abonnement Unibet Coolblue
pi_89748567


Deze topicreeks is begonnen als spin-off van het Chinese webshop topic omdat het daar niet meer gewenst was om over Chinese Android tablets te discussieren. Hier kunnen we daarmee verder gaan. En omdat er steeds meer Android tablets van bekende fabrikanten op de Nederlandse markt komen, kunnen we het hier ook over die tablets hebben.



Enkele Chinese Android Tablets

Zenithink ZT-180 / ePad
Een van de bekendere 10 inch tablets.

1GHz Zenithink ZT-180 CPU
256MB Geheugen
10,2" Resistief Scherm
1024x600 Schermresolutie
2400mAh Batterij
Android 2.1


Meer info / o.a. te koop bij: BuyinCoins

Herotab M802/APAD IMX515 (4200mAh) / Naamloos (3600mAh) / aPad 8 Utopia (3900mAh)
Bij deze redelijk nieuwe tablet hebben de Chinezen extra hun best gedaan om het op de Apple iPad te laten lijken. Er wordt bijvoorbeeld gebruik gemaakt van een 4:3 scherm in tegenstelling tot de meeste Chinese klonen die 16:9 schermen hebben.
Er zijn 3 versies van deze tablet (bron), maar het lijkt erop dat er alleen een duidelijk verschil zit in de batterij (zie boven). Deze tablet (aPad 8 Utopia) zou als eerst zijn gemaakt door de makers van de aPad iRobot (een van de eerste Chinese iPad klonen), en kan een beetje als opvolger daarvan gezien worden.

Freescale IMX515 800MHz CPU
512MB Geheugen
8" Resistief Scherm
800x600 Schermresolutie
Android 2.2


Meer info / o.a. te koop bij: Merimobiles

ePad / 63 euro ding
Heeft in dit topic de bijnaam '63 euro ding' gekregen omdat deze tablet (met gebruik van coupons en afhankelijk van Dollar/Euro koers) voor ongeveer 63 euro te verkrijgen is.

VIA VT8505 ARM926 450MHz CPU
256MB Geheugen
7" Resistief Scherm
800x480 Schermresolutie
2400mAh Batterij
Android 1.7


Meer info / o.a. te koop bij: BuyinCoins

Enkele 'Westerse' Android Tablets

Samsung Galaxy Tab
Waarschijnlijk de beste (en duurste) Android tablet. Werkt snel, heeft 2 camera's en een 7" capacitief scherm aan boord. Ook te gebruiken als telefoon. Begin december had Samsung wereldwijd er al 1 miljoen stuks van verkocht.
Officiele site

Archos 70
Dit is een goed en voordelig alternatief voor de Galaxy Tab. Heeft een webcam en ook een 7" capacitief scherm.
Officiele site

Archos 101
Archos' vlaggenschip is de Archos 101 met o.a. een 10" capacitief scherm.
Officiele site

Er zijn ook andere minder bekende Android tablets. Sommige zijn al te koop, sommige zijn nog in productie en andere bestaan alleen als gerucht. Verwacht wordt dat in 2011 de Android tablet stroom echt op gang komt. Veel fabrikanten wachten namelijk op Android 3.0 Honeycomb van Google. Deze versie van Android zou beter geschikt zijn voor tablets.



Enkele webshops waar je voor Chinese tablets terecht kunt:

BuyinCoins
MP4nation
Everbuying
Lightinthebox
Pandawill
AliExpress

Voor de tablets die in Nederland beschikbaar zijn kun je terecht op de officiele websites en bij de bekende elektronica winkels.

Vorige delen:
Android tablet discussie topic
Android tablet discussie topic #2
Android tablet discussie topic #3

[ Bericht 1% gewijzigd door rcco op 10-12-2010 01:42:16 ]
pi_89748761
Oeh, dit ook ff volgen... gaat het alleen om die chinezen versies of gewoon alles?
pi_89748798
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 december 2010 01:45 schreef iBenny het volgende:
Oeh, dit ook ff volgen... gaat het alleen om die chinezen versies of gewoon alles?
Grotendeels over de Chinese versies.
pi_89748816
Ik volg ook even . Zijn er ook van die ePads die je als e-reader kunt gebruiken ?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  vrijdag 10 december 2010 @ 03:29:07 #5
29641 Paddo80
. . . . . . . . . . . . . . .
pi_89750225
Is er iemand die deze is tegengekomen ergens?
Ik heb wel op een aantal sites gezien maar daar hebben ze allemaal een 2800MAH battery, deze bijvoorbeeld.

Dus via welke chinese webshop kun je 3600MAH versie bestellen?
pi_89750579
HaiPad is goedkoop en zeer degelijk.
Aanrader!
Inhoud kan niet geladen worden
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:16:54 #7
128384 mcwops
gat in je glas
pi_89751984
de Adam Notion Ink in pre-order. heb t vannacht (tot 2 uur) gevolgd.
pre -order voor subscribers, die email hebben ontvangen
goede prijzen!
usd 50 voor verzending
mastercard non acocepted
order process is 'k met p '
beetje boel heibel onder de Adam Notion Ink adepts ;)

http://notionink.wordpress.com/2010/12/09/fiat-lux/#comments

http://www.tabletguide.nl/2388/notion-ink-adam-verkoop-begonnen/
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  † In Memoriam † vrijdag 10 december 2010 @ 10:15:19 #8
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_89753481
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 01:48 schreef Stokstaart het volgende:
Ik volg ook even . Zijn er ook van die ePads die je als e-reader kunt gebruiken ?
Ja hoor, als je tegen lezen van een LCD scherm kunt. Aldiko is een fijn eread programma, en FBreader doet het ook prima. Werken allebei op het 63 euro ding.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_89757715
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:16 schreef mcwops het volgende:
de Adam Notion Ink in pre-order. heb t vannacht (tot 2 uur) gevolgd.
pre -order voor subscribers, die email hebben ontvangen
goede prijzen!
usd 50 voor verzending
mastercard non acocepted
order process is 'k met p '
beetje boel heibel onder de Adam Notion Ink adepts ;)

http://notionink.wordpress.com/2010/12/09/fiat-lux/#comments

http://www.tabletguide.nl/2388/notion-ink-adam-verkoop-begonnen/
Deze wil ik graag hebben, maar ik wacht de eerste reacties af.
Dan maak ik een keuze en hoop ik dat ie ergens te leveren is.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_89757869
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:12 schreef xyl333 het volgende:

[..]

Jazeker, het 63 euro ding. Je moet alleen eerst even kijken wat voor ROM er standaard op zit. Dat zie je bij de system info. Ik had oorspronkelijk 2.0.105. Die heb ik toen geflashed met 2.1.105. Sinds gisteren de Supercharge versie van de Maylong, ook gebaseerd op 2.1.105. Allemaal te vinden op dat Tipster forum, al is het af en toe goed zoeken. Maar ik geloof dat er nu ook onder de epad-pagina's nieuwe versies staan, de SS, TB en OD. Gewoon uitproberen en anders weer je basis-versie erop zetten als je die ergens kan vinden.

De standaard market is zeker geen Android market. Echter, niet alle iconen verschijnen gelijk in het scherm. Dat duurde bij mij ook even voordat ik daar achter kwam. Je moet vanuit de rechterkant naar het midden schuiven met je vinger, dan komen er allerlei nieuwe apps tevoorschijn waaronder de echte Android market. Althans, bij die nieuw ROM die ik nu heb. Het Android market-icoontje ziet er uit als een witte boodschappentas met een Android poppetje er op.
Jaaaaa *O* Blijheid in huize Whiskers. Hij doet het mét Android Market met die versie die jij aangaf.

En zo ziet de stickert eruit :P :
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_89783650
De NotionInk Adam schijnt een soort van tweesoortig scherm te hebben: een gewoon tabletscherm, maar je kan het ook omschakelen naar een non-backlit scherm zoals e-readers hebben.
Tenminste, dat zit op de varianten met PixelQI.

Ik ben heel benieuwd wat er van dat apparaat terechtkomt... Het is fascinerend om te zien dat er al zoveel mensen zo snel hebben gepre-ordered dat bepaalde varianten (die met dat PixelQI-scherm) allemaal vet zijn uitverkocht, binnen enkele uren.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:19:39 #12
327191 RobertNL
For your gear.
pi_89800054
Mijn (toekomstige) ZT-180 is helaas nog niet verzonden door Bic :(
begin nu steeds meer te twijfelen als ik moet annuleren en wachten op een versie met 2.3.
Of duurt dit nog een paar maanden voordat de Chinese klonen deze versie hebben?

zie net dat mijn order van processing-5 is terug gezet naar processing-3, wat betekend dat?

[ Bericht 7% gewijzigd door RobertNL op 11-12-2010 18:04:09 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 11 december 2010 @ 22:09:25 #13
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_89816579
http://www.lightinthebox.(...)43PC01-_p160666.html

welke is dit?, de prijs is wel erg aantrekkelijk :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 12 december 2010 @ 10:37:44 #14
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_89826342
Hmm.. Bij Androidtime kan je er volgens mij wel zeker van zijn dat de douane en leuke dag met je heeft, toch?
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  maandag 13 december 2010 @ 02:47:51 #15
29641 Paddo80
. . . . . . . . . . . . . . .
pi_89862078
Zijn er eigenlijk pads die je kunt opladen via de USB?
  maandag 13 december 2010 @ 11:04:08 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_89866763
Point of View Mobii Tablet 10" nu ook bij It's voor ¤349: http://www.itsonline.nl/C(...)D-SLEEVE/562/015478/
  zaterdag 18 december 2010 @ 17:40:11 #17
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_90089725
Ik heb interesse in een Android Tablet. heb echter wel een paar vragen:

-Kan je elke Android versie upgraden naar de nieuwste (2.3 toch nu?)
-Ondersteund Android word, excel en powerpoint?
-Hoe ervaren jullie het werken op een tablet (zoals typen van stukken etc)
-Wat is op dit moment een goed en betaalbaar model (tot 300 euro)
  zondag 19 december 2010 @ 09:40:37 #18
327191 RobertNL
For your gear.
pi_90113952
quote:
Ik heb interesse in een Android Tablet. heb echter wel een paar vragen:

-Kan je elke Android versie upgraden naar de nieuwste (2.3 toch nu?)
Nee niet elke tablet is up te graden, als je er een gevonden hebt kun je dat vaak wel op internet vinden. Voor sommige tablets zijn actieve communities die filmware maken.
quote:
-Ondersteund Android word, excel en powerpoint?
Ja hier zijn applicaties voor.
quote:
-Hoe ervaren jullie het werken op een tablet (zoals typen van stukken etc)
Helaas nog geen ervaring mee, mijn tablet is onderweg.
Maar ik denk dat je dan het beste wel een toetsenbord aan kan sluiten (dit ondersteunen veel tablets met een usb zover ik gezien heb).
quote:
-Wat is op dit moment een goed en betaalbaar model (tot 300 euro)
Wat wil je er mee doen? voor 300 euro zou je ook bij de media markt kunnen kijken, ik zag dat ze daar ook lagen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_90114071
Ik heb de Nationite MIDnite 7" Android 2.2 Tablet + GPS aangeschaft, welke na een lange levertijd eindelijk is aangekomen.

Inmiddels had ik al een iPad gekocht, dus mocht iemand interesse hebben in een gloednieuwe MIDnite (1 uur gebruikt) voor een lage prijs, PM maar :)
pi_90114398
Ik pb je even :)
  zondag 19 december 2010 @ 12:55:34 #21
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_90118950
Jammer dat het 7 inch is. Ik zoek echt een 9 a 10 inch..
  zondag 19 december 2010 @ 12:58:31 #22
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_90119053
Toch zou ik graag willen weten hoeveel je ervoor wilt hebben? :)
  † In Memoriam † zondag 19 december 2010 @ 15:16:18 #23
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90125389
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 17:40 schreef mr-green het volgende:
Ik heb interesse in een Android Tablet. heb echter wel een paar vragen:

-Kan je elke Android versie upgraden naar de nieuwste (2.3 toch nu?)
-Ondersteund Android word, excel en powerpoint?
-Hoe ervaren jullie het werken op een tablet (zoals typen van stukken etc)
-Wat is op dit moment een goed en betaalbaar model (tot 300 euro)
Even over de Office toepassingen. Je moet een tablet echt zien als een grote versie van een smartphone. Meer gericht op consumeren dan op produceren. Met Documents to Go kun je Word files ed wel lezen. Maar echt werken op je tablet is er niet bij, Android is nog echt een telefoon OS en de apps zijn afgestemd op werken met een screen toetsenbord.
Als stukken typen een vereiste is kun je beter kiezen voor een netbook met Windows of Linux.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 20 december 2010 @ 14:43:02 #24
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90177265
quote:
3s.gif Op maandag 13 december 2010 11:04 schreef remlof het volgende:
Point of View Mobii Tablet 10" nu ook bij It's voor ¤349: http://www.itsonline.nl/C(...)D-SLEEVE/562/015478/
Is dat wat dan eigenlijk? :) ( Mijn broer tipte 'em me ook al bij Modern )
Ik hoop dat de Archos 101 snel leverbaar is.
Meeleespost
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_90177300
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_90191765
quote:
Ziet er toch wel errrrg gaaf uit hoor... :9
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_90192051

Derde filmpje gevonden.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  maandag 20 december 2010 @ 19:31:06 #28
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90192344
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 19:21 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Ziet er toch wel errrrg gaaf uit hoor... :9
Vind je? Dat OS naast elkaar gedoe met die rijen apps vind ik echt niks. :@

Qua hardware natuurlijk wel een erg leuk en aantrekkelijk ding _O_ , vooral de chipset het matte multitouch scherm! GPS en Digital compass zie je ook nog niet al te vaak in tablets (zo'n beetje wel de standaard in smartphones natuurlijk). Iemand al uitgevonden wat die 'Bonus mystery feature ;) ' is? :P

Prijzen? Ah.. 375,33 (286,56 eur) en 549,99 dollar (419,90 eur).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_90193297
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 19:31 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Vind je? Dat OS naast elkaar gedoe met die rijen apps vind ik echt niks. :@

Qua hardware natuurlijk wel een erg leuk en aantrekkelijk ding _O_ , vooral de chipset het matte multitouch scherm! GPS en Digital compass zie je ook nog niet al te vaak in tablets (zo'n beetje wel de standaard in smartphones natuurlijk). Iemand al uitgevonden wat die 'Bonus mystery feature ;) ' is? :P

Prijzen? Ah.. 375,33 (286,56 eur) en 549,99 dollar (419,90 eur).
Ja oke, ik heb ook liever gewoon een bureaublad met wat kleine knoppies erop, maar ik vind de combinatie van Android + tablet + 10" + relatief betaalbaar toch wel erg fijn.
Helaas zijn alle varianten met PixelQi scherm (waarmee je het scherm ook kunt omzetten naar e-ink, waardoor je ook een toffe e-book reader hebt) uitverkocht. Nou ja, volgend jaar dan maar...
Het lijkt in ieder geval qua snelheid en specs de iPad wel redelijk te benaderen... Maar ik zou de mensen van NotionInk hier toch wel eens AngryBirds op willen zien spelen. The proof of the pudding is in the eating, zeggen ze, maar hier is het meer "the proof of the tablet is in the AngryBirds" ;)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 20 december 2010 @ 22:06:27 #30
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90203260
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:43 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Is dat wat dan eigenlijk? :) ( Mijn broer tipte 'em me ook al bij Modern )
Ik hoop dat de Archos 101 snel leverbaar is.
Meeleespost
Om hierop terug te komen...
quote:
Guten Tag,

wir möchten uns nochmals recht herzlich für Ihre Bestellung bei der Comtech GmbH bedanken. Wir freuen uns, Ihnen heute mitteilen zu können, dass nachfolgende Sendung unser Logistiklager verlassen hat:

Archos 101 Internet Tablet 8 GB 1 299,00 EUR
Ben benieuwd! :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:20:02 #31
327191 RobertNL
For your gear.
pi_90255080
post je wel even een (video) review als je hem hebt ?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_90255912
Het wordt voor mij waarschijnlijk de Archos 70. Ik twijfel wel om twee redenen: ik heb het idee dat binnen korte termijn veel betere tablets uitkomen tegen een vergelijkbare prijs, en ik vind sowieso de Archos 70 een beetje aan de dure kant. Toch vind ik 'm tegelijkertijd erg tof, de enige 7" die ik echt serieus kan nemen op het moment. Alleen dat gemis aan 3G he... eigenlijk kan dat niet meer in deze tijd.
  dinsdag 21 december 2010 @ 22:22:43 #33
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90259194
› Mwoa, 3G is in mijn ogen vrij overrated en alleen handig binnen de grenzen van een land (roamingkosten). Apps installeren, mediabestanden downloaden en bibliotheken synchroniseren doe ik thuis wel over het breedband fiber optic net. Het is verder ook geen vervanging voor iets, maar eerder een toevoeging. Ik heb een Sony VAIO F11Z1E/BI laptop voor bewerking, productiviteit, rekenwerk en gaming die vrijwel altijd statisch op een bureau staat, maar altijd gemakkelijk mee kan; en een HTC Desire Z smartphone die in ieder geval overal mee naartoe gaat. Die laatste daar wil ik nog 4 euro p/mnd uittrekken voor een 1GB mobiele data-abo: e-mails en het weer checken, af en toe een beetje internetten/nieuws lezen, maar internetten doe ik over het algemeen eigenlijk via wifi (daar kan de Archos 101 dan ook over surfen -> Tethering).

› Een tablet is erg handig voor mensen zoals ik, die vrijwel constant 'on-the-move' zijn. Tijdens het reizen, in de bus, trein, in het vliegtuig... bovendien is er in een hotel of horecagelegenheid vaak wel aan een gratis WLAN te komen, mocht je willen internetten, maar geen kg's aan laptop en een adapter willen meezeulen die ruimte innemen (in een tas of op tafel). Een smartphone heb je weliswaar vrijwel altijd bij, maar het scherm is te klein om productief mee te kunnen zijn. Ik wil een redelijk formaat en goed leesbaar scherm hebben voor documenten, met name .pdf bestanden. Iets opzoeken in een digitale .pdf van een handboek gaat veel sneller dan iets in een daadwerkelijk boekwerk vinden. ;)

› Ben je productief genoeg bezig geweest, is er altijd tijd voor ontspanning... ideaal voor in de trein om een filmpje of tv-serie te kijken, zonder meteen dat apparaat leeg te drainen (bij een treinreis van 2h30m wordt het nogal krap met m'n laptopaccu, ik haal die 2h30m waarschijnlijk niet eens. En een smartphone is zo compact dat de accu ook snel achteruitgaat, buiten het feit dat werkelijk (langdurig) iets kijken op je smartphone geen optimale ervaring geeft).

› Verder valt Archos als merk natuurlijk erg te waarderen. O.a. voor hun openheid:
quote:
Just like a PC, the ARCHOS 101 internet tablet can be freely programmed in alternative ways. This gives developers programming options in addition to the applications that can be created for the Android platform. To have total control of your Internet Tablet, ARCHOS has opened up this device, thus allowing creative minds to program their own tablet, or create what could be the tablet of the future.
Ook de details als eventjes nadenken en de tablet uitrusten met een 'integrated kick stand'.
^O^ Ik denk dat 'ie een behoorlijke bang-for-buck-gehalte heeft.
Of dat daadwerkelijk zo blijkt te zijn, zal ik dan later inderdaad op terugkomen... :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 21 december 2010 @ 23:22:40 #34
327191 RobertNL
For your gear.
pi_90262798
Ben het helemaal met je eens ^O^
Je vergeet nog een ding te vermelden in je post nl. het hoge gadget gehalte.. <3

De accu duur, hoeveel langer is die van de archos 101 in vergelijking met een laptopje die 2.5 uur mee gaat?

Wel fijn dat Archos over de filmware zelf al zegt dat dit makkelijk aan te passen is als de updates van hun kant stoppen dan is er vast een mooie developers group die nog een poosje langer updates blijft geven.

Gisteren is dan ook eindelijk mijn tablet verzonden via China post, hoop dat hij een beetje snel deze kant op komt (RA*****117CN / departure from outward office of exchange / 2010-12-20)
Heeft iemand enig idee hoelang het dan ongeveer nog duurt of is dit even voorspelbaar als Hong Kong post?

Ook ik ben ''bang'' dat de ontwikkelingen op tablet gebied elkaar nu heel snel gaan volgen omdat alle grote merken nu wel een tablet hebben aangekondigd, zeker in combinatie met de Android 3.0 die binnenkort komt zal de snelheid hiervan nog hoger worden.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 21 december 2010 @ 23:27:17 #35
104871 remlof
Europees federalist
pi_90263084
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:33 schreef Gestiech het volgende:
Het wordt voor mij waarschijnlijk de Archos 70. Ik twijfel wel om twee redenen: ik heb het idee dat binnen korte termijn veel betere tablets uitkomen tegen een vergelijkbare prijs, en ik vind sowieso de Archos 70 een beetje aan de dure kant. Toch vind ik 'm tegelijkertijd erg tof, de enige 7" die ik echt serieus kan nemen op het moment. Alleen dat gemis aan 3G he... eigenlijk kan dat niet meer in deze tijd.
De Archos 70 Internet Tablet? Als die ook te krijgen is in een winkel die Iris-cheques accepteert ga ik 'm morgen nog halen. Mede ook om de post hierboven.

Ze hebben 'm op dixons.nl, maar zou je die ook via een een Dixons-winkel kunnen bestellen en dan betalen met Iris-cheques (die ze in de gewone winkel wel accepteren)?
  dinsdag 21 december 2010 @ 23:35:57 #36
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90263658
quote:
Music playback time: up to 36 hours
Video playback time: up to 7 hours
Web surfing: up to 10 hours

Test run with low backlight.
Dat scheelt wel. :Y Ik moet op een dag ook nog leven en zo nu en dan werken, dus dat zou genoeg moeten zijn om het dagdeel dat ik niet slaap mee te gaan.

's Avonds/bij thuiskomst, gaat hier eigenlijk alles meteen aan het zuurstof de lader. Ik vind het altijd grappig dat mensen gaan 'huilen' dat smartphones maar een dag, of misschien twee meegaan, terwijl hun vorige toestel een week zonder opladen meekon. Ik zie het probleem namelijk niet en buiten het feit dus dat ik ze hun nodige portie stroom geef... technologie vreet nu eenmaal stroom (je zult dan ook vaak zien dat die 'huilers' (niet de zeehondjes, die zijn kjoet) nog elke dag naar hun werk schijnbaar GPS nodig hebben, de hele dag met een oortje in lopen en niet weten dat 3G/wifi uitgezet kan worden :9 ). Ik denk altijd maar: als ik er de dag maar mee doorkom; en dat houdt een i7 laptop niet uit, daarbij weegt die behoorlijk (loodzwaar wil ik niet zeggen, maar toch fors) en moet je er maar plek voor hebben. Een 10,1", 12 mm tablet die lichter is dan een Venco Pondspak drop... moet gek lopen wil je die niet mee krijgen. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_90267994
Had vandaag een Chineese cloon van de iPad in mijn handen. Via een collega.
Heb zelf al lang een ipad, dus was goed te vergelijken qua touch enzo.
Het specifieke merk of webshop heb ik niet onthouden, was geen bekende voor mij (geen dealextreme dus). Ding heeft 139 euro gekost.
1 het scherm is toch wel een stuk kleiner dan de iPad.
2 het is uiteindelijk geen touch-screen. Ik moest hem met mijn nagel bedienen, kon bijv niet alla ipad scrollen in nu.nl.
3 Het scherm ziet er plastic uit. Veel bubbels her er der. Niet zoals een ipad er uit ziet.
4 bij het ingeven van letters/text ( zoals ik nu doe), resulteerde het ingeven van een een j vaak tot een i. Spatie werd een n. Heel irritant!

Typ dit ook in in een ipad, maar dat werkt wel anders.
Maar ik ben ook geinteresseerd in de concurrentie! En 139 euro is voor veel mensen toch anders dan 499 voor een ipad.

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 22-12-2010 00:55:20 ]
Definitely not CIA
pi_90269193
› Het is wel touchscreen, het gaat dan echter niet om de 'capacitive'-vorm, maar de 'resistive'-vorm. Mijn vorige mobiele telefoon was bijvoorbeeld een Samsung SGH-i900 Omnia, ook met een resistive touchscreen. Deze werkt in tegenstelling tot capacitive touch niet op invloed van je vinger op het elektrostatische veld van het scherm, maar op uitgeoefende druk die gemeten wordt. Hier hangt het apparaat dan een positie aan vast die wordt doorgegeven en gebruikt wordt als navigatie.

