nog een week of 3 om er over na te denken, dan heb ik pas mijn afspraak met de endo.

Wel een snelle reactie trouwens, zit jij nou echt continu te kijken hier of er al een nieuwe post is? Of heeft fok tegenwoordig een RSS-feed die ik nog niet ontdekt heb? :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 7 februari 2011 @ 11:14:44 #257
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92451633
Je hoeft fok niet meer te F5'en, de index update vanzelf. Dus ik heb gewoon standaard MyAT open die elke 15 alle nieuwe posts laat zien ;)

Maar ik ga nu naar bed, het is laat :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 7 februari 2011 @ 11:18:24 #258
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_92451749
Ah, natuurlijk, inderdaad wel handig ja :)

Slaap ze :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:27:34 #259
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_92506484
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:00:16 #260
206345 Magenta
Full of colour
pi_92508066
quote:
Ja dat soort dingen houdt sommige mensen blijkbaar bezig 8)7

BTW: Deze week intake chirurg *O*
~Fin
  woensdag 9 februari 2011 @ 09:16:36 #261
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_92534809
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:00 schreef Magenta het volgende:
Ja dat soort dingen houdt sommige mensen blijkbaar bezig 8)7
Nu ja, op zich is het niet eens zo'n vreemde vraag. Alleen iedereen in die draad roept maar van alles zonder er echt over nagedacht te hebben of er iets van af te weten.

Overigens enigszins gerelateerd hieraan, in Wisconsin in de V.S. heeft een rechter een wet die hormoontherapie bij gevangenen verbiedt van tafel geveegd, en deze beslissing is nu in een hoger beroep bekrachtigd. De staat Wisconsin was van mening dat er ook alternatieven zijn zoals psychotherapie, maar de rechters gaven aan dat hormoontherapie de enige juiste behandeling is voor transseksualiteit en dat de behandeling daarom niet geweigerd mag worden.

quote:
BTW: Deze week intake chirurg *O*
^O^
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:12:35 #262
206345 Magenta
Full of colour
pi_92595330
Zo dat was wel even een heftig dagje, van afdeling naar afdeling hollen, vragengesprekken, medische foto's, gegevenscheck etc. maar wel het blijde nieuws dat ik volgende maand al kan worden geopereerd! (en daar ben ik HEEL blij mee *O* , wel heel onwerkelijk na al die tijd).
~Fin
pi_92596324
magenta: Top.
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:05:53 #264
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92597498
Volgende maand al? :D Wow. Succes!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:55:49 #265
206345 Magenta
Full of colour
pi_92603266
Thx beide :* . Ik had april/mei in mn hoofd dus dit was een aangename verrassing :)
~Fin
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:16:39 #266
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_92604524
Wat heeft Danique een fijne ouders. O+ In dat filmpje van Het Academisch Ziekenhuis.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_92648712
Hoi allemaal.

Ik ben M2F en heb in november vorig jaar heb ik de knoop voor mezelf doorgehakt om eindelijk een eerste stap te nemen naar geslachtsverandering. Het idee speelde al jarenlang in mijn hoofd maar ik had altijd het gevoel dat het 'alleen maar voor anderen' was.

Ik ben de eerste weken gaan zoeken naar informatie op internet maar het viel me op dat er echt maar heel weinig te vinden is over welke stappen je zou kunnen ondernemen om het proces in gang te zetten. Ondertussen speelden allerlei twijfels nog steeds bij mij, ik had het gevoel dat mijn leven al helemaal op zijn kop stond en ik was nog niet eens echt begonnen. Iedereen had het natuurlijk over het genderteam in Amsterdam. Maar hoe meer ik daarover las en hoorde, hoe meer ik echt wist dat ik daar gewoon niet aan wou beginnen. Een wachttijd van maanden was echt iets waar ik geen zin in had. Dus heb ik het genderteam ge-emaild en gevraagd of ze me konden doorverwijzen naar iemand in mijn eigen buurt (Eindhoven) zodat ik zelf mijn eigen weg kon kiezen (sneller!). Dat hebben ze gedaan, en ik heb inmiddels bij een plaatselijke psychiater een intake achter de rug, met volgende maand meer afspraken.

Ik vind waar ik nu al zit de wachttijden al wel erg lang, twee maanden tussen intake en vervolggesprek is heel lang als je zelf ondertussen alleen maar in spanning zit af te wachten. Een trans vriendin uit Amerika is in december begonnen met de eerste gesprekken en is inmiddels al aan de hormonen. Ik voel me heel gefrustreerd dat dat hier niet ook kan.

