abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 januari 2011 @ 10:22:00 #176
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90783039
leuke stoffen zeg, en wat een uberschattig vogelhuisje O+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 3 januari 2011 @ 10:38:23 #177
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90783413
ik ben een muts aan het maken, moet alleen de voering nog 'even' vastzetten.

eerst twee oefenexemplaren gemaakt met dubbel garen:


en dit moet dan de echte worden:


verder m'n allergrootste project tot nu toe begonnen, een deken:
in de haak.
pi_90786513
Trui, zit je dan 's avonds lekker voor de televisie te haken of ga je er echt voor aan tafel ofzo zitten?
Leuk die mutsjes! En die deken, hoe groot moet dat gaan worden?
Wel gaaf hoor!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 3 januari 2011 @ 12:14:53 #179
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90786684
bij de TV inderdaad (dan moet ik wel een deel van de beelden missen maar meestal volstaat een derde kijktijd wel om 't te kunnen volgen), of voor de PC, of aan tafel, naast 't bad (als daar een kind in zit), maakt mij niet uit waar. :+

de deken wordt een eenpersoons-maat. is voor m'n vader bestemd. vooralsnog is 't plan: 1,30 breed, 2 meter lang. maar misschien wordt ie iets vierkantiger. eerst wilde ik er steeds 7 zeskanten op 1 rij doen, omdat m'n vader erg dol is op het cijfer 7. maar dan wordt ie net wat te smal (112 cm) dus nu worden 't er 8 of 9.

[ Bericht 14% gewijzigd door trui op 03-01-2011 12:34:48 ]
in de haak.
  † In Memoriam † maandag 3 januari 2011 @ 12:22:51 #180
7074 moussy
kuttekop
pi_90786937
Wat een leuke mutsen Trui! Die zou ik zelf ook dragen :D Waar is je webshop? ;) Je deken vind ik ook heel tof!

Twinkly, het is gewoon synthetisch haar, het goedkoopste wat er is (kanekalon) :) Het is een losse sliert met dreads die je gewoon om een knotje knoopt, dus er in met een stel schuifspelden vastzetten en klaar.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 3 januari 2011 @ 12:29:02 #181
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90787147
geen webshop hier hoor. :+ ik doe wel eens wat op verzoek (zoals bovenstaande muts) maar ik kies graag zelf uit wat ik maak, dus bestellingen enzo zouden me veel te nerveus maken. die mutsen zijn wel lekker snel klaar hoor, met die dikke wol en vrij losse steek.

[ Bericht 13% gewijzigd door trui op 03-01-2011 12:35:35 ]
in de haak.
  maandag 3 januari 2011 @ 12:38:43 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90787479
Dat vogelhuis is echt gaaf! :Y O+

Oh, en die mutsjes ook! :Y
***
pi_90949299
@Nikki: wat een leuk vogelhuisje! Hoe heb je de stof vast gemaakt, gewoon met spuitlijm?

@de rest: altijd leuk om hier rond te neuzen, heerlijk al die knutseldingen!
pi_90954819
Oh Trui, wat gaaf die mutsjes!!

Ik ben 2 dagen aan het prutsen geweest.. Gisteren hele dag patroon tekenen, stof knippen.. Hele avond begonnen met naaien.. en vandaag weer verder.. Naaimachien stuk }:| (dacht ik) bij het laatste stukje ;( maar gelukkig heeft mijn held meneer :D me gered O+ dus ik heb hem toch afgemaakt!

Mijn eigen Mei Tai!

Stiksels zo scheef als een hoerentoeter :') maar kniesoor die erop let 8-) Alles is verder symmetrisch (al lijkt dat op de foto's niet zo :D verkeerd neergelegd.. ben moe, maar geen zin om het 'perfect' neer te leggen :D)

Ene kant (mijn favo O+)



Andere kant:


Mijn draag-slachtoffer slaapt -O- dus morgen gaan we hem maar eens uittesten *O*

(en de volgende maak ik helemaal zwart :7 dan vallen scheve stiksels niet op :D )
pi_90955212
Ah daarom was je zo stil :P (grapje)
Leuk geworden hoor!

