abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89954240
Vanochtend een kerstboom proberen te kopen... wat een maffia praktijken !

Een kerstboom had ik kennelijk 2 weken geleden moeten kopen, 5 december was al laat volgens de verkoper. Afijn, veel keuze was er niet meer. Boom uitgekozen en toen ik wilde afrekenen sloeg men 50 euro aan! 50 fucking euro's voor een kerstboom van minder dan 2 meter hoog!

Vorig jaar betaalde ik voor eenzelfde boom 30 euro. Ik heb gevraagd hoe dat prijsverschil kwam en deze boom was 15 cm langer dan die van vorig jaar en daarom 50 euro?!

Dat ging hem dus niet worden, uiteindelijk bij een boer op een landweggetje ergens tussen mjin woonplaats en werkplek geslaagd Boom is 2,50 meter lang (moet er wel een stukje af, maar dat komt wel goed) en hij kon niet in een net, maar ik hoefde maar 15 euro te betalen.

Wat een maffia praktijken zijn het toch, 50 euro voor een kerstboom zonder kluit... ja meneer, hij blijft wel een jaar lang goed zonder kluit, maar wat heb ik daar nu aan?

Ik zou bijna een nepboom gaan kopen :')
pi_89954269
het is maar waar je je druk over maakt...
pi_89954288
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:55 schreef Roellie80 het volgende:
het is maar waar je je druk over maakt...
Inderdaad :)
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  Licht Ontvlambaar woensdag 15 december 2010 @ 12:55:56 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89954298
Marktwerking heet dat...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_89954355
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:55 schreef Sjeen het volgende:
Marktwerking heet dat...
Kortetermijndenken.. komen klanten terug na zo'n afzetactie? Dacht het niet.

Zijn bij jullie de kerstbomen dan ook zo duur? Ik betaalde 10 jaar terug toen ik mijn eerst boom kocht maar 15 gulden voor een boom van 2 meter. En vorig jaar 30 euro, dus in 1 jaar 20 euro erbij?
pi_89954380
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:57 schreef richardrahl het volgende:

[..]

Ja hoor, volgende kerst staan ze weer in rijen voor dat tuincentrum, dan voor een boom van 60 euro.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Licht Ontvlambaar woensdag 15 december 2010 @ 12:59:44 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89954418
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:57 schreef richardrahl het volgende:

[..]

Tuurlijk wel... die gaan volgend jaar december weer en realiseren zich dan dat het ze dit jaar ook overkomen is. Dan nemen ze zich voor om het het jaar daarna anders aan te pakken. Om dat vervolgens weer te vergeten.
pi_89954429
Toch blij dat ik het adresje heb gevonden waar ze voor 15 euro te koop zijn, die man deed het al 30 jaar en verbouwd zijn eigen bomen. Hij zit ook naast een tuincentrum van Eurofleur, paar borden buiten en klaar :P

Ik ga denk ik ook maar kerstbomen verbouwen in de tuin, heb een tuin van 50 m2, passen prima een stuk of 20 bomen op a 50 euro , dat verdiend zich wel terug.
  Licht Ontvlambaar woensdag 15 december 2010 @ 13:00:32 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89954443
Ik heb trouwens geen flauw idee wat een boom kost, die van mij ligt op zolder :P
pi_89954498
ik probeer de traditie van een echte boom in stand te houden :P

ik ga maar alvast sparen voor volgend jaar
  woensdag 15 december 2010 @ 13:22:37 #11
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_89955224
Daarom hebben wij voor een kunstboom gekozen. Die was wel nog iets duurder, maar het idee is dan ook dat die zeker 10 jaar mee kan. En qua looks doet hij niet echt onder voor een echte boom. Natuurlijk zie je als je goed kijkt dat hij nep is, maar het plastic knalt er ook weer niet van af.
pi_89955893
tuincentrum wilde ook 59,95 voor een boom hebben, van 200 cm tot 250 cm
Dat was me te gortig,
Door een dorp gereden en daar was een loods met grote bomen voor 35 euro,
heb er nu 1 van 260 cm staan.

