abonnement Unibet Coolblue
pi_89970905




perry.jpg mondje.gif krea.jpg KittyAva.jpg xbox-360-1.jpg Untitled-1.gif ecZ0IwOp1Ed.jpg gruslen_rainbow.gif --H-I-M--.jpg kip.gif
m8z21d%5B1%5D.gif Nol2.jpeg smurfavatar%5B1%5D.png aa.gif sunshine.jpg user1.jpg tekentje.jpg 316x1mq.gif































Opmerkelijke video's:
Kogelvisje jaagt op slakje

Joene's vissen krijgen verse Artemia!

Vorige delen:
001 | 002 | 003 | 004 | 005 | 006 | 007 | 008 | 009 | 010
011 | 012 | 013 | 014 | 015 | 016 | 017 | 018 | 019 | 020
021 | 022 | 023 | 024 | 025 | 026 | 027 | 028 | 029 | 030
031 | 032 | 033 | 034 | 035 | 036 | 037 | 038 | 039 | 040


Wil jij ook met afbeelding in de OP? Klik hier.
De Openingspost is hier te vinden.
pi_89970938
En de lapo (van mezelf)

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zoiets ja Faith.. Het is in Duitsland iig..
Ik zag iig dat ze een stuk uit het huis hadden gehaald, en daar die bak neer hadden geplant.
Opzich was het heel mooi om te zien :P Maar ik zou het niet aan durven haha
En uberhaupt wat dat kost om te verwarmen, filteren en verversing :P
Zoiets lijkt me wel wat: (Moet ik wel even een flinke prijs in de loterij winnen)





Buiten:


Klik.
pi_89971597
hallo!
ik heb een cayman scenic 80 incl onderkast.
de bak heeft een half ronde voorkant, erg fijne en mooie bak vind ik het.

ook heb ik nog een aqua 40 staan, momenteel staat die leeg.
iemand een leuk idee wat ik ermee kan doen?
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_89971978
Hoi
Zijn schildpadden houders hier ook aan het juiste adres?

:)
Leave it to me as I find a way to be
consider me a satelite for ever orbiting
I knew all the rules but the rules did not know me
guaranteed...
pi_89972183
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:09 schreef KirthGersen het volgende:
Hoi
Zijn schildpadden houders hier ook aan het juiste adres?

:)
Alleen als je foto's plaatst! O-)

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:01 schreef soulfly1983 het volgende:
hallo!
ik heb een cayman scenic 80 incl onderkast.
de bak heeft een half ronde voorkant, erg fijne en mooie bak vind ik het.

ook heb ik nog een aqua 40 staan, momenteel staat die leeg.
iemand een leuk idee wat ik ermee kan doen?
Garnalen! :Y
pi_89972546
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
En uberhaupt wat dat kost om te verwarmen, filteren en verversing :P
een geluk, de kosten voor filteren en water verversen vallen in het niet vergeleken met verwarming :P
pi_89972665
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:20 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

een geluk, de kosten voor filteren en water verversen vallen in het niet vergeleken met verwarming :P
Das waar :D

Aqua 40.. Leuk plantenbakje met wat boraras..
Garnalen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89972675
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:13 schreef Faithfulness het volgende:
Alleen als je foto's plaatst! O-)
Dat komt helemaal goed :) Ik heb alleen een heel saai aquarium vergeleken met de beauties die ik hier zie!
Leave it to me as I find a way to be
consider me a satelite for ever orbiting
I knew all the rules but the rules did not know me
guaranteed...
pi_89973355
bijna vakantie, dan ga ik mijn scenic opnieuw inrichten.
vissen die er nu in zitten zijn:

apistogramma triple red
1x man 2x vrouw



antenne baarsjes
1x man 2x vrouw


marmer-bijlzalmpjes


2 siamese algen eters.


japonica garnalen


en 2 L340
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
  Boks-Chick woensdag 15 december 2010 @ 20:53:51 #10
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_89974267
Present! :W

Zaterdag laat ik mijn water testen. Het is wel al minder troebel *O* Maar voor de zekerheid toch maar testen.
lolwut
pi_89974421
quote:
19s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:53 schreef BrandX het volgende:
Present! :W

Zaterdag laat ik mijn water testen. Het is wel al minder troebel *O* Maar voor de zekerheid toch maar testen.
Waarom koop je niet zelf een testsetje? :P
  Boks-Chick woensdag 15 december 2010 @ 20:58:25 #12
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_89974496
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:56 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Waarom koop je niet zelf een testsetje? :P
kan dat :?
nah komt nog wel, laat het eerst de expert maar doen. Heb ff teveel aan me kop om me daar ook nog in te verdiepen.
lolwut
pi_89974657
quote:
19s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:58 schreef BrandX het volgende:

[..]

kan dat :?
nah komt nog wel, laat het eerst de expert maar doen. Heb ff teveel aan me kop om me daar ook nog in te verdiepen.
http://www.zooplus.nl/shop/vissen/waterverzorging/watertests

En uiteraard bij Waterweelde te koop :Y
  Official ESF Kreviewer woensdag 15 december 2010 @ 21:05:36 #14
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_89974904
quote:
19s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:58 schreef BrandX het volgende:
kan dat :?
nah komt nog wel, laat het eerst de expert maar doen. Heb ff teveel aan me kop om me daar ook nog in te verdiepen.
Voor een paar euro heb je van die strips. Voor veel geld kun je ook zo'n apparaat kopen.
pi_89975075
strips zijn wel erg onnauwkeurig hoor, dan kun je nog beter met je water naar de winkel. ook heb je aan water testen vooral iets in het begin, als alles stabiel draait en je hebt wat meer ervaring, dan is het niet meer nodig. bij mij wordt alleen pH continu gemeten ivm CO2 toevoer, hardheid is al 10 jaar hetzelfde, nitraat/fosfaat zie ik aan de planten en algen, nitriet en ammoniak is toch 0 en de rest interesseert me niet.
pi_89978518
Ik ga een bak beginnen met rivierkreeften :')
Een kennis van me heeft afgelopen zomer 4 rivierkreeften gevangen (1 man en 3 vrouwtje) en die in zijn indraaiende aquarium gestopt (was eigenlijk bedoeld voor vissen). 1 vrouwtje is na een paar uur overleden en de rest is blijven leven. En nu sinds een 3 weken hebben ze er ook nog jonkies bij :D en gezien zijn bak te klein wordt voor alle kreeftjes neem ik jonkies over.
Nu nog bedenken hoe ik de bak in ga richten :D
pi_89978731
Hey mensen,

Ik heb 4 maanvissen in een aquarium van 60L. Nu heeft een koppeltje verleden week eitjes gelegd die helaas zijn opgezogen door de filter...hierdoor is het koppeltje nog agressiever geworden en hebben ze bij een maanvis een van zijn ogen eruit geprikt. ook hebben ze zijn vinnen aangevallen waardoor zijn staart en zijvin aanzienlijk zijn korter geworden. De aangevallen vis eet niet meer.. gaat hij nu dood? Kan ik 'm niet beter uit zijn lijden verlossen?
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89979687
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik ga een bak beginnen met rivierkreeften :')
Een kennis van me heeft afgelopen zomer 4 rivierkreeften gevangen (1 man en 3 vrouwtje) en die in zijn indraaiende aquarium gestopt (was eigenlijk bedoeld voor vissen). 1 vrouwtje is na een paar uur overleden en de rest is blijven leven. En nu sinds een 3 weken hebben ze er ook nog jonkies bij :D en gezien zijn bak te klein wordt voor alle kreeftjes neem ik jonkies over.
Nu nog bedenken hoe ik de bak in ga richten :D
apart! heeft ie die gewoon in nederland gevangen?
pi_89981381
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:21 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

apart! heeft ie die gewoon in nederland gevangen?
Ja :D gewoon in Den Haag in een sloot _O-
pi_89982214
Ik kom ook even binnenvallen, al ben ik er nog niet over uit of dit een centraal vragentopic of een slowchat is :P

Ik heb een verwarmd aquarium met 3 maanvissen en 2 appelslakken, en een onverwarmde (van boven geopende) bak met 3 goudvissen (waarvan 2 Shubunkins). Ze zijn groot genoeg voor wat ander gespuis erbij, en ik zit al een tijd te kijken voor garnalen. Groepje vuurgarnalen of zo.

Maar in combinatie met maanvissen lijkt me dat niet ideaal. Zouden ze bij de goudvissen kunnen?

Wat zijn andere diertjes die erbij kunnen, en wat kleur/gezelligheid geven in het aquarium? Garnalen, kreeftje, slakken... liefst niet te moeilijk te onderhouden
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_89983378
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:05 schreef beatrijs het volgende:
Hey mensen,

Ik heb 4 maanvissen in een aquarium van 60L. Nu heeft een koppeltje verleden week eitjes gelegd die helaas zijn opgezogen door de filter...hierdoor is het koppeltje nog agressiever geworden en hebben ze bij een maanvis een van zijn ogen eruit geprikt. ook hebben ze zijn vinnen aangevallen waardoor zijn staart en zijvin aanzienlijk zijn korter geworden. De aangevallen vis eet niet meer.. gaat hij nu dood? Kan ik 'm niet beter uit zijn lijden verlossen?
Als ie echt niet meer eet, geef ik em nog hooguit anderhalve week, dan wordt ie zwak, zakt naar de bodem en sterft een langzame dood.. Hou in de gaten of ie echt niet meer eet.. Als je em naar de bodem ziet zakken of eigenlijk al rare bewegingen ziet maken, dan zou ik em uit z'n lijden verlossen.

Tevens wil ik je zeggen dat 60liter niet echt groot is. Hoe hoog is die bak? Want als ie veel lager dan 50 is, heb je een erg grote kans op groeistoornissen bij maantjes.

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:21 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

apart! heeft ie die gewoon in nederland gevangen?
Sinds een paar jaar komen ze hier regelmatig voor :P

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:08 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik kom ook even binnenvallen, al ben ik er nog niet over uit of dit een centraal vragentopic of een slowchat is :P

Ik heb een verwarmd aquarium met 3 maanvissen en 2 appelslakken, en een onverwarmde (van boven geopende) bak met 3 goudvissen (waarvan 2 Shubunkins). Ze zijn groot genoeg voor wat ander gespuis erbij, en ik zit al een tijd te kijken voor garnalen. Groepje vuurgarnalen of zo.

Maar in combinatie met maanvissen lijkt me dat niet ideaal. Zouden ze bij de goudvissen kunnen?

Wat zijn andere diertjes die erbij kunnen, en wat kleur/gezelligheid geven in het aquarium? Garnalen, kreeftje, slakken... liefst niet te moeilijk te onderhouden
Tis een beetje van beide ;)
Garnalen zijn leuk, maar maanvissen zullen het een lekker maaltje vinden.

Goudvissen speuren de bodem af.. Ik raad het je niet aan eerlijk gezegd om daar garnalen bij te zetten.

Wil je nu een aanvulling voor bij je maantjes, of bij de goudvissen?
En hoe groot zijn de bakken?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89983518
Sinds een paar jaar in Nederland? Ik weet nog dat ik vroeger (15 jaar geleden) ging vissen met dikke broodkorsten aan de lijn (zonder haak) om kreeften te vangen in de sloot in een woonwijk in Den Haag.
pi_89984015
Ik heb vroegâh wel eens een zoetwaterkreeft gevangen met vissen. Heb ik nog een poosje thuis gehouden in een bak met water en wat groen. Zo is mijn aquarium hobby eigenlijk begonnen nu ik er bij nadenk. Was wel een gemankeerde kreeft. had maar 1 schaar. Maar ik hield evengoed zielsveel van hem. :D
pi_89987340
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Tis een beetje van beide ;)
Garnalen zijn leuk, maar maanvissen zullen het een lekker maaltje vinden.

Goudvissen speuren de bodem af.. Ik raad het je niet aan eerlijk gezegd om daar garnalen bij te zetten.

Wil je nu een aanvulling voor bij je maantjes, of bij de goudvissen?
En hoe groot zijn de bakken?
Ja, dat laatste vreesde ik dus al. Maanvissen zijn nogal happig op andere aquariumbewoners. De slakken gaan wel goed.

Waarom is het dan af te raden? Omdat garnalen zich graag verstoppen en dan gestoord worden door 'snuffelende' goudvissen?

Het maakt me niet echt uit in welke bak, die van de maanvissen is het grootst en die is verwarmd en van boven afgesloten. Maar bij de goudvissen vind ik minstens zo leuk, mits ze niet ontsnappen en niet per se op 25 graden hoeven.
Hoeveel liter de aquaria zijn durf ik zo niet te zeggen... het is geen hele wandbedekking maar ook geen vissenkommetjes. Ik geloof de grootste die de dierenwinkel op voorraad had, maar voor de inhoud zou ik hem moeten meten.

Dwergkreeftje lijkt me ook erg leuk ja, als dat erbij zou kunnen :Y
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_89988057
Maanvissen kunnen met diverse vissen goed overweg hoor.
Bij mij zaten ze tussen platy's, tetra's, de wat drukke purperkoppen, clownbotia's, en dat ging hartstikke goed :P (totdat de bak te klein werd vanwege groeiende vissen). Je moet alleen geen vissen hebben die de bak proberen te domineren, want dan worden meneer en mevrouw maan heel erg boos :P Heb je wel eens gedacht aan corydora in je bak? Of als je een schooltje wil wat roodneuszalmen?

Vuurgarnalen kun je zowel op kamertemp. als 25 graden houden, dus dat is geen probleem. Ze lopen ook het water niet uit, want zonder water doen ze het niet zo goed meer :P

Garnalen zijn toch wat gevoeliger dan vissen, en aangezien goudvissen nogal nitraatverhogers zijn door al dat poepen is dat niet de meest gunstige voor de garnalen. Echter als je regelmatig ververst zal het moeten kunnen. Dat de goudvissen af en toe een garnaal eten zou zo maar kunnen, maar die combi heb ik zelf nog niet eerder gezien (goudvissen en garnalen)

CPO kreeft zou bij zowel de maantjes als de goudvissen kunnen. Meestal schrikken ze wel van elkaar, dus beide zouden niet in de aanval gaan. Als ze de CPO gaan provoceren heb je wel eens kans dat je een vis ziet zwemmen met een kreeft aan zich :P Maar normaliter doen ze elkaar niets. Zorg voor wat schuilplaatsen zodat de CPO zich veilig voelt. Verder de bak goed afschermen, want CPO's proberen wel eens je bak uit te lopen..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 16 december 2010 @ 10:34:26 #26
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_89990949
ooit................:

pi_89992060
Gisteren al mijn Lnummers verkocht, nu de discussen nog.

Iemand interesse in 5 Wayne NG discussen en 2 thuiskwekers?




pi_89992181
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:34 schreef --H-I-M-- het volgende:
ooit................:

[ afbeelding ]
Ziet er lekker goedkoop uit:) O nee toch niet, kost zeker meer dan 10.000 euro
pi_89992357
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:34 schreef --H-I-M-- het volgende:
ooit................:

[ afbeelding ]
Echt he...
Als ik verhuisd ben ga ik hier toch eens wat serieuzer naar kijken :@
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89992396
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:37 schreef soulfly1983 het volgende:
bijna vakantie, dan ga ik mijn scenic opnieuw inrichten.
vissen die er nu in zitten zijn:

apistogramma triple red
1x man 2x vrouw
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

antenne baarsjes
1x man 2x vrouw
[ [url=http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ttyqdFdaWB8S7M:http://i98.photobucket.com/albums]afbeelding[/url] ]

marmer-bijlzalmpjes
[ afbeelding ]

2 siamese algen eters.
[ afbeelding ]

japonica garnalen
[ afbeelding ]

en 2 L340
[ afbeelding ]
Leuk visbestand alleen klopt de foto van de siamese algeneter niet.
Heb zelf de otto en de siamese algen eter en die laatste ziet er zo uit



Heb nog een tip voor mensen die penseelalg hebben. Op een gegeven moment had ik er echt heel veel last van. Heb van alles geprobeerd om het op te lossen, meer Co2 toevoegen, de EI methode, en nog veel maar.

Later kocht ik een groepje van de siamese algeneter en binnen 2 maanden was alles weg, echt perfect.
pi_89995099
Die foto van Soulfly is een echte siamese algeneter.

Die foto die jij laat zien stoeltafel is een echte Crossocheilus siamensis (daar loopt idd de zwarte streep door tot in de staart)

De Crossocheilus siamensis staat bekend als geweldige algen eter! :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89995133
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:22 schreef stoeltafel het volgende:
Heb zelf de otto en de siamese algen eter en die laatste ziet er zo uit
verschillende vissen worden als siamese algeneter verkocht, nederlandse namen zijn vaak niet eenduidig. die van hem is voor zover ik weet ook de siamese algeneter, latijnse naam: gyrinocheilus aymonieri. de vis die in jouw plaatje staat is ook de siamese algeneter, latijnse naam: crossocheilus siamensis. dit is overigens wel de vis die je wil hebben als je een algenprobleem hebt. conclusie: latijnse namen gebruiken.
pi_89995165
Je was me al voor, toen ik me reactie aanpaste :P haha
Maar dat is het inderdaad.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89996074
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:52 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

verschillende vissen worden als siamese algeneter verkocht, nederlandse namen zijn vaak niet eenduidig. die van hem is voor zover ik weet ook de siamese algeneter, latijnse naam: gyrinocheilus aymonieri. de vis die in jouw plaatje staat is ook de siamese algeneter, latijnse naam: crossocheilus siamensis. dit is overigens wel de vis die je wil hebben als je een algenprobleem hebt. conclusie: latijnse namen gebruiken.
Tja gebruikte de LPS maar latijnse namen maar dan ben ik opgelicht :(
Maar dit is wel de beste algeneter die ik ben tegen gekomen en ze groeien super hard!

Iemand nog interesse in een groepje van 10? Ga binnenkort over naar de Malawi
  Official ESF Kreviewer donderdag 16 december 2010 @ 13:19:57 #35
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_89996129
Mijn algeneters eten nauwelijks alg. ;(. Ze lijken trouwens wel veel op wat je daar als foto ziet.
  Official ESF Kreviewer donderdag 16 december 2010 @ 13:22:20 #36
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_89996258
Als ik een huis koop, neem ik zoiets:

pi_89996836
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:18 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Tja gebruikte de LPS maar latijnse namen maar dan ben ik opgelicht :(
Maar dit is wel de beste algeneter die ik ben tegen gekomen en ze groeien super hard!

Iemand nog interesse in een groepje van 10? Ga binnenkort over naar de Malawi
Opgelicht? :') Hoe kom je daar nu weer bij??

De "echte" siamese algeneter eet amper alg..
De Crossocheilus siamensis (die jij hebt) is de koningen onder algeneters..
Eigenlijk dus alleen maar een goede aankoop geweest.
Ze groeien hard, maar als ze eenmaal groot zijn, blijven ze zo. Kheb er zelf 4, maar die doen het goed zo :P

@Krea; das heul erg mooi!! :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89997923
Was niet serieus maar ze kunnen goed eten, ben tevreden. Nu nog iemand voor mijn discussen vinden. Heb al een bod van 150e
pi_89998228
RIP Waterpest. Hij kon de nieuwe bak niet aan. ;(

De andere planten doen het wel prima, ik vermoed dat het aan de temperatuur ligt :o
pi_89999208
Qua temperatuur kan ie van 10 tot wel 27 graden zitten.
Waterpest heeft wel veel licht nodig om het goed te doen. Anders sterft ie gauw genoeg af.

Het scheelt; waterpest heb je snel nieuwe..
Evt hebk wel wat stekjes cabomba voor je.. Die groeit hier goed in de 160 liter bak..

Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90000657
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:35 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Qua temperatuur kan ie van 10 tot wel 27 graden zitten.
Waterpest heeft wel veel licht nodig om het goed te doen. Anders sterft ie gauw genoeg af.

Het scheelt; waterpest heb je snel nieuwe..
Evt hebk wel wat stekjes cabomba voor je.. Die groeit hier goed in de 160 liter bak..

