abonnement Unibet Coolblue
pi_88959372
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

- PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de ggz instellingen.
Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
PsyQ

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.


Patiëntenverenigingen

- Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD.
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Balans digitaal

- Stichting ADD, een stichting voor het
overwegend onoplettend type (ADD).
SADD

- Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Impuls

[RIMG=200]http://www.crealab.nl/fok/adhd8.gif[/RIMG] - Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
Centrum 'Zit stil'

Ervaringsdeskundigen

- Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen. ADHD pagina

- Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site. Prikpagina ADHD

- Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.
De ADHD Stichting

- Hersenstorm - ADHD bij volwassenen. Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.
Hersenstorm

- Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.
Stichting ADHD+

- Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Levente

- Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.
Dylan Francis


Lotgenotencontact/chatten/informatie

ADHD in Nederland

ADHD Xtra

ADHD News Daar kun je ook dat pols bandje kopen.

Medicatie:

Stimulantia:

- Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
- Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
- Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

- Strattera: Atomoxetine.
- Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.


Vorige topics.

De OP vind je hier



[ Bericht 15% gewijzigd door Re op 21-11-2010 15:55:36 ]
  zaterdag 20 november 2010 @ 23:07:19 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88959768
Doet tie het weer?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_88960184
Nee denk het niet! Ik kan mijn post ook niet wijzigen, dan druk ik op invoeren en dan komt er een foutmelding. :?
  zondag 21 november 2010 @ 00:29:03 #4
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_88962378
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:20 schreef oddeyed het volgende:
Nee denk het niet! Ik kan mijn post ook niet wijzigen, dan druk ik op invoeren en dan komt er een foutmelding. :?
Mijn topic deed t met de OP helemaal niet. Ik kreeg steeds foutcode 52 als ik m openen wilde. In topic 34 klopte de OP ook al niet meer.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_88968900
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 00:29 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Mijn topic deed t met de OP helemaal niet. Ik kreeg steeds foutcode 52 als ik m openen wilde. In topic 34 klopte de OP ook al niet meer.
Nja gewoon zo laten dan? Iedereen weet denk ik wel dat de linkjes in de vorige delen wel werken en dan maken we de volgende op wel goed :P
  zondag 21 november 2010 @ 11:45:46 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88969117
er zit iets verkeerd in de code van de standaard OP waardoor topics crachen, apart dus... maar goed ik ben er mee bezig :P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_88972024
Hallo!

Nog een vraagje: krijg je van Ritalin meer zin in roken? Ik heb in 2 dagen 1 pakje op, terwijl ik normaal misschien 5 sigaretten op een dag rook hooguit.

En jeej ik heb een 'kater', een minikater want ik heb gister 1 rosé op!
  zondag 21 november 2010 @ 13:35:18 #8
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88972497
Toink toink
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88974042
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 13:20 schreef frame-saw het volgende:
Hallo!

Nog een vraagje: krijg je van Ritalin meer zin in roken? Ik heb in 2 dagen 1 pakje op, terwijl ik normaal misschien 5 sigaretten op een dag rook hooguit.

En jeej ik heb een 'kater', een minikater want ik heb gister 1 rosé op!
Blij met je kater?! :P Van 1 rosé trouwens, niet meer? :o
Ik heb geen kater, wonder boven wonder. Want ik weet nu dat je na het zuipen, heel veel water moet drinken. Wel moe, maar verder nergens last van! :D
Ik kan niks zinnigs zeggen over het roken, dat doe ik niet namelijk.
Hoe is het verder?
pi_88976728
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:22 schreef oddeyed het volgende:

[..]



Blij met je kater?! :P Van 1 rosé trouwens, niet meer? :o
Ik heb geen kater, wonder boven wonder. Want ik weet nu dat je na het zuipen, heel veel water moet drinken. Wel moe, maar verder nergens last van! :D
Ik kan niks zinnigs zeggen over het roken, dat doe ik niet namelijk.
Hoe is het verder?
Nee het was een sarcastische 'jeej', haha. Nouja het is ook niet echt een kater, af en toe krijg ik gewoon hoofdpijn. Kan dus ook gewoon een bijverschijnsel van de Ritalin zijn :P
Verder gaat het goed, ik merk nog vrij weinig alleen dat ik me af en toe wat wazig voel. En dat ik ineens heel actief ben, heb vandaag al vrij veel gedaan in het huishouden.
  zondag 21 november 2010 @ 15:56:05 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88977298
*O* OP gerepareerd *O*
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 21 november 2010 @ 16:18:21 #12
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_88978077
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 13:20 schreef frame-saw het volgende:
Hallo!

Nog een vraagje: krijg je van Ritalin meer zin in roken? Ik heb in 2 dagen 1 pakje op, terwijl ik normaal misschien 5 sigaretten op een dag rook hooguit.

En jeej ik heb een 'kater', een minikater want ik heb gister 1 rosé op!
Ik iig wel ja. Als ik ritalin gebruik rook ik me ook te pletter.
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:56 schreef Re het volgende:
*O* OP gerepareerd *O*
Top THX!!! ^O^ _O_
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 21 november 2010 @ 18:08:18 #13
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88981624
quote:
Op zondag 21 november 2010 15:56 schreef Re het volgende:
*O* OP gerepareerd *O*
Re stuitert! :o
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88987610
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:41 schreef frame-saw het volgende:

[..]


Nee het was een sarcastische 'jeej', haha. Nouja het is ook niet echt een kater, af en toe krijg ik gewoon hoofdpijn. Kan dus ook gewoon een bijverschijnsel van de Ritalin zijn :P
Verder gaat het goed, ik merk nog vrij weinig alleen dat ik me af en toe wat wazig voel. En dat ik ineens heel actief ben, heb vandaag al vrij veel gedaan in het huishouden.
Grappig, dat laatste had ik ook. Een beetje een duf gevoel, met vlagen van energie/spraakwaterval :P . Maar dat had ik voor de medicijnen eigenlijk ook. Ben benieuwd hoe het jou bevalt!

quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:56 schreef Re het volgende:
*O* OP gerepareerd *O*
Wow mooi! ^O^
pi_88988845
Ik was jullie kwijt! :'(
pi_88992674
quote:
9s.gif Op zondag 21 november 2010 21:03 schreef Michhas het volgende:
Ik was jullie kwijt! :'(
Ja en wij misten jou al! Maar gelukkig dat je er nu bent! *O*
  zondag 21 november 2010 @ 22:23:49 #17
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_88994734
quote:
9s.gif Op zondag 21 november 2010 21:03 schreef Michhas het volgende:
Ik was jullie kwijt! :'(
Iedereen was t kwijt! :o :o

gr4v1ty had een nieuw topic moeten openen mja dat deed ie niet.... Vervolgens heb ik er 1 geopend maar die deed t niet, later opende oddeyed er 1 zonder OP die wel werkte. Inm heeft Re de OP gerepareerd dus zou het weer goed moeten gaan.

Ofwel nu is alles weer goed en kan iedereen weer een topic openen met OP. *O*
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_88998952
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:54 schreef oddeyed het volgende:

[..]



Ja en wij misten jou al! Maar gelukkig dat je er nu bent! *O*
Je liegt :D
pi_89002843
gevonden! *O*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89004683
Ik meld me ook maar weer is. Morgen weer een afspraak bij de psychiatert.
pi_89010891
Hoera ik was vanmorgen vergeten mijn Concerta te nemen, met als gevolg: hoorcolleges zijn aan me voorbijgegaan zonder dat ik nou eigenlijk weet wat er verteld is. Op zo'n momenten merk ik dus dat de medicijnen echt wel verschil maken (gelukkig)....
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_89013551
Slikken jullie in de weekenden door ? Afgelopen week van 36mg naar 45mg concerta gegaan. Zaterdag niks genomen maar zondag 36mg genomen. Wel later dan normaal, 36mg maar Jezus wat een dag. Voelde me de hele dag heel erg chaotisch, zenuwachtig en buikpijn. Sliep pas om 4 uur, ook geen eetlust, voelde me dus totaal niet fijn.

Vandaag weer 45mg genomen en het is nu weer merkbaar aanwezig. Beetje buikpijn en vooral dat zenuwachtig gevoel in me buik is heel vervelend, bekend voor iemand ?

Misschien moet ik eraan wennen maar vorige week zondag had ik ongeveer hetzelfde alleen minder last maar toen had ik niks geslikt, toen ik toch slikken voelde ik me weer beter, klinkt niet echt logisch he
  maandag 22 november 2010 @ 20:28:07 #23
302335 gr4v1ty
Just livin' my life
pi_89027026
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:23 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

gr4v1ty had een nieuw topic moeten openen mja dat deed ie niet
sorry! wist niet dat ik dat moest doen -O-

quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:48 schreef Crapbag het volgende:
Hoera ik was vanmorgen vergeten mijn Concerta te nemen, met als gevolg: hoorcolleges zijn aan me voorbijgegaan zonder dat ik nou eigenlijk weet wat er verteld is. Op zo'n momenten merk ik dus dat de medicijnen echt wel verschil maken (gelukkig)....
Zo ervaar ik dus iedere dag op dit moment :S ben benieuwd wat de medicatie gaat brengen.
Ik begin komende weken, werd al gegrapt dat dit de eerste echt rustige kerst zal worden dan. :+
pi_89034000
Ik lurk hier al een paar weken mee.
Sinds een week of 5 ( dacht ik..) zit ik als experiment aan de Ritalin.

Een diagnose AD(H)D heb ik nog niet en ik geloof niet dat de psychiater daar echt haast mee maakt.

Hij wilde zien of mijn kwaliteit van leven verbeterd als ik wel medicatie slik.
( tot nu toe wel )

Had trouwens bij mijn afspraak bij de psychiater van de 18de afgelopen maand expres vergeten de Ritalin te slikken.
Waarop de psychiater me ging uitproberen om te kijken hoe ik ben in hyperactief gedrag.

Stom want dat had hij voordat het experiment begon ook al gedaan....met de opmerking dat ik na 2 min al afgeleid was.
Hetgeen wel klopte trouwens.
pi_89045287
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:39 schreef Dropkogel het volgende:
Ik lurk hier al een paar weken mee.
Sinds een week of 5 ( dacht ik..) zit ik als experiment aan de Ritalin.

Een diagnose AD(H)D heb ik nog niet en ik geloof niet dat de psychiater daar echt haast mee maakt.

Hij wilde zien of mijn kwaliteit van leven verbeterd als ik wel medicatie slik.
( tot nu toe wel )

Had trouwens bij mijn afspraak bij de psychiater van de 18de afgelopen maand expres vergeten de Ritalin te slikken.
Waarop de psychiater me ging uitproberen om te kijken hoe ik ben in hyperactief gedrag.

Stom want dat had hij voordat het experiment begon ook al gedaan....met de opmerking dat ik na 2 min al afgeleid was.
Hetgeen wel klopte trouwens.
Lurker! :o
Wat een raar verhaal.. Je psych zet je op medicatie om te kijken of je ADD/ADHD hebt? Dat is een beetje een omgekeerde procedure lijkt wel :{ Heb ik nog nooit gehoord...
Het lijkt wel alsof hij een beetje aan het gokken is om te kijken of hij een diagnose kan stellen... Stel nou dat je geen ADD/ADHD hebt, dan kan het best gevaarlijk zijn om die pillen te slikken :o
pi_89045649
Raar verhaal, Dropkogel!
Al heb ik ook niet een officiële diagnose, maar alles wees erop dat ik het wel heb, en omdat die man vrij weinig uit me kreeg -denk ik- heb ik medicatie gekregen. Ook omdat ik in feb weer met school moet beginnen, dan is het wel fijn als ik het onder controle heb.

En jezus mijn eetlust is echt non-existent overdag. Alleen 's ochtends en 's nachts als ik in bed lig. Dus nu ben ik een stevig ontbijt aan het wegwerken :P
pi_89046105
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:09 schreef frame-saw het volgende:

En jezus mijn eetlust is echt non-existent overdag. Alleen 's ochtends en 's nachts als ik in bed lig. Dus nu ben ik een stevig ontbijt aan het wegwerken :P
Ik heb ook eigk alleen s ochtends en s avonds honger :P . Komt denk ik omdat het s ochtends nog niet werkt, en s avonds weer uitgewerkt is ofzo. Maar ik had voor de medicijnen ook al geen eetlust, dus of het bij mij echt van de meds komt weet ik niet.

Wie slikt hier ook nog meer dex? McGilles toch? Hoeveel mg heb jij per dag? En heb je het in capsules of tabletten? Heb je meer of andere bijwerkingen dan met methylfenidaat? Ff wat vragen hoor, omdat ik zelf nog maar net dex heb. :)
pi_89046230
Ja dat heb ik dus ook, nu neem ik expres m'n medicatie na het ontbijt. Maar vroeger had ik nooit direct zin om te eten als ik uit bed kwam, nu wel.
En ik heb wel honger, maar het gaat er gewoon niet in. Ik had zaterdag een kadetje met pindakaas, en na een halve begon ik te kokhalzen..

Maar gelukkig is het de enige bijwerking -en lichte hoofdpijn-.
pi_89046357
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:31 schreef frame-saw het volgende:
Ja dat heb ik dus ook, nu neem ik expres m'n medicatie na het ontbijt. Maar vroeger had ik nooit direct zin om te eten als ik uit bed kwam, nu wel.
En ik heb wel honger, maar het gaat er gewoon niet in. Ik had zaterdag een kadetje met pindakaas, en na een halve begon ik te kokhalzen..

Maar gelukkig is het de enige bijwerking -en lichte hoofdpijn-.
Waarom moest ik hier zo hard om lachen _O- :')
pi_89047109
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:31 schreef frame-saw het volgende:
Ja dat heb ik dus ook, nu neem ik expres m'n medicatie na het ontbijt. Maar vroeger had ik nooit direct zin om te eten als ik uit bed kwam, nu wel.
En ik heb wel honger, maar het gaat er gewoon niet in. Ik had zaterdag een kadetje met pindakaas, en na een halve begon ik te kokhalzen..

Maar gelukkig is het de enige bijwerking -en lichte hoofdpijn-.
Ik heb ook honger hoor, mijn maag dan. Maar als ik dan in de keuken sta heb ik nergens zin in en word ik bij het idee aan eten al misselijk :') .
pi_89048060
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:35 schreef Michhas het volgende:

[..]


Waarom moest ik hier zo hard om lachen _O- :')
Omdat jij bij kadetten aan billen denkt? :P

En vanavond ga ik mezelf gewoon forceren een fatsoenlijk avondmaal te eten. Al doe ik er drie uur over (hmm lekker, koude pasta), het moet gewoon.
pi_89049027
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:31 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Omdat jij bij kadetten aan billen denkt? :P

En vanavond ga ik mezelf gewoon forceren een fatsoenlijk avondmaal te eten. Al doe ik er drie uur over (hmm lekker, koude pasta), het moet gewoon.
Niet echt eigenlijk :P Ik moest er gewoon om lachen, het klonk grappig :')
Een kadetje met pindakaas :Y
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:47:55 #33
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89050514
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:58 schreef oddeyed het volgende:

[..]



Ik heb ook honger hoor, mijn maag dan. Maar als ik dan in de keuken sta heb ik nergens zin in en word ik bij het idee aan eten al misselijk :') .
dit heb ik inderdaad ook een beetje sinds ik mn dosering heb opgehoogd -O-
echt lekker eten krijg ik wel weg (net bij de lunch soep en een kroket :@ mjam!) maar gewoon een saaie boterham met kaas :r terwijl ik dat normaal meestal prima wegkrijg als ik echt honger heb -O-

maargoed, ik eet op zich wel, mn maag roept zo hard dat er wat inmoet, dus dan moet het maar. maar niet van harte dus
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:04:12 #34
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_89051136
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:54 schreef Michhas het volgende:

[..]


Lurker! :o
Wat een raar verhaal.. Je psych zet je op medicatie om te kijken of je ADD/ADHD hebt? Dat is een beetje een omgekeerde procedure lijkt wel :{ Heb ik nog nooit gehoord...
Het lijkt wel alsof hij een beetje aan het gokken is om te kijken of hij een diagnose kan stellen... Stel nou dat je geen ADD/ADHD hebt, dan kan het best gevaarlijk zijn om die pillen te slikken :o
Heeft de mijne ook gedaan hoor, snelste manier, maar inderdaad niet altijd aan te raden. Ik ben begonnen met 3 pillen van 10 mg ritalin, en daar mocht ik een halfje van per dag. Ik merkte het verschil en werd rustiger. Als je geen ADHD hebt en je neemt het in deze lage dosering, dan werkt het hoogstens als een party drug, maar is niet meteen overdosering of bloeddrukverhogend, de psych keek nl wel eerst hoe het met mn bloeddruk stond. Als je ADHD hebt word je dus rustig, als je t niet hebt dan word je 'wild'.
oftewel, de snelste test zonder alle (onzinnige) verhalen en gesprekken.

#Stoeltafel:
dat kwam bij mij dus ook door de verhoging van mn bloeddruk, ik had ineens ook warme handen en voeten enzovoorts.
Ik ben er na een week of 3 aan gewend geraakt en heb het heel soms als ik t te laat inneem. Wennen denk ik dus! Ook in het weekend neem ik (Equasym, ook methylfenidaat, andere afgifte) ook mn medicatie, maar dan een lagere dosering. Altijd nemen was de tip van mn psych, anders krijg je de volgende dag een 'klap'.
pi_89051328
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:47 schreef Murmeli het volgende:

[..]



dit heb ik inderdaad ook een beetje sinds ik mn dosering heb opgehoogd -O-
echt lekker eten krijg ik wel weg (net bij de lunch soep en een kroket :@ mjam!) maar gewoon een saaie boterham met kaas :r terwijl ik dat normaal meestal prima wegkrijg als ik echt honger heb -O-

maargoed, ik eet op zich wel, mn maag roept zo hard dat er wat inmoet, dus dan moet het maar. maar niet van harte dus
Toen ik aan de concerta zat genoot ik echt van mijn bammetjes met kaas. Ik had wel honger, maar geen trek. Ik kreeg geen hap door mijn keel maar ik voelde aan mijn lichaam dat het snakte naar voedsel :N
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:58:51 #36
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_89053086
Heb ik ook! Begin ik trillerig te worden, en slappe beentjes.. Hongergevoel? Nee.. maar mn lichaam geeft wel aan: ....need....fuel...
pi_89053457
Gaat toch wel weer over? Ik ben namelijk al niet de dikste, en voor de winter wil ik wel een beetje vet op m'n benen houden :(
pi_89053681
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:58 schreef Swiffer het volgende:
Heb ik ook! Begin ik trillerig te worden, en slappe beentjes.. Hongergevoel? Nee.. maar mn lichaam geeft wel aan: ....need....fuel...
Dit had ik dus ook...
Op een gegeven moment brak de concerta me, ben flauwgevallen op werk, onder andere ook door het weinig eten
  dinsdag 23 november 2010 @ 18:00:58 #39
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89060002
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 15:14 schreef Michhas het volgende:

[..]


Dit had ik dus ook...
Op een gegeven moment brak de concerta me, ben flauwgevallen op werk, onder andere ook door het weinig eten
Minder.....
Ik eet nog evenveel...

Hmm, dat warm hebben komt zeker ook door bloeddrukverhoging?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89061921
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 18:00 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Minder.....
Ik eet nog evenveel...

Hmm, dat warm hebben komt zeker ook door bloeddrukverhoging?
Ja kan. Ik krijg een warm hoofd, en veel zweten. Maar aan mn warme hoofd herken ik de hogere bloeddruk. Alsof je plotseling bloost, dat gevoel, dat je het ineens heel warm krijgt.
pi_89065274
Chaos in huis....
heb al 3x 10 min geprobeerd het op te ruimen en natuurlijk ben ik geen steek verder.

in een ander topic probeer ik iemand te quoten maar dat lukt gewoon niet, hoe doe je dat?

vandaag moest ik met een collega samen werken die echt heel langzaam werkt...ik viel in slaap en begon maar wat door de fabriek te wandelen.
Uiteindelijk heeft men met 3 mensen verzorgd dat ik kon werken...zelfs die 3 personen bijhouden ging me gemakkelijk af.

ik moest op kantoor komen omdat ik chaotisch werkte,volgens iemand had ik geen medicatie geslikt, wel dus!

