abonnement Unibet Coolblue
pi_89698493
Welke film heb jij pas nog gezien?

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics:
CLXIV | CLXIII | CLXII | CLXI
CLX | CLIX | CLVIII | CLVII | CLVI | CLV | CLIV | CLIII | CLII | CLI
CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
Categorie: OP
pi_89698716
Loser



Verenigde Staten
Komedie
95 minuten

geregisseerd door Amy Heckerling
met Jason Biggs, Mena Suvari en Greg Kinnear

De loser Paul verhuist van het platteland naar New York om daar te studeren. De overgang valt niet mee: hij heeft geen vrienden, en z'n kamergenoten maken 'm constant belachelijk. Dan ontmoet hij Dora, die een verhouding heeft met een professor aan de universiteit. Hij wordt verliefd.

na het lezen van wat recensies en reacties op deze film had ik niet veel verwachtingen toen ik deze film ging kijken.. maar het tegendeel was waar.. het is juist een hele leuke relaxte ontspannen film om te kijken. Geen heel bijzonder verhaal ofzo, maar het kijkt gewoon lekker weg en heb me er erg mee vermaakt. Zou hem een dikke 6.5 tot 7 geven! zeker een aanrader om een keer gezien te hebben
pi_89701866
Sorry had niet door dat ik de LaPo maakte...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 8 december 2010 @ 23:51:53 #5
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_89703338
Black Rain (1989, VS, Ridley Scott)
Amerikaanse agenten moeten een gevangene naar Tokyo transporteren, maar bij de overdracht gaat iets mis. Dus moeten ze samenwerken met hun Japanse collega's om de slechterik te pakken te krijgen.
De film heeft één fundamenteel probleem, dat de hele film nekt; de complete miscasting van Michael Douglas. Douglas is een prima acteur in sommige rollen, maar als stoere harde agent, die steeds op het lijntje van het toegestane loopt, is hij totaal niet geloofwaardig.
Wat de film wel goed doet is laten zien hoe Douglas's karakter totale vreemde is in de Japanse cultuur en ermee botst. Door de manier waarop hij zelf het heft in handen neemt, terwijl z'n Japanse collega het aanzien van het collectief belangrijker vindt. Deze botsing tussen de directe manier van zaken doen uit het Westen en de subtielere van de Japanners geeft de film nog een beetje inhoud mee.
cijfer: 6
pi_89706651
Vandaag The American en Cyrus gekeken. Beide films die je niet met de verkeerde verwachtingen moet kijken.
De eerste een verrassend spannende thriller. Het lage tempo paste perfect bij de film. De paranoia bij George Clooney was erg knap geacteerd. 8.
Bij de tweede moet je vooral geen pure komedie verwachten, kan nogal snel gebeuren als je naar de cast kijkt. Het is een oprechte film geworden met grappige elementen. Fijn filmpje. 7.5.
  † In Memoriam † donderdag 9 december 2010 @ 12:07:35 #7
264940 8108139dpths
pi_89713447


Nooit een fan geweest van de eerste 2 Toy Story films, maar deze was geweldig, ik heb hardop zitten lachen. :D _O-

Cijfer: 7.5
pi_89716209
Hmmm...die moet ik ook nog kijken, Toy Story 3.... (verkapte tvp)
pi_89721343
The Switch



"From the people who brought you Juno and Little Miss Sunshine".
Dit was voor mij de reden om de film te kijken, maar het blijkt om de producers te gaan en ik zag dan ook weinig overeenkomsten behalve Jason Bateman. Neemt niet weg dat het een aardige film is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zet het even in een spoilertag omdat dat het lijkt alsof ik de hele plot verklap, maar dit doen ze zelf al in de trailer en daarna ook in het eerste half uur van de film, wat de spanning er wel uit haalt. Toch zitten er wat leuke dialogen in en Sebastian is echt een geinig jochie. Ik vind het ook een aardig origineel concept voor een romantische comedy, hoewel het de film wel een beetje naar de dramakant toe trekt (hier hielp de soundtrack ook aan mee, gedeeltelijk van Eels).

