abonnement Unibet Coolblue
pi_89900705
Beste Kaaskoppen in het buitenland!

Ik loop al een tijdje rond met het idee om een Nederlandse supermarkt te beginnen op internet. Ik heb al een beetje rondgekeken, en het valt me op dat er veel van dit soort supermarkten zijn.

Nu is mijn vraag of dat jullie wel eens iets bestellen en of er ruimte is voor verbetering?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
  maandag 13 december 2010 @ 23:55:28 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_89901468
Nog nooit gedaan.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 14 december 2010 @ 02:13:40 #3
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89904766
Nah.... weet je wat het is? Je past je op een gegeven moment aan je leefomgeving aan. Er zijn slechts enkele producten die ik mis, en die kan ik op twee of drie plekken in de omgeving kopen. Er is een NL winkel op een half uurtje rijden, en vanaf mijn werk nog geen 15 minuten, waar ik zo'n beetje alle Nederlandse producten kan krijgen die ik mis: Koopmans pannenkoekenmeel, Calve pindakaas, diverse soorten drop, hagelslag.... en dan heb je het eigenlijk wel gehad.

Drop kan ik verder ook bij een lokale snoephandel krijgen, die verkoopt kleine zakjes drop. Pannenkoekenmix wordt ook verkocht door een Duitse deli in de buurt, en die verkopen ook weer Curry Gewurz, dus dat heb ik ook meestal wel in huis. :P

8 jaar hier gewoond, en nog nooit online iets besteld aan NL producten. De pepernoten die ik een paar weken terug gehaald heb bij de NL winkel zijn ook weer op.

Wat betreft het starten van zo'n winkel: Denk even goed na WAAR je die winkel wil beginnen. Als online winkel in NL kun je bijvoorbeeld niet op tegen de verzendkosten binnen de VS.... het is namelijk voor een import-NL-er die zo'n zaakje wil opzetten uiteindelijk veel goedkoper, en dus ook veel goedkoper voor de klant, om bulk in te kopen, in de VS een voorraadje aan te houden, en vervolgens op lokaal tarief versturen naar de klanten. Als je vanuit NL moet versturen, dat kost tegenwoordig een vermogen, en dus zul je dat ook moeten doorberekenen naar de klant.

De meeste Canadese en Amerikaanse klanten zullen namelijk kopen bij Canadese en Amerikaanse importeurs met een website, en betalen dan $10, $15 aan verzendkosten, en daarvoor kunnen ze letterlijk KILO's aan boodschappen bestellen (US Post Office: If it fits, it ships, gaat per grootte van de doos, niet per gewicht)..... probeer maar eens 5 Kilo aan boodschappen naar de VS te sturen VANUIT Nederland, en je bent zo 50 euro kwijt. ;)

Zo'n webwinkel zal dan ook alleen echt succesvol zijn in NL als je goedkoop kunt versturen, bijvoorbeeld binnen de EU, of naar landen waar lokaal dus echt helemaal NIETS te vinden is.... zoals bijvoorbeeld Thailand of Peru of zoiets. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:37:06 #4
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89922716
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 02:13 schreef maartena het volgende:
Nah.... weet je wat het is? Je past je op een gegeven moment aan je leefomgeving aan.
Je bent voor de integratiecursus geslaagd? ;)

quote:
Er zijn slechts enkele producten die ik mis, en die kan ik op twee of drie plekken in de omgeving kopen. Er is een NL winkel op een half uurtje rijden, en vanaf mijn werk nog geen 15 minuten, waar ik zo'n beetje alle Nederlandse producten kan krijgen die ik mis: Koopmans pannenkoekenmeel, Calve pindakaas, diverse soorten drop, hagelslag.... en dan heb je het eigenlijk wel gehad.

Drop kan ik verder ook bij een lokale snoephandel krijgen, die verkoopt kleine zakjes drop. Pannenkoekenmix wordt ook verkocht door een Duitse deli in de buurt, en die verkopen ook weer Curry Gewurz, dus dat heb ik ook meestal wel in huis. :P

8 jaar hier gewoond, en nog nooit online iets besteld aan NL producten. De pepernoten die ik een paar weken terug gehaald heb bij de NL winkel zijn ook weer op.

Wat betreft het starten van zo'n winkel: Denk even goed na WAAR je die winkel wil beginnen. Als online winkel in NL kun je bijvoorbeeld niet op tegen de verzendkosten binnen de VS.... het is namelijk voor een import-NL-er die zo'n zaakje wil opzetten uiteindelijk veel goedkoper, en dus ook veel goedkoper voor de klant, om bulk in te kopen, in de VS een voorraadje aan te houden, en vervolgens op lokaal tarief versturen naar de klanten. Als je vanuit NL moet versturen, dat kost tegenwoordig een vermogen, en dus zul je dat ook moeten doorberekenen naar de klant.

