abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 20 november 2010 @ 00:13:20 #1
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_88928528
De Partij voor de Dieren Amsterdam heeft een motie ingediend om een einde te maken aan de subsidie op ritueel slachten.



De PvdD doelt op de 47.920 euro subsidie die stichting de Koosjere eettafel van de gemeente krijgt. Met het geld serveert de stichting elke werkdag drie gangen maaltijden aan joodse 55-plussers.

De PvdD vindt het belachelijk dat er gemeenschapsgeld gaat naar organisaties die dieren onverdoofd slachten. "Het is al onvoorstelbaar dat in Nederland onverdoofd ritueel slachten nog steeds mogelijks is, terwijl landen als Zwitserland, Noorwegen, Zweden, Finland en IJsland het allang hebben verboden. Maar het is al helemaal niet te bevatten dat alle Amsterdammers meebetalen aan dit soort dierenleed", aldus fractievoorzitter Johnas van Lammeren.

bron

Dit is werkelijk onbegrijpelijk :{
Schijt aan iedereen
pi_88928759
Ben benieuwd wat Wilders hiervan vindt :)
pi_88931012
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:18 schreef DeZoektocht het volgende:
Ben benieuwd wat Wilders hiervan vindt :)
Dion Graus vindt er vast wat van, maar moet zich van Wilders ongetwijfeld op de vlakte houden.

Overigens wel weer grappig, die naam van de Amsterdamse PvdD-politicus....
pi_88931207
47.920 euro
Mijn helden: Mijn dochter Eline, Oprah Winfrey, Obama, Nederlandse hockeyploeg vrouwen.
Mijn favoriete TV programma's: DWDD, ATWT, Netwerk, Show Nieuws, VI.
Mijn favoriete shops: Hema, H&M shop online, Albert Heijn, IKEA.
pi_88932888
dus?
we betalen ook zoveel aan die ***kerken.
daar hoor ik ook niemand over klagen.
Ja, als er weer eens jongetjes verkracht worden :')
niet meer
pi_88932994
Ik wil ook wel elke avond een luxe driegangenmenu op kosten van de gemeente. Waarom krijg ik dit niet?
pi_88933877
Zou de organisatie de dieren ook daadwerkelijk zelf slachten, of zou je alleen Kosjer vlees inkopen? Ik vermoed dat het tweede het geval is. Logisch gezien zou je dan ook alle uitkeringen aan alle halalvleesetende moslims en kosjervleesetende joden moeten stopzetten...
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_88934157
Nu hoor je Dion Graus natuurlijk niet, want zijn partijleider is een jodenknecht!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88935866
Aaaaah de Partij van de Dieren bekent weer eens kleur... want de joodse bevolking is vrij klein in vergelijking met de islamitische bevolking.

Ik hoor de PvdD nooit mekkeren over Halal vlees... wat op dezelfde manier geslacht word.

Joden zijn een wat veiliger doelwit denk ik zo.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_88935924
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:08 schreef PhalanX het volgende:
Aaaaah de Partij van de Dieren bekent weer eens kleur... want de joodse bevolking is vrij klein in vergelijking met de islamitische bevolking.

Ik hoor de PvdD nooit mekkeren over Halal vlees... wat op dezelfde manier geslacht word.

Wat een huilie huilie van jou om niets...

Dat ligt dan toch echt aan jou, want de PvdD heeft aangegeven tegen elke vorm van slachten zonder verdoving te zijn, of het nu door moslims of joden gedaan wordt.

Klik hier bijvoorbeeld maar eens...

In dit specieke geval maken ze alleen bezwaar tegen een bepaalde subsidie die toevallig naar een joodse organisatie gaat.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88935971
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:08 schreef PhalanX het volgende:

Joden zijn een wat veiliger doelwit denk ik zo.
Misschien moet je wat minder denken en wat meer inlezen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88936101
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:13 schreef Nielsch het volgende:
Misschien moet je wat minder denken en wat meer inlezen...
Want het nieuws staat bomvol van berichten waar joodse jongeren en groeperingen in Nederland politici bedreigen of aanvallen, en natuurlijk zijn joodse jongeren ook alom aanwezig in de statistieken wat straat criminaliteit betreft.

Misschien moet je zelf wat minder huillie huillie zijn, we hebben een heel apart subforum voor mensen zoals jij die geloven in een groots opgezet joden-complot... en op marokko.nl kun je altijd terecht als je de Holocaust wil ontkennen.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_88936241
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:18 schreef PhalanX het volgende:

[..]



Want het nieuws staat bomvol van berichten waar joodse jongeren en groeperingen in Nederland politici bedreigen
:')

Waarom zou je politici moeten bedreigen als je ze middels een internationale 'lobby' reeds in afdoende mate kan beïnvloeden?

Voorts slaat je eerste bericht nergens op. De PVDD ageert namelijk wel degelijk geregeld tegen (onverdoofd geslacht) halal-vlees. Je verkondigt dus onzin.
pi_88936277
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:08 schreef PhalanX het volgende:
Aaaaah de Partij van de Dieren bekent weer eens kleur... want de joodse bevolking is vrij klein in vergelijking met de islamitische bevolking.

Ik hoor de PvdD nooit mekkeren over Halal vlees... wat op dezelfde manier geslacht word.