› Omdat bij het uitoefenen van druk met een vinger, je vingertop een redelijk groot oppervlak kent, weet het apparaat niet goed waar je nu zit te drukken, vaak wordt er daarom gebruik gemaakt van een stylus: een plastic pennetje met een kleiner tipvlak. Vaak wil een nagel ook weleens helpen. Naast het feit dat resistive touch vrij onnauwkeurig is, wordt er fysiek ook veel verlangt van het scherm, waar deze soms niet op gebouwd is, hierdoor kunnen vervormingen en onnauwkeurigheden ontstaan waardoor het apparaat nog onnauwkeuriger wordt (bij mijn vorige telefoon het geval). Men kan het scherm dan uitrichten, maar dat heeft na verloop van tijd steeds minder effect.

› Erg belangrijk is het dus dat je een scherm hebt met capacitive touchscreen. Deze genereert een elektrostatisch veld rond het scherm die je eigenlijk al beïnvloed als je nog maar net boven het scherm zweeft. Hierdoor is het niet nodig hard te drukken en dus veel beter voor het 'overleven' van het scherm. Ook is deze manier veel accurater in het bepalen van je positie door er een lengte- en breedtewaarde = coördinaat aan te geven.

› Verder zijn alle goedkope tablets uit Azië natuurlijk massaproductieproducten en is er veel aandacht besteed aan een geinig en heel wat lijkend uiterlijk / plaatje / foto's op het internet dan aan de hardware en kwaliteit zelf. Aan de ene kant natuurlijk ook logisch, voor een dubbeltje kun je nu eenmaal niet eerste rang zitten. ;) Ik ben trouwens wel erg onder de indruk van Apple. Niet zozeer hun producten, maar de touchscreens en dan heb ik het eigenlijk voornamelijk over de iPhone (4) zijn ongeëvenaard ten tijden van uitbrengen. Resolutie en precisie zijn erg bewonderingswaardig. Verder ben ik weinig onder de indruk van de hardware en het strategische spelletje. Ik ben geen fan van het erg gesloten Mac OS en mogelijkheden qua hardware/uitbreiding. Zeker het ontbreken van een USB-poort en het altijd moeten gebruiken van iTunes staat me niet aan. Aan de andere kant is het natuurlijk een prima apparaat voor mensen bij wie het wel precies in het straatje past. Een Archos 101 past bijvoorbeeld dan weer meer in mijn straatje. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_90270761
Een hele mooie uitleg, thanx!
Wat ik in mijn handen gehad heb, kan ik alleen maar vergelijken met mijn eigen ipad. Want het werd ook gewoon een ipad-cloon genoemd. Die titel is het echt niet echt waar.

conclusie: mi niet te vergelijken. Zijn verschillende producten.
Wat ik me ook afvroeg is: is er een goede Appstore beschikbaar?
Definitely not CIA
pi_90276527
Goed, weer wat geleerd..

Ik wil denk ik een 10" iPad cloon met capacitive touchscreen, zonder 3G. Het liefst met Gingerbread 3.0. En het moet gewoon snel genoeg werken.

Bestaat dat al, of moet ik wachten? :+
pi_90276719
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 09:13 schreef Oksel het volgende:
Goed, weer wat geleerd..

Ik wil denk ik een 10" iPad cloon met capacitive touchscreen, zonder 3G. Het liefst met Gingerbread 3.0. En het moet gewoon snel genoeg werken.

Bestaat dat al, of moet ik wachten? :+
Voor eentje met gingerbread wel ja, simpelweg omdat dat nog niet uit is. Maar verder zou de Archos 101 toch wel veel van je wensen moeten kunnen vervullen dacht ik zo?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_90276759
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 09:23 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Voor eentje met gingerbread wel ja, simpelweg omdat dat nog niet uit is. Maar verder zou de Archos 101 toch wel veel van je wensen moeten kunnen vervullen dacht ik zo?
Had ik al 'goedkoop' genoemd? :P

Is de Archos 110 te updaten naar Ginerbread? In de toekomst?
pi_90276810
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 01:55 schreef capricia het volgende:
Een hele mooie uitleg, thanx!
Wat ik in mijn handen gehad heb, kan ik alleen maar vergelijken met mijn eigen ipad. Want het werd ook gewoon een ipad-cloon genoemd. Die titel is het echt niet echt waar.

conclusie: mi niet te vergelijken. Zijn verschillende producten.
Wat ik me ook afvroeg is: is er een goede Appstore beschikbaar?
You're welcome en 'klopt :Y ': het zijn twee werelden van verschil inderdaad. Het clone/kloon-gedeelte komt dus voornamelijk door de enigszins treffende gelijkenis in uiterlijk. Leg een iPad en een kloon naast elkaar en je vraagt je af waarom de een zoveel factoren duurder is, zodra je de apparaten aan zet en gaat gebruiken begrijp je het. :P

› Voor de iPhone, die op het mobiele iOS draait, zijn toevoegingen verkrijgbaar via de Apple App Store / iTunes. Google's Android maakt gebruik van de Android Market. Hier bestaan ook speciale indexing/highlightsites voor, zoals Appbrain en AndroLib. HTC mobile devices hebben toegang tot HTC Hub en Archos heeft bijvoorbeeld weer Appslib (voornamelijk omdat Android de Market niet aanbiedt voor alle tablets zónder 3G, lees daar hier een goed artikel over in het Engels).

› Momenteel zijn de meeste apps verkrijgbaar voor Apple's iOS platform (300.000+). Het meest booming echter is de jongere Android Market. AndroLib heeft nette statistieken opgemaakt en laat zien dat er inmiddels al 200.000 apps geïndexeerd zijn.



Het open karakter van het Android OS leent zich uitermate goed voor ontwikkelaars; en waar de App Store / iTunes zich alleen richt op iOS- en daarmee iPhone-gebruikers, is Android terug te vinden op menig toestel van verschillende fabrikanten (HTC, Motorola, Samsung, ...). De drempel voor de aanschaf van zo'n mobiele telefoon is vele malen lager dan die voor een iPhone, die laatste los kopen is tamelijk duur en wil je hem (zo goed als) gratis, dan betaal je daar uiteindelijk voor in een abonnement van vaak zo'n 40,- eur/mnd. Een Androidphone krijg je vaak al gratis bij een abonnement van 20,- eur/mnd en is los al te koop voor de helft waar je een iPhone voor hebt. Natuurlijk is dat het geld best waard hoor, de resolutie en schermkwaliteit, zoals ik eerder al aangaf is daarbij gewoon ongeëvenaard, maar het is toch ook weer in combinatie met Apple's eigenaardigheden. Waarom iTunes? Waarom zo'n strikt OS? Waarom geen standaard flash? Waarom geen geheugenslot, etc. ;) Maar dat is een kwestie van voorkeur en smaak.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_90277398
Oh ja, de reden waarom ik in de laatste alinea inhaak op mobiele telefoons, terwijl dit een thread is over tablets, is omdat het Android besturingssysteem eigenlijk toegespitst is op die markt. De apps die daar dus voor uitkomen zijn eigenlijk origineel alleen ontwikkeld voor het gebruik op deze mobile devices. Meteen ook de reden dat de Android Market geen (standaard (want het kan uiteindelijk wel)) ondersteuning biedt voor tablets (zonder 3G), zoals je eerder al kon lezen in dit artikel. Het zal echter een kwestie van tijd zijn voordat Google toegeeft aan de vraag...
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 09:24 schreef Oksel het volgende:

[..]

Had ik al 'goedkoop' genoemd? :P

Is de Archos 110 te updaten naar Ginerbread? In de toekomst?
Soms is 'goedkoop' uiteindelijk 'duurkoop' hè. ;) Sommige dingen moet je gewoon in investeren om het volle rendement eruit te halen. Zo vind ik het belangrijk om een goede muis te hebben, omdat je die dagelijks gebruikt en gewoon goed moet zijn en lang mee kunnen gaan. Zo vind ik het belangrijk om goede headphones te hebben. Geluidskwaliteit is vaak evenredig aan de prijs die je ervoor neerlegt.

Ik ben ook wel van de actieaanbiedingen bij de ALDI en ook accessoires en kleine elektronische dingetjes/gadgets uit Azië en zo, maar iets voordelig uit China versus iets waarvan je weet wat je ervan kunt verwachten, dan kies ik, louter omdat het nu om zoiets gaat als een tablet, voor merk en kwaliteit. Die beslissing ga je achteraf op dagelijkse basis waarderen, want het is gewoon fijn als dingen goed werken (daarom mijn instelling: laptop, muis, smartphone, headphones goed vergelijken en uiteindelijk voor de beste prijs/kwaliteit gaan). Daarbij; de Archos 101 is de duurste nog niet hè ;) , maar heeft volgens mij een behoorlijke bang-for-buck-gehalte. Ook heb ik expres gekozen voor de 8GB die al goedkoper is, de MicroSDHC-expansie is natuurlijk ideaal (voor die 49,99 haal je meer dan die extra 8GB van de 16GB in huis) en je kunt er een volwaardig USB-apparaat (mijn Samsung 640 GB HDD bijvoorbeeld) op aansluiten.

Maar nogmaals, dat is mijn persoonlijke instelling. :P

En 'ja' by the way. De Archos heeft het systeem 'vrijgegeven' en betekent dat je ermee kunt doen en laten wat je wilt. Waarschijnlijk zullen ze van huis uit updates meegeven (t/m en + 3.0) maar anders kun je er altijd een ROM o.i.d. overheen gooien.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_90277481
Ik wil er PDF's op laten zien bij klanten, een filmpje en eventueel een presentatie.. :)

Maar bedankt voor je uitleg..:) Ik ga eens kijken.
pi_90277819
Een aardige hulp was trouwens de poll op: mytablet. Door de onverwachte steun voor de Archos 101, die daarmee net de Samsung Galaxy Tab achter zich laat en ik eigenlijk alleen kende van portable mediaplayers, ben ik eens het een en ander gaan onderzoeken en vergelijken.

Ik zag toen bij de lokale ToysRus hier in de folder dat ze ook een tablet aanbieden, eentje voor 179,- , een Odys Genesis met ARM9 dual core processor (volgens de aankondigende berichten zou 'ie deze maand zijn uitgekomen en 280,- euro moeten doen). Maar ja, dat scherm hè... 8,4", 800 x 600 en resistive touch hè.

Zelf was ik namelijk net opzoek naar iets handzaams met een hoog productiviteits- en entertainmentgehalte. Ik werk veel met .pdf'jes et cetera en vind het belangrijk ermee op wifi te kunnen om te surfen en e-mail te lezen, zonder de nadelen die een laptop met zich meebrengt. Een eReader of eBook keek ik eerst naar, maar mwoa, de kijkhoek is natuurlijk super (mits e-ink), maar dan heb je geen backlight en moet je een lampje meenemen om je schermpje af te lezen. :s) Dan heb je van die goedkope dinkies met multimediafeatures zoals hier en hier te vinden zijn. Maar dat zijn dus apparaten zonder touchscreen. Een tablet met capacitive touch, geschikt om mee te werken, maar ook om mee te ontspannen, dat is geloof ik ideaal. :D

[ Bericht 7% gewijzigd door shiz op 22-12-2010 10:32:53 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_90278548
En als die dan ook nog eens goedkoop zou zijn..? :)

Ik denk dat we nog even een half jaartje moeten wachten.
pi_90278846
Was alles maar goedkoop. ;) Technologie is natuurlijk voortdurend in ontwikkeling en leeft. Een half jaar geleden had je ook kunnen zeggen 'ik wacht nog een half jaar, ik denk dat de prijzen dan gunstiger zijn en de technologie verder is', maar ja, dat zeg je nu voor over een half jaar ook. Het gaat om je behoefte te vervullen. In mei had ik een laptop nodig (tenminste, dat vond ik :P ), dat is een F11 geworden, ik had ook kunnen wachten, inmiddels zijn de F12 en F13 alweer uit. Na twee jaar kon mijn mobiele telefoon ook niet meer mee en overal zijn natuurlijk lekkermakertjes, maar wachten doe ik niet als er al iets op de markt is dat mijn wensen prima vervult.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_90279416
Tablets zijn nu nog ERG jong.
  woensdag 22 december 2010 @ 19:16:48 #50
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_90301512
Weet iemand waar ik nog een Archos 101 kan halen? Of waar ze op voorraad zijn?
pi_90302235
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:16 schreef mr-green het volgende:
Weet iemand waar ik nog een Archos 101 kan halen? Of waar ze op voorraad zijn?
Gewoon even bij Pricewatch kijken. :) Zo te zien bieden eReaderstore en PDAshop een 24hrs levering (beide vallen onder het coolblue-franchise). Hum, wacht, dat klopt niet met de indicatie op die respectievelijke sites. :o Sowieso was 'ie hier in Oostenrijk ook moeilijk leverbaar en heb 'em dus in Duitsland besteld bij Comtech. Zie voor verdere mogelijkheden: http://geizhals.at/eu/a582602.html .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 22 december 2010 @ 19:50:22 #52
327191 RobertNL
For your gear.
pi_90303189
Zag gisteren toen ik wat bestelde bij Viking direct dat hij daar op beperkt leverbaar stond, weet niet hoe snel die hem dan verzenden :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_90303585
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:50 schreef RobertNL het volgende:
Zag gisteren toen ik wat bestelde bij Viking direct dat hij daar op beperkt leverbaar stond, weet niet hoe snel die hem dan verzenden :)
Goeie prijs ook wel. Of is dat zonder btw aangezien die site voor bedrijven is bedoeld?
Houdt er rekening mee dat bedrijven 'in bestelling' of 'bij de leverancier op voorraad' wonderbaarlijkerwijze interpreteren en er termen als 'beperkt leverbaar' tegenaan gooien. :P

Kan i.i.g. zeker geen kwaad even te informeren in de vorm van een belletje of mailtje die kant op. :Y

Ach so... dat is in ieder geval duidelijk:
quote:
3. Prijzen en betalingen
3.1 Tenzij uitdrukkelijk anders bepaald, zijn de in onder meer catalogus, prijslijsten en advertenties vermelde prijzen van Viking franco geleverd in Nederland en exclusief BTW. Voor verkopen en leveranties beneden een in de catalogus vermelde totaalwaarde (excl. BTW) van een bestelling geldt een toeslag ter hoogte van een in de catalogus vermeld bedrag (excl. BTW), voor verzend- en administratiekosten.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 22 december 2010 @ 20:24:46 #54
327191 RobertNL
For your gear.
pi_90305323
Dit stond gisteren ook op de site voor particulieren hij was 299 euro, maar ik zie dat hij op de particuliere versie nu op uitverkocht staat ;)

Edit: op de zakelijke site staat nog steeds beperkt beschikbaar, deze komt met btw nog uit op 299 dus niet veel duurder als de rest.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_90306305
;) Inderdaad. En zelfs dan... wanneer je hem probeert te bestellen krijg je:

Ik verwacht 'em trouwens morgen of overmorgen binnen te hebben. :)
Heb alvast maar via eBay uit Azië een anti-glare screenprotector besteld (op maat voor de 101).
Wil ook nog een sleeve, maar die koop ik wel gewoon hier denk ik (10" netbookding of zo).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_90308581
Ik kwam net deze site tegen: http://apadchart.chislonchow.com/

Het is een heel handig overzicht van bijna alle Android tablets die er zijn. De site is gemaakt als webshop maar dat is het niet. Je kan de tablets filteren op bijvoorbeeld merk, android versie, prijs enz.
  woensdag 22 december 2010 @ 21:11:29 #57
327191 RobertNL
For your gear.
pi_90308619
Is een 10'' netbook tas/sleeve niet te ruim voor de tablets ivm de verschillen in dikte, en waren er waar je die 10.1'' screen protector weg had ok 10.2'' screen protectors ?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_90310769
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 21:11 schreef RobertNL het volgende:
Is een 10'' netbook tas/sleeve niet te ruim voor de tablets ivm de verschillen in dikte, en waren er waar je die 10.1'' screen protector weg had ok 10.2'' screen protectors ?
Gewoon even zoeken op eBay, dan vind je er vast ook eentje voor een 10.2". ;)

Wat betreft de sleeves, dat zijn meestal softshell-dingetjes van neopreen, de dikte maakt niet zoveel uit, zolang de tablet zich genoeg uitstrekt in de hoekjes. Ook niet zo gek dus dat ze standaard netbooksleeves verkopen als 'Archos 101 sleeves'. In feite zijn deze dus identiek en wil dat best, maar label het 'Archos 101' en zet er een hoger prijskaartje bij en het is big business. Ik ben nu dus gewoon aan het kijken voor een netbooksleeve... kijk gerust mee :) :

Sleeve 'speciaal' voor de Archos 101 - $16 (incl. shipment)
Zelfde sleeve, maar dan opeens voor een netbook en maar $3 (incl. shipment)
Breathing sleeve voor nog geen $5 (incl. shipment)
Ziet er wel aardig uit - $8 (incl. shipment)
Sleeves met keuze uit vele prints (leuk!) - $11 (incl. shipment)
Carry case bag - $15 (incl. shipment)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 22 december 2010 @ 23:00:51 #59
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_90315935
Bedankt voor de snelle reacties :) Ik wacht denk ik tot ze op voorraad zijn bij een NL shop via http://tweakers.net/price(...)internet-tablet.html

Zal een eens wat rond gaan mailen.
pi_90338833
De Advent Vega (http://apadchart.chislonc(...)s-1/advent-vega.html) ziet er ook wle interessant uit. Erg krachtig, maar ben op zoek naar het addertje onder het gras. Gezien de specs is de prijs erg laag. Zie ik iets over het hoofd?
pi_90339876
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 13:23 schreef Niesl het volgende:
De Advent Vega (http://apadchart.chislonc(...)s-1/advent-vega.html) ziet er ook wle interessant uit. Erg krachtig, maar ben op zoek naar het addertje onder het gras. Gezien de specs is de prijs erg laag. Zie ik iets over het hoofd?
Lijkt verdacht veel op de Point of View tablet.
Mij iets te 'lomp'. :@
Houd er rekening mee dat prijzen in $ vaak meteen dezelfde getallen hebben als de prijs in ¤ .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_90342179
Ik wil deze binnenkort bestellen. Een 1,2 Ghz processor, wat sneller is dan bijvoorbeeld de Ipad. Hierdoor ook geschikt voor Android 2.3 en zeer waarschijnlijk 3.0. Let op, veel van de tablets die hier worden genoemd hebben een langzamere processor die wellicht op 1 ghz draait, maar minder snel is. Deze heeft de nieuwe Samsung PV210 chip.

Merimobiles heeft binnenkort een dag met 20% korting op alles. Inclusief verzending gaat hij dan op zo'n 155 euro komen, spotgoedkoop natuurlijk. Onduidelijk is nog wanneer die actie plaats zal vinden, maar dan ga ik bestellen. Er is echter 1 nadeel: omdat hij zo nieuw is, is er nog geen custom firmware. Dus (nog) geen Android market, om maar een voorbeeld te benoemen. Ik heb er echter wel vertrouwen in dat dat er wel gaat komen. Verdere nadelen: 8" ipv 10" (betaalbare 10" met deze chip is er nog niet) en resistief scherm. Recensies online zijn echter wel goed, het zit schijnbaar tegen capacitief aan.
  donderdag 23 december 2010 @ 20:17:28 #63
327191 RobertNL
For your gear.
pi_90357934
Net mijn tablet binnen gekregen (Zt-180) post zo even wat foto's ^^
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_90358173
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:17 schreef RobertNL het volgende:
Net mijn tablet binnen gekregen (Zt-180) post zo even wat foto's ^^
:D Nice. Hier maar ff gemaild naar DHL waarom er nog geen statusupdate is!
Maar alvast de unboxsfeer van een medeuser's tablet meekrijgen is natuurlijk ook leuk. :)
Ben benieuwd naar wat je ervan vindt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 23 december 2010 @ 20:36:33 #65
327191 RobertNL
For your gear.
pi_90358924
Heb geen foto's van de verpakking gemaakt, maar hij zat goed ingepakt in een blauwe zak (bic) met om de doos piepschuim en 3 lagen bubbeltjes plastic.
Er zaten ook 2 stickers op met Fragiel tot zover dat wat helpt :P

Het doosje:








Let op de tijden rechts boven en midden op het scherm :)


[/url]

Zoals je ziet een amerikaanse stekker, helaas is het verloop stukje wat 5 december al verzonden is nog niet binnen dus kan ik hem nog niet opladen, battery staat nu op minder dan 15% :/
dus morgen maar een stekkertje kopen als hij niet bij de post zit :)

uitgebreide review volgt wanneer ik hem wat beter heb kunnen testen.

eerste bevindingen:

- scherm werkt beter als gedacht, dacht aan iets van een LG cookie toutch screen maar hij werkt naar mijn idee veel beter als dat :)

- taskkiller standaard geinstaleerd, met widget kan je makkelijk geheugen vrijhouden. +-100 ram vrij als ik niks open heb staan.

- meest recente filmware geinstalleerd 10300 (deze heeft een werkende android market)

Verder nog weinig kunnen testen.

[ Bericht 18% gewijzigd door RobertNL op 23-12-2010 20:50:08 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_90359480
Schön! Zo te zien wel een beetje een fingerprintmagnet, maar goed, dat zijn ze allemaal. ;)
Merkwaardig dat die klokjes verschillend lopen, je zou denken dat ze hun info uit dezelfde bron onttrekken. :P Ziet er verder erg fraai uit! Zijn er nog speciale dingen voorgeïnstalleerd of is het echt een standaard Android OS? De laderkabel, zat daar een EU-plug bij? :)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 23 december 2010 @ 20:51:06 #67
327191 RobertNL
For your gear.
pi_90359705
zie updates 1e post :)

Zag gisteren op het slatedroid forum dat er tests zijn voor Froyo (2.2), deze is de 20e vrij gegeven en wordt nu verder klaar gemaakt :)
Er wordt daar gezegd dat ondanks de bugs die er nog in zitten hij sneller is/lijkt dan de 2.1 *O*
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_90360909
Een verloopstekker kun je voor nog geen tientje bij de Blokker/Action/Kruidvat kopen, en iets duurder bij de ANWB of andere gespecialiseerde vakantiewinkels (Bever, kampeerwinkels).

Maar volgens mij is het grootste punt dat Amerika geen 230 Volt heeft maar slechts 110-120. Als je dus een Amerikaans apparaat met een verloopstekker aan het NL stroomnet hangt, loop je de kans dat er rook uit gaat komen... Vergelijkbaar met als je een in Nederland gekocht apparaat op krachtstroom hangt.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 23 december 2010 @ 21:15:18 #69
327191 RobertNL
For your gear.
pi_90361179
Input: 100-240V 50/60HZ 1A
Moet geen probleem wezen lijkt me :)
Dus morgen even langs de blokker voor een verloop stukje als de post deze morgen niet in de bus stopt
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_90366714
Ik ben toch even benieuwd naar jullie idee over het volgende:
Ik persoonlijk snap niet waarom een 10 inch tablet zo prettig is. Ik zelf zou hooguit 7 inch nemen, simpelweg omdat dit makkelijk mee te nemen is. Je stopt 'm zo in je jaszak. Dat kan met een 10 inch niet. Als je 'm dan mee wil nemen - en mij lijkt dat je dat toch wel vaker wil doen met een portabel apparaat.. - dan moet je dus alsnog een rugzak of tas of whatever bij je hebben. Als je dat dan bij je hebt, kun je daar eigenlijk net zo goed een laptop in stoppen. Ik zie dus weinig voordeel aan een 10 incher, maar misschien mis ik iets.. Ik vind overigens de accuduur van bijna alle tablets dramatisch. 3-5 uur... wtf.. Ik vind het al belachelijk dat de gemiddelde smartphone met een beetje geluk 2 dagen mee gaat, maar wanneer een tablet onder gaat doen voor de accuduur van een laptop dan heeft zo'n ding al helemaal geen toegevoegde waarde meer behalve het gadgetgehalte. Maar nogmaals, misschien mis ik iets. Enlighten me :)
pi_90368889
Ok. Hi. I'm your spiritualdigital guide. Let me enlighten you...

