abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 december 2010 @ 23:25:41 #201
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_89743710
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_89744851
Hier een goed beeld van de anarchie onder Anonymous

http://www.neowin.net/new(...)d&utm_medium=twitter
  donderdag 9 december 2010 @ 23:51:54 #203
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_89745033
Hebben jullie net Hanna Verboom gezien bij P&W? :9~
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_89745295
quote:
Op donderdag 9 december 2010 23:51 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hebben jullie net Hanna Verboom gezien bij P&W? :9~
jazeker!

_O_

Jammer dat ze weinig inhoud had tegenover Bolkenstein..
pi_89745701
Hier een NL cable:

PM Balkenende had made clear in his morning meeting with President Obama that although there were differences within the Dutch coalition government that were still being worked out, he was convinced the Dutch would stay in some capacity in Afghanistan and continue to build on their experience with the 3D approach.

http://www.guardian.co.uk(...)les-documents/218360
pi_89746094
quote:
Op donderdag 9 december 2010 23:21 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ehh nee? :') Maar iets meer vertrouwen mag wel hoor :*
Dit is dus precies het punt. Mensen zijn op groepsbelang te vertrouwen zolang het in een bepaalde sociale groep gebeurt, op een verjaardag zou je immers je telefoon wel laten liggen. Zelf dan zou je nog kunnen zeggen dat dat eigenbelang is; de negatieve gevolgen zijn immers veel groter dan in een anonieme omgeving als een kroeg. Diezelfde inschatting maak jij ook onbewust door je telefoon in de kroeg wel mee te nemen maar op een verjaardag te laten liggen.

De mens streeft eigenbelang na, dat is niet erg, dat is namelijk de reden waarom kapitalisme wel werkt en communisme niet. Het verkrijgen van meer macht of minimaal het behouden van macht is ook een eigenbelang, zie de bekende piramide van Maslow. Zie daar ook weer de reden dat trias politica een absolute noodzaak is. Kijk naar alle landen waar dit niet goed geborgd is en een enkele partij danwel persoon te machtig is geworden en dus ook niet meer ter verantwoording geroepen kan worden.

Kijk naar Noord Korea, China, Rusland, Venezuela en je ziet waarom de mens beteugeld moet worden en altijd verantwoording af moet leggen aan een andere partij.

Om dan terug te komen op waarom journalisten dit soort dingen voor de publieke zaak mogen lekken; mensen binnen overheden dienen ook een eigenbelang en dat eigenbelang ligt toevallig in lijn met hun functieomschrijving. Om dat belang te dienen gaan ze over grenzen waar de normale burger niet achter komt totdat journalisten middels een lek dat nieuws naar buiten brengen. De journalistiek is dan tesamen met de druk die het volk uit kan voeren een soort van vierde macht waaraan overheden verantwoording af moeten leggen.

Of je moet het normaal vinden dat de US overheid bedrijven als Paypal en Amazon chanteert om een individu die nergens voor veroordeeld is uit te sluiten uit een samenleving. Het zou je grootste nachtmerrie moeten zijn, een overheid die het eigenbelang zo ver boven het burgerbelang stelt dat ze zonder veroordeling iemand kapot maken. Als je denkt dat de Nederlandse overheid dit niet doet dan moet je dit eens lezen; http://www.depers.nl/binn(...)n-klokkenluider.html

Dat ze eerst naar de overheden zelf hadden moeten stappen is natuurlijk naïef. Wat denk je dat de overheid gedaan had? USBstick ingenomen, vent in bewaring en z'n PC direct leeghalen om verspreiding te voorkomen. Weg informatie waar het volk recht op heeft en dan mag die vent nog blij zijn dat ie niet in Rusland woont want dan ligt ie binnen een week in coma. Verder zie ik niet wat je voor reactie van een overheid verwacht? Dat ze zelf even de namen wegkrassen en de bestanden dan uploaden op overheid.nl :?

