abonnement Unibet Coolblue
pi_89773881
~:) ~:) ~:) London baby! ~:) ~:) ~:)


London Eye at night 4 [CC-BY-SA-2.5 (www.creativecommons.org/licenses/by-sa/2.5)], by Photograph by Mike Peel (www.mikepeel.net). (Own work), from Wikimedia Commons

De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

Reizen naar London:
KLM
KLM/AF cityjet
British Airways
BMI
RyanAir
EasyJet
Eurostar
GoLondon (Stena Line)

Reizen in London:
Veel discussie hier altijd over. De korte versie komt op het volgende neer.

1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £3 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.

2) De tweede opties is een Travel Card voor 1 of 7 dagen. De travelcard voor 1 dag is even duur als de Oyster card, aangezien de Oyster kaart zelf een maximum heeft per dag (daarna reis je dus gratis) en dat maximum is gelijk aan de prijs van een Travel Card voor 1 dag. Voor mensen die 4-7 dagen blijven is een 7-daagse Travel Card aantrekkelijk, mits je regelmatig gebruik maakt van het openbaar vervoer.

3) Als laatste is er de optie van cash enkele tickets kopen. Dit is vele malen duurder en na 2 ritjes heb je de borg van een Oyster Card al terug verdiend.

De prijzen voor 2011 ( cash / oyster / travelcard) kun je hier vinden.

Een Oystercard kun je hier online kopen.

Overzicht van zone systeem


Verder kun je op de volgende sites meer zoeken over kortings-kaarten (voor kinderen, etc.).

Transport for London (Al het openbaar vervoer)
Goeie site over Oyster kaart versus Travel Card
Tube map (pfd)
Oystercard

Things to do in London:
LondonTown
Visit London
Time Out London
Events in Westminster
TKTS (voorheen 'Official Half-Price Ticket Booth')

Vervoer van en naar het vliegveld:
Er zijn veelal twee opties, namelijk per rail (express/trein/DLR/metro) of bus. De rail opties zijn eigenlijk altijd sneller en makkelijker, bussen zijn vaak enkel handig als het toevallig goed uitkomt met de lokatie van de accomodatie. Voor de Gatwick en Heathrow Express hoef je niet van tevoren een kaartje te kopen, dat kan zonder extra kosten in de trein zelf. Voor de Express treinen moet je verder even Google-n naar de versie voor Easyjet/Ryanair/etc, waar vaak 10-20% korting op gegeven wordt (dan moet je wel van tevoren kopen). Bijvoorbeeld: www.gatwickexpress.com/easyjet/ of www.stanstedexpress.com/ryanair/

Rail-vervoer
• Heathrow (goedkoopst): Piccadilly Line (~45 min tot centrum, enkeltje max £4)
• Heathrow: Heathrow Connect (25 min tot Paddington, enkeltje £7.40)
• Heathrow (snelst): Heathrow Express (15 min tot Paddington, enkeltje £16.50)
• Gatwick (goedkoop, West-Londen): Southern Trains (35-40 min tot Victoria, enkeltje £10.90, maar varieert met tijdstip)
• Gatwick (snelst, West-Londen): Gatwick Express (30 min tot Victoria, enkeltje £16.90)
• Gatwick (goedkoop, Oost-Londen): Thameslink (30 min tot London Bridge, enkeltje £8.90, maar varieert met tijdstip)
• Stansted: Stansted Express (45 min tot Liverpool Street, enkeltje £18.00)
• City Airport: DLR metro (24 min tot Bank, enkeltje £2.00)
• Luton: Thameslink of East Midlands, je kunt het hier opzoeken (25-35 min, enkeltje £11.90, maar varieert met tijdstip)
(eerst shuttle nemen naar Luton Airport Parkway, je kunt een trein ticket inclusief shuttle kopen)

Bussen
• Heathrow: Overzicht van bussen (Neem de metro - makkelijk en goedkoper)
• Gatwick, Luton & Stansted: Easybus
• Gatwick: National Express
• Stansted: PDF met alle vervoers opties
• Luton: Overzicht van bussen

Overig:
BBC Weather

FOK!kers in London (permanent):
• Drive-R
• Stuart
• MrOrange
• lushfemke
• Monopoly_Man

Vorige londen topics
London #20 | Ready for a Christmas Shopping Spree?
London #21
London #22
London #23
London #24 Waar we tegen de wil van onze ouders gaan!
Londen #25
Londen #26
Londen #27: Dreaming of a White X-Mas
Londen #28: London baby!

[ Bericht 2% gewijzigd door mister_HP op 10-12-2010 22:32:30 ]
pi_89774784
Nou het lijkt erop dat ons tripje naar Londen doorgaat. Sort of...:
Pak 'm beet ¤150 voor 's avonds boot, dag erop hele dag in Londen en nacht daarop weer terug.
Vrij duur imo eigenlijk...
pi_89774870
Tja, naar Londen moet je niet voor het goedkope. :P

Hoewel de keus voor de boot er een is die je zelf maakt, je kunt ook een andere manier kiezen natuurlijk, die misschien iets goedkoper is.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_89775134
Tja, de boot lijkt nu het goedkoopste. Veel te laat met boeken.
pi_89776139
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:21 schreef Iemand91 het volgende:
Nou het lijkt erop dat ons tripje naar Londen doorgaat. Sort of...:
Pak 'm beet ¤150 voor 's avonds boot, dag erop hele dag in Londen en nacht daarop weer terug.
Vrij duur imo eigenlijk...
Alles is duur als je laat boekt helaas :)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_89776430
Tja, als ik net wat eerder was geweest kon het voor pak 'm beet ruim 50 minder.
Maar ach, zomervakantie doe ik toch niet aan, dus dan maar hier geld heen.
En medereiziger wil perse iets van Harrods halen...
pi_89776759
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:53 schreef Iemand91 het volgende:
Tja, als ik net wat eerder was geweest kon het voor pak 'm beet ruim 50 minder.
Maar ach, zomervakantie doe ik toch niet aan, dus dan maar hier geld heen.
En medereiziger wil perse iets van Harrods halen...
Lekker duur daar en bijna altijd ontzettend druk :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_89777177
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 december 2010 20:00 schreef Stuart het volgende:

[..]

Lekker duur daar en bijna altijd ontzettend druk :Y
I know, ik ben daar 1x eerder geweest. Maar het is opzich wel leuk. We hebben een dag dus, tijd dus om knopen door te gaan hakken waar we heen gaan. Travelcard de beste optie?

EDIT: las net de OP nog 'ns door...
pi_89777221
Ik heb de openingspost wat aangepast (links gecontroleerd, prijzen update etc). Heb je op of aanmerkingen, toevoegingen van fokkers die permanent in londen wonen etc. Stuur me een PM en ik zal het aanpassen.
  Admin vrijdag 10 december 2010 @ 20:13:19 #10
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_89777281
Mooie OP ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_89778380
Misschien in maart weer naar Londen, paar concerten in de RAH ^O^
pi_89806871
Nog een paar weken en dan lekker Engels voetbal gaan kijken!
  maandag 13 december 2010 @ 17:31:52 #13
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_89880970
De RMT gaat weer eens staken hoor! :(

Ze willen 300% worden betaald om op 2e kerstdag te werken bovenop de al belachelijk hoge salarissen die ze al krijgen (£50k+ per jaar + heel veel vakantiedagen) om een metro aan en uit te zetten bij de stations. De DLR heeft niet eens bestuurders!

En ik maar denken dat we een Tory regering hebben die geen enorme kickbacks (ook crimineel imo) van de vakbonden krijgen. Cameron, waarom laat je dit toe, slappe vaatdoek! :( Waar zijn de tijden van Thatcher? De enige persoon in recente Britse geschiedenis met ballen en dan is het nog een vrouw ook!

Als iets me boos kan maken zijn het wel die asociale vakbond fat cats! :(

zo dat lucht weer een beetje op
reset
pi_89901055
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 17:31 schreef Individual het volgende:
De RMT gaat weer eens staken hoor! :(

Ze willen 300% worden betaald om op 2e kerstdag te werken bovenop de al belachelijk hoge salarissen die ze al krijgen (£50k+ per jaar + heel veel vakantiedagen) om een metro aan en uit te zetten bij de stations. De DLR heeft niet eens bestuurders!

En ik maar denken dat we een Tory regering hebben die geen enorme kickbacks (ook crimineel imo) van de vakbonden krijgen. Cameron, waarom laat je dit toe, slappe vaatdoek! :( Waar zijn de tijden van Thatcher? De enige persoon in recente Britse geschiedenis met ballen en dan is het nog een vrouw ook!

Als iets me boos kan maken zijn het wel die asociale vakbond fat cats! :(

zo dat lucht weer een beetje op
Wanneer gaan ze staken dan?
----
pi_89903253
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 23:47 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Wanneer gaan ze staken dan?
Boxing day (in NL 2de kerstdag). En eerste kerstdag rijden er sowieso al geen metro's etc. dus 2 dagen zonder.

Longshot misschien maar mocht er toch iemand zijn die het leuk vind: http://www.dutchchurch.org.uk/2010_carols.pdf woensdag in de NL Kerk in London kerstmis.

[ Bericht 9% gewijzigd door zeebeschuit op 14-12-2010 02:30:11 ]
pi_89924411
Oud en nieuw in London! Reis en verblijf geregeld alleen nog aan het kijken naar een uitgaans plek op 31 december. Er gaan wat bekenden van me naar The Egg Club? Totaal geen idee wat ik er van moet verwachten. Iemand bekend met deze club? Onze leeftijden liggen rond de 21. (1 iemand eronder, 20.)
pi_89928768
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:21 schreef Oosten het volgende:
Oud en nieuw in London! Reis en verblijf geregeld alleen nog aan het kijken naar een uitgaans plek op 31 december. Er gaan wat bekenden van me naar The Egg Club? Totaal geen idee wat ik er van moet verwachten. Iemand bekend met deze club? Onze leeftijden liggen rond de 21. (1 iemand eronder, 20.)
Daar heb ik al een tijd niks over gehoord, maar dat was vroeger een "vroege morgen" tent. Je ging er heen wanneer alles verder dicht ging, omdat ze daar 's ochtends door draaien. Daardoor ook veel drugs natuurlijk, hele vage figuren allemaal. Maar goed, dat was 3-4 jaar geleden, sindsdien nooit geweest en niks over gehoord meer.

Volgens mij wel ok, niet te "posh", goeie muziek en redelijke "party crowd".
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89936568
Zo morgen boeking bevestigen. We gaan volgende week dinsdagavond weg naar Londen om daar vervolgens de woensdag rond te lopen en de nacht erop weer met de boot terug. Kort maar krachtig.
Nu gaan bedenken wat te (kunnen) doen in een dag.
pi_89940927
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:15 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Daar heb ik al een tijd niks over gehoord, maar dat was vroeger een "vroege morgen" tent. Je ging er heen wanneer alles verder dicht ging, omdat ze daar 's ochtends door draaien. Daardoor ook veel drugs natuurlijk, hele vage figuren allemaal. Maar goed, dat was 3-4 jaar geleden, sindsdien nooit geweest en niks over gehoord meer.

Volgens mij wel ok, niet te "posh", goeie muziek en redelijke "party crowd".
klinkt een beetje als een alternative tent. Nog geen kaarten geregeld dus alle mogelijkheden zijn nog open. Heb ook verhalen gehoord over Ministry of Sounds, The Fabric en The Zoo Bar. Zullen ongetwijfeld nog vele andere clubs in london zijn maar heb totaal geen idee hoe en wat. Wat we willen is een publiek van ongeveer 21 jaar oud, gezellige club, niet een plek waar ze alleen maar house/techno draaien maar wat meer verschillende soorten muziek en waar mooie vrouwen komen :P Tips?
pi_89941563
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:07 schreef Oosten het volgende:

[..]

klinkt een beetje als een alternative tent. Nog geen kaarten geregeld dus alle mogelijkheden zijn nog open. Heb ook verhalen gehoord over Ministry of Sounds, The Fabric en The Zoo Bar. Zullen ongetwijfeld nog vele andere clubs in london zijn maar heb totaal geen idee hoe en wat. Wat we willen is een publiek van ongeveer 21 jaar oud, gezellige club, niet een plek waar ze alleen maar house/techno draaien maar wat meer verschillende soorten muziek en waar mooie vrouwen komen :P Tips?
Ik zou egg niet echt alternative bombarderen. Maar komt wel relaxter publiek op af. Tenminste niet op de manier zoals je dat in NL misschien zou zien. 't is toch vrijwel te vergelijken met MoS en Fabric, beide retecommerciele clubs zoals in A'dam de Escape e.d. Opzich niets mis mee natuurlijk, zeker op oudjaarsdag wel te doen.

Zoo bar is gewoon kansloos net als al het andere rondom Leicester Square. Maar als je toeristen wil oppikken wel een goede ;)

Als je mooie vrouwen zoekt raad ik je aan http://www.thevenuelondon.com/Main/main1.htm eens te bekijken (de fotos) :D ;)

Dit vind je vast ook woest aantrekkelijk. Selectie van Londons mooiste:



  dinsdag 14 december 2010 @ 23:35:22 #21
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_89942504


Kan er helaas niet bij zijn dit jaar.. :'(
reset
pi_89942857
Freddie zal zich wel omdraaien in zijn graf op oudjaarsavond..
pi_89944762
Dat The Venue is hier al vaak voorbijgekomen. Ik moet daar komend jaar toch tenminste 1 keer geweest zijn. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_89947881
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:19 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Ik zou egg niet echt alternative bombarderen. Maar komt wel relaxter publiek op af. Tenminste niet op de manier zoals je dat in NL misschien zou zien. 't is toch vrijwel te vergelijken met MoS en Fabric, beide retecommerciele clubs zoals in A'dam de Escape e.d. Opzich niets mis mee natuurlijk, zeker op oudjaarsdag wel te doen.

Zoo bar is gewoon kansloos net als al het andere rondom Leicester Square. Maar als je toeristen wil oppikken wel een goede ;)
Ik ben nooit naar de MoS geweest, maar voornamelijk omdat daar teveel toeristen op af komen. Fabric is commercieel, maar gewoon iets minder bekend bij toeristen. The Egg is volgens mij nog minder bekend en commercieel. Mijn keuze voor een grote club zou Fabric of The Egg zijn in dat geval.

Maar goed, ik ga weinig meer naar dat soort tenten. Als ik ooit Oud & Nieuw vier in Londen, zal ik eerder een leuk barretje ergens opzoeken met wat vrienden ofzo. Heel misschien naar een "posh" club als er een avond met leuke mensen is, maar niet naar een of andere algemeen feest.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89958093
Hopelijk rijdt vrijdagochtend vroeg de trein naar België. Donderdag gaat het namelijk sneeuwen. :|W
----
pi_89958646
Thanks voor de tips allemaal... ik ga het hiermee wel redden. Grootste deel van een feestje is natuurlijk ook afhankelijk van onszelf maar dat gaat wel goedkomen!
pi_89963458
Nog drie dagen en dan naar Londen! *O* Als het allemaal goed gaat tenminste, ben een beetje huiverig. Vorig jaar in dezelfde periode niet verder gekomen dan Brussel, de Eurostar ging niet. Dit keer met het vliegtuig, maar ze voorspellen weer allemaal sneeuw de komende dagen.......
  donderdag 16 december 2010 @ 09:13:16 #28
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_89989004
Wij gaan morgen met de trein naar Londen. We willen wat (toeristische) cultuur snuiven (Tower of London e.d.) en shoppen. Kan iemand wat kledingwinkels aanbevelen voor casual herenkleding?
  donderdag 16 december 2010 @ 09:15:55 #29
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_89989049
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:35 schreef KingLysandus het volgende:
Hopelijk rijdt vrijdagochtend vroeg de trein naar België. Donderdag gaat het namelijk sneeuwen. :|W
Don't jinx it! Wij moeten ook met de trein :P
pi_89990853
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:15 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Don't jinx it! Wij moeten ook met de trein :P
Ook de Eurostar van 10 uur? :D
----
  donderdag 16 december 2010 @ 11:00:41 #31
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_89991720
Nee, die van half 1, als ik me niet vergis.
pi_89996274
14 januari present in Londen.
Dinsdag ook nog kaarten kunnen krijgen voor West Ham - Arsenal, maakt het plaatje helemaal compleet :)
pi_90045999
Jep, het dagje in Londen lijkt nu definitief door te gaan:
Dinsdagnacht in de boot, woensdag de hele dag in Londen en de nacht daarop weer terug (7:45 uur alweer in Nederland!)

