abonnement Unibet Coolblue
pi_89915220
Omdat het gewoon leuk is!
Laat hier andere Fok!kers een kijkje bij je thuis nemen, ter inspiratie en voor de fun.

Vorige topics:

*Vintage* Mag ik even binnen kijken?! *O*
Mag ik even binnenkijken #2
Mag ik even binnen kijken #3
Mag ik even binnen kijken #4

ik was de laatste die in het vorige deel foto's had gepost van zijn interieur.

Wat random pics van ons interieur wat aan verandering onderhevig is aan het moment. we zijn nog aan t sparen voor nieuwe bank. de oude is alweer bijna 15 jaar oud. hij is nog goed maar je wil wel eens wat anders...

woonkamer en serre:













uitbreiding 2e verdieping:






en mijn wensenlijstje
ik wil de deuren op de gane grond vervangen voor verdiepingshoge glazen deuren. en ik wil voor de trap een glazen schuifdeur. ik wil wel het karakter van een opentrap behouden maar warmte en geluid beneden houden. dezelfde glazen schuifdeur wil ik op de 2e verdieping. een vast deel waar nu een balustrade is en dan een schuivend deel.


dan wil ik nog een verlaagd plafond maken (ca. 5 cm) want ik wil spots en op sommige plekken een eenvoudige vorm uitsnijden. tevens moet het plafond vrij van de wanden zijn. (ca. 10 cm) met een koof met dimbare verlichting zodat je strijklicht langs de wanden krijgt. en zo zijn er nog meer dingen. een daarvan is de tuin.



en ja dat is een badje. 3,6 m x 1,5m x 1,2 diep. 40cm steekt boven het maaiveld uit. het bad kan dicht. de houten dekken aan beide kanten schuiven over het water heen. veilig en praktisch. kan je ook op het zwembad zitten. onder het houten dek in de schuur 1,8x1,5 zit de techniek. (warmtepomp, filters, etc) onder de dame komt een ondiep gedeelte. waarschijnlijk een jacuzzi van 1,8 x 1,5. aan de lang wand komt beplating. zo ziet t er nu uit.


[ Bericht 0% gewijzigd door zuluman op 14-12-2010 13:43:48 ]
"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
pi_89915403
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 09:17 schreef cherryB het volgende:
@Zuluman mooi verbouwt en gaaf plan voor de tuin.

Vraag me alleen af wil je het zo open mogelijk houden ? als in strak = gelijk aan leeg?
ik denk namelijk meteen, heb je zoveel ruimte id woonkamer erbij en doe je er eigenlijk weinig mee.Ik zou mn eettafel toch bij de keuken plaatsen, ruimte genoeg. Je zou dan (als je een mooie tuintafel hebt) deze id serre kunnen plaatsen id winter en anders een knus plekje maken waar je lekker kan relaxen oid.




smaken verschillen. ik hou van een vrij rustige ruimte. ik ben ook een voorstander van less=more. verwar het niet met minimalisme maar ligt er wel in de buurt. ik hou er gewoon niet van om ruimtes vol te stoppen met meubels. het moet allemaal functioneel blijven.

de eettafel stond eerst tussen de keuken en de woonkamer. nu is het een speelhoek voor de kids. op de foto zie je het niet want ik heb alles verstopt voor de foto. de eettafel in de serre is ideaal. veel licht en in de zomer pui open en t is net of je buiten eet. ik had eerst op die plek een buitentuifel maar dat is niet mer nodig.

en in de serre (eigenlijk is het een uitbouw met glazen dak) heb ik een knus plekje. zie maar op een van de foto's kan je de bank zien. en in de winter is het heerlijk vanwege de vloer en wandverwarming in de serre.

[ Bericht 11% gewijzigd door zuluman op 14-12-2010 13:50:22 (fotos toegevoegd) ]
"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:44:37 #3
285174 Evienne
never odd or even
pi_89915599
Ik vind het wel erg mooi... strak, clean, overzichtelijk, het glazen dakje is natuurlijk hemels, de foto van je kleine O+... maar het gebrek aan persoonlijke troep doet me denken dat je er net woont!

Anyway, ik ga het topic volgen, als mijn huis (monument in eh, originele staat) wat meer naar mijn zin is doe ik graag mee.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_89916008
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:44 schreef Evienne het volgende:
Ik vind het wel erg mooi... strak, clean, overzichtelijk, het glazen dakje is natuurlijk hemels, de foto van je kleine O+... maar het gebrek aan persoonlijke troep doet me denken dat je er net woont!