[ afbeelding ]
Liefffffff, maar die heb ik zelf ook! :Y
Heb een paar mooie stekken uit de 160liter gepakt ;)

Ik las online dat waterpest het beter doet bij koel(er) water. Bij de LFS stond het plantje in het koude water bij de goudvisjes, vandaar (ook) de link die ik ermee legde :P
pi_90002394
Ahh ok :P
Koeler zal ie het wel beter doen dan ja :P

In mijn 12 liter bakkie lagen ook wat stekkies, en daar stond geen lamp op, alleen daglicht.
Door het hoge nitraatgehalte groeide het nog als een idoot :o
Was ook kamertemp (19-23 graden) :P Dus ja, goeie link :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 16 december 2010 @ 17:33:39 #43
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90007598
quote:
15s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:19 schreef Kreator het volgende:
Mijn algeneters eten nauwelijks alg. ;(. Ze lijken trouwens wel veel op wat je daar als foto ziet.
Krea, kom net van de aquariumwinkel.
Hij had ze nu wel staan. Roodneusgarnalen per stuk 3,95 en 5 voor 18,95.

Vind ze duur maar erg mooi om te zien.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 16 december 2010 @ 18:01:40 #44
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90008635
De dwergklauwkikkertjes zijn toch wel heel leuke beestjes. Doordat ze niet meer apart zitten zijn ze niet saai meer.

Aanvankelijk werd er door de vissen naar de kikkertjes gehapt. Heb daarom wat meer verstopplekjes gemaakt en vandaag ook nog een gebogen houtje met een varentje gekocht.
Maakte me zorgen of ze wel aan voldoende voer zouden kunnen komen want ze zijn zo goed als blind en die vissen zijn natuurlijk veel sneller.

Tot mijn stomme verbazing begon zojuist een van de kikkers de vissen aan te vallen. Die mochten niet bij de rode muggenlarven komen. Wegwezen! Maar dat niet alleen, drie kikkertjes hebben nu de larven onder dat nieuwe hout geduwd en ze zitten ervoor zodat de vissen het niet kunnen pakken. Toch wel heel erg slim van ze.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Official ESF Kreviewer donderdag 16 december 2010 @ 18:42:19 #45
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90009931
quote:
7s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:33 schreef Staal het volgende:

[..]

Krea, kom net van de aquariumwinkel.
Hij had ze nu wel staan. Roodneusgarnalen per stuk 3,95 en 5 voor 18,95.

Vind ze duur maar erg mooi om te zien.
Cool. Ja is ook wel duur, maar ja. Tis al een stuk goedkoper dan hier.
  donderdag 16 december 2010 @ 19:40:10 #46
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90012467
quote:
7s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

Cool. Ja is ook wel duur, maar ja. Tis al een stuk goedkoper dan hier.
Als je wilt wil ik volgende week donderdag wel informeren wat er mogelijk is.
Zo'n zaak heeft natuurlijk zat verzendingsmateriaal en dan schiet ik het wel voor.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_90030825
Als je daarmee wil kweken, lijkt het mij niet onverstandig om 2 bloedlijnen bij elkaar te zetten..
Maar met dit weer zou ik geen garnalen verzenden.. En zeker niet zulke dure garnalen.
Geen mogelijkheid om ze op te pikken toevallig?

Hier ook: https://www.wesdijk.nl/we(...)l-roodneus-10st.html

[ Bericht 29% gewijzigd door PerryVogelbekdier op 17-12-2010 08:09:11 ]
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer vrijdag 17 december 2010 @ 08:30:28 #48
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90031129
Nee, opsturen lijkt mij ook geen goed plan hoor.

@Perry: ik ga er voorlopig niet mee kweken. Moet ik brak water voor hebben en kost veel tijd en energie. (3x per dag voeren enzo)

B-)
Voorgestelde routes
1.
2 uur 7 min.
A15
208 km
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:28:21 #49
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_90033644
Tvp :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_90039858
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2010 08:30 schreef Kreator het volgende:
Nee, opsturen lijkt mij ook geen goed plan hoor.

@Perry: ik ga er voorlopig niet mee kweken. Moet ik brak water voor hebben en kost veel tijd en energie. (3x per dag voeren enzo)

B-)
Voorgestelde routes
1.
2 uur 7 min.
A15
208 km
jij gaat toch ook weleens naar aquarium beurzen? gewoon daar kopen, evt kijken wie er een stand heeft en van te voren bestellen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 17 december 2010 @ 13:13:14 #51
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90040127
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:07 schreef Byte_Me het volgende:
jij gaat toch ook weleens naar aquarium beurzen? gewoon daar kopen, evt kijken wie er een stand heeft en van te voren bestellen.
Da's wel een goeie tip. Ik mis ze alleen bijna altijd... dan lees ik er de week erna wat over. :').
pi_90040723
:') Dat herken ik..
Vorig jaar heb ik dat bij de garnalenkweker ook gedaan :P Werkt goed..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90041173
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:13 schreef Kreator het volgende:

[..]

Da's wel een goeie tip. Ik mis ze alleen bijna altijd... dan lees ik er de week erna wat over. :').
ik ga proberen jullie eerder in te lichten :P

om te beginnen:
http://www.vivariumbeurs.(...)d=1&Itemid=1&lang=nl

verder is er ook eentje begin 2011 in valkenswaard, zal thuis eens info opzoeken

waar beurzen ook handig voor zijn is, als er meerdere aquafokkers heen gaan, onderling dingen ruilen zoals plantjes, vissen, garnalen, e.d.
pi_90041958
Bijna alle vissen verkocht. Heb nu tot 1 februai alleen wat Lnummers en veel garnalen. Ook veel garnalen met eitjes, hoop dat ik veel jonkies krijg in 1.5 maand
  Official ESF Kreviewer vrijdag 17 december 2010 @ 14:40:18 #55
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90043995
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:49 schreef stoeltafel het volgende:
Bijna alle vissen verkocht. Heb nu tot 1 februai alleen wat Lnummers en veel garnalen. Ook veel garnalen met eitjes, hoop dat ik veel jonkies krijg in 1.5 maand
En dan? Volgende projectje? :').
pi_90061342
*O* Morgen nieuwe visjes halen. Heb er zin an.
  zaterdag 18 december 2010 @ 11:28:11 #57
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90079810
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:49 schreef stoeltafel het volgende:
Bijna alle vissen verkocht. Heb nu tot 1 februai alleen wat Lnummers en veel garnalen. Ook veel garnalen met eitjes, hoop dat ik veel jonkies krijg in 1.5 maand
Waarom doe je je Discussen eigenlijk weg?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_90080179
De discussen zijn mooie visse maar mis de actie, de pit. Die ga ik wel vinden in de Malawi vissen. Malawi is meer kleurrijk, veel actie en krijgen snel jonkies wat mooi is om te bekijken. Tevens ga ik nu niet voor overbezetting,

Had in mijn bak de volgende vissen

7 discussen
15 lnummers
20 roodkopzalmen
10 Siamese Algeneter
15 Cory Sterbai
10 Ottos
5 oppervlak snoekjes
500+ garnalen

Op 360l bruto, wel 2 pompen van 1500l per uur.
  zaterdag 18 december 2010 @ 11:55:35 #59
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90080461
En dat had je niet van tevoren bedacht, omdat? :)
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_90080499
Jawel, het is goed gegaan en bij de Malawi raden ze zelfs overbevolking aan ivm agressie maar doe het rustig aan.
  zaterdag 18 december 2010 @ 11:58:34 #61
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90080538
Ik doelde op het gedrag van de Discussen :) Dat had je van tevoren allemaal kunnen weten.

No biggy verder, vind het gewoon apart, er eerst zo trots op zijn en ze dan een half jaartje later toch maar weg doen 'want ze zijn niet actief'.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_90080882
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 11:58 schreef Samzz het volgende:
Ik doelde op het gedrag van de Discussen :) Dat had je van tevoren allemaal kunnen weten.

No biggy verder, vind het gewoon apart, er eerst zo trots op zijn en ze dan een half jaartje later toch maar weg doen 'want ze zijn niet actief'.
Ik ken hem niet anders sinds ie hier post :')
pi_90081035
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 11:58 schreef Samzz het volgende:
Ik doelde op het gedrag van de Discussen :) Dat had je van tevoren allemaal kunnen weten.

No biggy verder, vind het gewoon apart, er eerst zo trots op zijn en ze dan een half jaartje later toch maar weg doen 'want ze zijn niet actief'.
Tja misschien had ik het gedrag beter moeten oordelen. Punt was wel dat het aquarium zou komen met de discussen, anders ging het niet door. Woon samen maar ik heb er van geleerd. Heb nu een mooi bestand in me hoofd van 3 Malawi soorten, 12 tot 15 vissen van max 10cm

Misschien goed om erbij te vertellen dat ik ADHD heb. Dit resulteert in veel verschillende hobby's, heel intensief maar wel kort. Gelukkig valt het met deze hobby mee. Wil al 6 jaar een aquarium maar dit verklaart wel een beetje mijn gedrag.
  zaterdag 18 december 2010 @ 12:24:28 #64
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90081181
Kutsmoes. Je hebt het hier over levende wezens, neem dan geen dieren.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_90082358
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 12:24 schreef Samzz het volgende:
Kutsmoes. Je hebt het hier over levende wezens, neem dan geen dieren.
Is 't niet.

Mijn broertje heeft een dierentuin thuis. Allemaal dieren waar nooit naar om wordt gekeken. Inclusief aquarium. Enige dier waar ze nog wel 's wat mee doen is dat bejaarde hondje van ze. (Hij heeft ook een vriendin). Overigens heeft mijn broertje PDD-NOS, maar dat begon ook met een ADHD diagnose.

Ik heb me jaren druk gemaakt om de dingen die mijn broertje deed. Maar het heeft geen nut.

Overigens is mijn broertje wel een toffe peer en houdt hij op zijn manier van al z'n dieren.

Bij sommige mensen heeft het gewoon geen nut om tegen ze te ouwehoeren/ze te zeggen wat jij denkt.
pi_90082744
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 12:24 schreef Samzz het volgende:
Kutsmoes. Je hebt het hier over levende wezens, neem dan geen dieren.
Waar doe ik de dieren schade aan? Ja ze hebben nu 1 verhuizing maar dat is alles. Ze kregen het beste voer, vaak verversen, extra stromingspomp, vaak levend voer. Maar ieder zijn mening. Heb genoten de afgelopen maanden en het is nu tijd voor wat anders:)
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:32:02 #67
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90082961
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:11 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Is 't niet.

Mijn broertje heeft een dierentuin thuis. Allemaal dieren waar nooit naar om wordt gekeken. Inclusief aquarium. Enige dier waar ze nog wel 's wat mee doen is dat bejaarde hondje van ze. (Hij heeft ook een vriendin). Overigens heeft mijn broertje PDD-NOS, maar dat begon ook met een ADHD diagnose. Ik heb me jaren druk gemaakt om de dingen die mijn broertje deed. Maar het heeft geen nut.

Overigens is mijn broertje wel een toffe peer en houdt hij op zijn manier van al z'n dieren.

Bij sommige mensen heeft het gewoon geen nut om tegen ze te ouwehoeren/ze te zeggen wat jij denkt.
Hoef je met ADHD helemaal nergens meer verantwoordelijkheid voor te nemen?

Wil niemand kwetsen, maar hier kan ik heel boos over worden. Ik ken ook ADHD-ers die helemaal niet zo zijn. PDD NOSers die gewoon langdurige relaties hebben en een band hebben met hun dieren.

Rob hier kennen we niet anders inderdaad. Hij zal er echt voor gezorgd hebben dat die discussen goed terecht zijn gekomen. Maar om alles op ADHD te gooien? Ik noem zoiets wispelturigheid.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:37:51 #68
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90083106
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 12:24 schreef Samzz het volgende:
Kutsmoes. Je hebt het hier over levende wezens, neem dan geen dieren.
Moet elke impuls gevoed worden? Zelfs als je weet dat je er zo snel klaar mee bent?
Er zijn zoveel hobbies te verzinnen zonder dieren.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_90083112
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:32 schreef Staal het volgende:

[..]

Hoef je met ADHD helemaal nergens meer verantwoordelijkheid voor te nemen?

Wil niemand kwetsen, maar hier kan ik heel boos over worden. Ik ken ook ADHD-ers die helemaal niet zo zijn. PDD NOSers die gewoon langdurige relaties hebben en een band hebben met hun dieren.

Rob hier kennen we niet anders inderdaad. Hij zal er echt voor gezorgd hebben dat die discussen goed terecht zijn gekomen. Maar om alles op ADHD te gooien? Ik noem zoiets wispelturigheid.
Dat zeg ik nergens ;)
ADHD'ers zijn hyperactief, PDD-NOSers vallen in het autisme-vakje.
Mijn broertje heeft overigens iemand die hem dagelijke helpt met het huishouden, en dus ook de kattenbakken schoonmaakt en de aquaria eens per week ververst.

Er liggen daar geen dieren dood te gaan of zo. }:|
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:43:25 #70
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90083269
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:38 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens ;)
ADHD'ers zijn hyperactief, PDD-NOSers vallen in het autisme-vakje.
Mijn broertje heeft overigens iemand die hem dagelijke helpt met het huishouden, en dus ook de kattenbakken schoonmaakt en de aquaria eens per week ververst.

Er liggen daar geen dieren dood te gaan of zo. }:|
Zo goed ken ik je inmiddels wel om te weten dat jij dat nooit zou laten gebeuren.

Maar ik blijf het typisch vinden. Ik zou een ander huis zoeken voor die dieren en mijn broertje een paar treinen geven.

PS. ik ben trouwens Stali, die link lijkt niet iedereen te leggen dus zeg het er maar even bij.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:48:10 #71
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90083448
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:24 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Waar doe ik de dieren schade aan? Ja ze hebben nu 1 verhuizing maar dat is alles. Ze kregen het beste voer, vaak verversen, extra stromingspomp, vaak levend voer. Maar ieder zijn mening. Heb genoten de afgelopen maanden en het is nu tijd voor wat anders:)
Ik koop dieren doorgaans voor het leven :) Verder is ADHD geen excuus voor wat voor gedrag dan ook. Het is een oorzaak, maar het mag nooit een excuus worden.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_90083555
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 13:32 schreef Staal het volgende:

[..]

Hoef je met ADHD helemaal nergens meer verantwoordelijkheid voor te nemen?

Wil niemand kwetsen, maar hier kan ik heel boos over worden. Ik ken ook ADHD-ers die helemaal niet zo zijn. PDD NOSers die gewoon langdurige relaties hebben en een band hebben met hun dieren.

Rob hier kennen we niet anders inderdaad. Hij zal er echt voor gezorgd hebben dat die discussen goed terecht zijn gekomen. Maar om alles op ADHD te gooien? Ik noem zoiets wispelturigheid.
Mis een beetje het punt waar de dieren onder lijden? Als ik ze nou zou verwaarlozen maar dat gebeurd niet. Op dit forum lijkt niemand ooit van visbestand te switchen maar zo heel gek is dat niet. Weet van mezelf hoe ik de vissen verzorg en dat is goed. Stali, heb al 8 jaar een relatie.

ADHD is geen excuus maar een verklaring voor mijn gedrag af en toe.
pi_90083560
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:43 schreef Staal het volgende:

[..]

Zo goed ken ik je inmiddels wel om te weten dat jij dat nooit zou laten gebeuren.

Maar ik blijf het typisch vinden. Ik zou een ander huis zoeken voor die dieren en mijn broertje een paar treinen geven.

PS. ik ben trouwens Stali, die link lijkt niet iedereen te leggen dus zeg het er maar even bij.
Been there, done that. Maar dieren zijn gratis op te halen, he? En worden op straat gesmeten waar je bij staat. En mijn broertje haalt dat dan binnen. Er is altijd wel een vage "vriend" met een nest kittens. }:|
Gelukkig heeft het -eveneens gehandicapte- vriendinnetje van m'n broertje al een tijdje terug besloten dat het genoeg is zo, en zijn er geen dieren meer bij gekomen. Twee katten zijn naar haar (gezonde) oudere broer gegaan.

Dat is het moeilijke dus; De bedoeling erachter is goed. :)

Overigens heeft ie een hobby waar hij nu al meer dan een jaar mee bezig is: Filmen. *O*

Ik vind het trouwens behoorlijk hypocriet, zat mensen die hier vissen en garnalen wegdoen naar anderen; Hoor je nooit iemand over. Maar als 't stoeltafel is, is het topic te klein.
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:55:08 #74
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90083656
Mja, ik was meer benieuwd naar het waarom. Ik bedoel, discussen zijn niet zomaar vissen die je in een opwelling koopt. Hij leek er zo blij mee en het zijn prachtige vissen.

Ik bedoel er verder niks mee.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_90083748
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 13:48 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik koop dieren doorgaans voor het leven :) Verder is ADHD geen excuus voor wat voor gedrag dan ook. Het is een oorzaak, maar het mag nooit een excuus worden.
Ja en? Omdat ik dit niet doe zorg ik voor dierenleed ?
Kan ook zeggen dat jij te vaak geen levend voer geeft. Je voert nu een discussie die nergens over gaat. Ik wil dat meerdere mensen genieten van mijn discussen, hoe vind je die? Maar ik mis een beetje het punt hier.

Hoe me afzijdig nu :)
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:01:18 #76
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90083821
Ik heb geen vissen, dus wat moet ik levend voeren?

Ik was gewoon verbaasd dat je ze zo snel weg doet, dat mag ik toch vreemd vinden?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_90083882
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 13:55 schreef Samzz het volgende:
Mja, ik was meer benieuwd naar het waarom. Ik bedoel, discussen zijn niet zomaar vissen die je in een opwelling koopt. Hij leek er zo blij mee en het zijn prachtige vissen.

Ik bedoel er verder niks mee.
Hier ga je de mist in. Heb er heel veel over gelezen, boeken gekocht. De mooiste uitgezocht maar op een gegeven moment vind ik het niet meer leuk. Tja dan kan ik nog wel 10jaar de vissen houden uit ethiek maar daar schiet ik niks mee op. ik weet dat door mijn ADHD ik snel op hobbys uitgekeken raak alleen deze hobby wou ik al heel lang en vind het nog steeds super alleen het visbestand niet maar dat is een gevoelig punt op dit forum.
Of stoeltafel en visbestand
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:04:17 #78
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90083899
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:51 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Mis een beetje het punt waar de dieren onder lijden? Als ik ze nou zou verwaarlozen maar dat gebeurd niet. Op dit forum lijkt niemand ooit van visbestand te switchen maar zo heel gek is dat niet. Weet van mezelf hoe ik de vissen verzorg en dat is goed. Stali, heb al 8 jaar een relatie.

ADHD is geen excuus maar een verklaring voor mijn gedrag af en toe.
Ik beticht je niet van verwaarlozing etc. Daar is geen reden toe.

Maar als ik lees dat iemand zich verschuilt achter ADHD om zijn eigen wispelturigheid goed te praten, dan vind ik dat flauwekullerij. En trouwens dan kun je nu al op je vingers natellen dat je die Malawivissen ook wel rap zat zult raken. Waarom begin je er dan aan?

Schreef het een half jaar geleden al, je gaat met een aquarium om alsof het poppenhuis is.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:05:56 #79
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90083945
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 14:03 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Hier ga je de mist in. Heb er heel veel over gelezen, boeken gekocht. De mooiste uitgezocht maar op een gegeven moment vind ik het niet meer leuk. Tja dan kan ik nog wel 10jaar de vissen houden uit ethiek maar daar schiet ik niks mee op. ik weet dat door mijn ADHD ik snel op hobbys uitgekeken raak alleen deze hobby wou ik al heel lang en vind het nog steeds super alleen het visbestand niet maar dat is een gevoelig punt op dit forum.
Of stoeltafel en visbestand
Ik zeg ook nergens dat jij ze in een opwelling gekocht hebt, je moet wel lezen. Ik zeg dat het vissen zijn waarmee je dat juist niet doet.

En denk je nu niet dat je op de Malawi's na een half jaartje bent uitgekeken?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:07:58 #80
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90084009
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:58 schreef stoeltafel het volgende:

Hoe me afzijdig nu :)
Blijf nu maar gewoon
.
Je moet alleen een beetje tegen kritiek kunnen hoor. Je koopt een aquarium, met veel bombarie de duurste spullen en vervolgens gingen er nog maar nauwelijks dagen voorbij dat jij niet met je handen van die bak bent afgebleven. De kritiek hier is niet alleen over het feit dat je je vissen weg hebt gedaan maar over hoe jij met een aquarium omgaat en dat heeft niets met ADHD te maken.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_90084015
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 14:01 schreef Samzz het volgende:
Ik heb geen vissen, dus wat moet ik levend voeren?

