abonnement Unibet Coolblue
pi_89203624
Allen,

Het ruist op het internet al enige dagen dat Wikileaks opnieuw een heleboel geheime documenten gaat uitbrengen via hun website wikileaks.org

De Amerikanen zijn al enige dagen bezig om alle landen waar Amerika een ambassade heeft, in te lichten over wat mogelijk komen gaat.

Nu is iedereen aan het gissen over wat er nu zoal in de papieren zal staan. Na enig onderzoek blijkt nu dat de documenten gaan over de communicatie tussen Amerika en al hun 52 ambassades. Deze communictatie verloopt via telegrammen, oftwel cables genoemd.

Dit zijn geheime correspondenties waar niet alleen informatie wordt gegeven maar ook opdrachten aan de desbetreffende ambassades. Denk aan het zoeken van mensen die bv een positieve draai kunnen geven aan het steunen van militaire akties, of denk aan het spioneren of informeren van de status van het land ( denk aan nieuwe regeringen, denkbeelden over Amerika )

Deze informatie komt dus blijkbaar op straat te liggen en dat zou dus best wel is de vertrouwensband kunnen schaden tussen landen.

Engeland heeft al een D-notice afgegeven aan de regerende pers in hun land. Qoute " UK Government has issued a "D-notice" warning to all UK news editors, asking to be briefed on upcoming WikiLeaks stories."

Zie ook :

http://www.cnn.com/2010/US/11/26/wikileaks/index.html?hpt=T2
http://twitter.com/wikileaks
http://www.indexoncensors(...)leaks-d-notice-leak/
http://wlcentral.org/

Het zou zo maar is kunnen zijn dat 1 of meerdere landen Amerikaanse ambassades zouden kunnen sluiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door maxwellj op 26-11-2010 22:31:53 ]
  vrijdag 26 november 2010 @ 22:26:39 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_89204675
Spannend hoor; klinkt als een James Bond verhaal met als hoofdrolspeler die Assange.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_89205939
quote:
Op vrijdag 26 november 2010 22:26 schreef Perrin het volgende:
Spannend hoor; klinkt als een James Bond verhaal met als hoofdrolspeler die Assange.
Die Assange heeft wel potentiëel om tot een soort nieuwe Deep Throat uit te groeien.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar wat het dit keer gaat worden. De zoveelste beerput-documenten over Afghanistan (daar ben ik onderhand wel klaar mee) of weer iets echt nieuws.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 27 november 2010 @ 12:16:11 #4
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_89220296
Documenten WikiLeaks: VS steunen PKK'
zaterdag 27 november 2010Auteur: (nrc)
Geheime documenten die de klokkenluiderwebsite WikiLeaks van plan is te publiceren, omvatten informatie dat de Verenigde Staten de separatistische Turks-Koerdische Arbeiderspartij (PKK) hebben gesteund. De PKK vecht tegen de Turkse regering, een Navo-bondgenoot van de VS. Dat heeft de in Londen gepubliceerde Saudische krant Al-Hayat gisteren gemeld.

bron: www.standaard.be

Fin, ik verwacht dus eerder zo'n informatie.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_89220503
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 12:16 schreef Masanga het volgende:
Documenten WikiLeaks: VS steunen PKK'
zaterdag 27 november 2010Auteur: (nrc)
Geheime documenten die de klokkenluiderwebsite WikiLeaks van plan is te publiceren, omvatten informatie dat de Verenigde Staten de separatistische Turks-Koerdische Arbeiderspartij (PKK) hebben gesteund. De PKK vecht tegen de Turkse regering, een Navo-bondgenoot van de VS. Dat heeft de in Londen gepubliceerde Saudische krant Al-Hayat gisteren gemeld.

bron: www.standaard.be

Fin, ik verwacht dus eerder zo'n informatie.
Dus het is niet zo dat er levens in gevaar zijn zoals een Amerikaanse admiraal beweerd maar loopbanen van huichelaars die over lijken gaan.
pi_89233676
Update :

17:31 Clinton personally called China

quote:
According to reports by Hong-Kong-based television RTHK, Secretary of State Hillary Clinton personally called her Chinese counterpart. This is significant, since none of the other communications that have been reported involved the highest diplomatic figure in America. It might point at severe revelations about US-China relationships.
16:52 Spiegel gives out the details

German weekly Der Spiegel, a previous Wikileaks partner, announces on its website the details of the upcoming leak (UPDATE 17:50 page is now down).

quote:
251,287 diplomatic cables will be released.
8,000 directives from the State department.
Wikileaks partners are The New York Time, the Guardian, Le Monde, El Pais and Spiegel.
15,652 documents are classified secret
http://owni.fr/2010/11/27(...)campaign=Feed:+Owni+(Owni)

Der Spiegel is expected to go live with the full edition at 22:30 Sunday, local time.

Below is a snippet of the geographic distribution of the logs as seen on spiegel.de at 17:00



Amerika voelt hem al aankomen...
pi_89235133
Amerika die PKK steunt , tja, ik weet niet wat ik ervan moet denken.
pi_89235342
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:25 schreef IHVK het volgende:
Amerika die PKK steunt , tja, ik weet niet wat ik ervan moet denken.
Amerika heeft wel meer partijen gesteunt zoals bv :

- Taliban
- Verzetstrijders in oezgbekistan
- Verzetstrijders in Tsjetsjenië

Zie niet in waarom Amerika de pkk niet zou kunnen hebben gesteund.
pi_89235747
Een terroristische groepering in het land van een NAVO bondgenoot.

Vergelijkbaar zou zijn dat Turkije Al-Qeida zou steunen.

Wat ik nog opvallender is , dat de Turkse media hier totaal niet over berichten. Volgens mij komt dit nieuws niemand goed uit.
Aha wacht die Saudische bron beweert ook dat Turkije Al-Qeida zou steunen.

Aparte verhalen allemaal.
In Turkije zelf gaat dit ook wel problemen opleveren. Al-Qeida steun zal stuiten op brede maatschappelijke weerstand.
pi_89235824
De Israëlische krant Haaretz schreef vrijdag dat de op stapel staande onthullingen ook onaangenaam zouden kunnen zijn voor de joodse staat. De regering in Jeruzalem heeft van Washington te horen gekregen dat materiaal uit de voorbije vijf jaar wel eens publiek kan raken.
pi_89235927
Het zal mij benieuwen wat ze over Wilders schrijven.
  zaterdag 27 november 2010 @ 20:52:26 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89235988
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:50 schreef WammesWaggel het volgende:
Het zal mij benieuwen wat ze over Wilders schrijven.
Dat ie op de loonlijst van de Mossad staat.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89237939
De VS noemt de PKK leden zelfs vrijheidsstrijders en bewondert ze ook. Dat is terecht. Je kan natuurlijk ook niet écht geloven dat de PKK een terreurorganisatie is.
  zaterdag 27 november 2010 @ 21:47:30 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89237990
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:46 schreef KurdKasim het volgende:
De VS noemt de PKK leden zelfs vrijheidsstrijders en bewondert ze ook. Dat is terecht. Je kan natuurlijk ook niet écht geloven dat de PKK een terreurorganisatie is.
Ik geloof het wel als je me genoeg geld geeft. O-)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89238223
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 21:46 schreef KurdKasim het volgende:
De VS noemt de PKK leden zelfs vrijheidsstrijders en bewondert ze ook. Dat is terecht. Je kan natuurlijk ook niet écht geloven dat de PKK een terreurorganisatie is.
Officieel noemt de VS PKK een terreurorganisatie.

Wat ook een terechte kwalificatie is voor die gewelddadige marxistische terreurbeweging wat mij betreft.
pi_89238503
Als je niks fout hebt gedaan heb je toch niks te verbergen (wordt ons zo vaak gezegd)? Als de Amerikanen zo ontzettend bang zijn dat dit naar buiten komt hebben ze dan blijkbaar toch een hoop met andere landen lopen fucken.
  zaterdag 27 november 2010 @ 22:02:39 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89238586
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:53 schreef IHVK het volgende:

[..]

Officieel noemt de VS PKK een terreurorganisatie.

Aangezien de VS zelf een terreurorganisatie is lijkt het me waarschijnlijk dat ze de PKK steunen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 27 november 2010 @ 22:10:34 #18
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89238926
Ik ben wel benieuwd :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_89239110
Dat gaat morgen een mooie dag worden!
pi_89240093
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat ie op de loonlijst van de Mossad staat.
Of eigenlijk islamiet is.
pi_89240220
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 november 2010 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Aangezien de VS zelf een terreurorganisatie is lijkt het me waarschijnlijk dat ze de PKK steunen.
Plausibel.
pi_89240236
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:46 schreef KurdKasim het volgende:
De VS noemt de PKK leden zelfs vrijheidsstrijders en bewondert ze ook. Dat is terecht. Je kan natuurlijk ook niet écht geloven dat de PKK een terreurorganisatie is.
Och de Turken noemen Hamas cs ook vrijheidsstrijders dus dan mag je de PKK ook best op een vergelijkbare wijze classificeren.
pi_89240274
Hehe, mensen die de PKK als terroristisch bestempelen zijn of 1) Turk of 2) hebben geen idee waar ze het over hebben.
pi_89240833
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 22:47 schreef KurdKasim het volgende:
Hehe, mensen die de PKK als terroristisch bestempelen zijn of 1) Turk of 2) hebben geen idee waar ze het over hebben.
Dat kun je ook omdraaien, het is bijvoorbeeld evident waarom jij de PKK een vrijheidsbeweging noemt.
pi_89240908
quote:
De Koerdische Arbeiderspartij (Koerdisch: Partiya Karkerên Kurdistan, afgekort PKK; letterlijke vertaling: "Arbeiderspartij van Koerdistan") is een separatistische gewapende groepering, die oorspronkelijk een onafhankelijke, marxistische Koerdische staat wilde stichten in het zuidoosten van Turkije, maar die tegenwoordig streeft naar politieke rechten van Koerden in dat land [3], alhoewel Karayilan in een documentaire van Canvas beweerde dat een onafhankelijk staat nog steeds hun primaire doel is. [4]

De organisatie is als een terroristische groepering aangeduid in onder andere de Europese Unie, de Verenigde Staten en Turkije. In Nederland komt de PKK ook voor op de door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) samengestelde lijst van terroristische organisaties. [11]

De PKK is ook betrokken bij drugshandel. De leden van de PKK zijn aangewezen drugshandelaren door onder andere het US Department of the Treasury.[12]
Waarom zou je ooit willen dat zo een club de belangen van de Turkse Koerden verdedigt. Dat kan anders en gebeurt ook veel anders. Aan de PKK hebben de Koerden niks en de Turken ook niet.
pi_89241361
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 november 2010 23:04 schreef IHVK het volgende:

[..]

Waarom zou je ooit willen dat zo een club de belangen van de Turkse Koerden verdedigt. Dat kan anders en gebeurt ook veel anders. Aan de PKK hebben de Koerden niks en de Turken ook niet.

Een goede reden waarom de PKK een goede vertegenwoordiger v/d Turkse Koerden is: omdat de Koerden helemaal geen vertegenwoordiging hadden in Turkije en berg-Turken werden genoemd... pas nadat de PKK Turken ging afslachten begonnen de Turken in te zien dat dit volkje zich niet zo makkelijk zou neerleggen bij de Turkse onderdrukking?

Saladin was ook een Koerd. You messed with the wrong people.
pi_89242097
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 november 2010 23:16 schreef Rambolin het volgende:

[..]

Een goede reden waarom de PKK een goede vertegenwoordiger v/d Turkse Koerden is: omdat de Koerden helemaal geen vertegenwoordiging hadden in Turkije en berg-Turken werden genoemd... pas nadat de PKK Turken ging afslachten begonnen de Turken in te zien dat dit volkje zich niet zo makkelijk zou neerleggen bij de Turkse onderdrukking?
Nee hoor de Koerden hebben juist meer rechten gekregen nadat het PKK geweld was opgehouden.
Dat in Turkije decennialang een idiote nationalistische ideologie heerste klopt, dat PKK het Koerden probleem heeft opgelost is een fabel. Ze hebben alleen maar 30.000 doden veroorzaakt. Mogen ze trots op zijn.

quote:
Saladin was ook een Koerd. You messed with the wrong people.
Ik weet altijd nooit wat ik met dit soort zinnen moet. Koerden en Turken zijn erg vermengd in Turkije. Het is niet vergelijkbaar met Palestijnen en Israëliers of het gebeuren in Joegoslavië.
Als ik terug ga naar mijn roots en met mijn opa erover praat komen er ook Koerdische mensen in over. Mijn opa's opa bijvoorbeeld maar goed dat boeit niet zoveel.
Punt is Turkije heeft inderdaad decennialang Koerden onderdrukt, dat moet ophouden en de schuldigen moeten worden gestraft, nu zijn er positieve ontwikkelingen en de PKK is een terreurgroep
pi_89242138
Maar goed dit is maar een deel van de MILJOENEN die schijnbaar gaan uitlekken. Ben benieuwd.
pi_89242197
Misschien komt er ook wel wat meer naar buiten over de miljarden welke de turkse premier Erdogan en zijn kornuiten van Turken over de hele wereld hebben gestolen.
  zaterdag 27 november 2010 @ 23:39:52 #30
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89242260
Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken voor de relaties met China, dat kunnen ze nou niet echt gebruiken met het gedonder in Korea.
  zondag 28 november 2010 @ 00:02:26 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_89243088
Ben toch heel benieuwd hoe wikileaks hier zijn handen op heeft gekregen. Miljoenen documenten van ambassades.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_89243419
Ik vraag me af hoe de AKP de VS gaat verdedigen als de documenten boven komen drijven...
  Redactie Frontpage zondag 28 november 2010 @ 00:30:17 #33
145738 superworm
is erbij
pi_89244309
:X Hier kan wel eens écht heel gevoelige informatie tussen zitten. Ben ontzettend benieuwd.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_89244514
Ben benieuwd, :).
pi_89247911
Ik ga nu een wilde gok doen....

Zou het niet zo kunnen zijn dat ze morgen de sleutel gaan weg geven van de insurrance file die op torrent te downloaden is ?

Je kan namelijk dit bestand van 1.39 GiB downloaden via torrent

https://thepiratebay.org/torrent/5723136/WikiLeaks_insurance

Dit bestand is namelijk 256 bit AES encrypted.

Via wikileaks maakten ze deze opmerking :

quote:
Now is a good time to download some "history insurance" https://thepiratebay.org/torrent/5723136/WikiLeaks_insurance 5:04 PM Nov 25th via web
Waarom nu ineens een opmerking maken over het downloaden van dit bestand terwijl dit al enige tijd bekend is ??

quote:
WikiLeaks_insurance Uploaded: 2010-07-28 23:00:12
Ondertussen bijt de USA in het stof.

Denk aan alle situaties die kunnen ontstaan. bv Massale ontbiedingen van Amerikaanse diplomaten in de desbetreffende landen. of uitzetten van diplomaten.