En daarom vraag ik me af, waarom is iedereen zo verschrikkelijk dol op de genderteams? Het lijkt wel alsof ze een monopolie hebben op het behandelen van genderdysforie en dat kan toch echt niet kloppen volgens mij. Ik vind de wachttijden echt idioot lang en ik heb ook het idee dat je niet eens echt als mens behandeld wordt daar. Dus wat is nou precies het belang van het genderteam? Zijn alternatieve routes zoals ik heb gekozen niet ook gewoon mogelijk?
  vrijdag 11 februari 2011 @ 18:49:40 #268
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92648933
Volgens mij zijn die protocollen er vooral voor de verzekering. Die betalen alleen als het volgens bepaalde regels gaat. Je vriendin uit Amerika moet waarschijnlijk alles zelf betalen (overigens houden de meeste therapeuten daar wel drie maanden aan voor je aan de hormonen mag, maar goed, ook niet iedereen).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_92649041
Wil dat dan zeggen dat de verzekering niet uitbetaalt als je niet bij de VU behandeld wordt? Dat lijkt me toch erg sterk...
  vrijdag 11 februari 2011 @ 18:53:16 #270
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92649107
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 18:51 schreef Rua42 het volgende:
Wil dat dan zeggen dat de verzekering niet uitbetaalt als je niet bij de VU behandeld wordt? Dat lijkt me toch erg sterk...
Geen idee, ik heb geen ervaring met het traject in Nederland, maar ik zou het toch maar even navragen bij je zorgverzekeraar. Therapie misschien wel, maar als jouw therapeut niet "officieel" de diagnose GID mag stellen, zal je verzekering waarschijnlijk ook zeggen, betaal die hormonen maar lekker zelf, iedereen kan wel iets zeggen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_92649292
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 18:53 schreef wonderer het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb geen ervaring met het traject in Nederland, maar ik zou het toch maar even navragen bij je zorgverzekeraar. Therapie misschien wel, maar als jouw therapeut niet "officieel" de diagnose GID mag stellen, zal je verzekering waarschijnlijk ook zeggen, betaal die hormonen maar lekker zelf, iedereen kan wel iets zeggen.
Dan ga ik nog liever op zoek naar een wat meer flexibele verzekeraar dan dat ik door die hele heisa bij de VU moet gaan. Ik zie dat echt helemaaaaal niet zitten. En daarnaast kan ik me niet voorstellen dat als je gewoon een geneesmiddel voorgeschreven krijgt door iemand die daartoe bevoegd is (en een psychiater is dat) dat de verzekering dan zegt 'ga maar naar iemand anders en doe alles maar opnieuw'.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 19:02:44 #272
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92649509
Ik weet het ook niet zeker, hoor. Maar ik zou niet weten waarom al die mensen anders allemaal via de VU gaan als het ook makkelijker kan. Dus vraag het gewoon na voor de zekerheid, voor je voor nare verrassingen komt te staan. Dat zou toch sneu zijn nu je net de knoop hebt doorgehakt :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 11 februari 2011 @ 19:58:31 #273
206345 Magenta
Full of colour
pi_92652086
Tja voor mij was het destijds simpel; of naar het VU (ver weg) of Groningen (nog verder weg). Niemand gaat voor zijn of haar plezier maanden in de wacht staan, maar het geeft je in ieder geval de tijd om andere dingen op te pakken (laser-epilatie bijvoorbeeld). Het is een vervelend iets en je zou het inderdaad een soort van monopolie kunnen noemen. Maar zoals wonderer al zei; dan krijg wel je hormonen en operatie vergoed, dat kunnen ze in Amerika niet zeggen. Als ik die mensen zie met potten met bijeengeschraapte kwartjes en dollarbriefjes om hun operatie bijeen te sparen word ik daar ook niet bepaald vrolijk van.
~Fin
pi_92653497
Maar wil je dus zeggen dat in het traject waar ik nu in zit, ik hormonen dus niet vergoed krijg? Eerlijk gezegd vind ik dat nog niet eens zo erg als het maar betaalbaar is. Ik zou natuurlijk wel graag een manier willen vinden om het toch vergoed te krijgen, en dan wel het liefst zonder VU... anders word ik echt helemaal gek van mezelf volgens mij. ><
pi_92654668
Ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar de VU wachttijd kan je heel nuttig besteden door allerlei voorbereidingen (laseren -op eigen kosten-, familie, werk, jezelf op full time leven). De VU bepaalt niet hoe je leven eruit gaat zien. Het is slechts een tool voor wat hulpmiddelen.

Volgens mij moet je de diagnostische fase via de VU/UMCG doen om het vergoed te krijgen. Met groen licht kan je wel de operatie in het buitenland naar Nederlandse normen vergoed krijgen, zolang de diagnostische fase cfm de SOC verricht is. Maar het loont de moeite het verhaal over de vergoedingen vooraf met de verzekeraar 'dicht te timmeren'. Ik ben er niet zeker van.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 21:09:24 #276
107792 Hexley
the Platypus
pi_92655287
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:16 schreef Joanne35 het volgende:

Nu ja, op zich is het niet eens zo'n vreemde vraag. Alleen iedereen in die draad roept maar van alles zonder er echt over nagedacht te hebben of er iets van af te weten.
Die niet zo vreemde vraag, is blijkbaar wel een redelijk moeilijke vraag.

Hoe het in Nederland zit dunno, in Spanje kijkt men bij binnenkomst wat er @ ID / paspoort staat en daar dumpt men je dan. Wel of geen SRS is niet "interessant". Als het geslacht @ ID verandert is en je zou toch liever ... Tja, "pech" dat kan niet. Maar als het niet verandert is kun je zelf een "verhuis" verzoek doen, hoe het precies zit zou ik na moeten kijken iig moet je een hele lading papier mee sturen, dokter psycho enz. enz... Mocht iemand op het idee komen om op vakantie een lading XTC pillen mee te slepen, dan leggen ze je dat wel gratis en voor niets uit.
Net als speciale regeltjes voor douches, fouilleren enzo.

Ow, iets wat ook grappig om te weten is, mocht je met eten kieskeurig wezen, je hebt ook recht op vegetarisch voedsel.
pi_92658267
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:58 schreef Onderweg het volgende:
Ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar de VU wachttijd kan je heel nuttig besteden door allerlei voorbereidingen (laseren -op eigen kosten-, familie, werk, jezelf op full time leven). De VU bepaalt niet hoe je leven eruit gaat zien. Het is slechts een tool voor wat hulpmiddelen.

Volgens mij moet je de diagnostische fase via de VU/UMCG doen om het vergoed te krijgen. Met groen licht kan je wel de operatie in het buitenland naar Nederlandse normen vergoed krijgen, zolang de diagnostische fase cfm de SOC verricht is. Maar het loont de moeite het verhaal over de vergoedingen vooraf met de verzekeraar 'dicht te timmeren'. Ik ben er niet zeker van.
En dat zijn nou net de dingen waar ik op het moment de meeste begeleiding bij nodig heb. Dat ik me zeker voel van wat ik wil doen wil niet zeggen dat het daardoor makkelijker wordt... Op het moment voel ik me in een soort van limbo zitten en ik heb heel veel behoefte aan zekerheid en steun. Ik denk niet dat ik dat maandenlang op eigen kracht volhou... :'(
  vrijdag 11 februari 2011 @ 22:30:47 #278
206345 Magenta
Full of colour
pi_92659463
Ik denk dat een 'én-én' situatie wel eens uitkomst zou kunnen bieden. Informeer bij het Genderteam (VU dus) wat de mogelijkheden zijn (t.b.v het voortraject), misschien kan er tussenoplossing komen die én op dit moment je steun kan bieden én je perspectief op de langere termijn biedt. Ik durf daar niets over te zeggen, maar niet geschoten..
~Fin
  vrijdag 11 februari 2011 @ 22:32:18 #279
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_92659548
Hoi Rua,

Heb je die psychiater wel gevraagd of hij je ook daadwerkelijk hormonen voor wil schrijven zodra hij een diagnose heeft gesteld?

