abonnement Unibet Coolblue
pi_89881162
Ja ineens rijdt Syntus in Gelderland op lijn 86 (naast Breng) en in Ede (naast Breng, Connexxion en Veolia). Wie blijft er nu?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_89882806
Je zou zo met jouw eigen vervoersbedrijf in de markt willen stappen..
pi_89883296
quote:
2s.gif Op maandag 13 december 2010 18:25 schreef att.com het volgende:
Je zou zo met jouw eigen vervoersbedrijf in de markt willen stappen..
wat let je?
pi_89883385
quote:
17s.gif Op maandag 13 december 2010 18:37 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

wat let je?
Hoe zou je dat willen gaan doen dan? Volgens doe je dat niet zomaar. En je moet bakken met geld hebben om een goede vloot bij elkaar te kopen en een paar concessies te krijgen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 december 2010 @ 18:42:15 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89883504
quote:
10s.gif Op maandag 13 december 2010 18:39 schreef att.com het volgende:

[..]

Hoe zou je dat willen gaan doen dan? Volgens doe je dat niet zomaar. En je moet bakken met geld hebben om een goede vloot bij elkaar te kopen en een paar consessies te krijgen.
mja, dat is niet waar. Je moet een beetje startkapitaal hebben om je in te schrijven voor concessies. Bij het indienen van je bid meldt je duidelijk dat je een sterke partner achter je hebt staan die garant staat voor aanloopverliezen en mogelijk zelfs voor het aanschaffen van de vloot.

Zo is Kubus een heel eind gekomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89883890
En met een perfect ondernemingsplan is een financier krijgen ook geen onoverkomelijke ramp.
pi_89883900
quote:
10s.gif Op maandag 13 december 2010 18:39 schreef att.com het volgende:

[..]

Hoe zou je dat willen gaan doen dan? Volgens doe je dat niet zomaar. En je moet bakken met geld hebben om een goede vloot bij elkaar te kopen en een paar concessies te krijgen.
En relatief kleine concessies kunnen best interessant worden voor, al dan niet verenigde, tourboeren
Please consider the environment before printing this post
pi_89885305
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 18:50 schreef Je-zus het volgende:

[..]

En relatief kleine concessies kunnen best interessant worden voor, al dan niet verenigde, tourboeren
Moet ik daarbij denken aan een kleine concessieregio als stadsregio Rotterdam (overig)? Kleine voorsteden dat de RET niet berijdt (zoals Barendrecht, Ridderkerk, Krimpen aan den IJssel). Daar begon Qbuzz ook met rijden omdat het een relatief kleine concessiegebied is vergeleken met Groningen/Drenthe :P.
Althans, daar zou ik beginnen als ik nieuw in de markt kwam. Concurreren met de RET, Arriva en Cxx doe je niet zo makkelijk in het begin..
pi_89887065
quote:
2s.gif Op maandag 13 december 2010 19:19 schreef att.com het volgende:

[..]

Moet ik daarbij denken aan een kleine concessieregio als stadsregio Rotterdam (overig)? Kleine voorsteden dat de RET niet berijdt (zoals Barendrecht, Ridderkerk, Krimpen aan den IJssel). Daar begon Qbuzz ook met rijden omdat het een relatief kleine concessiegebied is vergeleken met Groningen/Drenthe :P.
Althans, daar zou ik beginnen als ik nieuw in de markt kwam. Concurreren met de RET, Arriva en Cxx doe je niet zo makkelijk in het begin..
Bijvoorbeeld. Of gebieden zoals Voorne-Putten, Noord Zeeland, etc. Tourbedrijven krijgen van diverse concessiehouders ritten uitbesteedt omdat ze goedkoper kunnen werken door CAO verschillen. Door kleinere consessies op deze manier (gedeeltelijk) in te vullen valt er een zeker voordeel te behalen op OV bedrijven met OV personeel.
Please consider the environment before printing this post
pi_89887769
Vandaag voor het eerst in een bus van Arriva Achterhoek gezeten. Wat hebben ze een irritante gong als de stopknop wordt ingedrukt. Als hij nou een beetje zacht stond kon je hem nog negeren, maar heel de bus schrikt op als die knop weer in wordt gedrukt.

In tegenstelling tot dat geluidsgeweld staat de automatische afroep erg zacht. Ik kon nauwelijks verstaan wat ze zei, en volgens mij zegt ze niet eens "De volgende halte is Overkamp" maar gewoon "Overkamp". Daarnaast ziet de content op die informatieschermen er erg lelijk uit. Ik weet niet wie dat ontworpen heeft, maar da's echt lelijk.

Verder zitten de bussen lekker, ruiken ze nieuw, en zien ze er ook nog eens goed uit. Ik gok dat de bovenstaande dingen nog wat kinderziektes zijn, want Arriba Arriba reedt wel op tijd ondanks de sneeuw.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_89889578
quote:
2s.gif Op maandag 13 december 2010 19:19 schreef att.com het volgende:

[..]

