abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 januari 2011 @ 23:53:56 #276
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_91687995
Het kan zo op je droge huid, maar ik krijg dan altijd een huid die eruit ziet alsof ik een korstige pruim ben :P
Dagcreme eronder of foundation, iets cremerigs in ieder geval, en je kunt lekker de poederkwast over je gezicht zwiepen, da's echt mooier.
Maar het ligt er een beetje aan welk effect je wilt bereiken met je poeder en hoe gepigmenteerd je poeder is. Wil je afpoederen (= make-up die langer blijft zitten zonder "eraf te glijden"), poeder als vervanging voor een lichte foundation (dus huidskleur meer effen maken) of gewoon een gematteerd koppie?
En heb je poeder die los is of geperst (compact), losse transparante poeder of poeder met kleur en zo ja, hoeveel. Dat maakt ook nog uit voor hoe het eruit komt te zien en voor wat je wilt.
Wat voor poeder heb je Mirjam, en wat is je "doel" ermee?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_91688089
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:53 schreef BBQ-kip het volgende:
Het kan zo op je droge huid, maar ik krijg dan altijd een huid die eruit ziet alsof ik een korstige pruim ben :P
Dagcreme eronder of foundation, iets cremerigs in ieder geval, en je kunt lekker de poederkwast over je gezicht zwiepen, da's echt mooier.
Maar het ligt er een beetje aan welk effect je wilt bereiken met je poeder en hoe gepigmenteerd je poeder is. Wil je afpoederen (= make-up die langer blijft zitten zonder "eraf te glijden"), poeder als vervanging voor een lichte foundation (dus huidskleur meer effen maken) of gewoon een gematteerd koppie?
En heb je poeder die los is of geperst (compact), losse transparante poeder of poeder met kleur en zo ja, hoeveel. Dat maakt ook nog uit voor hoe het eruit komt te zien en voor wat je wilt.
Wat voor poeder heb je Mirjam, en wat is je "doel" ermee?
poeders heb ik net gepost :D
en wat ik ermee wil.
euh. :@
misschien gewoon m'n teint wat gezelliger maken, en m'n huidskleur wat meer effen ofzo?
wat meer verzorgd eruitzien :)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_91688149
maar wat dus zou kunnen, begrijp ik?
is dagcreme smeren op m'n toet, en meteen daarna ff met de poederkwast eroverheen? :@
maakt het dan uit of ik de compactpoeder of de losse poeder kies?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 21 januari 2011 @ 23:58:46 #279
57434 Marloes
Digital Love
pi_91688361
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:56 schreef Mirjam het volgende:
maar wat dus zou kunnen, begrijp ik?
is dagcreme smeren op m'n toet, en meteen daarna ff met de poederkwast eroverheen? :@
maakt het dan uit of ik de compactpoeder of de losse poeder kies?
Anders probeer je ze allemaal even uit? Kijk je welke het mooiste effect heeft! Ik zou denk ik voor die minerale poeder gaan. Die minerale poeder moet je, althans bij die van bare minerals, wel eerst in de deksel fijnpletten met je kwast, ik weet niet of dat bij die van catrice ook de bedoeling is eerlijk gezegd.
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_91688517
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:58 schreef Marloes het volgende:

[..]

Anders probeer je ze allemaal even uit? Kijk je welke het mooiste effect heeft! Ik zou denk ik voor die minerale poeder gaan. Die minerale poeder moet je, althans bij die van bare minerals, wel eerst in de deksel fijnpletten met je kwast, ik weet niet of dat bij die van catrice ook de bedoeling is eerlijk gezegd.
dus een klein beetje in de deksel, ff met je kwast erop rossen en dan smeren? :+

en het blijft beter zitten als ik het meteen na m'n dagcreme doe?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_91688635
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 19:43 schreef BBQ-kip het volgende:
NC15 is echt licht zeg, jeutje!
Lijkt me inderdaad lastig om een kleur te vinden die precies goed is als je zo licht bent. NW20 is al een crime vaak...
De F&B is transparant, is een gek spulletje hoor vind ik, aparte substantie ook om aan te brengen, maar dat went vanzelf wel na een tijdje. Je kunt het bij 1 laagje houden maar ook meerdere laagjes achter elkaar aanbrengen en het zo opbouwen qua dekking.
In 1 keer wat meer opbrengen is een minder goed idee (ik dacht, da's sneller :P) want dan droogt het ongelijk op en glibbert juist van de plekken af waar je de dekking wilde hebben ;)
Ja ik ben een wandelend lijk :P
Anders zou ik zeggen ik doe een zonnebankje + in de zon buiten met mooi weer maar dat zit er ook helaas niet in ;(

Duss... ik klaag gewoon een fabriek aan en zeg dat ze per direct een voor mij moeten maken :D hahah!