Dus we hebben eigenlijk van 9 uur 's ochtends tot 20 uur 's avonds de tijd. Bij de reis zit een soort van Restaurant Cheque 3-gangen maaltijd inbegrepen (no idea wat we daarmee precies kunnen). Dus nu moeten we een aantal praktische dingen regelen:
1. Geld: gewoon eenmaal pinnen ergens en daarmee doen right?
2. Wat te doen in Londen? Harrods, Tower Bridge, Piccadilly Circus etc.
3. Vervoer in Londen. 1 dag dus. Travelcard/Oyster-card. Hoeveel zones etc.

That's about it. Maar meer dan genoeg om te regelen though... oO<
pi_90046942
Als je alle toeristische trekpleisters wil doen zijn Big Ben en London Eye (hoewel ik je afraad daar daadwerkelijk in te gaan) waarschijnlijk ook wel dingen die je wilt zien. Overigens zijn die, net als Tower Bridge, ook 's avonds te bezichtigen en zou je overdag de dingen moeten doen die aan openingstijden zijn gebonden. Zoals Harrods.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_90047105
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:59 schreef Jabberwocky het volgende:
Als je alle toeristische trekpleisters wil doen zijn Big Ben en London Eye (hoewel ik je afraad daar daadwerkelijk in te gaan) waarschijnlijk ook wel dingen die je wilt zien. Overigens zijn die, net als Tower Bridge, ook 's avonds te bezichtigen en zou je overdag de dingen moeten doen die aan openingstijden zijn gebonden. Zoals Harrods.
Ik heb 'ns gekeken wat dat kost en ik was :o , duurt misschien wel een klein half uur maar zoveel. :N

En de Big Ben, inderdaad. Dat wordt 'm denk ik ook wel.
Persoonlijk denk ik aan zoiets ongeveer: Big Ben, Harrods, Tower Bridge/The Tower, piccadilly circus en dan houd het denk ik ook wel op ongeveer. Niet al teveel tijd hè. ;) Om 8 uur alweer terug.
pi_90047612
London Eye staat naast Big Ben, als het donker is ziet het er wel leuk uit (zie OP :P), maar je moet er inderdaad niet in gaan. Zonde van je geld.

Opzich kun je in 11 uur wel iets meer doen dan de dingen die je nu noemt (als je met de underground een beetje heen en weer gaat), maar ik zou verder gewoon een beetje door de straten zwerven en sfeer proeven ofzo inderdaad. In Westminster is dat waarschijnlijk wel leuk.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_90047867
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:16 schreef Jabberwocky het volgende:
London Eye staat naast Big Ben, als het donker is ziet het er wel leuk uit (zie OP :P), maar je moet er inderdaad niet in gaan. Zonde van je geld.

Opzich kun je in 11 uur wel iets meer doen dan de dingen die je nu noemt (als je met de underground een beetje heen en weer gaat), maar ik zou verder gewoon een beetje door de straten zwerven en sfeer proeven ofzo inderdaad. In Westminster is dat waarschijnlijk wel leuk.
Toch wel? En inderdaad met de underground. Maar in de OP staat dat de oystercard en de travelcard voor 1 dag eigenlijk even duur zijn? Dan ga ik denk ik maar voor de travelcard, gewoon uit gemak.

En inderdaad, ik heb geen zin om als een gek overal heen te racen. Beetje slenteren over de pleinen/straten geniet mijn voorkeur.

EDIT: ik heb 'ns een kaartje voor mezelf en zus gemaakt wat eventueel interessant kan wezen.
Veel dingen zijn geloof ik makkelijk bereikbaar met de buis:

Ik las ergens dat buslijn 15 ook een aanrader is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 17-12-2010 18:14:25 ]
  vrijdag 17 december 2010 @ 19:58:28 #38
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_90056792
Ik heb met mijn lief laatst via london dungeon website een combi ticket gedaan van dungeon- sealife en the eye . betaalden toen 36 pond per persoon voor alledrie.
Als je echt dat soort dingen wil doen is het wijs om online te boeken en je ticket uit te printen.

Aan de deur zelf is het echt stukken duurder en zou ik het idd niet doen./
We hebben in een halve dag alledrie kunnen doen wegens weinig drukte *O*

Voor reizen zou ik travelcard nemen en je route beetje proberen uit te stippelen scheelt je daar zoeken op de kaart :P

Makkelijkste is om kings cross / st pancreas als centraal punt te nemen :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_90058112
* Stuart heeft een Merlin card en kan het hele jaar door naar the London Eye, Dungeon, Legoland etc. *)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:35:04 #40
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_90058500
Oh merlin kaart is tof _O_ wij ook gehad toen ik half jaartje in de uk zat :)

Naar thorpe / chessington meermaals etc geweest :D Echt superhandig!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_90058600
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:35 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh merlin kaart is tof _O_ wij ook gehad toen ik half jaartje in de uk zat :)

Naar thorpe / chessington meermaals etc geweest :D Echt superhandig!
Ja, is zeker handig. Ik woon hier en haal het geld er met gemak uit. Zeker als je het met meerdere mensen koopt is het relatief gezien voordelig :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:44:00 #42
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_90059020
Ja wij gingen regelmatig naar chessington en verschillende sealifes Dochterlief was toen nog voor noppes ;)
Dus t scheelde echt enorm veel :Y
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_90087841
Ik hoop dat de voetbal volgende week in tegenstelling tot vandaag niet afgelast is!
pi_90088073
Gvd, goeie kaarten voor Chelsea - Manchester United voor zondag... Afgelast...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90088970
7 januari een weekendje met 5 vrienden naar Londen.
FA cup wedstrijdje kijken en de rest zien we wel :)
pi_90092068
Als we de reispapieren op tijd binnenkrijgen gaan we dus, maar nog wat praktische vragen/opmerkingen:
1. Travelcard word het, voor 1 (hele dag). Hier staat dat een kaart voor zone 1 net zo 'duur' is als voor zone 1+2. Right?
(Want ik geloof dat alles op m'n kaart in zone 1 valt, maar als 1+2 kan voor dezelfde prijs; why not? Ergens anders zie ik niet eens een card voor alleen zone 1 staan. :')
Via internet bestellen is het te laat maar het is gewoon verkrijgbaar op bijv. London Liverpool Station?
2. Ik zie dat je met de travelcard ook 'gratis' met de bus kunt. Handig dan moeten we buslijn 15 maar 'ns pakken. :P

hmm, kan verder zo niets verzinnen...
  zaterdag 18 december 2010 @ 19:39:36 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_90094125
Met de travelcard kan je elk openbaar vervoersmiddel gebruiken :Y trein/tube/bus
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_90106370
Ik probeer als sinds vrijdagochtend naar Amsterdam te vliegen voor een vakantie van 2 weken vanaf LHR met BA. Inmiddels zijn 2 vluchten gecancelled en biedt BA niet de mogelijkheid online te rebooken. Telefonisch zijn ze zo goed als onbereikbaar want ik heb na uren bellen nog niemand gesproken. Ik heb nog nooit zo'n slechte communicatie gehad als met BA :r
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_90113903
quote:
Op zondag 19 december 2010 00:27 schreef Stuart het volgende:
Ik probeer als sinds vrijdagochtend naar Amsterdam te vliegen voor een vakantie van 2 weken vanaf LHR met BA. Inmiddels zijn 2 vluchten gecancelled en biedt BA niet de mogelijkheid online te rebooken. Telefonisch zijn ze zo goed als onbereikbaar want ik heb na uren bellen nog niemand gesproken. Ik heb nog nooit zo'n slechte communicatie gehad als met BA :r
Wat verwacht je dan in deze situatie? Geen enkele airline die moet cancellen is nog bereikbaar, SAS niet, KLM niet, etc... Voor BA bel ik gewoon met een ander land. Gisteren werkte Argentinie goed, dan krijg je direct iemandnin de VS aan de lijn.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90123802
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 09:33 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wat verwacht je dan in deze situatie? Geen enkele airline die moet cancellen is nog bereikbaar, SAS niet, KLM niet, etc... Voor BA bel ik gewoon met een ander land. Gisteren werkte Argentinie goed, dan krijg je direct iemandnin de VS aan de lijn.
Aha, thanks voor de tip voor het bellen naar een ander land :D
Ik kan niet online rebooken dus heb een nieuw ticket gekocht voor morgenmiddag vanaf City omdat het daar beter geregeld lijkt te zijn. Een beetje een gok maar dat is dan maar zo.

Als dat ook niet lukt neem ik een ferry vanaf Harwich naar Hoek van Holland en kijk ik wel hoe de treinen/bussen gaan vanaf Liverpool Street. Het is even afwachten maar ik wil gewoon met Kerst in Nederland bij mijn familie zijn :D
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_90130106
quote:
10s.gif Op zondag 19 december 2010 14:44 schreef Stuart het volgende:

[..]
Als dat ook niet lukt neem ik een ferry vanaf Harwich naar Hoek van Holland en kijk ik wel hoe de treinen/bussen gaan vanaf Liverpool Street. Het is even afwachten maar ik wil gewoon met Kerst in Nederland bij mijn familie zijn :D
Ik ben gisteren via de Eurostar weer in Nederland terecht gekomen. Ben heel veel gestrande Nederlanders tegengekomen die vrijdag avond niet maar naar Nederland konden vliegen maar wel die zelfde avond nog een ticket konden bemachtigen voor de eurostar richting Brussel op zaterdag ochtend. In totaliteit 1.5 uur vertraging gehad met de Eurostar maar gezien de omstandigheden viel dat reuze mee :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90131002
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 17:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ben gisteren via de Eurostar weer in Nederland terecht gekomen. Ben heel veel gestrande Nederlanders tegengekomen die vrijdag avond niet maar naar Nederland konden vliegen maar wel die zelfde avond nog een ticket konden bemachtigen voor de eurostar richting Brussel op zaterdag ochtend. In totaliteit 1.5 uur vertraging gehad met de Eurostar maar gezien de omstandigheden viel dat reuze mee :)
Doe je goed. Ik zat in een hotel van vrijdag op zaterdag (Eggham) en zaterdag was ik op T5 waar niemand iets wist of kon doen. Terug naar Paddington en toen was er niets meer voor de Eurostar te krijgen op St. Pancras. Nou ja, hopelijk lukt het me morgen :D
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_90174543
Kan iemand mij een indicatie geven hoe lang een rit van de metro ongeveer duurt?
Ik las ergens op een site dat van Heathrow naar Piccadilly Circus ongeveer 45 min. duurt.
Kan ik een beetje gokken hoe lang alles ongeveer gaat duren.
pi_90175061
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:53 schreef Iemand91 het volgende:
Kan iemand mij een indicatie geven hoe lang een rit van de metro ongeveer duurt?
Ik las ergens op een site dat van Heathrow naar Piccadilly Circus ongeveer 45 min. duurt.
Kan ik een beetje gokken hoe lang alles ongeveer gaat duren.
Check www.tfl.gov.uk voor de planning, dan weet je het exact. In de praktijk zal die rit iets meer dan 45 minuten duren, denk ik. Eerder 60 minuten.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90176400
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Check www.tfl.gov.uk voor de planning, dan weet je het exact. In de praktijk zal die rit iets meer dan 45 minuten duren, denk ik. Eerder 60 minuten.
ah, thanks. Ik ga niet via Heathrow, maar ik kom morgen na de boottocht om (als het goed is) iets van 9 uur aan op Liverpool street. Vandaar willen we wat sightseeing gaan doen m.b.v. de metro.

Maar die link is mooi, kan in de planning. ^O^
pi_90193831
Dit is de voorlopige planning.
Tijden zijn uiteraard nog wat flexibel, maar de indeling is dit.
Voor sommige zaken is de tijd ervoor wat kort, voor andere weer wat te lang, dat zal denk ik wel wat uitlopen.

Enkele van de musea zullen ongetwijfeld ook niet doorgaan. Dat wordt namelijk iets teveel van het goede denk ik.

pi_90194981
Strakke planning! Ik heb alleen het idee dat je vrij veel de tube neemt, terwijl je ook veel zou kunnen lopen. Dan zie je meer en het gaat vaak sneller in Londen. Je kunt bijvoorbeeld lopen British Museum -> Covent Garden Market -> National Gallery -> Piccadilly Circus -> Regent Street -> Oxford Street -> Selfridges.

Daarna dan Abbey Road (wil je daar echt heen, als het je zoveel tijd kost?) en richting South Kensington voor Harrod's enzo. Dan naar St James Park -> Buckingham Palace -> Westminster -> Big Ben -> Westminster Abbey -> London Eye -> Tate Modern -> St. Paul's -> Tower Bridge -> Pettycoat Lane Market.

Maar goed, da's bij elkaar echt enorm veel voor zo'n tijd. Je kunt je afvragen of je zoveel Musea wilt zien, wat heb je eraan in zo'n korte tijd? Ik zou er een paar skippen, om eerlijk te zijn.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90195489
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:13 schreef Drive-r het volgende:
Strakke planning! Ik heb alleen het idee dat je vrij veel de tube neemt, terwijl je ook veel zou kunnen lopen. Dan zie je meer en het gaat vaak sneller in Londen. Je kunt bijvoorbeeld lopen British Museum -> Covent Garden Market -> National Gallery -> Piccadilly Circus -> Regent Street -> Oxford Street -> Selfridges.

Daarna dan Abbey Road (wil je daar echt heen, als het je zoveel tijd kost?) en richting South Kensington voor Harrod's enzo. Dan naar St James Park -> Buckingham Palace -> Westminster -> Big Ben -> Westminster Abbey -> London Eye -> Tate Modern -> St. Paul's -> Tower Bridge -> Pettycoat Lane Market.

Maar goed, da's bij elkaar echt enorm veel voor zo'n tijd. Je kunt je afvragen of je zoveel Musea wilt zien, wat heb je eraan in zo'n korte tijd? Ik zou er een paar skippen, om eerlijk te zijn.
Ja, ik heb gekeken om te gaan lopen, en ga nu jouw suggesties 'ns bekijken.
En ja, ik wil naar Abbey Road, en ja, een paar musea gaan ongetwijfeld geskipt worden.
Zoals ik al zei... ;)
pi_90196316
Het ligt aan je interesse, maar ik zou qua musea het National History, British Museum en Tate Modern aanraden. Dat is al vrij veel, als extra wellicht de National Gallery. Tate hoef je eigenlijk alleen even het gebouw te bekijken om er al iets van mee te krijgen, en het ligt toch op de weg. Qua winkels zou ik Selfridges alleen doen als je echt wilt shoppen, maar verder is het niet enorm bijzonder. Harrods ook steeds minder, maar dat heeft nog mooie, originele stukjes.