Nu maar weer eens slapen, benieuwd waar Wicky morgen mee komt _O_ P&W komt morgen wel weer :9
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_89746485
Jezus ik moet een boek gaan schrijven ofzo :')
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 10 december 2010 @ 06:53:50 #208
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_89750671
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 22:22 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Wikileaks :r En al helemaal die figuren die allerlei sites gaan DDOS'en terwijl ze niet eens weten wat de consequenties zijn en wss tot voor kort nog nooit van Wikileaks incl. die Julian gehoord hadden. Te triest.
Wat de US aan het doen is, dat is te triest.
Fox News, dat is te triest.
Visa, Paypal, dat is te triest.
Wikileaks _O_
  vrijdag 10 december 2010 @ 06:59:13 #209
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_89750692
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:05 schreef Morpheus2002 het volgende:
Omdat hij die documenten op internet plaatst terwijl hij dit ook eerst had kunnen voorleggen aan de diverse regeringen. Als hij dat wel gedaan heeft, heb ik niks gezegd. Wat mij betreft geen aanklacht maar ik vind zijn handelswijze storend.
Dat heeft geen kut zin, wat denk jij dat de US-overheid zegt als hij met die documenten op de stoep staat?
*Plop*, gat in z'n voorhoofd.

:')
quote:
Wat ik nu zie op PowNews van wat gasten bij Fox News gaat ook veel te ver, die wensen hem dood.
Dat was om te huilen :')
"Het is een verrader en die moet de doodstraf krijgen" -> Nee, Amerikaantje.. Het is een Australiër. Die, waarschijnlijk, jullie debiele gedrag zat is.
  vrijdag 10 december 2010 @ 07:00:34 #210
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_89750697
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:21 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Ehh nee? :') Maar iets meer vertrouwen mag wel hoor :*
Je hebt het over overheden? Die moet je nooit te vertrouwen.
  vrijdag 10 december 2010 @ 07:13:31 #211
139380 Keltie
Meemeemeemee
  vrijdag 10 december 2010 @ 08:21:55 #212
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_89751186
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 00:10 schreef FJD het volgende:

[..]

Dit is dus precies het punt. Mensen zijn op groepsbelang te vertrouwen zolang het in een bepaalde sociale groep gebeurt, op een verjaardag zou je immers je telefoon wel laten liggen. Zelf dan zou je nog kunnen zeggen dat dat eigenbelang is; de negatieve gevolgen zijn immers veel groter dan in een anonieme omgeving als een kroeg. Diezelfde inschatting maak jij ook onbewust door je telefoon in de kroeg wel mee te nemen maar op een verjaardag te laten liggen.

De mens streeft eigenbelang na, dat is niet erg, dat is namelijk de reden waarom kapitalisme wel werkt en communisme niet. Het verkrijgen van meer macht of minimaal het behouden van macht is ook een eigenbelang, zie de bekende piramide van Maslow. Zie daar ook weer de reden dat trias politica een absolute noodzaak is. Kijk naar alle landen waar dit niet goed geborgd is en een enkele partij danwel persoon te machtig is geworden en dus ook niet meer ter verantwoording geroepen kan worden.

Kijk naar Noord Korea, China, Rusland, Venezuela en je ziet waarom de mens beteugeld moet worden en altijd verantwoording af moet leggen aan een andere partij.

Om dan terug te komen op waarom journalisten dit soort dingen voor de publieke zaak mogen lekken; mensen binnen overheden dienen ook een eigenbelang en dat eigenbelang ligt toevallig in lijn met hun functieomschrijving. Om dat belang te dienen gaan ze over grenzen waar de normale burger niet achter komt totdat journalisten middels een lek dat nieuws naar buiten brengen. De journalistiek is dan tesamen met de druk die het volk uit kan voeren een soort van vierde macht waaraan overheden verantwoording af moeten leggen.

Of je moet het normaal vinden dat de US overheid bedrijven als Paypal en Amazon chanteert om een individu die nergens voor veroordeeld is uit te sluiten uit een samenleving. Het zou je grootste nachtmerrie moeten zijn, een overheid die het eigenbelang zo ver boven het burgerbelang stelt dat ze zonder veroordeling iemand kapot maken. Als je denkt dat de Nederlandse overheid dit niet doet dan moet je dit eens lezen; http://www.depers.nl/binn(...)n-klokkenluider.html

Dat ze eerst naar de overheden zelf hadden moeten stappen is natuurlijk naïef. Wat denk je dat de overheid gedaan had? USBstick ingenomen, vent in bewaring en z'n PC direct leeghalen om verspreiding te voorkomen. Weg informatie waar het volk recht op heeft en dan mag die vent nog blij zijn dat ie niet in Rusland woont want dan ligt ie binnen een week in coma. Verder zie ik niet wat je voor reactie van een overheid verwacht? Dat ze zelf even de namen wegkrassen en de bestanden dan uploaden op overheid.nl :?