Al met al best leuk, maar niet herkijkwaardig.

6,5 (IMDB: 5,9)

Scott Pilgrim vs. the World



Ik vond de trailer erg hak op de tak en chaotisch, maar wel heel leuk, en dat bleek de film ook te zijn. De intro is fantaaaastisch, dus dat was een heel goed begin!

(Wil je hem vast zien? Hij staat in de spoiler)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het verhaal is eigenlijk heel simpel. Scott ontmoet een fantastisch meisje, maar moet haar zeven exen zien te verslaan wil hij met haar blijven daten. Dit klinkt raar, en dat is het ook. De film is namelijk gebaseerd om een comic-serie, iets dat ik niet van tevoren wist, maar dat heel snel duidelijk wordt. Er worden veel comic- en gametrucjes uitgehaald maar ze zijn eigenlijk nooit vervelend. Op deze manier kan ook heel snel tussen de scenes geschakeld worden, wat een lekkere vaart in de film brengt.

Wat de film nog meer leuk maakt zijn de leuke personages, zoals de huisgenoot van Scott die enorm gay is (Kieran Culkin, heeft me positief verrast) en Gideon de gelikte producer (Jason Schwartzman). Maar wie ik het meest onweerstaanbaar vind is de drummer van de band, gespeeld door Alison Pill.

Al met al een originele en grappige film, zeker het kijken waard!

8 (IMDB: 7,9)
  donderdag 9 december 2010 @ 17:36:02 #10
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_89727131
Edge of Darkness.



Leuke film, eigenlijk precies wat ik ervan verwachtte, iig. boeiend tot het eind ook al weet je hoe het waarschijnlijk afloopt.

8/10
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 9 december 2010 @ 21:13:35 #11
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_89736750
Terminator Salvation.

Ik moet die andere 3 Terminator films ook maar eens kijken..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_89739976
Easy A



Verenigde Staten
Komedie / Romantiek
93 minuten

geregisseerd door Will Gluck
met Emma Stone, Amanda Bynes en Stanley Tucci

De middelbare scholiere Olive Penderghast (Emma Stone) ziet haar reputatie verwoest worden als er een valse roddel wordt verspreid dat ze losbandig is. Ze besluit uiteindelijk gebruik te maken van dit imago om het één en ander te veranderen op school.

Vanaf 3 februari 2011 in de bioscoop
» alle verwachte bioscoopfilms

Leuke film om te zien, kijkt gewoon lekker weg en heeft inderdaad nog een kleine boodschap erin ook. Gewoon leuk een keer gezien te hebben
een 7!
  donderdag 9 december 2010 @ 22:22:00 #13
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_89740427
Escape from Sobibor (1987, VK, Jack Gold)
Met zo'n aangrijpend waargebeurd verhaal over vreselijke gruwelijkheden en tragedies en de daartegenover getoonde weerstandsvermogen, veerkracht en moed kan het haast niet mis gaan als film. En dat gaat het ook niet. Het behoort niet tot de beste holocaust-films, maar zeker een aanrader voor een keertje.
cijfer: 7.5
pi_89756126
quote:
14s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:13 schreef Dagoduck het volgende:
Terminator Salvation.

Ik moet die andere 3 Terminator films ook maar eens kijken..
Je hebt duidelijk iets gemist. Tenminste met de eerste twee delen.
  vrijdag 10 december 2010 @ 11:50:33 #15
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_89756976
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:30 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk iets gemist. Tenminste met de eerste twee delen.
Toen was ik nog niet eens geboren :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 15:42:28 #16
9859 crew  Karina
Woman
pi_89766245
The Other Guys
Komische politiefilm

Twee agenten die altijd achter hun bureau zitten komen in actie om een fraudeur te ontmaskeren. Ze achtervolgen wat boeven, etc.

