abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:49:47 #201
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_91704014
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:03 schreef warrel het volgende:
Mogen parkietjes eigenlijk pelpinda's? Volgens mij vind Koes het volgens mij helemaal geweldig om die schilletjes helemaal kapot te hakken :D

[...]
Ze mogen een pinda per week, mar zorg wel dat hij zonder zout is. Die schil lijkt me persoonlijk geen probleem. Bedenk wel dat pinda's vet zijn en dat je dan even geen trosgierst geeft.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:50:16 #202
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_91704042
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 01:23 schreef warrel het volgende:
@ 3Dino: wow! Wat een poepsies O+

Mijn Koesie is aan een antiwormenkuurtje ;(
Wat maakte dat je het idee had dat hem iets mankeerde?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_91706656
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:50 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wat maakte dat je het idee had dat hem haar iets mankeerde?
Er hing een roze dingetje uit dr kont, en toen ze dat er uittrok slingerde ze een wormpje door m'n kamer ;( ;(
Verder blijkt uit niets dat ze iets mankeert, ze is superactief en herrie-ig/kwetterig de hele dag. Ik vond haar wel altijd een kleintje. De vogeltjes in de winkel waren altijd veel groter dan Koes.

Oh, en Koes krijgt soms stukjes amandel van m'n amandelkoekjes. Pinda's zijn voorlopig dus nergens voor nodig :)
I will take the sun in my mouth
  zaterdag 22 januari 2011 @ 15:26:00 #204
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_91707421
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 14:59 schreef warrel het volgende:

[..]

Er hing een roze dingetje uit dr kont, en toen ze dat er uittrok slingerde ze een wormpje door m'n kamer ;( ;(
[...]
Zielig zeg. Ik hoop dat ze geen pijn heeft of heeft gehad.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_91707561
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 15:26 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Zielig zeg. Ik hoop dat ze geen pijn heeft of heeft gehad.
Hmm, ik denk het niet hoor. Volgens mij hebben mensen ook hoogstens jeuk aan wormen..
Het is natuurlijk wel supervervelend en naar. Gelukkig slaan de medicijnen goed aan!
I will take the sun in my mouth
pi_91827231
Inmiddels heb ik de parkietjes al een week en ze zijn redelijk tam. Ze kunnen allebei al een beetje vliegen en zijn helemaal overgeschakeld tot zaad eten.

Sinds 2 dagen heeft de gele parkiet een vermoeide uitstraling waarbij vooral de ogen bijna altijd dicht zijn. Hij eet wel regelmatig (iets té vaak eigenlijk), maar met de ogen dicht en de ontlasting is normaal, soms plakt het aan zijn kontje. Als ik beide vogels oppak, voelt de gele parkiet lichter aan (terwijl die vaker eet). Als hij niet eet dan zit hij stil met de ogen dicht. Soms zijn de veren ook enigszins opgezet, maar dat is niet altijd zo. Voordat hij zo ziek leek, vloog hij nog rond en nu niet meer. Af en toe klautert hij een beetje. Ik begin me zorgen te maken over zijn gezondheid. De blauwe is wel helemaal in orde.

Ter verduidelijking een foto:

Ik wil hem wel naar de dierenarts brengen maar ben bang dat de arts te snel antibiotica zal voorschrijven zonder een duidelijke diagnose. Herkennen jullie de symptomen?

[ Bericht 0% gewijzigd door 3Dino op 25-01-2011 15:17:56 ]
pi_91827556
Ik herken het zelf niet..
Al mag de ontlasting niet 'plakkerig' zijn, onderkant moet schoon zijn van vogel.

Hier 2 weken zonder Sky vanwege vakantie.
Wat een stilte weer in huis...
Gelukkig vermaakt Sky zich prima bij de schoonouders, weer 2 weken bij haar vriendje O+
  dinsdag 25 januari 2011 @ 08:59:55 #208
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_91836591
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:06 schreef 3Dino het volgende:
Inmiddels heb ik de parkietjes al een week en ze zijn redelijk tam. Ze kunnen allebei al een beetje vliegen en zijn helemaal overgeschakeld tot zaad eten.