Pas toen ik 3 dingen tegelijk ging doen ging het werken beter...maar toen kreeg ik weer commentaar van de werkleider van de postkamer.

Het is avond en eindelijk voel ik me een beetje rustig.
pi_89065528
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:00 schreef Dropkogel het volgende:
Chaos in huis....
heb al 3x 10 min geprobeerd het op te ruimen en natuurlijk ben ik geen steek verder.

in een ander topic probeer ik iemand te quoten maar dat lukt gewoon niet, hoe doe je dat?

vandaag moest ik met een collega samen werken die echt heel langzaam werkt...ik viel in slaap en begon maar wat door de fabriek te wandelen.
Uiteindelijk heeft men met 3 mensen verzorgd dat ik kon werken...zelfs die 3 personen bijhouden ging me gemakkelijk af.

ik moest op kantoor komen omdat ik chaotisch werkte,volgens iemand had ik geen medicatie geslikt, wel dus!

Pas toen ik 3 dingen tegelijk ging doen ging het werken beter...maar toen kreeg ik weer commentaar van de werkleider van de postkamer.

Het is avond en eindelijk voel ik me een beetje rustig.
Langzaam werkende mensen kan ik ook niet mee overweg, heb ik ook wel eens problemen door gehad op werk omdat ik dan mooi andere dingen ging doen.

Vandaag heb ik echt superveel opgeruimd in m'n huis, was ook wel nodig en ben er superblij mee! Nu alleen niet weer zo'n zooi van maken vanavond, want daar ben ik heel goed in :)

Quoten doe je door dat knopje rechtsboven de post :P
pi_89065765
mc Gilles rechtsboven de post voor het quoten daar staat naar het reageerveld.

heerlijk is dat een opgeruimd huis.
Nadeel na een dag is het weer een puinbak.

Tja dan ga ik nu weer een poging wagen de zooi in de prullenbak te krijgen iig.
pi_89067459
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 14:04 schreef Swiffer het volgende:

[..]


Heeft de mijne ook gedaan hoor, snelste manier, maar inderdaad niet altijd aan te raden. Ik ben begonnen met 3 pillen van 10 mg ritalin, en daar mocht ik een halfje van per dag. Ik merkte het verschil en werd rustiger. Als je geen ADHD hebt en je neemt het in deze lage dosering, dan werkt het hoogstens als een party drug, maar is niet meteen overdosering of bloeddrukverhogend, de psych keek nl wel eerst hoe het met mn bloeddruk stond. Als je ADHD hebt word je dus rustig, als je t niet hebt dan word je 'wild'.
oftewel, de snelste test zonder alle (onzinnige) verhalen en gesprekken.

#Stoeltafel:
dat kwam bij mij dus ook door de verhoging van mn bloeddruk, ik had ineens ook warme handen en voeten enzovoorts.
Ik ben er na een week of 3 aan gewend geraakt en heb het heel soms als ik t te laat inneem. Wennen denk ik dus! Ook in het weekend neem ik (Equasym, ook methylfenidaat, andere afgifte) ook mn medicatie, maar dan een lagere dosering. Altijd nemen was de tip van mn psych, anders krijg je de volgende dag een 'klap'.
Hoop het ! Hoe ik me nu voel kan ik het beter niet slikken.
Veel buikpijn, al 3 dagen geen eetlust, heel erg zenuwachtig gevoel in mijn buik. Concentratie merk ik nog niet veel van. Slik nu 45mg, over 8 dagen evaluatie maar het moet beter gaan want nu is het alleen een last. Had bij 36mg weinig tot geen bijwerkingen maar misschien wordt het minder.
pi_89067613
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:43 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Hoop het ! Hoe ik me nu voel kan ik het beter niet slikken.
Veel buikpijn, al 3 dagen geen eetlust, heel erg zenuwachtig gevoel in mijn buik. Concentratie merk ik nog niet veel van. Slik nu 45mg, over 8 dagen evaluatie maar het moet beter gaan want nu is het alleen een last. Had bij 36mg weinig tot geen bijwerkingen maar misschien wordt het minder.
Ik ben op eigen initiatief met mijn eerste medicatie gestopt omdat ik mij er totaal niet goed bij voelde, weet niet hoe erg het bij jou is maar als je je verrot voelt waarom zou je dan nog verder gaan?
pi_89068265
Tja misschien moet je lichaam wennen ? Het afvallen is wel positief maar dit is niet fijn. Kijk het nog even aan en waarschijnlijk is 36mg beter. Merk voor me gevoel nog te weinig van het concentreren.

Ben jij over gegaan op andere medicatie ?
pi_89070918
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:00 schreef stoeltafel het volgende:
Tja misschien moet je lichaam wennen ? Het afvallen is wel positief maar dit is niet fijn. Kijk het nog even aan en waarschijnlijk is 36mg beter. Merk voor me gevoel nog te weinig van het concentreren.

Ben jij over gegaan op andere medicatie ?
Mijn psychiater zei dat als je zon last van de bijwerkingen hebt, en je merkt te weinig van de verbeterde concentratie, dit gewoon niet het medicijn voor je is. Had jij eerst ritalin en beviel dat wel goed? Dat je daarom nu concerta hebt?
pi_89071438
Ben hiermee begonnen dus ben helemaal nieuw in dit proces. Kijk het nog even aan.
pi_89072446
@ Stoeltafel,

stel jezelf een tijdsduur hoe lang je het nog wil aankijken.
en maak dan binnen die tijd een afspraak met de psychiater.
pi_89072781
Heb over 8 dagen al een afspraak dus wil het tot dan aankijken.
  dinsdag 23 november 2010 @ 22:14:39 #51
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89072803
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 21:00 schreef stoeltafel het volgende:
Tja misschien moet je lichaam wennen ? Het afvallen is wel positief maar dit is niet fijn. Kijk het nog even aan en waarschijnlijk is 36mg beter. Merk voor me gevoel nog te weinig van het concentreren.

Ben jij over gegaan op andere medicatie ?
Ik vind dat jij ook wel erg snel opbouwt. Ga even terug naar 36 en kijk hoe het dan gaat. Concentratie moet je ook een beetje trainen volgens mij. En concerta doet ook mee tegen onrust dan voor concentratie vind ik.

Ik slik nu overdag 36 en 's middags 27 en dat gaat wel goed. Nu alleen hopen dat der psychiater dat ook goed vind, ben op eigen initiatief naar 27 in de middag gegaan ipv 18.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89073310
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:14 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik vind dat jij ook wel erg snel opbouwt. Ga even terug naar 36 en kijk hoe het dan gaat. Concentratie moet je ook een beetje trainen volgens mij. En concerta doet ook mee tegen onrust dan voor concentratie vind ik.

Ik slik nu overdag 36 en 's middags 27 en dat gaat wel goed. Nu alleen hopen dat der psychiater dat ook goed vind, ben op eigen initiatief naar 27 in de middag gegaan ipv 18.
Huh? Jij slikt 2x per dag concerta? Concerta is toch juist ontwikkeld zodat je nog maar 1 pil per dag hoeft?
  dinsdag 23 november 2010 @ 22:26:17 #53
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89073475
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 22:23 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Huh? Jij slikt 2x per dag concerta? Concerta is toch juist ontwikkeld zodat je nog maar 1 pil per dag hoeft?
Het werkt bij mij iets van 9,5 uur. En ik wil 's avonds ook rust in mijn hoofd. Anders word ik alsnog gek van mezelf :X kom ik mn bed niet in bijv. en ik slaap dan ook niet in.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89073694
Dropkogel, quoten doe je met dit knopje rechtsboven de post die je wil quoten: quote.png
pi_89074424
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:26 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Het werkt bij mij iets van 9,5 uur. En ik wil 's avonds ook rust in mijn hoofd. Anders word ik alsnog gek van mezelf :X kom ik mn bed niet in bijv. en ik slaap dan ook niet in.
Oh precies. Dan snap ik het wel ;) . Vroeg het me gewoon af hoor, omdat ik niet anders wist dan dat het zo'n 12 uur werkte. Hoe laat neem jij dat in dan? Zit je dan op een bepaald moment van de dag niet met een hoge concentratie in je lijf?
pi_89074657
quote:
Dropkogel, quoten doe je met dit knopje rechtsboven de post die je wil quoten: quote.png

Hebben jullie een andere layout ofzo want ik zie dat knopje echt niet?!

maar goed t is ook bedtijd nu.
pi_89074808
vaag bovenstaande post van mij klopt ook geen donder van
pi_89075152
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:50 schreef Dropkogel het volgende:
vaag bovenstaande post van mij klopt ook geen donder van
Hahaha laat het gewoon voor wat het is :P
pi_89075374
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:14 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik vind dat jij ook wel erg snel opbouwt. Ga even terug naar 36 en kijk hoe het dan gaat. Concentratie moet je ook een beetje trainen volgens mij. En concerta doet ook mee tegen onrust dan voor concentratie vind ik.

Ik slik nu overdag 36 en 's middags 27 en dat gaat wel goed. Nu alleen hopen dat der psychiater dat ook goed vind, ben op eigen initiatief naar 27 in de middag gegaan ipv 18.
Snel ? Valt wel mee toch

2 weken 18mg geprobeerd
2 weken 36mg geprobeerd
momenteel bezig met 45mg
pi_89075594
quote:
Hahaha laat het gewoon voor wat het is :P
Doe ik....
pi_89075637
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:02 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Doe ik....
Wat goed! Je kan het! *O* Nu alleen m'n naam er nog boven.
pi_89075808
Trouwens hoe zit het met jullie creativiteit?

Bij mij komt er geen donder uit mijn handen...behalve in een hyperfocus dan lukt het wel om te beeldhouwen of te schetsen.

Nu ben ik echt alweer een week doelloos jammer genoeg.
pi_89076060
Oddeyed ik heb je anders gequote dan dat je zei door middel van de symbolen boven het reageervak.
Hoe je er een naam boven krijgt zal ik niet weten. :)

ik vond de oude lay out makkelijker in de bedieningsknoppen nu kan ik niks meer terug vinden.

de knoppen lijken op de chaos van mijn agenda ( die ik altijd kwijt ben haha)
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:18:40 #64
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89076500
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 22:44 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Oh precies. Dan snap ik het wel ;) . Vroeg het me gewoon af hoor, omdat ik niet anders wist dan dat het zo'n 12 uur werkte. Hoe laat neem jij dat in dan? Zit je dan op een bepaald moment van de dag niet met een hoge concentratie in je lijf?
Vragen mag altijd :Y
Ik slik het 's morgens rond half 7 en dan om 4 uur weer. Dan is het meeste wel uit mijn lijf. Dan werkt het rond 1 uur weer uit en is er dus nog ruim 5 uur tot de volgende, dus volgens mij gaat het wel.
Ik heb de info hierover gehaald uit het boekje medicatie bij adhd van sandra kooij. Daarna heb ik mijn psychiater opgevoed, haha. Hij heeft dat boekje nu dus ook.
Mn vriend heeft sandra kooij als psychiater, zij weet er duidelijk meer van dan dat broekie dat ik heb...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89076559
Trusten lieve stuiterballen en teveel nadenkers :W
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:20:46 #66
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89076631
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 22:59 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Snel ? Valt wel mee toch

2 weken 18mg geprobeerd
2 weken 36mg geprobeerd
momenteel bezig met 45mg
Dat is heel erg snel. Ik heb bijna een jaar 27 geslikt. Dat usa wel erg lang, maar ik zou het zeker een maand of 1 a 2 proberen met een dosering. Tenzij het echt 0,0 doet, of je er ziek van wordt
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:21:59 #67
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89076711
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 23:02 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Doe ik....
Die icoontjes zie je pas als je er met je muis overheen beweegt. Je kan ze ergens in je instellingen ook vastzetten.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89077713
slaap lekker :o
pi_89079429
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:18 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Vragen mag altijd :Y
Ik slik het 's morgens rond half 7 en dan om 4 uur weer. Dan is het meeste wel uit mijn lijf. Dan werkt het rond 1 uur weer uit en is er dus nog ruim 5 uur tot de volgende, dus volgens mij gaat het wel.
Ik heb de info hierover gehaald uit het boekje medicatie bij adhd van sandra kooij. Daarna heb ik mijn psychiater opgevoed, haha. Hij heeft dat boekje nu dus ook.
Mn vriend heeft sandra kooij als psychiater, zij weet er duidelijk meer van dan dat broekie dat ik heb...
Oh zo inderdaad. Nou fijn dat je het even uitlegde!

Ik heb wel het idee dat ik slechter slaap op de dex. Dit is al avond 4 dat ik niet in slaap kom, zelfs niet moe ben. Afgelopen dagen was het ook 3-4 uur :{ . Maar zoveel dex slik ik niet, en toch lijkt het alsof ik er echt slechter door slaap
pi_89081156
Hier nog een niet-slaper! Ben ook totaal niet moe, terwijl het inmiddels 7 uur geleden is dat ik Ritalin heb genomen. Gelukkig heb ik geen hoofdpijn vandaag.
Ik zou bijna denken dat ik op Ritalin beter slaap :') Misschien moet ik het eens proberen, als ik de volgende dag niks te doen heb. Als je je aandacht kunt focussen op een ding, kan het vast ook alleen op slapen :P
pi_89082316
Goeiemorgen! *O*

Stel ik nu een gekke vraag waarom er geen slaapmedicatie wordt gebruikt als je zo,n moeite heb met inslapen?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89083174
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:14 schreef seasushi het volgende:
Goeiemorgen! *O*

Stel ik nu een gekke vraag waarom er geen slaapmedicatie wordt gebruikt als je zo,n moeite heb met inslapen?
De meeste slaapmedicatie, (benzos toch?), zijn heel erg verslavend. Dat is de reden dat veel artsen terughoudend zijn met het voorschrijven. Melatonine kun je bij de drogist kopen, maar dan moet je 30 van die pillen opkauwen omdat het zon lage dosering is en melatonine 2-3 mg kun je op recept krijgen. Maar ik dacht dat de huisarts daar ook niet zo makkelijk mee is.
pi_89083517
Maar als je niet zonder ritalin oid kunt, en dan niet slaapt, waarom zou je het niet proberen? En dat je steeds meer zou moeten nemen om toch in slaap te kunnen vallen is (meestal) niet waar.

Er zijn slechtere verslavingen
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89086837
Ik weet niet of je het tegen mij had, maar ik had het tijdens het gesprek voor het verwijsbriefje met de dokter het slapeloosheidspunt nog aangekaart, en die zei doodleuk: 'warme melk met anijs zal wel helpen'.
Eh ja, dat is lichamelijk heel fijn maar ik ben lichamelijk totaal niet onrustig.

Maar bij mij scheelt het eraan, soms slaap ik al binnen een halfuur en soms pas na een uur. Ik had graag gewild dat ik iemand was die binnen 5 minuten sliep, maar dat is niet zo. Als het echt erg is, dan neem ik een paar van die 0,1mg melatonine-tabletten, het helpt al goed als ik er 5 neem :) Maar het betekent wel dat ik de volgende dag superbrak ben+ook al is het natuurlijk, ik wil niet zoveel medicijnen nemen.

Edit: o en ik slaap wel altijd vrij laat, maar dan ben ik nog gezellig met iemand aan het chatten oid. Ben altijd de laatste die weg gaat :')
pi_89086861
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:18 schreef seasushi het volgende:

Er zijn slechtere verslavingen
Roken O+
  woensdag 24 november 2010 @ 15:55:45 #76
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89097873
quote:
Op woensdag 24 november 2010 02:04 schreef frame-saw het volgende:
Hier nog een niet-slaper! Ben ook totaal niet moe, terwijl het inmiddels 7 uur geleden is dat ik Ritalin heb genomen. Gelukkig heb ik geen hoofdpijn vandaag.
Ik zou bijna denken dat ik op Ritalin beter slaap :') Misschien moet ik het eens proberen, als ik de volgende dag niks te doen heb. Als je je aandacht kunt focussen op een ding, kan het vast ook alleen op slapen :P
Ik slaap ook beter op ritalin/concerta, dus wat je hier zegt is niet vreemd. Daarom slik ik oa ook 2 concerta's per dag


En en en.... Noes en ik zijn verhuisd en wonen nu bij vriendje O+
Hij had zelfs gebak gehaald en een lief kaartje geschreven :)
En ik moest huilen bij het inpakken. Mn huisje achterlaten is toch best heftig
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89099416
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:55 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik slaap ook beter op ritalin/concerta, dus wat je hier zegt is niet vreemd. Daarom slik ik oa ook 2 concerta's per dag

En en en.... Noes en ik zijn verhuisd en wonen nu bij vriendje O+
Hij had zelfs gebak gehaald en een lief kaartje geschreven :)
En ik moest huilen bij het inpakken. Mn huisje achterlaten is toch best heftig
Ben je gaan samenwonen? :o
pi_89104550
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:55 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik slaap ook beter op ritalin/concerta, dus wat je hier zegt is niet vreemd. Daarom slik ik oa ook 2 concerta's per dag

En en en.... Noes en ik zijn verhuisd en wonen nu bij vriendje O+
Hij had zelfs gebak gehaald en een lief kaartje geschreven :)
En ik moest huilen bij het inpakken. Mn huisje achterlaten is toch best heftig
Is ook zo!

Succes met het samenwonen! Zou in het begin wel eens af en toe lastig zijn met je ADHD, maar dat moet goedkomen :P

Ik slaap de laatste weken weer bagger, elke nacht later dan 02:00u naar bed en kan ook lastig op werk te laat komen, dus hopen dat het binnenkort beter gaat. Elke dag is ook weer hetzelfde, goede bedoelingen maar voor je het weet is het 01:00u snachts en zit ik lekkere appelkoeken te bakken en zelfgemaakte mayonaise met een gepocheerd eitje te eten _O-
pi_89104920
Herkenbaar. 's Avonds ben ik ook het productiefst, maar omdat het 's avonds is doe ik niks :') Of iig, niet aan school.

Bah ik heb gewoon absoluut geen zin om te eten. En ik moet nog de hele avond dansen/staan. Zelfs fruitontbijt oid gaat er nu niet in, ik ga straks nog wel een sapje proberen te drinken voor de vitamines.
En ik merk al dat ik afval, voel me ook echt zo'n mager mens (al ben ik dat nog niet).

Maar verder gaat het gelukkig goed, ik ben niet down, ik doe meer dingen dan normaal, etc. :)
pi_89106451
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:41 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik slaap de laatste weken weer bagger, elke nacht later dan 02:00u naar bed en kan ook lastig op werk te laat komen, dus hopen dat het binnenkort beter gaat.
Ik slaap ook elke nacht later dan 2-3 uur. Ben ook echt geen ochtendmens, laat mij maar lekker uitslapen :P . Maar ik herhaal mijn vragen aan jou nog een keer hoor, had ze al eerder gesteld maar denk niet dat je ze gezien hebt ;) .
Jij gebruikt ook dexamfetamine toch? Hoeveel mg heb jij per dag? En heb je het in capsules of tabletten? Heb je meer of andere bijwerkingen dan met methylfenidaat? Wil ik graag weten, omdat ik zelf nog maar net dex heb en de meesten aan de ritalin/concerta zitten.
pi_89107131
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:23 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ik slaap ook elke nacht later dan 2-3 uur. Ben ook echt geen ochtendmens, laat mij maar lekker uitslapen :P . Maar ik herhaal mijn vragen aan jou nog een keer hoor, had ze al eerder gesteld maar denk niet dat je ze gezien hebt ;) .
Jij gebruikt ook dexamfetamine toch? Hoeveel mg heb jij per dag? En heb je het in capsules of tabletten? Heb je meer of andere bijwerkingen dan met methylfenidaat? Wil ik graag weten, omdat ik zelf nog maar net dex heb en de meesten aan de ritalin/concerta zitten.
Oooh sorry, had ik dan even niet gezien :)

Heb inderdaad Dexamphetamine, 2x 10mg per dag met nog 1x 10mg soms in de avond.
Ik heb van die tabletten met een breekstripje in het midden, bevalt perfect moet ik zeggen. Zonder dex merk ik pas weer hoe het 'vroeger' was, chaos en maar wat doen en van de hak op de tak. Bijwerkingen zeer weinig last van, enige is minder eetlust en af en toe beetje droge mond, maar boeit mij eigenlijk totaal niet aangezien het voor de rest super werkt.