En ik denk dat mijn route misschien iets meer lopen is, maar vooral veel efficienter. Je volgorde was niet overal even logisch voor een Londenaar, zodoende.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90197758
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:31 schreef Drive-r het volgende:
Het ligt aan je interesse, maar ik zou qua musea het National History, British Museum en Tate Modern aanraden. Dat is al vrij veel, als extra wellicht de National Gallery. Tate hoef je eigenlijk alleen even het gebouw te bekijken om er al iets van mee te krijgen, en het ligt toch op de weg. Qua winkels zou ik Selfridges alleen doen als je echt wilt shoppen, maar verder is het niet enorm bijzonder. Harrods ook steeds minder, maar dat heeft nog mooie, originele stukjes.

En ik denk dat mijn route misschien iets meer lopen is, maar vooral veel efficienter. Je volgorde was niet overal even logisch voor een Londenaar, zodoende.
Right, ik zal er 'ns naar kijken. Maar dat doe ik morgen wel.
Ben er nu een beetje mee door (klote reisbureau's :( o|O )

Straks maar weer 'ns heerlijke Britse TV kijken! ^O^
pi_90222541
Voor ieder museum moet je toch minstens een uur laten om ook maar iets mee te krijgen... en ik zou nooit meer dan twee in een dag doen!
Mijn favoriet is Tate Britain. Ik zou misschien de South Ken museums gewoon achterwege laten aangezien het toch ook een beetje een omreis is, en ze toch iets minder leuk zijn. Als je er wel naar toe gaat, neem dan het National History Museum.
pi_90224791
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:51 schreef Monopoly_Man het volgende:
Voor ieder museum moet je toch minstens een uur laten om ook maar iets mee te krijgen... en ik zou nooit meer dan twee in een dag doen!
Mijn favoriet is Tate Britain. Ik zou misschien de South Ken museums gewoon achterwege laten aangezien het toch ook een beetje een omreis is, en ze toch iets minder leuk zijn. Als je er wel naar toe gaat, neem dan het National History Museum.
De South Kensington museums zijn juist wel leuk ^O^. Persoonlijk vind ik Tate Modern echt niks. Mijn favo staat in south lambeth, het imperial war musuem. Maar dat was wel een behoorlijke omweg geweest. :9
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90225837
Tate Modern is fantastisch, alleen al om het gebouw inderdaad, al stikt Londen sowieso van de musea die alleen qua gebouw al de moeite zijn (die hal in British Museum O+).

Qua South Kensington is Natural History de leukste inderdaad, al is er in Science Museum ook best veel te beleven. Victoria & Albert vind ik persoonlijk de minste, mooi gebouw maar sieraden en dergelijke doen het voor mij nooit zo. :P
Toen ik er een maand terug was, was Prince Charles er opeens ook. Dat was wel weer grappig.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_90227001
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De South Kensington museums zijn juist wel leuk ^O^. Persoonlijk vind ik Tate Modern echt niks. Mijn favo staat in south lambeth, het imperial war musuem. Maar dat was wel een behoorlijke omweg geweest. :9
Imperial War is inderdaad fantastisch O+
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  Admin dinsdag 21 december 2010 @ 12:22:47 #65
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_90227630
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De South Kensington museums zijn juist wel leuk ^O^. Persoonlijk vind ik Tate Modern echt niks. Mijn favo staat in south lambeth, het imperial war musuem. Maar dat was wel een behoorlijke omweg geweest. :9
Nou moe, en ik met mijn hobby/interesse vond IWM nou juist enorm tegenvallen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_90227753
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:22 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nou moe, en ik met mijn hobby/interesse vond IWM nou juist enorm tegenvallen.
Heb je boven gekeken bij de holocaust afdeling though :? Ben je in Chelsea geweest in het kleine National Army Museum :?
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_90228185
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:25 schreef Stuart het volgende:

[..]

Heb je boven gekeken bij de holocaust afdeling though :? Ben je in Chelsea geweest in het kleine National Army Museum :?
En wat te denken van de museums gelinked aan IWM. Duxford, churchill war rooms. O+
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90228248
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En wat te denken van de museums gelinked aan IWM. Duxford, churchill war rooms. O+
Ik vind HMS Belfast ook tof alleen jammer dat het voor volwassenen niet gratis is. Maar goed, ben er toch een keer of 5 al geweest :D
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  Admin dinsdag 21 december 2010 @ 12:36:07 #69
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_90228279
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:25 schreef Stuart het volgende:

[..]

Heb je boven gekeken bij de holocaust afdeling though :? Ben je in Chelsea geweest in het kleine National Army Museum :?
En deze:
http://firepower.org.uk/
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 21 december 2010 @ 12:40:39 #70
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_90228497
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En wat te denken van de museums gelinked aan IWM. Duxford, churchill war rooms. O+
Chuchill Warrooms ben ik ook geweest.
Qua opzet zit het prima in elkaar. Maar voor mijn interesse (WW1) ben ik natuurlijk in meerdere musea in verschillende landen geweest en dan valt de WW1 sectie van het IWM tegen. Ze hebben wel een jaloersmakend archief.
Wat me de laatste tijd meer bekoord dan de Musea zijn de diverse kerken en kerkjes die open zijn. Daar tref je echt enorm veel geschiedenis aan. Maar goed, ieder z'n tic ;)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 21 december 2010 @ 12:41:32 #71
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_90228537
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:22 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nou moe, en ik met mijn hobby/interesse vond IWM nou juist enorm tegenvallen.
Van WOI kan ik me alleen de loopgraaf herinneren eigenlijk. Mijn interesse ligt meer in de koude oorlog en daar hebben ze leuke stukken van.

Het museum is een mooie samenvatting van alle Britse oorlogen vanuit Brits oogpunt. (misschien niet specialistisch genoeg voor de historie boffins?)
reset
  Admin dinsdag 21 december 2010 @ 12:43:02 #72
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_90228617
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:41 schreef Individual het volgende:

[..]

Van WOI kan ik me alleen de loopgraaf herinneren eigenlijk. Mijn interesse ligt meer in de koude oorlog en daar hebben ze leuke stukken van.

Het museum is een mooie samenvatting van alle Britse oorlogen vanuit Brits oogpunt. (misschien niet specialistisch genoeg voor de historie boffins?)
Nee, het ligt gewoon aan mij haha :) Anderen vinden het IWM het einde :)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 21 december 2010 @ 12:56:07 #73
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_90229248
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:43 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nee, het ligt gewoon aan mij haha :) Anderen vinden het IWM het einde :)
ik zal eens kijken bij lief in de stad van de monumenten etc. en foto;s maken als je wil? wij gaan weer een weekje *O*
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 21 december 2010 @ 12:57:03 #74
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_90229275
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:36 schreef yvonne het volgende:

[..]

En deze:
http://firepower.org.uk/
Hoe is dat museum eigenlijk? Ik woon er niet heel ver vanaf. Het dorpje eromheen is minder toeristisch.. :P
reset
pi_90229341
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:36 schreef yvonne het volgende:

[..]

En deze:
http://firepower.org.uk/
Dat ken ik helemaal niet :@ :o
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  Admin dinsdag 21 december 2010 @ 13:08:02 #76
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_90229702
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:56 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ik zal eens kijken bij lief in de stad van de monumenten etc. en foto;s maken als je wil? wij gaan weer een weekje *O*
Tof! Graag!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 21 december 2010 @ 13:08:43 #77
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_90229729
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:57 schreef Individual het volgende:

[..]

Hoe is dat museum eigenlijk? Ik woon er niet heel ver vanaf. Het dorpje eromheen is minder toeristisch.. :P
Ja, leuk! Minder bekend, niet zo druk, omgeving is leuk!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_90230021
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:41 schreef Individual het volgende:

[..]

Van WOI kan ik me alleen de loopgraaf herinneren eigenlijk. Mijn interesse ligt meer in de koude oorlog en daar hebben ze leuke stukken van.
Die loopgraaf was anders wel erg leuk gedaan in IWM ^O^
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 21 december 2010 @ 13:16:25 #79
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_90230071
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:08 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja, leuk! Minder bekend, niet zo druk, omgeving is leuk!
Omgeving leuk?? Hoe ver ben je de omgeving ingeweest? Heb je de Royal Artillery Barracks
gezien?
reset
  dinsdag 21 december 2010 @ 13:18:54 #80
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_90230170
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:08 schreef yvonne het volgende:

[..]

Tof! Graag!
doe me best :) !
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_90236662
Wou ik gister weer terug naar Nederland met Eurostar. Hebben ze problemen in Frankrijk, dus ze reden niet/ amper.

Stonden duizenden mensen in een gigantische rij om St. Pancras heen. Er werd gezegd dat als je nog niet halverwege de lijn was dat je die niet meer weg zou komen.

Heb dus snel de trein naar Hull gepakt en daar de boot gepakt. Had nog 10 minuten tijd om in te checken. :D
----
pi_90238797
I'm of to London. Zie jullie donderdag weer.
pi_90239995
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:25 schreef KingLysandus het volgende:
Wou ik gister weer terug naar Nederland met Eurostar. Hebben ze problemen in Frankrijk, dus ze reden niet/ amper.

Stonden duizenden mensen in een gigantische rij om St. Pancras heen. Er werd gezegd dat als je nog niet halverwege de lijn was dat je die niet meer weg zou komen.

Heb dus snel de trein naar Hull gepakt en daar de boot gepakt. Had nog 10 minuten tijd om in te checken. :D
Was op het nieuws ook bij de BBC dat de wachtrij was opgelopen tot 5 uur daar :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_90240851
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 december 2010 16:29 schreef Stuart het volgende:

[..]

Was op het nieuws ook bij de BBC dat de wachtrij was opgelopen tot 5 uur daar :Y
pi_90248048
OH MIJN GOD! Wat een rij man...
Mijn Facebook wordt ook bedolven onder alle gefrusteerde reacties van collega's die maar niet van het eiland geraken om naar Zweden/Belgie/Frankrijk te reizen voor de feestdagen....
pi_90248247
Ben benieuwd, moet voor de Kerst ook nog naar Zweden...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:29:14 #87
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_90248427
Ik had op zondag al weg moeten zijn.. :(

Ga het donderdag weer proberen. Geluk gehad als ik de facebook pagina van Virgin lees. :o
reset
pi_90248689
Zie wel dat het richting het weekend weer flink gaat dooien in de UK, itt hier.
Maar goed, dat kan voor veel mensen al te laat zijn.
pi_90250332
Ik ben gelukkig thuis.

Treinkaartje was 80 euro.
Nachtje op de boot 75.
----
pi_90252311
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:22 schreef DUK het volgende:
OH MIJN GOD! Wat een rij man...
Mijn Facebook wordt ook bedolven onder alle gefrusteerde reacties van collega's die maar niet van het eiland geraken om naar Zweden/Belgie/Frankrijk te reizen voor de feestdagen....
Beetje vreemd.. Genoeg vluchten (vanaf o.a. stansted) die allemaal nog beschikbaar zijn en waar mensen gewoon nog tickets voor kunnen kopen. Mensen die in brussel met eurostar moeten zijn kunnen ook gewoon met ryanair naar eindhoven en dan trein naar brussel nemen lijkt me...
pi_90252496
Tja, begin December, toen ik in Londen was, leek ik ook problemen te hebben om terug te komen toen Gatwick enkele dagen sloot. Heb toen snel mijn retourticket gewijzigd naar een vlucht vanaf Stansted. Je moet gewoon een beetje geluk hebben en je bestemming moet ook aangedaan worden door vluchten vanaf Stansted en/of Luton.
pi_90253924
Moet ik ook problemen verwachten als ik met de auto, via de Kanaaltunnel ga?
pi_90254693
Iets meer wachten en zorgen dat je op tijd bent, maar verder is dat meestal ok.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90254812
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 20:34 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Beetje vreemd.. Genoeg vluchten (vanaf o.a. stansted) die allemaal nog beschikbaar zijn en waar mensen gewoon nog tickets voor kunnen kopen. Mensen die in brussel met eurostar moeten zijn kunnen ook gewoon met ryanair naar eindhoven en dan trein naar brussel nemen lijkt me...
Londen - Zweden is nu echt nauwelijks meer te doen, tickets zijn erg duur en directe vluchten gewoon schaars. Niet iedereen heeft het geld om een alternatieve reis te betalen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90259558
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:22 schreef DUK het volgende:
OH MIJN GOD! Wat een rij man...
Mijn Facebook wordt ook bedolven onder alle gefrusteerde reacties van collega's die maar niet van het eiland geraken om naar Zweden/Belgie/Frankrijk te reizen voor de feestdagen....
Klopt, maar die frustie reacties zijn uiteraard te begrijpen :P Je moet soms gewoon enorm mazzel hebben wil je net op tijd tussen alles door je reis weten te pakken. Je wordt natuurlijk enorm moedeloos om heen en weer te gaan met je koffers. Je bent al ingechecked, je wacht op het vliegtuig en dan opeens hoor je dat het feest niet door gaat.
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:25 schreef KingLysandus het volgende:
Wou ik gister weer terug naar Nederland met Eurostar. Hebben ze problemen in Frankrijk, dus ze reden niet/ amper.

Stonden duizenden mensen in een gigantische rij om St. Pancras heen. Er werd gezegd dat als je nog niet halverwege de lijn was dat je die niet meer weg zou komen.

Heb dus snel de trein naar Hull gepakt en daar de boot gepakt. Had nog 10 minuten tijd om in te checken. :D
Slim aangepakt! ^O^ En wat een rij zeg. Afgelopen zaterdag vond ik het al een belachelijk lange rij, die YT link slaat echt alles. Waarom zou je in vredesnaam nog achterin de rij aansluiten? Dan ga ik echt wel alternatieve methodes opzoeken om weg te komen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90260190
Ben gisteren aan het eind van de middag via City Airport naar Amsterdam gevlogen :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_90269380
Hmm, draadloos internet hier op de boot blinkt niet uit in snelheid zeg...
pi_90269451
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef Iemand91 het volgende:
Hmm, draadloos internet hier op de boot blinkt niet uit in snelheid zeg...
Als het maar werkt toch :? :P
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_90280625
Criminele prijzen hanteert Adisson Lee naar airports zeg. 112 vandaag terwijl local minicabs 56 chargen. Helaas had ik geen andere keus maar dat verschil is toch niet goed te praten...
pi_90280808
Nice. Ik kan via werk limo's krijgen voor discount prices, dus 40 voor een verlengde Jaguar naar Heathrow... Nice!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 22 december 2010 @ 11:38:42 #101
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_90280971
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:38 schreef Stuart het volgende:
Ben gisteren aan het eind van de middag via City Airport naar Amsterdam gevlogen :Y
City Airport had geinvesteerd in veegmachines en een goed plan om de sneeuw op te ruimen. Heathrow is weer een schoolvoorbeeld van de ondermaatse Britse organisatie. :r

quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 11:32 schreef zeebeschuit het volgende:
Criminele prijzen hanteert Adisson Lee naar airports zeg. 112 vandaag terwijl local minicabs 56 chargen. Helaas had ik geen andere keus maar dat verschil is toch niet goed te praten...
Adisson Lee is slechts een veredelde minicab met veel contracten. De laatse keer met hun naar Gatwick kwamen we aan met een kapotte band, wiel en schokbreker. 50mph tegen een stoeprand..
reset
pi_90282409
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 11:38 schreef Individual het volgende:

[..]