Sinds 2 dagen heeft de gele parkiet een vermoeide uitstraling waarbij vooral de ogen bijna altijd dicht zijn. Hij eet wel regelmatig (iets té vaak eigenlijk), maar met de ogen dicht en de ontlasting is normaal, soms plakt het aan zijn kontje. Als ik beide vogels oppak, voelt de gele parkiet lichter aan (terwijl die vaker eet). Als hij niet eet dan zit hij stil met de ogen dicht. Soms zijn de veren ook enigszins opgezet, maar dat is niet altijd zo. Voordat hij zo ziek leek, vloog hij nog rond en nu niet meer. Af en toe klautert hij een beetje. Ik begin me zorgen te maken over zijn gezondheid. De blauwe is wel helemaal in orde.

Ter verduidelijking een foto:
[ afbeelding ]
Ik wil hem wel naar de dierenarts brengen maar ben bang dat de arts te snel antibiotica zal voorschrijven zonder een duidelijke diagnose. Herkennen jullie dit?
Wat bedoel je met dje laatste vraag? Bedoel je: a) herkennen jullie de symptomen? of b) Herkennen jullie het gevoel dat je bang bent dat de dierenarts te snel antibiotica zal voorschrijven?

In elk geval, bel even naar De Vogelkelder zou ik zeggen (070 - 363 7272) en vraag nar Jeroen. Ik geef dat advies wel vaker, omdat hij er wel wat van weet en niet zo snel zegt dat je allerlei medicijnen moet gebruiken. Bedenk dat een dierenarts veel stress oplevert.

Op allerlei fora verwijzen ook andere users je snel naar de dierenarts. Als ik dat elke keer had opgevolgd had ik er zo ongeveer elke week heengekund met een van mijn jongens (voor niesjes, plakkereige uitwerpseltjs, vermoeide indruk, etc.) Eet jij wel trosgierst? Ik zou hem daar wat vn geven want dat geeft ook energie. En geef hem anders een speeltje. Kunuffelt hij nog met je andere parkiet?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_91849634
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 08:59 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wat bedoel je met dje laatste vraag? Bedoel je: a) herkennen jullie de symptomen? of b) Herkennen jullie het gevoel dat je bang bent dat de dierenarts te snel antibiotica zal voorschrijven?
Ik bedoelde of iemand deze symptomen herkende :')
quote:
In elk geval, bel even naar De Vogelkelder zou ik zeggen (070 - 363 7272) en vraag nar Jeroen. Ik geef dat advies wel vaker, omdat hij er wel wat van weet en niet zo snel zegt dat je allerlei medicijnen moet gebruiken. Bedenk dat een dierenarts veel stress oplevert.

Op allerlei fora verwijzen ook andere users je snel naar de dierenarts. Als ik dat elke keer had opgevolgd had ik er zo ongeveer elke week heengekund met een van mijn jongens (voor niesjes, plakkereige uitwerpseltjs, vermoeide indruk, etc.)
Je hebt gelijk wat betreft de dierenarts, je kunt er niet elke keer heen. Vooral ook omdat de symptomen nogal vaag zijn. Ik zal eens bellen dan.
quote:
Eet jij wel trosgierst? Ik zou hem daar wat vn geven want dat geeft ook energie. En geef hem anders een speeltje. Kunuffelt hij nog met je andere parkiet?
Ik had trosgierst liggen in de kooi, maar ze aten het niet bepaald. Ik ga nu weer proberen trosgierst te geven, het is al een paar dagen geleden dat er geen trosgierst meer in de kooi ligt. Verder hebben ze speeltjes en de andere knuffelt hem wel. De zieke knuffelt minder terug.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:21:16 #210
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_91855506
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:06 schreef 3Dino het volgende:

Sinds 2 dagen heeft de gele parkiet een vermoeide uitstraling waarbij vooral de ogen bijna altijd dicht zijn. Hij eet wel regelmatig (iets té vaak eigenlijk), maar met de ogen dicht en de ontlasting is normaal, soms plakt het aan zijn kontje. Als ik beide vogels oppak, voelt de gele parkiet lichter aan (terwijl die vaker eet). Als hij niet eet dan zit hij stil met de ogen dicht. Soms zijn de veren ook enigszins opgezet, maar dat is niet altijd zo. Voordat hij zo ziek leek, vloog hij nog rond en nu niet meer. Af en toe klautert hij een beetje. Ik begin me zorgen te maken over zijn gezondheid. De blauwe is wel helemaal in orde.

