abonnement Unibet Coolblue
pi_88995443
Hoi,

Ik heb een vriend die in Amerika zit ivm zijn opleiding en nou dacht ik heel slim te zijn en goedkoop een gopro hd hero camera te kunnen importeren.. Na wat rondpluizen blijkt dit ietsje ingewikkelder te zijn dan ik had gedacht / gehoopt. Het punt is uiteraard het omzeilen van invoerrechten.

Kan geen enkel topic vinden wat dezelfde situatie heeft dus vandaar dit nieuwe. Meestal gaat het via winkels oid..

Mijn idee was de camera bestellen, bij me maat laten bezorgen en dat hij hem dan naar nederland stuurt. Probleem is dus (als ik het goed begrijp) dat als hij het als gift meld de kans groot is dat het word geopent en ik dan alsnog invoerrechten+boete kan betalen en bovendien schijnt het een misdrijf te zijn want mijn maat natuurlijk niet zo leuk zo vinden....(een misdrijf en dus geen overtreding)

Klopt het dat ze alle pakketjes checken? Het zal iets van 30x30x40 cm groot zijn ofso maar het komt niet van een postorderbedrijf maar van een particulier dus vandaar deze twijfel..

Verder dacht ik, als hij het nou eerst openmaakt, de doos(leeg uiteraard) een paar keer tegen de muur aan gooit, alle spullen uit de plasticjes enzo haalt en dan met alleen piepschuim eromheen terugstopt in de ietswat bewerkte doos en het dan ofwel als normaal pakket ofwel als cadeau verstuurt wat zouden dan de kansen zijn dat je gepakt word?

Alvast bedankt!

Bram
pi_88995609
VS -> Europa is erg streng en veel wordt gecontroleerd. Met veel bedoel ik vrijwel alles.

Je zult dus invoerkosten en belasting moeten betalen.

De vuistregel is dat $1 = ¤1, dus als je iets van $299 koopt, dat is dus ongeveer ¤218, het met alle invoerkosten en belastingen etc. op ¤299 uitkomt.

Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat die vriend een tasje ervoor koopt, de doos en handleiding weggooit (of los opstuurt, zonder camera dus), en hem gewoon als bagage terugneemt naar Nederland als hij terug gaat. En dan volhouden dat ie hem al had voordat hij kwam, maar ik weet niet hoe dat tegenwoordig gaat, of je bonnetjes mee moet nemen etc.
  zondag 21 november 2010 @ 22:42:07 #3
260175 Djahani
Dont do drugs, without me
pi_88995944
Als je zelf het doosje niet wilt hebben kan hij hem verpakken zoals een echte amateur dat zou doen en dan kan je zeggen dat het een cadeau is. Als het niet vanuit een winkel wordt verzonden is de kans dat het pakketje opengemaakt wordt al helemaal klein.
pi_88997665
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:42 schreef Djahani het volgende:
Als het niet vanuit een winkel wordt verzonden is de kans dat het pakketje opengemaakt wordt al helemaal klein.
Helaas pindakaas! Ook dan ben je 9 van de 10 keer "de lul"
pi_88997983
En als het nu echt een gift is?
  zondag 21 november 2010 @ 23:33:31 #6
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88998491
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:42 schreef Djahani het volgende:
Als je zelf het doosje niet wilt hebben kan hij hem verpakken zoals een echte amateur dat zou doen en dan kan je zeggen dat het een cadeau is. Als het niet vanuit een winkel wordt verzonden is de kans dat het pakketje opengemaakt wordt al helemaal klein.
Wie stuurt er nou een opengemaakte camera als cadeau? :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_88998849
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:42 schreef Djahani het volgende:
Als je zelf het doosje niet wilt hebben kan hij hem verpakken zoals een echte amateur dat zou doen en dan kan je zeggen dat het een cadeau is. Als het niet vanuit een winkel wordt verzonden is de kans dat het pakketje opengemaakt wordt al helemaal klein.
Of maak er een aantal flinke krassen op zodat er gebruikssporen op zitten en vermeld bij controle dat je het vergeten was tijdens je laatste bezoek aan hem in de USA.
pi_89000370
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 23:43 schreef Hiya het volgende:

[..]



Of maak er een aantal flinke krassen op zodat er gebruikssporen op zitten en vermeld bij controle dat je het vergeten was tijdens je laatste bezoek aan hem in de USA.
Klinkt nog als een idee maar is weer sonde van de krassen... van de andere kant, het ding is niet voor de sier maar voor de functie dusja.

Zou je overigens op de een of andere manier kunnen aantonen dat het echt een cadeau is? In principe "koopt" mijn maat het dan(desnoods hem laten bestellen en geld naar hem overmaken) en betaalt de amerikaanse belasting en geeft het dan als cadeau aan mij in nederland?
Vermoed dat ze dat verhaaltje niet accepteren maar iemand enige ideeen en/of ervaring?

Alvast bedankt voor de snelle hulp allemaal! :D
pi_89000745
Ze zullen pas geloven dat het een gift is als het is ingepakt, lief kaartje.. Een overlevingspakket etc is.
Ze herkennen echt wel het verschil tussen echt een cadeau en een scam.
pi_89001943
quote:
14s.gif Op zondag 21 november 2010 22:37 schreef RacerDKB het volgende:
VS -> Europa is erg streng en veel wordt gecontroleerd. Met veel bedoel ik vrijwel alles.