Voel direct de controle en een hoofd wat wat leger is zorgt ervoor dat ik veel makkelijker dingen kan ondernemen en voort te zetten.
pi_89107862
Is het eigenlijk de bedoeling dat je in het weekend niet slikt?
Want dan kan het wel kloppen dat ik te weinig mee heb gekregen :P
  donderdag 25 november 2010 @ 02:48:42 #83
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_89124387
Frame-saw
quote:
Is het eigenlijk de bedoeling dat je in het weekend niet slikt?
Want dan kan het wel kloppen dat ik te weinig mee heb gekregen
Nee, gewoon doorslikken in het weekend. Je lichaam heeft een paar weken nodig om te wennen. Als je nu in het weekend niet slikt, komt het maandag extra hard aan en heb je meer last van de bijwerkingen.

Als je pillen tekort komt (en veel last hebt van de bijwerkingen) kan je beter wat langer doorgaan met de 5mg per keer, voordat je naar de 10mg gaat. (in overleg met je psych. natuurlijk)
Dan bespaar je ook pillen en en krijg je er maandag geen opdonder van :p
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_89124471
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:56 schreef Re het volgende:
*O* OP gerepareerd *O*
En? Wat is jouw visie op deze reeks en kwalen?
pi_89128705
quote:
Op donderdag 25 november 2010 02:48 schreef jw-ole-ole het volgende:
Frame-saw

[..]

Nee, gewoon doorslikken in het weekend. Je lichaam heeft een paar weken nodig om te wennen. Als je nu in het weekend niet slikt, komt het maandag extra hard aan en heb je meer last van de bijwerkingen.

Als je pillen tekort komt (en veel last hebt van de bijwerkingen) kan je beter wat langer doorgaan met de 5mg per keer, voordat je naar de 10mg gaat. (in overleg met je psych. natuurlijk)
Dan bespaar je ook pillen en en krijg je er maandag geen opdonder van :p
Ah OK. Nee ik ga wel naar de apotheek voor nieuwe pillen, en ik heb niet heel veel last van de bijwerkingen, ik heb juist wel 'zin' om omhoog te gaan, kijken wat voor effect dat heeft.
pi_89134839
quote:
99s.gif Op woensdag 24 november 2010 16:30 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ben je gaan samenwonen? :o
:Y *O*

quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:41 schreef McGilles het volgende:

[..]

Succes met het samenwonen! Zou in het begin wel eens af en toe lastig zijn met je ADHD, maar dat moet goedkomen :P

we hebben allebei adhd :X maar komt wel goed. we zijn in verschillende dingen juist georganiseerd dus als het goed is kunnen we elkaar erin helpen. althans dat hoop ik.
de eerste nacht al apart moeten slapen omdat de katten het allemaal niet zo eens waren met het samenwonen ;)
hopelijk komende nachten beter :) :)
en dank voor de succeswensen!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89135393
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:38 schreef McGilles het volgende:

[..]

Oooh sorry, had ik dan even niet gezien :)

Heb inderdaad Dexamphetamine, 2x 10mg per dag met nog 1x 10mg soms in de avond.
Ik heb van die tabletten met een breekstripje in het midden, bevalt perfect moet ik zeggen. Zonder dex merk ik pas weer hoe het 'vroeger' was, chaos en maar wat doen en van de hak op de tak. Bijwerkingen zeer weinig last van, enige is minder eetlust en af en toe beetje droge mond, maar boeit mij eigenlijk totaal niet aangezien het voor de rest super werkt.

Voel direct de controle en een hoofd wat wat leger is zorgt ervoor dat ik veel makkelijker dingen kan ondernemen en voort te zetten.
Bedankt voor je antwoord! Ik heb nu 3x5mg per dag, zaterdag begin ik met 3x7.5mg per dag. Ik heb capsules. Volgende keer kan ik tabletten ophalen, maar dit bevalt me ook wel. Bijwerkingen heb ik inderdaad ook niet, op weinig eetlust en droge mond idd na, terwijl dat bij ritalin echt vreselijk was. Dit bevalt me wel veel beter :)
pi_89138770
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:33 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord! Ik heb nu 3x5mg per dag, zaterdag begin ik met 3x7.5mg per dag. Ik heb capsules. Volgende keer kan ik tabletten ophalen, maar dit bevalt me ook wel. Bijwerkingen heb ik inderdaad ook niet, op weinig eetlust en droge mond idd na, terwijl dat bij ritalin echt vreselijk was. Dit bevalt me wel veel beter :)
het is verstandiger om wel tabletten te vragen. Capsules vult de apotheek zelf en daar schijnen wel eens fouten in gemaakt te worden. de tabletten komen van een fabrikant, dat is toch wat zekerder. (aldus de psychiater van mn vriend, hij slikte ook een tijdje dex)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89140299
quote:
Op donderdag 25 november 2010 11:04 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Ah OK. Nee ik ga wel naar de apotheek voor nieuwe pillen, en ik heb niet heel veel last van de bijwerkingen, ik heb juist wel 'zin' om omhoog te gaan, kijken wat voor effect dat heeft.
Had ik ook. Begon met 18mg concerta 2 weken lang. Merkte vrij niks dus na 36mg gegaan en ook weer 2 weken, had goede moed en vertrouwen dat ik beter ging presteren voor school maar nog geen effect.
Over gegaan op 45mg en dat merk ik goed en vooral de bijwerkingen. Veel hoofdpijn, buikpijn, zenuwachtig gevoel en emoties vlakken af. Het gaat nu na een week al wat beter met de bijwerkingen, gelukkig.
pi_89140407
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:31 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Had ik ook. Begon met 18mg concerta 2 weken lang. Merkte vrij niks dus na 36mg gegaan en ook weer 2 weken, had goede moed en vertrouwen dat ik beter ging presteren voor school maar nog geen effect.
Over gegaan op 45mg en dat merk ik goed en vooral de bijwerkingen. Veel hoofdpijn, buikpijn, zenuwachtig gevoel en emoties vlakken af. Het gaat nu na een week al wat beter met de bijwerkingen, gelukkig.
Ben echt blij dat ik geen last meer heb van bijwerkingen, was gewoon totaal opgefokt en zat tegen iedereen kortaf te doen en mezelf op te vreten, terwijl ik juist precies het tegenovergestelde ben van nature.

Nu even richting stad, al de hele dag op de planning maar het komt er maar niet van :)
pi_89144835
Hé hallo! Ik was dit topic helemaal vergeten :( ben dan ook een maand helemaal stuk gegaan van de concerta, k werd er echt heul depressief van, en heel agressief (vechten en dat soort dingen :'( ). Wat me echter het meest verbaasde was PsyQ. Toen ik daar kwam met bovenstaand verhaal zei de psychiater: 'wat vervelend, dan maar terug op ritalin, oh, en je behandeling is bij deze afgesloten. Doei...' werd ik dus zonder blikken of blozen op straat gezet :( wat een kuttent zeg...
Nu dus weer aan de Ritalin en alles gaat een beetje beter, ga binnenkort maar eens kijken of ik ergens een goeie psycholoog kan vinden :/
pi_89145704
Wil je is iets meer over de bijwerkingen van Concerta vertellen ?
pi_89147666
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:41 schreef stoeltafel het volgende:
Wil je is iets meer over de bijwerkingen van Concerta vertellen ?
Die agressiviteit herken ik wel bij Ritalin
pi_89147888
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:21 schreef McGilles het volgende:

[..]

Die agressiviteit herken ik wel bij Ritalin
Ik ook! :@ En dat depressieve ook. De rebound was ook verschrikkelijk, of ik was heel kwaad en aggresief, of heel verdrietig. Nu met nieuwe meds geen last meer van gelukkig.
pi_89165025
Heeft de medicatie bij jullie invloed op je libido gehad ?
  vrijdag 26 november 2010 @ 09:27:56 #96
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89167848
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 01:48 schreef stoeltafel het volgende:
Heeft de medicatie bij jullie invloed op je libido gehad ?
nee, of hooguit in lichte mate positief....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89167973
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 01:48 schreef stoeltafel het volgende:
Heeft de medicatie bij jullie invloed op je libido gehad ?
Bij mijn vriendin wel... ;(
  vrijdag 26 november 2010 @ 10:41:34 #98
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_89169971
Bij mij ook, maar dan positiever zeg maar..

ik ben eerst begonnen met concerta (ritalin was echt niet okay zei mn psych) eerst 18 mg, na 3 weken 27 mg, na 8 weken 36 mg.

maar ik had er nog teveel 'de zenuwen' bij. nu dus overgestapt op Equasym, andere afgifte, waardoor ik geen last meer heb van ineens die rebound, en minder zenuwen.

(van ritalin, heb het wel eens geprobeerd, werd ik helemaal stressy en onrustig)

Equasym heeft de afgifte 70/30.
Ik neem sochtens een pil van 30 mg, die dus eerste 4 uur 21 mg ongeveer afgeeft en de laatste 4 uur dus nog 9 mg.
smiddags neem ik nog een 30m mg en heb ik dus nog 9 mg over van de ochtend, met ie van smiddags zit ik dan dus op 30 mg smiddags (vind ik t fijnst, vanwege vermoeidheid).
omdat die van smiddags ook 8 uur werkt, zit ik om 4 uur tot 8 uur savonds nog op 9 mg, neemt langzaam af dus..En minder stressy tenzij ik die van smiddags te laat neem.
pi_89175271
Dosis verhoogd en ik ben ineens fucking emotioneel :') Hoeft geen verband te hebben maar ik vind het wel frappant.
pi_89175437
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:54 schreef frame-saw het volgende:
Dosis verhoogd en ik ben ineens fucking emotioneel :') Hoeft geen verband te hebben maar ik vind het wel frappant.
Heb ik ook gehad... Niet leuk :N
pi_89176171
Nou, dat was dus keihard janken tijdens een mooi nummer (Le Guess Who? is bezig, festival in Utrecht, veel mooie muziek, je kent het).

Ik vind het tot nu toe wel leuk want ik ben positief en denk aan leuke dingen waarvan ik ga huilen, maar als er stomme dingen zijn ga ik wss ook zo janken :') Niet zo'n zin in.
pi_89176874
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:17 schreef frame-saw het volgende:
Nou, dat was dus keihard janken tijdens een mooi nummer (Le Guess Who? is bezig, festival in Utrecht, veel mooie muziek, je kent het).

Ik vind het tot nu toe wel leuk want ik ben positief en denk aan leuke dingen waarvan ik ga huilen, maar als er stomme dingen zijn ga ik wss ook zo janken :') Niet zo'n zin in.
_O-
Ik huil sowieso vaak bij muziek :@ Hyperfocus :)
pi_89178394
Ik nooit, alleen als ik me verdrietig voel en dan zielige muziek ga luisteren. Maar kan wel intens genieten van muziek, en ik merk dat het nog net iets erger is geworden sinds ik met Ritalin ben begonnen. Dan ga ik gewoon op m'n stoel zitten, ogen dicht, muziek luisteren en genieten.
pi_89209944
Ik stuiter *O*
pi_89232022
Gisteren een zeer leuke date gehad, hele tijd over van alles en nogwat zitten praten en zo gezellig dat ik compleet de tijd vergat waardoor ik niet meer met de trein naar huis kon, toen maar met de taxi gegaan voor veel teveel geld :P (75 euro)
pi_89236021
Ik ben vannacht helemaal niet thuisgekomen na een gezellige nacht Antwerpen.
Ben nu sinds gisterochtend 5 uur wakker en ben nog steeds niet erg moe.
tijdens het uitgaan cola gedronken...en o wat een stuiterbal dat ik ervan werd.

Vanavond lig ik er vroeg in denk ik :) alhoewel.
  maandag 29 november 2010 @ 11:33:02 #107
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_89290913
Vanavond vroeg naar bed :') hoe vaak ik die wel niet 'misbruik' en het niet nakom :P
pi_89293900
Ervaren de Concerta gebruikers het ook zo als de link hieronder?

http://www.afvallen-weblo(...)ll-een-nieuwe-trend/

Zit zelf nu ruim 1 week aan de 45mg en merk het echt goed. Heb het weekend geen medicatie gebruikt en kwam echt los voor me gevoel. Begon weer mezelf te worden, zoals ik normaal ben. Dus lekker veel praten, druk zijn, grappig zijn. Doordeweeks met Concerta wordt alles onderdrukt. Qua concentratie merk ik voor mijn gevoel nog te weinig. Ook is mijn eetlust drastisch verminderd wat positief is, moet nog wat afvallen Woensdag ga ik naar de psychiater, ben benieuwd wat hij zegt.

Hoe ervaren jullie dit ? Slikken jullie Concerta in de weekenden door ?
  maandag 29 november 2010 @ 14:04:00 #109
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_89296259
Jup, maar wel mindere dosering. met spul op ervaar ik een enorme handrem..
Als ik een week vakantie heb dan neem ik niets, tot de laatste 1 a 2 dagen.(om weer te wennen)

Methylfenidaat was een tiental aantal jaren geleden een officieel afvalmedicijn.. FYI :)
pi_89296303
Het sneeuwt :D *O*
  maandag 29 november 2010 @ 14:08:30 #111
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_89296415
Hier nog niet.. Mag wegblijven ook, mensen gaan als debielen rijden in het verkeer...:+
pi_89296444
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:08 schreef Swiffer het volgende:
Hier nog niet.. Mag wegblijven ook, mensen gaan als debielen rijden in het verkeer...:+
OV *O*
Nog een keer vrolijkheid:
Het sneeuwt *O* :D O+
  maandag 29 november 2010 @ 15:08:30 #113
238488 Crapbag
I love crap
pi_89298907
quote:
17s.gif Op maandag 29 november 2010 14:05 schreef Michhas het volgende:
Het sneeuwt :D *O*
Ja :'( :'( :'(
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_89314292
Het sneeuwt nog steeds!
En hoera voor het OV had maar 5 min vertraging vandaag.
  maandag 29 november 2010 @ 21:17:56 #115
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_89317237
Damn, heeft iemand een brokje concentratie voor mij?
Probeer voor een examen te leren wat ik donderdag heb, maar t gaat zo te keer in mn kop dat ik alles behalve geconcentreerd kan leren :')
  maandag 29 november 2010 @ 21:25:05 #116
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_89317693
Ik doe nu wel :') maar ik wordt er op dit moment wel enorm gek van
pi_89328250
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:25 schreef DrD00m het volgende:
Ik doe nu wel :') maar ik wordt er op dit moment wel enorm gek van
Ik moet ook leren, woensdag theorie, maar ik kan me ook echt niet concentreren.
En ik kan weer es niet slapen... :P
pi_89328286
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 00:37 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ik moet ook leren, woensdag theorie, maar ik kan me ook echt niet concentreren.
En ik kan weer es niet slapen... :P
:W
pi_89328337
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 november 2010 00:38 schreef Michhas het volgende:

[..]

:W
Je bent wakker! Gezellig *O*
Hoe is het?
pi_89328372
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 00:39 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Je bent wakker! Gezellig *O*
Hoe is het?
Ik dacht ik praat maar een keer terug als er weer eens iemand hier niet kan slapen :P
Gezellie he :D
Goed goed, ik ben bezig met mijn muziek maar het wil niet lukken :'(
En met jou? :D
pi_89328470
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:17 schreef frame-saw het volgende:
Nou, dat was dus keihard janken tijdens een mooi nummer (Le Guess Who? is bezig, festival in Utrecht, veel mooie muziek, je kent het).

Ik vind het tot nu toe wel leuk want ik ben positief en denk aan leuke dingen waarvan ik ga huilen, maar als er stomme dingen zijn ga ik wss ook zo janken :') Niet zo'n zin in.
Hey ik was daar ook maar dan zondag! :)

Even mijn verhaal updaten. 26e had ik een afspraak met de (kind&jeugd)psychiater. We hebben een gesprek gehad van een uur waarin hij mij vertelde dat hij dacht dat ik ADD heb én dat ik achtervolgd wordt door mijn verleden en meer therapie nodig zou hebben (Ik heb nu 1 x per 3 weken een gesprek met mijn psycholoog). Gelijk proefmedicatie gekregen 100 Ritalin pillen van 10mg. Ik moest beginnen met 2x 10 mg per dag en als dat niet genoeg zou zijn 2x20mg.

Nu had ik gelijk na dat gesprek 20mg genomen :@ :') en dat was niet helemaal goed gegaan. Ik begon helemaal te zweten en voelde me eerst blij maar daarna ook down en sloom. Dat ik die nacht daarvoor 3 uur geslapen was ook niet zo slim.

Morgen eerste schooldag met 2x 10mg ben benieuwd :)
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89328655
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 november 2010 00:40 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ik dacht ik praat maar een keer terug als er weer eens iemand hier niet kan slapen :P
Gezellie he :D
Goed goed, ik ben bezig met mijn muziek maar het wil niet lukken :'(
En met jou? :D
Moet je vaker doen, dat terugpraten :P
Wat lukt er niet dan? En wat doe je met muziek?
Met mij gaat het ook goed! *)
pi_89328847
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 00:50 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Moet je vaker doen, dat terugpraten :P
Wat lukt er niet dan? En wat doe je met muziek?
Met mij gaat het ook goed! *)
Er zijn eindelijk eens mensen aanwezig na 00:00u :P
pi_89328967
Chill liedje voor mijn matties

Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89328986
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 00:59 schreef McGilles het volgende:

[..]

Er zijn eindelijk eens mensen aanwezig na 00:00u :P
Haha ik ben altijd wakker, net als jij hoor! Meestal zo rond een uur of 3-4 ga ik slapen :D
pi_89329038
[SC][#56] Modern Warfare 2 : Biertjes, vlees, vrouwtjes, ALLES!
Waaah ik heb me net toch een vet gedicht gemaakt :D De inhoud zullen jullie niet begrijpen, maar ik wou hem toch even met jullie delen hihi :@
pi_89329296
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 november 2010 01:10 schreef Michhas het volgende:
[SC][#56] Modern Warfare 2 : Biertjes, vlees, vrouwtjes, ALLES!
Waaah ik heb me net toch een vet gedicht gemaakt :D De inhoud zullen jullie niet begrijpen, maar ik wou hem toch even met jullie delen hihi :@
Goed bezig! :D
pi_89329683
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 00:43 schreef beatrijs het volgende:

[..]

Hey ik was daar ook maar dan zondag! :)

Even mijn verhaal updaten. 26e had ik een afspraak met de (kind&jeugd)psychiater. We hebben een gesprek gehad van een uur waarin hij mij vertelde dat hij dacht dat ik ADD heb én dat ik achtervolgd wordt door mijn verleden en meer therapie nodig zou hebben (Ik heb nu 1 x per 3 weken een gesprek met mijn psycholoog). Gelijk proefmedicatie gekregen 100 Ritalin pillen van 10mg. Ik moest beginnen met 2x 10 mg per dag en als dat niet genoeg zou zijn 2x20mg.

Nu had ik gelijk na dat gesprek 20mg genomen :@ :') en dat was niet helemaal goed gegaan. Ik begon helemaal te zweten en voelde me eerst blij maar daarna ook down en sloom. Dat ik die nacht daarvoor 3 uur geslapen was ook niet zo slim.