Ik was gewoon verbaasd dat je ze zo snel weg doet, dat mag ik toch vreemd vinden?
Zou ik ook zijn, switch vrij snel maar jij begon over levende dieren, dierenleed, niet ethisch maar dat vind in toch anders. Heb het beste voor!
pi_90084026
;( iemand in omgeving Den Haag die nog een groepje Vuurtjes of CR/CB's overheeft. Zoek een nieuwe bloedlijn en uitbreiding want ben er veel verloren ;(
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:09:34 #83
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90084051
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 14:08 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Zou ik ook zijn, switch vrij snel maar jij begon over levende dieren, dierenleed, niet ethisch maar dat vind in toch anders. Heb het beste voor!
Ik heb nergens iets gezegd over dierenleed en ethiek. Het enige wat ik zei, is dat ik doorgaans dieren voor het leven koop.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_90084934
Iets totaal anders :P

Kan ik een kerstboom naast het aquarium zetten? Of worden ze onrustig van de lampjes?
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:44:00 #85
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90085040
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 14:40 schreef Faithfulness het volgende:
Iets totaal anders :P

Kan ik een kerstboom naast het aquarium zetten? Of worden ze onrustig van de lampjes?
Moet wel kunnen.

Tenzij je alle kleuren van de regenboog op epilepsiestand hebt staan. :) .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_90085203
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 december 2010 14:44 schreef Staal het volgende:

[..]

Moet wel kunnen.

Tenzij je alle kleuren van de regenboog op epilepsiestand hebt staan. :) .
_O-

Neeeen, gewoon wit, zonder geflits, geknipper en gedoe. Zijn ook ouderwetse lampjes, niet van die blitse ledlampjes. Wij zijn niet zo hip :@

Ik vroeg het me af, want elke "mooie hoek" hier in huis staat toevallig ook een aquarium. :D
pi_90086571
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 14:04 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik beticht je niet van verwaarlozing etc. Daar is geen reden toe.

Maar als ik lees dat iemand zich verschuilt achter ADHD om zijn eigen wispelturigheid goed te praten, dan vind ik dat flauwekullerij. En trouwens dan kun je nu al op je vingers natellen dat je die Malawivissen ook wel rap zat zult raken. Waarom begin je er dan aan?

Schreef het een half jaar geleden al, je gaat met een aquarium om alsof het poppenhuis is.
Het snel uitgekeken raken op hobby's hoort wel bij ADHD, staat zelfs in de literatuur. Maar het kan ook zijn dat ik de Malawi na een jaar niet meer leuk vind. Moet ik dan helemaal niet beginnen? Momenteel vind ik de Malawi echt super, sinds 3/4 maanden. En als ik de vissen na een jaar niet leuk vind verkoop ik ze. Heb dan wel een super jaar gehad maar jullie zouden er niet aan beginnen. Dat is een keuze, ik doe het zo. Misschien wel ee beetje egoïstisch, dat geef ik toe.
pi_90087132
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 15:39 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Het snel uitgekeken raken op hobby's hoort wel bij ADHD, staat zelfs in de literatuur. Maar het kan ook zijn dat ik de Malawi na een jaar niet meer leuk vind. Moet ik dan helemaal niet beginnen? Momenteel vind ik de Malawi echt super, sinds 3/4 maanden. En als ik de vissen na een jaar niet leuk vind verkoop ik ze. Heb dan wel een super jaar gehad maar jullie zouden er niet aan beginnen. Dat is een keuze, ik doe het zo. Misschien wel ee beetje egoïstisch, dat geef ik toe.
Maar hoe vaak blijf je dat doen? ;) Daar moeten toch wel grenzen aanzitten?
Met Malawi ben je weer gebonden aan bepaalde vissen, bepaalde inrichting, etc. Misschien is het in dat geval beter om een gezelschapsaquarium op te starten, daar kun je -bijna- alle kanten mee op ;)
pi_90087923
Ja er zijn grenzen. Wil echt niet continue zwemmen maar Malawi lijkt me echt gaaf. Past ook beter bij mij als persoon. Wil de Malawi zeker een paar jaar houden maar in de toekomst kijken kan ik nooit. Heb wel al 3 jaar konijnen maar dat vind ik meer dieren van vissen. Die wissel je niet snel om dus ik kan het wel :) Komt goed.
  zaterdag 18 december 2010 @ 16:32:12 #90
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90087956
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:30 schreef stoeltafel het volgende:
Ja er zijn grenzen. Wil echt niet continue zwemmen maar Malawi lijkt me echt gaaf. Past ook beter bij mij als persoon. Wil de Malawi zeker een paar jaar houden maar in de toekomst kijken kan ik nooit. Heb wel al 3 jaar konijnen maar dat vind ik meer dieren van vissen. Die wissel je niet snel om dus ik kan het wel :) Komt goed.
:?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 18 december 2010 @ 21:39:38 #91
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90099237
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:32 schreef Samzz het volgende:

[..]

:?
Hij zal wel dan vissen bedoelen. ;).

Het klinkt lullig en zo zijn gelukkig de meeste posters hier niet. Maar er zijn lui die vissen niet als dieren zien maar het houden van een aquarium enkel als onderdeel van hun inrichting zien.
Waardering voor een schilderij.

Zag je ook aan die kerstbal die hier met verontwaardiging gepost werd. Mensen die zoiets kopen geven geen donder om vissen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 18 december 2010 @ 21:43:34 #92
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90099394
Ja, dat snap ik. Ik vraag me af waarom hij vissen niet als volwaardige dieren ziet, dat bedoel ik ermee.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_90100349
Verkeerd geformuleerd. Natuurlijk zijn het dieren, doe ook vrij veel aan vissen.
Maar zie konijnen meer als huisdieren en vissen meer als vissen, duidelijk:)

Kom soms wat chaotisch, zal voortaan beter op letten.

Iemand behoefte aan gratis visvoer/diepvriesvoer?
Heb veel over, de Malawi vissen hebben een ander dieet nodig.

Samzz, las ik nou dat me geen vissen hebt?
Ps: Staal, hoe gaat het met je bedrijf?

Iemand behoefte aan een Siamese Algeneter? Gratis
  zaterdag 18 december 2010 @ 22:07:14 #94
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90100435
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 21:43 schreef Samzz het volgende:
Ja, dat snap ik. Ik vraag me af waarom hij vissen niet als volwaardige dieren ziet, dat bedoel ik ermee.
Terechte vraag. Maar vrees dat ik het antwoord ook wel al postte. ;).
Niet leuk als vissenliefhebber om te lezen natuurlijk.

Heel eerlijk? Ik denk als je echt vissenliefhebber bent, je eigenlijk helemaal geen aquarium hebt maar we vinden het mooi, maken vaak een biotoopje voor ze en we genieten daarvan en ook lopen deze vissen geen natuurlijke vijanden tegen het lijf. Het zijn toch een soort huisdieren. Maar het hele idee van een aquarium houden is natuurlijk wel een beetje dubbel.

Het enige wat ik altijd naar Versteeg wil roepen is: "blijf eens een paar weken met je fikken van je aquarium af!". Die vissen hebben nauwelijks rust gehad.
Misschien moet men maar eens ADHDvissen kweken. :').
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 18 december 2010 @ 22:17:31 #95
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90100807
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:05 schreef stoeltafel het volgende:
Verkeerd geformuleerd. Natuurlijk zijn het dieren, doe ook vrij veel aan vissen.

Kom soms wat chaotisch, zal voortaan beter op letten.

Iemand behoefte aan gratis visvoer/diepvriesvoer?
Heb veel over, de Malawi vissen hebben een ander dieet nodig.

Samzz, las ik nou dat me geen vissen hebt?
Ps: Staal, hoe gaat het met je bedrijf?

Iemand behoefte aan een Siamese Algeneter? Gratis
Denk dat je wilt zeggen dat je er gewoon meer band mee hebt. Konijnen herkennen je, daar knuffel je mee etc.

Afgelopen week twee dode kikkertjes. Dagje van slag maar als mijn hondje Ollie doodgaat dan heeft dat een heel grote impact. Liever niet aan denken, want het is echt mijn maatje.

Vond het ook klote dat ik het verprutst heb met mijn garnaaltjes maar ja, ik nas heel graag gamba's in knoflookolie weg.

Heb af en toe moeite met wat je allemaal sjouwt maar ik weet zeker dat jouw discussen echt wel goed terecht zijn gekomen. Het zijn ook vrij dure vissen en er zijn echt liefhebbers van.
Denk dat gemiddelde goudvis het vele malen zwaarder heeft.

PS Even zo een frietkraam?
Ik ben aardig positief over de gemeente.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_90102941
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 22:07 schreef Staal het volgende:

[..]

Terechte vraag. Maar vrees dat ik het antwoord ook wel al postte. ;).
Niet leuk als vissenliefhebber om te lezen natuurlijk.

Heel eerlijk? Ik denk als je echt vissenliefhebber bent, je eigenlijk helemaal geen aquarium hebt maar we vinden het mooi, maken vaak een biotoopje voor ze en we genieten daarvan en ook lopen deze vissen geen natuurlijke vijanden tegen het lijf. Het zijn toch een soort huisdieren. Maar het hele idee van een aquarium houden is natuurlijk wel een beetje dubbel.

Het enige wat ik altijd naar Versteeg wil roepen is: "blijf eens een paar weken met je fikken van je aquarium af!". Die vissen hebben nauwelijks rust gehad.
Misschien moet men maar eens ADHDvissen kweken. :').
Dit heb ik wel geleerd door de topics hier, dank dank
Verander eigenlijk nooit meer iets, eten geven en genieten:)
Nu dan wel wisselen van bestand maar hoe zijn je garnalen overleden?
Nitriet piek ?
  zaterdag 18 december 2010 @ 23:06:29 #97
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90103024
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:17 schreef Staal het volgende:

[..]

Denk dat je wilt zeggen dat je er gewoon meer band mee hebt. Konijnen herkennen je, daar knuffel je mee etc.

Afgelopen week twee dode kikkertjes. Dagje van slag maar als mijn hondje Ollie doodgaat dan heeft dat een heel grote impact. Liever niet aan denken, want het is echt mijn maatje.

Vond het ook klote dat ik het verprutst heb met mijn garnaaltjes maar ja, ik nas heel graag gamba's in knoflookolie weg.

Heb af en toe moeite met wat je allemaal sjouwt maar ik weet zeker dat jouw discussen echt wel goed terecht zijn gekomen. Het zijn ook vrij dure vissen en er zijn echt liefhebbers van.
Denk dat gemiddelde goudvis het vele malen zwaarder heeft.

PS Even zo een frietkraam?
Ik ben aardig positief over de gemeente.

En dat terwijl konijnen helemaal geen knuffeldieren zijn ;(
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_90171410
It's so fluffy (zoals je ava aangeeft) :P :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 20 december 2010 @ 13:18:41 #99
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90172742
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 23:04 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Dit heb ik wel geleerd door de topics hier, dank dank
Verander eigenlijk nooit meer iets, eten geven en genieten:)
Nu dan wel wisselen van bestand maar hoe zijn je garnalen overleden?
Nitriet piek ?
Nee, geen nitriet, dat is zeker.
Maar ik heb geen idee waarom wel. Heb ze ook niet meer genomen. Zonde want ik had uit een paar garnaaltjes een hele bak vol. Vond dat gekrioel erg leuk om te zien iig.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 20 december 2010 @ 13:19:26 #100
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90172791
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
It's so fluffy (zoals je ava aangeeft) :P :D
Tijgers zijn ook fluffy, die ga je ook niet knuffelen ;(
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 13:20:43 #101
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90172857
MJa. Over garnalen gesproken. Ik had mijn bak leeggemaakt, alle planten afgespoeld en alle stenen etc etc. álle water eruit, paar uur laten staan. Filters eruit.

Geen garnaal meer te bekennen. Kijk ik vd week na een paar weken weer eens goed....zitten er alweer tientallen in. Wtf... :'). Heb ik genetisch superieure beestjes ofzo...
  maandag 20 december 2010 @ 13:21:46 #102
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90172913
quote:
15s.gif Op maandag 20 december 2010 13:20 schreef Kreator het volgende:
MJa. Over garnalen gesproken. Ik had mijn bak leeggemaakt, alle planten afgespoeld en alle stenen etc etc. álle water eruit, paar uur laten staan. Filters eruit.

Geen garnaal meer te bekennen. Kijk ik vd week na een paar weken weer eens goed....zitten er alweer tientallen in. Wtf... :'). Heb ik genetisch superieure beestjes ofzo...
Je hebt gewoon niet goed schoongemaakt ;(
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 13:22:38 #103
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90172957
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:21 schreef Samzz het volgende:
Je hebt gewoon niet goed schoongemaakt ;(
Kennelijk, maar het is een raadsel waar ze dan hebben gezeten en hoe ze het bijna een hele dag zonder water hebben overleefd.
pi_90172969
Soms zijn het toch maar vreemde beestjes :D :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 20 december 2010 @ 13:23:29 #105
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90173002
quote:
7s.gif Op maandag 20 december 2010 13:22 schreef Kreator het volgende:

[..]

Kennelijk, maar het is een raadsel waar ze dan hebben gezeten en hoe ze het bijna een hele dag zonder water hebben overleefd.
In het zand, wat die hele dag wel vochtig blijft. Denk ik...
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 20 december 2010 @ 13:24:08 #106
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90173027
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:21 schreef Samzz het volgende:

[..]

Je hebt gewoon niet goed schoongemaakt ;(
:D!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 13:27:29 #107
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90173202
Ja, maar ook niet 5 ofzo. Echt tientallen...in alle groottes. En zo groot is mijn aqua niet. :').

(en ik had het zand ook vervangen)
  maandag 20 december 2010 @ 13:28:40 #108
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90173265
quote:
15s.gif Op maandag 20 december 2010 13:27 schreef Kreator het volgende:
Ja, maar ook niet 5 ofzo. Echt tientallen...in alle groottes. En zo groot is mijn aqua niet. :').

(en ik had het zand ook vervangen)
Dan zitten ze in de gaten en scheuren in de stenen en bomen, denk ik :P

Ik weet 't echt niet :') Hoe is 't met de visjes, trouwens? :D
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 13:30:49 #109
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90173371
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:28 schreef Samzz het volgende:
Dan zitten ze in de gaten en scheuren in de stenen en bomen, denk ik :P

Ik weet 't echt niet :') Hoe is 't met de visjes, trouwens? :D
Die heb ik onder de kraan met kracht afgespoeld. :').

Ja goed hè. Alles leeft en zwemt en is blij en vrolijk (ik heb geleerd dat dat kan, want dan zwemmen ze met een glimlach). De ene Tetra die nog leeft is koning van de bak en houdt zijn kleine vriendjes achter onder controle. Wel wat meer alg en moet nog wel wat aan uitstekende wortels doen, maar ja. Ook niet elke dag zin in.

Nu nog eens een groot aquarium zien te vinden voor een leuk prijsje.
  maandag 20 december 2010 @ 13:32:18 #110
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90173439
quote:
8s.gif Op maandag 20 december 2010 13:30 schreef Kreator het volgende:

[..]

Die heb ik onder de kraan met kracht afgespoeld. :').

Ja goed hè. Alles leeft en zwemt en is blij en vrolijk (ik heb geleerd dat dat kan, want dan zwemmen ze met een glimlach). De ene Tetra die nog leeft is koning van de bak en houdt zijn kleine vriendjes achter onder controle. Wel wat meer alg en moet nog wel wat aan uitstekende wortels doen, maar ja. Ook niet elke dag zin in.

Nu nog eens een groot aquarium zien te vinden voor een leuk prijsje.
Het zijn wel garnalen he :7

De tetra vermaakt zich wel dus, mooi. En ik denk dat je op marktplaats een goede kans maakt. Vaak niks mis met second hand.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 13:33:42 #111
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90173497
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:32 schreef Samzz het volgende:

En ik denk dat je op marktplaats een goede kans maakt. Vaak niks mis met second hand.
Ik wil design. ;(.
  maandag 20 december 2010 @ 13:35:22 #112
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90173584
quote:
9s.gif Op maandag 20 december 2010 13:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik wil design. ;(.
Goed zoeken :D Soms staan er hele mooie bakken bij.

En anders flink sparen of de lotto winnen :7
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_90174291
Heb van het weekend een bak van 160 liter gekocht (tweedehands) waar ik een gezelschap aquarium van wil maken, alleen ik had een aantal vragen;

Ik heb een externe pomp, die zeker 800 liter per uur filtert, is dit niet too much? aangezien ik veel kleurrijke en kleine vissen wil gaan houden die dan supersnel moeten gaan zwemmen tegen de stroming. (opzich zou ik dit niet erg vinden, krijg je erg veel activiteit van :)

Zijn er mensen die planten zelf kweken? en zoja, welke zou ik kunnen overkopen, op dit moment heb ik nog niets qua inrichting (alleen zand)

Welke vissen ? ik heb (nog) geen voorkeur voor bepaalde vissen, wel zou ik graag veel kleur terugzien en groepen vissen trekt mij ook erg aan. Ook actieve vissen vind ik leuk, maar vaak zit dit wel goed in een gezelschap aquarium. Ook hierbij de vraag of enige fokker deze zelf kweekt, vind hobbykweek vissen altijd leuker om te hebben.

Afmetingen van de bak; 100x50x50, 2 TL verlichting balken die ik wil gaan vervangen, maar wat is wijsheid? zal ik 1 groei lamp nemen en 1 dagverlichting? en wat zijn de kosten van die lampen?
Zelf probeerde ik al het een en ander uit te vinden maar werd er niet wijzer van, ik denk dat ik gewoon die balk meeneem naar de LFS en om andere vraag.

Iets anders wat ik nog over het hoofd zie :)? alvast bedankt
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 13:56:57 #114
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90174744
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:48 schreef ditiseenusername het volgende:
Welke vissen ? ik heb (nog) geen voorkeur voor bepaalde vissen, wel zou ik graag veel kleur terugzien en groepen vissen trekt mij ook erg aan. Ook actieve vissen vind ik leuk, maar vaak zit dit wel goed in een gezelschap aquarium. Ook hierbij de vraag of enige fokker deze zelf kweekt, vind hobbykweek vissen altijd leuker om te hebben.

Afmetingen van de bak; 100x50x50, 2 TL verlichting balken die ik wil gaan vervangen, maar wat is wijsheid? zal ik 1 groei lamp nemen en 1 dagverlichting? en wat zijn de kosten van die lampen?
Zelf probeerde ik al het een en ander uit te vinden maar werd er niet wijzer van, ik denk dat ik gewoon die balk meeneem naar de LFS en om andere vraag.

Bijlzalmpjes, altijd leuk. Neon Tetras zijn leuke schoolvissen die ook kleurrijk zijn. 1 of 2 algeneters erin. whoppa.
Ik weet niet wat het verschil is tussen een dagverlichting en een groeilamp? :+. Die lampjes koop je gewoon bij de bouwmarkt voor een paar euro en die laat je dan via een automatische timer een paar uur (8) per dag aanstaan.
pi_90174777
@Kreator Ik heb een L-nummer met een enorme overlevingsdrang. Afgelopen zomer de complete bak leeg gehaald. Veel vernieuwd en wat oude spulletjes teruggeplaatst. Mijn broertje had uit Indonesië een schelp mee genomen voor in het aquarium. Was niet een heel mooie schelp, maar om hem niet teleur te stellen heb ik hem er toch een poosje ingelegd. Maar op dat moment wilde ik deze er niet meer in. Ik alle visjes gevangen en in een emmer gedaan. Op 1 L-nummer na. Ik ging er vanuit dat deze dan in een eerder stadium het hoekie om was gegaan. Tot mijn grote verbazing kwam de bengel na ongeveer 4 uur uit die schelp gekropen toen ik de schelp op wilde gaan bergen. Op de een of andere manier heeft hier denk ik nog wat water ingezeten waardoor hij het heeft overleeft. :D
pi_90175289
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:56 schreef Kreator het volgende:

[..]

