abonnement Unibet Coolblue
pi_90417580
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 december 2010 21:50 schreef DutchTrain het volgende:
Nee, dat is niet verwijtbaar aan de airline. Weer, stakingen etc vallen buiten de regeling.
Terecht naar mijn mening :)
pi_90430778
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:38 schreef Party_P het volgende:
Een "bekende" van mij probeerde vandaag van Gdansk naar Bremen te vliegen, maar de vlucht is geannuleerd. Voor zover ik weet is er ook geen vervangend vliegtuig ingezet oftewel: genaaid :(

Nu weet ik dat er een bepaalde Europese regelgeving is waarin staat dat hij recht zou moeten hebben op een refund 250 euro van Ryanair, maar geldt dit ook in geval van mist/sneeuw?
Hij krijgt de kosten van z'n ticket wel terug. Hij heeft het ticket immers nooit gebruikt. Op de volgende link kun je er een en ander over lezen : http://www.consuwijzer.nl(...)at_zijn_mijn_rechten

De 250 euro die je noemt, is een vergoeding die de maatschappij je moet geven als de vertraging niet door overmacht is veroorzaakt (maar bijvoorbeeld door slechte planning van de maatschappij). Die vergoeding komt dus bovenop de ticketprijs die ook terug betaald moet worden. Maar goed, dat is hier dus niet ter sprake.

Wat volgens mij wel ter sprake is, zijn de eventuele extra hotel- en verblijfskosten. Zoals je via de link leest, moet de maatschappij bij annulering de reiziger een andere vlucht aanbieden en verzorging aanbieden, ook bij overmacht. De reiziger kiest dan of hij dat aanneemt of liever z'n ticket prijs terug wil en zelf verder zijn reis regelt.

Bij zo'n massaal probleem zoals een sneeuwstorm of de aswolk, is er echter meestal geen communicatie mogelijk met de maatschappij. (Bij Ryanair is dat ook zonder calamiteiten al lastig). Het is dan onduidelijk in hoeverre die regeling nog geldt. Daarom zou hij mijns inziens kunnen proberen om zowel het ticket als een eventueel diner en hotelnacht terug te claimen, indien hij daar bonnetjes van heeft.
  zondag 26 december 2010 @ 12:35:51 #153
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_90454948
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 14:07 schreef jaco het volgende:

[..]

Hij krijgt de kosten van z'n ticket wel terug. Hij heeft het ticket immers nooit gebruikt. Op de volgende link kun je er een en ander over lezen : http://www.consuwijzer.nl(...)at_zijn_mijn_rechten

De 250 euro die je noemt, is een vergoeding die de maatschappij je moet geven als de vertraging niet door overmacht is veroorzaakt (maar bijvoorbeeld door slechte planning van de maatschappij). Die vergoeding komt dus bovenop de ticketprijs die ook terug betaald moet worden. Maar goed, dat is hier dus niet ter sprake.
Nou..mist hoeft volgens mij niet onder overmacht te vallen, WANT...vanaf Gdansk vertrokken wel andere vliegtuigen naar andere bestemmingen en op Airport Bremen waren op dat moment niks geen problemen.

Het was dus puur een probleem met die vlucht, mist zou in dit geval geen reden moeten zijn tot annulering van de vlucht.
Drugs are good mkay?
pi_90472729
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:35 schreef Party_P het volgende:

[..]

Nou..mist hoeft volgens mij niet onder overmacht te vallen, WANT...vanaf Gdansk vertrokken wel andere vliegtuigen naar andere bestemmingen en op Airport Bremen waren op dat moment niks geen problemen.