› Ik heb een smartphone. Een smartphone is leuk, het is mobiel, het houdt je up-to-date en in de loop d.m.v. kalender- contact- en emailsynchronisatie, maar je kunt er ook muziek mee luisteren of gebruiken om een simpel spelletje te spelen om tijd te doden. Een smartphone is niet ontworpen om productief te zijn, daar is het scherm te klein voor en de invoer- en processingmogelijkheden te benauwend. Documenten, bijvoorbeeld een .pdf lezen is erg omslachtig, je kunt een voor .pdf ontworpen pagina niet in z'n geheel lezen op een smartphone. Bereikbaarheid houdt op zodra de accu op is, dus zorg je dat je zoveel mogelijk gebruikt maakt van andere wegen.

› Ik heb een laptop. Een laptop is leuk, semi-mobiel, het houdt je up-to-date, is geschikt voor uitgebreide entertainmentdoeleinden zoals films kijken en games spelen. Een laptop is ontworpen om productief te zijn. Helaas kent dit ook nadelen, want om dat alles te bewerkstelligen is de voorwaarde dat de laptop ruimte in beslag neemt en niet geheel onbelangrijk, ook nogal wat gewicht in de strijd gooit. De accuduur is misschien nog het grootste nadeel. Je bent eigenlijk afhankelijk van een stroombron en adapter (vandaar i.c.m. gewicht en ruimte inname maar 'semi-mobiel' te noemen).

› Een tablet is leuk, portable, houdt je up-to-date en is geschikt voor entertainmentdoeleinden zonder afbreuk te doen aan productiviteit. Er zijn genoeg situaties te bedenken waar je een laptop zou willen gebruiken omdat een smartphone niet toereikend is, maar de accuduur/afhankelijkheid van stroom of het gewicht/ruimte dit niet wenselijk maakt. Een groot scherm zorgt ervoor dat je een .pdf-bestand in 1:1 verhouding kunt weergeven op je scherm en prima kunt aflezen en films uitstekend tot hun recht komen. Het toetsenbord op een scherm wordt met elke inch groter gebruiksvriendelijker en leent zich dus perfect voor browsen, e-mailen en tekstbewerking. De accu gaat lang genoeg mee om niet te hoeven opladen gedurende het dagdeel dat je er gebruik van zou willen maken (zeg: zo nu en dan tussen 9 en 5). Kortom: een groter beeldscherm biedt meer ruimte voor productiviteit en films (zeker i.c.m. met een kickstand zoals bij de Archos 101) en genoeg ruimte voor detail en impressie (je hoeft er niet met je neus bovenop te zitten omdat het scherm zo klein is en anders de 'beleving' niet meekrijgt).

› Ik zie mezelf nog geen 7" tablet meenemen in m'n jas. Een smartphone kun je makkelijk op zak hebben en laptop heb je een rugtas voor nodig. Een tablet past erg mooi in een rugtas of aktetas/schouder tas zonder al te veel ruimte in te nemen of zwaar te zijn. Daar ik vrijwel altijd reis met documenten, mappen etc, is dit toch een noodzakelijk kwaad, maar voorheen zou ik dan een laptop moeten meenemen, daar mijn smartphone niet echt toelaat productief te zijn. Het nadeel is dan dat ik plaats moet vrijmaken op een bureau o.i.d. en toegang moet hebben tot een stroombron, daar mijn accu het niet langer uit zal houden dan 2h30m. Een 10" tablet is de perfecte synergie die de werelden van mobiliteit en productiviteit samen doet laten komen.

Maar ik kan er niet vaak genoeg op hameren, :P , iedereen heeft een andere situatie, smaak en voorkeur. De ene gaat graag op wintersport, de ander wil liever ergens op een strand gedropt worden. De ene zweert bij vulpennen, de ander weet niet anders dan het gebruik van balpennen. De een drinkt 's ochtends koffie, de ander drinkt thee... Er is vaak geen universele optie en richtlijn. Elke individuele situatie vraagt nu eenmaal om een individuele invulling. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_90369789
Ik kan me niet zo goed voorstellen hoe je productief zou moeten zijn op een tablet :)
Wat betreft de accu.. ik heb een laptop die in energiebesparende modus 10 uur mee gaat.. en dan kun je er prima op werken, wifi aan etc. Die 10 uur zou ik al een stuk aanvaardbaarder vinden voor een tablet, al vind ik dat nog minimaal. Ik wil mijn tablet bijvoorbeeld gebruiken om onderweg muziek te luisteren, af en toe op een loos moment een aflevering van een serie te checken, of een of ander ander interessant videobestand. Verder wil ik met mijn studie bezig zijn door ereaders te lezen, bijvoorbeeld.. Dat alles valt eigenlijk niet te doen met een accuduur van een uur of 3, denk ik.

Maar het zal inderdaad ook gewoon persoonlijke afstemming zijn. Ik zelf heb geen rugzak of tas nodig wanneer ik naar de uni ga, als ik mijn laptop in principe in zakformaat mee zou kunnen nemen.
pi_90370194
Als ik goed geld ga verdienen wil ik de beste Android tablet die er is, zolang het maar geen Galaxy is. Die vallen bij mij meteen kapot.

Verdien ik niet genoeg geld koop ik de goedkoopste die ik kan vinden.. :P
  donderdag 23 december 2010 @ 23:53:56 #74
329508 larsss101
Introduce a little anarchy.
pi_90370472
wacht anders gewoon even op de htc en nog meer samsung tablets in 2011
  vrijdag 24 december 2010 @ 01:06:21 #75
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90374467
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 23:43 schreef Gestiech het volgende:
Ik kan me niet zo goed voorstellen hoe je productief zou moeten zijn op een tablet :)
Wat betreft de accu.. ik heb een laptop die in energiebesparende modus 10 uur mee gaat.. en dan kun je er prima op werken, wifi aan etc. Die 10 uur zou ik al een stuk aanvaardbaarder vinden voor een tablet, al vind ik dat nog minimaal. Ik wil mijn tablet bijvoorbeeld gebruiken om onderweg muziek te luisteren, af en toe op een loos moment een aflevering van een serie te checken, of een of ander ander interessant videobestand. Verder wil ik met mijn studie bezig zijn door ereaders te lezen, bijvoorbeeld.. Dat alles valt eigenlijk niet te doen met een accuduur van een uur of 3, denk ik.

Maar het zal inderdaad ook gewoon persoonlijke afstemming zijn. Ik zelf heb geen rugzak of tas nodig wanneer ik naar de uni ga, als ik mijn laptop in principe in zakformaat mee zou kunnen nemen.
Mja, mijn laptop is een Sony VAIO F11Z1E/BI, dat is een i7 quadcore processor met een nVidia 1GB videokaart, 8GB RAM geheugen op een 1333Mhz bus, uitgerust met een Blurayspeler en 16,4" 1080p mat scherm... en uh je voelt 'em al aankomen... die tien uur? Dat wordt 'em dus niet. 8)7 Je mist trouwens het feit dat een laptop in het algemeen niet over touchscreen beschikt, iets waar je als gebruiker misschien veel waarde aan zou kunnen hechten qua gebruikersgemak en interactie. Ik heb dus uiteindelijk niet alleen een plaatsinnemende en zware laptop mee, die als 'ie aanstaat ook nog best warmte en geluid wil produceren, maar ook altijd een laderkabel. Wil ik in de trein van Schiphol - Assen (of andersom) een film kijken, dan is dat 1: kut, omdat je er vaak niet echt lekker de ruimte voor hebt, en 2: de accu het misschien niet uithoudt, misschien wel 1 film kan kijken maar daarna dus eigenlijk weinig meer kan doen.

Ik heb er een netbookje bij gehad. Een Acer Aspire One, maar daar kon vanwege de 8GB SSD niet echt fijn Windows op (oplossing: Ubuntu Netbook remix, Linpus of Meego). Rekenkracht was eigenlijk niet fijn genoeg voor allerhande bewerkingen en het afspelen HQ video of spelen van games. Entertainment en productiviteitsmatig dus teleurstellend en zo veel langer ging de accu nu ook weer niet mee. Ik had ook een liveboot voor Android erop. En dat laatste werkte eigenlijk prima, maar zou veel logischer zijn en fijner werken met touchscreen, bovendien kun je een tablet een kwartslag kantelen en lees je een .pdf als een bladzijde in een boek weg. Ik moet erg vaak gebruikmaken van manuals, handboeken dus, en kaartmateriaal. Dat is eigenlijk de voornaamste functie dat het ding moet hebben: opgeslagen informatie weergeven. Dat moet gewoon duidelijk leesbaar zijn en de interactie met touchscreen maakt de boel af. _O_ Het digitaal opzoeken van bepaalde dingen gaat vaak ook veel sneller dan handmatig in boekwerken. Bovendien hoef ik dus geen zware handboeken meer mee te sjouwen, want die staan dan dus op m'n tablet en zoals ik al zei is het geen probleem om iets mee te nemen, zolang het maar niet te zwaar is en veel ruimte inneemt en zeker een paar uur op de accu mee kan gaan (ik zal er niet constant gebruik van maken, maar af en toe naar grijpen indien nodig), daar ik dan toch altijd overige documenten en mappen in een 'messengerbag' zal meenemen. Als ik een rondje ga winkelen, een avondje ga stappen of een keer uit eten ga dan heb ik genoeg aan m'n smartphone.

Wanneer heb ik dan eigenlijk een tablet nodig? Tijdens het reizen en op het werk. En wat heb ik toch altijd bij als ik reis/wat langer onderweg ben of werk? Juist ja, een tas met misschien wat eten en drinken, een pakje zakdoekjes, wat mapjes en documenten, misschien een krantje, wat pennen (voor de sudoku's in dat krantje :P ), een rekenmachine, een zonnebrillenkoker met zonnebril, headphones, een externe hardeschijf, et cetera. Zolang ik geen verplichtingen heb, kan ik me prima vermaken met een van de vele functies van de tablet. Angrybirds spelen of een aflevering van een Chuck kijken en is het tijd om serieus te doen... dan heb ik alle digitale documenten en boekwerken in handzaam en leesbaar formaat binnen handbereik.

Conclusie: ik heb een smartphone die ik altijd bij me heb, op dagelijkse basis heb ik echter behoefte aan datadrager met een groot genoeg display om op een duidelijke manier informatie aan me weer te geven, maar die me ook kan voorzien qua entertainment en dit beide intuïtief laat doen (touchscreen). Een laptop is handig, maar ik wil geen ruimte moeten afstaan of dermate gelimiteerd worden door de accuduur dat ik een externe stroombron nodig heb tijdens het gebruik ervan. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 24 december 2010 @ 10:22:22 #76
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_90383185
quote:
De demo is toch te summier om overtuigend te zijn. Ik wil ook apps zien die gewoon volledig scherm zijn en vooral hoe snel de tablet reageert als je van portrait naar landscape en weer terug beweegt.

Mijn 63 euro ding ligt grotendeels ongebruikt hier, het drukgevoelige scherm is me toch te slecht in vergelijking tot het capacitieve scherm dat ik op mijn Hero gewend ben. Daarbij is de batterijduur behoorlijk slecht en de wifi valt me wat tegen, ik heb in mijn slaapkamer al nauwelijks signaal.
Life is what you make it.
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:33:44 #77
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90385406
101224_195885_archos_101_7.png *O* Yay!

Nou, hij is dan eindelijk binnen hoor, al gelooft de DHL track 'n trace nog altijd dat de laatst bekende positie in Duitsland is geweest. :P Zat netjes in een doos met veel luchtkussentjes, factuur en zelfs een zakje gummybears (snoepjes dus)! :Y) Heeft het gisteren toch nog effect gehad een kaarsje aan te steken en een wens te doen. Hier een paar foto's:

101224_195885_archos_101_1.png 101224_195885_archos_101_2.png

101224_195885_archos_101_3.png 101224_195885_archos_101_4.png

101224_195885_archos_101_5.png 101224_195885_archos_101_6.png

› In de verpakking vindt men (naast de tablet) een stroomadapter met 3 verschillende opzetstukken voor de verschillende regionale aansluitingen en een miniUSB -> USB verloopsnoertje. Dat is het eigenlijk wat de accessoires betreft. In de documentatie zit een bon voor 35 gratis mp3s en een gratis audiobook van emusic.com. Een kaartje waarop staat dat de gehele handleiding is terug te vinden op het apparaat zelf. Garantie-informatie. Een boekje 'Legal and safety notices' en uiteraard de gebruikershandleiding in papierbooklet.

› De Archos 101 internet tablet beschikt over een 10,1" scherm met een resolutie van 1024x600 en een ingebouwde VGA-camera. Van deze laatste hoef je niet veel te verwachten, maar mocht je een keer willen videochatten, dan is het daar prima voor, ga 'em echter niet gebruiken om vakantiekiekjes mee te schieten. ;) Het scherm zelf is erg responsief en nauwkeurig en na er een beetje mee gespeeld te hebben valt me eigenlijk op dat ik met moeite vingerafdrukken kan zien (recht ervoor of onder een hoek zie je er niks van, kijk je recht van de zij- of bovenkant, dan wel). De bediening en poorten van de 101 zitten allen links van het scherm. Van boven naar onder: volumerocker, aan/uit-knop, headphonejack (3.5mm), full-sized USB-poort, miniUSB-poort, miniHDMI-poort en een ac-adapter-input. Een ingebouwde microfoon bevindt zich ter hoogte van deze laatste input en aan de linkervoorkant van het scherm. Twee ingebouwde speakers bevinden zich aan de achterkant van het apparaat. Ze produceren een vol en helder geluid, waar ik echt positief door verrast ben. _O_ Verder rest me het eigenlijk alleen nog over de kickstand te hebben, je merkt meteen al dat je niet meer zonder kunt. Je kunt de tablet onder de meest perfecte hoek instellen, erg fijn als je een film wilt kijken, of natuurlijk naar muziek wilt luisteren, de speakers zitten aan de achterkant, dus normaal neerleggen is niet erg handig en wil je natuurlijk vermijden het scherm face-down te leggen. Ook ideaal om met twee handen te typen moet ik zeggen. Verder beschikt de 101 intern over de connectiemogelijkheden: WiFi (802.11 b/g/n) en Bluetooth 2.1 EDR. Al met al voelt de tablet zeer solide en welgebouwd aan, rond het scherm een gestaalborstelde metalen lijst, hetzelfde voor de twee metalen panels op de achterkant. De rest is van een lichtgespikkeld zwart plastic, maar niet zo pianolak glossy. Het scherm is dat overigens wel, glossy bedoel ik dan. Vrij reflectief, maar ik heb inmiddels al een anti-glare screen protector besteld omdat ik daar al van uitging. Tablet voelt met nog geen 500 gram niet zwaar aan, maar ook niet te licht om als speelgoed aan te voelen. En de 12mm is natuurlijk een droom, het deksel met beeldscherm van mijn laptop is nog even dik!

› Tijdens de initiële opstart is het natuurlijk de bedoeling om het nodige in te stellen, ook wordt gevraagd of je een aantal applicaties wilt installeren. Ga je daarmee akkoord dan krijg je 12 apps: Aldiko, AppsLib, CineShowTime, eBuddy, fring, HUBkap, Touiteur, Quickpedia, Raging Thunder Lite, ColorNote, World Newspapers en Deezer.

› Ik heb een meegeïnstalleerd filmpje gekeken, zoals te zien is op de laatste foto. Erg fijne kleuren en het beeld is vloeiend zonder blokkerig te worden of te haperen. Daarnaast is het een genot om op zo'n breed scherm een film te kijken, door het gebrek aan (al te veel) zwarte balken boven en onder (ik denk dat je in origineel formaat boven en onder 10px zwartbalk hebt, nauwelijks merkbaar dus, maar je kunt eventueel de 'maximized view' gebruiken om de volle schermbreedte te gebruiken). Verder gaat het browsen over het internet lekker rap, maar dat zal eerder afhangen van je verbinding dan het apparaat. Touchscreen levert toch net even een andere gebruikservaring, i.p.v. met de muisklikken, hetgeen dat je wilt aanklikken gewoon aanraken, erg fijn. Pinch-to-zoom natuurlijk, de letters zijn erg goed leesbaar. Ook prettig lezen doen de eBooks van Aldiko. Waarschijnlijk wil je wel het helderheid van het scherm wat omlaag doen. In landscapemode vallen er rechts de laatste tekens van een zin weg. Er zijn geen android-hardware-knoppen om te navigeren tussen 'home', 'terug', 'instellingen' en 'zoeken', dus die worden virtueel aan de rechterkant weergegeven. Blader je om naar de volgende pagina begint het daar met de missende tekens waar het navigatiepanel die overlapte op de vorige bladzijde. Heel handig vind ik dat niet. Gelukkig ziet alles er perfect uit in portraitmode, waarbij het navigatiepanel aan de onderkant van de bladzijde niets in de weg zit. De overgangen verlopen erg soepel en snel.

Mja, dat is wel genoeg voor nu, niet? Ik ben gevraagd de firmware up te daten, dus leg 'em even aan het stroom en zal die doorvoeren. Ik ben erg blij! En dat zoeven voor kerst! ~:)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:38:06 #78
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_90385546
Ik ben geen Androidfan, heb een iPad, maar ben geïnteresseerd in de discussie en moest even uit de lurk komen om dit te doen: _O_ .

Voor shiznuts dus. Wat een geweldige, uitgebreide, vriendelijke en ook voor een leek begrijpbare inhoudelijke posts zet jij hier neer! Hulde in veelvoud.

Ga ik nu je review lezen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:47:21 #79
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90385902
Thanks! :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:10:35 #80
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_90386692
Ziet er wel leuk uit. Maar ik ben nog niet echt overtuigd van Android :@
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:46:31 #81
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90387974
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:10 schreef Juicyhil het volgende:
Ziet er wel leuk uit. Maar ik ben nog niet echt overtuigd van Android :@
Nadelen t.o.v. iPad
- uh.. eh.. het is niet van Apple en dus in de ogen van velen niet 'trendy'/'stylish' genoeg?
- Apple heeft de iPad uitgerust met een 9.7-inch LED-backlit scherm met IPS technology, 1024x768-pixel resolutie met 132 pixels per inch (ppi) in tegenstelling tot het 10,1" scherm met een resolutie van 1024x600 TFT LCD van de 101. Maar ik heb al vaak aangegeven dat ik onder de indruk ben van Apple's schermen, voornamelijk die van de iPhone 4.
- iPad heeft een Digital compass en een Ambient light sensor

Voordelen t.o.v. iPad
- Echt widescreen (iPad is in vergelijking maar vierkant)
- Open systeem met genoeg apps (200.000+) en booming market i.t.t. gesloten iOS (300.000+)
- Meerdere bureaubladen (vanaf 2.2) met widgets
- Stereo audio i.t.t. Mono audio
- Uitwisselbaar microSD(HC)-kaart geheugen
- USB (+miniUSB) en HDMI-aansluiting
- VGA weliswaar, maar het is en blijft een camera meer dan de iPad heeft
- Leg-/kickstand
- Gewicht en dikte. Zo'n 200gr lichter en 1.2mm dunner
- Prijs. Is ongeveer de helft goedkoper

Een beetje Apple's met Archosperen vergelijken natuurlijk. :9 Zijn twee hele verschillende apparaten voor eigenlijk twee hele verschillende doelgroepen. Bij mij sluit de Archos gewoon erg goed aan. En zeker nu ik een HTC (Desire Z) heb met Android en daar best onder de indruk van ben, verwacht ik eigenlijk ook veel plezier met de Archos 101 i.c.m. Android. :D De Android Market is booming, eerst wilde ik een iPhone, want dan kon je een virtueel bierglas leegdrinken en met een Zippo-aansteker spelen, het vlammetje uitblazen en zo. Maar precies datzelfde heb je op Android beschikbaar! Angrybirds, flight control, verzin het en je hebt het ook voor Android! Het is verder geen geheim dat Apple graag moeilijk doet met hun producten en graag de touwtjes in handen heeft (iTunes/Jailbreaking verhaal). Dit is wat er op de Archos te lezen valt...
quote:
Possibilities beyond Android with the Dual OS
Just like a PC, the ARCHOS 101 internet tablet can be freely programmed in alternative ways. This gives developers programming options in addition to the applications that can be created for the Android platform. To have total control of your Internet Tablet, ARCHOS has opened up this device, thus allowing creative minds to program their own tablet, or create what could be the tablet of the future.

ARCHOS has decided to « open » its ARCHOS 101 internet tablet by proposing to install and replace the system running Android originally installed on the machine.

Developers and programmers can choose for the operating system running under Linux distribution Ångström.

Developers can install this OS on an ARCHOS 101 internet tablet and join the Linux community which is developing a new interface, new icons, drivers, programs ... dedicated to this platform.

Skilled developers and programmers can now choose to switch over to a true standard Linux environment as offered by the Ångström Linux distribution. Developers can put this on their ARCHOS 101 internet tablet devices and join other enthusiasts who are experimenting with various ideas and interfaces based on the Linux operating system. Learn more
Ik kan er dus alle kanten mee op. Nu jij weer met je iOS... :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:25:47 #82
104871 remlof
Europees federalist
pi_90392205
Volgens de Dixons folder hebben ze bijna de hele collectie Archos tablets in de winkel liggen, ik ga zo effe kijken :9
pi_90393593
Wow, voor maar 300 euro. :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_90393646
Ik vind de Archos er alleen niet zo sexy uitzien.
  vrijdag 24 december 2010 @ 15:00:39 #85
104871 remlof
Europees federalist
pi_90393747
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:58 schreef Oksel het volgende:
Ik vind de Archos er alleen niet zo sexy uitzien.
Ow dat vind ik juist wel:



Maar moet 'm eerst eens in m'n handen hebben natuurlijk.
pi_90395389
Ze hebben de Archos ook al bij de Media Markt volgens mijn neefje. Heb hem zelf ook al in mijn handen gehad en werkt perfect. Enigste wat ik niet handig vind werken is dat hij niet goed reageert wanneer je het scherm in je handen draait.
  vrijdag 24 december 2010 @ 16:05:45 #87
104871 remlof
Europees federalist
pi_90396220
Net bij Dixons geweest. Ze hebben de Archos tablets nog niet in huis. De 70 komt maandag binnen en de 101 weten ze niet, daar is kennelijk zoveel vraag naar dat ie zelfs op internet bijna niet meer te krijgen is.

Maar ik ga die 70 maandag wel effe bekijken, die lijkt mij ook wel wat.
  vrijdag 24 december 2010 @ 16:16:12 #88
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90396599
Ja, er is blijkbaar nogal een run op die dingen (de 8GB-versie vooral). Overal zie je eigenlijk dat ze er in januari (25.01.2011) pas weer zijn. Maar ja, ik zocht mijn heil dan dus maar over de grens. Een kortingscoupon (5 euro korting) bij gegoogled (altijd doen, 'nee' heb je, 'ja' kun je krijgen, toch?) dus uiteindelijk nu voor 304,97 (299 + verzendkosten - korting) vanuit Duitsland in huis. :)

Mocht je willen weten waar 'ie nog wel verkrijgbaar is, houdt dan de volgende linkjes in de gaten:
- Pricewatch
- Levertijden topic
- Geizhals
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 24 december 2010 @ 16:24:55 #89
104871 remlof
Europees federalist
pi_90396907
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:16 schreef shiznuts het volgende:
Ja, er is blijkbaar nogal een run op die dingen (de 8GB-versie vooral). Overal zie je eigenlijk dat ze er in januari (25.01.2011) pas weer zijn. Maar ja, ik zocht mijn heil dan dus maar over de grens. Een kortingscoupon (5 euro korting) bij gegoogled (altijd doen, 'nee' heb je, 'ja' kun je krijgen, toch?) dus uiteindelijk nu voor 304,97 (299 + verzendkosten - korting) vanuit Duitsland in huis. :)

Mocht je willen weten waar 'ie nog wel verkrijgbaar is, houdt dan de volgende linkjes in de gaten:
- Pricewatch
- Levertijden topic
- Geizhals
Ik ben volgende week een paar dagen in Düsseldorf, zal daar ook eens kijken.

Trouwens, als je zo'n tablet in Deutschland koopt en er staat een duitse versie van Android op, is dat dan makkelijk te veranderen in Engels of Nederlands? Want zeker zo'n onscreen duitse tastatur moet ik natuurlijk niet :P
  vrijdag 24 december 2010 @ 17:05:47 #90
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90398891
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:24 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik ben volgende week een paar dagen in Düsseldorf, zal daar ook eens kijken.