Bijlzalmpjes, altijd leuk. Neon Tetras zijn leuke schoolvissen die ook kleurrijk zijn. 1 of 2 algeneters erin. whoppa.
Ik weet niet wat het verschil is tussen een dagverlichting en een groeilamp? :+. Die lampjes koop je gewoon bij de bouwmarkt voor een paar euro en die laat je dan via een automatische timer een paar uur (8) per dag aanstaan.
Bijlzampjes zijn grappig visjes! die leven voornamelijk in de bovenste waterlaag toch? en neon tetra's wil ik er inderdaad ook inhebben, een groepje van 5 tot 10 stuks of iets.

Verschil tussen dagverlichting en groeilamp is het kleurenspectrum, die van een groeilamp is speciaal voor planten, zodat ze het juiste licht krijgen. aangezien ik er een flinke onderwatermoestuin van wil maken zal ik het wel nodig hebben :P

Een timer is aanwezig voor de lampen, ideaal is dat :)
En weet iemand of het kwaad kan met zo'n sterk filter en de (voornamelijk) kleine visjes?
  Official ESF Kreviewer maandag 20 december 2010 @ 14:23:26 #117
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90176136
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:08 schreef ditiseenusername het volgende:
en neon tetra's wil ik er inderdaad ook inhebben, een groepje van 5 tot 10 stuks of iets.
Met 160 liter kun je er rustig 10 indoen. Meer ook nog wel denk ik. Zijn groepsvisjes, dus dan zijn ze ook blijer en het ziet er mooier uit. Zag op beurs tijdje geleden een bak met wel 100 of 200 erin. Prachtig.
pi_90176305
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:48 schreef ditiseenusername het volgende:
Heb van het weekend een bak van 160 liter gekocht (tweedehands) waar ik een gezelschap aquarium van wil maken, alleen ik had een aantal vragen;

Ik heb een externe pomp, die zeker 800 liter per uur filtert, is dit niet too much? aangezien ik veel kleurrijke en kleine vissen wil gaan houden die dan supersnel moeten gaan zwemmen tegen de stroming. (opzich zou ik dit niet erg vinden, krijg je erg veel activiteit van :)
een beetje aan de hoge kant, maar niet buitensporig. richtlijn is 3 keer bakvolume per uur filteren. door met de uitstroom te spelen kun je de hoeveelheid stroming in je bak aardig regelen. bij veel pompen kun je ook de doorstroming lager instellen door de uitstroom af te knijpen.
quote:
Zijn er mensen die planten zelf kweken? en zoja, welke zou ik kunnen overkopen, op dit moment heb ik nog niets qua inrichting (alleen zand)
iedereen die een goede plantengroei heeft. helaas voor jou heb ik pas een flinke opruiming gehad. mensen uit dit topic mogen het van mij tegen verzendkosten hebben.
quote:
Welke vissen ? ik heb (nog) geen voorkeur voor bepaalde vissen, wel zou ik graag veel kleur terugzien en groepen vissen trekt mij ook erg aan. Ook actieve vissen vind ik leuk, maar vaak zit dit wel goed in een gezelschap aquarium. Ook hierbij de vraag of enige fokker deze zelf kweekt, vind hobbykweek vissen altijd leuker om te hebben.
mocht je en de buurt van eindhoven wonen, dan heb ik nog pauwooggrondeltjes te koop voor een zacht prijsje. Moet ik wel zeker weten dat ze goed terecht komen :P
quote:
Afmetingen van de bak; 100x50x50,
dat is 250 liter ;)
quote:
2 TL verlichting balken die ik wil gaan vervangen, maar wat is wijsheid? zal ik 1 groei lamp nemen en 1 dagverlichting? en wat zijn de kosten van die lampen?
Zelf probeerde ik al het een en ander uit te vinden maar werd er niet wijzer van, ik denk dat ik gewoon die balk meeneem naar de LFS en om andere vraag.
ik zweer bij bouwmarkt lampen: kleur 830 en 840, warmwit en koelwit. van beide eentje in je aquarium is prima voor je vissen en plantengroei.
quote:
Iets anders wat ik nog over het hoofd zie :)? alvast bedankt
verwarming?
pi_90177065
Byte_Me ; bedankt voor je reply, de uitstroom van de pomp zal ik afkijpen o.i.d. als dat nodig is, zo'n simpele oplossing had ik niet eens aan gedacht.
Jammer dat ik je opruiming net ben misgelopen, maar voor een ieder die binnekort gaat snoeien; ik hou me aanbevolen :) zou graag wat plantjes overnemen.
Die pauwooggrondels heb ik opgezocht, wat een mooie vissen! alleen vanuit Rotterdam is Eindhoven wel een flink stuk rijden, en zeker met dit weer haha. Maar ik hou het in mn achterhoofd, voorlopig eerst opbouwen.
Overigens heb je gelijk met de bakafmeting, rekenfoutje gemaakt, maar meer liters is alleen maar beter.
Die bouwmarktlampen zullen zeker goedkoper zijn als die uit de LFS, ik zal er vanmiddag eens langsgaan, bedankt voor de tip.
Een verwarming heb ik al, was alleen vergeten te vermelden. Dit was een reserve van 100 watt.
pi_90178119
Ik heb allerlei planten die ik eens per 2 a 3 weken afknip, dus die kun je dan stekken.
Tegen verzendkosten mag je ze dan wel hebben, maar dan verstuur ik het pas als het vriesweer voorbij is. Anders blijft er weinig over (of je moet in de buurt van Eindhoven wonen, dan kun je het op komen halen :P)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90178736
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:58 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb allerlei planten die ik eens per 2 a 3 weken afknip, dus die kun je dan stekken.
Tegen verzendkosten mag je ze dan wel hebben, maar dan verstuur ik het pas als het vriesweer voorbij is. Anders blijft er weinig over (of je moet in de buurt van Eindhoven wonen, dan kun je het op komen halen :P)
Dat zou ideaal zijn! en inderdaad beter afwachten tot januari ofzo, als het weer minder is :)
Welke planten zijn dit dan? zodat ik mezelf even kan inlezen en een idee kan maken.
pi_90179309
Namen heb ik zo niet.. Foto's maak ik later nog wel :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90184177
quote:
Op maandag 20 december 2010 15:10 schreef ditiseenusername het volgende:

[..]

Dat zou ideaal zijn! en inderdaad beter afwachten tot januari ofzo, als het weer minder is :)
Welke planten zijn dit dan? zodat ik mezelf even kan inlezen en een idee kan maken.
In januari mag je een grote bos planten hebben, gratis. Ga dan over op de Malawi.
Over je pomp zou ik me niet druk maken hoor. Heb zelf 3000lifer op een 360l aquarium maar qua stroming valt het reuze mee.

Succes
pi_90187984
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:44 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

In januari mag je een grote bos planten hebben, gratis. Ga dan over op de Malawi.
Over je pomp zou ik me niet druk maken hoor. Heb zelf 3000lifer op een 360l aquarium maar qua stroming valt het reuze mee.

Succes
Wat een aanbod :* Zijn dat de planten uit de bak van de OP? heb je daar een grotere foto van :) ziet er mooi uit
pi_90188845
Niet meer, heb nu nog maar 1 plant maar heb er echt heel veel van. Het goeit super snel, zal vanavond de naam opzoeken,
pi_90204730
Waar kan ik artemia halen voor mijn aanstaande kleine maanvissen?
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  maandag 20 december 2010 @ 22:52:00 #127
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90206907
In de viswinkel :7
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 20 december 2010 @ 23:52:20 #128
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90210745
quote:
8s.gif Op maandag 20 december 2010 13:30 schreef Kreator het volgende:

Nu nog eens een groot aquarium zien te vinden voor een leuk prijsje.
Je hebt je designbak net.
Zo fucking herkenbaar. Begin met een bakje en langzaamaan wil je het liefst de Amazone in huis hebben.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 20 december 2010 @ 23:56:34 #129
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90210987
Ik wil wel een stekje Javavaren aan degeen die het vroeg opsturen.
Die kun je het beste met wat lijn op hout binden.

Evt. nog een stek van een rode plant waarvan ik de naam niet weet. Wel te achterhalen in de aquariumwinkel uiteraard.

Ben het wel met Perry eens, het is nu eik te koud.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_90221164
quote:
7s.gif Op maandag 20 december 2010 23:56 schreef Staal het volgende:
Ik wil wel een stekje Javavaren aan degeen die het vroeg opsturen.
Die kun je het beste met wat lijn op hout binden.

Evt. nog een stek van een rode plant waarvan ik de naam niet weet. Wel te achterhalen in de aquariumwinkel uiteraard.

Ben het wel met Perry eens, het is nu eik te koud.
edit; verkeerd gelezen.. Dacht dat je het wilde hebben :P

[ Bericht 13% gewijzigd door PerryVogelbekdier op 21-12-2010 16:13:19 ]
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90221181
quote:
10s.gif Op maandag 20 december 2010 23:52 schreef Staal het volgende:

[..]

Je hebt je designbak net.
Zo fucking herkenbaar. Begin met een bakje en langzaamaan wil je het liefst de Amazone in huis hebben.
Klopt.. Zo had ik dus 3 bakken in de huiskamer, en 2 in een klein kamertje.
Inmiddels beperkt tot 2 bakken (600 + 160 liter), maar ik wil er eigenlijk nog een 3e bakje bij. Een speciaalbak met speciale garnalen ofzo..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 december 2010 @ 09:01:21 #132
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90221519
quote:
10s.gif Op maandag 20 december 2010 23:52 schreef Staal het volgende:
Je hebt je designbak net.
Zo fucking herkenbaar. Begin met een bakje en langzaamaan wil je het liefst de Amazone in huis hebben.
Net? Al bijna een jaar! :') En ik wil dit al een decennium ofzo, ik heb het alleen nooit gedaan omdat ik bang was dat het ging vervelen.

Enige probleem is nu dat ik zowel een gezelschapsbak wil met veel neon's, een malawibak met mooie gekleurde cichliden en een zee-aquarium. En dan moet ik kiezen. :'(.
pi_90222496
Ipv neon's zou ik dan kardinaaltetra's nemen Krea. Deze worden iets groter, maar qua kleur een stuk feller ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90222794
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 08:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Stuur je adres maar, en ik knip er bij mij wel een stuk af, aangezien ik 2 huge bossen heb staan :P
Zullen we dan wel even wachten tot het vriesweer voorbij is, of heb je een idee hoe ik het onbevroren kan versturen?
gewoon wachten tot er een paar dagen dooi is voorspeld. eigenlijk kan pakketpost zelfs nu wel, aangezien het in de distributiecentra toch wat warmer is dan buiten, en de postkantoren en bezorgbusjes helemaal.
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:23:36 #135
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90225113
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:01 schreef Kreator het volgende:

[..]

Net? Al bijna een jaar! :') En ik wil dit al een decennium ofzo, ik heb het alleen nooit gedaan omdat ik bang was dat het ging vervelen.

Enige probleem is nu dat ik zowel een gezelschapsbak wil met veel neon's, een malawibak met mooie gekleurde cichliden en een zee-aquarium. En dan moet ik kiezen. :'(.
Die bak op de aquariumbeurs met 3 miljard tetra's _O_ O+
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 december 2010 @ 11:27:36 #136
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90225272
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:23 schreef Samzz het volgende:
Die bak op de aquariumbeurs met 3 miljard tetra's _O_ O+
Ja die was echt prachtig. En low maintenance...maar toch heel levendig en je kunt er van alles mee nog. Ik denk dat het toch zoiets wordt. Een zee-aquarium is wel echt heeeeeeeeeeeeel veel werk en daar zit ik nog niet zo op te wachten. Misschien als ik oud ben. :').
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:29:50 #137
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90225370
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:27 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja die was echt prachtig. En low maintenance...maar toch heel levendig en je kunt er van alles mee nog. Ik denk dat het toch zoiets wordt. Een zee-aquarium is wel echt heeeeeeeeeeeeel veel werk en daar zit ik nog niet zo op te wachten. Misschien als ik oud ben. :').
Ach, dat duurt nog maar 5 jaar :7

Ik zou daar denk ik ook voor gaan, daar kan je toch meer mee dan met een malawi of zeebak. Hoewel zee wel echt _O_ is vaak.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 december 2010 @ 11:51:21 #138
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90226315
Nu nog 1 vinden die ik mooi vind.

*hier* zitten wel veel aparte tussen.
pi_90226776
Een doorkijk aquarium is erg mooi.
Als je bak stabiel is, is daar best wel wat mee te doen.

In je muur inbouwen kan ook, maar dan moet je wel zeker zijn dat je er nog jaren woont :P

Kwallen.. Erg mooi om te zien:
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 21 december 2010 @ 12:06:18 #140
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90226926
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:02 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Een doorkijk aquarium is erg mooi.
Als je bak stabiel is, is daar best wel wat mee te doen.

In je muur inbouwen kan ook, maar dan moet je wel zeker zijn dat je er nog jaren woont :P

Kwallen.. Erg mooi om te zien:
[ afbeelding ]
Ik vind die kwallenbakken altijd zo sneu ogen... Zo leeg. Ik weet dat het zo hoort, but still.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_90226962
inderdaad mooi om te zien zo'n kwallenbak, maar zou dat niet gaan vervelen?
pi_90229555
Het is ook meer bedoeld voor winkels / openbare gelegenheden..
Dan zie je het maar eventjes, en toch heel indrukwekkend.

Maar voor thuis zou het (net als bij gelegenheden) alleen als decoratie kunnen dienen.. Best 'saai', en toch anders dan een aquarium..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90229570
En duur ;(
pi_90237645
Dat gaat best rap met de reacties hier, haha.
Bedankt voor je aanbod van de javavaren Staal, dat is ook echt een plant die in een gezelschapsbak thuishoort.
Ik weet niet of het verstandig is ze nu op de post/pakketdienst te doen, aangezien het gemiddeld -2 word de aankomende dagen ?
Ik kan (nouja, eerder moet) wel een paar daagjes wachten :D
  dinsdag 21 december 2010 @ 16:12:47 #145
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_90239193
Geduld is sowieso een goede kwaliteit bij deze hobby ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 21 december 2010 @ 17:04:26 #146
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90241848
Wil iemand me alsjeblieft helpen met advies?

Mijn zwarte sluiermaanvis hangt schuin op de bodem. Hij verplaatst zich nog wel maar het gaat echt niet goed met hem.

Weet dat dit recent ter sprake is gebracht in dit topic. Wat te doen, nog aanzien of uit zijn lijden verlossen. Zie er wel zo onwijs tegenop om hem zijn kop af te snijden. Klotezooi.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_90243272
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:04 schreef Staal het volgende:
Wil iemand me alsjeblieft helpen met advies?

Mijn zwarte sluiermaanvis hangt schuin op de bodem. Hij verplaatst zich nog wel maar het gaat echt niet goed met hem.

Weet dat dit recent ter sprake is gebracht in dit topic. Wat te doen, nog aanzien of uit zijn lijden verlossen. Zie er wel zo onwijs tegenop om hem zijn kop af te snijden. Klotezooi.
Ik heb onlangs een dwerg goerami uit zijn leiden verlost. Ging niet goed met haar. Toen heb ik dit van het aquaforum gevist.

quote:
Doe de vis in een bak en voeg enkele druppels kruidnagelolie toe. Hij valt daardoor in slaap en als je daarna meerdere druppels toevoeg wordt ie niet meer wakker... een pijnloze dood...
  dinsdag 21 december 2010 @ 18:13:44 #148
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90244968
Dank je wel Lange_Lans.

Na mijn post heb ik het nog tien minuten aangezien, werd alleen maar slechter.
Heb met een mes zijn kop afgesneden. Hij vocht niet eens meer.

Onwijs klote. In een aquarium was het een grote vis. Op de plank maar klein visje.
Stom dat je tranen kunt laten om een vis terwijl ik ze erg graag eet.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_90245173
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 18:13 schreef Staal het volgende:
Dank je wel Lange_Lans.

Na mijn post heb ik het nog tien minuten aangezien, werd alleen maar slechter.
Heb met een mes zijn kop afgesneden. Hij vocht niet eens meer.

Onwijs klote. In een aquarium was het een grote vis. Op de plank maar klein visje.
Stom dat je tranen kunt laten om een vis terwijl ik ze erg graag eet.
Het is beter voor hem zo, dan alleen maar lijden toch?
Best knap dat je dat zo gedaan heb, ik zou de methode kiezen met kruidnagelolie, zou het niet kunnen zijn kop eraf snijden.
Succes met de rest van de visjes !
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:01:20 #150
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90247056
Ik meende te hebben begrepen dat kruidnagel juist niet vreedzaam is... Dat de kop afhakken het beste is.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_90249014
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:01 schreef Samzz het volgende:
Ik meende te hebben begrepen dat kruidnagel juist niet vreedzaam is... Dat de kop afhakken het beste is.
Kruidnagelolie is naast kop afsnijden het vreedzaamst en minst pijnlijk voor de vis.
Invriezen en dat soort praktijken is ze gewoon pijn laten lijden..

@Staal; ik weet hoe het is. Zo heb ik dus een keer een maanvis uit z'n lijden moeten verlossen.. Dus ik weet wat je voelt ;( ;( Sterkte ermee..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:47:21 #152
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90249447
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:39 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Kruidnagelolie is naast kop afsnijden het vreedzaamst en minst pijnlijk voor de vis.
Invriezen en dat soort praktijken is ze gewoon pijn laten lijden..

@Staal; ik weet hoe het is. Zo heb ik dus een keer een maanvis uit z'n lijden moeten verlossen.. Dus ik weet wat je voelt ;( ;( Sterkte ermee..
Oke... Als ik dus ooit weer vissen heb, doe ik het zo. Koppen afhakken kan ik echt niet ;(
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 21 december 2010 @ 22:19:13 #153
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90258932
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 18:18 schreef ditiseenusername het volgende:

[..]

Het is beter voor hem zo, dan alleen maar lijden toch?
Best knap dat je dat zo gedaan heb, ik zou de methode kiezen met kruidnagelolie, zou het niet kunnen zijn kop eraf snijden.
Succes met de rest van de visjes !
Ik ben niet van plan de rest ook nog even onder het mes te leggen. ;).

Het is klote maar net wat je zegt, het is 1 haal voorbij.
Kruidnagel en invriezen zijn allebei omstreden. Ik wist dat een baksteen de beste methode is.
Maar een volwassen maan is een krachtige vis, een vechter. Dat merkte ik iig bij de grote verschoningen van de bak. Durfde het dus niet aan met een steen en koos daarom voor het scherpste mes. Maar hij vocht niet eens.

Met de rest van de visjes gaat het gelukkig goed alleen hangt de Zebramaanvis wit weggetrokken in een hoekje rond. Hij is zijn maatje kwijt. Hij bleef ook steeds bij de zwarte sluiermaan kijken.

Geen nieuwe maan, zoveel is zeker. Oudere users uit deze reeks zoals Perry weten wel dat ik er nooit helemaal blij mee was. Kreeg ze indertijd cadeau maar heb er eik geen geschikt hoog aquarium voor.
Hoop dat de zebramaan zal optrekken met de Platy.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_90280047
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:19 schreef Staal het volgende:

Kruidnagel en invriezen zijn allebei omstreden.
voor zover ik weet is kruidnagelolie toch echt geen omstreden methode. ik gebruik het altijd (nou ja, 1 keer moeten doen).

invriezen is gewoon slecht, vergelijkbaar met door het toilet spoelen
pi_90289638
Gotver :( toen ik thuis kwam vanochtend keek ik in mn piranha bak en er zijn er 2 doodgebeten, zaten helemaal onder de bijtwondjes, en alhoewel ze veel kunnen hebben denk ik dat het echt dodelijk is geweest dit keer. Nu heb ik er nog maar 1 in een 400 liter bak rondzwemmen, maar ik ga kijken of er een liefhebber op een forum er plaats voor heeft.
Baal hier echt enorm van, het waren superinteressante beesten om te observeren.
pi_90294491
Over afmaken van vissen mijn bevindingen:

Kruidnagelolie moet goed opgenomen worden in het water wil je het pijnloos gebruiken op vissen. Heb er ervaringen mee gehad dat de Betta in kwestie een dikke 10 minuten gestreden heeft in het bakje om er uit te komen. Hij heeft in die 10 minuten als het ware watertrappelend met hoofd boven water gezwommen, duidelijk in paniek. Sindsdien gebruik ik geen kruidnagelolie meer.