Het was dus puur een probleem met die vlucht, mist zou in dit geval geen reden moeten zijn tot annulering van de vlucht.
Je schreef in je vraag dat er sprak was van mist/sneeuw, waarmee je zelf de suggestie van overmacht deed. Maar goed, in dat geval dus de ticketprijs terug + 250 euro. Op die website wordt uitgelegd welke stappen je kunt ondernemen.
pi_90473153
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:35 schreef Party_P het volgende:
Nou..mist hoeft volgens mij niet onder overmacht te vallen, WANT...vanaf Gdansk vertrokken wel andere vliegtuigen naar andere bestemmingen en op Airport Bremen waren op dat moment niks geen problemen.
Bij mist kunnen vliegtuigen soms wel veilig opstijgen, maar niet landen. Om een vliegtuig te hebben, moet die eerst eens geland zijn op de plek waarvandaan je wilt vliegen, dus kan het wel onder overmacht door de weersomstandigheden vallen. Ligt helemaal aan de plaatselijke situatie.
  maandag 27 december 2010 @ 21:00:47 #156
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90509288
quote:
2s.gif Op zondag 26 december 2010 22:37 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Bij mist kunnen vliegtuigen soms wel veilig opstijgen, maar niet landen. Om een vliegtuig te hebben, moet die eerst eens geland zijn op de plek waarvandaan je wilt vliegen, dus kan het wel onder overmacht door de weersomstandigheden vallen. Ligt helemaal aan de plaatselijke situatie.
:) Daarnaast kan het vliegtuig in kwestie wel eens op een andere luchthaven gestationeerd zijn, waarvan niet gevlogen kan worden, of eerder moeten uitwijken waardoor deze niet ingezet kan worden.
Dat kan je gooien op slechte planning, maar Ryanair heeft 4 vliegtuigen o.a. moeten uitwijken naar Lille, en kon daar niet meer opstijgen omdat er geen de-icevloeistof voor handen was op die luchthaven. Ryanair zal zich dan beroepen op overmacht en je zult moeten procederen om een extra vergoeding te krijgen, als je het al wilt, want Ryanair zal wel kunnen aantonen dat ze de crew voorhanden hadden om de vliegtuigen weg te krijgen maar dat dit door de luchthaven kwam dat ze niet konden vertrekken.

Redelijke vergoeding voor overnachtingen moeten in de regel wel vergoed worden, maar Ryanair staat niet bekend als een organisatie waar je gemakkelijk contact mee kan krijgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_90510326
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:00 schreef ozzietukker het volgende:
Ryanair staat niet bekend als een organisatie waar je gemakkelijk contact mee kan krijgen.
Makkelijker dan met KLM of BA in ieder geval, is mijn ervaring. En ze zijn voor zover ik weet de enige maatschappij waar je via de website kunt zien welke vluchten geannuleerd zijn en je meteen met een simpel webformulier je geld in een dag terug hebt.
pi_90512271
Ben even met mijn kortlopende reisverzekering bezig. Gaan in februari naar Boston en NY, maar nu met het niet vliegen van vliegtuigen zou ik misschien wel extra willen verzekeren dat we bijv overnachtingen vergoed krijgen als er vliegtuigen uit zouden vallen. Heeft iemand daar tips voor, of is dit überhaupt niet te verzekeren?!
pi_90514652
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:00 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Ben even met mijn kortlopende reisverzekering bezig. Gaan in februari naar Boston en NY, maar nu met het niet vliegen van vliegtuigen zou ik misschien wel extra willen verzekeren dat we bijv overnachtingen vergoed krijgen als er vliegtuigen uit zouden vallen. Heeft iemand daar tips voor, of is dit überhaupt niet te verzekeren?!
ik ben erg tevreden over m'n doorlopende reisverzekering bij interpolis, van de rabobank. Ik zat nu ook met de weersomstandigheden, en als klm mijn kosten niet vergoed, dan geven zij mij per dag een zekere vergoeding, afhankelijk van het land waar je bent, natuurlijk..
pi_90523906
Zijn er nog belangrijke wijzigingen voor 2011 of blijft alles hetzelfde kwa regels/procedures e.d.?
pi_90549362
Even een bagagetechnisch vraagje. Ik vlieg donderdag met BA naar Londen en van daaruit verder met Qantas. Nu heb ik iets minder kilo's die ik mag meenemen dan gehoopt, dus ik vroeg me af hoe nauw men kijkt naar het gewicht van handbagage? In alle jaren dat ik vlieg is het nog nooit gecontroleerd bij reguliere airlines.
Maar bij BA mag je je laptop apart meenemen, bij Qantas niet. En dat scheelt alweer behoorlijk.