We zullen het gauw zien...
pi_89250722
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 23:35 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nee hoor de Koerden hebben juist meer rechten gekregen nadat het PKK geweld was opgehouden.
Dat in Turkije decennialang een idiote nationalistische ideologie heerste klopt, dat PKK het Koerden probleem heeft opgelost is een fabel. Ze hebben alleen maar 30.000 doden veroorzaakt. Mogen ze trots op zijn.

[..]

Ik weet altijd nooit wat ik met dit soort zinnen moet. Koerden en Turken zijn erg vermengd in Turkije. Het is niet vergelijkbaar met Palestijnen en Israëliers of het gebeuren in Joegoslavië.
Als ik terug ga naar mijn roots en met mijn opa erover praat komen er ook Koerdische mensen in over. Mijn opa's opa bijvoorbeeld maar goed dat boeit niet zoveel.
Punt is Turkije heeft inderdaad decennialang Koerden onderdrukt, dat moet ophouden en de schuldigen moeten worden gestraft, nu zijn er positieve ontwikkelingen en de PKK is een terreurgroep
De PKK was een terreurorganisatie, maar dat is het al lang niet meer. Vraagje: Wie zet zich meer in voor vrede, de PKK of de Turkse staat?
pi_89251182
Nu komen we er eindelijk achter wie JFK heeft vermoord, of de maanlanding echt is gebeurd, wie de aanval op de twin towers heeft georganiseerd en waar de massa vernietigingswapens van Saddam zijn gebleven.
pi_89251980
Hulde aan Wikileaks _O_ . Ik reken erop dat ze materiaal in handen hebben wat het aanzien van Amerika in de wereld compleet kan veranderen
  zondag 28 november 2010 @ 12:36:23 #39
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_89252303
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 12:24 schreef Revolution-NL het volgende:
Hulde aan Wikileaks _O_ . Ik reken erop dat ze materiaal in handen hebben wat het aanzien van Amerika in de wereld compleet kan veranderen
Zelfs als uit de documenten zou blijken dat 9/11 een complete inside job was en dat de hele oorlog in Irak om olie ging, dan nog zal er niet veel veranderen. Het komt op het nieuws, men spreek van een schande, er worden een paar mensen ontslagen en berecht en voila. Men gaat weer verder met de orde van de dag. Maak je geen illusies.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_89252329
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 12:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zelfs als uit de documenten zou blijken dat 9/11 een complete inside job was en dat de hele oorlog in Irak om olie ging, dan nog zal er niet veel veranderen. Het komt op het nieuws, men spreek van een schande, er worden een paar mensen ontslagen en berecht en voila. Men gaat weer verder met de orde van de dag. Maak je geen illusies.
Precies.
  zondag 28 november 2010 @ 13:22:31 #41
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89253854
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 12:24 schreef Revolution-NL het volgende:
Hulde aan Wikileaks _O_ . Ik reken erop dat ze materiaal in handen hebben wat het aanzien van Amerika in de wereld compleet kan veranderen
Het begint steeds meer op een hetze te lijken om de VS zoveel mogelijk schade te berokkenen.
"Kom, we gooien nog wat documenten naar buiten om de diplomatieke verhoudingen in de wereld op scherp te zetten".

Welk doel denkt hij te bereiken?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_89253870
quote:
15s.gif Op zondag 28 november 2010 13:22 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het begint steeds meer op een hetze te lijken om de VS zoveel mogelijk schade te berokkenen.
"Kom, we gooien nog wat documenten naar buiten om de diplomatieke verhoudingen in de wereld op scherp te zetten".

Welk doel denkt hij te bereiken?
Eeeehm... gerechtigheid?
  zondag 28 november 2010 @ 13:24:16 #43
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89253920
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:55 schreef Picchia het volgende:
Nu komen we er eindelijk achter wie JFK heeft vermoord,
Who cares, zoveel jaar later.

quote:
of de maanlanding echt is gebeurd,
Ja.

quote:
wie de aanval op de twin towers heeft georganiseerd
Al Qaida

quote:
en waar de massa vernietigingswapens van Saddam zijn gebleven.
Die zijn in beslag genomen en nu in gebruik door het nieuwe Iraakse leger en politie.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 28 november 2010 @ 13:24:40 #44
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89253939
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:23 schreef w8jij17 het volgende:

Eeeehm... gerechtigheid?
Welke gerechtigheid dien je door het veroorzaken van grotere instabiliteit?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_89254117
Wanneer worden de documenten gereleased eigenlijk?
Allah Al Watan Al Malik
pi_89254183
quote:
15s.gif Op zondag 28 november 2010 13:22 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het begint steeds meer op een hetze te lijken om de VS zoveel mogelijk schade te berokkenen.
"Kom, we gooien nog wat documenten naar buiten om de diplomatieke verhoudingen in de wereld op scherp te zetten".

Welk doel denkt hij te bereiken?
Meen je dat nou? Ik wil nu wel eens weten wat alle landjes aan het bedenken zijn over en met elkaar. Lijkt mij dat dit soort documenten enige helderheid verschaffen in de machtsverschuivingen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 28 november 2010 @ 13:32:22 #47
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89254238
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:31 schreef Mutant01 het volgende:
Meen je dat nou? Ik wil nu wel eens weten wat alle landjes aan het bedenken zijn over en met elkaar. Lijkt mij dat dit soort documenten enige helderheid verschaffen in de machtsverschuivingen.
En wat ga je ermee doen, die kennis?
En wat is het effect van het openbaren van die kennis op de bestaande verhoudingen in de wereld?

En waarom menen mensen recht te hebben op dat soort informatie?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_89254444
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 13:32 schreef Dagonet het volgende:
En wat ga je ermee doen, die kennis?
Kennis is macht, het ligt er aan wat er nu exact in die documenten staan. Het zou zo maar kunnen zijn dat je de wereldpolitiek een stuk beter begrijpt.

quote:
En wat is het effect van het openbaren van die kennis op de bestaande verhoudingen in de wereld?
Dat ligt eveneens aan wat er nu exact instaat. Maar waarom maak jij je daar zorgen over?

quote:
En waarom menen mensen recht te hebben op dat soort informatie?
Omdat doorgaans democratisch gekozen lieden verantwoording dienen af te leggen aan het volk. Voor volledige verantwoording is het wel nodig dat het volk alles weet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89254809
quote:
The Obama administration has told whistleblower WikiLeaks that its expected imminent release of classified State Department cables will put "countless" lives at risk, threaten global counterterrorism operations and jeopardize U.S. relations with its allies.

In a highly unusual step reflecting the administration's grave concerns about the ramifications of the move, the State Department late Saturday released a letter from its top lawyer to WikiLeaks founder Julian Assange and his attorney telling them that publication of the documents would be illegal and demanding that they stop it.

It also said the U.S. government would not cooperate with WikiLeaks in trying to scrub the cables of information that might put sources and methods of intelligence gathering and diplomatic reporting at risk.

The letter from State Department legal adviser Harold Koh was released as U.S. diplomats around the world are scrambling to warn foreign governments about what might be in the secret documents that are believed to contain highly sensitive assessments about world leaders, their policies and America's attempts to lobby them.

In the letter, Koh said the publication of some 250,000 secret diplomatic cables by WikiLeaks, which is expected on Sunday, will "place at risk the lives of countless innocent individuals," "place at risk on-going military operations," and "place at risk on-going cooperation between countries."

The State Department said Koh's message was a response to a letter received on Friday by the U.S. ambassador to Britain, Louis Susman, from Assange and his lawyer, Jennifer Robinson. The department said that letter asked for information "regarding individuals who may be 'at significant risk of harm' because of" the release of the documents.

"Despite your stated desire to protect those lives, you have done the opposite and endangered the lives of countless individuals," Koh wrote in reply. "You have undermined your stated objective by disseminating this material widely, without redaction, and without regard to the security and sanctity of the lives your actions endanger."

He said the U.S government would not deal with WikiLeaks at all in determining what may or may not released.

"We will not engage in a negotiation regarding the further release or dissemination of illegally obtained U.S. government classified materials," wrote Koh, who is considered to be one of the world's top experts in international law and was reportedly considered for a seat on the Supreme Court.

British newspaper The Guardian, one of the papers working with WikiLeaks, confirmed Sunday that it plans to publish details of the latest documents Monday.

Guardian journalist Simon Hoggart told the BBC that the document release would be an "embarrassment" for British Prime Minister David Cameron.

Online versions could appear as soon as Sunday, though.

The release of Koh's letter comes as Secretary of State Hillary Rodham Clinton and other top U.S. officials are reaching out to numerous countries about the expected WikiLeaks release.

Clinton spoke to leaders in China, Germany, Saudi Arabia, the United Arab Emirates, Britain, France and Afghanistan on Friday, according to State Department spokesman P.J. Crowley. Canada, Denmark, Norway and Poland have also been warned.

The cables are thought to include candid assessments of foreign leaders and governments and could erode trust in the U.S. as a diplomatic partner.

Crowley said the release will place "lives and interests at risk. We are all bracing for what may be coming and condemn WikiLeaks for the release of classified material. It will place lives and interests at risk. It is irresponsible."

Diplomatic cables are internal documents that would include a range of secret communications between U.S. diplomatic outposts and State Department headquarters in Washington
.

WikiLeaks has said the release will be seven times the size of its October leak of 400,000 Iraq war documents, already the biggest leak in U.S. intelligence history.

The U.S. says it has known for some time that WikiLeaks held the diplomatic cables. No one has been charged with passing them to the website, but suspicion focuses on U.S. Army Pfc. Bradley Manning, an intelligence analyst arrested in Iraq in June and charged over an earlier leak.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 28 november 2010 @ 13:53:56 #50
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_89254990
Ik hoop dat de onthullingen van dusdanige aard zijn dat het hele wereldwijde corrupte politieke systeem als een kaartenhuis in elkaar stort.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_89255072
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:53 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik hoop dat de onthullingen van dusdanige aard zijn dat het hele wereldwijde corrupte politieke systeem als een kaartenhuis in elkaar stort.
Ja, dat lijkt mij ook echt relaxed :{
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zondag 28 november 2010 @ 14:11:23 #52
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_89255611
quote:
13s.gif Op zondag 28 november 2010 13:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt mij ook echt relaxed :{
Er zijn soms extreme dingen nodig om een verandering te bewerkstelligen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 28 november 2010 @ 14:17:35 #53
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_89255822
Ik ben benieuwd. :)
pi_89255993
het zou toch dit weekend gepubliceerd worden?? :{
  zondag 28 november 2010 @ 14:33:30 #55
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_89256347
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:22 schreef fenixs het volgende:
het zou toch dit weekend gepubliceerd worden?? :{
Ik las ergens vanavond 22:30 uur...
pi_89256556
Ik heb de Wikileaks insurance file veilig gesteld _O_
pi_89257117
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nu Assange letterlijk weg proberen te werken niet meer op tijd gaat lukken gaan ze maar op de emotionele toer.
Cool story, Hansel.
pi_89257301
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:40 schreef Hajko het volgende:
Ik heb de Wikileaks insurance file veilig gesteld _O_
^O^
als je opeens niet meer post op Fok dan weten we hoe laat het is..
  Redactie Frontpage zondag 28 november 2010 @ 15:31:58 #59
145738 superworm
is erbij
pi_89257894
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:40 schreef Hajko het volgende:
Ik heb de Wikileaks insurance file veilig gesteld _O_
Hier nog twintig minuutjes. Ben benieuwd wat er allemaal in zit als het is vrijgegeven.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_89258018
Vanavond was het toch?
pi_89258318
Het ergste lijkt me als Palin preisdent van de USA wordt door dit gebeuren,.
pi_89258649
In het nog te publiceren Wikileaks materiaal o.a. gesprek tussen @MaximeVerhagen en VS ambassadeur Arnall, daags voor inzwering als MinBuza.

Twitter
pi_89258762
Gaan we te lezen krijgen hoeveel groene biljetten jaarlijks gestort worden op de rekeningen van de (semi-)dictaturen in het Midden-Oosten (en elders)? Ik ben benieuwd.
pi_89258796
maar die insurance file is dat een zip file ofzo wat beveiligd is met een wachtwoord??
  zondag 28 november 2010 @ 16:00:54 #65
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89258813
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:45 schreef IHVK het volgende:
Het ergste lijkt me als Palin preisdent van de USA wordt door dit gebeuren,.
Alsof de Amerikaanse kiezer het boeit. Als ze het al weten. :').
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_89258878
quote:
11s.gif Op zondag 28 november 2010 15:59 schreef TheMagnificent het volgende:
Gaan we te lezen krijgen hoeveel groene biljetten jaarlijks gestort worden op de rekeningen van de (semi-)dictaturen in het Midden-Oosten (en elders)? Ik ben benieuwd.
Kijk eens wie de grootste cirkel heeft..



Turkse MinBuza is overigens in Washington.
pi_89258906
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 16:00 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Alsof de Amerikaanse kiezer het boeit. Als ze het al weten. :').
Niet heel veel, maar draagt wel bij aan het faal imago van Obama zeg maar.
  zondag 28 november 2010 @ 16:04:51 #68
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89258956
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:03 schreef IHVK het volgende:

[..]

Niet heel veel, maar draagt wel bij aan het faal imago van Obama zeg maar.
Welnee, dat is buitenland en daar scoor je in de VS echt geen stemmen mee. Dus is het niet belangrijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_89259082
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:02 schreef IHVK het volgende:

[..]

Kijk eens wie de grootste cirkel heeft..

[ afbeelding ]

Turkse MinBuza is overigens in Washington.
Wat moet het plaatje voorstellen?
pi_89259205
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 15:10 schreef fenixs het volgende:

[..]

^O^
als je opeens niet meer post op Fok dan weten we hoe laat het is..
Het staat op een buitenlandse server waarmee ik via een beveiligde verbinding verbonden ben ^O^
pi_89259256
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:00 schreef fenixs het volgende:
maar die insurance file is dat een zip file ofzo wat beveiligd is met een wachtwoord??
Het is een aes256 bestand (insurance.aes256).
En hopelijk geven ze binnenkort de key vrij zodat je het bestand kan decrypten :D
pi_89259278
Hoe zijn ze eigenlijk aan deze gegevens gekomen?
pi_89259328
quote:
5s.gif Op zondag 28 november 2010 16:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hoe zijn ze eigenlijk aan deze gegevens gekomen?
Iemand van binnen uit die de bestanden heeft meegenomen neem ik aan :s)
  zondag 28 november 2010 @ 16:17:11 #75
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89259379
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:13 schreef Hajko het volgende:

[..]

Het staat op een buitenlandse server waarmee ik via een beveiligde verbinding verbonden ben ^O^
Zo, ben jij even stoer!
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_89259397
quote:
11s.gif Op zondag 28 november 2010 16:17 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Zo, ben jij even stoer!
ok
pi_89259541
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:15 schreef Hajko het volgende:

[..]