Morgen eerste schooldag met 2x 10mg ben benieuwd :)
Succes morgen, en meteen 20 was wss idd niet zo slim, eerst opbouwen :)

Ik was er zondag ook, maar neem aan jij in Oudegracht? Ben ik toen niet meer geweest.
  dinsdag 30 november 2010 @ 10:37:23 #129
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_89333893
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:25 schreef DrD00m het volgende:
Ik doe nu wel :') maar ik wordt er op dit moment wel enorm gek van
Zet eens ff keiharde muziek op! Dan kan ik me meestal rete-goed concentreren!
  dinsdag 30 november 2010 @ 11:04:56 #130
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_89334860
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 10:37 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Zet eens ff keiharde muziek op! Dan kan ik me meestal rete-goed concentreren!
Ik had al een koptelefoon op met muziek ;) Zelfs dat hielp niet..
Als ik niet kan slapen, zet ik normaal ook wat muziek op. Dan slaap ik zo.
  dinsdag 30 november 2010 @ 13:44:25 #131
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_89341336
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 11:04 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Ik had al een koptelefoon op met muziek ;) Zelfs dat hielp niet..
Als ik niet kan slapen, zet ik normaal ook wat muziek op. Dan slaap ik zo.
Aahh ja dan kan je proberen tot je een ons weegt.. En dan '' even wat anders doen en daarna weer proberen' lukt ook nooit van je leven :)
Hopelijk kan je vandaag nog wat doen?
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:34:47 #132
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_89345399
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:44 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Aahh ja dan kan je proberen tot je een ons weegt.. En dan '' even wat anders doen en daarna weer proberen' lukt ook nooit van je leven :)
Hopelijk kan je vandaag nog wat doen?
Ja inderdaad. Af en toe staar ik naar een stuk tekst zonder dat ik het in mij kan opnemen.

Vandaag gaat het niet lukken. Heb vanavond nog een 1-malige avond cursus. Ben benieuwd of ik mijn kop erbij kan gaan houden. Storm is nog niet gaan liggen..

Hopelijk morgen :)
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:53:35 #133
326994 Flosdraadje
Dagelijks flossen
pi_89358553
Jeej!!

Jullie hebben er een nieuwe ADDer op het forum erbij!!!

:D
pi_89363366
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:53 schreef Flosdraadje het volgende:
Jeej!!

Jullie hebben er een nieuwe ADDer op het forum erbij!!!

:D
Wilkommen! En tevens welkom :D
Duits :N
Er gebeurt alleen geen reet in dit topic :')
pi_89363418
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:20 schreef Michhas het volgende:

[..]

Wilkommen! En tevens welkom :D
Duits :N
Er gebeurt alleen geen reet in dit topic :')
Wat had je anders verwacht? :')
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89363449
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:21 schreef beatrijs het volgende:

[..]

Wat had je anders verwacht? :')
Gezelligheid :Y
pi_89365323
Wees de verandering die je wil zien :)
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89367976
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:20 schreef Michhas het volgende:

[..]

Er gebeurt alleen geen reet in dit topic :')
Das m'n uitstelgedrag, komt door de adhd :')
pi_89370238
Eergisteren eerste gesprek gehad met mijn psychiater. Binnenkort beginnen met Ritalin als alles goed gaat. Ff uitproberen of ik er baat bij heb.
pi_89372781
Hoe gezellig wil je het hebben? :+ *O* ^) w/ >:O ):O en natuurlijk c_/
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89372794
Ik heb het al eerder geprobeerd, het heeft geen zin in dit topic ;(
pi_89372888
Msschien een adhd slow/speedchat beginnen? Dit is toch een beetje een forum waar mensen verhalen, vragen, en info kunnen halen?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89372967
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 07:57 schreef seasushi het volgende:
Msschien een adhd slow/speedchat beginnen? Dit is toch een beetje een forum waar mensen verhalen, vragen, en info kunnen halen?
Joah maar dat betekent toch niet dat er hier niet gezellig gedaan mag worden :D
  woensdag 1 december 2010 @ 09:32:39 #144
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89374423
quote:
Op woensdag 1 december 2010 08:07 schreef Michhas het volgende:

[..]

Joah maar dat betekent toch niet dat er hier niet gezellig gedaan mag worden :D
Als er teveel ge SCt wordt hier gaan er ook wel eens mensen mopperen...
Een beetje sc en gezelli vindik wel leuk trouwens. T is hier nu vaak wel rustig.

Pff, ik kan nog steeds niet aan de 36 wennen :(
En ik ben weer soort van te gestresst na mn verhuizing. Zo lang ik niks doe gaat het wel, maar gisteren was ik wezen fietsen en daarna was ik te gestresst om nog naar de supermarkt te gaan. Vriendje mee, ik huilbui. Wel heel fijn tegen een lantaarnpaal geschopt :@ dat luchtte wel op
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89383671
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:32 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Als er teveel ge SCt wordt hier gaan er ook wel eens mensen mopperen...
Een beetje sc en gezelli vindik wel leuk trouwens. T is hier nu vaak wel rustig.

Pff, ik kan nog steeds niet aan de 36 wennen :(
En ik ben weer soort van te gestresst na mn verhuizing. Zo lang ik niks doe gaat het wel, maar gisteren was ik wezen fietsen en daarna was ik te gestresst om nog naar de supermarkt te gaan. Vriendje mee, ik huilbui. Wel heel fijn tegen een lantaarnpaal geschopt :@ dat luchtte wel op
Vonden je voeten zeker ook wel leuk! :D
Is een lagere dosering niet beter dan? Of merk je er dan weer te weinig van?

Ik ben vandaag heel fijn gezakt voor m'n theorie :') .
pi_89385856
Ik voel eigenlijk geen zak van de ritalin :') Heb juist het gevoel alsof ik steeds minder doe, mijn kamer is een puinhoop en normaal kan ik wel ergens beginnen, maar nu echt niet. Ook aan school heb ik nog niks gedaan. Zit nu aan de 10, moet vanaf vrijdag twee weken aan de 1,5, hopen dat het daarna verbetert.

Ik slaap wel als een malle trouwens, vannacht weer 10 uur :o Komt vast door de winter.
  woensdag 1 december 2010 @ 14:59:08 #147
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89386508
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 13:52 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Vonden je voeten zeker ook wel leuk! :D
Is een lagere dosering niet beter dan? Of merk je er dan weer te weinig van?

Ik ben vandaag heel fijn gezakt voor m'n theorie :') .
nah ik heb het met de goede plek van mijn voet gedaan, voelde er niks van :@

mja lager kan wel. dan ben ik alleen dus wel drukker. ik moet er ff een beetje mee experimenteren
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89390615
Vandaag weer gesprek gehad over mijn medicatie. 45mg Concerta was niet goed bevallen.
Vanmiddag de bloeddruk laten opgemeten door de psychiater en die was te veel gestegen dus zit nu weer op 36mg Concerta. Ben benieuwd hoe het nu gaat.
pi_89508723
http://www.sadd.nl/levens(...)oplettendTypeADD.htm

quote:
Ik ben Denise, ik ben 20 jaar en studeer aan een hogeschool in de richting van toerisme. Ik kamp sinds ik me kan herinneren met problemen om mij te concentreren, focussen, dingen onthouden en vooral om motivatie op te brengen voor dagelijkse dingen. Veel mensen kennen dit probleem, geen zin om een vervelende taak te volbrengen. Voor mij is het, neem ik aan, een anders probleem. Elke dag ga ik de strijd met mijn dagelijkse verplichtingen te voldoen. Elke dag stel ik doelen, maak ik lijstjes wat ik die dag moet doen. Elke dag haal ik een paar door mij gestelde doelen niet en stel ik mezelf teleur. Ik heb tijden gekend dat elke verwachting die niet werd volbracht, mij heel veel deed. Ik trok elke mislukking me ontzettend aan, het is verschrikkelijk om elke dag te falen.

Door de jaren heen heb ik mezelf aangeleerd mij niet meer te veel aan te trekken van elke mislukte poging. Tenminste, niet van de kleine dingen. Ik heb mezelf geleerd er om te lachen, dat ik 4 uur op zoek was naar mijn sleutels en ze vervolgens in het wasbakje van de wc vond. Geschaterd, toen ik na een uur zoeken mijn portemonnee in de koelkast vond. Rustig te reageren, als ik voor de 10.000ste keer wat kwijt was, of wat was vergeten. Onverschillig mijn schouders opgehaald, als ik schoolopdrachten niet had afgemaakt. Opgelucht gezucht, dat ik toch nog in staat was geweest tenminste een begin te maken van een gesteld doel. Geleerd smoesjes te verzinnen voor anderen en mijzelf, welke verklaarden dat ik ‘geen tijd’ had gehad om dingen te volbrengen. Door de jaren heen, heb ik het mezelf gelukkig makkelijker kunnen maken.

Toch blijft nog steeds geen 1 fout onopgemerkt, en kritiseer ik mezelf onbewust. De oplossing is mezelf dan te laten afleiden, wat al bijna automatisch gaat. Mijn gedachten gaan dan naar leuke dingen, en ik sla het op in een ander hokje van mijn gedachten. Het moeilijkste zijn de momenten wanneer ik dat hokje open. Wanneer ik alles relativeer en me van alles bewust wordt. Het eeuwige uitstellen, dingen niet regelen en het niet afmaken. Het is zo frustrerend als alles lijkt te mislukken. Dat je vol energie en met de meeste potentie aan iets begint, wat na een paar weken totaal weggevaagd is. Wat begint met wat uitstellen, eindigt met vaak afstellen en uiteindelijk stoppen. Vaak haal ik simpelweg mijn doelen niet, en geef ik de schuld aan dat het te moeilijk is. De waarheid is dat ik er nooit genoeg aandacht aan heb besteed. Zeggen dat het te moeilijk was is de makkelijke weg, mensen begrijpen dat tenminste. ‘

’Hoezo heb je geen zin om je huiswerk te maken?’’ ‘’Hoezo heb je geen zin om te oefenen?’’ ‘’Waarom kan je je eigen afspraken niet nakomen?’’ ‘’Waarom kan je niet gewoon effe doen wat afgesproken is?’’ ‘’Je kan het toch wel gewoon effe doen?’’

Nee. Zo werkt dat niet. Denk wat je wilt, denk dat ik me aanstel, whatever. Ik geef er niet meer om , ik ben gewend dat mensen het niet begrijpen. Liever lieg ik dan toch, geef ik de schuld aan alle andere redenen die ik kan bedenken. Hoe vaak ik wel niet een ziek familielid had, ‘problemen thuis’ , of vertelde dat om ‘persoonlijke redenen’ het helaas niet is gelukt. Wanneer ik te laat was, ik een scooter had zonder benzine, een ongeluk had gehad, ik een kind uit de sloot had gered, schapen die de weg versperde, mijn fantasie was eindeloos. Ik per ongeluk de ‘gemaakte’ opdracht naar het verkeerde e-mailadres had gestuurd. Of ik het wel had gemaakt, maar in mijn andere schrift, of beter nog: het lag in mijn kluis maar ik was de sleutel kwijt. Ironisch was dat 9 van de 10 keer ik serieus mijn sleutels kwijt was, en belangrijke dingen erin had zitten. Voor de zoveelste keer mijn boeken niet mee, omdat mijn kluissleutel kwijt was. Geen een leraar die na het horen van mijn naam niet zijn hoofd schudde. Hoeveel was ik echt ziek wanneer ik ziek was? Heb ik echt 5 uur zitten blokken en snap ik niet hoe ik een 3 haal, of heb ik 5 uur zitten tv kijken en weet ik het dondersgoed? Vaak als mensen erover beginnen raak ik verwikkeld in mijn eigen leugens, tegen wie had ik nou wat verteld? Mijn jarenlange oefening maakt het mogelijk om tijdens het vertellen dingen ter plekke te bedenken. Aan het begin van een verraderlijke zin, verander ik hem en kom ik met de perfecte smoes.
Wat mij mogelijk maakt om dit te kunnen is dat ik dingen die ik wel echt meemaak vaak slecht kan herinneren.

Herinneringen zijn voor mij een waas, soms verteld een vriendin een verhaal waar ik bij was en heb ik het flauwste idee niet waar ze het over heeft. Ik vergeet vaak de dingen er omheen. Ik vergeet welke vriendin nou precies iets heeft gezegd en verander de details een beetje. Mensen ervaren mij als egoïstisch, of onverschillig. Dit denken ze omdat ik ruzies veroorzaak, door dingen anders te vertellen dan het is gegaan. Ze denken dat het mij allemaal niet interesseert, terwijl het voor hun belangrijk is. Tot nu toe hebben niet veel mensen mij hier direct op beoordeeld, maar ik weet dat ze het doen. Soms barst er eens een bom bij 1 van mijn vriendinnen, en vertellen ze wat hun dwars zit. Altijd die afspraken niet nakomen, te laat komen, ik breng hun in problemen. Ze hechten er veel waarde aan als ik er ben, en regelen dan allerlei dingen. Als ik vervolgens weer het hele plan door de war gooi, eindigen hun verdrietig/boos en in ieder geval teleurgesteld.

Vele anderen zijn vaak ook in mij teleurgesteld. Leraren die zoveel potentie in mij zien de ene week, zien een slechte inzet de andere week. Ze ervaren mijn altijd scherpe en kritische opmerkingen, mijn capaciteit om dingen al te snappen voor ze uitgepraat zijn. Vaak wordt mijn aanwezigheid op die manier gewaardeerd, ik toon interesse, stel veel kritische vragen en breng discussies en dialogen op gang. Aan de andere kant stel ik leraren zo vaak teleur, door elke les te laat te komen. Vrijwel altijd niet mijn spullen bij mij te hebben, is het niet een pen of een blaadje wat ik moet lenen, kan ik wel weer gaan meekijken in het boek van de buurman. Een simpele opdracht of het huiswerk nooit volbracht te hebben, ik zag de vermoeidheid op hun gezichten. Ik weet dat ze soms de neiging hebben om mij door elkaar te schudden. Ik heb vaak 1 op 1 gesprekken gehad met sommige leraren, met de bedoeling dat ze mij proberen te begrijpen. Vaak hoor ik uitspraken gerelateerd aan: ‘’Je hebt een stel hersens waar veel klasgenoten van je jaloers op kunnen zijn, waarom doe je er niets mee?’’ of ‘’Je hebt alle ingrediënten, maar waarom ben je nooit in staat om tenminste 1 hele cake te bakken?’’ of ‘‘Soms ben je zo gedreven in een nieuwe opdracht, je neemt de hele klas mee in je enthousiasme. Een paar weken later ben jij degene die het laagste scoort op dat onderwerp, om maar niet te spreken over dat je niet meer aanwezig bent en je nooit je spullen voor elkaar heb. Hoe komt dit?’’ of ‘‘Waarom heb ik het idee dat je me voor de gek houd? Ik maak jou mee in de klas en dan krijg je dit slechte cijfer terug, en vertel je mij simpelweg dat je het moeilijk vond?’’

Laat ik maar niet beginnen over mijn ouders, familie, die ik elke dag teleurstel. Dat ik altijd er weer in slaag om niet iets af te maken, weer iets kwijt te raken, weer iets vergeten zijn. Het gaat van iets simpels als het vergeten van een fietssleutel, naar iets groots als het kwijtraken van de enige sleutel van de caravan op vakantie. De ene keer is het iets simpels als de post vergeten, de andere keer de honden vergeten eten geven waardoor ze 20 km ver weg gelopen zijn. Soms kom ik een kleine belofte niet na, als een CD branden voor mijn neefje. De andere keer is het het niet opzoeken van mijn opa in het ziekenhuis, het niet op slot doen van het huis, of het niet runnen van papa’s bedrijf, wat ze zo zorgvuldig aan mij toegedragen hebben.
Veel mensen zijn gefrustreerd omdat ik hun teleurstel, maar een ding wordt altijd vergeten. Hoe zit het met mij? Is het voor mij niet frustrerend om mensen teleur te stellen? Mensen denken dat ik dingen expres doe, en daarom niet slaag. Maar hoe zit het dan als ik dat helemaal niet expres doe? Dat ik integendeel, elke keer weer, zo hard probeer, maar er toch niet in slaag? Is het niet even frustrerend of misschien wel meer frustrerend om de persoon te zijn die iedereen teleurstelt?

Bij het horen van een naam schudden mensen hun hoofd omdat ze herinnert worden aan de vervelende dingen met diegene hebben meegemaakt. Is het niet vervelender om degene te zijn om wie ze hun hoofd schudden? Ik vraag me wel eens af of mensen zich wel eens indenken over hoe ik me voel. Er wordt altijd maar vanuit gegaan dat ik dingen expres doe, en dat hun het slachtoffer zijn van mijn chaotischheid en warhoofdstijl. Men kijkt niet naar mij, ze zijn met zichzelf bezig. Ze zijn bezig met mij een preek te geven, of boos en teleurgesteld te zijn. Voor mij is het al moeilijk genoeg, om elke dag te falen. Denkt men nou echt dat door boos te worden op mij, het mij helpt? Dat ik me niets aantrek van elke zucht die er gemaakt wordt door een actie van mij? Ik voel me zo vaak onbegrepen. Deze strijd breekt me op, ik heb mijn momenten dat ik twijfel aan de zin van mijn leven. Het is moeilijk te leven met een persoonlijkheid die in staat is alle banden met iedereen te verwoesten. Mensen verwarren mijn kwalen in mijn persoonlijkheid met bewuste acties die ik doe. Denk je nou echt dat ik expres mensen ongelukkig maak? Laat staan mezelf?

Meestal ben ik op het moment zelve te verdrietig en voel ik me te schuldig, dat ik hier niet over begin. Ik zie mijn fouten in, en aanvaard dan ook een boze blik richting mijn kant. Het punt verdedigen ben ik al lang voorbij. Eens in de zoveel tijd, haal ik deze situaties weer naar boven en huil ik er om. Soms zou ik wel eens willen dat mensen zich meer zouden verdiepen in mijn ADD. Wat mij op dat soort momenten heel erg helpt, is mij er zelf maar in gaan te verdiepen. Als er op internet sites kernmerken en oorzaken van ADD staan, voel ik mij begrepen. Het is fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die met dezelfde problemen kampen als ik. Jammer alleen dat mensen in mijn omgeving hier geen idee van hebben.

Denise
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89510625
quote:
Groot gedeelte hiervan gelezen, erg is het ja en in veel dingen heb ik precies hetzelfde meegemaakt.
Wat ik je kan meegeven is dat je je niet teveel moet aantrekken van mensen die geen begrip voor je ADD hebben. Jaren lang heb ik dat niet gedaan maar onlangs heb ik 2 'vrienden' links laten liggen omdat er gewoon geen begrip is en ook op geen enkele manier rekening wordt gehouden.

Ik kan wel tientallen voorbeelden noemen uit mijn leven die exact overeen komen met jouw voorbeelden, maar dat lijkt mij onnodig. Ik moet alleen niet teveel van dit soort verhalen lezen, doet mij denken aan het verleden en aan het falen zeg maar :)
pi_89530726
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2008 20:41 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Hey, ik heb Mirtazapine (Remeron) voor het slapen :Y Ik gebruik het al heel erg lang, en ben er supertevreden over :s) Ik heb een heel lage dosering, gebruik het ook alleen als bijwerking (slaperig) En slaap er goed van in ^O^ Een tijdje geleden toch maar weer slaappillen geprobeerd, omdat ik echt zwaar moeilijk mijn bed uit kan komen }:| Maar inderdaad, slaappillen zijn echt heel niet cool, misschien voor een tijdje. Maar met Remeron heb je na een tijdje ook niet meer nodig, zoals met slaappillen :s)
Als je dit leest..bevalt die Mirtazapine nog?
Slaappillen zijn wel cool trouwens je doorbreekt je patroon door zondag avond een doorslaper te nemen imo.
pi_89534015
Ik gebruik ook al een langere periode slaapmedicatie. Het zorgt er in ieder geval voor dat ik 7 uur per nacht slaap. Met te weinig slaap word ik alleen maar onrustiger, lawaaiiger, en chaotisch
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89550251
Ik heb een vraagje: als ik de symptomen van adhd/add lees herken ik mezelf heel erg daarin. Maar ik ben bang voor het volgende. Een maat van mij studeert geneeskunde en die vertelt dan als je veel over een bepaalde ziekte leest dat heel veel studenten bepaalde dingen van zichzelf erin gaan herkennen. Nou ben ik niet bang om een gediagnosticeerd te worden met een ziekte. Ik ben meer bang dat ze de verkeerde diagnose vaststellen. Hoe is dat bij jullie gegaan? Want ik ben eerst naar een psycholoog gegaan voor een depressie en heb daar zelf moeten aangeven dat ik op adhd/add getest wil worden. Nou loop ik bij een psychiater en na 1 sessie wil zij gelijk beginnen met een kleine dosis medicijnen voorschrijven. Is dit normaal
pi_89551194
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:32 schreef de40reoverz het volgende:
Ik heb een vraagje: als ik de symptomen van adhd/add lees herken ik mezelf heel erg daarin. Maar ik ben bang voor het volgende. Een maat van mij studeert geneeskunde en die vertelt dan als je veel over een bepaalde ziekte leest dat heel veel studenten bepaalde dingen van zichzelf erin gaan herkennen. Nou ben ik niet bang om een gediagnosticeerd te worden met een ziekte. Ik ben meer bang dat ze de verkeerde diagnose vaststellen. Hoe is dat bij jullie gegaan? Want ik ben eerst naar een psycholoog gegaan voor een depressie en heb daar zelf moeten aangeven dat ik op adhd/add getest wil worden. Nou loop ik bij een psychiater en na 1 sessie wil zij gelijk beginnen met een kleine dosis medicijnen voorschrijven. Is dit normaal
:') Laat je niet gek maken door die gast. als jij vermoedt dat je ADHD/ADD hebt dan kun je prima naar de psychiater gaan. Deze zal niet zomaar gaan verklaren dat je het hebt maar zal om een diagnose te stellen je uitgebreid gaan testen enz. Dat je bij voorbaat medicijnen krijgt is normaal. Heb ik ook gekregen na het eerste gesprek.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89552646
Natuurlijk herkennen veel mensen zich erin, maar ik denk dat er bepaalde punten zijn die je MOET hebben als je ADD hebt.
En sommige mensen denken dat het luiheid is, en dat is het niet.