Trouwens, als je zo'n tablet in Deutschland koopt en er staat een duitse versie van Android op, is dat dan makkelijk te veranderen in Engels of Nederlands? Want zeker zo'n onscreen duitse tastatur moet ik natuurlijk niet :P
Strak plan. ;)

:P Je merkt nergens aan dat 'ie in Duitsland besteld is. Het is de EU/US universele versie (vandaar waarschijnlijk ook die verschillende opzetstukjes voor de lader). Bij de initiële opstart wordt gevraagd in welke taal je de tablet wil hebben. Met 'Nederlands' krijg je dus gewoon een Qwerty-tobo tot je beschikking. Plaatje nummer 1 in mijn post trouwens is nog de out-of-the-box Android 2.1, inmiddels is het d.m.v. de update 2.2 geworden waardoor ook de interface er anders uit ziet. Verschillende bureaubladen zijn te kiezen en een aantal ronde balletjes rechts op je scherm geven aan op welk bureaublad je momenteel zit. Elk bureaublad is vervolgens uit te rusten met widgets e.d.. Ook is de tab rechts die je uitschuift met apps er niet meer, dat is nu een enkele knop en dan krijg je op volledig scherm al je apps te zien. Ik heb even via de AppsLib Angry Birds de kerstversie geïnstalleerd, spreekt voor zich hoe dat werkt, is erg gemakkelijk te doen. Waar ik ook achter ben gekomen is dat in Aldiko (eReader), wanneer je met je vinger links op het scherm omhoog of omlaag schuift je de eReaderhelderheid kan instellen, erg fijn. :) Verder zijn de Video, Muziek, Galerij en Fotokader-apps die voorgeïnstalleerd zijn erg goed. Ik vraag me alleen af of die standaard met Android meekomen, of dat Archos hier verantwoordelijk voor is.

Deze video's geven wel een goede impressie:

-edit- Een welkome ontdekking trouwens! Ik heb een 2.5" 640GB Samsung externe hardeschijf en nu kan ik 'em op m'n laptop wel aansluiten op m'n USB-poorten, maar niet via een USB-hub. Ik ging er eigenlijk al vanuit dat de USB-poort op de 101 een lower power output zou hebben en hem eigenlijk niet zou verbinden, maar gelukkig werkt mijn externe hardeschijf er prima op. O+ Ik = blij.

[ Bericht 4% gewijzigd door shiz op 24-12-2010 18:03:56 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_90413776
quote:
Leip ding. Wat kost die?
If not now, then when.
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:00:17 #92
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90413874
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 21:58 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Leip ding. Wat kost die?
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 19:31 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Prijzen? Ah.. 375,33 (286,56 eur) en 549,99 dollar (419,90 eur).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_90414098
Iemand nog tips voor een tablet onder de 100 euro? Gewoon om een beetje mee te internetten en te klooien? Als het maar een beetje vloeind gaat.
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:28:47 #94
327191 RobertNL
For your gear.
pi_90415045
De tablet die ik heb gekocht Zt-180 heeft nu een price drop gehad en zit op 180 dollar, -15% = $153/$1.27 (ruime paypal koers) = 120 euro. weet niet als dat te duur is :)

anders is er altijd nog het 63 euro dingetje
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_90415326
En er zit niet iets tussenin? :P
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:48:27 #96
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_90415653
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:46 schreef shiznuts het volgende:

[..]
-
Allemaal leuk en aardig, maar de Android-tablets het voordeel van de twijfel geven bij de apps gaat natuurlijk nergens over...

Voor de iPad zijn veel meer en veel betere apps beschikbaar dan voor welke Android-tablet dan ook. 99% van alle Android-apps zijn gewoon apps voor op je telefoon maar dan groter, terwijl de iPad-apps echt daadwerkelijk gebruik maken van het grotere scherm.

Dat is een cruciaal verschil. Als een app zowel op je tablet als je op smartphone draait is je tablet dus overbodig, even grof gezegd.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_90415952
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:48 schreef TC03 het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar de Android-tablets het voordeel van de twijfel geven bij de apps gaat natuurlijk nergens over...

Voor de iPad zijn veel meer en veel betere apps beschikbaar dan voor welke Android-tablet dan ook. 99% van alle Android-apps zijn gewoon apps voor op je telefoon maar dan groter, terwijl de iPad-apps echt daadwerkelijk gebruik maken van het grotere scherm.

Dat is een cruciaal verschil. Als een app zowel op je tablet als je op smartphone draait is je tablet dus overbodig, even grof gezegd.
vandaar zeker dus ook dat er steeds meer android high-ress apps komen?
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:59:47 #98
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90416051
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:48 schreef TC03 het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar de Android-tablets het voordeel van de twijfel geven bij de apps gaat natuurlijk nergens over...

Voor de iPad zijn veel meer en veel betere apps beschikbaar dan voor welke Android-tablet dan ook. 99% van alle Android-apps zijn gewoon apps voor op je telefoon maar dan groter, terwijl de iPad-apps echt daadwerkelijk gebruik maken van het grotere scherm.
Eh, het open systeem/OS was het punt daar en het feit dat het aantal apps het meest booming is, ik heb erbij gezet dat Apple momenteel inderdaad meer apps biedt :Y , maar het OS geeft niet mee. Verder zijn er natuurlijk genoeg apps, ook voor Android die nu daadwerkelijk gebruikmaken van het grotere scherm en daar komen er steeds meer van natuurlijk, aangezien de vraag daarnaar ook toeneemt. :)

Er zijn dan, als voorbeeld, inderdaad magazines die speciale deals en programmatuur exclusief uitbrengen voor de iPad. Maar ik zit gelukkig niet te wachten op een digitale Sports Illustrated voor m'n tablet of van die flashy populaire dingen. Als ik full screen video's kan kijken, games als Angry bird spelen kan, mijn pdf'jes en excelbestanden op volle grootte kan lezen en lekker kan browsen, dan ben ik in mijn nopjes. Ik kan alles aanpassen naar wens en de tablet continu vernieuwen. Maar zoals gezegd, ik spreek mijn mening uit en geef mijn voorkeuren. Daar kun je het best mee oneens zijn, dat zijn Apple-mensen toch wel, maar dat vind ik dan ook prima. :P Ieder z'n ding. ^O^
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_90416351
Got nothing to add to that, behalve dan dat ik het volledig met je eens ben. :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 24 december 2010 @ 23:08:30 #100
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90416363
Dat voorbeeld van Sports Illustrated kan ook in de prullenbak bij nader inzien. Polar Mobile doet o.a. zaken met Sports Illustrated en Time om hun producten op diverse smartphonesystemen te krijgen. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 24 december 2010 @ 23:10:24 #101
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_90416434
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 22:59 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Eh, het open systeem/OS was het punt daar en het feit dat het aantal apps het meest booming is, ik heb erbij gezet dat Apple momenteel inderdaad meer apps biedt :Y , maar het OS geeft niet mee. Verder zijn er natuurlijk genoeg apps, ook voor Android die nu daadwerkelijk gebruikmaken van het grotere scherm en daar komen er steeds meer van natuurlijk, aangezien de vraag daarnaar ook toeneemt. :)

Er zijn dan, als voorbeeld, inderdaad magazines die speciale deals en programmatuur exclusief uitbrengen voor de iPad. Maar ik zit gelukkig niet te wachten op een digitale Sports Illustrated voor m'n tablet of van die flashy populaire dingen. Als ik full screen video's kan kijken, games als Angry bird spelen kan, mijn pdf'jes en excelbestanden op volle grootte kan lezen en lekker kan browsen, dan ben ik in mijn nopjes. Ik kan alles aanpassen naar wens en de tablet continu vernieuwen. Maar zoals gezegd, ik spreek mijn mening uit en geef mijn voorkeuren. Daar kun je het best mee oneens zijn, dat zijn Apple-mensen toch wel, maar dat vind ik dan ook prima. :P Ieder z'n ding. ^O^
Punt is dat het gaat om de kwaliteit en het nut, en op dat punt heeft de iPad een voorsprong. Tevens denk ik niet dat de market 'meer booming' is qua high-res apps gezien het feit dat er veel meer iPads zijn verkocht dan Android tablets.

Qua apps ligt de iPad echt heel ver voor hoor.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_90416505
Maar dan moet je niet vergeten, dat de Ipad er al veel langer is als de Andriod Tablets van bekendere merken(Dell, Archos etc..) En ze dus al een aardige voorsprong hebben opgebouwd, niet alleen qua apps, maar ook qua verkoopaantallen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 24 december 2010 @ 23:12:46 #103
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90416522

Ik zie een patroon... zie jij 'em ook? Ik voorzie geen problemen. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 24 december 2010 @ 23:19:06 #104
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_90416758
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 23:12 schreef Marco001 het volgende:
Maar dan moet je niet vergeten, dat de Ipad er al veel langer is als de Andriod Tablets van bekendere merken(Dell, Archos etc..) En ze dus al een aardige voorsprong hebben opgebouwd, niet alleen qua apps, maar ook qua verkoopaantallen.
Nu verdedig je de statistieken, prima. Maar in de praktijk is een iPad dus de betere keus qua apps, inderdaad omdat deze al een voorsprong heeft (en vermoedelijk ook nog wel even zal behouden).
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 23:12 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie een patroon... zie jij 'em ook? Ik voorzie geen problemen. ;)
Dat zijn alle apps, geen high-res apps...

Daarnaast zegt één exponentiële grafiek verder vrij weinig aangezien je die vast ook wel voor de AppStore kan maken.

Ik zeg niet dat je problemen kan verwachten o.i.d., ik zeg alleen dat qua apps de iPad op dit moment een 10x betere keuze is dan welke Android-tablet dan ook, in tegenstelling tot wat jij zei.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_90418381
Maar heeft iemand nog tips voor een tablet van ong.100 euro of goedkoper? Zo rond 12 uur :P
  zaterdag 25 december 2010 @ 00:38:25 #106
104871 remlof
Europees federalist
pi_90420039
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 00:00 schreef ElmoFan het volgende:
Maar heeft iemand nog tips voor een tablet van ong.100 euro of goedkoper? Zo rond 12 uur :P
Geen idee. Voor ¤129 heb je wel de Point of View 7" Mobii II Tablet - 4GB bij Computerland.
pi_90420605
Ik zag hem daar idd ook al staan, ik neig nu naar 'het 63 euro ding' ik wil namelijk zo min mogelijk geld uitgeven aangezien het gewoon een gadget is.
  zaterdag 25 december 2010 @ 01:12:43 #108
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_90421276
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 23:19 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nu verdedig je de statistieken, prima. Maar in de praktijk is een iPad dus de betere keus qua apps, inderdaad omdat deze al een voorsprong heeft (en vermoedelijk ook nog wel even zal behouden).

[..]

Dat zijn alle apps, geen high-res apps...

Daarnaast zegt één exponentiële grafiek verder vrij weinig aangezien je die vast ook wel voor de AppStore kan maken.

Ik zeg niet dat je problemen kan verwachten o.i.d., ik zeg alleen dat qua apps de iPad op dit moment een 10x betere keuze is dan welke Android-tablet dan ook, in tegenstelling tot wat jij zei.
Niet mee eens. Android is open en daardoor meer toegankelijk en meer kans op grote doorgroei dan Apple. Uiteindelijk gaat Android het wel winnen denk ik ;)
  zaterdag 25 december 2010 @ 01:18:04 #109
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_90421461
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 01:12 schreef mr-green het volgende:

[..]

Niet mee eens. Android is open en daardoor meer toegankelijk en meer kans op grote doorgroei dan Apple. Uiteindelijk gaat Android het wel winnen denk ik ;)
Ten eerste, waar ben je het niet mee eens?

Ten tweede, waarom zou een meer 'open' besturingssysteem ervoor zorgen dat er meer kans is op 'grote doorgroei'? Denk je dat er nu een rem op de groei van het aantal apps bij iOS zit omdat het niet open is? Zo ja, kan je dat beargumenteren?
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 25 december 2010 @ 02:01:17 #110
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90422619
Je bent hier aan het vloeken in de kerk, kijk eens naar de TT: 'Android tablet discussie topic', niet het 'Apple iPad discussie topic' of het 'Android tablet VS Apple iPad discussie topic'. :P

Ieder geeft z'n leven een andere invulling, dat vraagt om verschillende behoeftes, dat leent zich voor verschillende visies. Met het aanhangen van een religie net zo. Dat het ene geloof minder volgers kent dan de de ander, maakt het dat toch nog geen minder geloof? Mensen meten zich nu eenmaal persoonlijke standpunten en meningen aan. Wat ons* betreft is het Android OS beter dan iOS omdat het een open systeem is en er niet zo'n grote commerciële waakhond over hangt die per se alle touwtjes in handen moet hebben en je bijvoorbeeld dwingt iTunes te gebruiken. Dat was het punt.
* en daar bedoel ik mee 'wat mij betreft'

Vervolgens merk ik daar tussenhaakjes bij op dat Apple's iOS momenteel een grotere appmarkt heeft dan Android, maar dat Android het meest booming is van allemaal. Zeker nu er in de laatste maanden erg veel mensen smartphones en tablets met Android hebben gekocht, stijgt de vraag naar apps voor deze beide platformen sterk, en daarmee ook het aanbod. Omdat het zo'n open en booming systeem is kiezen aardig wat ontwikkelaars er zelfs voor Android prioriteit te geven over Apple's platform. Er zijn zelfs apps waarvoor betaald moet worden op het platform van Apple maar gratis ter beschikking gesteld wordt voor Androidgebruikers. En zoals gezegd komen er dagelijks nieuwe apps bij en die zijn vaak ook zeer zeker in Hi-Res, zodat ze tot hun recht komen op Tablets (en netbooks ook hoor). In de loop naar 3.0 zal dit alleen maar meer worden. Sowieso alleen al omdat Apple alleen de iPhone en iPad heeft en Android steeds in meer huishoudens terug te zien is omdat er veel verschillende merken veel verschillende producten ermee aanbieden.

Maar goed, niemand kan de toekomst zwart-op-wit op een presenteerblaadje aan een ander geven. Het enige wat je wel kan geven is je mening en visie. Nogmaals, behalve de goedkope dinkies uit Azië proberen tablets echt geen iPadkloon te zijn. Mijn Archos bijvoorbeeld is voor een compleet andere doelgroep, met een compleet andere filosofie, ook qua kwaliteits/prijs verhouding. Want ik kan gerust een iPad kopen, maar ik heb meer lol van m'n geld met een Archos 101, die ook nog eens beter bij m'n behoeftes past. Ik kan zo'n opgehypte Toyota Prius voor de deur neerzetten, maar daar heb ik ook niks aan wanneer het openbaar vervoer gewoon goed is geregeld hier.

Er is geen winnaar, alleen het eeuwig voortdurend conflict... de ene zweert bij God, de ander bij Allah en weer een ander bij Vishnu, Budha of Xenu en weer een ander bij helemaal niets... De ene vindt Mac OS beter dan Windows 7, de ander zweert bij een open source Linuxdistro... uiteindelijk heeft ieder een andere opvatting van wat 'het beste' nu precies inhoudt, maar een ultiem best is er dan niet. Je kunt alleen zeggen wat je ziet en misschien dat een ander een openbaring krijgt en het ook opeens zo ziet als jij. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 25 december 2010 @ 02:13:46 #111
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_90422871
Ten eerste haakte ik gewoon in op een reeds bestaande disussie. Ten tweede snap ik de voordelen van Android heus wel...

Maar jij gaf Android het voordeel qua apps terwijl dat momenteel/in de toekomst juist HET speerpunt is van de iPad!

Ten tweede heb je het constant over het aantal apps in de market en ik geloof je best, maar het gaat om de apps voor tablets, niet om de gehele market, en op dat punt is de iPad zwaar in het voordeel, daar kan je niet omheen.

Compleet het tegenovergestelde van wat je zei is waar...
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 25 december 2010 @ 02:20:21 #112
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90423000
Lezen vriend. :P
quote:
- Open systeem met genoeg apps (200.000+) en booming market i.t.t. gesloten iOS (300.000+)
Ik stel dat het open systeem VS gesloten systeem het voordeel is, niet dat het aantal apps HET speerpunt is. Daaróm zeg ik júist daarbij dat het systeem genoeg apps heeft en booming genoeg is om goed te maken wat Apple in hun langere bestaan al heeft bereikt en dit door het open en booming karakter uiteindelijk ingelopen zal worden.

Maar ik heb niet eens zin meer om tijdens het 'vrolijke kerstfeest' nog zulke non-discussies aan te gaan als je best begrijpend kunt lezen. ;) Ik ga slapen! Fijne dagen/prettig weekend! :W ~:)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 25 december 2010 @ 02:24:23 #113
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_90423083
Je lult jezelf er matig onderuit. :) Wat heb je als gebruiker aan een open market? Niks, je hebt als gebruiker wat aan de voordelen die zo'n market oplevert, en die zijn momenteel nog minimaal.

Het voordeel van een lekker stukje kaas is dat het goed smaakt, de wetenschap dat je ooit misschien een hapje zal proeven is minder boeiend.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_90424261
pi_90424508
quote:
4s.gif Op zaterdag 25 december 2010 02:24 schreef TC03 het volgende:
Je lult jezelf er matig onderuit. :) Wat heb je als gebruiker aan een open market? Niks, je hebt als gebruiker wat aan de voordelen die zo'n market oplevert, en die zijn momenteel nog minimaal.

Het voordeel van een lekker stukje kaas is dat het goed smaakt, de wetenschap dat je ooit misschien een hapje zal proeven is minder boeiend.
Tip: niet te fanatiek aan een status quo willen vasthouden, want deze markt is volop in beweging. En waardoor denk je dat de HQ apps er niet voor het Android platform (zullen) komen? Alsof het een crime is om (ipad) apps naar android te porten, en er geen massa's fart apps in de apple apps store staan? Ik denk dat de appel crowd zich hier te vroeg rijk rekent.
pi_90424806
Was er niet al een android vs. Ios topic? Miss kunnen jullie daar verder?
  zaterdag 25 december 2010 @ 08:51:01 #117
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_90424869
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 03:59 schreef retorbrapi het volgende:
[ afbeelding ]
Tot je een website met flash tegen komt. Nu jij weer.

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 02:13 schreef TC03 het volgende:
Ten eerste haakte ik gewoon in op een reeds bestaande disussie. Ten tweede snap ik de voordelen van Android heus wel...

Maar jij gaf Android het voordeel qua apps terwijl dat momenteel/in de toekomst juist HET speerpunt is van de iPad!

Ten tweede heb je het constant over het aantal apps in de market en ik geloof je best, maar het gaat om de apps voor tablets, niet om de gehele market, en op dat punt is de iPad zwaar in het voordeel, daar kan je niet omheen.

Compleet het tegenovergestelde van wat je zei is waar...
Tot er weer een nieuwe versie van de Ipad uit komt. Collega had een iphone, en was ook eerst vrij enthousiast. Tot er een nieuw model Iphone uit kwam, en de apps log werden en trager werden, niet goed gescaled waren qua resolutie, want ja, er is een nieuw model he? Heeft uiteindelijk maar het nieuwe model gekocht. Maar ja, je hebt wel lekker veel apps he..? Tenminste, als je elke half jaar nieuwe hardware "mag" kopen. Mark my words, gebeurt straks met nieuw model Ipad ook weer. Dan hoor je de apple fanboys ook niet.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_90424924
Weet iemand of die goedkope ebay zenithinks echt zijn? Er staan we wat goedkope tussen..
pi_90426138
En dan hebben we het natuurlijk nog niet over de prijs gehad. Zelfs de high-range Android tablets kosten bijna de helft van de iPad.
  zaterdag 25 december 2010 @ 12:32:08 #121
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_90427884
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 08:51 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Tot je een website met flash tegen komt. Nu jij weer.

[..]

Tot er weer een nieuwe versie van de Ipad uit komt. Collega had een iphone, en was ook eerst vrij enthousiast. Tot er een nieuw model Iphone uit kwam, en de apps log werden en trager werden, niet goed gescaled waren qua resolutie, want ja, er is een nieuw model he? Heeft uiteindelijk maar het nieuwe model gekocht. Maar ja, je hebt wel lekker veel apps he..? Tenminste, als je elke half jaar nieuwe hardware "mag" kopen. Mark my words, gebeurt straks met nieuw model Ipad ook weer. Dan hoor je de apple fanboys ook niet.
Nu begin je gewoon een eindloze discussie door iOS aan te vallen zonder steekhoudende arguenten (die evengoed makkelijk te debunken zijn). Ik ga hier niet eens op in, maar kinderachtig is het wel. :)
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 05:02 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Tip: niet te fanatiek aan een status quo willen vasthouden, want deze markt is volop in beweging. En waardoor denk je dat de HQ apps er niet voor het Android platform (zullen) komen? Alsof het een crime is om (ipad) apps naar android te porten, en er geen massa's fart apps in de apple apps store staan? Ik denk dat de appel crowd zich hier te vroeg rijk rekent.
Zeg ik dat er geen HQ apps zullen komen? Ik zeg alleen dat het er vooralsnog een stuk minder zijn en dat dit op de korte termijn niet zal veranderen.

Als je NU een tablet koopt zijn er véél meer HQ apps voor de iPad dan voor een Android-tablet, dat is een feit, maar sommige mensen weigeren dat te erkennen en noemen de Market alsnog een betere keus omdat dat 'open' is.

Natuurlijk is de markt in beweging, maar Android-tablets zijn bij lange na nog niet zo populair als de iPad dus de komende jaren zal de iPad nog wel het leading platform blijven. Dat is zeker iets om rekening mee te houden als je een tablet koopt.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 25 december 2010 @ 12:45:59 #122
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_90428350
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 12:32 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nu begin je gewoon een eindloze discussie door iOS aan te vallen zonder steekhoudende arguenten (die evengoed makkelijk te debunken zijn). Ik ga hier niet eens op in, maar kinderachtig is het wel. :)
Ik vind het anders vrij kinderachtig dat Apple evangelisten over het algemeen de neiging hebben om niets te debunken danwel de bediscussiëren. :) Oh, en mijn ervaring is dat vaak ze heel erge drang hebben hun lieve, overpriced speelgoed online te continue te moeten verdedigen. (Om hun schuldgevoel op die manier een plekje te geven op het moment ze er achter komen dat ze wel een goed, maar een gigantisch overhyped en overpriced product gekocht hebben?)
Ik bedoel, je zit in een friggin' Android topic.. :+
My 2 cents.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zaterdag 25 december 2010 @ 12:53:43 #123
104871 remlof
Europees federalist
pi_90428605
Juist, die iOs vs Android discussie kan in Android vs. iOS vs. Windows Phone 7

Kunnen we het hier puur over Android tablets hebben.
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:00:51 #124
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_90428820
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 12:45 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Ik vind het anders vrij kinderachtig dat Apple evangelisten over het algemeen de neiging hebben om niets te debunken danwel de bediscussiëren. :) Oh, en mijn ervaring is dat vaak ze heel erge drang hebben hun lieve, overpriced speelgoed online te continue te moeten verdedigen. (Om hun schuldgevoel op die manier een plekje te geven op het moment ze er achter komen dat ze wel een goed, maar een gigantisch overhyped en overpriced product gekocht hebben?)
Ik bedoel, je zit in een friggin' Android topic.. :+
My 2 cents.
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 december 2010 12:53 schreef remlof het volgende:
Juist, die iOs vs Android discussie kan in Android vs. iOS vs. Windows Phone 7

Kunnen we het hier puur over Android tablets hebben.
Luister eens gasten, iemand anders zei dat je beter voor een Android-tablet kon kiezen vanwege de Market, ik haakte slechts in op een reeds bestaande discussie. En Remlof, dat topic gaat niet over deze discussie. We hebben het namelijk totaal niet over iOS vs. Android. Lees het anders eens door? :)

neo2000, doe niet zo kinderachtig met je getroll.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:03:17 #125
104871 remlof
Europees federalist
pi_90428895
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:00 schreef TC03 het volgende:

[..]



[..]

Luister eens gasten, iemand anders zei dat je beter voor een Android-tablet kon kiezen vanwege de Market, ik haakte slechts in op een reeds bestaande discussie. En Remlof, dat topic gaat niet over deze discussie. We hebben het namelijk totaal niet over iOS vs. Android. Lees het anders eens door? :)

neo2000, doe niet zo kinderachtig met je getroll.
Dat topic is er in ieder geval beter voor geschikt, hier hoort het over Android tablets te gaan en de onderlinge vergelijking daarvan. Als ik iets over iPads wil weten kijk ik wel in het iPad topic.
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:05:08 #126
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_90428943
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat topic is er in ieder geval beter voor geschikt, hier hoort het over Android tablets te gaan en de onderlinge vergelijking daarvan. Als ik iets over iPads wil weten kijk ik wel in het iPad topic.
Het gaat hier over apps voor Android-tablets, lijkt me van wezenlijk belang voor iedereen die een tablet wil aanschaffen.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:06:54 #127
104871 remlof
Europees federalist
pi_90428982
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:05 schreef TC03 het volgende:

[..]