City Airport had geinvesteerd in veegmachines en een goed plan om de sneeuw op te ruimen. Heathrow is weer een schoolvoorbeeld van de ondermaatse Britse organisatie. :r
Heathrow is de enige waar er echt zoveel problemen zijn... Gatwick, Luton, Stansted en City doen het allemaal vrij redelijk.

Vlieg morgen vanuit Luton naar Ierland...we zullen zien hoe het gaat.
pi_90289073
Weet iemand hoe het zit met een work permit voor internationale studenten? Is dat verplicht, is daar makkelijk aan te komen etc? :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 22 december 2010 @ 14:45:57 #104
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_90289635
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 14:34 schreef Jabberwocky het volgende:
Weet iemand hoe het zit met een work permit voor internationale studenten? Is dat verplicht, is daar makkelijk aan te komen etc? :)
Voor Europeanen is het niet verplicht. Als Nederlander kan je meteen aan de slag.

Een NI nummer kan wel handig zijn, maar niet verplicht.
reset
pi_90289722
Ok, bedankt. :)

Ik zag het er bij sommige application forms wel tussen staan namelijk. Maar dan is dat voor mij niet van toepassing.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_90299347
Zaterdag eindelijk naar Londen! Zag dat het maandagavond Arsenal-Chelsea is, wat we dus in de pub willen aanschouwen. Wat is een leuke pub om daar te gaan kijken?
pi_90300215
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 18:23 schreef RicoSteinmann het volgende:
Zaterdag eindelijk naar Londen! Zag dat het maandagavond Arsenal-Chelsea is, wat we dus in de pub willen aanschouwen. Wat is een leuke pub om daar te gaan kijken?
Ligt er nogal aan voor welke club je bent :D
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_90301070
Inderdaad, je hoeft niet op Fullham Rd te gaan kijken in je rooie Arsenal shirt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90313654
quote:
10s.gif Op woensdag 22 december 2010 18:46 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ligt er nogal aan voor welke club je bent :D
In principe geen voorkeur, maar als ik moet kiezen Arsenal. Dus waar dan?
pi_90316735
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 22:28 schreef RicoSteinmann het volgende:

[..]

In principe geen voorkeur, maar als ik moet kiezen Arsenal. Dus waar dan?
Genoeg leuke kroegen in Noord Londen. Ikzelf woon in Islington en er zitten behoorlijk wat kroegen in Upper Street waar je uit kunt kiezen :)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_90405940
Lekker cliché alle standaard dingen langsgeweest, maar boeiend.
Enkele shots:


Hier hebben we er meerdere van gezien, blij dat ik daar niet woon:



Hadden geen tijd voor de voorkant ( :{ en :') tegelijk):


*O* (gigantisch fout wat daar eigenlijk gebeurd. Op de terugweg lazen we dat het betreffende zebrapad op de Britse Erfgoedlijst komt:


En wat mij opviel is dat dit soort (Bentley's etc.) oude (prachtige) auto's nog overal rondrijden:
pi_90426752
Mensen die ervaring hebben met winkelcentrum Blue Water? Kan je er relaxed winkelen en eten? Wil er op 11 januari een bezoekje aan brengen.
pi_90463597
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 11:48 schreef Ludacriss het volgende:
Mensen die ervaring hebben met winkelcentrum Blue Water? Kan je er relaxed winkelen en eten? Wil er op 11 januari een bezoekje aan brengen.
Het is net als ieder ander shopping centre. Je hebt er alle grote ketens en qua eten is dat ook het geval. Ik denk dat er bijna geen enkel onafhankelijke winkel of restaurant in zit.
pi_90463919
Joh, die smalle huisjes van een van de postings hierboven. Nooit gezien! Daar kun je toch niet in leven :D
Bleuh.
pi_90464842
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 17:49 schreef PimD het volgende:
Joh, die smalle huisjes van een van de postings hierboven. Nooit gezien! Daar kun je toch niet in leven :D
Blijkbaar wel ;) , al moet ik wel vertellen dat ze naar achter toe breder werden, dat kun je net zien aan de rechterzijde van die woningen.
pi_90464871
Ja maar toch, veel meer dan een meter of 4, 5 zullen die huisjes niet diep zijn toch?
Bleuh.
pi_90464961
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 18:32 schreef PimD het volgende:
Ja maar toch, veel meer dan een meter of 4, 5 zullen die huisjes niet diep zijn toch?
Vooraan niet nee, nog minder. Maar je kunt zien dat ze al snel breder worden. Foto bedriegt een klein beetje. ;) :o
  Admin zondag 26 december 2010 @ 19:18:45 #118
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_90465655
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:41 schreef Iemand91 het volgende:
Lekker cliché alle standaard dingen langsgeweest, maar boeiend.
Enkele shots:
[ afbeelding ]

Hier hebben we er meerdere van gezien, blij dat ik daar niet woon:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hadden geen tijd voor de voorkant ( :{ en :') tegelijk):
[ afbeelding ]

*O* (gigantisch fout wat daar eigenlijk gebeurd. Op de terugweg lazen we dat het betreffende zebrapad op de Britse Erfgoedlijst komt:
[ afbeelding ]

En wat mij opviel is dat dit soort (Bentley's etc.) oude (prachtige) auto's nog overal rondrijden:
[ afbeelding ]
Hoe was het?
Ben je keiversleten na zo'n dag?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_90467911
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 19:18 schreef yvonne het volgende:

[..]

Hoe was het?
Ben je keiversleten na zo'n dag?
Het was wel leuk.
We zijn geweest (in willekeurige volgorde hier neergezet): Abbey Road, Big Ben, Westminster Abbey, Londen Eye (vanaf de overkant bij de Big Ben dus), Harrods, The Tower, Tower Bridge, Piccadilly Circus, Trafalgar Square, stukje Oxford Street, St. Paul Cathedral, Science Museum, National History Museum (heel kort), en een stuk op buslijn 15 in een echte oude dubbeldekker.

Klinkt heel veel en dat was het eigenlijk ook wel. Als we er twee dagen over hadden gedaan was het wel wat relaxter geweest. En daarna konden we idd heel lekker slapen.
(In tegenstelling tot de heenreis; de klimaatcontrole (kan geen beter woord ervoor vinden) in onze cabin was kapot en dus was het er erg warm)
  zondag 26 december 2010 @ 23:08:31 #120
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_90474703
Toch heb je veel major sights nu wel gehad. Volgende keer kun je de diepte in. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_90474943
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 23:08 schreef Jabberwocky het volgende:
Toch heb je veel major sights nu wel gehad. Volgende keer kun je de diepte in. :P
Ik ga niet vaak op vakantie en dit was m'n 2e keer in Londen/omgeving Londen. Volgende keer maar 'ns een andere plaats/regio/land uitproberen. ;)
pi_90518729
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 17:49 schreef PimD het volgende:
Joh, die smalle huisjes van een van de postings hierboven. Nooit gezien! Daar kun je toch niet in leven :D
Die smalle huisjes zijn ook alleen maar facades. Daarachter zit een bovengronds stuk van de tube. Op de plekken waar zo'n ondergronds stuk over gaat in een bovengronds stuk zit zo'n huis.

Het heeft te maken dat ze vroeger de cut and cover techniek gebruikten om de tunnels te graven. Er werd een gat gegraven en daarin legden ze de tunnel. Daarna werd het gat weer dicht gestort. Op sommige plekken bleef hij open voor ventilatie. Op die plekken staan deze huizen om te zorgen dat er geen gapend gat te zien is. Bron...
pi_90620540
Gisteren teruggekomen uit Londen en moet zeggen, heb het erg naar m'n zin gehad. Zaten in een basic hotel in Earls Court, mooie wijk met stijlvolle huizen en goede uitvalbasis voor onze voetbalgerelateerde planning:

Fulham - West Ham (1-3)


Wembley Stadium. Lelijk stadion vanaf de buitenkant, maar binnen er gaaf.


En dan nog Millwall-Leicester (2-0). Zoals verwacht een geweldige sfeer, midden in een pauperbuurt en industrie een stadion neergezegd en lekker fanatiek!


Tussendoor nog wat seightseeing gedaan en rondgehangen in één van de vele pubs. Ja, ik kom hier nog wel eens terug naar toe :)
pi_90661826
Iemand die weet of de winkels 1 januari open zijn?
pi_90707154
Iemand die op BBC one het nieuwjaarsvuurwerk @ London Eye heeft gezien?

En die toevallig een HD recorder o.i.d. aan had staan? :)
pi_90715032
Dat is vorig jaar - deze wil je hebben.


Voor de eerste keer met muziek!
pi_90715199
Oh ja, natuurlijk, nieuwjaarsdag is al 2011...... Die is nog mooier!
  maandag 3 januari 2011 @ 14:39:00 #129
236125 33
the exploding psychology
pi_90792644
Ik heb een vraagje over die travelcard!
Nou gaan CZ. en ik in april 2011 naar Londen en we gaan sowieso 4 dagen (flink) reizen. Als je dan zo'n travelcard (7 day) neemt voor bepaalde regions, betekent dat dan dat je binnen die regions onbeperkt kan reizen?

En wat bedoelen ze met 18+ student? Wanneer voldoe je hier aan?
pi_90792745
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:39 schreef 33 het volgende:
Ik heb een vraagje over die travelcard!
Nou gaan CZ. en ik in april 2011 naar Londen en we gaan sowieso 4 dagen (flink) reizen. Als je dan zo'n travelcard (7 day) neemt voor bepaalde regions, betekent dat dan dat je binnen die regions onbeperkt kan reizen?

En wat bedoelen ze met 18+ student? Wanneer voldoe je hier aan?
Ja, onbeperkt.
pi_90794485
Ik denk als je ouder dan 18 jaar bent en een studentenkaart hebt.
  maandag 3 januari 2011 @ 15:18:17 #132
236125 33
the exploding psychology
pi_90794667
Voor die 18+ student moet je wel in Londen studeren lees ik nu ook. Hmm.
pi_90795092
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:56 schreef Monopoly_Man het volgende:
Dat is vorig jaar - deze wil je hebben.


Voor de eerste keer met muziek!
Kost aardig wat duiten. In Berlijn hebben ze het grote vuurwerk niet zo groots aangepaakt, maar volgens mij is het daar toch vetter. Als ze bij dit filmpje een luchtfoto laten zien dan zie je nauwelijks ander vuurwerk?!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2011 15:29:13 ]
pi_90798477
Er is ook geen ander vuurwerk behalve het georganiseerde. Mensen zelf steken niets af.
pi_90812878
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:12 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Die smalle huisjes zijn ook alleen maar facades. Daarachter zit een bovengronds stuk van de tube. Op de plekken waar zo'n ondergronds stuk over gaat in een bovengronds stuk zit zo'n huis.

Het heeft te maken dat ze vroeger de cut and cover techniek gebruikten om de tunnels te graven. Er werd een gat gegraven en daarin legden ze de tunnel. Daarna werd het gat weer dicht gestort. Op sommige plekken bleef hij open voor ventilatie. Op die plekken staan deze huizen om te zorgen dat er geen gapend gat te zien is. Bron...
Nu je het zegt, d'r lag inderdaad verdiepte rails naast. Apart, maar thanks for the info!
pi_90829881
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:29 schreef zeebeschuit het volgende:
Er is ook geen ander vuurwerk behalve het georganiseerde. Mensen zelf steken niets af.
Jawel hoor, maar mensen wonen over het algemeen niet in het centrum van Londen.
pi_91117023
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:36 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Jawel hoor, maar mensen wonen over het algemeen niet in het centrum van Londen.
Ja, woon ook buiten het centrum maar in 2 jaar echt nergens mensen iets zien afsteken of sporen ervan gezien. Misschien in andere wijken dan... i guess..

Die lijers gaan weer staken vrijdag (alleen Northern) en gaan nu dreigen met staking op huwelijksdag :') :') De macht die die gasten hebben he :(

http://news.sky.com/skyne(...)Of_The_Royal_Wedding
pi_91117457
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:33 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Ja, woon ook buiten het centrum maar in 2 jaar echt nergens mensen iets zien afsteken of sporen ervan gezien. Misschien in andere wijken dan... i guess..

Die lijers gaan weer staken vrijdag (alleen Northern) en gaan nu dreigen met staking op huwelijksdag :') :') De macht die die gasten hebben he :(

http://news.sky.com/skyne(...)Of_The_Royal_Wedding
Alleen Northern lijn is geen probleem. Of woon je toevallig bij een metro station met maar 1 lijn? >:)

Ook wel nette regeling van de Eurostar btw. Als je tijdens kerst en dergelijke vertraging hebt gehad krijg je een enkeltje gratis of 50% return op een retourtje, en dat is een jaar geldig! O+ Top!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 16 januari 2011 @ 17:11:17 #139
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91418101
*Nieuwe inwoner van Londen meldt. *O*
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91423760
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 17:11 schreef Jabberwocky het volgende:
*Nieuwe inwoner van Londen meldt. *O*
Ik ben ook weer net gearriveerd in Londen. Portemonee vergeten en een kaart die niet werkt op het moment :') |:(

Morgen examen in North, dicht bij jouw plekkie waarschijnlijk :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 16 januari 2011 @ 20:03:59 #141
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91426202
Stapleton House is volgens mij het hoofdgebouw van mijn opleiding. :)

Loopafstand van m'n kamer, ook wel relaxed.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91498969
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:03 schreef Jabberwocky het volgende:
Stapleton House is volgens mij het hoofdgebouw van mijn opleiding. :)

Loopafstand van m'n kamer, ook wel relaxed.
Laat in het SES topic maar even weten hoe de studie bevalt. Ben wel benieuwd. Voor de rest ben ik nog steeds geen liefhebber van de buurt rondom Holloway Road. Vandaag ook weer geweest. Duffe bende ;(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 01:10:01 #143
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91499258
Komt goed. :)

Holloway Road vind ik tot nu toe wel oke om te wonen, de essentials zitten er wel. Verder lijkt het hier niet de meest spannende buurt inderdaad, afgaande op de rondjes die ik nu gelopen heb. Maar in feite heb ik niet te klagen, zeker omdat ik bijna in Tottenham Hale was geëindigd. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91499855
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 01:10 schreef Jabberwocky het volgende:
Komt goed. :)

Holloway Road vind ik tot nu toe wel oke om te wonen, de essentials zitten er wel. Verder lijkt het hier niet de meest spannende buurt inderdaad, afgaande op de rondjes die ik nu gelopen heb. Maar in feite heb ik niet te klagen, zeker omdat ik bijna in Tottenham Hale was geëindigd. :P
Dude, thats like 1.5 uur wandelen :o Maar ik neem aan dat Londen je wel bevalt ^O^ Holloway is nou ook weer niet zo dat het een verschrikkelijke rotbuurt is ofzo. Best ook wel gezellig met Arsenal fans soms :)

Ik blijf SW Londen toch eigenlijk het enige echte mooie gedeelte van Londen vinden :@
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 01:41:21 #145
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91499977
Haha, ik bedoel dat ik daar bijna had gewoond ipv hier. :P

Ik vind Greenwich ook veel karakter hebben moet ik zeggen. En City en Canary Wharf, maar dat is weer een heel ander kaliber.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91500823
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 01:34 schreef sitting_elfling het volgende:

Ik blijf SW Londen toch eigenlijk het enige echte mooie gedeelte van Londen vinden :@
:Y :Y
pi_91504126
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 03:04 schreef DUK het volgende:

[..]