De meeste transseksuelen die niet via een genderteam in transitie willen gaan komen bij Tanja van Hengel terecht. Zij is een vrijgevestigde psycholoog die mensen doorverwijst naar een endocrinoloog zodra ze de diagnose heeft gesteld. Ze schrijft ook een SRS-brief zodra mensen de real life test er op hebben zitten zodat je in het buitenland geopereerd kunt worden als je dat wil. Tegenwoordig raadpleegt ze ook een 2e psycholoog voor een 2nd opinie, De route via Tanja van Hengel wordt in principe volledig vergoed door de verzekering, alhoewel je er misschien wel wat meer moeite voor moet doen.

Voor zover ik wist was Tanja van Hengel de enige mogelijkheid om de genderteams te omzeilen tot nu toe, dus als jouw psychiater al dit soort zaken ook wil doen is dat op zich goed nieuws. Als hij netjes aan de International Standards of Care voldoet zal de verzekering het dan ook gewoon moeten vergoeden volgens mij.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_92659573
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 22:30 schreef Magenta het volgende:
Ik denk dat een 'én-én' situatie wel eens uitkomst zou kunnen bieden. Informeer bij het Genderteam (VU dus) wat de mogelijkheden zijn (t.b.v het voortraject), misschien kan er tussenoplossing komen die én op dit moment je steun kan bieden én je perspectief op de langere termijn biedt. Ik durf daar niets over te zeggen, maar niet geschoten..
De psychiater/psycholoog waar ik nu bij onder behandeling ben is me aangeraden door het genderteam, dus ik denk dat ik daar in elk geval wel redelijk goed bij zit. Ik vraag me alleen af of het inderdaad de hulp is die ik echt nodig heb...
  vrijdag 11 februari 2011 @ 22:37:04 #281
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_92659781
Rua: Het genderteam heeft mij indertijd ook doorverwezen naar een gendertherapeut, alleen zij wou me niet helpen bij een daadwerkelijke transitie (hormonen + SRS brief). Ze hielp me alleen om alle zaken op een rijtje te kunnen zetten, daarna moest ik alsnog door naar het genderteam, Overigens helpt het wel iets als je al wat voorwerk hebt gedaan, ik ben vrij vlot bij de VU door de diagnostische fase heengerold. Allleen de wachttijd er voorafgaande was wel een grote ellende,

Als je psychiater geen hormonen wil voorschrijven kan je je beter nu al aanmelden bij het genderteam zodat je i.i.g. al op de wachtlijst komt te staan. Of je moet naar Tanja van Hengel stappen, zij heeft ook een wachtlijst, maar die is minder lang dan bij het genderteam,

De wachtlijst in Groningen valt op zich ook wel mee geloof ik, alhoewel je daar ook zo een jaar verder bent voordat je je eerste hormonen krijgt voorgeschreven.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 11 februari 2011 @ 22:43:42 #282
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92660119
Waarom zou een psycholoog dat eigenlijk niet willen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_92660513
Als iemand me kan helpen dingen op een rijtje te zetten dan is dat wel fijn. Op het moment voel ik me vrij zeker van mijn zaak maar écht zeker voel ik me pas als iemand met verstand van zaken dat ook zegt. Ik weet wel dat mensen vast zullen zeggen dat ik me niks moet laten aanpraten, maar ja zo ben ik nu eenmaal, ik geloof op het moment niet echt in mezelf. Al mijn vrienden zeggen dat ik er al lang klaar voor ben en dat ik het kan, ik lijk de enige te zijn die dat nog niet vindt.

Ik heb mijn eerstvolgende afspraak op 3 maart en dan begint de diagnose, 31 maart krijg ik daar de resultaten van. Ik weet nog niet wat daar uit gaat komen en ik ben eerlijk gezegd ook een beetje bang dat het niet is wat ik wil horen. Maar ik denk dat dat vooral het beslissende punt gaat worden voor mij.

Ik kan mezelf wel aanmelden bij het gender team, maar is dat helemaal vrijblijvend? Want je weet nooit wat er gebeurt ondertussen, en ik wil me op dit moment nog even tot niks verplichten. Ik had ook allerlei enge verhalen gehoord over dat het genderteam je pas wil behandelen als alle hormonen uit je lichaam zijn. Dus als je ze al via een andere weg krijgt, dat je eerst een tijd van de hormonen af zou moeten voordat je ze weer van hun kan krijgen. Weet iemand daar iets van?

In elk geval alvast heel erg bedankt voor alle uitleg en hulp, het voelt heel fijn om mensen in de buurt te hebben die me verder kunnen helpen!
  vrijdag 11 februari 2011 @ 22:57:15 #284
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92660831
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 22:51 schreef Rua42 het volgende:
Als iemand me kan helpen dingen op een rijtje te zetten dan is dat wel fijn. Op het moment voel ik me vrij zeker van mijn zaak maar écht zeker voel ik me pas als iemand met verstand van zaken dat ook zegt. Ik weet wel dat mensen vast zullen zeggen dat ik me niks moet laten aanpraten, maar ja zo ben ik nu eenmaal, ik geloof op het moment niet echt in mezelf. Al mijn vrienden zeggen dat ik er al lang klaar voor ben en dat ik het kan, ik lijk de enige te zijn die dat nog niet vindt.
Ik denk dat je jezelf vooral moet afvragen "wat verwacht ik van transitie" en "waarom wil ik het".
quote:
Ik heb mijn eerstvolgende afspraak op 3 maart en dan begint de diagnose, 31 maart krijg ik daar de resultaten van. Ik weet nog niet wat daar uit gaat komen en ik ben eerlijk gezegd ook een beetje bang dat het niet is wat ik wil horen. Maar ik denk dat dat vooral het beslissende punt gaat worden voor mij.

