abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 17 december 2010 @ 00:26:01 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_90027312
hoezo ontnomen??

heb je je hiervoor uberhaupt 5 minuten voor in het land geinteresseerd?

wie zegt dat wat hier staat uberhaupt klopt??
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_90027595
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 00:26 schreef sp3c het volgende:
hoezo ontnomen??

heb je je hiervoor uberhaupt 5 minuten voor in het land geinteresseerd?

wie zegt dat wat hier staat uberhaupt klopt??
Ja, toevallig interesseer ik me in elk land. Is namelijk van toepassing op mijn opleiding.

Of het klopt is natuurlijk een belangrijke vraag en daarover is al enorm veel gedebatteerd in deze reeks.
Maar mijn conclusie is dat vooral verslagen van meerdere diplomaten over een lange tijd wel betrouwbaar is. Net zoals dat ik een conclusie trek over het bericht over de ex-gevangene. Het klinkt betrouwbaar dus dan zal het ook wel zo zijn. Onthoud dat als je als diplomaat over die cables gaat liegen dat je mooi kan fluiten naar je baan.

Ik vind dat wikileaks, door zo'n database op te stellen, meer doet voor de journalistiek en de verspreiding van informatie dan bijna alles ter wereld behalve wikipedia.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
  Moderator vrijdag 17 december 2010 @ 00:40:05 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_90027711
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 00:35 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Ja, toevallig interesseer ik me in elk land. Is namelijk van toepassing op mijn opleiding.
dan weet je dit soort dingen toch :?

goed je hebt nu specifieke gevallen zonder namen maar dat dat soort zaken gebeuren in Eritrea is gewoon bekend

quote:
Ik vind dat wikileaks, door zo'n database op te stellen, meer doet voor de journalistiek en de verspreiding van informatie dan bijna alles ter wereld behalve wikipedia.
wikileaks doet helemaal niets voor de journalistiek ... behalve misschien werkverschaffing

ze verspreiden idd info, niet meer niet minder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_90027827
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 00:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan weet je dit soort dingen toch :?

goed je hebt nu specifieke gevallen zonder namen maar dat dat soort zaken gebeuren in Eritrea is gewoon bekend

[..]

wikileaks doet helemaal niets voor de journalistiek ... behalve misschien werkverschaffing

ze verspreiden idd info, niet meer niet minder
Ja, en toch lees ik in een goede cable meer over de Eritreaanse politiek dan ik elders kan vinden op het internet.
Bedenk wel dat de informatie in de cables wordt gebruikt om de Amerikaanse buitenlandse politiek te bedrijven. Dat is wel wat anders dan een informatief boekje of site.

Ze verspreiden info en dat is toch wat journalistiek is; actuele info.

Ik neem trouwens aan dat je het klokkenluiden, het echte blootstellen van illegale dingen, wel los ziet van dit. Dat is namelijk altijd goed. Wat ik nu doe is de publicatie van de rest verdedigen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ulpianus op 17-12-2010 00:49:26 ]
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
  Moderator vrijdag 17 december 2010 @ 01:29:30 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_90028879
ik val de publicatie ervan uberhaupt niet aan

ik vind het waardeloze stukken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_90029759
Hopelijk zijn die komende bank leaks wat interessanter.
  vrijdag 17 december 2010 @ 07:07:21 #57
328492 Tilboy
Hey! You're an apple!
pi_90030536
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 22:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je weet dus niet waar je het over hebt, maar je hebt wat geruchten gehoord en daarom heb je een mening klaar.
Vat ik het zo goed samen?
Zo ongeveer ja. (a)
AFCA CBS
  Moderator vrijdag 17 december 2010 @ 08:43:48 #58
54278 crew  Tijger_m
42
pi_90031334
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 00:22 schreef Ulpianus het volgende:

Nou, waarom heeft de US dit soort informatie niet gepubliceerd dan?
Waarom kunnen dit soort dingen niet in een openbare database?
Uh...het is gepubliceerd. UNHCR heeft het in een rapport staan en Amnesty heeft er aandacht aan besteed. Wat wil je nog meer dan?