Thanks voor je reacties :*

Dat langzame opdrogen is niet wat, als ik b.v. haast heb ofzo kom ik later met vlekken aan haha
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:03:34 #282
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_91688703
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:53 schreef Mirjam het volgende:
ik heb verschillende poeders, misschien kan iemand me tips geven bij die poeders, of is het voor allemaal hetzelfde..?

[ afbeelding ]
Dit poedertje is om wat kleur op te brengen als je huid wat "saai" is, je kunt het als blush gebruiken, highlighter of over heel je gezicht (zou ik niet doen, er zit vast glitter/shimmer in en dan lijkt je zo'n kerstbal). Ik gebruik dit soort spulletjes met name als blush op mijn jukbeen.

quote:
Dit is een compact powder, dat betekent dat het gepigmenteerd poeder is in dit geval in je huidskleur. je kunt dit gebruiken na je dagcreme om je huid een klein beetje egaler te maken (werkt maar een klien beetje hoor), om je huid (in de loop der dag)wat matter te maken en om je foundation (als je die gebruikt) voorzichtig af te poederen. In het laatste geval moet je heel weinig gebruiken, anders krijg je vaak zo'n poeder-cake--plamuur-hoofd omdat er dus ook nog pigmenten in zitten, terwijl je ook al foundation op hebt.

quote:
Dit is echt een foundation, minerale poederfoundation geeft vaak een medium dekking, da's dus nog een stuk meer dan de compact powder die je beschreef.
Als je dit gebruikt als foundation moet je echt eerst dagcreme op doen, dan de poeder met je kwast over je huid zwiepen en erin "werken" om het als het ware goed te laten versmelten met je dagcreme. Mijn ervaring is dat je minder moet gebruiken dan je denkt, omdat het al snel dekkend genoeg is. Als je teveel gebruikt krijg je een korstig poederbekkie en lijk je geplamuurd. Als het ietsie pietsie poederig is na aanbrengen is dit vaak niet erg, het zit dan een uurtje later eigenlijk vaak mooier, omdat het dan al meer gemengd is met je dagcreme.
Dit soort poeder moet je niet tussendoor gebruiken om je hoofdje wat matter te maken (te dekkend daarvoor) en zeker niet om je foundation af te poederen, tenzij je een plamuur-cake-hoofd wilt ;)

Hoop dat je hier iets aan hebt :)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_91688845
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:53 schreef Mirjam het volgende:
ik heb verschillende poeders, misschien kan iemand me tips geven bij die poeders, of is het voor allemaal hetzelfde..?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Bij die eerste afbeelding zie je een vlekkerige poeder..
Dit is gewoon een poeder die aangebracht kan worden maar er zitten verschillende tinten in, net als bij Concealer heb je de groene kleur die complimentair is aan de rode kleur..

Zulke tinten zitten dus ook in de poeder om alles nog een rustig geheel te geven en dat roodheid b.v. ook meer wegvalt na de poeder..

Het kan ook meer je gezicht ophalen als je b.v. een grauwe uitstraling hebt in het gezicht..

De rest lees ik net hier boven al uitgelegt
pi_91688850
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:03 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Dit poedertje is om wat kleur op te brengen als je huid wat "saai" is, je kunt het als blush gebruiken, highlighter of over heel je gezicht (zou ik niet doen, er zit vast glitter/shimmer in en dan lijkt je zo'n kerstbal). Ik gebruik dit soort spulletjes met name als blush op mijn jukbeen.

[..]

Dit is een compact powder, dat betekent dat het gepigmenteerd poeder is in dit geval in je huidskleur. je kunt dit gebruiken na je dagcreme om je huid een klein beetje egaler te maken (werkt maar een klien beetje hoor), om je huid (in de loop der dag)wat matter te maken en om je foundation (als je die gebruikt) voorzichtig af te poederen. In het laatste geval moet je heel weinig gebruiken, anders krijg je vaak zo'n poeder-cake--plamuur-hoofd omdat er dus ook nog pigmenten in zitten, terwijl je ook al foundation op hebt.

[..]