:Y :Y
Tsss... kom eens naar de leukere plekken in het noorden. Hampstead, Highgate, Crouch End, Golders Green etc. :) Allemaal mooi.

Maar ik hou net wel van de buurten die toch net iets minder rijk zijn maar wel meer diversiteit hebben en levendiger zijn.
pi_91504997
En allemaal ver van het centrum. Ik ben het met je eens dat er genoeg andere mooie buurten zijn, maar SW is ideaal qua restaurants, uitgaan, parken, etc... Het Noorden is voor als ik oud wordt en kinderen krijg...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_91505075
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:38 schreef Drive-r het volgende:
En allemaal ver van het centrum. Ik ben het met je eens dat er genoeg andere mooie buurten zijn, maar SW is ideaal qua restaurants, uitgaan, parken, etc... Het Noorden is voor als ik oud wordt en kinderen krijg...
Dan bedoel je dus Chelsea, Westminster, Kensington etc als je zuid-westen zegt?
Voor mij veel te duur voor wat het is, en dan krijg je ook niet echt een community gevoel.

Want als ik hoor zuid-west denk ik meer Wimbledon, Putney, Barnes, Twickenham etc. Allemaal niet zo centraal.
pi_91506440
Ik vind het community gevoel in South Ken juist heerlijk. Oppervlakkig lijkt het misschien allemaal rijkelui, maar 90 percent van de bewoners zijn nog vrij normaal en wonen al lang in de gemeenschap. Ik ontbijt altijd met dezelfde opa'tjes op de hoek, gebruik alleen maar lokale werklui en hulp, etc... Heerlijk juist.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_91506620
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:38 schreef Drive-r het volgende:
En allemaal ver van het centrum. Ik ben het met je eens dat er genoeg andere mooie buurten zijn, maar SW is ideaal qua restaurants, uitgaan, parken, etc... Het Noorden is voor als ik oud wordt en kinderen krijg...
Nou, ik woon in Islington en dat is echt niet voor oude mensen of ver van het centrum!
Ja, South Ken is heel mooi maar Islington is toch echt een stuk hipper hoor en heeft heel veel restaurants en pubs :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_91506703
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:41 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Dan bedoel je dus Chelsea, Westminster, Kensington etc als je zuid-westen zegt?
Voor mij veel te duur voor wat het is, en dan krijg je ook niet echt een community gevoel.

Want als ik hoor zuid-west denk ik meer Wimbledon, Putney, Barnes, Twickenham etc. Allemaal niet zo centraal.
Fulham is ook SW en best mooi maar ook wel duur eigenlijk. Putney valt nog wel mee qua bereikbaarheid vind ik :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_91506825
Ik ken Islington, Old Street, Angel, etc ook prima. Leuke buurten en ik zou er ook graag wonen, maar je woont er minder mooi en rustig, en voor mij is het qua werk onhandiger helaas. Daarbij kom ik vaak laat thuis en ga ik soms 's nachts weer richting het vliegveld, dan is een 'leuke buurt om uit te gaan' opeens minder ideaal (ik woonde vroeger meer richting Angel).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:32:15 #154
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_91506902
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 01:41 schreef Jabberwocky het volgende:
Haha, ik bedoel dat ik daar bijna had gewoond ipv hier. :P

Ik vind Greenwich ook veel karakter hebben moet ik zeggen. En City en Canary Wharf, maar dat is weer een heel ander kaliber.
^O^

In elke windrichting heb je mooie en minder mooie buurten en die liggen als een lappendeken verspreid. The City en Canary Wharf zijn werkgebieden en dus niet bedoeld om te wonen en ik zou het ook niet willen.

Mijn favoriete buurten zijn Greenwich/Blackheath en aan de andere kant Richmond. De community in Blackheath is sterk met een trust die mcdonalds, chickenshops, etc actief en succesvol weert en de buurt er tiptop uit laat zien.

Mijn buurt is niet etnisch divers, maar dat zit rondom zoals overal in Londen. In 12 min treinen ben ik op London Bridge en Canary Wharf is aan de andere kant van de rivier.
reset
pi_91507033
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:30 schreef Drive-r het volgende:
Ik ken Islington, Old Street, Angel, etc ook prima. Leuke buurten en ik zou er ook graag wonen, maar je woont er minder mooi en rustig, en voor mij is het qua werk onhandiger helaas. Daarbij kom ik vaak laat thuis en ga ik soms 's nachts weer richting het vliegveld, dan is een 'leuke buurt om uit te gaan' opeens minder ideaal (ik woonde vroeger meer richting Angel).
Het is zeker waar dat het minder rustig is dan South Ken :Y
Maar Gibson Square (ik zal wel bevoorrecht zijn) is bijvoorbeeld prachtig en relatief rustig O+
Ja, begrijp je punt wel :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:02:14 #156
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91508121
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:32 schreef Individual het volgende:

[..]

^O^

In elke windrichting heb je mooie en minder mooie buurten en die liggen als een lappendeken verspreid. The City en Canary Wharf zijn werkgebieden en dus niet bedoeld om te wonen en ik zou het ook niet willen.
Ik bedoelde ook niet om te wonen. Ik ben echter wel fan van skylines met moderne hoogbouw, en dat begint daar langzaam ook steeds indrukwekkender te worden. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91508183
Voor mij is SW, Fulham, Putney, SouthKen. Wimbledon ben ik vaak voor werk en is ook een heerlijke wijk maar zeker iets te ver van het centrum. Noord Londen heb ik weinig mee maar ik moet tegelijkertijd toegeven dat ik er niet vaak genoeg ben geweest om een goed oordeel te kunnen hebben.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:40:22 #158
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_91509574
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:02 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook niet om te wonen. Ik ben echter wel fan van skylines met moderne hoogbouw, en dat begint daar langzaam ook steeds indrukwekkender te worden. :)
Canary Wharf is in de laatste 10 jaar flink veranderd idd.

Hier een foto van hoe het er in 2000 uitzag

Een stukje Thames Barrier zit in de weg, maar daar stond toen toch nog niks achter.
reset
pi_91509839
Leuk om naar te kijken, maar ik ben enorm blij dat ik er nooit gewerkt heb. Soms zit ik er een tijdje voor een project, maar ik vind het maar ellendig.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:47:14 #160
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_91509865
Volgens mij zitten in SW (Kensington en omgeving) de meeste Nederlanders. Tijdens de wereldcup waren daar ook de NL bijeenkomsten.
reset
pi_91509933
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 12:47 schreef Individual het volgende:
Volgens mij zitten in SW (Kensington en omgeving) de meeste Nederlanders. Tijdens de wereldcup waren daar ook de NL bijeenkomsten.
Mwah, ik denk dat het nog mee valt. Notting Hill zit ook echt vol en veel mensen die naar SW kwamen voor voetbal woonden niet in de buurt. Angel lijkt me wellicht de hoogste concentratie hebben trouwens.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_91561208
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:19 schreef Drive-r het volgende:
Ik vind het community gevoel in South Ken juist heerlijk. Oppervlakkig lijkt het misschien allemaal rijkelui, maar 90 percent van de bewoners zijn nog vrij normaal en wonen al lang in de gemeenschap. Ik ontbijt altijd met dezelfde opa'tjes op de hoek, gebruik alleen maar lokale werklui en hulp, etc... Heerlijk juist.
Je kunt moeilijk zeggen dat het niet allemaal rijkelui zijn... en dat het "vrij normaal" is. Een gemiddelde woning kost er 1.3 miljoen pond, gemiddelde flat £850k. Het gemiddeld loon in Chelsea & Westminster ligt over de £100,000 en is daarmee veruit de rijkste buurt in heel Europa!

Woking is trouwens de plaats met de meeste Nederlanders in Engeland by the way. Ik kan de statistieken alleen niet vinden nu.
pi_91561382
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 14:19 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Je kunt moeilijk zeggen dat het niet allemaal rijkelui zijn... en dat het "vrij normaal" is. Een gemiddelde woning kost er 1.3 miljoen pond, gemiddelde flat £850k. Het gemiddeld loon in Chelsea & Westminster ligt over de £100,000 en is daarmee veruit de rijkste buurt in heel Europa!
Nou, dat het niet allemaal rijkelui zijn, lijkt me logisch, ik woon er... Verder woon ik in een hele dure straat, maar daar wonen ook mensen die er al 50 jaar in het huis van de familie wonen en een simpel baantje verder hebben. Natuurlijk zijn ze dankzij het bezit van het huis zijn ze natuurlijk wel rijk, maar er staat gewoon een oude Fiat voor de deur, als je begrijpt wat ik bedoel. En zo heb je er gewoon best wel veel. Check een gemiddelde pauperige pub bij Gloucester Rd ofzo en het zit vol met "normaal" volk, en die wonen echt allemaal in de buurt... Je hebt maar 5% rijkelui nodig om het gemiddelde naar £100,000 te trekken...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_91561430
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:32 schreef Individual het volgende:

[..]

Mijn buurt is niet etnisch divers, maar dat zit rondom zoals overal in Londen. In 12 min treinen ben ik op London Bridge en Canary Wharf is aan de andere kant van de rivier.
Wat bedoel je met "dat zit rondom"? Het mooie van Londen is dat immigranten net niet in buitenwijken (zie Parijs, Amsterdam etc) maar overal in de stad wonen.
  woensdag 19 januari 2011 @ 15:01:00 #165
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_91562852
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 14:24 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "dat zit rondom"? Het mooie van Londen is dat immigranten net niet in buitenwijken (zie Parijs, Amsterdam etc) maar overal in de stad wonen.
Ben zelf ook immigrant natuurlijk. ;) Direct rondom mijn buurt (ward, village en town) is de etnische achtergrond meer gemixed. Dit is een relatief klein gebied in het noorden van het zuid-oosten.

Door sociaal-economisch beleid moet elke borough council housing aanbieden en daardoor heb je hier oa geen banlieus. Sowieso hebben Britten niet zoveel problemen met 'buitenlanders'.. niet zo'n paniek als NL iig. ;) De Britse PVV, de BNP, heeft hier weinig invloed.
reset
pi_91563111
Woensdag komt Balkenende trouwens. Lezing over de financiele crisis :) Kost 'n tientje.
pi_91904540
4 daags citytripje geboekt in februari *O*
pi_91906605
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:06 schreef zeebeschuit het volgende:
Woensdag komt Balkenende trouwens. Lezing over de financiele crisis :) Kost 'n tientje.
Waar?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:18:17 #169
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_91907496
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 19:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waar?
NL kerk in the City. Een vriend van me is erheen. Balkenende is de slechtste minister president van mijn tijd. Rutte doet ook een goede gooi naar die titel, maar het kan nog slechter.
reset
pi_91908385
In maart wil ik met mijn vriendin een midweek naar londen.

iemand nog tips?
een goed hotel?

verder wil ik een vliegticket boeken bij ryanair, maar wat is het verschil tussen;
- free online check in
en
- no taxes
pi_91909019
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 19:52 schreef fetss het volgende:
In maart wil ik met mijn vriendin een midweek naar londen.

iemand nog tips?
een goed hotel?
Eerder in Londen geweest? Wat wil je sowieso gedaan hebben? Is het een uitgaans trip of een 'ik ga veel wandelen door de stad trip'. Eerst genoemde is een simpel hostel wel zo top. Anders zit je toch al snel te denken aan hotels in de buurt van Bayswater / Kings Cross

quote:
verder wil ik een vliegticket boeken bij ryanair, maar wat is het verschil tussen;
- free online check in
en
- no taxes
[ afbeelding ]
Het verschil is 13 euro? :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_91909782
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 19:52 schreef fetss het volgende:
In maart wil ik met mijn vriendin een midweek naar londen.

iemand nog tips?
een goed hotel?

verder wil ik een vliegticket boeken bij ryanair, maar wat is het verschil tussen;
- free online check in
en
- no taxes
[ afbeelding ]
Inderdaad de prijs. Als je er op klikt zie je rechts de opbouw van de prijs, bij de ene zal je wel gratis kunnen inchecken maar wel tax betalen en bij de andere juist andersom oid.
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:51:27 #173
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91912001
Die ochtendvluchten zijn bij Ryanair meestal belastingvrij inderdaad, merk je verder niets van, alleen de prijs is lager. :)
En je moet op een ongristelijk tijdstip richting Stansted Airport.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91916755
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 19:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waar?
Beetje laat he :P Is in de Nederlandse kerk.

Volgende is met Gerrit Zalm (ook leuk!)

http://www.nedcitylunch.org/2011.html

Die duikt daarna vast de stad in op zoek naar flipperkasten :D

Mark Rutte was hier ook deze week: http://www.guardian.co.uk(...)therlands?CMP=twt_fd
pi_91918456
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:00 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Beetje laat he :P Is in de Nederlandse kerk.

Volgende is met Gerrit Zalm (ook leuk!)

http://www.nedcitylunch.org/2011.html

Die duikt daarna vast de stad in op zoek naar flipperkasten :D

Mark Rutte was hier ook deze week: http://www.guardian.co.uk(...)therlands?CMP=twt_fd
Met Rutte heb ik echt niks, maar voor 10 pond wil ik nog wel eens luisteren naar Zalm. Tijdstip komt ook wel aardig uit. Dank!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:27:25 #176
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91918590
Zo, aardig wat interessante sprekers geweest ook al bij dat initiatief. Iets om in de gaten te houden. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91919317
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:51 schreef Jabberwocky het volgende:
Die ochtendvluchten zijn bij Ryanair meestal belastingvrij inderdaad, merk je verder niets van, alleen de prijs is lager. :)
En je moet op een ongristelijk tijdstip richting Stansted Airport.
Stansted is ook mijlen ver weg :r
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_91921752
je moet je even aanmelden bij ze voor Hun aanmeldingenlijst. Dan krijg je telkens een uitnodiging :) zal waarsch. ook wel naar gekke gerritje gaan.
pi_91924326
Zojuist een mailtje gestuurd of ik op de lijst kan. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91951395
even een vraag, rijden de treinen van het centrum naar londen stansted ook snachts? of moet je dan met de bus o.i.d?
pi_91951931
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:33 schreef fetss het volgende:
even een vraag, rijden de treinen van het centrum naar londen stansted ook snachts? of moet je dan met de bus o.i.d?
Definieer 's nachts. Tussen 23.00 en 04.00 zul je met de bus moeten daarna kun je weer met de trein. 1e trein van Liv.pool street naar Stansted ging dacht ik om 4 uur stipt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_91952160
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Definieer 's nachts. Tussen 23.00 en 04.00 zul je met de bus moeten daarna kun je weer met de trein. 1e trein van Liv.pool street naar Stansted ging dacht ik om 4 uur stipt.
dat bedoelde ik idd. bedankt!
pi_91997816
Hi all, ik lees hier al een tijdje mee sinds ik vorig jaar naar Londen ben verhuisd. Zal af en toe wat posten en ga ook naar de lunch met Gerrit Zalm.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 17:45:07 #184
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_91998137
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 17:37 schreef EchoBravo het volgende:
Hi all, ik lees hier al een tijdje mee sinds ik vorig jaar naar Londen ben verhuisd. Zal af en toe wat posten en ga ook naar de lunch met Gerrit Zalm.
Welkom!

