abonnement Unibet Coolblue
pi_89447044
Kunstliefhebbers!

Ik kom nooit op dit subforum omdat ik totaal geen verstand heb van kunst maar gezien Fok! al redelijk vaak behulpzaam is geweest probeer ik het gewoon.

Ik heb een schilderij in mijn bezit waar ik de waarde ongeveer van wil weten. Een taxatie is behoorlijk duur (rond de 100 euro) en eigenlijk is een grove schatting voldoende. Uiteindelijk bepaald toch de taxateur niet maar de markt wat het schilderij waard is.

Mogelijk zijn er wat kunstfanaten of studenten die me een beetje op weg kunnen helpen. Zo niet kan ik altijd nog naar de taxateur.

Het gaat om een schilderij van de Rotterdamse haven (zo lijkt het tenminste) van Delfgaauw. Geen idee hoe oud het is en de conditie is niet al te best (wat scheurtjes in de verf). Afmetingen zijn 1m bij 40 cm.

Foto's onder spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_89447540
Gerardus Johannes DelfGauw ..

Ik gok dat je schilderij na reparatie ergens tussen de 1500 en 5000 euro op kan leveren.
Maar dat is een aanname gebaseerd op eerdere veilingen.

http://www.quipus.nl/auct(...)ay.asp?ArtistId=GDEL

[ Bericht 44% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 02-12-2010 20:57:49 ]
  donderdag 2 december 2010 @ 20:59:03 #3
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_89447944
Dat is duidelijk een Barokschilderij. Vermoedelijk 16e of 17e eeuw. Misschien eerder.

Anyhow, op deze site zie je wat andere schilderijen van dezelfde schilder hebben opgebracht in veilingen. Een ruwe schatting van mij zou zo'n 2000 euro zijn, gezien de opbrengst van andere schilderijen.
pi_89448084
Thanks voor de vlugge reacties. Handige site ook. Opbrengsten lopen wel nogal uiteen.

Zijn al met al niet echt vreselijk schokkende bedragen maar dan weet ik ongeveer waar ik rekening mee kan houden als ik het laat veilen.
pi_89448412
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat is duidelijk een Barokschilderij. Vermoedelijk 16e of 17e eeuw. Misschien eerder.

ah...

16/17e eeuw..?
quote:
Gerardus 'Gerard' Johannes Delfgauw , Dutch (1882-1947)
En volgens mij hadden ze in de 17e eeuw ook nog geen stoomboten.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_89448649
Zet 'm te koop en je krijgt vanzelf biedingen, dan weet je vanzelf de waarde.
pi_89448789
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:11 schreef FastFox91 het volgende:
Zet 'm te koop en je krijgt vanzelf biedingen, dan weet je vanzelf de waarde.
Heb ik ook wel gedaan maar als je niet weet wat het waard is weet je ook niet wat een redelijk bod is en om nou schilderijen te verkopen waar je achteraf er achterkomt dat het meer waard was dat is gewoon zuur :)
pi_89449185
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat is duidelijk een Barokschilderij. Vermoedelijk 16e of 17e eeuw. Misschien eerder.

_O-
Het lijkt niet eens op Barok. Bijna tegenovergesteld.. Al is het net niet abstract ;)

Daarnaast zie je toch dat er grote stoomboten op staan.. Je ziet meteen dat het ergens tussen 1900-1920 geweest moet zijn..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_89517821
Ik zat al te kijken: barok? Nah.
  † In Memoriam † zaterdag 4 december 2010 @ 18:31:09 #10
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_89525044
Het schilderij is erg gecraqueleerd en het vernis is vergeeld of mogelijk aangetast. Verder lijkt er wel vraag te zijn naar die schilder.

Google eens even naar een kunstgalerij of museum waar zijn werk hangt op en stuur daar maar een paar foto's naar toe. :)
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_89525986
Iets zegt mij dat de ts hoopte een tig miljoenenprijs te horen voor zijn schilderij :Y en nu enigszins teleurgesteld is. ;) :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')