Invriezen is ook niet humaan, cellen vriezen kapot en het dier gaat ook op een pijnlijke manier dood.

Hoe maak ik dan vissen af?

Ik zet de bak iets warmer: 28-29 graden.

Vervolgens vries ik water in tot net op vriespunt: Er moet een laagje ijs op het water zitten. Zodra dit het geval is breek ik het ijs door, gooi de vis er direct in met een netje.

Tot nu toe zijn alle vissen (heb een hele lijn Betta's van 50 dieren moeten afmaken vanwege een kanker in de genen, alle 50 dieren hadden gezwellen) per direct overleden aan een hartstilstand.

Heb al eens contact gehad met kwekers die per jaar 100 als het niet meer zijn cullen.

Een groot deel van deze mensen gebruiken roofvissen zoals Oscars om het snel te laten gebeuren.
pi_90294536
Ander vraagje:

Heeft iemand van jullie Sulawesi plantjes of sponsen uit Sulawesi importen?
pi_90294820
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 16:22 schreef Aneurism het volgende:
Over afmaken van vissen mijn bevindingen:

Kruidnagelolie moet goed opgenomen worden in het water wil je het pijnloos gebruiken op vissen. Heb er ervaringen mee gehad dat de Betta in kwestie een dikke 10 minuten gestreden heeft in het bakje om er uit te komen. Hij heeft in die 10 minuten als het ware watertrappelend met hoofd boven water gezwommen, duidelijk in paniek. Sindsdien gebruik ik geen kruidnagelolie meer.

Invriezen is ook niet humaan, cellen vriezen kapot en het dier gaat ook op een pijnlijke manier dood.

Hoe maak ik dan vissen af?

Ik zet de bak iets warmer: 28-29 graden.

Vervolgens vries ik water in tot net op vriespunt: Er moet een laagje ijs op het water zitten. Zodra dit het geval is breek ik het ijs door, gooi de vis er direct in met een netje.

Tot nu toe zijn alle vissen (heb een hele lijn Betta's van 50 dieren moeten afmaken vanwege een kanker in de genen, alle 50 dieren hadden gezwellen) per direct overleden aan een hartstilstand.

Heb al eens contact gehad met kwekers die per jaar 100 als het niet meer zijn cullen.

Een groot deel van deze mensen gebruiken roofvissen zoals Oscars om het snel te laten gebeuren.
toen ik kruidnagelolie had gebruikt, gebruikte ik een combinatie van deze methodes. eerst de vis in water met kruidnagelolie (gemengd toen het kokend heet was, flink geroerd, laten afkoelen). toen de vis verdoofd was, op zn zij op de bodem lag en heel langzaam ademde in ijswater gedaan. toen was het inderdaad in een fractie van een seconde afgelopen, al kwam hij toch nog even uit zn roes (of dat was een stuiptrekking).

over die oscars, zou je die dan zieke vissen voeren? ik zou me dan toch zorgen gaan maken over besmettelijkheid. bij kwekers die moeten "cullen" (is hier een nederlands woord voor?) is dit natuurlijk niet aan de orde.
pi_90317243
mijn haaienvinbarbelen zijn echt idioot bang :') ik kijk net ff, een van die beesten ziet me en schiet meteen weg naar de andere kant van de bak, keihard tegen een steen aan :X hoorde t zelfs
  woensdag 22 december 2010 @ 23:23:41 #161
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90317412
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 16:29 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

toen ik kruidnagelolie had gebruikt, gebruikte ik een combinatie van deze methodes. eerst de vis in water met kruidnagelolie (gemengd toen het kokend heet was, flink geroerd, laten afkoelen). toen de vis verdoofd was, op zn zij op de bodem lag en heel langzaam ademde in ijswater gedaan. toen was het inderdaad in een fractie van een seconde afgelopen, al kwam hij toch nog even uit zn roes (of dat was een stuiptrekking).

over die oscars, zou je die dan zieke vissen voeren? ik zou me dan toch zorgen gaan maken over besmettelijkheid. bij kwekers die moeten "cullen" (is hier een nederlands woord voor?) is dit natuurlijk niet aan de orde.
Slachten :7
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 22 december 2010 @ 23:34:44 #162
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90318084
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 11:19 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

voor zover ik weet is kruidnagelolie toch echt geen omstreden methode. ik gebruik het altijd (nou ja, 1 keer moeten doen).

invriezen is gewoon slecht, vergelijkbaar met door het toilet spoelen
De meningen zijn over kruidnagelolie nog steeds verdeeld, door de tijdsduur. Maar een huisdiervis afmaken valt toch zwaar. Ik heb gejankt iig. De eerste keer dat ik dit gedaan heb, toch denk ik dat ik er een evt. volgende keer veel makkelijker mee deal.

Wat betreft het invriezen ben ik het met je eens. Een vis vecht nl. tegen de langzaam dalende temp.
Tenzij ze zo enorm verzwakt zijn. Tja, dan kun je er toch net zo goed meteen een end aan maken of in de bak vanzelf laten sterven.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 22 december 2010 @ 23:37:29 #163
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90318228
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 16:22 schreef Aneurism het volgende:

(heb een hele lijn Betta's van 50 dieren moeten afmaken vanwege een kanker in de genen, alle 50 dieren hadden gezwellen) .
Wat klote. :{.
Heb je wel een betere manier gevonden. Maar ellendig om mee te maken, lijkt me.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 22 december 2010 @ 23:53:57 #164
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90319255
Er missen nog stemmen voor Admiraal_Anaal.
Trouwe dude uit de aquareeks. Kom op, het is echt een kleine moeite en hij heeft een leuke avatar. *O* .

[STEMTOPIC] DE TOFSTE FOK! KERST AVATAR 2010
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_90322309
Ik zal even stemmen.

Kheb nieuwe nachtverlichting. Nu 8 super sterke leds die op een alu strip zitten om de hitte kwijt te kunnen. Anders fikken ze door :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90322423
quote:
8s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:53 schreef Staal het volgende:
Er missen nog stemmen voor Admiraal_Anaal.
Trouwe dude uit de aquareeks. Kom op, het is echt een kleine moeite en hij heeft een leuke avatar. *O* .

[STEMTOPIC] DE TOFSTE FOK! KERST AVATAR 2010
Gewoon de leukste stemmen :D Kheb in 2008 en 2009 al gewonnen maar 3 x op rij zou ook leuk zijn _O-
pi_90322451
Nog iemand omgeving Den Haag en omstreken die nog garnalen over heeft? Zoek nieuwe bloedlijnen namelijk
pi_90323679
Daarom weer gestemd op jou :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90323802
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 01:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Daarom weer gestemd op jou :D
*O* *O*
  donderdag 23 december 2010 @ 01:36:22 #170
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90323906
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 00:59 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Gewoon de leukste stemmen :D Kheb in 2008 en 2009 al gewonnen maar 3 x op rij zou ook leuk zijn _O-
Als je wint, volgend jaar kwartet he! *O* .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_90323963
quote:
6s.gif Op donderdag 23 december 2010 01:36 schreef Staal het volgende:

[..]

Als je wint, volgend jaar kwartet he! *O* .
Als dat zo is, trakteer ik iedereen op een lekkere garnalencocktails *O* _O-
  donderdag 23 december 2010 @ 01:44:46 #172
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90324344
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 01:37 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Als dat zo is, trakteer ik iedereen op een lekkere garnalencocktails *O* _O-
:9~ .

:@ .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 23 december 2010 @ 01:51:14 #173
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90324653
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 00:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik zal even stemmen.

Kheb nieuwe nachtverlichting. Nu 8 super sterke leds die op een alu strip zitten om de hitte kwijt te kunnen. Anders fikken ze door :D
Jij had toch al van die mooie blauwachtige verlichting?

Zelf los ik het voor de vissen op om de lamp uit te doen en de schemerlampen nog een uurtje aan te laten. Dus niet baf, donker.

PS. Een rouwende maanvis kan niet he? De zebra is nog steeds de hele dag wit weggetrokken.
Behalve vanavond bij het voeren. Toen waren de strepen meteen zichtbaar. Het zal wrs. meer mijn sentiment zijn. Vind het toch lullig.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_90332756
Om toch nog even op Zoutwater terug te komen; Ik begreep dat wanneer je water stabiel is dat deze niet meer onderhoud vergen dan een gewone zoetwaterbak. Het kan in beginsel wel zo zijn dat het een hele poos duurt voor dat je water goed is. Hiervoor dien je veel te testen etc. Maar zodra het water goed is, en de habitat ingericht is, zou het het niet meer werk zijn als zoetwater.

Ik heb dit gehoord van een winkelier in een aquarium speciaal zaak en weet ook niet in hoeverre dit waarheid is. Maar ik kan wel beoordelen dat deze mijnheer heel kundig is en dat hij mij al meermalen erg goed geholpen heeft.

Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn.
pi_90333265
Iemand nog interesse in 1 piranha? of weet iemand een goed plekje voor hem? gister zijn er 2 overleden van de 3, en het is zo zielig voor hem.
pi_90333648
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 10:45 schreef Lange_Lans het volgende:
Om toch nog even op Zoutwater terug te komen; Ik begreep dat wanneer je water stabiel is dat deze niet meer onderhoud vergen dan een gewone zoetwaterbak. Het kan in beginsel wel zo zijn dat het een hele poos duurt voor dat je water goed is. Hiervoor dien je veel te testen etc. Maar zodra het water goed is, en de habitat ingericht is, zou het het niet meer werk zijn als zoetwater.

Ik heb dit gehoord van een winkelier in een aquarium speciaal zaak en weet ook niet in hoeverre dit waarheid is. Maar ik kan wel beoordelen dat deze mijnheer heel kundig is en dat hij mij al meermalen erg goed geholpen heeft.

Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn.
Ik krijg juist door van zeewater houders dat de waterverversingen heel veel tijd en nauwkeurigheid betreft, soms krijg ik het idee dat je chemie gestudeerd moet hebben voor een zeewater aquarium.
  Official ESF Kreviewer donderdag 23 december 2010 @ 13:49:32 #177
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90340098
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:13 schreef Aneurism het volgende:
Ik krijg juist door van zeewater houders dat de waterverversingen heel veel tijd en nauwkeurigheid betreft, soms krijg ik het idee dat je chemie gestudeerd moet hebben voor een zeewater aquarium.
Nou zover gaat het niet natuurlijk, maar je moet wel degelijk in het begin veel meer kennis hebben opgebouwd. Een zoetwaterbak kun je gaanderweg wel leren; met zout is het andersom. Eerst leren, dan beginnen. Anders krijg je nooit een goedlopende bak.

Anyway:
Ik heb net eens gemeten en ik zie dat ik een bak van 130x50(diep) kan plaatsen. Hoogte zal dan 60/70 worden denk ik. Daar kan ik vast wel wat moois mee. Da's 390 tot 450 liter.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kreator op 23-12-2010 14:50:40 ]
pi_90351049
quote:
5s.gif Op donderdag 23 december 2010 01:51 schreef Staal het volgende:

[..]

Jij had toch al van die mooie blauwachtige verlichting?

Zelf los ik het voor de vissen op om de lamp uit te doen en de schemerlampen nog een uurtje aan te laten. Dus niet baf, donker.

PS. Een rouwende maanvis kan niet he? De zebra is nog steeds de hele dag wit weggetrokken.
Behalve vanavond bij het voeren. Toen waren de strepen meteen zichtbaar. Het zal wrs. meer mijn sentiment zijn. Vind het toch lullig.
Klopt, alleen die hele mooie is kapot gegaan (leds waren extreem sterk en hadden koeling nodig, dus waren doorgebrand). Die "originele" van 50 euro gaf echt te weinig licht, dus die gebruik ik niet meer.. Nu heb ik een dikke alu strip gekregen waar 8 van die extreem sterke blauwe leds in zitten, en nu komt het licht tot aan de bodem. De alu strip geleid de warmte weg.. Als de leds aanstaan voel je de warmte er gewoon vanaf komen haha :D

Een rouwende maanvis kan wel.. Bij mijn 2 kleine maantjes was dat toen ook :@
De overgebleven maan trok zich terug in de bak, en kwam alleen met het eten even naar voren.
Toen de platy's vriendjes werden met het maantje zag ik em vaker. Toen had ik daarna de grote bak, dus 4 grote maanvriendjes erbij gekocht en tegelijkertijd in de bak gezet.

Toen zat de maan alleen bij die andere vier, en de platy's vonden hun plezierige clownbotia vrienden :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90351123
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:13 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Ik krijg juist door van zeewater houders dat de waterverversingen heel veel tijd en nauwkeurigheid betreft, soms krijg ik het idee dat je chemie gestudeerd moet hebben voor een zeewater aquarium.
Het eerste klopt.
Je moet zoutwater steeds aanmaken. Bij een grote bak kost dit natuurlijk heel erg veel tijd. Waardes komen een stuk nauwkeuriger, maargoed alles is te doen. Zolang je er maar heel veel tijd (en geld) in steekt.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90352023
Ik heb een vraagje, vandaag even een aquarium beginners setje gekocht, 40liter bak alles erbij, met pomp en verwarmingselement.

Maar nu is zo mijn bak staat op de eettafel en wanneer ik er dus langs loop beweegt het water ietjes. Ik woon in vaag appartementje waar mijn woonkamer verhoogd is met planken zeg maar en wanneer ik dus ff naar de keuken loopt dan beweegt het al ietjes.

Ik weet het is vaag, maar de vraag is dus of het wat uitmaakt dat het water stabiel moet blijven?

wil er tropische vissen indoen (eerst water goed, over paar dagen plantjes en dan pas de vissen )

thanks.

/edit

Enige stabiele plek is in de vensterbank, hij steekt dan wel net iets over de vensterbank uit en hij staat dan boven de verwarming. Is dit een oplossing mocht boivenstaande echt niet kunnen?

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2010 18:13:44 ]
  donderdag 23 december 2010 @ 23:03:05 #181
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90367434
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 18:01 schreef Syd het volgende:
Ik heb een vraagje, vandaag even een aquarium beginners setje gekocht, 40liter bak alles erbij, met pomp en verwarmingselement.

Maar nu is zo mijn bak staat op de eettafel en wanneer ik er dus langs loop beweegt het water ietjes. Ik woon in vaag appartementje waar mijn woonkamer verhoogd is met planken zeg maar en wanneer ik dus ff naar de keuken loopt dan beweegt het al ietjes.

Ik weet het is vaag, maar de vraag is dus of het wat uitmaakt dat het water stabiel moet blijven?

wil er tropische vissen indoen (eerst water goed, over paar dagen plantjes en dan pas de vissen )

thanks.

/edit

Enige stabiele plek is in de vensterbank, hij steekt dan wel net iets over de vensterbank uit en hij staat dan boven de verwarming. Is dit een oplossing mocht boivenstaande echt niet kunnen?

De natuur kent weliswaar geen houten planken maar een onbeweeglijk water ook niet. ;).

Naar mijn idee no worries. ;).
Zou de bak toch zeker niet boven de verwarming zetten iig.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 24 december 2010 @ 09:10:58 #182
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90381628
Op de vensterbank zou ik ook zeker niet doen. Ten eerste heb je daar waarschijnlijk direct zonlicht (en dus alg) en ten tweede is dat niet goed qua temperatuur. Dan kun je het beter iets laten trillen.

Imax - Under the Sea is trouwens de moeite waard om eens te torrenten. Zaten prachtige vissen tussen.
pi_90381646
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 09:10 schreef Kreator het volgende:
Imax - Under the Sea is trouwens de moeite waard om eens te torrenten. Zaten prachtige vissen tussen.
Of je koopt hem op BluRay. Onlangs voor 7 euro bij de mm. Mag je ook nog genieten van prachtig beeld. Zelfde geld trouwens voor Oceans. Al is dat iets meer gericht op de iets grotere visjes.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 24 december 2010 @ 09:17:39 #184
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90381713
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 09:12 schreef Lange_Lans het volgende:
Of je koopt hem.
Ja, dat kan natuurlijk ook.

*7 hamburgers kopen gaat*
pi_90383139
Hahaha Mac knallers :P
Op dit moment kom ik nergens meer met me lage auto..

3x letterlijk vastgezeten door de sneeuw, en nu staat me auto enigsinds op de weg aangezien ik em niet meer op de parkeerplaats kan komen :'(
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:19:32 #186
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_90384901
Zie het helemaal voor me :P Zo'n gestrande walvis op de sneeuw.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_90388785
quote:
7s.gif Op donderdag 23 december 2010 23:03 schreef Staal het volgende:

[..]

De natuur kent weliswaar geen houten planken maar een onbeweeglijk water ook niet. ;).

Naar mijn idee no worries. ;).
Zou de bak toch zeker niet boven de verwarming zetten iig.
Haha, nee maar water beweegt echter wel iets, tenzij ik er langs rent dan voelen de vissen een tsunamie opkomen denk ik.

quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 09:10 schreef Kreator het volgende:
Op de vensterbank zou ik ook zeker niet doen. Ten eerste heb je daar waarschijnlijk direct zonlicht (en dus alg) en ten tweede is dat niet goed qua temperatuur. Dan kun je het beter iets laten trillen.

Imax - Under the Sea is trouwens de moeite waard om eens te torrenten. Zaten prachtige vissen tussen.
In de vensterbank waar ik hem dan wou zetten heb ik mijn rolgordijn altijd oplaag. dus niet direct zonlicht.

Maar zal de DVD een bekijken. Heb al leuke vissen gezien bij de dierenwinkel speciaalzaak. Paar kleine "kogel"vissen, granaaltjes en een kleine kreeft :)

wil alles wel heel klein houden en niet te veel aangezien het maar een 40liter bak betreft.
pi_90389042
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:07 schreef Syd het volgende:

Maar zal de DVD een bekijken. Heb al leuke vissen gezien bij de dierenwinkel speciaalzaak. Paar kleine "kogel"vissen, granaaltjes en een kleine kreeft :)

wil alles wel heel klein houden en niet te veel aangezien het maar een 40liter bak betreft.
Kogelvissen niet samen met garnalen houden. Neem het risico nou niet :P
Het zijn kleine jagertjes, en garnalenpootjes vinden ze heerlijk. ;)
pi_90390257
dan moet ik de granaaltjes maar laten zitten :P, maar zal me voor de tijd wel even inlichten door de verkoopster die heeft er volgens mij wel verstand van, zij had me ook verteld eerst 3dagen gewoon het water op temparatuur en spul erin, dan pas de plantjes. En zodra ik de vissen ga kopen ff me water meenemen om te testen.
pi_90390660
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:41 schreef Syd het volgende:
dan moet ik de granaaltjes maar laten zitten :P, maar zal me voor de tijd wel even inlichten door de verkoopster die heeft er volgens mij wel verstand van, zij had me ook verteld eerst 3dagen gewoon het water op temparatuur en spul erin, dan pas de plantjes. En zodra ik de vissen ga kopen ff me water meenemen om te testen.
Verkopers willen 9 van de 10 keer wel verkopen ;) Dus kijk niet raar op als het advies dat je krijgt gewoon niet correct is. Je kan beter zelf even googlen, of hier vragen stellen, er zitten hier een paar mensen die er heel veel vanaf weten. *O*

Wel je bak goed in laten draaien he ;) Drie weken. Zeker de eerste keer lijkt dat heeeeeeel lang, maar het is het beste voor je toekomstige visjes :Y

Kogelvisjes doen wel moeilijk met voer trouwens, ze eten niet alles, zeker geen droogvoer.
Hier geven we een maal per week levend voer (artemia), en 2 a 3 keer diepvriesvoer. Meestal rode muggenlarven, de witte muggenlarven negeren ze ( }:| ). Mosselvlees eten ze enkel als ze er zin in hebben, en zo nu en dan watervlooien, mjummie! :P

Het zijn eigenzinnige beestjes, heeeeeeel leuk. :Y Ze zijn niet "schuw" zoals vele andere vissen wel zijn, komen echt naar je kijken etc.