Nu maar weer eens slapen, benieuwd waar Wicky morgen mee komt _O_ P&W komt morgen wel weer :9
Grotendeels met je eens maar wat is precies het nut dat die documenten nu op straat liggen?
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  vrijdag 10 december 2010 @ 08:38:33 #213
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_89751376
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:21 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Grotendeels met je eens maar wat is precies het nut dat die documenten nu op straat liggen?
Openheid.
Hetgene wat de mensheid tegenwerkt zijn geheime agenda's.. Dus moet je die af te zien schaffen (niet dat dit gaat lukken, maar toch).
  vrijdag 10 december 2010 @ 08:41:14 #214
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_89751416
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:38 schreef Keltie het volgende:

[..]

Openheid.
Hetgene wat de mensheid tegenwerkt zijn geheime agenda's.. Dus moet je die af te zien schaffen (niet dat dit gaat lukken, maar toch).
Nou dan! En wat mij betreft hoeft niet alles openbaar te worden, zeker geen staatsgeheime documenten.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  vrijdag 10 december 2010 @ 08:45:09 #215
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_89751474
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:41 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Nou dan! En wat mij betreft hoeft niet alles openbaar te worden, zeker geen staatsgeheime documenten.
Dus omdat jij dit niet wil moet het maar niet gebeuren?
Daarnaast zijn er staatsgeheimen wat helemaal geen staatsgeheim hoeft te zijn.. Dus.
pi_89751632
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:58 schreef Morpheus2002 het volgende:
Omdat je AdBlocker nog steeds aanstaat? Maak er een topic over in KLB :')
LOL! Het was nog waar ook! Nieuwe workstation (HP Z600) op werk, moest nog even uitschakelen :P
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:03:13 #217
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_89751736
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:45 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dus omdat jij dit niet wil moet het maar niet gebeuren?
Daarnaast zijn er staatsgeheimen wat helemaal geen staatsgeheim hoeft te zijn.. Dus.
Nee hoor, is gewoon mijn mening,
Dat is zeker maar weer een totaal andere discussie ;)
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_89751765
quote:
Op vrijdag 10 december 2010 08:41 schreef Morpheus2002 het volgende:
Nou dan! En wat mij betreft hoeft niet alles openbaar te worden, zeker geen staatsgeheime documenten.
Juist staatsgeheime documenten. Als Balkenende als kabinetsstandpunt heeft dat alle opties voor Afghanistan open staan maar vervolgens tegen Clinton doodleuk verkondigt dat hij er vanuit gaat dat we blijven dan wil ik dat weten. Als kiezende burger heb ik daar recht op. Iig tot op het niveau dat documenten mensenlevens gaan kosten zoals bv zeg een lijst met alle infiltranten in criminele organisaties.

Als overheden dingen geheim mogen houden tegenover alles en iedereen dan krijgen ze wederom teveel macht en hebben ze niemand meer verantwoording aan af te leggen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:07:55 #219
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_89751825
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:04 schreef FJD het volgende:

[..]

Juist staatsgeheime documenten. Als Balkenende als kabinetsstandpunt heeft dat alle opties voor Afghanistan open staan maar vervolgens tegen Clinton doodleuk verkondigd dat hij er vanuit gaat dat we blijven dan wil ik dat weten. Als kiezende burger heb ik daar recht op. Iig tot op het niveau dat documenten mensenlevens gaan kosten zoals bv zeg een lijst met alle infiltranten in criminele organisaties.

Als overheden dingen geheim mogen houden tegenover alles en iedereen dan krijgen ze wederom teveel macht en hebben ze niemand meer verantwoording aan af te leggen.
Dus moet er een goede middenweg gevonden worden. Het is niet dat er tot nu toe echt schokkende feiten uit de documenten van Wikileaks naar boven zijn gekomen...
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_89751885
quote:
Op vrijdag 10 december 2010 09:07 schreef Morpheus2002 het volgende:
Dus moet er een goede middenweg gevonden worden. Het is niet dat er tot nu toe echt schokkende feiten uit de documenten van Wikileaks naar boven zijn gekomen...
Dus Wikileaks houdt zich zowel aan haar journalistieke verantwoordelijkheid als plicht. Geen enkele reden dus om iets te verbieden of eerst aan te bieden aan een overheid.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:15:49 #221
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_89751962
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:11 schreef FJD het volgende:

[..]

