quote:
Op donderdag 10 februari 2011 13:44 schreef poldergeist het volgende:Hetgeen waar ik me aan erger is dat steeds dezelfde vragen bij F&L terugkomen in een nieuw topic. Ik ben als geen ander voorzichtig in het openen van topics, probeer die zo goed als mogelijk uit te werken en te onderbouwen.
Met terugkomende topics bedoel ik:
-Geloof jij?
-Wie heeft God gemaakt?
-Wat is God?
-Wie is God?
etc. etc.
Die zijn in de geschiedenis van Fok een dozijn te vinden. Kan men niet als moderator stellen dat het topic al lang eerder geopend is en dat men daar verder moet gaan, en dan bij het nieuw geopende topic een slotje plaatsen?
Users moeten eens gestimuleerd worden om in de zoekfunctie van het forum al een reeds eerder geopend topic met betrekking tot hetzelfde onderwerp te vinden. Het is gewoon een ergernis, vandaar en het draagt weinig bij aan dit forum naar mijn mening omdat we steeds op dezelfde vragen terugkomen.
Ik ken FOK! pas een paar jaar, maar deze vragen komen telkens terug, inderdaad. Net als diverse andere vragen.
Ik herken sommige worstelingen en vragen uit mijn eigen verleden en denk daarom, dat die vragen steeds opnieuw door steeds nieuwe mensen gesteld moeten worden. Elk kind in Nederland moet leren fietsen en moet door de angst, onzekerheid en trots heen. "Kijk, zonder handen!" Zo moeten veel mensen ook door vragen heeb als waarom wij op aarde zijn, of er een god bestaat en of dat een zinvolle vraag is en dergelijke. Vindt zij mij leuk en vind ik haar eigenlijk wel leuk zijn ook vragen die ongetwijfeld in de relatiehoek steeds terugkomen.
Het stimuleren van de zoekfunctie is vergelijkbaar met het aanbieden van een (bibliotheek)boek. Natuurlijk zijn de meeste antwoorden en overwegingen al eens bedacht en zijn die geboekstaafd en kun je ze opzoeken. En er een antwoord uitzoeken dat het best bij je past.
Maar een van de essentiële aspecten van dit soort zoektochten is, volgens mij, juist de interactie van anderen die zoeken of de confrontatie met mensen die denken gevonden te hebben. Juist daardoor vindt het probleem houvast in de geest. Zoals een Loesje zegt: Geluk is een richting, geen punt.
Dat je je daaraan gaat ergeren, vind ik niet vreemd, maar ook niet terecht. De wereld is vol babies, kleuters, kinderen, pubers, pasgetrouwden, verse ouders, gescheiden gezinnen, carrièremakers, huismoeders en -vaders, herintreders, oma's en opa's etc....
Gelovigen, afvalligen etc.
Zoals Haushofer zegt: er zitten soms nieuwe inzichten en gedachtegangen tussen. En als je er echt genoeg van hebt, ga je toch iets anders doen?