Ter verduidelijking een foto:
[ afbeelding ]
Ik wil hem wel naar de dierenarts brengen maar ben bang dat de arts te snel antibiotica zal voorschrijven zonder een duidelijke diagnose. Herkennen jullie de symptomen?
Ik herken dit. In het geval van mijn vorige parkiet was dit een kwestie van energietekort. Omdat ze weinig energie binnen kreeg ondanks het feit dat ze goed at (beetje te vaak net als in jouw geval), ben ik uiteindelijk naar de dierenarts gegaan. Die van mij was zo zwak dat ze gewoon uit de lucht neer viel. Ze kreeg ook antibiotica mee (omdat ze iets met haar lever had, weet alleen niet meer wat precies), en vitaminedruppels. Het probleem was dat haar eten niet goed verteerd werd. Ik kreeg dan ook het advies om grit aan te schaffen. Het is heel belangrijk dat vogels hun eten kunnen vermalen.

Oh ja, ik kreeg ook nog ei-voer mee.
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_91859154
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:06 schreef 3Dino het volgende:
Inmiddels heb ik de parkietjes al een week en ze zijn redelijk tam. Ze kunnen allebei al een beetje vliegen en zijn helemaal overgeschakeld tot zaad eten.

Sinds 2 dagen heeft de gele parkiet een vermoeide uitstraling waarbij vooral de ogen bijna altijd dicht zijn. Hij eet wel regelmatig (iets té vaak eigenlijk), maar met de ogen dicht en de ontlasting is normaal, soms plakt het aan zijn kontje. Als ik beide vogels oppak, voelt de gele parkiet lichter aan (terwijl die vaker eet). Als hij niet eet dan zit hij stil met de ogen dicht. Soms zijn de veren ook enigszins opgezet, maar dat is niet altijd zo. Voordat hij zo ziek leek, vloog hij nog rond en nu niet meer. Af en toe klautert hij een beetje. Ik begin me zorgen te maken over zijn gezondheid. De blauwe is wel helemaal in orde.

Ter verduidelijking een foto:
[ afbeelding ]
Ik wil hem wel naar de dierenarts brengen maar ben bang dat de arts te snel antibiotica zal voorschrijven zonder een duidelijke diagnose. Herkennen jullie de symptomen?
Ik herken het ook. Jerry (mijn parkiet) sliep constant en at heel weinig en had ook ontlasting aan zijn kontje. En ik vond de kleur vd ontlasting ook anders. Jerry is al 10 1/2 jaar en wou hem eigenlijk de stress niet aandoen van een dierenarts maar goed ik wou hem ook niet kwijt. Dus ben ik er naar 1 gegaan die ook verstand van parkieten heeft want dat hebben ze niet allemaal. Van mij had vitaminegebrek en last van een kropverzakking. Maar aan dat laatste kunnen ze niet heel veel doen of een operatie maar goed omdat hij al op leeftijd is doen ze dat niet zo gauw. Ik heb antibiotica meegekregen en vitaminedruppels voor in het water. En moet zeggen dat hielp goed!
pi_91859425
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:21 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Ik herken dit. In het geval van mijn vorige parkiet was dit een kwestie van energietekort. Omdat ze weinig energie binnen kreeg ondanks het feit dat ze goed at (beetje te vaak net als in jouw geval), ben ik uiteindelijk naar de dierenarts gegaan. Die van mij was zo zwak dat ze gewoon uit de lucht neer viel. Ze kreeg ook antibiotica mee (omdat ze iets met haar lever had, weet alleen niet meer wat precies), en vitaminedruppels. Het probleem was dat haar eten niet goed verteerd werd. Ik kreeg dan ook het advies om grit aan te schaffen. Het is heel belangrijk dat vogels hun eten kunnen vermalen.

Oh ja, ik kreeg ook nog ei-voer mee.
De mijne is ook zo zwak dat hij niet kan opvliegen, terwijl de andere parkiet nu heel goed in de lucht blijft. Ik doe trouwens ook krachtvoer door het zaad, die eten ze goed op. Het feit dat hij verder zo licht is (vandaag veel duidelijker opgemerkt) koppel ik op dit moment een beetje aan het niet genoeg kunnen opnemen van voedingsstoffen.

Is het daarna nog goedgekomen met je parkiet dan?
pi_91859849
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:50 schreef kv26 het volgende:

[..]

Ik herken het ook. Jerry (mijn parkiet) sliep constant en at heel weinig en had ook ontlasting aan zijn kontje. En ik vond de kleur vd ontlasting ook anders. Jerry is al 10 1/2 jaar en wou hem eigenlijk de stress niet aandoen van een dierenarts maar goed ik wou hem ook niet kwijt. Dus ben ik er naar 1 gegaan die ook verstand van parkieten heeft want dat hebben ze niet allemaal. Van mij had vitaminegebrek en last van een kropverzakking. Maar aan dat laatste kunnen ze niet heel veel doen of een operatie maar goed omdat hij al op leeftijd is doen ze dat niet zo gauw. Ik heb antibiotica meegekregen en vitaminedruppels voor in het water. En moet zeggen dat hielp goed!
In principe kunnen extra vitaminen nooit zoveel kwaad, ik kan het af en toe in het drinkwater doen als extraatje. Kun je vitaminen alleen op recept/via de dierenarts krijgen? Of is het ook te koop?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:09:05 #214
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_91860073
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:50 schreef kv26 het volgende:

[..]

Ik herken het ook. Jerry (mijn parkiet) sliep constant en at heel weinig en had ook ontlasting aan zijn kontje. En ik vond de kleur vd ontlasting ook anders. Jerry is al 10 1/2 jaar en wou hem eigenlijk de stress niet aandoen van een dierenarts maar goed ik wou hem ook niet kwijt. Dus ben ik er naar 1 gegaan die ook verstand van parkieten heeft want dat hebben ze niet allemaal. Van mij had vitaminegebrek en last van een kropverzakking. Maar aan dat laatste kunnen ze niet heel veel doen of een operatie maar goed omdat hij al op leeftijd is doen ze dat niet zo gauw. Ik heb antibiotica meegekregen en vitaminedruppels voor in het water. En moet zeggen dat hielp goed!
Wat me alleen wel opvalt, is dat ze volgens mij in 80% van de gevallen ofwel vitamines voorschrijven (die je je parkieten volgens mij gevaarloos kunt geven) ofwel antibiotica. Antibiotica zijn hartstikke zwaar voor die beestjes. En als een beestje er moe en verzwakt uitziet, schrijven ze dat volgens mij al snel voor. Komt een beetje over als 'Wie alleen een hamer kent, ziet alles voor een spijker aan'.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:10:17 #215
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_91860137
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:04 schreef 3Dino het volgende:

[..]

In principe kunnen extra vitaminen nooit zoveel kwaad, ik kan het af en toe in het drinkwater doen als extraatje. Kun je vitaminen alleen op recept/via de dierenarts krijgen? Of is het ook te koop?
Kun je gewoon kopen. Is geen geneesmiddel. Ik geeft ze elke dag een pufje vitaminespray van Beaphar, maar die hebben ze alleen nog in druppelvorm. Ik zou wel even bellen met de Vogelkelder of een andere dierenwinkel voordat je het gebruikt en je even laten informeren.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_91860712
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:09 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wat me alleen wel opvalt, is dat ze volgens mij in 80% van de gevallen ofwel vitamines voorschrijven (die je je parkieten volgens mij gevaarloos kunt geven) ofwel antibiotica. Antibiotica zijn hartstikke zwaar voor die beestjes. En als een beestje er moe en verzwakt uitziet, schrijven ze dat volgens mij al snel voor. Komt een beetje over als 'Wie alleen een hamer kent, ziet alles voor een spijker aan'.
Ja de vitamine kon ik gewoon door het water doen. Nu gebruik ik dat niet meer maar doe ik vaak een stukje fruit of groente. Eerst at Jerry dat nooit maar nu wil hij dat gelukkig wel eten. En ja antibiotica is misschien zwaar maar ik zag wel dat het hielp. Ik gaf ook maar een klein druppeltje 2x per dag. De dierenarts had tegen mij gezegd dat ik het ook aan Spiky (mijn andere parkiet) moest geven maar dat heb ik dus niet gedaan. Dat is een jonkie en gezond.
Ik ben normaal ook niet iemand die gelijk naar de dierenarts gaat maar Jerry is nooit zo geweest. Hij reageerde nergens op en sliep alleen maar en toen had ik zoiets van nu moet ik toch maar gaan. Ik ben blij dat ik gegaan ben en dat hij toch weer zo opgeknapt is.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:01:23 #217
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_91863057
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:55 schreef 3Dino het volgende:

[..]

De mijne is ook zo zwak dat hij niet kan opvliegen, terwijl de andere parkiet nu heel goed in de lucht blijft. Ik doe trouwens ook krachtvoer door het zaad, die eten ze goed op. Het feit dat hij verder zo licht is (vandaag veel duidelijker opgemerkt) koppel ik op dit moment een beetje aan het niet genoeg kunnen opnemen van voedingsstoffen.

Is het daarna nog goedgekomen met je parkiet dan?
De mijne was ongeveer 3 weken na het bezoek aan de arts overleden ;( Het leek in de eerste instantie goed te gaan. Intussen had ik Jatayu (mijn grijze parkiet) erbij gekregen. Kort daarna ben ik toen op vakantie gegaan en op de dag dat ik terug kwam is ze in mijn handen overleden. :'( Mijn ouders vertelden dat ie op de dag dat ik terug zou komen, ineens zwaar achteruit ging qua gezondheid en ze lag op de bodem van de kooi. Ze hadden haar toen apart gezet in een doos. Diezelfde nacht is ze onder mijn aanwezigheid naar een betere wereld gegaan. Waar het aan lag? Er was niet 1 reden denk ik. Het kon te maken hebben de ziekte, het feit dat ik er niet was, en dat ze mijn andere parkiet niet leuk vond. Ik moet wel zeggen dat ze wel dat ze geirriteerd was door Jatayu.

Lekker aan het chillen op zijn balkon :) (Jatayu)

[ Bericht 1% gewijzigd door Lone_Gunman op 25-01-2011 20:26:52 ]
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_91870640
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:01 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

De mijne was ongeveer 3 weken na het bezoek aan de arts overleden ;( Het leek in de eerste instantie goed te gaan. Intussen had ik Jatayu (mijn grijze parkiet) erbij gekregen. Kort daarna ben ik toen op vakantie gegaan en op de dag dat ik terug kwam is ze in mijn handen overleden. :'( Mijn ouders vertelden dat ie op de dag dat ik terug zou komen, ineens zwaar achteruit ging qua gezondheid en ze lag op de bodem van de kooi. Ze hadden haar toen apart gezet in een doos. Diezelfde nacht is ze onder mijn aanwezigheid naar een betere wereld gegaan. Waar het aan lag? Er was niet 1 reden denk ik. Het kon te maken hebben de ziekte, het feit dat ik er niet was, en dat ze mijn andere parkiet niet leuk vond. Ik moet wel zeggen dat ze wel dat ze geirriteerd was door Jatayu.

Lekker aan het chillen op zijn balkon :) (Jatayu) [ afbeelding ]
Dat is erg jammer :'( Als ze al een beetje ziek zijn dan kunnen extra stressfactoren dus echt wel schadelijk zijn.

Jatayu is een apart naam, wat betekent het? Hij is wel een schatje :D (en je balkon-plank is best wel cool).
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:07:28 #219
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_91870926
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:01 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

De mijne was ongeveer 3 weken na het bezoek aan de arts overleden ;( [...]
Klinkt bekend. Dat gold ook voor Jimmie, mijn eerste parkiet. Mijn huiige parkieten zitten altijd in mijn kamer en ze zijn heel tam maar willen niet vastgehouden worden. Een bezoek aan de dierenarts is een en al stress en paniek denk ik: de resi, een vreemde ruimte, een vreemde die ze vastpakt, fel licht, dingen die tegen hun zin gedaan orden en de reis terug. Ik wil eigenlijk gewoon nooit naar een dierenarts toe. Ik heb er alles voor over om ze gezond te houden maar ik wil het ze niet aandoen om naar een dierenarts te gaan.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:20:38 #220
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_91875968
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:03 schreef 3Dino het volgende:

[..]

Dat is erg jammer :'( Als ze al een beetje ziek zijn dan kunnen extra stressfactoren dus echt wel schadelijk zijn.

Jatayu is een apart naam, wat betekent het? Hij is wel een schatje :D (en je balkon-plank is best wel cool).
Mijn vader verwent hem enorm,hij wilt zelfs een custom-made kooi/speelhuis voor hem maken _O-

Ik weet niet wat de naam precies betekent, maar 'Jatayu' was een heldhaftige mythologische vogel uit de hindoe-epos 'Ramayana'. Hij was het neefje van 'Garuda', misschien komt deze laatste je bekend voor. De nationale Indonesische vliegmaatschappij heet ook zo. Toevallig is er ook een lokale maatschappij genaamd 'Jatayu airlines' 8-)
Ik heb de mijne zo genoemd omdat ik gelijk aan de betreffende mythologische vogel moest denken, mede dankzij de kleur. De echte Jatayu wordt vaak als een grijze, oude vogel afgebeeld.

Hier aan de linkerkant zie je hem op een tempel-relief ergens op Java.

"Go Ahead, Make My Day !!"
  woensdag 26 januari 2011 @ 08:23:38 #221
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_91882449
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:01 schreef Lone_Gunman het volgende:

Lekker aan het chillen op zijn balkon :) (Jatayu) [ afbeelding ]
Wat is dat precies voor plank? Ziet er interessant uit. Schuif je die over de opening van de kooi als het klepje open is? Het is me niet helemaal duidelijk wat het is.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:23:45 #222
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_91886821
Mijn parkiet zag er gisteren opeens beroerd uit! Bleek dus kropontsteking te hebben... hij zat de hele tijd te braken. Dus ik langs de dierenarts. Moet hem nu antibiotica 2x daags 0,3ml en antibraakmiddel 3x daag 0,25ml (beide door de arts zeer zwaar verdund dus dat hij er geen last van heeft, tis alleen een groot probleem om het toe te dienen in zijn bekje, hij bijt nog al hard en knijp mijn vel tussen zijn bek vast :P ) Maar hij ziet er nu al wel stukken beter uit. Ik houd die kuur aan tot vrijdag dan moest ik de arts weer bellen...

Weet iemand nog een manier om ze beter vast te pakken zodat ik zijn medicatie makkelijker kan toedienen?
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
  Designer woensdag 26 januari 2011 @ 12:55:13 #223
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_91890093
Nappie is in de rui _O-

🐙
pi_91891013
De tijd van het jaar weer :D
Sky en Gabber zijn ook al een week of wat bezig.. ziet er niet uit _O-
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:07:37 #225
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_91921003
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 08:23 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wat is dat precies voor plank? Ziet er interessant uit. Schuif je die over de opening van de kooi als het klepje open is? Het is me niet helemaal duidelijk wat het is.
Dit is plankje van "hobby" hout gezaagd in een halvemaan-vorm. Aan twee kanten zitten er diepe inkepingen in zodat je het aan de ingang van de ambtelijke woning kan bevestigen :) Hij is ook gewoon afneembaar, dus inderdaad zoals je het vermoedde.
"Go Ahead, Make My Day !!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')