Moet ik daarbij denken aan een kleine concessieregio als stadsregio Rotterdam (overig)? Kleine voorsteden dat de RET niet berijdt (zoals Barendrecht, Ridderkerk, Krimpen aan den IJssel). Daar begon Qbuzz ook met rijden omdat het een relatief kleine concessiegebied is vergeleken met Groningen/Drenthe :P.
Althans, daar zou ik beginnen als ik nieuw in de markt kwam. Concurreren met de RET, Arriva en Cxx doe je niet zo makkelijk in het begin..
Qbuzz deed meteen ook ZOF consessie van arriva afpakken :7

en ik ben daar nog steeds erg blij mee :D

en het personeel wat overgenomen is ook geloof ik :D!
pi_89894179
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 17:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja ineens rijdt Syntus in Gelderland op lijn 86 (naast Breng) en in Ede (naast Breng, Connexxion en Veolia). Wie blijft er nu?
Ik snap je vraag niet helemaal.
De stadsdienst van Ede wordt gewoon gereden door Syntus, net als de Valleilijn bus ( lijn 88 ). De bus naar Arnhem wordt gedaan door Breng, lijn 86. Connexxion en Veolia hebben helemaal niks meer te maken met Ede?
pi_89894340
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:44 schreef Hyundai het volgende:

[..]

Ik snap je vraag niet helemaal.
De stadsdienst van Ede wordt gewoon gereden door Syntus, net als de Valleilijn bus ( lijn 88 ). De bus naar Arnhem wordt gedaan door Breng, lijn 86. Connexxion en Veolia hebben helemaal niks meer te maken met Ede?
Veolia en Connexxion reden altijd stadsdienst in Ede. Maar is Valleilijn nu ook ineens Syntus ipv Veolia?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 december 2010 @ 21:47:52 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89894404
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 21:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Veolia en Connexxion reden altijd stadsdienst in Ede. Maar is Valleilijn nu ook ineens Syntus ipv Veolia?
Ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89894436
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 21:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Veolia en Connexxion reden altijd stadsdienst in Ede. Maar is Valleilijn nu ook ineens Syntus ipv Veolia?
Connexxion heeft sinds de komst van BBA Veluwe en Veolia niet meer gereden in Ede.
En ja, sinds gisteren heeft Syntus Gelderland de concessie op de Veluwe overgenomen. Veolia is dus eindelijk weg.
pi_89899510
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:34 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Qbuzz deed meteen ook ZOF consessie van arriva afpakken :7

en ik ben daar nog steeds erg blij mee :D

en het personeel wat overgenomen is ook geloof ik :D!
Geef 't tijd ;(

Toen Fryslân van Arriva overging naar Connexxion was 't ook alleen maar halleluja wat de klok sloeg.
Toen zou alles beter worden. Eindelijk van dat arrogante Arriva af. Connexxion zou zulke goeie software hebben om dienstregelingen in elkaar te steken. We weten ondertusen wel beter. Ik hoorde afgelopen weekend dat er dankzij Connexxion bijna geen bus meer aansluit op andere bussen in Fryslân, in vergelijking met daarvoor.
En ook Connexxion ziet z'n eigen werknemers niet staan.

Voor de verandering overigens vandaag weer eens een Alkmaarse Ambassador op Q350.

[ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 14-12-2010 00:07:35 ]
Beef R. Wijker
pi_89906181
Haarlem rijd na lijn 15 tegenwoordig ook op lijn 4 met fryskers. En ohja, er rijden WEL (+/-) 15 meter volvo's op lijn 176

[ Bericht 0% gewijzigd door Je-zus op 14-12-2010 20:10:07 ]
Please consider the environment before printing this post
pi_89913215
quote:
9s.gif Op maandag 13 december 2010 23:15 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Geef 't tijd ;(

Toen Fryslân van Arriva overging naar Connexxion was 't ook alleen maar halleluja wat de klok sloeg.
Toen zou alles beter worden. Eindelijk van dat arrogante Arriva af. Connexxion zou zulke goeie software hebben om dienstregelingen in elkaar te steken. We weten ondertusen wel beter. Ik hoorde afgelopen weekend dat er dankzij Connexxion bijna geen bus meer aansluit op andere bussen in Fryslân, in vergelijking met daarvoor.
En ook Connexxion ziet z'n eigen werknemers niet staan.