Ik zou overigens maar 2 kogelvisjes in dat bakje houden ;) 15 liter per vis is de "regel". Waarschijnlijk denk je nu dat ik compleet gek geworden ben; Maar zodra je ze in dat bakje hebt zwemmen zul je zien waarom ze ruimte nodig hebben, ze maken er dankbaar gebruik van.

Zo, heel verhaal geworden. Ik ben dwergkogelvisfan! ;)
pi_90392311
Bedankt voor de TIP! :) maar 3 weken ja ? de verkoopster zei mij 3 dagen enkel water met de 2 potjes die ik erbij kreeg. Daarna ongveer 3dagen enkel met planten erin. En dan pas de vissen nadat hun het water hadden gecontroleerd.

Maar ik ga toch maar van jullie uit :) aangezien inderdaad een verkoper lekker wil verkopen haha.

Maar dwergkogelvis :D vette beesten, dit was ook de reden dat ik de aquarium ging kopen. Wou al heel lang een aquarium met mooie kleine tropische vissen maar toen ik deze bij de intratuin ( :') ) zag was ik verkocht.

maar 15liter per vis geldt voor alles ? of puur de dwergkogelvis?

En tip qua beplanting ? ik zag een mooi voorbeeld op internet hoe ik ongeveer de bak wil hebben :


Tenzij het natuurlijk helemaal niet mogelijk is? Maar ik hou van veel groen, maar echt dat "springend" groen.
pi_90392483
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:50 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Verkopers willen 9 van de 10 keer wel verkopen ;) Dus kijk niet raar op als het advies dat je krijgt gewoon niet correct is. Je kan beter zelf even googlen, of hier vragen stellen, er zitten hier een paar mensen die er heel veel vanaf weten. *O*

Wel je bak goed in laten draaien he ;) Drie weken. Zeker de eerste keer lijkt dat heeeeeeel lang, maar het is het beste voor je toekomstige visjes :Y

Kogelvisjes doen wel moeilijk met voer trouwens, ze eten niet alles, zeker geen droogvoer.
Hier geven we een maal per week levend voer (artemia), en 2 a 3 keer diepvriesvoer. Meestal rode muggenlarven, de witte muggenlarven negeren ze ( }:| ). Mosselvlees eten ze enkel als ze er zin in hebben, en zo nu en dan watervlooien, mjummie! :P

Het zijn eigenzinnige beestjes, heeeeeeel leuk. :Y Ze zijn niet "schuw" zoals vele andere vissen wel zijn, komen echt naar je kijken etc.

Ik zou overigens maar 2 kogelvisjes in dat bakje houden ;) 15 liter per vis is de "regel". Waarschijnlijk denk je nu dat ik compleet gek geworden ben; Maar zodra je ze in dat bakje hebt zwemmen zul je zien waarom ze ruimte nodig hebben, ze maken er dankbaar gebruik van.

Zo, heel verhaal geworden. Ik ben dwergkogelvisfan! ;)
dwergkogelvisjes _O_ had er vroeger ook een. gaf m altijd slakjes
pi_90392736
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:27 schreef Syd het volgende:
Bedankt voor de TIP! :) maar 3 weken ja ? de verkoopster zei mij 3 dagen enkel water met de 2 potjes die ik erbij kreeg. Daarna ongveer 3dagen enkel met planten erin. En dan pas de vissen nadat hun het water hadden gecontroleerd.

Maar ik ga toch maar van jullie uit :) aangezien inderdaad een verkoper lekker wil verkopen haha.

Maar dwergkogelvis :D vette beesten, dit was ook de reden dat ik de aquarium ging kopen. Wou al heel lang een aquarium met mooie kleine tropische vissen maar toen ik deze bij de intratuin ( :') ) zag was ik verkocht.

maar 15liter per vis geldt voor alles ? of puur de dwergkogelvis?

En tip qua beplanting ? ik zag een mooi voorbeeld op internet hoe ik ongeveer de bak wil hebben :
[ afbeelding ]

Tenzij het natuurlijk helemaal niet mogelijk is? Maar ik hou van veel groen, maar echt dat "springend" groen.
Verkopers zeggen snel dat "iets wel kan". Een bak moet echter echt indraaien. Het KAN goed gaan, maar de kans dat het fout gaat is groter. Met dode vissen tot gevolg :'(

De 15 liter geldt voor de dwergkogelvis. Die overigens niet goed samen gaan met andere vissen, op enkele na ;)
Kreeftjes zullen ze niet snel aanvallen, maar andersom is die kans wel weer aanwezig.

Dat bakje wat jij laat zien ziet er goed uit. Ik vind het alleen wel wat weinig groen ;) Ik zou dan (persoonlijk) een groene planten-achterwand maken, bijvoorbeeld van die plant die linksachter staat.

Waar je even op moet letten is dat de stenen die je kiest geen kalk afgeven, etc. Dus hard breuksteen kiezen, of maaskeien ;)

Hoe ga je het trouwens doen met filter? Intern of extern? :)
Ik heb momenteel nog een intern filter, maar het stoort me toch behoorlijk. Dus zodra de 120 literbak verkocht is gaat het externe filter van die bak naar de 60 liter ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:32 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

dwergkogelvisjes _O_ had er vroeger ook een. gaf m altijd slakjes
O HAI!


*O*
pi_90395249
Even over een andere boeg:

Mijn aquarium:




*O*
Leave it to me as I find a way to be
consider me a satelite for ever orbiting
I knew all the rules but the rules did not know me
guaranteed...
pi_90397183
Wat een prachtdieren O+
  Official ESF Kreviewer vrijdag 24 december 2010 @ 16:51:33 #196
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90398182
Gaaf. Blijft dat ook leuk als ze er jaren in zitten? :P.
pi_90406123
Jazeker! Ik heb ze nu vijf jaar en het verveelt nog steeds niet. De hobby bestaat ook uit beurzen bezoeken met andere liefhebbers en daarnaast gaat er ook veel tijd inzitten in het onderhouden en schoonhouden van het aquarium/pomp.
Laatste weken ben ik tevens begonnen met een kleine kweekbakken: één voor platys en één voor garnalen. Dat is ook weer leuk om te doen.
Leave it to me as I find a way to be
consider me a satelite for ever orbiting
I knew all the rules but the rules did not know me
guaranteed...
pi_90419707
Leuke info en foto's komen hier voorbij :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer zaterdag 25 december 2010 @ 09:54:45 #199
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90425355
Merry Christmas...


:')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90450643
Hoi allemaal.
heb een bak staan van 54l met een flink grote pomp (elite stingray ) gevuld met guppys. nou ben ik wel klaar met die guppy's die zo snel voortplanten. Nu zit ik een beetje te kijken wat ik met deze bak zou kunnen doen als ik die helemaal nieuw zou inrichten. hebben jullie misschien leuke ideetjes wat een beetje beginnervriendelijk is maar wel leuk om naar te kijken? morgen zal ik iets meer posten maar zit nu op mijn. telefoon dus dat typt wat lastig!

oh en natuurlijk een gelukkig kerstfeest 
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_90455193
Je kan er een speciaalbakje van maken, maar als je wat variatie wenst te zien zou je kunnen kiezen om er een klein gezelschapsbakje van te maken met een paar verschillende soorten erin. Net wat je wil eigenlijk.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 26 december 2010 @ 12:49:49 #203
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90455412
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:39 schreef KirthGersen het volgende:
Even over een andere boeg:

Mijn aquarium:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

*O*
Gaaf _O_

Is die bak niet aan de kleine kant?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_90460381
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:38 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Verkopers zeggen snel dat "iets wel kan". Een bak moet echter echt indraaien. Het KAN goed gaan, maar de kans dat het fout gaat is groter. Met dode vissen tot gevolg :'(

De 15 liter geldt voor de dwergkogelvis. Die overigens niet goed samen gaan met andere vissen, op enkele na ;)
Kreeftjes zullen ze niet snel aanvallen, maar andersom is die kans wel weer aanwezig.

Dat bakje wat jij laat zien ziet er goed uit. Ik vind het alleen wel wat weinig groen ;) Ik zou dan (persoonlijk) een groene planten-achterwand maken, bijvoorbeeld van die plant die linksachter staat.

Waar je even op moet letten is dat de stenen die je kiest geen kalk afgeven, etc. Dus hard breuksteen kiezen, of maaskeien ;)

Hoe ga je het trouwens doen met filter? Intern of extern? :)
Ik heb momenteel nog een intern filter, maar het stoort me toch behoorlijk. Dus zodra de 120 literbak verkocht is gaat het externe filter van die bak naar de 60 liter ;)

[..]

O HAI!
[ afbeelding ]

*O*
De filter heb ik opdit moment intern zitten namelijk deze :



En mijn verwarmingselement is deze:



Enkel heb ik gevoel dat deze niet werkt, als ikm de temperatuur hoger dan 28 graden zet dan brand het lampje waar 50staat (50watt ding heb ik) zet ik hem op 25 graden heb ik gevoel dat het ding niet eens verwarmd.

Aangezien ik hem de 1e dag op vol had gezet (niet wetend aangezien in de bijlage niks over gezegd wordt) op 30graden voelde ik echt dat het water warm aanvoelde, nu heb ik hem 2dagen op 25graden maar het voelt niet echt warm aan ofzo. En het lampje brand totaal niet.

Hoe kan dit zo? of is dit normaal ? ik heb geen termometer bij de hand om even te testen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2010 15:38:56 ]
pi_90462305
Dat is redelijk normaal.
25 graden voelt idd niet warm aan, maar dat is het wel. Pak maar eens een beker uit je aquarium, en een beker koud water. Voel het verschil ;)

Een thermometer in je aqua kost je slechts een euro, en is altijd een controle dat je verwarming goed werkt. Dus ik raad je sowieso aan om die eentje te halen in de winkel.

Weet je al wat je erin wilt zetten?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90463522
Toch? vond zo koud aanvoelen, maar kan nu niet echt de kraanwater vergelijken aangezien het water uit de kraan nu ijskoud is :P

Maarja ben van plan om zowiezo dwergkogelvissen erin te stoppen en daarna even kijken welke vissen erbij kunnen.

dit is me bak op dit moment:P

  zondag 26 december 2010 @ 18:35:38 #207
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_90464922
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 15:38 schreef Syd het volgende:

[..]

De filter heb ik opdit moment intern zitten namelijk deze :

[ afbeelding ]

Die wil ik kopen om er een klein watervalletje mee te vormen, kan dat? Past er een slang op en pompt het genoeg water rond? 200 L/u heb ik gelezen, dat lijkt me voldoende.
This isn't even my final form.
pi_90470359
Als je zorgt dat de aanzuig genoeg water krijgt, en je op de uitstroom een slang zet zul je daar een klein watervalletje mee kunnen genereren.

Wil je een wat zwaarder model (aqua-flow 400) kiezen.
Die is regelbaar.. Hebk in mijn 160liter bak ook zitten haha
Daar kun je een aardig watervalletje mee maken als je die open knalt :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 26 december 2010 @ 22:47:47 #209
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_90473665
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:39 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als je zorgt dat de aanzuig genoeg water krijgt, en je op de uitstroom een slang zet zul je daar een klein watervalletje mee kunnen genereren.

Wil je een wat zwaarder model (aqua-flow 400) kiezen.
Die is regelbaar.. Hebk in mijn 160liter bak ook zitten haha
Daar kun je een aardig watervalletje mee maken als je die open knalt :D
Haha, ik hoef geen Niagara Falls in mijn bakje van 60x30x30. :P Ik wil er een paludarium van maken voor krabben, dus heel veel water wordt het sowieso niet. Bedankt voor de info. Ik ga morgen maar eens kijken of ze die filter bij de lokale tuincentra verkopen. Mooi prijsje.

Wil er ook wat kleine visjes in, tetra's of Boraras micros ofzo.
This isn't even my final form.
pi_90475282
Als je er een paludarium van wil maken met wat visjes zou ik voor boraras kiezen :P
Maar bij een 60x30x30 bakje zou ik geen aqua-flow400 nemen. Dan krijg je meer een rivierr :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 27 december 2010 @ 01:53:24 #211
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_90481366
Ja, ik ga inderdaad voor de Aqua Flow 100. Die boraras zijn lekker klein, nadeel is wel dat ze dan misschien eerder voor prooi worden aangezien door de krabben.
This isn't even my final form.
  Official ESF Kreviewer maandag 27 december 2010 @ 08:56:01 #212
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90484158
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 17:34 schreef Syd het volgende:
Maarja ben van plan om zowiezo dwergkogelvissen erin te stoppen en daarna even kijken welke vissen erbij kunnen.
In zo'n kleine bak... en dan heb je het over meerdere kogelvissen. Dan kan daar sowieso al niets bij in. Zou ik ook niet doen, want ik denk dat ze alles aanvreten wat er bij in komt.
Hou er ook rekening mee dat de inrichting van een kogelvissenaquarium anders is dan een gezelschapsbak. Ik zou sowieso even inlezen, want je wil iets specifieks en daar gelden andere regels voor.

-edit- als je trouwens een hoekfilter koopt heb je meer ruimte voor andere dingen. 2 tientjes.
pi_90485274
Ik ben inmiddels toe aan een nieuwe PH Elektrode, dus die ga ik maar eens eventjes eentje bestellen :P Dat zijn altijd minder leuke aankopen, maar het moet gebeuren..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90488265
quote:
7s.gif Op maandag 27 december 2010 08:56 schreef Kreator het volgende:

[..]

In zo'n kleine bak... en dan heb je het over meerdere kogelvissen. Dan kan daar sowieso al niets bij in. Zou ik ook niet doen, want ik denk dat ze alles aanvreten wat er bij in komt.
Hou er ook rekening mee dat de inrichting van een kogelvissenaquarium anders is dan een gezelschapsbak. Ik zou sowieso even inlezen, want je wil iets specifieks en daar gelden andere regels voor.

-edit- als je trouwens een hoekfilter koopt heb je meer ruimte voor andere dingen. 2 tientjes.
Hmm okay thanks voor je tip, kijk ik ging er vanuit wat de verkoper me zei aangezien ze er vrij veel vanaf wist (namen vissen enzo)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2010 12:03:39 ]
  Official ESF Kreviewer maandag 27 december 2010 @ 12:06:40 #215
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90488360
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:03 schreef Syd het volgende:
Hmm okay thanks voor je tip, kijk ik ging er vanuit wat de verkoper me zei aangezien ze er vrij veel vanaf wist (namen vissen enzo)
Elke verkochte vis is er weer 1 hè. Zo hebben ze mij toen ik nog n00b was een stelletje 'modderkruipers' verkocht, omdat ze zo leuk door de bak krioelen en heel levendig zijn.
Ik zie ze ongeveer 1 keer per maand, als ze per ongeluk vergeten zijn onder een steen te kruipen.
pi_90488437
Het was ook nog een leuke verkoopster ook nog :P

Maar zal vanmiddag wanneer ik de planten haal even paar namen noteren waarvan ik ze eerst wou. Ik vind inderdaad jammer dat ze elkaar gaan aanvreten.

Maar ik kan geen twee kogelvisjes erin stoppen ? ;( die beesten zien er zo vet uit.
pi_90488515
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 10:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik ben inmiddels toe aan een nieuwe PH Elektrode, dus die ga ik maar eens eventjes eentje bestellen :P Dat zijn altijd minder leuke aankopen, maar het moet gebeuren..
deze kan ik je aanraden: http://www.ph-elektroden.de/
als je er goed mee omgaat ben je minimaal 5 jaar onder de pannen, zelfs 10 jaar is niet uitzonderlijk.
  Official ESF Kreviewer maandag 27 december 2010 @ 12:15:29 #218
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90488610
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:09 schreef Syd het volgende:
Maar ik kan geen twee kogelvisjes erin stoppen ? ;( die beesten zien er zo vet uit.
Ligt eraan welke soort. Er zijn verschillende soorten, waarvan geloof ik de kleinste MINIMAAL 15 liter per vis moet hebben. En dat is dan eigenlijk nog vrij zielig. Als je 50 liter hebt, zou ik van die soort niet meer dan 2 of max 3 vissen in je bak doen.
Ook goed opletten dat ze je niet de verkeerde soort verkopen. Heb al vaker gehoord en gelezen van mensen die brakwater kogels kregen of een soort die groter wordt dan de bak zelf. :').
Dus bel ze op, vraag om de latijnse naam en zoek die op google even op om te controleren of het de goede soort is. Weet je gelijk wat voor voer ze moeten hebben (en heel belangrijk ook om af te wisselen met voer, dat vertellen ze ook bijna nooit).

Kijk ook even op: http://kogelforum.lode.biz/forum/index.php
Hier de soorten: http://kogelforum.lode.biz/forum/viewtopic.php?f=26&t=165
Hier ook: http://www.kogelvissen.nl/ (als je hier leest, zie je dat ze voor puffers van 5cm al minimaal 75 liter aanraden)
pi_90490220
Thanks zal dat eens even inlezen, heb even gauw op de site van kogelvissen.nl gekeken maar hier zie ik grotendeels hele grote kogelvissen.

Ik bedoel eigenlijk meer dit soort:


of worden ze groter ofzo? ik dacht namelijk dat ze zo klein bleven. En ik wil er inderdaad max 2 a 3 inhebben denk dat ik aan 2 voldoende heb. Ik heb een kleine bak dus wil ook niet overladen met vissen want dat is zielig.

/edit

zo zie je maar hoeveel verstand ik er van heb:P maar wil serieus hier mee beginnen

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2010 13:06:18 ]
pi_90491669
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 13:00 schreef Syd het volgende:
Thanks zal dat eens even inlezen, heb even gauw op de site van kogelvissen.nl gekeken maar hier zie ik grotendeels hele grote kogelvissen.

Ik bedoel eigenlijk meer dit soort:


of worden ze groter ofzo? ik dacht namelijk dat ze zo klein bleven. En ik wil er inderdaad max 2 a 3 inhebben denk dat ik aan 2 voldoende heb. Ik heb een kleine bak dus wil ook niet overladen met vissen want dat is zielig.

/edit

zo zie je maar hoeveel verstand ik er van heb:P maar wil serieus hier mee beginnen
Dwergkogelvisjes :Y
Ofwel: Tetraodon travancoricus

Twee is inderdaad genoeg voor dat bakje. Zoals ik al eerder zei: Je zult zien dat ze dankbaar gebruik gaan maken van de ruimte. :D
Een tip: Plaats wat "verstopplekjes". Planten, hout, etc. Ook een drijfplantje kunnen ze waarderen.
pi_90493475
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 13:36 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Dwergkogelvisjes :Y
Ofwel: Tetraodon travancoricus

Twee is inderdaad genoeg voor dat bakje. Zoals ik al eerder zei: Je zult zien dat ze dankbaar gebruik gaan maken van de ruimte. :D
Een tip: Plaats wat "verstopplekjes". Planten, hout, etc. Ook een drijfplantje kunnen ze waarderen.
Okay, ik ga zo even planten halen en rest voor de inrichting.
En klopt jij gaf me al eerder de tips over de dwergvisjes :D

Wanneer de planten erin zitten even wachten met halen van de vissen ;( maarja wie wacht die heeft wat :)
  Official ESF Kreviewer maandag 27 december 2010 @ 15:14:10 #222
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90495797
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 13:36 schreef Faithfulness het volgende:
Dwergkogelvisjes :Y
Ofwel: Tetraodon travancoricus
Maar ook daar zie ik steeds meer soorten en kleuren in de winkel van liggen....sommige 2.5, sommige 5cm, sommige voor brak/zout. Dus vandaar, gewoon een tip. :P.
pi_90501710
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:12 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

deze kan ik je aanraden: http://www.ph-elektroden.de/
als je er goed mee omgaat ben je minimaal 5 jaar onder de pannen, zelfs 10 jaar is niet uitzonderlijk.
Navulbaar is nog handiger..
Scheelt voor de toekomst toch weer flink wat geld :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90501749
quote:
7s.gif Op maandag 27 december 2010 15:14 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar ook daar zie ik steeds meer soorten en kleuren in de winkel van liggen....sommige 2.5, sommige 5cm, sommige voor brak/zout. Dus vandaar, gewoon een tip. :P.
Dat zijn dan geen Tetraodon travancoricus ;) :P

Morgen visjes verhuizen! *O*
pi_90503454
Net even planten gehaald



Hij is een beetje troebel maar dat komt omdat ik er bio nitrivec ofzoiets druppels in heb gedaan.

