Even een klein discussiepuntje inzake de wijziging van de puntentelling naar de ATP-ranking:
Ik heb er over nagedacht, maar zoals ik het zie is de huidige opzet van XL's Tennisgame niet compatibel met het ATP-puntensysteem.
• Wij geven picks door per dag en niet per ronde. Hierdoor kun je geen onderscheid maken in het behalen van speelrondes.
• Wij geven hierdoor soms meerdere picks door per ronde, waardoor je geen tussenstap hebt in de punten, zoals we dat nu wel hebben.
• Dit maakt het lastig om de punten van vorig jaar te converteren naar de ATP-punten, waardoor de XL-ranking me weer een hoop problemen oplevert

De eerste twee punten zijn op te lossen door per ATP-speelronde een pick door te geven, maar daardoor wordt het mijns inziens makkelijker om een toernooi uit te spelen (in een GS bijv. maar 8 picks nodig voor winst, tegenover 10/11 nu). Het derde punt is lastiger, omdat ik niet één op één de punten kan omzetten.
Eventueel zou een alternatieve puntenverdeling (niet gebaseerd op de ATP-ranking) die de verschillen in het behalen van bepaalde rondes beter weergeeft ook een optie zijn, waardoor we dan met de huidige opzet verder kunnen.
Graag hoor ik wat jullie heldere geesten hier over te zeggen hebben! Misschien zie ik het namelijk helemaal verkeerd...
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken...
Let's go wecycle![Tournament] Beste Remake