Het gaat hier over apps voor Android-tablets, lijkt me van wezenlijk belang voor iedereen die een tablet wil aanschaffen.
En jij komt hier alleen maar roepen dat er voor de iPad veel meer apps zijn. Dat voegt niets toe aan de discussie hier.

En nu ben ik er wel klaar mee.
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:08:43 #128
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_90429030
@TC03:
Je snapt toch ook wel dat een iPad meer gesloten is en minder potentie heeft om door te groeien dan een Android tablet waar miljoenen mensen aan kunnen tweaken/ verbeteren? Zo nee dan stopt hier mijn discussie ;)

Ik zeg niet dat een iPad slecht is (is zelfs op dit moment beter dan een huidig Android tablet). Echter in de toekomst zal Android het gaan winnen ;)

ps: je mag best wat rustiger reageren op de reacties (met trollen etc). maar das mijn mening.
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:08:56 #129
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_90429035
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:06 schreef remlof het volgende:

[..]

En jij komt hier alleen maar roepen dat er voor de iPad veel meer apps zijn. Dat voegt niets toe aan de discussie hier.

En nu ben ik er wel klaar mee.
Dat voegt zeker wat toe, aangezien er eerder onjuiste informatie werd verspreid en ik probeer het topic op niveau te houden door bij de feiten te blijven.

En ik ben er niet klaar mee, overigens.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:09:11 #130
104871 remlof
Europees federalist
pi_90429042
Als ze 'm hebben bij Dixons maandag ga ik denk ik de Archos 70 internet tablet halen van m'n cadeaubonnen. Net wat handzamer dan de 101 en dus makkelijker mee te nemen.
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:10:01 #131
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_90429072
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:08 schreef mr-green het volgende:
@TC03:
Je snapt toch ook wel dat een iPad meer gesloten is en minder potentie heeft om door te groeien dan een Android tablet waar miljoenen mensen aan kunnen tweaken/ verbeteren? Zo nee dan stopt hier mijn discussie ;)
Nee, dat snap ik niet. Je kan namelijk als ontwikkelaar zo veel applicaties ontwikkelen en laten goedkeuren als je wilt, er zit enkel wat tijd tussen het indienen van een applicatie en de daadwerkelijke release, maar als je per jaar 1000000 apps wil maken is er niemand die je tegenhoudt.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:11:14 #132
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_90429119
Ok dan stopt hier dus de discussie want jij denkt dat iPad meer potentie heeft en wij Android (in the end) ;-)
Wordt dan meer een ja/nee discussie...
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:12:30 #133
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_90429155
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:11 schreef mr-green het volgende:
Ok dan stopt hier dus de discussie want jij denkt dat iPad meer potentie heeft en wij Android (in the end) ;-)
Ik weet in ieder geval wel dat ebooks nooit populair op Android zullen worden als dit de maatstaf is, want van goed lezen houdt men in dit topic niet. :')
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:14:15 #134
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_90429210
:W :')
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:23:31 #135
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_90429508
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:12 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik weet in ieder geval wel dat ebooks nooit populair op Android zullen worden als dit de maatstaf is, want van goed lezen houdt men in dit topic niet. :')
Sommige mensen zijn schijnbaar ook allergisch voor meningen van anderen.. :')
Je bent zelf bijna even open als je geliefde OS. ^O^
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:24:45 #136
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_90429544
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:23 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn schijnbaar ook allergisch voor meningen van anderen.. :')
Je bent zelf bijna even open als je geliefde OS. ^O^
Dude, hoe kan je dit nou zeggen? Ik ging gewoon de discussie aan maar werd afgekapt door mensen die mijn mening niet konden verdragen.
Ten percent faster with a sturdier frame
  † In Memoriam † zaterdag 25 december 2010 @ 13:29:38 #137
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90429682
Over ebooks op Android gesproken: er is een nieuwe versie van Aldiko uit en die ondersteunt epubs met Adobe DRM. Dus voortaan kun je gekochte ebooks lezen op je Android tablet zonder gesloop van te voren!
En het 63 euro ding doet het met Aldiko fijn als ereader.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_90429686
Hou gewoon op allemaal en ga naar dat andere topic
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:32:21 #139
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_90429763
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:09 schreef remlof het volgende:
Als ze 'm hebben bij Dixons maandag ga ik denk ik de Archos 70 internet tablet halen van m'n cadeaubonnen. Net wat handzamer dan de 101 en dus makkelijker mee te nemen.
Weet je zeker dat je niet voor de 101 versie wilt gaan? Ik heb een 7 versie in mijn handen gehad en dat vind ik net iets te klein voor het lezen van documenten en bijvoorbeeld ebooks.
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:33:51 #140
104871 remlof
Europees federalist
pi_90429815
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:32 schreef mr-green het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je niet voor de 101 versie wilt gaan? Ik heb een 7 versie in mijn handen gehad en dat vind ik net iets te klein voor het lezen van documenten en bijvoorbeeld ebooks.
Ik vind de 101 zo groot, dan kan ik net zo goed m'n netboekje meenemen. Maar goed, moet er eerst nog even mee spelen voor ik besluit.
  † In Memoriam † zaterdag 25 december 2010 @ 14:03:46 #141
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90430664
Ik lees op 7 inch in landscape mode. Zijn de zinnen lekker lang. Maar voor documenten en pdf files lijkt 10 inch mij ook geschikter.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_90431141
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 12:26 schreef ElmoFan het volgende:
Iemand hier ervaring mee: http://www.pandawill.com/(...)s-silver_p37699.html ?
even gequote omdat er een android vs. ios discussie doorheen ging :')
  zaterdag 25 december 2010 @ 14:42:30 #143
327191 RobertNL
For your gear.
pi_90431810
specs zien er voor die prijs wel ok uit :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 25 december 2010 @ 15:31:21 #144
104871 remlof
Europees federalist
pi_90433126
Die is al een tijdje op de markt, artikeltje van nu.nl uit augustus: Gpad G10 is zoveelste tabletcomputer
  zaterdag 25 december 2010 @ 15:56:31 #145
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_90433692
Wel lol dat Nu.nl gewoon linkt naar websites als Pandawill ;)
pi_90434052
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 08:51 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Tot je een website met flash tegen komt. Nu jij weer.
Ja, want Flash ondersteuning is natuurlijk de belangrijkste eigenschap van een tablet. :')

En voor Flash hebben we gewoon Skyfire, geen probleem.
  zaterdag 25 december 2010 @ 16:23:56 #147
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90434221
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:00 schreef TC03 het volgende:

[..]



[..]

Luister eens gasten, iemand anders zei dat je beter voor een Android-tablet kon kiezen vanwege de Market, ik haakte slechts in op een reeds bestaande discussie. En Remlof, dat topic gaat niet over deze discussie. We hebben het namelijk totaal niet over iOS vs. Android. Lees het anders eens door? :)

neo2000, doe niet zo kinderachtig met je getroll.
Nee, daar ga je de fout in. Ik zei dat het open systeem voor mij een pluspunt is t.o.v. gesloten iOS, dat jij 'systeem' interpreteert als 'Market', dat doe je geheel zelf. Daar voegde ik dan ook nog aan toe dat het systeem een market met apps ondersteunt, dat momenteel minder joviaal is dan Apple aan te bieden heeft, maar de vraag en aanbod ervan zo booming is (en Android langzaamaan steeds vaker in de huishoudens is terug te vinden omdat er veel verschillende soorten tablets verschenen zijn en altijd nog verschijnen van verschillende fabrikanten, met verschillende specificaties en prijzen en dus meerdere doelgroepen aanspreken, i.t.t de enkele tablet, namelijk de iPad, van Apple) ervoor zal zorgen dat er in te toekomst niet veel verschil meer zal zijn tussen de twee qua aanbod in apps. Momenteel mis ik trouwens niks aan apps, dus begrijp sowieso waarom ik niet tevreden zou mogen zijn.

Daar is verder geen discussie over mogelijk, want dat is een mening: de mijne. Wil je wel een discussie voeren... mijn punt was daar op dat regeltje dus wel 'Android VS iOS', had je moeten lezen (laat me raden, de iPad leent zich daar zeker niet voor? Of is het de user die liever iemand een filmpje met een boel aan zwarte balken kijkt i.p.v. te lezen?), dat houdt dus zeker ook in dat tablets met Android standaard Flash kunnen afspelen, want dat hoort bij het systeem, niet bij de Market of het aantal apps, dus dan kun je dat graag elders voortzetten. Jij, als bezitter of fan van een iPad/iOS, hoeft mij niet te gaan vertellen wat ik de pluspunten van mijn tablet vind.

Het lijkt me wel zo netjes om dit topic nu vrij te houden van deze non-discussie. :P Waarvoor excuses naar de andere users in dit topic, dat ik deze zelf nog een keertje probeer af te ronden.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_90436241
Nou, de knoop is doorgehakt. Mijn Archos 70 internet tablet is onderweg. Ik heb de gok gewoon gewaagd.. ik verkoop 'm wel weer mocht het niet bevallen (ga ik eigenlijk niet vanuit).

Nu nog een goede screenprotector en mapje/hoesje! Iemand tips? Jaaaa komt u maar shiznuts :P
  zaterdag 25 december 2010 @ 18:12:57 #149
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90436328
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 18:06 schreef Gestiech het volgende:
Nou, de knoop is doorgehakt. Mijn Archos 70 internet tablet is onderweg. Ik heb de gok gewoon gewaagd.. ik verkoop 'm wel weer mocht het niet bevallen (ga ik eigenlijk niet vanuit).

Nu nog een goede screenprotector en mapje/hoesje! Iemand tips? Jaaaa komt u maar shiznuts :P
Tóf! Ik wens je alvast veel plezier, maar dat komt vast goed! :D

O-) eBay. :9
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 25 december 2010 @ 18:55:39 #150
327191 RobertNL
For your gear.
pi_90436959
Ben nu de review van de ZT-180 aan het schrijven, denk dat hij er vanavond/vanacht op staat :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_90438490
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 16:15 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Ja, want Flash ondersteuning is natuurlijk de belangrijkste eigenschap van een tablet. :')

En voor Flash hebben we gewoon Skyfire, geen probleem.
Flash was toch sowieso overbodig? :')
  zaterdag 25 december 2010 @ 20:30:06 #152
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_90438829
Flash is ook overbodig en wordt voornamelijk opgevoerd omdat het een makkelijk voor handen zijnde stok is om Apple mee te slaan. De argumenten die Jobs geeft tegen Flash zijn goed doordacht maar ikzelf word er recalcitrant van als zo'n CEO me dan ook de keus gaat ontnemen. Dat is sowieso wat me het meest irriteert aan Apple, die vendor lock-in is echt te erg.

Wat betreft apps voor tablets: dat zal nooit vergelijkbaar zijn qua aantallen aangezien de Android market niet aparte apps nodig heeft voor tablets.
Life is what you make it.
pi_90439317
Flash is overbodig en achterhaald. Als een miljardenbedrijf als Apple de oorlog verklaart aan Flash is het slechts een kwestie van tijd voordat het gedaan is met Flash, vooral met een superieur alternatief als HTML5 beschikbaar.

Dat de fandroids toch zo op Flash blijven hameren bewijst alleen maar dat ze eigenlijk geen echte sterke argumenten hebben. Hypocriet is het ook, want Android wordt zo geprezen vanwege zogenaamde 'openheid' (waar ook flink wat aan af te dingen is), en Apple zo wordt gehaat vanwege 'geslotenheid' maar ondertussen zijn de fandroids opeens collectief pro-Flash, een van de meest gesloten technologieën op het web.

Overigens heeft de App Store ook geen aparte apps nodig voor tablets. Sterker nog, in iOS is dit standaard ondersteund en heb je er maar 1 regel code voor nodig. Geeft ook weer mooi het verschil aan tussen de iOS en de Android SDK.
  zaterdag 25 december 2010 @ 20:57:10 #154
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90439441
ui.png <- Je avatar somt het eigenlijk wel mooi op. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 25 december 2010 @ 21:05:50 #155
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_90439660
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 20:51 schreef retorbrapi het volgende:
Flash is overbodig en achterhaald.
Tuurlijk. Tussen de 30 en 40% van de websites op internet is uiteraard gewoon overbodig. :*
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 20:51 schreef retorbrapi het volgende:
Overigens heeft de App Store ook geen aparte apps nodig voor tablets. Sterker nog, in iOS is dit standaard ondersteund en heb je er maar 1 regel code voor nodig. Geeft ook weer mooi het verschil aan tussen de iOS en de Android SDK.
Tuurlijk. IOS is uiteraard ook verantwoordelijk voor wereldvrede, laten we dat vooral niet vergeten.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_90439729
quote:
Op zaterdag 25 december 2010 21:05 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Tussen de 30 en 40% van de websites op internet is uiteraard gewoon overbodig. :*
Ja, en hoeveel van die sites gebruiken het puur voor advertenties? :')
Kom op zeg..
  zaterdag 25 december 2010 @ 21:14:31 #157
327191 RobertNL
For your gear.
pi_90439913
Zullen we het er maar op houden dat een ieder zijn voorkeur heeft en dit vooral niet bij elkaar op gaan dringen?

En anders een ander topic starten... dit is niet echt meer OT naar mijn idee
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_90439962
Het grootste tegenargument voor mij is dat Apple gewoon duur is (vind ik). In zekere zin ben ik zelfs best wel fan van Apple, ze verkopen mooie producten en de MacBook die ik had werkte erg prettig. Vrijwel nooit problemen, in tegenstelling tot Windows. Andere discussie, ik weet het, maar Apple is gewoon oké. Wat mij betreft is het ook niet Android vs. iOS. Ze zijn er gewoon allebei, waarom per sé 'oorlog' ?
  zaterdag 25 december 2010 @ 21:17:05 #159
327191 RobertNL
For your gear.
pi_90439988
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 21:16 schreef Gestiech het volgende:
Het grootste tegenargument voor mij is dat Apple gewoon duur is (vind ik). In zekere zin ben ik zelfs best wel fan van Apple, ze verkopen mooie producten en de MacBook die ik had werkte erg prettig. Vrijwel nooit problemen, in tegenstelling tot Windows. Andere discussie, ik weet het, maar Apple is gewoon oké. Wat mij betreft is het ook niet Android vs. iOS. Ze zijn er gewoon allebei, waarom per sé 'oorlog' ?
^O^
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_90439995
Laten we het maar op retorbrapi's sig houden? Dan is deze discussie klaar.
  zaterdag 25 december 2010 @ 21:17:47 #161
327191 RobertNL
For your gear.
pi_90440013
Review ZT-180 10,2 inch E-pad

Toen een paar maanden gelden de eerste betere Android tablets aangekondigd werden begon voor mijn interesse hiervoor. Dit kwam vooral door de concurrerende prijzen in tegenstelling tot de Ipad, die ik voor een gadget nogal duur vind (alhoewel tablets natuurlijk ook producerend kunnen zijn).
Toen ik hiernaar haar het zoeken was kwam ik de ZT-180 E-pad tegen deze viel vooral op door zijn 1GHZ processor icm het 10 inch scherm.
Begin december heb ik naar een price drop besloten om tot koop van de tablet over te gaan. Deze heb ik wegens snelle verzending de goede shop reviews besloten te kopen bij BuyInCoins.
Naar een klein probleempje in het warehouse (ze waren mijn order kwijt geraakt) is deze op 15 december verzonden (besteling was geplaatst op 2 december) deze is afgelopen donderdag de 23e aangekomen, 8 dagen is het snelste voor een chinees pakje tot nu toe (via China post).

Het doosje was goed ingepakt in piepschuim met daar omheen een paar laagjes bubeltjes plastic, dit alles was ingepakt in een stevige plastic envelop/zak met daarop 2 fragiel stickers.

De ZT-180:

Inhoud:
- 1 x ZT-180 10.2" tablet
- 1 x micro USB to Rj45 kabel
- 1 x US 100-240 volt -> 9 volt adapter

ZT-180 Specificities:
Processor: 1.0GHZ Cortex ARM 11
Ram: 256 DDR 2
Geheugen: 2GB Flash NAND (300 MB vrij)
Besturingssysteem: Windows CE 6.X of Android 2.1
Scherm : LCD 10 (LED backlight volgens de doos)
Touch: Resistief
Batterij: 9V Li-ion 2400mA (4 uur)
Wifi: b/g/n (draft)

Aansluitingen/ingangen:

- 1 x USB poort
- 1 x mini USB poort (OTG)
- 1 x micro USB poort (voor netwerk via micro USB to Rj45 kabel)
- 1x Power in
- 1x Micro SD kaart slot
- 1 x 3.5 mm audio uit

Hardware knoppen/speakers:

- 1 x Terug knop (voorkant scherm zwart vierkantje)
- 1 x 6 laatste/meest gebruikte apps (volume up knop)
- 1 x menu (volume down knop)
- 1 x power off
- 2 x 1 watt speakers

Afmetingen:

Afmetingen buitenkant:
Diagonaal: 320 mm
BxHxD: 268x179x15 mm

Afmetingen scherm:
Diagonaal: 255 mm
BxH: 222x125 mm

Gewicht:
650 gram

Review:

Bouw kwaliteit: (4/5)
Tot nu toe nog weinig negatiefs kunnen ontdekken, alle hardware werkt goed.
Het enige minpuntje wat ik me nu kan bedenken is de plastic achterkant die je een beetje kan indrukken, maar het plastic lijkt hier goed tegen bestand. Verder heb ik 1 keer een beetje ruis in 1 van de boxjes gehad, dit was de 2e keer dat ik hem gebruikte, maar naar de tijd geen last meer van gehad.

Snelheid: (4/5)

De snelheid is beter als verwacht, natuurlijk niet zo snel als mijn Desire maar alle apps zijn binnen 3/4 seconden toch wel klaar voor gebruik.
Van tijd tot tijd (dit doe ik meestal als ik besluit een app niet meer te gebruiken voor dat moment), is het verstandig om de task killer te gebruiken. Deze was vooraf geïnstalleerd maar deze werkte niet helemaal naar behoren, daarom een andere van de market afgehaald die wel werkt. Als ik alle apps kill geven beide apps aan dat er tussen de 80 en 100 RAM beschikbaar is.

(Touch) Scherm: (3/5)


Omdat ik al wist dat de ZT-180 een resistief scherm heeft, had ik me op het ergste voorbereid. Toen ik de tablet eenmaal in mijn handen had viel het me dan ook flink mee, het gaat weliswaar niet zo soepel als mijn Desire maar toch nog goed genoeg om met je vingers te kunnen bedienen (het is met het typen van een review zoals deze wel fijn om een stylus te hebben). Helaas ondersteund dit scherm geen Multi touch maar met het 10 grote scherm is dit ook veel minder nodig als bij mijn Desire (pinch to zoom).

Het scherm ziet er verder goed uit, de kijkhoek is niet super, maar dat is een nadeel van de meeste goedkopere tablets.

Connectiviteit: (3/5)

Wifi: Op een wireless G netwerk met wep beveiliging werkt de ZT-180 prima de internet snelheden zijn zeer goed te noemen. Helaas heb ik geen kans om een N netwerk te testen aangezien ik niet een een buurt heb.

Bluetooth: Helaas kan ik niet vinden hoe ik deze moet gebruiken (externe dongel nodig)

Gps: Zover ik weet niet mogelijk (het zou kunnen dat hier ook externe dongels + filmware voor is)

Mobiel netwerk: Hier zijn een paar soorten 3G dongels voor te krijgen, helaas heb ik geen van deze dongels hier thuis en zijn ze duur om los te kunnen kopen. Bovendien kan ik van mijn Desire altijd een hotspot maken mocht het nodig zijn.

Extra relevante informatie:

Android 2.2 (Froyo) is vrijgegeven voor publieke tests
ADW launcher voorgeinstalleerd (werkt goed naar wat instellen)
Task killer meegeleverd (Widget werkte niet helemaal naar behoren)
Met laatste filmware 1030: Werkende Market!
Geleverd met filmware 1030.
Speelt 720P zonder problemen 2 video's geprobeerd.

Conclusie:

Naar mijn idee een goede tablet voor een redelijke prijs, je moet geen Ipad verwachten want dan kom je van een koude kermis thuis. Met froyo in het vooruitzicht (waarvan wordt gezegd dat de tablet zuiniger en sneller word) lijkt dit een goede aankoop zijn geweest. Het recessieve scherm is even wennen maar werkt goed.

Als je dus opzoek bent naar een goedwerkende 10 Android tablet voor een zacht prijsje dan is dit zeker 1 die op je keuze lijst moet staan.

Foto's:
al eerder gepost:
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/12/23/1293118547-240.jpg
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/12/23/1293118788-10.jpg
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/12/23/1293118889-260.jpg
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/12/23/1293119148-580.jpg
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/12/23/1293119401-990.jpg

Nog niet eerder gepost:
angry birds:

Phone my pc:

Achterkant van het doosje:


Filmpje video playback 720P


[ Bericht 3% gewijzigd door RobertNL op 26-12-2010 16:20:36 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 25 december 2010 @ 21:44:25 #162
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90440855
Velly nice! ~:) Voor dat geld lijkt het me zeer zeker wel lache.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 25 december 2010 @ 22:38:43 #163
327191 RobertNL
For your gear.
pi_90442648
Sorry voor het geluid maar dat helicoptertje maakt nogal een herrie :P (was mijn 1 na laatste pakketje ;) ) + fail door die duim door het beeld :)

Je ziet wel 1 van de tekortkomingen van de tablet (heb ik niet in review staan bedenk ik me net)
het tablet lag bij het maken van het filmpje scheef en je ziet nu duidelijk dat de kijkhoek niet super is. (wel goed genoeg om gewoon te gebruiken en een beetje scheef houden kan wel)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_90443175
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 20:51 schreef retorbrapi het volgende:
Flash is overbodig en achterhaald. Als een miljardenbedrijf als Apple de oorlog verklaart aan Flash is het slechts een kwestie van tijd voordat het gedaan is met Flash, vooral met een superieur alternatief als HTML5 beschikbaar.

Dat de fandroids toch zo op Flash blijven hameren bewijst alleen maar dat ze eigenlijk geen echte sterke argumenten hebben. Hypocriet is het ook, want Android wordt zo geprezen vanwege zogenaamde 'openheid' (waar ook flink wat aan af te dingen is), en Apple zo wordt gehaat vanwege 'geslotenheid' maar ondertussen zijn de fandroids opeens collectief pro-Flash, een van de meest gesloten technologieën op het web.

Overigens heeft de App Store ook geen aparte apps nodig voor tablets. Sterker nog, in iOS is dit standaard ondersteund en heb je er maar 1 regel code voor nodig. Geeft ook weer mooi het verschil aan tussen de iOS en de Android SDK.
Dat je daarbij voorbij gaat aan het rücksichtlos aan de kant schuiven van alle andere IDEs en talen muv van Xcode + C-(achtigen), HTML en JS, geeft ook heel mooi aan waarom de apple crowd niet wil snappen dat dat nou juist een hoop andere devvers en end-users tegen de borst stuit. Al die restricties voor het iOS platform??? Fok op!! Mijn foon, mijn tools, mijn apps. Steve Hubbard can bite it.

[ Bericht 1% gewijzigd door VanishedEntity op 25-12-2010 23:29:09 ]
pi_90443278
Oke ik heb een probleem met mijn ZT-180. Hij gaat niet meer aan namelijk. Hij was uitgevallen omdat de batterij leeg was, maar toen ik 'm aan de oplader legde en opstartte bleef ie hangen. Je ziet normaal gesproken een tijdje het woord ANDROID staan met een knipperende underscore en daarna gaat ie verder, maar daar blijft ie nu dus op staan. Iemand enig idee wat ik nog kan proberen :?
  zaterdag 25 december 2010 @ 22:57:30 #166
327191 RobertNL
For your gear.
pi_90443391
Al nieuwe filmware proberen te flashen?

