abonnement Unibet Coolblue
pi_89638280
Merkwaardig probleem... een standaard Philips gloeilamp met E27 fitting werkt niet in mijn IKEA Samtid lamp, terwijl een LED lamp van de IKEA wel werkt? WTF! :?

Toen ik de fittingen van de beide lampen bekeek zag ik dat de plus pool van de ikea lamp - het bobbeltje aan de onderkant van de fitting - veel groter is dan die van een Philips lamp.

Help?
pi_89638527
Is die Philips gloeilamp niet gewoon kapot?
pi_89638661
Nope, heb inmiddels al 4 Philips gloeilampen geprobeerd...
pi_89638728
Meestal werkt het als je dan de lamp er wat harder indraait (of het lipje in de lamp wat omhoog wipt met een schroevendraaier).

Een 230V lamp heeft trouwens geen pluspool hoor :)
pi_89638976
Heb dat lipje helemaal naar boven gebogen en toen ietsjes naar beneden geduwd. Lamp erin, klaar! Hij doet het!

Is dit niet gewoon een smerige truc van IKEA om te zorgen dat je hun eigen lampen koopt???
pi_89639069
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 17:22 schreef spstrikwerda het volgende:
Heb dat lipje helemaal naar boven gebogen en toen ietsjes naar beneden geduwd. Lamp erin, klaar! Hij doet het!

Is dit niet gewoon een smerige truc van IKEA om te zorgen dat je hun eigen lampen koopt???
Denk dat een van de lampen die er in gezeten heeft ietsje dieper geschroefd kon worden en daardoor dat lipje gewoon verder gebogen heeft :)
pi_89639082
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 17:22 schreef spstrikwerda het volgende:
Heb dat lipje helemaal naar boven gebogen en toen ietsjes naar beneden geduwd. Lamp erin, klaar! Hij doet het!

Is dit niet gewoon een smerige truc van IKEA om te zorgen dat je hun eigen lampen koopt???
Nee het is goedkoop gemaakt waardoor de afwijkingen wat groter zijn dan normaal :)

Ik heb trouwens precies hetzelfde gehad met een Ikea lamp.
pi_89639090
Ik denk dat je toen je de ledlamp (met het grotere bobbeltje aan de onderkant) erin hebt gedraaid je het lipje naar beneden hebt geduwd. Daardoor paste de gewone Philips lamp niet meer :)
  dinsdag 7 december 2010 @ 17:26:13 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89639102
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 17:22 schreef spstrikwerda het volgende:
Heb dat lipje helemaal naar boven gebogen en toen ietsjes naar beneden geduwd. Lamp erin, klaar! Hij doet het!

Is dit niet gewoon een smerige truc van IKEA om te zorgen dat je hun eigen lampen koopt???
Nee, het is gewoon de baggerproducten van de IKEA
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_89639141
Okay, in elk geval bedankt voor de hulp! :-)
pi_89639166
Kan je het niet iets terug buigen dan?
En anders, heb je een soldeerbout?
Je kan op die manier proberen een groter bobbeltje te maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')