Denk wel dat meer mensen het hebben dan gediagnosticeerd is, maar veel mensen hebben er geen last van of kunnen er gewoon mee omgaan.

De psychiater zei trouwens dat ik naar een jaren '50-levenstijl moest :') Hoe kan ik dat ooit doen, moet ik me diep ongelukkig voelen omdat m'n vrienden bij een chille gig zijn en ik een boek zit te lezen op de bank? Misschien is het beter voor mijn hoofd, maar ik zie het zelf niet zo zitten :P
pi_89553190
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:45 schreef frame-saw het volgende:
Natuurlijk herkennen veel mensen zich erin, maar ik denk dat er bepaalde punten zijn die je MOET hebben als je ADD hebt.
En sommige mensen denken dat het luiheid is, en dat is het niet.

Denk wel dat meer mensen het hebben dan gediagnosticeerd is, maar veel mensen hebben er geen last van of kunnen er gewoon mee omgaan.

De psychiater zei trouwens dat ik naar een jaren '50-levenstijl moest :') Hoe kan ik dat ooit doen, moet ik me diep ongelukkig voelen omdat m'n vrienden bij een chille gig zijn en ik een boek zit te lezen op de bank? Misschien is het beter voor mijn hoofd, maar ik zie het zelf niet zo zitten :P
Wat is een jaren 50 stijl?

Volgens mijn psychiater kun je wel prikkelarm leven en achter de geraniums gaan zitten, maar dan zou je obsessief de geraniums gaan verzorgen en als er een geranium dood zou gaan,
In een depressie raken :D
Hij vond dat dus een slecht plan :s)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89555263
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:59 schreef beatrijs het volgende:

[..]

:') Laat je niet gek maken door die gast. als jij vermoedt dat je ADHD/ADD hebt dan kun je prima naar de psychiater gaan. Deze zal niet zomaar gaan verklaren dat je het hebt maar zal om een diagnose te stellen je uitgebreid gaan testen enz. Dat je bij voorbaat medicijnen krijgt is normaal. Heb ik ook gekregen na het eerste gesprek.
wat geeft dan de doorslag? de tests of de reactie op de medicijnen
pi_89567687
quote:
Op zondag 5 december 2010 16:03 schreef seasushi het volgende:

[..]

Wat is een jaren 50 stijl?

Volgens mijn psychiater kun je wel prikkelarm leven en achter de geraniums gaan zitten, maar dan zou je obsessief de geraniums gaan verzorgen en als er een geranium dood zou gaan,
In een depressie raken :D
Hij vond dat dus een slecht plan :s)
Ik denk wat rustiger, minder prikkels maar niet prikkelloos, en vooral structuur en duidelijkheid.

Niet mijn leven dus :')
  maandag 6 december 2010 @ 13:29:27 #159
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_89584409
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 17:13 schreef de40reoverz het volgende:

[..]

wat geeft dan de doorslag? de tests of de reactie op de medicijnen
Allebei lijkt me, hoe reageer je op de medicatie, en wat komt er uit je test.

Het is vaak zo dat de AD(H)D niet op zichzelf staat, er kan ook meer bij zitten, zoals bv een depressie, of toch een stukje Asperger of PDD-NOS.
pi_89587206
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:29 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Allebei lijkt me, hoe reageer je op de medicatie, en wat komt er uit je test.

Het is vaak zo dat de AD(H)D niet op zichzelf staat, er kan ook meer bij zitten, zoals bv een depressie, of toch een stukje Asperger of PDD-NOS.
nouja ik ben ook in eerste instantie voor een depressie naar een shrink gestuurd
  maandag 6 december 2010 @ 14:45:02 #161
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_89587251
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:29 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Allebei lijkt me, hoe reageer je op de medicatie, en wat komt er uit je test.

Het is vaak zo dat de AD(H)D niet op zichzelf staat, er kan ook meer bij zitten, zoals bv een depressie, of toch een stukje Asperger of PDD-NOS.
Ik heb eerst een uitgebreide intake gehad, waarna ik een uitslag kreeg en een behandeling in gang werdt gezet. Daarna afspraak gekregen bij psych die vervolgens zo'n zelfde soort intake houdt om te kijken of er geen andere factoren zijn die het gedrag kan triggeren (waardoor het geen ad(h)d zou kunnen zijn, maar mogelijk iets anders).

Als dit allemaal achter de rug is, wordt er begonnen met een medicatie-traject. (ipv eerst kijken wat cognitieve therapie kan opleveren om daarna het overige aan te vullen met medicatie)
(psy q)
  maandag 6 december 2010 @ 14:47:11 #162
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_89587346
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:44 schreef de40reoverz het volgende:

[..]

nouja ik ben ook in eerste instantie voor een depressie naar een shrink gestuurd
Dat zegt niet per se iets hoor. AD(H)D kenmerken zou je al in je kindertijd vertonen als je het zou hebben. Ook ADHD'ers kunnen een depressie krijgen.
  maandag 6 december 2010 @ 14:50:36 #163
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_89587487
Ik zie eigenlijk een depressie nooit als een op zichzelf staand iets, er komt altijd iets ten grondslag, zoals bijvoorbeeld ADHD.
  maandag 6 december 2010 @ 15:05:21 #164
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_89588095
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:50 schreef Swiffer het volgende:
Ik zie eigenlijk een depressie nooit als een op zichzelf staand iets, er komt altijd iets ten grondslag, zoals bijvoorbeeld ADHD.
Nee klopt, maar bepaalde gebeurtenissen en omgevingsvariabelen kunnen wel bepaalde symptomen triggeren die ook bij ADHD en/of depressie kan voorkomen zoals bijv. het niet kunnen concentreren etc. (was mij verteld door de psych toenertijd).
  maandag 6 december 2010 @ 15:18:25 #165
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_89588632
Klopt, maar dat is ook niet per definitie een depressie.. Kan ook burn-out zijn, of CVS...
pi_89588802
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:59 schreef beatrijs het volgende:

[..]

:') Laat je niet gek maken door die gast. als jij vermoedt dat je ADHD/ADD hebt dan kun je prima naar de psychiater gaan. Deze zal niet zomaar gaan verklaren dat je het hebt maar zal om een diagnose te stellen je uitgebreid gaan testen enz. Dat je bij voorbaat medicijnen krijgt is normaal. Heb ik ook gekregen na het eerste gesprek.
Nou uhh...bij mijn broertje was een gesprek genoeg voor diagnose vreemd genoeg. :{

Terwijl ik bij hem ook heel veel van narcistische en borderline kenmerken terugzie.
pi_89590660
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:47 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Dat zegt niet per se iets hoor. AD(H)D kenmerken zou je al in je kindertijd vertonen als je het zou hebben. Ook ADHD'ers kunnen een depressie krijgen.
Nouja ik ben altijd wel een druk mannetje geweest, alleen heel lang heb ik het kunnen compenseren met mijn intelligentie. Sinds ik echter op de universiteit zit is het dramatisch met mij gesteld. Waar ik op de middelbare school hoogstens 50 bladzijdes voor een toets moest lezen krijg ik op de uni 300 bladzijdes voor een tentamen. Ik kom er gewoon niet doorheen.
pi_89590749
50 bladzijdes is echt al fucking veel
pi_89590792
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 16:05 schreef de40reoverz het volgende:

[..]

Nouja ik ben altijd wel een druk mannetje geweest, alleen heel lang heb ik het kunnen compenseren met mijn intelligentie. Sinds ik echter op de universiteit zit is het dramatisch met mij gesteld. Waar ik op de middelbare school hoogstens 50 bladzijdes voor een toets moest lezen krijg ik op de uni 300 bladzijdes voor een tentamen. Ik kom er gewoon niet doorheen.
Je moet dan ook eerder beginnen. :P
Per week een groot aantal blz. samenvatten.
pi_89619363
Dames en heren,

Tijdje geleden zat ik te op me werk te denken, hoe komt dat toch in godsnaam dat ik zo snel wordt afgeleid, me altijd moe voel als ik iets tegen me zin in moet doen, me best moet doen om te luisteren als iemand me iets uitlegt enz. Dus ik begon met googlen kwam bij ADD terecht, afspraak gemaakt bij de huisarts en die verwijst me door en op 22 december een gesprek bij PsyQ samen met een vriend. Afspraak met huisarts was in juli... wachtlijst :')

En vandaag kwam ik dit topic tegen, terwijl ik eigenlijk wiskunde moest studeren ;')

Dus ik denk laat ik even hallo zeggen :W
BoF!
pi_89619436
Ow ja en ik sinds midden Augustus slik ik Sint Janskruid, van VSM (volgens de wet een medicijn en volgens WO, effectiever dan Prozac) En sindsdien heb ik eigenlijk zo goed als geen last meer depressieve periodes, wel buien dat nog wel :P
BoF!
  dinsdag 7 december 2010 @ 09:35:15 #172
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_89622818
Sint Janskruid ken ik niet, heb wel een tijdje staphisagria geprobeerd, maar dat hielp niet altjid afdoende. Wel minder pieken en dalen in mn buien, dat wel.

maar het was geen definitieve stabiele 'oplossing'.
pi_89631592
bijna nieuw deeltje
pi_89632704
Over 127 posts.
pi_89632725
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 14:14 schreef de40reoverz het volgende:
bijna nieuw deeltje
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 14:43 schreef frame-saw het volgende:
Over 127 posts.
:')
pi_89633274
Laat ik maar mijn eerste vraag even hier stellen. Mensen die zijn gediagnosticeerd met ADD, de medicijnen die jullie nu gebruiken helpen die? En op welke manier?

Ik heb namelijk gelezen dat voor sommige mensen het een ongekende rust brengt in hun hoofd, dus niet meer al die gedachten over van alles en nog wat.
BoF!
pi_89633507
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:00 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Laat ik maar mijn eerste vraag even hier stellen. Mensen die zijn gediagnosticeerd met ADD, de medicijnen die jullie nu gebruiken helpen die? En op welke manier?

Ik heb namelijk gelezen dat voor sommige mensen het een ongekende rust brengt in hun hoofd, dus niet meer al die gedachten over van alles en nog wat.
Dit heb ik nog niet ondervonden. Zit zelf aan de ritalin, maar wil wel wat anders gaan proberen.
Als ik inderdaad de reacties van sommigen lees als ze aan de juiste medicijnen zitten denk ik 'dat gevoel wil ik ook!'.
Voor nu heb ik dat nog niet meegemaakt.
pi_89634615
Hoe lang gebruik je het al als ik vragen mag?
BoF!
pi_89634652
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:36 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Hoe lang gebruik je het al als ik vragen mag?
Ritalin nu een half jaar denk ik... De effecten lijken af te nemen
pi_89664134
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:37 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ritalin nu een half jaar denk ik... De effecten lijken af te nemen
Zit jij pas een half jaar aan medicatie?.....

Voelt bij mij laatste tijd ook alsof de concerta wat minder werkt.. ik ben vaker afgeleid (zit nu ook ineens weer op fok waar ik een maand of 2 niet geweest ben? :P) .. Maar misschien is het gewoon een winterdip en kheb ook weer een paar dingen niet gedaan waar ik ernstig mee in mn hoofd zit.......... krijg ze toch alsnog niet gedaan. Maarja, denk dat dit er toch nog een beetje bij hoord.

Was trouwens met mn vorige afspraak met psychiater wat mis gegaan, had gebeld om te verzetten. Hij zou terugbellen afgesproken dat de afspraak bleef staan en toen kwam ik daar had hij weer een andere afspraak ingepland... Hmmmmmmmmmmm. Tja. Wel ritalin voor s'avonds gekregen maar de effecten daarvan verschillen nogal. Ene keer druk andere keer heel onrustig en weer een andere keer werkt het relaxt?
pi_89664142
Oh trouwens... Concerta werkt bij mij nog steeds echt super! Ben een stuk minder gehaast en veel en veel rustiger in mn hoofd.
pi_89664351
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 08:10 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Zit jij pas een half jaar aan medicatie?.....

Voelt bij mij laatste tijd ook alsof de concerta wat minder werkt.. ik ben vaker afgeleid (zit nu ook ineens weer op fok waar ik een maand of 2 niet geweest ben? :P) .. Maar misschien is het gewoon een winterdip en kheb ook weer een paar dingen niet gedaan waar ik ernstig mee in mn hoofd zit.......... krijg ze toch alsnog niet gedaan. Maarja, denk dat dit er toch nog een beetje bij hoord.

Was trouwens met mn vorige afspraak met psychiater wat mis gegaan, had gebeld om te verzetten. Hij zou terugbellen afgesproken dat de afspraak bleef staan en toen kwam ik daar had hij weer een andere afspraak ingepland... Hmmmmmmmmmmm. Tja. Wel ritalin voor s'avonds gekregen maar de effecten daarvan verschillen nogal. Ene keer druk andere keer heel onrustig en weer een andere keer werkt het relaxt?
Nee wel langer, 2 maanden aan de concerta gezeten, totdat ik knock out ging door die medicijnen, toen maar gestopt :')
pi_89665618
Gister voor de eerste keer ritalin (10mg) gebruikt icm met school.
Ik voelde me heel raar, soort van neerslachtig. Hoort dit?
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  woensdag 8 december 2010 @ 10:02:55 #184
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_89666471
Hoi Beatrijs,

Als je de topics een beetje doorleest (mocht je zover kunnen komen met je concentratie ;)) dan kun je denk ik wel terugvinden dat veel mensen die beginnen met de medicatie hier een aantal weken last van hebben.

ik had het ook, maar het ging na een maandje of 2 wel over. Ik denk dat het bij mij niet door de medicatie kwam, maar door de rust die ik kreeg waardoor ik een heel lange frustrerende tijd kon gaan relativeren. Mijn emoties kon ik nooit benoemen, en dat maakte me soms heel neerslachtig. Mar de grote pieken en dalen zijn verdwenen, ik kan nu evenwichtiger ermee omgaan.
pi_89666621
Hoi! Ik heb al wel eens vaker meegelurkt in dit topic, maar nog nooit eerder gepost. Nu is het zo dat ik een verwijzing heb gekregen om me te laten onderzoeken op ADHD en me daar dus inmiddels ook voor heb aangemeld.

Hoe is dat bij jullie gegaan en weten jullie wat ik ongeveer kan verwachten?
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_89666693
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:02 schreef Swiffer het volgende:
Hoi Beatrijs,

Als je de topics een beetje doorleest (mocht je zover kunnen komen met je concentratie ;)) dan kun je denk ik wel terugvinden dat veel mensen die beginnen met de medicatie hier een aantal weken last van hebben.

ik had het ook, maar het ging na een maandje of 2 wel over. Ik denk dat het bij mij niet door de medicatie kwam, maar door de rust die ik kreeg waardoor ik een heel lange frustrerende tijd kon gaan relativeren. Mijn emoties kon ik nooit benoemen, en dat maakte me soms heel neerslachtig. Mar de grote pieken en dalen zijn verdwenen, ik kan nu evenwichtiger ermee omgaan.
Dat is bij mij niet verdwenen :o
quote:
7s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:08 schreef Kluts het volgende:
Hoi! Ik heb al wel eens vaker meegelurkt in dit topic, maar nog nooit eerder gepost. Nu is het zo dat ik een verwijzing heb gekregen om me te laten onderzoeken op ADHD en me daar dus inmiddels ook voor heb aangemeld.

Hoe is dat bij jullie gegaan en weten jullie wat ik ongeveer kan verwachten?
Was jij geen mod? :o Of ben ik nou in de war :{
pi_89666800
quote:
99s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:11 schreef Michhas het volgende:

[..]

Dat is bij mij niet verdwenen :o

[..]

Was jij geen mod? :o Of ben ik nou in de war :{

Nope! :) Er is wel een mod met een UI met dezelfde meid, misschien vandaar dat je in de war bent.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  woensdag 8 december 2010 @ 10:20:17 #188
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89666882
quote:
Op woensdag 8 december 2010 10:08 schreef Kluts het volgende:
Hoi! Ik heb al wel eens vaker meegelurkt in dit topic, maar nog nooit eerder gepost. Nu is het zo dat ik een verwijzing heb gekregen om me te laten onderzoeken op ADHD en me daar dus inmiddels ook voor heb aangemeld.

Hoe is dat bij jullie gegaan en weten jullie wat ik ongeveer kan verwachten?
Kluts! Stoer bezig!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89666910
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:20 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Kluts! Stoer bezig!
Ik vind het wel doodeng. :{
Maar toen de huisarts met me de criteria-lijst afliep, waren er maar enkele waar ik niet aan voldeed. :@ :D
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_89666923
quote:
99s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:16 schreef Kluts het volgende:

[..]

Nope! :) Er is wel een mod met een UI met dezelfde meid, misschien vandaar dat je in de war bent.
Hmm... Dan ben ik in de war :')
Wie is dat dan.. Niet myr, dat weet ik :P
pi_89666929
quote:
99s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:21 schreef Michhas het volgende:

[..]

Hmm... Dan ben ik in de war :')
Wie is dat dan.. Niet myr, dat weet ik :P
Degene die ik bedoel is Myraela. :P
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  woensdag 8 december 2010 @ 10:23:06 #192
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89666966
quote:
Op maandag 6 december 2010 15:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nou uhh...bij mijn broertje was een gesprek genoeg voor diagnose vreemd genoeg. :{

Terwijl ik bij hem ook heel veel van narcistische en borderline kenmerken terugzie.
Die trekken kunnen ook bij adhd voorkomen. Het is niet altijd makkelijk om die 2 en adhd uit elkaar te houden....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 8 december 2010 @ 10:26:22 #193
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89667079
quote:
Op woensdag 8 december 2010 10:21 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ik vind het wel doodeng. :{
Maar toen de huisarts met me de criteria-lijst afliep, waren er maar enkele waar ik niet aan voldeed. :@ :D
Kan ik me voorstellen ja. Vond het ook eng.
Heb je al een afspraak?

Ik heb me ook opnieuw aangemeld trouwens, bij psyq in den haag, omdat ik daar nu woon, maar ze bellen niet echt terug. Ga er morgen maar eens achteraan....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89667092
quote:
99s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:21 schreef Kluts het volgende:

[..]

Degene die ik bedoel is Myraela. :P
Ja ik bedoelde Myraela ook...
Is dat dezelfde ja :o alleen dan van veraf?
pi_89667234
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:26 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen ja. Vond het ook eng.
Heb je al een afspraak?

