abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 december 2010 @ 01:35:51 #1
328084 tchjokko75
partner van vrouw met DIS
pi_89792085
Hallo,

Voor wie het interesseerd!
Ik moet het van mn hart schrijven, kan het verder bij niemand kwijt.
4 jaar geleden ben ik mijn huidige partner per toeval tegen het lijf gelopen. helemaal geweldig.
super verliefd en hou nog altijd mega veel van haar. In het begin in de weekenden als ons beiden dochters niet bij ons verbleven, we hadden er samen 4, heerlijke weekenden. gezellig samen thuis of lekker op stap. altijd gezellig en heel veel lol samen. al vroeg in onze relatie vertelde ze me dat ze in haar jeugd meermalig misbruikt was en dat er DIS bij haar geconstateerd was. In het begin merkte ik daar eigenlijk niets van, tot ze me verder dingen uitlegde en ik er op begon te letten en ja hoor langzaam aan leerde ik alle "delen" knnen en ook hele gesprekken mee te hebben. ik durf zelfs te zeggen dat alle delen me zelfs helemaal vertrouwden en zich wanneer ze wisselde het me zelfs lieten weten. alles was ok en ik leerde ermee omgaan. leerde ook wat haar triggers waren en probeerde deze te vermijden of weg te nemen. leerde ook welke tijden van het jaar voor haar het moeilijkst waren. maar verder 2 jaar lang alles super en het stappen ook altijd weer geweldig. af en toe tijdens het stappen ging het iets minder, gebruik van alcohol kon soms voor haar problemen geven en uitte zich in wisselen, soms liep dit in ongelovelijke hete nachten uit soms in ruzies waarbij ik haar uit eindelijk letterlijk naar huis moest dragen omdat ze gewoon weg flauw viel. Toen kwam onze dochter, de jongste, van ons samen en nu samen 5 mooie geweldige gezellige meiden. geboote via stuit, enorm veel pijn bij de bevalling voor haar en na veel gesprekken met SPV'ers blijkt de grootste trigger ooit. eigenlijk is niets meer het elfde geworden. onze dochter is prachtig, mooi lief slim grappig. maar ook een nachtbraker en ik een vaste slaper.
kort om zij heeft nu 2 jaar al veel minder geslapen dan ik, niet elke nacht maar wel veel. na de bevalling heb ik het gevoel dat har delen mij de schuld van alles geven. ze tonen zich niet of nauwelijks meer naar mij. ik zie en heken er nog maar 2 van de 5. de andere 3 laten zich gewoonweg nooit mer zien naar mij. onze uitje zijn ook anders geworden. rustig stil, we hebben anderen nodig om er ect een leuke avond van te maken. wel samen uit maar ieder apart plezier zeg maar. nu is het zelfs al zo ver dat we ieder apart gaan stappen, althans zij gaat wanneer ze wil en ik heb mnvast voetbal avondje. 2 jaar lang loopt ze nu in therapieen, elke week 1 a 2 gesprekken en af en toe be ik er dan bij. haar stemmingen slaan steeds vaker om en rara wie de gebeten hond in huis is. het zijn echt perioden van pieken en dalen geweest maar voel steeds meer alleen de dalen. ben gewoon moe van mezelf wegcijferen op de laatste plaats zetten allee met de kids thuis zitten als zij de hort op is. ik word helemaal gek bij de gedachte dat ze wisseld dor de alcohol en dat haar hitsg deelhet over neemt midden in een volle kroeg met kerels die ... nou ja je snapt m wel. ik word soms gek van verlangen naa haar, maar zoals deze voor de geboorte werd beantwoord word deze allang niet meer, ik hou van haar en verlang naar haar en wil die gesprekken weer over van alles en niets met haar. maar begin steeds meer het gevoel te krijgen langzaam alles kwijt teraken. we hebbn eigenlijk geen gesprekken meer, leuke of serieuze. seks komt nog maar sporadisch voor, en het stappen.. het is leuk maar kan niet zeggen dat we met zn 2 een super avond hebben terwijl ze dat met hr vriendinnen wel kan. mijn vrienden zie en hoor ik ook steeds minder, ik vermoed omdat als we samen gaan stappen met zn allen er steeds weer wat gebeurde met haar en de avond elke keer weer vreems eindigde. denk dat ze dat zat zijn geworden, weet het niet. weet ook niet meer hoe ik haar bij kan staan in haar problemen, wil ze dat wel, kan het wel? kan op de een of andere manier mijn eigen leven niet meer leiden, alles draait om opvoeden van de kinderen en de problemen die DIS haar bezorgen.
ik be op en vraag me af of ik verder moet of maar beter gewoon kappen. mn spulen pakken en rennen, zo ver als ik kan alles en iedereen vergeten en helemaal overnieuw beginnen. maar ik hou van haar, mega veel en weet dat zij het nog moeilijker heeft, wat gaat er allemaal in haar om wat gebeurt er elke dag weer. kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om elke dag weer hele stukken van de dag niet te kunnen herinneren. heb het gevoel langzaam gek t worden, langzaam helemaal aftestompen. kan nog wel een paar paginas schrijven maarlaathet even hierbij. kan het bij niemand kwijt dus hoop dat iemand dit leest. of niet het maakt eigenlijk niet uit.
pi_89792153
Halverwege stopte ik met lezen, terwijl ik het wel interessant vind. Kun je het verhaal wat duidelijker neerzetten? Leestekens, alinea's? Dan kunnen we het verhaal beter begrijpen en reageren.
pi_89792229
DIS?
MPS?
SPV?
WTF?
pi_89792280
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 01:39 schreef ABombali het volgende:
Halverwege stopte ik met lezen, terwijl ik het wel interessant vind. Kun je het verhaal wat duidelijker neerzetten? Leestekens, alinea's? Dan kunnen we het verhaal beter begrijpen en reageren.
Dit dus maar ik gok dat het iets is met meerdere persoonlijkheden...
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_89792371
:N Therapeuten van tegenwoordig kicken ook wel op dit soort dingen, vooral blijven geloven in dat soort zaken.
Als ze weet, dat ze verschillende persoonlijkheden heeft, en ze vertrouwd je zelfs dingen toe vanuit die persoonlijkheden dan is ze het toch zelf...bedoel totaal?
:?
Never go to bed mad - Stay up and fight
  zaterdag 11 december 2010 @ 01:53:25 #6
328084 tchjokko75
partner van vrouw met DIS
pi_89792375
degene die wel weten wat de afkortingen betekenen begrijpen wa ik bedoel en zullen er direct mee bekend zijn denk ik
pi_89792446
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 01:53 schreef tchjokko75 het volgende:
degene die wel weten wat de afkortingen betekenen begrijpen wa ik bedoel en zullen er direct mee bekend zijn denk ik
Ja en...dus die er niet mee bekend zijn kunnen je topic overslaan :? Wellicht kun je nog hele goede tips krijgen van mensen die wat minder bekend zijn met de afkortingen maar wel van goede wil zijn om je te helpen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_89794525
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 01:45 schreef CasB het volgende:
DIS?
MPS?
SPV?
WTF?
Moeilijk hè. google gebruiken
pi_89794619
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 07:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Moeilijk hè. google gebruiken
Waarom zouden wij google moeten gebruiken als TS een probleem heeft? :')

