Ik ben sinds kort bestuurslid van een wijkvereniging. Ik ben betrekkelijk nieuw in de wijk en dus ook vrij nieuw in die vereniging. Omdat iik iets actiefs wilde doen in mn vrije tijd heb ik gereageerd op een oproep om me kandidaat penningmeester te stellen. In de verkiezing moest ik het alleen afleggen tegen een bekend lid. Maar omdat ik een behoorlijk jong lid ben (27) had het bestuur toch interesse in me. Ik ben aangesteld als extra bestuurslid met als doel om jongeren te binden aan de vereniging.
De vereniging is namelijk niet erg jong. De meeste leden zijn 40ers en 50ers. Er zijn eigenlijk maar een handjevol twintigers. Veelal lui die in de wijk opgegroeid zijn en nog bij hun ouders wonen. Geen mensen die van buiten komen zoals ik. Kinderen van beneden de 10 zijn er wel genoeg omdat er speciaal activiteiten voor zijn. Maar alles daarboven wat jong is ontbreekt. Dat is ook niet zo raar aangezien veel activiteiten dingen zijn waar jongeren niet warm voor lopen zoals rikken, fietstochten, discussieavonden over de buurt (gezien we ook een lobby zijn naar de plaatselijke politiek), rommelmarkten en Karaoke. Dat moet veranderen.
Wie we graag meer zouden willen zien
-Tieners uit de wijk
-Studenten die in de wijk wonen maar zich geen van allen mengen met de bewoners
-Jonge mensen in de wijk die van buiten komen
Daarom moet ik plannen maken voor activiteiten en een bijbehorende strategie die hen aantrekken
Ik heb al een aantal ideeen om misschien te doen
-Een discoavondje voor tieners die te jong zijn om naar de stad te gaan
-Borrelavonden (aantrekkelijk gezien de drankprijs laag kan zijn)
-Actieve weekenden (zoals zeilen of survivallen)
En de vraag natuurlijk. Hoe kan ik het het beste promoten naar de mensen die we nu niet bereikt krijgen.
Iemand die meer tips heeft? Hoe zouden jullie als onderdeel van beschreven doelgroep aangetrokken kunnen worden?
[ Bericht 0% gewijzigd door Arolsen op 28-11-2010 15:05:58 ]