Ga je Zalm nog dingen vragen als je de kans krijgt? >:)
reset
pi_92077252
In maart ga ik samen met mijn vriendin 5 dagen naar londen. Dus ik denk dat we het best een travel card voor 7 dagen kunnen nemen? Is dit een losse kaart of hoort het bij een oyster card?

Verder willen we via ryanair een ticket boeken voor de stansted express trein, krijgen we deze tickets gewoon opgestuurd? als ik het goed begrijp kan je terugreizen binnen 30 dagen (als je een retour koopt)
  zondag 30 januari 2011 @ 14:50:07 #186
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_92077618
Je kunt tickets voor de trein bij Ryanair ook gewoon aan boort van het vliegtuig kopen, en meestal staan er ook nog wel een of twee keer stewardessen op de route van vliegtuig naar bagageclaim om tickets te verkopen. :)

En anders gewoon bij de ticket booth op het vliegveld zelf, maar dat is misschien iets duurder, dat weet ik eigenlijk niet.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_92078997
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 14:50 schreef Jabberwocky het volgende:
Je kunt tickets voor de trein bij Ryanair ook gewoon aan boort van het vliegtuig kopen, en meestal staan er ook nog wel een of twee keer stewardessen op de route van vliegtuig naar bagageclaim om tickets te verkopen. :)

En anders gewoon bij de ticket booth op het vliegveld zelf, maar dat is misschien iets duurder, dat weet ik eigenlijk niet.
In vliegtuig krijg je paar pond korting ja.
pi_92089985
quote:
...

Verder willen we via ryanair een ticket boeken voor de stansted express trein, krijgen we deze tickets gewoon opgestuurd? als ik het goed begrijp kan je terugreizen binnen 30 dagen (als je een retour koopt)
Je krijgt een reserveringsnummer als het online besteld/betaald. Als je dezelfde creditcard meeneemt die je gebruikt hebt voor de reservering, geeft de automaat bij de trein je direct de kaartjes zonder het reserveringsnummer nodig te hebben.
pi_92114724
Op welke vliegveld kan ik het beste landen? Welke niet zover van het centrum ligt?

Gatwick / Luton / Stansted?
pi_92114763
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 14:43 schreef fetss het volgende:
In maart ga ik samen met mijn vriendin 5 dagen naar londen. Dus ik denk dat we het best een travel card voor 7 dagen kunnen nemen? Is dit een losse kaart of hoort het bij een oyster card?

Ik zou sowieso de Oyster card nemen, 2 jaar geleden gebruikt en ik vond het superhandig!
Is de kaart bijna leeg, dan even opwaarderen en gaan.....!
pi_92114933
quote:
17s.gif Op maandag 31 januari 2011 10:44 schreef charmed_angel het volgende:
Op welke vliegveld kan ik het beste landen? Welke niet zover van het centrum ligt?

Gatwick / Luton / Stansted?
Heathrow en City zijn eigenlijk het makkelijkst doordat ze goed zijn aangesloten op de tube. Scheelt je ook nog eens geld versus een trein nemen vanaf Stansted/Gatwick. Luton is nog een stukje verder weg.

En het ligt erg aan waar je verblijft natuurlijk. In het Oosten is City ideaal, in het Westen Heathrow.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92115303
quote:
17s.gif Op maandag 31 januari 2011 10:45 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik zou sowieso de Oyster card nemen, 2 jaar geleden gebruikt en ik vond het superhandig!
Is de kaart bijna leeg, dan even opwaarderen en gaan.....!
is een travel card niet veel voordeliger?
pi_92115807
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 10:52 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Heathrow en City zijn eigenlijk het makkelijkst doordat ze goed zijn aangesloten op de tube. Scheelt je ook nog eens geld versus een trein nemen vanaf Stansted/Gatwick. Luton is nog een stukje verder weg.

En het ligt erg aan waar je verblijft natuurlijk. In het Oosten is City ideaal, in het Westen Heathrow.
easyjet vliegt niet op heathrow en city toch?

Misschien dan toch met KLM, is wel 55 euro meer :)
pi_92115827
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:05 schreef fetss het volgende:

[..]

is een travel card niet veel voordeliger?
Nee

Zie OP

1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £3 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.
pi_92116282
Wij waren in december toch wat blij dat we op Stansted vlogen, dat was namelijk het enige vliegveld dat open was met de sneeuw. Ryanair vliegt op Stansted. En met de Stansted Express is het allemaal vrij makkelijk te doen, binnen drie kwartier ben je in het centrum van Londen, station Liverpool Street en kun je vandaar weer verder met de metro. Vanaf Heathrow moet je ook nog best lang in de metro, dus zie het voordeel niet zo.
  maandag 31 januari 2011 @ 11:34:15 #196
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92116319
quote:
17s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:20 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

easyjet vliegt niet op heathrow en city toch?

Misschien dan toch met KLM, is wel 55 euro meer :)
Het kan je een aantal uur, koppijn en dure treinkaartjes besparen. Als ik naar Europa vlieg, vlieg ik vanaf City Airport. :)
reset
pi_92116376
quote:
17s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:20 schreef charmed_angel het volgende:
Misschien dan toch met KLM, is wel 55 euro meer :)
De Standsted Express is goedkoper hoor ;)

Wij hebben in Londen gebruik gemaakt van de travelcard. Heerlijk relaxt, geen gedoe met bijstorten etc, gewoon elke dag een nieuw kaartje waar je de hele dag mee kunt reizen.
  maandag 31 januari 2011 @ 11:36:51 #198
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_92116425
Ik vlieg altijd naar luton of stansted.. maar dat heeft te maken dat lief iets buiten London woont :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 31 januari 2011 @ 11:40:21 #199
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92116529
Vliegt aer lingus eigenlijk nog van Eindhoven op Londen? Vorig jaar waren die heel goedkoop, en nu lijken ze alweer verdwenen te zijn?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92116580
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:40 schreef Maanvis het volgende:
Vliegt aer lingus eigenlijk nog van Eindhoven op Londen? Vorig jaar waren die heel goedkoop, en nu lijken ze alweer verdwenen te zijn?
`nee ik heb gekeken... maar ze vliegen niet meer vanaf eindhoven -O-
  maandag 31 januari 2011 @ 11:42:25 #201
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_92116617
nee maanvis alleen nog A'dam.. meeste wat van ehv vliegt is sowieso ryan air..
en naar london brittish airways en nog eentje, maar duurder naar city..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_92116645
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:35 schreef lezzer het volgende:

[..]

De Standsted Express is goedkoper hoor ;)

Wij hebben in Londen gebruik gemaakt van de travelcard. Heerlijk relaxt, geen gedoe met bijstorten etc, gewoon elke dag een nieuw kaartje waar je de hele dag mee kunt reizen.
Maar oystercard is goedkoper ;)

We moeten even kijken. Pas gleden had ik een pakketreis gevonden voor 200 euro en dan 3 dagen londen... Vergeten op te slaan onder mijn favorieten... en nu kan ik die nergens meer vinden. -O-
  maandag 31 januari 2011 @ 11:52:40 #203
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92116998
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:42 schreef _evenstar_ het volgende:
nee maanvis alleen nog A'dam.. meeste wat van ehv vliegt is sowieso ryan air..
en naar london brittish airways en nog eentje, maar duurder naar city..
jammer, want ik heb geen zin om via a'dam te reizen als de vluchtafstand zelf zo extreem kort is ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 31 januari 2011 @ 11:54:43 #204
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_92117076
ik woon tegen ehv aan, en vlieg dus naar stansted, ideaal alleen EHV airport is zo verdome saai :') helemaal als je 2 uur vertraging hebt :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 31 januari 2011 @ 11:55:02 #205
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_92117089
Bezoeken jullie trouwens ook wel eens plaatsen omgeving Londen?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 31 januari 2011 @ 11:58:19 #206
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92117207
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:54 schreef _evenstar_ het volgende:
ik woon tegen ehv aan, en vlieg dus naar stansted, ideaal alleen EHV airport is zo verdome saai :') helemaal als je 2 uur vertraging hebt :+
ik ben er in een half uurtje met de bus, en idd ehv airport is extreem saai. Maar voor werkreizen ideaal. Geen gestress, geen urenlange rijen, niet 1,5 uur vantevoren inchecken maar 40 minuten, etc etc :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 31 januari 2011 @ 12:01:42 #207
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_92117335
Ja precies ik ook half uurtje met de taxi die papa heet ;)
Enige voordeel van easyjet was dat als ik met dochterlief ga, je speedyboarding krijgt na de betalende speedyboarders.. en hier is dat niet zo, maar soit.. t scheelt me een hele hoop centen :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_92117339
quote:
17s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:21 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Nee

Zie OP

1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £3 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.
Per dag is de "price cap" van een Oystercard tegenwoordig dezelfde prijs als een Travelcard van een dag, dus dat maakt niks meer uit. Het voordeel van een Oystercard is wel dat als je een dag iets minder reist (als je bijvoorbeeld een dagje maar 4 ritjes met de metro maakt), hij je geld bespaart, want dan rekent hij niet direct de price cap (terwijl de Travel Card altijd hetzelfde bedrag is).

Een Travelcard van 7 dagen kan je ook op je Oystercard laten zetten op als papieren kaartje kopen en is goedkoper als je 4 dagen of meer reist in Londen en je weet als dat je enkel zone 1-2 doet. Wederom blijft een Oystercard goedkoper als je meer flexibel wil reizen (je gaat bijvoorbeeld een paar keer naar zones 6 ofzo), omdat een Travelcard voor 7 dagen voor die zones in 1 keer dubbel zo duur is.

Enfin, het hangt dus van heel veel zaken af. Voor 1-3 dagen is een Oystercard nooit duurder en mogelijk goedkoper. Voor meer dan 3 dagen hangt het af van je reispatroon, maar in de praktijk denk ik dat je makkelijker en goedkoper uit bent.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92117432
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:35 schreef lezzer het volgende:

[..]

De Standsted Express is goedkoper hoor ;)

Wij hebben in Londen gebruik gemaakt van de travelcard. Heerlijk relaxt, geen gedoe met bijstorten etc, gewoon elke dag een nieuw kaartje waar je de hele dag mee kunt reizen.
Elke dag een nieuw kaartje? Waarom is dat relaxter dan elke dag storten (wat ook onzin is)? Als je gewoon het totale bedrag van al die dagelijkse travelcards op je Oyster had gezet in het begin, had je nooit hoeven bijstorten en waarschijnlijk aan het einde geld over gehouden. ;)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 31 januari 2011 @ 12:13:15 #210
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92117773
Oh en mensen, vergeet niet dat het poortje niet dicht hoeft te vallen voordat je je kaartje/Oyster in/op de lezer mag doen. Niet wachten, scannen en gewoon doorlopen. ;)

En heb je kaartje alvast klaar als je op het poortje afkomt.
reset
pi_92118406
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 12:13 schreef Individual het volgende:
Oh en mensen, vergeet niet dat het poortje niet dicht hoeft te vallen voordat je je kaartje/Oyster in/op de lezer mag doen. Niet wachten, scannen en gewoon doorlopen. ;)

En heb je kaartje alvast klaar als je op het poortje afkomt.
En dat ging 2 jaar geleden dus fout bij mij.

weet niet meer waar het was, maar het was zo megadruk, dat we door moesten lopen, poorten stonden open. Ik wilde scannen, ik zag dat het niet goed ging, maar moest doorlopen van die agent.

gevolg: Ik had niet uit gecheckt. Na veel gezeik bij de balie, hebben ze het wel gecorrigeerd gelukkig, maar wel na veel gemopper en gezeik op "de buitenlanders die niet weten hoe een oyster werkt"

Ik was kwaad!! Dus daarna ben ik steeds door een poortje gegaan dat gewoon dicht was... Wist ik zeker dat het niet fout ging :')
pi_92118724
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 12:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Elke dag een nieuw kaartje? Waarom is dat relaxter dan elke dag storten (wat ook onzin is)? Als je gewoon het totale bedrag van al die dagelijkse travelcards op je Oyster had gezet in het begin, had je nooit hoeven bijstorten en waarschijnlijk aan het einde geld over gehouden. ;)
Nou ja, die mevrouw aan de kassa bij Oystercard zei dat de travelcard voor ons voordeliger was.
En eerlijk gezegd maar die paar euro besparing mij geen ene zak uit als ik zo'n weekendje weg ga. Dat vind ik dan toch zo vreemd, dat mensen voor honderden euro's zo'n weekend boeken met alles er in, en dan 5 euro willen besparen op de metro.

Ik kreeg gewoon een keurig mapje met voor elke dag een kaartje, klaar.
Ik wil vooral gemak, en niet nog naar een loket om m'n geld terug te halen o.i.d. en ook niet naar een automaat om geld bij te storten.
pi_92118853
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 12:42 schreef lezzer het volgende:

[..]

En eerlijk gezegd maar die paar euro besparing mij geen ene zak uit als ik zo'n weekendje weg ga. Dat vind ik dan toch zo vreemd, dat mensen voor honderden euro's zo'n weekend boeken met alles er in, en dan 5 euro willen besparen op de metro.

Ik kreeg gewoon een keurig mapje met voor elke dag een kaartje, klaar.
Ik wil vooral gemak, en niet nog naar een loket om m'n geld terug te halen o.i.d. en ook niet naar een automaat om geld bij te storten.
Volgens mij snap je het niet helemaal. Mensen nemen juist ene Oystercard omdat dat makkelijker is. Geen map met kaartjes, maar 1 kaart die je in je portemonnee kan laten zitten. Je hoeft niet naar een loket terug, je stort gewoon bij het begin exact hetzelfde bedrag dat jij die vrouw aan het loket nu ook gegeven hebt. Je hoeft niet naar een automaat om bij te storten, etc...

Je hoeft het niet te geloven, maar we bedoelen het hier alleen goed en wonen zelf al jaren in Londen, zodoende.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92118930
Ok, nou, ik heb een geweldig weekend gehad ^O^

Maar ik vraag me dan toch af, hoe komt dat geld dat je dan te veel gestort hebt terug in jouw portemonnee, en hoe komt het geld dat je te weinig er op hebt staan uit jouw portemonnee?

Tenminste, ik lees in de OP dit:
quote:
1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £3 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.


[ Bericht 27% gewijzigd door lezzer op 31-01-2011 12:59:32 ]
pi_92119099
Ik vond de oyster card ideaal. En ik koop hem dit jaar weer. Maar ik lever hem niet meer in, ik ben toch van plan om om het jaar naar londen te gaan :9
pi_92120734
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 12:50 schreef lezzer het volgende:

Maar ik vraag me dan toch af, hoe komt dat geld dat je dan te veel gestort hebt terug in jouw portemonnee, en hoe komt het geld dat je te weinig er op hebt staan uit jouw portemonnee?

De OP is verouderd, tegenwoordig is de Travelcard voor 1 dag gelijk aan de daily cap van een Oyster. Maar goed, zoals ik al zei bespaar je meestal nog steeds omdat je die dagkaart er niet altijd uit haalt.

Je kunt het extra geld altijd terugvragen aan het einde van je vakantie en dan bespaar je dus iets. Of je doet zoals jij, het geld boeit je niet, en dan laat je het aan het einde lekker op je kaart staan. Mijn punt is dat het nooit duurder is, meestal goedkoper als je de moeite neemt het geld weer terug te vragen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92120945
Dus ik snap het eigenlijk wel? ;)
pi_92129656
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:50 schreef lezzer het volgende:
Dus ik snap het eigenlijk wel? ;)
Nee. Je snapt het volgens mij echt niet.