quote:
In plaats van dat overheden meer informatie hebben dan de burger moeten alleen de belangrijke dingen worden geheimgehouden. Ik zie de kennis in die leaks als een element van welvaart die van mij is weggehouden.
Mjah, maar de informatie is er gewoon als je correct zoekt dus je praat onzin. De cables geven hooguit inzicht in hoe de diplomaten van de VS denken, dat blijkt met een gezonde dosis cynisme te zijn.
Je punt dat overheden niet meer zouden moeten weten als de burgers is nogal naief overigens plus dat als ze alles zouden publiceren je geen idee zou hebben waar te beginnen, maar goed.

quote:
Bedenk wel dat de informatie in de cables wordt gebruikt om de Amerikaanse buitenlandse politiek te bedrijven. Dat is wel wat anders dan een informatief boekje of site.
Uh nee. De cables zijn een bron, de informatie gaat naar analisten die de informatie gebruiken om het hele plaatje te maken. De cables zijn meestal meningen en persoonlijke observaties en als zodanig nogal subjectief.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 17 december 2010 @ 09:43:16 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90032266
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 22:51 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Nou? Zie jij ook maar iets over het martelen van kinderen?
Niet het punt, het punt is dat je op het internet een ongelofelijke toegang tot informatie hebt en je moet gewoon zoeken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 17 december 2010 @ 09:45:18 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90032312
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 08:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Uh...het is gepubliceerd. UNHCR heeft het in een rapport staan en Amnesty heeft er aandacht aan besteed. Wat wil je nog meer dan?

[..]
Dat waren ook mijn gedachten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:24:45 #61
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:52:00 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90034456
quote:
Hij weet goed hoe je met de media omgaat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90037902
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 08:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Uh...het is gepubliceerd. UNHCR heeft het in een rapport staan en Amnesty heeft er aandacht aan besteed. Wat wil je nog meer dan?

[..]

Mjah, maar de informatie is er gewoon als je correct zoekt dus je praat onzin. De cables geven hooguit inzicht in hoe de diplomaten van de VS denken, dat blijkt met een gezonde dosis cynisme te zijn.
Je punt dat overheden niet meer zouden moeten weten als de burgers is nogal naief overigens plus dat als ze alles zouden publiceren je geen idee zou hebben waar te beginnen, maar goed.

[..]

Uh nee. De cables zijn een bron, de informatie gaat naar analisten die de informatie gebruiken om het hele plaatje te maken. De cables zijn meestal meningen en persoonlijke observaties en als zodanig nogal subjectief.

Je kan heel leuk zeggen dat die informatie er is maar dat is dus niet zo, de cables bevatten ongeëvenaarde informatie.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
  Moderator vrijdag 17 december 2010 @ 12:26:30 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_90038162
mwah *)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_90038350
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:26 schreef sp3c het volgende:
mwah *)
Het gaat dan toevallig nu even over Eritrea, gewoon een leuk speerpunt omdat de media daar geen aandacht aan schenkt.
Maar kan jij echt ergens anders op het internet vinden dat Eritreaanse kinderen worden gemarteld? Of ook maar beschuldigingen van dit?

quote:
Uiteraard geloof ik niet dat de beste man schuldig is maar hij domineert dat interview-meisje wel tot het vernederende toe. Dit is zijn interview.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
pi_90038430
quote:
Mooi interview.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_90038836
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:27 schreef Tilboy het volgende:

Ben ik trouwens een van de weinigen die tegen wikileaks is?
Nee hoor, er zijn nog veel meer mensen die geloven dat de overheid precies weet wat goed voor ons is, die menen dat de controlerende macht in een land nog steeds iets voorstelt en dat er ergens een ver land is waar je nooit oud wordt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  † In Memoriam † vrijdag 17 december 2010 @ 12:47:42 #68
230491 Zith
pls tip
pi_90038968
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:31 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Het gaat dan toevallig nu even over Eritrea, gewoon een leuk speerpunt omdat de media daar geen aandacht aan schenkt.
Maar kan jij echt ergens anders op het internet vinden dat Eritreaanse kinderen worden gemarteld? Of ook maar beschuldigingen van dit?
http://humanrightshouse.org/Articles/12803.html 9 dec. 2009
http://www.crosswalk.com/1438379/ 17 oct. 2006
http://rightsreaders.blog(...)ices-of-torture.html 23 oct 2006
http://www.crin.org/resources/infodetail.asp?id=21838 30 nov. 2009
http://www.amnesty.org/en/region/eritrea/report-2008 2008

of zie hier een google search.. http://www.google.nl/sear(...)Ccd_max%3A11-11-2010
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 17 december 2010 @ 12:49:23 #69
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90039041
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee hoor, er zijn nog veel meer mensen die geloven dat de overheid precies weet wat goed voor ons is, die menen dat de controlerende macht in een land nog steeds iets voorstelt en dat er ergens een ver land is waar je nooit oud wordt.
Uit deze wikileaks blijkt nog niets waaruit we moeten concluderen dat de overheid slecht voor ons is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_90039110
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Uit deze wikileaks blijkt nog niets waaruit we moeten concluderen dat de overheid slecht voor ons is.
Het gaat dan ook vooral om het principe dat de overheid zoveel geheimen voor haar burgers heeft. Als de overheid zelf mag bepalen wat wel en niet geheim is, dan stelt openbaarheid van bestuur en een controlerende macht dus geen ene reet voor omdat je nooit zal weten hoeveel je niet kunt controleren.

Maar droom jij lekker verder... :W
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 17 december 2010 @ 12:53:49 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90039224
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het gaat dan ook vooral om het principe dat de overheid zoveel geheimen voor haar burgers heeft. Als de overheid zelf mag bepalen wat wel en niet geheim is, dan stelt openbaarheid van bestuur en een controlerende macht dus geen ene reet voor omdat je nooit zal weten hoeveel je niet kunt controleren.

Maar droom jij lekker verder... :W
Geheimen? Wat een onzin. Hier wordt zo verontwaardigd gedaan over bepaalde verdragen en afspraken die Nederland met de VS gemaakt heeft, net alsof wikileaks dat openbaar gemaakt heeft. Deze dingen stonden allang in de staatscourant en op de site van het ministerie van buza. Maar daar kijk je nooit en dan ben je ineens verontwaardigd :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 17 december 2010 @ 12:55:28 #72
111528 Viajero
Who dares wins
pi_90039291
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Geheimen? Wat een onzin. Hier wordt zo verontwaardigd gedaan over bepaalde verdragen en afspraken die Nederland met de VS gemaakt heeft, net alsof wikileaks dat openbaar gemaakt heeft. Deze dingen stonden allang in de staatscourant en op de site van het ministerie van buza. Maar daar kijk je nooit en dan ben je ineens verontwaardigd :).
Als het allemaal al bekend is, waarom zijn regeringen dan zo boos?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_90039405
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Geheimen? Wat een onzin. Hier wordt zo verontwaardigd gedaan over bepaalde verdragen en afspraken die Nederland met de VS gemaakt heeft, net alsof wikileaks dat openbaar gemaakt heeft. Deze dingen stonden allang in de staatscourant en op de site van het ministerie van buza. Maar daar kijk je nooit en dan ben je ineens verontwaardigd :).
De enige die verontwaardigd doen zijn overheden die over elkaar heen buitelen om schande te roepen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator vrijdag 17 december 2010 @ 13:00:38 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_90039545
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:55 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als het allemaal al bekend is, waarom zijn regeringen dan zo boos?
zou jij ook zijn als iemand iedere week een random mailtje van je in de krant afdrukt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:01:14 #75
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90039578
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:55 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als het allemaal al bekend is, waarom zijn regeringen dan zo boos?
Alleen de VS is boos.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')