abonnement Unibet Coolblue
pi_88809940


Leuk plaatje... maar het kan eind volgende week zomaar werkelijkheid worden... want niet alleen waarschuwt Meteoconsult voor een strenge winter...

quote:
Strenge winter op komst
WAGENINGEN - Warme kleding, slee, winterbanden en sneeuwschuiver kunnen het beste binnen handbereik liggen want meteorologen voorspellen een strenge winter.
Meteo Consult stelt vast dat er net als vorig jaar veel hogedrukgebieden op het noordelijk halfrond zijn in plaats van rond de evenaar. Dat betekent net als vorig jaar veel oostenwind, en dus kou. De kans dat december, januari en februari weer heel koud worden schat Meteo Consult op maar liefst 75 procent, aldus het AD.

Strooizout
De komende dagen draait de wind in ons land al naar het oosten, maar er zal nog niet heel veel kou zijn, omdat de aangevoerde lucht niet heel erg is afgekoeld. Vanaf volgende week maandag neemt de kans op een paar graden vorst 's nachts toe, meldt het KNMI. De kans op neerslag, ook in de vorm van natte sneeuw, wordt dan zo'n vijftig procent.

Veel Nederlandse steden en ook rijkswaterstaat houden al rekening met een strenge winter. Zij hebben onder meer grote hoeveelheden strooizout ingekocht.
Eerder deden de Duitsers en de Britten al hetzelfde...
Duitsers voorspellen nog koudere winter dan vorig jaar
Britse weerkundige voorspelt nieuwe Siberische winter

Maar...volgende week..komen de eerste vlokjes misschien al naar beneden





De kaartjes zijn uiteraard nog een week weg... maar de winter lijkt aanstaande want de temperatuur gaat eind volgende week onder het vriespunt zo lijkt het...

Uiteraard wordt het dagelijkse weer ook hier besproken, waar elke verandering in de kaartjes zal worden opgemerkt ;)
pi_88809980
Het ziet er wel naar uit dat het winterweer eraan komt.
Ik hoop toch dat we iets minder nseeuw voor onze kiezen krijgen.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_88810014
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:41 schreef Symphonic het volgende:
Het ziet er wel naar uit dat het winterweer eraan komt.
Ik hoop toch dat we iets minder nseeuw voor onze kiezen krijgen.
Meer juist, sneeuw en ijs, de hele gasreserves er in 1 winter doorheen stoken *O*
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_88810034
Ik hoef er momenteel nog niet uit (voordeel van ziektewet), dus van mij mogen de vlokjes vallen!
Klapjosti
pi_88810063
*O*
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 17 november 2010 @ 09:46:50 #6
324919 Eyjaf
Fock Geert, ik ben wilder.
pi_88810126
quote:
Op woensdag 17 november 2010 09:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
*O*
pi_88810180
IK. WIL. DAT. NIET. !!!
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 17 november 2010 @ 09:53:09 #8
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_88810270
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
*O*
QFT ;)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_88810438
quote:
Langetermijn-verwachting
Eind novmeber ijsdagen mogelijk?

Hogedrukgebieden zijn de komende periode aan zet en gaan voor een duidelijk koudere periode met nachtvorsten zorgen, mogelijk zelfs voor een winters slot van de maand november met sneeuwkansen. Deze week blokkeert een hogedrukgebie boven Scandinavië oceaandepressies, tijdens het weekeinde ontstaat dan een stevig hogedrukbastion in de regio Groeland/IJsland, terwijl een lagedrukgebied ten zuiden van ons naar het oosten trekt. Aan de oostkant van dat hogedrukgebied komt begin volgende week ijskoude poollucht via Scandinavië afzakken.



Hogedruk boven Scandinavië en Groenland/IJsland en lagedruk in het Middellandse-Zee-gebied: winterse drukverdelingen zorgen voor een duidelijke temperatuurdaling met tegen het eind van de maand mogelijk winterse ontwikkelingen!