Ik heb me ook opnieuw aangemeld trouwens, bij psyq in den haag, omdat ik daar nu woon, maar ze bellen niet echt terug. Ga er morgen maar eens achteraan....
Ik moest me ervoor aanmelden op de site van PsyQ en dan nemen zij contact op. :)

Ik lees nu de volgende regel en moet er dus ws achteraan bedenk ik. :D
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_89667245
quote:
99s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:26 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ja ik bedoelde Myraela ook...
Is dat dezelfde ja :o alleen dan van veraf?
Niet dezelfde UI, maar dezelfde meid op de UI. :D
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  woensdag 8 december 2010 @ 10:31:36 #197
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89667274
quote:
Op woensdag 8 december 2010 10:30 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ik moest me ervoor aanmelden op de site van PsyQ en dan nemen zij contact op. :)

Ik lees nu de volgende regel en moet er dus ws achteraan bedenk ik. :D
Ja, zou ik ff doen.....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89667698
quote:
99s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:30 schreef Kluts het volgende:

[..]

Niet dezelfde UI, maar dezelfde meid op de UI. :D
Aha :Y
Genoeg hierover :')
pi_89667824
quote:
99s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:43 schreef Michhas het volgende:

[..]

Aha :Y
Genoeg hierover :')
Eh ja. :P
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_89680881
quote:
99s.gif Op woensdag 8 december 2010 08:33 schreef Michhas het volgende:

[..]

Nee wel langer, 2 maanden aan de concerta gezeten, totdat ik knock out ging door die medicijnen, toen maar gestopt :')
Knockout door concerta?

Godverdomme... was gister ziek (misselijk) vandaag met moeite mn bed uitgekomen het halve land doorgesjeesd 4 verkoopafspraken waaruit ik nog weet ik veel uur bezig ben om dingen uit te zoeken en mailtjes op moet stellen en dan mn afspraken nog die ik gister gemist heb doordat ik ziek was en nog op terug moet komen.. Lekker druk maar ik kan echt ff niet rustig worden van alle dingen die ik weer heb gedaan vandaag. Zit een beetje te bibberen en ben helemaal vergeten te eten.......
  woensdag 8 december 2010 @ 16:38:56 #201
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_89682215
quote:
Laat ik maar mijn eerste vraag even hier stellen. Mensen die zijn gediagnosticeerd met ADD, de medicijnen die jullie nu gebruiken helpen die? En op welke manier?

Ik heb namelijk gelezen dat voor sommige mensen het een ongekende rust brengt in hun hoofd, dus niet meer al die gedachten over van alles en nog wat.
Ik heb ADD en gebruik nu bijna een jaar methylfenidaat (generieke ritalin). Op wat misselijkheid en duizeligheid na heb ik verder geen bijwerkingen gehad. Na de eerste dosis (5mg) werd het na een uurtje een stuk stiller in m`n hoofd. Net alsof er altijd een radio stond te bléren en die nu opeens kon worden uitgezet. Ook vond ik het wonderlijk dat ik opeens (heel) goed kon focussen op 1 ding, zoals naar muziek luisteren en dat ik zelfs een aantal secondes aan helemaal niets kon denken.

Voor mij staat ADD vooral voor Alle Dagen Denken, gezien ik zonder medicatie vooral een constante (gigantische) stroom van gedachtes heb. Herkenbaar voor jullie ?

Nu alleen nog een pilletje voor m`n dyslexie...
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_89684212
quote:
15s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:10 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Knockout door concerta?

Godverdomme... was gister ziek (misselijk) vandaag met moeite mn bed uitgekomen het halve land doorgesjeesd 4 verkoopafspraken waaruit ik nog weet ik veel uur bezig ben om dingen uit te zoeken en mailtjes op moet stellen en dan mn afspraken nog die ik gister gemist heb doordat ik ziek was en nog op terug moet komen.. Lekker druk maar ik kan echt ff niet rustig worden van alle dingen die ik weer heb gedaan vandaag. Zit een beetje te bibberen en ben helemaal vergeten te eten.......
Wor' er al chagerijnig van als ik het lees. Veel te veel moeten. :{
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 8 december 2010 @ 17:29:58 #203
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_89684586
Oja, voor wie nog in de diagnostiek molen zit of eraan gaat beginnen en ook wel voor wie er (on)tevreden over was:

Afwezigheid van bewijs, is geen bewijs voor afwezigheid!!

Met name bij ADD (icm een hoog IQ) wilt het nog wel eens voorkomen dat er bijvoorbeeld volgens de rapporten van de basisschool geen (concentratie) problemen waren, waarna de psycholoog/psychiater concludeert: Geen ADD.

Maar de basisschool is gestructureerd, het niveau van de stof niet zo hoog en ADD-ers hebben zelden gedragsproblemen in de klas. Ze vallen dus gewoon niet op en de docent heeft dus niks te melden in het rapport.

Maar als de (niet gediagnosticeerde) ADD-er later naar de Universiteit gaat en er dus weinig structuur is, het niveau van de stof hoog is en tentamens over boeken gaan ipv over hoofdstukken komt hij of zij opeens wel in de problemen, ondanks een IQ van rond de 130. Hij/zij moet dan opeens gaan plannen, agenda bijhouden en lange avonden gaan lezen om door de boeken heen te komen. Op de basisschool kon je nog veel compenseren, nu is dat een stuk lastiger geworden.

Dat is dus een hele andere situatie dan op de basisschool. Dat de ADD toen geen problemen gaf, houdt niet in dat je het toen niet had. Dat er in het basisschoolrapport geen problemen vermeld worden, mag dus niet niet tot de conclusie leiden dat je geen ADD zou hebben.

Het bovenstaande gaat voor het grootste gedeelte (ook) over mij ja, toen ik bij PsyQ in Apeldoorn was voor mij inmiddels bevestigde ADD vermoedens.
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_89685789
Bij mij is het ook pas komen opdagen toen ik HBO deed, vroeger was ik wel dromerig enzo, maar het leren ging prima. Vooral omdat het makkelijk was voor mij, en ik vond het ook heel leuk. Nu vind ik andere dingen helaas heel leuk.

Ben overigens al 5 kilo afgevallen in 2 weken, fijn zeg, die Ritalin.
pi_89685801
Ik heb me lang af gevraagd wanneer ik door de mand zou vallen omdat ik eigenlijk gewoon heel dom was, een zootje van al mijn opleidingen maakte en nooit iets afrondde ;(
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 8 december 2010 @ 20:42:43 #206
326994 Flosdraadje
Dagelijks flossen
pi_89693324
Heel herkenbaar allemaal. Kben momenteel met mijn 3de opleiding bezig en nog niks afgemaakt naast de HAVO (die ik veel te gemakkelijk heb doorgelopen).

Kzit nu sinds oktober aan de Ritalin/Sandoz. Ik merk dat mijn stemmingswisselingen wel zijn afgenomen en dat alles wat "helderder" is.
Hoe testen jullie jezelf of de concentratie is toegenomen met Ritalin? Ik ben bezig met het instellen van de juiste dosis. Ik slik nu 20mg per 2.5 uur (wat volgens mij al wel hoog is) Toch heb ik het gevoel dat de werking nog een stuk beter kan. Ik weeg tegen de 90kg. Naast af en toe een ietswat zenuwachtig gevoel heb ik geen bijwerkingen.

Het afvallen gaat ook prima met Ritalin ;)
pi_89699006
quote:
15s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:10 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Knockout door concerta?

Godverdomme... was gister ziek (misselijk) vandaag met moeite mn bed uitgekomen het halve land doorgesjeesd 4 verkoopafspraken waaruit ik nog weet ik veel uur bezig ben om dingen uit te zoeken en mailtjes op moet stellen en dan mn afspraken nog die ik gister gemist heb doordat ik ziek was en nog op terug moet komen.. Lekker druk maar ik kan echt ff niet rustig worden van alle dingen die ik weer heb gedaan vandaag. Zit een beetje te bibberen en ben helemaal vergeten te eten.......
Jep... Niet zozeer een black out, dat niet..
Huilen uit het niets, duizelig, balans kwijt, richtingsgevoel weg, overgeven, met mijn hoofd tegen de muur aangevallen en vervolgens van de trap gevallen, trillen (niet heel erg, maar ik trilde wel met mijn handen en zeg maar).
Dat was een hevige dag..
  donderdag 9 december 2010 @ 07:53:48 #208
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_89707658
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:02 schreef frame-saw het volgende:
Bij mij is het ook pas komen opdagen toen ik HBO deed, vroeger was ik wel dromerig enzo, maar het leren ging prima. Vooral omdat het makkelijk was voor mij, en ik vond het ook heel leuk. Nu vind ik andere dingen helaas heel leuk.

Ben overigens al 5 kilo afgevallen in 2 weken, fijn zeg, die Ritalin.
Bij mij kwam het zelfs pas aan het licht toen ik op mijzelf ging wonen. Weg uit de structuur van thuis. School kon ik erg makkelijk in meekomen. En toen ik mijn basisschool-rapporten ging bekijken vond ik het wel vreemd dat het nooit eerder is geconstateerd. Elk rapport stond : Concentratieproblemen, snel afgeleid, verliest vaak zn fietssleutel ( :N ), etc. etc. :+

5 kilo is toch niet zo erg (tenzij je al niet veel weegt natuurlijk ;) )
pi_89707796
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:38 schreef jw-ole-ole het volgende:

[..]

Ik heb ADD en gebruik nu bijna een jaar methylfenidaat (generieke ritalin). Op wat misselijkheid en duizeligheid na heb ik verder geen bijwerkingen gehad. Na de eerste dosis (5mg) werd het na een uurtje een stuk stiller in m`n hoofd. Net alsof er altijd een radio stond te bléren en die nu opeens kon worden uitgezet. Ook vond ik het wonderlijk dat ik opeens (heel) goed kon focussen op 1 ding, zoals naar muziek luisteren en dat ik zelfs een aantal secondes aan helemaal niets kon denken.

Voor mij staat ADD vooral voor Alle Dagen Denken, gezien ik zonder medicatie vooral een constante (gigantische) stroom van gedachtes heb. Herkenbaar voor jullie ?

Nu alleen nog een pilletje voor m`n dyslexie...
Heel herkenbaar!

Lijkt het jullie trouwens leuk om msn adressen uit te wisselen? Stuur mij anders een PM als dit je leuk lijkt :)

Ga zo even 10mg Ritalin nemen om vervolgens 3 hoofdstukken wiskunde te maken (morgen herkansing!) hoop dat het me lukt :)
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89708122
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 07:53 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Bij mij kwam het zelfs pas aan het licht toen ik op mijzelf ging wonen. Weg uit de structuur van thuis.
Ik was al 20 jaar het huis uit tot de diagnose werd gesteld..... :s)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89708243
ik ga even mijzelf een schop onder de kont geven
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89708321
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 08:52 schreef beatrijs het volgende:
ik ga even mijzelf een schop onder de kont geven
Ik help je wel. Schiet op, ga eens aan het werk! :P

Wel een saai topic geworden eigenlijk, het is ook niet zo druk meer :{
pi_89708414
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 08:59 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ik help je wel. Schiet op, ga eens aan het werk! :P

Wel een saai topic geworden eigenlijk, het is ook niet zo druk meer :{
Iedereen flink aan de ritalin/concerta en aan een winterslaap begonnen?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89708737
zoo eindelijk mijn ritalin ingenomen :P
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89708862
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 08:59 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ik help je wel. Schiet op, ga eens aan het werk! :P

Wel een saai topic geworden eigenlijk, het is ook niet zo druk meer :{
Veel te veel lange verhalen ;( Ik heb geen zin om dat allemaal te lezen :@
pi_89708948
quote:
99s.gif Op donderdag 9 december 2010 09:27 schreef Michhas het volgende:

[..]

Veel te veel lange verhalen ;( Ik heb geen zin om dat allemaal te lezen :@
In de OP zetten dat er bij elk verhaal een samenvatting moet komen, wegens het concentratieprobleem van vele lezertjes hier? ;) *O*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89709001
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 09:30 schreef seasushi het volgende:

[..]

In de OP zetten dat er bij elk verhaal een samenvatting moet komen, wegens het concentratieprobleem van vele lezertjes hier? ;) *O*
_O-
Niemand leest de OP nog :P
pi_89709427
ritalin kicks in! voel me nu weer apart. zo aan wiskunde beginnen
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89709496
Me bloeddruk is omhoog gegaan fuckin hell
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89709591
Pak je rust :)
pi_89709676
Wat kan ik hieraan doen want mijn ademhaling voelt ook erg vreemd.
de ademhaling voelt een beetje hetzelfde als het opkomen van wiet. niet zwaarder maar je voelt meer weerstand.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  donderdag 9 december 2010 @ 10:05:10 #222
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_89709689
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:04 schreef beatrijs het volgende:
Wat kan ik hieraan doen want mijn ademhaling voelt ook erg vreemd.
de ademhaling voelt een beetje hetzelfde als het opkomen van wiet. niet zwaarder maar je voelt meer weerstand.
Hoelang slik je Ritalin al?
pi_89709720
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:05 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Hoelang slik je Ritalin al?
dit is mijn 4e keer dat ik het slik. 10mg
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  donderdag 9 december 2010 @ 10:09:54 #224
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_89709793
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:06 schreef beatrijs het volgende:

[..]

dit is mijn 4e keer dat ik het slik. 10mg
Dan kan het nog gewenning zijn.
Ben geen deskundige :) , maar toen ik het geprobeerd heb voelde ik mij weken lang alsof ik een enorme griep had opgelopen. Trillende handen, versnelde ademhaling, depressie-aanvallen etc.

Je kan hier niet echt iets aan doen. Gewoon rustig aan doen. Als het te lang blijft aanhouden (dagen) dan kan je het beste je psych inschakelen om dit door te geven om te kijken wat je eraan kan doen. Bij mij bleek uiteindelijk dat ik niet tegen de methylfenidaat kan en daarom moest ik ermee stoppen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DrD00m op 09-12-2010 10:20:15 ]
pi_89709976
oke bedankt! het wordt al iets minder geloof ik de hogere bloeddruk.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89711304
quote:
99s.gif Op donderdag 9 december 2010 09:32 schreef Michhas het volgende:

[..]

_O-
Niemand leest de OP nog :P
:@
Das waar. Ik ook niet..
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89711572
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:29 schreef jw-ole-ole het volgende:
Oja, voor wie nog in de diagnostiek molen zit of eraan gaat beginnen en ook wel voor wie er (on)tevreden over was:

Afwezigheid van bewijs, is geen bewijs voor afwezigheid!!

Met name bij ADD (icm een hoog IQ) wilt het nog wel eens voorkomen dat er bijvoorbeeld volgens de rapporten van de basisschool geen (concentratie) problemen waren, waarna de psycholoog/psychiater concludeert: Geen ADD.

Maar de basisschool is gestructureerd, het niveau van de stof niet zo hoog en ADD-ers hebben zelden gedragsproblemen in de klas. Ze vallen dus gewoon niet op en de docent heeft dus niks te melden in het rapport.

Maar als de (niet gediagnosticeerde) ADD-er later naar de Universiteit gaat en er dus weinig structuur is, het niveau van de stof hoog is en tentamens over boeken gaan ipv over hoofdstukken komt hij of zij opeens wel in de problemen, ondanks een IQ van rond de 130. Hij/zij moet dan opeens gaan plannen, agenda bijhouden en lange avonden gaan lezen om door de boeken heen te komen. Op de basisschool kon je nog veel compenseren, nu is dat een stuk lastiger geworden.

Dat is dus een hele andere situatie dan op de basisschool. Dat de ADD toen geen problemen gaf, houdt niet in dat je het toen niet had. Dat er in het basisschoolrapport geen problemen vermeld worden, mag dus niet niet tot de conclusie leiden dat je geen ADD zou hebben.

Het bovenstaande gaat voor het grootste gedeelte (ook) over mij ja, toen ik bij PsyQ in Apeldoorn was voor mij inmiddels bevestigde ADD vermoedens.
Het enige wat de juf in de klas vroeger op de basisschool idd op me aan te merken was: Kluts ziet elk vogeltje buiten vliegen. :D Maar dat was niet erg, want verder was ik toch de beste van de klas. :')
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  donderdag 9 december 2010 @ 11:33:59 #228
326994 Flosdraadje
Dagelijks flossen
pi_89712115
quote:
99s.gif Op donderdag 9 december 2010 11:18 schreef Kluts het volgende:

[..]

Het enige wat de juf in de klas vroeger op de basisschool idd op me aan te merken was: Kluts ziet elk vogeltje buiten vliegen. :D Maar dat was niet erg, want verder was ik toch de beste van de klas. :')
Yup yup, same here! Ik moest ook vaak alleen zitten, omdat ik mensen van het werk hield. Ik was altijd al snel klaar met mijn werk en begon me dan te vervelen. Dus moest ik mezelf bezig houden ;) (vogeltjes kijken, praten terwijl kinderen nog aan het werk waren etc.)
pi_89712651
quote:
99s.gif Op donderdag 9 december 2010 11:18 schreef Kluts het volgende:

[..]

Het enige wat de juf in de klas vroeger op de basisschool idd op me aan te merken was: Kluts ziet elk vogeltje buiten vliegen. :D Maar dat was niet erg, want verder was ik toch de beste van de klas. :')
Ik moest in groep 6 elke dag 2 keer een rondje rennen om het schoolplein om mijn energie kwijt te raken... Na een tijdje kwamen ze erachter dat ik daar alleen maar drukker van werd.
Ik was een irritant kutkind ;(
pi_89713153
quote:
Op donderdag 9 december 2010 07:53 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Bij mij kwam het zelfs pas aan het licht toen ik op mijzelf ging wonen. Weg uit de structuur van thuis. School kon ik erg makkelijk in meekomen. En toen ik mijn basisschool-rapporten ging bekijken vond ik het wel vreemd dat het nooit eerder is geconstateerd. Elk rapport stond : Concentratieproblemen, snel afgeleid, verliest vaak zn fietssleutel ( :N ), etc. etc. :+

5 kilo is toch niet zo erg (tenzij je al niet veel weegt natuurlijk ;) )
Hmm ja ik ben tegelijkertijd HBO gaan doen en op mezelf gegaan, dus wat het triggerde is niet heel duidelijk.

En ja 5 kilo is best erg, weeg nu circa 51 en ben 1,70. Overigens was ik eerst 58, dus het was 7 kilo. Veel vrouwen zouden het graag willen, maar ik liever niet. Als het zo blijft is het oké, maar meer moet er niet af gaan.
pi_89713213
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 11:33 schreef Flosdraadje het volgende:

[..]

Yup yup, same here! Ik moest ook vaak alleen zitten, omdat ik mensen van het werk hield. Ik was altijd al snel klaar met mijn werk en begon me dan te vervelen. Dus moest ik mezelf bezig houden ;) (vogeltjes kijken, praten terwijl kinderen nog aan het werk waren etc.)
Dat ja. Ik zat dan altijd te kletsen of te tekenen. En dan moest je weer even apart zitten of nablijven omdat je zat te kleppen. :')
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  donderdag 9 december 2010 @ 12:26:54 #232
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_89714159
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 11:59 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Hmm ja ik ben tegelijkertijd HBO gaan doen en op mezelf gegaan, dus wat het triggerde is niet heel duidelijk.

En ja 5 kilo is best erg, weeg nu circa 51 en ben 1,70. Overigens was ik eerst 58, dus het was 7 kilo. Veel vrouwen zouden het graag willen, maar ik liever niet. Als het zo blijft is het oké, maar meer moet er niet af gaan.
Zoveel is inderdaad niet erg goed. Veel banaantjes en pasta's eten dan maar :)
Als het te gevaarlijk wordt zal de psych waarsch. de medicatie stoppen en voor een alternatief gaan zoeken als het de oorzaak blijkt te zijn.
pi_89717236
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 12:26 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Zoveel is inderdaad niet erg goed. Veel banaantjes en pasta's eten dan maar :)
Als het te gevaarlijk wordt zal de psych waarsch. de medicatie stoppen en voor een alternatief gaan zoeken als het de oorzaak blijkt te zijn.
Ja ik heb wel het gevoel dat ik aan m'n tax zit, eet nog steeds niet goed maar probeer me gewoon over te geven aan de nachtelijke vreetbuien :)
  donderdag 9 december 2010 @ 14:24:55 #234
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_89718794
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 13:53 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Ja ik heb wel het gevoel dat ik aan m'n tax zit, eet nog steeds niet goed maar probeer me gewoon over te geven aan de nachtelijke vreetbuien :)
overgeven helpt ook als je wilt aankomen he ;)
pi_89736056
Is Ritalin trouwens verslavend? Ik hoorde iemand dat beweren maar ik geloof het niet, en het staat duidelijk in de bijsluiter. Lijkt me niet dat ze dat erin zetten als het wel zo is.
pi_89736121
Lichamelijk sowieso niet lijkt me. Geestelijk kan alles verslavend zijn...
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89750774
Het is weer tijd voor ritalin *O*
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:23:41 #238
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_89752106
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:59 schreef beatrijs het volgende:
Lichamelijk sowieso niet lijkt me. Geestelijk kan alles verslavend zijn...
Sowieso is een AD(H)D'er meer vatbaar voor een verslaving.