Anyway, ik ga het topic volgen, als mijn huis (monument in eh, originele staat) wat meer naar mijn zin is doe ik graag mee.
ik woon er sinds 09-2004. maar de serre is pas in 2009 gemaakt. deze zomer hebben we alles gesausd. vloer willen we ook vervangen maar geen budget. dus hebben we de bestaande vloer gebruikt. ik kon nog bijbestellen gelukkig. Quickstep perspective v2 UL915 eiken wit.

en veel troep hebben weggedaan. voor je het weet staat er weer te veel. en veel heb ik weggezet voor de foto;s. en de trapkast (niet op foto) is helemaal volgeplakt met knutsels van de kids.
"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
pi_89916202
lekker steriel :')
pi_89926415
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 13:58 schreef Zalgo het volgende:
lekker steriel :')
Ik eet ook graag van de vloer. ;-)
"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
  dinsdag 14 december 2010 @ 19:12:36 #7
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_89928667
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:13 schreef zuluman het volgende:

[..]

Ik eet ook graag van de vloer. ;-)
lol, ook iets te steriel naar mijn smaak maar dit houd niet in dat ik het niet smaakvol vind.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_89929052
Nou, ik vind het heel mooi en zeker niet te leeg of te steriel!
Gewoon lekker opgeruimd en ruimte voor de kindjes om te spelen en te bewegen zonder dat ze ergens tegen aan knallen.
Hebben jullie tussen de serre en de woonkamer nou haken hangen voor een schommel?? Wel gaaf binnen kunnen schommelen (voor de kids dan he :P )
Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg
pi_89932002
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:21 schreef doehetzelfer het volgende:
Nou, ik vind het heel mooi en zeker niet te leeg of te steriel!
Gewoon lekker opgeruimd en ruimte voor de kindjes om te spelen en te bewegen zonder dat ze ergens tegen aan knallen.
Hebben jullie tussen de serre en de woonkamer nou haken hangen voor een schommel?? Wel gaaf binnen kunnen schommelen (voor de kids dan he :P )
ja. daar hangt idd een schommel. nu zo een fel gekleurde waar je leuningen op kan zetten voor de kleinste. en de oudste schommelt met zijn hoofd bijna tegen het glasdak en zijn voeten tegen het betonnen plafond binnen.

en zo ieder zijn smaak. ik kan inrichtingen waarderen die geheel niet mijn smaak zijn. vaak is een duidelijke samenhang belangrijk en een duidelijke structuur. (lees goede indeling) zo heeft een vriendin van ons wit marmer met messing en bijpassende kroonluchter. maar het klopt wel en ik voel me er op mijn gemak.
"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:42:05 #10
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_89932967
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:21 schreef zuluman het volgende:

[..]
en zo ieder zijn smaak. ik kan inrichtingen waarderen die geheel niet mijn smaak zijn. vaak is een duidelijke samenhang belangrijk en een duidelijke structuur. (lees goede indeling)
dit dus
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_89933100
Zit die gamingstoel lekker ? Loop er over te denken om er 1 voor onze zoon tekopen zodat de andere afgrijseljke doorgezakte stoel weg kan.
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:53:03 #12
243274 zuluman
www.indlu.nl
pi_89933556
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:44 schreef Sorella het volgende:
Zit die gamingstoel lekker ? Loop er over te denken om er 1 voor onze zoon tekopen zodat de andere afgrijseljke doorgezakte stoel weg kan.
heerlijk! zitten ook speakers in. die gebruik ik in de tuin zomers. laptop erop aansluiten en heerlijk met een muziekje in de schaduw t fok forum bekijken. ik stuur je een mail met een link waar je ze kan kopen. je hebt ze ook met voet. zi eraan te denken zo een te kopen. is wat makkelijker uit te komen :-)

de stoelen van pyramat zijn helemaal geweldig. draadloos geluid en accu erin. geheel vrij van kabels. maar beperkt verkrijgbaar in nl.
"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
pi_89947116
Je hebt mijn vraag beantwoord die ik je net gesteld heb in je pm :)
Dank daarvoor
pi_89949460
ik had het bankje gezien op de foto, ik vindt je huis ook zeker wel mooi en kan het ook echt waarderen, absoluut geen kritiek hoor ik tik soms gewoon wat gedachtenkronkels neer ;)
Ik denk dat het is zoals evienne zegt, ik mis wat persoonlijke dingen ...wat warmte zeg maar.

Weet je al wat voor soort bank je straks wilt gaan kopen?
pi_89953596
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:23 schreef cherryB het volgende:
ik had het bankje gezien op de foto, ik vindt je huis ook zeker wel mooi en kan het ook echt waarderen, absoluut geen kritiek hoor ik tik soms gewoon wat gedachtenkronkels neer ;)
Ik denk dat het is zoals evienne zegt, ik mis wat persoonlijke dingen ...wat warmte zeg maar.