Omdat ik voor langere tijd naar het buitenland ga stouw ik mijn handbagage liefst zo vol mogelijk. :')
TRV
pi_90572474
Let even goed op de regels van de luchthaven in London waar je overstapt. Kan zijn dat ze weer de 'one piece' handbagage regel hebben.

Voor de rest zal niemand er waarschijnlijk op letten, behalve dan dat je er rekening mee moet houden dat je niet met het grootste vliegtuig naar London zal vliegen en je daarin ook je handbagage zelf kwijt moet zien te raken (alhoewel het waarschijnlijk nog wel een Airbus zal zijn)
pi_90643493
Heb me zojuist aangemeld voor het flyblue programma van de klm. Nu vroeg ik me af je hier nu een pasje van thuisgestuurd krijgt ? Ik zie in mijn profiel namelijk dat een tijdelijk pasje kan uitprinten maar ze sturen er dus nu al eentje op ? Je moet niet eerst je 1e vlucht maken met dit programma?
pi_90644569
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:51 schreef copyfile het volgende:
Heb me zojuist aangemeld voor het flyblue programma van de klm. Nu vroeg ik me af je hier nu een pasje van thuisgestuurd krijgt ? Ik zie in mijn profiel namelijk dat een tijdelijk pasje kan uitprinten maar ze sturen er dus nu al eentje op ? Je moet niet eerst je 1e vlucht maken met dit programma?
Ze sturen hem inderdaad op nadat je je eerste vlucht heb gemaakt (met KLM of partners). Althans, zo ging dit bij mij.
  zondag 2 januari 2011 @ 11:30:02 #165
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_90738281
ik heb eigenlijk twee vraagjes:
- ten eerste: voor een reis richting Bangkok zit ik erover na te denken via Londen Heathrow te vliegen, soms een stuk goedkoper dan via Schiphol. Kom je nog een beetje makkelijk van Londen Stansted naar Heathrow?

- Tweede vraag: Emirates komt ook vaak voorbij als goedkope maatschappij. Je zit alleen vaak met die overstaptijd van soms wel een halve dag. Wat is allemaal op Dubai airport te doen? Genoeg leuke dingen om de tijd te doden?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_90740158
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 11:30 schreef greatgonzo het volgende:
ik heb eigenlijk twee vraagjes:
- ten eerste: voor een reis richting Bangkok zit ik erover na te denken via Londen Heathrow te vliegen, soms een stuk goedkoper dan via Schiphol. Kom je nog een beetje makkelijk van Londen Stansted naar Heathrow?
Ben je minimaal zo'n 3 uur mee bezig en kost zo'n 8 euro op de goedkoopste manier. Dus niet aan te raden met veel bagage. Bangkok is overigens vanaf Dusseldorf vaak iets goedkoper.
  zondag 2 januari 2011 @ 12:43:27 #167
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90740643
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 11:30 schreef greatgonzo het volgende:
ik heb eigenlijk twee vraagjes:
- ten eerste: voor een reis richting Bangkok zit ik erover na te denken via Londen Heathrow te vliegen, soms een stuk goedkoper dan via Schiphol. Kom je nog een beetje makkelijk van Londen Stansted naar Heathrow?

- Tweede vraag: Emirates komt ook vaak voorbij als goedkope maatschappij. Je zit alleen vaak met die overstaptijd van soms wel een halve dag. Wat is allemaal op Dubai airport te doen? Genoeg leuke dingen om de tijd te doden?
London is opzich wel interessant, bedenk wel dat er vaak minimaal 1 overnachting bijkomt, hoewel dat met een Easyhotel Heathrow (rond de 30 euro) wel meevalt, het kost wel 1 extra reisdag, dus de besparing moet wel de moeite waard zijn.
Reken erop dat je met Ryanair wel voor 3 euro kan vliegen zonder bagage, maar met vervoer naar het centrum en dan vliegveld kom je zonder bagage toch uit op 25 euro.
Je kan ook met de trein voor 50 euro enkele reis, dan kan je wat gemakkelijker bagage meenemen. Zelf reken ik altijd inclusief overnachting zo'n 100 euro per persoon.
(Dus het ticket by netflights.com of Thomascook.co.uk van 449 pond met Ethiad, oftewel 525 euro kost alsnog 625 euro inclusief kosten van en naar de UK)