Maarja had nu een andere verkoper en die adviseerde me om later met de dwergvisjes bezig te gaan aangezien dit veel verzorging eist en tja ik ben nog maar een beginner.

Maar zag ondertussen wel een mooie algeneten daar te koop.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2010 18:37:20 ]
pi_90503965
Denk er maar eerst even rustig over na wat je nu eigenlijk voor vissen wilt.
Veel kan, maar daar moet je wel de tijd voor nemen. Je hebt nog tijd genoeg. Laat het bakje zich maar lekker indraaien..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 27 december 2010 @ 20:05:42 #227
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_90506893
De bekende aquariumvissen zijn ook prachtig. Kardinaaltetra's of guppy's. Je hoeft niet perse hele moeilijke of exotische soorten te nemen om er plezier aan te hebben. Schoolvissen zijn juist leuk omdat ze schoolgedrag vertonen, vind ik.

Ik heb intussen de Aqua Flow 100 gekocht, ben benieuwd wat voor waterval daar uit gaat komen.
This isn't even my final form.
pi_90517554
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:49 schreef Samzz het volgende:

[..]

Gaaf _O_

Is die bak niet aan de kleine kant?
Het kan ermee door. Net.
Schildpadden zijn momenteel 13 a 14 cm schildlengte en de bak meet 120x40x50. Over een paar maanden ga ik verhuizen en dan komt er misschien een aqua uit dezelfde serie die dieper en hoger is!
Leave it to me as I find a way to be
consider me a satelite for ever orbiting
I knew all the rules but the rules did not know me
guaranteed...
pi_90540128
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Navulbaar is nog handiger..
Scheelt voor de toekomst toch weer flink wat geld :P
deze zijn navulbaar ;)
geen geld voor 59 euro
pi_90547056
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:56 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

deze zijn navulbaar ;)
geen geld voor 59 euro
Ja idd.. Kzal es kijken. Weet niet hoe snel ze daar zijn, maar komt goed :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer woensdag 29 december 2010 @ 10:47:53 #231
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90573130
...het goede nieuws is dat ik de vloerbelasting weet. Het slechte nieuws is dat dit slechts 200kg M2 is... kan ik een groot aquarium wel op m'n buik schrijven hier.
  woensdag 29 december 2010 @ 12:21:57 #232
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90576491
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 23:45 schreef KirthGersen het volgende:

[..]

Het kan ermee door. Net.
Schildpadden zijn momenteel 13 a 14 cm schildlengte en de bak meet 120x40x50. Over een paar maanden ga ik verhuizen en dan komt er misschien een aqua uit dezelfde serie die dieper en hoger is!
Ja, dat dacht ik al :) Tof dat ze misschien een grotere bak krijgen, zou wel beter zijn :D
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 29 december 2010 @ 12:24:22 #233
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90576572
quote:
9s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:47 schreef Kreator het volgende:
...het goede nieuws is dat ik de vloerbelasting weet. Het slechte nieuws is dat dit slechts 200kg M2 is... kan ik een groot aquarium wel op m'n buik schrijven hier.
Jammer... Maar dat was wel te verwachten, toch? ;(
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_90576917
quote:
9s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:47 schreef Kreator het volgende:
...het goede nieuws is dat ik de vloerbelasting weet. Het slechte nieuws is dat dit slechts 200kg M2 is... kan ik een groot aquarium wel op m'n buik schrijven hier.
Of je neemt een lang, niet zo hoog aquarium ;)
pi_90576970
quote:
9s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:47 schreef Kreator het volgende:
...het goede nieuws is dat ik de vloerbelasting weet. Het slechte nieuws is dat dit slechts 200kg M2 is... kan ik een groot aquarium wel op m'n buik schrijven hier.
Damn das minder..
Hier hebk een bovenwoning uit '84, maar volgens de bouwkundige in de familie mag ik tot een 1000kg gaan bij de muur. De woningbouw weet het niet, want hun keuren dit niet goed :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 29 december 2010 @ 17:25:49 #236
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_90590721
Hehe, weer een aquarium gekocht alleen nu een die helemaal af is en niet zo lomp overkomt in de woonkamer als de vorige :D

150x60x60 al dacht de verkoper dat ie 150x50x50 was _O-
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_90603763
Die van mij is maar 10cm breder, maar toch ist een flinke maat ;)
Het liefst had ik een grotere.. maargoed dat gaat hier niet in huis. Wellicht me volgende :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90610127
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:05 schreef Levolution het volgende:
De bekende aquariumvissen zijn ook prachtig. Kardinaaltetra's of guppy's. Je hoeft niet perse hele moeilijke of exotische soorten te nemen om er plezier aan te hebben. Schoolvissen zijn juist leuk omdat ze schoolgedrag vertonen, vind ik.

Ik heb intussen de Aqua Flow 100 gekocht, ben benieuwd wat voor waterval daar uit gaat komen.
De kardinaaltetra's zijn inderdaad leuk nu ik zo zie (ff opgezocht) deze zag ik ook in de winkel, hoeveel raadt je me aan te kopen ? 5 a 6 ?

En ben benieuwd naar je waterval creatie :)
pi_90610709
Kardinaaltetra's zijn prachtig, maar die kun je het beste in een bak van 60/80cm minimaal houden. Dit omdat ze graag een stukkie zwemmen.

Anders gaan ze zich echt verschuilen.
Neontetra's zijn iets minder fel van kleur, maar blijven wel iets kleiner. Echter nog steeds geen aanrader in een bak zoals je hebt.

Een scholenvisje in zo'n bak zou bijv. Boraras brigittae of een groepje Hyphessobrycon amandae.
5 a 10 zou een mooi groepje kunnen vormen in je bak.

Wellicht met nog wat andere kleine vissen, en je hebt een prachtige bak :)
Eventueel kun je er nog een paar platy's in zetten. Dat is altijd lekker speels.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 30 december 2010 @ 04:59:55 #240
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_90615787
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 00:19 schreef Syd het volgende:

[..]

De kardinaaltetra's zijn inderdaad leuk nu ik zo zie (ff opgezocht) deze zag ik ook in de winkel, hoeveel raadt je me aan te kopen ? 5 a 6 ?

En ben benieuwd naar je waterval creatie :)
Wat Perryvogelbekdier zegt. Ik wist niet dat kardinaaltetra's zoveel ruimte nodig hadden, maar 5 tot 10 visjes is inderdaad een mooie groep. Je zit dus goed met 5 a 6 visjes. Hoe meer vissen, hoe meer schoolgedrag, maar dan is je bak natuurlijk weer gauw te vol.
This isn't even my final form.
pi_90617738
Dwergkogeltjes zijn zo Cute! :o hebben hebben hebben. :( Maar geen tijd voor naast alle hobbies momenteel...
  donderdag 30 december 2010 @ 10:16:01 #242
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_90618351
Aquarium B100xD60xH50 is nog steeds te koop t.e.a.b! Hij moet echt weg ivm een verhuizing (kleiner wonen)! Helemaal compleet en incl vissen.

Op te halen in Dordrecht, zsm.

Foto lukt even niet want zit op mobiel internet maar staat in V&A.

[ Bericht 30% gewijzigd door Chav op 30-12-2010 10:37:14 ]
In me Burberry......
pi_90618389
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 10:16 schreef Chav het volgende:
Aquarium B100xD60xH50 is nog steeds te koop t.e.a.b! Hij moet echt weg ivm een verhuizing (kleiner wonen)! Helemaal compleet en incl vissen.
Wel handig om plaatsnaam te vermelden. :o

en foto's, we zijn dol op foto's

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2010 10:17:48 ]
  Official ESF Kreviewer donderdag 30 december 2010 @ 11:49:17 #244
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90621384
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:32 schreef Faithfulness het volgende:
Of je neemt een lang, niet zo hoog aquarium ;)
Dat kan ook. Ik dacht meer aan 2 of 3 100 liter aquariums met een halve meter ertussen. Kan ik 3 verschillende dingen tegelijk doen. 1 met kogeltjes, 1 met wat kleine cichliden en 1 met een schooltje tetra's (enzo).
pi_90622579
quote:
7s.gif Op donderdag 30 december 2010 11:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat kan ook. Ik dacht meer aan 2 of 3 100 liter aquariums met een halve meter ertussen. Kan ik 3 verschillende dingen tegelijk doen. 1 met kogeltjes, 1 met wat kleine cichliden en 1 met een schooltje tetra's (enzo).
Dat zou er echt supergaaf uitzien, denk ik! :o

Hier zijn de visjes in de andere bak. De Garra rufa's lieten merken dat ze in de stress zaten door te verkleuren, goud-oranje werden ze. Snel trokken ze bij... Allemaal behalve 1. Die is vannacht overleden ;(

De Corydorassen (Aeneus) zijn eitjes aan het leggen als gekken. De Corydoras panda'tjes zijn in het zand aan het wroeten. De rest van de visjes doet het ook prima. En toch zit die ene dode Garra rufa me dwars, en zit ik steeds voor het aquarium naar de vissen te staren om te kijken of ze raar gedrag vertonen. Wat overigens niet het geval is.
  Official ESF Kreviewer donderdag 30 december 2010 @ 12:24:34 #246
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90622804
Ja kut is dat hè. Dan ga je je afvragen wat er fout is, terwijl het ook gewoon ouderdom of ziek kan zijn. Zo had ik in 1 weekend 2 dode kreeftjes, na een half jaar springlevend en gezond. Soms gebeurt het ook gewoon.
pi_90628530
@Krea; das natuurlijk super mooi! Biotoopjes maken, of gewoon compleet andere dingen is wel kei mooi om te zien. Makkelijkst is dan om logboeken of iets bij te houden, anders haal je wellicht alles door elkaar :P

@Faith, das wel shit zeg :(
Maargoed, soms is het ook niet te zeggen waarom ze overlijden.
Ouderdom/zwakker dan de andere/vreemde vis

Eitjes zijn wel interessant.. Hopelijk komen ze uit :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 30 december 2010 @ 15:34:25 #248
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90631313
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 10:17 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Wel handig om plaatsnaam te vermelden. :o

en foto's, we zijn dol op foto's
Topic staat hier: [TK] 100x50x60 MP Aquarium inclusief meubel, vissen en inriching

Denk alleen dat hij die 500 euro niet gaat vangen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_90632207
quote:
9s.gif Op donderdag 30 december 2010 12:24 schreef Kreator het volgende:
Ja kut is dat hè. Dan ga je je afvragen wat er fout is, terwijl het ook gewoon ouderdom of ziek kan zijn. Zo had ik in 1 weekend 2 dode kreeftjes, na een half jaar springlevend en gezond. Soms gebeurt het ook gewoon.
Ik baal als een stekker, maar je hebt gelijk. Heb net weer het water getest, en alles is gewoon dik in orde. Toch ga je dan denken.. Goh, misschien heb ik de "druppelmethode" niet goed genoeg gedaan, etc. Nou ja. Moet me er maar bij neerleggen; Dieren gaan dood. En soms inderdaad onverklaarbaar.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:37 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

@Faith, das wel shit zeg :(
Maargoed, soms is het ook niet te zeggen waarom ze overlijden.
Ouderdom/zwakker dan de andere/vreemde vis

Eitjes zijn wel interessant.. Hopelijk komen ze uit :D
Ik heb er enkele in een kweekbakje gedaan, en ik zie het wel. Het hoeft niet zo nodig, maar zou leuk zijn.

Hierbij een foto :P


Groei plantjes, groeiiiiiiiiii

En een aangename verrassing:


Ja. Dat is een mini-borstelneus. Geen idee waar 'ie vandaan komt (met de plantjes meegekomen?) Hij is een centimeter 'groot'.
Lijkt me niet dat onze maxi-borstelneus de mama is, want zij heeft geen partner.
  donderdag 30 december 2010 @ 15:54:42 #250
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90632379
Mooi Faith!

En leuk zo'n verstekeling. Dat-ie het heeft volgehouden.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 30 december 2010 @ 16:10:07 #251
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_90633220
quote:
Op donderdag 30 december 2010 15:34 schreef Staal het volgende:

[..]

Topic staat hier: [TK] 100x50x60 MP Aquarium inclusief meubel, vissen en inriching

Denk alleen dat hij die 500 euro niet gaat vangen.
Hij is een zij ;) en van de prijs gaat sowieso al wat af natuurlijk. Het is nu t.e.a.b.
In me Burberry......
  donderdag 30 december 2010 @ 16:14:58 #252
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_90633522
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:10 schreef Chav het volgende:

[..]

Hij is een zij ;) en van de prijs gaat sowieso al wat af natuurlijk. Het is nu t.e.a.b.

Het is maar wat je aannemelijk vind, voor zo'n bakje zou 100,= wel realistisch zijn :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_90633606
quote:
6s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:54 schreef Staal het volgende:
Mooi Faith!

En leuk zo'n verstekeling. Dat-ie het heeft volgehouden.
Inderdaad! Maar het is een leuk beestje, alleen wil 'ie niet op de foto. :P

quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:10 schreef Chav het volgende:

[..]

Hij is een zij ;) en van de prijs gaat sowieso al wat af natuurlijk. Het is nu t.e.a.b.

Het "probleem" is dat een aquarium zodra hij de winkel uit is direct enorm in waarde daalt, en je dat nevernooit terug krijgt. Zeker als je je vissen erbij verkoopt gaat de prijs omlaag (mensen kunnen immers niet meer zelf kiezen). Ik denk dat je inclusief alle apparatuur blij mag zijn als je 200 euro krijgt.

Niet leuk, wel realistisch ;)
  donderdag 30 december 2010 @ 16:37:35 #254
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_90634776
Ik ben er heel eerlijk in, 200 is prima. Niet leuk idd maar ik ga kleiner wonen en moet m gewoon kwijt.
In me Burberry......
  donderdag 30 december 2010 @ 16:55:37 #255
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90635728
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:37 schreef Chav het volgende:
Ik ben er heel eerlijk in, 200 is prima. Niet leuk idd maar ik ga kleiner wonen en moet m gewoon kwijt.
Zonde, de reden dat je je bak weg moet doen is niet leuk natuurlijk.

Pas je prijs aan of zet hem op alle advertentiesites die je maar kunt vinden als je dat nog niet gedaan hebt. Succes met de verkoop in ieder geval.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 30 december 2010 @ 17:11:52 #256
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_90636573
Oh tof zo'n mini borstelneus :) Ze worden alleen zo groot he.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_90638589
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 17:11 schreef ATuin-hek het volgende:
Oh tof zo'n mini borstelneus :) Ze worden alleen zo groot he.
Ze kunnen 160CM heen en weer zwemmen, dus ruimte zat :P
Ze worden maar zo'n 13-15cm. :D
pi_90715024
Newbie vraagje hier, ik heb gisteren een grote 65 gallon bak gekocht en wil hem voor het vullen nog wat beter schoon maken. Wat is de beste manier om dat te doen? Met zeep aan de gang gaan lijkt me geen lekker idee.
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 20:51:29 #259
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_90720949
Ik heb nu iets meer dan 10 liter water, ik wil daar een paar hele kleine visjes in. De reden dat ik zo weinig water heb is omdat ik er ook een landgedeelte bij maak (voor krabben).

Kan dat? En wat voor visjes? Ik dacht zelf aan tetra's of boraras.
This isn't even my final form.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 21:19:56 #260
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90721907
Nope. Lijkt me geen goed idee.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_90723288
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:56 schreef Shivo het volgende:
Newbie vraagje hier, ik heb gisteren een grote 65 gallon bak gekocht en wil hem voor het vullen nog wat beter schoon maken. Wat is de beste manier om dat te doen? Met zeep aan de gang gaan lijkt me geen lekker idee.
Gewoon spoelen met water en verder hooguit met een sponsje (niet de schuurkant!!) schoonmaken.

Meer dan dat kun je eigenlijk niet doen.
Heb je veel kalk/alg aanslag? Gewoon met warm water gaat het redelijk goed.
Als je extreme kalkaanslag kun je het volgende doen:

- Met een scheermesje de kalk wegkrassen
- Met natuurazijn wegpoetsen. Je moet daarna de bak goed spoelen alvorens je deze in gebruik neemt.
- Je gaat 'Ph-Minus' halen in de aquarium winkel, dan veeg je het er ook zo af. Daarna wel even de bak een keer netjes doorspoelen.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 1 januari 2011 @ 21:56:02 #262
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90723598
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 20:51 schreef Levolution het volgende:
Ik heb nu iets meer dan 10 liter water, ik wil daar een paar hele kleine visjes in. De reden dat ik zo weinig water heb is omdat ik er ook een landgedeelte bij maak (voor krabben).

Kan dat? En wat voor visjes? Ik dacht zelf aan tetra's of boraras.
Je bent niet serieus hoop ik?

Die visjes worden iig voer voor de krabben.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 22:00:56 #263
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_90723831
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 21:56 schreef Staal het volgende:

[..]

Je bent niet serieus hoop ik?

Die visjes worden iig voer voor de krabben.
Vampierkrabben, ze zijn klein en zitten niet vaak in het water. Jagen niet heel actief, eten liever van een bepaald plekje. Nu zijn krabben desalniettemin nogal gulzig, maar het is het proberen waard toch?
This isn't even my final form.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 22:05:17 #264
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90724049
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 22:00 schreef Levolution het volgende:

[..]

Vampierkrabben, ze zijn klein en zitten niet vaak in het water. Jagen niet heel actief, eten liever van een bepaald plekje. Nu zijn krabben desalniettemin nogal gulzig, maar het is het proberen waard toch?
Nee. Want tien liter water is niet genoeg voor welke vis dan ook.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 1 januari 2011 @ 22:11:18 #265
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90724305
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 22:00 schreef Levolution het volgende:

[..]

Vampierkrabben, ze zijn klein en zitten niet vaak in het water. Jagen niet heel actief, eten liever van een bepaald plekje. Nu zijn krabben desalniettemin nogal gulzig, maar het is het proberen waard toch?
Ik ga niemand bekeren want dat is ook geouwehoer. Je kunt de amazone niet in je huiskamer zetten.

Maar tien liter, lees net een emmertje water voor wat visjes en daar wat krabbetjes op het "land" bij. Doe het of goed of helemaal niet, denk ik dan.

Succes ermee.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 23:40:18 #266
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_90728812
Daarom kwam ik het ook vragen. Ik probeerde te googlen en kon bij genoemde vissen niet echt het minimum aantal liters per vis niet vinden. Ik weet ook dat vissenkommen o.a. daarom niet geschikt zijn, ik doe ook niet zomaar wat.

Hoeveel liter minimaal is wel geschikt voor een vis? Laten we zeggen voor een vissoort die heel weinig ruimte nodig heeft.
This isn't even my final form.
  Official ESF Kreviewer zondag 2 januari 2011 @ 00:09:25 #267
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90729997
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 23:40 schreef Levolution het volgende:
Hoeveel liter minimaal is wel geschikt voor een vis? Laten we zeggen voor een vissoort die heel weinig ruimte nodig heeft.
25 liter is wel het minimum en dat komt met name omdat dat soort visjes het ook niet prettig vinden om alleen of met weinig in een bak te zitten.
  Official ESF Kreviewer zondag 2 januari 2011 @ 00:09:55 #268
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90730013
Oh en pics van je bak graag. Ben benieuwd hoe dat er dan uitziet. :)
  zondag 2 januari 2011 @ 00:59:27 #269
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_90732021
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2011 00:09 schreef Kreator het volgende:

[..]