pi_89958438
zo, zelfs 60!

gelukkig zijn er nog genoeg mensen die wel normale prijzen vragen. Even rondvragen of rondrijden en je bespaart al snel 30 euro.
pi_89958810
dei van 60 zagen er nog droog en kaal uit ook
pi_89960013
Pfft, hier eentje gekocht voor 45 euro. Omdat ze bij de Gamma op waren. :9
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_89992992
gamma adverteert altijd met bomen en dan hebben ze of hele zielige of gewoon niks ;)

ik heb zelf lekker een neppie, vorig jaar in de uitverkoop gescoord. ik zou liever een echte kopen maar ten eerste vind ik ze echt te duur, ten tweede vind ik het onhandig met die naalden in een flatje, en ten derde ook onhandig vanwege de kat (+ naalden = hele huis vol naalden)

prijzen die hier genoemd worden vind ik echt belachelijk. is toch niet leuk meer zo!

mijn oom zijn pa had vroeger een lap grond waar hij bomen verbouwde, dus ons gezin kreeg altijd een gratis boompie :D
pi_89997114
die katten zijn inderdaad kut. Vanochtend stond de kerstboom helemaal schreef door die monsters. Eerst maar weer met draden de kerstboom vastgesnoerd zodat hij niet kan vallen als ze er weer inklimmen en vanavond even aarde aanstampen.

die rotbeesten willen elke keer de vogels die we erin hebben eruit happen. Vorig jaar gingen ze zelfs op een gegeven moment in de aarde onder de boom plassen :(

Maar ik beveilig de boom wat beter vanavond, dit keer winnen ze niet })
pi_89997858
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:44 schreef richardrahl het volgende:
die katten zijn inderdaad kut. Vanochtend stond de kerstboom helemaal schreef door die monsters. Eerst maar weer met draden de kerstboom vastgesnoerd zodat hij niet kan vallen als ze er weer inklimmen en vanavond even aarde aanstampen.

die rotbeesten willen elke keer de vogels die we erin hebben eruit happen. Vorig jaar gingen ze zelfs op een gegeven moment in de aarde onder de boom plassen :(

Maar ik beveilig de boom wat beter vanavond, dit keer winnen ze niet })
hahaha heftig man!
ik heb ook zo'n grote plant in een pot.. daar gaat mijn kat ook altijd in graven, maar wij hebben de oplossing gelukkig gevonden. je neemt een stuk karton, knipt er gaatjes uit voor de stam(metjes) van de plant, en dan doe je dat karton op de aarde, beetje aandrukken, et voila. geen aarde meer in de kamer elke ochtend ;)
pi_90002278
haha, dat hebben we een paar weken geleden net gedaan voor onze planten! Grappig dat je dit exact hetzelfde heeft gedaan.

Maar had niet gedacht dit voor de kerstboom te doen! Wat stom, ga het gelijk vanavond maken, dat werkt inderdaad perfect.
pi_90009162
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:39 schreef richardrahl het volgende:
haha, dat hebben we een paar weken geleden net gedaan voor onze planten! Grappig dat je dit exact hetzelfde heeft gedaan.

Maar had niet gedacht dit voor de kerstboom te doen! Wat stom, ga het gelijk vanavond maken, dat werkt inderdaad perfect.
haha supergrappig dat we hetzelfde idee hebben! ik heb het al een jaar of 2 bijna. helaas heeft kat het nog steeds niet afgeleerd, zit nu nog steeds naar de plant te loeren helaas, dus durf het niet weg te halen :P

ben benieuwd of het ook voor de boom werkt!
pi_90018742
ik heb nog even nagevraagd hoe mijn vrouw nu op het idee van die plantenbeveiliging was gekomen en ik dacht misschien van tv of van internet, maar ze had het zelf bedacht.

erg grappig dat ze precies hetzelfde idee had. Maar ik moet morgen eerst een stuk karton van het werk halen, had hier alleen een melpakdoos en die is te klein helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')