Ik kan mezelf wel aanmelden bij het gender team, maar is dat helemaal vrijblijvend? Want je weet nooit wat er gebeurt ondertussen, en ik wil me op dit moment nog even tot niks verplichten. Ik had ook allerlei enge verhalen gehoord over dat het genderteam je pas wil behandelen als alle hormonen uit je lichaam zijn. Dus als je ze al via een andere weg krijgt, dat je eerst een tijd van de hormonen af zou moeten voordat je ze weer van hun kan krijgen. Weet iemand daar iets van?
Mijn maatje heeft zich aangemeld en heeft intake gehad en is daarna naar Duitsland verhuisd voor een poosje. Ze zeiden daar, als je in Duitsland iets vindt, laat het ons dan weten, en zo niet, dan sta je in ieder geval op de lijst. Dus dat lijkt me wel vrijblijvend. Je kunt je altijd aanmelden, lijkt me niet dat ze je iets kunnen verplichten.
quote:
In elk geval alvast heel erg bedankt voor alle uitleg en hulp, het voelt heel fijn om mensen in de buurt te hebben die me verder kunnen helpen!
Support groepen zijn inderdaad erg belangrijk. Zit er bij jou niet iets in de buurt waar je met gelijkgestemden kunt praten?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 11 februari 2011 @ 23:02:43 #285
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_92661135
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 22:43 schreef wonderer het volgende:
Waarom zou een psycholoog dat eigenlijk niet willen?
Ik denk dat het eerder een kwestie van niet durven is. Het blijft een zelfgediagnosticeerd iets, een psycholoog kan niet bepalen of jij transseksueel bent of niet. Maar als psycholoog krijg je wel de schuld als er iets mis gaat. Dat is ook een beetje hun eigen schuld omdat ze in Nederland nog steeds het gatekeeper-model hanteren ipv het informed-consent-model dat ze in sommige andere landen steeds meer toepassen, waarbij de patient zelf verantwoordelijk is voor de beslissing om het traject in te gaan en niet de psycholoog.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 11 februari 2011 @ 23:05:56 #286
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92661311
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 23:02 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik denk dat het eerder een kwestie van niet durven is. Het blijft een zelfgediagnosticeerd iets, een psycholoog kan niet bepalen of jij transseksueel bent of niet. Maar als psycholoog krijg je wel de schuld als er iets mis gaat. Dat is ook een beetje hun eigen schuld omdat ze in Nederland nog steeds het gatekeeper-model hanteren ipv het informed-consent-model dat ze in sommige andere landen steeds meer toepassen, waarbij de patient zelf verantwoordelijk is voor de beslissing om het traject in te gaan en niet de psycholoog.
Ooh. Ja, dan snap ik het wel.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 11 februari 2011 @ 23:06:32 #287
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92661345
Hier ook maar even trouwens

-

Tien maanden verschil.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_92661968
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 22:57 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik denk dat je jezelf vooral moet afvragen "wat verwacht ik van transitie" en "waarom wil ik het".

[..]

Mijn maatje heeft zich aangemeld en heeft intake gehad en is daarna naar Duitsland verhuisd voor een poosje. Ze zeiden daar, als je in Duitsland iets vindt, laat het ons dan weten, en zo niet, dan sta je in ieder geval op de lijst. Dus dat lijkt me wel vrijblijvend. Je kunt je altijd aanmelden, lijkt me niet dat ze je iets kunnen verplichten.

[..]

Support groepen zijn inderdaad erg belangrijk. Zit er bij jou niet iets in de buurt waar je met gelijkgestemden kunt praten?
Ik heb eigenlijk online al mijn eigen vriendenkring, en daar voel ik me heel goed bij, ik heb veel steun bij ze. Ze hebben me al jarenlang als vrouw gezien en dat heeft mij heel erg veel ruimte gegeven om dingen binnen een veilige omgeving te verkennen. Vandaar dat ik mezelf die vragen zeker al heb gesteld. Ik ben eigenlijk juist pas begonnen het proces in gang te zetten toen ik zeker wist dat het aan mezelf voorbij laten gaan de fout van mijn leven zou worden. En in de afgelopen maanden heb ik er geen dag niet aan gedacht, ik heb heel veel vragen aan mezelf gesteld, ik heb ze ook aan anderen gesteld. Vandaar ook dat mensen zeggen, jij bent er allang klaar voor meid. Zij zien blijkbaar iets dat ik nog niet zie... en mijn hoop is dat de psycholoog mij kan helpen dat zelf ook duidelijk te krijgen en ernaar te handelen.

Maar omdat niemand van mijn vrienden in Nederland woont konden ze me nooit verder helpen met de gang van zaken hier. Dit is eigenlijk mijn eerste poging om daar wat meer over te weten te komen, en ik ben heel blij dat de reacties positief zijn dus nog steeds heel erg bedankt daarvoor. Ik vind het idee om naar zo'n groep te gaan echt doodeng, ik vind contact via internet veel fijner. Dat geeft mij wat meer ruimte om na te denken en is het niet meteen een zee van nieuwe indrukken waarin ik helemaal onderuit ga. Ik ken mezelf maar al te goed, helaas... ;(

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 23:02 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik denk dat het eerder een kwestie van niet durven is. Het blijft een zelfgediagnosticeerd iets, een psycholoog kan niet bepalen of jij transseksueel bent of niet. Maar als psycholoog krijg je wel de schuld als er iets mis gaat. Dat is ook een beetje hun eigen schuld omdat ze in Nederland nog steeds het gatekeeper-model hanteren ipv het informed-consent-model dat ze in sommige andere landen steeds meer toepassen, waarbij de patient zelf verantwoordelijk is voor de beslissing om het traject in te gaan en niet de psycholoog.
Ik heb die vraag ook gesteld bij het intakegesprek een maand geleden. Ik had het gevoel dat ik mezelf zou moeten gaan verantwoorden en hun moeten overtuigen van de juistheid mijn eigen keuze. Maar zij (de psychiater) verzekerde mij dat het uiteindelijk mijn keuze zou worden, en als ik zeker weet dat ik het wil dan zullen ze echt geen nee zeggen. Dus ik begrijp daaruit dat ze me niet zullen proberen tegen te houden als ik echt volhard in mijn wens. Misschien is er toch nog hoop of heb ik toevallig geluk gehad?