De meeste Canadese en Amerikaanse klanten zullen namelijk kopen bij Canadese en Amerikaanse importeurs met een website, en betalen dan $10, $15 aan verzendkosten, en daarvoor kunnen ze letterlijk KILO's aan boodschappen bestellen (US Post Office: If it fits, it ships, gaat per grootte van de doos, niet per gewicht)..... probeer maar eens 5 Kilo aan boodschappen naar de VS te sturen VANUIT Nederland, en je bent zo 50 euro kwijt. ;)

Zo'n webwinkel zal dan ook alleen echt succesvol zijn in NL als je goedkoop kunt versturen, bijvoorbeeld binnen de EU, of naar landen waar lokaal dus echt helemaal NIETS te vinden is.... zoals bijvoorbeeld Thailand of Peru of zoiets. :P
Ik heb ook nog nooit online Nederlandse produkten besteld. Als de AH een distributiecentrum opent in London wil ik het nog wel proberen, maar meestal vind ik de produkten gewoon te duur. Ik kom ook zo'n 3,4 keer per jaar in Nederland, dus dan gaan wel wat produkten mee, bokkepootjes, stroopkoeken, currysaus, mayonaise, metworst, kaas en conimexdingen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:17:56 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89931814
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:37 schreef Viajero het volgende:
Je bent voor de integratiecursus geslaagd? ;)
Tja, wat IS geïntegreerd? Ik heb nog steeds heel trots een NL sticker op de auto, ga veel om met andere Nederlanders in de regio, vier typisch Nederlandse feestdagen zoals Sinterklaas - inclusief gedicht voor mijn vrouw in haar schoen - luister naar Nederlandse muziek (De Dijk, The Scene, Trockener Kecks, Blof, Doe Maar, Acda en de Munnik, etc), en als het Nederlands elftal tegenover het Amerikaanse staat, dan doe ik toch echt een Oranje shirt aan. :Y - En ik bak nog steeds Nederlandse pannenkoeken, met spek en kaas. _O_

Volgens sommigen is dat "niet geïntegreerd" als iemand van een andere cultuur dat in Nederland zou doen, maar ik ga ook naar honkbal en ijshockeywedstrijden, vier Thanksgiving, en hang de Amerikaanse vlag uit op 4 Juli.... en spreek Engels. Dus misschien toch wel geïntegreerd?

Ik weet eigenlijk niet meer wat geïntegreerd is tegenwoordig, en waar je aan moet voldoen, en wat je vooral niet moet doen om geïntegreerd te zijn.

Ik ben gewoon mezelf. ^O^

quote:
bokkepootjes
:D



Leuk is ook dat ze in de link naar dat plaatje het ook echt "goat legs" noemen..... :')
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_89937035
Iedereen bedankt voor de reacties, helaas is het voor mij niet echt bemoedigend..

Het was me inderdaad ook opgevallen dat de prijzen behoorlijk hoog liggen ten opzichte van normale prijzen in de supermarkt. Dat is het eerste aandachtspunt dat de prijzen zo laag mogelijk moeten liggen om het aantrekkelijk te maken.

Zou er van jullie iemand interesse hebben in diepvries producten? Heb even uitgezocht en het blijkt mogelijk te zijn om dit te verzenden in een isolatie doos met droog ijs. (dit werkt voornamelijk binnen de EU i.v.m. levertijd.)
pi_89942451
Ik heb wel eens hollandwinkel.nl gebruikt. Grootste nadeel vind ik het gebrek aan vlees / frituur waren. Ik mis de Hema rook worst enzo en die worden niet verstuurd :) Nu woon ik in Ierland dus is een tripje snel gedaan. Maar toen ik in Zuid Afrika woonde en zoals volgend jaar in Australlie zal dat stuk lastiger gaan. Maarja vlees mag de EU sowieso niet uit dus dat wordt het sowieso niet :P
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  dinsdag 14 december 2010 @ 23:40:12 #8
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89942725
Voor mijn vrouw kregen we medicijnen die koud aangeleverd moeten worden op droog ijs, dus dat kan inderdaad :)

Alleen moet je dan ook wel weer rekening houden met importregelingen..... zit er namelijk VLEES in je producten, dan mag je die niet altijd importeren in andere landen, ook binnen de EU. Het is ook afhankelijk van de situatie, maar tijdens de mond/klauwzeer epidemie jaren geleden mochten Nederlandse vleesproducten niet meer verstuurd worden naar een groot aantal landen. Eind jaren 90 had je de gekke koeienziekte, zelfde probleem....

In de VS mag je sowieso geen vleesproducten importeren uit Europa. Nu heeft dat tegenwoordig veel meer met marktbescherming te maken dan nog met de gekke koeien ziekte (toen ging de ban in effect), maar dat heeft tevens als vervelende bijwerking dat we hier dus geen kroketten en frikandellen kunnen krijgen. Kroketten worden hier wel op diverse plekken lokaal gemaakt, en die zijn ook goed te vreten. :9
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 15 december 2010 @ 01:41:09 #9
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89945873
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:17 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja, wat IS geïntegreerd? Ik heb nog steeds heel trots een NL sticker op de auto, ga veel om met andere Nederlanders in de regio, vier typisch Nederlandse feestdagen zoals Sinterklaas - inclusief gedicht voor mijn vrouw in haar schoen - luister naar Nederlandse muziek (De Dijk, The Scene, Trockener Kecks, Blof, Doe Maar, Acda en de Munnik, etc), en als het Nederlands elftal tegenover het Amerikaanse staat, dan doe ik toch echt een Oranje shirt aan. :Y - En ik bak nog steeds Nederlandse pannenkoeken, met spek en kaas. _O_
Ik bak ook Nederlandse pannekoeken met spek en kaas! Het blijven de lekkerste pannekoeken die er zijn :9~
quote:
Volgens sommigen is dat "niet geïntegreerd" als iemand van een andere cultuur dat in Nederland zou doen, maar ik ga ook naar honkbal en ijshockeywedstrijden, vier Thanksgiving, en hang de Amerikaanse vlag uit op 4 Juli.... en spreek Engels. Dus misschien toch wel geïntegreerd?

Ik weet eigenlijk niet meer wat geïntegreerd is tegenwoordig, en waar je aan moet voldoen, en wat je vooral niet moet doen om geïntegreerd te zijn.

Ik ben gewoon mezelf. ^O^

[..]

:D

[ afbeelding ]

Leuk is ook dat ze in de link naar dat plaatje het ook echt "goat legs" noemen..... :')
Hehe, ik heb nog twee pakken liggen, maar dan de kortere standaard supermarkt versie.

Ik herken me prima in jouw verhaal, ik leef hier in een Nederlands (ik), Colombiaans (mijn vriendin) en Engels(we wonen in London) huishouden, met een leuke mix van alle drie culturen. Pannekoeken, fry ups, sancocho, er staat hier vaak iets lekkers op tafel. :)
En dat is dan alleen het culinaire gedeelte.

Verder is dat hier ook niet zo belangrijk, en voor zover ik weet waar jij woont ook niet. Integratie is hier gewoon geen obsessie zoals in Nederland, mensen hebben belangrijkere dingen aan hun hoofd. Praat je redelijk Engels en heb je een baan dan is dat voor de meesten hier integratie genoeg.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 15 december 2010 @ 01:46:44 #10
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89945924
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:58 schreef jongeondernemer het volgende:
Iedereen bedankt voor de reacties, helaas is het voor mij niet echt bemoedigend..

Het was me inderdaad ook opgevallen dat de prijzen behoorlijk hoog liggen ten opzichte van normale prijzen in de supermarkt. Dat is het eerste aandachtspunt dat de prijzen zo laag mogelijk moeten liggen om het aantrekkelijk te maken.

Zou er van jullie iemand interesse hebben in diepvries producten? Heb even uitgezocht en het blijkt mogelijk te zijn om dit te verzenden in een isolatie doos met droog ijs. (dit werkt voornamelijk binnen de EU i.v.m. levertijd.)
Ik bewonder je initiatief, en ik hoop dat je die ambitie blijft houden. Ik denk dat je er wel komt, je komt positief over. Maar ik zou je aanraden je energie in iets anders te investeren, een webwinkel voor Nederlanders in het buitenland is hard werken voor lage marges. Er zijn veel makkelijkere Euro's, Dollars en Dirhams te verdienen in zaken als olie, real estate, finance, alternatieve energie en dergelijke zaken.
Ik wens je hoe dan ook veel succes! ^O^
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 15 december 2010 @ 01:48:54 #11
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89945946
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:40 schreef maartena het volgende:
Voor mijn vrouw kregen we medicijnen die koud aangeleverd moeten worden op droog ijs, dus dat kan inderdaad :)