25 liter is wel het minimum en dat komt met name omdat dat soort visjes het ook niet prettig vinden om alleen of met weinig in een bak te zitten.
Daar zou ik wel aan toekomen als ik geen landgedeelte zou maken, maar dan houdt het op. Ik neem wel wat kleine garnaaltjes en slakken ofzo. Het gaat me toch vooral om de krabben, ik wilde er gewoon wat bij.

quote:
14s.gif Op zondag 2 januari 2011 00:09 schreef Kreator het volgende:
Oh en pics van je bak graag. Ben benieuwd hoe dat er dan uitziet. :)
Ik heb nog helemaal niets hoor, ben nog aan het bouwen. Ik heb nu alleen met plexiglas en kit een scheiding gemaakt zodat ik een water- en landgedeelte kan maken. Ik heb er even water in gedaan om op lekken te controleren. Geen achterwand, beplanting of andere inrichting nog, dus foto's van een lege bak zijn denk ik niet zo interessant.

Als hij af is gooi ik wel wat pics online.
This isn't even my final form.
  Official ESF Kreviewer zondag 2 januari 2011 @ 01:07:25 #270
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90732288
Hou er met garnaaltjes wel rekening mee dat ze ongeveer 1 liter per stuk nodig hebben en dat ze makkelijk vermenigvuldigen, dus dat je vrij snel over de limiet gaat.
Voor de rest: succes.
  zondag 2 januari 2011 @ 01:27:03 #271
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90732844
quote:
14s.gif Op zondag 2 januari 2011 00:09 schreef Kreator het volgende:
Oh en pics van je bak graag. Ben benieuwd hoe dat er dan uitziet. :)
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 2 januari 2011 @ 01:34:49 #272
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90733025
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2011 01:07 schreef Kreator het volgende:
Hou er met garnaaltjes wel rekening mee dat ze ongeveer 1 liter per stuk nodig hebben en dat ze makkelijk vermenigvuldigen, dus dat je vrij snel over de limiet gaat.
Voor de rest: succes.
Fuck. Als dit echt zo is dan weet ik wat er mis is gegaan indertijd.
Weet je dit zeker? Want ik kreeg indertijd in mijn dertig liter bakje echt een paar honderd garnalen uit tien vuurtjes en een glasgarnaal. Toen ik ze overbracht naar een grotere bak was het even een levendige boel en de volgende dag waren ze allemaal dood. Ik wil nooit meer garnalen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 2 januari 2011 @ 01:56:48 #273
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_90733562
Als dat echt zo is, dan wil ik wel garnalen houden die je kan eten. :D
This isn't even my final form.
  zondag 2 januari 2011 @ 02:10:21 #274
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90733877
quote:
12s.gif Op zondag 2 januari 2011 01:56 schreef Levolution het volgende:
Als dat echt zo is, dan wil ik wel garnalen houden die je kan eten. :D
Garnalencocktail. :Y) .
Ik geloof ook niet dat die litertjes op de garnaaltjes kloppen.

Maar jij gaat wel foto's van je gebeuren plaatsen he?
Ik heb er nu een zandbak en emmertje water idee bij.

Ben wel benieuwd hoe je het gaat invullen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 2 januari 2011 @ 02:14:12 #275
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_90733961
quote:
6s.gif Op zondag 2 januari 2011 02:10 schreef Staal het volgende:

[..]

Garnalencocktail. :Y) .
Ik geloof ook niet dat die litertjes op de garnaaltjes kloppen.

Maar jij gaat wel foto's van je gebeuren plaatsen he?
Ik heb er nu een zandbak en emmertje water idee bij.

Ben wel benieuwd hoe je het gaat invullen.
Het is de eerste keer dat ik dit doe, dus ik ben zelf even benieuwd als jij. :')
Maar foto's komen er wel. Zal wel even duren met mijn tempo, maar ik plaats anders wel foto's van de progressie. Ik heb gewoon een aquarium van 60x30x30 opgedeeld in twee stukken met plexiglas en de oever wil ik mooi met purschuim/tegellijm en stenen maken, zodat er een natuurlijke overgang ontstaat en het plexiglas onzichtbaar wordt. Ik heb allerlei ideeën in mijn hoofd, de vraag is echter of ik die ook zo mooi kan uitwerken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Levolution op 02-01-2011 02:21:36 ]
This isn't even my final form.
  Official ESF Kreviewer zondag 2 januari 2011 @ 10:56:16 #276
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90737676
quote:
5s.gif Op zondag 2 januari 2011 01:34 schreef Staal het volgende:
Weet je dit zeker?
Dat is wat mij is verteld toen ik ze kocht bij een redelijk professionele kweker. Dus zeker weet ik het niet. Ik heb er ook wel meer gehad, maar dat gaat wel een keer mis, want ze reproduceren als een malle.
(tenzij je garnalen neemt die in brak water gekweekt moeten worden, zoals een roodneus).
Lijkt me trouwens niet dat je garnalen daarom dood gingen. Misschien konden ze niet wennen aan het verschil in water?
pi_90738111
Voor vuurgarnalen hoef je geen liter per garnaal te tellen.. Voor Crystal Reds ook niet, anders krijg je wel erg lege nano bakjes ;)

In mijn 120liter bak zaten toendertijd echt een dikke 150 tot 200 garnalen, en die bleven goed leven ;)

Probleem bij garnalen (meer de crystal reds en dat soort "dure" garnalen) is dat ze in een bak moeten die stabiel is qua waterwaardes. Garnalen kunnen er vaak niet tegen als ze ineens schommelingen krijgen.

Vuurgarnalen daarintegen kunnen wel wat meer hebben. Maargoed niet elke garnaal is hetzelfde, en als je toevallig een te ver doorgefokte bloedlijn krijgt kunnen ze toch zwakker zijn.. Daar is helaas niks van te zeggen ;(

Ik heb in mijn garnalenbakje dat ik ooit es gehad heb ook een 30 citroengarnalen dood zien gaan na 1 dag. En toen had ik ook totaal geen idee hoe dat kwam (achteraf gezien had ik de bak langer moeten laten indraaien). De garnalen die er daarna in kwamen hadden geen problemen (op een enkeling na)

Zijn hier toevallig nog mensen die geintresseerd zijn in een platy of anatoma helena?
Btw; morgen krijg ik appelslakken in diverse kleuren, dus die ga ik ook maar wat kweken waarschijnlijk. Heeft iemand daar toevallig nog interesse in?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90738252
mijn 2 haaienvinbarbelen vertonen erg raar gedrag de afgelopen dagen :{ ze lopen de hele tijd heel panisch achter elkaar aan te zwemmen, lijkt wel een soort van paringsdans...
en het lijkt net of ze overal algen vandaan plukken en op bepaalde delen van het glas terugplakken :? en af en toe gaat een van de vissen heel snel met zn hele lijf langs het glas waardoor er een hele grote, vette plek achterblijft :o
wtf :?
  Official ESF Kreviewer zondag 2 januari 2011 @ 11:41:44 #279
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90738609
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 11:21 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Voor vuurgarnalen hoef je geen liter per garnaal te tellen.. Voor Crystal Reds ook niet, anders krijg je wel erg lege nano bakjes ;)
Maar wat wil je dan? 250 garnalen in een 10 liter bakkie? Daar gaan die beestjes ook niet gelukkig van worden. Je weet dat als je met 10 begint, dat dat er in no time 100 zijn. In een grote bak is dat geen issue, maar in zo'n kleintje wel.
pi_90756147
Nee ok Krea, 250 garnalen op 10 liter lijkt me ook niet echt redelijk.. Maar 10 stuks ook weer niet.
Maar serieus 10 liter.. komop das nog minder dan een gemiddelde emmer :P

Een gemiddeld nano bakje zit rond de 30/40 liter.
Als je daar nu is een 100 garnalen in hebt zitten, dan is het al aardig druk lijkt me.
Alle jonkies zou ik eruit halen, opvangen in een andere bak en dan weggeven of verkopen.. (of de oudjes verwijderen, waardoor er niet binnen no-time weer allerlei jonkies zijn)

Natuurlijk ligt het er wel aan of het beplant is, of juist echt kaal en strak.
Want als ze in planten kunnen klimmen, zal de grondbezetting minder druk zijn, dus kunnen er theoretisch gezien meer in :P Ik ga ervan uit dat er toch wel wat planten in zitten in zo'n nano geval. Daarom zou ik daar een 100 als max. in houden.. Natuurlijk niet op de garnaal af geteld he.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90816348
Sinds gister heb ik drie oppas goudvissen, en ze zijn nu heel erg sloom en liggen de hele tijd op de bodem. Dat terwijl ze gisteren, toen ze gebracht werden juist heel actief rond zwommen aan de oppervlakte.

Raken vissen van slag van een verhuizing of is dit 'normaal' goudvissen gedrag?
Ik durf het de eigenaar niet te vragen want dan gaat die zich zorgen maken.

groet,
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
pi_90817238
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:33 schreef Sattyagraha het volgende:
Sinds gister heb ik drie oppas goudvissen, en ze zijn nu heel erg sloom en liggen de hele tijd op de bodem. Dat terwijl ze gisteren, toen ze gebracht werden juist heel actief rond zwommen aan de oppervlakte.

Raken vissen van slag van een verhuizing of is dit 'normaal' goudvissen gedrag?
Ik durf het de eigenaar niet te vragen want dan gaat die zich zorgen maken.

groet,
Vissen horen niet op de bodem te liggen. Hoe moet ik me de verhuizing voorstellen? Met bak en al, of...?
pi_90819310
yup, ze zijn verhuist met bak en al. Zo veel is er dus niet veranderd.
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
pi_90821874
quote:
Op maandag 3 januari 2011 22:48 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Vissen horen niet op de bodem te liggen. Hoe moet ik me de verhuizing voorstellen? Met bak en al, of...?
Behalve Lnummers :)
pi_90822037
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 00:21 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Behalve Lnummers :)
Ja, maar het gaat over goudvissen. }:|

quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:24 schreef Sattyagraha het volgende:
yup, ze zijn verhuist met bak en al. Zo veel is er dus niet veranderd.
Temperatuur van de bak goed? Filter in orde? Hoe oud zijn ze?
pi_90832775
Heb nu een aantal vissen gekocht paar dagen terug :) alles gaat nog goed, enkel iemand advies met schoonmaken van aqarium ?

Mij is verteld wekelijks 20% van het water te vervangen. Maar ik las ook iets met een "stofzuiger" ? want neem aan dat alle uitwerpselen van de beesten ook eruit moeten ?
pi_90843848
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 00:26 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ja, maar het gaat over goudvissen. }:|

[..]

Temperatuur van de bak goed? Filter in orde? Hoe oud zijn ze?
Sushi is 5
De andere twee zijn 3 jaren oud.

Ondertussen zwemmen ze weer vrolijk rond. Het water was iets te koud. Nu zit het rond de 20 graden en vissen zijn happy. :)

Bedankt voor de hulp.
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
pi_90843976
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:07 schreef Syd het volgende:
Heb nu een aantal vissen gekocht paar dagen terug :) alles gaat nog goed, enkel iemand advies met schoonmaken van aqarium ?

Mij is verteld wekelijks 20% van het water te vervangen. Maar ik las ook iets met een "stofzuiger" ? want neem aan dat alle uitwerpselen van de beesten ook eruit moeten ?
Stofzuiger...
Slang met plexiglas zuigmond. Dan een emmer op de grond zetten, slang in aquarium, aanzuigen en het water overhevelen. Tijdens het vullen van de emmer kun je dan de bodem stofzuigen.
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
pi_90844331
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 17:52 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Sushi is 5
De andere twee zijn 3 jaren oud.

Ondertussen zwemmen ze weer vrolijk rond. Het water was iets te koud. Nu zit het rond de 20 graden en vissen zijn happy. :)

Bedankt voor de hulp.
Cute! :)
Veel plezier met je logeervissies!

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 17:55 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Stofzuiger...
Slang met plexiglas zuigmond. Dan een emmer op de grond zetten, slang in aquarium, aanzuigen en het water overhevelen. Tijdens het vullen van de emmer kun je dan de bodem stofzuigen.
Ik zou sterk aanraden een te nemen waarbij je niet zelf hoeft te zuigen. Ik weet uit ervaring dat een slok aquariumwater niet echt lekker is.
Nu hebben we zo'n bodemzuiger die je een paar keer (in het water) heen en weer schudt waardoor het water automatisch gaat lopen.
pi_90845153
ah thanks :) heb zojuist ff een stofzuiger gekocht met "motor" en een kleine slang erbij. Hiermee kan ik dus tegelijk ook water eruit halen tot ongeveer 20% ?

Ik kwam trouwens net bij ee andere lokale dierenwinkel en deze zei dat 1x in de maand het water verversen voldoende is tenzij het water troebel is. Me water is niet echt troebel ofzo maar vanmiddag zag ik duidelijk dat het water beetje bruin van kleur is als ik er doorheen keek. dus neem aan ff verversen ?

Morgn maar ff zo;n teststrip potje kopen :P wil wel dat me visjes naar hun zin hebben, heb nu gevoel dat vooral de guppies beetje te wild zijn dan normaal.
pi_90845517
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:23 schreef Syd het volgende:
ah thanks :) heb zojuist ff een stofzuiger gekocht met "motor" en een kleine slang erbij. Hiermee kan ik dus tegelijk ook water eruit halen tot ongeveer 20% ?

Ik kwam trouwens net bij ee andere lokale dierenwinkel en deze zei dat 1x in de maand het water verversen voldoende is tenzij het water troebel is. Me water is niet echt troebel ofzo maar vanmiddag zag ik duidelijk dat het water beetje bruin van kleur is als ik er doorheen keek. dus neem aan ff verversen ?

Morgn maar ff zo;n teststrip potje kopen :P wil wel dat me visjes naar hun zin hebben, heb nu gevoel dat vooral de guppies beetje te wild zijn dan normaal.
Jup, dat kan! Zo doe ik het ook elke week. Met drie aquaria :P

Eens per maand water wisselen vind ik wel wat weinig. Denk niet dat je visjes dit erg kunnen waarderen. Ik zou minimaal eens in de 14 dagen doen, maar liefst toch wat vaker. De ene week 20% verversen, de andere week 10%.

Die teststripjes zijn niet heel nauwkeurig, helaas. ;)
pi_90846104
Okay :) maar ook hoor ik weer verschillende manieren om water te verversen, de 1 vertelde me om eerst kraanwater in een emmer te doen paar druppel conditioner erin en dit paar uur laten staan en dan in het aquarium.

De ander zegt weer dat ik dit gelijk nieuwe kraanwater in de bak kan gieten met wel aantal druppels conditioner.
pi_90846529
Deze heb ik gekocht :) vette beesten zeker :D en nog 4 guppies.















pi_90871558
edit; me post hierna hetzelfde geplaatst.. :P

[ Bericht 80% gewijzigd door PerryVogelbekdier op 05-01-2011 10:26:54 ]
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 januari 2011 @ 10:26:00 #295
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90871764
Verversen is trouwens ook gewoon aankijken hoe het gaat. Ik doe eens per 14 dagen ongeveer 30/40% en dat werkt prima.
pi_90871773
Hoeveel vissen heb je gekocht, en hoeveel van elke soort?

De platy's zitten liever met meerdere soorten, dan zie je ze samen spelen enzo.. best grappig gedrag :P

Die Labeo is overigens een vis die +- 15cm kan worden, en hoort eigenlijk in een bak van een meter minimaal..

Kardinaaltetra's zul je wrs niet extreem veel zien als je bak goed beplant is.. Ze vereisen eigenlijk flink wat zwemruimte. Dan komen ze goed tot hun recht.

Killivissen zijn perfect voor kleinere aqua's, omdat ze van nature ook in hele kleine poeltjes zitten. Echter heb je kans dat deze wat agressief reageert naar medebewoners.

Rasbora's zijn ook perfect voor kleinere aqua's.

Die algeneter, weet je wat voor soort dat is?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 5 januari 2011 @ 10:45:30 #297
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_90872448
Killi's O+
Dat zijn echt leuke visjes. Hebben mijn ouders ook een keer een koppel van in hun aquarium gedaan. Zijn er nu wel wat meer :P Dat fokte lekker door.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_90872517
Vandaag heel het (oude) piranha aquarium leeggehaald, ze hebben het allemaal niet gehaald na vorige week. Er was een heftige vechtpartij waar er al 1 het niet overleefde, maar vanochtend lagen de andere 2 ook doodziek in de bak.

Nu een beetje rond aan het kijken wat ik zou willen, maar het aanbod is zo groot! Zelfs onderling bij LPS zitten grote verschillen in aanbod.

Perry; eerder in het topic bood je me wat aquariumplanten aan, heb je deze toevallig nog? graag zou ik ze van je overnemen (tegen vergoeding uiteraard)
pi_90876456
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 10:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hoeveel vissen heb je gekocht, en hoeveel van elke soort?
Zie hieronder

De platy's zitten liever met meerdere soorten, dan zie je ze samen spelen enzo.. best grappig gedrag :P
heb er 3 maar nog niet echt een speels gedrag gezien

Die Labeo is overigens een vis die +- 15cm kan worden, en hoort eigenlijk in een bak van een meter minimaal..
Oh damn ben weer opgelicht door de verkoper, nouja hij zit overdag onder stuk hout en tegen de avond komt hij uit zijn hol

Kardinaaltetra's zul je wrs niet extreem veel zien als je bak goed beplant is.. Ze vereisen eigenlijk flink wat zwemruimte. Dan komen ze goed tot hun recht.
(heb paar groten planten achter zitten met stenen enzo(denk wel goed beschut), maar deze zwemmen eigenlijk alleen maar in het zwemgedeelte)

Killivissen zijn perfect voor kleinere aqua's, omdat ze van nature ook in hele kleine poeltjes zitten. Echter heb je kans dat deze wat agressief reageert naar medebewoners.
2 stuks ervan en zijn totaal niet agressief daarintegen zijn de juist heel rustig en "zweven" meestal een beetje rond.

Rasbora's zijn ook perfect voor kleinere aqua's.
Deze zijn inderdaad ongeveer 3cm en heb er 2 van en zien er prachtig uit.

Die algeneter, weet je wat voor soort dat is?
Dat is dus de ancistrus leucostictus

Zie mijn reacties in jouw quote

Daarnaast de aantallen :

3x platy panda
2x ancistrus leucostictus <----- Dit is de naam van de algeneters de zwarte
4x gupppy
1x labeo bicolor
4x kardinaal tetra
1x kilivis (totaal dus 2)

Deze heb ik 4dagen later gekocht:
1x killivis
2x galaxy rasbora ( 4,5euro per stuk :o )
1x afrikaanse blauwoog

19totaal voor 40liter, grotendeels zijn kleiner dan 4cm.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2011 12:34:10 ]
pi_90876983
Daarnaast toch even een vraagje, mijn water is niet troebel maar ik kan erdoorheen kijken, ik zie de lucht bellen duidelijk maar toch is het een bruine gloed.

Foto ter illustratie net gemaakt maar je ziet er niet heel veel van

http://i52.tinypic.com/331q03o.jpg

http://i53.tinypic.com/154u04z.jpg

Zoals je ziet is het water veel donkere maar wel "helder" geen troebel, op de foto is het stukje minder maar het is iets meer donker.

Ik hoop dat jullie me begrijpen :P

EN mij labeo is de laatste tijd aggressief naar 1 van de platy, hij "hapt" niet echt maar meer van opdonderen hier woon ik. Kan dit gevolgen hebben voor de andere vissen?
pi_90878355
Het waren mogelijkheden he..
Ik zeg niet dat ze per definitie gaan vechten, maar het kan omdat het vaker voorgekomen is. Maar iedere vis heeft zo z'n eigen gedrag ;)

Eerlijk gezegd vind ik het redelijk wat vis voor een 40 liter bakkie.. maargoed :P
Die ancistrus kan ook een cm of 13/15 worden.. Dat is totaal niet geschikt voor je bakkie.

Helaas doen heel veel LFS dit soort dingen, das gewoon een nadeel.
Een kleine algeneter is de Otocinclus Affinis. Die passen beter in je bakkie eerlijk gezegd.
Worden hooguit een cm 4/5.

Je waterkleur kan komen door het hout wat erin ligt. Dit geeft meestal nog wat kleur af (niet schadelijk hoor), en na een aantal keer water verversen zal dit beter worden.

De labeo is enigsinds territoriaal. Het kan zijn dat ie dit bij andere ook gaat doen.

Als het mijn bakkie was, zou ik de labeo eruit halen en de ancistrus omruilen voor 3/4 van die oto's ;) Verder een leuk bakkie om te zien
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')