Je zult dus invoerkosten en belasting moeten betalen.

De vuistregel is dat $1 = ¤1, dus als je iets van $299 koopt, dat is dus ongeveer ¤218, het met alle invoerkosten en belastingen etc. op ¤299 uitkomt.

hoe kom je er nou bij dat vrijwel alles geopend wordt? ligt er natuurlijk ook aan hoe het verzonden wordt! Als je het risico aan durft om het first class international te laten verzenden (niet verzekerd, geen tracking) met een lage waarde erop en niet in de originele verpakking, heb je grote kans dat het er gewoon zo doorheen komt hoor... alhoewel, misschien is het anders met camera's enzo, die zien ze natuurlijk meteen op de scanners...

priority mail is wel met tracking, en ook daar ligt het meestal aan de waarde die erop staat of ze het de moeite vinden om het open te maken, en af en toe een random controle natuurlijk, ongeacht de waarde.

EMS verzending staat garant voor inklaringskosten en douane, maar die methode gebruiken bedrijven meestal en mensen die hoge waarde verzenden :)

ik krijg regelmatig pakketten uit de vs, en 9/10 krijg ik thuisbezorgd zonder douane kosten... en de kosten liggen ook nog eens aan de waarde die de verkoper aangeeft, dus als iemand er $60 opzet terwijl het eigenlijk $200 is heb je kans dat je invoerrechten over $60 moet betalen... tenzij het duidelijk meer waard is denk ik dan.

Maar ik heb het dan ook niet over electronica, vooral speelgoed enzo :)
they say a dirty mind is a joy forever...
pi_89001953
Zou zeggen gewoon proberen aangetekend per post te laten versturen.
Misschien heb je geluk en anders gewoon de extra kosten in NL betalen, jammer dan meer niet. Maar als het gratis lukt, en dat is heus niet uitgesloten heb je een mazzeltje !

Volgens mij gaat het lukken.
♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ Viva Colombia ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪
  maandag 22 november 2010 @ 14:32:55 #12
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_89012401
3 opties:
* Meenemen in bagage. Tot 430 euro importvrijstelling, controles zijn schaars. Een camera is meestal wel te verantwoorden achteraf, mits niet nieuw in doos etc. Niet in koffer verpakken, maar bij voorkeur in handbagage.
* Verzenden per post. USPS niet de meest betrouwbare verzender. Verzekeren kan, maar schade afhandeling van USPS is niet geweldig. Als cadeau verpakken kan ook, maar als je op de douanebon 'camera $299 aanmerkt is de kans groot dat dat feest niet doorgaat.
* Per koerier (FedEx, UPS). Snel en betrouwbaar met tracking. Bijna 100% van de tijd invoerheffing.

Hoe je er rekening mee dat je stekkers niet passen in NL en dat je garantie ook niet geldig is in NL?
aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
pi_89012613
Kan er niet op worden gezet ''Broken, sent for repair'' :7
  maandag 22 november 2010 @ 15:38:07 #14
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89014704
quote:
10s.gif Op maandag 22 november 2010 14:39 schreef RacerDKB het volgende:
Kan er niet op worden gezet ''Broken, sent for repair'' :7
Punt is, wat TS ook al aanhaalde, dat als die vriend van hem dat op het pakje zet, hij een misdrijf begaat. En ik kan me voorstellen dat die vriend daar niet bepaald zin in heeft.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89015547
Hmmm, ik denk dat ik dan erg veel geluk heb!
Ik heb 2x een psp +ps3 gekocht via amerika, geen problemen niets!
pi_89016340
Vuistregel:

Niets per vliegtuig laten komen. Al helemaal niet via DHL of FedEx.

Onverzekerd met de boot over laten komen. Gaat vrijwel altijd goed. In twaalf jaar tijd nog nooit een pakje kwijt. Als het onverhoopt toch kwijtraakt heb je natuurlijk wel een probleem. Of dat risico het je waard is moet je zelf uitknobbelen :)
pi_89018548
Maar als ik het via de boot wil versturen, welke handler moet ik dan kiezen, gewoon USPS?

En aangetekend per post, wat houd dat precies in? Ook gewoon met USPS?

Mijn maat naaien is uiteraard geen optie dus het risico kan alleen aan mijn kant liggen.. Dat sluit dan meteen een lagere waarde opgeven uit maar het verhaaltje dat het echt een cadeau van hem voor mij is(en dan als cadeau ingepakt uiteraard), zou dat kunnen werken?
Hij is natuurlijk een particulier, geen bedrijf oid..

Heel erg bedankt voor het meedenken!
  maandag 22 november 2010 @ 17:14:15 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89018731
Wat een moeite voor een Camera van nog geen 200 Euro
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_89035309
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat een moeite voor een Camera van nog geen 200 Euro
Als ie 200 euro kostte was ik al klaar geweest maar helaas kost het 350 euro in nl, met een geschikt (class 6) sd kaartje van 16gb tegen de 450 euro.. Dan maakt amerika het wel aantrekkelijk hoor, zeker als je scholier bent
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')