Lol ik lees net dus de achterkant van het doosje, staan best wat taal fouten in (niet dat mijn Engels/Nederlands nou zo geweldig is maar toch):

''With incredible LED backlit is great for watching movies or sharing your photoes''

[ Bericht 38% gewijzigd door RobertNL op 25-12-2010 23:04:25 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 26 december 2010 @ 01:34:15 #167
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_90449314
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 22:54 schreef Thomas B. het volgende:
Oke ik heb een probleem met mijn ZT-180. Hij gaat niet meer aan namelijk. Hij was uitgevallen omdat de batterij leeg was, maar toen ik 'm aan de oplader legde en opstartte bleef ie hangen. Je ziet normaal gesproken een tijdje het woord ANDROID staan met een knipperende underscore en daarna gaat ie verder, maar daar blijft ie nu dus op staan. Iemand enig idee wat ik nog kan proberen :?
dit vond ik na 2 seconden zoeken op google met als zoekterm "ZT-180 dead"
(sommige mensen zijn gewoon echt TE lui of Te dom om een zoekmachine te gebruiken geloof ik):

Dear Mohi,

I am also facing the same problem with new 10.2 10.2 Zenithink ZT-180 Epad it does'nt get through the [ANDROID_] screen. I would appriciate if you halp me to get my 200$ brick to live again.

Regards
Adarsh

Hello Adarsh,
Just like hoben02 states...search the Zenithink USA website to learn how to flash your rom. The website even has some videos for their guides. It helped me alot as this web site does. Your problem should be solved after flashing your rom as it did with mine.
Good luck!

*aanvulling: er is een complete wiki voor de ZT-180: http://www.slatedroid.com(...)_FAQ#Troubleshooting

zo, dat heeft me echt wel 2 minuten en wat lezen gekost :')

[ Bericht 2% gewijzigd door mickeyD op 26-12-2010 01:52:16 ]
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_90451750
ik zit te twijfelen tussen de Archos 32 tablet en de Archos 7 home tablet

die 32 is wel sneller enzo.
ik had volgens mij ergens gelezen dat ie ook nog tot 1,2 GHZ te overklokken was? :o
heeft iemand ervaring met 1 van deze 2 tablets?
niet meer
pi_90451869
Waarom een van die oude modellen? Oh wacht de 32 is niet oud :P Maar het is natuurlijk ook wel nogal een verschil in screensize enzo ;) Lijkt me ook wel belangrijk.
pi_90451887
omdat ik al alle apparatuur in huis al aan het vervangen ben en deze lekker betaalbaar zijn O+
maar die met het grotere scherm valt voor de rest beetje tegen :N
niet meer
pi_90451908
Mja, maar die kleine heeft een klein resistief scherm... Wat wil je er precies mee doen?
Als je het voor de prijs doet kun je misschien beter naar de 'Chinese' varianten kijken.
pi_90452144
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 01:34 schreef mickeyD het volgende:

[..]

dit vond ik na 2 seconden zoeken op google met als zoekterm "ZT-180 dead"
(sommige mensen zijn gewoon echt TE lui of Te dom om een zoekmachine te gebruiken geloof ik):

Dear Mohi,

I am also facing the same problem with new 10.2 10.2 Zenithink ZT-180 Epad it does'nt get through the [ANDROID_] screen. I would appriciate if you halp me to get my 200$ brick to live again.

Regards
Adarsh

Hello Adarsh,
Just like hoben02 states...search the Zenithink USA website to learn how to flash your rom. The website even has some videos for their guides. It helped me alot as this web site does. Your problem should be solved after flashing your rom as it did with mine.
Good luck!

*aanvulling: er is een complete wiki voor de ZT-180: http://www.slatedroid.com(...)_FAQ#Troubleshooting

zo, dat heeft me echt wel 2 minuten en wat lezen gekost :')
Ik heb gezocht op "ZT-180 can't start" en "ZT-180 boot problem" maar vond het niet. Maar fijn dat jij het zo goed opvat en er zo subtiel mee omgaat verder. Goed bezig man!
pi_90452230
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 08:48 schreef Gestiech het volgende:
Mja, maar die kleine heeft een klein resistief scherm... Wat wil je er precies mee doen?
Als je het voor de prijs doet kun je misschien beter naar de 'Chinese' varianten kijken.
heb nog een bol.com cadeaubon :+
beetje surfen,filmpjes kijken en beetje scripten/tekstverwerken :Y
niet meer
  zondag 26 december 2010 @ 11:08:28 #174
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90453041
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 08:42 schreef welkominspace het volgende:
omdat ik al alle apparatuur in huis al aan het vervangen ben en deze lekker betaalbaar zijn O+
maar die met het grotere scherm valt voor de rest beetje tegen :N
'lekker betaalbaar' dacht je zeker ook toen je je oude apparatuur aanschafte?
Goedkoop is duurkoop blijkt wel weer.
  zondag 26 december 2010 @ 11:39:33 #175
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90453632
Is het mogelijk om meerdere tabbladen en meerdere vensters van een webbrowser open te hebben staan bij die Android dingen zodat je makkelijk tussen openstaande websites kunt wisselen?
pi_90453716
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 11:08 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

'lekker betaalbaar' dacht je zeker ook toen je je oude apparatuur aanschafte?
Goedkoop is duurkoop blijkt wel weer.
ben niet alles aan het vervangen omdat het stuk is hoor :')
gewoon niet meer up-to-date :*
niet meer
pi_90454085
Voor de liefhebbers meld ik het ook hier maar even, op merimobiles krijg je alleen vandaag met de code thankyou 20% korting op alles, dus ook alle Android tablets. Ik heb een van de snelste aanschaft van dit moment: de Herotab MID816 met nieuwe Samsung 1,2 Ghz processor, voor het bedrag van 158 incl verzending.
pi_90454350
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 11:39 schreef Microtubuli het volgende:
Is het mogelijk om meerdere tabbladen en meerdere vensters van een webbrowser open te hebben staan bij die Android dingen zodat je makkelijk tussen openstaande websites kunt wisselen?
Met Opera Mini kan je gewoon tabbladen gebruiken.
  zondag 26 december 2010 @ 13:06:39 #179
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90455987
Er is trouwens ook Firefox voor Android kwam ik gisteren achter... :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 26 december 2010 @ 13:31:11 #180
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_90456761
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 16:23 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Nee, daar ga je de fout in. Ik zei dat het open systeem voor mij een pluspunt is t.o.v. gesloten iOS, dat jij 'systeem' interpreteert als 'Market', dat doe je geheel zelf. Daar voegde ik dan ook nog aan toe dat het systeem een market met apps ondersteunt, dat momenteel minder joviaal is dan Apple aan te bieden heeft, maar de vraag en aanbod ervan zo booming is (en Android langzaamaan steeds vaker in de huishoudens is terug te vinden omdat er veel verschillende soorten tablets verschenen zijn en altijd nog verschijnen van verschillende fabrikanten, met verschillende specificaties en prijzen en dus meerdere doelgroepen aanspreken, i.t.t de enkele tablet, namelijk de iPad, van Apple) ervoor zal zorgen dat er in te toekomst niet veel verschil meer zal zijn tussen de twee qua aanbod in apps. Momenteel mis ik trouwens niks aan apps, dus begrijp sowieso waarom ik niet tevreden zou mogen zijn.

Daar is verder geen discussie over mogelijk, want dat is een mening: de mijne. Wil je wel een discussie voeren... mijn punt was daar op dat regeltje dus wel 'Android VS iOS', had je moeten lezen (laat me raden, de iPad leent zich daar zeker niet voor? Of is het de user die liever iemand een filmpje met een boel aan zwarte balken kijkt i.p.v. te lezen?), dat houdt dus zeker ook in dat tablets met Android standaard Flash kunnen afspelen, want dat hoort bij het systeem, niet bij de Market of het aantal apps, dus dan kun je dat graag elders voortzetten. Jij, als bezitter of fan van een iPad/iOS, hoeft mij niet te gaan vertellen wat ik de pluspunten van mijn tablet vind.

Het lijkt me wel zo netjes om dit topic nu vrij te houden van deze non-discussie. :P Waarvoor excuses naar de andere users in dit topic, dat ik deze zelf nog een keertje probeer af te ronden.
Goed, maar dan nog biedt de market geen significant voordeel omdat het grotendeels nog allemaal telefoonapps zijn. Ook vraag ik me nog steeds af waar je dat 'meer booming' op baseert. Het klopt dat Android zelf hard groeit en dat de market dit ongetwijfeld ook doet, maar is het ook echt meer booming?

Het grote bezwaar aan Android-tablets vind ik toch echt gewoon het gebrek aan apps, hoe open de market ook moge zijn.

Ziehier een plaatje van iPhone en iPad-apps:


Voor Android-tablets is in veel van de gevallen enkel de linkerversie beschikbaar (de telefoonversie).
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 26 december 2010 @ 14:35:00 #181
327191 RobertNL
For your gear.
pi_90458662
Waren we niet gestopt met dat gezeur?
Ieder zijn meug.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_90459408
Ja, precies, graag het Apple vs Android geklets in een apart topic! ~O>

Verder hele uitgebreide review RobertNL, alleen denk ik dat je een resistief touchscreen bedoelt, en niet recessief ;)

Ik twijfel nu in ieder geval of ik gewoon eind januari in NL de Archos 101 ga kopen of toch de NotionInk Adam als die de verwachtingen waarmaakt...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zondag 26 december 2010 @ 16:22:06 #183
327191 RobertNL
For your gear.
pi_90461646
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 15:02 schreef Pandora73 het volgende:
.........Verder hele uitgebreide review RobertNL, alleen denk ik dat je een resistief touchscreen bedoelt, en niet recessief ;)......
Bedankt, Nederlands is niet mijn goedste vak :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 26 december 2010 @ 17:16:57 #184
266503 beeklaan
Chinawebshops (-^.^-)
pi_90463021
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 21:17 schreef RobertNL het volgende:
Review ZT-180 10,2 inch E-pad

Toen een paar maanden gelden de eerste betere Android tablets aangekondigd werden begon voor mijn interesse hiervoor. Dit kwam vooral door de concurrerende prijzen in tegenstelling tot de Ipad, die ik voor een gadget nogal duur vind (alhoewel tablets natuurlijk ook producerend kunnen zijn).
Toen ik hiernaar haar het zoeken was kwam ik de ZT-180 E-pad tegen deze viel vooral op door zijn 1GHZ processor icm het 10 inch scherm.
Begin december heb ik naar een price drop besloten om tot koop van de tablet over te gaan. Deze heb ik wegens snelle verzending de goede shop reviews besloten te kopen bij BuyInCoins.
Naar een klein probleempje in het warehouse (ze waren mijn order kwijt geraakt) is deze op 15 december verzonden (besteling was geplaatst op 2 december) deze is afgelopen donderdag de 23e aangekomen, 8 dagen is het snelste voor een chinees pakje tot nu toe (via China post).

Het doosje was goed ingepakt in piepschuim met daar omheen een paar laagjes bubeltjes plastic, dit alles was ingepakt in een stevige plastic envelop/zak met daarop 2 fragiel stickers.
Robert,

Ik heb wat vraagjes aan je. Zelf ben ik ook al een tijd naar deze aan het kijken. Zeker vanwege het volgende: http://buyincoins.com/lea(...)ad-product-2482.html

Klopt het dat deze geen camera heeft?
Kan je gewoon op internet dmv bijv. één van deze dongles aan te sluiten en dan je simkaard van je telefoon waar je onbeperkt internet op hebt er in te doen: http://buyincoins.com/search--sim+usb----1.html?in=All-Categories ?

Kan je er mee typen in een word text programma? Dus of ik er goed aantekeningen mee kan maken nadat ik dat toetsenbordje erbij koop?

Danku

[ Bericht 3% gewijzigd door beeklaan op 27-12-2010 16:58:29 ]
De goedkoopste gadgetsite: http://www.buyincoins.com
Voer in Recommender: ZT180 en coupon: 10%ebay110 en krijg 15% korting!
  zondag 26 december 2010 @ 17:25:34 #185
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90463259
For starters: die USB dongles die je laat zien, dat zijn alleen lees/schrijf-stickies.
Je moet echt een 3G dongle hebben voor datatransfer. ;)

Verder is de ZT-180 de processor, die je in meerdere tablets tegenkomt... bijv ook:
http://buyincoins.com/10-(...)am-product-2849.html
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 26 december 2010 @ 17:30:35 #186
266503 beeklaan
Chinawebshops (-^.^-)
pi_90463412
Dus is er een manier om draadloos via 3G van mijn simcard op een tablet te krijgen?

Ik heb het over opslag geheugen, wat voor kaartjes moeten er in, kan je er eens 1 als voorbeeld geven?

Bedoel dus net zoals er micro SD in mijn mobiel gaat.
De goedkoopste gadgetsite: http://www.buyincoins.com
Voer in Recommender: ZT180 en coupon: 10%ebay110 en krijg 15% korting!
  zondag 26 december 2010 @ 17:44:14 #187
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90463778
Bij mij weten moet zo'n dongle dat inderdaad mogelijk maken. Maar zelf heb ik het nooit geprobeerd en ik weet ook niet of je dan nog een speciale dongle moet gebruiken die compatible is met jouw systeem.

:Y TF noemen ze dat dan... dat is een oude benaming voor microSD (daarmee tot 32GB microSD(HC) uitbreidbaar dus). ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 26 december 2010 @ 18:04:59 #188
104871 remlof
Europees federalist
pi_90464307
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 17:30 schreef beeklaan het volgende:
Dus is er een manier om draadloos via 3G van mijn simcard op een tablet te krijgen?

Ik heb het over opslag geheugen, wat voor kaartjes moeten er in, kan je er eens 1 als voorbeeld geven?

Bedoel dus net zoals er micro SD in mijn mobiel gaat.
Kan je niet via bluetooth via je mobiel op het internet?
  zondag 26 december 2010 @ 18:18:39 #189
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90464596
Mja, of meteen tethering natuurlijk. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 26 december 2010 @ 18:21:17 #190
104871 remlof
Europees federalist
pi_90464654
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 18:18 schreef shiznuts het volgende:
Mja, of meteen tethering natuurlijk. :P
Dat ìs toch tethering, via BT op je telefoon het net op? :P
  zondag 26 december 2010 @ 18:26:24 #191
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90464762
quote:
7s.gif Op zondag 26 december 2010 18:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat ìs toch tethering, via BT op je telefoon het net op? :P
Qua datatransfer: ja, dat is hetzelfde idee... ik doel dan op de wifi-tethering waarvan het de bedoeling is dat je van een bestaande verbinding een wifi-hotspot maakt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 26 december 2010 @ 18:28:04 #192
104871 remlof
Europees federalist
pi_90464793
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 18:26 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Qua datatransfer: ja, dat is hetzelfde idee... ik doel dan op de wifi-tethering waarvan het de bedoeling is dat je van een bestaande verbinding een wifi-hotspot maakt.
Ja ok, maar wifi is nog niet overal beschikbaar. Over een jaar of 5 wel denk ik.
  zondag 26 december 2010 @ 18:30:17 #193
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90464831
quote:
7s.gif Op zondag 26 december 2010 18:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja ok, maar wifi is nog niet overal beschikbaar. Over een jaar of 5 wel denk ik.
:? Ik bedoel. Ik heb een HTC Desire Z... maar dat kan natuurlijk inmiddels ook met andere mobiele telefoons, en heb ik een data-abo, dan kan ik mijn telefoon opdragen een wifi-netwerk op te zetten en het signaal uit te zenden. Log ik daar met mijn tablet/notebook op in, dan kan ik gebruikmaken van het 3G datanetwerk van mijn telefoon. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 26 december 2010 @ 18:33:28 #194
104871 remlof
Europees federalist
pi_90464891
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 18:30 schreef shiznuts het volgende:

[..]

:? Ik bedoel. Ik heb een HTC Desire Z... maar dat kan natuurlijk inmiddels ook met andere mobiele telefoons, en heb ik een data-abo, dan kan ik mijn telefoon opdragen een wifi-netwerk op te zetten en het signaal uit te zenden. Log ik daar met mijn tablet/notebook op in, dan kan ik gebruikmaken van het 3G datanetwerk van mijn telefoon. :Y
Ow zo bedoel je. Ja dat kan ik met m'n Nokia ook. Hoop dat het straks met m'n iPhone ook kan.
  zondag 26 december 2010 @ 18:38:06 #195
266503 beeklaan
Chinawebshops (-^.^-)
pi_90464963
Ik heb een LG Arena, ik kon het niet vinden, maar misschien moet dat ook lukken ja.
De goedkoopste gadgetsite: http://www.buyincoins.com
Voer in Recommender: ZT180 en coupon: 10%ebay110 en krijg 15% korting!
  zondag 26 december 2010 @ 19:15:03 #196
327191 RobertNL
For your gear.
pi_90465573
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 17:16 schreef beeklaan het volgende:

[..]

Robert,

Ik heb wat vraagjes aan je. Zelf ben ik ook al een tijd naar deze aan het kijken. Zeker vanwege het volgende: http://buyincoins.com/lea(...)ad-product-2482.html

Klopt het dat deze geen camera heeft?
Kan je gewoon op internet dmv bijv. één van deze dongles aan te sluiten en dan je simkaard van je telefoon waar je onbeperkt internet op hebt er in te doen: http://buyincoins.com/search--sim+usb----1.html?in=All-Categories ?

Wat voor geheugenkaart kan je er in doen? Het liefst één die ook op buyincoins te koop is. Flash drive NAND? Ik snap er niet veel van :P

Danku
Er zijn een paar ondersteunde 3G dongels te krijgen van 1 weet ik de naam nog dat was de Huawei E220 deze is wel op Taobao te koop maar ik vond hem te duur, omdat ik ook mijn Desire heb voor Thetering.

quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 17:25 schreef shiznuts het volgende:
For starters: die USB dongles die je laat zien, dat zijn alleen lees/schrijf-stickies.
Je moet echt een 3G dongle hebben voor datatransfer. ;)

Verder is de ZT-180 de processor, die je in meerdere tablets tegenkomt... bijv ook:
http://buyincoins.com/10-(...)am-product-2849.html
De ZT-180 heeft inderdaad meerdere uitvoeringen wel zijn ze zover ik weet allemaal in de zelfde fabriek gemaakt, zo zitten er tussen de verschillende batches wel eens verschillen in de Wifi kaart en scherm en in die jij nu linkt ook gps, webcam en ingebouwde RJ45. (of zal dit een kloon van een kloon zijn?).
Edit: Hij lijkt op een flytouch 2 maar die heeft een andere processor...

Voor het geheugen kun je inderdaad gewoon een Micro SD gebruiken.
De tablet zelf heeft igg 300 MB die je kan gebruiken voor apps (heb ik gelezen op slatedroid)
bij mij zegt de tablet 1.3 gig vrij te hebben maar ik weet niet hoe dit precies in elkaar steekt.
Ik gebruik vooral mijn Micro SD van 4 gig die ik (extra) bij mijn Desire heb gekregen.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertNL op 26-12-2010 19:28:13 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_90465722
quote:
Op zaterdag 25 december 2010 22:52 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Dat je daarbij voorbij gaat aan het rücksichtlos aan de kant schuiven van alle andere IDEs en talen muv van Xcode + C-(achtigen), HTML en JS, geeft ook heel mooi aan waarom de apple crowd niet wil snappen dat dat nou juist een hoop andere devvers en end-users tegen de borst stuit. Al die restricties voor het iOS platform??? Fok op!! Mijn foon, mijn tools, mijn apps. Steve Hubbard can bite it.
Volgens mij heb jij je feiten niet helemaal op een rijtje. Je mag elke IDE gebruiken die je wilt. En elke fatsoenlijke developer kan uit de voeten met C-achtigen. Als een developer dat niet genoeg vindt is dat zijn probleem, hij ontneemt zichzelf een gigantische markt. En ik heb weer minder concurrentie.

Overigens kan het end-users echt aan hun kont roesten welke restricties er zijn voor developers. Die willen gewoon een telefoon die werkt en voor de rest boeit het ze niet.
  zondag 26 december 2010 @ 19:22:26 #198
327191 RobertNL
For your gear.
pi_90465741
zouden jullie niet verder in het andere topic?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_90466171
quote:
Op zondag 26 december 2010 19:22 schreef RobertNL het volgende:
zouden jullie niet verder in het andere topic?
Welk?
  zondag 26 december 2010 @ 19:45:11 #200
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90466321
>>
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_90466376
quote:
Op zondag 26 december 2010 19:45 schreef shiznuts het volgende:
>>
Prima, dan moet men daar maar reageren
  zondag 26 december 2010 @ 19:48:32 #202
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90466385
Agreed. :)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 26 december 2010 @ 20:38:56 #203
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90468053
Als ik nu zo'n Archos 101 aanschaf kan ik daar dan volgend jaar de nieuwe Android 3.0 opzetten of wordt dit dan niet meer ondersteund? En wat gaat de voordelen zijn van de nieuwe tablets/android 3.0 die over een paar maanden uit zullen komen? Het zou zonde zijn om nu 300 euto neer te leggen voor iets wat over een half jaar hopeloos verouderd is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Microtubuli op 26-12-2010 21:07:51 ]
pi_90469092
Ik kan me eerlijk gezegd niet goed voorstellen dat er geen Android 3.0 voor de huidige - new gen - Archos modellen komt. Als ik kijk naar mijn HTC Hero... daarvoor is 2.1 zelfs nog uitgebracht dacht ik zo uit mijn hoofd (ik gebruik custom roms dus weet het niet precies :P ). Terwijl die ooit begon met 1.6 ofzo.
  zondag 26 december 2010 @ 21:10:04 #205
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90469222
Archos biedt op dit moment uiteraard full update support. Dit zal waarschijnlijk zo blijven totdat het product end-of-life wordt en misschien zelfs ook daarna. Mocht dat niet het geval zijn, dan is er nog altijd niks aan het handje, daar Archos zelf het systeem heeft vrijgegeven voor eigen invulling door de user:
quote:
ARCHOS has decided to « open » its ARCHOS 101 internet tablet by proposing to install and replace the system running Android originally installed on the machine.
Het is dus altijd nog mogelijk om later je tablet met een andere versie/custom ROM van Android te flashen. Dat hoeft trouwens niet eens Android te zijn. Er wordt ook druk gewerkt aan Linux-versies. :)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_90469288
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 19:21 schreef retorbrapi het volgende:

Volgens mij heb jij je feiten niet helemaal op een rijtje. Je mag elke IDE gebruiken die je wilt. En elke fatsoenlijke developer kan uit de voeten met C-achtigen. Als een developer dat niet genoeg vindt is dat zijn probleem, hij ontneemt zichzelf een gigantische markt. En ik heb weer minder concurrentie.
Was te verwachten natuurlijk, de apple crowd die niets wil snappen van het principe "mijn foon, mijn tools mijn apps".

quote:
Overigens kan het end-users echt aan hun kont roesten welke restricties er zijn voor developers. Die willen gewoon een telefoon die werkt en voor de rest boeit het ze niet.
End-users kan het wel verdommen welke restricties er zijn in de keuze van apps, en laat Steve Hubbard & Co. daar ook bij tijd en wijle de nodige nazistische trekjes vertoont hebben (wikileaks app anyone?)

Blijft over de volgende vraag, waarom moeten er altijd minimaal 1 of 2 appel fanboiis de WP7, BB, of Android draadjes verzieken met hun gedram?

[ Bericht 0% gewijzigd door VanishedEntity op 26-12-2010 21:26:33 ]
  zondag 26 december 2010 @ 21:19:40 #207
104871 remlof
Europees federalist
pi_90469587
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:10 schreef shiznuts het volgende:
Archos biedt op dit moment uiteraard full update support. Dit zal waarschijnlijk zo blijven totdat het product end-of-life wordt en misschien zelfs ook daarna. Mocht dat niet het geval zijn, dan is er nog altijd niks aan het handje, daar Archos zelf het systeem heeft vrijgegeven voor eigen invulling door de user:

[..]

Het is dus altijd nog mogelijk om later je tablet met een andere versie/custom ROM van Android te flashen. Dat hoeft trouwens niet eens Android te zijn. Er wordt ook druk gewerkt aan Linux-versies. :)
Trouwens, de 70 is technisch toch helemaal gelijk aan de 101? Behalve de afmetingen dan?
  zondag 26 december 2010 @ 21:24:20 #208
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90469756
quote:
5s.gif Op zondag 26 december 2010 21:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Trouwens, de 70 is technisch toch helemaal gelijk aan de 101? Behalve de afmetingen dan?
Resolutie dan natuurlijk, maar volgens mij inderdaad specsmatig zo goed als identiek. :)
- Ah wacht, volgens mij heeft de 70'er alleen mono audio speaker, nee toch ook niet -
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_90469901
Die bluetooth keyboards zijn ook wel interessant.. Ik ga even afwachten totdat ik 'm ontvangen heb zodat ik kan checken hoe ik het vind werken enzo, maar ik kan me wel voorstellen dat het handig kan zijn om even wat notities te kunnen maken met zo een keyboardje in bepaalde situaties (colleges bijvoorbeeld; laptop niet meer meeslepen).
pi_90470029
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:12 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Was te verwachten natuurlijk, de apple crowd die niets wil snappen van het principe "mijn foon, mijn tools mijn apps".