Oystercard = Goedkoper als je de moeite neemt het geld terug te vragen
Oystercard = Net zo duur als je geen zin hebt om het geld terug te vragen
Oystercard = Makkelijker in gebruik
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92130275
Ok
  maandag 31 januari 2011 @ 17:36:29 #220
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92130790
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:44 schreef Drive-r het volgende:

[..]

De OP is verouderd, tegenwoordig is de Travelcard voor 1 dag gelijk aan de daily cap van een Oyster. Maar goed, zoals ik al zei bespaar je meestal nog steeds omdat je die dagkaart er niet altijd uit haalt.

Een link naar www.tfl.gov.uk lijkt me een beter idee voor de OP. Dan blijft de informatie altijd actueel en hoeft niemand het bij te werken. Als je gaat reizen mag je zelf wel wat uitzoeken.

De Oystercard gooi ik elke keer weer £50 op als ie weer eens bijna leeg is. Of ik geript wordt of wat de prijzen zijn weet ik eigenlijk niet zo goed.
reset
  maandag 31 januari 2011 @ 18:22:36 #221
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_92132896
Volgens mij kost een Oyster Card sinds 1 januari £5 in plaats van £3, maar ik weet het niet zeker. Ik kan het op die website ook helemaal niet terugvinden, maar ik zal wel scheel kijken.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 31 januari 2011 @ 18:33:17 #222
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92133391
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:22 schreef Jabberwocky het volgende:
Volgens mij kost een Oyster Card sinds 1 januari £5 in plaats van £3, maar ik weet het niet zeker. Ik kan het op die website ook helemaal niet terugvinden, maar ik zal wel scheel kijken.
3 clicks van de home page: http://www.tfl.gov.uk/ass(...)ound-with-oyster.pdf

£5 inderdaad. ;)
reset
pi_92135950
quote:
Op maandag 31 januari 2011 18:22 schreef Jabberwocky het volgende:
Volgens mij kost een Oyster Card sinds 1 januari £5 in plaats van £3, maar ik weet het niet zeker. Ik kan het op die website ook helemaal niet terugvinden, maar ik zal wel scheel kijken.
Het kost eigenlijk niets, want het is borg, wat je dus weer terug krijgt als je hem inleverd :9
  maandag 31 januari 2011 @ 19:51:08 #224
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_92137757
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 19:22 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Het kost eigenlijk niets, want het is borg, wat je dus weer terug krijgt als je hem inleverd :9
Details. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_92142325
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 19:51 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Details. :P
Nou je betaald 5 pond voor de card, en als je hem inleverd krijg je die 5 pond weer terug...
Althans dat was in 2008 zo :?

Of heb ik het mis ik kan me herinneren dat ik die 3 pond toen terugkreeg :)
pi_92142597
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:44 schreef Drive-r het volgende:

[..]

De OP is verouderd, tegenwoordig is de Travelcard voor 1 dag gelijk aan de daily cap van een Oyster. Maar goed, zoals ik al zei bespaar je meestal nog steeds omdat je die dagkaart er niet altijd uit haalt.
die OP is begin januari aangepast aan de nieuwe tarieven (op de borg na dan,maar dat kan ik om de een of andere reden niet meer veranderen)
pi_92146997
Net terug uit Londen, 3 dagen daar geweest waarvan 3 uur werkbezoek. Een dag travelcard is mij geadviseerd Aan 1-2 zones heb je al meer dan genoeg omdat de meeste toeristische dingen in het centrum liggen. Van en naar London City Airport hebben wij een 1-4 zone kaart gekocht en de attracties buiten het centrum bezocht
pi_92171558
Pffffff keuzes....

Vliegtuig / Amsterdam - Heathrow + hotel 255 pp (nog vervoer naar centrum moet er nog bij)

Ferry / Hoek van Holland - Harwich + hotel + trein naar centrum 220 pp

Vliegtuig / Amsterdam - Luton 65 pp + Hotel (beter dan bovenstaande) 100 pp = totaal 165 pp (nog vervoer naar centrum moet er nog bij)

Hmzzzzz..... :o
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:14:26 #229
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92171718
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:00 schreef Hyde_Park het volgende:
Net terug uit Londen, 3 dagen daar geweest waarvan 3 uur werkbezoek. Een dag travelcard is mij geadviseerd Aan 1-2 zones heb je al meer dan genoeg omdat de meeste toeristische dingen in het centrum liggen. Van en naar London City Airport hebben wij een 1-4 zone kaart gekocht en de attracties buiten het centrum bezocht
Welke attracties buiten het centrum heb je gezien?
reset
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:16:20 #230
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92171810
@ c_a: makkelijkste is Heathrow natuurlijk, maar het ligt aan hoe je van overstappen etc houd.

Zijn die hotels niet apart te boeken?
reset
pi_92172305
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:16 schreef Individual het volgende:
@ c_a: makkelijkste is Heathrow natuurlijk, maar het ligt aan hoe je van overstappen etc houd.

Zijn die hotels niet apart te boeken?
Voor £90 verschil zou ik toch voor Luton gaan. Je boekt voor £15 online wel een retourtje met de EasyBus en dat duurt ook een uur naar Victoria. De metro vanaf Heathrow is niet veel sneller :N
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_92172376
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:27 schreef Stuart het volgende:

[..]

Voor £90 verschil zou ik toch voor Luton gaan. Je boekt voor £15 online wel een retourtje met de EasyBus en dat duurt ook een uur naar Victoria. De metro vanaf Heathrow is niet veel sneller :N
Ik heb gekeken op easybus en we komen op 28 pond :o
Het hotel zit op Kings Cross

Heb mijn vriendinnetje gesproken en we gaan voor de onderste optie... easyjet dus :P 165 euro pp

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2011 14:29:47 ]
pi_92172393
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:11 schreef charmed_angel het volgende:
Pffffff keuzes....

Vliegtuig / Amsterdam - Heathrow + hotel 255 pp (nog vervoer naar centrum moet er nog bij)

Ferry / Hoek van Holland - Harwich + hotel + trein naar centrum 220 pp

Vliegtuig / Amsterdam - Luton 65 pp + Hotel (beter dan bovenstaande) 100 pp = totaal 165 pp (nog vervoer naar centrum moet er nog bij)

Hmzzzzz..... :o
Ik zou voor Luton gaan als ik jou was. Scheelt een hoop geld. Boek online een retour buskaartje met de EasyBus en je bent met een uur in Victoria :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_92172432
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:29 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik heb gekeken op easybus en we komen op 28 pond :o
Het hotel zit op Kings Cross

Heb mijn vriendinnetje gesproken en we gaan voor de onderste optie... easyjet dus :P 165 euro pp
Dat is een dure tijd dan zeker dat je aankomt? Meestal moet het goedkoper kunnen. Maar goed, dan nog is dat de voordeligste optie en van die £62 kun je gezellig uit eten en/of drinken :9

Hotel op Kings Cross, hoe bedoel je dichtbij Islington :o O+ _O_ *G*
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_92172846
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:30 schreef Stuart het volgende:

[..]

Dat is een dure tijd dan zeker dat je aankomt? Meestal moet het goedkoper kunnen. Maar goed, dan nog is dat de voordeligste optie en van die £62 kun je gezellig uit eten en/of drinken :9

Hotel op Kings Cross, hoe bedoel je dichtbij Islington :o O+ _O_ *G*
Jaaaaa?? Is dat dichtbij jou??? *G* Hihi

Als we heel vroeg gaan vliegen (weet niet of kally dat wil ;) ) Dan kunnen voor 2 pond heen, maar terug is geloof ik 8 pond ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2011 14:44:01 ]
pi_92173318
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:39 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Jaaaaa?? Is dat dichtbij jou??? *G* Hihi

Als we heel vroeg gaan vliegen (weet niet of kally dat wil ;) ) Dan kunnen voor 2 pond heen, maar terug is geloof ik 8 pond ;)
Ja, dat is heeeeeeeeel dicht bij mij :Y *G*
Ik woon tussen Angel en Highbury & Islington in (metro stations) dus je kunt nakijken hoe dichtbij dat is :Y

Dat is wel heel goedkoop zeg :o _O-
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_92175748
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:49 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ja, dat is heeeeeeeeel dicht bij mij :Y *G*
Ik woon tussen Angel en Highbury & Islington in (metro stations) dus je kunt nakijken hoe dichtbij dat is :Y

Dat is wel heel goedkoop zeg :o _O-
En dan bedoel ik niet vliegen :D

De easybus _O-
pi_92214436
Ik wil graag in maart een stadion tour doen bij arsenal, is het verstandig om de kaartjes nu al online te bestellen? Krijg ik ze dan opgestuurd? of moet ik ze uitprinten? Of is het beter om de kaartjes daar te halen?

heeft iemand dit al eens gedaan?
pi_92215918
Trein van Luton gaat recht naar King's Cross (nouja St. Pancras, wat deel uitmaakt van hetzelfde complex) en zal niet veel duurder zijn dan de bus, dus ik zou dat gewoon nemen. Ook doet de trein er (als je de snelle hebt) maar 22 minuten over.
pi_92216048
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:09 schreef Monopoly_Man het volgende:
Trein van Luton gaat recht naar King's Cross (nouja St. Pancras, wat deel uitmaakt van hetzelfde complex) en zal niet veel duurder zijn dan de bus, dus ik zou dat gewoon nemen. Ook doet de trein er (als je de snelle hebt) maar 22 minuten over.
ik ben 12 euro retour kwijt voor de easybus.

Weet jij de prijs van de trein toevallig? Of waar ik dat kan opzoeken?
  woensdag 2 februari 2011 @ 12:58:00 #241
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_92217984
14 pond enkele reis 24 pond retour. :)

http://www.londontoolkit.com/travel/luton_rail.htm
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_92218078
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:58 schreef Jabberwocky het volgende:
14 pond enkele reis 24 pond retour. :)

http://www.londontoolkit.com/travel/luton_rail.htm
dan is de bus toch goedkoper :Y

Jammer, trein is relaxer :)
pi_92230018
quote:
17s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:12 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

ik ben 12 euro retour kwijt voor de easybus.

Weet jij de prijs van de trein toevallig? Of waar ik dat kan opzoeken?
14.00 voor een enkeltje, te boeken via nationalrail.co.uk/
Het ligt er maar aan hoeveel geld het tijdsverschil je waard is... maar ik neem altijd de trein.
pi_92251631
quote:
17s.gif Op woensdag 2 februari 2011 13:00 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

dan is de bus toch goedkoper :Y

Jammer, trein is relaxer :)
De bussen zijn vrij luxe touringcars hoor. Op zich best lekker eigenlijk en je ziet nog eens wat van London al stappen jullie natuurlijk al vrij vroeg uit in Noord London :D :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  donderdag 3 februari 2011 @ 07:52:05 #245
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_92261646
Daar gaan we weer: hotel aanbevelingen in London!

Ik zoek vooral een plek in een leuke wijk. Dacht zelf aan Notting Hill-Bayswater, maar andere tips zijn zeer welkom. Het gaat me om een buurt met veel leuke restaurantjes en kroegjes. We gaan echt om te winkelen, dus als er leuke winkels (geen ketens) in de buurt zijn is dat een plus. Qua hotel denk ik aan maximaal 150 euro per nacht, klein is geen bezwaar, maar wel nette eigen faciliteiten. We hebben een lichte voorkeur voor modern boven de bekende Engelse bloemetjesbehangetjes.

Tips?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_92261910
Wij hebben geboekt op aanraden van een familielid:

http://www.booking.com/hotel/gb/swintonhotel.en.html

We betalen 190 euro voor 2 nachten :s)
Het ontbijt schijnt erg goed te zijn.

Uitstekend centraal gelegen, op minder dan 500 meter van het Londense King's Cross Railway Station, biedt het Swinton Hotel gratis WiFi en goede, betaalbare kamers met eigen badkamer met een goede prijs-/kwaliteitsverhouding.

Het Swinton Hotel is gunstig gelegen, op loopafstand van het King's Cross en St Pancras International Railway Station, waar de Eurostar-trein naar het vasteland van Europa vertrekt.

Het hotel heeft een 24-uursreceptie, een beschutte tuin en een lift naar de kamers op de bovenste verdiepingen.

Alle kamers hebben een eigen badkamer met douche of bad, evenals tv, telefoon en thee/koffie. Een aantal kamers biedt rechtstreeks toegang tot de tuin en sommige kamers beschikken over hun eigen kookgelegenheid.

Een continentaal ontbijt is elke dag verkrijgbaar en wordt geserveerd in de eetzaal, die uitkomt op de tuin.
pi_92261946
quote:
10s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:44 schreef Stuart het volgende:

[..]

De bussen zijn vrij luxe touringcars hoor. Op zich best lekker eigenlijk en je ziet nog eens wat van London al stappen jullie natuurlijk al vrij vroeg uit in Noord London :D :Y
En je moet echt van te voren reserveren?

Want je weet niet of je vertraging heb enzo? Hoelang we op onze koffer moeten wachten?

Ja we nemen 1 koffer mee om onze aankopen in te doen _O-
pi_92295980
quote:
17s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:23 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

En je moet echt van te voren reserveren?

Want je weet niet of je vertraging heb enzo? Hoelang we op onze koffer moeten wachten?

Ja we nemen 1 koffer mee om onze aankopen in te doen _O-
Als je tickets in de bus koopt zijn ze duurder :Y
Je mag tot een uur vertraging hebben meen ik om toch van je geboekte ticket gebruik te maken :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_92297984
23 Feb iemand in Londen? :)

Ik heb nog een leuke slaapplek in de aanbieding in zone 2.
pi_92298881
quote:
2s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:16 schreef Lindstrøm. het volgende:
23 Feb iemand in Londen? :)

Ik heb nog een leuke slaapplek in de aanbieding in zone 2.
Ja, dan ben ik er wel :D _O-
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  vrijdag 4 februari 2011 @ 00:04:30 #251
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_92304157
Zullen we maar alvast een tvp voor London 2012 plaatsen? :P
Nog meer mensen die willen gaan?
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 00:37:18 #252
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_92305682
Ik ga wel meeloten voor tickets ja. :)

Vraag voor de Londoners: hoe heet die kansloze club ook alweer waar al die foto's van zijn voorbijgekomen in een eerder topic? Ik kon het zo snel niet vinden, maar we zoeken nog iets te doen zaterdag. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_92311378
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 00:37 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik ga wel meeloten voor tickets ja. :)

Vraag voor de Londoners: hoe heet die kansloze club ook alweer waar al die foto's van zijn voorbijgekomen in een eerder topic? Ik kon het zo snel niet vinden, maar we zoeken nog iets te doen zaterdag. :P
The Venue?
http://www.thevenuelondon.com/
pi_92312015
Ben zeker van plan om mee te loten met tickets voor London 2012. Wacht op de officiele start van de vvk.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 10:12:42 #255
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_92312492
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 09:34 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

The Venue?
http://www.thevenuelondon.com/
^O^
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_92315481
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:12 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

^O^
Als je gaat wel even zelf foto's nemen he :D
En wij zien je wel terug op de site :D

Topartiest zie ik a.s. zaterdag. Madonna-wannabe! :')
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:53:15 #257
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92316788
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:25 schreef zeebeschuit het volgende:

Topartiest zie ik a.s. zaterdag. Madonna-wannabe! :')
Ze blijven spetteren daar! *O*





Vergeet je flyer niet!
reset
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:59:36 #258
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_92317092
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:25 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Als je gaat wel even zelf foto's nemen he :D
En wij zien je wel terug op de site :D

Topartiest zie ik a.s. zaterdag. Madonna-wannabe! :')
Ja ik gooi het in de groep. Als we zaterdag niet gaan, zal het vast niet lang duren voor we wel gaan. Ik moet daar een keer geweest zijn. :P
Foto's zullen dan niet ontbreken haha.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_92318940
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 09:34 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

The Venue?
http://www.thevenuelondon.com/
OMG :')

Ik ben die foto's aan het bekijken _O-

pi_92337214
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:42 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

OMG :')

Ik ben die foto's aan het bekijken _O-

[ afbeelding ]
Die rechtse is nog wel te doen qua gezicht. Of is die al bezwangerd :D
pi_92339076
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:10 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Die rechtse is nog wel te doen qua gezicht. Of is die al bezwangerd :D
Ik denk het wel :Y

Maar dat gezicht valt wel mee..... Maar is die tent leuk dan??? Ik ga in mei naar Londen ;)
pi_92459798
Ik ga over 2 maanden een paar dagen *O*

Zin in :9
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_92460180
Morgen weer eens voor drie dagen naar Londen. Zin in!
  maandag 7 februari 2011 @ 15:30:54 #264
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_92461226
Ok, we zijn niet meer naar The Venue geweest, Camden blijkt toch steeds net iets aantrekkelijker. :P

Maar het gaat er ooit van komen!
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 7 februari 2011 @ 15:39:14 #265
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92461579
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:30 schreef Jabberwocky het volgende:
Ok, we zijn niet meer naar The Venue geweest, Camden blijkt toch steeds net iets aantrekkelijker. :P

Maar het gaat er ooit van komen!
Camden heeft duidelijk meer keus dan New Cross.

