abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 november 2010 @ 21:36:36 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89318481
quote:
Onthullingenwebsite WikiLeaks heeft zondag honderdduizenden Amerikaanse diplomatieke geheimen openbaar gemaakt. De website was zelf door een zogenoemde denial of service attack op zijn servers onbereikbaar, meldde WikiLeaks via Twitter, maar dit kon niet verhinderen dat de stukken via de websites van diverse kranten in de Verenigde Staten en Europa werden gepubliceerd.

Oprichter Julian Assange liet de Amerikaanse ambassadeur in Groot-Brittannië weten dat WikiLeaks geen gevolg zou geven aan oproepen van Washington om van publicatie af te zien.

De Amerikaanse regering stelde zondag dat WikiLeaks de levens van Amerikaanse diplomaten, geheim agenten en burgerrechtenactivisten in diverse landen in gevaar brengt. Woordvoerder van het Witte Huis Robert Gibbs zei dat president Barack Obama voorstander is van open bestuur, maar noemde de actie van WikiLeaks 'roekeloos en gevaarlijk'.

Update 00.10 uur

Hieronder volgt een reeks opmerkelijke kwalificaties over wereldleiders, die staan in de documenten van de Amerikaanse regering die zondag werden gelekt door WikiLeaks. Onderstaande quotes zijn onder meer afkomstig uit verhalen op de websites van de Britse krant The Guardian en het Duitse weekblad Der Spiegel. Deze media hadden vooraf inzage in de door WikiLeaks gelekte documenten.

Dmitri Medvedev (president Rusland) en Vladimir Poetin (premier): Medvedev, officieel de machtigste politicus van Rusland, speelt in de praktijk 'de Robin van Poetins Batman'. (Bericht dat de Amerikaanse ambassade in Moskou eind 2008 verstuurde naar Washington.)

Silvio Berlusconi (premier Italië): "Zwak, ijdel en ineffectief als moderne Europese leider." (Elizabeth Dibble, een hoge diplomaat op de Amerikaanse ambassade in Rome.)

Nicolas Sarkozy (president Frankrijk): Is volgens een bericht van de Amerikaanse ambassade in Parijs 'lichtgeraakt' en 'regeert op persoonlijke, autoritaire wijze'.

Angela Merkel (Bondskanselier Duitsland): "Risicomijdend en slechts zelden creatief." (Amerikaanse ambassade in Berlijn, maart 2009.)

Guido Westerwelle (Minister Buitenlandse Zaken Duitsland): "Incompetent, ijdel en kritisch ten opzichte van de Verenigde Staten." (Amerikaanse ambassade.)

Horst Seehofer (leider regeringspartij CSU in Beieren): Weet niet dat 20.000 Amerikaanse militairen, de helft van de totale Amerikaanse troepenmacht op Duitse bodem, verblijft op bases in zijn eigen deelstaat.

Benjamin Netanyahu (premier Israël): "Elegant en charmant", maar houdt zich nooit aan zijn beloften. (Amerikaanse diplomaat in Cairo.)

Hamid Karzai (president Afghanistan): "Een extreem zwakke man die niet naar feiten luisterde, maar die zich liever liet misleiden door mensen die hem verhalen vertelden over de meest bizarre complotten tegen hem." (Amerikaanse ambassade Kabul.)

Kim Jong-il (dictator Noord-Korea): Een 'futloze ouwe' die fysiek en psychologisch getraumatiseerd is als gevolg van een beroerte. (Diverse diplomatieke bronnen.)
Vorig topic: Wikileaks.org brengt opnieuw documenten uit #3de OP
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 29 november 2010 @ 21:37:18 #2
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_89318532
Die vent is nogal suicidaal of wat? Mooi wel dat ie steeds shit blijft publiceren.
Signature.
  maandag 29 november 2010 @ 21:37:30 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89318549
Bron: De Volkskrant

quote:
AMSTERDAM - Een boos lid van het Chinese politbureau heeft opdracht gegeven tot de inbraak in de servers van Google die begin dit jaar plaatsvond. Hij had zijn naam in de ongecensureerde versie van Google ingetikt en kwam er achter dat daar allerlei vervelende verhalen over hem te vinden waren.
Dat zou volgens The Guardian blijken uit een van de door de klokkenluidersite Wikileaks gelekte diplomatieke documenten.

Universiteit
De digitale inbraak werd in januari al herleid tot een universiteit in China, maar het was niet duidelijk of de hackers in opdracht van de overheid handelden. China ontkende ook maar iets met de affaire te maken te hebben.

Het binnendringen van Chinese hackers in de servers van Google was voor het bedrijf de druppel. Het verliet China en verplaatste de Chinese versie van de zoekmachine naar servers in Hong Kong.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 29 november 2010 @ 21:38:50 #4
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89318637
Vreemd verhaal #chinesepolitieagent :{
AFC AJAX
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 29 november 2010 @ 21:39:10 #5
206731 Mortaxx
Doomer
pi_89318659
Dat publiceren schiet ook niet op. Wordt het door 1 persoon gedaan ofzo :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_89318760
De aankondiging is tot nu toe spannender dan de documenten zelf. Google heeft zelf geblogt over de mogelijke betrokkenheid van China en heeft meteen https voor gmail afgedwongen. Dat Medvedev de Robin van Poetin wordt genoemd is niet vreemd, wel mooie beeldspraak.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_89319461
Heb je weer zon account nodig om alles te kunnen lezen?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_89319664
quote:
15s.gif Op maandag 29 november 2010 21:39 schreef Mortaxx het volgende:
Dat publiceren schiet ook niet op. Wordt het door 1 persoon gedaan ofzo :')
Als alles in 1 keer naar buiten gebracht wordt is het media effect misschien minder? Nu blijven ze de komende dagen telkens in het nieuws verschijnen. Is maar een idee, zou anders niet weten waarom het zo langzaam gaat.

Maar hoe kan het nou dat er eerst berichten waren over 3 miljoen documenten? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
pi_89319714
quote:
11s.gif Op maandag 29 november 2010 21:40 schreef PietjePuk007 het volgende:
De aankondiging is tot nu toe spannender dan de documenten zelf. Google heeft zelf geblogt over de mogelijke betrokkenheid van China en heeft meteen https voor gmail afgedwongen. Dat Medvedev de Robin van Poetin wordt genoemd is niet vreemd, wel mooie beeldspraak.
quote:
In 2004, a German citizen was snatched in Macedonia and allegedly taken to a secret prison by the CIA. Agents had apparently mistaken him for an al-Qaeda suspect.

A 2007 cable from the US embassy in Berlin details the efforts the US made to persuade Germany not to issue international arrest warrants for the CIA agents accused of involvement.

In an account of a high-level meeting between US and German officials, the cables states that US diplomats "pointed out that our intention was not to threaten Germany, but rather to urge that the German government weigh carefully at every step of the way the implications for relations with the US".
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-11858990

Ik vond deze anders behoorlijk spannend. Je kunt op je vingers natellen dat het gebeurt, maar toch fijn voor deze man dat er nu bewijs ligt.
-
pi_89319767
We kunnen dagelijks nieuwe onthullingen verwachten? Ik ben ook wel benieuwd wat in de Nederlandse documenten staat. Uit ons kikkerlandje komen relatief veel berichten, zeker aangezien we een kleine Westerse bondgenoot zijn. En het lijkt erop dat relatief veel berichten geclassificeerd zijn als 'geheim'. Maar misschien is de VS-ambassadeur in Nederland gewoon een hele productieve man.

  maandag 29 november 2010 @ 22:05:28 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89320321
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 21:38 schreef msnk het volgende:
Vreemd verhaal #chinesepolitieagent burolid :{
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 29 november 2010 @ 22:11:36 #12
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_89320715
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  maandag 29 november 2010 @ 22:17:52 #13
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89321199
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2010 22:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]


:6
AFC AJAX
pi_89322091
Eén positief iets, althans, een potentieel iets, is de hoeveelheid bedreigingen aan het adres van Iran. Het blijkt dat Iran -en dat wisten we al, maar dit maakt het duidelijker- wordt omringd door vijanden die hen willen aanvallen, door de Arabieren, de Israëliërs. Een onomstotelijke wens tot illegale agressie wordt door de Arabische dictaturen en het Israëlische regime geuit, dubieuze landen die wij tot onze bondgenoten rekenen. De lekken benadrukken dat hoewel Iran een repressief en intolerant land is, het in de regio meer het slachtoffer is van de omringende landen dan andersom (vandaag zijn er weer twee terroristische aanslagen gepleegd in Iran, we kunnen met gemak aannemen dat het het werk is van landen die wij tot onze bondgenoten rekenen). Hopelijk kan dit tot een aanpassing van de wereldvisie leiden.

Jaap de Hoop-Scheffer had het natuurlijk helemaal verkeerd in het Journaal. Dit bemoeilijkt niet de Amerikaanse wens om contact te zoeken met Iran, als ze het zouden willen, het Amerikaanse optreden en de Amerikaanse bedreigingen en de Amerikaanse agressie, en die van haar barbaarse bondgenoten, hebben in het verleden eventuele toenadering bemoeilijkt. Zonder overigens te ontkennen dat Iran nogal star is, mild gezegd. Amerika hoeft niet geheimzinnig te spelen om te onderhandelen met Iran, eventuele onderhandelingen (ik zou eerlijk gezegd niet weten waarover, maar goed) kunnen gewoon eerlijk en open worden gevoerd. Dat gaat niet gebeuren, maar deze lekken maken wel duidelijk dat er, volgens mij, meer bereikt zou kunnen worden in dit betreffende geval als er niet zo vals en min en oneerlijk in het geheim werd gespeeld.
pi_89323482
Oh, he eindelijk een berichtje over Nederland:

quote:
WikiLeaks reveals US Nuclear Weapons in the Netherlands http://cablegate.wikileaks.org/cable/2009/11/09BERLIN1433.html
pi_89323809
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:51 schreef Jojoke het volgende:
Oh, he eindelijk een berichtje over Nederland:

[..]

Ik dacht dat dat al algemeen bekend was, schijnbaar niet dus :)
pi_89323869
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:56 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat al algemeen bekend was, schijnbaar niet dus :)
Blijkbaar inderdaad, waar was het ook alweer? Woensdrecht? Volkel dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegbasis_Volkel

[ Bericht 11% gewijzigd door Jojoke op 29-11-2010 23:07:47 ]
  maandag 29 november 2010 @ 23:16:27 #18
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89324956
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:56 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat al algemeen bekend was, schijnbaar niet dus :)
Dat weet iedere testikel inmiddels wel ja :Y
AFC AJAX
pi_89326021
De Guardian schenkt nu aandacht aan de rol van China in het 'Korea-conflict'..

Wikileaks cables reveal China 'ready to abandon North Korea'
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_89326166
Rusland heeft een gehele andere mening over de rakettechnologie van Iran en Noord-Korea. Zit de VS weer te liegen over massa vernietigingwapens of probeert Rusland de VS te misleiden? Verder ook nog een aantal sappige verhalen over de beveiliging van Pakistaanse nucleaire wapens.

Trouwens ook meer informatie over die zogenaamde Noord-Koreaanse raket die West-Europese steden zou kunnen raken, kennelijk bestaat hij niet eens volgens Rusland!
http://cablegate.wikileaks.org/cable/2010/02/10STATE17263.html
quote:
¶26. (S) The BM-25

Russia said that during its presentations in Moscow and its
comments thus far during the current talks, the U.S. has
discussed the BM-25 as an existing system. Russia questioned
the basis for this assumption and asked for any facts the
U.S. had to provide its existence such as launches, photos,
etc. For Russia, the BM-25 is a mysterious missile. North
Korea has not conducted any tests of this missile, but the
U.S. has said that North Korea transferred 19 of these
missiles to Iran. It is hard for Russia to follow the logic
trail on this. Since Russia has not seen any evidence of
this missile being developed or tested, it is hard for Russia
to imagine that Iran would buy an untested system. Russia
does not understand how a deal would be made for an untested
missile. References to the missile's existence are more in
the domain of political literature than technical fact. In
short, for Russia, there is a question about the existence of
this system.
pi_89327570
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:36 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
De Guardian schenkt nu aandacht aan de rol van China in het 'Korea-conflict'..

Wikileaks cables reveal China 'ready to abandon North Korea'
Het zit die Amerikanen wel erg mee. Gisteren stond Iran in zijn hemdje, vandaag staat N-Korea moederziel alleen.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_89328013
Hier een zoekmachine op de Cablegate, knop laatst toegevoegd is ook handig.

http://rpgp.org/cable/
pi_89328303
De leaks over China en Noord-Korea die de Guardian aanhaalde, staan nu ook op de reguliere Wikileaks-pagina. Ook over andere onderwerpen.

Een over wapenhandel ('helicopter carrier ships') tussen Frankrijk en Rusland. Daar wordt Nederland genoemd. Lijkt me verder niet zo bijzonder.

quote:
In any case, concluded Miraillet, if France did not make the sale, the Netherlands and Spain would likely sell similar technology.
Link

[ Bericht 2% gewijzigd door Kabouter_Krulleput op 30-11-2010 00:46:11 ]
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_89329061
quote:
For example, a
withdrawal of nuclear weapons from Germany and perhaps from
Belgium and the Netherlands could make it very difficult
politically for Turkey to maintain its own stockpile, even
though it was still convinced of the need to do so.
hmm
  dinsdag 30 november 2010 @ 01:13:32 #25
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89329088
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 01:11 schreef Hajko het volgende:

[..]

hmm
Dat werd twee topics geleden ook al twee keer gepost ja.
AFC AJAX
pi_89329132
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 01:13 schreef msnk het volgende:

[..]

Dat werd twee topics geleden ook al twee keer gepost ja.
Komt uit

quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:51 schreef Jojoke het volgende:
Oh, he eindelijk een berichtje over Nederland:

[..]

  dinsdag 30 november 2010 @ 01:21:20 #27
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89329215
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 01:15 schreef Hajko het volgende:

[..]

Komt uit

[..]

Dat snap ik.
AFC AJAX
pi_89329227
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 01:21 schreef msnk het volgende:

[..]

Dat snap ik.
ok
  dinsdag 30 november 2010 @ 01:23:24 #29
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89329246
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 01:22 schreef Hajko het volgende:

[..]

ok
Ja wat moet ik anders zeggen, jij linkt opeens een bron :P
AFC AJAX
pi_89329253
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 01:23 schreef msnk het volgende:

[..]

Ja wat moet ik anders zeggen, jij linkt opeens een bron :P
ik ga slapen, doei.
kusjes
  dinsdag 30 november 2010 @ 01:25:39 #31
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89329275
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 november 2010 01:23 schreef Hajko het volgende:

[..]

ik ga slapen, doei.
kusjes
Trusten moppie :*
AFC AJAX
pi_89329632
Ik had eigenlijk voorgenomen om mij niet gaan bemoeien met dit onderwerp.... te veel gebekvecht door gebruikers... afijn, hier een kleine samenvatting van mijn mening wat betreft het publiceren van vertrouwelijke informatie.

Waarom openbaar maken?
Het is ironisch om te zien hoe veel mensen het een schande vinden dat er geheimen zijn, dat de overheid alles maar moet gaan vertellen en de burger altijd op de hoogte moet zijn van meningen... Ik vraag me toch echt af hoe deze mensen in het leven staan, hebben ze enig besef van hoe de wereld in elkaar steekt?

Vreemd is het niet, wij mensen (sociale dieren?) houden van geheimen, we willen niet dat andere er achter komen dat je ooit wel eens iets verkeerds of ronduit ranzig "iets" je ooit hebt gedaan... maar voor andere is het uiterst interessant, we willen niet dat andere mensen geheimen voor ons achterhouden; "give me more!!!".. het is bijna een verslaving om alles maar te willen weten, niet wetend dat volledige openheid niet kan bestaan, het is een paradox: als het zou bestaan, dan zouden we niet leven in de wereld die wij nu kennen, onze gehele economie, onze gehele hedendaagse beschaving is hier op gebouwd, het is het skelet van onze wereld... deal with it or leave it.

Het volgende punt wil ik hier mee maken: Het is van groot, zéér groot belang dat vertrouwelijke informatie vertrouwelijk blijft! Meningen en informatie van bijvoorbeeld inlichtingendiensten mogen onder geen enkel beding naar buitenkomen, ook al willen wij "sociale dieren" openheid van zaken en houden wij niet van geheimen... nogmaals "deal with it" leer er mee leven.

Wat Wikileaks nu doet is onvoorstelbaar, hoe hebben ze het ooit kunnen bedenken om vertrouwelijke informatie van inlichtingendiensten naar buiten te brengen? Wat willen ze hier mee bereiken? Het enige wat ze hier mee /gaan/ bereiken is het feit dat er onrust /gaat/kan/ ontstaa(n)t, in een wereld waar de laatste tijd al zo verschrikkelijk veel onrust is. Er valt simpelweg niets te winnen, enkel te verliezen.. nu de vraag: wat wil Wikileaks hier precies mee bereiken?

Voor een extra onderbouwing nemen wij het voorbeeld van de "kernwapens" op "een" luchtmachtbasis in Nederland (oké oké, we weten (weten= we weten het niet, het zijn geruchten..) allemaal dat het Volkel betreft). Nu zijn er tal van mensen die graag openheid van zaken willen van de overheid wat betreft deze puddingbugsprojectielen... veel meer dan een statement zijn deze wapens toch niet.

maar wat voor voordeel heeft de overheid zodra ze "eerlijk" naar buiten brengen dat er inderdaad kernwapens in Nederland liggen en ook nog eens waar? Helemaal niets! Er kleven enkel zeer grote risico's aan; je maakt het de badguys wel heel erg makkelijk door te vertellen waar deze wapens liggen.. en uiteindelijk het, het klootjesvolk ook geen éne moer aan..

Voor de medemens die er heilig van overtuigd is dat onze (en andere overheden) het volk stelselmatig voorliegen en streven naar één grote nieuwe wereldorde moeten zich nogmaals achter hun oren krabben zodra ze beseffen dat ongeveer om de 4 jaar een volledig nieuw kabinet wordt geinstalleerd; al die snode plannen die er "blijkbaar" zijn vallen dan als een kaartenhuis in elkaar.

Het lijkt er steeds meer op dat veel mensen paranoia beginnen te worden, niemand meer durven te vertrouwen, maar ook niet kunnen begrijpen dat de wereld die wij nu kennen misschien wel de beste tijd is die er tot nu toe is geweest... zonder onze graaicultuur reden we niet rond met dure auto's of liepen we rond met iPhone's en konden we ook niet naar een gezellig avondje theater.

Conclusie:
Wikileaks is op dit moment voor de gehele wereld een probleem (niet alleen de USA); zie bijvoorbeeld SA en Iran. Ik zie het zelfs als aantasting van de wereldvrede en daarom vind ik het zo gek nog niet dat er mensen binnen de senaat van de USA Wikileaks nu willen gaan bestempelen als een terroristische organisatie..

Nogmaals, sommige informatie moet vertrouwelijk blijven.. zo hoeft ook niemand te weten dat je je schoonmoeder een verschrikkelijke heks vindt, anders leidt dat enkel tot ruzie en onrust in de familie (simpel voorbeeld).

Afijn... fijne nacht nog!

ps. Voordat ik straks allemaal puddingbugsartillerie om mij horen hoor suizen... nee ik ben niet pro USA.. in tegendeel.. maar geef enkel objectief weer waarom IK (juist dit is mijn mening.. geen feit of wat dan ook) het niet eens ben met hoe Wikileaks nu met zijn informatie om gaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door dudewhereismycar op 30-11-2010 02:04:17 ]
pi_89329805
Ik hoop dat het eens uit komt dat NL een grote wapenhandelaar is en gewoon alles verkoopt,zolang er maar betaald wordt.
pi_89329814
Ik heb over de achtergrond van Wikileaks op de Engelse Wikipedia gelezen.

Hun doel was het om dictatoriale regimes aan te pakken.

Het beperkte materiaal wat nu naar buiten is gekomen, is vooral schadelijk voor dictatoriale regimes in het Midden Oosten en Noord Korea.

Dat is geen toeval volgens mij.

Als ze materiaal vrijgeven wat schadelijk is voor de Westerse landen, zullen de mensen achter Wikileaks aangepakt worden, die wonen bijna allemaal in het Westen.
pi_89330714
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 01:58 schreef dudewhereismycar het volgende:
bla bla bla
and then?
  dinsdag 30 november 2010 @ 07:19:55 #36
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89330718
Waarom is het raar om van een overheid te verwachten dat zij zich gedraagt zoals zij wil dat haar burgers zich gedragen?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 30 november 2010 @ 07:39:00 #37
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_89330819
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 01:58 schreef dudewhereismycar het volgende:
het klootjesvolk
En hier ga je de mist in, door het volk als "klootjesvolk" te bestempelen geef je duidelijk je laatdunkende mening weer over de mensen die dit land betalen en daardoor recht van openheid hebben, zoiets heet democratie weet je nog.
Juist het achterbakse achterkamertjes gekonkel maakt het hele democratische proces zo ondoorzichtig als modder en nu wiki daar ineens een plaatje bij geeft hoe een en ander werkelijk verloopt worden voor veel mensen de vermoedens waar, dat er over en weer met modder gesmeten wordt en dat er intern heel anders over andere naties gedacht en gesproken wordt dan dat er naar buiten gecommuniceerd wordt.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 30 november 2010 @ 07:40:16 #38
66825 Reya
Fier Wallon
pi_89330826
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:36 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
De Guardian schenkt nu aandacht aan de rol van China in het 'Korea-conflict'..

Wikileaks cables reveal China 'ready to abandon North Korea'
Eén van de weinige echt opvallende berichten die naar buiten komt. Ergens zou het niet heel erg verbazend zijn als dit inderdaad het geval is, maar voorheen was de houding van China jegens het Korea-conflict toch vooral in nevelen gehuld.
  dinsdag 30 november 2010 @ 08:15:00 #39
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89331115
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:57 schreef Jojoke het volgende:
We kunnen dagelijks nieuwe onthullingen verwachten? Ik ben ook wel benieuwd wat in de Nederlandse documenten staat. Uit ons kikkerlandje komen relatief veel berichten, zeker aangezien we een kleine Westerse bondgenoot zijn. En het lijkt erop dat relatief veel berichten geclassificeerd zijn als 'geheim'. Maar misschien is de VS-ambassadeur in Nederland gewoon een hele productieve man.

[ afbeelding ]
Nederland is zoals gewoonlijk weer de middenmoot,
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2010 @ 08:48:06 #40
230491 Zith
pls tip
pi_89331498
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 01:58 schreef dudewhereismycar het volgende:
... maar geef enkel objectief weer waarom IK (juist dit is mijn mening.. geen feit of wat dan ook) ...
Je bedoelt subjectief :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 30 november 2010 @ 08:51:09 #41
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89331552
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 07:19 schreef DustPuppy het volgende:
Waarom is het raar om van een overheid te verwachten dat zij zich gedraagt zoals zij wil dat haar burgers zich gedragen?
Misschien besef je het niet, maar dat is een mooie zin.

Ik vind het trouwens wel mooi om te zien dat de VS overheid, die weinig respect heeft voor de geheimen en privacy van haar burgers, nu zelf keihard wordt aangepakt door een burger die zelf de geheimen van de VS overheid op straat gooit. Koekje van eigen deeg, waarmee die schaamteloze instelling keihard word aangepakt :)

[ Bericht 28% gewijzigd door SemperSenseo op 30-11-2010 09:03:14 ]
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  dinsdag 30 november 2010 @ 08:59:37 #42
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89331715
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 08:51 schreef SemperSenseo het volgende:
Misschien besef je het niet, maar dat is een mooie zin.
Thanks, I try :P
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_89334651
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 01:58 schreef dudewhereismycar het volgende:
-knip-
Burgers kunnen ook belang hebben bij het naar buiten brengen van bepaalde informatie. Jij gaat er voor het gemak maar even vanuit dat een overheid altijd netjes, eerlijk en te vertrouwen is, maar sla op een willekeurige dag een willekeurige krant open en je ziet genoeg voorbeelden waaruit blijkt dat dit niet zo is.
Het kán onverstandig zijn om bijvoorbeeld informatie over (kern)wapens vrij te geven, misschien worden ze wel gestolen of vernietigd door een gek. Maar daartegenover staat ook dat ik als burger toch erg graag wil weten dát we die wapens hebben (wil ik dat niet, dan kan ik daar rekening mee houden met mijn stemgedrag bij de volgend verkiezing), wáár die dingen liggen (liever niet in een woonwijk bijvoorbeeld of dicht bij mijn huis of werk) en misschien nog wel de belangrijkste, hoe de beveiliging van die dingen is.

Volledige openheid is niet altijd goed, maar je moet als burger wel je overheid kunnen controleren en eventueel tot de orde kunnen roepen dmv demonstraties, parlementaire enquêtes en/of verkiezingen. Hoe meer er in het geheim wordt aangeklooid, hoe minder dat mogelijk is.
Dat er behoefte is aan openheid blijkt wel uit de vele verzoeken van de Wet Openbaarheid Bestuur. Helaas geldt die wet alleen voor bestuurskwesties en krijg je er nog niet alles mee boven tafel.

Nou schiet Wikileaks misschien een beetje door naar de andere kant, maar het is ongelofelijk hypocriet dat een overheid die vrijwel alles van je wilt weten (vingerafdrukken in een centrale database bijvoorbeeld), zelf moord en brand schreeuwt als burgers zaken over die overheid te weten komen.
-
  dinsdag 30 november 2010 @ 11:09:31 #45
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89335038
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 02:21 schreef rja het volgende:
Ik heb over de achtergrond van Wikileaks op de Engelse Wikipedia gelezen.

Hun doel was het om dictatoriale regimes aan te pakken.

Het beperkte materiaal wat nu naar buiten is gekomen, is vooral schadelijk voor dictatoriale regimes in het Midden Oosten en Noord Korea.

Dat is geen toeval volgens mij.

Als ze materiaal vrijgeven wat schadelijk is voor de Westerse landen, zullen de mensen achter Wikileaks aangepakt worden, die wonen bijna allemaal in het Westen.
Volgens mij wordt vooral de Amerikaanse dictatuur aangepakt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89335658
O+
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 30 november 2010 @ 12:36:17 #47
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_89338405
http://cablegate.wikileaks.org/cable/2009/06/09ASTANA982.html

¶9. (C) In unusually blunt language, Guoping said Saakashvili is not a mature statesman. He overreacted to Russian provocations and gave Russia the opportunity to take Abkhazia and South Ossetia. Guoping suggested that Secretary Rices July 2008 visit to Georgia before the war in August 2008, might have indirectly encouraged Saakashvili to take military action. He said his understanding was that Saakashvili briefed Secretary Rice on his plans to mobilize Georgian armed forces and when she did not directly object, Saakashvili mistook that as a sign of U.S. support. Guoping said, Clearly, Russia baited and cheated Georgia. But Saakashvili was impressed with his earlier success in Batumi (Adjara) and he thought he could involve the United States in the war. Guoping said he expects former Parliament Speaker Nino Burjanadze to become Georgias next president. She is much more mature than Saakashvili. He wont stay long, he said.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_89341484
quote:
We are currently under another DDOS attack.
Daar gaan we weer.
  dinsdag 30 november 2010 @ 13:50:42 #49
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89341575
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:48 schreef w8jij17 het volgende:

[..]

Daar gaan we weer.
Vrij nutteloos als de internationale pers de leaks gewoon krijgen. Maar het geeft wel aan hoe belangrijk wikileaks is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 30 november 2010 @ 13:53:32 #50
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89341690
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vrij nutteloos als de internationale pers de leaks gewoon krijgen. Maar het geeft wel aan hoe belangrijk wikileaks is.
Hoezo geeft het aan hoe belangrijk Wikileaks is? Alsof de 'aanvallers' niet weten dat de informatie ook via andere kanalen verspreid wordt.

Ik vind het steeds amateuristischer overkomen dit hele gebeuren eigenlijk :{...
AFC AJAX
  dinsdag 30 november 2010 @ 13:55:29 #51
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89341757
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:53 schreef msnk het volgende:

[..]

Hoezo geeft het aan hoe belangrijk Wikileaks is? Alsof de 'aanvallers' niet weten dat de informatie ook via andere kanalen verspreid wordt.

Ik vind het steeds amateuristischer overkomen dit hele gebeuren eigenlijk :{...
Al die liegende bedriegende overheden en hun geheime diensten?

Tja, als de regels van het spel veranderen sta je in je hemd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:12:37 #52
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89342458
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Al die liegende bedriegende overheden en hun geheime diensten?

Tja, als de regels van het spel veranderen sta je in je hemd.
Zelfs jij en ik hadden dit beter kunnen afhandelen dan maar te gaan DDoSen :{

Ik bedoel maar te zeggen dat dit zaakje steeds meer begint te stinken w.m.b. Ik wil eerst 's wat belastend materiaal over Israel lezen :r
AFC AJAX
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:13:49 #53
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89342510
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:12 schreef msnk het volgende:

[..]

Zelfs jij en ik hadden dit beter kunnen afhandelen dan maar te gaan DDoSen :{
Maar ik ben niet tegen de leaks. :7
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:20:27 #54
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89342714
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar ik ben niet tegen de leaks. :7
Ik ook niet, als het zuivere koffie is :6
AFC AJAX
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:32:30 #55
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_89343145
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar ik ben niet tegen de leaks. :7
Maar ze stellen toch niet veel groot onrecht aan de kaak deze keer? Het lijkt haast een pesterijtje en niet bepaald netjes vertrouwlijkheid zo te schaden als ze daarmee geen grote corruptie/misdaden aan het licht brengen. Ze maken alleen hun eigen positie zwakker als je het mij vraagt.
pi_89343244
quote:
China blokkeert toegang WikiLeaks
Klokkenluidersite WikiLeaks is niet meer toegankelijk voor Chinese internetgebruikers. Het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken gaf als reden dat het niet wil dat de relatie tussen China en de Verenigde Staten door de onlangs 250.000 gelekte documenten verstoord raakt. China weet van de overheidsdocumenten en wij hopen dat de VS de relevante problemen zal oplossen. Wij hebben geen commentaar op de inhoud van de documenten, aldus Hong Lei, woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Behalve WikiLeaks is ook de toegang tot Chinese artikelen over het onderwerp geblokkeerd. De enige artikelen die wel toegankelijk zijn, gaan over Amerikaanse antwoorden op de kwestie. Het is niet de eerste keer dat China websites blokkeert, zo is het nog steeds niet mogelijk om websites als Youtube, Twitter en Facebook te bezoeken.
Kijk, zo kan het ook.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:41:40 #57
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89343473
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:32 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Maar ze stellen toch niet veel groot onrecht aan de kaak deze keer? Het lijkt haast een pesterijtje en niet bepaald netjes vertrouwlijkheid zo te schaden als ze daarmee geen grote corruptie/misdaden aan het licht brengen. Ze maken alleen hun eigen positie zwakker als je het mij vraagt.
Ze maken veel dingen duidelijk:

- Zaken die we al wisten (Amerika werkt zich in het zweet voor zichzelf of iig bedrijven, niet voor de waarheid, rechtvaardigheid of geluk voor iedereen) maar ontkent konden worden, liggen nu op straat.

- Niet alleen de burger is kwetsbaar in The Information-age, maar de overheid ook, dus overheden hebben geen argument meer om burgers te beperken in hun vrijheid en hun privé- gegevens af te pakken.

- Overheden liegen niet alleen tegen het buitenland, maar ook tegen hun eigen burgers.

- De reactie van overheden maakt duidelijk hoeveel boter ze op hun hoofd hebben.

En als Assange doorgaat, met het naar buiten brengen van bedrijfsgeheimen, verandert de wereld substantieel. En ik ben daar niet tegen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:42:30 #58
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_89343500
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:35 schreef waht het volgende:

[..]

Kijk, zo kan het ook.
"Het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken gaf als reden dat het niet wil dat de relatie tussen China en de Verenigde Staten door de onlangs 250.000 gelekte documenten verstoord raakt"

Beetje vreemd aangezien de leiders in China ze toch wel te lezen krijgen. Ze worden nu alleen voor de burgers geblokkeert als het ware. Maar wat die dan over de VS gaan vinden maakt toch niet zoveel uit?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:42:33 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89343503
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:20 schreef msnk het volgende:

[..]

Ik ook niet, als het zuivere koffie is :6
Die vraag kan je stellen bij iedere uiting, ook van overheden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89343643
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

"Het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken gaf als reden dat het niet wil dat de relatie tussen China en de Verenigde Staten door de onlangs 250.000 gelekte documenten verstoord raakt"

Beetje vreemd aangezien de leiders in China ze toch wel te lezen krijgen. Ze worden nu alleen voor de burgers geblokkeert als het ware. Maar wat die dan over de VS gaan vinden maakt toch niet zoveel uit?
Het is vast uit voorzorg indien Wikileaks iets zou publiceren over China zelf. Ik bedoel, ze censureren een groot deel van het internet toch al, een klokkenluiders-website heeft weinig kans om in China toegankelijk te zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:58:07 #61
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_89344093
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze maken veel dingen duidelijk:

- Zaken die we al wisten (Amerika werkt zich in het zweet voor zichzelf of iig bedrijven, niet voor de waarheid, rechtvaardigheid of geluk voor iedereen) maar ontkent konden worden, liggen nu op straat.

- Niet alleen de burger is kwetsbaar in The Information-age, maar de overheid ook, dus overheden hebben geen argument meer om burgers te beperken in hun vrijheid en hun privé- gegevens af te pakken.

- Overheden liegen niet alleen tegen het buitenland, maar ook tegen hun eigen burgers.

- De reactie van overheden maakt duidelijk hoeveel boter ze op hun hoofd hebben.

En als Assange doorgaat, met het naar buiten brengen van bedrijfsgeheimen, verandert de wereld substantieel. En ik ben daar niet tegen.
Je 2e punt is idd heel belangrijk.

Ik zelf weet niet of ik voor of tegen ben. Ik zie gewoon dat het gebeurd. En dan vraag ik me toch af of 1 organisatie zoveel macht moet hebben. Niet zozeer dat er dingen naar buiten komen maar dat het slechts 1 zulke speler is.
En verbaas ik me ook over de knullige niet relevante dingen die naarbuiten komen. Die in gevallen toch meer schadelijk dan heilzaam zouden kunnen zijn.
Dat soort vragen.
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:23:39 #62
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89344992
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die vraag kan je stellen bij iedere uiting, ook van overheden.
Dat klopt Papierversnipperaar. Life's a bitch, zegt men ook wel 's :6
AFC AJAX
pi_89348007
Ik vond die uitspraak van van Jole bij Pauw & Witteman zo passend:

'We staan in de slaapkamer bij Big Brother'.
  dinsdag 30 november 2010 @ 17:20:45 #64
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89349533
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:58 schreef Odysseuzzz het volgende:

Ik zelf weet niet of ik voor of tegen ben. Ik zie gewoon dat het gebeurd.
Zie het als een mechanisme als kapitalisme of evolutie: Je kan er voor of tegen zijn, maar je doet er niets aan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 1 december 2010 @ 00:43:18 #65
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_89370381
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_89371111
A series of classified US memos depict the French president as a self-absorbed, thin-skinned, erratic character who tyrannises his ministers and staff. He is portrayed as undiplomatic, hyperactive, sometimes uncouth and in need of careful handling, despite being the most pro-US French president since the second world war and a brilliant political tactician.

A confidential memo to the US secretary of state, Hillary Clinton, from ambassador Charles Rivkin in December 2009, said of Sarkozy: "Elysée contacts have reported to us the great lengths they will go to avoid disagreeing with him or provoking his displeasure – even recently reportedly rerouting the president's plane to avoid his seeing the Eiffel Tower lit up in Turkey's colours on the visit of PM [Recep Tayyip] Erdogan." Paris's Socialist mayor had turned the tower red and white in Erdogan's honour. Sarkozy is fiercely opposed to Turkish membership of the EU.

One "rare glimpse of a relaxed Sarkozy" came when the then interior minister and presidential hopeful invited the US ambassador, Craig Stapleton, to see him in 2006, to say how "proud and honoured" he was to soon be meeting Bush. After the exchange, Sarkozy, who is renowned for introducing his son Louis to dignitaries, opened the patio windows and called the nine-year-old. "Louis appeared at the threshold with a small dog at his feet and a large rabbit in his arms," the memo said. "To shake hands with the ambassador, Louis put down the rabbit – and the dog started chasing the rabbit through Sarkozy's office, which led to the unforgettable sight of Sarkozy, bent over, chasing the dog through the anteroom to his office as the dog chased the rabbit, and Louis filled the room with gleeful laughter."

Bron

[ Bericht 33% gewijzigd door druide op 01-12-2010 02:21:47 ]
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
  woensdag 1 december 2010 @ 08:28:09 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_89373227
Het lijkt RTL Boulevard wel.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_89373361
quote:
13s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:43 schreef Sheepcidus het volgende:
Interpol gaat er zich mee bemoeien.

http://www.wired.com/threatlevel/2010/11/assange-interpol/
Read my lips: Bin Laden kunnen ze met geen mogelijkheid vinden maar Assange hebben ze binnen een jaar te pakken.
pi_89373627
Wat een kouwe drukte om niks zeg, al die beweringen over Berlusconi, Merkel, Khadaffi, Karzai, het feit dat China het geouwehoer tussen de twee Korea's zat is, of dat de omgringende buurlanden van Iran niet onwelwillend tegenover een aanval op dat land staan. Of dat Poetin connecties heeft met de mafia....wat een schok zeg....not. }:| Dit alles moet iedereen zelf ook wel eens gedacht hebben, ik zie hier echt geen aardverschuivend nieuws tussen zitten.

Wat ik wel weer amusant vind is dat de Amerikanen Poetin en Medvedev als Batman en Robin zien, probeer me die twee ook echt in die pakkies voor te stellen. :')

Zit eigenlijk te wachten op iets wat pas echt vermakelijk zou zijn, zoals dat Balkenende eigenlijk een kutje heeft en dat ie zich regelmatig heeft laten sandwichen door George en Jeb Bush in the Oval Office of iets in die trend.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 1 december 2010 @ 09:00:39 #70
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_89373777
Er is dus nog steeds niets wereldschokkends gevonden? Geen complotten? Niets? ;(
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_89373893
quote:
11s.gif Op woensdag 1 december 2010 01:11 schreef druide het volgende:

A confidential memo to the US secretary of state, Hillary Clinton, from ambassador Charles Rivkin in December 2009, said of Sarkozy: "Elysée contacts have reported to us the great lengths they will go to avoid disagreeing with him or provoking his displeasure – even recently reportedly rerouting the president's plane to avoid his seeing the Eiffel Tower lit up in Turkey's colours on the visit of PM [Recep Tayyip] Erdogan." Paris's Socialist mayor had turned the tower red and white in Erdogan's honour. Sarkozy is fiercely opposed to Turkish membership of the EU.
Sarkozy ^O^
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 1 december 2010 @ 09:11:35 #72
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_89373959
quote:
10s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:00 schreef SicSicSics het volgende:
Er is dus nog steeds niets wereldschokkends gevonden? Geen complotten? Niets? ;(
Arabische landen die willen dat de VS Iran aanvalt vind ik nog steeds een van de meer opmerkelijke.
Maar wikileaks was ook een tijdje down. Hopelijk brengen ze snel weer meer documenten uit :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 1 december 2010 @ 09:17:33 #73
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_89374094
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Arabische landen die willen dat de VS Iran aanvalt vind ik nog steeds een van de meer opmerkelijke.
Maar wikileaks was ook een tijdje down. Hopelijk brengen ze snel weer meer documenten uit :P
Dat is al zo oud als het Soennisme/ Sjiisme, of hoe noem je dat. Het bekende mijn geloofde is goeiste en de waarste. (Met natuurlijk nog wat geopolitiek, economisch gewin en een algehele ik wil de sterkste zijn in de regio politiek.)

Niks nieuws, volgens mij.

Het is nog slim ook. Iran plat door Amerika en S-A kan zijn in onschuld gewassen handen uitsteken om de arme bevolking te helpen. Win - Win situatie.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 1 december 2010 @ 09:40:00 #74
307622 Perox
(niet de echte)
pi_89374610
quote:
10s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:00 schreef SicSicSics het volgende:
Er is dus nog steeds niets wereldschokkends gevonden? Geen complotten? Niets? ;(
Vreemd, niet? Eerst waarschuwt de VS alle landen in de wereld, dat er nare dingen naar buiten zullen komen, die Amerika in diskrediet brengen. en vestigt daarmee zelf de aandacht er op.
Dan doen ze ook nog even wat uitspraken over Assange, en, lo and behold, Zweden gaat weer over tot vervolging en doet een opsporingsberichtje uit. Nu zoekt Interpol hem ook al. Ja, de VS vindt het heel erg, mensen!

Intussen komen de documenten geleidelijk uit, en waar is nou toch die voor Amerika beschamende informatie? We horen dat China Iran aan wapens heeft geholpen, we horen dat de Saudi's Iran wilden aanvallen, we horen dat 1 Korea geen probleem is voor China, we horen dat de Allies zo bezorgd zijn over het lot van Pakistans kernwapens.

En kijk eens aan, iedereen heeft het er over, en de VS komt er nog niet eens zo slecht van af. En die kunnen hier niet achter zitten, want zij zitten juist achter Assange aan!

Truste. Ik ben voorlopig zeer sceptisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perox op 01-12-2010 09:41:03 (tagje vaut) ]
  woensdag 1 december 2010 @ 09:43:46 #75
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_89374709
Ik snap je niet!

Ik begrijp wel dat Amerika in verlegenheid is gebracht door a) het lekken van vertrouwelijke informatie en b) de manier waarop ze (officieus) over sommige mensen spreken.

Dat is toch schadelijk. Dat Assange het haasje is is natuurlijk niet meer dan normaal. Ergens is het ook gewoon spionage. Wel van een wat goedkopere soort dan het jatten van microfilms, het maken van foto's van geheime lanceerinstallaties of het redden van de wereld door een KGB plot te ontmaskeren, maar het blijft spionage.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 1 december 2010 @ 09:46:21 #76
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89374772
Interessant artikel over de intentie van Julian Assange en Wikileaks:

Julian Assange and the Computer Conspiracy; To destroy this invisible government
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 1 december 2010 @ 09:50:20 #77
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89374865
quote:
10s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:43 schreef SicSicSics het volgende:
Ik snap je niet!

Ik begrijp wel dat Amerika in verlegenheid is gebracht door a) het lekken van vertrouwelijke informatie en b) de manier waarop ze (officieus) over sommige mensen spreken.

Dat is toch schadelijk. Dat Assange het haasje is is natuurlijk niet meer dan normaal. Ergens is het ook gewoon spionage. Wel van een wat goedkopere soort dan het jatten van microfilms, het maken van foto's van geheime lanceerinstallaties of het redden van de wereld door een KGB plot te ontmaskeren, maar het blijft spionage.
Nee, dit valt niet onder spionage aangezien hij geen geheime informatie doorspeelt aan specifiek een vijandige partij. Tenzij je 'het volk' als een vijandige partij wilt bestempelen natuurlijk.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 1 december 2010 @ 09:50:57 #78
307622 Perox
(niet de echte)
pi_89374888
quote:
10s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:43 schreef SicSicSics het volgende:
Ik snap je niet!

Ik begrijp wel dat Amerika in verlegenheid is gebracht door a) het lekken van vertrouwelijke informatie en b) de manier waarop ze (officieus) over sommige mensen spreken.

Dat is toch schadelijk. Dat Assange het haasje is is natuurlijk niet meer dan normaal. Ergens is het ook gewoon spionage. Wel van een wat goedkopere soort dan het jatten van microfilms, het maken van foto's van geheime lanceerinstallaties of het redden van de wereld door een KGB plot te ontmaskeren, maar het blijft spionage.
Ja, vergeten te melden, dat we voor leuk ook nog wat hebbelijkheidjes, typeringen van andere leiders enzo erin hebben zitten. Heel genant voor de VS, tenzij je de wereldleiders van tevoren inlicht. Maar het is niet waar ik op zat te wachten. Ik denk aan wat meer belangwekkende zaken. Het aandringen van de oliesjeiks op een aanval op Iran is daar een voorbeeld van, maar zulke voorbeelden vinden we niet over de VS.....
  woensdag 1 december 2010 @ 09:56:27 #79
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_89375045
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:50 schreef DustPuppy het volgende:
Nee, dit valt niet onder spionage aangezien hij geen geheime informatie doorspeelt aan specifiek een vijandige partij. Tenzij je 'het volk' als een vijandige partij wilt bestempelen natuurlijk.
Niet direct nee, maar er is dus geen enkele potentiële vijand met internet? :D

Dus als een spion de Amerikaanse atoomgeheimen in de krant had gepubliceerd dan was hij geen spion? Klinkt als een wat lastige redenatie...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 1 december 2010 @ 10:02:52 #80
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89375195
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:56 schreef SicSicSics het volgende:
Niet direct nee, maar er is dus geen enkele potentiële vijand met internet? :D

Dus als een spion de Amerikaanse atoomgeheimen in de krant had gepubliceerd dan was hij geen spion? Klinkt als een wat lastige redenatie...
Degenen die de informatie aan Wikileaks hebben doorgespeeld zou je zo kunnen noemen. Maar dan nog vind ik klokkenluider een mooiere term en zie ik geen enkele reden waarom wij dit niet zouden mogen weten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 1 december 2010 @ 10:08:17 #81
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_89375374
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:40 schreef Perox het volgende:

[..]

Vreemd, niet? Eerst waarschuwt de VS alle landen in de wereld, dat er nare dingen naar buiten zullen komen, die Amerika in diskrediet brengen. en vestigt daarmee zelf de aandacht er op.
Dan doen ze ook nog even wat uitspraken over Assange, en, lo and behold, Zweden gaat weer over tot vervolging en doet een opsporingsberichtje uit. Nu zoekt Interpol hem ook al. Ja, de VS vindt het heel erg, mensen!

Intussen komen de documenten geleidelijk uit, en waar is nou toch die voor Amerika beschamende informatie? We horen dat China Iran aan wapens heeft geholpen, we horen dat de Saudi's Iran wilden aanvallen, we horen dat 1 Korea geen probleem is voor China, we horen dat de Allies zo bezorgd zijn over het lot van Pakistans kernwapens.

En kijk eens aan, iedereen heeft het er over, en de VS komt er nog niet eens zo slecht van af. En die kunnen hier niet achter zitten, want zij zitten juist achter Assange aan!

Truste. Ik ben voorlopig zeer sceptisch.
Kortom, het heeft alle kenmerken van psychologische oorlogvoering.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 1 december 2010 @ 10:08:29 #82
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_89375382
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:02 schreef DustPuppy het volgende:
Degenen die de informatie aan Wikileaks hebben doorgespeeld zou je zo kunnen noemen. Maar dan nog vind ik klokkenluider een mooiere term en zie ik geen enkele reden waarom wij dit niet zouden mogen weten.
Omdat, en ja het klinkt misschien dom, het 'geheime' interne documenten zijn...

Je mag toch ook niet het ondernemingsplan van Philips jatten en publiceren? Of de verkoopcijfers van KPN? Of de nieuwe technologische ontwikkelingen van Sony?

Of mag een bedrijf wel geheimen hebben en een overheid niet?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 1 december 2010 @ 10:14:32 #83
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89375548
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:08 schreef SicSicSics het volgende:
Of mag een bedrijf wel geheimen hebben en een overheid niet?
Daar moeten we wel naar toe denk ik. Bedrijven werken niet per se voor ons aller welzijn, maar van een overheid mag je verwachten dat dat wel de bedoeling is. En dan mag je als burger ook weten hoe deze overheid dat (in jouw naam tenslotte) doet.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 1 december 2010 @ 10:16:11 #84
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89375584
Dubbel
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 1 december 2010 @ 10:23:34 #85
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_89375750
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:14 schreef DustPuppy het volgende:
Daar moeten we wel naar toe denk ik. Bedrijven werken niet per se voor ons aller welzijn, maar van een overheid mag je verwachten dat dat wel de bedoeling is. En dan mag je als burger ook weten hoe deze overheid dat (in jouw naam tenslotte) doet.
Nu weet ik dat de tijden van koude oorlog officieel voorbij zijn, maar denk je dat het echt verstandig is om dat te doen? Alles openbaar? Het is een loffelijk streven, maar ik heb mijn (misschien wel onterechte) bedenkingen. Ook omdat 'volledige openheid' misschien juist wel meer 'geheime geheimzinnigheid' teweegbrengt en het tegelijkertijd een vals gevoel van 'we weten alles want ze doen alles in de openheid' bij potentieel kritische mensen oproept.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_89375764
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:08 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Omdat, en ja het klinkt misschien dom, het 'geheime' interne documenten zijn...

Je mag toch ook niet het ondernemingsplan van Philips jatten en publiceren? Of de verkoopcijfers van KPN? Of de nieuwe technologische ontwikkelingen van Sony?

Of mag een bedrijf wel geheimen hebben en een overheid niet?
Ook bedrijven kennen klokkenluiders om misstanden aan de kaak te stellen. En als politici het een zeggen, maar het ander doen, dan kun je dat ook opvatten als zijnde misstanden.
-
  woensdag 1 december 2010 @ 10:24:52 #87
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89375784
quote:
3s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:23 schreef SicSicSics het volgende:
Nu weet ik dat de tijden van koude oorlog officieel voorbij zijn, maar denk je dat het echt verstandig is om dat te doen? Alles openbaar? Het is een loffelijk streven, maar ik heb mijn (misschien wel onterechte) bedenkingen. Ook omdat 'volledige openheid' misschien juist wel meer 'geheime geheimzinnigheid' teweegbrengt en het tegelijkertijd een vals gevoel van 'we weten alles want ze doen alles in de openheid' bij potentieel kritische mensen oproept.
Kijk, en dat is precies wat Julian Assange wil. Je moet het artikel even lezen, denk ik.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 1 december 2010 @ 10:27:34 #88
307622 Perox
(niet de echte)
pi_89375857
Serieus twijfel ik aan deze "nieuwe openheid". Het zaakje riekt naar disinfo.
  † In Memoriam † woensdag 1 december 2010 @ 10:51:12 #89
230491 Zith
pls tip
pi_89376576
quote:
10s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:00 schreef SicSicSics het volgende:
Er is dus nog steeds niets wereldschokkends gevonden? Geen complotten? Niets? ;(
En nog steeds is er maar 0.1% uitgebracht, waarom post je dit 2x per dag... :?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89377184
Wat een smerige kut krant is De Pers...Die berichten die er vandaag instonden mbt. Wikileaks :')
  woensdag 1 december 2010 @ 11:24:25 #91
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_89377583
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:11 schreef Hajko het volgende:
Wat een smerige kut krant is De Pers...Die berichten die er vandaag instonden mbt. Wikileaks :')
Op hun site melden ze wel dat er 5600 documenten zijn uitgelekt nu die over 9/11 gaan. Waarom lees ik dat nergens anders terug? Lijkt me toch vrij groot nieuws: :?

http://www.depers.nl/opme(...)lt-9-11-complot.html
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_89377619
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Op hun site melden ze wel dat er 5600 documenten zijn uitgelekt nu die over 9/11 gaan. Waarom lees ik dat nergens anders terug? Lijkt me toch vrij groot nieuws: :?

http://www.depers.nl/opme(...)lt-9-11-complot.html
De pers is gewoon een vieze rechtse krant die heletijd onzin blaat over de Islam
  woensdag 1 december 2010 @ 11:27:49 #93
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_89377683
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:25 schreef Hajko het volgende:

[..]

De pers is gewoon een vieze rechtse krant die heletijd onzin blaat over de Islam
Vind het echt vaag... Als je met google zoekt (op wikileaks 9/11) vind je alleen de pers die recentelijk meldt dat er nu leaks zijn over 9/11. Niet een andere grote bron.... :? Ze staan gewoon keihard te liegen of mis ik iets?

EDIT: ok ik moet beter lezen

"Dit artikel is persiflerend, satirisch of parodiërend van aard. Ze geven slechts de visie of mening weer van de redactie van De Speld." Staat helemaal onderaan... Het is idd een pauperkrant :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_89377747
"Dit artikel is persiflerend, satirisch of parodiërend van aard. Ze geven slechts de visie of mening weer van de redactie van De Speld."
:P
-
  woensdag 1 december 2010 @ 11:29:50 #95
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_89377763
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:29 schreef splendor het volgende:
"Dit artikel is persiflerend, satirisch of parodiërend van aard. Ze geven slechts de visie of mening weer van de redactie van De Speld."
:P
Ja ik zat net m'n post te editen. Zeg het net idd :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_89377807
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja ik zat net m'n post te editen. Zeg het net idd :P
Ik had het ook niet direct in de gaten. Stomme krant. :')
-
  woensdag 1 december 2010 @ 11:36:16 #97
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_89377982
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:24 schreef DustPuppy het volgende:
Kijk, en dat is precies wat Julian Assange wil. Je moet het artikel even lezen, denk ik.
Ik beloof dat ik hem zal lezen vanavond.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:51 schreef Zith het volgende:
En nog steeds is er maar 0.1% uitgebracht, waarom post je dit 2x per dag... :?
Doe ik niet. Maar ik ben wel ongeduldig ja!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 1 december 2010 @ 11:39:27 #98
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89378095
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:14 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Daar moeten we wel naar toe denk ik. Bedrijven werken niet per se voor ons aller welzijn, maar van een overheid mag je verwachten dat dat wel de bedoeling is. En dan mag je als burger ook weten hoe deze overheid dat (in jouw naam tenslotte) doet.

En vooral: Wat doen ze met ONS geld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 11:45:45 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89378397
na al die hype over wikileaks miljarden topgeheime documenten en jullian 'most wanted man on earth' assange krijgen we dit ... waardeloos getwitter tussen collega diplomaten :?
lekker belangrijk wat voor bijnamen die gebruiken, mijn baas hoeft mijn emails op werk ook liever niet te lezen _O-
helemaal alsof Obama ooit een rapport met de titel 'Batman en Robin slaan nu de Joker in elkaar in Georgie!!' onder ogen krijgt.

ik mag hopen dat er nog een megatonbom aan zit te komen want dit is knap matig, allemaal captain obvious strikes again en informatie van het kaliber gras is groen

dit bijvoorbeeld

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 00:38 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
De leaks over China en Noord-Korea die de Guardian aanhaalde, staan nu ook op de reguliere Wikileaks-pagina. Ook over andere onderwerpen.

Een over wapenhandel ('helicopter carrier ships') tussen Frankrijk en Rusland. Daar wordt Nederland genoemd. Lijkt me verder niet zo bijzonder.

[..]

Link
is gewoon publiek bekende informatie
gaat om Damen (NL) en Navantia (ESP) als concurrenten voor de Mistral deal

Navantia had de beste papieren want van hun schip zijn er net als de Mistral al 3 besteld (1 voor Spanje, 2 voor Australie) terwijl dat van Damen slechts op papier bestaat (variant in de Enforcer serie waar ook Rotterdam en Johan de Witt deel van uitmaken) en vermoedelijk was dat enkel om de prijs van het Franse schip omlaag te krijgen

als je interesse hebt kun je de offerte zo opvragen gok ik

ik houd mijn adem in voor de rest :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  † In Memoriam † woensdag 1 december 2010 @ 11:54:05 #100
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_89378770
Ik vind anders de onthulling dat de VS hun diplomaten de opdracht heeft gegeven bij de VN te spioneren wel schokkend, dat druist recht tegen de normale diplomatieke regels in.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 11:55:03 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89378811
het zou me pas verbazen als ze de enigen zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 1 december 2010 @ 12:04:59 #102
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89379222
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:17 schreef SicSicSics het volgende:
Dat is al zo oud als het Soennisme/ Sjiisme, of hoe noem je dat. Het bekende mijn geloofde is goeiste en de waarste. (Met natuurlijk nog wat geopolitiek, economisch gewin en een algehele ik wil de sterkste zijn in de regio politiek.)

Niks nieuws, volgens mij.

Het is nog slim ook. Iran plat door Amerika en S-A kan zijn in onschuld gewassen handen uitsteken om de arme bevolking te helpen. Win - Win situatie.
Jij hebt werkelijk geen kaas gegeten van de situatie omtrent Iran. En dat is nog zacht uitgedrukt.
  woensdag 1 december 2010 @ 12:18:09 #103
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_89379776
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 12:04 schreef AryaMehr het volgende:
Jij hebt werkelijk geen kaas gegeten van de situatie omtrent Iran. En dat is nog zacht uitgedrukt.
Verlicht mij! :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_89380175
quote:
If Wikileaks Broke the Espionage Act, So Did the New York Times
Attorney General Eric Holder says the criminal investigation into Wikileaks founder Julian Assange is more than just "saber-rattling," and Justice Department officials are claiming he violated the Espionage Act. If that's true, isn't the New York Times guilty as well?

The Espionage Act of 1917 is a crazy and spectacularly unconstitutional law that basically makes it a crime to publish anything the federal government doesn't want you to publish: It criminalizes obtaining or communicating "information respecting the national defense with intent or reason to believe that the information is to be used to the injury of the United States."

[…]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 1 december 2010 @ 12:51:34 #105
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89381172
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 12:27 schreef Aether het volgende:

[..]

Ach ja, tegenstanders van een systeem worden altijd op deze manier aangepakt:

"First, they systematically ignore you,
then they try to ridicule you,
then they violently oppose you,
and then you win."


- Mahatma Gandhi
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_89382294
quote:
De adviseur van de Canadese premier Stephen Harper zegt in een interview met CBC dat WikiLeaks-oprichter Julian Assange moet worden omgelegd.

Julian Assange Foto: Reuters

Professor Tom Flanagan is een van de topstrategen die premier Harper naar de verkiezingswinst bracht. De vooraanstaand conservatief politicoloog zegt in het interview 'woedend' te ziijn op WikiLeaks.

Volgens critici is het voor het eerst sinds de fatwa tegen Salman Rushdie door Khomeiny in 1989 dat vanuit regeringskringen openlijk tot moord wordt opgeroepen.

Interpol riep woensdag de 188 lidstaten op om Assange aan te houden. Aanleiding is een arrestatiebevel dat Zweden tegen de 39-jarige Assange heeft uitgevaardigd. Assange wordt verdacht van verkrachting en van seksuele intimidatie.
Tot zover dus het beschaafde Westen. :')
pi_89382433
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:54 schreef Barbaaf het volgende:
Ik vind anders de onthulling dat de VS hun diplomaten de opdracht heeft gegeven bij de VN te spioneren wel schokkend, dat druist recht tegen de normale diplomatieke regels in.
Iedereen bespioneert elkaar bij de VN. Dat is al jaren bekend, het is zowat de reden waarom de VN is uitgevonden.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  woensdag 1 december 2010 @ 13:23:16 #108
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89382461
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 13:19 schreef Confetti het volgende:

[..]

Tot zover dus het beschaafde Westen. :')
WTF! Tegen dit soort gasten als Tom Flanagan moet de wereld beschermd worden

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  woensdag 1 december 2010 @ 13:34:27 #109
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89382928
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  woensdag 1 december 2010 @ 13:35:52 #110
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89382991
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 13:23 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

WTF! Tegen dit soort gasten als Tom Flanagan moet de wereld beschermd worden

Holy fucking shit.

Heeft die gast een hersentumor ofzo???? Ziet er best wel ziek uit eigenlijk. Ik hoop 't voor hem :@
AFC AJAX
  woensdag 1 december 2010 @ 13:42:52 #111
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89383305
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 13:19 schreef Confetti het volgende:

[..]

Tot zover dus het beschaafde Westen. :')
Het domme westen. Alsof wikileaks zonder Assange niet meer bestaat. Je kan net zo goed Obama vermoorden. Helpt ook niet tegen de kredietcrisis. .
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 1 december 2010 @ 13:57:14 #112
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89383860
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  woensdag 1 december 2010 @ 14:10:35 #113
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_89384415
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 13:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het domme westen. Alsof wikileaks zonder Assange niet meer bestaat. Je kan net zo goed Obama vermoorden. Helpt ook niet tegen de kredietcrisis. .
Ik wou net hetzelfde zeggen. Sterker nog, Assange heeft nog die insurance file, waarvan de key word vrijgegeven als hij vermoord wordt. Ik weet niet wat daarin staat maar waarschijnlijk maakt het de situatie voor de VS nog wat pittiger.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 1 december 2010 @ 14:33:48 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89385404
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik wou net hetzelfde zeggen. Sterker nog, Assange heeft nog die insurance file, waarvan de key word vrijgegeven als hij vermoord wordt. Ik weet niet wat daarin staat maar waarschijnlijk maakt het de situatie voor de VS nog wat pittiger.
Dat kan zomaar gebeuren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 1 december 2010 @ 14:36:04 #115
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89385496
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 13:19 schreef Confetti het volgende:

[..]

Tot zover dus het beschaafde Westen. :')
Journalist: What do I think of Western civilization?
Gandhi: I think it would be a very good idea.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 1 december 2010 @ 14:54:10 #116
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89386294
quote:
Cenk zie je ook overal zeg :P
AFC AJAX
  woensdag 1 december 2010 @ 15:36:09 #117
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89388111
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik wou net hetzelfde zeggen. Sterker nog, Assange heeft nog die insurance file, waarvan de key word vrijgegeven als hij vermoord wordt. Ik weet niet wat daarin staat maar waarschijnlijk maakt het de situatie voor de VS nog wat pittiger.
Ik hou het er op dat die file alleen de rest van de cables bevat. Maar dat weten we niet, en daar zullen geheime diensten zich dus veel zorgen over maken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89388269
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik wou net hetzelfde zeggen. Sterker nog, Assange heeft nog die insurance file, waarvan de key word vrijgegeven als hij vermoord wordt. Ik weet niet wat daarin staat maar waarschijnlijk maakt het de situatie voor de VS nog wat pittiger.
Wat maar weer aangeeft wat voor een mongool het wel niet is.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 1 december 2010 @ 15:49:47 #119
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89388634
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:54 schreef msnk het volgende:

[..]

Cenk zie je ook overal zeg :P
Hij heeft wel een leuk programma, en zijn opvattingen zijn verfrissend ^O^
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  woensdag 1 december 2010 @ 15:50:37 #120
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89388670
In plaats van Wikileaks zo negatief af te vallen kan men zich beter afvragen waarom zoveel mensen die met geclassificeerde gegevens werken het hun zo knaagt dat ze dit soort data lekken.
Ken in mijn omgeving een aantal voormalige medewerkers van het pentagon die daar weg zijn gegaan omdat ze het niet meer okay vonden hoe het daar er aan toe ging.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 1 december 2010 @ 15:58:17 #121
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89388978
Ik zie alleen maar voordelen: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/1067207/2010/12/01/VS-willen-klokkenluiders-beter-beschermen.dhtml
quote:
WASHINGTON - Na de onthullingen van Amerikaanse diplomatenberichten door WikiLeaks zondag, wil de Amerikaanse Senaat deze week een wet aannemen voor topambtenaren die intern de noodklok luiden over misstanden.
De wet wil de zogeheten klokkenluiders beter beschermen. Dat moet voorkomen dat ze nog meer geheime documenten sturen naar sites zoals WikiLeaks, meldden Amerikaanse media woensdag.


Topambtenaren krijgen dan betere waarborgen als ze corruptie, verspilling of fraude melden aan hun bazen. Zo hebben ze voortaan recht op een juryprocedure bij tegenmaatregelen. Ook komen er strengere regels op strafmaatregelen tegen degenen die misstanden aan het Amerikaanse Congres melden.

Na het akkoord van de Senaat, zal het Huis van Afgevaardigden naar verwachting snel instemmen. Eerder deze maand hebben ook de toezichthouders op Wall Street betere bescherming van financiële klokkenluiders voorgesteld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 1 december 2010 @ 16:00:29 #122
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_89389058
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
In plaats van Wikileaks zo negatief af te vallen kan men zich beter afvragen waarom zoveel mensen die met geclassificeerde gegevens werken het hun zo knaagt dat ze dit soort data lekken.
Soort van binnenstebuiten gekeerde panopticon? :P
Ik kan me wel voorstellen dat je ook in je positie enigszins open en in vertrouwlijkheid wilt kunnen communiceren. Anders krijg je rare gedragingen.
  woensdag 1 december 2010 @ 16:00:42 #123
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89389063
Zijn nog wel meer mensen die oproepen de mensen achter het lekken van die cables om te brengen.

quote:
US embassy cables culprit should be executed, says Mike Huckabee

Republican presidential hopeful wants the person responsible for the WikiLeaks cables to face capital punishment for treason

Huckabee said: "Whoever in our government leaked that information is guilty of treason, and I think anything less than execution is too kind a penalty."
quote:
Kathleen McFarland, who served in the Pentagon under the Nixon, Ford and Reagan administrations, concurred with Huckabee. "It's time to up the charges," said McFarland, now a Fox News national security analyst. "Let's charge him and try him for treason. If he is found guilty, he should be executed."
quote:
On Monday, Sarah Palin wrote on Facebook: "He is an anti-American operative with blood on his hands. His past posting of classified documents revealed the identity of more than 100 Afghan sources to the Taliban. Why was he not pursued with the same urgency we pursue al-Qaida and Taliban leaders?"
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 1 december 2010 @ 16:07:18 #124
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89389368
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 1 december 2010 @ 16:11:35 #125
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_89389549
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Goed! Satan is bang. :9~
Ja, een probleem is dat ze zo helden zullen scheppen. Als het werkelijkheid wordt.

Een andere tactiek zou zijn een enorme groei van dit soort organisaties die ons overspoelen met tonnen van onzinnige en fake info. Oh wacht, laat maar. :P
  woensdag 1 december 2010 @ 16:44:55 #126
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_89391032
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Goed! Satan is bang. :9~
Je verpest de layout een beetje omdat jij de enige bent die geen sneeuwvlokken in de achtergrond heeft van je posts edit, oh wacht ik ook niet .... ;(
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 1 december 2010 @ 16:46:18 #127
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89391106
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je verpest de layout een beetje omdat jij de enige bent die geen sneeuwvlokken in de achtergrond heeft van je posts ;(
Klopt, ik ben best anarchistisch van aard.

- Misschien ben ik omkoopbaar.
- Misschien ben ik gevoelig voor objectieve argumenten.
- Mij maakt het niet uit, dus motiveer mij.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 1 december 2010 @ 16:46:48 #128
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89391134
quote:
10s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:11 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Ja, een probleem is dat ze zo helden zullen scheppen. Als het werkelijkheid wordt.

Een andere tactiek zou zijn een enorme groei van dit soort organisaties die ons overspoelen met tonnen van onzinnige en fake info. Oh wacht, laat maar. :P
Nog meer Fox-news :'(
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89391167
quote:
Landverraad is m.i. een ernstig vergrijp en degene die deze informatie gelekt heeft (waarschijnlijk Manning dus) verdient zeker een straf.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 1 december 2010 @ 17:06:32 #130
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
  woensdag 1 december 2010 @ 17:11:39 #131
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89392467
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:47 schreef waht het volgende:

[..]

Landverraad is m.i. een ernstig vergrijp en degene die deze informatie gelekt heeft (waarschijnlijk Manning dus) verdient zeker een straf.
alleen omdat zijn superieuren niet wilde luisteren?... gaat nog leuk worden daar
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 1 december 2010 @ 17:12:21 #132
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89392501
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:47 schreef waht het volgende:

[..]

Landverraad is m.i. een ernstig vergrijp
CDA en PVV doen aan landverraad. Oppakken!!! :(
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 1 december 2010 @ 17:13:46 #133
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89392564
maar hoe bizar... publiekelijk oproepen iemand te executeren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 1 december 2010 @ 17:13:54 #134
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_89392570
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

CDA en PVV doen aan landverraad. Oppakken!!! :(
Je vergeet er een paar...en hoezo zijn we nog een land dan? :P
  woensdag 1 december 2010 @ 17:14:13 #135
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89392588
quote:
Net zulke mongolen maar er is een wezenlijk verschil tussen het toepassen van de doodstraf vanwege hoogverraad of het oproepen tot een droid attack. Dat moet je zelf ook inzien mag ik hopen.
AFC AJAX
  † In Memoriam † woensdag 1 december 2010 @ 17:37:52 #136
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_89393652
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:13 schreef Re het volgende:
maar hoe bizar... publiekelijk oproepen iemand te executeren
Doodsverwensing... ban toch? :P

Maar blijkbaar nu het dunne laagje vernis toch al van de overheden afgebrokkeld is kan het ze niet meer schelen en gaan ze all-out de schurkenstaten uithangen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_89394211
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:13 schreef Re het volgende:
maar hoe bizar... publiekelijk oproepen iemand te executeren
Belachelijk,

Direct aanklagen als er iets met hem gebeurd, dat is aanzetten tot moord.

Als je hem als journalist beschouwt kunnen ze hem juridisch weinig maken, dat valt dat gewoon onder persvrijheid, anders hadden die Westerse kranten die deze database ook hebben ook een probleem.
  woensdag 1 december 2010 @ 18:04:57 #138
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89394686
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:13 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Je vergeet er een paar...en hoezo zijn we nog een land dan? :P
Oh ja, we zijn alleen maar Eu-lid. ;(
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 1 december 2010 @ 18:08:36 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89394827
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:47 schreef waht het volgende:

[..]

Landverraad is m.i. een ernstig vergrijp en degene die deze informatie gelekt heeft (waarschijnlijk Manning dus) verdient zeker een straf.
Orders zijn orders en moeten altijd worden opgevolgd, niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 1 december 2010 @ 18:25:49 #140
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89395445
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/1067265/2010/12/01/Duitse-partij-FDP-zoekt-verrader.dhtml

quote:
BERLIJN - De Duitse regeringspartij FDP is in rep en roer. De partij blijkt een verrader in de hoogste kringen te hebben. De verrader heeft allerlei interne informatie doorgespeeld naar Amerikaanse diplomaten, zo blijkt uit gelekte documenten op onthullingssite WikiLeaks.
De geheime bron wordt in de stukken aangeduid als 'een jonge opkomende partijganger'. De gelekte informatie ging onder meer over de coalitieonderhandelingen in oktober 2009. Bij de interne werkgroepen waren 27 leden betrokken, bij de uiteindelijke onderhandelingen vijf.

Vicepartijleider Rainer Brüderle heeft bij partijberaad voorgesteld om de betrokkenen een verklaring onder ede te laten afleggen. Maar partijleider Guido Westerwelle (minister van Buitenlandse Zaken) heeft dat idee direct van tafel geveegd, meldde de site van het Duitse weekblad Der Spiegel woensdag.
hihihi *)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 1 december 2010 @ 18:27:12 #141
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89395493
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 1 december 2010 @ 18:28:17 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89395529
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 18:27 schreef Re het volgende:

[..]

dat is dus die Guido dan :D
Zo jong is Guido niet hoor
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 18:29:10 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89395559
lol, staat er eindelijk wa interessants endan hebben ze geen naam _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 1 december 2010 @ 18:30:17 #144
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89395595
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo jong is Guido niet hoor
nee vandaar een codenaam als "jonge opkomende" natuurlijk ;)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_89396617
quote:
Dat soort dingen wordt echt smullen de komende tijd :9
pi_89397859
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 18:29 schreef sp3c het volgende:
lol, staat er eindelijk wa interessants endan hebben ze geen naam _O-
In Duitsland loopt zo'n tipgever niet zo'n gevaar.

Maar als het land met een dictatoriaal regime is, is dat wel anders.

Wikileaks moet wel goed screenen.
pi_89397878
Ach, ik weet nog dat enkele jaren geleden andere geheime informatie werd gelekt. Degene, een van de verscheidene personen overigens die lekten, die die geheime informatie lekte, kreeg pardon van de toenmalige leider van het regime, George W. Bush, want de lekker was zo'n ongelooflijke patriot.

Kennelijk maakt het uit of geheime informatie is getrouwd met iemand die je leugens voor een illegale oorlog weerlegt of niet.
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 19:24:46 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89398037
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:21 schreef rja het volgende:

[..]

In Duitsland loopt zo'n tipgever niet zo'n gevaar.

Maar als het land met een dictatoriaal regime is, is dat wel anders.

Wikileaks moet wel goed screenen.
als ze goed gaan screenen wat ze wel en niet vrijgeven is de geloofwaardigheid direct weg
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89398330
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
In plaats van Wikileaks zo negatief af te vallen kan men zich beter afvragen waarom zoveel mensen die met geclassificeerde gegevens werken het hun zo knaagt dat ze dit soort data lekken.
Ik hoor nu al maanden dat deze informatie en de vorige gelekte informatie helemaal niet zo schokkend was. Geen nieuws. Boeiend. Akkoord, stel dat dat zo is, houdt dat dan niet gewoon in dat er een ongelooflijke, overbodige, overdreven verslaving tot geheimhouding is bij de overheid? In dit geval de Amerikaanse, maar ongetwijfeld de Nederlandse ook. De grote misdaad hier is natuurlijk dat men het durft om Het Geheime, wat Geheim is op bevel van de Machthebbers, te openbaren; daar is het niet voor bedoeld, het is... Geheim. En het is walgelijk dat journalisten vaak de kant van de overheid kiezen.
  woensdag 1 december 2010 @ 19:36:47 #150
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_89398692
Wanneer komt die 256bit key eens vrij van de insurance file :9
pi_89398743
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

als ze goed gaan screenen wat ze wel en niet vrijgeven is de geloofwaardigheid direct weg
Er wordt gescreend, dat kan ik op een briefje geven.

Er zijn maar nu een paar honderd cables vrijgegeven en er komen per dag tientallen bij van de 250.000
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 19:40:14 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89398860
mja overbodig

het meeste is gewoon talk around the campfire
het is niet bestemd voor het grote publiek dat zie je aan de bewoordingen

als je dit allemaal openbaar gaat maken gewoon omdat het kan dan gaat iedereen eerst heel hard nadenken voor ze wat versturen ... krijg je ipv Batman en Robin vallen Georgie binnen een document in 3voud dat eerst door de verschillende unithoofden gecontroleerd moet worden en in Washington aankomt als de Russen al lang en breed thuis met de gestolen hummers parades rijden.

nogmaals, mijn baas hoeft ook niet te weten wat ik aan mijn collega's verstuur want hij gaat om een deel van die mailtjes niet kunnen lachen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 1 december 2010 @ 19:41:28 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89398931
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik hoor nu al maanden dat deze informatie en de vorige gelekte informatie helemaal niet zo schokkend was. Geen nieuws. Boeiend. Akkoord, stel dat dat zo is, houdt dat dan niet gewoon in dat er een ongelooflijke, overbodige, overdreven verslaving tot geheimhouding is bij de overheid? In dit geval de Amerikaanse, maar ongetwijfeld de Nederlandse ook. De grote misdaad hier is natuurlijk dat men het durft om Het Geheime, wat Geheim is op bevel van de Machthebbers, te openbaren; daar is het niet voor bedoeld, het is... Geheim. En het is walgelijk dat journalisten vaak de kant van de overheid kiezen.
Eens
Namen op internet zetten van Lokale mensen die voor VN troepen hebben gewerkt is natuurlijk wel erg fout
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 19:41:54 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89398940
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:37 schreef rja het volgende:

[..]

Er wordt gescreend, dat kan ik op een briefje geven.

Er zijn maar nu een paar honderd cables vrijgegeven en er komen per dag tientallen bij van de 250.000
als in wat doen we vandaag en wat doen we morgen

niet wat kunnen we wel en wat kunnen we niet maken ... althans dat was het hele idee achter wikileaks, als ze dat laten varen dan zie ik de meerwaarde niet zo goed
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 1 december 2010 @ 19:43:33 #155
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89399037
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:36 schreef Revolution-NL het volgende:
Wanneer komt die 256bit key eens vrij van de insurance file :9
Als Assange in de cel zit.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 19:45:25 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89399159
ik hoop dat ze hem snel te grazen nemen dan!!

ongeduldig ... misschien bewaren ze iets voor het laatst *)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 1 december 2010 @ 19:45:50 #157
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_89399179
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als Assange in de cel zit.
Ik hoor het net op het nieuws dat Assange internationaal gezocht wordt door de US voor verkrachting. WTF, Hoe bedoel je doorzichtig dit is ziekelijk :r

Amerika :r
Land of the free :')
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 19:46:37 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89399211
zweden zocht hem toch voor verkrachting?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 1 december 2010 @ 19:46:53 #159
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89399223
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:45 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik hoor het net op het nieuws dat Assange internationaal gezocht wordt door de US voor verkrachting. WTF, dit is ziekelijk :r

Amerika :r
Land of the free :')
Where have you been? :o

Dat speelt al weken. :{
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89399244
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eens
Namen op internet zetten van Lokale mensen die voor VN troepen hebben gewerkt is natuurlijk wel erg fout
Zonder meer.
pi_89399294
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:40 schreef sp3c het volgende:
krijg je ipv Batman en Robin vallen Georgie binnen
Correctie: Batman en Robin reageren niet zoals wij willen op de Georgische aanval.
  woensdag 1 december 2010 @ 19:48:05 #162
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89399304
Wat maakt de Andamanen eilanden zo belangrijk? Zijn daar veel meer Cables over dan over NL of Duitsland.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_89399325
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:45 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik hoor het net op het nieuws dat Assange internationaal gezocht wordt door de US voor verkrachting. WTF, Hoe bedoel je doorzichtig dit is ziekelijk :r

Amerika :r
Land of the free :')
Niet door de VS, door interpol in opdracht van Zweden.

Daarbij is die verkrachtingsaanklacht onderhand al maanden oud, onder welke steen heb jij geleefd?
  woensdag 1 december 2010 @ 19:49:22 #164
66825 Reya
Fier Wallon
pi_89399388
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat maakt de Andamanen eilanden zo belangrijk? Zijn daar veel meer Cables over dan over NL of Duitsland.
Wellicht zijn ze internationaal betwist? Is de beste reden die ik me kan verzinnen. Wellicht zijn Duitsland en Nederland ook gewoon hele saaie landen :+
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 19:49:53 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89399412
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

Correctie: Batman en Robin reageren niet zoals wij willen op de Georgische aanval.
the point remains the same
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 1 december 2010 @ 19:50:06 #166
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89399427
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:45 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik hoor het net op het nieuws dat Assange internationaal gezocht wordt door de US voor verkrachting. WTF, Hoe bedoel je doorzichtig dit is ziekelijk :r

Amerika :r
Land of the free :')
Enig idee hoe Nederland omgaat met klokkenluiders en kritische journalisten?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_89399503
Toch is die verkrachtingszaak ook wel weer erg toevallig :P
pi_89399549
By the way:
quote:
Meanwhile, in the real world (as opposed to the world of speculation, fantasy, and fear-mongering) there is no evidence -- zero -- that the WikiLeaks disclosures have harmed a single person. As McClatchy reported, they have exercised increasing levels of caution to protect innocent people. Even Robert Gates disdained hysterical warnings about the damage caused as "significantly overwrought." But look at what WikiLeaks has revealed to the world:

We viscerally saw the grotesque realities of our war in Iraq with the Apache attack video on innocent civilians and journalists in Baghdad -- and their small children -- as they desperately scurried for cover. We recently learned that the U.S. government adopted a formal policy of refusing to investigate the systematic human rights abuses of our new Iraqi client state, all of which took place under our deliberately blind eye. We learned of 15,000 additional civilian deaths caused by the war in Iraq that we didn't know of before. We learned -- as documented by The Washington Post's former Baghdad Bureau Chief -- how clear, deliberate and extensive were the lies of top Bush officials about that war as it was unfolding: "Thanks to WikiLeaks, though, I now know the extent to which top American leaders lied, knowingly, to the American public," she wrote.

In this latest WikiLeaks release -- probably the least informative of them all, at least so far -- we learned a great deal as well. Juan Cole today details the 10 most important revelations about the Middle East. Scott Horton examines the revelation that the State Department pressured and bullied Germany out of criminally investigating the CIA's kidnapping of one of their citizens who turned out to be completely innocent. The head of the Bank of England got caught interfering in British politics to induce harsher austerity measures in violation of his duty to remain apolitical and removed from the political process, a scandal resulting in calls for his resignation. British officials, while pretending to conduct a sweeping investigation into the Iraq War, were privately pledging to protect Bush officials from embarrassing disclosures. Hillary Clinton's State Department ordered U.N. diplomats to collect passwords, emails, and biometric data in order to spy on top U.N. officials and others, likely in violation of the Vienna Treaty of 1961 (see Articles 27 and 30; and, believe me, I know: it's just "law," nothing any Serious person believes should constrain our great leaders).
http://www.salon.com/news(...)wikileaks/index.html
pi_89399554
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:51 schreef tjoptjop het volgende:
Toch is die verkrachtingszaak ook wel weer erg toevallig :P
Zeker, maarja.
  woensdag 1 december 2010 @ 19:52:20 #170
66825 Reya
Fier Wallon
pi_89399560
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
In plaats van Wikileaks zo negatief af te vallen kan men zich beter afvragen waarom zoveel mensen die met geclassificeerde gegevens werken het hun zo knaagt dat ze dit soort data lekken.
Ken in mijn omgeving een aantal voormalige medewerkers van het pentagon die daar weg zijn gegaan omdat ze het niet meer okay vonden hoe het daar er aan toe ging.
Het kan ook zijn dat iemand promotie is misgelopen daarna volledig is doorgedraaid, bijvoorbeeld. Dat zulk soort informatie uitlekt hoeft weinig te maken te hebben met het interne beleid.
pi_89399601
quote:
2s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:52 schreef Reya het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat iemand promotie is misgelopen daarna volledig is doorgedraaid, bijvoorbeeld. Dat zulk soort informatie uitlekt hoeft weinig te maken te hebben met het interne beleid.
Maar is het intern goed geregeld als er zoveel informatie vergaard kan worden?
pi_89399636
Moet zeggen dat het hele midden-oosten gebeuren me gestolen kan worden. Ben veel meer benieuwd naar wat ze over de banken hebben.
  woensdag 1 december 2010 @ 19:57:55 #173
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89399916
Grappig
Wrangel Island heeft net zoveel Cables als Afganistan..
En Wikipedia zegt


According to some US individuals, including the group State Department Watch,[28] eight Arctic islands currently controlled by Russia, including Wrangel Island, are claimed by the United States.
However, according to the United States Department of State[29] no such claim exists. The USSR/USA Maritime Boundary Treaty,[30] which has yet to be approved by the Russian Duma, does not address the status of these islands.

Denk dat is Moskou heel erg veel interesse bestaat in deze cables

http://jotman.blogspot.co(...)-wrangel-island.html

[ Bericht 12% gewijzigd door Pietverdriet op 01-12-2010 20:23:53 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_89399934

Gaat nog een hele klus worden om hem achter de tralies te krijgen ^O^
-géén blogabet, bvd-
pi_89399977
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:53 schreef tjoptjop het volgende:
Moet zeggen dat het hele midden-oosten gebeuren me gestolen kan worden. Ben veel meer benieuwd naar wat ze over de banken hebben.
Indeed.
  woensdag 1 december 2010 @ 19:59:34 #176
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89400020
quote:
2s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:52 schreef Reya het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat iemand promotie is misgelopen daarna volledig is doorgedraaid, bijvoorbeeld. Dat zulk soort informatie uitlekt hoeft weinig te maken te hebben met het interne beleid.
De verdachte is een 22 jarige homoseksuele US militair die ontslagen dreigde te worden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 1 december 2010 @ 20:03:05 #177
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89400230
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De verdachte is een 22 jarige homoseksuele US militair die ontslagen dreigde te worden.
Zo vals kunnen alleen wijven zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_89400312
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De verdachte is een 22 jarige homoseksuele US militair die ontslagen dreigde te worden.
Oh boy, ik ben nu al benieuwd naar de logica van sommige politici aldaar. Homoseksueel=onbetrouwbaar
pi_89400398
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:04 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Oh boy, ik ben nu al benieuwd naar de logica van sommige politici aldaar. Homoseksueel=onbetrouwbaar
Dat is ook geen nieuws meer hoor, die man zit al maanden vast.
pi_89400605
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:05 schreef Woodsman het volgende:

[..]

Dat is ook geen nieuws meer hoor, die man zit al maanden vast.
Ik bedoelde meer dat sommige politici dit als argument zullen aanvoeren om homo's uit het leger te weren.

Maar ik heb het niet echt gevolgd,
pi_89404383
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

als in wat doen we vandaag en wat doen we morgen

niet wat kunnen we wel en wat kunnen we niet maken ... althans dat was het hele idee achter wikileaks, als ze dat laten varen dan zie ik de meerwaarde niet zo goed
Als er mensen opgepakt worden door de deze informatie, is Wikileaks verder van huis.

Hebben de Westerse landen reden om de mensen achter Wikileaks en misschien wel de kranten aan te pakken.
  woensdag 1 december 2010 @ 21:36:09 #182
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_89405729
quote:
(S/NF) Pointing to the ROYG's problems in combating
rampant drug and arms smuggling, Saleh told General Petraeus
that U.S. maritime security assistance was insufficient to
cover Yemen's nearly 2,000 km of coastline. "Why not have
Italy, Germany, Holland, Japan, Saudi, and the UAE each
provide two patrol boats?" Saleh suggested.
http://cablegate.wikileaks.org/cable/2010/01/10SANAA4.html

Ey jonge kut! Stuur eens wa boten jonge!
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 21:57:21 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89407026
beide marineschepen die we hebben liggen al voor de kust van somalie koekwoos
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89410432
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Orders zijn orders en moeten altijd worden opgevolgd, niet?
Niet.

Het lekken van misstanden is anders dat het lukraak blootleggen van gehele geheime databases.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 1 december 2010 @ 22:57:47 #185
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89410541
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 21:36 schreef YazooW het volgende:

[..]

http://cablegate.wikileaks.org/cable/2010/01/10SANAA4.html

Ey jonge kut! Stuur eens wa boten jonge!
"Neu, wij doen aan gedogen. Holland stuurt er 1. "
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 1 december 2010 @ 22:58:46 #186
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89410606
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:56 schreef waht het volgende:

[..]

Niet.

Het lekken van misstanden is anders dat het lukraak blootleggen van gehele geheime databases.
Stel dat ze Hitler's geheime holocaust database integraal op i-net hadden kunnen zetten, was dat dan fout geweest volgens jou?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89410662
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Stel dat ze Hitler's geheime holocaust database integraal op i-net hadden kunnen zetten, was dat dan fout geweest volgens jou?
Nee want "Hitler's geheime holocaust database" bevat enkel en alleen misstanden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 1 december 2010 @ 23:06:03 #188
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89411056
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:45 schreef Revolution-NL het volgende:

WTF, Hoe bedoel je doorzichtig dit is ziekelijk :r

Ik proef vaag de zweem van illusie dat regeringsmensen precies weten wat ze doen. Die indruk kan je krijgen van Hollywoodfilms, maar in werkelijkheid proberen veel overheden ook maar wat. Een cyberattack van dit formaat is uniek. Hoe moet je daar op reageren dan?

Juist dit soort doorzichtig gelieg wijst op paniek wat wijst op de waarde van WikiLeaks.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 1 december 2010 @ 23:13:27 #189
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89411451
Elke keer weer verbaas ik me erover dat de mensen die op Fok altijd het hardst schreeuwen over de overheid en hoe gemeen en gevaarlijk die is nu vooraan staan om te verdedigen dat de overheid geheimen mag hebben en dat het strafbaar moet zijn om die naar buiten te brengen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 1 december 2010 @ 23:14:28 #190
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89411502
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:59 schreef waht het volgende:

[..]

Nee want "Hitler's geheime holocaust database" bevat enkel en alleen misstanden.
Dat weet je niet als die geheim is.

Het kernpunt is controle op een democratie: Hoe kan de burger die de mensen kiest en de rekening betaald controleren of de overheid goed bezig is?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 1 december 2010 @ 23:20:11 #191
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89411853
quote:
10s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:13 schreef ethiraseth het volgende:
Elke keer weer verbaas ik me erover dat de mensen die op Fok altijd het hardst schreeuwen over de overheid en hoe gemeen en gevaarlijk die is nu vooraan staan om te verdedigen dat de overheid geheimen mag hebben en dat het strafbaar moet zijn om die naar buiten te brengen.
Oh ja joh? Volgens mij falsificeer ik dat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 1 december 2010 @ 23:20:31 #192
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89411866
quote:
10s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:13 schreef ethiraseth het volgende:
Elke keer weer verbaas ik me erover dat de mensen die op Fok altijd het hardst schreeuwen over de overheid en hoe gemeen en gevaarlijk die is nu vooraan staan om te verdedigen dat de overheid geheimen mag hebben en dat het strafbaar moet zijn om die naar buiten te brengen.
:?

Je zult altijd mensen van beide kampen hebben.
AFC AJAX
pi_89411921
quote:
10s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:13 schreef ethiraseth het volgende:
Elke keer weer verbaas ik me erover dat de mensen die op Fok altijd het hardst schreeuwen over de overheid en hoe gemeen en gevaarlijk die is nu vooraan staan om te verdedigen dat de overheid geheimen mag hebben en dat het strafbaar moet zijn om die naar buiten te brengen.
Ik voel me aangesproken. :7

Je moet het beschermen van de geheimen van onze overheid zien als bescherming tegen andere gemene en gevaarlijke overheden. Dat blijft een balans die gevonden moet worden. Maar het is dus prima met elkaar te combineren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_89412122
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat weet je niet als die geheim is.

Het kernpunt is controle op een democratie: Hoe kan de burger die de mensen kiest en de rekening betaald controleren of de overheid goed bezig is?
Daarvoor moet er toezicht zijn maar je kan niet álles controleren. Je zal altijd deels moeten vertrouwen op mensen of anders de privacy van die mensen in grote mate moeten schenden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_89412572
Geen idee of deze al voorbij is gekomen, maar ik kon er wel om glimlachen:

quote:
Later that year,
President Kirchner failed to attend a state dinner he was
supposed to host for visiting Vietnamese President Tran Duc
Luong. In like fashion, Kirchner failed to attend a
reception in honor of the State visit of Queen Beatriz of
Holland in March of 2006.
http://cablegate.wikileak(...)BUENOSAIRES1462.html
  donderdag 2 december 2010 @ 00:00:34 #196
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89413529
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:25 schreef waht het volgende:

of anders de privacy van die mensen in grote mate moeten schenden.
Zoals overheden de privacy van burgers steeds meer schenden?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 2 december 2010 @ 00:02:02 #197
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89413593
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:34 schreef Abstergo het volgende:
Geen idee of deze al voorbij is gekomen, maar ik kon er wel om glimlachen:

[..]

http://cablegate.wikileak(...)BUENOSAIRES1462.html
De oorspronkelijke Middeleeuwse naam is Beatrijs. Dus dit is hetzelfde als Jan Cremer in Amerika John Kramer noemen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 2 december 2010 @ 00:02:05 #198
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89413597
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:34 schreef Abstergo het volgende:
Geen idee of deze al voorbij is gekomen, maar ik kon er wel om glimlachen:

[..]

http://cablegate.wikileak(...)BUENOSAIRES1462.html
Hoe durven ze namen te internationaliseren! Ach, wat stelt zo'n Nederlandse koningin nou voor.
AFC AJAX
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 2 december 2010 @ 00:04:23 #199
206731 Mortaxx
Doomer
pi_89413706
Of het is een typefout
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator donderdag 2 december 2010 @ 00:04:50 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89413723
quote:
17s.gif Op donderdag 2 december 2010 00:02 schreef msnk het volgende:

[..]

Hoe durven ze namen te internationaliseren! Ach, wat stelt zo'n Nederlandse koningin nou voor.
geen idee

wat is shell waard tegenwoordig?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 2 december 2010 @ 00:05:17 #201
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89413739
quote:
7s.gif Op donderdag 2 december 2010 00:04 schreef Mortaxx het volgende:
Of het is een typefout
Heeee de X zit naast de Z! :P
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89413954
quote:
7s.gif Op donderdag 2 december 2010 00:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Heeee de X zit naast de Z! :P
Inderdaad, daar doelde ik ook op: je zou immers denken dat ze zulke documenten wel even nakijken op foutjes... :{
  Moderator donderdag 2 december 2010 @ 00:12:07 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89414023
ja ik gooi ook al mijn mailtjes @ work door de spellingscontrole :D
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89415293
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:45 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik hoor het net op het nieuws dat Assange internationaal gezocht wordt door de US voor verkrachting. WTF, Hoe bedoel je doorzichtig dit is ziekelijk :r

Amerika :r
Land of the free :')
Je mag wel aannemen dat de top van de VS geen idioten bevat. Het lijkt mij aannemelijk dat ze zo opzichtig mogelijk achter Assange aanzitten, niet om zo zeer die man neer te halen, maar om de aandacht af te leiden. Het nieuws zou nu gevuld moeten zijn met fouten die gemaakt zijn en die nu openbaar zijn, en voornamelijk hoe deze voorkomen dienen te worden.
Maar, dat is niet zo. Het nieuws wordt gedomineerd door de heksenjacht op Assange, en door de morele vraag of dit moet kunnen. Maar dit is allemaal helemaal niet van belang, de documenten zijn beschikbaar, en daar moeten we het mee doen. Het is nu zaak om WikiLeaks lekker te laten voor wat het is, en te kijken naar de bagger die nu gevonden is.

Natuurlijk, het feit dat ze een klopjacht maken op de beste man kan ook een schandaal genoemd worden, maar vergelijk dat nu eens met de duizenden extra burgerslachtoffers die gemaakt zijn. Wat mij betreft is elk van die burger slachtoffers op zich, een groter schandaal dan de klopjacht op Assange, daarbij zijn er geen doden gevallen, en bij Assange is er een duidelijke reden waarom het gebeurd. Die mensen die omgekomen zijn en families achterlaten met vreselijk verdriet worden zo vreselijk snel gereduceerd tot een nummer, en zelfs dat nummer dreigt weg te vallen onder al de aandacht voor de heksenjacht.
  donderdag 2 december 2010 @ 01:00:13 #205
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89415586
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 00:45 schreef SiestaGuru het volgende:

Natuurlijk, het feit dat ze een klopjacht maken op de beste man kan ook een schandaal genoemd worden,
maar het is tenminste niet geheim :')

quote:
maar vergelijk dat nu eens met de duizenden extra burgerslachtoffers die gemaakt zijn.
Welke?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89415863
quote:
Welke?
Boo, ik haal de leaks door elkaar, deze waren nog van eerder: http://www.guardian.co.uk(...)-logs-military-leaks

Mijn excuses. Dus erm, vergeet dat stuk (niet letterlijk, het blijft erg blijft natuurlijk uit welke leak het ook komt) en vervang het door bijvoorbeeld het spioneren van de diplomaten. Het punt word er wel wat minder sterk door, maar mijn mening blijft nog hetzelfde, bij elkaar opgeteld zijn de dingen die aan het licht komen zeker van veel meer belang.
  donderdag 2 december 2010 @ 01:35:00 #207
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89415972
quote:
18s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:23 schreef SiestaGuru het volgende:

[..]

Boo, ik haal de leaks door elkaar, deze waren nog van eerder: http://www.guardian.co.uk(...)-logs-military-leaks

Mijn excuses. Dus erm, vergeet dat stuk (niet letterlijk, het blijft erg blijft natuurlijk uit welke leak het ook komt) en vervang het door bijvoorbeeld het spioneren van de diplomaten. Het punt word er wel wat minder sterk door, maar mijn mening blijft nog hetzelfde, bij elkaar opgeteld zijn de dingen die aan het licht komen zeker van veel meer belang.
Ik ben het ook dan niet met je eens. De geheimzinnige overheden zijn primair verantwoordelijk voor de risico's de geheimen enz. Je weet dat geheimen altijd uitlekken (ook al komen ze meestal niet in de krant :') ) dus roepen dat er nu gevaar is is hypocriet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89416054
553 openbare documenten opeens.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
  donderdag 2 december 2010 @ 01:57:50 #209
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89416104
quote:
17s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:48 schreef druide het volgende:
553 openbare documenten opeens.
hebbe hebbe hebbe :9~
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89416150
quote:
7s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

hebbe hebbe hebbe :9~
:P
Nog steeds geen The Hague. ;(

Maar wel links tussen de Russische regering en de maffia. >:)

Als dit soort nieuws secret is, vraag ik mij af wat er zit in top secret files. Assasinaties? Omkopingen? :o
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
  donderdag 2 december 2010 @ 02:09:00 #211
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89416171
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 02:05 schreef druide het volgende:

Als dit soort nieuws secret is, vraag ik mij af wat er zit in top secret files. Assasinaties? Omkopingen? :o
Area 51, illuminatie! :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89416245
Waarom worden er per dag zo weinig documenten vrijgegeven? In dit tempo duurt het 4,5 jaar voordat we alles hebben gezien :?.
pi_89416267
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 02:22 schreef ESLiRi het volgende:
Waarom worden er per dag zo weinig documenten vrijgegeven? In dit tempo duurt het 4,5 jaar voordat we alles hebben gezien :?.
Screening door mensen, volgens mij

Is ook niet foul proof, ik heb een naam in een cable zien staan, waar die burger last mee kan krijgen, dat hij met Amerika samenwerkt.
pi_89416296
quote:
Nog steeds geen The Hague. ;(

Volgens mij hebben Nederlandse media die cables, zeker de HP tijd volgens mij, misschien hebben ze exclusiviteit bedongen bij Wikileaks ?

Er zullen verhalen in de Nederlandse media komen volgens mij.

Een cable uit Brussel heb ik al gezien.
pi_89416298
quote:
7s.gif Op donderdag 2 december 2010 02:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Area 51, illuminatie! :D
Kom dan minstens met relevante complottheorieën.
De taak van ambassades is communicatie, onderhandeling, analysering van machtscentra en verhoudingen en - als je het een beetje vies speelt - uitvoering van bepaalde geheime operaties, zoals het bewapenen van separatisten. Area 51 zou in de VS liggen, waardoor het buiten het bereik van Amerikaanse ambassades in het buitenland valt. De illuminati zijn vermeende beleidsbepalers; geen simpele uitvoerders.

ik denk dat de top secret files gegevens omvatten over liquidaties, spionnen, omkopingen, chantage, bewapening, enzovoorts. De Iraanse atoomwetenschapper die afgelopen week werd omgelegd zou vermoedelijk daarin terecht komen.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_89416461
592 inmiddels, gaat snel zeg.
Edit: 607! Dat kan ik toch niet bijhouden zo. :{

[ Bericht 72% gewijzigd door druide op 02-12-2010 03:13:20 ]
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_89416634
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 03:01 schreef druide het volgende:
592 inmiddels, gaat snel zeg.
Edit: 607! Dat kan ik toch niet bijhouden zo. :{
Ik gebruik de site http://rpgp.org/cable/ veel.

Ook een knop met de nieuwste toevoegingen.

De laatste cables zijn nog niet geladen, zal morgenvroeg wel gebeuren.
  donderdag 2 december 2010 @ 04:40:53 #218
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89416662
Zending van glass fiber materialen onderschept als wel high tech aluminium, die nodig zijn bij de vervaardiging van massavernietigingswapens. Zending was geleverd door een onduidelijk bedrijf uit Wassenaar aan Iran:
http://cablegate.wikileaks.org/cable/2010/01/10STATE8675.html
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_89416681
quote:
3s.gif Op donderdag 2 december 2010 04:40 schreef SemperSenseo het volgende:
Zending van glass fiber materialen onderschept als wel high tech aluminium, die nodig zijn bij de vervaardiging van massavernietigingswapens. Zending was geleverd door een onduidelijk bedrijf uit Wassenaar aan Iran:
http://cablegate.wikileaks.org/cable/2010/01/10STATE8675.html
Glasvezel word gewoon gebruikt bij telecommunicatie en aluminium word voor zoveel dingen gebruikt. Ik zie dus geen gevolgen voor Nederland
pi_89417629
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 02:05 schreef druide het volgende:

[..]

:P
Nog steeds geen The Hague. ;(

Maar wel links tussen de Russische regering en de maffia. >:)

Als dit soort nieuws secret is, vraag ik mij af wat er zit in top secret files. Assasinaties? Omkopingen? :o
Dezelfde bestanden die nu gepubliceerd worden. Mochten ze Assange neerknallen, dan komt die key online.
Die insurance file is gewoon om zijn leven te garanderen
pi_89417917
Begin me nu toch echt zwaar te irriteren aan de plotselinge hypocriete switch van 'vrijheid van meningsuiting' naar 'deze man moet dood'. Zijn dat nu echt dezelfde Fokkers?
  donderdag 2 december 2010 @ 10:01:57 #223
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_89419627
meelopers zijn dat
  donderdag 2 december 2010 @ 10:05:29 #224
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89419699
quote:
15s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:13 schreef Monidique het volgende:
http://tpmmuckraker.talki(...)o_drop_wikileaks.php

Welkom in Het Vrije Westen.
Vrijheid geldt alleen als je niet de belangen van bepaalde mensen schaadt.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 2 december 2010 @ 10:24:38 #225
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89420213
Btw: als ik naar wikileaks.org ga dan zie ik nog steeds een Franse server :?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 2 december 2010 @ 10:30:20 #226
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89420369
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:05 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Vrijheid geldt alleen als je niet de belangen van bepaalde mensen schaadt.
Ehh..., je bedoelt waarschijnlijk: vrijheid geldt alleen en houdt op waar het de vrijheid van andere mensen schaadt.

Klein nuance doch belangrijk verschil.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_89421261
quote:
7s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben het ook dan niet met je eens. De geheimzinnige overheden zijn primair verantwoordelijk voor de risico's de geheimen enz. Je weet dat geheimen altijd uitlekken (ook al komen ze meestal niet in de krant :') ) dus roepen dat er nu gevaar is is hypocriet.
Waarom klink je dan alsof je het met me eens bent?

Het enige wat ik zeg is, dat het vervolgen van Assange en het dramatisch gekeuvel over het wel of niet moreel verantwoord is om de lekken te publiceren de voorgrond hebben gekregen in de media. Terwijl het juist om de inhoud van de documenten zou moeten gaan.

Je hebt hier talloze smerigheden die aan het licht komen, en wat gebeurd er? 67% van de media aandacht gaat uit naar Assange en de morele vraag, en van de overige 33% word de helft nog eens gevuld door die grappige beschrijvingen van wereldleiders.

Deze lekken zouden aanleiding kunnen zijn voor een val van de door en door rotte Amerikaanse regering, of op z'n minst een zuivering op wat kleinere schaal. Maar dan moet het publiek zich daar wel mee bezig houden, wat is er nu precies allemaal misgegaan in de afgelopen jaren, en hoe kunnen we voorkomen dat dingen weer gebeuren?
  Moderator donderdag 2 december 2010 @ 11:00:27 #228
8781 crew  Frutsel
pi_89421297
quote:
WikiLeaks-baas is in Groot-Brittannië, politie weet waar

De door Interpol gezochte topman van WikiLeaks, Julian Assange, bevindt zich in zuidoost Engeland. Hij heeft toen hij het land binnenkwam zijn contactgegevens bij de Britse politie achtergelaten.

Dat meldt de Britse krant The Independent.

Verkrachting
De Britse politie zou wachten op verdere instructies voor ze overgaat tot arrestatie van Assange. Hij wordt door de internationale opsporingsorganisatie Interpol gezocht omdat hij in Zweden wordt verdacht van verkrachting en seksuele intimidatie. Interpol heeft Assange woensdag op de lijst met meest gezochte personen gezet.

De Britse organisatie die zich bezighoudt met zware misdaad, SOCA (Serious Organised Crime Agency), heeft het internationale opsporingsbevel ontvangen, maar nog geen arrestatiebevel uitgegeven. Naar verluidt zou SOCA eerst meer informatie van de Zweedse aanklagers willen.

Volgens Assange heeft hij nooit iemand verkracht en is hij het slachtoffer van een complot van de Amerikaanse regering
pi_89421462
quote:
3s.gif Op donderdag 2 december 2010 04:40 schreef SemperSenseo het volgende:
Zending van glass fiber materialen onderschept als wel high tech aluminium, die nodig zijn bij de vervaardiging van massavernietigingswapens. Zending was geleverd door een onduidelijk bedrijf uit Wassenaar aan Iran:
http://cablegate.wikileaks.org/cable/2010/01/10STATE8675.html
Dat is geen bedrijf.. http://en.wikipedia.org/wiki/Wassenaar_Arrangement
I don't really come from outer space || Last.fm
  donderdag 2 december 2010 @ 11:06:41 #230
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89421499
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:30 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Ehh..., je bedoelt waarschijnlijk: vrijheid geldt alleen en houdt op waar het de vrijheid van andere mensen schaadt.

Klein nuance doch belangrijk verschil.
Nee, dat bedoel ik niet. Zo zou het moeten zijn, maar is het niet. Wikileaks laat zien dat machtige mensen het niet kunnen hebben als dingen uitlekken waar ze schade aan ondervonden, en dan gaan ze op nationale tv oproepen iemand te vermoorden of bedrijven onder druk zetten om gegevens te wissen (zoals bij Amazon gebeurde). En daarom is Assange opeens de nummer twee meest gezochte persoon in de wereld. En dat vanwege een mogelijke verkrachting? Kom op zeg.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_89421939
quote:
Turkish official hints Israel is responsible for Wikileaks
By JPOST.COM STAFF
12/02/2010 05:27

Deputy leader of Turkish PM's party says it is suspicious that "Israel is very pleased" by the released State Department documents.


A senior official in Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan's government blamed Israel for the Wikileaks release, saying on Wednesday that Israel wanted to use the documents to put pressure on Turkey, Turkish daily Huriyyet reported.

"One has to look at which countries are pleased with" the leaked documents, Huseyin Celik, deputy leader of Erdogan's AKP party, explained. "Israel is very pleaed. Israel has been making statements for days, even before the release of these documents."

"Documents were released and they immediately said 'Israel will not suffer from this.' How did they know that?" Celik asked at a press conference.

Celik said that "the main cause of these leaks was to weaken the Turkish government."

On Tuesday, Turkish President Abdullah Gul said that the leak was the result of "systematic work," but avoided specifically mentioning Israel.

About 8,000 of the documents released on Sunday are from the American Embassy in Ankara. Some of the documents showed that Turkey helped Iran develop its nuclear program.
http://www.jpost.com/MiddleEast/Article.aspx?id=197623
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  Moderator donderdag 2 december 2010 @ 11:39:50 #232
8781 crew  Frutsel
pi_89422598
Breaking:
quote:
Swedish high court does not address appeal of Wiki Leader. of the detention of Assange, meaning arrest warrant stands.
  donderdag 2 december 2010 @ 11:49:24 #233
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89422908
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:05 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Vrijheid geldt alleen als je niet de belangen van bepaalde mensen schaadt.
Hoe kan jij je liefde voor vrijheid combineren met je collectivistische politieke overtuiging?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_89423485
Wikileaks: Nederland wilde af van kernwapens
quote:
AMSTERDAM - Nederland heeft vorig jaar een voorstel gedaan om de Amerikaanse kernwapens uit Nederland weg te halen. Dat blijkt uit een Amerikaans diplomatiek memo dat is uitgelekt via de klokkenluiderssite Wikileaks.

Nederland deed het voorstel binnen de NAVO, samen met Duitsland en Italië, blijkt uit het memo, geschreven door de Amerikaanse ambassade in Brussel voor minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton.

België teruggefloten
Duitsland en Italië wilden net als Nederland af van de Amerikaanse kernwapens op hun grondgebied. De Belgische premier Yves Leterme wilde aansluiten bij het initiatief, maar hij werd teruggefloten door zijn ministers van Buitenlandse Zaken en Defensie.

Uit documenten die Wikileaks eerder deze week heeft gepubliceerd, bleek al dat er Amerikaanse kernwapens in Nederland liggen. Dat geldt al jaren als een publiek geheim, maar het kabinet wil er niets over zeggen. Minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal (VVD) weigerde ook deze week in te gaan op de vraag of er wel of geen kernwapens in Nederland liggen.
De betreffende cable:
http://cablegate.wikileaks.org/cable/2009/11/09BRUSSELS1580.html

Nog steeds geen cables van de ambassade in Den Haag. Iemand nog voorspellingen over relletjes die daaruit komen? Ik zelf denk dat er wel iets in zal staan over de mening van de Amerikanen over Wilders ten tijde van Fitna, en misschien ook wel wat Balkenende en Verhagen daarover in privé tegen andere landen hebben gezegd.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Moderator donderdag 2 december 2010 @ 12:13:40 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89423779
mogelijk iets interessant ivm de irak oorlog

verder kanik niets bedenken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89424285
Bevestiging van de steun die Wilders krijgt van Amerikaans-joodse financiers.. :7
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_89424317
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:27 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Bevestiging van de steun die Wilders krijgt van Amerikaans-joodse financiers.. :7
Ik zie niet wat er verkeerd is aan steun krijgen van Amerikanen of Joden.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Moderator donderdag 2 december 2010 @ 12:31:44 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89424417
ik zie niet wat de Ambassade daarmee te maken heeft

maar misschien hebben ze nog leuke bijnamen voo NL politici _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89424642
quote:
7s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:28 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik zie niet wat er verkeerd is aan steun krijgen van Amerikanen of Joden.
Van Joden niks, mits Nederlandse Joden. Maar waarom moet een Nederlandse politicus geld krijgen van buitenlandse personen? Dan oefent het buitenland macht uit op de Nederlandse politiek en dat lijkt me geen goed plan. Het gebeurt al genoeg, maar is niet altijd te voorkomen natuurlijk.
-
  donderdag 2 december 2010 @ 13:05:48 #240
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_89425551
http://cablegate.wikileaks.org/cable/2010/01/10ASHGABAT111.html

¶4. (C) Another incident reportedly occurred two
months ago that was feared to be an assassination
attempt. It was committed by a cat that ran in front
of the President's car as he was traveling to his
residence in the village of Archibil.
(NOTE: Archabil,
20 kilometers from Ashgabat, is located in the
foothills of the Kopet Dag Mountains and is surrounded
by forest. END NOTE) A military lieutenant reported
that an officer from the Presidential Security
Regiment, responsible for safeguarding that particular
area, was fired the following day.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  donderdag 2 december 2010 @ 13:08:31 #241
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89425653
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:54 schreef w8jij17 het volgende:
Begin me nu toch echt zwaar te irriteren aan de plotselinge hypocriete switch van 'vrijheid van meningsuiting' naar 'deze man moet dood'. Zijn dat nu echt dezelfde Fokkers?
Dat zijn klonen van de overheid en de CIA.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 2 december 2010 @ 13:10:24 #242
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89425710
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:59 schreef SiestaGuru het volgende:

[..]

Waarom klink je dan alsof je het met me eens bent?

Misschien heb ik wel slecht gelezen? :?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89425874
quote:
10s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:05 schreef Sheepcidus het volgende:
http://cablegate.wikileaks.org/cable/2010/01/10ASHGABAT111.html

¶4. (C) Another incident reportedly occurred two
months ago that was feared to be an assassination
attempt. It was committed by a cat that ran in front
of the President's car as he was traveling to his
residence in the village of Archibil.
(NOTE: Archabil,
20 kilometers from Ashgabat, is located in the
foothills of the Kopet Dag Mountains and is surrounded
by forest. END NOTE) A military lieutenant reported
that an officer from the Presidential Security
Regiment, responsible for safeguarding that particular
area, was fired the following day.
Levensgevaarlijk natuurlijk :D
  donderdag 2 december 2010 @ 13:18:54 #244
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89426007
quote:
11s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:15 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Levensgevaarlijk natuurlijk :D
Was natuurlijk een zwarte kat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 2 december 2010 @ 13:29:08 #245
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89426384
Zo'n beest kun je anders best een bom laten afleveren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 2 december 2010 @ 13:32:59 #246
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89426556
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:29 schreef SeLang het volgende:
Zo'n beest kun je anders best een bom laten afleveren.


The earliest examples of cats being used in warfare dates back to the Ancient Egypt during a war against Persia. The Persians, fully aware of the reverance that Egyptians paid to their felines, rounded up as many cats as they could find and set them loose on the battlefield. When the Egyptians were faced with either harming the cats or surrendering, they chose the latter.

During World War I, cats were used in the trenches as an attempt to keep the rat population down and some cats were used as poison gas detectors.

The most creative way to use a cat as a weapon happened in World War II. The United States' OSS (Office of Strategic Services, the precursor of the CIA) needed a way to guide bombs to sink German ships. Somebody hit upon the inspiration that since cats have such a strong disdain of getting wet and always land on their feet that if you attached a cat to a bomb and drop it in the vicinity of a ship, the cat's instinct to avoid the water would force it to guide the bomb to the enemy's deck. It is unclear how the cat was supposed to actually guide a bomb attached to it as it fell from the sky but the plan never got past the testing stages since the cats had a bad habit of becoming unconscious mid-drop.

Not to be outdone by its predecessor, the CIA also attempted to use cats but this time as a bugging device during the Cold War. Although a disaster as a guided bomb, the CIA thought that a cat would make the perfect covert listening device in a project known as Operation Acoustic Kitty. They attempted to surgically alter the cat by placing a bugging device inside him and running an antenna through its tail. The project took five years and $15 million dollars before the first field test hit a slight snag when the bugged kitty was released near a Russian compound in Washington and was immediately hit by a car while crossing the street. The project was ended soon after.

http://www.oddee.com/item_91684.aspx
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_89426746
http://www.guardian.co.uk(...)les-berlusconi-putin

Zelfverrijking Berlusconi via contacten Poetin.
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_89435921
In Duitsland is overigens de persoon bekend geworden die blijkbaar gelekt heeft over de coalitiebesprekingen...
het zou gaan om Helmut Metzner, de bureauleider van Westerwelle en voorheen de campagneleider..
een erg nauwe Westerwelle-getrouwe..

Ook 'Hoofd Internationale Betrekkingen' bij de FDP (wat hij dus schijnbaar idd goed doet, de amerikanen waren zeer over hem te spreken)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 2 december 2010 @ 16:54:18 #249
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89436383
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:46 schreef RM-rf het volgende:
In Duitsland is overigens de persoon bekend geworden die blijkbaar gelekt heeft over de coalitiebesprekingen...
het zou gaan om Helmut Metzner, de bureauleider van Westerwelle en voorheen de campagneleider..
een erg nauwe Westerwelle-getrouwe..

Ook 'Hoofd Internationale Betrekkingen' bij de FDP (wat hij dus schijnbaar idd goed doet, de amerikanen waren zeer over hem te spreken)


wat een stripfiguur
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_89438941
quote:
10s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:05 schreef Sheepcidus het volgende:
http://cablegate.wikileaks.org/cable/2010/01/10ASHGABAT111.html

¶4. (C) Another incident reportedly occurred two
months ago that was feared to be an assassination
attempt. It was committed by a cat that ran in front
of the President's car as he was traveling to his
residence in the village of Archibil.
(NOTE: Archabil,
20 kilometers from Ashgabat, is located in the
foothills of the Kopet Dag Mountains and is surrounded
by forest. END NOTE) A military lieutenant reported
that an officer from the Presidential Security
Regiment, responsible for safeguarding that particular
area, was fired the following day.
uit diezelfde cable

quote:
According to yet another source, the driver
was a resident of Mary, driving a relative's car with
Ashgabat license plates. It is possible the
provincial driver was unfamiliar with local
regulations. The driver was alone in the car. He was
quickly stopped by presidential security and
bodyguards before he even got close to the president's
vehicle. The driver was reportedly "beaten black and
blue" before being transported to an MNB detention
facility. According to some, he was charged with
attempted assassination and sentenced to 25 years in
prison.
  donderdag 2 december 2010 @ 18:00:48 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89439111
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:56 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

uit diezelfde cable

[..]

Jep.
Triest niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_89439163
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep.
Triest niet?
Behoorlijk, fijn landje
pi_89439307
'Orthodoxe Amsterdamse joden smokkelen drugs'

Chassidische joden gebruiken Amsterdam mogelijk als thuisbasis voor internationale drugssmokkel. Dat staat in een van de geheime documenten van de Amerikaanse ambassade in het Israëlische Tel Aviv, die klokkenluiderssite WikiLeaks heeft gepubliceerd.

Ambassadeur James Cunningham citeert in zijn bericht aan het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken een anoniem gemaakte bron. Die beweert dat enkele groepen ultraorthodoxe chassidische joden vanuit Amsterdam samen zouden werken met de Israëlische georganiseerde misdaad.

Geld blijkt volgens Cunningham een belangrijk bindmiddel. Israëlische criminelen zetten volgens de bron religieuze twisten opzij en werken geregeld samen met Arabieren om de lucratieve handel over landgrenzen te verplaatsen.
Bron

Dit doet me denken aan een film... :P
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
  donderdag 2 december 2010 @ 18:07:33 #254
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89439374
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep.
Triest niet?
ik vind het juist supergrappig :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 2 december 2010 @ 18:09:20 #255
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89439436
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik vind het juist supergrappig :D
In elkaar gerost worden en in een shithole gevangenis landen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_89439533
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In elkaar gerost worden en in een shithole gevangenis landen?
idd :{

De enige aanleiding voor die "poging tot moord" is dat hij daar toevallig reed. Er staat niets over dat er wapens of bommen gevonden zijn.
  donderdag 2 december 2010 @ 18:12:33 #257
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89439559
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In elkaar gerost worden en in een shithole gevangenis landen?
ja, zonder reden :D. omdat ie daar toevallig was :D.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 2 december 2010 @ 18:12:37 #258
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_89439562
quote:
Die Assange werkt gewoon voor de CIA. Tot nu toe blijft het Westen (incl. Israel) buiten schot terwijl andere landen en leiders voor schut worden gezet. Die zogenaamde verkrachtingszaak moet de indruk wekken dat Amerika evil is maar ondertussen loopt hij nog steeds vrij rond.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_89439598
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ja, zonder reden :D. omdat ie daar toevallig was :D.
Vreemd gevoel voor humor heb je...
  donderdag 2 december 2010 @ 18:14:20 #260
323707 Trava
WikiLeaks insurance password:
pi_89439627
Assange zit nu lekker te genieten op de Bahama's
Het WikiLeaks insurance.rar password is: _____
pi_89439632
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:12 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Die Assange werkt gewoon voor de CIA. Tot nu toe blijft het Westen (incl. Israel) buiten schot terwijl andere landen en leiders voor schut worden gezet. Die zogenaamde verkrachtingszaak moet de indruk wekken dat Amerika evil is maar ondertussen loopt hij nog steeds vrij rond.
Amerika heeft wel vaker problemen om "high profile" verdachten te laten lopen. Zelfs als enigszins bekend is waar ze zijn. En dan bedoel ik nog niet eens Bin Laden :P
  donderdag 2 december 2010 @ 18:17:06 #262
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89439731
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Vreemd gevoel voor humor heb je...
je kunt er beter om blijven lachen, om zoveel kansloosheid in een land :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 2 december 2010 @ 18:18:14 #263
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89439772
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:14 schreef Trava het volgende:
Assange zit nu lekker te genieten op de Bahama's
Nee, te rillen in de UK
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 2 december 2010 @ 18:19:31 #264
323707 Trava
WikiLeaks insurance password:
pi_89439817
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, te rillen in de UK
Schaduwen.