Dit is echt een foundation, minerale poederfoundation geeft vaak een medium dekking, da's dus nog een stuk meer dan de compact powder die je beschreef.
Als je dit gebruikt als foundation moet je echt eerst dagcreme op doen, dan de poeder met je kwast over je huid zwiepen en erin "werken" om het als het ware goed te laten versmelten met je dagcreme. Mijn ervaring is dat je minder moet gebruiken dan je denkt, omdat het al snel dekkend genoeg is. Als je teveel gebruikt krijg je een korstig poederbekkie en lijk je geplamuurd. Als het ietsie pietsie poederig is na aanbrengen is dit vaak niet erg, het zit dan een uurtje later eigenlijk vaak mooier, omdat het dan al meer gemengd is met je dagcreme.
Dit soort poeder moet je niet tussendoor gebruiken om je hoofdje wat matter te maken (te dekkend daarvoor) en zeker niet om je foundation af te poederen, tenzij je een plamuur-cake-hoofd wilt ;)

Hoop dat je hier iets aan hebt :)
thanks :D hier heb ik zeker wat aan O+
volgens mij zitten er geen glitters in die eerste hoor.
maar als ik het zo lees, kan ik het beste eerst met die middelste gaan experimenteren.
dus dagcreme op, en dan lichtjes poeder eroverheen.

blijft het de hele dag netjes zitten, of moet je veel tussendoor 'bijpoederen'?
ik heb nogal de neiging vaak aan m'n toet te zitten :@
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:06:51 #285
57434 Marloes
Digital Love
pi_91688911
Ik gebruik eigenlijk altijd best wel veel minerale poeder foundation, omdat het mooi dekt en ik er geen geplamuurd hoofd van krijg :P Die van bare minerals zorgt er volgens mij ook voor dat je huid lekker zacht aanvoelt en ik krijg er ook geen korstjes van *O*
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_91688920
en wat is nou het verschil tussen poeder en foundation dan? :@

ik dacht altijd dat foundation zo'n vloeibaar spulletje met een kleurtje was>?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:06:57 #287
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_91688921
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:00 schreef Mirjam het volgende:

[..]

dus een klein beetje in de deksel, ff met je kwast erop rossen en dan smeren? :+

en het blijft beter zitten als ik het meteen na m'n dagcreme doe?
Ja sorry, we zaten precies door elkaar heen te posten hahaha

Ik doe het altijd zoals jij hier beschrijft, dagcreme op, wat poeder in je deksel (mespuntje) en dan de kwast erdoor rammen, over je gezicht raggen en klaar.
Eventueel nog herhalen met wat extra poeder als je het te weinig dekkend vindt.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_91688937
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:05 schreef Mirjam het volgende:

[..]

thanks :D hier heb ik zeker wat aan O+
volgens mij zitten er geen glitters in die eerste hoor.
maar als ik het zo lees, kan ik het beste eerst met die middelste gaan experimenteren.
dus dagcreme op, en dan lichtjes poeder eroverheen.

blijft het de hele dag netjes zitten, of moet je veel tussendoor 'bijpoederen'?
ik heb nogal de neiging vaak aan m'n toet te zitten :@
Je gezicht maakt talg aan, daardoor krijg je een vette huid

Als je een dagcreme op doet en je doet die poeder er over blijft het voor een tijdje goed zitten maar op een gegeef moment komt de vetheid van je huid (talg) erdoor en kun je het beste even met een tissue het vet eraf 'deppen' en daarna poeder er weer bij op doen zodat je Matt blijft :)
pi_91689030
@Mirjam

Foundation is voornamelijk om je huid rust te geven en egaal te laten maken
en met poeder 'zet' je de foundation zodat het in plaats blijft en je er Matt uit ziet
pi_91689092
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:08 schreef Assiej het volgende:
@Mirjam

Foundation is voornamelijk om je huid rust te geven en egaal te laten maken
en met poeder 'zet' je de foundation zodat het in plaats blijft en je er Matt uit ziet
maar foundation is wel zo'n vloeibaar spullie dan toch?
of kan dat ook weer poeder zijn? @
*verward is*
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:10:53 #291
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_91689185
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:06 schreef Mirjam het volgende:
en wat is nou het verschil tussen poeder en foundation dan? :@

ik dacht altijd dat foundation zo'n vloeibaar spulletje met een kleurtje was>?
Tsja... er is een heel grijs gebied.
Foundation is er in poeder, mousse, creme etc...
Het is bedoeld om je huid egaal te maken.

Poeder is de substantie, je hebt de klassieke poeder, da's om je huid matter te maken. Maar je hebt ook poeder met een kleurtje om nét de ergste roodheid weg te nemen, maar tegenwoordig heb je ook full coverage (minerale) poederfoundation.
Jouw laatste poedertje wat je postte is medium dekking minerale poederfoundation.

Anyway, het ligt er dus aan wat er voor pigmenten en spulletjes in de poeder zit en hoe dekkend en matterend het daardoor is.

