abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † donderdag 9 december 2010 @ 15:39:31 #276
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89722310
quote:
5s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:32 schreef Roolio het volgende:
Hoe zit het met de mirrors? Blijven die automatisch up-to-date of moet dat door de mirror zelf gedaan worden?
De mirror zetten een authenticatie-key op hun server zodat de main server er bij kan (in kan loggen). Via rsync wordt dan bij een update het verschil geupload naar alle mirrors. Dit is een actie die dus vanaf de hoofdserver wordt uitgevoerd.
Carpe Libertatem
  donderdag 9 december 2010 @ 15:41:22 #278
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_89722394
quote:
7s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Doe dat maar, want Boze_appel heeft goede argumenten.

Mijn enige bezwaar tegen zijn standpunt is dat zodra mensen vrijwillig gaan samenwerken, dat in feite meteen een vorm van overheid is. Maar er is een punt waarop die vrijwillige samenwerking verandert in iets dat verplicht is en waar je geen controle meer over hebt. Zoiets als onze huidige overheden.

Aangezien dat punt nogal vaag is, en de ontwikkeling van een (vrijwillige samenwerking) "overheid" lastig te controleren is, kies ik nu voor geen overheid.
Mja, je kunt ook samenwerking hebben zonder vast verband... zoals bij bijvoorbeeld anarchistische groeperingen, kraakgroepen, etc. Iedereen is zelfstandig. Als er een idee is, sluiten degenen die daar achter staan zich daarbij aan. Echter, als iemand daarna met een ander idee komt, kan het best zijn dat veel leden van de groep zich daar niet bij aansluiten omdat ze het er niet mee eens zijn. Een soort van "vloeibaar" samenwerkingsverband dus. Dat is ook wat je bij Anonymous ziet (wat, after all, ook als anarchistische groepering gezien kan worden).

quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:15 schreef _Led_ het volgende:
Doet me denken aan die keer dat zo'n badmuts hier riep dat ie geld wou afschaffen, dat was immers de bron van alle kwaad.
En gevraagd over hoe ie dan bv. iemand anders wou belonen als die werk voor 'm deed dat ie zelf niet kon, zei dat ze daar dan een ruilmiddel voor moesten bedenken.

:)
Geld op zich is niet het probleem, het creëren van niet-bestaand geld is het probleem. Een gemeenschappellijk ruilmiddel is an sich een heel goed idee, alleen de vorm van "geld" die we nu hebben mag wat mij betreft ook afgeschaft worden. En ik heb zo maar het idee dat de betreffende persoon dat ook bedoelde.

quote:
7s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Kan malware zijn, kan ook dat de site door de tegenpartij gehackt is of op een andere manier gelabeld wordt als "fout". Desinformatie, propaganda, all weapons are hot.
LOIC wordt altijd al als malware herkend... iedereen die wel eens door de source heen heeft gelezen weet dat dat onzin is.

quote:
5s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:19 schreef Olga het volgende:
Als volkomen N00b vraag ik me af of dit idd zo is

[..]

Dat ligt eraan. Veel bedrijven draaien op Amazon EC2 (de cloud-dienst), dus het zou zeker een grote impact hebben als ze heel de cloud-dienst plat zouden leggen. Ik betwijfel alleen of er kritieke diensten (betalingsverkeer, etc.) via draaien, dus in die zin denk ik dat het bijna geen effect heeft.

quote:
5s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:32 schreef Roolio het volgende:
Hoe zit het met de mirrors? Blijven die automatisch up-to-date of moet dat door de mirror zelf gedaan worden?

En ik denk dat door de overvloed aan 'schandalen' en nieuws veel dingen die in de leaks staan nu onderbelicht zullen blijven. Dingen die op zichzelf tijdens komkommertijd breed uitgemeten zouden worden.
In theorie worden er updates gepusht naar de mirrorservers vanuit de hoofdserver. In de praktijk echter, falen deze updates nogal eens en loopt iemand dus alsnog handmatig d.m.v. bijvoorbeeld wget een mirror binnen te halen. Heb dat probleem met mijn mirror (http://wikileaks.yunicc.org) ook.
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:40 schreef Casos het volgende:
Koop nu Cables op Amazon:

http://www.amazon.co.uk/g(...)F8&force-full-site=1

8)7
Dat is echt triest :')
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  donderdag 9 december 2010 @ 15:45:56 #279
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_89722646
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:41 schreef joepie91 het volgende:
LOIC wordt altijd al als malware herkend... iedereen die wel eens door de source heen heeft gelezen weet dat dat onzin is.
Ik neem aan dat het niet de source is die als malware wordt herkend, maar een compiled binary voor bleke puisterige pubers die graag ergens bij willen horen mensen die 'm niet zelf willen / kunnen compilen.
En niemand die ze kan garanderen dat die compiled binary een straight compile van de source is zonder wat extra toevoegingen ;)