Dry ice, wat een extreem bizar goedje. Ik heb het eigenlijk nog nooit buiten de US gezien, en in de US is het een vrij normaal iets.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 15 december 2010 @ 16:16:58 #12
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_89962229
Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden om ergens Nederlandse produkten te kopen. Nu is het vooral een mix van Amerikaanse, Franse en Duitse produkten wat je hier vind. Echter ben ik vooral geinteresseerd in en vers- en diepvries produkten uit Nederland maar ik woon in Laos dus die vlieger gaat gewoon niet op. (Te lang bezorgtijden)

Aan de andere kant mis ik steeds minder Nederlandse produkten en ben ik een liefhebber van Aziatisch eten :9~
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  woensdag 15 december 2010 @ 16:26:54 #13
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89962694
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 01:41 schreef Viajero het volgende:
Verder is dat hier ook niet zo belangrijk, en voor zover ik weet waar jij woont ook niet. Integratie is hier gewoon geen obsessie zoals in Nederland, mensen hebben belangrijkere dingen aan hun hoofd. Praat je redelijk Engels en heb je een baan dan is dat voor de meesten hier integratie genoeg.
Nee inderdaad. Ze hebben hier in ieder geval geen ministerpost of staatssecretaris die zich daar mee bezig houdt. :P

On topic: Ik ken niemand trouwens die online besteld.... er zijn altijd wel familieleden die langskomen en iets in de koffer stoppen, je gaat zelf nog wel eens naar Nederland, en we hebben in de L.A. area een heuse SRV-man die met een busje langsrijdt op bestelling..... dus als je een feestje geeft met Nederlanders, bel je em op, en dan komt ie gewoon langs de voordeur. :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_89970505
Nooit besteld, geen interese in ook eigenlijk. De pakken hagelslag neem ik wel mee als ik in Nl ben geweest en als het op is, is het op.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_89990610
Het enige wat ik hier mis, zijn die quasi kante-en-klaar wereldgerechten van knorr. Maar die laat ik door iemand kopen in Nederland en die stuurt dan een grote doos met die zooi hierheen.

O ja, en kroketten, bitterballen en frikandellen enzo hebben ze hier niet. Maar goed, ze hebben hier wel weer schweinshaxe van een kilo :P
  donderdag 16 december 2010 @ 10:36:25 #16
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_89991014
Ik koop nooit wat bij zo'n winkel, veel te duur! Maar ik koop ook geen Heineken in de locale supermarkt. Ik vertik het om exclusieve prijzen voor normale produkten te betalen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 02:13 schreef maartena het volgende:
Nah.... weet je wat het is? Je past je op een gegeven moment aan je leefomgeving aan. Er zijn slechts enkele producten die ik mis, en die kan ik op twee of drie plekken in de omgeving kopen. Er is een NL winkel op een half uurtje rijden, en vanaf mijn werk nog geen 15 minuten, waar ik zo'n beetje alle Nederlandse producten kan krijgen die ik mis: Koopmans pannenkoekenmeel, Calve pindakaas, diverse soorten drop, hagelslag.... en dan heb je het eigenlijk wel gehad.
Dat je omrijdt voor bloem, eieren, en melk...
Siesta & Fiesta!
pi_89997595
Voor mij een soortgelijk riedeltje. Ik mis Nederlandse producten ook niet echt; het is wel lekker, maar ik red me prima met het lokale aanbod. Daar komt bij dat je in Spanje bijvoorbeeld zat supermarkten hebt met een schap vol internationale producten. Bokkenpootjes zal je er niet tegenkomen, maar zelfs hier in el Corte Inglés in Bilbao kom ik Conimex producten tegen.

Het is een leuk initiatief, maar je moet er rekening mee houden dat mensen uit Nederland weg gaan voor bepaalde redenen. Die redenen zijn zo belangrijk dat je ervoor kiest de Nederlandse standaard achter je te laten om je geluk te beproeven in een ander land. Het andere land heeft zijn eigen cultuur en eetgewoonten en daar pas ik mij persoonlijk prima op aan (door noodzaak, maar meer nog vanwege interesse).

Je doelgroep zal meer liggen in de ouderen die zijn geëmigreerd voor meer banale redenen zoals klimaat etc., tenminste, dat denk ik. Ik ken eigenlijk geen enkele Nederlander hier, dus misschien is het niet aan mij om de situatie te beoordelen. Dit is meer mijn persoonlijke visie.

