abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 15 december 2010 @ 01:46:16 #1
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_89945921
Beste allemaal,

Zoals sommigen, maar velen ook niet weten, ben ik op het moment op vakantie. Na mijn studie besloten om niet direct het bedrijfsleven in te gaan, maar voor lange tijd de hort op te gaan. Een wereldreis ja! Echter is deze reis wel een beetje bijzonder. Ik leg namelijk alle afstand af op mijn fiets. In Alaska begonnen, bevind ik me nu in Mexico na 7500km fietsen Het einddoel is Argentinie (totaal 25.000km+). Hoop daar rond november 2011 aan te komen. Vooralsnog loopt alles op schema!

Hoewel gewicht en baggage een van de grootste issues is bij dit soort reizen heb ik toch mijn Canon 5dMII, 24-105, 70-200 en 50mm lenzen meegenomen. Ik kon ze nou eenmaal niet thuis laten liggen.
Sinds ik bijna elke dag wel met fotografie bezig ben voor de website die ik samen met mijn maat waarmee ik fiets (www.cycleforwater.com) heb ik het gevoel dat de plaatjes die ik schiet wat kwaliteit betreft ook beter zijn geworden. Dat, en het feit dat enkele fokkers geinteresseerd waren in een een serie, deed mij besluiten een kleine showcase op te zetten met een aantal foto's van de markt in Mazatlan. Meer foto's (van de hele reis dusver) zijn terug te vinden op flickr. Voor nu ben ik benieuwd naar jullie meningen! Over de foto's, maar wellicht ook over de reis. Wellicht leuke ideeen/onderwerpen voor de toekomst? Enjoy.













Finally, een overview van de 'kleuren van de markt'.

pi_89946297
Laat ik beginnen te zeggen dat ik blij ben dat je je cameraspullen niet thuis hebt laten liggen. Ik vind vooral alle close-ups van de producten echt geweldig. Heel erg levendige kleuren, mooie repeterende patronen en in die overviews wordt dat nog eens extra benadrukt. (hoewel de meeste foto's in het groot wel wat toffer zijn)

De foto's met mensen erop vind ik individueel wat minder sterk, maar laten vooral in deze serie wel heel mooi zien hoe het er op dat soort markten aan toegaat. Gave serie dus, ik hou je photostream zeker in de gaten. :)

Mooie trip maak je trouwens, ooit zal ik zo'n reis ook nog eens maken. :P (al kies ik waarschijnlijk een ander vervoersmiddel)
pi_89946677
Indrukwekkende reis zeg, lijkt mij dat je dan genoeg foto-spots tegen komt :-)

Wat betreft deze serie: vooral de product-foto's vind ik erg mooi, vooral door de kleuren. Ik moet zeggen dat de foto's van de mensen ook best tof zijn, maar ik vind ze eigenlijk niet bij de kleurrijke productfoto's passen. Wellicht dat ze in een eigen set meer tot hun recht komen.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_89947937
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 03:44 schreef Omniej het volgende:
Laat ik beginnen te zeggen dat ik blij ben dat je je cameraspullen niet thuis hebt laten liggen. Ik vind vooral alle close-ups van de producten echt geweldig. Heel erg levendige kleuren, mooie repeterende patronen en in die overviews wordt dat nog eens extra benadrukt. (hoewel de meeste foto's in het groot wel wat toffer zijn)

De foto's met mensen erop vind ik individueel wat minder sterk, maar laten vooral in deze serie wel heel mooi zien hoe het er op dat soort markten aan toegaat. Gave serie dus, ik hou je photostream zeker in de gaten. :)

Helemaal met Omniej eens ^O^ Plus....deze serie zou zo in een kookboek danwel reisgids kunnen :Y
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 15 december 2010 @ 12:48:08 #5
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_89954055
Leuk topic, kunnen we ergens de route die jullie rijden zien?
pi_89954104
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:48 schreef kaasplankje het volgende:
Leuk topic, kunnen we ergens de route die jullie rijden zien?
http://www.cycleforwater.nl/route/ ^O^
  † In Memoriam † woensdag 15 december 2010 @ 12:53:10 #7
230491 Zith
pls tip
pi_89954206
quote:
Holy shit _O_
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 15 december 2010 @ 15:19:25 #8
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_89959835
Bedankt voor het commentaar!

Spring over een half uur weer op de fiets, het is hier nu kwart of 7 's ochtends. Nog 250 langs de kust, dan het binnenland in op weg naar Guadalajara.

Eerst maar even een sloot koffie naar binnen werken ;)
  woensdag 15 december 2010 @ 21:27:16 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_89976170
Toffe serie! Hele mooie kleuren!
Succes met de rest van de trip!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_90095841
In Guadalajara heb je op de zondagen (waarschijnlijik ook de feestdagen, was althans wel de bedoeling) fietsroutes die door de hele stad gaan. Kun je van 8:00-14:00 zonder gevaar voor eigen leven met de fiets de stad verkennen/fotograferen aangezien ze verschillende straten voor verkeer afsluiten. Succes met de trip verder!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')