Iemand van binnen uit die de bestanden heeft meegenomen neem ik aan :s)
Dat lijkt me waarschijnlijk :P
Is alleen de vraag onder welke omstandigheden dat precies gegaan is.
pi_89259734
quote:
2s.gif Op zondag 28 november 2010 16:21 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat lijkt me waarschijnlijk :P
Is alleen de vraag onder welke omstandigheden dat precies gegaan is.
Dat is iets wat je nooit te weten zal komen. Heel misschien als degene die dit naar buiten heeft gebracht opgepakt is.
pi_89260117
quote:
Op zondag 28 november 2010 16:09 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Wat moet het plaatje voorstellen?
Op welke landen de documenten die gelekt gaan worden betrekking hebben ;)
pi_89260577
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:13 schreef Hajko het volgende:

[..]

Het staat op een buitenlandse server waarmee ik via een beveiligde verbinding verbonden ben ^O^
bikkel.. :')
pi_89260871
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:48 schreef fenixs het volgende:

[..]

bikkel.. :')
Ga is een broodje voor me maken
  zondag 28 november 2010 @ 16:56:26 #82
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89260907
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 16:55 schreef Hajko het volgende:

[..]

Ga is een broodje voor me maken
Dat is fijn voor je, doe Ga de groeten wanneer hij (of zij?) je je broodje komt brengen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  † In Memoriam † zondag 28 november 2010 @ 16:56:50 #83
230491 Zith
pls tip
pi_89260927
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 16:55 schreef Hajko het volgende:

[..]

Ga is een broodje voor me maken
Wie is Ga?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 28 november 2010 @ 17:00:45 #84
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_89261111
In de "leaks" zou ook het recept staan om Coca Cola te maken :9~

Raar om te zien dat het keyword "wikileaks" helemaal niet bij de trending topics staat op twitter, terwijl als je er op zoekt honderden nieuwe tweets bij krijgt heel de tijd.
Blijkbaar tweet men op dit moment meer over Sulejmani van Ajax dan over Wikileaks... yeah right.
pi_89261146
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:56 schreef Zith het volgende:

[..]

Wie is Ga?
Dat is de nickname die ik voor fenixs gebruik
  zondag 28 november 2010 @ 17:04:58 #86
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_89261264
En opeens uit het niets is wikileaks.org DOWN
pi_89261619
Had ergens gelezen dat de info tussen 22 en 23 uur vandaag on-line zou komen. Weet iemand hier meer van?

quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:56 schreef Zith het volgende:

[..]

Wie is Ga?
Lady Gaga?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 28 november 2010 @ 17:24:58 #88
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89261988
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 13:32 schreef Dagonet het volgende:

En waarom menen mensen recht te hebben op dat soort informatie?
Waarom menen overheden recht te hebben geheim te houden hoe ze hun bevolking "dienen" :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 28 november 2010 @ 17:26:38 #89
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89262043
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 23:35 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nee hoor de Koerden hebben juist meer rechten gekregen nadat het PKK geweld was opgehouden.

Maar hadden ze dat ook gekregen als het geweld nooit was begonnen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89262074
En net als met de vorige keer is het twee dagen in het nieuws en gaat dan alles weer door zoals vanouds.
  zondag 28 november 2010 @ 17:28:01 #91
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89262084
quote:
and jeopardize U.S. relations with its allies.
Dan zullen ze wel flink met die bondgenoten hebben lopen Fokken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 28 november 2010 @ 17:32:52 #92
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89262214
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 17:27 schreef Boekenwurm het volgende:
En net als met de vorige keer is het twee dagen in het nieuws en gaat dan alles weer door zoals vanouds.
En toch moet het. Overheden met geheimen moeten met de billen bloot.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 28 november 2010 @ 17:51:09 #93
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_89262805
@wikileaks: El Pais, Le Monde, Speigel, Guardian & NYT will publish many US embassy cables tonight, even if WikiLeaks goes down
@wikileaks: We are currently under a mass distributed denial of service attack.

Inmiddels is de Spiegel van morgen uitgelekt:

Hier is meer te vinden.
  zondag 28 november 2010 @ 17:53:14 #94
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89262878
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 17:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En toch moet het. Overheden met geheimen moeten met de billen bloot.
Waarom? Wat een onzin. Totale openheid van zaken leidt alleen maar tot meer problemen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 28 november 2010 @ 17:53:44 #95
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89262892
quote:
mass distributed denial of service attack.
Roepen die overheden niet de hele tijd dat dat soort aanvallen niet netjes en zelfs gevaarlijk zijn? :+
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89262917
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 17:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Roepen die overheden niet de hele tijd dat dat soort aanvallen niet netjes en zelfs gevaarlijk zijn? :+
Ik vind het maar lomp, ze kunnen aanvallen wat ze willen, het gaat hen echt niet lukken om de publicatie te stoppen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 28 november 2010 @ 17:55:19 #97
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89262940
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 17:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Waarom? Wat een onzin. Totale openheid van zaken leidt alleen maar tot meer problemen.
NOG meer problemen? Ik stem voor bestuurders en betaal hun salaris, maar ik mag niet weten wat ze doen? En als ik het wel weet is de wereld een NOG slechtere plaats? Nee, daar trap ik niet in. Bewijs het maar. Leg alle geheimen maar bloot en dan gaan we zien of je gelijk hebt.

Maar ik gok er op dat het puur bangmakerij is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 28 november 2010 @ 17:55:58 #98
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89262960
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 17:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vind het maar lomp, ze kunnen aanvallen wat ze willen, het gaat hen echt niet lukken om de publicatie te stoppen.
Nee, ja kan die documenten gewoon naar journalisten mailen, of in het ergste geval, op de post doen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89262964
Nou begin toch we benieuwd te worden nu :D
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 28 november 2010 @ 17:57:25 #100
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89263003
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 17:56 schreef Me_Wesley het volgende:
Nou begin toch we benieuwd te worden nu :D
Echte geheimen zijn saai. Alleen in Hollywood zijn spannende geheimen die de wereld veranderen als ze exposed worden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 28 november 2010 @ 17:57:49 #101
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89263014
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 17:51 schreef YazooW het volgende:

Inmiddels is de Spiegel van morgen uitgelekt:

Hier is meer te vinden.
Als die voorpagina indicatief is voor het te publiceren materiaal dan is dat een flinke tegenvaller.
Wat een open deuren allemaal! :{
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_89263145
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 17:57 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als die voorpagina indicatief is voor het te publiceren materiaal dan is dat een flinke tegenvaller.
Wat een open deuren allemaal! :{
Inderdaad. Ik had wel wat serieuzers verwacht.
  zondag 28 november 2010 @ 18:02:28 #103
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89263177
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 18:01 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik had wel wat serieuzers verwacht.
Van Der Spiegel?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89263226
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 18:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Van Der Spiegel?
Nee, dat niet, maar SeLang heeft het over een indicatie van het te publiceren materiaal. Dat. Maar we wachten nog rustig af.
  zondag 28 november 2010 @ 18:04:22 #105
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_89263237
Voorpagina stelt weinig voor kwa inhoud, is gewoon leuk gemaakt zo met al die wereldleiders om een hoop blaadjes te verkopen denk ik. Ze gaan morgen bijvoorbeeld onder andere bekend maken dat er in de Duitse politieke partij de FDP een Amerikaanse infiltrant zit...
  zondag 28 november 2010 @ 18:06:04 #106
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89263302
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 18:04 schreef YazooW het volgende:
Voorpagina stelt weinig voor kwa inhoud, is gewoon leuk gemaakt zo met al die wereldleiders om een hoop blaadjes te verkopen denk ik. Ze gaan morgen bijvoorbeeld onder andere bekend maken dat er in de Duitse politieke partij de FDP een Amerikaanse infiltrant zit...
Ik zou wel eens iets willen lezen over infiltranten in NL, vooral richting de JSF.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 28 november 2010 @ 18:06:05 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89263303
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 18:01 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik had wel wat serieuzers verwacht.
Maar los daarvan zijn het niet echt verrassende uitspraken. De meeste dingen zijn gewoon herkenbaar voor een outsider die een klein beetje het nieuws volgt.

Neemt niet weg dat als zoiets zwart op wit staat, afkomstig van Hillary Clinton of Obama, dat dat wel "embarrassing" is :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 28 november 2010 @ 18:07:22 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89263352
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zou wel eens iets willen lezen over infiltranten in NL, vooral richting de JSF.
En hoeveel geld de linksen daarvoor hebben ontvangen :Y
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_89263391
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 18:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar los daarvan zijn het niet echt verrassende uitspraken. De meeste dingen zijn gewoon herkenbaar voor een outsider die een klein beetje het nieuws volgt.

Neemt niet weg dat als zoiets zwart op wit staat, afkomstig van Hillary Clinton of Obama, dat dat wel "embarrassing" is :')
Inderdaad. De sfeer zal toch wel anders zijn wanneer ze de volgende keer aan tafel zitten bij bijvoorbeeld de ''Kaiser ohne Kleider''.
  zondag 28 november 2010 @ 18:19:16 #110
132191 -jos-
Money=Power
pi_89263760
Op deze site is vrijwel alle info live te vinden:

http://owni.fr/2010/11/27(...)plication-insurance/

quote:
The Telegraph writes that the StateLogs will show that Russian president Putin and Italy’s Premier Berlusconi enjoyed a ’special relationship’. They have been friends for the past 5 years and spent numerous holidays together, says the Telegraph, in a way that worried the US.
quote:
In a press conference this afternoon, Julian Assange said that the upcoming StateLogs cover “everything, from assassinations in East Timor to the behaviour of some of the biggest United States private banks.” [UPDATE 6pm] Assange actually meant that Wikileaks had covered all these topics, not that they would be covered in the StateLogs.
quote:
News agency Reuters reveals that the upcoming StateLogs might contain sensitive information about corruption dealings in Russia, Afghanistan and Central Asian Republics. US officials reportedly said that the revelations are “major enough to cause serious embarrassment for foreign governments.”
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  zondag 28 november 2010 @ 18:22:52 #111
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_89263911
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 28 november 2010 @ 18:23:21 #112
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89263927
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 18:08 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Inderdaad. De sfeer zal toch wel anders zijn wanneer ze de volgende keer aan tafel zitten bij bijvoorbeeld de ''Kaiser ohne Kleider''.
Inderdaad, ik kan niet wachten tot de volgende top tussen Obama en Sarkozy. Dat wordt piem0ls meten _O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Donald Duck held zondag 28 november 2010 @ 18:31:21 #113
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_89264228
Die aanval op de site haalt nu niks meer uit dus. Blijkbaar zijn de documenten al onder embargo verstrekt aan diverse media.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_89264382
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 18:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Die aanval op de site haalt nu niks meer uit dus. Blijkbaar zijn de documenten al onder embargo verstrekt aan diverse media.
De documenten van van de zomer hadden ze ook enkele weken eerder.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_89264568
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 28 november 2010 @ 18:49:22 #116
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_89265032
Ik snap niet waarom de VS en andere landen zich zo druk maken. Ze zeggen tegen ons steeds dat we ons geen zorgen hoeven te maken als we niks te verbergen hebben. Waarom een DOS attack als ze niks fout doen?
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 28 november 2010 @ 18:53:46 #117
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89265238
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 18:49 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik snap niet waarom de VS en andere landen zich zo druk maken. Ze zeggen tegen ons steeds dat we ons geen zorgen hoeven te maken als we niks te verbergen hebben. Waarom een DOS attack als ze niks fout doen?
We kunnen overheden toch wel gewoon vertrouwen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89265281
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 17:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En toch moet het. Overheden met geheimen moeten met de billen bloot.
Noem me cynisch, maar ik denk dat veel overheden ook met blote billen gewoon blijven rotzooien. Zo gaat het in internationale betrekkingen.

Maar ik ben wel een beetje benieuwd wat er nu komt, vooral als serieuze onderzoeksjournalisten ook echt de moeite gaan nemen kritisch naar de documenten te kijken. Contextloze sensationele quotes heb ik niet zoveel mee.
pi_89266217


De cover van Spiegel van morgen...
pi_89266265
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:18 schreef Dale. het volgende:
[ afbeelding ]

De cover van Spiegel van morgen...
Spuit11 :P
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_89266341
Allah Al Watan Al Malik
pi_89266378
Wikileaks.org is weer up.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 28 november 2010 @ 19:23:50 #123
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89266459
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 19:21 schreef Mutant01 het volgende:
Frontpage van http://www.guardian.co.uk/
Classified embassy dispatches reveal Saudi king pressed US for military action on Iran

Totaal geen verrassing maar wel interessant dat het nu officieel is
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † zondag 28 november 2010 @ 19:25:08 #124
230491 Zith
pls tip
pi_89266519
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 28 november 2010 @ 19:26:04 #125
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_89266565
http://www.nytimes.com/2010/11/29/world/29cables.html?_r=2

Van de vice president van Afghanistan die met 52 miljoen dollar CASH de UAE wilt verlaten tot aan de Chinezen die hebben ingebroken in computer systemen van de Amerikaanse overheid en bedrijven... En ik nu heb ik alleen pagina 1 even snel doorgelezen. In totaal zijn er 4 pagina's.
pi_89266599
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:19 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Spuit11 :P
Ja had niet gezien :P
pi_89266607
quote:
Volgens mij gaat de vraag naar no shit sherlock plaatjes de komende weken exploderen.
pi_89266723
Lekker hoor:

Embassy cables show Arab allies want strike against Tehran
Israel prepared to attack alone to avoid its own 9/11
Iranian bomb risks 'Middle East proliferation, war or both'

Dat dit zo openlijk naar buiten komt is voor de Arabische staten echt kut, Iran gaat hen nu helemaal als een vijand zien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89266877
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zou wel eens iets willen lezen over infiltranten in NL, vooral richting de JSF.
Matt Herben zou met zijn gezin in een vliegtuig naar de VS onderweg zijn...
pi_89266994
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:29 schreef Mutant01 het volgende:
Lekker hoor:

Embassy cables show Arab allies want strike against Tehran
Israel prepared to attack alone to avoid its own 9/11
Iranian bomb risks 'Middle East proliferation, war or both'

Dat dit zo openlijk naar buiten komt is voor de Arabische staten echt kut, Iran gaat hen nu helemaal als een vijand zien.
De Arabische staten :'). Stelletje smiechten.
Cool story, Hansel.
pi_89267068
quote:
9s.gif Op zondag 28 november 2010 19:35 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

De Arabische staten :'). Stelletje smiechten.
Wacht maar tot Egypte een nuke op haar hoofd krijgt. Dan piep je wel anders.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89267119


Best veel voor Nederland...
pi_89267190
Gaat wel los nu hé...
pi_89267204
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:38 schreef ReplaR het volgende:
[ afbeelding ]

Best veel voor Nederland...
Niet gek, gezien de internationale organisaties in Den Haag.
pi_89267219
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:38 schreef ReplaR het volgende:
[ afbeelding ]

Best veel voor Nederland...
Best veel uit Turkije...ben benieuwd :)
pi_89267254
Zeker veel in verhouding tot de UK :D
  zondag 28 november 2010 @ 19:43:52 #137
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_89267368
Guantanamo gevangenen ruilen voor een bezoekje van Obama :D
quote:
In another, US diplomats reveal that the attempt to persuade different countries to accept Guantanamo inmates turned into a downright bazaar, with offers of accepting prisoners being made in exchange for development aid or a visit by President Barack Obama.
http://www.spiegel.de/international/topic/wikileaks/
pi_89267438
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 19:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wacht maar tot Egypte een nuke op haar hoofd krijgt. Dan piep je wel anders.
Wie gaat een nuke op Egypte gooien? De VS zeker. Iran zou dat nooit doen!