Voor de verandering overigens vandaag weer eens een Alkmaarse Ambassador op Q350.
bij XX kennen ze het OP TIJD rijden gewoon niet meer :|

als ze op tijd zouden rijden.. dan heb je aansluitingen ja.. maar ja.. omdat ze rustig +10 en -10 aan durfen te houden op de vertrektijden.. dan krijg je dat ja!
  Redactie Sport dinsdag 14 december 2010 @ 16:20:08 #94
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_89922034
Ik weet niet wat Arriva vandaag in de Achterhoek aan het doen was, maar ik ben tussen Enschede en Haaksbergen gedurende de dag zowel een Arriva-bus "73 Enschede", een Syntus-bus "Sorry, geen dienst" (maar wel met mensen) en een Twents-Syntus-Bus "73 Extra vervoer" (wederom met reizigers) tegengekomen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_89924633
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:34 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

bij XX kennen ze het OP TIJD rijden gewoon niet meer :|
Nou, hier anders wel hoor. Chauffeurs worden er hier sinds kort (al weer) op aangesproken.
En ik heb op 350 ook al meegemaakt dat er even op een halte gepauzeerd werd (door een sjoof van Harlingen notabene).

quote:
als ze op tijd zouden rijden.. dan heb je aansluitingen ja.. maar ja.. omdat ze rustig +10 en -10 aan durfen te houden op de vertrektijden.. dan krijg je dat ja!
Vertrektijden van -10 weet ik niet van maar van 't te vroeg aankomen ben ik juist weer afhankelijk
om volgens 't boekje niet bestaande aansluitingen toch te verwezenlijken. Hier zijn ze juist aan 't
kloten met haltetijden (inclusief naar voren geschoven beginpunt vertrektijden) zonder in de gaten
te houden of andere lijnen nog wel blijven aansluiten.
Hier staan bussen regelmatig een paar minuten stil bij haltes wat resulteert in niet aansluitende
verbindingen die wel zouden bestaan als er gewoon doorgereden zou (kunnen) worden.
Om deze reden wordt er wel eens te laat van een begin punt vertrokken omdat er dan lekker door
gereden kan worden om de verloren tijd in te halen.

quote:
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:20 schreef dennistd het volgende:
Ik weet niet wat Arriva vandaag in de Achterhoek aan het doen was, maar ik ben tussen Enschede en Haaksbergen gedurende de dag zowel een Arriva-bus "73 Enschede", een Syntus-bus "Sorry, geen dienst" (maar wel met mensen) en een Twents-Syntus-Bus "73 Extra vervoer" (wederom met reizigers) tegengekomen.
Arriva, is dat niet dat bedrijf dat zelf zo weinig mogelijk rijdt en anderen voor zich laat rijden?

quote:
15s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:17 schreef Je-zus het volgende:
Haarlem rijd na lijn 15 tegenwoordig ook op lijn 4 met fryskers. En ohja, er rijden WEL (+/-) 15 meter volvo's op lijn 176
Joh, dat is nou toch ook wat. En waar gaat dat allemaal wel naar toe?

[ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 14-12-2010 18:47:20 ]
Beef R. Wijker
pi_89928160
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:34 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

bij XX kennen ze het OP TIJD rijden gewoon niet meer :|

als ze op tijd zouden rijden.. dan heb je aansluitingen ja.. maar ja.. omdat ze rustig +10 en -10 aan durfen te houden op de vertrektijden.. dan krijg je dat ja!
nouja ze hebben iig wel weer wat integro's over nu.. >:) nu de 351 er niet meer is..
en de 198 mogen ze met gewone streekbakken rijden.. maar volgens mij gaat dat ook geen succes worden :+
pi_89929522
Als ze die Integros idd mogen houden en niet afstaan aan Touring.

198 is ook hapsnap werk waar niet echt over lijkt te zijn nagedacht.
2 ritjes in de vroege ochtend naar Heerenveen met aansluiting vanuit NH (maar niet heus) en 's middags 3 ritjes terug naar Bolsward maar dan met aansluiting naar Leeuwarden ipv Alkmaar. Lijkt meer op dat scholieren lijntje dat een tijdje als Q351 van Groningen heeft doorgereden naar Bolsward met Lion's Regios wat kennelijk ook geen succes was. Gaat idd lekker goed werken.

[ Bericht 20% gewijzigd door BeefRWijker op 14-12-2010 19:51:58 ]
Beef R. Wijker
pi_89958383
En Arriva heeft ook weer een Wright minder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 44% gewijzigd door BeefRWijker op 15-12-2010 15:16:27 ]
Beef R. Wijker
pi_89967097
Denken jullie trouwens dat Qbuzz groot gaat worden en een serieuze concurrent gaat worden voor Arriva en Cxx? Of zijn ze dat al? :P Ze hebben immers Groningen/Drenthe, Rotterdam overig, ZOF en nu ook de BRU straks..
  woensdag 15 december 2010 @ 18:20:51 #100
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_89967261
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:15 schreef att.com het volgende:
Denken jullie trouwens dat Qbuzz groot gaat worden en een serieuze concurrent gaat worden voor Arriva en Cxx? Of zijn ze dat al? :P Ze hebben immers Groningen/Drenthe, Rotterdam overig, ZOF en nu ook de BRU straks..
Zolang het machtsblok Connexxion-Arriva-Veolia-Syntus aan kracht blijft verliezen hoor je mij niet klagen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')