Niet leuk, heel af en toe moest ik glimlachen, maar daar bleef het wel bij. De grapjes waren ook steeds hetzelfde, over de vrouw van een van de agenten, over de Prius. Flauw.

Dit weekend wat Asylum films kijken, ook slecht, maar dan wel leuk
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_89767295
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:42 schreef Karina het volgende:
The Other Guys
Komische politiefilm

Twee agenten die altijd achter hun bureau zitten komen in actie om een fraudeur te ontmaskeren. Ze achtervolgen wat boeven, etc.

Niet leuk, heel af en toe moest ik glimlachen, maar daar bleef het wel bij. De grapjes waren ook steeds hetzelfde, over de vrouw van een van de agenten, over de Prius. Flauw.

Dit weekend wat Asylum films kijken, ook slecht, maar dan wel leuk
"Aim for the bushes!"

Die film was hilarisch.
pi_89768143
Ik vond de eerste helft van The Other Guys erg leuk, maar niveau dropt wel als een gek helaas..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 10 december 2010 @ 16:54:23 #19
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_89769330
Chaos

http://www.imdb.com/title/tt0402910/

Leuke film, zit goed in elkaar 7,5/10
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_89769801
Clash Of The Titans

Verhaal:

De Griekse goden hebben genoeg van het gedrag van de mensen. De mensen eren hen niet meer en komen in opstand. Daarom sturen ze het monster Kraken op hen af als straf. Gelukkig is daar halfgod Perseus, die de mens zal helpen. Om dat te doen heeft hij echter het hoofd van Medusa nodig, die iedereen met haar blik in steen kan veranderen. Hij reist met een paar mensen mee omdat voor elkaar te krijgen.
Beoordeling:
Zoals mijn leraar al treffend zei: ''Het is alsof ze de hele Griekse mythologie in een grabbelton hebben gegooid en daar af en toe een mythe uit hebben gehaald'' en hij heeft gelijk. Zelfs de Arabische mythologie komt er nog in voor, in de vorm van reuzenschorpioenen en mannen van luciferhoutjes.
Het verhaal slaat dus nergens op (ook een kuteinde), maar het zijn mooie beelden, mits je ze in 3d ziet, wat ik niet heb gedaan omdat het in de klas was.
Conclusie: als je hem wil kijken, doe dat in 3d, maar doe dat niet met hoge verwachtingen.
Cijfer: 6
IMDB: 5,9
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:05:55 #21
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_89774030
Up in the Air
George Clooney, de ideale schoonzoon, speelt weer zijn typische goedaardige rol, ondanks dat ie een verachtelijke baan heeft. Hij laat zich door bedrijven inhuren om werknemers te vertellen dat hun positie niet meer 'beschikbaar' is. Een grotere tegenstelling bestaat haast niet! Hij wordt omringd door twee vrouwen, de ene zit op dezelfde golflengte als hem, de andere is een jonge naïeve truttebol. Ik was niet echt gecharmeerd van deze twee types. Ze zijn redelijk onuitstaanbaar en de aandacht tussen hun twee is ook onevenwichtig verdeeld. Op het laatst zwalkt de film opeens ook nog naar een andere richting.

Blijft over dat de film nog best goed te doen is. Het heeft een paar aardige sterke scenes en je kunt zeggen wat je wil, maar ook hier is Clooney weer perfect bezig. Ik snap waarom sommigen met hem weglopen. Het komische gehalte (net als Reitmans Juno of Thank you for Smoking) vind ik overigens meevallen. Af en toe een licht glimlachje, maar meer zeker niet. Cijfer: 6,5

The Book of Eli
De grauwe grijze post-apocalyptische wereld ziet er top uit. Het is een stuk rauwer dan een I am Legend om maar eens een andere uit dit genre te pakken. Samen met de stijlvolle moves die onze grote vriend Denzel Washington laat zien, krijg je een gave film, die helaas op het eind problematisch wordt. Tijdens zijn trip fronste ik al menigmaal mijn wenkbrauwen over hoe Washington telkens de dans ontspringt, maar ach toe maar, dacht ik! De laatste tien minuten vond ik echter te hoogdravend. Jammer hoor, want een hogere score zat er zeker in. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_89786415
The Switch
An unmarried 40-year-old woman turns to a turkey baster in order to become pregnant. Seven years later, she reunites with her best friend, who has been living with a secret: he replaced her preferred sperm sample with his own.