Dubai airport is opzich wel groot, maar bij een halve dag overstaptijd moet je lekker van het vliegveld afgaan (Met NL paspoort kan dat gratis) en de stad in.
Ook eventueel overnachten in Dubai valt mee, voor 30-50 euro, afhankelijk van comfort en of je wel of geen ontbijt wilt kan dat al.
Indien je overigens in Dubai wil verblijven raad ik je een tussenstop van bijvoorbeeld 22 uur aan of iets dergelijks, kan je rustig slapen en toch wat zien. Een taxi in Dubai is relatief gezien niet duur, en met de metro kan je ook je gemakkelijk verplaatsen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_90742463
Ik ben de 17 december met Maleisië airlines gevlogen.

Om 12 uur zouden we vertrekken, en om precies 12 uur hoorde dat we later zouden boarden omdat klm/grondpersoneel staakte ivm weer/sneeuw.

10 minuten later begint een compleet ander bedrijf(naam ontschoten)Met compleet andere kleding onze troep alsnog in te laden.(ik had die mensen nog nooit op schiphol gezien, en ik vlieg toch vaak).

uiteindelijk mochten we om kwart voor een het vliegtuig in, om vervolgens om 2 uur diner te krijgen.

Daarna werden er rond vijven nog wat push downs gedaan(Maar liefst 12 keer achteruit stoten, juichen, weer vooruitgaan, en teleurgesteld weer in je stoel zakken) maar die mislukte omdat er een berg sneeuw achter ons lag.

Daarna werd er weer gekuist, en besloot de toren dat de blauwe vogel heilig is en voorgetrokken mag worden.

Gevolg al het sneeuw wat bij de blauwe vogel werd weg gehaald kwakte ze bij ons neer, eindelijk om half 7 mochten wij ook richting de iac(ofzo iets) taxienen, onderweg nog anderhalf uur stil gestaan omdat de vleugels onder hoge waterdruk een uur lang gekuist moesten worden, en nog een half uur de motoren op volle kracht laten draaien.(voor de sneeuw ofzo).

Rond 8 uur dus vertrokken, op de terugweg nog eens een uur vertraging ivm technische problemen aan het toestel, op kl.

Ik ben tijdens me vakantie uiteraard even in kl op het hoofdkantoor geweest, volgens hun heb ik geen recht op schadevergoeding omdat slechts de tijd die we hebben gewacht buiten het toestel( een half uur) als vertraging gerekend mag worden, Vanaf dat we het toestel hebben betreden kan er geen sprake meer zijn van vertraging als ma.

Dat zou betekend dat we een half uur vertraging hebben en de andere zeven en half uur zouden dus geen vertraging zijn.

Daarnaast stelt ma dat zij een diner hebben verzorgt tijdens het wachten en dat ze daarmee voldoen aan de eu regels, deze man vergeet echter dat door het diner tijdens het wachten te geven, er een maaltijd miste tijdens de twaalf uur, dat betekend dus dat het ontbijt in de ochtend pas de eerste maaltijd was en alle uren daarvoor hebben we op nootjes moeten knabbelen.(een extra maaltijd was welkom geweest op de plaats waar normaal het diner zit in de vlucht, al snap ik het logistieke probleem).

Naar mijn idee kon ma op de hoogte zijn van de sneeuwbuien gezien zowel schiphol als de knmi deze sneeuwbuien al dagen van te voren kunnen voorspellen met de juiste tijd erbij, dit is dus geen overmacht maar gewoon onzorgvuldigheid.

Weet iemand waar ik nu precies recht op heb? en of ma echt nalatig is geweest als het gaat om het niet op de hoogte zijn van de sneeuwbuien?

Gegroet

overigens wat ook leuk is , is de slaapplek van de stewardess, achter een blauw gordijn tussen de nooddeur en de wc`s helemaal achter in de staart, dat hokje wat daar gecreëerd werd was net groot genoeg voor een been van mij, mijn verbazing was dus groot toen ik achter het gordijn een stewardess zag slapen.

