quote:Op maandag 13 december 2004 15:18 schreef pfaf het volgende:
Het is al weer 2 weekjes december en iedere muziek-site, forum en muziekblad staat vol met jaarlijstjes. Fok kan uiteraard niet achterblijven, dus post hier je favoriete albums van het afgelopen jaar.
Women, Bettie Serveert en Blood Red Shoes?quote:Op maandag 13 december 2010 20:27 schreef ranja het volgende:
Ha, mooi.
Er staan toch 3 in die ook in mijn lijst komen
(Nog) Niet beluisterd. Zou er zeker in kunnen, maar zoals ik al zei zit ik momenteel (vergeleken met m'n studentenjaren. ) wat krap in de tijd.quote:
Nee man! Geweldig plaat. Vele malen avontuurlijker dan eerst, maar nog minstens zo catchy!quote:de hoge notering van mgmt snap ik ook niet zo, schijtplaat.
dankzij jou heb ik " ...and the red orchestra" ontdekt en gekgedraaidquote:Op maandag 13 december 2010 20:34 schreef pfaf het volgende:
[..]
(Nog) Niet beluisterd. Zou er zeker in kunnen, maar zoals ik al zei zit ik momenteel (vergeleken met m'n studentenjaren. ) wat krap in de tijd.
Ik vergis me... je hebt Beach House, niet Best Coast. Dan zijn het de laatste 2.quote:Op maandag 13 december 2010 20:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
Women, Bettie Serveert en Blood Red Shoes?
Nee, Pfaf opent het officiele jaarlijstjestopic. De andere is om goede platen in aan te raden.quote:Op maandag 13 december 2010 21:28 schreef ethiraseth het volgende:
Is dit niet hetzelfde als Favoriete Albums 2010 #2 ?
Ik vond van wel , tis vnl niet eerder uitgebracht materiaalquote:Op maandag 13 december 2010 21:42 schreef cafca het volgende:
Kun je een plaat van Jimi Hendrix als album van 2010 zien?
Soort van crosspost, om jullie er even aan te herinneren!quote:Op zondag 5 december 2010 12:44 schreef kciR het volgende:
(Zal ik net als vorig jaar weer een complete lijst maken?)
Dit was het lijstje van 2009
Deadline voor de definitieve lijstjes is 31december 2010 23.59 (jaarwisseling)
Die is van 2009 trouwens. Ik dacht al, heb ze 2x in het voorprogramma van The Gathering gezien en de eerste keer was absoluut 2009.quote:
Ik vind het leuk . Arctic Monkeys op 1 vorig jaar vond ik verrassend. Dit jaar wordt het denk ik iets als Vampire Weekend.quote:Op maandag 13 december 2010 22:31 schreef kciR het volgende:
[..]
Soort van crosspost, om jullie er even aan te herinneren!
Alleen is de eerste vraag uit mn quote geen vraag meer, maar ik doe het gewoon
Dus alle lijstjes in DIT topic (niet die oude) gepost voor 31december 2010 23.59 (jaarwisseling) neem ik mee voor de eindlijst.
De lengte maakt niet uit, alleen neem ik alleen de eerste 50 platen uit je lijstje op in de lijst (in geval van een langere lijst).
(Dit is trouwens geen take-over van dit topic, maar gewoon een extraatje)
Mijn lijstje komt volgende week. Ben nog wat albums beter aan het beluisteren voor de fine-tuning van het lijstje.
Als je naar de eerste lijstjes kijkt wordt het Beach House of Tim Knol en die laatste zou me niet verbazenquote:
Dat Beach House zó gewaardeerd wordt wist ik niet (staat ook hoog in jaarlijsten van verschillende media), maar "Teen Dream" zal inderdaad hoog eindigen. En Tim Knol heeft natuurlijk een fanclub hier, maar nummer 1...quote:Op maandag 13 december 2010 22:55 schreef ranja het volgende:
[..]