Een oké en typische Jennifer Aniston film. Voorspelbaar? Sure, maar dat weet je voordat je de film gaat kijken. Leuk voor tussendoor.

IMDb: 5,9
Mijn cijfer: 6,3
pi_89788044
Dinner for Schmucks



Verenigde Staten
Komedie
114 minuten

geregisseerd door Jay Roach
met Steve Carell, Paul Rudd en Zach Galifianakis

Tim (Paul Rudd) heeft een functie als directielid en zijn baas is erg tevreden over hem. Er staat hem zelfs een promotie te wachten. Maar Tim moet eerst wel de perfecte gast vinden voor het maandelijkse etentje, ''het diner voor idioten'', georganiseerd door zijn baas. En dat lukt hem. Wanneer hij echter in IRS-medewerker Barry (Steve Carell) de grootste onnozele idioot ooit gevonden blijkt te hebben lijkt het etentje iets anders te verlopen dan voorheen. Barry lijkt het te presteren om het leven te ruïneren van iedereen die ook maar een paar minuten in zijn gezelschap verkeert.

ik vind het een ondergewaardeerde film, tis een hele relaxte film om te kijken en heb een paar keer echt kunnen lachen. Tis gewoon een lekker relax kijkweg film.. zeker waard een keer te zien! een 7 +
  † In Memoriam † zaterdag 11 december 2010 @ 00:35:10 #24
264940 8108139dpths
pi_89790423

quote:
An adolescent named Max has an active imagination, and he will throw fits if others don't go along with what he wants. Max - following an incident with Claire (his sister) and her friends, and following a tantrum which he throws as a result of his Mother paying more attention to her boyfriend than to him - runs away from home. Wearing his wolf costume at the time, Max not only runs away physically, but runs toward a world in his imagination. This world, an ocean away, is inhabited by large wild beasts, including one named Carol who is much like Max himself in temperament. Instead of eating Max like they normally would with creatures of his type, the wild things befriend Max after he proclaims himself a king who can magically solve all their problems.
De film is gebaseerd op een prentenboek met slechts 10 regels tekst (!). :o
En het resultaat is verrassend genoeg zéér geslaagd.

Er zit een erg goede verhaallijn in... één die eigenlijk nog best diepzinnig is, zeker als je bedenkt dat het op een kinderboek gebaseerd is. De 'monsters' met hun overduidelijke (en sterke) karaktertrekken en emoties figureren als een soort van metafoor voor de 'grote-mensen-wereld'.
Er zitten een aantal heerlijke 'feel-good' momenten in de film, maar het sterkste zijn juist de momenten waar de emoties hoog oplopen en de wat 'droevige' momenten. Dat wat de film zo sterk maakt is dat je in de loop van de film ziet dat Max leert van die momenten, en zich begint te realiseren dat hij het met zijn eigen gedrag niet alleen voor zijn omgeving, maar ook voor zichzelf alleen maar moeilijk maakt.

Absoluut een dikke aanrader. :Y

Cijfer: 8.3

[ Bericht 0% gewijzigd door 8108139dpths op 11-12-2010 00:46:26 ]
pi_89793597
Lost highway.

WTF heb ik gekeken? Ik heb een paar explanations gelezen maar die verschillen allemaal als nacht en dag. Ik denk dat ik hier nog een tijdje over na moet denken voordat ik een cijfer kan geven maar momenteel denk ik aan een 6,5.
Nieuw is niet altijd beter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')