[ Bericht 0% gewijzigd door Rua42 op 11-02-2011 23:22:27 ]
pi_92663166
Ik zou van het genderteam alleen verwachten dat zij beoordelen of er geen andere (contra-)indicaties voor een (fysieke) transitie zijn.

Bij mijn intake werd mij verteld, dat ik vooral door moest gaan met mijn leven bepalen en niet moest gaan wachten totdat het genderteam iets voor mij zou beslissen. Daar was ik toch al mee bezig, dus ik sloeg er niets stijl van achterover. Maar het genderteam lijkt mij geen plek voor mensen die er nog niet met zichzelf uit zijn.

Ik verwacht van het genderteam niet het verlossende woord of ik trans ben. Het enige wat ik wil weten of zij bereid zijn de scalpel te hanteren....

En inschrijven verplicht tot niets. Wil je niet verder dan trek je je terug. Met die gedachte (ik overwoog nog een alternatieve route) heb ik mij alvast ingeschreven een jaartje terug.
pi_92663324
Ik zit op het moment nog niet echt lekker in mijn vel, dus iemand om tegen te praten zou me toch heel erg kunnen helpen alvast die eerste stappen te zetten. En bovendien, wat voor stappen dat kunnen zijn is voor mij ook nog niet echt duidelijk... ik had toch begrepen dat het vrij normaal was eerst met hormonen te beginnen.

Het is natuurlijk ook nog mogelijk (maar hopelijk onwaarschijnlijk) dat ik me nu inschrijf en nog niet eens klaar ben als de intake eenmaal begint. Wat moet ik dan doen, zeggen dat ze nog meer even moeten wachten? Of sta ik dan meteen weer onderaan de lijst?

[ Bericht 39% gewijzigd door Rua42 op 12-02-2011 00:04:36 ]
  zaterdag 12 februari 2011 @ 00:56:46 #291
206345 Magenta
Full of colour
pi_92666546
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 23:06 schreef wonderer het volgende:
Hier ook maar even trouwens

[ afbeelding ] - [ afbeelding ]

Tien maanden verschil.
:Y ^O^
~Fin
pi_92670099
@Rua: ik heb tot nog toe alleen de intake gehad bij het VU. Dat is echt een eerste schifting waar ze erachter proberen te komen of jet tenminste "zeker géén genderdysforie hebt". Een diagnose voor de diagnose dus. Er is mij toen ook duidelijk gemaakt dat je op ieder moment kunt stoppen.

'Er niet klaar voor zijn' bestaat naar mijn idee niet daar is dat het hele diagnoseproces juist zo lang voor. Je kan er wel 'vroeg bij zijn' althans dat vond de intakepsycholoog van mij. Die hield ook wel de optie open dat ik mischien gewoon een 'vrouwelijke man' ben. Voelde ik me wel lichtelijk beledigd door, maar ik schijn dat uit te stralen. Mijn eigen ouders dachten dat 'k homo was, tot ik met een meisje thuiskwam. Zelfs mensen die mij nooit hebben gesproken hebben het over 'die homo' die met mijn partner op de bus stonden te wachten.

De tips die ik hier in het topic heb opgepikt: wacht niet op het genderteam en ga er niet vanuit dat die pillen het wondermiddel zijn. Begin zelf, en ga zover je kunt met je transitie.

Bij mij geeft dat een goed gevoel, ik voel me echt beter en vrolijker nu ik een doel voor ogen heb en nu er zo af en toe kleine vorderingetjes gemaakt zijn. Een van de kerstdagen heb ik thuis doorgebracht met mijn partner in een LBD. Dat was een persoonlijke overwinning dat gaf zicht op een toekomst met een leven zoals ik dat wil. Onlangs heb ik mijn wenkbrauwen eens goed onder handen laten nemen, een enorme stap vooruit. (al voelde ik na een uur plukken zo beurs dat we zijn gestopt, er kan nog meer weg).

Tijdens de intake bij het VU werd mij ook geadviseerd om een lokale psych te zoeken voor extra begeleiding. Daar hebben ze bij het VU niet echt tijd voor, de psychologen zijn daar voornamelijk bezig met diagnosticeren. Ik heb dat dus ook gedaan en heb binnenkort het eerste 'echte' gesprek na de kennismaking een week of twee terug.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 08:45:10 #293
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_92670129
Als er een homo op je valt, betekent dat wel dat je passabel bent, toch? :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_92670303
@Rua42 Je hebt nu toch contact met een lokale psych? Dus dat lijkt mij een prima eerste stap als je jezelf beter wilt voelen en wat dingetjes 'ontward' wilt hebben. Als de kans er is dat je ooit een srs wilt, schrijf je gewoon in bij het VU of het UMCG (min of meer afhankelijk van de woonplaats). Je krijgt echt geen negatieve aantekening op jouw id als je je voortijdig terugtrekt ;-)

De Standards of Care geven aan dat het verstrekken van hormonen en het full time leven in het gewenste geslacht, vrij dicht bij elkaar liggen, en hormoonverstrekking pas na een aantal diagn. sessies gebeurt. M.a.w., als je gaat slikken zal je de jurk moeten gaan aantrekken, als je je aan het protocol wilt houden tenminste.

Probeer eerst bij jezelf uit te vinden waar je op dit moment wat rustiger van wordt en wat jou de tijd geeft om bij jezelf 'diep in je gevoelens te gaan'. Ik vind een transitie mentaal redelijk pittig dus onderschat dat niet. En waar iedereen vol over is (pillen en operatie) zijn uiteindelijk hulpmiddelen (belangrijk, dat wel) om in de gewenste rol te gaan leven. Hormonen maken het gemakkelijker om er als het gewenste geslacht uit te zien, geven jou het gevoel dat je er beter uit ziet, en doen zeker wat met jouw emoties.