Ik wil je in elk geval succes wensen!
  donderdag 16 december 2010 @ 13:57:58 #18
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_89997653
Als je frikandellen gaat verkopen en bevroren kan verzenden naar Michigan ben ik je vast klant. Maar dat zal dan wel vanuit de VS moeten ben ik bang. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_89998212
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:57 schreef popolon het volgende:
Als je frikandellen gaat verkopen en bevroren kan verzenden naar Michigan ben ik je vast klant. Maar dat zal dan wel vanuit de VS moeten ben ik bang. :P
Same here. Verkoop je worsten en frikandellen,krotteten, pikanto's, mexicano's en bitterballen dan zal ik bij je bestellen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_90002143
Heb hier in de buurt (Spanje) een Nederlandse supermarkt op 5 minuten rijden, kom er zeker 3 a 4 keer in de week maar online zou ik nooit iets bestellen, ook niet als de Nederlandse supermarkt er niet was.

Mensen gaan simpelweg geen 2 weken op jodenkoeken ofzo wachten, en je beperkt je assortiment enorm door het verzenden, want het zijn meestal juist dagverse producten die Nederlanders missen zoals kaas, melk, yoghurt, brood, vleeswaren, die in het nieuwe land allemaal net iets anders zijn. Ga je dat verzenden, komt het aan wanneer het al over datum is - en dan heb ik het nog over landen als Spanje, Frankrijk, etc.

Ga je het verder versturen en wil je niet weeeken wachten op je boodschappen (NL naar Spanje duurt vaak al 2 weken voor pakketjes), dan moet je het al met FedEx of iets dergelijks versturen wat de verzendkosten al gauw 4 tot 5 keer zoveel maakt als je hele boodschappen waard zijn.

Nee, ik denk niet dat het te realiseren is.
  donderdag 16 december 2010 @ 16:46:30 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_90005575
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:36 schreef Bramito het volgende:
Dat je omrijdt voor bloem, eieren, en melk...
Dat komt omdat ze hier allerlei extra troep in "bloem" stoppen die er in Nederland niet in zit. Het spul wat je hier in de supermarkt koopt is meer geschikt voor cakes en dat soort geneuzel. Er zitten al allerlei rijsmiddelen en andere hulpstoffen in die je er in Nederland meestal apart bij moet kopen als je ze wil gebruiken. En dat werkt gewoon niet zo lekker voor de pannenkoeken....

Melk en eieren halen we gewoon bij de lokale super natuurlijk. Ik koop wel de koopmans waar je dat nog bij nodig hebt, niet dat spul wat je met water kunt maken...... :N
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_90015437
Iedereen bedankt voor de input, daar hebben we zeker iets aan! Diepvries producten komen zeker in ons assortiment!

Helaas weinig mensen hier die producten bestellen op internet, maar ondanks dat hebben we toch besloten om een winkel te gaan starten, al is het alleen maar om ervaring op te doen met ondernemen en het hebben van een webwinkel.

We zijn nu alles uit aan het zoeken, en zullen begin volgend jaar online gaan. Eerst nog de inschrijving bij de Kvk regelen enzovoorts.

Suggesties zijn altijd welkom!
  donderdag 16 december 2010 @ 20:47:07 #23
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_90016105
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:36 schreef jongeondernemer het volgende:

Helaas weinig mensen hier die producten bestellen op internet, maar ondanks dat hebben we toch besloten om een winkel te gaan starten, al is het alleen maar om ervaring op te doen met ondernemen en het hebben van een webwinkel.
Tja het zal betaalbaar moeten zijn he, je hebt nou eenmaal te maken met Nederlanders. :P Dat zuinige ram je er niet zo uit natuurlijk. Een aantal mensen hier hebben het geluk dat er binnen een uur/half uur rijden wel een 'Nederlandse winkel' te vinden is.

quote:
Suggesties zijn altijd welkom!
Houd ons op de hoogte, zal me benieuwen hoe dit gaat lopen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_90031745
Hoe ben je van plan om dagverse producten te versturen dan? Wat als ik vanuit Spanje iets wil bestellen en ik wil er geen 2 weken op wachten?
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:47:43 #25
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_90034309
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:46 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze hier allerlei extra troep in "bloem" stoppen die er in Nederland niet in zit. Het spul wat je hier in de supermarkt koopt is meer geschikt voor cakes en dat soort geneuzel. Er zitten al allerlei rijsmiddelen en andere hulpstoffen in die je er in Nederland meestal apart bij moet kopen als je ze wil gebruiken. En dat werkt gewoon niet zo lekker voor de pannenkoeken....

Melk en eieren halen we gewoon bij de lokale super natuurlijk. Ik koop wel de koopmans waar je dat nog bij nodig hebt, niet dat spul wat je met water kunt maken...... :N

Dus eigenlijk koop je gewoon bloem....
Interessant dat ze geen normale bloem in de VS verkopen....
Siesta & Fiesta!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')