Dus Wikileaks houdt zich zowel aan haar journalistieke verantwoordelijkheid en plicht. Geen enkele reden dus om iets te verbieden of eerst aan te bieden aan een overheid.
Misschien wel maar ik vind het niet netjes. Net zoals ik die DDOS aanvallen niet netjes vind.
Daarnaast draait een Bradley Manning nu wss voor zijn hele leven in de bak of hij krijgt de doodstraf. Daar kan Wikileaks in principe niks aan doen maar ik vraag me toch af of het allemaal vrijwillig is geweest wat die jongen heeft gedaan...

Hmm even doorgelezen en zo te zien heeft hij het bewust geupload bij Wikileaks..
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_89752530
Dit krijg je als je als een schaap op de overheid vertrouwd:

http://sargasso.nl/archie(...)uw-kenteken-gezocht/


Landelijk opsporingsbericht: uw kenteken gezocht
Als het aan de politie ligt, wordt uw kenteken straks overal gescand. Niet alleen kijkt de politie of u iets op uw kerfstok heeft, maar ook of u op basis van uw reisprofiel van plan bent om rottigheid uit te halen: een soort Minority Report op de weg dus. Daarbij worden kentekenscans mogelijk centraal opgeslagen en informatie en camerabeelden uitgewisseld tussen politie en de private sector.
[..]
Wanneer een ongewoon reispatroon door middel van analyse van het politieregister ANPR aan het licht komt, kan dat voor de politie reden zijn om een onderzoek in te stellen. Zo kunnen potentiële criminele activiteiten tijdig worden onderkend.
[..]
“In theorie is het mogelijk dat personen die niets met een specifiek delict te maken hebben maar die op het verkeerde moment op een verkeerde plaats verblijven in een ‘potentiële verdachten’ bestand terechtkomen. Van belang is dus om als politie goed uit te leggen wat proactief onderzoek inhoudt en dat voldoende wettelijke waarborgen bestaan om onterecht te worden bestempeld als een verdachte.”
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:47:12 #223
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_89752636
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:15 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Misschien wel maar ik vind het niet netjes. Net zoals ik die DDOS aanvallen niet netjes vind.
Aan de arrestatie en aanklacht van Assange zit ook een flinke mestlucht ;)
Aan de "beslissing" van Paypal en Visa zit ook een luchtje ;)
Dus tjah.. Er zijn zoveel zaken niet netjes.
quote:
Daarnaast draait een Bradley Manning nu wss voor zijn hele leven in de bak of hij krijgt de doodstraf. Daar kan Wikileaks in principe niks aan doen maar ik vraag me toch af of het allemaal vrijwillig is geweest wat die jongen heeft gedaan...

Hmm even doorgelezen en zo te zien heeft hij het bewust geupload bij Wikileaks..
pi_89752873
quote:
Op vrijdag 10 december 2010 09:47 schreef Keltie het volgende:

[..]

Aan de arrestatie en aanklacht van Assange zit ook een flinke mestlucht ;)
Aan de "beslissing" van Paypal en Visa zit ook een luchtje ;)
Dus tjah.. Er zijn zoveel zaken niet netjes.

[..]

Daar gaat het inderdaad mis. Het wordt te heet onder de amerikaanse voetjes en prompt laten we het rechtssysteem even voor wat het is en gaan op basis van bestuurlijke macht de rechtsgang een beetje buigen.

Om bij de gebonden werken van FJD te blijven, trias politica is dan instabiel als de ziekte! Er mag nergens machtsconcentratie ontstaan en die ontstaat nu net als wij niets weten waardoor bestuurlijke macht zijn gangetje kan gaan. Die Amerikanen zijn in mijn ogen zo geindoctrineerd dat joe sixpack niet meer twijfelt aan het systeem en dat alles altijd goed is als de stars en stripes eroverheen hangt.
pi_89753195
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:55 schreef jpjedi het volgende:
Die Amerikanen zijn in mijn ogen zo geindoctrineerd dat joe sixpack niet meer twijfelt aan het systeem en dat alles altijd goed is als de stars en stripes eroverheen hangt.
M'n pa roept het al z'n hele leven dat Amerikanen niet deugen, ik kan hem dan niet anders als gelijk geven.
Ik vind het ook een naar volkje dat imho teveel macht heeft in de wereld :r
En dat is ook iets wat ze graag willen.
Mooi dat Wikileaks _O_ lang leve het interwebs!
Eindelijk hebben we een groot format waarop mensen ''anoniem'' terug kunnen slaan en het daardoor ook doen *O*
Narf!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')