Het is lastig, maar als je je langzaamaan inleest op internet en wat youtube tutorials kijkt zal het je vast steeds duidelijker worden :P
2 jaar geleden ben ik voor het eerst make-up gaan gebruiken en ben nu 28, dus er is hoop ;)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_91689190
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:09 schreef Mirjam het volgende:

[..]

maar foundation is wel zo'n vloeibaar spullie dan toch?
of kan dat ook weer poeder zijn? @
*verward is*
Minerale foundation = Poeder die meer dekking heeft dan een normale poeder
Creme foundation = dikke pasta foundation in vaak potjes
Fluid foundation = vloeibare foundation (ook weer in verschillende soorten, diktes + dekkingen)
Airbrush foundation = uit spuit / airbrush systeem
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:11:06 #293
57434 Marloes
Digital Love
pi_91689198
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:09 schreef Mirjam het volgende:

[..]

maar foundation is wel zo'n vloeibaar spullie dan toch?
of kan dat ook weer poeder zijn? @
*verward is*
Ja je hebt gelijk, foundation is meestal vloeibaar maar je hebt ook (minerale) poeder foundations die qua dekking dus als een vloeibare foundation werken maar het is poeder :P
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_91689260
het lijkt wel rocket science :D

maar bedankt dames, ik ben in een kwartiertje al heel veel wijzer geworden :+
ik zal binnenkort eens gaan experimenteren met die middelste compact, de uitkomsten zal ik natuurlijk hier posten *;
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_91689318
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:12 schreef Mirjam het volgende:
het lijkt wel rocket science :D

maar bedankt dames, ik ben in een kwartiertje al heel veel wijzer geworden :+
ik zal binnenkort eens gaan experimenteren met die middelste compact, de uitkomsten zal ik natuurlijk hier posten *;
Vaak wordt er een kwast gebruikt die de haren veel op elkaar heeft staan zodat de poeder goed in de kwast gaat zitten en het weer op de huid komt ipv dat je 10x het product op moet nemen met je kwast en er alsnog weinig van merkt...
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:13:44 #296
57434 Marloes
Digital Love
pi_91689346
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:12 schreef Mirjam het volgende:
het lijkt wel rocket science :D

maar bedankt dames, ik ben in een kwartiertje al heel veel wijzer geworden :+
ik zal binnenkort eens gaan experimenteren met die middelste compact, de uitkomsten zal ik natuurlijk hier posten *;
Je kunt dan die bovenste poeder natuurlijk wel over je compacte poeder/minerale poeder doen he! Dat geeft wel een mooi effect! Niet over je hele gezicht, maar bijv. een beetje net boven je blush!
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:13:55 #297
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_91689357
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:02 schreef Assiej het volgende:

[..]

Ja ik ben een wandelend lijk :P
Anders zou ik zeggen ik doe een zonnebankje + in de zon buiten met mooi weer maar dat zit er ook helaas niet in ;(

Duss... ik klaag gewoon een fabriek aan en zeg dat ze per direct een voor mij moeten maken :D hahah!

Thanks voor je reacties :*

Dat langzame opdrogen is niet wat, als ik b.v. haast heb ofzo kom ik later met vlekken aan haha
zonnebank = instant skincancer... en een blanke huid is gewoon mooi, als die maar gezond is.
Beter nu lastig foundation uitzoeken dan straks als een baklap rondlopen en huidkankerplekjes hebben toch ;)

Ik vind de Bourjois Healthy Mix ideaal als ik weinig tijd heb en wel foundation wil op doen, die hoef ik niet af te poederen, breng ik met mijn vingers heel snel aan en vlekt niet. Alleen si de lichtste kleur hiervan zeker weten een verkeerde kleur voor jou :(
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_91689416
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:13 schreef Assiej het volgende:

[..]

Vaak wordt er een kwast gebruikt die de haren veel op elkaar heeft staan zodat de poeder goed in de kwast gaat zitten en het weer op de huid komt ipv dat je 10x het product op moet nemen met je kwast en er alsnog weinig van merkt...
ik heb zulke kwasten:




die zijn wel ok toch?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_91689466
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:14 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik heb zulke kwasten:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

die zijn wel ok toch?
Die onderste wordt het meeste gebruikt
'Kabuki brush' ook wel genoemd

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:13 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

zonnebank = instant skincancer... en een blanke huid is gewoon mooi, als die maar gezond is.
Beter nu lastig foundation uitzoeken dan straks als een baklap rondlopen en huidkankerplekjes hebben toch ;)

Ik vind de Bourjois Healthy Mix ideaal als ik weinig tijd heb en wel foundation wil op doen, die hoef ik niet af te poederen, breng ik met mijn vingers heel snel aan en vlekt niet. Alleen si de lichtste kleur hiervan zeker weten een verkeerde kleur voor jou :(
True maar ik ben allergisch voor de stralingen dus heb ik er alsnog niks aan..

Ja zal wel + de lichtste kleuren van kruidvat merken etc. zit veel rood in als het licht is en ik heb juist geel nodig
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:16:49 #300
57434 Marloes
Digital Love
pi_91689496
Die kabuki brush kun je goed gebruiken i.c.m. je minerale poeder :Y
The more you try to erase me,
The more that I appear.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')