Alinea's zal ook wel fijn zijn :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zaterdag 11 december 2010 @ 10:30:56 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89795656
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 01:53 schreef tchjokko75 het volgende:
degene die wel weten wat de afkortingen betekenen begrijpen wa ik bedoel en zullen er direct mee bekend zijn denk ik
Dus je wilt alleen input van mensen die direct weten wat DIS -voorheen PMS is? Beetje typisch.
En alinea's maken je relaas stukken leesbaarder, zou je die svp willen toevoegen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_89796246
hij is duidelijk een beetje in de war..
lijkt mij dat jullie uit elkaar aan het groeien zijn, en dan moet je daarover gaan praten en echt met zn 2en proberen weer naar elkaar toe te groeien. dus dat lijkt me een goed begin, in plats van hier je gedachten te legen op een forum, ga met haar praten.
  zaterdag 11 december 2010 @ 11:49:08 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89797194
Genoeg over de niet inhoudelijke opmerkingen over de OP
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_89801697
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 01:53 schreef haShem het volgende:
:N Therapeuten van tegenwoordig kicken ook wel op dit soort dingen, vooral blijven geloven in dat soort zaken.
Als ze weet, dat ze verschillende persoonlijkheden heeft, en ze vertrouwd je zelfs dingen toe vanuit die persoonlijkheden dan is ze het toch zelf...bedoel totaal?
:?
Genoeg therapeuten die twijfelen over het bestaan van DIS.
signatuurloos
pi_89802829
Ik snap je verhaal niet echt :@ , maar ik wil je wel sterkte wensen :)
Always live your life with full happiness and laughter ;)
pi_89802864
je zegt dat je bang bent dat ze 'wisselt' als ze alcohol op heeft.. kan je dan niet aan haar vragen of ze het alcohol gebruik verminderd? Heeft ze zelf niet door dat dat een grote invloed heeft op haar?
Always live your life with full happiness and laughter ;)
  zaterdag 11 december 2010 @ 17:49:43 #16
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_89807992
Hoe weet jij dat die andere 3/5 persoonlijkheden er nog zijn? Het is, zover ik weet na een minor psychologie (dus das niet veel), niet ongewoon dat als iemand zich gedeeltelijk geneest (waar jij en die therapie ongetwijfeld aan bij gedragen hebben), een deel van de persoonlijkheden verdwijnt/zich samenvoegt.

Dat lijkt me dus eerder goed nieuws. Voor haar in ieder geval. Echter, wanneer mensen genezen, is het niet ongewoon dat ze veranderen, zoveel dat ze uit een relatie groeien, en het klinkt of dat nu gebeurd.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_89815604
@ TS:

Ik leef met je mee. Door je uitgebreide verhaal weet ik niet waar ik moet starten met een reactie.
Laat ik zeggen dat ik het geheel herken (incl de afkortingen) maar ook je strijd. Ik heb ook een partner gehad met een incestverleden, DIS, PTSS en noem maar op. Het maakt je leven zeker 'intenser', zowel de goede momenten als ook de minder goede momenten ;)

Je benoemde de grootste trigger, maar begrijp ik het goed dat om dat weer op te vangen eigenlijk geen echte hulp c.q. therapie geweest is?

Maar goed, mocht je verder willen praten dan kun je me ook een pm sturen.

Sterkte!

[ Bericht 0% gewijzigd door Wanderingwhy op 13-12-2010 15:26:12 ]
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')