Ik kan je bv. vertellen dat een van de makkelijkste manieren om snel veel MSN-wachtwoorden te verzamelen is door een tooltje te schrijven dat MSN-passwords decrypt en dat op usenet / pirate bay te zetten. Dat alle gedecrypte logins/passwords ook op een private irc-kanaal gepost worden hoeven de gebruikers niet te weten ;)
zzz
  donderdag 9 december 2010 @ 15:49:32 #280
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_89722825
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:45 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het niet de source is die als malware wordt herkend, maar een compiled binary voor bleke puisterige pubers die graag ergens bij willen horen mensen die 'm niet zelf willen / kunnen compilen.
En niemand die ze kan garanderen dat die compiled binary een straight compile van de source is zonder wat extra toevoegingen ;)
Moet je voor de gein de source eens downloaden, en hem dan zelf compilen. Je compiler krijgt meestal de kans niet eens om hem te compilen voordat een scanner hem eruit pikt.

EDIT: Uiteraard wordt de source niet herkend, die heeft niet de signature die de binary wel heeft.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_89722868
quote:
7s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:39 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De mirror zetten een authenticatie-key op hun server zodat de main server er bij kan (in kan loggen). Via rsync wordt dan bij een update het verschil geupload naar alle mirrors. Dit is een actie die dus vanaf de hoofdserver wordt uitgevoerd.
Wat gebeurt er dan als de 'hoofdserver' offline wordt gehaald?
  donderdag 9 december 2010 @ 15:51:23 #282
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_89722913
quote:
5s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:50 schreef Roolio het volgende:

[..]

Wat gebeurt er dan als de 'hoofdserver' offline wordt gehaald?
Dan gaat er gewoon een andere hoofdserver online, die verder gaat met updates pushen, lijkt me.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  donderdag 9 december 2010 @ 15:51:41 #283
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_89722930
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:49 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Moet je voor de gein de source eens downloaden, en hem dan zelf compilen. Je compiler krijgt meestal de kans niet eens om hem te compilen voordat een scanner hem eruit pikt.

EDIT: Uiteraard wordt de source niet herkend, die heeft niet de signature die de binary wel heeft.
De signature van de executable is redelijk afhankelijk van welke compiler/linker je gebruikt en welke compiler-settings ;)
zzz
pi_89723158
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:35 schreef Jane het volgende:

[..]

VOC-mentaliteit. O+
haha inderdaad.. Maargoed er zijn al zoveel docu's / nieuwsberichten geweest over shell in Nigeria.. Shell is een boevenbende.
pi_89723213
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:57 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

haha inderdaad.. Maargoed er zijn al zoveel docu's / nieuwsberichten geweest over shell in Nigeria.. Shell is een boevenbende.
En wat wordt er aan gedaan? Niks. :')
  † In Memoriam † donderdag 9 december 2010 @ 15:59:01 #286
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89723220
quote:
5s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:50 schreef Roolio het volgende:

[..]

Wat gebeurt er dan als de 'hoofdserver' offline wordt gehaald?
Maakt niet uit, ze kunnen een aantal servers hebben staan, als de mirror maar de juiste key heeft. Het kan zelfs een server staan waar gewoon alleen de bestanden op staan en verder geen webserver oid.
Carpe Libertatem
  donderdag 9 december 2010 @ 16:09:49 #287
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89723732
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:40 schreef Casos het volgende:
Koop nu Cables op Amazon:

http://www.amazon.co.uk/g(...)F8&force-full-site=1

8)7
http://www.amazon.co.uk/product-reviews/B004EEOLIU/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt/279-2344043-3771529?ie=UTF8&showViewpoints=1
quote:
Hm, would Amazon let me buy this using my PayPal account? What about my Visa or Mastercard? Considering all those companies stopped supporting Wikileaks, it would be pretty messed up if I could use them to pay Amazon. Wait a second... Why is this for sale on Amazon now? Didn't you guys, like, totally chicken out and dump Wikileaks from your servers because mighty Lieberman sneezed? Guess Amazon'll be last on my list for Christmas shopping and other shopping in the foreseeable future.
_O-

Godverdomme! :(
quote:
To write a customer review: you must have used this account to complete a purchase* of an item from Amazon.co.uk. Please wait 48 hours after your first purchase before writing a review.


[ Bericht 13% gewijzigd door Papierversnipperaar op 09-12-2010 16:21:36 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator donderdag 9 december 2010 @ 16:23:52 #288
54278 crew  Tijger_m
42
pi_89724407
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:56 schreef joepie91 het volgende:

Mwa, het tweede is misschien ook geen slechte optie om eens te proberen. Een liegende overheid heeft al bewezen niet te werken.
Grappig, over welk land heb je het hier? Volgens mij werkt het tot nu toe vrij aardig allemaal namelijk in de zin dat mensen de regering krijgen die ze verdienen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  † In Memoriam † donderdag 9 december 2010 @ 16:27:26 #289
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89724551
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Grappig, over welk land heb je het hier? Volgens mij werkt het tot nu toe vrij aardig allemaal namelijk in de zin dat mensen de regering krijgen die ze verdienen.
Ik stem niet, ik verdien geen regering. ;)
Carpe Libertatem
  donderdag 9 december 2010 @ 16:28:04 #290
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89724578
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Grappig, over welk land heb je het hier? Volgens mij werkt het tot nu toe vrij aardig allemaal namelijk in de zin dat mensen de regering krijgen die ze verdienen.
Mooi mantra. Stem je CDA of zo?

Het is in zoverre waar dat het allemaal onze eigen schuld is. We hebben zelf met onze VOC-mentaliteit Nieuw Amsterdam opgericht. En de VOC was niet alleen de eerste multinational, maar ook HET voorbeeld van corporate government.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator donderdag 9 december 2010 @ 16:32:04 #291
54278 crew  Tijger_m
42
pi_89724749
quote:
7s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Mooi mantra. Stem je CDA of zo?

Het is in zoverre waar dat het allemaal onze eigen schuld is. We hebben zelf met onze VOC-mentaliteit Nieuw Amsterdam opgericht. En de VOC was niet alleen de eerste multinational, maar ook HET voorbeeld van corporate government.
Dat lijkt mij het tegenovergestelde van een CDA mantra, ik wist niet dat ze De Toqueville zo hoog hadden zitten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 9 december 2010 @ 16:44:55 #292
54278 crew  Tijger_m
42
pi_89725209
Pikant detail, Wikileaks heeft $90.000 opgehaald voor het Bradley Manning defense fund en tot op heden nog geen dollar overgemaakt.'

Of gaan we dat ook in de schoenen schuiven van de regering? Of gaat Anon nu WL DDoS'en?

http://www.bradleymanning(...)eaks-whistle-blower/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Admin donderdag 9 december 2010 @ 16:47:40 #293
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_89725324
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:22 schreef algebra010 het volgende:
WikiLeaks cables: Shell boasts it has infiltrated Nigerian government | Business | The Guardian
http://www.guardian.co.uk(...)shell-nigeria-spying

De documenten worden wel steeds interessanter, wat eerder nog als complot denken werd beschouwd wordt met dit soort documenten bevestigd.
Ja, en is Lambiekje De Held van FOK! want die heeft altijd al gelijk gehad.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 9 december 2010 @ 16:54:14 #294
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_89725610
quote:
14s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:47 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja, en is Lambiekje De Held van FOK! want die heeft altijd al gelijk gehad.
Party pooper. }:|
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 9 december 2010 @ 16:54:20 #295
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_89725614
quote:
14s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:47 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja, en is Lambiekje De Held van FOK! want die heeft altijd al gelijk gehad.
Fuck ja, straks blijkt uit wikileaks dat tandartsen inderdaad al jarenlang illuminati-zendertjes in onze kiezen plaatsen in opdracht van de reptilians !
zzz
  donderdag 9 december 2010 @ 16:55:53 #296
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89725682
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:44 schreef Tijger_m het volgende:
Pikant detail, Wikileaks heeft $90.000 opgehaald voor het Bradley Manning defense fund en tot op heden nog geen dollar overgemaakt.'

Of gaan we dat ook in de schoenen schuiven van de regering? Of gaat Anon nu WL DDoS'en?

http://www.bradleymanning(...)eaks-whistle-blower/
WikiLeaks is de best denkbare verdediging voor Bradley.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 9 december 2010 @ 16:59:57 #297
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_89725838
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:51 schreef _Led_ het volgende:

[..]

De signature van de executable is redelijk afhankelijk van welke compiler/linker je gebruikt en welke compiler-settings ;)
Over het algemeen zijn signatures in virusdatabases juist die stukken die niet afhankelijk zijn van de compiler.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Grappig, over welk land heb je het hier? Volgens mij werkt het tot nu toe vrij aardig allemaal namelijk in de zin dat mensen de regering krijgen die ze verdienen.
Ik denk dat je prima weet over welk land ik het heb, maar dat je omdat je geen inhoudelijk argument kunt bedenken maar een 'scherpe' opmerking probeert te maken.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  donderdag 9 december 2010 @ 17:03:56 #298
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_89725994
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:59 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn signatures in virusdatabases juist die stukken die niet afhankelijk zijn van de compiler.
Doe's een x86 gcc-compile zonder optimization en een x64 MSVC compile met maximale optimalisatie en zoek eens naar die stukken ? :)
zzz
  donderdag 9 december 2010 @ 17:06:35 #299
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_89726107
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:03 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Doe's een x86 gcc-compile zonder optimization en een x64 MSVC compile met maximale optimalisatie en zoek eens naar die stukken ? :)
Ik ga niet beweren dat ik een expert ben op dat gebied (sowieso schrijf ik niet in C/C++) dus het zal mij niet lukken.
Waar ik mijn info op baseer is een aantal documenten/ebooks die ik een tijdje terug gelezen heb, plus de ervaring met wat minder bekende malware (varianten op rxbot enzo) dat ze, zodra ze herkend werden, ook gelijk ongeacht welke compiler altijd herkend werden.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  donderdag 9 december 2010 @ 17:58:22 #300
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89727947
Gaat het nu nog over wikileaks of over programmeren? Ik zie de link niet helemaal :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')