Het is alleen maar goed dat de Arabische leiders ontmaskerd worden en het niet alleen bij geruchten blijft dankzij Wikileaks. De meerderheid v/d Arabieren zijn nog steeds tegen een aanval op Iran, ondanks de propaganda van de verraders die aan de macht zijn in die landen.
pi_89267482
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:43 schreef YazooW het volgende:
Guantanamo gevangenen ruilen voor een bezoekje van Obama :D

[..]

http://www.spiegel.de/international/topic/wikileaks/
Had gelezen ja _O-
pi_89267642
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 19:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wacht maar tot Egypte een nuke op haar hoofd krijgt. Dan piep je wel anders.
Dat is waar. Waar moet ik dan mijn Kerstvakantie houden?
Cool story, Hansel.
pi_89267769
Egypte nuke? mis ik iets?
  † In Memoriam † zondag 28 november 2010 @ 19:52:58 #143
230491 Zith
pls tip
pi_89267818
quote:
_O_
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 28 november 2010 @ 19:54:58 #144
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_89267922
quote:
Is maar een heel klein gedeelte van het grote geheel volgens mij hoor...
pi_89267963
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:54 schreef YazooW het volgende:

[..]

Is maar een heel klein gedeelte van het grote geheel volgens mij hoor...
Jep.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 28 november 2010 @ 19:55:58 #146
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_89268021
wat wordt precies bedoelt met een cable?
pi_89268030
quote:
Niet echt heel bijzonder :{
pi_89268032
TT moet lezen: communicatiedocumenten ambassade. Of allemaal een woord met verbindingsstreepjes. What the fuck. Ik deed er erg moeilijk over. :r
pi_89268087
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:57 schreef fenixs het volgende:
wat wordt precies bedoelt met een cable?
Een cable is een telegram-stijl bericht tussen VS en ambassades over de hele wereld
pi_89268188
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:57 schreef fenixs het volgende:
wat wordt precies bedoelt met een cable?
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:58 schreef FeestBoek het volgende:

[..]

Een cable is een telegram-stijl bericht tussen VS en ambassades over de hele wereld
Zo weet je meteen wie wel en wie niet van spionage thrillers houdt. :D
  zondag 28 november 2010 @ 20:00:19 #153
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_89268189
quote:
tvp voor de voorgekauwde en vertaalde highlights.
kga niet alles door zitten lezen
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_89268244
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:00 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]



[..]

Zo weet je meteen wie wel en wie niet van spionage thrillers houdt. :D
Of wie wel en wie niet de OP leest ;)
pi_89268406
quote:
Niets bijzonders, overdrijf niet zo.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_89268520
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:04 schreef druide het volgende:

[..]

Niets bijzonders, overdrijf niet zo.
Daarom weet ik nu al dat ik me dood ga ergeren aan alle berichtgeving hieromheen. De pers wil dit zoveel mogelijk uitmelken dus gaan ze heel senationeel doen over zaken die iedereen al wist of had kunnen verwachten.
  zondag 28 november 2010 @ 20:06:36 #158
132191 -jos-
Money=Power
pi_89268558
Eerste Nederlandse lek:

Wikileaks: Maxime Verhagen 'will be a solid and effective friend in the Balkenende IV cabinet'

http://www.hpdetijd.nl/20(...)d-effective-friend-i

Ook niet echt sensationeel eerlijk gezegd...
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_89268570
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:29 schreef Mutant01 het volgende:
Lekker hoor:

Embassy cables show Arab allies want strike against Tehran
Israel prepared to attack alone to avoid its own 9/11
Iranian bomb risks 'Middle East proliferation, war or both'

Dat dit zo openlijk naar buiten komt is voor de Arabische staten echt kut, Iran gaat hen nu helemaal als een vijand zien.
Of zoiets zal ook lekker zijn voor de onderlinge relaties (niet dat het nou heel verrassend is, maar het zo expliciet zien staan, maakt het toch wat concreter):
quote:
The Saudi monarch stated that he does not trust al-Maliki because the Iraqi Prime Minister had "lied" to him in the past by promising to take certain actions and then failing to do so. The King did not say precisely what these allegedly broken promises might have been. He repeated his oft heard view that al-Maliki rules Iraq on behalf of his Shiite sect instead of all Iraqis.
pi_89268592
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:54 schreef YazooW het volgende:

[..]

Is maar een heel klein gedeelte van het grote geheel volgens mij hoor...
Ja klopt dacht dat de pagina nummering verder ging dan 4 :P
pi_89268673
Turkije-Iran.

Turkije zegt dat ze toenadering zoeken tot Iran omdat ze gevaarlijk zijn, zodat de Turken ze kunnen overtuigen dat ze geen kernwapens moeten waken? Dus onder één hoedje spelen met het westen?

Turkey, a key Iranian neighbour and close trading partner, is uphill work, however. In November 2009, Turkish foreign minister Ahmet Davutoglu, chief architect of Ankara's policy of "zero problems with neighbours" and advocate of closer Turkish ties across the Middle East, tells US envoy Gordon that Iran cannot be bullied into compliance with western demands.

It is clearly a prickly encounter. When Gordon says Ankara should send a stern public message to Tehran about the consequences of ignoring UN resolutions, Davutoglu replies that [Turkish prime minister Recep Tayyip] Erdogan made just such a statement during a recent visit to Tehran. "Only Turkey can speak bluntly and critically to the Iranians, Davutoglu contended, but only because Ankara is showing public messages of friendship."

The testy exchange continues: "Noting that Davutoglu had only addressed the negative consequences of sanctions or the use of military force, Gordon pressed Davutoglu on Ankara's assessment of the consequences if Iran gets a nuclear weapon. Davutoglu gave a spirited reply, that 'of course' Turkey was aware of this risk. 'This is precisely why Turkey is working so hard with the Iranians.' "

"Burns strongly urged [Turkish foreign ministry under-secretary Feridun] Sinirlioglu to support action to convince the Iranian government it is on the wrong course. Sinirlioglu reaffirmed the GoT's [government of Turkey] opposition to a nuclear Iran; however, he registered fear about the collateral impact military action might have on Turkey and contended sanctions would unite Iranians behind the regime and harm the opposition.

"Burns acknowledged Turkey's exposure to the economic effects of sanctions as a neighbour to Iran, but reminded Sinirlioglu Turkish interests would suffer if Israel were to act militarily to forestall Iran's acquisition of nuclear weapons or if Egypt and Saudi Arabia were to seek nuclear arsenals of their own. 'We'll keep the door open to engagement,' he [Burns] stressed."

he [Burns] stressed."

And for once, it appears he has made some headway.

"A visibly disheartened Sinirlioglu conceded a unified message is important. He acknowledged the countries of the region perceive Iran as a growing threat: 'Alarm bells are ringing even in Damascus.' "
  zondag 28 november 2010 @ 20:19:21 #162
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_89269211
WikiLeaked Diplomatic Cables Confirm Chinas Politburo Was Behind Google Hacking Incident

http://techcrunch.com/2010/11/28/wikileaked-cables-china-google/
pi_89269415
Wikileaks wordt op het moment platgebombardeerd. Zal de USGOV hierachter zitten?
  zondag 28 november 2010 @ 20:22:52 #164
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_89269442
Ze lijken weer online in tegenstelling tot vanmiddag...
pi_89269445
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:06 schreef -jos- het volgende:
Eerste Nederlandse lek:

Wikileaks: Maxime Verhagen 'will be a solid and effective friend in the Balkenende IV cabinet'

http://www.hpdetijd.nl/20(...)d-effective-friend-i

Ook niet echt sensationeel eerlijk gezegd...
Ik vind de beweringen vrij opmerkelijk.
Maxime blijkt voor Turkse toetreding tot de EU (regeerakkoord - Geert Wilders?), voelt zich persoonlijk verbonden met de VS (dubbele loyaliteit?), kritiek dat hij pro-Amerikaans is beschouwd hij als een compliment (dubbele loyaliteit?), hij beklaagt zich over niet Amerikaansgezindte kabinetsleden! (het lijkt wel een fucking spion?!), hij had eerder Iran als een doelwit verwacht dan Irak, omdat Iran een grotere bedreiging zou zijn.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_89269548
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:22 schreef FeestBoek het volgende:
Wikileaks wordt op het moment platgebombardeerd. Zal de USGOV hierachter zitten?
Met welk doel? Die snappen ook wel dat het hek van de dam is.
pi_89269592
quote:
[8:07 p.m.] The White House condemns the leak
Reuters reports that the White House condemned the leaks as a reckless and dangerous action, as was expected.
'Ahmadinejad is Hitler; Sarkozy is a naked emperor'

The documents in the article included nicknames for a number of world leaders. Iranian President Mahmoud Ahmadinejad was referred to as "Hitler," French President Nicolas Sarkozy as a "naked emperor," the German Chancellor was called Angela "Teflon" Merkel and Afghan President Hamid Karzai as "driven by paranoia." Russian Prime Minister Vladimir Putin, an "Alpha Male," while President Dmitry Medvedev is "afraid, hesitant."

The documents also say that North Korean leader Kim Jong Il suffers from epilepsy, Libyan leader Muammar Gaddhafi's full-time nurse is a "hot blond," and Italian Premier Silvio Berlusconi loves "wild parties."

The article also quotes the State Department as saying that US President Barack Obama "prefers to look East rather than West," and "has no feelings for Europe."

"The US sees the world as a conflict between two superpowers," the diplomatic cables say. "The European Union plays a secondary role."

jpost
pi_89269623
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:22 schreef druide het volgende:

[..]
...
Maxime blijkt voor Turkse toetreding tot de EU (regeerakkoord - Geert Wilders?)....
Gaat om Balkenende IV, niet Rutte I. Rest is wel opmerkelijk.
pi_89269736
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:22 schreef FeestBoek het volgende:
Wikileaks wordt op het moment platgebombardeerd. Zal de USGOV hierachter zitten?
Denk het niet. Deze actie levert de Amerikanen niets op, maar schaadt hun imago alleen verder. Misschien zijn patriotistische Amerikaanse burgers druk bezig. Of misschien wil Wikileaks (en de beweging daarachter) wel kracht bijzetten aan haar verhaal door een aanval te faken.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_89269738
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:22 schreef druide het volgende:

[..]

Ik vind de beweringen vrij opmerkelijk.
Maxime blijkt voor Turkse toetreding tot de EU (regeerakkoord - Geert Wilders?),
Je kan niet alles hebben? Zelfs Verhagen niet.
quote:
voelt zich persoonlijk verbonden met de VS (dubbele loyaliteit?), kritiek dat hij pro-Amerikaans is beschouwd hij als een compliment (dubbele loyaliteit?),
Neuh, gewoon verbondenheid.
quote:
hij beklaagt zich over niet Amerikaansgezindte kabinetsleden! (het lijkt wel een fucking spion?!),
Iedereen klaagt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_89269756
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:25 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

'Ahmadinejad is Hitler; Sarkozy is a naked emperor'

The documents in the article included nicknames for a number of world leaders. Iranian President Mahmoud Ahmadinejad was referred to as "Hitler," French President Nicolas Sarkozy as a "naked emperor," the German Chancellor was called Angela "Teflon" Merkel and Afghan President Hamid Karzai as "driven by paranoia." Russian Prime Minister Vladimir Putin, an "Alpha Male," while President Dmitry Medvedev is "afraid, hesitant."

The documents also say that North Korean leader Kim Jong Il suffers from epilepsy, Libyan leader Muammar Gaddhafi's full-time nurse is a "hot blond," and Italian Premier Silvio Berlusconi loves "wild parties."

The article also quotes the State Department as saying that US President Barack Obama "prefers to look East rather than West," and "has no feelings for Europe."

"The US sees the world as a conflict between two superpowers," the diplomatic cables say. "The European Union plays a secondary role."

jpost
Het wordt steeds gekker! :D
pi_89269804
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:22 schreef FeestBoek het volgende:
Wikileaks wordt op het moment platgebombardeerd. Zal de USGOV hierachter zitten?
Het zal eerder Rusland of China zijn.
  zondag 28 november 2010 @ 20:27:57 #173
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_89269808
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:22 schreef druide het volgende:

[..]

Ik vind de beweringen vrij opmerkelijk.
Maxime blijkt voor Turkse toetreding tot de EU (regeerakkoord - Geert Wilders?), voelt zich persoonlijk verbonden met de VS (dubbele loyaliteit?), kritiek dat hij pro-Amerikaans is beschouwd hij als een compliment (dubbele loyaliteit?), hij beklaagt zich over niet Amerikaansgezindte kabinetsleden! (het lijkt wel een fucking spion?!), hij had eerder Iran als een doelwit verwacht dan Irak, omdat Iran een grotere bedreiging zou zijn.
Het is inderdaad heel raar hoe er een anoniem systeem lijkt te zijn dat bepaalt wat salient is en wat niet. Wat wel een issue is en wat niet.
  zondag 28 november 2010 @ 20:29:25 #174
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_89269893
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:27 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

Het zal eerder Rusland of China zijn.
Ik vraag me echt af wat voor figuren het zijn die hun hackersskills prostitueren aan overheden.
pi_89269954
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:29 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af wat voor figuren het zijn die hun hackersskills prostitueren aan overheden.
Russen en Chinezen dus.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 28 november 2010 @ 20:30:57 #176
236046 NotYou
tigerblood
pi_89269994
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:29 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af wat voor figuren het zijn die hun hackersskills prostitueren aan overheden.
:')
Je suis Charlie Sheen
pi_89270043
quote:
Galharague described Russia as a state with the trappings of democracy but without any mechanisms for the public to influence government decision-making. "The root of the problem is the regime," he said. Presidential advisor Loras added Russian leaders lacked sufficient, long-range vision for their country and instead, focused on a six-month time horizon and their business interests.

..

Levitte observed that Venezuelan President Hugo Chavez is "crazy" and said that even Brazil wasn't able to support him anymore. Unfortunately, Chavez is taking one of the richest countries in Latin America and turning it into another Zimbabwe.

http://www.guardian.co.uk(...)les-documents/225319
Gezellig :)
pi_89270068
'Saudi King on Iran: Cut off the head of the snake'

In WikiLeaks release of US Embassy cable, Saudi leaders speak candidly on Teheran, say "military pressure against Iran shouldn't be ruled out."

Among the quarter-million documents in the latest WikiLeaks release on Sunday, was a secret diplomatic cable from the US Embassy in Riyadh, Saudi Arabia, about a meeting between Saudi King Abullah and US Ambassador to Iraq Ryan Crocker and US General David Patraeus in April 2008.