Deze behoorlijk winters ogende drukverdelingen zorgen tijdens en na het weekend voor een geleidelijke temperatuurdaling naar een graad of 5 overdag en iets onder het vriespunt in de nachten. In de loop van de week gaan de temperaturen met een naar noordoost draaiende wind nog verder omlaag. Hoe koud het gaat worden is nog onduidelijk (er is nog meer dan een week te gaan) en in sterke mate afhankelijk van de hoeveelheid kou die komt afzakken. De berekeningen variëren momenteel van kwakkelweer met een graad of 3 overdag en lichte vorst in de nachten tot een reeks onvervalste ijsdagen vanaf volgende week woensdag met lichte vorst overdag en 's nachts matige, lokaal zelfs strenge (-10!) vorst. De neerslagkansen blijven volgende week klein, maar als er wat valt zal de kans groot zijn dat deze in vaste vorm (lees: sneeuw) gaat vallen. De eerste winterprik komt eraan!
Bron
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_88810505
volgende week sneeuw? nah.... niet in nederland :+

misschien ergens rond eindejaar
  woensdag 17 november 2010 @ 10:03:19 #11
325522 Nikker
All Power to the People
pi_88810523
Ik hou niet van kou :(
All Power to the People
pi_88810574
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 10:03 schreef Nikker het volgende:
Ik hou niet van kou :(
dan is nu het moment aangekomen dat je (tijdelijk) verkast naar het zuidelijk halfrond

ik vind kou niet erg, enige wat er wel vervelend van is, is het ijs (/ingelopen sneeuw) zeker als het OV niet rijdt,,
pi_88810600
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:42 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Meer juist, sneeuw en ijs, de hele gasreserves er in 1 winter doorheen stoken *O*
IJs is prima, maar doe nou maar weer eens een elfstedentocht.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_88810937
mijn wens: lekker droge kou!

lekker veel ijs zodat ik mijn nieuwe schaatsen kan testen op natuurijs en geen/weinig neerslag zodat ijzel en sneeuw problemen achterwege blijven ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_88810969
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 10:02 schreef mschol het volgende:
volgende week sneeuw? nah.... niet in nederland :+

misschien ergens rond eindejaar
25 november 2005:

101117_249756_november_2005_LVM.jpg
:P

[ Bericht 10% gewijzigd door Symphonic op 17-11-2010 10:29:02 ]
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_88811208
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 10:21 schreef Leipo666 het volgende:

[..]



25 november 2005:

[ afbeelding ]

:P
1) je mag niet hotlinken van die site fixed
2) waar is dat? friesland zeker? :') dat is een afvallige gemeente en hoort niet bij NL :7

het sneeuwt pas echt als er in de randstad een pak sneeuw ligt :Y
pi_88811219
Ik heb dat plaatje even gerepareerd ;)
Juin uit Eigen Tuin!
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 17 november 2010 @ 10:30:02 #18
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_88811242
Als ik ergens een kanker hekel aan heb :r
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_88811243
tnx, dat was apeldoorn. die dag hebben aardig wat mensen in hun auto moeten overnachten op de A1 :P

http://www.knmi.nl/cms/co(...)t_donkerste_dag_ooit
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_88814672
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:42 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Meer juist, sneeuw en ijs, de hele gasreserves er in 1 winter doorheen stoken *O*
Dat snap ik dus niet hè. Iedereen heeft last van de sneeuw en het wordt af en toe levensgevaarlijk, en de weermensjes maar juichen. Hoezo wens je zo graag de rest van Nederland ellende toe?
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 17 november 2010 @ 12:21:13 #21
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_88815118
Sneeuw!! *O* *O*
pi_88816451
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:10 schreef Intrepidity het volgende:

[..]


Hoezo wens je zo graag de rest van Nederland ellende toe?
De ellende wordt niet veroorzaakt door de sneeuw, maar door de mens zelf. Het is gewoon een kwestie van afstand houden tijdens sneeuw en snelheid aanpassen. ;)
Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
pi_88816512
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:01 schreef meteo-online het volgende:

[..]



De ellende wordt niet veroorzaakt door de sneeuw, maar door de mens zelf. Het is gewoon een kwestie van afstand houden tijdens sneeuw en snelheid aanpassen. ;)
Deels, maar als je het over aangevroren sneeuw en ijzel hebt is het gewoon levensgevaarlijk, afstand of niet. Als je begint te tollen en tegen een vangrail aan klapt heb je au.
pi_88817311
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:03 schreef Intrepidity het volgende:

[..]


Deels, maar als je het over aangevroren sneeuw en ijzel hebt is het gewoon levensgevaarlijk, afstand of niet. Als je begint te tollen en tegen een vangrail aan klapt heb je au.
Omdat er een aantal klapjosties niet kunnen rijden mag je sneeuw niet mooi/leuk vinden? :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 17 november 2010 @ 13:29:54 #25
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_88817408
Alsjeblieft geen sneeuw :(

Dan kan ik niet meer met de brommer :{
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_88817567
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]



Omdat er een aantal klapjosties niet kunnen rijden mag je sneeuw niet mooi/leuk vinden? :')
Heeft niets met klapjosti's te maken. Rijden in de sneeuw is inherent minder veilig als rijden zonder sneeuw.
pi_88817788
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:34 schreef Intrepidity het volgende:

[..]


Heeft niets met klapjosti's te maken. Rijden in de sneeuw is inherent minder veilig als rijden zonder sneeuw.
Niet rijden is nog veiliger.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 17 november 2010 @ 13:42:40 #28
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_88817867
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]



Omdat er een aantal klapjosties niet kunnen rijden mag je sneeuw niet mooi/leuk vinden? :')
files, gladheid zijn voor mij al redenen om sneeuw te haten
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  woensdag 17 november 2010 @ 14:09:39 #29
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_88818919
Heerlijk.. winter :)
Kan de kleine voor het eerste in zijn leven op de slee.. niet dat hij nog veel besef van heeft :P
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  woensdag 17 november 2010 @ 14:11:27 #30
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_88818986
zaterdag maar vast een sneeuwschuiver kopen ~:)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_88819044
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:11 schreef Nonneke het volgende:
zaterdag maar vast een sneeuwschuiver kopen ~:)
of een vuilniswagen :P
Vuilniswagens gaan ook sneeuwschuiven
pi_88819079
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:09 schreef appelsientje het volgende:
Heerlijk.. winter :)
Kan de kleine voor het eerste in zijn leven op de slee.. niet dat hij nog veel besef van heeft :P
En jij net iets te hard door de bocht rent zodat ie d'r af valt en jij het allemaal op camera hebt vastgelegd? :P
  woensdag 17 november 2010 @ 14:14:16 #33
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_88819115
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]



of een vuilniswagen :P
Vuilniswagens gaan ook sneeuwschuiven
dat vink wat lastig opbergen in de schuur :P
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_88819812
OMG O+

Misschien zelfs sneeuw op m'n verjaardag, dat zal dan voor het eerst wezen O+
pi_88820989
Hier een mooi stukje van Meteo-Consult...

Winter gaat warmdraaien

Gisteren heeft u onze visie op de komende (meteorologische) winter kunnen lezen. Nog voordat deze officieel begint, zijn er sterke aanwijzingen dat het al volgende week koud wordt in ons land. Winterweer in de herfst dus.

Eerst geen vrieslucht voorhanden
Dat er nu al een krachtig hogedrukgebied boven Scandinavië ligt, vanmiddag is de kerndruk boven Finland maarliefst 1036 hectoPascal (of millibar), wil niet zeggen dat het al meteen winterweer wordt in ons land. Een oostelijke wind voert momenteel namelijk nog geen vrieslucht aan, omdat het in het midden en oosten van Europa simpelweg overdag nog niet vriest. Dat lijkt echter volgende week te veranderen.


De weerkaart met de luchtdruk op zeeniveau, geldig voor donderdagnacht, 1 uur. Een krachtig hogedrukgebied met de kern boven Finland aanzwellend tot 1040 hPa houdt bij ons een oostelijke stroming in stand. Maar nog geen aanvoer van vrieskou.

En tijdelijk iets milder
In eerste instantie proberen oceaandepressie nog een duit in het zakje te doen door hun invloed naar ons land uit te breiden. Dat levert vanaf morgen, donderdag, tijdelijk een winddraaiing naar zuidelijke tot zuidwestelijke richting op en daarmee stroomt geleidelijk iets zachtere lucht Nederland binnen. De temperatuur stijgt vooral vrijdag tot 10 graden. Het is echter wel zo dat bij plaatselijke, langdurige opklaringen de nachten wel koud verlopen. De temperatuur kan in dat geval tot iets onder het vriespunt zakken. Vooral ook als het nauwelijks waait. Dat zagen we gisteravond en afgelopen nacht ook al: in de gebieden met opklaringen vroor het een graadje. Maar over het algemeen overheersen voorlopig wolkenvelden en daaruit valt nu en dan wat regen of motregen.

Straalstroom wordt verlegd
Op grote hoogte verandert het stromingspatroon vrijdag al. De straalstroom, de band met hoge windsnelheden in de bovenlucht op zon 5 tot 10 kilometer hoogte, wordt naar het zuiden van Europa verlegd. De straalstroom kunnen we zien als een kolkende rivier in de atmosfeer waarin de oceaandepressies wildwatervaren. Het Middellandse Zeegebied wordt tegen die tijd dan ook het gebied waar de storingen met (soms veel) regen en zachte lucht naartoe trekken. Op datzelfde moment zal zowel in de bovenlucht als aan het aardoppervlak een hogedrukgebied van Scandinavië richting IJsland schuiven. En dan kan aan de oostflank van het weersysteem een noordelijke wind Noordpoollucht naar het zuiden brengen. Echte vrieslucht dus. Het naar het zuiden verlegd worden van de straalstroom is meestal een sterke aanwijzing voor winterweer op de lange(re) termijn.


De weerkaart van de hoofdberekening van het Europese model, geldig voor a.s. vrijdagmiddag 13 uur met daarin de stroming op rond 5 kilometer hoogte en de temperatuur op 1,5 meter. De rode pijl geeft de straalstroom en zijn richting aan.


Dezelfde weerkaart geldig voor a.s. zondagmiddag. Finland, Rusland en de Baltische staten koelen verder af en deze kou gaat de dag daarna op weg richting Noordwest-Europa.


Dezelfde weerkaart geldig voor a.s. dinsdagmiddag. Een (klein) deel van de vrieskou is Nederland binnengekomen. Hoe gaat dit verder?

Noordooststroming
Begin volgende week lijkt dat inderdaad al waarheid te worden. Overigens eigenlijk wel vroeg voor de tijd van het jaar. Het is immers nog altijd herfst. Wat gebeurt er precies? De vrieskou dringt verder op naar met name Rusland, Finland en de Baltische staten om zich vervolgens richting Noordwest-Europa uit te breiden, dus ook naar onze omgeving. Dat komt doordat de stroming noordoostelijk wordt, tussen dan hoge luchtdruk bij IJsland en een (grote) depressie boven Centraal- en later Oost-Europa. Ook in de bovenlucht wordt het tegen die tijd merkbaar kouder. De -10gradengrens op het niveau rond 1500 meter hoogte komt dinsdagmiddag volgens de hoofdberekening van het Europese model boven de Noordzee uit! Boven het relatief warme zeewater van rond 12 graden levert dat ongetwijfeld (de eerste) sneeuwbuien op die dan vervolgens het land binnendringen. Aan het aardoppervlak kan de temperatuur trouwens nog wel tot een paar graden boven nul stijgen, al is dat te koud voor de tijd van het jaar (de norm is namelijk 8 graden...), de nachten leveren tegen die tijd veelal lichte vorst op. Kortom, het vroege begin van een mogelijk koudere winter dan normaal die rond 70% kans van slagen heeft, zoals u gisteren heeft kunnen lezen.


Bron: Meteo Consult
Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
pi_88821121
Ik hoop dat iig de sneeuw nog even uitblijft, de te lage temperaturen bij voorkeur ook. :')
Je suis Charlie Sheen
  woensdag 17 november 2010 @ 15:11:06 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_88821240
Fuck die shit, waar meld ik me aan om mijn carbon footprint te vergroten?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_88821841
*O* *O* Ik wil het *O* *O* Ik wil het *O* *O*
Go hard or go home
  † In Memoriam † woensdag 17 november 2010 @ 15:38:36 #39
135305 beequeen
Lost.
pi_88822167
-O- -O- Ik niet -O- -O- Ik niet -O- -O-
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_88822257
Opdonderen met die kutsneeuw stelletje werkloze weermongolen. Er zijn mensen die er doorheen moeten ja.

Waar koop ik zsm nog wat bussen met drijfgas?
pi_88822270
Laat maar komen! :)

Alvast warmdraaien met een half metertje sneeuw.... om ergens rond de kerst finaal ingesneeuwd te raken! *O*

EDIT: voor bovenstaande reactie.... er is niets mooiers om om 5 uur in de ochtend op te moeten staan om door weer en wind bij je college te zien komen.... een echte survival tocht, dat maakt de dagen tenminste wat spannender! :D
pi_88822315
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:11 schreef speknek het volgende:
Fuck die shit, waar meld ik me aan om mijn carbon footprint te vergroten?
dan worden de temperatuur verschillen alleen maar erger :P
pi_88822361
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:40 schreef horned_reaper het volgende:

EDIT: voor bovenstaande reactie.... er is niets mooiers om om 5 uur in de ochtend op te moeten staan om door weer en wind bij je college te zien komen.... een echte survival tocht, dat maakt de dagen tenminste wat spannender! :D
Leuk als je bestaan uit zoiets nutteloos als een college bezoeken bestaat maar er zijn mensen die wél naar iets belangrijks toe moeten ja. Als je spanning wilt flikker je maar op naar de zuidpool in je 1tje ofzo. Spanning. :'). Hou toch op.
pi_88822456
quote:
15s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:43 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Leuk als je bestaan uit zoiets nutteloos als een college bezoeken bestaat maar er zijn mensen die wél naar iets belangrijks toe moeten ja. Als je spanning wilt flikker je maar op naar de zuidpool in je 1tje ofzo. Spanning. :'). Hou toch op.
:') Wat een kortzichtige reactie.... als ik later jouw leven als arts wil redden zal ik toch echt mijn colleges netjes moeten bezoeken! Sinds wanneer is studeren niet belangrijk meer?

Serieus, iedere ochtend om 6 uur opstaan, de trein naar Groningen nemen en vanaf het station met de bus naar het academiegebouw verveelt naar een tijdje behoorlijk.

Vorig jaar heb ik me ook kostelijk vermaakt toen de bussen niet reden, lekker met een dikke tas op de rug door de sneeuw banjeren! Dan sta je maar een uurtje eerder op, i LOVE IT! O+
pi_88822524
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:45 schreef horned_reaper het volgende:

[..]



:') Wat een kortzichtige reactie.... als ik later jouw leven als arts wil redden zal ik toch echt mijn colleges netjes moeten bezoeken! Sinds wanneer is studeren niet belangrijk meer?

Serieus, iedere ochtend om 6 uur opstaan, de trein naar Groningen nemen en vanaf het station met de bus naar het academiegebouw verveelt naar een tijdje behoorlijk.

