abonnement Unibet Coolblue
pi_88906298
Vraag, ik heb heel goede bronnen voor merkkleding Lonsdale, Fjallraven, Quicksilver, Gaastra en huismerken HEMA, C&A, V&D rechtstreeks van de fabriek in Cambodja. Originele kwaliteits merken, zorgvuldig geselecteerd uit grote partijen rejects, 90% daar is wat mee en de overige 10% zijn absoluut OK en die 10% koop ik voor weinig.

Kan me voorstellen dat de officiele kanalen er niet blij mee zijn als ik deze via een webwinkel ga aanbieden voor heel weinig, zijn er bepaalde regels waar ik mij aan heb te houden ? Bijv. het niet mogen gebruiken van logo's etc.? Ben niet in Nederland gevestigd en verstuur per stuk vanuit het buitenland.

Zijn er manieren waarop ik mijzelf kan indekken voor problemen etc. ?

[ Bericht 3% gewijzigd door Hoedjeman op 20-11-2010 13:36:33 ]
♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ Viva Colombia ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪
pi_88906883
Is erg afhankelijk vanuit welk land je dan wel opereert
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_88907168
Je moet er wel zeker van zijn dat dat spul echt 'echt' is.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 19 november 2010 @ 16:44:52 #4
324457 Gronkel
YokYok-liefhebber
pi_88907603
Dit doet me denken aan een aflevering van The Simpsons... :')
  vrijdag 19 november 2010 @ 17:01:55 #5
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_88908392
En degene die ze je levert levert zeker 9x 'die 10%' aan andere sukkels en houdt de resterende 10% voor z'n eigen handeltje :')
Vampire Romance O+
pi_88909772
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 17:01 schreef MouseOver het volgende:
En degene die ze je levert levert zeker 9x 'die 10%' aan andere sukkels en houdt de resterende 10% voor z'n eigen handeltje :')
Jongen ga nou eens wat minder blowen dan voel je je echt een stuk positiever en minder vaag.
♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ Viva Colombia ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:16:17 #7
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_88911109
Merkkleding van de HEMA? _O-
All she wants and needs is just a little taste..
pi_88938042
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:16 schreef Luxuria het volgende:
Merkkleding van de HEMA? _O-
Ja :D
♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ Viva Colombia ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪
pi_88939270
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:16 schreef Luxuria het volgende:
Merkkleding van de HEMA? _O-
Ik heb hier een echte Wibra liggen. Kopen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88940061
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:05 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik heb hier een echte Wibra liggen. Kopen?
Welk jaar ??
♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ Viva Colombia ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪
pi_88943345
Lijkt me duidelijk dat dit volgens de Nederlandse wet in ieder geval niet legaal is, met uitzondering van kledingstukken zonder logo's en merknamen maar als ik het zo lees is het allemaal merkkleding?
Als je niet in Nederland verblijft zal justitie in Nederland je niet zo gauw kunnen vervolgen denk ik, maar als ik jou was zou ik de regels in het land waar je wel verblijft er maar eens goed op naslaan.
Ik denk dat als je dit op grotere schaal gaat aanpakken, de douane in Nederland mogelijk ook dingen gaat onderscheppen.
Wat betreft het indekken voor problemen, daar volstaan de gebruikelijke methoden die criminelen gebruiken om uit handen van justitie te blijven.
pi_88945522
Ik zou het idd niet doen. Kun je een bult problemen mee krijgen :)
pi_88946001
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:05 schreef LuieDonder het volgende:
Lijkt me duidelijk dat dit volgens de Nederlandse wet in ieder geval niet legaal is, met uitzondering van kledingstukken zonder logo's en merknamen maar als ik het zo lees is het allemaal merkkleding?
Als je niet in Nederland verblijft zal justitie in Nederland je niet zo gauw kunnen vervolgen denk ik, maar als ik jou was zou ik de regels in het land waar je wel verblijft er maar eens goed op naslaan.
Ik denk dat als je dit op grotere schaal gaat aanpakken, de douane in Nederland mogelijk ook dingen gaat onderscheppen.
Wat betreft het indekken voor problemen, daar volstaan de gebruikelijke methoden die criminelen gebruiken om uit handen van justitie te blijven.
Waarop baseer je deze bewering ? Nepkleding met merken erin das wat anders, maar waarom zou je geen nieuwe broek van HIJ maat 34 mogen aanbieden op een website met vermelding van het merk ? Op Marktplaats gebeurt niet anders en daar zitten veel handelaars tussen die een dagtaak hebben aan hun Marktplaats account.

Op grote schaal aanpakken, niet zeker over deze, versturen alleen per stuk en op de website hoef ik niet te vermelden dat ik ergens meerdere exemplaren van heb etc. en er is ook geen vaste 'collectie' want iedere maand weer anders.

Met 'indekken' bedoel ik alleen door bepaalde dingen bewust al dan niet te vermelden etc. geen dubieuze zaken maar alleen via legale wegen.
♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ Viva Colombia ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪
pi_88947615
quote:
maar waarom zou je geen nieuwe broek van HIJ maat 34 mogen aanbieden
Omdat je hem niet van HIJ koopt maar van een fabriek die niet gerechtigd is om kleding met het merk HIJ te verkopen? Als HIJ de broek koopt bij de fabriek en na die tijd hun eigen merk erop drukt dan is het wat anders, maar als een fabriek ooit iets in opdracht van Nike heeft geproduceerd is het niet ineens legaal voor die fabriek om op eigen houtje spullen met het merk Nike op de markt te brengen.
Zolang er geen merknamen te vinden zijn op je spullen is er niets aan de hand, anders is het gewoon illegaal. De definitie van "namaak" beperkt zich niet alleen tot fabrieken die merkkleding namaken, het geldt ook voor fabrieken die merkkleding verkopen zonder dat ze de bijbehorende licenties of merkrechten hebben, ook al hebben ze ooit voor dat merk geproduceerd.
pi_88948120
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:22 schreef LuieDonder het volgende:

[..]

Omdat je hem niet van HIJ koopt maar van een fabriek die niet gerechtigd is om kleding met het merk HIJ te verkopen? Als HIJ de broek koopt bij de fabriek en na die tijd hun eigen merk erop drukt dan is het wat anders, maar als een fabriek ooit iets in opdracht van Nike heeft geproduceerd is het niet ineens legaal voor die fabriek om op eigen houtje spullen met het merk Nike op de markt te brengen.
Zolang er geen merknamen te vinden zijn op je spullen is er niets aan de hand, anders is het gewoon illegaal. De definitie van "namaak" beperkt zich niet alleen tot fabrieken die merkkleding namaken, het geldt ook voor fabrieken die merkkleding verkopen zonder dat ze de bijbehorende licenties of merkrechten hebben, ook al hebben ze ooit voor dat merk geproduceerd.
OK die laatste zin is duidelijk, maar waarom wordt Marktplaats dan niet opgerold, en kun je daar gewoon alles aanbieden zonder dat er iemand naar je licenties of merkrechten vraagt ?
♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ Viva Colombia ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')