Succes met je Ritalin vandaag dan! Hopen op minder bijwerkingen ;)
  vrijdag 10 december 2010 @ 11:16:37 #239
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89755575
quote:
Op donderdag 9 december 2010 12:00 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dat ja. Ik zat dan altijd te kletsen of te tekenen. En dan moest je weer even apart zitten of nablijven omdat je zat te kleppen. :')
De wiskunde leraar zei tegen mij: kies jij maar alleen wiskunde b, als je wiskunde a kiest, zit je je te vervelen en ga je zitten klieren in de klas. Op de lagere school weet ik het niet precies. We hadden combinatieklassen, dus als ik in de lagere klas zat, ging ik mee opletten bij de hogere klas, maar geen idee was ik deed als ik in de hogere klas zat...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89757537
quote:
Op donderdag 9 december 2010 20:59 schreef beatrijs het volgende:
Lichamelijk sowieso niet lijkt me. Geestelijk kan alles verslavend zijn...
Ja, hmm. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het geestelijk verslavend is maar dat is wss omdat ik nog niks voel.

Succes met de ritalin :)
pi_89758759
quote:
99s.gif Op donderdag 9 december 2010 12:00 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dat ja. Ik zat dan altijd te kletsen of te tekenen. En dan moest je weer even apart zitten of nablijven omdat je zat te kleppen. :')
Zat standaard bij elke les voorin de klas op de middelbare school. Werd er denk alleen niet zo heel vaak (wel vaak dus) uitgestuurd omdat ik de grenzen van de leraren nog enigzins snapte en tegen hun geen grote bek gaf. Oh oh. Avontuur was die tijd toch haha.
pi_89775487
hoi lieve mensen :)
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89781741
Hoe ging het vandaag?
pi_89782354
Vandaag lastig moment met medicatie, was met werk uit eten en heb niemand verteld dat ik medicatie heb, dus ik proberen stiekem te doen.

Achteraf had ik natuurlijk gewoon naar het toilet moeten gaan, maar totaal niet aan gedacht.
pi_89785635
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:51 schreef McGilles het volgende:
Vandaag lastig moment met medicatie, was met werk uit eten en heb niemand verteld dat ik medicatie heb, dus ik proberen stiekem te doen.

Achteraf had ik natuurlijk gewoon naar het toilet moeten gaan, maar totaal niet aan gedacht.
En je wou het niet laten opvallen, maar toch zag iemand het? Die er vervolgens naar vroeg?
Dat zijn best vervelende situaties!
pi_89785812
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:56 schreef oddeyed het volgende:

[..]

En je wou het niet laten opvallen, maar toch zag iemand het? Die er vervolgens naar vroeg?
Dat zijn best vervelende situaties!
Nou, kan best dat iemand het opviel, lijkt me vrij grote kans aangezien we met 10 personen aan een tafel zaten. Zou het inderdaad vervelend vinden omdat ik het niet leuk zou vinden om het te vertellen, omdat er veel mensen bevooroordeeld zijn en dan mij anders zouden gaan (kunnen) zien. Ik weet namelijk dat sommige mensen waar ik het aan heb verteld het aanstellerij vinden en daar heb ik nou geen zin in.
pi_89788575
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 23:01 schreef McGilles het volgende:

[..]

Nou, kan best dat iemand het opviel, lijkt me vrij grote kans aangezien we met 10 personen aan een tafel zaten. Zou het inderdaad vervelend vinden omdat ik het niet leuk zou vinden om het te vertellen, omdat er veel mensen bevooroordeeld zijn en dan mij anders zouden gaan (kunnen) zien. Ik weet namelijk dat sommige mensen waar ik het aan heb verteld het aanstellerij vinden en daar heb ik nou geen zin in.
Niet meer dan begrijpelijk :) Als je het voor jezelf wil houden is dat aan jou :)
pi_89794371
godverdomme!

ik ging weeer om 20:00 naar bed omdat ik me kut en moe voelde door de ritalin, en dit is al de derde dag dat ik voor 05:00 wakker ben geworden :(
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89798284
wakker worden drukke mensen O+
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89800767
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 23:01 schreef McGilles het volgende:

[..]

Nou, kan best dat iemand het opviel, lijkt me vrij grote kans aangezien we met 10 personen aan een tafel zaten. Zou het inderdaad vervelend vinden omdat ik het niet leuk zou vinden om het te vertellen, omdat er veel mensen bevooroordeeld zijn en dan mij anders zouden gaan (kunnen) zien. Ik weet namelijk dat sommige mensen waar ik het aan heb verteld het aanstellerij vinden en daar heb ik nou geen zin in.
Ach, iedereen neemt wel eens iets in tegen de hoofdpijn ofzo he ;)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89803599
Vervelend dat mensen er zo negatief op reageren! Ik zeg het ook niet tegen iedereen trouwens, 3 vrienden weten en ik heb het laatst wel op twitter gezet (vroeg aan de medicatie of ik m'n eetlust terugmocht :P ), maar krijg er niet echt reacties op ofzo :) Ik ben sowieso een beetje vreemd, dus het verbaast mensen vast niks.

Voel me de laatste tijd trouwens wel bluggh, echt up en down de hele dag door. Probeer het wel te sturen, maar weet niet of het door ritalin komt of door de winter. Sowieso schijtirritant, want ben normaal heel vrolijk en positief, en nu denk ik echt dingen 'iedereen haat me, ik blijf altijd alleen, etc'.
pi_89808346
Afwezigheid van bewijs, is geen bewijs voor afwezigheid!!

Met name bij ADD (icm een hoog IQ) wilt het nog wel eens voorkomen dat er bijvoorbeeld volgens de rapporten van de basisschool geen (concentratie) problemen waren, waarna de psycholoog/psychiater concludeert: Geen ADD.

Maar de basisschool is gestructureerd, het niveau van de stof niet zo hoog en ADD-ers hebben zelden gedragsproblemen in de klas. Ze vallen dus gewoon niet op en de docent heeft dus niks te melden in het rapport.

Maar als de (niet gediagnosticeerde) ADD-er later naar de Universiteit gaat en er dus weinig structuur is, het niveau van de stof hoog is en tentamens over boeken gaan ipv over hoofdstukken komt hij of zij opeens wel in de problemen, ondanks een IQ van rond de 130. Hij/zij moet dan opeens gaan plannen, agenda bijhouden en lange avonden gaan lezen om door de boeken heen te komen. Op de basisschool kon je nog veel compenseren, nu is dat een stuk lastiger geworden.

Dat is dus een hele andere situatie dan op de basisschool. Dat de ADD toen geen problemen gaf, houdt niet in dat je het toen niet had. Dat er in het basisschoolrapport geen problemen vermeld worden, mag dus niet niet tot de conclusie leiden dat je geen ADD zou hebben.

Het bovenstaande gaat voor het grootste gedeelte (ook) over mij ja, toen ik bij PsyQ in Apeldoorn was voor mij inmiddels bevestigde ADD vermoedens.

Heel herkenbaar! Ik loop al jaren te sukkelen met studies en noem maar op en uiteindelijk was het mijn broer die me voorstelde om me te laten onderzoeken op ADD (geen H, want niet druk). In mijn basisschool-rapporten staan wel wat aantekeningen (vooral concentratie), maar ik doorliep verder fluitend mijn middelbare school (gymnasium). Had zelfs 4 jaar een krantenwijk! Toen die structuur wegviel en ik naar de Uni ging werd het een hopeloos FAIL.

Op 22 december (bijna dus) moet ik met mijn moeder/broer en oude schoolrapporten naar het GGZ voor een intake en eerste onderzoek.

Nog tips?
pi_89808877
Wees jezelf en ga geen antwoorden geven die niet meer objectief zijn.

Persoonlijk kan ik me enigszins in je verhaal herkennen. Heb ook moeiteloos de basisschool afgemaakt en VWO gedaan totdat ik niet meer overging naar 5VWO.

Ik maakte nooit huiswerk en in de bovenbouw moest ik wel iets doen, denk aan verslagen maken, leren ed, maar dat lukte me nooit. Kan helemaal niet plannen :P

[ Bericht 37% gewijzigd door beatrijs op 11-12-2010 18:38:30 ]
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89809529
En heb je je basisschool rapporten nog ergens? Stonden daar aantekeningen op?

En je vwo? uiteindelijk toch afgerond?
pi_89809714
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 18:42 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
En heb je je basisschool rapporten nog ergens? Stonden daar aantekeningen op?

En je vwo? uiteindelijk toch afgerond?
Nou het is zo erg dat ik twee keer ben blijven zitten in de 4e en nu HAVO eenjarig doe :')

Ik zal eens kijken of ik mijn rapporten terug kan vinden, maar uit mijn hoofd weet ik wel dat leraren mij soms wat afwezig vonden. ik keek vaak naar buiten en droomde graag.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  zaterdag 11 december 2010 @ 20:00:29 #256
302335 gr4v1ty
Just livin' my life
pi_89812153
Even hier laten weten.

Ik ben sinds Donderdag begonnen met Concerta. Dat is dus paar maanden geleden al weer sinds ik hier in topic kwam, half jaar vermoed ik zelfs.

Donderdag begonnen met 18mg. Ik moest die dag laat werken ( onverwacht, ben normaal gesproken vrij ) dus de medicatie om 14u genomen. Om 20u naar huis en om 21u begon ik wel te merken dat medicatie uit was gewerkt. Wel nog enigzins rust maar alles kwam terug, rebound.

Vrijdag ochtend gebeld hoe ik een hele dag door moest met 1 tablet. Niet dus. Om 7u eerste tablet en dan zodra uit werkt ( rond 14u ong zag ik toen ) de volgende. Dus 2x 18mg maar met tijd er tussen :)

Dat gaat tot nu toe goed, moet zeggen dat het onrealistisch is eigenlijk.
Tijdens een meeting gewoon mijn waffel kunnen houden, niet de hele meeting mee krijgen maar er is al verbetering.
En het is gewoon rustig, geen gejaag meer, althans stuk minder, wat een wereld van verschil is dit!

Eerste dag kreeg ik tintelingen bij begin van medicatie en uitwerken , tijdens uitwerken ook heerlijke hoofdpijn.
2e dag geen tintelingen, wel de medicatie net te laat genomen en lekker hoofdpijn gedurende de dag, hoewel dat weg trok toen de 2e tablet begon te werken maar s'avonds toch terug hoofdpijn.

Beide dagen sávonds wel erg moe.

Nu 3e dag. Ging alweer wat beter, 2e tablet op tijd en de avond word afwachten. Wel wat misselijk helaas.

Sporten gisteren ging ook goed eigenlijk. Sta van mezelf te kijken hoe dingen gaan. Geen "te" goed voel gevoel, maar gewoon rustig.

Het werkt tot nu toe in iedergeval. Wel merk ik dat als ik wat "feller" word, gefrustreerd of getriggerd dat ik wel wat feller reageer, maar het punt voordat ik gefrustreerd raak/getriggerd word ligt veel verder weg.
  zaterdag 11 december 2010 @ 23:52:03 #257
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_89819920
Hoe was het zelfbeeld van jullie eigenlijk, voordat je de diagnose kreeg?

Het komt namelijk vaak voor dat ze zichzelf dom, lui, een mislukkeling en/of raar vinden (/gevonden worden) en dat lees ik hier ook weer terug.

Op mijn basisschool ('speciaal' onderwijs: LOM) werd mij verteld dat ik blij mocht zijn als ik het VBO (het huidige VMBO) mocht ipv het speciaal middelbaar onderwijs. Zowel ik als mijn omgeving namen dit voor waar aan.

Toen ik vervolgens, zonder steun of voorbeeld, via het VBO, MBO, een HBO Propedeuse naar de Universiteit opklom en na de drie eerste tentamens gemiddeld een 9 stond, viel bij mij pas het kwartje dat er iets niet klopte. Dat ze mij maar een dom kneusje vonden, mij dit ook lieten geloven en me dus gigantisch onderschat hebben.

Samenvatting: ;) Vraag: "Hoe was jou zelfbeeld voordat je je diagnose kreeg?"
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
  zondag 12 december 2010 @ 10:10:20 #258
302335 gr4v1ty
Just livin' my life
pi_89825933
ADHD staat in mijn ogen niet alleen , in die zin, er zal meer aan de hand zijn of aan de hand zijn geweest wat je karakter heeft gevormd of aan het vormen is. Ik weet ook bijna zeker dat er neven effecten zijn dankzij de ADHD, denk aan depressie, angst gevoelens of juist euforische(?) gevoelens.

Maar ook de persoon zelf, hoe ben je opgevoed, hoe ga je om met situatie's, hoe sterk sta je in je schoenen.

Ik denk dat je dan eerder kan vragen, hoe is het zelfbeeld van mensen met adhd uit een " normale" gezins situatie ? Gevoelig onderwerp, maar normaal in de zin van geen ruziende ouders, geen traumatische ervaringen behalve dat opa/oma overlijd, geen depressies, etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door gr4v1ty op 12-12-2010 10:57:13 ]
pi_89827686
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 10:10 schreef gr4v1ty het volgende:
ADHD staat in mijn ogen niet alleen , in die zin, er zal meer aan de hand zijn of aan de hand zijn geweest wat je karakter heeft gevormd of aan het vormen is. Ik weet ook bijna zeker dat er neven effecten zijn dankzij de ADHD, denk aan depressie, angst gevoelens of juist euforische(?) gevoelens.

Maar ook de persoon zelf, hoe ben je opgevoed, hoe ga je om met situatie's, hoe sterk sta je in je schoenen.

Ik denk dat je dan eerder kan vragen, hoe is het zelfbeeld van mensen met adhd uit een " normale" gezins situatie ? Gevoelig onderwerp, maar normaal in de zin van geen ruziende ouders, geen traumatische ervaringen behalve dat opa/oma overlijd, geen depressies, etc.
Dan zou mijn gezinssituatie wel als 'normaal' beschouwd worden. Mijn ouders zijn al 27 jaar gelukkig getrouwd, waren altijd heel gestructureerd in het opvoeden, en lieten het nooit afweten om te laten blijken dat ze veel van ons (de kids) houden, onvoorwaardelijk.

Mijn zelfbeeld was voor de diagnose (en nu nog wel een beetje, want ik heb de diagnose nog niet zo lang) best negatief. Op school zeiden ze dat ik lui was en makkelijk vwo had kunnen doen. Ben na de havo een hbo studie gaan doen, maar die is mislukt, en toen was mijn zelfbeeld echt dat ik een mislukking was die niks kon en noem maar op... Nu ben ik bezig aan mijn tweede studie (ook hbo), met diagnose en hulp, en het gaat al een stuk beter. :)
Everthing you can imagine is real.
  zondag 12 december 2010 @ 15:46:45 #260
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_89835501
quote:
ADHD staat in mijn ogen niet alleen , in die zin, er zal meer aan de hand zijn of aan de hand zijn geweest wat je karakter heeft gevormd of aan het vormen is. Ik weet ook bijna zeker dat er neven effecten zijn dankzij de ADHD, denk aan depressie, angst gevoelens of juist euforische(?) gevoelens.

Maar ook de persoon zelf, hoe ben je opgevoed, hoe ga je om met situatie's, hoe sterk sta je in je schoenen.

Ik denk dat je dan eerder kan vragen, hoe is het zelfbeeld van mensen met adhd uit een " normale" gezins situatie ? Gevoelig onderwerp, maar normaal in de zin van geen ruziende ouders, geen traumatische ervaringen behalve dat opa/oma overlijd, geen depressies, etc.
Klopt ja, vele factoren zijn van invloed op je zelfbeeld, maar ik heb het idee dat het hebben van ADHD of ADD je veel kwetsbaarder maakt voor het ontwikkelen van een negatief zelfbeeld.

Zo kregen bijvoorbeeld veel ADHD-ers in hun jeugd (heel) veel negatief commentaar van klasgenootjes, docenten, ouders enz. Of zoals iemand eerder op dit forum zei: "Ik was vroeger echt een irritant kutkind."

Veel ADD-ers kregen te horen dat ze 'niet zo slim' waren (lees: dom) of dat ze lui waren omdat ze sommige dingen heel goed konden, maar het andere vakken het 'lieten afweten', waardoor de weer bleven zitten en zich een mislukkeling voelde.

Het is natuurlijk niet zo dat het hebben van ADD of ADHD automatisch het gevolg heeft dat iemand een negatief zelfbeeld ontwikkeld, maar volgens mij komt het wel heel vaak voor helaas.
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_89837913
Goedemiddag allen!

Hier een mogelijk toekomstige AD(H)Der. Binnekort (22 december, net als iemand een aantal posts hierboven) heb ik een intake om me te laten onderzoeken. Ben erg benieuwd (en vooral erg ongeduldig).
Het zou voor mij een hele hoop dingen verklaren die tot nu toe iedere keer misgaan of maar niet willen lukken..
  zondag 12 december 2010 @ 17:52:42 #262
302335 gr4v1ty
Just livin' my life
pi_89840194
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 15:46 schreef jw-ole-ole het volgende:

[..]

Klopt ja, vele factoren zijn van invloed op je zelfbeeld, maar ik heb het idee dat het hebben van ADHD of ADD je veel kwetsbaarder maakt voor het ontwikkelen van een negatief zelfbeeld.

Denk dat je daar wel gelijk in hebt inderdaad. Doordat dingen niet lukken, waarvan op dat moment niet duidelijk is waarom niet, afgerekend worden daarop door volwassenen en leeftijds genoten.

Zo had ik er nog niet over nagedacht maar ik zie dat bij mezelf ook terug als ik er aan terug denk.

Zelfbeeld is bij mij door andere dingen beinvloed, maar adhd heeft zeker niet geholpen dat is toch wel zeker.
pi_89842463
Laatst bij mijn psychiater geweest. Maar ik heb het gevoel dat die mij niet serieus neemt. Ik kreeg ritalin voorgeschreven. Om het uit te proberen. Ik heb echter maar 5 stuks voorgeschreven gekregen :S Wel mocht ik bellen als ik meer nodig had. Dan zou de psychiater een nieuw recept schrijven. Nou zit ik over ritalin te lezen, en dan lees ik over de bijwerkingen van ritalin. Blijkt dat als je ermee start dus nerveus kan worden. Klopt dit? Ik vroeg dus aan mijn psychiater wanneer ritalin wel en wanner niet werkte. De pyschiater had gezegd dat ritalin niet werkte als ik nerveus werd. Is dat niet gewoon een bijwerking als je start. Ik heb het gevoel dat de psychiater mij niet serieus neemt en mij in de zeik neemt.
Iemand ervaring/mening hierover
  zondag 12 december 2010 @ 19:40:37 #264
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_89844005
Vijf stuks van hoeveel milligram? en hoeveel milligram per keer mag je slikken om mee te beginnen?

Als je 4 keer per dag een halve tablet moet nemen heb je genoeg voor 2 en een halve dag. Wel vreemd inderdaad, meestal krijg je dan voor een week mee, op z`n minst. Nu lijkt het net of de psychiater er niks van verwacht. Dat de Ritalin niet werkt als je er nerveus van wordt is onzin. Ik denk dat hij gewoon een grapje maakte.

De bijwerkingen kunnen per persoon verschillen. Je kan er nerveus van worden of juist suffig enz. Pas als je een bijwerking krijgt die niet in de bijsluiterstaat kan je beter even naar de Apotheek bellen.
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_89844176
10 mg per stuk. Verder is er niks gezegd wanneer ik er een mag innemen of hoeveel per dag. Ik mocht ze als ik wilde doormidden breken en dan innemen.
  zondag 12 december 2010 @ 19:50:18 #266
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_89844361
quote:
Goedemiddag allen!