According to the leaked document, part of the conversation between King Abdullah and the US officials touched on Saudi attitudes towards Iran, its influence in Iraq and the need to increase pressure on the Islamic Republic.

The cable quotes former Saudi Ambassador to the US Adel al-Jubeir recalling, "the King's frequent exhortations to the US to attack Iran and so put an end to its nuclear weapons program. 'He told you to cut off the head of the snake,' he recalled to the Charge, adding that working with the US to roll back Iranian influence in Iraq is a strategic priority for the King and his government."

jpost
  zondag 28 november 2010 @ 20:32:20 #179
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_89270098
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:30 schreef NotYou het volgende:

[..]

:')
Jij vindt het een eervolle, om niet te zeggen, een moreel te verantwoorden baan?
pi_89270157
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:32 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Jij vindt het een eervolle, om niet te zeggen, een moreel te verantwoorden baan?
Het zal je verbazen hoeveel Chinezen er in naam van de overheid digitale misdrijven plegen.. Die worden daar massaal voor opgeleid
  zondag 28 november 2010 @ 20:34:04 #181
236046 NotYou
tigerblood
pi_89270210
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:32 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Jij vindt het een eervolle, om niet te zeggen, een moreel te verantwoorden baan?
Ik vind jouw woordkeuze bijzonder sneu en verbaas me erover dat jij het blijkbaar vreemd vindt dat ook technisch onderlegde mensen onethisch kunnen handelen. Hoe denk je dat geavanceerde draadloze skimapparatuur en malware tot stand komt? Verder is vrijheid in landen als China behoorlijk beperkt en is het niet uitgesloten dat mensen in dergelijke landen voor de job simpelweg opgeleid worden. ^O^
Je suis Charlie Sheen
  zondag 28 november 2010 @ 20:35:43 #182
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89270294
quote:
12s.gif Op zondag 28 november 2010 19:32 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Matt Herben zou met zijn gezin in een vliegtuig naar de VS onderweg zijn...
Politiek asiel aanvragen? _O-
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 28 november 2010 @ 20:36:22 #183
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_89270333
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 20:30 schreef waht het volgende:

[..]

Russen en Chinezen dus.
Ehm, ik bedoel niet zo zeer hun nationaliteit als wel hun persoonlijkheid. Ik vraag me ook af wat voor volk hoogtechnologisch wapentuig ontwikkelt. Het zijn toch mensen die aan de ene kant intellectueel nogal wat in huis hebben, maar aan de andere kant zich uithoeren aan moreel failliete overheden (voor moreel onverantwoordbare doeleinden). Wat moet ik me voorstellen bij deze eichmannetjes? Kille cynici, of makkelijk beinvloedbare wereldvreemdelingen?
pi_89270392
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:31 schreef Politicoloog het volgende:
'Saudi King on Iran: Cut off the head of the snake'

In WikiLeaks release of US Embassy cable, Saudi leaders speak candidly on Teheran, say "military pressure against Iran shouldn't be ruled out."

Among the quarter-million documents in the latest WikiLeaks release on Sunday, was a secret diplomatic cable from the US Embassy in Riyadh, Saudi Arabia, about a meeting between Saudi King Abullah and US Ambassador to Iraq Ryan Crocker and US General David Patraeus in April 2008.

According to the leaked document, part of the conversation between King Abdullah and the US officials touched on Saudi attitudes towards Iran, its influence in Iraq and the need to increase pressure on the Islamic Republic.

The cable quotes former Saudi Ambassador to the US Adel al-Jubeir recalling, "the King's frequent exhortations to the US to attack Iran and so put an end to its nuclear weapons program. 'He told you to cut off the head of the snake,' he recalled to the Charge, adding that working with the US to roll back Iranian influence in Iraq is a strategic priority for the King and his government."

jpost
Geen wonder natuurlijk. Ze hebben ook tientallen miljarden geven aan Irak tijdens de Iran-Irak oorlog. Zelf kunnen ze alleen natuurlijk geen oorlog voeren.
  zondag 28 november 2010 @ 20:37:25 #185
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_89270407
http://www.nrc.nl/buitenl(...)_diplomatieke_crisis
WikiLeaks ontketent diplomatieke crisis
pi_89270447
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:36 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Ehm, ik bedoel niet zo zeer hun nationaliteit als wel hun persoonlijkheid. Ik vraag me ook af wat voor volk hoogtechnologisch wapentuig ontwikkelt. Het zijn toch mensen die aan de ene kant intellectueel nogal wat in huis hebben, maar aan de andere kant zich uithoeren aan moreel failliete overheden (voor moreel onverantwoordbare doeleinden). Wat moet ik me voorstellen bij deze eichmannetjes? Kille cynici, of makkelijk beinvloedbare wereldvreemdelingen?
Cynici kan. Overgehaald door geld kan. Liefde voor hun eigen land kan ook.
pi_89270484
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:37 schreef PiRANiA het volgende:
http://www.nrc.nl/buitenl(...)_diplomatieke_crisis
WikiLeaks ontketent diplomatieke crisis
We gaan allemaal dood.
pi_89270505
Vraag me af of de wereld sommige waarheden aan kan.

Ja, dat is een filmquote.
  zondag 28 november 2010 @ 20:39:18 #189
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89270537
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:05 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Daarom weet ik nu al dat ik me dood ga ergeren aan alle berichtgeving hieromheen. De pers wil dit zoveel mogelijk uitmelken dus gaan ze heel senationeel doen over zaken die iedereen al wist of had kunnen verwachten.
Maar die zaken kunnen nu niet meer ontkent worden, dat maakt een hoop verschil. Ze kunnen niet meer liegen, er blijft alleen propaganda over. Geen grote vooruitgang maar wel iets.

Vooral leuk dat privégegevens verzamelende overheden die we met onze persoonlijke geheimen maar moeten vertrouwen nu een vette klap voor hun bek krijgen. Nee het is niet leuk als iemand je gegevens heeft want dan kan ie ze verliezen, misbruiken of openbaar maken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89270567
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:37 schreef Doler12 het volgende:

Geen wonder natuurlijk. Ze hebben ook tientallen miljarden geven aan Irak tijdens de Iran-Irak oorlog. Zelf kunnen ze alleen natuurlijk geen oorlog voeren.
Ze voeren een anti-sjiitische politiek.
  zondag 28 november 2010 @ 20:40:08 #191
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_89270598
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:36 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Ehm, ik bedoel niet zo zeer hun nationaliteit als wel hun persoonlijkheid. Ik vraag me ook af wat voor volk hoogtechnologisch wapentuig ontwikkelt. Het zijn toch mensen die aan de ene kant intellectueel nogal wat in huis hebben, maar aan de andere kant zich uithoeren aan moreel failliete overheden (voor moreel onverantwoordbare doeleinden). Wat moet ik me voorstellen bij deze eichmannetjes? Kille cynici, of makkelijk beinvloedbare wereldvreemdelingen?
Dezelfde soort mensen als die in de overheid zitten?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 20:40:16 #192
8781 crew  Frutsel
pi_89270605
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:38 schreef IHVK het volgende:

[..]

We gaan allemaal dood.
Zou het zo erg worden? :{
Of dat regeringen gaan vallen?
pi_89270634
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:36 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Ehm, ik bedoel niet zo zeer hun nationaliteit als wel hun persoonlijkheid. Ik vraag me ook af wat voor volk hoogtechnologisch wapentuig ontwikkelt. Het zijn toch mensen die aan de ene kant intellectueel nogal wat in huis hebben, maar aan de andere kant zich uithoeren aan moreel failliete overheden (voor moreel onverantwoordbare doeleinden). Wat moet ik me voorstellen bij deze eichmannetjes? Kille cynici, of makkelijk beinvloedbare wereldvreemdelingen?
Het is makkelijk om je schouders op te halen over menselijk leed als je niet persoonlijk betrokken bent. Tevens wil de beloning (of dreiging van straf) voor het uitgevoerde werk wel helpen.

Het zijn dus normale mensen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 20:41:04 #194
8781 crew  Frutsel
pi_89270653
Wikileaks:" Saudi king urges US to take military action in Iran"

zo vreemd en geheim was dat toch niet :')
pi_89270671
Hillary Clinton ordered diplomats to spy on UN: WikiLeaks docs

A classified directive signed by Secretary of State Hillary Clinton ordered US diplomats to spy on the highest-ranking officials in the United Nations, according to documents obtained from the latest WikiLeaks document dump.

The targets of the spying reportedly included UN Secretary General Ban Ki Moon, as well as the ambassadors of the permanent members of the UN Security Council -- China, Russia, France and the UK.

rawstory.com
pi_89270679
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:40 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zou het zo erg worden? :{
Of dat regeringen gaan vallen?
We gaan allemaal sowieso dood.

Was een grapje dus ;)
pi_89270683
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:39 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Ze voeren een anti-sjiitische politiek.
En ook ander stromingen van de Islam, behalve hun eigen Wahabitisch stroming natuurlijk
  zondag 28 november 2010 @ 20:41:40 #198
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_89270701
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:41 schreef Frutsel het volgende:
Wikileaks:" Saudi king urges US to take military action in Iran"

zo vreemd en geheim was dat toch niet :')
Het staat nu alleen vast.

Bevestiging is de sleutel bij deze documenten, geen ontkenning meer.
  zondag 28 november 2010 @ 20:42:10 #200
236046 NotYou
tigerblood
pi_89270717
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:36 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Ehm, ik bedoel niet zo zeer hun nationaliteit als wel hun persoonlijkheid. Ik vraag me ook af wat voor volk hoogtechnologisch wapentuig ontwikkelt. Het zijn toch mensen die aan de ene kant intellectueel nogal wat in huis hebben, maar aan de andere kant zich uithoeren aan moreel failliete overheden (voor moreel onverantwoordbare doeleinden). Wat moet ik me voorstellen bij deze eichmannetjes? Kille cynici, of makkelijk beinvloedbare wereldvreemdelingen?
Mogelijke motieven? Hebzucht, angst, uitdaging, eer, prestige, nationalisme, een gezin te onderhouden, etc.
Je suis Charlie Sheen
  zondag 28 november 2010 @ 20:42:23 #201
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_89270728
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:40 schreef t-8one het volgende:

[..]

Dezelfde soort mensen als die in de overheid zitten?
Ik denk toch dat een Balkenende of een Rutte of een willekeurige topambtenaar heel wat minder in huis heeft dan, pak hem beet, een Iraanse kerngeleerde. Ik vraag me af wat er om gaat in zo'n knappe kop als ie aan een kernkop voor Ahmedinejad zit te sleutelen. Ik kan me er niets bij voorstellen namelijk.
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 20:42:41 #202
8781 crew  Frutsel
pi_89270743
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:41 schreef Rookert het volgende:

[..]

Het staat nu alleen vast.

Bevestiging is de sleutel bij deze documenten, geen ontkenning meer.
Net zoals dat de Saudi's nog altijd de grootste geldschieter van AlQaida zijn.
  zondag 28 november 2010 @ 20:44:38 #204
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89270837
quote:
4s.gif Op zondag 28 november 2010 20:38 schreef Rookert het volgende:
Vraag me af of de wereld sommige waarheden aan kan.

We mogen liegen en bedriegen omdat jij sommige mensen minderwaardig vindt.

Ok, duidelijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 28 november 2010 @ 20:45:08 #205
236046 NotYou
tigerblood
pi_89270868
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:42 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Ik denk toch dat een Balkenende of een Rutte of een willekeurige topambtenaar heel wat minder in huis heeft dan, pak hem beet, een Iraanse kerngeleerde. Ik vraag me af wat er om gaat in zo'n knappe kop als ie aan een kernkop voor Ahmedinejad zit te sleutelen. Ik kan me er niets bij voorstellen namelijk.
Ach, afhankelijk van 't geloof in de eigen regering is dat op zoveel manieren te legitimeren; een kernwapen hoeft bovendien helemaal niet gebruikt te worden om toe te voegen aan de (waargenomen) macht van een land. ^O^
Je suis Charlie Sheen
  zondag 28 november 2010 @ 20:45:18 #206
132191 -jos-
Money=Power
pi_89270874
http://www.guardian.co.uk(...)-data#zoomed-picture

3021 Nederlandse documenten zitten er bij. hebben we wat te doen de komende week :P
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_89270883
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 20:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

We mogen liegen en bedriegen omdat jij sommige mensen minderwaardig vindt.

Ok, duidelijk.
:')

Je snapt 't duidelijk niet.
pi_89270921
Ik ben benieuwd naar de berichten over Irak, van vóór de Westerse agressie. Ook die van rond 9/11.
pi_89270939
Wat zou de bijnaam van Balkenende geweest zijn, Harry Potter misschien? :D
pi_89270962
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 20:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

We mogen liegen en bedriegen omdat jij sommige mensen minderwaardig vindt.

Ok, duidelijk.
Op sommige gebieden zijn mensen idd minderwaardig, jij wilt ook geen domme sjonnie met geen greintje relativeringsvermogen als leider lijkt me, daar heb je je minderwaardigheid al.

Denk dat het te groot en teveel is om ineens vrij te laten. Dan nog te bedenken dat er er honderdduizenden andere artikelen worden vrijgegeven.
  zondag 28 november 2010 @ 20:47:16 #211
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89270971
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

Je snapt 't duidelijk niet.
Ik snap heel goed dat er heel veel geheim gehouden wordt onder het mom van " andere mensen kunnen dat niet aan".

Ik geloof dat overheden heel veel niet aan kunnen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89270977
Diplomatie en het grote publiek

Mooi artikel over de botsing tussen moraal en belangen.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_89270998
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:46 schreef Monidique het volgende:
Ik ben benieuwd naar de berichten over Irak, van vóór de Westerse agressie. Ook die van rond 9/11.
Ik ook.
pi_89271037
From Wikileaks to Wrigley Field: Afghan presidents half-brother ran a restaurant in Chicago

Among the most fascinating examples recount American officials meetings in September 2009 and February 2010 with Ahmed Wali Karzai, the half brother of the Afghan president and a power broker in the Talibans home turf of Kandahar.

They describe Mr. Karzai, dressed in a crisp white shalwar kameez, the traditional dress of loose tunic and trousers, appearing nervous, though eager to express his views on the international presence in Kandahar, and trying to win over the Americans with nostalgic tales about his years running a Chicago restaurant near Wrigley Field.

But in midnarrative there is a stark alert for anyone reading the cable in Washington: Note: While we must deal with AWK as the head of the Provincial Council, he is widely understood to be corrupt and a narcotics trafficker. (Mr. Karzai has repeatedly denied such charges.) And the cables note statements by Mr. Karzai that the Americans, informed by a steady flow of eavesdropping and agents reports, believe to be false.

A Chicago Tribune story from January 2009 notes that Karzai ran the Helmand restaurant at 3201 N. Halsted St. and a piece in Canadas National Post headlined his journey from waiter to King of Kandahar. The AP further reported that the family also ran restaurants in San Francisco, Boston and Baltimore, and that the Chicago eatery closed in 1992.