Vorig jaar heb ik me ook kostelijk vermaakt toen de bussen niet reden, lekker met een dikke tas op de rug door de sneeuw banjeren! Dan sta je maar een uurtje eerder op, i LOVE IT! O+
Dat er tijdens zo'n periode een man of 25 zwaargewond of erger raken vergeten we dan maar even. Als jij maar kunt survivallen he! Lachen man die 3 doden langs de snelweg. Dolle pret!
pi_88822697
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:49 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Boos worden door het weer. :')
Ik word niet boos op het weer maar kan me ergeren aan die sensatiebeluste mongolen die kennelijk alleen van extremen, ongemak en andersmans ellende kunnen genieten.
pi_88822751
Ik snap best dat mensen een liefhebber kunnen zijn van weerextremen. Dat dat plezier enkel compleet is met maatschappij-ontwrichtende omstandigheden is dan wel weer jammer inderdaad.
pi_88822790
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:47 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Dat er tijdens zo'n periode een man of 25 zwaargewond of erger raken vergeten we dan maar even. Als jij maar kunt survivallen he! Lachen man die 3 doden langs de snelweg. Dolle pret!
:') Jij klinkt als een verbitterd mannetje dat iedere dag naar zijn kantoortje toe gaat met het idee dat hij zulk wereldsbelangrijk werk doet, maar het al met al totaal niets voorstelt. Geniet je nog wel eens van de mooie dingen om je heen?

Dat er een aantal mensen komen te overlijden door sneeuw is totaal niet van belang voor de pracht er van. Als er uberhaupt geen auto's zouden bestaan zouden er nog veel minder mensen omkomen in verkeersongelukken. Je uitspraak is vreselijk hypocriet! Want het zou betekenen dat alles waar mensen aan dood gaan we maar moeten vergeten, verachten en niet moeten willen.

Dat is de cyclus van het leven, ik kan morgen ook dood gaan in een auto ongeluk, en toch stap ik met veel plezier in m'n auto!
Ik geniet er met volle teugen van de prachtige sfeer die winterweer met zich meebrengt..... en als jij er alleen maar boos om kan zijn en jezelf op kunt vreten omdat er doden in het verkeer vallen heb ik behoorlijk met je te doen :')

Ik geniet iedere dag van mijn heerlijke broodje met hagelslag, terwijl de cacao die nodig was voor de hagelsslag is verbouwt door kindertjes in afrika die er nog geen 80cent per dag voor krijgen..... ja, vreselijk natuurlijk! Zoiets zou ik niemand gunnen..... maar als ik daar elke dag bij stil moet gaan staan heb ik geen leven meer over.

Als jij daar wel zo consequent in bent vraag ik mij af hoe jij iedere dag op je werk komt ;)
Hou alsjeblieft op met die onzin!
pi_88822851
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:52 schreef horned_reaper het volgende:

Ik geniet iedere dag van mijn heerlijke broodje met hagelslag, terwijl de cacao die nodig was voor de hagelsslag is verbouwt door kindertjes in afrika die er nog geen 80cent per dag voor krijgen..... ja, vreselijk natuurlijk! Zoiets zou ik niemand gunnen..... maar als ik daar elke dag bij stil moet gaan staan heb ik geen leven meer over.
Koop dan gewoon normale hagelslag ipv die euroshopper rommel. Of tief alsnog op naar de zuidpool. Of beide. Maakt niet uit.
pi_88822869
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:47 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Dat er tijdens zo'n periode een man of 25 zwaargewond of erger raken vergeten we dan maar even. Als jij maar kunt survivallen he! Lachen man die 3 doden langs de snelweg. Dolle pret!
Net of er geen doden vallen als het heet weer is. :') Geef mij maar lekker een pak sneeuw.
All good things are wild and free.
pi_88822872
Oh en pas op dat je je nek niet breekt in de sneeuw.

Of niet.
  woensdag 17 november 2010 @ 15:55:22 #53
111843 Cassius
Something's fucky
pi_88822887
Jemig kunnen al die sneeuwhaters even naar KLB ofzo? De eerste vlok moet nog vallen.
pi_88822911
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:54 schreef KingOfMars het volgende:
Oh en pas op dat je je nek niet breekt in de sneeuw.

Of niet.
Pas jij op dat je niet al te veel plezier maakt in het leven?
All good things are wild and free.
pi_88822975
quote:
15s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:54 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Koop dan gewoon normale hagelslag ipv die euroshopper rommel. Of tief alsnog op naar de zuidpool. Of beide. Maakt niet uit.
Mensen mogen nooit beoordeeld worden op de producten die ze aanschaffen, en zeker niet financieel gezien... ik ben namelijk ook maar een student.