Joden zijn een wat veiliger doelwit denk ik zo.
wat lul je nou slap, PvdD heeft het volgens mij net zo vaak over halal slachten ....
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_88936307
overigens vind ik de ophef overdreven ... maak je meer zorgen om de bioindustrie, zou ik zeggen. daar hebben de dieren veel meer last van.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_88936364
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:27 schreef Klaudias het volgende:

[..]


wat lul je nou slap, PvdD heeft het volgens mij net zo vaak over halal slachten ....
Inderdaad. Zij bezigen meestal bewust de term "ritueel slachten" om daarmee geen onderscheid te maken tussen halal en koosjer.

Maar dan nog wordt de term halal veel vaker gebruikt in deze term. Ook om dit dit in de praktijk vaker voorkomt. Bijvoorbeeld m.b.t. de vragen over het halal-vlees wat in de Tweede Kamer-restaurants verkrijgbaar is. PhalanX praat dus inderdaad poep.
pi_88936414
Ik vind het ritueel slachten, of tenminste het slachten zonder verdoving juist erg goed, ik hoef geen verdovingsmiddelen in mijn vlees of gevogelte. Verder vind ik een verdoving sowieso onzin, het dier wordt toch geslacht, dat is nu eenmaal zo. Dan maken die laatste minuten ook weinig uit, het is doorgeslagen compassie en medeleven met dieren om met verdovingen in de weer te gaan.
pi_88936549
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het ritueel slachten, of tenminste het slachten zonder verdoving juist erg goed, ik hoef geen verdovingsmiddelen in mijn vlees of gevogelte. Verder vind ik een verdoving sowieso onzin, het dier wordt toch geslacht, dat is nu eenmaal zo. Dan maken die laatste minuten ook weinig uit, het is doorgeslagen compassie en medeleven met dieren om met verdovingen in de weer te gaan.
Welke stoffen heb je het dan over? Meestal beesten worden toch gewoon elektrisch verdoofd?

Tevens is het nogal onzinnig om je druk te gaan maken over dergelijke middelen in het vlees, zoals je veronderstelt, wetende dat het vlees wat je eet veelal vol zit met antibiotica, groeihormonen en andere rotzooi.
pi_88936604
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:39 schreef Gulo het volgende:
Welke stoffen heb je het dan over? Meestal beesten worden toch gewoon elektrisch verdoofd?
Dan snap ik het helemaal niet, dan kun je het beest toch gewoon in een keer doden.

quote:
Tevens is het nogal onzinnig om je druk te gaan maken over dergelijke middelen in het vlees, zoals je veronderstelt, wetende dat het vlees wat je eet veelal vol zit met antibiotica, groeihormonen en andere rotzooi.
Mijn slager heeft dus vlees waarbij dat niet het geval is, en dat koop ik dan ook. :)
pi_88936745
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dan snap ik het helemaal niet, dan kun je het beest toch gewoon in een keer doden.

[..]

Mijn slager heeft dus vlees waarbij dat niet het geval is, en dat koop ik dan ook. :)
volgens mij wordt het vlees dan slecht, als je er te veel stroom op zet.

nu is het al zo dat er rode puntjes te zien zijn in het vlees. dan denkt de consument "iek! bloed!" en kopen ze liever vlees dat verdoofd is door vergassing met CO2. maar een dier lijdt weer meer door vergassing dan door een stroomstoot (althans, dat heb ik begrepen).
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_88936837
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:47 schreef Klaudias het volgende:
volgens mij wordt het vlees dan slecht, als je er te veel stroom op zet.
Dat kan ik mij voorstellen, maar ik bedoel meer gewoon gelijk gaan slachten. Mes er in en snijden of met zo'n pin die wordt afgeschoten wordt werken.

quote:
nu is het al zo dat er rode puntjes te zien zijn in het vlees. dan denkt de consument "iek! bloed!" en kopen ze liever vlees dat verdoofd is door vergassing met CO2. maar een dier lijdt weer meer door vergassing dan door een stroomstoot.
Precies het is doorgeslagen compassie met dieren die toch geslacht gaan worden, die dan ook nog een averechts blijkt te werken. Dieren opzettelijk mishandelen is natuurlijk wel ongewenst, maar gewoon snel en doelmatig slachten, daar is niks mis mee in mijn ogen.
pi_88936911
Als je je schaap of rund ritueel wilt laten slachten betaal je er maar lekker zelf voor. Als dat een probleem is dan zal dat hele ritueel slachten gedoe wel niet zo belangrijk zijn.
pi_88937011
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:53 schreef karton het volgende:
Als je je schaap of rund ritueel wilt laten slachten betaal je er maar lekker zelf voor. Als dat een probleem is dan zal dat hele ritueel slachten gedoe wel niet zo belangrijk zijn.
Eens, de subsidie kan natuurlijk wel afschaft worden. Maar dat moet met zoveel mogelijk subsidies gebeuren.
pi_88937391
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:13 schreef Deadre het volgende:

De PvdD doelt op de 47.920 euro subsidie die stichting de Koosjere eettafel van de gemeente krijgt. Met het geld serveert de stichting elke werkdag drie gangen maaltijden aan joodse 55-plussers.
Nog los van het ritueel slachten vind ik het belachelijk dat het zijn van een joodse 55-plusser blijkbaar genoeg reden is om op kosten van de gemeente te mogen eten. Krijg ik ook eetgeld van de gemeente als ik een stichting voor atheïstische 30-minners opricht?
pi_88937645
Zelf denk ik rechts, maar het gaat hier om 47.000 euro en het gaan om een kleinere groep (nederlandse?) joden die boven de 55-plus zijn.
Hier bij mij in de buurt kunnen de 55-plus ook gratis/goedkoop eten in het bejaardentehuis.

Ben ik nu links? :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')