Of ben je stiekem op Queen B aan het wachten? :P
reset
  maandag 7 februari 2011 @ 16:04:38 #266
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_92462720
Queen B zei me niks, maar da's ook een mooie ja!

Zaterdag een tribute to Girls Aloud. Een tribuut aan een tweederangs popgroepje. Dat is het enige dat nog treuriger is dan daadwerkelijk onderdeel zijn van Girls Aloud. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 7 februari 2011 @ 16:08:19 #267
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_92462912
Is dit eigenlijk nog een reistopic of is het gewoon een meeting-topic voor mensen die in London wonen?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_92463136
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:04 schreef Jabberwocky het volgende:
Queen B zei me niks, maar da's ook een mooie ja!

Zaterdag een tribute to Girls Aloud. Een tribuut aan een tweederangs popgroepje. Dat is het enige dat nog treuriger is dan daadwerkelijk onderdeel zijn van Girls Aloud. :P
Tweederangs popgroepje :(

Girls Aloud _O_
pi_92617166
iemand ervaring met the generater?
pi_92617536
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 23:19 schreef Dizzee het volgende:
iemand ervaring met the generater?
Yes, goed puik hostel. Leuk om andere backpackers te ontmoeten. Wel meer op de 'jongere' gericht.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_92618753
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 23:19 schreef Dizzee het volgende:
iemand ervaring met the generater?
Ik ga er volgende week ook heen met een vriendin en wij zijn gemiddeld 33 jaar (dus ook weer niet heel jong). Ik ben er een keer eerder geweest en vond het toen wel relaxt dat je 's avonds nog even een cider kunt gaan drinken in de bar voor je gaat slapen. Ik vond het wel krappe kamers, maar goed, daar slaap je toch alleen maar.
pi_92643949
Cool, laat even weten hoe t was. Ben over een paar weekjes een aantal dagen in Londen dus zoek even wat cheaps om te crashen. ;)
  Admin vrijdag 11 februari 2011 @ 17:08:36 #273
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_92644277
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:08 schreef Hik het volgende:
Is dit eigenlijk nog een reistopic of is het gewoon een meeting-topic voor mensen die in London wonen?
Beide O+
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 17:51:51 #274
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_92646359
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:08 schreef Hik het volgende:
Is dit eigenlijk nog een reistopic of is het gewoon een meeting-topic voor mensen die in London wonen?
Die mensen wil ik verwijzen naar Kaaskoppen in het buitenland
:-)
pi_92646434
Is toch wel handig dat je als reiziger tips kunt krijgen van mensen die er wonen?
  vrijdag 11 februari 2011 @ 18:14:39 #276
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92647398
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 17:53 schreef Miendientje het volgende:
Is toch wel handig dat je als reiziger tips kunt krijgen van mensen die er wonen?
Zou ik ook zeggen! :Y

In 'ons' KAA topic reageren zo nu en dan ook wel eens TRVers.

Als je mij om hotels vraagt heb ik weinig idee; ik heb hier een huis. Winkelen vind ik niet leuk en weet ik ook weinig van. Voor clubben en voetbal hoef je ook niet bij mij te zijn.

Als ik antwoord heb op vragen en ik zie het op tijd, post ik meestal wel.

Voor de rest houden we het levendig en gezellig toch? :)
reset
pi_92647458
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 17:53 schreef Miendientje het volgende:
Is toch wel handig dat je als reiziger tips kunt krijgen van mensen die er wonen?
Handig? Voor mij vaak een must als ik ergens naar toe ga :') Ik heb er een hekel aan als ik dingen zelf moet uitzoeken wat betreft leuke clubs/restaurants etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 18:19:24 #278
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92647619
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 18:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Handig? Voor mij vaak een must als ik ergens naar toe ga :') Ik heb er een hekel aan als ik dingen zelf moet uitzoeken wat betreft leuke clubs/restaurants etc.
Hoe had je anders geweten over The Venue? :P
reset
pi_92648227
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 18:19 schreef Individual het volgende:

[..]

Hoe had je anders geweten over The Venue? :P
:')! Sowieso tenten in Londen over het algemeen :|W . Met name in het centrum.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 18:44:53 #280
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_92648731
Wij kregen vandaag reclame voor een nieuwe nachtclub bij Picadilly Circus die in maart opent, met retro muziek, Nintendo booths en insecten gedoopt in chocolade. Dat klinkt wel tof. :P

Verder ben ik nog nooit in Soho (dat bedoel je denk ik?) uitgegaan dus geen idee hoe dat is.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_92660894
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 18:44 schreef Jabberwocky het volgende:
Wij kregen vandaag reclame voor een nieuwe nachtclub bij Picadilly Circus die in maart opent, met retro muziek, Nintendo booths en insecten gedoopt in chocolade. Dat klinkt wel tof. :P

Verder ben ik nog nooit in Soho (dat bedoel je denk ik?) uitgegaan dus geen idee hoe dat is.
Naam? :D Iedereen Mario Bros spelen en 2 man op de dansvloer :D
pi_92661620
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 22:58 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Naam? :D Iedereen Mario Bros spelen en 2 man op de dansvloer :D
Zijn er eigenlijk leuke game tenten in Londen? De enige 'game' tent die ik ken is die zaak waar je kunt virtueel kunt golven.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 23:37:24 #283
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92663059
Funland http://www.funland.co.uk/

Ik heb daar jaren geleden een feestje gehad toen het nog Sega Game Station was. Omdat het Sega's feestje zelf was hadden ze de hele tent dichtgedaan, veel alcohol neergezet en bakken met muntjes. Volgende dag kwamen weinig mensen op werk. :P
reset
pi_92664988
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 22:58 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Naam? :D Iedereen Mario Bros spelen en 2 man op de dansvloer :D
http://revolutionarylondon.com/
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_92671926
Trocadero bij Piccadilly C. wordt vergeten :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2011 10:57:05 ]
pi_92673116
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 23:37 schreef Individual het volgende:
Funland http://www.funland.co.uk/

Ik heb daar jaren geleden een feestje gehad toen het nog Sega Game Station was. Omdat het Sega's feestje zelf was hadden ze de hele tent dichtgedaan, veel alcohol neergezet en bakken met muntjes. Volgende dag kwamen weinig mensen op werk. :P
Ja toen het van Sega was was het nog ERG leuk. Laatste jaren is het achteruit gegaan en zijn er nog maar weinig attracties over. Volgens nog maar 30% van wat er eerst stond.

Maar Dance Dance revolution blijft leuk :P
  zaterdag 12 februari 2011 @ 12:14:16 #287
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92674370
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 11:32 schreef zeebeschuit het volgende:

Ja toen het van Sega was was het nog ERG leuk. Laatste jaren is het achteruit gegaan en zijn er nog maar weinig attracties over. Volgens nog maar 30% van wat er eerst stond.

Maar Dance Dance revolution blijft leuk :P
Op die website staan wel dingen die ze toen volgens mij nog niet hadden zoals de 4D/5D :') machine en die 2p motion simulator.

Een vriend van mij zei dat er vroeger veel meer grote arcades waren. Resultaat van xbox en playstation?
reset
  donderdag 17 februari 2011 @ 01:08:49 #288
335681 wes_3_wes
West Ham United !
pi_92900547
Heey ik had ff een vraagje

ik ga 3 maart naar londen en West ham - Stoke city zien in het stadion

maar verder zijn we er nog 3 nachten en willen wel lekker feesten...

ik hoorde wat tips over

* ZOO BAR
* THE VENUE
* Ministery of Sound..

heeft iemand ervaringen met de clubs ?

en welke is zeker een aanrader ??

bedankt alvast :D !!!
pi_92903732
Waar hou je van, wat ben je van plan uit te geven, hoe oud ben je en waar logeer je?

[ Bericht 32% gewijzigd door Drive-r op 17-02-2011 08:51:04 ]
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:11:08 #290
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92905915
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 01:08 schreef wes_3_wes het volgende:
Heey ik had ff een vraagje

ik ga 3 maart naar londen en West ham - Stoke city zien in het stadion

maar verder zijn we er nog 3 nachten en willen wel lekker feesten...

ik hoorde wat tips over

* ZOO BAR
* THE VENUE
* Ministery of Sound..

heeft iemand ervaringen met de clubs ?

en welke is zeker een aanrader ??

bedankt alvast :D !!!
The Venue is op het moment een van de meest populaire clubs. ;)

Die andere twee zitten alleen toeristen!
reset
  donderdag 17 februari 2011 @ 13:27:10 #291
335681 wes_3_wes
West Ham United !
pi_92912641
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 08:37 schreef Drive-r het volgende:
Waar hou je van, wat ben je van plan uit te geven, hoe oud ben je en waar logeer je?
heey ,

ik hou wel van lekkere house muziek waar je lekker los op ken gaan haha
gewoon normaal budget zo 50 euro per avond
ben 19 jaar
en logeer in het Royal National hotel !!
en ben opzoek naar een tent waar veel chickies zijn hahaha

bedankt voor je hulp alvast

[ Bericht 4% gewijzigd door wes_3_wes op 17-02-2011 13:40:24 ]
  donderdag 17 februari 2011 @ 13:28:23 #292
335681 wes_3_wes
West Ham United !
pi_92912704
oja en die 21+ verhalen kloppen lang niet altijd

zoo bar , the venue , the end , ministry of sound zijn gewoon 18 +
pi_92912750
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:11 schreef Individual het volgende:

[..]

The Venue is op het moment een van de meest populaire clubs. ;)

Die andere twee zitten alleen toeristen!
En in The Venue spelen wekelijks topbands! Altijd leuk tijdens het dansen!

Alleen oppassen dat je na 9 maanden niet childsupport moet betalen!

[ Bericht 16% gewijzigd door zeebeschuit op 17-02-2011 14:23:53 ]
  donderdag 17 februari 2011 @ 13:37:21 #294
335681 wes_3_wes
West Ham United !
pi_92913140
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:11 schreef Individual het volgende:

[..]

The Venue is op het moment een van de meest populaire clubs. ;)

Die andere twee zitten alleen toeristen!
dit is sarcastisch bedoelt haha of is het wel leuk daar..

wat betreft de engelse chickies :D
  donderdag 17 februari 2011 @ 13:49:48 #295
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92913839
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 13:37 schreef wes_3_wes het volgende:

[..]

dit is sarcastisch bedoelt haha of is het wel leuk daar..

wat betreft de engelse chickies :D
Als je naar een dure toeristische patserclub wil in centraal Londen moet je naar ministry of sound gaan waar iedereen stoer kijkt.

Als je toch al naar Upton Park gaat kan je dezelde soort mensen ontmoeten in The Venue wat net ten zuiden ervan is. Veel gezelliger, goedkoper en grote kans op authentieke Engelse chickies. Neem condooms mee. ;)
reset
  donderdag 17 februari 2011 @ 14:55:35 #296
335681 wes_3_wes
West Ham United !
pi_92917036
hahaha thanks mate ,

ja ik ga ook wel naar the venue
al las ik eerder dat het kansloze club is
maar jij zegt dat het goed te doen is dus ga wel ff langs

ook bekend met de zoo bar?
op youtube ziet er kick uit !!

laterss
  donderdag 17 februari 2011 @ 15:32:13 #297
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92918474
Als je de 30 passeert ben je misschien 'te oud' voor The Venue hoewel sommige mensen er nooit meer wegkomen. :P

De losbandige chickies van rond jouw leeftijd zullen geen probleem zijn en je kan ze scoren in verschillende staten van dronkenschap. Of ze komen zelf naar je toe. Verwacht geen trouwpartners, maar daar ben je voor op vakantie toch?

Dat er feest is is een gegeven! *O*
reset
pi_92924376
De Ministry of Sounds is gewoon toeristisch, maar niet echt een patserclub, daarvoor moet je echt meer richting West End. Qua "techno" bestaat The End al 2 jaar niet meer, maar zou ik Fabric zeker proberen, dat past wel binnen je budget en (hoewel er een rij staat) je komt er altijd wel binnen met kerels.

Verder zit je niet ver van Soho, waar je meer dan genoeg tenten zelf kunt vinden. Een simpele tent is altijd de Walkabout, waarvan je er ook eentje midden in Soho hebt, vlakbij China Town. Als je er ook op een zaterdag bent, zou ik kaartjes kopen voor de Schooldisco, heel veel simpeler worden Britse dames niet...

En anders ga je een avond richting Camden, Old Street of Hoxton Square, meer dan genoeg goeie tenten en niet te "posh". Volgens mij kun je prima 1 avondje techno doen in Fabric, met daarvoor wat kroegen in de buurt van Smithfield Market. Verder 1 avondje China Town, West End en mogelijk Schooldisco en als laatste 1 avondje Camden of Old Street/Hoxton...

Done!

PS: Individual heeft gelijk, je kunt ook verder het centrum in en lol hebben voor weinig. Maar je zit nu eenmaal centraal en je wilt ook geen lange terugreis hebben met je bezopen kop...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92924407
Schooldisco... koop dat kaartje nou maar.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92925256
Wtf! _O_

Volgende week dus weer eentje zo te zien. :7
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_92925517
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:18 schreef Jabberwocky het volgende:
Wtf! _O_

Volgende week dus weer eentje zo te zien. :7
Dat is wel leuk. ben ik wel eens geweest. Je kan als verschillende dingen komen. Ook concierge of leraar etc. :P Erg grappig en leuke sfeer. En meisjes zijn al luchtig gekleed dus dat maakt alles makkelijker ;)

je kan aan de deur vaak nog uniformpjes kopen enzo maar leuker om er zelf wat van te maken obv.
  Moderator vrijdag 18 februari 2011 @ 07:23:47 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_92952680
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')