[..]

End-users kan het wel verdommen welke restricties er zijn in de keuze van apps, en laat Steve Hubbard & Co. daar ook bij tijd en wijle de nodige nazistische trekjes vertoont hebben (wikileaks app anyone?)

Blijft over de volgende vraag, waarom moeten er altijd minimaal 1 of 2 appel fanboiis de WP7, BB, of Android draadjes verzieken met hun gedram?
Android vs. iOS vs. Windows Phone 7
  zondag 26 december 2010 @ 21:33:12 #211
104871 remlof
Europees federalist
pi_90470090
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:24 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Resolutie dan natuurlijk, maar volgens mij inderdaad specsmatig zo goed als identiek. :)
- Ah wacht, volgens mij heeft de 70'er alleen mono audio speaker, nee toch ook niet -
Ja ok, 1024x600 resolutie voor de 101 tegen 800x480 voor de 70, but that's it.
pi_90470170
quote:
7s.gif Op zondag 26 december 2010 21:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja ok, 1024x600 resolutie voor de 101 tegen 800x480 voor de 70, but that's it.
1024 / 10 = ~100.
800 / 07 = ~114.
De 7 inch heeft in feite een hogere (relatieve) resolutie. :P
  zondag 26 december 2010 @ 21:35:07 #213
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90470180
quote:
7s.gif Op zondag 26 december 2010 21:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja ok, 1024x600 resolutie voor de 101 tegen 800x480 voor de 70, but that's it.
Het verschil zit 'em dan alleen nog in de 60 euro meerprijs. :P

@ Gestiech: nee, een betere pixeldichtheid is wat anders dan resolutie. Zo heb ik bijvoorbeeld o.a. mijn Desire Z (3.7") verkozen boven de Desire HD (4.3") omdat de resolutie verder hetzelfde was. Tussen de 70 en 101 ga je dat wel merken omdat je bijvoorbeeld meer apps op je homescreen kwijt kunt. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 26 december 2010 @ 21:35:50 #214
104871 remlof
Europees federalist
pi_90470209
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:35 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Het verschil zit 'em dan alleen nog in de 60 euro meerprijs. :P
50 toch? Ow en de 101 is bijna overal uitverkocht, Dixons zou morgen de 70 weer hebben :P
pi_90470773
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:35 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Het verschil zit 'em dan alleen nog in de 60 euro meerprijs. :P

@ Gestiech: nee, een betere pixeldichtheid is wat anders dan resolutie. Zo heb ik bijvoorbeeld o.a. mijn Desire Z (3.7") verkozen boven de Desire HD (4.3") omdat de resolutie verder hetzelfde was. Tussen de 70 en 101 ga je dat wel merken omdat je bijvoorbeeld meer apps op je homescreen kwijt kunt. ;)
Ik weet wat het verschil is ;) haha.
pi_90471033
Zo ver ik weet was deze hier trouwens nog niet geplaatst... altijd wel leuk leesvoer: http://www.engadget.com/2(...)ernet-tablet-review/
Ik ga 'm ook even checken nu :9
  zondag 26 december 2010 @ 21:59:05 #217
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90471180
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:49 schreef Gestiech het volgende:

[..]

Ik weet wat het verschil is ;) haha.
Ik vind het wel grappig en begrijp trouwens niet dat mensen een scherm groter dan (of zo groot als) zo'n 46" kopen... Full HD is al tijden de standaard. 1920 bij 1080 pixels. Maar je hebt een 32" scherm met FULL HD en dus hetzelfde aantal pixels. Waarom is FULL HD niet de term voor het evenredige aantal pixels per inch? In een 46" scherm zouden wat mij betreft eigenlijk vier 23" schempjes met 1920 x 1080 moeten zitten... maar ja, dat komt nog zeker? :P
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:55 schreef Gestiech het volgende:
Zo ver ik weet was deze hier trouwens nog niet geplaatst... altijd wel leuk leesvoer: http://www.engadget.com/2(...)ernet-tablet-review/
Ik ga 'm ook even checken nu :9
'k Ga eens kijken. :9
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_90471439
Ze zijn best kritisch over de bouwkwaliteit en de snelheid bij 'multi-tasking', maar volgens mij mag je niet klagen voor de prijs :) Kijkhoek schijnt ook niet zo goed te zijn, maar dat boeit me gelukkig ook niet zoveel...
pi_90471869
Er komen steeds meer filmpjes vrij van de NotionInk Adam... Maar ondertussen is hij met alle importheffingen qua prijs helaas wel vergelijkbaar met een iPad.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zondag 26 december 2010 @ 22:20:12 #220
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90472166
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 22:05 schreef Gestiech het volgende:
Ze zijn best kritisch over de bouwkwaliteit en de snelheid bij 'multi-tasking', maar volgens mij mag je niet klagen voor de prijs :) Kijkhoek schijnt ook niet zo goed te zijn, maar dat boeit me gelukkig ook niet zoveel...
Ja, nogal kritisch inderdaad. :P Misschien dat ze de hele tijd met Galaxy Tabs en iPads spelen of zo, dan doet zoiets duns misschien fragiel en speelgoedachtig aan. En het design, nou ja, smaken verschillen. Ik vind het metaal i.c.m. het niet zo glossy gespikkelde plastic best industrieel overkomen, wel mooi juist.

Ik moet ze wel gelijk geven wat betreft de verticale kijkhoek, het beeld is onder een lage hoek gewoon goed, maar van bovenaf wordt het inderdaad gauw minder. Maar ja, ik heb de tablet eigenlijk telkens met kickstand gebruikt en dan zet je 'em gewoon onder een hoek die perfect is natuurlijk.

Dat van de Market had ik dag 1 al uitgevonden, wat ik niet wist was de 'overklok'-functie die in de powermanagement was terug te vinden. Dat is natuurlijk welkome informatie. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 26 december 2010 @ 22:20:18 #221
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90472170
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:59 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ik vind het wel grappig en begrijp trouwens niet dat mensen een scherm groter dan (of zo groot als) zo'n 46" kopen... Full HD is al tijden de standaard. 1920 bij 1080 pixels. Maar je hebt een 32" scherm met FULL HD en dus hetzelfde aantal pixels. Waarom is FULL HD niet de term voor het evenredige aantal pixels per inch? In een 46" scherm zouden wat mij betreft eigenlijk vier 23" schempjes met 1920 x 1080 moeten zitten... maar ja, dat komt nog zeker? :P
Een tv is ook niet bedoeld om met je neus op te zitten zoals een pc. Het verschil in pixeldichtheid tussen 40", 46" of 50" ga je echt niet merken op 7 meter afstand. Wat je wel merkt is dat 50" veel groter is en dus fijner kijkt op die afstand.
  zondag 26 december 2010 @ 22:20:55 #222
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90472215
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 22:20 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Een tv is ook niet bedoeld om met je neus op te zitten zoals een pc. Het verschil in pixeldichtheid tussen 40", 46" of 50" ga je echt niet merken op 7 meter afstand. Wat je wel merkt is dat 50" veel groter is en dus fijner kijkt op die afstand.
Mja, de vraag is, zit je ooit veel meer dan 5 meter van je tv af? ;)

Als je een grotere beleving wilt ben je nu aangewezen op een beamer...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 26 december 2010 @ 22:23:05 #223
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90472334
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 22:20 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Mja, de vraag is, zit je ooit veel meer dan 5 meter van je tv af? ;)

Als je een grotere beleving wilt ben je nu aangewezen op een beamer...
Ligt eraan hoe groot je kamer is, in de meeste huishoudens is 50"inderdaad veels te groot.
pi_90478888
Volg dit topic al een poosje, en volgens mij is de vraag ook alwel een paar x langs gekomen maar echt een duidelijk antwoord heb ik nog niet gevonden.
Ik ben opzoek naar een mini laptop, of een android tablet met evt de toevoeging van een toetsenbord zoals in de quote/spoiler. Maar ik weet niet of een tablet geschikt is voor wat ik wil doen.
Ik wil hem eigenlijk gebruiken om lekker vanuit bed/ hangend op de bank te msn of over het internet surfen, gaat filmpjes kijken/streamen op zon tablet een beetje goed? Ook luister ik veel muziek, is een tablet goed aan te sluiten op een computer 5.1 setje? Voor een mini laptop zou ik anders 2e hands rondkijken in de prijsklassen 100-175 euro.

wat raden jullie als ekte kenners me aan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 27 december 2010 @ 09:22:06 #225
294999 Gestiech
pi_90484400
Sja, een tablet zoals de Archos tablets die besproken worden in het Archos topic (maar op zich die Chinese tablets ook wel) lijken me prima geschikt. Films kijken / streamen (in hd) is meestal geen probleem, en een toetsenbord kun je gewoon toevoegen via bluetooth. De Archos heeft een kickstand, waardoor je 'm rechtop kunt zetten. Dat is natuurlijk erg handig voor bijvoorbeeld msn.
Het enige probleem is waarschijnlijk de 5.1, aangezien je die meestal aansluit met 3 stekkers, en de tablets stereo-out hebben.
  maandag 27 december 2010 @ 09:39:57 #226
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_90484653
Hmm, had Archos mij enigzins overtuigd, is de build quality van de behuizing weer cheap. :(
Too bad.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  maandag 27 december 2010 @ 09:45:55 #227
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90484785
quote:
Het enige probleem is waarschijnlijk de 5.1, aangezien je die meestal aansluit met 3 stekkers, en de tablets stereo-out hebben.
En dat heb probleem heb je niet bij een netbookje (of menig volwaardige laptop wat dat betreft)? :P

Ik denk dat zijn budget te krap is om iets met een netbookje te doen. Ik heb een netbookje, een Acer Aspire One (110-AW), maar zelfs met 1,6 Ghz Intel Atom N270 en de 8GB SSD kon ik eigenlijk niet uit te voeten. Ten eerste wil je daar geen windows op knallen, want dat is te langzaam, dus dan maar Linpus die erbij geleverd wordt, Meego (die ik dan had) of Android erop zetten (die laatste werkt eigenlijk niet 100% op een netbookje en is natuurlijk als touchinterface ontworpen). Je wilt iets hebben dat handig is om portable te zijn, dus je neemt geen losse toestanden als een muis mee, maar ja, zo'n mini trackpad is ook net niks natuurlijk.

Ik denk dat je voor dat budget gewoon lekker een goede Chinese tablet in huis moet halen. Tenzij je bereid bent toch wat meer neer te tellen voor een nieuwe netbook. Die beginnen al vanaf zo'n 220,- euro, kunnen vaak wel aardig windows (XP/7)draaien, hebben vaak 160GB en 1GB RAM etc en kun je gewoon op fysiek mee tekstverwerken. ;)
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 09:39 schreef neo2000 het volgende:
Hmm, had Archos mij enigzins overtuigd, is de build quality van de behuizing weer cheap. :(
Too bad.
Als 'ie in de winkel ligt maar eventjes kijken dan hè. ;) Ik vind het nogal overtrokken en zou sowieso liever zelf een mening vormen dan een nogal subjectief geschreven artikel mij laten voorschrijven wat ik van iets vind. Dat de tablet dun is, wil nog niet zeggen dat 'ie niet degelijk is. Dat is van een stevige vrouw zeggen dat ze goed gebouwd is en een slanke en fitte vrouw afdoen alsof je er niks aan hebt. :9
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 27 december 2010 @ 10:05:41 #228
64925 kikoooooo
pi_90485157
Zo'n archos lijkt me best oké. Alleen die kijkhoek schijnt echt dramatisch te zijn.
  maandag 27 december 2010 @ 11:38:16 #229
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90487492
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 10:05 schreef kikoooooo het volgende:
Zo'n archos lijkt me best oké. Alleen die kijkhoek schijnt echt dramatisch te zijn.
En het scherm reageert relatief traag tov een iPad, ik lees verhalen op het net dat mensen hem om deze reden toch weer weg hebben gedaan. Ik denk dat ik toch een paar maanden wacht tot de echte iPad concurrentie opstaat.
  maandag 27 december 2010 @ 11:40:41 #230
329000 Knowledge_seeker
pi_90487565


[ Bericht 100% gewijzigd door Knowledge_seeker op 27-12-2010 11:56:44 ]
  maandag 27 december 2010 @ 11:46:15 #231
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90487713
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:40 schreef Knowledge_seeker het volgende:

[..]

Die kijkhoek is juist perfect, je kan onder elke hoek het scherm perfect zien. :) Het scherm spiegelt ook niet waardoor je zelfs in de volle zon nog voldoende zich hebt om er op te werken.
'
Jouw info staat haaks op wat ik erover lees.
Kijkhoek van Archos is juist slecht, ook goed te zien in vergelijkingfilmpjes met een iPad.
En het scherm spiegelt wel degelijk hard en lijkt me net zo slecht presteren in zonlicht als de ipAd, of heb je er zelf ervaring mee? Als je echt in de zon wil werken kun je beter een Adam Notion Ink met pixel Qi scherm kopen (als die z'n beloftes waarmaakt)
  maandag 27 december 2010 @ 11:52:45 #232
329000 Knowledge_seeker
pi_90487943


[ Bericht 100% gewijzigd door Knowledge_seeker op 27-12-2010 11:56:31 ]
  maandag 27 december 2010 @ 11:58:40 #233
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90488140
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:52 schreef Knowledge_seeker het volgende:

Waarom haal je nu je posts ineens weg, toch niet meer overtuigd van je mening?
  maandag 27 december 2010 @ 12:00:23 #234
294999 Gestiech
pi_90488190
quote:
11s.gif Op maandag 27 december 2010 11:58 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Waarom haal je nu je posts ineens weg, toch niet meer overtuigd van je mening?
Het ging sowieso over de Archos 9, die tegenwoordig natuurlijk door niemand meer gekocht wordt :P al had dat ding een anti-glare scherm, de huidige Archos tablets hebben gewoon glare schermen. Op zich vind ik dat niet zo erg, ik zal 'm over het algemeen niet veel buiten gebruiken. Glare heeft ook voordelen: mooiere kleuren.
  maandag 27 december 2010 @ 12:05:47 #235
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90488336
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:00 schreef Gestiech het volgende:

[..]

Het ging sowieso over de Archos 9, die tegenwoordig natuurlijk door niemand meer gekocht wordt :P al had dat ding een anti-glare scherm, de huidige Archos tablets hebben gewoon glare schermen. Op zich vind ik dat niet zo erg, ik zal 'm over het algemeen niet veel buiten gebruiken. Glare heeft ook voordelen: mooiere kleuren.
Maar in dit filmpje springt de iPad er duidelijk uit qua kleur/helderheid en snelheid van het scherm.
Niet dat ik een Apple fanboy ben (integendeel) maar ik ben bang dat de Archos 101 me toch gaat teleurstellen op dit punt. En de kwaliteit van het scherm vind ik toch wel erg belangrijk.



[ Bericht 8% gewijzigd door Microtubuli op 27-12-2010 13:22:19 ]
  maandag 27 december 2010 @ 12:49:01 #236
329766 binair
pi_90489791
Ik heb hier een oudere archos 7 home tablet, draait inmiddels froyo van archosfans.com en het beeld is niet zo goed als een ipad inderdaad, de responstijden ook niet maar ik heb er daarentegen maar 75 euro voor betaald (saturn tilburg, laatste uit de voorraad). Leuke gadget voor erbij maar voor serieus gebruik is wat snellers aan te raden, ik zou nu een ipad kopen of zo'n neonotion geval als ze leverbaar worden. Snelle bediening en een goed scherm is aan te raden voor dagelijks gebruik.
  maandag 27 december 2010 @ 12:54:54 #237
229908 rense
pi_90490002
dank voor de reacties. maar ben er nog niet zo zeker van dat voor de prijs die ik wil neerleggen een goed werkende tablet kan krijgen. de ZT-180 is iets waar ik sws niet veel van zou verwachten, maar de archos 101 voor 300? euro heb ik toch het idee dat ikdan beter een mini laptop aan kan schaffen. Ik heb verschillende reviews gelezen waarin wordt gezegd dat de archos een slechte bouwkwaliteit heeft. In dit opzicht is een laptop dan veel beter.
of heb ik dit compleet mis?
  maandag 27 december 2010 @ 12:59:53 #238
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_90490194
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:54 schreef rense het volgende:
dank voor de reacties. maar ben er nog niet zo zeker van dat voor de prijs die ik wil neerleggen een goed werkende tablet kan krijgen. de ZT-180 is iets waar ik sws niet veel van zou verwachten, maar de archos 101 voor 300? euro heb ik toch het idee dat ikdan beter een mini laptop aan kan schaffen. Ik heb verschillende reviews gelezen waarin wordt gezegd dat de archos een slechte bouwkwaliteit heeft. In dit opzicht is een laptop dan veel beter.
of heb ik dit compleet mis?
Laptops kunnen ook net zo goed een slechte build quality hebben. Eerste Acer die het 3 jaar volhoudt moet ik nog tegenkomen. (en met volhouden bedoel ik dan: scherm niet afgebroken, geen stukken plastic van de behuizing afgesprongen, poortjes kapot etc etc.)
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  maandag 27 december 2010 @ 13:21:11 #239
294999 Gestiech
pi_90490937
Mijn ervaring is ook dat je vaak dergelijke apparaten voor de lange termijn koopt, maar nooit daadwerkelijk ook zo lang gebruikt :P Over een jaar heb ik vast weer een andere tablet..
  † In Memoriam † maandag 27 december 2010 @ 14:13:06 #240
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90493208
Over kickstands gesproken, ik heb voor mijn 63 euro ding een hoes van Innovative Inception aangeschaft. Is eigenlijk voor de Eken M001 maar het 63 euro ding past er redelijk goed in. En de hoes heeft een kickstand.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 27 december 2010 @ 14:30:50 #241
90312 xyl333
pi_90494005
Aardige review van de MID816. Ziet er goed uit, zelfs met standaard firmware.


Device heeft overigens een gladde ipv zachte rubberen afwerking.
  maandag 27 december 2010 @ 15:22:59 #242
104871 remlof
Europees federalist
pi_90496198
Mooi dat Dixons die Archos tablets nog niet binnen heeft :')

En ik moet wel bij Dixons kopen want ik wil 'm betalen met VVV-bonnen ;(
  † In Memoriam † maandag 27 december 2010 @ 15:54:03 #243
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90497409
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 14:30 schreef xyl333 het volgende:
Aardige review van de MID816. Ziet er goed uit, zelfs met standaard firmware.


Device heeft overigens een gladde ipv zachte rubberen afwerking.
Hartelijk dank, want dit is nou precies waar ik iets mee kan qua schermgrootte. Besteld :)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 27 december 2010 @ 15:56:54 #244
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90497525
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:54 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Hartelijk dank, want dit is nou precies waar ik iets mee kan qua schermgrootte. Besteld :)
Schermgrootte is toch juist aan de kleine kant (800x800)?
En geldt die 20% extra korting van gisteren nu nog wel dan?
  † In Memoriam † maandag 27 december 2010 @ 16:11:33 #245
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90498038
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:56 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Schermgrootte is toch juist aan de kleine kant (800x800)?
En geldt die 20% extra korting van gisteren nu nog wel dan?
800 x 600 is het scherm. Ik heb een visueel probleem waardoor focussen moeilijk is voor mij. Ik heb een niet te groot scherm nodig waarbij ik toch niet veel hoef te scrollen.
Die korting bij merimobiles geldt niet meer, en ik zag net ook dat er een versie in Duitsland wordt verkocht. Leergeld zullen we maar zeggen 8)7
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 27 december 2010 @ 17:46:12 #246
-1 #ANONIEM
pi_90501867
Eindelijk wifi tethering van mijn telefoon naar mijn tablet aan de praat gekregen. Bleek uiteindelijk toch weer vrij simpel en ik liep moeite te doen voor niks, maar toch erg blij dat het werkt. Nu wordt het een leuk ding :)
  maandag 27 december 2010 @ 19:36:45 #247
229007 Pandora73
Dromer
pi_90505901
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:05 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Maar in dit filmpje springt de iPad er duidelijk uit qua kleur/helderheid en snelheid van het scherm.
Niet dat ik een Apple fanboy ben (integendeel) maar ik ben bang dat de Archos 101 me toch gaat teleurstellen op dit punt. En de kwaliteit van het scherm vind ik toch wel erg belangrijk.

Kijk, dat zijn nou vergelijkingen waar ik wat mee kan. Zou dit graag ook zien met de Adam (en dan vooral AngryBirds natuurlijk :P )
Wat me wel verbaast is dat hij steeds zegt dat de interface van de Archos "lastiger" is, en dat hij die widgets op de zijschermen heeft staan. Als je die niet wilt, kun je ze toch weghalen en er andere knoppen op zetten lijkt me, net zoals op de Android telefoons? Of werkt dat niet zo op de tablets? Dat zou ik wel een forse misser vinden eigenlijk... Juist het zelf kunnen instellen van je schermen is zo handig aan Android...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 27 december 2010 @ 21:13:14 #248
329839 boer96
pi_90509884
Heeft iemand ervaring met deze Gp Gpad GForce MID 9,7:

http://www.efox-shop.com/(...)-use-kamera-p-106351

Specs zien er mijn inziens wel goed uit voor de prijs. Capasitief scherm, Freescale imx515, 800MHz Cortex A8 CPU, 500 MB DDR en een 7200 mAh accu......
  maandag 27 december 2010 @ 23:27:44 #249
266503 beeklaan
Chinawebshops (-^.^-)
pi_90516820
Ik vind het vrij prijzig voor wat hij kan.
De goedkoopste gadgetsite: http://www.buyincoins.com
Voer in Recommender: ZT180 en coupon: 10%ebay110 en krijg 15% korting!
  maandag 27 december 2010 @ 23:48:11 #250
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_90517672
die kost bij pandawill anders nog steeds $349 dollar, en das niet omdat t een prutsding is.
de processor die dr in zit is top, en makkelijk te clocken naar 1GHz.
maar als tie in duitsland nog "maar" 250 euro (328 dollar) kost, dan kan het bij pandawill (china) een heleboel goedkoper!

in t zilver
http://www.pandawill.com/(...)a-silver_p40084.html

in t wit
http://www.pandawill.com/(...)ra-white_p40488.html

[ Bericht 17% gewijzigd door mickeyD op 27-12-2010 23:54:53 ]
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  dinsdag 28 december 2010 @ 00:18:15 #251
329839 boer96
pi_90518981
thnx, had hem daar nog niet gezien
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:53:09 #252
279542 Michael-H
pi_90530583
Raad jullie aan om ook regelmatig op shanzai.com te kijken, hebben ze nu een review van de Herotab M10, ziet er ook goed uit ^O^
  dinsdag 28 december 2010 @ 14:37:15 #253
266503 beeklaan
Chinawebshops (-^.^-)
pi_90537265
Oeh dat ding ziet er veelbelovend uit :)


300 dollar is nog iets boven mijn pricerange. Ik denk dat ik nog ff een paar maanden wacht met een tablet kopen.
De goedkoopste gadgetsite: http://www.buyincoins.com
Voer in Recommender: ZT180 en coupon: 10%ebay110 en krijg 15% korting!
  dinsdag 28 december 2010 @ 16:56:14 #254
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_90542771
Ik ga zo een 2dehands ePad 7 inch ophalen. Schijnt al een nieuwe rom op te zitten iig :).

Ding is niet voor mij maar voor een vriendin die dat ding eigenlijk alleen wil gebruiken voor PDF en Word zeg maar, gewoon documenten meenemen.