1-5B-9-35H
Het WikiLeaks insurance.rar password is: _____
pi_89439847
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je kunt er beter om blijven lachen, om zoveel kansloosheid in een land :).
Ondanks dat ik er geen seconce minder om zal slapen kan ik er toch niet om lachen ;)

Maar goed, ontopic weer
  donderdag 2 december 2010 @ 18:21:17 #266
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_89439888
Oh, en verder zal het mij een rotzorg zijn wat de overheid (of de USA) doet om mijn vrijheid en levensstandaard te garanderen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  donderdag 2 december 2010 @ 18:23:38 #267
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89439959
Westerwelle spreekt trouwens uitstekend engels
http://cablegate.wikileaks.org/cable/2010/02/10BERLIN164.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 2 december 2010 @ 19:09:56 #268
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_89441862
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:05 schreef druide het volgende:
'Orthodoxe Amsterdamse joden smokkelen drugs'

Chassidische joden gebruiken Amsterdam mogelijk als thuisbasis voor internationale drugssmokkel. Dat staat in een van de geheime documenten van de Amerikaanse ambassade in het Israëlische Tel Aviv, die klokkenluiderssite WikiLeaks heeft gepubliceerd.

Ambassadeur James Cunningham citeert in zijn bericht aan het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken een anoniem gemaakte bron. Die beweert dat enkele groepen ultraorthodoxe chassidische joden vanuit Amsterdam samen zouden werken met de Israëlische georganiseerde misdaad.

Geld blijkt volgens Cunningham een belangrijk bindmiddel. Israëlische criminelen zetten volgens de bron religieuze twisten opzij en werken geregeld samen met Arabieren om de lucratieve handel over landgrenzen te verplaatsen.
Bron

Dit doet me denken aan een film... :P
The jewish mob returns.



Overigens, is het niet hoog tijd dat de schrijver van dit artikeltje voor antisemiet wordt uitgemaakt, vooral vanwege die laatste alinea?
  donderdag 2 december 2010 @ 20:04:29 #269
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89444703
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:21 schreef Opa2012 het volgende:
Oh, en verder zal het mij een rotzorg zijn wat de overheid (of de USA) doet om mijn vrijheid en levensstandaard te verneuken.
Zo is het goed.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 2 december 2010 @ 20:05:27 #270
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89444762
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

wat een stripfiguur
Bestaat dat echt? :o
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 2 december 2010 @ 20:07:53 #271
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89444899
http://www.nu.nl/wikileaks/2392628/zweedse-politie-past-aanklacht-assange.html

quote:
STOCKHOLM - Justitie in Zweden gaat het arrestatiebevel tegen Julian Assange, de oprichter van klokkenluiderssite WikiLeaks, aanpassen in verband met een procedurefout.
© ANP

Dat heeft Tommy Kangasvieri van de Zweedse nationale recherche donderdag gezegd.

De autoriteiten in Groot-Brittannië weigeren de 39-jarige Australiër te arresteren omdat het arrestatiebevel tegen hem niet voldoet aan alle eisen.

Kangasvieri erkende dat er fouten zijn gemaakt en dat aanklager Marianne Ny een nieuw arrestatiebevel moet opstellen.

Verkrachting

Britse media hebben gemeld dat Assange zich in het zuidoosten van Engeland bevindt. De politie zou weten waar hij zich ophoudt.

Zweden verdenkt Assange onder meer van verkrachting; hijzelf houdt het op seks met wederzijdse instemming
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 2 december 2010 @ 20:32:43 #272
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89446349
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:12 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Die Assange werkt gewoon voor de CIA. Tot nu toe blijft het Westen (incl. Israel) buiten schot terwijl andere landen en leiders voor schut worden gezet. Die zogenaamde verkrachtingszaak moet de indruk wekken dat Amerika evil is maar ondertussen loopt hij nog steeds vrij rond.
Vreemd. Gisteren (?) vertelde je mij nog dat ik maar moest vertrekken toen ik hetzelfde insinueerde over desbetreffende verkrachtingszaak :)
AFC AJAX
  donderdag 2 december 2010 @ 20:37:51 #273
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89446631
quote:
Wat een Turken-obsessie hebben die jpost gasten zeg. En ik maar denken dat het om een Japanse site ging :')

Via ons aller zG en IHVK tot mijn attentie gekomen:


I'm confused ;(
AFC AJAX
  donderdag 2 december 2010 @ 20:50:03 #274
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89447371
quote:
11s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:37 schreef msnk het volgende:

[..]

Wat een Turken-obsessie hebben die jpost gasten zeg. En ik maar denken dat het om een Japanse site ging :')

Via ons aller zG en IHVK tot mijn attentie gekomen:
[ afbeelding ]

I'm confused ;(
Wat is dat in die rode ovaal?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 2 december 2010 @ 20:51:20 #275
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89447470
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is dat in die rode ovaal?
Een foto van Atatürk.
AFC AJAX
  donderdag 2 december 2010 @ 21:18:55 #276
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89449115
quote:
7s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Bestaat dat echt? :o

Jep
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 2 december 2010 @ 21:21:02 #277
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89449260
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Jep
Dat ze daar in trappen :'( Kan overduidelijk alleen een Alien of infiltrant zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89451156
quote:
Op donderdag 2 december 2010 21:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat ze daar in trappen :'( Kan overduidelijk alleen een Alien of infiltrant zijn.
ik kan me de veemde blikken bij de amerikanen voorstellen als ze bedenken dat dat soort clownsfiguur dus doodleuk aan de duitse coalitieonderhandelingstafel erbij zat :)

en die gast dan recht tegenover een extreem zuurkijkende Wolfgang Schäuble neerzetten lijkt me een humorvolle gedachte :) , heerlijk
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_89462659
quote:
11s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:37 schreef msnk het volgende:

[..]

Wat een Turken-obsessie hebben die jpost gasten zeg. En ik maar denken dat het om een Japanse site ging :')

Via ons aller zG en IHVK tot mijn attentie gekomen:
[ afbeelding ]

I'm confused ;(
Over Turken en obsessie gesproken, Turken denken weer dat de wereld om hun draait:

quote:
Celik said that "the main cause of these leaks was to weaken the Turkish government."
Turken op Fok #581 - Wachten op hun DNA uitslag

:')
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:19:51 #280
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89464428
quote:
Site WikiLeaks is onbereikbaar

De site van WikiLeaks is onbereikbaar. De makers van de klokkenluiderssite melden via Twitter dat de domeinnaam wikileaks.org is afgesloten door de Amerikaanse provider everydns.net.

Aanleiding zou zijn dat er vanuit de hele wereld aanvallen worden uitgevoerd op de website, aldus de tweet. WikiLeaks begon deze week met de omstreden publicatie van duizenden vertrouwelijke berichten van Amerikaanse diplomaten.

Ondergedoken

Julian Assange, de oprichter van de onthullingswebsite, is ondergedoken. Hij wordt gezocht door Interpol en hij is met de dood bedreigd. Vrienden van de Australiër zeiden eerder al dat hij hard aan het werk was om de site van WikiLeaks te beschermen tegen hackers.

Aanklacht

Assange wordt internationaal gezocht vanwege een aanklacht in Zweden. Hij wordt beschuldigd van aanranding en verkrachting. Twee Zweedse vrouwen zeggen dat Assange hen heeft gedwongen tot onveilige seks. Assange zegt dat er sprake was van seks met wederzijdse instemming. De aanklacht is volgens Assange een poging om zijn werk voor WikiLeaks te verhinderen.
Bron
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:36:29 #281
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89464796
Er word eindelijk wat aan gedaan.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:40:11 #282
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89464910
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:36 schreef Voorschrift het volgende:
Er word eindelijk wat aan gedaan.
Totdat ze iets te ver gaan.

quote:
Wikileaks dreigt met databom

Wikileaks heeft een sterke troefkaart gespeeld in de klopjacht tegen Julian Assange. Wanneer de hoofdredacteur van de klokkenluiderswebsite opgepakt wordt, dan gaat Wikileaks ruim 250.000 documenten van de Amerikaanse diplomatieke dienst in één keer vrijgeven.

Dagblad De Telegraaf schrijft vanochtend dat deze informatie letterlijk levensgevaarlijk is. Volgens inlichtingenexperts bevatten de documenten namen van spionnen, informanten, terroristen en dissidenten. Daarnaast komt er dan een zee aan zeer explosieve diplomatieke dossiers vrij.

Momenteel gaat het lekken van de informatie zeer traag. Deze week zijn pas zeshonderd documenten vrijgegeven. Voor het redigeren en anonimiseren van deze cables kreeg Wikileaks de hulp van onder meer een aantal Britse krantenredacties.
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:42:08 #283
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89464964
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:40 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Totdat ze iets te ver gaan.

[..]

En het is een goede zaak dat een burger uit een ander land de staatsveiligheid van jouw staat zo op straat gooit en letterlijk je ambtenaren de dood in kan sturen door middel van een website?

Ik vind een gijzeling als dit je reinste kwaad, en sorry, maar als die "bom" dan maar moet vrijgegeven worden om voor eens en altijd van Wikileaks en die verkrachter aan het roer af te zijn; dan moet dat maar. Dit soort randfiguren moet je onschadelijk maken.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:43:48 #284
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89464998
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:42 schreef Voorschrift het volgende:
En het is een goede zaak dat een burger uit een ander land de staatsveiligheid van jouw staat zo op straat gooit en letterlijk je ambtenaren de dood in kan sturen door middel van een website?
Ja. Wanneer de staat tegen haar eigen burgers liegt, dan zijn alle middelen geoorloofd.
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:45:06 #285
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89465020
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:43 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ja. Wanneer de staat tegen haar eigen burgers liegt, dan zijn alle middelen geoorloofd.
Nou, Iran platgooien dan maar.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:46:04 #286
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89465039
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:45 schreef Voorschrift het volgende:
Nou, Iran platgooien dan maar.
Alle middelen geoorloofd om de waarheid aan de licht te brengen.
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:46:34 #287
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89465048
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:46 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Alle middelen geoorloofd om de waarheid aan de licht te brengen.
Want wat WikiLeaks doet is geen aanval op de regering? Er gaan letterlijk mensen sterven na aanleiding van deze informatie, dat noem ik niet "onschuldige waarheid" eventjes "aan het licht brengen". Dat stadium is het al lang voorbij.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89465066
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:42 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

En het is een goede zaak dat een burger uit een ander land de staatsveiligheid van jouw staat zo op straat gooit en letterlijk je ambtenaren de dood in kan sturen door middel van een website?

Ik vind een gijzeling als dit je reinste kwaad, en sorry, maar als die "bom" dan maar moet vrijgegeven worden om voor eens en altijd van Wikileaks en die verkrachter aan het roer af te zijn; dan moet dat maar. Dit soort randfiguren moet je onschadelijk maken.
Welke ambtenaren hebben hun leven dan verloren dankzij wikileaks?
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:50:02 #289
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89465141
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:46 schreef Voorschrift het volgende:
Want wat WikiLeaks doet is geen aanval op de regering?
Welke regering en wat voor soort aanval? Wanneer je het vrijgeven van informatie vergelijkt met bombardementen heb je er niet veel van begrepen.

quote:
Er gaan letterlijk mensen sterven na aanleiding van deze informatie, dat noem ik niet "onschuldige waarheid" eventjes "aan het licht brengen". Dat stadium is het al lang voorbij.
Ten eerste; het is te voorbarig om te stellen dat er mensen door deze informatie gaan sterven. Bovendien, als Wikileaks iets heeft aangetoond dan is het wel dat regeringen het ook niet nauw nemen met veiligheid van burgers.

Dat Amerika nu al een aanslag heeft te verduren op haar troepen en dat als een legitieme reden gebruiken om feiten van het volk weg te houden, is net zo achterlijk als stellen dat persvrijheid ingeperkt moet worden wanneer bijvoorbeeld 'beledigde' cartoons voor onrust kunnen zorgen ergens in een woestijn. Angst voor geweld mag nooit een legitieme reden zijn om het volk dan maar voor te liegen, los gezien van het feit dat soort cliché excuses voor verkeerde doeleinden kunnen worden gebruikt, zoals het inperken van privacy.
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:53:10 #290
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89465213
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:47 schreef Confetti het volgende:

[..]

Welke ambtenaren hebben hun leven dan verloren dankzij wikileaks?
Die dreigen ze te verliezen n.a.v. dit nieuwe Wikileaks dreigement, denk aan spionnen en dissidenten dus.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:53:53 #291
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89465237
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:50 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Welke regering en wat voor soort aanval? Wanneer je het vrijgeven van informatie vergelijkt met bombardementen heb je er niet veel van begrepen.

[..]

Ten eerste; het is te voorbarig om te stellen dat er mensen door deze informatie gaan sterven. Bovendien, als Wikileaks iets heeft aangetoond dan is het wel dat regeringen het ook niet nauw nemen met veiligheid van burgers.

Dat Amerika nu al een aanslag heeft te verduren op haar troepen en dat als een legitieme reden gebruiken om feiten van het volk weg te houden, is net zo achterlijk als stellen dat persvrijheid ingeperkt moet worden wanneer bijvoorbeeld 'beledigde' cartoons voor onrust kunnen zorgen ergens in een woestijn. Angst voor geweld mag nooit een legitieme reden zijn om het volk dan maar voor te liegen, los gezien van het feit dat soort cliché excuses voor verkeerde doeleinden kunnen worden gebruikt, zoals het inperken van privacy.
Ik vind het beiden even ernstig, een fysieke aanval op een land kan net zo krachtig zijn als een aanval in deze vorm van Wikileaks.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:57:00 #292
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89465316
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:46 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Want wat WikiLeaks doet is geen aanval op de regering? Er gaan letterlijk mensen sterven na aanleiding van deze informatie, dat noem ik niet "onschuldige waarheid" eventjes "aan het licht brengen". Dat stadium is het al lang voorbij.
Nou en. Er zjin meer mensen gestorven doordat dingen geheim blijven, zodat overheden geen enkele verantwoordelijkheid voor acties hoeven af te leggen. Dat is blijkbaar minder erg?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:59:07 #293
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89465373
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:57 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Nou en. Er zjin meer mensen gestorven doordat dingen geheim blijven, zodat overheden geen enkele verantwoordelijkheid voor acties hoeven af te leggen. Dat is blijkbaar minder erg?
Nee, maar moeten er daarom meer doden vallen, voor een stuk informatie? Ik ben helemaal voor retaliatie als het aankomt op bijvoorbeeld situaties als 9/11 of weet ik wat allemaal. Maar voor een paar documenten voor burgers om door te lezen, om daar(!) nou mensenlevens voor op het spel te zetten gaat me veel te ver.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 3 december 2010 @ 10:00:27 #294
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89465405
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:59 schreef Voorschrift het volgende:
Nee, maar moeten er daarom meer doden vallen, voor een stuk informatie? I
Een stuk informatie? Volgens mij heb jij het concept van een democratie niet helemaal begrepen. Los gezien van het feit dat het gaat om vrijheid van informatie.
  vrijdag 3 december 2010 @ 10:02:17 #295
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89465460
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:00 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Een stuk informatie? Volgens mij heb jij het concept van een democratie niet helemaal begrepen. Los gezien van het feit dat het gaat om vrijheid van informatie.
Je staat ook nog zeker te juichen bij de gedachte aan de Franse Revolutie waar duizenden onschuldige mensen onthoofd zijn voor iets wat Koning Louix op z'n geweten had?

Overigens, ik vind het frappant dat iemand als jij "vrijheid" gebruikt als argument voor zoiets, stond je ook zo te juichen in 2003 toen George W. Bush Irak binnenviel voor "vrijheid en democratie"?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Moderator vrijdag 3 december 2010 @ 10:02:28 #296
8781 crew  Frutsel
pi_89465472
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:53 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Die dreigen ze te verliezen n.a.v. dit nieuwe Wikileaks dreigement, denk aan spionnen en dissidenten dus.
Mjah, als er echt schokkende en gevaarlijke informatie in zou staan, wat echt levensgevaar op kan leveren voor spionnen, ambassadepersoneel of dissidenten dan is dit gewoon chantage. Stel dat ze hem niet gaan arresteren... dan gebruiken ze het wel ergens anders voor.
Dat toont deze reactie wel aan. Laat het ze maar bekend maken, gewoon oppakken die vent :)
  vrijdag 3 december 2010 @ 10:03:11 #297
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89465496
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Mjah, als er echt schokkende en gevaarlijke informatie in zou staan, wat echt levensgevaar op kan leveren voor spionnen, ambassadepersoneel of dissidenten dan is dit gewoon chantage. Stel dat ze hem niet gaan arresteren... dan gebruiken ze het wel ergens anders voor.
Dat toont deze reactie wel aan. Laat het ze maar bekend maken, gewoon oppakken die vent :)
Daarom, chantage door dit soort randfiguren behoort nooit geaccepteerd te worden.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 3 december 2010 @ 10:05:47 #298
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89465573
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:02 schreef Voorschrift het volgende:
Overigens, ik vind het frappant dat iemand als jij "vrijheid" gebruikt als argument voor zoiets, stond je ook zo te juichen in 2003 toen George W. Bush Irak binnenviel voor "vrijheid en democratie"?
Ja, mocht dat de werkelijke reden zijn geweest.
  vrijdag 3 december 2010 @ 10:06:33 #299
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89465600
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:05 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ja, mocht dat de werkelijke reden zijn geweest.
Waarom dan klagen over een inval in Iran?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 3 december 2010 @ 10:07:28 #300
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89465626
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:06 schreef Voorschrift het volgende:
Waarom dan klagen over een inval in Iran?
Huh? Heb ik daar over geklaagd? Van mij mag Iran binnengevallen worden, maar het staat los van de morele discussie over vrijheid van informatie.
  Moderator vrijdag 3 december 2010 @ 10:07:33 #301
8781 crew  Frutsel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')