Maar het doel van het VU is normaal gesproken, jou te laten leven als vrouw. Dus de eerste stap zou volgens mij zijn, proberen uit te vinden hoe ver jouw GD gaat (niet iedereen hoeft 'all the way' te gaan om gelukkig te worden). Ikzelf heb er veel baat bij mijzelf de ruimte te gunnen als ik denk het nodig te hebben. Het afgelopen jaar heb ik meer over mijzelf ontdekt dan de rest van mijn leven. Laat je niet in een tempo persen als het niet bij je past op dat moment. Gun jezelf tijd en rust om deze ontdekkingsreis goed te doorlopen.

@wonderer Hmm, passabel als wat precies? Ik word meestal nogal misselijk van dat hele passabiliteitsgedoe. Uiteindelijk moet je met jezelf kunnen leven als je in de spiegel kijkt. Passabel zijn is een beetje als eten. De één vindt dit lekker en de ander dat :-)
  zaterdag 12 februari 2011 @ 11:33:56 #295
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_92673148
quote:
Op zaterdag 12 februari 2011 08:45 schreef wonderer het volgende:
Als er een homo op je valt, betekent dat wel dat je passabel bent, toch? :')
Had je sjans? :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_92674553
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 08:38 schreef Fixers het volgende:
@Rua: ik heb tot nog toe alleen de intake gehad bij het VU. Dat is echt een eerste schifting waar ze erachter proberen te komen of jet tenminste "zeker géén genderdysforie hebt". Een diagnose voor de diagnose dus. Er is mij toen ook duidelijk gemaakt dat je op ieder moment kunt stoppen.

'Er niet klaar voor zijn' bestaat naar mijn idee niet daar is dat het hele diagnoseproces juist zo lang voor. Je kan er wel 'vroeg bij zijn' althans dat vond de intakepsycholoog van mij. Die hield ook wel de optie open dat ik mischien gewoon een 'vrouwelijke man' ben. Voelde ik me wel lichtelijk beledigd door, maar ik schijn dat uit te stralen. Mijn eigen ouders dachten dat 'k homo was, tot ik met een meisje thuiskwam. Zelfs mensen die mij nooit hebben gesproken hebben het over 'die homo' die met mijn partner op de bus stonden te wachten.

De tips die ik hier in het topic heb opgepikt: wacht niet op het genderteam en ga er niet vanuit dat die pillen het wondermiddel zijn. Begin zelf, en ga zover je kunt met je transitie.

Bij mij geeft dat een goed gevoel, ik voel me echt beter en vrolijker nu ik een doel voor ogen heb en nu er zo af en toe kleine vorderingetjes gemaakt zijn. Een van de kerstdagen heb ik thuis doorgebracht met mijn partner in een LBD. Dat was een persoonlijke overwinning dat gaf zicht op een toekomst met een leven zoals ik dat wil. Onlangs heb ik mijn wenkbrauwen eens goed onder handen laten nemen, een enorme stap vooruit. (al voelde ik na een uur plukken zo beurs dat we zijn gestopt, er kan nog meer weg).

Tijdens de intake bij het VU werd mij ook geadviseerd om een lokale psych te zoeken voor extra begeleiding. Daar hebben ze bij het VU niet echt tijd voor, de psychologen zijn daar voornamelijk bezig met diagnosticeren. Ik heb dat dus ook gedaan en heb binnenkort het eerste 'echte' gesprek na de kennismaking een week of twee terug.
Ik denk dat ik misschien mijn prioriteiten verkeerd heb... maar voor mij hebben hormonen altijd de transitie gesymboliseerd. Ik heb gevoel dat ik eigenlijk pas 'echt' begonnen ben als ik daaraan begin... hormonen zijn binnen de transitie een doel op zich geworden voor mij.

En mijn idee was ook om juist tijdens die periode de transitie gaandeweg echt op gang te brengen. Anderen waarmee ik heb gepraat hebben me verteld dat ze dat ook zo hebben gedaan. Mijn vriendin in Amerika bijvoorbeeld (die na een maand al hormonen kreeg) leeft nu nog helemaal als man in het dagelijks leven en heeft haar ouders nog niet eens verteld dat ze hormonen krijgt. En verder heb ik me ook laten vertellen dat depressie misschien zelfs door hormonen verholpen kan worden. Een iemand vertelde me dat toen ze voor het eerst een injectie kreeg met een flinke dosis oestrogeen, ze na twintig minuten al wist dat het de goede keus was. Ik vraag me dus af waarom het mij zo moeilijk wordt gemaakt als het ook makkelijker kan. Ik schijn net een beetje anders te zijn dan de gemiddelde trans en dus val ik aan alle kanten buiten de boot lijkt het.

Ik sta nu op de agenda voor allerlei psychologische tests bij de lokale psychologen. Ik heb eerlijk gezegd nog niet het gevoel dat dat nou echt is wat ik nodig heb. Ik krijg de indruk dat ze eigenlijk de diagnose van genderdysforie zelf willen maken, maar van begeleiding heb ik nog maar weinig gezien tot nu toe. Daarom vraag ik me af of ik wel de goede kant op ga. Ik heb in de eerste plaats vooral behoefte aan professionele steun en advies, om me de kracht te geven hiermee door te gaan. Want zoals ik me nu voel ga ik helemaal nergens heen, mijn leven ontspoort gaandeweg helemaal. Het is voor mij echt wel duidelijk dat hormonen alleen niet gaan helpen, maar het zou wel een enorme stap in de goede richting zijn, en mij het gevoel geven dat de dingen ook wel blijven lopen als ik het even niet kan (want de hormonen werken dan tenminste nog).