Ben benieuwd, ik heb zelf een iPad, maar dat zal niet te vergelijken zijn :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 29 december 2010 @ 15:01:10 #255
329839 boer96
pi_90583742
Zijn deze 2 nou hetzelfde of niet.....?

http://www.pandawill.com/...ash-4gb-black_p40718.html

http://www.merimobiles.co...0_1_1_2GHz_p/meri0541.htm

Bij Pandawill is ie namelijk iets goedkoper en heb je gratis verzending. Dan is de keus denk ik snel genoeg gemaakt?
Iemand nog ervaring met deze webshops betreffende het omzeilen van de douanekosten hier in Nederland??
  woensdag 29 december 2010 @ 17:37:52 #256
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_90591357
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:01 schreef boer96 het volgende:
Zijn deze 2 nou hetzelfde of niet.....?

http://www.pandawill.com/...ash-4gb-black_p40718.html

http://www.merimobiles.co...0_1_1_2GHz_p/meri0541.htm

Bij Pandawill is ie namelijk iets goedkoper en heb je gratis verzending. Dan is de keus denk ik snel genoeg gemaakt?
Iemand nog ervaring met deze webshops betreffende het omzeilen van de douanekosten hier in Nederland??
Nee, zijn andere websites. :')
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  woensdag 29 december 2010 @ 18:00:17 #257
266503 beeklaan
Chinawebshops (-^.^-)
pi_90592313
Nieuwe links please
De goedkoopste gadgetsite: http://www.buyincoins.com
Voer in Recommender: ZT180 en coupon: 10%ebay110 en krijg 15% korting!
  woensdag 29 december 2010 @ 18:47:34 #258
294999 Gestiech
pi_90594268
Bluh, FedEx is vandaag aan de deur geweest met mijn Archos 70 :( Net meteen gebeld, en voor vrijdag een afspraak gemaakt. Vrijdag lekker de hele dag thuis zitten... yay... -_-
  woensdag 29 december 2010 @ 18:49:02 #259
294999 Gestiech
pi_90594328
Wtf, door de ad-blocker kan ik blijkbaar mijn posts niet meer editten? :')
  woensdag 29 december 2010 @ 19:00:57 #260
229007 Pandora73
Dromer
pi_90594825
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:49 schreef Gestiech het volgende:
Wtf, door de ad-blocker kan ik blijkbaar mijn posts niet meer editten? :')
Tja, zo werkt dat op Fok... Een Adblocker vinden ze hier niet leuk!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 29 december 2010 @ 19:08:40 #261
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_90595166
Ben mezelf nog aan het overtuigen van het nut van zo'n ding. Ik heb een netbook in de woonkamer liggen die ik er zo bij kan pakken en die erg snel uit standby komt. Zijn er nog goede functionaliteiten van een tablet die het boven een netbook verheffen? :P

Ik heb de WoPad op het oog. Capacitief scherm en de youtube filmpjes zien er aardig uit. Ook de batterijduur schijnt okay te zijn.
Wel een wat minder snelle cpu en geen back button.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 29 december 2010 @ 23:16:34 #262
330106 RvK
pi_90606991
Ben al enige tijd een volger van FOK! ( jaartje of 2-3 ongeveer ) maar heb nooit mezelf aangemeld..
Nu dacht ik alleen wel misschien iets toe te kunnen voegen,
[url=http://www.**********.com/product40064.html]S22 7 Inch Tablet[/url]

Ben zelf nog in afwachting van het 63-euro ding ( al 23 dagen nu.. ), puur alleen om mee te spelen/kl*ten tot er 1 komt met zo goed als wat deze hier boven heeft maar dan inclusief bluetooth, GPS, 3G en een veeeel betere accu . Wellicht dat na 9-1-2011 wat meer leuke speeltjes vrijkomen!

Ervaringen met ********** heb ik overigens wel, klein spul tot nu toe en altijd goed gegaan.
Ben wel nog aan het wachten op een order van $75,- ( BB9000Bold rep.+leather case 7 inch+ Soft case 7 inch ) Hoop deze snel te ontvangen.

Edit:
Ooh dat mag dus blijkbaar niet... Site staat gewoon in de beginpost volgens mij, maar sowieso op die van het Chinese WebShop topic.
AltijdKopen (in English) is het overigens... ;)

[ Bericht 15% gewijzigd door RvK op 29-12-2010 23:20:07 (toevoeging) ]
  woensdag 29 december 2010 @ 23:30:50 #263
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_90607661
De interesse in de Archos 101 is al stukken minder nu ik wat negatieve ervaringen hoor. Ik ga hem zeker weten pas kopen als ik hem in mijn handen heb gehad :)
  woensdag 29 december 2010 @ 23:50:25 #264
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90608601
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:30 schreef mr-green het volgende:
De interesse in de Archos 101 is al stukken minder nu ik wat negatieve ervaringen hoor. Ik ga hem zeker weten pas kopen als ik hem in mijn handen heb gehad :)
Volgens mij ben ik de enige met werkelijke ervaring met de Archos 101, niet? :P Het enige tegengas is volgens mij gekomen van Engadget, en zelfs die stellen uiteindelijk wel 'we're just not sure you can beat the duo' (70/101) en suggereren verder bij aanschaf van zo'n tablet anders een iPad/Galaxy Tab te overwegen, maar ja, die zijn zo goed als dubbel zo duur. Daarmee is de Archos dus nog altijd a lot bang-for-buck.

Er zijn veel pluspunten, minder is in mijn optiek alleen de kijkhoek van het scherm (als je vanuit hoge hoek kijkt, maar voor mij geen probleem aangezien ik eigenlijk altijd de kickstand gebruik).

_O_ TuneIn Radio trouwens. Überkoele (gratis) app. O+
En Blue Skies Live Wallpaper ook! :D

In ieder geval is alles wel uiteengezet in dit topic denk ik. Dan rest alleen nog een hands-on om je eigen oordeel te vellen, dat is het belangrijkste. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 30 december 2010 @ 00:39:46 #265
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_90611078
@Shiznuts door jou heldere en positieve posts ben ik juist geïnteresseerd geraakt over de Archos 101 ;) (HELD hoe jij de tijd neemt om je mening te geven of iemand te helpen!)

Echter ik zit nu te twijfelen of ik in januari een Archos 101 ga kopen voor 300 euro of nog even een paar maanden wacht op een tablet die de iPad (misschien) kan verslaan :)

Nog steeds een grote kans dat ik de Archos gewoon koop als ik hem in mijn handen heb in een winkel ;)
  donderdag 30 december 2010 @ 01:59:08 #266
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_90613670
de chinezen maken alleen dingen na maar dan in inferieure kwaliteit, dus een ipad verslaan gaan ze nooit, want als ze zo ver zijn, is er al weer een nieuwe uit.
chinezen zijn dus altijd net zo goed als "last year's model" with this year's jacket.
voor kwaliteit betaal je nou eenmaal altijd teveel.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  donderdag 30 december 2010 @ 08:40:24 #267
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_90616653
Het zal niet lang meer duren voordat er tablets op de markt komen die beter zijn dan de iPad. bedrijven als Dell, HP etc zijn ook bezig ;)
  donderdag 30 december 2010 @ 09:43:08 #268
201672 fruityloop
pi_90617579
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 01:59 schreef mickeyD het volgende:
de chinezen maken alleen dingen na maar dan in inferieure kwaliteit, dus een ipad verslaan gaan ze nooit, want als ze zo ver zijn, is er al weer een nieuwe uit.
chinezen zijn dus altijd net zo goed als "last year's model" with this year's jacket.
voor kwaliteit betaal je nou eenmaal altijd teveel.
Er zijn natuurlijk legio fabrikanten die al jaren concurrerende of zelfs betere producten maken dan Apple. ;) Denk aan Cowon en iAudio als het om media-spelers gaat, of een Sony met hun laatste walkman series. die klinken allemaal beter dan de Apple tegenhangers, en hebben vaak ook meer codec-support etc. Dat doet Archos al jaren met hun dedicated mediaplayers, die al jaren geleden tablet-achtige functies hadden.

En nu biedt android al die fabrikanten een kant-en-klare goed gevulde app-store met actieve ontwikkel community, dus als die bedrijven zich concentreren op de hardware, zullen die zeker concurrerende alternatieven te kunnen bieden voor zeg een iPad.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 30 december 2010 @ 09:46:28 #269
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_90617661
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 08:40 schreef mr-green het volgende:
Het zal niet lang meer duren voordat er tablets op de markt komen die beter zijn dan de iPad. bedrijven als Dell, HP etc zijn ook bezig ;)
Ja, de iPad 2 :P.

Ik heb nu ook zo'n ePad flytouch en ik probeer hem niet te vergelijken met mijn iPad ;). Maar het is echt een net niet gevalletje moet ik zeggen.

Ding werkt wel, surfen, boekje lezen gaat wel, maar echt veel meer dan ook niet :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 30 december 2010 @ 10:29:20 #270
163318 T_Fuff
-----
pi_90618767
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 08:40 schreef mr-green het volgende:
Het zal niet lang meer duren voordat er tablets op de markt komen die beter zijn dan de iPad. bedrijven als Dell, HP etc zijn ook bezig ;)
Als je een jaar niet lang vindt, lijkt me niet dat de eerste tabets van Android de iPad omver gaan knallen, niet omdat die zo slecht zijn. Puur omdat de ipad al zoveel langer op de markt is, OS is verder ontwikkeld dan het nieuwe OS van chrome voor tablets, daar gaan geheid wat bugs in zitten.

Eer dat dat chrome 3 (3 toch?) volwassen is, kan het gaan concurreren, is mijn gedachte.
Ik heb geen idee hoe lang dat zal duren, maar dan lijkt me 2 maandjes nogal weinig.

Ik hoop wel dat google met een mooi systeem voor tablets komt, want android op mijn desire draait erg soepeltjes en ik kan ermee doen wat ik wil.
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  donderdag 30 december 2010 @ 14:04:26 #271
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_90626923
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 01:59 schreef mickeyD het volgende:
de chinezen maken alleen dingen na maar dan in inferieure kwaliteit, dus een ipad verslaan gaan ze nooit, want als ze zo ver zijn, is er al weer een nieuwe uit.
chinezen zijn dus altijd net zo goed als "last year's model" with this year's jacket.
voor kwaliteit betaal je nou eenmaal altijd teveel.
Tuurlijk verslaan ze de ipad en consorten nooit. Maar zolang zo'n ding er maar een kwart van kost en er de helft van kan vind ik het al interessant. :)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 30 december 2010 @ 14:11:50 #272
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90627294
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 09:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, de iPad 2 :P.

Ik heb nu ook zo'n ePad flytouch en ik probeer hem niet te vergelijken met mijn iPad ;). Maar het is echt een net niet gevalletje moet ik zeggen.

Ding werkt wel, surfen, boekje lezen gaat wel, maar echt veel meer dan ook niet :P.
Wat kan de Ipad dan meer?
  donderdag 30 december 2010 @ 14:48:43 #273
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_90629035
t gaat er niet specifiek om wat ie meer kan, maar hoe die t doet
t glazen capacitieve scherm en de goede software (die er voor gemaakt is) op de ipad
tegen een plastic indruk scherm, met een verkrachte versie van welke android ze maar aan kunnen komen op al die apad's.
ik ben niet pro ipad hoor, heb er geen, maar je kunt toch echt niet ontkennen dat die chinezen ook maar wat in elkaar zetten waar ze aan kunnen komen en waar alleen het uiterlijk belangrijk van is, en wat er in zit alleen bij aankomst moet werken, inclusief garantie tot jij er voor getekend hebt bij de postbode.

en inderdaad, dat kost je dan een kwart tot maximaal de helft van een ipad, maar je moet je echt wel ff achter je oren krabben als je echt denkt dat het vergelijkbaar is/wordt binnen afzienbare tijd.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  donderdag 30 december 2010 @ 14:50:52 #274
288151 retorbrapi
pi_90629155
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:48 schreef mickeyD het volgende:
t gaat er niet specifiek om wat ie meer kan, maar hoe die t doet
t glazen capacitieve scherm en de goede software (die er voor gemaakt is) op de ipad
tegen een plastic indruk scherm, met een verkrachte versie van welke android ze maar aan kunnen komen op al die apad's.
ik ben niet pro ipad hoor, heb er geen, maar je kunt toch echt niet ontkennen dat die chinezen ook maar wat in elkaar zetten waar ze aan kunnen komen en waar alleen het uiterlijk belangrijk van is, en wat er in zit alleen bij aankomst moet werken, inclusief garantie tot jij er voor getekend hebt bij de postbode.
Precies

"Meer" is niet hetzelfde als "beter"

Fabrikanten beseffen dat niet en daarom falen ze tov de iPad
  donderdag 30 december 2010 @ 14:51:45 #275
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_90629203
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:11 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Wat kan de Ipad dan meer?
Wil je dat ik hier serieus op inga?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 30 december 2010 @ 15:14:39 #276
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_90630332
Geavanceerde trojan voor Android gevonden in chinese shops

http://tweakers.net/nieuw(...)ndroid-gevonden.html
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  donderdag 30 december 2010 @ 19:02:00 #277
294999 Gestiech
pi_90641285
Morgen komt ie :D Hopelijk is de koerier vroeg hier.. afgelopen woensdag was hij blijkbaar om 12~u hier, zou mooi zijn als 'm dat nu ook zou lukken, en niet ergens 's avonds pas -_-
  donderdag 30 december 2010 @ 19:11:37 #278
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_90641703
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:50 schreef retorbrapi het volgende:

[..]
Precies

"Meer" is niet hetzelfde als "beter"

Fabrikanten beseffen dat niet en daarom falen ze tov de iPad
Istie weer..
Jingle be... jingle be.. jingle be.. jingle be.. jingle be.. jingle be.. jingle be.. jingle be.. jingle be.. jingle be.. jingle be.. jingle be..
"Hee Truus, dien elpee is stuk hoor! Hij hangt de heule tijd!" :(
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  donderdag 30 december 2010 @ 19:12:40 #279
-1 #ANONIEM
pi_90641753
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:50 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Precies

"Meer" is niet hetzelfde als "beter"

Fabrikanten beseffen dat niet en daarom falen ze tov de iPad
gvd, rot eens op en maak je zelf van kant aub
  donderdag 30 december 2010 @ 19:22:33 #280
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_90642200
Weer wat reviews verder en de wopad blijkt een aardig scherm te hebben maar presteert matig. Andere tablets in die prijsklasse presteren aardig maar hebben een matig scherm. :(
Nog maar even wachten denk ik.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 30 december 2010 @ 19:22:34 #281
323061 VanishedEntity
pi_90642203
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:50 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Precies

"Meer" is niet hetzelfde als "beter"

dat geldt vooral voor jouw Appel=da-shizzle-geneuzel :{w
  donderdag 30 december 2010 @ 19:30:47 #282
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90642582
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wil je dat ik hier serieus op inga?
Ja want het is een serieuze vraag van mij en ik heb altijd geleerd dat er geen domme vragen bestaan (alleen domme antwoorden).
Stel dat je Android laat draaien op een iPad (zodat de bouw en schermkwaliteit hetzelfde zijn), wat zou je dan missen tov van je originele iPad OS? Je stelt dat met Android alleen 'surfen en boekje lezen gaan, maar veel meer dan dat ook niet', maar in welke opzichten is het dan ruk? Is bv de logica van Android en bedieningsgemak veel slechter?
  donderdag 30 december 2010 @ 21:08:39 #283
288151 retorbrapi
pi_90647179
quote:
13s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:12 schreef ElmoFan het volgende:

[..]

gvd, rot eens op en maak je zelf van kant aub
Rustig maar, het is maar een internetforum.
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:20:22 #284
294999 Gestiech
pi_90681038
Nou. Hier dan het eerste bericht vanaf mijn Archos 70 :D. Met 1 vinger typen is tot nu toe het snelst... :P maar uiteindelijk zal het vast wel wennen. Erg chill apparaat iig :)
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:27:12 #285
138054 -J-D-
pi_90681295
Mensen met een android-tab:
Kunnen jullie eens een stream proberen te openen op www.atdhe.net ?
Ben benieuwd of die te zien zijn op een tab.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:29:22 #286
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90681377
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:20 schreef Gestiech het volgende:
Nou. Hier dan het eerste bericht vanaf mijn Archos 70 :D. Met 1 vinger typen is tot nu toe het snelst... :P maar uiteindelijk zal het vast wel wennen. Erg chill apparaat iig :)
:D Okay! De koerier heeft voor verlate kerstman gespeeld. :P

Erg hendig sjiek zijn die Archosjes inderdaad. :9 Veel plezier en laat natuurlijk binnenkort eens wat bevindingen en persoonlijke indrukken achter, ben best benieuwd naar de '70'.

Dan wil ik graag iedereen nog veel plezier van zijn of haar tablet met Android erop wensen! 2011 zal denk ik een mooi jaar worden wat betreft tablets... nog meer technologie, concurrende prijzen en een volwassere Android OS! *O* _O_
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 31 december 2010 @ 20:07:06 #287
229007 Pandora73
Dromer
pi_90689533
Dixons had helemaal geen Archossen meer... Was van plan geweest om (zolang de Adam nog niet leverbaar is en zijn hype nog niet bewezen heeft) een Archos 7 te kopen, kan ik in ieder geval even kijken of het wat is. Maar helaas... Heb mezelf niet kunnen verwennen zo op de rand van het nieuwe jaar. :(
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:00:48 #288
294999 Gestiech
pi_90707558
Hmm.. Shiznuts - of iemand anders - ; toevallig bekend met de Media Server Error?
Ik krijg die error ineens bij het bekijken van video's. Ik merkte dat het weg was toen ik 'm even aan de laptop gekoppeld had, maar vlak erna was het alweer terug. Kan dus gewoon geen video's afspelen.. Zeer vreemd. Zometeen eens kijken of het na reboot weg is, maar dat moet niet nodig zijn natuurlijk...
Google maakt me ook weinig wijzer. Het zou opgelost moeten zijn met een firmware update, maar dat is dus niet zo want ik heb de nieuwste...
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:13:56 #289
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90707970
Zegt me eerlijk gezegd niks. :@ Heeft niet te maken met de codec van die video's?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:47:32 #290
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_90712635
kun je niet gewoon een codec pack instaleren zoals op de pc?
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:50:05 #291
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_90712736
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:47 schreef mickeyD het volgende:
kun je niet gewoon een codec pack instaleren zoals op de pc?
Nou ja, je mist eigenlijk alleen de audiocodec AC3, waarvoor je moet betalen... de meeste 720p .mkv's zijn helaas in deze codec. AAC en alles wat een rip is, is vaak MP3 o.i.d. dus eigenlijk is de regel: alles over de 4GB kun je waarschijnlijk niet afspelen... uiteraard, tenzij je de codec koopt uit de Archos store...

Ik was net ff bezig met muziek, maar misschien is het probleem met die 'media server' wel dat je bron het interne geheugen niet neemt, maar tot een media server probeert toegang te krijgen die er niet is. :o
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:50:47 #292
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_90712758
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 20:07 schreef Pandora73 het volgende:
Dixons had helemaal geen Archossen meer... Was van plan geweest om (zolang de Adam nog niet leverbaar is en zijn hype nog niet bewezen heeft) een Archos 7 te kopen, kan ik in ieder geval even kijken of het wat is. Maar helaas... Heb mezelf niet kunnen verwennen zo op de rand van het nieuwe jaar. :(
Ik was toevallig laatst bij de Dixons om goede oortelefoontjes te halen voor mijn Archos 32, want die erbij geleverd zijn, da's boutkwaliteit vooral als je dan opeens die van Sennheiser hoort. De klant voor mij vroeg naar een Archos tablet en die kreeg te horen dat ze vanwege populariteit uitverkocht zijn idd.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 17:01:13 #293
294999 Gestiech
pi_90713143
Nee het heeft niets te maken met de codecs, want ik merk dat inderdaad ook na een reboot het probleem weer verholpen is; voor even. Heel maf :S
  zaterdag 1 januari 2011 @ 17:39:50 #294
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_90714523
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:30 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Ja want het is een serieuze vraag van mij en ik heb altijd geleerd dat er geen domme vragen bestaan (alleen domme antwoorden).
Stel dat je Android laat draaien op een iPad (zodat de bouw en schermkwaliteit hetzelfde zijn), wat zou je dan missen tov van je originele iPad OS? Je stelt dat met Android alleen 'surfen en boekje lezen gaan, maar veel meer dan dat ook niet', maar in welke opzichten is het dan ruk? Is bv de logica van Android en bedieningsgemak veel slechter?
Je kan in principe alles met Android wat je met iOS ook kan, alleen iOS doet het beter. Het browsen gaat bijv. nooit echt vloeiend met Android, hoe snel je die dingen ook maakt. Daarnaast is iOS qua apps een stuk verder ontwikkeld.

Qua pure functionaliteit zit er weinig verschil in.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 1 januari 2011 @ 17:54:38 #295
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_90714967
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:01 schreef Gestiech het volgende:
Nee het heeft niets te maken met de codecs, want ik merk dat inderdaad ook na een reboot het probleem weer verholpen is; voor even. Heel maf :S
klinkt als te weinig geheugen vrij om in te laden, dus wordt er niets afgespeeld.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zaterdag 1 januari 2011 @ 17:55:17 #296
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_90714988
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:39 schreef TC03 het volgende:

[..]

Je kan in principe alles met Android wat je met iOS ook kan, alleen iOS doet het beter. Het browsen gaat bijv. nooit echt vloeiend met Android, hoe snel je die dingen ook maakt. Daarnaast is iOS qua apps een stuk verder ontwikkeld.

Qua pure functionaliteit zit er weinig verschil in.
Tuurlijk. Browsen kan nooit vloeiend met Android. Want dat ligt aan de hardware. Of aan het OS. En aangezien alles van Apple uit Engelenpis bestaat heb je daar nooit het probleem. Komt geen hardware of software bij kijken. Oh, en het is engineered "by God", en niet made in China net als alles wat Android draait. Mijn god, en dan een ander betichten de discussie niet te kunnen volgen. Ik mag hopen dat je mensen in de maling zit te nemen met je getroll in dit topic of je domheid moet gewoon echt de hele dag door pijn doen. :')
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  † In Memoriam † zaterdag 1 januari 2011 @ 18:14:41 #297
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_90715528
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:55 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Browsen kan nooit vloeiend met Android. Want dat ligt aan de hardware. Of aan het OS. En aangezien alles van Apple uit Engelenpis bestaat heb je daar nooit het probleem. Komt geen hardware of software bij kijken. Oh, en het is engineered "by God", en niet made in China net als alles wat Android draait.
Er is vast niks te beleven in het iPad topic, omdat alles zo op rolletjes loopt.
Daarom komen die iPad fans natuurlijk hier >:)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 1 januari 2011 @ 19:20:05 #298
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_90717690
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:55 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Browsen kan nooit vloeiend met Android. Want dat ligt aan de hardware. Of aan het OS. En aangezien alles van Apple uit Engelenpis bestaat heb je daar nooit het probleem. Komt geen hardware of software bij kijken. Oh, en het is engineered "by God", en niet made in China net als alles wat Android draait. Mijn god, en dan een ander betichten de discussie niet te kunnen volgen. Ik mag hopen dat je mensen in de maling zit te nemen met je getroll in dit topic of je domheid moet gewoon echt de hele dag door pijn doen. :')
Wat loop je nou te trollen? Wat ik zeg is puur gebaseerd op feiten. Vergelijk het browsen op een Galaxy Tab eens met een iPad. Beide qua specs ongeveer even gelijk, maar je kan er niet omheen dat het op de GT allemaal wat houteriger gaat.

Dat heeft een reden, Android ondersteunt namelijk geen hardwarematige versnelling voor voor dit soort dingen. Om die reden is de Desire HD ook nog altijd minder vloeiend qua animaties dan de iPhone, ook al verschilt het qua pure rekenkracht bijna niks.

Omgekeerd geldt ook dat 720p .mkv-materiaal op de iPhone niet vloeiend loopt en op de Galaxy S wel. :)
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 1 januari 2011 @ 19:57:24 #299
294999 Gestiech
pi_90718956
En hoe loopt datzelfde 720p mkv materiaal op de iPad? Zelfde verhaal? Lijkt mij dan toch wel een flinke plus voor Android. Vooral aangezien mijn Archos HDMI-out heeft.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 20:04:03 #300
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_90719203
De prijs is zeker interessant, daarom dat er belangstelling is. Als er dit jaar wat betere tablets uitkomen verkoop ik m'n ipad en koop een android. Ik heb het ding maanden geleden gekregen van m'n baas, aardig speelgoed, meer niet. Gebruik vaker m'n droidx dan de ipad als ik bijv. op de bank zit.

Moet eerlijk zeggen dat typen op zo'n ding niks waard is. Dat zal met android niet beter zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 20:05:56 #301
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_90719261
Zit nu te twijfelen tussen de Herotab M10 en de Archos 101.

Ik denk dat ik de tablet koop die als eerste in de winkel ligt (en op voorraad is) :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')