Weet je al wat voor soort bank je straks wilt gaan kopen?
kritiek en opmerkingen moet/mag altijd. dat is goed want dat je zelf tot nadenken. of je het eens mee bent of niet. daar is een forum voor niet?

die persoonlijke dingen staan er wel hoor. zoals ik zei had ik vele weggehaald voor de foto's. het is wel wat minder dan eerst maar dat komt omdat we alles opnieuw aan t inrichten zijn. en in verhuding hebben we veel minder dan anderen.

we willen een lounge bank van circa 3,5 meter. lange bak met een loungegedeelte eraan. daar is niet veel aanbod van die lengte. je ziet veel rond de 2,5-3 meter. maar ik heb wat gevonden. de andy van B&B italia. maar die is in leer 18.000 euro adviesprijs. iets te veel voor mij. :-p


het wordt een metropole in antraciet leer van de poolse firma mebelplast voor 2100 euro . iets betaalbaarder
dezeis trouwens een kleine versie op het plaatje en in stof.
"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
pi_89953807
@zuluman is dat gewoon laminaat wat je in de woonkamer hebt liggen?
Zo ja, of zo nee, de vervolg vraag, waarop heb je je eiland op je vloer laten zetten? Ten minste die indruk heb ik als ik je foto's bestudeer, of heb ik t mis?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_89954255
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:39 schreef RanTheMan het volgende:
@zuluman is dat gewoon laminaat wat je in de woonkamer hebt liggen?
Zo ja, of zo nee, de vervolg vraag, waarop heb je je eiland op je vloer laten zetten? Ten minste die indruk heb ik als ik je foto's bestudeer, of heb ik t mis?
het is laminaat, quickstep perspective v2 eiken wit ul915. ik heb mijn eiland niet op de laminaat vloer laten zetten. het laminaat loopt er omheen. en ik heb het zo gedetailleerd dat t ljkt alsof het eronder loopt. aan de lange kant zit de keukenplint erop. hij loopt er een paar cm onder.
"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
pi_89955917
op deze foto zie ik een kier,

en vraag me af op het van dichtbij er dan wel mooi uit ziet, uit jouw verhaal kan ik dus opmaken dan t laminaat er maar een stukje onder doorloopt, is dat wel mooi?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_89959118
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:42 schreef RanTheMan het volgende:
op deze foto zie ik een kier,
[ afbeelding ]
en vraag me af op het van dichtbij er dan wel mooi uit ziet, uit jouw verhaal kan ik dus opmaken dan t laminaat er maar een stukje onder doorloopt, is dat wel mooi?
is gewoon lastig om dat op foto te zetten. maar het ziet er netjes uit. achter het granieten blad zit het kastje. de graniete plaat stopt net boven de grond. als je het laminaat tegen de plaat aan laat lopen dan ziet dat er heel raar uit. tpv de plinten ligt de kast terug en daar zie je dus een kier. zal vanavond proberen een duidelijke foto te maken
"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
pi_89998556
zo die bank is wel super zeg, ik vindt m zelfs mooier dan die van B&B italia!
pi_90082402
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:53 schreef zuluman het volgende:

[..]

heerlijk! zitten ook speakers in. die gebruik ik in de tuin zomers. laptop erop aansluiten en heerlijk met een muziekje in de schaduw t fok forum bekijken. ik stuur je een mail met een link waar je ze kan kopen. je hebt ze ook met voet. zi eraan te denken zo een te kopen. is wat makkelijker uit te komen :-)

de stoelen van pyramat zijn helemaal geweldig. draadloos geluid en accu erin. geheel vrij van kabels. maar beperkt verkrijgbaar in nl.
Ja, plaats die link dan ook hier ff! :)
pi_90084405
hier vindt je ze in ieder geval. kijk bij multimedia stoelen. pyramat is overgeomen door razor en ik de site met producten is er niet meer. misschien komen ze op termijn met een nieuwe producten.
"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
pi_90086968
Holy moly Zuluman wat heb jij een fan-tas-tisch huis!
Dat zou jij wel willen weten.
pi_90104816
eehhh...thank u... maar waar blijven die andere interieurs!? wamr, cool, opgeruimd, rommelig, modern of klassiek....inspireer!
"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:56:19 #25
243274 zuluman
www.indlu.nl
pi_90891261
zijn er geen mensen die hun fraaie interieur willen delen?
"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')