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 09:08 schreef Onderweg het volgende:
@Rua42 Je hebt nu toch contact met een lokale psych? Dus dat lijkt mij een prima eerste stap als je jezelf beter wilt voelen en wat dingetjes 'ontward' wilt hebben. Als de kans er is dat je ooit een srs wilt, schrijf je gewoon in bij het VU of het UMCG (min of meer afhankelijk van de woonplaats). Je krijgt echt geen negatieve aantekening op jouw id als je je voortijdig terugtrekt ;-)

De Standards of Care geven aan dat het verstrekken van hormonen en het full time leven in het gewenste geslacht, vrij dicht bij elkaar liggen, en hormoonverstrekking pas na een aantal diagn. sessies gebeurt. M.a.w., als je gaat slikken zal je de jurk moeten gaan aantrekken, als je je aan het protocol wilt houden tenminste.

Probeer eerst bij jezelf uit te vinden waar je op dit moment wat rustiger van wordt en wat jou de tijd geeft om bij jezelf 'diep in je gevoelens te gaan'. Ik vind een transitie mentaal redelijk pittig dus onderschat dat niet. En waar iedereen vol over is (pillen en operatie) zijn uiteindelijk hulpmiddelen (belangrijk, dat wel) om in de gewenste rol te gaan leven. Hormonen maken het gemakkelijker om er als het gewenste geslacht uit te zien, geven jou het gevoel dat je er beter uit ziet, en doen zeker wat met jouw emoties.

Maar het doel van het VU is normaal gesproken, jou te laten leven als vrouw. Dus de eerste stap zou volgens mij zijn, proberen uit te vinden hoe ver jouw GD gaat (niet iedereen hoeft 'all the way' te gaan om gelukkig te worden). Ikzelf heb er veel baat bij mijzelf de ruimte te gunnen als ik denk het nodig te hebben. Het afgelopen jaar heb ik meer over mijzelf ontdekt dan de rest van mijn leven. Laat je niet in een tempo persen als het niet bij je past op dat moment. Gun jezelf tijd en rust om deze ontdekkingsreis goed te doorlopen.

@wonderer Hmm, passabel als wat precies? Ik word meestal nogal misselijk van dat hele passabiliteitsgedoe. Uiteindelijk moet je met jezelf kunnen leven als je in de spiegel kijkt. Passabel zijn is een beetje als eten. De één vindt dit lekker en de ander dat :-)
Het gaat me nog niet makkelijk af om die rust te vinden op het moment. Ik kan mijn eigen tempo helemaal niet vinden, want ik wil tegelijk te snel en niet snel genoeg. Ik vind het heel erg moeilijk om te zien en horen van anderen hoe het al zou kunnen zijn en voor mij nog niet is, ik word daar heel wanhopig van. Toen mijn vriendin zei dat ze begonnen was met hormonen stortte ik helemaal in en sindsdien heb ik moeilijk kunnen slapen. Ik lijk een soort irrationele angst te hebben die mij altijd het gevoel geeft achtergelaten te worden en tekort te komen. Ik ga mezelf daardoor steeds weer onder druk zetten - tegen beter weten in, want juist door die druk wordt het nog moeilijker om stappen te zetten, want ik verzet me juist tegen alles wat 'moet'.

Dat heeft mij ook regelmatig het idee gegeven dat ik de transitie alleen wil omdat ik anderen het zie doen. Maar dan stel ik mezelf steeds weer de vraag, waarom wil ik het zelf als ik anderen het zie doen? En dan moet ik toch concluderen dat ik mezelf gewoon geweldig goed voel bij het idee een vrouw te zijn, het past veel beter bij mij en wie ik wil zijn. Ik heb vaak gedacht, als ik nu zou kunnen kiezen tussen de rest van mijn leven dysforievrij te leven als vrouw of als man, dan zou ik meteen vrouw kiezen. Dat zou mijn droom werkelijkheid maken.

Ik ben alleen altijd bang geweest het niet te kunnen, dat het niet voor mij zou zijn, dat alleen anderen zoiets doen. Ik heb nooit in mezelf durven geloven, en zelfs nu dat ik een paar kleine stappen heb gezet vertrouw ik mijn eigen oordeel nog niet om er meer te doen. Juist daarom denk ik dat het me heel erg zou helpen als iemand me kan begeleiden door deze moeilijke tijd, en me kan helpen dat zelfvertrouwen terug te krijgen. Dat iemand me zou zeggen, alles komt goed, die hormonen krijg je en wij helpen je er doorheen en zorgen dat alles goed gaat, we laten je niet in de steek... dat is wat ik nodig heb nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rua42 op 12-02-2011 12:35:59 ]
pi_92675644
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 08:45 schreef wonderer het volgende:
Als er een homo op je valt, betekent dat wel dat je passabel bent, toch? :')
in jou geval wel ja.

enne is de homo in kwestie een beetje knap?
pi_92678035
quote:
Dat iemand me zou zeggen, alles komt goed, die hormonen krijg je en wij helpen je er doorheen en zorgen dat alles goed gaat, we laten je niet in de steek..
Er zijn veel wegen die naar Rome leiden, niet allemaal even verstandig, maar als je niet anders kan kom je wel aan HRT. Als je maar wanhopig genoeg bent is alles te realiseren. De vraag is alleen of je het daar op aan zou moeten laten komen.

Niemand op Fok kan jouw situatie beoordelen. Toen ik voor het eerst bij Tanja van Hengel kwam, heb ik ook een uur aan (in mijn ogen kostbare :-) ) therapietijd besteed aan allerlei intaketests. Zat er niet op te wachten maar je kunt van een psych niet verwachten dat de therapie blanco en op goed geluk begonnen wordt.

Ik heb geen idee wat voor jou de beste weg is. Maar het bestrijden van GD (hoe ver dat dan ook moet gaan) is zelden de enige oplossing. De meesten onder ons hebben wel een rugzak, al dan niet parallel aan de GD danwel als symptoom van de GD. Dat een eerste shot oestrogeen de oplossing lijkt, zit meestal tussen de oren. Een soort placebo effect zeg maar. Alles bij elkaar is mijn lichaam een jaar of 1 1/2 van slag geweest voordat ik een soort 'nieuw evenwicht' ben gaan voelen. Maar misschien ligt dat aan mijn leeftijd.