Hier een mogelijk toekomstige AD(H)Der. Binnekort (22 december, net als iemand een aantal posts hierboven) heb ik een intake om me te laten onderzoeken. Ben erg benieuwd (en vooral erg ongeduldig).
Het zou voor mij een hele hoop dingen verklaren die tot nu toe iedere keer misgaan of maar niet willen lukken..
Wees welkom :) & we horen graag hoe het gegaan is!


quote:
En ja 5 kilo is best erg, weeg nu circa 51 en ben 1,70. Overigens was ik eerst 58, dus het was 7 kilo. Veel vrouwen zouden het graag willen, maar ik liever niet. Als het zo blijft is het oké, maar meer moet er niet af gaan.
Je rookte toch ook? Veel personen die stoppen met roken komen aan. Misschien is dat een idee? :)
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_89844479
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:50 schreef jw-ole-ole het volgende:

[..]

Je rookte toch ook? Veel personen die stoppen met roken komen aan. Misschien is dat een idee? :)
Klopt, maar ik ga per 1 januari stoppen.

en de40reoverz, ik vind het nogal vreemd klinken. Dat je ook helemaal niet te horen heb gekregen wanneer je het moet innemen enzo, ik heb juist heel specifiek gehoord hoe ik moet opbouwen, wat de bijwerkingen waren, etc. Bij wat voor psychiater zit je? Bij een instelling of individueel?
  zondag 12 december 2010 @ 19:58:03 #268
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_89844681
quote:
10 mg per stuk. Verder is er niks gezegd wanneer ik er een mag innemen of hoeveel per dag. Ik mocht ze als ik wilde doormidden breken en dan innemen.
Dan heeft hij je zo te horen maar slecht voorgelicht over hoe je je medicatie moet gebruiken. Ik zou hem alsnog opbellen en het vragen. Wel zou ik sowieso met een halve tablet (5mg) beginnen als je niet weet wat de (mogelijke) bijwerkingen kunnen zijn bij jou.
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_89845241
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:58 schreef jw-ole-ole het volgende:

[..]

Dan heeft hij je zo te horen maar slecht voorgelicht over hoe je je medicatie moet gebruiken. Ik zou hem alsnog opbellen en het vragen. Wel zou ik sowieso met een halve tablet (5mg) beginnen als je niet weet wat de (mogelijke) bijwerkingen kunnen zijn bij jou.
Ff üpdate had mijn recept ff doorgelezen staat 2x per dag. Verder niks
  zondag 12 december 2010 @ 20:26:14 #270
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_89845953
2 keer per dag voor een medicijn dat voor maximaal 4 uur werkt? Ik vraag me af of hij wel genoeg ervaring heeft met het voorschrijven van AD(H)D medicatie...

Naja, vraag het na bij hem, en als je niet tevreden bent met zijn reactie kan je misschien beter een andere gaan zoeken denk ik.
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
  zondag 12 december 2010 @ 20:45:09 #271
302335 gr4v1ty
Just livin' my life
pi_89846962
Ik slik concerta nu al 2x daags, en dat is de lang werkende variant.

Ik zou rond gaan "winkelen" , kijken naar iemand die je wel serieus n eemt.
pi_89848453
Nouja sowieso heeft die psychiater mij doorverwezen naar een andere psychiater, aangezien die beter bij mij temperament paste ofzo :S Ik weet me god niet wat ik me daarbij moet voorstellen. Wel kon ik de ouwe psychiater bellen als ik meer ritalin nodig had. Aankomende week gaat de nieuwe psychiater mij bellen dus ik kijk het ff aan. Liefst wil ik gewoon mij leven weer op de rails krijgen
pi_89862979
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_89863011
quote:
}:|
Goedemorgen :W
pi_89864064
Goedemorgen, hoewel goed.. Ik heb slecht geslapen vannacht.
Schijnt ook een veelvoorkomende klacht te zijn, meer mensen die daar last van hebben?
pi_89864154
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:00 schreef gr4v1ty het volgende:
Even hier laten weten.

Ik ben sinds Donderdag begonnen met Concerta. Dat is dus paar maanden geleden al weer sinds ik hier in topic kwam, half jaar vermoed ik zelfs.

Donderdag begonnen met 18mg. Ik moest die dag laat werken ( onverwacht, ben normaal gesproken vrij ) dus de medicatie om 14u genomen. Om 20u naar huis en om 21u begon ik wel te merken dat medicatie uit was gewerkt. Wel nog enigzins rust maar alles kwam terug, rebound.

Vrijdag ochtend gebeld hoe ik een hele dag door moest met 1 tablet. Niet dus. Om 7u eerste tablet en dan zodra uit werkt ( rond 14u ong zag ik toen ) de volgende. Dus 2x 18mg maar met tijd er tussen :)

Dat gaat tot nu toe goed, moet zeggen dat het onrealistisch is eigenlijk.
Tijdens een meeting gewoon mijn waffel kunnen houden, niet de hele meeting mee krijgen maar er is al verbetering.
En het is gewoon rustig, geen gejaag meer, althans stuk minder, wat een wereld van verschil is dit!

Eerste dag kreeg ik tintelingen bij begin van medicatie en uitwerken , tijdens uitwerken ook heerlijke hoofdpijn.
2e dag geen tintelingen, wel de medicatie net te laat genomen en lekker hoofdpijn gedurende de dag, hoewel dat weg trok toen de 2e tablet begon te werken maar s'avonds toch terug hoofdpijn.

Beide dagen sávonds wel erg moe.

Nu 3e dag. Ging alweer wat beter, 2e tablet op tijd en de avond word afwachten. Wel wat misselijk helaas.

Sporten gisteren ging ook goed eigenlijk. Sta van mezelf te kijken hoe dingen gaan. Geen "te" goed voel gevoel, maar gewoon rustig.

Het werkt tot nu toe in iedergeval. Wel merk ik dat als ik wat "feller" word, gefrustreerd of getriggerd dat ik wel wat feller reageer, maar het punt voordat ik gefrustreerd raak/getriggerd word ligt veel verder weg.
Bekend verhaal :) Het verschil zonder en met medicatie vind ik zelf moeilijk te beschrijven. Reageer ook feller als ik gefrustreerd raak en mn ouders merken dit als eerst, maar weet inmiddels wel aan te geven wanneer ik er even niks bij kan hebben... en ze weten inmiddels ook wat er kan gebeuren wanneer ze dan wel doorgaan en bv tegelijkertijd de medicatie uit begint te werken. Ben ik echt even niet te genieten.

Merken bekenden (ouders / vriendin) ook aan je dat je anders bent? Bijvoorbeeld als je wat verteld of uitlegt?
pi_89864174
Vanmiddag naar de psychiater, met nogmaals een smeekbede om ritalin
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89864178
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 09:17 schreef Horchata het volgende:
Goedemorgen, hoewel goed.. Ik heb slecht geslapen vannacht.
Schijnt ook een veelvoorkomende klacht te zijn, meer mensen die daar last van hebben?
Ja zeker. Heb alleen vorige week woensdag, donderdag en vrijdag EN zaterdag me helemaal scheef gewerkt. Zaterdag ook nog laat op gebleven tot half 4 of zo. Zondag tot 3 uur uitgeslapen, om 7 uur savonds lag ik half op de bank te slapen en om half 10 naar bed en vanmorgen wakker geworden. Moest eigenlijk ook nog dingen doen maar heb het maar even gelaten voor wat het was. Kan niet alles tegelijk.
pi_89864244
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 09:22 schreef seasushi het volgende:
Vanmiddag naar de psychiater, met nogmaals een smeekbede om ritalin
Hoe laat? Ga je alleen of neem je iemand mee?
pi_89865795
Check deze site eens en dan in het bijzonder onderaan bij de eerste site
http://www.ncrm.nl/psychiatrische%20drugs.htm
http://www.ncrm.nl/ADHDpage.html

Het gaat over de werking van de medicatie en vooral het gevaar ervan? Wordt er niet te licht over gedacht? Heb het zelf ervaren, bij de medicatie Concerta 45mg kreeg ik een te hoge bloeddruk, vlakte als persoon af in de zin weinig emoties, geen eetlust. Mijn psychiater nam (gelukkig) iedere keer mijn bloeddruk op toen ik de dosis aan het verhogen was. Hoe ervaren jullie het?

Willen jullie blijven doorslikken? Ben nu 2 maanden bezig met Concerta en zit nu 2 weken aan de (36mg) juiste dosis. Als het goed is ben ik over 6 maanden klaar met school. Op het moment dat ik klaar ben stop ik met de medicatie. Het dagelijks leven gaat prima alleen de concentratie is lastig met school. Tevens is er nog niks bekend over de lange termijn werking van de medicatie.

Heb trouwens een paper geschreven over ADHD/ADD op school en hoe je er het beste mee om kan gaan. Wanneer iemand het wil lezen kan ik het wel mailen, pm me maar.

Edit: De site is wel erg negatief geschreven, zou de twee artikelen met een korreltje zout lezen

[ Bericht 4% gewijzigd door stoeltafel op 13-12-2010 11:18:36 ]
pi_89867928
quote:
99s.gif Op maandag 13 december 2010 09:25 schreef Michhas het volgende:

[..]

Hoe laat? Ga je alleen of neem je iemand mee?
14 uur
en (uiteraard) alleen. Het contact met de shrink is erg goed. Hij is alleen bang dat ik doorschiet in een manie. Daar is de discussie over. Ik heb nog steeds geen overtuigende argumenten bedacht :N
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89869192
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 10:32 schreef stoeltafel het volgende:
Check deze site eens en dan in het bijzonder onderaan bij de eerste site
http://www.ncrm.nl/psychiatrische%20drugs.htm
http://www.ncrm.nl/ADHDpage.html

Het gaat over de werking van de medicatie en vooral het gevaar ervan? Wordt er niet te licht over gedacht? Heb het zelf ervaren, bij de medicatie Concerta 45mg kreeg ik een te hoge bloeddruk, vlakte als persoon af in de zin weinig emoties, geen eetlust. Mijn psychiater nam (gelukkig) iedere keer mijn bloeddruk op toen ik de dosis aan het verhogen was. Hoe ervaren jullie het?

Willen jullie blijven doorslikken? Ben nu 2 maanden bezig met Concerta en zit nu 2 weken aan de (36mg) juiste dosis. Als het goed is ben ik over 6 maanden klaar met school. Op het moment dat ik klaar ben stop ik met de medicatie. Het dagelijks leven gaat prima alleen de concentratie is lastig met school. Tevens is er nog niks bekend over de lange termijn werking van de medicatie.

Heb trouwens een paper geschreven over ADHD/ADD op school en hoe je er het beste mee om kan gaan. Wanneer iemand het wil lezen kan ik het wel mailen, pm me maar.

Edit: De site is wel erg negatief geschreven, zou de twee artikelen met een korreltje zout lezen
Bronnen zijn wel allemaal meer dan 10 jaar oud he van de tweede link. Andere niet gelezen.
pi_89869668
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 10:32 schreef stoeltafel het volgende:
Check deze site eens en dan in het bijzonder onderaan bij de eerste site
Misschien heb ik mazzel gehad, maar ik heb altijd erg betrokken psychiaters gehad, die erg goed luisterden en op bijwerkingen onmiddelijk reageerden.
(Mijn psychiater nu is eerst 25 jaar huisarts geweest)

Maar het is inderdaad een zeer negatief bericht. Ik stel me opeens allemaal drugsbaronnen voor die in dikke porsches rondrijden, behangen zijn met gouden sieraden. Volledig bekostigd door de pharmaceutische industrie -O-
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 13 december 2010 @ 13:13:03 #284
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89870802
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 09:17 schreef Horchata het volgende:
Goedemorgen, hoewel goed.. Ik heb slecht geslapen vannacht.
Schijnt ook een veelvoorkomende klacht te zijn, meer mensen die daar last van hebben?
ja, ik slaap vaak ook slecht :( vooral als ik er een beetje stress bij krijg. ik slaap goed in (dank aan de concerta) maar snachts word ik wakker en dan slaap ik nog maar half in ofzo.
gisteravond lag ik wel al voor 22 uur in coma. mn vriend ging nog even naar beneden bij de kat zitten, toen hij bovenkwam lag ik al lang en breed in coma.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89871083
Ik heb vooral moeite met het inslapen en het wakker worden, daar tussenin heb ik nergens last van. Hoogstens dat ik heel bewegelijk ben in m'n slaap, maar dat is vooral vervelend voor degene naast me :') .
  maandag 13 december 2010 @ 13:39:01 #286
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_89871615
In slaap vallen lukt mij nu redelijk goed. Tijdje terug had ik daar wel flink veel moeite mee.
Wordt wel regelmatig even wakker tussendoor. Wakker worden/opstaan heb ik geen last van. Zodra mn ogen open gaan is mn motortje al warm gedraaid (tot ergernis van mn vriendin :P )
pi_89871969
In slaap vallen heb ik al vanaf kinds af aan moeite mee. Of ik ging lezen tot een uur of 12, of ik stond om uur op om met speelgoed te gaan spelen.

Laatste paar weken is mijn slaapritme helemaal naar de filistijnen.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  maandag 13 december 2010 @ 13:55:09 #288
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89872283
quote:
99s.gif Op maandag 13 december 2010 13:47 schreef Kluts het volgende:
In slaap vallen heb ik al vanaf kinds af aan moeite mee. Of ik ging lezen tot een uur of 12, of ik stond om uur op om met speelgoed te gaan spelen.

Laatste paar weken is mijn slaapritme helemaal naar de filistijnen.
-O- dat is irritant. ik had er vroeger volgens mij niet zoveel last van. later dus wel.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89872946
Hoi murm *O*
Lang geleden dat jij hier was :o
  maandag 13 december 2010 @ 15:02:38 #290
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_89875032
quote:
Check deze site eens en dan in het bijzonder onderaan bij de eerste site
http://www.ncrm.nl/psychiatrische%20drugs.htm
http://www.ncrm.nl/ADHDpage.html

Het gaat over de werking van de medicatie en vooral het gevaar ervan? Wordt er niet te licht over gedacht? Heb het zelf ervaren, bij de medicatie Concerta 45mg kreeg ik een te hoge bloeddruk, vlakte als persoon af in de zin weinig emoties, geen eetlust. Mijn psychiater nam (gelukkig) iedere keer mijn bloeddruk op toen ik de dosis aan het verhogen was. Hoe ervaren jullie het?

Willen jullie blijven doorslikken? Ben nu 2 maanden bezig met Concerta en zit nu 2 weken aan de (36mg) juiste dosis. Als het goed is ben ik over 6 maanden klaar met school. Op het moment dat ik klaar ben stop ik met de medicatie. Het dagelijks leven gaat prima alleen de concentratie is lastig met school. Tevens is er nog niks bekend over de lange termijn werking van de medicatie.

Heb trouwens een paper geschreven over ADHD/ADD op school en hoe je er het beste mee om kan gaan. Wanneer iemand het wil lezen kan ik het wel mailen, pm me maar.

Edit: De site is wel erg negatief geschreven, zou de twee artikelen met een korreltje zout lezen
De NCRM (Nederlands Comité voor de Rechten van de Mens) is een afdeling van de Scientology sekte en kan/mag je niet serieus nemen. (Altijd je bronnen checken!! :P)

Enkele stukjes uit http://nl.wikipedia.org/wiki/Scientology

quote:
"De focus op de psychiatrie uit zich op diverse manieren, waarvan de meest opvallende is de oprichting van de Citizens Commission on Human Rights (CCHR); VS, 1969, met Dr Thomas Szasz als medeoprichter). CCHR heeft als expliciete doelstelling het "... onderzoeken en openbaar maken van overtreding van de mensenrechten door de psychiatrie", met het doel "…wetsovertredingen aan het bevoegde gezag te melden en zorgen dat passende maatregelen volgen." (bron: CCRH website). CCHR wordt financieel gesteund door de International Association of Scientologists."
&

quote:
"Psychiatrie wordt door Scientology beschouwd als pseudowetenschap. Het psychiatrisch handboek DSM wordt onder Scientologen afgeschilderd als middel om voortdurend nieuwe psychiatrische aandoeningen te creëren."
Alles van http://www.ncrm.nl/psychiatrische%20drugs.htm & http://www.ncrm.nl/ADHDpage.html
is dus totaal niet objectief en betrouwbaar!
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_89875889
Ziek! Wist ik niet, heb niks gezegd maar het feit blijft toch dat de gevolgen op de lange termijn niet bekend is.
Gisteren was een docu op tv dat de laatse 10 jaar het medicijnen gebruik met 40% is gestegen, vrij ziek. Heb nu al de hele dag een vieze smaak in me mond door de concerta maar nog even knallen voor school.
pi_89876335
quote:
Op zondag 12 december 2010 20:45 schreef gr4v1ty het volgende:
Ik slik concerta nu al 2x daags, en dat is de lang werkende variant.

Ik zou rond gaan "winkelen" , kijken naar iemand die je wel serieus n eemt.
Is dit bewust? Het is gebruikelijk om het 1 keer per dag te slikken.
Het werkt gemiddeld 12 uur dus dat is meestal genoeg voor school/werk
  maandag 13 december 2010 @ 16:05:25 #293
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89877486
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:37 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Is dit bewust? Het is gebruikelijk om het 1 keer per dag te slikken.
Het werkt gemiddeld 12 uur dus dat is meestal genoeg voor school/werk
het werkt bij mij 9 uur....
dat is langer dan ik wakker ben. dus 2x per dag.
ik heb savonds ook gewoon adhd, niet alleen overdag ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89878803
Snap dat je adhd 24/7 hebt maar de meeste mensen hebben er het meeste last van tijdens school/werk vandaar dat ritalin 1 keer per dag wordt geslikt.
  maandag 13 december 2010 @ 16:37:36 #295
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89878904
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:34 schreef stoeltafel het volgende:
Snap dat je adhd 24/7 hebt maar de meeste mensen hebben er het meeste last van tijdens school/werk vandaar dat ritalin 1 keer per dag wordt geslikt.
dat klopt en dat snap ik ook. maar ik word dan savonds helemaal hyper en slaap niet als ik geen of te lage dosering concerta slik.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89896451
Hmmmm. Volgens mijn arts hebben nieuwe onderzoeken aangewezen dat met ritalin beginnen terwijl er (nog) een depressie aanwezig is, grote kans geeft om binnen no time razend suicidaal te worden.
Het vreet het laatste beetje serotonine wat je nog hebt op.
Ofwel, geen ritalin voorlopig voor mij. Eerst stabiel zijn om de onderliggende oorzaak aan te pakken :N
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89903064
Omdat ik niet kan slapen ben ik maar eens gaan zoeken naar ervaringen van mensen met psyq aangezien ik daar binnekort die intake heb. En ik moet zeggen ik kom best wat negativiteit tegen. Zijn hier mensen die daar een behandeling oid hebben gevolgd? Ben benieuwd naar de ervaringen/wat ik kan verwachten.
pi_89903545
Heb 22 dec. daar een gesprek ben ook wel benieuwd.

@ Seasushi misschien moet je jezelf even inlezen over Sint Janskruid, (hyperiaplant). Heeft mij in elk geval enorm geholpen met me depressie. Het is verkrijgbaar bij de apotheek. En ik gebruik die van VSM.

Het staat ook aangeschreven als een medicijn.
BoF!
pi_89905999
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 00:58 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Heb 22 dec. daar een gesprek ben ook wel benieuwd.

@ Seasushi misschien moet je jezelf even inlezen over Sint Janskruid, (hyperiaplant). Heeft mij in elk geval enorm geholpen met me depressie. Het is verkrijgbaar bij de apotheek. En ik gebruik die van VSM.

Het staat ook aangeschreven als een medicijn.
Desalnietemin *O* goeiemorgen! *O*
Helaas is Sint Janskruid ook geen optie vanwege andere medicijnen die ik gebruik :{
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89906027
Ochtend :W
pi_89906028
yoo goedemorgen O+
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')