Als je naar de eerste lijstjes kijkt wordt het Beach House of Tim Knol en die laatste zou me niet verbazen
Ja?quote:
Allemaal? Dat zou bij mij niet eens lukken. Ik moet dan een heel weekend costant dag en nacht luisteren.quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:13 schreef Norrage het volgende:
Dat ik blij ben dat dit topic er is..Mijne zal ergens volgende week komen. Ik heb mijn jaarlijkse "jaarlijstjes ik-luister-al-mijn-2010-albums-op-een-rij-weekend" om ze te beoordelen nog niet gehad
Maar bij mij komt toch echt Arcade Fire op #1 hoor
Bij mij waarschijnlijk ookquote:Op dinsdag 14 december 2010 09:13 schreef Norrage het volgende:
Dat ik blij ben dat dit topic er is..Mijne zal ergens volgende week komen. Ik heb mijn jaarlijkse "jaarlijstjes ik-luister-al-mijn-2010-albums-op-een-rij-weekend" om ze te beoordelen nog niet gehad
Maar bij mij komt toch echt Arcade Fire op #1 hoor
Succes danquote:Op dinsdag 14 december 2010 09:13 schreef Norrage het volgende:
Dat ik blij ben dat dit topic er is..Mijne zal ergens volgende week komen. Ik heb mijn jaarlijkse "jaarlijstjes ik-luister-al-mijn-2010-albums-op-een-rij-weekend" om ze te beoordelen nog niet gehad
Nouja, niet elk nummer van elk album, maar gewoon even door alle albums heenscannenquote:Op dinsdag 14 december 2010 09:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Allemaal? Dat zou bij mij niet eens lukken. Ik moet dan een heel weekend costant dag en nacht luisteren.
Als arcade het middenstuk wat minder lang had gemaakt, was het een heel goed album geweest. Nu heb ik de neiging om toch te gaan skippen in het midden van het album.
Je gaat er 2 overlappen met mij, dat is relatief erg veelquote:Op dinsdag 14 december 2010 07:54 schreef PdeHoog het volgende:
Een lijstje met bijna geen overlap met de rest
De eerste heeft bij mij niet echt indruk gemaakt, de laatste 2 heb ik eigenlijk te weinig geluisterdquote:Op dinsdag 14 december 2010 07:54 schreef PdeHoog het volgende:
Een lijstje met bijna geen overlap met de rest
1. Agnes Obel - Philharmonics
2. Natalie Merchant - Leave Your Sleep
.....
5. Laura Marling - I Speak Because I Can
....
Valt weer mee dan Ik zag alleen Hooverphonic bij RYM volgens mij?quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:23 schreef ranja het volgende:
[..]
Je gaat er 2 overlappen met mij, dat is relatief erg veel
Agnes Obel vind ik net wat té rustig. Ik heb een poos geleden op Spotify de nummers van haar ep beluisterd.
Shame on you Ik had bij Agnes Obel eerst ook dat het te rustig was, maar nog een paar keer draaien en ik was om. Ik vind het echt een tof CD-tjequote:Op dinsdag 14 december 2010 09:25 schreef cafca het volgende:
de laatste 2 heb ik eigenlijk te weinig geluisterd
Die Shearwater komt bij mij ook hoogquote:Op dinsdag 14 december 2010 07:54 schreef PdeHoog het volgende:
Een lijstje met bijna geen overlap met de rest
1. Agnes Obel - Philharmonics
2. Natalie Merchant - Leave Your Sleep
3. Joe Satriani - Black Swans and Wormhole Wizards
4. Bullfight - Stranger Than The Night
5. Laura Marling - I Speak Because I Can
6. Celine Cairo - EP
7. Star One - Victims of the Modern Age
8. Shearwater - The Golden Archipelago
9. Hooverphonic - The Night Before
10. Sabaton - Coat Of Arms
Ik vond hem top En dat voor een band die ik twee of drie jaar geleden op Crossing Border heb ontdektquote:Op dinsdag 14 december 2010 09:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die Shearwater komt bij mij ook hoog
Ja, dat is nou bij mij ook het probleem: Tijdgebrek. Als een album niet meteen beklijft, neem ik vaak niet de tijd om het nog eens op te zetten.quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Shame on you Ik had bij Agnes Obel eerst ook dat het te rustig was, maar nog een paar keer draaien en ik was om. Ik vind het echt een tof CD-tje
Zonde eigenlijk hequote:Op dinsdag 14 december 2010 09:51 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, dat is nou bij mij ook het probleem: Tijdgebrek. Als een album niet meteen beklijft, neem ik vaak niet de tijd om het nog eens op te zetten.
Klinkt bekend. Al maak ik er vaak toch nog tijd voor. Maar er zijn genoeg voorbeelden van albums die ik niet de moeite waard vond om nogmaals aan te zwengelen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:51 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, dat is nou bij mij ook het probleem: Tijdgebrek. Als een album niet meteen beklijft, neem ik vaak niet de tijd om het nog eens op te zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |