abonnement Unibet Coolblue
pi_89132005
Ik ben bezig met het kopen van een ander huis. Het is een huis uit 1899 waar in principe alles vernieuwd moet worden. De woning is al voor een groot gedeelte gestript en eigenlijk zijn alle gebreken en het achterstallig onderhoud goed te overzien.

Nu vraag ik me af of het desondanks toch zinvol is om een bouwkundige keuring uit te laten voeren?

Er zal ook onderzoek gedaan worden naar de fundering, maar dat kan pas grondig gedaan worden na aankoop en er wordt een reservering voor herstel opgenomen in de verbouwingskosten. Volgens mij levert een keuring hierover alleen maar oppervlakkige informatie op?

Alvast dank voor de reacties. Als het allemaal doorgaat volgt hier uiteraard een klustopic :P
pi_89133224
Zinvol is het altijd, ben ik van mening, laat eens een ander kijken naar je woning met een bouwkundige achtergrond.

Voor wat betreft fundering, kan de bouwkundige ook daar een mening over vormen en dan met name over de reservering. Want een reservering is nogal vrijblijvend ben ik van mening. Een reservering is net zoals een schatting niet 100% dicht.
pi_89145136
Volgens mij schat je het zelf goed in.
Er wordt sowieso veel te veel waarde gehecht aan die 'so called' gedegen inspecties, maar zeker als de woning al helemaal gestript is en je zelf je ogen niet in je achterzak heb zitten voegt het weinig toe.
Die keuringen zijn inderdaad nogal oppervlakkig, (maar goed, daar zullen een aantal mensen hier wel over vallen,...)

Alsof je een lekkend leidinkje gaat claimen als je een huis uit 1899 koopt die al geheel gestript is.

Dit is puur bouwkundig en 'huisinstallaties',.... fundering kan op afstand moeilijk ingeschat worden.
Vrijstaand,... op palen of staal,... hoezeer staat het al schuin c.q. verzakt?

1899,... leuk! :-)
pi_89145342
Je hebt gelijk als je zegt dat een gewone keuring oppervlakkig is.
Als je dieper in het huis wilt kijken, moet je ook dieper in je buidel tasten.

Bij ons stond er bijvoorbeeld, fundering is goed, maar als u het zeker wilt kunt u nog een onderzoek laten doen bla bla... niet goed te zien bla bla...

@Ekoyt, mensen kunnen er over vallen, maar je hebt wel gelijk. :P
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 25 november 2010 @ 21:43:33 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_89154532
Een bouwkundige keuring, kan heel nuttig zijn. Vooral voor punten die je niet met het blote oog kan zien. (zoals het dak, de dragende muren en de fundering).
Maar zo'n rapport blijft heel subjectief en de ene bouwkundige is de andere niet. Laatst een rapport gezien van een woning waarvan we zelf ook alle punten uit het rapport zelf al gezien hadden. En juist alle onzichtbare dingen waren niet behandeld...
So we just called him Fred
pi_89171741
Bummer, ik heb me (los van het bouwtechnische onderzoek) vol overgave gestort op de 'onderzoeksplicht'. Helaas heeft dat iets teveel tijd gekost want inmiddels is iemand anders me voor geweest en is het huis (onder voorbehoud) verkocht.
In ieder geval dank voor de reacties. Op zoek naar de volgende bouwval...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')