Lijkt me zo leuk om kleren te kunnen maken, mja ik ben zo onhandig als wat dus begin er al niet aan :D
pi_90955448
Nee ik was zo stil, anders hebben we morgen niks meer om te beppen :P

Nee geintje, ik was net in staat om de naaimachien in 20.000 stukken tegen de muur aan te flikkeren :') maar goddank heeft Mart het opgelost (ik en geduld :'))

Maarre.. serieus.. ik krijg allemaal EUH JIJ!? NAAIEN? :? van mensen die me een beetje kennen :') dus als ik het kan.. Moet zeggen dat ik zonder tutorials op internet nergens ben hoor ;) dan was ik er niet eens aan begonnen. Maar die dingen zijn zo'n beetje foolproof!

Kost een beetje tijd, maar qua stof ben ik nog geen ¤ 15,- kwijt :D en hij is goed stevig! Ben nu stofjes aan het verzamelen (vanmiddag weer wat stoffen online gekocht :D) en nu eens bedenken wat mijn volgende project wordt :P maar heb de smaak wel te pakken (jammer dat ik volgende week weer aan het werk moet :'))
pi_90955614
Herkenbaar van die naaimachine tegen de muur gooien :D Ik zou er ook toe in staat zijn

Mja voor mijn gevoel heb je ook minder leuke dingen voor jongens om te maken (zal vast meevallen, maar zelf maak jurkjes vind ik zo leuk haha,. Maakte mijn moeder vroeger ook voor ons)
pi_90956301
Gaaf Orea! Naaimachine tegen de muur gooien... niet doen hoor zonde ;).
Al had ik dat met mn vorige ook, moet ik bekennen en die heb ik ingeruild voor een nieuw exemplaar waar ik mee in mn nopjes ben :)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_90965885
Hahaha nou ja het spoeltje was schijnbaar iets verschoven, daarna naaide hij weer als een zonnetje ;)

Net geprobeerd hij zit SUPER!!
pi_90966191
Leuke mutsjes Trui, ik hou van zo'n model <3 Ik ben benieuwd hoe je zoiets voert.
En ik ben heel benieuwd hoe het kleed wordt!

Mooi Orea O+ Ik ben benieuwd naar de draagfoto's! Wat leuk om een zelfgemaakte mei tai te hebben Leuk dat de banden precies bij de stof van het lijfje passen. Ik vroeg me alleen af of je bij het aannaaien van de banden wel X-boxen (zo heet dat toch) gebruikt hebt ter versteviging? Of zitten die tussen de stofjes verstopt?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90966254
Wat een leuke dingen allemaal! Knap hoor!
Ik heb soms wel ideetjes en probeer wel eens wat, maar met het resultaat ben ik nooit blij.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:37:29 #192
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90967484
hier is dan de uiteindelijke versie van de muts (na 3 mislukte eh proef-pogingen :o )



ik heb ontzettend zitten prutsen om een goed passende voering te maken. eerst had ik niet in de gaten dat fleece maar 1 kant op rekt, dus zat de rek in de lengte, dat werkt niet.
toen werd ie te smal, toen weer te wijd, ook had ik eerst de voering telkens netjes omgezoomd, maar dat is bij fleece eigenlijk niet nodig, het werd nodeloos dik daardoor.

uiteindelijk heb ik 'm alleen aan de zijkanten gevoerd, het topje is dus ongevoerd. en om dat netjes te krijgen heb ik een brede rechthoekige lap afgeknipt, deze op de gewenste hoofdomtrek-maat met de uiteinden aan elkaar genaaid en op het hoogste punt waar hij de muts raakt er met de hand in genaaid. dan langs de randen afgespeld en toen pas de onderste rand zo precies mogelijk op maat geknipt. die vervolgens met de hand er ingenaaid, en tadaa, eindelijk een passende voering. ik heb nog overwogen om er alsnog eenrondje bovenin te zetten maar ik denk dat de muts warm genoeg is zo.