Het lijkt mij sterk dat 2 therapiesessies (bij wie dan ook) jouw onrust zullen wegnemen. Dat jij bang bent de enige te zijn die niet aan zijn/haar 'trans-trekken' komt is misschien begrijpelijk, maar geeft ook aan dat je je er eigenlijk nog niet zo goed in verdiept hebt. Had je dat wel gedaan, dan had je wel gelezen dat de er in het algemeen drie redenen zijn waarom je geen HRT zou krijgen:
- medische predispositie: je hebt een lichamelijk afwijking of klachten die het toepassen van HRT een gevaar voor je leven maken (denk aan tromboseklachten etc etc | ik ben geen arts maar er zijn er een paar)
- je hebt misschien wel GD maar er is parallelle psychopathologie (er is mogelijk sprake van autisme, borderline etc) waardoor de diagnose niet goed te stellen is. Je zal die andere pathologie eerst moet laten behandelen.
- je hebt geen of een te zwak sociaal vangnet om de transitie goed te doorstaan.

Daarnaast is een transitie niet zaligmakend. Als je een kutleven hebt nu, is de kans aanwezig dat je dat ook zal hebben na de srs. Eenzaamheid, werkeloosheid, allerlei vormen van angst lossen niet spontaan op. Daar zal je aan moeten werken en daarvoor is geen beter moment dan nu.

Zonder enige deskundigheid en kennis van jou, is dit wat ik er over kan opmerken. Ben je suicidaal zou ik een beroep doen op de nooddiensten (naast de overheidsdiensten hebben private psych.praktijken ook meestal een noodnummer). Als het kan, probeer te genieten van het feit dat je de eerste stappen al gezet hebt! Je bent al een stuk verder dan een jaar geleden en geef jezelf daarvoor een schouderklop. De eerste stappen zijn het lastigst en die heb je gehad!
pi_92678630
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:09 schreef Onderweg het volgende:

[..]
- je hebt misschien wel GD maar er is parallelle psychopathologie (er is mogelijk sprake van autisme, borderline etc) waardoor de diagnose niet goed te stellen is. Je zal die andere pathologie eerst moet laten behandelen.
- je hebt geen of een te zwak sociaal vangnet om de transitie goed te doorstaan.
Dat zijn juist de dingen waar ik nu tegenaan loop. Ik heb behalve via internet niemand om er voor me te zijn. En dat is niet echt iets wat ik zomaar op afroep kan veranderen. Maar het is wel heel frustrerend omdat ik me zo gedupeerd voel door mijn eigen situatie. Had ik het maar beter, kon ik het maar makkelijker aan, vraag ik mezelf vaak af. Dat transitie dat niet gaat veranderen weet ik, maar mijn motivatie is altijd geweest, als ik het niet doe zal ik er de rest van mijn leven spijt van krijgen. Het voelt dan niet eerlijk om, net nu ik na bijna 10 jaar onoplosbare gevoelens te hebben gehad die eerste stap gezet heb, alsnog tegen een te grote berg nieuwe problemen aan te lopen. Mijn eerste reactie is dan toch, dit was niet waar ik het voor ging doen...

Suicidaal ben ik overigens nog niet... mijn leven loopt nog, al is het niet echt zoals ik het zou willen. Ik ben vooral eigen teleurgesteld omdat ik teveel verwachtte van mezelf en van wat er zou gaan gebeuren. Het hebben van voorbeelden die het zoveel beter doen helpt dan ook niet echt natuurlijk. Ik betwijfel nog steeds niet dat ik transitie werkelijk wil, maar ik vraag me wel steeds meer af of ik er echt gelukkig van kan worden. Ik denk in elk geval, liever ongelukkig als vrouw dan als man, dus wat mij betreft laat maar komen!
pi_92680651
quote:
Ik denk in elk geval, liever ongelukkig als vrouw dan als man, dus wat mij betreft laat maar komen!
Hmm, je legt de lat hoog zie ik (sorry, kon het niet onderdrukken ....). Tja, waarom zou je het doen als je er niet gelukkiger van wordt? Als je van vrouwen houdt, in de zin van dat het veel leukere/meer superieure/mooiere wezens zijn dan mannen, kan je er ook op een andere manier van genieten.

Zelfmedelijden is een sluipmoordenaar. Het verlamt je en zorgt er voor dat je de hoek niet meer uitkomt. Iedereen heeft recht op een periode om lekker snikkend tot de conclusie te komen dat je het veel slechter hebt dan de rest van de wereld, maar als het een levenshouding wordt doe je jezelf tekort.

Nogmaals, ik ken je niet, dus alles wat ik schrijf kan er volledig naast zitten. Maar het lijkt mij veel beter om eerst aan jezelf als mens te werken, voordat je de knoop doorhakt of het man of vrouw moet zijn. De stap naar de psych is een goede eerste. Zoek zelfhulpgroepen op. Praat met mensen, ga eens kijken bij verenigingen die je wat lijken. Het is natuurlijk een open deur, maar als je als mens ongelukkig bent, zal je dat ook als vrouw zijn. Kom uit de hoek, stel jezelf een paar (haalbare) doelen en doe die ook. Da's goed voor je zelfvertrouwen, voor de sociale contacten en je hebt er de rest van je leven wat aan, welke kleren je ook aantrekt. Probeer gelukkig te worden en begin met de dingen die het eenvoudigst te realiseren zijn. Een transitie valt daar m.i. niet onder...

(maar je kan natuurlijk met de wachttijden in gedachten wel de nodige voorbereidingen treffen)
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:38:56 #301
206345 Magenta
Full of colour
pi_92687050
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:33 schreef Onderweg het volgende:

[..]
Als je van vrouwen houdt, in de zin van dat het veel leukere/meer superieure/mooiere wezens zijn dan mannen, kan je er ook op een andere manier van genieten.
'superieur'. Ik walg van die term :r . Alsof het een klassesysteem is.
Tevens: Genderdysforie - deel 23
~Fin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')