Bron
  zondag 28 november 2010 @ 20:49:16 #215
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89271079
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:47 schreef Rookert het volgende:

[..]

Op sommige gebieden zijn mensen idd minderwaardig, jij wilt ook geen domme sjonnie met geen greintje relativeringsvermogen als leider lijkt me, daar heb je je minderwaardigheid al.
Ik wil dat een overheid bestuurt op basis van feiten en noodzakelijkheid. Ik heb verder alleen vertrouwen in het egoïsme van de mens.
quote:
Denk dat het te groot en teveel is om ineens vrij te laten. Dan nog te bedenken dat er er honderdduizenden andere artikelen worden vrijgegeven.
Waarom te groot en te veel? Ik kan toch zelf bepalen hoeveel en hoe snel ik lees?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89271214
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik wil dat een overheid bestuurt op basis van feiten en noodzakelijkheid. Ik heb verder alleen vertrouwen in het egoïsme van de mens.

[..]

Waarom te groot en te veel? Ik kan toch zelf bepalen hoeveel en hoe snel ik lees?
Noodzakelijkheid is al subjectief.

Het gaat niet om jou :')
pi_89271216
Hillary Clinton Ordered Diplomats to Steal UN Officials Credit Card Numbers

The document orders officials at the State Department to conduct mass surveillance and in some cases outright theft against high ranking UN officials.

Incredibly, beyond the simple collection of secret information about officials including UN chief Ban Ki-moon, the directive also calls for State Department officials to try to steal credit card data from a number of top officials, as well as passwords and personal encryption keys. They also sought to collect DNA samples from UN members.

The directive was sent to 33 US embassies across the world, and specified not just Ban, but his top advisers, the heads of all UN agencies, commanders of UN military missions and representatives of all the permanent members of the UN Security Council.

The State Department was chieflh responsible for this attempt, but they were also to enlist the CIA, FBI, and the US Secret Service in the collection of data if necessary. The 1946 UN Convention prohibits most if not all of the attempts at theft and surveillance detailed in the operation.

antiwar.com
pi_89271232
Tot nu toe vind ik de uitgelekte berichten vooral geruststellend. Kennelijk zit de wereldpolitiek toch niet heel erg anders in elkaar dan tot nu toe bekend was.

Hier en daar wat nare koosnaampjes, wat kleine misdragingen hier en daar, maar verder totaal niets schokkends.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_89271280
Het zou mij niet verbazen als de VS bewust N-Korea zal provoceren, om met een oorlog het publiek weer in slaap te sussen. :N
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_89271337
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:52 schreef druide het volgende:
Het zou mij niet verbazen als de VS bewust N-Korea zal provoceren, om met een oorlog het publiek weer in slaap te sussen. :N
Mogelijk.
  zondag 28 november 2010 @ 20:53:56 #221
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_89271345
quote:
7.48pm:
The Democratic chairman of the Senate foreign relations committee, John Kerry, rejects comparisons with the leak of the Pentagon papers during the Vietnam war.

This is not an academic exercise about freedom of information and it is not akin to the release of the Pentagon Papers, which involved an analysis aimed at saving American lives and exposing government deception. Instead, these sensitive cables contain candid assessments and analysis of ongoing matters and they should remain confidential to protect the ability of the government to conduct lawful business with the private candor that's vital to effective diplomacy.
Weer een zogenaamde linkse held ontmaskerd als één van hun.
pi_89271417
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:52 schreef druide het volgende:
Het zou mij niet verbazen als de VS bewust N-Korea zal provoceren, om met een oorlog het publiek weer in slaap te sussen. :N
Ja, Amerika gaat snel weer in een oorlog stappen :')
pi_89271436
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik wil dat een overheid bestuurt op basis van feiten en noodzakelijkheid. Ik heb verder alleen vertrouwen in het egoïsme van de mens.
Daar ontkom je simpelweg niet aan. Hoezeer ik daarmee ook dergelijke praktijken líjk toe te laten.
  zondag 28 november 2010 @ 20:56:00 #224
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_89271459
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:55 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ja, Amerika gaat snel weer in een oorlog stappen :')
Dat, plus, hoe zou een oorlog 'het publiek in slaap sussen'?
pi_89271583
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:56 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Dat, plus, hoe zou een oorlog 'het publiek in slaap sussen'?
Publiek gaat aan de poorten van Capitol Hill/White House kloppen dan. Niet te verkopen die hap.
pi_89271604
Korea plans

US and South Korean officials have discussed plans for a united Korea, should North Korea collapse.

The US ambassador to Seoul said South Korea would consider offering commercial incentives to China to "help salve" Beijing "concerns about living with a reunified Korea".

World Leaders

Italian Prime Minister Silvio Berlusconi is referred to as "feckless, vain, and ineffective as a modern European leader" by a US diplomat in Rome.

In 2008, the Moscow embassy describes Russian President Dmitry Medvedev as playing "Robin to (Prime Minister Vladimir Putin's) Batman.

The cables also comment on the extremely close relationship between Mr Berlusconi and Mr Putin.

North Korea's Kim Jong-il is a "flabby old chap" suffering from trauma from a stroke, while Iranian President Mahmoud Ahmadinejad is referred to as "Hitler".

South Africa's international relations and cooperation minister refers to President Robert Mugabe of Zimbabwe as "the crazy old man".

Iran Attack

King Hamad bin Isa al-Khalifa of Bahrain is reported to have told the US to stop Iran "by whatever means necessary", while the crown prince of Abu Dhabi, Sheikh Mohammad bin Zayed, told the US he believed Iranian President Mahmoud Ahmadinejad was "going to take us to war".

Wikileaks cables: key issues
  zondag 28 november 2010 @ 21:00:29 #227
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_89271746
Wanneer kan je zelf die documenten downloaden? :P
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_89271788
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:56 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Dat, plus, hoe zou een oorlog 'het publiek in slaap sussen'?
'Wanneer je huis in brand staat, ga je niet eerst gras maaien'. Prevalerend belang van veiligheid.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_89271860
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:01 schreef druide het volgende:

[..]

'Wanneer je huis in brand staat, ga je niet eerst gras maaien'. Prevalerend belang van veiligheid.
Klopt wel natuurlijk, anders nieuws lekken dat aandacht afleidt helpt ook.
pi_89271884
quote:
US cables leak sparks global diplomatic crisis
Classified embassy dispatches reveal Saudi king pressed US for military action on Iran and Washington used diplomats to spy on UN
http://www.guardian.co.uk(...)eak-diplomacy-crisis
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_89271938
US Warned Germany Over Bungled El-Masri Kidnapping

With over a quarter of a million WikiLeaks documents coming to light today a number of previously stalled stories are being given new life, including the bungled kidnapping of German citizen Khalid El-Masri and his subsequent abuse in US custody.

Masri was kidnapped in early 2004 by CIA officials and sent to Baghdad and later Afghanistan, where he was repeatedly abused before officials finally discovered that they meant to kidnap Khalid al-Masri, an entirely different person with a similarly spelled name.

http://news.antiwar.com/2(...)el-masri-kidnapping/

Foutje, kan gebeuren. :{
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 21:05:20 #233
8781 crew  Frutsel
pi_89272045
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:00 schreef Sheepcidus het volgende:
Wanneer kan je zelf die documenten downloaden? :P
Je kan ze net als Wikipedia zelf insturen denk ik :P
:')
  zondag 28 november 2010 @ 21:05:53 #234
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89272092
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:51 schreef Rookert het volgende:

[..]

Noodzakelijkheid is al subjectief.

Het gaat niet om jou :')
Nee het zijn altijd anderen die het niet snappen en " in bescherming genomen moeten worden."
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 28 november 2010 @ 21:08:01 #235
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89272238
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:53 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Weer een zogenaamde linkse held ontmaskerd als één van hun.
Omdat hij niet snapt dat documenten stelen van zijn eigen overheid in feite hetzelfde is als het stelen van documenten van een supermacht door een willekeurige wereldburger. Logisch, want nu is zijn kindje het slachtoffer.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89272292
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:03 schreef Politicoloog het volgende:
US Warned Germany Over Bungled El-Masri Kidnapping

With over a quarter of a million WikiLeaks documents coming to light today a number of previously stalled stories are being given new life, including the bungled kidnapping of German citizen Khalid El-Masri and his subsequent abuse in US custody.

Masri was kidnapped in early 2004 by CIA officials and sent to Baghdad and later Afghanistan, where he was repeatedly abused before officials finally discovered that they meant to kidnap Khalid al-Masri, an entirely different person with a similarly spelled name.

http://news.antiwar.com/2(...)el-masri-kidnapping/

Foutje, kan gebeuren. :{
Ziek.
  zondag 28 november 2010 @ 21:09:04 #237
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89272309
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar ontkom je simpelweg niet aan. Hoezeer ik daarmee ook dergelijke praktijken líjk toe te laten.
Dan ontkomen regeringen niet aan wiki- en andere leaks.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89272333
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:56 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Dat, plus, hoe zou een oorlog 'het publiek in slaap sussen'?
Het hoeft geen all-out oorlog te zijn. Een beetje spanning is goede afleiding van dit soort genante zaken. Net zoiets als met Clinton die in de Lewinski storm besloot Irak aan te vallen. Toen had de pers weer even een ander botje.
pi_89272393
Ben benieuwd wat er met Iran zal gebeuren nu ook is gebleken dat Arabische landen hebben aangedrongen op een oorlog tegen Iran.
  zondag 28 november 2010 @ 21:10:31 #240
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89272414
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:03 schreef Politicoloog het volgende:
US Warned Germany Over Bungled El-Masri Kidnapping

With over a quarter of a million WikiLeaks documents coming to light today a number of previously stalled stories are being given new life, including the bungled kidnapping of German citizen Khalid El-Masri and his subsequent abuse in US custody.

Masri was kidnapped in early 2004 by CIA officials and sent to Baghdad and later Afghanistan, where he was repeatedly abused before officials finally discovered that they meant to kidnap Khalid al-Masri, an entirely different person with a similarly spelled name.

http://news.antiwar.com/2(...)el-masri-kidnapping/

Foutje, kan gebeuren. :{
Dat soort problemen heb je niet als je verdachten meteen vermoord.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89272428
En Zienwswijze wat vind je van het handelen van onze Amerikaanse vrienden?
pi_89272432
quote:
3s.gif Op zondag 28 november 2010 21:10 schreef Zienswijze het volgende:
Ben benieuwd wat er met Iran zal gebeuren nu ook is gebleken dat Arabische landen hebben aangedrongen op een oorlog tegen Iran.
Will Israel Attack Iran By Christmas?

To me, the most revealing parts of the Wikileaks diplo-docu-dump are about the Middle East. We already knew that the Sunni Arab autocrats cannot bear the thought of a Shiite nuclear bomb and are almost as worried as the Israelis. But now the evidentiary proof brings it home:

If we take Barak's word for it, the Israelis could launch World War III within a month. And would carry much of the Sunni Arab autocrats with it. One notes that Saudi foreign diplomats and functionaries are more wary about war with Iran than the royals. But there seems little discussion about the momentous consequences of a third war launched by the West against a Muslim country in less than a decade.

http://andrewsullivan.the(...)an-by-christmas.html
pi_89272512
[quote]The United States was catapulted into a worldwide diplomatic crisis today, with the leaking to the Guardian and other international media of more than 250,000 classified cables from its embassies, many sent as recently as February this year.

At the start of a series of daily extracts from the US embassy cables - many of which are designated "secret" the Guardian can disclose that Arab leaders are privately urging an air strike on Iran and that US officials have been instructed to spy on the UN's leadership.

These two revelations alone would be likely to reverberate around the world. But the secret dispatches which were obtained by WikiLeaks, the whistlebowers' website, also reveal Washington's evaluation of many other highly sensitive international issues.

These include a major shift in relations between China and North Korea, Pakistan's growing instability and details of clandestine US efforts to combat al-Qaida in Yemen.

Among scores of other disclosures that are likely to cause uproar, the cables detail:

Grave fears in Washington and London over the security of Pakistan's nuclear weapons programme

Alleged links between the Russian government and organised crime.

Devastating criticism of the UK's military operations in Afghanistan.

Claims of inappropriate behaviour by a member of the British royal family.

The US has particularly intimate dealings with Britain, and some of the dispatches from the London embassy in Grosvenor Square will make uncomfortable reading in Whitehall and Westminster. They range from serious political criticisms of David Cameron to requests for specific intelligence about individual MPs.

The cache of cables contains specific allegations of corruption and against foreign leaders, as well as harsh criticism by US embassy staff of their host governments, from tiny islands in the Caribbean to China and Russia.

The material includes a reference to Vladimir Putin as an "alpha-dog", Hamid Karzai as being "driven by paranoia" and Angela Merkel allegedly "avoids risk and is rarely creative". There is also a comparison between Mahmoud Ahmadinejad and Adolf Hitler.

The cables name countries involved in financing terror groups, and describe a near "environmental disaster" last year over a rogue shipment of enriched uranium. They disclose technical details of secret US-Russian nuclear missile negotiations in Geneva, and include a profile of Libyan leader Muammar Gaddafi, who they say is accompanied everywhere by a "voluptuous blonde" Ukrainian nurse.

The cables cover secretary of state Hillary Clinton's activities under the Obama administration, as well as thousands of files from the George Bush presidency. Clinton personally led frantic damage limitation this weekend as Washington prepared foreign governments for the revelations. She contacted leaders in Germany, Saudi Arabia, the Gulf, France and Afghanistan.

US ambassadors in other capitals were instructed to brief their hosts in advance of the release of unflattering pen-portraits or nakedly frank accounts of transactions with the US which they had thought would be kept quiet. Washington now faces a difficult task in convincing contacts around the world that any future conversations will remain confidential.

"We are all bracing for what may be coming and condemn WikiLeaks for the release of classified material," state department spokesman PJ Crowley said. "It will place lives and interests at risk. It is irresponsible."

The state department's legal adviser has written to Wikileaks founder Julian Assange and his London lawyer, warning that the cables were obtained illegally and that publication would place at risk "the lives of countless innocent individuals ongoing military operations and cooperation between countries".

The electronic archive of embassy dispatches from around the world was allegedly downloaded by a US soldier earlier this year and passed to WikiLeaks. Assange made them available to the Guardian and four other newspapers: the New York Times, Der Spiegel in Germany, Le Monde in France and El País in Spain. All five plan to publish extracts from the most significant cables, but have decided neither to "dump" the entire dataset into the public domain, nor to publish names that would endanger innocent individuals. WikiLeaks says that, contrary to the state department's fears, it also initially intends to post only limited cable extracts, and to redact identities.

The cables published today reveal how the US uses its embassies as part of a global espionage network, with diplomats tasked to obtain not just information from the people they meet, but personal details, such as frequent flyer numbers, credit card details and even DNA material.

Classified "human intelligence directives" issued in the name of Hillary Clinton or her predecessor, Condoleeza Rice, instruct officials to gather information on military installations, weapons markings, vehicle details of political leaders as well as iris scans, fingerprints and DNA.

The most controversial target was the leadership of the United Nations. That directive requested the specification of telecoms and IT systems used by top UN officials and their staff and details of "private VIP networks used for official communication, to include upgrades, security measures, passwords, personal encryption keys".

When the Guardian put this allegation to Crowley, the state department spokesman said: "Let me assure you: our diplomats are just that, diplomats. They do not engage in intelligence activities. They represent our country around the world, maintain open and transparent contact with other governments as well as public and private figures, and report home. That's what diplomats have done for hundreds of years."

The dispatches also shed light on older diplomatic issues. One cable, for example, reveals, that Nelson Mandela was "furious" when a top adviser stopped him meeting Margaret Thatcher shortly after his release from prison to explain why the ANC objected to her policy of "constructive engagement" with the apartheid regime. "We understand Mandela was keen for a Thatcher meeting but that [appointments secretary Zwelakhe] Sisulu argued successfully against it," according to the cable. It continues: "Mandela has on several occasions expressed his eagerness for an early meeting with Thatcher to express the ANC's objections to her policy. We were consequently surprised when the meeting didn't materialise on his mid-April visit to London and suspected that ANC hardliners had nixed Mandela's plans."

The US embassy cables are marked "Sipdis" secret internet protocol distribution. They were compiled as part of a programme under which selected dispatches, considered moderately secret but suitable for sharing with other agencies, would be automatically loaded on to secure embassy websites, and linked with the military's Siprnet internet system.

They are classified at various levels up to "SECRET NOFORN" [no foreigners]. More than 11,000 are marked secret, while around 9,000 of the cables are marked noforn. The embassies which sent most cables were Ankara, Baghdad, Amman, Kuwait and Tokyo.

More than 3 million US government personnel and soldiers, many extremely junior, are cleared to have potential access to this material, even though the cables contain the identities of foreign informants, often sensitive contacts in dictatorial regimes. Some are marked "protect" or "strictly protect".

Last spring, 22-year-old intelligence analyst Bradley Manning was charged with leaking many of these cables, along with a gun-camera video of an Apache helicopter crew mistakenly killing two Reuters news agency employees in Baghdad in 2007, which was subsequently posted by WikiLeaks. Manning is facing a court martial.

In July and October WikiLeaks also published thousands of leaked military reports from Afghanistan and Iraq. These were made available for analysis beforehand to the Guardian, along with Der Spiegel and the New York Times.

A former hacker, Adrian Lamo, who reported Manning to the US authorities, said the soldier had told him in chat
pi_89272549
De beerput gaat echt open he..
pi_89272616
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:12 schreef IHVK het volgende:
De beerput gaat echt open he..
Ohja? Ik heb nog steeds niets gelezen wat mensen niet al wisten/dachten.
pi_89272684
Het werd altijd wel gedacht maar nu staat het zwart op wit.
pi_89272701
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:29 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af wat voor figuren het zijn die hun hackersskills prostitueren aan overheden.
Maagden.
pi_89272726
Lijkt wel the Matrix.
  zondag 28 november 2010 @ 21:15:54 #249
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89272795
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 21:10 schreef IHVK het volgende:
En Zienwswijze wat vind je van het handelen van onze Amerikaanse vrienden?
Hij zal zijn tijd besteden met damage-control en duidelijk maken dat geheimen altijd geheim moeten blijven omdat we anders allemaal dood gaan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89272812
He also noted that a cable posted on the Guardian's Web site - summarizing a March, 2009 meeting between Saudi Arabia's King Abdullah and the White House counterterrorism adviser John Brennan - includes a remarkable suggestion on how detainees released from the Guantánamo Bay prison might be tracked:

"I've just thought of something," the King added, and proposed implanting detainees with an electronic chip containing information about them and allowing their movements to be tracked with Bluetooth. This was done with horses and falcons, the King said. Brennan replied, "horses don't have good lawyers," and that such a proposal would face legal hurdles in the U.S., but agreed that keeping track of detainees was an extremely important issue that he would review with appropriate officials when he returned to the United States.

http://thelede.blogs.nyti(...)s-diplomatic-cables/
pi_89272844
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:14 schreef IHVK het volgende:
Het werd altijd wel gedacht maar nu staat het zwart op wit.
Mja, in cables geschreven door ambassade-personeel. Het gaat echt de wereld niet veranderen.
pi_89272860
quote:
Op zondag 28 november 2010 21:10 schreef IVHK het volgende:

En Zienwswijze wat vind je van het handelen van onze Amerikaanse vrienden?
In de wereld draait alles om macht en dominantie. De meeste artikelen van WikiLeaks komen dan ook niet als een verrassing aan. De grootmachten spelen inderdaad geen nette spelletjes, maar dat is niet een specifiek Amerikaans probleem; de Sovjet-Unie was ook niet mals en opkomend China speelt het spel ook niet netjes (zie bijv. de vele cyberaanvallen op Amerika en haar bondgenoten).

Ik zie het dus niet als een specifiek Amerikaans probleem, maar het zit meer in de karakter van wereld(leiders) om smerige spelletjes te spelen. Je hebt nu de run op grondstoffen. En over enkele jaren ga je een knallende "Koude Oorlog" zien, weliswaar achter de schermen, tussen de VS en opkomend China. Andere landen zullen zich aansluiten bij of de VS of bij China, afhankelijk van de belangen van deze landen. Een eerlijke wereld is en blijft een utopie denk ik.

Wat vind jij er trouwens van? :)
pi_89273006
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 21:16 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

In de wereld draait alles om macht en dominantie. De meeste artikelen van WikiLeaks komen dan ook niet als een verrassing aan. De grootmachten spelen inderdaad geen nette spelletjes, maar dat is niet een specifiek Amerikaans probleem; de Sovjet-Unie was ook niet mals en opkomend China speelt het spel ook niet netjes (zie bijv. de vele cyberaanvallen op Amerika en haar bondgenoten).

Ik zie het dus niet als een specifiek Amerikaans probleem, maar het zit meer in de karakter van wereld(leiders) om smerige spelletjes te spelen. Je hebt nu de run op grondstoffen. En over enkele jaren ga je een knallende "Koude Oorlog" zien, weliswaar achter de schermen, tussen de VS en opkomend China. Andere landen zullen zich aansluiten bij of de VS of bij China, afhankelijk van de belangen van deze landen. Een eerlijke wereld is en blijft een utopie denk ik.

Wat vind jij er trouwens van? :)
Ik vroeg het speicfiek aan jou omdat ik vond dat jij soms de neiging hebt een happy kleurige en fleurige wereld voor te stellen die wordt verpest en bedreigd door moslims en de islam.

Dat zie ik eigenlijk niet terug.

Wat ik ervan vind schokkend (omdat ik stiekem hoopte dat het niet zo was) maar ook toch geen verrassing.
  zondag 28 november 2010 @ 21:18:56 #254
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89273014
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 21:16 schreef Zienswijze het volgende:

Ik zie het dus niet als een specifiek Amerikaans probleem, maar het zit meer in de karakter van wereld(leiders) om smerige spelletjes te spelen.
Zoals je holmaatje Netanyahu?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89273160
De info is overigens niet alleen genant voor de VS, helaas voor alle Amerika-haters.
pi_89273249
Ik vind dit trouwens echt reuze-interessant, nou eens zien hoe dat soort hoge politiek nou echt gevoerd wordt, welke onderliggende banden landen hebben enz.

Het zegt eigenlijk hoe de hele wereld in elkaar zit.
pi_89273258
quote:
Op zondag 28 november 2010 21:16 schreef Politicoloog het volgende:

He also noted that a cable posted on the Guardian's Web site - summarizing a March, 2009 meeting between Saudi Arabia's King Abdullah and the White House counterterrorism adviser John Brennan - includes a remarkable suggestion on how detainees released from the Guantánamo Bay prison might be tracked:

"I've just thought of something," the King added, and proposed implanting detainees with an electronic chip containing information about them and allowing their movements to be tracked with Bluetooth. This was done with horses and falcons, the King said. Brennan replied, "horses don't have good lawyers," and that such a proposal would face legal hurdles in the U.S., but agreed that keeping track of detainees was an extremely important issue that he would review with appropriate officials when he returned to the United States.

http://thelede.blogs.nyti(...)s-diplomatic-cables/
In de toekomst zullen wij allemaal een chip krijgen. Dat is de mindere kant van technologische ontwikkeling...
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 21:22:35 #258
8781 crew  Frutsel
pi_89273281
quote:
Diplomatieke post via WikiLeaks op straat
Klokkenluiderswebsite WikiLeaks heeft via internationale media documenten vrijgegeven over het diplomatieke verkeer tussen Washington en de Amerikaanse ambassades wereldwijd. De Embassy Files verschenen op de website van onder meer The New York Times en The Guardian.

Enkele belangrijke conclusies:

•Arabische leiders drongen aan op een aanval op Iran
•Amerikaanse functionarissen hebben de opdracht gekregen om de VN te bespioneren
•De Iraanse president Ahmadinejad wordt vergeleken met Hitler. Iran heeft hoogwaardige raketten gekocht van Noord-Korea die West-Europa kunnen bereiken
•De Russische president Poetin heeft banden met de georganiseerde misdaad
•Saudi-Arabië blijft een belangrijke sponsor van terreurgroepen als al-Qaida
•China heeft geprobeerd om Amerikaanse computernetwerken te saboteren en zoekmachine Google plat te leggen
Kort na de publicatie kwam het Witte Huis al met een afkeurende reactie. De publicatie werd "roekeloos en gevaarlijk" genoemd. De Amerikaanse regering deed er de afgelopen week alles aan om de publicatie tegen te gaan. Vanochtend nog werd een brief vrijgegeven die gericht was aan WikiLeaks-oprichter Julian Assange. Hem werd te verstaan gegeven dat hij de Amerikaanse wet overtreedt en met de openbaarmaking van de documenten mensenlevens in gevaar brengt.

Geen topgeheim
Voorafgaand aan de publicatie in de kranten en tijdschriften was al gelekt dat de Embassy Files 251.287 berichten en 8000 documenten omvatten. Eén bericht zou uit 1966 stammen, de meeste zijn van na 2004. Verder komen 9005 documenten uit de eerste twee maanden van dit jaar.

Geen van de berichten in de Embassy Files zou de kwalificatie 'topgeheim' hebben. Wel komt het gewone 'geheim' voor. Veertig procent van de documenten heeft de kwalificatie 'vertrouwelijk'. De helft heeft geen kwalificatie.

De website van WikiLeaks is momenteel slecht bereikbaar, volgens Wikileaks als gevolg van een zogenoemde 'Distributed Denial of Service-attack', een aanval van buitenaf om de site plat te leggen. De twitter-feed van WikiLeaks werkt wel.

Nederland
Volgens WikiLeaks zijn er 3021 berichten uit Nederland afkomstig. HP/De Tijd heeft een bericht over de voormalig minister Verhagen van Buitenlandse Zaken.
pi_89273389
Hoewel het natuurlijk wel de vraag is of het goed is dat dit naar buiten komt.
pi_89273454
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 21:24 schreef CaptainCookie het volgende:
Hoewel het natuurlijk wel de vraag is of het goed is dat dit naar buiten komt.
Sommige zaken wel, sommige zaken niet. Ligt ook net aan je perspectief natuurlijk.
pi_89273674
quote:
Op zondag 28 november 2010 21:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Zoals je holmaatje Netanyahu?
Het is niet specifiek Netanyah: elke (wereld)leider speelt smerige spelletjes. Wat denk je dat de regering in Beijing of Moskou doet dan?

In de wereld draait het om macht en dominantie. Als de belangen van land X overeenkomen met die van de VS, dan is land X pro-VS. Als de belangen van land Y overeenkomen met die van Teheran of Beijing, dan is land Y pro-Iran of pro-China. Zo werkt de wereld nou eenmaal.
pi_89273713
WikiLeaks: Russia demanded technology for annulment of S-300 deal

A billion dollars and the cancelation of a missile deal with Iran these were the things Russia promised Israel in return for advanced technology on drones, according to a secret cable leaked by WikiLeaks.

Under-Secretary of State Ellen Tauscher, whose name is signed on the cable, got the information from Amos Gilad, the head of the Defense Ministry's Policy and Political-Military Affairs, in 2009. The cable was sent a year before the Kremlin announced the deal would be annulled.

Ynet
  zondag 28 november 2010 @ 21:31:12 #263
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89273913
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:21 schreef Boekenwurm het volgende:
De info is overigens niet alleen genant voor de VS, helaas voor alle Amerika-haters.
De VS haat zichzelf? That explains it! :+
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89273931
Ik ben benieuwd naar die zuster van ghaddafi
  zondag 28 november 2010 @ 21:32:18 #265
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89273974
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:27 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het is niet specifiek Netanyah: elke (wereld)leider speelt smerige spelletjes. Wat denk je dat de regering in Beijing of Moskou doet dan?

In de wereld draait het om macht en dominantie. Als de belangen van land X overeenkomen met die van de VS, dan is land X pro-VS. Als de belangen van land Y overeenkomen met die van Teheran of Beijing, dan is land Y pro-Iran of pro-China. Zo werkt de wereld nou eenmaal.
Daar gaan de democratische idealen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89274045
quote:
4s.gif Op zondag 28 november 2010 21:28 schreef Politicoloog het volgende:
WikiLeaks: Russia demanded technology for annulment of S-300 deal

A billion dollars and the cancelation of a missile deal with Iran these were the things Russia promised Israel in return for advanced technology on drones, according to a secret cable leaked by WikiLeaks.

Under-Secretary of State Ellen Tauscher, whose name is signed on the cable, got the information from Amos Gilad, the head of the Defense Ministry's Policy and Political-Military Affairs, in 2009. The cable was sent a year before the Kremlin announced the deal would be annulled.

Ynet
'Stelt mening over Rusland bij'.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_89274132
quote:
4s.gif Op zondag 28 november 2010 21:28 schreef Politicoloog het volgende:
WikiLeaks: Russia demanded technology for annulment of S-300 deal

A billion dollars and the cancelation of a missile deal with Iran these were the things Russia promised Israel in return for advanced technology on drones, according to a secret cable leaked by WikiLeaks.

Under-Secretary of State Ellen Tauscher, whose name is signed on the cable, got the information from Amos Gilad, the head of the Defense Ministry's Policy and Political-Military Affairs, in 2009. The cable was sent a year before the Kremlin announced the deal would be annulled.

Ynet
Wat een bazen een beetje Israël chanteren! En er zijn geruchten dat ze de s-300 toch wel geleverd hebben :D
pi_89274178
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:27 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het is niet specifiek Netanyah: elke (wereld)leider speelt smerige spelletjes. Wat denk je dat de regering in Beijing of Moskou doet dan?

In de wereld draait het om macht en dominantie. Als de belangen van land X overeenkomen met die van de VS, dan is land X pro-VS. Als de belangen van land Y overeenkomen met die van Teheran of Beijing, dan is land Y pro-Iran of pro-China. Zo werkt de wereld nou eenmaal.
Westerse landen pretenderen echter de vermoorde onschuld te zijn, en alleen idealen als vrijheid, democratie en mensenrechten na te streven, terwijl alle andere landen, in meerdere of mindere mate barbaars, achterlijk, haatdragend enzovoorts zouden zijn. Dit sprookje kan nu definitief naar de prullenbak.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
  zondag 28 november 2010 @ 21:36:05 #269
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_89274198
Om half 11 komt Der Spiegel met nieuwe onthullingen.
Om half 11 komt ook het password vrij dat nu op die torrentfile staat.
Na half 11 gaat het pas echt beginnen denk ik :Y
pi_89274266
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:36 schreef YazooW het volgende:
Om half 11 komt Der Spiegel met nieuwe onthullingen.
Om half 11 komt ook het password vrij dat nu op die torrentfile staat.
Na half 11 gaat het pas echt beginnen denk ik :Y
Leuk. Ik verwacht om 22:31 een samenvatting met alle kernpunten hier op FOK!. :7
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_89274272
quote:
Op zondag 28 november 2010 21:16 schreef IVHK het volgende:

Ik vroeg het speicfiek aan jou omdat ik vond dat jij soms de neiging hebt een happy kleurige en fleurige wereld voor te stellen die wordt verpest en bedreigd door moslims en de islam.

Dat zie ik eigenlijk niet terug.

Wat ik ervan vind schokkend (omdat ik stiekem hoopte dat het niet zo was) maar ook toch geen verrassing.
Aha op die manier.

De wereld is niet fleurig. Wel zijn er problemen op de wereld. Eén van de problemen, dus niet HET probleem, maar 1 van de problemen, is de radicale islam. Ik heb niks tegen moslims. Wel erken ik dat er een probleem is met de radicale islam. Waar machtige landen als Israel en de VS last van hebben.

De radicale islam destabiliseert landen en belemmert landen in de ontwikkeling. Ook opkomende landen als China, Rusland en India hebben last van de radicale islam en zij nemen ook maatregelen tegen terrorisme (soms nog hardere en onethischere maatregelen dan het Westen doet).

Daarnaast zijn er natuurlijk ook andere problemen, zoals het klimaatprobleem, de run op grondstoffen etc. etc.

Snap je m'n punt nu een beetje? :)
  zondag 28 november 2010 @ 21:38:13 #272
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_89274345
Spionage en diefstal van VN-personeel is best wel ernstig.
Géén kloon van tvlxd!
pi_89274400
Ben benieuwd of, en hoe, Nederland er in voorkomt.
pi_89274403
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:38 schreef Montov het volgende:
Spionage en diefstal van VN-personeel is best wel ernstig.
Als ik het goed begrijp zijn dat dus documenten die 'secret' gewaardeerd zijn. Dat zegt genoeg over de 'top secret' documenten?
  zondag 28 november 2010 @ 21:39:16 #275
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89274420
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 21:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Aha op die manier.

De wereld is niet fleurig. Wel zijn er problemen op de wereld. Eén van de problemen, dus niet HET probleem, maar 1 van de problemen, is de radicale islam. Ik heb niks tegen moslims. Wel erken ik dat er een probleem is met de radicale islam. Waar machtige landen als Israel en de VS last van hebben.

De radicale islam destabiliseert landen en belemmert landen in de ontwikkeling. Ook opkomende landen als China, Rusland en India hebben last van de radicale islam en zij nemen ook maatregelen tegen terrorisme (soms nog hardere en onethischere maatregelen dan het Westen doet).

Daarnaast zijn er natuurlijk ook andere problemen, zoals het klimaatprobleem, de run op grondstoffen etc. etc.

Snap je m'n punt nu een beetje? :)
Ja. Je laat de rol van Westerse landen in al die problemen totaal links liggen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 28 november 2010 @ 21:41:04 #276
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_89274522
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:38 schreef tjoptjop het volgende:
Ben benieuwd of, en hoe, Nederland er in voorkomt.
3000 documenten (meeste zullen alleen wel over internationale organisaties gaan)
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_89274523
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 21:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Aha op die manier.

De wereld is niet fleurig. Wel zijn er problemen op de wereld. Eén van de problemen, dus niet HET probleem, maar 1 van de problemen, is de radicale islam. Ik heb niks tegen moslims. Wel erken ik dat er een probleem is met de radicale islam. Waar machtige landen als Israel en de VS last van hebben.
Mwah, de vele, vele informatie die Wikileaks heeft gelekt toont aan dat de VS voornamelijk haar eigen problemen creëert.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_89274548
quote:
Op zondag 28 november 2010 21:27 schreef druide het volgende:

Westerse landen pretenderen echter de vermoorde onschuld te zijn, en alleen idealen als vrijheid, democratie en mensenrechten na te streven, terwijl alle andere landen, in meerdere of mindere mate barbaars, achterlijk, haatdragend enzovoorts zouden zijn. Dit sprookje kan nu definitief naar de prullenbak.
En ook deze "propaganda" draait om macht. Degenen die de macht hebben (het Westen heeft momenteel de macht) pretenderen het beste voor de wereld te hebben en schilderen andere landen als barbaars, ondemocratisch etc. af. Maar ook dit is en spelletje om de machtigste te zijn. Je wilt als land natuurlijk de publieke opinie in jouw voordeel hebben.
  zondag 28 november 2010 @ 21:42:21 #279
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_89274614
Ik vind deze documenten op zich boeiend, maar als pakweg de VS de UN bespioneert (wat uitkomt) en China ook (wat niet uitkomt) heb je wel een probleem gecreëerd..
When all things seem to end, the future still remains..
pi_89274753
quote:
Op zondag 28 november 2010 21:37 schreef waht het volgende:

Mwah, de vele, vele informatie die Wikileaks heeft gelekt toont aan dat de VS voornamelijk haar eigen problemen creëert.
Ja en nee.

Ja, omdat: De VS had Irak niet mogen binnenvallen. Ik heb wel voor de inval in Afghanistan.
Nee, omdat: De radicale islam is tegen alles wat (genoeg) niet-islamitisch is. Ook al zal het Westen zich volledig terugtrekken uit het M-O, dan nog zal er dreiging zijn van de radicale islam, denk aan de cartoonrellen, een mogelijk burqa verbod etc. etc.
Islamitische landen, die geen troepen hebben in Irak, hebben namelijk ook last van de radicale islam.
pi_89274777
http://twitter.com/th3j35t3r

Blijkbaar de kerel die achter de DOS aanval zit..
pi_89274893
Ik dacht dat de publicaties tot doel hadden bepaalde misstanden aan de kaak te stellen. Maar het integraal dumpen van vertrouwlijke correspondentie is natuurlijk buiten alle proporties, ik kan mij de woede bij de Amerikanen goed voorstellen en ik zou het niet onterecht vinden als dit een staartje krijgt voor Wikileaks.
pi_89274927
Ik kan alleen hieruit concluderen dat wikileaks en Julian Assange Obama en de USA hard hebben genaaid met deze actie. Deze actie gaat voor lange tijd nadelige effecten hebben op de USA
pi_89274941
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:45 schreef Mastertje het volgende:
http://twitter.com/th3j35t3r

Blijkbaar de kerel die achter de DOS aanval zit..
TANGO DOWN - for attempting to endanger the lives of our troops, 'other assets' & foreign relations

Wikileaks moet gewoon de decryption key online gooien. Er zullen genoeg mirrors online komen
pi_89274944
quote:
Op zondag 28 november 2010 21:37 schreef Papierversniperaar het volgende:

Ja. Je laat de rol van Westerse landen in al die problemen totaal links liggen.
En welke rol hebben Westerse landen dan?

Zelfs als het Westen zich volledig terugtrekt uit het M-O, dan heb je alsnog te maken met de dreigig van de radicale islam. Je vergeet dat landen als 1400 jaar lang last hebben van de radicale islam (vroeger waren dat Iran, Afghanistan etc., en nu zijn het ook Westerse landen).
pi_89274991
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik dacht dat de publicaties tot doel hadden bepaalde misstanden aan de kaak te stellen. Maar het integraal dumpen van vertrouwlijke correspondentie is natuurlijk buiten alle proporties, ik kan mij de woede bij de Amerikanen goed voorstellen en ik zou het niet onterecht vinden als dit een staartje krijgt voor Wikileaks.
Waarom? En wie bepaalt wat wel of niet onthullingen zijn voor misstanden?
  zondag 28 november 2010 @ 21:49:29 #287
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_89275016
New York Times kondigt nog lekken aan
zondag 28 november 2010, 21u38Auteur: bbd AANRADEN 1

De Amerikaanse krant de New York Times gaat de volgende dagen nog een aantal zaken onthullen die ze hebben ontdekt in de gelekte documenten op WikiLeaks. Ook ons land wordt genoemd.

Amerikaanse diplomaten proberen akkoordjes te sluiten rond de gevangenen uit Guantanamo. Zo wilden de Sloveense leiders graag president Obama ontmoeten. Dat kon, maar dan in ruil voor het opnemen van één gevangene. De eilandenstaat Kiribati (in het westen van de Stille Oceaan) zou dan weer miljoenen dollar steun krijgen in ruil voor het opnemen van gevangenen. En over België zegden de Amerikaanse diplomaten dat het opnemen van meer gevangenen een goedkope manier is om een meer vooraanstaande rol te krijgen in Europa.

De VS en Zuid-Korea speculeerden over het instorten van Noord-Korea en over de eenmaking van Noord en Zuid. De Zuid-Koreanen veronderstelden zelfs dat ze China zouden kunnen overhalen om zich niet te verzetten tegen zon eenmaking met een paar goedgekozen commerciële en economische stimulansen (lees: business deals).

Toen de Afghaanse vice-president vorig jaar de Verenigde Arabische Emiraten bezocht, vonden politiemensen die nauw samenwerken met de drugbestrijding dat hij 52 miljoen dollar in cash bij zich had. Massoud mocht het geld toch houden zonder dat hij er de oorsprong en de bestemming van moest bekendmaken.

Amerikaanse diplomaten in Rome kregen weet van de buitengewoon hechte relatie tussen de Russische premier Poetin en de Italiaanse president Berlusconi. Ze hadden het over buitensporige geschenken en lucratieve energiecontracten. Berlusconi wordt van langsom meer de spreekbuis van Poetin in Europa.

http://standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20101128_111
When all things seem to end, the future still remains..
pi_89275026
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik dacht dat de publicaties tot doel hadden bepaalde misstanden aan de kaak te stellen. Maar het integraal dumpen van vertrouwlijke correspondentie is natuurlijk buiten alle proporties, ik kan mij de woede bij de Amerikanen goed voorstellen en ik zou het niet onterecht vinden als dit een staartje krijgt voor Wikileaks.
VS kennende een hitman inschakelen
  zondag 28 november 2010 @ 21:50:24 #289
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89275062
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik dacht dat de publicaties tot doel hadden bepaalde misstanden aan de kaak te stellen. Maar het integraal dumpen van vertrouwlijke correspondentie is natuurlijk buiten alle proporties,
Nee. Anders kunnen ze zeggen dat er alleen "quotes buiten context" geplaatst zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89275090
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:49 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

VS kennende een hitman inschakelen
Tuurlijk niet, daar is het al veelstelaat voor.
pi_89275163
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:49 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

VS kennende een hitman inschakelen
Dat heeft echt nog zin ja :{
pi_89275166
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:49 schreef Toad het volgende:
Waarom? En wie bepaalt wat wel of niet onthullingen zijn voor misstanden?
Het integraal online zetten van tal van vertrouwelijk documenten is gewoon echt onverantwoord. De correspondentie wordt geschreven met de gedachte dat deze vertrouwelijk blijft, er worden niet zomaar een paar pikante documenten gelekt die gericht een discussie op gang brengen. Nee, de hele correspondentie wordt online gezet en iedereen kan lekker gaan zitten snuffelen.
pi_89275188
Israel's prime minister Binyamin Netanyahu is "elegant and charming" but never keeps his promises, according to a cable from Cairo recounting a meeting with President Hosni Mubarak, who added: "I have told him so personally".
  zondag 28 november 2010 @ 21:52:51 #294
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89275204
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En welke rol hebben Westerse landen dan?
Illegale oorlogen, rooftochten en economische chantage van Afrika, het steunen van vrijheidsstrijders terroristische organisaties, ...
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89275232
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 21:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De VS haat zichzelf? That explains it! :+
Ben jij eigenlijk niet gewoon veel te dom om je met internationale politiek bezig te houden?
  zondag 28 november 2010 @ 21:53:14 #296
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_89275233
Zelfs al stop je wikileaks nu, het uitbrengen van info door ontevreden medewerkens van een gigantische organisatie als het Amerikaanse leger enzo lijkt me een niet tegen te houden fenomeen.

Anderzijds: uit een land als China verwacht je dergelijke lekken simpelweg niet..
When all things seem to end, the future still remains..
pi_89275251
De VS kan zich trouwens zulke fouten (onthullen van geheimde. beschamende info) permitteren. Want de VS is het machtigste land ter wereld en alles in de wereld draait om macht. Geen enkel land zal plotseling een andere houding jegens de VS opstellen. Want:

- Een land is pro-VS als de belangen overeenkomen met die van de VS.
- Een land is anti-VS als de belangen tegengesteld zijn aan die van de VS.

Morgen gaan de zaken gewoon verder.
  zondag 28 november 2010 @ 21:53:30 #298
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_89275255
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:50 schreef Mastertje het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, daar is het al veelstelaat voor.
Inderdaad, nu zou eigenlijk zo'n schurkenstaat als Iran of Noord Korea juist een hitman moeten inschakelen zodat het lijkt alsof de Amerikanen er achter zitten. })
pi_89275276
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:50 schreef Mastertje het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, daar is het al veelstelaat voor.
[/quote

[quote]1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:52 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Dat heeft echt nog zin ja :{
]

ach zou me niks verbazen als die gast opeens een ongelukje krijgt of voor valse aantijgingen wordt gearesteerd. onderschat nooit de kracht van wraak
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 21:54:36 #300
8781 crew  Frutsel
pi_89275375
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:52 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het integraal online zetten van tal van vertrouwelijk documenten is gewoon echt onverantwoord. De correspondentie wordt geschreven met de gedachte dat deze vertrouwelijk blijft, er worden niet zomaar een paar pikante documenten gelekt die gericht een discussie op gang brengen. Nee, de hele correspondentie wordt online gezet en iedereen kan lekker gaan zitten snuffelen.
Ik snap niet zo goed wat er verkeerd aan is. Lekker belangrijk dat ambtenaren dat hebben opgeschreven met de gedachte dat dit nooit gepubliceerd zou worden.

Volgens mij heeft wikileaks de vorige keer wel degelijk een selectie gemaakt van de documenten die ze online zouden zetten. De vraag was toen vooral of militairen of informanten in gevaar zouden komen door de stukken. Alhoewel de VS toen hoog van de toren blaasde dat dat zou gebeuren, is daar tot nu toe niets van waar gebleken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')