nog een tekeningetje ter illustratie:



* eerst vouwen op de roze lijn, de lap op maat dichtstikken tot een ronde lap, ik heb dat bovenaan de hoekjes nog een beetje rond/schuin gedaan, zie de rode stippellijn. hoekjes afgeknipt. :)
* dan de bovenrand (groene lijn) vastzetten in de muts.
* speld vervolgens de voering langs de onderkant van de muts, knip de lap dan zo dicht mogelijk langs de rand af. (blauwe stippellijn). dan langs diezelfde lijn de voering vastnaaien. ik heb de festonsteek gebruikt, dan wordt 't nog een aardig randje ook. :)

eerst deed ik 't namelijk steeds andersom: eerst de voering op maat knippen, maar op de een of andere manier kwam hij dan steeds toch niet precies passend uit bij het erin naaien. op deze manier kan er minder mis gaan. het is vast omslachtiger (en stofverspillender) dan nodig is voor de professionals onder ons, maar ja. :)

[ Bericht 16% gewijzigd door trui op 07-01-2011 10:50:12 ]
in de haak.
pi_90969543
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:49 schreef Twinkly het volgende:
Leuke mutsjes Trui, ik hou van zo'n model <3 Ik ben benieuwd hoe je zoiets voert.
En ik ben heel benieuwd hoe het kleed wordt!

Mooi Orea O+ Ik ben benieuwd naar de draagfoto's! Wat leuk om een zelfgemaakte mei tai te hebben Leuk dat de banden precies bij de stof van het lijfje passen. Ik vroeg me alleen af of je bij het aannaaien van de banden wel X-boxen (zo heet dat toch) gebruikt hebt ter versteviging? Of zitten die tussen de stofjes verstopt?
Er zit een binnenlijfje van Canvas (minna) in ;) en daar zitten de banden aan ge-x-boxt ;) dat alles in de buitenstof gedaan en dat weer aan elkaar gestikt. Hij is echt SUPER stevig..!

Als je hem wilt maken... Ik heb deze gecombineerd met deze gecombineerd.

Draagmuppet slaapt weer :D dus zal straks foto maken! Hij zit echt mega fijn!!

Trui wat issie mooi geworden O+
pi_90981912
Wat een werk Trui, maar het is je gelukt!! ^O^ Erg leuk dat mutsje O+

Ahh vandaar Orea! Zo vind ik het ook veel mooier dan wanneer de x-boxen zichtbaar zijn, jouw tai ziet er een stuk strakker en professioneler uit. Ooit ga ik je na-apen! :Y
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90983718
Trui, erg mooi geworden! Daar heb je volgens mij aardig op zitten puzzelen... maar het resultaat is ^O^
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:24:37 #196
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90984773
ooooo dat vogelhuisje vind ik echt heeeeeeeel leuk!

dat ga ik misschien op Evie dr nieuwe kamer ook doen, leuk idee!!
wat voor lijm gebruik je er voor?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_91037404


Had dit idee ergens gezien en heb het vanmiddag na zitten maken. Mirte is er helemaal blij mee!
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 20:24:28 #198
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_91038465
Keileuk Nijna! En handig! ^O^
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_91038650
Leuk Nijna! Ik kreeg ook zoiets van TF als kraamkadootje bij Amélie en hij is hier nog steeds in gebruik O+

Zeg eh, waar hedde ge al die speldjes en knipjes vandaan? vooral de onderste twee rijen zeg maar? Op een of andere manier verdwijnen alle knipjes hier dus we zijn eigk wel toe aan wat nieuwe :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91038924
Gaaf trui!

Leuk nijna! Ik heb er ook zo 1 gemaakt voor Lotte, alleen wil ze geen speltjes in d'r haar..beetje jammer ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')