Zo zie je maar weer het heeft voordelen om Aziatische stewardessen in dienst te nemen ivm de hollandse/klm maatje meer stewardessen, je kunt ze in elke bezemkast laten pitten.
pi_90750807
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:41 schreef belegingnewbie het volgende:
Naar mijn idee kon ma op de hoogte zijn van de sneeuwbuien gezien zowel schiphol als de knmi deze sneeuwbuien al dagen van te voren kunnen voorspellen met de juiste tijd erbij, dit is dus geen overmacht maar gewoon onzorgvuldigheid.
Sneeuwbuien zijn nooit van te voren te voorspellen en ook al kun je een benadering geven, als maatschappij ben je afhankelijk van onder meer het vliegveld, andere bedrijven en veel meer factoren, zeker als het niet je thuisbasis betreft, zodat deze sneeuwperiode mijns inziens wel degelijk als overmacht gezien kan worden.

Wees blij dat je nog ging, er zijn zat vliegtuigen blijven staan die week (meer binnen Europa, maar toch).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_90751114
Mijn vriendin en haar moeder gaan naar New York. Nu hebben ze een mooi ticket en hotel op het oog en willen ze graag snel boeken. Het geval is echter dat haar ma nog geen paspoort heeft. Dat moet nog aangevraagd worden. Maar ze zijn best 'bang' dat als ze dat eerst doen dat straks de vlucht en het hotel als sneeuw voor de zon zijn verdwenen. Nu vroegen ze mij of het handig was om nu al alles vast te leggen. Immers, de doopnamen van haar ma zullen op haar paspoort niet ineens anders zijn.

Wat is wijsheid?
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 18:31:53 #171
155227 crew  Guppy
dus
pi_90755206
Om te boeken heeft ze toch een paspoort nummer nodig? Ik denk dus dat er weinig anders opzit dan te wachten tot het paspoort er is.

Overigens kun je, tegen een meerprijs, een spoedprocedure krijgen voor het aanvragen van een paspoort. Het kan dus ook wat sneller.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 18:35:44 #172
45833 crew  Fogel
pi_90755357
Als de aanbieding via een reisbureau is kan je vaak een optie nemen op het ticket (en sommige luchtvaartmaatschappijen bieden die mogelijkheid ook). Dan heb je een week ofzo de tijd om het paspoort te regelen.
Maar als je zonder paspoortnummer kan boeken, gewoon nu al doen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 2 januari 2011 @ 19:00:50 #173
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90756379
:) En ook al kan je niet zonder paspoortnummer boeken, je kunt na boeking prima het reisburo of airline benaderen met de melding dat je een nieuw paspoortnummer hebt en dan zullen ze dit gelijk voor je aanpassen.
In de regel zal een maatschappij dit dan zonder kosten doen, immers, je kan altijd je paspoort verliezen of deze kan verlopen, zolang de naam niet wijzigt is er niets aan de hand.

Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad, niet met Air Asia, niet met Easyjet nadat ik al ingechecked was, even op schiphol bij de balie en e.e.a. werd zo voor mij veranderd. (Nadeel toendertijd met Easyjet was dat ik bij online inchecken in groep A zat, maar door handmatig inchecken opeens in boardinggroep B terecht kwam).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_90917311
1. Bij het inchecken op aireuropa.com moet ik naast achternaam en datum ook 'Locator' ( op de SPaanse site: Localizador) invullen voor het inchecken. Wat houdt dit in? M'n boekingsnummer?

edit: zie nu dat er staat dat online inchecken alleen mogelijk is voor binnenlandse vluchten, dat ik dat nog mee mag maken...

2. Heeft JFK voor security ook al een algemene ruimte met wat winkels/restaurants waar je de tijd prima kan doorbrengen?

[ Bericht 10% gewijzigd door EddyAlbena op 06-01-2011 04:17:04 ]
pi_90921011
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:41 schreef belegingnewbie het volgende:
Knip
Je hebt recht op 0,0 niks nada noppes.
Wanneer je geboard bent is er geen vertraging meer.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')