wat let je?quote:Op maandag 13 december 2010 18:25 schreef att.com het volgende:
Je zou zo met jouw eigen vervoersbedrijf in de markt willen stappen..
Hoe zou je dat willen gaan doen dan? Volgens doe je dat niet zomaar. En je moet bakken met geld hebben om een goede vloot bij elkaar te kopen en een paar concessies te krijgen.quote:
mja, dat is niet waar. Je moet een beetje startkapitaal hebben om je in te schrijven voor concessies. Bij het indienen van je bid meldt je duidelijk dat je een sterke partner achter je hebt staan die garant staat voor aanloopverliezen en mogelijk zelfs voor het aanschaffen van de vloot.quote:Op maandag 13 december 2010 18:39 schreef att.com het volgende:
[..]
Hoe zou je dat willen gaan doen dan? Volgens doe je dat niet zomaar. En je moet bakken met geld hebben om een goede vloot bij elkaar te kopen en een paar consessies te krijgen.
En relatief kleine concessies kunnen best interessant worden voor, al dan niet verenigde, tourboerenquote:Op maandag 13 december 2010 18:39 schreef att.com het volgende:
[..]
Hoe zou je dat willen gaan doen dan? Volgens doe je dat niet zomaar. En je moet bakken met geld hebben om een goede vloot bij elkaar te kopen en een paar concessies te krijgen.
Moet ik daarbij denken aan een kleine concessieregio als stadsregio Rotterdam (overig)? Kleine voorsteden dat de RET niet berijdt (zoals Barendrecht, Ridderkerk, Krimpen aan den IJssel). Daar begon Qbuzz ook met rijden omdat het een relatief kleine concessiegebied is vergeleken met Groningen/Drenthe .quote:Op maandag 13 december 2010 18:50 schreef Je-zus het volgende:
[..]
En relatief kleine concessies kunnen best interessant worden voor, al dan niet verenigde, tourboeren
Bijvoorbeeld. Of gebieden zoals Voorne-Putten, Noord Zeeland, etc. Tourbedrijven krijgen van diverse concessiehouders ritten uitbesteedt omdat ze goedkoper kunnen werken door CAO verschillen. Door kleinere consessies op deze manier (gedeeltelijk) in te vullen valt er een zeker voordeel te behalen op OV bedrijven met OV personeel.quote:Op maandag 13 december 2010 19:19 schreef att.com het volgende:
[..]
Moet ik daarbij denken aan een kleine concessieregio als stadsregio Rotterdam (overig)? Kleine voorsteden dat de RET niet berijdt (zoals Barendrecht, Ridderkerk, Krimpen aan den IJssel). Daar begon Qbuzz ook met rijden omdat het een relatief kleine concessiegebied is vergeleken met Groningen/Drenthe .
Althans, daar zou ik beginnen als ik nieuw in de markt kwam. Concurreren met de RET, Arriva en Cxx doe je niet zo makkelijk in het begin..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Qbuzz deed meteen ook ZOF consessie van arriva afpakkenquote:Op maandag 13 december 2010 19:19 schreef att.com het volgende:
[..]
Moet ik daarbij denken aan een kleine concessieregio als stadsregio Rotterdam (overig)? Kleine voorsteden dat de RET niet berijdt (zoals Barendrecht, Ridderkerk, Krimpen aan den IJssel). Daar begon Qbuzz ook met rijden omdat het een relatief kleine concessiegebied is vergeleken met Groningen/Drenthe .
Althans, daar zou ik beginnen als ik nieuw in de markt kwam. Concurreren met de RET, Arriva en Cxx doe je niet zo makkelijk in het begin..
Ik snap je vraag niet helemaal.quote:Op maandag 13 december 2010 17:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja ineens rijdt Syntus in Gelderland op lijn 86 (naast Breng) en in Ede (naast Breng, Connexxion en Veolia). Wie blijft er nu?
Veolia en Connexxion reden altijd stadsdienst in Ede. Maar is Valleilijn nu ook ineens Syntus ipv Veolia?quote:Op maandag 13 december 2010 21:44 schreef Hyundai het volgende:
[..]
Ik snap je vraag niet helemaal.
De stadsdienst van Ede wordt gewoon gereden door Syntus, net als de Valleilijn bus ( lijn 88 ). De bus naar Arnhem wordt gedaan door Breng, lijn 86. Connexxion en Veolia hebben helemaal niks meer te maken met Ede?
Jaquote:Op maandag 13 december 2010 21:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Veolia en Connexxion reden altijd stadsdienst in Ede. Maar is Valleilijn nu ook ineens Syntus ipv Veolia?
Connexxion heeft sinds de komst van BBA Veluwe en Veolia niet meer gereden in Ede.quote:Op maandag 13 december 2010 21:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Veolia en Connexxion reden altijd stadsdienst in Ede. Maar is Valleilijn nu ook ineens Syntus ipv Veolia?
Geef 't tijdquote:Op maandag 13 december 2010 20:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Qbuzz deed meteen ook ZOF consessie van arriva afpakken
en ik ben daar nog steeds erg blij mee
en het personeel wat overgenomen is ook geloof ik !
bij XX kennen ze het OP TIJD rijden gewoon niet meer :|quote:Op maandag 13 december 2010 23:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Geef 't tijd
Toen Fryslân van Arriva overging naar Connexxion was 't ook alleen maar halleluja wat de klok sloeg.
Toen zou alles beter worden. Eindelijk van dat arrogante Arriva af. Connexxion zou zulke goeie software hebben om dienstregelingen in elkaar te steken. We weten ondertusen wel beter. Ik hoorde afgelopen weekend dat er dankzij Connexxion bijna geen bus meer aansluit op andere bussen in Fryslân, in vergelijking met daarvoor.
En ook Connexxion ziet z'n eigen werknemers niet staan.
Voor de verandering overigens vandaag weer eens een Alkmaarse Ambassador op Q350.
Nou, hier anders wel hoor. Chauffeurs worden er hier sinds kort (al weer) op aangesproken.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
bij XX kennen ze het OP TIJD rijden gewoon niet meer :|
Vertrektijden van -10 weet ik niet van maar van 't te vroeg aankomen ben ik juist weer afhankelijkquote:als ze op tijd zouden rijden.. dan heb je aansluitingen ja.. maar ja.. omdat ze rustig +10 en -10 aan durfen te houden op de vertrektijden.. dan krijg je dat ja!
quote:
Arriva, is dat niet dat bedrijf dat zelf zo weinig mogelijk rijdt en anderen voor zich laat rijden?quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:20 schreef dennistd het volgende:
Ik weet niet wat Arriva vandaag in de Achterhoek aan het doen was, maar ik ben tussen Enschede en Haaksbergen gedurende de dag zowel een Arriva-bus "73 Enschede", een Syntus-bus "Sorry, geen dienst" (maar wel met mensen) en een Twents-Syntus-Bus "73 Extra vervoer" (wederom met reizigers) tegengekomen.
Joh, dat is nou toch ook wat. En waar gaat dat allemaal wel naar toe?quote:Op dinsdag 14 december 2010 08:17 schreef Je-zus het volgende:
Haarlem rijd na lijn 15 tegenwoordig ook op lijn 4 met fryskers. En ohja, er rijden WEL (+/-) 15 meter volvo's op lijn 176
nouja ze hebben iig wel weer wat integro's over nu.. nu de 351 er niet meer is..quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
bij XX kennen ze het OP TIJD rijden gewoon niet meer :|
als ze op tijd zouden rijden.. dan heb je aansluitingen ja.. maar ja.. omdat ze rustig +10 en -10 aan durfen te houden op de vertrektijden.. dan krijg je dat ja!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 44% gewijzigd door BeefRWijker op 15-12-2010 15:16:27 ]Beef R. Wijker
Zolang het machtsblok Connexxion-Arriva-Veolia-Syntus aan kracht blijft verliezen hoor je mij niet klagen...quote:Op woensdag 15 december 2010 18:15 schreef att.com het volgende:
Denken jullie trouwens dat Qbuzz groot gaat worden en een serieuze concurrent gaat worden voor Arriva en Cxx? Of zijn ze dat al? Ze hebben immers Groningen/Drenthe, Rotterdam overig, ZOF en nu ook de BRU straks..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |