abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_89174524
quote:
VS waarschuwt landen voor Wikileaks
Toegevoegd: vrijdag 26 nov 2010, 11:26

De Verenigde Staten hebben zes bevriende landen gewaarschuwd voor documenten die de komende dagen verschijnen op de klokkenluidersite Wikileaks. Dat meldt Wikileaks op zijn twitterfeed. Het gaat om Groot-Brittannië, Noorwegen, Israël, Australië, Denemarken en Canada.

Naar verwachting verschijnen de komende dagen duizenden documenten over diplomatieke informatie die de VS heeft over de zes bondgenoten. De documenten zouden onder meer informatie bevatten over corrupte Russische politici en Turkse steun aan al-Qaida in Irak.

Bovendien zou ook blijken dat de VS de Koerdische afscheidingsbeweging PKK heeft gesteund, aldus The Washington Post.
Irak en Afghanistan

Volgens geruchten verschijnen er de komende dagen meer documenten online dan de 400.000 die Wikileaks in oktober over Irak onthulde. In juli werden al ruim 70.000 stukken over de oorlog in Afghanistan naar buiten gebracht.

De VS waarschuwde eerder deze week al voor de publicatie. Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken zei dat de documenten mensen in gevaar zouden kunnen brengen en de internationale relaties van de VS zouden kunnen schaden.
http://nos.nl/artikel/200(...)-voor-wikileaks.html

quote:
Report: Documents expected to be leaked allege that Turkey allowed citizens smuggle weapons into Iraq, US helped Kurdish terrorists.
Talkbacks (22)

Wikileaks is planning to release files that show Turkey has helped al-Qaida in Iraq, according to London-based daily Al-Hayat. The newspaper also reported that the US helped the PKK, a Kurdish rebel organization.

One of the documents, a US military report, reportedly charges Turkey with failing to control its borders, because Iraqi citizens residing in Turkey provided al-Qaida with supplies to build bombs, guns and ammunition.

A Wikileaks administrator also told Al-Hayat that the site needs Turks to volunteer to translate documents about Turkey's role in the war in Iraq and its bid for EU membership.

Other documents show that the US has supported the PKK, which has been waging a separatist war against Turkey since 1984 and has been classified by the State Department as a terrorist organization since 1979. The US military documents call the PKK "warriors for freedom and Turkish citizens," and say that the US set free arrested PKK members in Iraq. The documents also point out that US forces in Iraq have given weapons to the PKK and ignored the organization's operations inside Turkey.

On Wednesday, the Obama administration said that it had alerted Congress and begun notifying foreign governments that the WikiLeaks website is preparing to release sensitive US diplomatic files that could damage US relations with friends and allies across the globe.

Officials said the documents may contain everything from accounts of compromising conversations with political dissidents and friendly politicians to disclosures of activities that could result in the expulsion of US diplomats from foreign postings.

US diplomatic outposts around the world have begun notifying other governments that WikiLeaks may release these documents in the next few days.

"These revelations are harmful to the United States and our interests," State Department spokesman P.J. Crowley said. "They are going to create tension in relationships between our diplomats and our friends around the world."

Crowley said the release of confidential communications about foreign governments probably will erode trust in the United States as a diplomatic partner and could cause embarrassment if the files should include derogatory or critical comments about friendly foreign leaders.

"When this confidence is betrayed and ends up on the front pages of newspapers or lead stories on television or radio, it has an impact," Crowley said.

US diplomatic outposts around the world have begun notifying other governments that WikiLeaks may release these documents in the coming days, Crowley told reporters.

A Pentagon spokesman, Marine Col. David Lapan, said the Pentagon also has notified congressional committees of an expected WikiLeaks release. He said the files are believed to be State Department documents, but they could contain information about military tactics or reveal the identities of sources.

A statement on WikiLeaks Twitter site Wednesday said "the Pentagon is hyperventilating again over fears of being held to account."
http://www.jpost.com/International/Article.aspx?id=196752

Vorige deel
Ik ben stout geweest, wil toch iemand helpen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 28-11-2010 21:55:25 ]
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_89174560
Bij voorbaat excuses aanbieden
  vrijdag 26 november 2010 @ 12:50:27 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89175085
quote:
Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken zei dat de documenten mensen in gevaar zouden kunnen brengen en de internationale relaties van de VS zouden kunnen schaden.
Dat wordt natuurlijk in de eerste plaats veroorzaakt door de Imperialistische politiek van de VS. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89175546
Ik haat Turkije nu nog meer dan ik hiervoor al haatte. Geef maar nog meer wapens aan de PKK.
pi_89175628
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:00 schreef BluesRebel het volgende:
Ik haat Turkije nu nog meer dan ik hiervoor al haatte. Geef maar nog meer wapens aan de PKK.
Lekker selectief aan het lezen jongen?
pi_89175842
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:02 schreef Hajko het volgende:

[..]

Lekker selectief aan het lezen jongen?
Nope, heb beide helemaal gelezen. Dat Amerika fout is is ook duidelijk en haat hen ook. Maar omdat ze Turkije terugpakken met de PKK scoren ze juist weer punten bij mij :P Alleen Turkije gaat hiermee achteruit.

Ik vond de voorgaande leaks over Afghanistan en vooral Irak schadelijk voor Amerika.

Amerika geeft steun aan een partij die tegen de regering en het leger vooral vecht, Turkije geeft steun aan een partij wat als doel heeft zoveel mogelijk burgers doden.
pi_89176093
http://www.spitsnieuws.nl(...)steunt_terroris.html

Turkije: Europa steunt terrorisme

:') !!!
pi_89176099
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:08 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Nope, heb beide helemaal gelezen. Dat Amerika fout is is ook duidelijk en haat hen ook. Maar omdat ze Turkije terugpakken met de PKK scoren ze juist weer punten bij mij :P Alleen Turkije gaat hiermee achteruit.

Ik vond de voorgaande leaks over Afghanistan en vooral Irak schadelijk voor Amerika.

Amerika geeft steun aan een partij die tegen de regering en het leger vooral vecht, Turkije geeft steun aan een partij wat als doel heeft zoveel mogelijk burgers doden.
:')
pi_89176852
Nou ja, je kunt al-Qaeda en PKK niet in hetzelfde rijtje scharen. Anders kun je Hamas, Fatah, Hezbollah, ANC van Mandela, Tamiltijgers, ETA etc. ook wel als terroristen afdoen (wat ook gebeurt door de regeringen waartegen deze groeperingen strijden, maar dat betekent niet dat deze mensen ook daadwerkelijk terroristen zijn). Groeperingen die een volk representeren, tegen een bezetter strijden, of naar een eigen land streven zijn geen terroristen hoe vaak ze ook terroristen worden genoemd door de staatsterroristen!
pi_89177072
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:35 schreef Politicoloog het volgende:
Nou ja, je kunt al-Qaeda en PKK niet in hetzelfde rijtje scharen. Anders kun je Hamas, Fatah, Hezbollah, ANC van Mandela, Tamiltijgers, ETA etc. ook wel als terroristen afdoen (wat ook gebeurt door de regeringen waartegen deze groeperingen strijden, maar dat betekent niet dat deze mensen ook daadwerkelijk terroristen zijn). Groeperingen die een volk representeren, tegen een bezetter strijden, of naar een eigen land streven zijn geen terroristen hoe vaak ze ook terroristen worden genoemd door de staatsterroristen!
Precies. Maar Hajko en Abombali vinden mij selectief en geven een :') alleen omdat ik wel voor de PKK ben en tegen Al-Qaeda. Totaal andere groeperingen. PKK vecht tegen onderdrukking wat al een eeuw duurt. Ik mag dan wat de VS doet hier minder erg vinden dan wat Turkije doet.
pi_89178834
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:41 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Precies. Maar Hajko en Abombali vinden mij selectief en geven een :') alleen omdat ik wel voor de PKK ben en tegen Al-Qaeda.
Geven Hajko en Abombali premier Erdogan ook een ' :') ' (omdat ie voor Hamas is en tegen de PKK), dan zijn ze in ieder geval consequent bezig. Maar ik ga ervan uit dat ze geen vredelievende hippies zijn die tegen alle geweld zijn, dan blijft er nog maar één beschrijving over voor Erdogan & co: hypocrieten.
pi_89183313
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:22 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Geven Hajko en Abombali premier Erdogan ook een ' :') ' (omdat ie voor Hamas is en tegen de PKK), dan zijn ze in ieder geval consequent bezig. Maar ik ga ervan uit dat ze geen vredelievende hippies zijn die tegen alle geweld zijn, dan blijft er nog maar één beschrijving over voor Erdogan & co: hypocrieten.
Het idiote is dat die andere Turkse partijen hem haten omdat hij te islamitisch zou zijn en te veel aan de Koerden zou willen geven. Zo'n facistisch land kan er gewoon niet tegen dat het volk wat zij al zo lang bestrijden autonomie heeft gekregen in het buurland. Het is alleen triest dat nu ook de Iraakse Arabieren slachtoffers worden van de Turkse agressie.
pi_89184319
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:08 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Nope, heb beide helemaal gelezen. Dat Amerika fout is is ook duidelijk en haat hen ook. Maar omdat ze Turkije terugpakken met de PKK scoren ze juist weer punten bij mij :P Alleen Turkije gaat hiermee achteruit.

Ik vond de voorgaande leaks over Afghanistan en vooral Irak schadelijk voor Amerika.

Amerika geeft steun aan een partij die tegen de regering en het leger vooral vecht, Turkije geeft steun aan een partij wat als doel heeft zoveel mogelijk burgers doden.
De Amerikanen zijn langer bezig de PKK te steunen. Wie zitten er al langer in dat gebied, de PKK of Al-Qaida?

Anyways dat jij terrorisme steunt zegt genoeg over jou denken :|W
pi_89184394
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 16:15 schreef Hajko het volgende:

[..]

De Amerikanen zijn langer bezig de PKK te steunen. Wie zitten er al langer in dat gebied, de PKK of Al-Qaida?

Anyways dat jij terrorisme steunt zegt genoeg over jou denken :|W
Met de PKK is niets mis imho
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_89184480
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 16:17 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Met de PKK is niets mis imho
Met Al-Qaida ook niet. Doen gewoon hun ding
  vrijdag 26 november 2010 @ 16:22:32 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_89184633
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:37 schreef Roi het volgende:
Naar verwachting verschijnen de komende dagen duizenden documenten over diplomatieke informatie die de VS heeft over de zes bondgenoten. De documenten zouden onder meer informatie bevatten over corrupte Russische politici


Dat krijg je als je Renee Walker neerschiet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  † In Memoriam † vrijdag 26 november 2010 @ 16:23:30 #17
230491 Zith
pls tip
pi_89184680
vreemd dat de USA al bij een hele hoop landen aanklopt om te vertellen dat er misschien documenten uitkomen waarin dingen staan die de relaties met die landen kunnen bekoelen. Als je zo'n USA diplomaat langs krijgt weet je als regering sowieso al dat de USA slechte dingen over je schrijft achter je rug.

Ik had gewoon gewacht tot ze uitkwamen en dan claimen dat dit de enige landen waren. :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89184696
Meer geld naar de PKK a.u.b.

Het zijn helden _O_
pi_89184835
Het vreemde hier nog is dat de ene partij (VS) de ander (Rusland) accuseert van corruptie mbt AL-Quada terwijl beide hun handen aan Afghanistan vuil hebben gemaakt.
pi_89185117
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 16:19 schreef Hajko het volgende:

[..]

Met Al-Qaida ook niet. Doen gewoon hun ding
Idd. Zolang ze maar niet hierheen komen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_89186628
wikileaks; wat een helden.
pi_89187071
quote:
VS waarschuwen Nederland om Wikileaks
Uitgegeven: 26 november 2010 16:42
Laatst gewijzigd: 26 november 2010 16:42
AMSTERDAM - De Verenigde Staten hebben Nederland gewaarschuwd voor documenten die de komende dagen worden gepubliceerd op de klokkenluiderswebsite Wikileaks.

© AFP
Dat heeft minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal (VVD) vrijdag gezegd.
Wikileaks heeft aangekondigd zo'n 2,7 miljoen vertrouwelijke documenten te zullen publiceren. Rosenthal heeft niet van de VS te horen gekregen op welke manier Nederland daarin voorkomt. "Maar waarschijnlijk speelt er iets dat met Nederland te maken heeft. We wachten rustig af."

De Amerikanen hebben ook andere westerse landen gewaarschuwd, waaronder Groot-Brittannië, Australië, Israël, Denemarken en Noorwegen.
http://www.nu.nl/internet(...)rland-wikileaks.html
  † In Memoriam † vrijdag 26 november 2010 @ 17:18:20 #23
230491 Zith
pls tip
pi_89187214
:(

Dus die amerikanen hebben slechte dingen over ons geschreven?

:(
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 26 november 2010 @ 17:24:25 #24
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_89187444


De doofpot begint inmiddels aardige afmetingen te krijgen. Denk dat de knapzak van Douwe Dabbert beter op zn plaats is om al die zaken weg te moffelen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_89187570
maar dat is de schokkende onthulling die de wereldgeschiedenis zou mo0eten veranderen...

fucking wapensmokkel.

wikileaks zuigt enorm
pi_89189134
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 16:15 schreef Hajko het volgende:

[..]

Anyways dat jij terrorisme steunt zegt genoeg over jou denken :|W
Leer lezen. Pro-iets zijn is niet hetzelfde als het daadwerkelijk steunen. In tegenstelling tot wat Turkije doet.

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 16:23 schreef Hans_Clock het volgende:
Meer geld naar de PKK a.u.b.

Het zijn helden _O_
^O^ _O_
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 17:27 schreef hondebrok het volgende:
maar dat is de schokkende onthulling die de wereldgeschiedenis zou mo0eten veranderen...

fucking wapensmokkel.

wikileaks zuigt enorm
Nou nou. Wikileaks doet gewoon wat de media weigert te doen. Ik ben ontzettend blij met die mensen. Stiekem weten we dat ze risico lopen omdat er altijd regeringen zijn die zulke mensen weg willen hebben.

En ja, het ZOU de wereld moeten veranderen als de regeringen niet zo hypocriet waren. Maar je weet al dat Westerse regeringen niks kwaads over elkaar zullen zeggen en andere regeringen hebben niet zo veel macht. Bovendien zal de media nauwelijks wat erover melden. Verbaast me niks dat ik nauwelijks hierover wat lees op andere sites :r
pi_89217138
De hoogste militair in het Amerikaanse leger, admiraal Mike Mullen, heeft vrijdag gezegd dat klokkenluiderswebsite WikiLeaks de Amerikaanse strijdkrachten en bondgenoten in gevaar brengt.
De site brengt naar verwachting de komende dagen opnieuw geheime stukken naar buiten.

Mullen deed zijn uitspraak in een interview dat zondag wordt uitgezonden op de Amerikaanse nieuwszender CNN.

''Ik hoop dat de verantwoordelijken bij WikiLeaks eens nadenken over de verantwoordelijkheid die ze hebben voor de levens die ze blootstellen'', aldus de militair. Hij voegde eraan toe dat hij hoopte dat het lekken zou stoppen.

Mullen sprak eind oktober woorden van gelijke strekking, toen WikiLeaks meer dan 390.000 documenten over de oorlog in Irak publiceerde.

Naar verwachting lekt WikiLeaks een dezer dagen duizenden diplomatieke berichten over corruptiebeschuldigingen tegen politici in Rusland, Afghanistan en andere Centraal-Aziatische landen. De beschuldigingen zouden zo zwaar zijn, dat regeringen in verlegenheid kunnen worden gebracht.

Het zou gaan om zevenmaal meer documenten dan de 400.000 die WikiLeaks in oktober over Irak onthulde. In juli werden al 77.000 stukken over de oorlog in Afghanistan naar buiten gebracht.

WikiLeaks meldde vrijdag dat de Verenigde Staten zeven bondgenoten geïnformeerd heeft over de verwachte publicatie. Het gaat om Groot-Brittannië, Australië, Canada, Denemarken, Noorwegen en Israël.

Later op de dag meldden Italiaanse media dat de Amerikaanse regering ook Italië heeft gewaarschuwd.

Volgens de Arabische krant al-Hayat tonen de documenten dat Turkije steun verleende aan al-Qaeda in Irak. Ook zou blijken dat de VS hulp gaven aan de PKK, de Koerdische rebellen die tegen Turkije strijden, aldus de krant The Washington Post.

Bron, nu.nl

Die admiraal Mike Mullen zou natuurlijk ook eens hand in eigen boezem kunnen steken.
Het beleid van Amerika&co is kennelijk niet zo menslievend als dat wij moeten geloven en
dan is het niet Wikileaks maar Amerika&co die levens in gevaar brengt.
pi_89217229
Dat is het effect van je acties. Ik kan hier niet echt om wakker liggen.
pi_89217271
Waarom duurt 't zo lang? Nu wordt wikileaks zelf een publiciteitsstunt, terwijl 't nou juist om de documenten zelf moet gaan :|W.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zaterdag 27 november 2010 @ 10:08:42 #30
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_89217274
Van honderdduizenden Iraakse en Afghaanse doden ligt hij ook niet wakker.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 27 november 2010 @ 10:17:39 #31
185327 Thory
Weet wat goed voor je is
pi_89217408
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 10:08 schreef eleusis het volgende:
Van honderdduizenden Iraakse en Afghaanse doden ligt hij ook niet wakker.
Jij wel?
En wat slecht voor je is.
  zaterdag 27 november 2010 @ 10:26:33 #32
13250 Lod
Sapere aude!
pi_89217562
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 november 2010 10:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
Waarom duurt 't zo lang? Nu wordt wikileaks zelf een publiciteitsstunt, terwijl 't nou juist om de documenten zelf moet gaan :|W.
Als je niet op wikileaks staat doe je als land echt niet meer mee hoor.
GNU Terry Pratchett
pi_89217638
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 november 2010 10:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
Waarom duurt 't zo lang? Nu wordt wikileaks zelf een publiciteitsstunt, terwijl 't nou juist om de documenten zelf moet gaan :|W.
Dat noemen ze nu "manipulatie". Al die uitspraken vol bangmakerij zijn alleen bedoeld om de aandacht af te leiden van het werkelijke gevaar: dat overheden zichzelf groter wanen dan ze zijn. Dat leidt onherroepelijk tot wederrechtelijke activiteiten. Klokkenluiders als Wikileaks brengen dit soort onfrisse praktijken aan het licht. In het laatste restje (schijn)democratie dat we nog overhebben moeten we die mensen koesteren in plaats van afserveren als halve criminelen.

De enigen die de levens van zowel de militairen als de burgers in Irak/Afghanistan in gevaar hebben gebracht, zijn de leiders die opdracht hebben gegeven om deze oorlog te gaan voeren.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_89218024
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 10:06 schreef Pakspul het volgende:
Dat is het effect van je acties. Ik kan hier niet echt om wakker liggen.
Dat vind ik ook maar de boodschapper aanvallen is veel makkelijker.
pi_89218116
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 10:31 schreef mazeind het volgende:

Dat noemen ze nu "manipulatie". Al die uitspraken vol bangmakerij zijn alleen bedoeld om de aandacht af te leiden van het werkelijke gevaar: dat overheden zichzelf groter wanen dan ze zijn. Dat leidt onherroepelijk tot wederrechtelijke activiteiten. Klokkenluiders als Wikileaks brengen dit soort onfrisse praktijken aan het licht. In het laatste restje (schijn)democratie dat we nog overhebben moeten we die mensen koesteren in plaats van afserveren als halve criminelen.

De enigen die de levens van zowel de militairen als de burgers in Irak/Afghanistan in gevaar hebben gebracht, zijn de leiders die opdracht hebben gegeven om deze oorlog te gaan voeren.
Leiders zijn er altijd een meester in geweest om het volk te manipuleren en voor te liegen.
De ander is altijd het kwaad en doordat leiders doorgaans de macht over de media hebben lukte het vrij aardig.
Totdat het internet voor iedereen bereikbaar werd, daar kunnen ze niet goed mee omgaan in de ivoren torens.
  zaterdag 27 november 2010 @ 10:55:50 #36
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_89218138
Typisch geval van "shoot the messenger"...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_89218379
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Typisch geval van "shoot the messenger"...
Hij had dus beter kunnen zeggen:

''Ik hoop dat de verantwoordelijken bij overheden eens nadenken over de verantwoordelijkheid die ze hebben voor de levens die ze blootstellen'', aldus de militair
  zaterdag 27 november 2010 @ 11:35:51 #38
273119 BeSimple
or die trying!
pi_89219194
En daarom zouden wij minder moeten samenwerken met landen als Amerika.
Laat me met rust!
  zaterdag 27 november 2010 @ 11:54:13 #39
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_89219665
Waarom brengt wikileaks nou levens in gevaar, zijn het niet de acties waar wikileaks over vertelt die levens in gevaar brengen :?
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_89220719
Inderdaad. Informatie naar buiten brengen, brengt levens in gevaar. In tegenstelling tot bombardementen, bezettingen en jongeren naar een oorlogsgebied aan de andere kant van de wereld sturen.

Lul.

Verder:
quote:
An ongoing Pentagon review of the massive flood of secret documents made public by the WikiLeaks website has so far found no evidence that the disclosure harmed U.S. national security or endangered American troops in the field, a Pentagon official told NBC News on Monday.

The initial Pentagon assessment is far less dramatic than initial statements from the Obama White House Sunday night after three major news organizations – The New York Times, the Guardian and Der Spiegel — published what was touted as an unprecedented “secret archive” of classified military documents relating to the war in Afghanistan.
http://www.msnbc.msn.com/(...)th_and_central_asia/
  zaterdag 27 november 2010 @ 13:07:39 #41
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89221858
quote:
''Ik hoop dat de verantwoordelijken bij WikiLeaks eens nadenken over de verantwoordelijkheid die ze hebben voor de levens die ze blootstellen'', aldus de militair.
Maar over verantwoordelijkheid voor de gevolgen van illegale en opportunistische oorlogen hebben we het maar even niet. _O-
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 27 november 2010 @ 13:09:25 #42
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89221907
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 november 2010 10:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
Waarom duurt 't zo lang? Nu wordt wikileaks zelf een publiciteitsstunt, terwijl 't nou juist om de documenten zelf moet gaan :|W.
Ik mag toch hopen dat duizenden journalisten en onderzoekers als hyperactieve idioten alle documenten aan het napluizen zijn?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 27 november 2010 @ 13:11:10 #43
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89221936
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 11:35 schreef BeSimple het volgende:
En daarom zouden wij minder moeten samenwerken met landen als Amerika.
Dan moet je niet op het CDA stemmen en dan kan je dus geen huis kopen want HRA.

Mmmm, wat zal ik doen: Illegale oorlogen of niet? Huis kopen of niet?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 27 november 2010 @ 13:12:29 #44
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89221973
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 12:28 schreef Monidique het volgende:
Inderdaad. Informatie naar buiten brengen, brengt levens in gevaar. In tegenstelling tot bombardementen, bezettingen en jongeren naar een oorlogsgebied aan de andere kant van de wereld sturen.

Lul.

Verder:

[..]

http://www.msnbc.msn.com/(...)th_and_central_asia/
Ze zijn bang, dus gaan ze waarschuwen waarmee ze juist reclame maken voor de leaks. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89221997
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ze zijn bang, dus gaan ze waarschuwen waarmee ze juist reclame maken voor de leaks. :')
Of ze maken het volk wijs dat ze in het belang van het volk Wikileaks monddood maken.
  zaterdag 27 november 2010 @ 13:21:16 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_89222198
Het is natuurlijk de schuld van de VS zelf. Zaken die je niet naar buiten wil hebben als leger of geheime dienst documenteer je gewoon niet. En de mensen die het in hun hoofd hebben laat je een ongelukje krijgen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 27 november 2010 @ 13:25:28 #47
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89222307
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:13 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Of ze maken het volk wijs dat ze in het belang van het volk Wikileaks monddood maken.
Ze kunnen WL niet monddood maken, anders hadden ze dat al lang gedaan. Het is een spelletje dat ze volhouden voor de Amerikaanse bevolking. Het is diep triest.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 27 november 2010 @ 13:28:59 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_89222389
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze kunnen WL niet monddood maken, anders hadden ze dat al lang gedaan. Het is een spelletje dat ze volhouden voor de Amerikaanse bevolking. Het is diep triest.
Ik zou met sites als WL heel blij zijn als directeur van een geheime dienst. Het is een waarschuwing dat je organisatie niet goed werkt. Of als generaal van een leger.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_89222422
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ze kunnen WL niet monddood maken, anders hadden ze dat al lang gedaan. Het is een spelletje dat ze volhouden voor de Amerikaanse bevolking. Het is diep triest.
Nou ja, zijn zijn wel bezig met de boodschapper monddood te maken toch?
De man wordt zwart gemaakt en gezocht en de informatie zou mensenlevens kosten.
Ze doen er dus alles aan om het volk warm te maken voor het aanpakken van die club en om zover te komen proberen ze ons wijs te maken dat dat voor onze bestwil is.
pi_89222463
Ik lach me dood als Wikileaks ooit eens de oorzaak, aanpak en gevolgen van die aanslag op 11-9 naar buiten brengt.
  zaterdag 27 november 2010 @ 13:38:34 #51
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89222666
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:30 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Nou ja, zijn zijn wel bezig met de boodschapper monddood te maken toch?
De man wordt zwart gemaakt en gezocht en de informatie zou mensenlevens kosten.
Maar wij weten dat dat zo speelt. De gemiddelde Amerikaan denkt dat ie aangevallen wordt en wil Assange idd zien hangen. Wegens de misdaden van hun eigen regering. Diep triest.
quote:
Ze doen er dus alles aan om het volk warm te maken voor het aanpakken van die club en om zover te komen proberen ze ons wijs te maken dat dat voor onze bestwil is.
Nee, ze willen hun bevolking doof maken, want de club aanpakken is niet gelukt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89264353
Default Wikileaks under DDOS attack hours before they plan to post classified docs
quote:
The whistleblower website WikiLeaks is under cyber attack, it said via Twitter Sunday.
The announcement came shortly before the site is expected to release an enormous new cache of secret documents, possibly of United States diplomatic material.
The site is experiencing a distributed denial of service (DDOS) attack, it said. That's an effort to make a website unavailable to users, normally by flooding it with requests for data.
http://news.blogs.cnn.com(...)cyber-attack/?hpt=T2
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_89264874
quote:
Another possible indication of the contents of the massive WikiLeaks exposé came Friday, as Turkish newspaper Hurriyet quoted Turkish Foreign Ministry officials as denying allegations potential originating from the yet-to-be-released material alleging that Turkey supported Al-Qaida cells in Iraq.

The rejection came in the wake of an Al Hayat report a day earlier, which claimed that information held by WikiLeaks and which is set for release later Sunday hints at a link between Akara and the international terror group.

"Turkey has never given support to any terrorist organization. Fighting against terror is our priority and we dont make differentiations between terrorist organizations. Turkey has launched many operations against al-Qaeda, an official told the Hurriyet.

Asked about the allegations that the U.S. helped the outlawed PKK, the same official said, Turkey and the U.S. are carrying out an efficient cooperation in the fight against the PKK.

We will evaluate the issue when the documents are released and contact U.S. officials about the issue if needed, another diplomatic source was quoted as saying.

The Hurriyet also quoted Deborah Guido, spokeswoman for the U.S. embassy in Ankara, as saying that U.S. governments policy has never been nor will ever be in support of the PKK. Anything that implies otherwise is nonsense."
http://www.haaretz.com/ne(...)eaks-expose-1.327442
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 20:36:52 #55
8781 crew  Frutsel
pi_89270371
quote:
Diplomatieke post via WikiLeaks op straat
Klokkenluiderswebsite WikiLeaks heeft via internationale media documenten vrijgegeven over het diplomatieke verkeer tussen Washington en de Amerikaanse ambassades wereldwijd. De Embassy Files verschenen op de website van onder meer The New York Times en The Guardian.

Enkele belangrijke conclusies:

•Arabische leiders drongen aan op een aanval op Iran
•Amerikaanse functionarissen hebben de opdracht gekregen om de VN te bespioneren
•De Iraanse president Ahmadinejad wordt vergeleken met Hitler. Iran heeft hoogwaardige raketten gekocht van Noord-Korea die West-Europa kunnen bereiken
•De Russische president Poetin heeft banden met de georganiseerde misdaad
•Saudi-Arabië blijft een belangrijke sponsor van terreurgroepen als al-Qaida
•China heeft geprobeerd om Amerikaanse computernetwerken te saboteren en zoekmachine Google plat te leggen
Kort na de publicatie kwam het Witte Huis al met een afkeurende reactie. De publicatie werd "roekeloos en gevaarlijk" genoemd. De Amerikaanse regering deed er de afgelopen week alles aan om de publicatie tegen te gaan. Vanochtend nog werd een brief vrijgegeven die gericht was aan WikiLeaks-oprichter Julian Assange. Hem werd te verstaan gegeven dat hij de Amerikaanse wet overtreedt en met de openbaarmaking van de documenten mensenlevens in gevaar brengt.

Geen topgeheim
Voorafgaand aan de publicatie in de kranten en tijdschriften was al gelekt dat de Embassy Files 251.287 berichten en 8000 documenten omvatten. Eén bericht zou uit 1966 stammen, de meeste zijn van na 2004. Verder komen 9005 documenten uit de eerste twee maanden van dit jaar.

Geen van de berichten in de Embassy Files zou de kwalificatie 'topgeheim' hebben. Wel komt het gewone 'geheim' voor. Veertig procent van de documenten heeft de kwalificatie 'vertrouwelijk'. De helft heeft geen kwalificatie.

De website van WikiLeaks is momenteel slecht bereikbaar, volgens Wikileaks als gevolg van een zogenoemde 'Distributed Denial of Service-attack', een aanval van buitenaf om de site plat te leggen. De twitter-feed van WikiLeaks werkt wel.

Nederland
Volgens WikiLeaks zijn er 3021 berichten uit Nederland afkomstig. HP/De Tijd heeft een bericht over de voormalig minister Verhagen van Buitenlandse Zaken.


[ Bericht 90% gewijzigd door Frutsel op 28-11-2010 21:22:44 ]
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 21:48:22 #56
8781 crew  Frutsel
pi_89274952
quote:
WikiLeaks: Russia demanded technology for annulment of S-300 deal

A billion dollars and the cancelation of a missile deal with Iran these were the things Russia promised Israel in return for advanced technology on drones, according to a secret cable leaked by WikiLeaks.

Under-Secretary of State Ellen Tauscher, whose name is signed on the cable, got the information from Amos Gilad, the head of the Defense Ministry's Policy and Political-Military Affairs, in 2009. The cable was sent a year before the Kremlin announced the deal would be annulled.

Ynet
quote:
Om half 11 komt Der Spiegel met nieuwe onthullingen.
Om half 11 komt ook het password vrij dat nu op die torrentfile staat.
Na half 11 gaat het pas echt beginnen denk ik :Y
quote:
New York Times kondigt nog lekken aan

De Amerikaanse krant de New York Times gaat de volgende dagen nog een aantal zaken onthullen die ze hebben ontdekt in de gelekte documenten op WikiLeaks. Ook ons land wordt genoemd.

Amerikaanse diplomaten proberen akkoordjes te sluiten rond de gevangenen uit Guantanamo. Zo wilden de Sloveense leiders graag president Obama ontmoeten. Dat kon, maar dan in ruil voor het opnemen van één gevangene. De eilandenstaat Kiribati (in het westen van de Stille Oceaan) zou dan weer miljoenen dollar steun krijgen in ruil voor het opnemen van gevangenen. En over België zegden de Amerikaanse diplomaten dat het opnemen van meer gevangenen een goedkope manier is om een meer vooraanstaande rol te krijgen in Europa.

De VS en Zuid-Korea speculeerden over het instorten van Noord-Korea en over de eenmaking van Noord en Zuid. De Zuid-Koreanen veronderstelden zelfs dat ze China zouden kunnen overhalen om zich niet te verzetten tegen zon eenmaking met een paar goedgekozen commerciële en economische stimulansen (lees: business deals).

Toen de Afghaanse vice-president vorig jaar de Verenigde Arabische Emiraten bezocht, vonden politiemensen die nauw samenwerken met de drugbestrijding dat hij 52 miljoen dollar in cash bij zich had. Massoud mocht het geld toch houden zonder dat hij er de oorsprong en de bestemming van moest bekendmaken.

Amerikaanse diplomaten in Rome kregen weet van de buitengewoon hechte relatie tussen de Russische premier Poetin en de Italiaanse president Berlusconi. Ze hadden het over buitensporige geschenken en lucratieve energiecontracten. Berlusconi wordt van langsom meer de spreekbuis van Poetin in Europa.

Bron


[ Bericht 23% gewijzigd door Frutsel op 28-11-2010 21:54:00 ]
pi_89275414
Goed commentaar over het (im)morele van de lek en de publicatie ervan. Ik vind het overigens niet onverantwoord, het is aan de overheid om zich te verantwoorden. Sterker nog, WikiLeaks en de betreffende media hebben, wéér, de overheid gevraagd mee te helpen. De overheid weigerde.

quote:
America's foreign policy is revealed as a slave to rightwing drift, terrified of a bomb exploding abroad or of a pro-Israeli congressman at home. If the cables tell of the progress to war over Iran or Pakistan or Gaza or Yemen, their revelation might help debate the inanity of policies which, as Patterson says, seem to be leading in just that direction. Perhaps we can now see how catastrophe unfolds when there is time to avert it, rather than having to await a Chilcot report after the event. If that is not in the public's interest, I fail to see what is.

Clearly, it is for governments, not journalists, to protect public secrets. Were there some overriding national jeopardy in revealing them, greater restraint might be in order. There is no such overriding jeopardy, except from the policies themselves as revealed. Where it is doing the right thing, a great power should be robust against embarrassment.

What this saga must do is alter the basis of diplomatic reporting. If WikiLeaks can gain access to secret material, by whatever means, so presumably can a foreign power. Words on paper can be made secure, electronic archives not. The leaks have blown a hole in the framework by which states guard their secrets. The Guardian material must be a breach of the official secrets acts. But coupled with the penetration already allowed under freedom of information, the walls round policy formation and documentation are all but gone. All barriers are permeable. In future the only secrets will be spoken ones. Whether that is a good thing should be a topic for public debate.
http://www.guardian.co.uk(...)ssy-cables-wikileaks
  zondag 28 november 2010 @ 21:56:34 #58
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_89275436
quote:
WikiLeaks exposé: Iran used ambulances to run arms into Lebanon during 2006 war

Iran used the neutrality of the Iranian Red Crescent to smuggle agents and weapons into Lebanon during Israel's 2006 with Hezbollah, U.S. diplomatic cables released by WikiLeaks revealed on Sunday.

According to an Iranian sources mentioned in the cables, which were made available by the U.K. newspaper the Guardian, the IRC provided a cover for Iranian Revolutionary Guards members

"The only true Iranian Red Crescent officers dispatched to Lebanon were the doctors and drivers. Shipments of medical supplies served also to facilitate weapons shipments," the Guardian quotes the source as saying.

The IRC source added that medical staff in Iran had seen missiles on a plane destined for Lebanon while delivering medical supplies to the airport, and that the "plane was allegedly 'half full' prior to the arrival of any medical supplies."

In addition, the source revealed that an IRC hospital in southern Lebanon was handed over to Hezbollah control, alleging that "Hassan Nasrallah had asked Supreme Leader Khamenei to allow Hezbollah to run the hospital during Dr. [Mohammad Reza] Noorbala's tenure as IRC president."

Israel has long warned of Iran's military links to the Lebanese militant group, with some officials estimating Hezbollah to be stronger now than it was prior to the Second Lebanon war.

Earlier this month, Channel 10 quoted the Kuwaiti newspaper Al-Siyasa as saying that Hezbollah obtained a complete aerial array from Iran, including an attack aircraft and several unmanned aerial vehicles,

According to sources close to the Hezbollah military leadership, Hezbollah has at least three different kinds of UAVs and an Iranian aircraft that could reach long distances and attack specific targets on the ground.

The sources say that these are the "surprises" that Hezbollah leader Hassan Nasrallah promised his organization would use in any future conflict with Israel.

Iran's Revolutionary Guard is responsible for the transfer of the aircraft to Hezbollah, sources say, and dozens of Iranian experts were allegedly sent to Lebanon to aid Hezbollah in building the aerial array and to train militants.

According to the report, Tehran allocated a very high budget for the project.

Western sources responded to the report, saying that they fear the aircraft could be an "important card" in a possible future conflict between Israel and Hezbollah.
pi_89275461
Such comments are hardly friendly. But in the eyes of the American diplomatic corps, every actor is quickly categorized as a friend or foe. King Abdullah of Saudi Arabia? A friend: Abdullah can't stand his neighbors in Iran and, expressing his disdain for the mullah regime, said, "there is no doubt something unstable about them." And his ally, Sheikh bin Zayed of Abu Dhabi? Also a friend. He believes "a near term conventional war with Iran is clearly preferable to the long term consequences of a nuclear armed Iran."

Secretary of State Hillary Clinton's emissaries also learn of a special "Iran observer" in the Azerbaijan capital of Baku who reports on a dispute that played out during a meeting of Iran's Supreme National Security Council. An enraged Revolutionary Guard Chief of Staff Mohammed Ali Jafari allegedly got into a heated argument with Mahmoud Ahmadinejad and slapped him in the face because the generally conservative president had, surprisingly, advocated freedom of the press.

Spiegel.de

:')
  zondag 28 november 2010 @ 21:59:15 #61
132191 -jos-
Money=Power
pi_89275568
De live blogging site is opeens weg :S

http://owni.fr/2010/11/27(...)plication-insurance/
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_89275575
Lol een klap in de gezicht om te laten weten wie de baas is :D
pi_89275796
quote:
Op zondag 28 november 2010 21:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Illegale oorlogen, rooftochten en economische chantage van Afrika, het steunen van vrijheidsstrijders terroristische organisaties, ...
En is dat opmerkelijk..? Elke grootmacht maakt gebruik van deze middelen om je eigen macht in stand te houden en te vergroten.

China doet exact het zelfde:

Illegale oorlogen: niet in het buitenland, maar onderdrukt wel met geweld volkeren in de randgebieden van China, om zo de stabiliteit van het land te waarborgen.
Rooftochten: expansie richting Centraal-Azie en Tibet om zo de grondstoffen daar veilig te stellen.
Economische chantage van Afrika: de militanten in Sudan steunen, zodat Chinese bedrijven daar olie kunnen weghalen
Het steunen van terroristische organisaties: steunt moslimextremisten in Kashmir om regio-concurrent India te destabiliseren.

Je hebt denk ik een te eenzijdige blik op de wereld :) Alle grootmachten maken van dergelijke middelen gebruik om hun eigen macht te vergroten. Als je er wat aan wilt doen, moet je niet louter tegen de VS ageren, maar tegen alle (toekomstige) grootmachten in de wereld.
pi_89275803
Taliban prepare to punish WikiLeaks Afghan informers

Taliban courts are preparing to try and punish any Afghan informers identified in thousands of sensitive documents due for imminent release by the WikiLeaks whistleblower website.

A spokesman for the militant movement said it would scour the files for the names of Afghan intelligence sources who had given the Nato-led coalition information on the insurgents.

If found and captured the informers would be tried and punished by the Taliban's shadow system of courts which extends throughout Afghanistan.

The spokesman would not say what punishment the movement would exact, but Taliban fighters routinely behead, hang or shoot dead those considered to be spies or associated with foreign troops.

http://www.telegraph.co.u(...)fghan-informers.html

Nou goed bezig....
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zondag 28 november 2010 @ 22:05:16 #65
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89275997
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En is dat opmerkelijk..? Elke grootmacht maakt gebruik van deze middelen om je eigen macht in stand te houden en te vergroten.

Prima, zeg dat er dan even eerlijk bij als je weer een lap tekst post waarom de Palestijnen gewoon gelaten de holocaust moeten accepteren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89276024
Als wikileaks zulke gevoelige gegevens kan krijgen, dan vraag ik me echt af wat de pro's allemaal weten
pi_89276037
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:02 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

Nou goed bezig....
Raar bericht.
Die stukken over de oorlog in Afghanistan staan al maanden online.

Wat gebeurt er precies om half 11? Een torrent met alle info online? NY Times / Guardian etc. hebben natuurlijk alles al kunnen inzien, dus ik verwacht eigenlijk niet meer veel onthullende info.

Marietje Schaake (D66) nu bij Nieuwsuur heeft wel een goed verhaal, vind ik.
  zondag 28 november 2010 @ 22:07:29 #68
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_89276139
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:05 schreef Originele_Naam het volgende:
Als wikileaks zulke gevoelige gegevens kan krijgen, dan vraag ik me echt af wat de pro's allemaal weten
Wat bedoel je met pro's? Wikileaks zelf (de website) is slechts een platform waar mensen hun documenten kunnen uploaden. Je weet dus nooit wie er precies achter het uploaden/lekken van de documenten zit. Dat kunnen best jou 'pro's' zijn...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_89276205
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:02 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Taliban prepare to punish WikiLeaks Afghan informers

Taliban courts are preparing to try and punish any Afghan informers identified in thousands of sensitive documents due for imminent release by the WikiLeaks whistleblower website.

A spokesman for the militant movement said it would scour the files for the names of Afghan intelligence sources who had given the Nato-led coalition information on the insurgents.

If found and captured the informers would be tried and punished by the Taliban's shadow system of courts which extends throughout Afghanistan.

The spokesman would not say what punishment the movement would exact, but Taliban fighters routinely behead, hang or shoot dead those considered to be spies or associated with foreign troops.

http://www.telegraph.co.u(...)fghan-informers.html

Nou goed bezig....
Zo doorzichtig.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
  zondag 28 november 2010 @ 22:08:33 #70
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89276210
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wat bedoel je met pro's? Wikileaks zelf (de website) is slechts een platform waar mensen hun documenten kunnen uploaden. Je weet dus nooit wie er precies achter het uploaden/lekken van de documenten zit. Dat kunnen best jou 'pro's' zijn...
Precies. Weten we nu dus wat de pro's ook weten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89276228
quote:
Op zondag 28 november 2010 22:02 schreef Megumi het volgende:

Ik zou met sites als WL heel blij zijn als directeur van een geheime dienst. Het is een waarschuwing dat je organisatie niet goed werkt. Of als generaal van een leger.
Éen van de beste posts in dit topic. De VS zal hierdoor alleen maar strenger worden en "ongelukken" (lees: executies van informanten) zullen alleen maar vaker voorkomen.
pi_89276240
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 22:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Prima, zeg dat er dan even eerlijk bij als je weer een lap tekst post waarom de Palestijnen gewoon gelaten de holocaust moeten accepteren.
Helaas geloven de meeste Arabieren nog steeds niet dat dit echt is gebeurd of dat er zoveel slachtoffers zijn gevallen 70 jaar geleden.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_89276335
quote:
Op zondag 28 november 2010 22:05 schreef Papierversnipperaar het volgende

Prima, zeg dat er dan even eerlijk bij als je weer een lap tekst post waarom de Palestijnen gewoon gelaten de holocaust moeten accepteren.
Palestijnen? Holocaust? Verklaar je nader...
  zondag 28 november 2010 @ 22:12:01 #74
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89276416
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 22:10 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Palestijnen? Holocaust? Verklaar je nader...
Wek maar een oud Israel-topic tot leven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89276426
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 22:08 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Éen van de beste posts in dit topic. De VS zal hierdoor alleen maar strenger worden en "ongelukken" (lees: executies van informanten) zullen alleen maar vaker voorkomen.
Het lukt de VS niet om controle te houden over hun eigen veiligheidsorganisaties.
http://projects.washingto(...)wing-beyond-control/

quote:
An estimated 854,000 people, nearly 1.5 times as many people as live in Washington, D.C., hold top-secret security clearances.
Het is nauwelijks te managen.

edit: en dit is nog geen eens 'top secret' info.
pi_89276441
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wat bedoel je met pro's? Wikileaks zelf (de website) is slechts een platform waar mensen hun documenten kunnen uploaden. Je weet dus nooit wie er precies achter het uploaden/lekken van de documenten zit. Dat kunnen best jou 'pro's' zijn...
de pro's zijn de geheime diensten die vele malen meer mankracht en technologie hebben om achter bepaalde dingen te komen. wat denk je hoeveel zij weten? ik denk dat dit maar het topje van de ijsberg is eigenlijk
  zondag 28 november 2010 @ 22:13:01 #77
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_89276481
Wat gebeurt om half elf?
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_89276496
quote:
Op zondag 28 november 2010 22:10 schreef druide het volgende:

Zo doorzichtig
Want?

Denk je dat alle Taliban-leden geen TV hebben ofzo? Ook zij volgen het nieuws.
  zondag 28 november 2010 @ 22:13:50 #79
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_89276540
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:45 schreef Mastertje het volgende:
http://twitter.com/th3j35t3r

Blijkbaar de kerel die achter de DOS aanval zit..
quote:
Just so we are all straight and clear - wikileaks hit is not a 'Distributed' DoS, its a simple DoS - I dont use intermediaries or botnets.
6 minutes ago via web
Ja, natuurlijk... want met een DoS (vanaf één computer dus) leg je Wikileaks plat... :')
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_89276590
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:13 schreef joepie91 het volgende:

[..]

[..]

Ja, natuurlijk... want met een DoS (vanaf één computer dus) leg je Wikileaks plat... :')
"Gewoon" een exploit gebruiken
pi_89276606
Zo'n 3 miljoenen mensen in dienst van overheid VS zouden al toegang hebben tot deze documenten :') wat een vergiet zeg
  zondag 28 november 2010 @ 22:16:00 #82
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_89276665
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:14 schreef Hajko het volgende:

[..]

"Gewoon" een exploit gebruiken
Wat heeft dat te maken met een DoS? Het lijkt me stug dat er *toevallig* een exploit in de serversoftware zit die niet eerder ontdekt is en die nu wordt gebruikt om Wikileaks gemakkelijk plat te leggen. Bovendien, als ik zo die Twitter-pagina lees lijkt het meer op een ordinaire flood.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_89276671
Ben benieuwd hoe het Turkse leger reageert op de bericht over de AKP :9
  zondag 28 november 2010 @ 22:16:28 #84
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_89276701
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:12 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

de pro's zijn de geheime diensten die vele malen meer mankracht en technologie hebben om achter bepaalde dingen te komen. wat denk je hoeveel zij weten? ik denk dat dit maar het topje van de ijsberg is eigenlijk
Sowieso was geen van de documenten die nu gelekt worden gekwalificeerd als 'Top Secret'. Enkel 'secret' en 'confidential'...
pi_89276740
quote:
Op zondag 28 november 2010 22:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Wek maar een oud Israel-topic tot leven.
Verklaar je nader: Israel en Palestina #66: Vredesproces wordt op de proef gesteld
pi_89276746
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:16 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Sowieso was geen van de documenten die nu gelekt worden gekwalificeerd als 'Top Secret'. Enkel 'secret' en 'confidential'...
Wat me nog onduidelijk is, is of er dan ook nog top secret documenten daadwerkelijk komen, of dit de highlights wel waren. Zou wel jammer zijn natuurlijk :)
pi_89276750
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:12 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

de pro's zijn de geheime diensten die vele malen meer mankracht en technologie hebben om achter bepaalde dingen te komen. wat denk je hoeveel zij weten? ik denk dat dit maar het topje van de ijsberg is eigenlijk
Dat sowieso.
pi_89276901
Weinig schokkends (voorlopig).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_89276914
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:16 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Sowieso was geen van de documenten die nu gelekt worden gekwalificeerd als 'Top Secret'. Enkel 'secret' en 'confidential'...
Dat bevestigt dan toch alleen maar dat er dus dingen zijn die vele malen erger zijn waarvan de gewone bevolking waarschijnlijk nooit achter komt. Dingen die waarschijnlijk wel door andere geheime diensten in de wereld wel opgepikt worden
pi_89276944
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:16 schreef Hajko het volgende:
Ben benieuwd hoe het Turkse leger reageert op de bericht over de AKP :9
Hopelijk een staatsgreep :9 gooi Erdogan en al die andere islamieten maar rap over een Arabische grens :Y
  zondag 28 november 2010 @ 22:21:07 #91
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_89276948
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:17 schreef Mastertje het volgende:

[..]

Wat me nog onduidelijk is, is of er dan ook nog top secret documenten daadwerkelijk komen, of dit de highlights wel waren. Zou wel jammer zijn natuurlijk :)
Top secret zit er niet bij, was eerder al bekend gemaakt...

Eerlijk gezegd vind ik veel van de dingen die nu naar buiten komen wel opmerkelijk, maar niet wereldschokkend. Dat China het internet probeert te controleren wisten we al, dat veel Arabische landen zenuwachtig worden van Iran ook... Het diplomatieke geroddel over buitenlandse staatshoofden is puur amusant, maar verder niet boeiend.
  † In Memoriam † zondag 28 november 2010 @ 22:21:19 #92
230491 Zith
pls tip
pi_89276964
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:20 schreef marcodej het volgende:
Weinig schokkends (voorlopig).
Het spoineren op (top) UN personneel, dna samples, creditcard gegevens, etc - toch wel hoor :o
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 28 november 2010 @ 22:21:36 #93
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89276983
quote:
Ik zie dat Kees22 wordt uitgemaakt voor Jodenhater, lees zijn posts maar. Daarom gebruik ik het woord holocaust.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89277038
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:21 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Top secret zit er niet bij, was eerder al bekend gemaakt...

Eerlijk gezegd vind ik veel van de dingen die nu naar buiten komen wel opmerkelijk, maar niet wereldschokkend. Dat China het internet probeert te controleren wisten we al, dat veel Arabische landen zenuwachtig worden van Iran ook... Het diplomatieke geroddel over buitenlandse staatshoofden is puur amusant, maar verder niet boeiend.
verder niet boeiend _O-
pi_89277104
http://projects.washingto(...)wing-beyond-control/

lang maar wel hoogst interessant artikel, de wereld van de geheime diensten
  zondag 28 november 2010 @ 22:26:04 #96
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_89277222
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:22 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

verder niet boeiend _O-
Ach, die oordelen van Amerikaanse diplomaten over Merkel, Sarkozy, Berlusconi... Het is allemaal amusant om eens te lezen hoor, maar zal echt geen grote gevolgen hebben.
pi_89277238
Ik ben nu wel benieuwd naar die voloptueuze Oekraïense blondine van Kadaffi.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_89277258
quote:
Op zondag 28 november 2010 22:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik zie dat Kees22 wordt uitgemaakt voor Jodenhater, lees zijn posts maar. Daarom gebruik ik het woord holocaust.
Oke, ik zal het een andere keer lezen, ben nu meer bezig met WikiLeaks. In elk geval houden wij 2 de volgende keer Israel-Palestina discussie :)
pi_89277337
Nou kom maar op met die decrypt key...
pi_89277385
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:26 schreef marcodej het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd naar die voloptueuze Oekraïense blondine van Kadaffi.
Die krijgt zeker een aanbod van de Playboy
pi_89277407
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:26 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ach, die oordelen van Amerikaanse diplomaten over Merkel, Sarkozy, Berlusconi... Het is allemaal amusant om eens te lezen hoor, maar zal echt geen grote gevolgen hebben.
Heb jij een glazen bol om te weten dat het geen grote gevolgen zal hebben. Ik zou persoonlijk not amused zijn
pi_89277520
quote:
6s.gif Op zondag 28 november 2010 22:27 schreef KingOfMars het volgende:
Nou kom maar op met die decrypt key...
Die insurance-file zijn de cables? :?
Bron?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 28 november 2010 @ 22:32:18 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_89277610
Medvedev is Robin van Batman Putin _O-
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_89277611
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:30 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Die insurance-file zijn de cables? :?
Bron?
Heb ik niet, ik ben gewoon benieuwd. Als deze file de cables bevat zou dat kennelijk snel duidelijk moeten worden.
  zondag 28 november 2010 @ 22:32:33 #106
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_89277624
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:29 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Heb jij een glazen bol om te weten dat het geen grote gevolgen zal hebben. Ik zou persoonlijk not amused zijn
Denk je dat ze in die landen geen diplomaten hebben met dat soort oordelen over andere staatshoofden? Kom op, het zijn stuk voor stuk geharde politici met enorme verantwoordelijkheden, die liggen heus niet wakker van dit soort dingen.
pi_89277650
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:02 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Taliban prepare to punish WikiLeaks Afghan informers

Taliban courts are preparing to try and punish any Afghan informers identified in thousands of sensitive documents due for imminent release by the WikiLeaks whistleblower website.
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)fghan-informers.html

Nou goed bezig....
Straks heeft wikileaks dus ook bloed aan haar handen.

Wer mit Ungeheuern kämpft.....
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_89277721
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:32 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Denk je dat ze in die landen geen diplomaten hebben met dat soort oordelen over andere staatshoofden? Kom op, het zijn stuk voor stuk geharde politici met enorme verantwoordelijkheden, die liggen heus niet wakker van dit soort dingen.
Toch wordt het een stuk moeilijker om te doen of het tot het politieke spel behoort als het volk óók weet dat je zogenaamde bondgenoot alles behalve vriendelijk is.
pi_89277906
U.S. REPRESENTATIVE PETER T. KING, NEW YORK REPUBLICAN

Urged U.S. Secretary of State Hillary Clinton to designate WikiLeaks a Foreign Terrorist Organization.

"WikiLeaks presents a clear and present danger to the national security of the United States. I strongly urge you to work within the Administration to use every offensive capability of the U.S. government to prevent further damaging releases by WikiLeaks."

http://www.reuters.com/article/idUSTRE6AR2Y520101128
pi_89277908
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 22:34 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Toch wordt het een stuk moeilijker om te doen of het tot het politieke spel behoort als het volk óók weet dat je zogenaamde bondgenoot alles behalve vriendelijk is.
dat dus
pi_89277961
Misschien ook wel sociale controle: andere landen houden hun kaken op elkaar qua veroordelingen omdat ze zelf waarschijnlijk ook genoeg lijken in de kast hebben liggen.
pi_89278373
Wikileaks _O_
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_89278424
quote:
5s.gif Op zondag 28 november 2010 22:42 schreef venomsnake het volgende:
Wikileaks _O_
kijk maar uit straks krijg je nog de geheime diensten achter je aan :P
pi_89278485
Harde Confrontatie!
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 november 2010 @ 22:44:45 #115
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_89278502
Teller op 219/251287 :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_89278534
Yemen to Petraeus: We'll Take the Blame for Missile Strikes

Politico reports on U.S. documents in which the President of Yemen, Ali Abdullah Saleh, told Gen. David Petraeus that he would continue to take the blames for U.S. missile strikes on suspected al Qaeda operatives in Yemen. "We'll continue saying the bombs are ours, not yours," Saleh is quoted as saying in a recent summary of the talk.

http://www.cbsnews.com/8301-503543_162-20023935-503543.html

'Al-Qaeda in the Arabian Peninsula (AQAP)' had dus gelijk dat de Amerikanen achter de bombardementen in Jemen zaten. Dit is dezelfde tak van al-Qaeda die wraak nam voor deze bombardementen met de 'Underwear bomber' vorig jaar december.
pi_89278578
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:44 schreef borisz het volgende:
Teller op 219/251287 :P
Volgens mij klopt die teller niet helemaal
pi_89278619
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:44 schreef borisz het volgende:
Teller op 219/251287 :P
_O_
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_89278636
Er staat nog niet veel op die site zo te zien.
pi_89278646
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:45 schreef Hajko het volgende:

[..]

Volgens mij klopt die teller niet helemaal
Het is zijn eigen teller. ;)
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_89279016
Obama ordered diplomats to spy on Canada

The Obama administration ordered diplomats to spy on foreign governments and dignitaries including here in Canada as a way to provide key biographical data to the Central Intelligence Agency.

The news that President Barack Obama and his secretary of state Hillary Clinton wanted diplomats to spy on their Canadian hosts could strain the relationship between the U.S. embassy and Parliament Hill, especially in the short term.

http://www.torontosun.com/news/canada/2010/11/28/16351306.html
pi_89279036
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 22:33 schreef waht het volgende:

[..]

Straks heeft wikileaks dus ook bloed aan haar handen.

Wer mit Ungeheuern kämpft.....
De anti-oorlog beweging is wel gebaat bij de executie van informanten.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_89279112
http://cablegate.wikileaks.org/

Embassy The Hague staat er nog niet op...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_89279221
Embassy cable reveals Labour minister was 'a hound dog with women'

One cable reveals how the London embassy passed on intelligence about a British Labour minister, apparently picked up from civil servant contacts, saying he "reportedly remains a bit of a hound dog where women are concerned".

The minister, whose name the Guardian is withholding, was "forced to apologize to a femalewho accused him of sexual harassment. and has had marital troubles in the last few years".

The confidential dispatch continued: "Contacts who know him well report he has manic depressive tendencies 'he's very up one minute, very down the next', and at least onecolleague has described xxx as a "'bully'"

The head of the office of intelligence operations cabled back gratefully, saying: "Washington analysts appreciate the excellent background and biographic reporting." They found "particularly insightful and timely" the material about the minister's "bullying, possible depression and scandals, as well as comments on the state of his marriage" .

The cable continued: "We would greatly appreciate additional information, especially regarding how xxx works with [other ministers and officials], assessments of xxx' performance in office, and information on his political goals."

guardian.co.uk
  zondag 28 november 2010 @ 22:55:25 #125
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89279287
Prachtig allemaal. De meest gore feiten komen naar buiten. In feite zouden we te allen tijde recht moet hebben op dit soort stukken.
pi_89279316
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:51 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

De anti-oorlog beweging is wel gebaat bij de executie van informanten.
Dé antioorlogbeweging, antioorlog is toch de meest humane en logische positie om te kiezen. Ik zou het daarom geen beweging noemen, maar simpelweg het slimste gedeelte van de mensheid.
pi_89279426
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dé antioorlogbeweging, antioorlog is toch de meest humane en logische positie om te kiezen. Ik zou het daarom geen beweging noemen, maar simpelweg het slimste gedeelte van de mensheid.
zijn er wel heel weinig in de wereld
pi_89279579
Wikileaks kan of is ook een heel goed medium of disinformatie te verspreiden. Aangezien de meeste mensen toch aannemen dat alles waar is wat door wikileaks word gepubliceerd.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_89279631
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:57 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

zijn er wel heel weinig in de wereld
Ik weet het, het is lastig lotgenoten te vinden.
pi_89279634
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 23:01 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Wikileaks kan of is ook een heel goed medium of disinformatie te verspreiden. Aangezien de meeste mensen toch aannemen dat alles waar is wat door wikileaks word gepubliceerd.
dat kan heel goed, tis voor de gewone man niet echt te controleren.
  zondag 28 november 2010 @ 23:03:03 #131
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89279660
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 23:01 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Wikileaks kan of is ook een heel goed medium of disinformatie te verspreiden. Aangezien de meeste mensen toch aannemen dat alles waar is wat door wikileaks word gepubliceerd.
Klopt, alhoewel ik vind dat de meeste feiten die naar buiten zijn gekomen niet echt verrassend zijn.
pi_89279682
quote:
S E C R E T STATE 096222

NOFORN
SIPDIS

E.O. 12958: DECL: 09/04/2034
TAGS: ETTC MARR MCAP MOPS PARM PINR PREL PTER MASS FR CH IR
SUBJECT: (S) FRENCH FIRM SELLING INFRARED DETECTORS TO
CHINA

Classified By: EUR/PRA Acting Deputy Director Matthew Hardiman
for reasons 1.4 (b) and (d).

¶1. (U) This is an action request to Embassy Paris. Please
deliver the points in paragraph 4 as soon as possible. These
points may be left as a non-paper.

-------
SUMMARY
-------

¶2. (S/NF) We have information the French firm Sofradir and
its subsidiary Ulis continue to sell cooled and uncooled
infrared detectors to a Chinese firm for incorporation into
thermal imaging systems. We believe the Chinese firm,
Zhejiang Dali Technology Company Ltd, is actively selling its
thermal imaging systems to Iranian defense entities. Iranian
military access to Chinese thermal imaging systems that rely
on high-grade French infrared detectors could increase the
threat to US and allied forces operating in the Gulf region.
We want to request the Government of France to act
immediately to terminate this activity by Sofradir and Ulis
so China cannot use French components to manufacture weapons
systems and sell them to Iran, a state sponsor of terrorism.
http://cablegate.wikileaks.org/cable/2009/09/09STATE96222.html

Ga je dan met je bedrijfje :')
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_89279718
Kurds Play Major Role in Iraq

According to the US embassy the Kurdish leaders are smart leaders. Kurdish leaders such as Talabani and Barzani will likely exploit their political strength among Shia/Sunni counterparts to protect and expand Kurdish influence in a future government, the report notes.

But it also shows that the US sees the Kurds playing a major role to bring a pro-Iranian government to power with the coming to power of Prime Minister Nouri al-Maliki.
Iran's historic ties to the PUK, and to a lesser extent KDP officials, make the Kurds an important element in ensuring a pro-Iranian Shia victory in the election. INA officials are confident that the Kurds will join their coalition, all but guaranteeing an election victory.

Turkey Is Iran's Rival in Kurdistan

Other parts of the leak show that Turkey is seen as the biggest economic competitor of Iran in Iraq, particularly in the Kurdistan Regional Government (KRG). Furthermore in February 2010 Turkey hoped for an early action plan from the US government to elicit more support from the Kurdistan Regional Government (KRG) against the leadership of the Kurdistan Workers Party (PKK). Other documents show the US government is highly suspicious over the Islamist background of the ruling Justice and Development Party (AKP) in Turkey.

http://www.rudaw.net/english/kurds/3324.html
pi_89279724
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik weet het, het is lastig lotgenoten te vinden.
nouja ze vinden is nog het minst lastig, het probleem schuilt erin denk ik dat ze redelijk verspreid zijn en moeilijk echt een blok kunnen vormen
pi_89279926
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 23:01 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Wikileaks kan of is ook een heel goed medium of disinformatie te verspreiden. Aangezien de meeste mensen toch aannemen dat alles waar is wat door wikileaks word gepubliceerd.
Aangezien het lastig is om eventjes honderdenduizenden documenten te fabriceren, de VS de moeite hebben genomen om vooraf bondgenoten in te lichten, en de waarheid zelf al smeuig genoeg is, zie ik geen enkele reden om te twijfelen aan de integriteit van Wikileaks.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
  zondag 28 november 2010 @ 23:08:04 #136
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89279929
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:02 schreef Monidique het volgende:
Ik weet het, het is lastig lotgenoten te vinden.
"De meest geschikte aanspreekvorm tussen mensen is lotgenoot"
pi_89279988
Tomorrow we will provide information on how other media groups can apply to for embargo access to #cablegate info. Wikileaks via Twitter
pi_89280002
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 23:01 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Wikileaks kan of is ook een heel goed medium of disinformatie te verspreiden. Aangezien de meeste mensen toch aannemen dat alles waar is wat door wikileaks word gepubliceerd.
Alles kan.
Maar twijfel jij dan aan de authenticiteit van deze stukken? En zo ja, waarom?
pi_89280096
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:09 schreef Toad het volgende:

[..]

Alles kan.
Maar twijfel jij dan aan de authenticiteit van deze stukken? En zo ja, waarom?
Daar twijfel ik niet aan. Ik zeg alleen maar dat het zou kunnen. Ik trek de integriteit van wikileaks zelf wel in twijfel.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_89280157
US worry about Turkish PM dependability

Diplomatic cables released by WikiLeaks to German news magazine Der Spiegel show US diplomats have doubts about Turkish Prime Minister Tayyip Erdogan's dependability as a partner.

American diplomats distrust Erdogan and his unrealistic views on the world, wrote Der Spiegel.

The prime minister, one of the United States' most important NATO partners, has surrounded himself with "an iron ring of sycophantic (but contemptuous) advisors," writes a diplomat.

Despite his bragging, he is afraid of losing power, according to the dispatches viewed by Der Spiegel. One source is quoted as telling the Americans: "Tayyip believes in God but doesn't trust Him".

Erdogan's advisors, and Foreign Minister Ahmet Davutoglu, are portrayed as having little understanding of politics beyond Turkey. A high-ranking government adviser, quoted by US diplomats, describes Davutoglu as "exceptionally dangerous" and warns that he would use his influence on Erdogan.

A cable signed by the US ambassador in January 2010 says the foreign minister wants to reassert on the Balkans the influence the Ottoman empire used to exert on the region. But the foreign minister overestimates himself and Turkey, wrote the US diplomats. Turkey, sums up a cable translated into German by the magazine, "has the ambitions of Rolls Royce but the means of Rover".

http://www.geo.tv/11-29-2010/75032.htm
  zondag 28 november 2010 @ 23:13:27 #141
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_89280228
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:10 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Daar twijfel ik niet aan. Ik zeg alleen maar dat het zou kunnen. Ik trek de integriteit van wikileaks zelf wel in twijfel.
Het heeft allemaal een erg hoog hollywood-gehalte iig.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_89280292
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:13 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het heeft allemaal een erg hoog hollywood-gehalte iig.
ik voorspel een blockbuster
pi_89280377
Saudi King Abdullah called President Asif Ali Zardari the greatest obstacle to Pakistans progress, according to an online report of New York Times that quoted Wikileaks as saying.
The report further quoted King Abdullah as saying: When the head is rotten, he said, it affects the whole body. The cables released by Wikileaks, the whistle-blower, disclose that aging monarch of Saudi Arabia, King Abdullah, as speaking scathingly about the leaders of Iraq and Pakistan. Speaking to another Iraqi official about Nuri Kamal al-Maliki, the Iraqi prime minister, King Abdullah said, You and Iraq are in my heart, but that man is not.
http://thepakistaninewspaper.com/news_detail.php?id=18451
  Donald Duck held zondag 28 november 2010 @ 23:16:10 #144
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_89280393
Over sommige dingen hebben ze toch wel stiekem gelijk
quote:
- Dmitri Medvedev (president Rusland) en Vladimir Poetin (premier): Medvedev, officieel de machtigste politicus van Rusland, speelt in de praktijk de Robin van Poetins Batman. (bericht dat de Amerikaanse ambassade in Moskou eind 2008 verstuurde naar Washington)

- Nicolas Sarkozy (president Frankrijk): Is volgens een bericht van de Amerikaanse ambassade in Parijs lichtgeraakt en regeert op persoonlijke, autoritaire wijze.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Robin___.html?p=2,1
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_89280539
Je zou zeggen dat er hier en daar wel koppen moeten gaan rollen maarja het kan ook wel iets worden in de trant van glas, plas, was
  zondag 28 november 2010 @ 23:21:14 #146
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89280655
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 23:20 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Good old Maxime.
pi_89280680
Misschien een domme vraag, maar hoe komen ze aan die documenten? :?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 28 november 2010 @ 23:22:03 #148
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89280691
quote:
Verhagen

Ook Nederland komt voor in de notities. Zo staat over Maxime Verhagen (CDA) toen hij minister van Buitenlandse Zaken was: 'Het feit dat Vehagen ons zo vroeg in het verhaal een handreiking, doet sterk vermoeden dat hij een solide en effectieve partner is.'
Good old Maxime.

quote:
Ook staat er in het door HP/De Tijd gepubliceerde artikel te lezen dat Amerika problemen verwacht door de aanwezigheid van de linkse PvdA in het kabinet-Balkenende IV.
  zondag 28 november 2010 @ 23:22:30 #149
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_89280712
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:21 schreef teknomist het volgende:
Misschien een domme vraag, maar hoe komen ze aan die documenten? :?
Waarschijnlijk gelekt door Bradley Manning.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_89280734
Ik ben benieuwd wat de gevolgen zullen zijn van deze lekken.
  zondag 28 november 2010 @ 23:24:10 #151
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89280766
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 23:22 schreef eleusis het volgende:
Waarschijnlijk gelekt door Bradley Manning.
;(

Dat betreft slechts één filmpje.
  zondag 28 november 2010 @ 23:24:31 #152
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_89280782
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:23 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben benieuwd wat de gevolgen zullen zijn van deze lekken.
Op de lange duur weinig denk ik. Er zal weinig tot niets in staan wat de betrokken partijen al niet weten of kunnen weten. Het enige verschil is dat "wij" nu kunnen meelezen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Donald Duck held zondag 28 november 2010 @ 23:24:47 #153
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_89280791
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:21 schreef teknomist het volgende:
Misschien een domme vraag, maar hoe komen ze aan die documenten? :?
http://www.guardian.co.uk(...)mbassy-cables-leaked
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 28 november 2010 @ 23:25:23 #154
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_89280812
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:24 schreef AryaMehr het volgende:
Dat betreft slechts één filmpje.
Nee, hij schijnt ook over 250,000 diplomatic cables te hebben gepraat. Dat komt dan weer overeen met dit lek.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_89280844
Last spring, 22-year-old intelligence analyst Bradley Manning was charged with leaking many of these cables, along with a gun-camera video of an Apache helicopter crew mistakenly killing two Reuters news agency employees in Baghdad in 2007, which was subsequently posted by WikiLeaks. Manning is facing a court martial.

In July and October WikiLeaks also published thousands of leaked military reports from Afghanistan and Iraq. These were made available for analysis beforehand to the Guardian, along with Der Spiegel and the New York Times.

A former hacker, Adrian Lamo, who reported Manning to the US authorities, said the soldier had told him in chat messages that the cables revealed "how the first world exploits the third, in detail".

He also said, according to Lamo, that Clinton "and several thousand diplomats around the world are going to have a heart attack when they wake up one morning and find an entire repository of classified foreign policy is available in searchable format to the public everywhere there's a US post there's a diplomatic scandal that will be revealed".

http://www.guardian.co.uk(...)eak-diplomacy-crisis
  zondag 28 november 2010 @ 23:26:16 #156
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89280845
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 23:25 schreef eleusis het volgende:

[..]

Nee, hij schijnt ook over 250,000 diplomatic cables te hebben gepraat. Dat komt dan weer overeen met dit lek.
Ah ja, ik lees het inderdaad nu in The Guardian.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 28 november 2010 @ 23:26:57 #157
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89280874
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 23:24 schreef eleusis het volgende:

[..]

Op de lange duur weinig denk ik. Er zal weinig tot niets in staan wat de betrokken partijen al niet weten of kunnen weten. Het enige verschil is dat "wij" nu kunnen meelezen.
Het kan grote gevolgen hebben voor de interne stabiliteit van een aantal landen in het midden oosten. Bijvoorbeeld de koning van Saoedi Arabie die in bed ligt met Amerika en Israel en Iran wil bombarderen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 28 november 2010 @ 23:28:49 #158
167595 mirved
Infobesitas
pi_89280943
Die Bradley manning heeft wel een groot probleem nu. Zeker door het lekken van deze documenten en de internationale aandacht ervoor. 20 jaar minimaal achter de tralies denk ik.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  Donald Duck held zondag 28 november 2010 @ 23:33:57 #159
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_89281185
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:28 schreef mirved het volgende:
Die Bradley manning heeft wel een groot probleem nu. Zeker door het lekken van deze documenten en de internationale aandacht ervoor. 20 jaar minimaal achter de tralies denk ik.
Misschien kan dit wel zelfs vallen onder hoogverraad, dan zit ie pas echt in de problemen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_89281210
Barry Eisler comments on Twitter: Reading @wikileaks, get the feeling Saudis look at the US (with justification) as their private mercenary force.

Also from Twitter, via bencnn: #Wikileaks: Mubarak hates Hamas, considers them same as Egypts own Muslim Brotherhood, which he sees as his most dangerous political threat

Ondertussen in Egypte:

(UKPA) 1 hour ago

Hundreds of Muslim Brotherhood supporters have protested and scuffled with police angry at what they called widespread fraud in Egypt's parliamentary elections.

The protests in Cairo and in the Mediterranean coastal city of Alexandria capped a day of voting in which many independent monitors were barred from polling stations amid reports of ballot box stuffing and vote buying.

http://www.google.com/hos(...)0324731290978104045A

Dictator Mubarak versterkt zijn grip op het land.
  zondag 28 november 2010 @ 23:35:23 #161
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_89281258
quote:
Asked why such sensitive material was posted on a network accessible to thousands of government employees, the state department spokesman told the Guardian: "The 9/11 attacks and their aftermath revealed gaps in intra-governmental information sharing. Since the attacks of 9/11, the US government has taken significant steps to facilitate information sharing. These efforts were focused on giving diplomatic, military, law enforcement and intelligence specialists quicker and easier access to more data to more effectively do their jobs."
bron: http://www.guardian.co.uk(...)ue#start-of-comments

Dit is toch ook wel ironisch. Pimp je je veiligheid, krijg je dit.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_89281566
quote:
WikiLeaks will cooperate with Arab press - Assange

By Rand Dalgamouni

AMMAN - WikiLeaks founder Julian Assange on Sunday said the whistle-blowing website will cooperate with Arab media in publishing documents concerning the region.

He told reporters that the documents the website will release soon will focus on "every major issue in every country in the world" including "extraordinary reporting across all Arab states (see stories pages 5 , 7).

"For this... release, over time, we will make alliances with Arab media. Some of these are already being negotiated," he said, promising the upcoming release of "over 250,000 classified US cables from US embassies all around the world".

Assange made his remarks in a digital videoconference during the third annual conference for Arab Investigative Journalists, organised by Arab Reporters for Investigative Journalism (ARIJ).

He said the US government was "in a rather unusual difficult position where it is not sure precisely what is going to be revealed so it has been treading this rather thin line on briefing its allies" on what may be revealed in the cables.

The US has been in contact with key allies to brace for the fallout of WikiLeaks' impending publication of some 250,000 documents, which include confidential diplomatic correspondence, and US officials on Sunday warned that "countless lives" would be at risk if these documents are published, Agence France-Presse reported.

Assange claimed that his organisation contacted the US ambassador in London for information concerning the upcoming leaks - "what type of names they might have been concerned about, covert agents or other informants" - but that the US government refused to negotiate.

"That is something that has happened way back since April, that the United States government has refused to engage while stating publicly that it is concerned for the names of soldiers or other people," he noted.

The Australian claimed that his website's previous leaks have brought no harm to anyone, stressing that the organisation publishes all documents "responsibly".

The [US] State Department understands that we are a responsible organisation so it is trying to make it as hard as it can for us to publish responsibly in the hope that it can get us to not publish anything at all, he alleged.

Assange said WikiLeaks had been forming coalitions of major press organisations to stand united against pressure from the US government.

In response to a question on rape charges filed against him in Sweden, he declined to comment, saying he had been advised only to let his lawyer comment on the issue.

According to its website, WikiLeaks was officially launched in 2007 as a not-for-profit media organisation that brings important news and information to the public.

The whistle-blowing organisation released 400,000 secret US files on the Iraq war in October, and 91,000 documents on the war in Afghanistan in July.
http://www.jordantimes.com/?news=32176
pi_89281697
tvp
  Donald Duck held zondag 28 november 2010 @ 23:47:28 #164
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_89281736
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:46 schreef fenixs het volgende:
tvp
Daar is Volg Topic tegenwoordig voor uitgevonden
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_89281748
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:28 schreef mirved het volgende:
Die Bradley manning heeft wel een groot probleem nu. Zeker door het lekken van deze documenten en de internationale aandacht ervoor. 20 jaar minimaal achter de tralies denk ik.
Wat denk je, deze man gaat natuurlijk meteen als voorbeeld gesteld worden om dit gedrag te ontmoedigen.. Die komt er niet vanaf met 20 jaar nee.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 28 november 2010 @ 23:49:19 #166
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_89281806
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 23:35 schreef ErikT het volgende:

[..]

bron: http://www.guardian.co.uk(...)ue#start-of-comments

Dit is toch ook wel ironisch. Pimp je je veiligheid, krijg je dit.
idd.
Zoals Schaake, EP voor D66 al zei: als er te weinig openheid wordt gegeven krijg je initiatieven als dit die heel radicaal te werk gaan.

Verwacht dat ze niet transparanter gaan worden, in tegendeel. Denk dat overheden stukken terughoudender worden. Al kan je berichten tussen ambassades bijna niet strikter maken.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_89281829
De backuptorrent staat iig vrij om te downloaden. Encrypted, dat wel.

https://thepiratebay.org/torrent/5723136/WikiLeaks_insurance
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_89281830
Half 11 in welke tijd wordt dat wachtwoord bekend gemaakt?
Extremistisch gematigd.
  zondag 28 november 2010 @ 23:50:27 #169
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_89281851
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 23:24 schreef eleusis het volgende:

[..]

Op de lange duur weinig denk ik. Er zal weinig tot niets in staan wat de betrokken partijen al niet weten of kunnen weten. Het enige verschil is dat "wij" nu kunnen meelezen.
precies. Iedereen wist dat Verhagen in het achterste van de VS zat.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_89281901
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:49 schreef P8 het volgende:
Half 11 in welke tijd wordt dat wachtwoord bekend gemaakt?
Niet.

Die file staat al heel lang online. Het is en insurance file, dus wordt alleen gebruikt als het echt foutgaat.
Die code zal wel nooit vrijkomen.
Tevens weet niemand wat erin staat. Verwacht wordt wel dat het de cables zijn, maar die wil wikileaks zelf gecontroleerd brengen.
Alleen als wikileaks neergehaald wordt door de overheid zullen ze dat wachtwoord bekend maken.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_89281907
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:23 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben benieuwd wat de gevolgen zullen zijn van deze lekken.
1.Het vertrouwen van het volk in de politiek neemt af, alsmede tevens de bereidwilligheid om offers te geven, zoals een nieuwe missie/ oorlog en hoge defensieuitgaven.

2. De VS geraakt in een ongunstigere onderhandelingspositie, omdat:
a) de wederpartij nu de werkelijke intentie van de Amerikanen kent, waardoor bepaalde onderhandelingstactieken niet meer zullen werken. (zoals meer eisen dan wat je werkelijk wil, om uiteindelijk als 'compromis' uit te komen op je aanvankelijke doel)
b) Vele inlichtingenvergaarders, heimelijk ondersteunde groeperingen en bevriende poppetjes ontmaskerd en ineffectief zullen geraken.
c) de wederpartij door de vele beledigingen minder snel geneigd zal zijn om tot een akkoord te komen dan wanneer de persoonlijke relatie optimaal is.
d) de wederpartij minder gauw open kaart zal spelen vanwege het lekkingsgevaar.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_89281963
die gasten in dit topic die PKK steunen, wat lach ik me rot als de kop van een van je familieleden van zijn/haar romp wordt gerukt door een explosief van PKK. ^O^ kijken of je dan ook zo praat.
pi_89282070
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:53 schreef fenixs het volgende:
die gasten in dit topic die PKK steunen, wat lach ik me rot als de kop van een van je familieleden van zijn/haar romp wordt gerukt door een explosief van PKK. ^O^ kijken of je dan ook zo praat.
Nou nou dat lijkt me erg onwaarschijnlijk! :D
  zondag 28 november 2010 @ 23:56:26 #174
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_89282085
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:53 schreef fenixs het volgende:
die gasten in dit topic die PKK steunen, wat lach ik me rot als de kop van een van je familieleden van zijn/haar romp wordt gerukt door een explosief van PKK. ^O^ kijken of je dan ook zo praat.
Ik denk dat de meeste koerden al weten hoe dat is.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  zondag 28 november 2010 @ 23:58:13 #175
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89282155
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:55 schreef AryaMehr het volgende:
Prachtig allemaal. De meest gore feiten komen naar buiten. In feite zouden we te allen tijde recht moet hebben op dit soort stukken.
Dat recht heb je niet nodig. Overheden mogen aantonen dat zij zaken voor hun eigen opdrachtgevers (burgers) geheim moeten houden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 28 november 2010 @ 23:59:11 #176
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89282197
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:53 schreef fenixs het volgende:
die gasten in dit topic die PKK steunen, wat lach ik me rot als de kop van een van je familieleden van zijn/haar romp wordt gerukt door een explosief van PKK. ^O^ kijken of je dan ook zo praat.
Dat verandert niets aan de zaak. ik geef gewoon de Turkse onderdrukkers de schuld: zonder Turkse onderdrukkers was er helemaal geen PKK en had ik mijn familielid nog.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89282250
De website is niet meer te bereiken.
  maandag 29 november 2010 @ 00:01:19 #178
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89282270
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 23:24 schreef eleusis het volgende:

[..]

Op de lange duur weinig denk ik. Er zal weinig tot niets in staan wat de betrokken partijen al niet weten of kunnen weten. Het enige verschil is dat "wij" nu kunnen meelezen.
het maakt discussies op Fok! wel een stuk korter. :P
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89282333
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 23:56 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste koerden al weten hoe dat is.
klopt dat denk je, maar je weet geen reet. ^O^
pi_89282370
Ik heb nog niets smeuigs gehoord over Israël.. kom op met die cables?
  maandag 29 november 2010 @ 00:04:19 #181
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89282398
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 23:35 schreef ErikT het volgende:

[..]

bron: http://www.guardian.co.uk(...)ue#start-of-comments

Dit is toch ook wel ironisch. Pimp je je veiligheid, krijg je dit.
9/11 was een buitengewoon effectieve actie. Het zou pas ironisch zijn als de VS daar zelf verantwoordelijk voor waren. _O-
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 29 november 2010 @ 00:05:50 #182
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89282474
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:49 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

idd.
Zoals Schaake, EP voor D66 al zei: als er te weinig openheid wordt gegeven krijg je initiatieven als dit die heel radicaal te werk gaan.

Verwacht dat ze niet transparanter gaan worden, in tegendeel. Denk dat overheden stukken terughoudender worden. Al kan je berichten tussen ambassades bijna niet strikter maken.
Dan verplaatst de oorlog tussen landen naar een oorlog tussen overheden en burgers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89282501
US spies likely to know Helen Clark's credit card details

It appears likely that American intelligence officials know credit card details of former New Zealand Prime Minister Helen Clark, documents released by Wikileaks indicate.

The whistle-blowing website on Monday released 250,000 confidential messages sent by US embassies.

The latest diplomatic cables reveal American diplomats were asked to collect detailed personal information on senior United Nations officials.

The cables date from July last year, not long after Helen Clark took up her job as head of the United Nations Development Programme.

American diplomats were asked to provide the US intelligence community with personal details about senior UN officials, including their credit card account numbers, frequent flyer numbers and email details.

Radio New Zealand

Santa Pissed Off After WikiLeaks Reveals Xmas List
pi_89282563
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 23:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat verandert niets aan de zaak. ik geef gewoon de Turkse onderdrukkers de schuld: zonder Turkse onderdrukkers was er helemaal geen PKK en had ik mijn familielid nog.
wel lachen als Turkije de anti-raketschild in eigen land niet toestaat, en dat een raket van Ahmedinejad naast je huist ploft.. ^O^
pi_89282616
Het idee dat dit de VS schade brengt lijkt me overdreven. Je zou hier juist pro-VS van worden als je leest hoe ze verantwoording proberen te nemen in een wereld met zoveel fruitcakes. De schade zal eerder elders komen te liggen. Misschien ook wel in NL, zou mooi zijn als er iets ontdekt werd over Rutte cs!
pi_89282625
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:08 schreef fenixs het volgende:

wel lachen als Turkije de anti-raketschild in eigen land niet toestaat, en dat een raket van Ahmedinejad naast je huist ploft.. ^O^
Dat gebeurt toch niet. Anti-Iran Propaganda.
  maandag 29 november 2010 @ 00:10:32 #187
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89282647
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:08 schreef fenixs het volgende:

[..]

wel lachen als Turkije de anti-raketschild in eigen land niet toestaat, en dat een raket van Ahmedinejad naast je huist ploft.. ^O^
Die raket komt er niet als Amerika eens een keer normaal gaat doen. Het is de schuld van Amerika en Maxime Verhagen als ik een raket in mijn tuin krijg.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89282693
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:09 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Je zou hier juist pro-VS van worden als je leest hoe ze verantwoording proberen te nemen in een wereld met zoveel fruitcakes.
Wat een conclusie.
pi_89282731
wat is de beste website voor het lezen van die cables?
  maandag 29 november 2010 @ 00:13:49 #190
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89282769
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:12 schreef fenixs het volgende:
wat is de beste website voor het lezen van die cables?
www.wikileaks.tr
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89282820
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 00:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

www.wikileaks.tr
:')
pi_89282957
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 00:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

www.wikileaks.tr
:')_!

ik klikte
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 29 november 2010 @ 00:19:59 #193
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89282991
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/1065784/2010/11/28/2-745-Cablegate-documenten-gaan-over-Nederland.dhtml

quote:
AMSTERDAM - Van de ruim 250 duizend Amerikaanse diplomatieke documenten die klokkenluidersite Wikileaks de komende maanden zal publiceren, handelen er 2.745 over Nederland.
Dat valt op te maken uit een grafiek die Wikileaks zondagavond online plaatste. Dat zijn er net iets minder dan over Duitsland, en iets meer dan over Turkmenistan.

De meeste documenten gaan over Irak (15.365), gevolgd door Turkije (11.086), Iran (10.093) en Israël (9.520). Ook Afghanistan is goed vertegenwoordigd met 7.095 documenten.

Er zijn ook relatief veel documenten gelekt die op de Amerikaanse ambassade in Den Haag zijn opgesteld; zo'n 3.000. Van slechts 17 andere Amerikaanse overheidsinstanties zullen er de komende tijd meer documenten online komen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 29 november 2010 @ 00:20:29 #194
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89283007
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:19 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

:')_!

ik klikte
Goed zo :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89283043
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:12 schreef fenixs het volgende:
wat is de beste website voor het lezen van die cables?
http://www.guardian.co.uk(...)ssy-cables-wikileaks
Be curious, not judgmental
pi_89283103
Jammer wel dat er geen top-secret rapporten zijn gelekt.
pi_89283159
En nu maar hopen dat alle Notes en interne communicatie van Danny en de modjes uit mag lekken en ook op Wikileaks te vinden is :9
pi_89283281
US embassy cables: How to handle a defector - a how-to guide for embassy staff

http://www.guardian.co.uk(...)les-documents/235430
pi_89283360
quote:
waarom kan ik er niet duizenden lezen maar een tiental per land? of zie ik iets verkeerd.
pi_89283380
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 00:29 schreef WammesWaggel het volgende:
US embassy cables: How to handle a defector - a how-to guide for embassy staff

http://www.guardian.co.uk(...)les-documents/235430
Wat is een defector?
  maandag 29 november 2010 @ 00:34:08 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 29 november 2010 @ 00:34:09 #202
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89283411
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:32 schreef fenixs het volgende:

[..]

waarom kan ik er niet duizenden lezen maar een tiental per land? of zie ik iets verkeerd.
idd , op de orginele site zie ik ook veel minder dan werd aangegeven?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89283425
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:32 schreef fenixs het volgende:

[..]

waarom kan ik er niet duizenden lezen maar een tiental per land? of zie ik iets verkeerd.
Wikileaks publiceert ze niet allemaal tegelijk, zijn er nu 200 van de 250.000

EDIT: op hun site, linksboven

Currently released so far... 220 / 251,287
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_89283462
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:34 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Wikileaks publiceert ze niet allemaal tegelijk, zijn er nu 200 van de 250.000

EDIT: op hun site, linksboven

Currently released so far... 220 / 251,287
waar slaat dat nou weer op
pi_89283479
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:34 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Wikileaks publiceert ze niet allemaal tegelijk, zijn er nu 200 van de 250.000
ok maar ik neem aan dat op dit moment wikileaks ze nonstop aan het publiceren is toch?
ik hoef voorlopig niet meer naar de bios, popcorn erbij en naast de open haard wikileaks.. c_/
  maandag 29 november 2010 @ 00:36:34 #206
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89283492
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:33 schreef Dale. het volgende:

[..]

Wat is een defector?
overloper, verrader, staatsgevaarlijk sujet...
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89283502
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:35 schreef Mastertje het volgende:

[..]

waar slaat dat nou weer op
Weet niet, misschien zijn ze nog bezig om namen eruit te knippen enzo.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_89283507
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:34 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Wikileaks publiceert ze niet allemaal tegelijk, zijn er nu 200 van de 250.000

EDIT: op hun site, linksboven

Currently released so far... 220 / 251,287
welke site bedoel je.. link? :@
pi_89283524
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:37 schreef fenixs het volgende:

[..]

welke site bedoel je.. link? :@
http://cablegate.wikileaks.org :Y
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 29 november 2010 @ 00:37:51 #210
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_89283531
:@
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 29 november 2010 @ 00:38:04 #211
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89283540
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:35 schreef Mastertje het volgende:

[..]

waar slaat dat nou weer op
Ze lekken een paar geheimpjes, dan gaat Ome Sam verhaaltjes verzinnen en zoete broodjes bakken, en daarna komen er meer geheimpjes waardoor Ome Sam steeds ongeloofwaardiger wordt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89283572
dayummm turkije is wel populair, en dan heb ik het niet over Turkije als vakantieland.. :P
  maandag 29 november 2010 @ 00:38:50 #213
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89283575
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:37 schreef Parafernalia het volgende:
:@
Ben je bedgeheimen tegengekomen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89283591
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:32 schreef fenixs het volgende:

[..]

waarom kan ik er niet duizenden lezen maar een tiental per land? of zie ik iets verkeerd.
Zijn er idd maar een paar.
Ze zijn wel te downloaden maar dan zonder volledige tekst (alleen trefwoorden, datum enz.).
Be curious, not judgmental
pi_89283668
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:39 schreef Aether het volgende:

[..]

Zijn er idd maar een paar.
Ze zijn wel te downloaden maar dan zonder volledige tekst (alleen trefwoorden, datum enz.).
ik blijf voorlopig even smullen van cablegate.wikileaks.org c_/
  maandag 29 november 2010 @ 00:42:53 #216
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89283692
nog niets over nederland jammergenoeg.. wel keiveel over duitsland al ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89283814
wat onthullingen zeg :{
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_89283919
"King Abdullah of Saudi Arabia has repeatedly urged the United States to attack Iran to destroy its nuclear programme, according to leaked US diplomatic cables that describe how other Arab allies have secretly agitated for military action against Tehran."

Zo heerlijk om te zien hoe die Arabische leiders zich werkelijk peentjes zweten dat Iran bezig is met een eigen nucleair programma. Zo bang om die zetel te verliezen en maar dieper die Amerikaanse billen in om te pushen Iran aan te vallen. Krijg er een grote grijns van ^O^

Al Jazeera pakt er ook groot mee uit en de website staat er vol van zo ook de reacties erop :Y
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  maandag 29 november 2010 @ 00:55:33 #219
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_89283992
http://cablegate.wikileaks.org/cable/2006/08/06MOSCOW9533.html

17. (C) After the fireworks, the musicians struck up the lezginka in the courtyard and a group of two girls and three boys -- one no more than six years old -- performed gymnastic versions of the dance. First Gadzhi joined them and then Ramzan, who danced clumsily with his gold-plated automatic stuck down in the back of his jeans (a houseguest later pointed out that the gold housing eliminated any practical use of the gun, but smirked that Ramzan probably couldnt fire it anyway). Both Gadzhi and Ramzan showered the dancing children with hundred dollar bills; the dancers probably picked upwards of USD 5000 off the cobblestones. Gadzhi told us later that Ramzan had brought the happy couple a five kilo lump of gold as his wedding present. After the dancing and a quick tour of the premises, Ramzan and his army drove off back to Chechnya. We asked why Ramzan did not spend the night in Makhachkala, and were told, Ramzan never spends the night anywhere.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_89284009
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:51 schreef Aloulou het volgende:
"King Abdullah of Saudi Arabia has repeatedly urged the United States to attack Iran to destroy its nuclear programme, according to leaked US diplomatic cables that describe how other Arab allies have secretly agitated for military action against Tehran."

Zo heerlijk om te zien hoe die Arabische leiders zich werkelijk peentjes zweten dat Iran bezig is met een eigen nucleair programma. Zo bang om die zetel te verliezen en maar dieper die Amerikaanse billen in om te pushen Iran aan te vallen. Krijg er een grote grijns van ^O^

Al Jazeera pakt er ook groot mee uit en de website staat er vol van zo ook de reacties erop :Y
En het verraad van Mubarak en Abbas is officieël bevestigd.

Egypt and Abbas briefed in advance on Israeli offensive on Gaza

Israel collaberated with Egypt and Palestinian Authority President Mahmoud Abbas in advance of its devastating war on Gaza in late December 2008 and early January 2009.

Egyptian President Hosni Mubarak and Abbas have consistently denied claims of the collaberation in the past, however Wikileak documents shortly to be released have confirmed it.

http://www.taipeinews.net/story/713144
pi_89284096
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:51 schreef Aloulou het volgende:
"King Abdullah of Saudi Arabia has repeatedly urged the United States to attack Iran to destroy its nuclear programme, according to leaked US diplomatic cables that describe how other Arab allies have secretly agitated for military action against Tehran."

Zo heerlijk om te zien hoe die Arabische leiders zich werkelijk peentjes zweten dat Iran bezig is met een eigen nucleair programma. Zo bang om die zetel te verliezen en maar dieper die Amerikaanse billen in om te pushen Iran aan te vallen. Krijg er een grote grijns van ^O^

Al Jazeera pakt er ook groot mee uit en de website staat er vol van zo ook de reacties erop :Y
Alleen kunnen ze nooit een oorlog winnen tegen Iran. Als de VS geen steun meer geeft is het snel afgelopen met die oliesjeiks
pi_89284431
Wikileaks gehackt?

It works!
This is the default web page for this server.
The web server software is running but no content has been added, yet.

http://www.wikileaks.org

pi_89284475
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 00:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze lekken een paar geheimpjes, dan gaat Ome Sam verhaaltjes verzinnen en zoete broodjes bakken, en daarna komen er meer geheimpjes waardoor Ome Sam steeds ongeloofwaardiger wordt.
Dumbass.
pi_89284495
Tot zover zijn er alleen een paar memo's gepubliceerd over wat oppervlakkige zaken. Wat een anticlimax.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_89284591
quote:
He added that Germany and the UK are determined to
stay in Afghanistan as needed, but we may need to convince
the Netherlands to remain, and that President Sarkozy had
recently reinforced this message in a meeting with Dutch PM
Balkenende.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_89284594
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 00:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan verplaatst de oorlog tussen landen naar een oorlog tussen overheden en burgers.
Die oorlog voert wikileaks toch al?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_89284607
pi_89284643
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:33 schreef LWD-Godius het volgende:
[ afbeelding ]
heb je linkje of weet je uit welk document dit komt?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_89284661
Balkie:

http://cablegate.wikileaks.org/cable/2009/09/09PARIS1254.html

Daar dus :). Vrij vroeg in het document.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  maandag 29 november 2010 @ 01:41:28 #230
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89284699
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:01 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Alleen kunnen ze nooit een oorlog winnen tegen Iran. Als de VS geen steun meer geeft is het snel afgelopen met die oliesjeiks
List of countries by military expenditures:

Rank.....| Country...........................| Military expenditure, 2009 | % of GDP, 2008
8............| Saudi Arabia...................| 39,257,000,000.....................| 8.2%
19..........| United Arab Emirates...| 13,052,000,000.....................| 5.9%
66..........| Jordan.............................| 1,392,000,00..........................| 5.9%
43..........| Iraq...................................| 3,814,000,000........................| 5.4%
1............| United States..................| 663,255,000,000...................| 4.3%
24..........| Iran...................................| 9,174,000,000........................| 2.7%
20..........| Netherlands...................| 12,642,000,000......................| 1.4%
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_89284723
quote:
THIS JUST IN: Reacting to the #cablegate scandal, Sarah Palin calls for the complete shut down of Wikipedia. #wikileaks
Het zou zomaar waar kunnen zijn _O-
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_89284730
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:41 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

List of countries by military expenditures:

Rank.....| Country...........................| Military expenditure, 2009 | % of GDP, 2008
8............| Saudi Arabia...................| 39,257,000,000.....................| 8.2%
19..........| United Arab Emirates...| 13,052,000,000.....................| 5.9%
66..........| Jordan.............................| 1,392,000,00..........................| 5.9%
43..........| Iraq...................................| 3,814,000,000........................| 5.4%
1............| United States..................| 663,255,000,000...................| 4.3%
24..........| Iran...................................| 9,174,000,000........................| 2.7%
20..........| Netherlands...................| 12,642,000,000......................| 1.4%
Wat wil je hier mee zegen?
  maandag 29 november 2010 @ 01:48:35 #233
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_89284764
:7
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_89284776
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:44 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Het zou zomaar waar kunnen zijn _O-
Ze kan beter gewoon de stekker uit het haar computer steken :+ veel effectiever.
  maandag 29 november 2010 @ 01:50:36 #235
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89284790
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:45 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Wat wil je hier mee zegen?
Dat ze in de golfstaten flinke legers aan het opbouwen zijn. En kijk 'ns naar de uitgaven %GDP van die van Iran t.o.v. die van de golfstaten. De VS en Nederland heb ik puur als vergelijk meegenomen.

M.a.w., nog even en ze kunnen het zonder de VS tegen Iran ;)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  maandag 29 november 2010 @ 01:52:51 #236
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_89284811
Wat's hier nu het praktisch nut van?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_89284843
Nog geen data met bron Embassy The Hague op Wikileaks.

Dat is nog niet vrijgegeven schijnbaar.
pi_89284845
site:cablegate.wikileaks.org *KEYWORD*

Zo, die zoekopdracht zal morgen via Google wel helpen om wat sneller de Nederlandse dingen te vinden natuurlijk :). Tot nu toe weinig boeiends in ieder geval.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  maandag 29 november 2010 @ 01:57:38 #239
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89284860
Volgens de Telegraaf:

Uit de documenten blijkt onder meer dat het terreurnetwerk al-Qaeda nog altijd financiële steun ontvangt vanuit Saudi-Arabië.

Volgens de Amerikaanse diplomatieke post zou Iran ook de beschikking hebben over Noord-Koreaanse raketten, die West-Europese landen zouden kunnen treffen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)kileaks__.html?p=1,1

:{
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_89284883
En Turkse bedrijven leveren wapens aan Iran, ook van Amerikaanse origine, wat ik gelezen heb.
pi_89284970
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:50 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Dat ze in de golfstaten flinke legers aan het opbouwen zijn. En kijk 'ns naar de uitgaven %GDP van die van Iran t.o.v. die van de golfstaten. De VS en Nederland heb ik puur als vergelijk meegenomen.

M.a.w., nog even en ze kunnen het zonder de VS tegen Iran ;)
Dat lijkt mij vrij sterk. Ze hebben misschien duur speelgoed gekregen maar die worden natuurlijk allemaal onderhouden door Amerikanen en Britten.

Die golfstaten hebben amper een industrie dus ze kunnen nooit onderdelen vervangen of nieuwe tanks of vliegtuigen bouwen. Heel leuk dat Dubai helemaal volgestopt is met moderne gebouwen, maar die zijn natuurlijk ontworpen door Westerse bedrijven en gebouwd door arbeiders uit India. Ook zijn die officieren van een laag pitje, dat zijn meestal familieleden van de koning/sultan/emir en total incompetent. Zo als die klein zoon van de Saudi koning die allemaal blunders maakt in Jemen de laatste maanden.
pi_89285177
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:59 schreef rja het volgende:
En Turkse bedrijven leveren wapens aan Iran, ook van Amerikaanse origine, wat ik gelezen heb.
Waar heb je dat gevonden en wat voor wapens zijn het?
pi_89285204
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:38 schreef RemcoW23 het volgende:
Balkie:

http://cablegate.wikileaks.org/cable/2009/09/09PARIS1254.html

Daar dus :). Vrij vroeg in het document.
thanks
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_89285233
quote:
4s.gif Op maandag 29 november 2010 01:57 schreef SemperSenseo het volgende:
Volgens de Telegraaf:

Uit de documenten blijkt onder meer dat het terreurnetwerk al-Qaeda nog altijd financiële steun ontvangt vanuit Saudi-Arabië.

Volgens de Amerikaanse diplomatieke post zou Iran ook de beschikking hebben over Noord-Koreaanse raketten, die West-Europese landen zouden kunnen treffen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)kileaks__.html?p=1,1

:{
Dat lijkt meer op angst zaaien van de Telegraaf. Noord-Korea Taepodong-2 test is mislukt in 2006 en dat is de enigste raket die West-Europa zou kunnen raken als hij afgevuurd word via Iran. Verder is dat bakbeest vrij groot 40 meter lang en als die vervoerd wordt zal die duidelijk opvallen via satellieten.
  maandag 29 november 2010 @ 02:33:08 #246
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_89285241
voor mij het meest verbazingwekkende nieuws sinds de Tsunami in oost azie. Ongelofelijk.

Had het zelf nooit vrijgegeven. Dit is schadelijk (denk ik)
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  maandag 29 november 2010 @ 02:37:08 #247
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_89285276
quote:
15s.gif Op maandag 29 november 2010 01:52 schreef Ringo het volgende:
Wat's hier nu het praktisch nut van?
kabouter wesley
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_89285328
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 02:33 schreef Outlined het volgende:
voor mij het meest verbazingwekkende nieuws sinds de Tsunami in oost azie. Ongelofelijk.

Had het zelf nooit vrijgegeven. Dit is schadelijk (denk ik)
De beelden die ze vrijgaven van een aanval op burgers toendertijd kon ik mij voorstellen.
Ambtsberichten zoals dezen, minder. Zoals al eerder gezegd lijkt het alsof men bij wikileaks radicaliseert. Maar ja, had de overheid maar meer open moeten zijn en minder leugens moeten verspreiden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_89285340
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 02:25 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Waar heb je dat gevonden en wat voor wapens zijn het?
Zie :

http://cablegate.wikileaks.org/cable/2010/02/10STATE15856.html
  maandag 29 november 2010 @ 03:04:55 #250
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_89285455
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:33 schreef Dale. het volgende:

[..]

Wat is een defector?
Een overloper zeg maar. Iemand die naar een ander land/organisatie overloopt in ruil voor informatie.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_89285553
quote:
Eigenlijk zijn het kogels. Vreemd dat ze die willen kopen, die kunnen ze makkelijk zelf bouwen. Het lijk mij meer een test om te zien hoe de Amerikanen zouden regeren, niet blij dus kennelijk
pi_89285622
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 03:39 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn het kogels. Vreemd dat ze die willen kopen, die kunnen ze makkelijk zelf bouwen. Het lijk mij meer een test om te zien hoe de Amerikanen zouden regeren, niet blij dus kennelijk
Ik heb in andere documenten - de links heb ik niet paraat, ik ga naar bed - ook verwijzingen gevonden dat er militair gevoelig materiaal via Turkije naar Iran gaat.
  maandag 29 november 2010 @ 05:23:42 #253
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89285687
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:32 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Die oorlog voert wikileaks toch al?
Als je wikileaks ziet als een burgerinitiatief wel, ja. :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89285797
*pakt popcorn* kom maar op met die geheime documenten :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2010 07:13:00 ]
  maandag 29 november 2010 @ 06:51:43 #255
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89285838
Er zitten ook echt leuke dingen tussen: wil je ooit onderhandelen met een Iraniër?

Hier de psychologische schets van de Iraniër, hun mentaliteit, en een handleiding hoe daarmee te handelen. Zo wordt er o.a. gesproken over een 'bazaar mentality' onder Iraniërs ;)

http://cablegate.wikileaks.org/cable/1979/08/79TEHRAN8980.html

P.S.: volgens mij is dit ook van toepassing op mensen uit de gehele Midden-Oosten :D

[ Bericht 3% gewijzigd door SemperSenseo op 29-11-2010 07:24:12 ]
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  maandag 29 november 2010 @ 07:20:17 #256
66825 Reya
Fier Wallon
pi_89285938
Wat staat er nou eigenlijk in deze documenten dat nog niet een half jaar geleden al in alle kranten had gestaan?
  maandag 29 november 2010 @ 07:24:08 #258
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89285961
Ik vind het wel mooi om de waargenomen Amerikaanse arrogantie zo lekker zwart op wit te zien.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 29 november 2010 @ 07:34:12 #259
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89286028
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2010 07:20 schreef Reya het volgende:
Wat staat er nou eigenlijk in deze documenten dat nog niet een half jaar geleden al in alle kranten had gestaan?
Tot nu toe niet echt schokkende dingen gelezen wat ik al niet wist:

Silvio Berlusconi ijdel en incompetent
Nicolas Sarkozy licht geraakt
Vladimir Putin een alfadog en heeft banden met de maffia
Vladimir Putin is als Batman, en Dmitry Medvedev is als Robin

Turkije wordt meer en meer als een fundamentalistische staat gezien en is onbetrouwbaar
Rusland is effectief een maffiastaat
etc, ect :O
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  maandag 29 november 2010 @ 07:36:50 #260
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89286045
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 07:34 schreef SemperSenseo het volgende:
Tot nu toe niet echt schokkende dingen gelezen wat ik al niet wist:

Silvio Berlusconi ijdel en incompetent
Nicolas Sarkozy licht geraakt
Vladimir Putin een alfadog en heeft banden met de maffia
Vladimir Putin is als Batman, en Dmitry Medvedev is als Robin

Turkije wordt meer en meer als een fundamentalistische staat gezien en is onbetrouwbaar
Rusland is effectief een maffiastaat
etc, ect :O
Al die dingen die je eigenlijk al wist maar nooit hardop zijn gezegd dus eigenlijk.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 29 november 2010 @ 08:18:28 #261
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89286398
Ik heb tot nu toe ook niet echt wat schokkends gelezen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89286613
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 06:51 schreef SemperSenseo het volgende:
Er zitten ook echt leuke dingen tussen: wil je ooit onderhandelen met een Iraniër?

Hier de psychologische schets van de Iraniër, hun mentaliteit, en een handleiding hoe daarmee te handelen. Zo wordt er o.a. gesproken over een 'bazaar mentality' onder Iraniërs ;)

http://cablegate.wikileaks.org/cable/1979/08/79TEHRAN8980.html

P.S.: volgens mij is dit ook van toepassing op mensen uit de gehele Midden-Oosten :D

:')
pi_89286634
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 07:36 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Al die dingen die je eigenlijk al wist maar nooit hardop zijn gezegd dus eigenlijk.
Iedereen zegt wel, 'maar nu staat het zwart op wit', maar wat is er nu de echte meerwaarde van dat ambassade-personeel dat in cables heeft opgeschreven? De hogere regionen van het state department en de federale overheid blijven nog steeds redelijk buiten schot.
pi_89286667
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 08:35 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Iedereen zegt wel, 'maar nu staat het zwart op wit', maar wat is er nu de echte meerwaarde van dat ambassade-personeel dat in cables heeft opgeschreven? De hogere regionen van het state department en de federale overheid blijven nog steeds redelijk buiten schot.
met alle respect maar als je dat niet begrijpt..

verder dit is nog maar klein percentage aan wat er nog komen gaat. de resterende documenten worden gedoseerd vrijgegeven ivm screening.
pi_89286906
Wikileaks, de kanker op de moderne maatschappij.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89288223
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 08:52 schreef Voorschrift het volgende:
Wikileaks, de kanker op de moderne maatschappij.
Hoezo?

Ik vind het een cadeautje, een impressie van de waarheid.
pi_89288258
Ik vind de commentaren in de headlines tot nu toe niet echt schokkend.

Het is allemaal wel een beetje wat je uit de mond van een hoge Amerikaanse diplomaat met sigaar en glas whisky hoort rollen. Heel stereotiep.
pi_89288273
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 08:37 schreef maxwellj het volgende:

[..]

met alle respect maar als je dat niet begrijpt..
Dan wat? Wat denk je nou echt dat er gaat veranderen door dit?
  maandag 29 november 2010 @ 10:17:31 #270
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_89288634
Nou, wat een spannende onthullingen... Dit is niets meer en niets minder dan wat interne communicatie. Hoe vaak worden klanten van bedrijven niet (al dan niet met een hand op de hoorn) voor rotte vis uitgemaakt onder het personeel, waarna er gewoon netjes naar de klant gecommuniceerd werd en er weer een nieuwe deal op tafel lag.

Dit is echt van bijzonder kleine waarde als je het mij vraagt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 29 november 2010 @ 10:17:36 #271
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89288636
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 08:52 schreef Voorschrift het volgende:
Wikileaks, de kanker op de moderne maatschappij.
Julian Assange - Why the world needs WikiLeaks
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 29 november 2010 @ 10:20:58 #272
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_89288716
quote:
Is dat niet die verkrachter?
pi_89288731
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:01 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Hoezo?

Ik vind het een cadeautje, een impressie van de waarheid.
Tip of the iceberg, alleen maar goed voor goedgelovigen. Maar goed, als men blij wordt van met grote bombarie presenteren dat Berlusconi ijdel is, whooptiedooo.

:')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 29 november 2010 @ 10:22:24 #274
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89288760
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2010 10:20 schreef PiRANiA het volgende:
Is dat niet die verkrachter?
Daar wordt ie van beschuldigd, ja. Wat daar waar van is?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 29 november 2010 @ 10:26:58 #275
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89288881
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:21 schreef Voorschrift het volgende:
Tip of the iceberg, alleen maar goed voor goedgelovigen. Maar goed, als men blij wordt van met grote bombarie presenteren dat Berlusconi ijdel is, whooptiedooo.
Geeft gewoon een mooi beeld van hoe de VS de wereld en zijn rol daarin ziet.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 29 november 2010 @ 10:35:42 #276
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89289088
Benieuwd wat er nog meer naar buiten komt.

De oorlogen die Amerika momenteel voert, de depressie die daar heerst en deze leaks bij elkaar opgeteld, het kan toch niet lang meer duren met de VS :?

quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 08:18 schreef Maanvis het volgende:
Ik heb tot nu toe ook niet echt wat schokkends gelezen :).
Twee grote bondgenoten die elkaars vijanden (terroristische organisaties) helpen is niet schokkend inderdaad :O

quote:
A Wikileaks administrator also told Al-Hayat that the site needs Turks to volunteer to translate documents about Turkey's role in the war in Iraq and its bid for EU membership.
Hopelijk krijg je dan 'gewone' mensen die willen meehelpen en niet nationalisten of anarchisten.

Anders krijg je NOS taferelen all over again.
AFC AJAX
pi_89289291
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:26 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Geeft gewoon een mooi beeld van hoe de VS de wereld en zijn rol daarin ziet.
Je moet wel behoorlijk naïef zijn wil je daar nog niet achter zijn, daar heeft een normaal persoon toch geen Wikinerd voor nodig om dat los te laten of wel? Het is verdomme een supermacht die de wereld de laatste 70 jaar zowel militair als economisch en politiek overheerst, natuurlijk zijn ze arrogant, betweterig en bemoeials.

God, waar gaat het heen met mensen dat ze idioten als Wikileaks nodig hebben hiervoor. :')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 29 november 2010 @ 10:43:30 #278
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89289342
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 10:35 schreef msnk het volgende:
Benieuwd wat er nog meer naar buiten komt.

Twee grote bondgenoten die elkaars vijanden (terroristische organisaties) helpen is niet schokkend inderdaad :O
Maar dit was allang bekend...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89289348
Dus je roept allemaal dingen die niet door de beugel kunnen, in classified documenten... vervolgens dreigt dat gepubliceerd te worden, en dan roep je naar je slachtoffers van ja let op er komt allemaal informatie aan wat ik over je geroepen zou hebben, dit kan onze vertrouwensrelatie beschadigen.
Weet je dat ook weer
pi_89289420
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 07:36 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Al die dingen die je eigenlijk al wist maar nooit hardop zijn gezegd dus eigenlijk.
Dat dus inderdaad :)

Neemt niet weg dat het nou wel apart is om het serieus te lezen, dat de amerikaanse arrogantie waarheid blijkt te zijn.
Gaat ze nog wel hard werk opleveren om dat diplomatiek weer een beetje glad te strijken..
..non est vivere sed valere vita est ..
  maandag 29 november 2010 @ 10:52:22 #281
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89289627
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar dit was allang bekend...
Het was inderdaad al veel langer bekend dat Amerika de PKK helpt bij hun operaties tegen de Turkse staat. Dat Turkije een oogje toeknijpt bij het smokkelen van wapens naar Irak is echter nieuw voor mij, hoewel het mij niet verbaast.

Blijft het schokkend w.m.b. Vooral hoe men zich als sterke bondgenoten naar de buitenwereld toont.
AFC AJAX
pi_89289647
Don't confuse WikiLeaks and Wikipedia. Larry Sanger, the co-founder of Wikipedia, strongly condemned the whistle-blowing site for releasing the cables.

In a tweet yesterday he wrote: "@wikileaks Speaking as Wikipedia's co-founder, I consider you enemies of the U.S.--not just the government, but the people."

Wat een penis! :r :(
  maandag 29 november 2010 @ 10:53:34 #283
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89289675
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:52 schreef BluesRebel het volgende:
Don't confuse WikiLeaks and Wikipedia. Larry Sanger, the co-founder of Wikipedia, strongly condemned the whistle-blowing site for releasing the cables.

In a tweet yesterday he wrote: "@wikileaks Speaking as Wikipedia's co-founder, I consider you enemies of the U.S.--not just the government, but the people."

Wat een penis! :r :(
Wat een landverrader, die Sanger :r
AFC AJAX
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 29 november 2010 @ 10:55:01 #284
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89289721
Ik vind het toch wel explosief materiaal hoor, en zelf zou ik het nooit de media in hebben geslingerd.

Er staat nu gewoon zwart op wit dat bijna alle Arabische staten Iran willen aanvallen of daarmee accoord zijn, dat Egypte en Abbas met Israel hebben samengewerkt tijdens de Gaza oorlog, dat de Amerikanen oorlog voeren in Jemen met goedkeurig van de regering van Jemen,...

Dit zijn allemaal dingen die je wel had gedacht, maar nu zullen ze als vaststaand feit worden gezien. Dit kan gewoon leiden tot revolutie in sommige landen, moorden en oorlog.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 29 november 2010 @ 10:58:14 #285
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89289816
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:55 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het toch wel explosief materiaal hoor, en zelf zou ik het nooit de media in hebben geslingerd.

Er staat nu gewoon zwart op wit dat bijna alle Arabische staten Iran willen aanvallen of daarmee accoord zijn, dat Egypte en Abbas met Israel hebben samengewerkt tijdens de Gaza oorlog, dat de Amerikanen oorlog voeren in Jemen met goedkeurig van de regering van Jemen,...

Dit zijn allemaal dingen die je wel had gedacht, maar nu zullen ze als vaststaand feit worden gezien. Dit kan gewoon leiden tot revolutie in sommige landen, moorden en oorlog.
Maar zeg nou zelf, dit is toch ideaal om eens goed orde op zaken te stellen ipv die schijnheilige dingen die nu gebeuren? Landen weten nu veel beter wat ze aan elkaar hebben. En dat er doden door gaan vallen. Tja, de waarheid heeft nu eenmaal ook een prijs.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89289822
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:55 schreef SeLang het volgende:

Dit zijn allemaal dingen die je wel had gedacht, maar nu zullen ze als vaststaand feit worden gezien. Dit kan gewoon leiden tot revolutie in sommige landen, moorden en oorlog.
Maar de burger heeft er recht op het te weten, en geheimhouding is onethisch! :'(

Heere God bescherm ons tegen de stupiditeit van de meerderheid.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 29 november 2010 @ 10:58:31 #287
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89289829
quote:
Kan je daar mee kappen? Nogal nerdy en suffe filmpjes :O
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_89289835
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2010 10:20 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Is dat niet die verkrachter?
Toevallig dat hij word beschuldigd van verkrachting nadat hij dreigde documenten uit te lekken
pi_89289839
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:52 schreef BluesRebel het volgende:
Don't confuse WikiLeaks and Wikipedia. Larry Sanger, the co-founder of Wikipedia, strongly condemned the whistle-blowing site for releasing the cables.

In a tweet yesterday he wrote: "@wikileaks Speaking as Wikipedia's co-founder, I consider you enemies of the U.S.--not just the government, but the people."

Wat een penis! :r :(
Wat een smerige verrader zeg omfg :') vijand van het volk? Volgens mij is hun regering hun vijand, dat maakt hem dus automatisch de vijand van het volk. Wat een rat.
pi_89289858
quote:
Er staat nu gewoon zwart op wit dat bijna alle Arabische staten Iran willen aanvallen of daarmee accoord zijn,
Voorspelbaar.
quote:
dat Egypte en Abbas met Israel hebben samengewerkt tijdens de Gaza oorlog,
Voorspelbaar
quote:
dat de Amerikanen oorlog voeren in Jemen met goedkeurig van de regering van Jemen,...
Voorspelbaar en logisch.
quote:
Dit zijn allemaal dingen die je wel had gedacht, maar nu zullen ze als vaststaand feit worden gezien. Dit kan gewoon leiden tot revolutie in sommige landen, moorden en oorlog.
Denk het niet dus.

Vind al met al de vorige leaks over Afghanistan en Irak erger tot nu toe. Dat van DNA-verzameling van sommige politici vind ik wel idioot. Maar er moeten nog iets van 2,2 miljoen documenten uitkomen dus wie weet...
pi_89289876
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:55 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het toch wel explosief materiaal hoor, en zelf zou ik het nooit de media in hebben geslingerd.

Er staat nu gewoon zwart op wit dat bijna alle Arabische staten Iran willen aanvallen of daarmee accoord zijn, dat Egypte en Abbas met Israel hebben samengewerkt tijdens de Gaza oorlog, dat de Amerikanen oorlog voeren in Jemen met goedkeurig van de regering van Jemen,...

Dit zijn allemaal dingen die je wel had gedacht, maar nu zullen ze als vaststaand feit worden gezien. Dit kan gewoon leiden tot revolutie in sommige landen, moorden en oorlog.
Moet je eens kijken welke landen Soennitische moslims aan de macht zijn en in welke lande Sjiitische moslims aan de macht zijn
pi_89289977
Dit
http://www.guardian.co.uk(...)ssy-cables-spying-un

en dit
http://www.nytimes.com/2010/11/29/world/29spy.html?_r=1

Gaan over hetzelfde maar wat een verschil zit ertussen. Zelfs de Amerikaanse media beschermt ze of durft niet meer te doen.
  maandag 29 november 2010 @ 11:03:34 #293
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89289983
Wat een mongool eerste klas deze gast :r http://twitter.com/#!/lsanger/status/8965644565356544

quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:55 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het toch wel explosief materiaal hoor, en zelf zou ik het nooit de media in hebben geslingerd.

Er staat nu gewoon zwart op wit dat bijna alle Arabische staten Iran willen aanvallen of daarmee accoord zijn, dat Egypte en Abbas met Israel hebben samengewerkt tijdens de Gaza oorlog, dat de Amerikanen oorlog voeren in Jemen met goedkeurig van de regering van Jemen,...

Dit zijn allemaal dingen die je wel had gedacht, maar nu zullen ze als vaststaand feit worden gezien. Dit kan gewoon leiden tot revolutie in sommige landen, moorden en oorlog.
Gelukkig dat Wikileaks het wél naar buiten hebben gebracht dan ^O^

Dat het levens kan gaan kosten, men doet alsof dat nu niet al het geval is :N
AFC AJAX
pi_89290024
Stelletje New-Age fascisten zijn jullie toch ook. :r
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 29 november 2010 @ 11:05:37 #295
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_89290043
"t is tot nu toe niet erger als dat ik van de VS had verwacht :N Dus ik vind het niet echt schokkend :P
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_89290059
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:04 schreef Voorschrift het volgende:
Stelletje New-Age fascisten zijn jullie toch ook. :r
Meneer drogredenering, rot ff lekker op. Kleuter.
  maandag 29 november 2010 @ 11:06:30 #297
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89290079
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:04 schreef Voorschrift het volgende:
Stelletje New-Age fascisten zijn jullie toch ook. :r
Iets met oogkleppen.
AFC AJAX
pi_89290110
Ja liever mensen de dood in jagen en landen op de kop zetten dan een document door de shredder, stelletje hypocriete mafkezen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89290138
Die Sanger, wat een hypocriete lul blijkt het nu toe zijn. Zogenaamd voor vrije informatie maar nu....

quote:
Only had to read couple wikileaks cables to be convinced innocents & operators are going to die. Unlike other dumps, these docs are lethal.
quote:
"American officials in recent days have warned repeatedly that the release of documents by WikiLeaks could put people's lives in danger. But despite similar warnings before the previous two releases of classified U.S. intelligence reports by the website, U.S. officials concede that they have no evidence to date that the documents led to anyone's death."
  maandag 29 november 2010 @ 11:08:30 #300
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89290141
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:07 schreef Voorschrift het volgende:
Ja liever mensen de dood in jagen en landen op de kop zetten dan een document door de shredder, stelletje hypocriete mafkezen.
Dat is zo grappig gezien je UI _O-
AFC AJAX
pi_89290169
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:07 schreef Voorschrift het volgende:
Ja liever mensen de dood in jagen en landen op de kop zetten dan een document door de shredder, stelletje hypocriete mafkezen.
Die sterven voor "the greater good"
Netzoals degene die deze documenten heeft geleverd het loodje zal leggen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')