Maar als je het zo graag wilt weten, ik koop de duurdere merken ;)
Omdat ook ik erg veel geef om de natuur en tegen kinderarbeid ben.... echter is dit het geval bij alle chocolade.

Maar goed, ik vermaak me kostelijk met deze troll :)
Sneeuw is prachtig, sneeuw is uitdagend, Het geeft een extra dimensie aan de dagen die normaal altijd zo normaal zijn.

Een prachtige wandeling door besneeuwde bossen, een heerlijk ritje over een bevroren meer.... de mooie besneeuwde daken en de rust op de wegen.... i love it!
pi_88822978
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:47 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Dat er tijdens zo'n periode een man of 25 zwaargewond of erger raken vergeten we dan maar even. Als jij maar kunt survivallen he! Lachen man die 3 doden langs de snelweg. Dolle pret!
als mensen zelf niet logisch nakunnen denken en langzaam/voorzichtig rijden/lopen/fietsen tja... daar kunnen andere niks aan doen..
pi_88822984
Shit hé, kijk uit dat de stress je dood niet wordt, frust!
Go hard or go home
pi_88823006
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:55 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Pas jij op dat je niet al te veel plezier maakt in het leven?
Laat me even weten mocht je toch je nek breken tijdens het van de sneeuw genieten. Kom ik even plezier maken!
  Admin woensdag 17 november 2010 @ 15:58:09 #59
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_88823026
quote:
15s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:43 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Leuk als je bestaan uit zoiets nutteloos als een college bezoeken bestaat maar er zijn mensen die wél naar iets belangrijks toe moeten ja. Als je spanning wilt flikker je maar op naar de zuidpool in je 1tje ofzo. Spanning. :'). Hou toch op.
Kun je in je post nog even verwerken dat hij studeert op onze kosten?! Bedankt!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_88823035
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:57 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Een prachtige wandeling door besneeuwde bossen, een heerlijk ritje over een bevroren meer.... de mooie besneeuwde daken en de rust op de wegen.... i love it!
enige echt jammere is de smurrie als het gaat smelten...
pi_88823042
Ik ben er klaar voor. Mijn fietsketting is ingesmeerd en heb mijn skipak al klaar liggen!!! :)
Just say hi!
pi_88823074
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:58 schreef yvonne het volgende:

[..]

Kun je in je post nog even verwerken dat hij studeert op onze kosten?! Bedankt!
Oh ja en hij heeft geen geld maar koopt wel de duurste hagelslag (van onze centen dus he!) maar die wordt tóch door kindertjes gemaakt.

Wat een homo.
pi_88823151
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:57 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Laat me even weten mocht je toch je nek breken tijdens het van de sneeuw genieten. Kom ik even plezier maken!
Zal ik doen! Ik zal voortaan ook niet meer van de trap aflopen, en überhaupt niet meer naar buiten gaan, stel dat ik val over een los liggende stoeptegel!
All good things are wild and free.
pi_88823210
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:59 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Oh ja en hij heeft geen geld maar koopt wel de duurste hagelslag (van onze centen dus he!) maar die wordt tóch door kindertjes gemaakt.

Wat een homo.
O hemel, wat een magistrale user ben je :P
Ik mag dan wel student zijn.... dat zegt niet dat ik niet hard moet werken voor mijn geld ;)

Kruip alsjeblieft eens terug in dat bekrompen wereldje van je.


;)
pi_88823247
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:01 schreef horned_reaper het volgende:

[..]



O hemel, wat een magistrale user ben je :P
Ik mag dan wel student zijn.... dat zegt niet dat ik niet hard moet werken voor mij geld ;)
Kennelijk zo hard dat je aan studeren niet toekomt.
pi_88823319
quote:
15s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:02 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Kennelijk zo hard dat je aan studeren niet toekomt.
"Als men geen uitweg meer ziet, kan men altijd nog users proberen te corrigeren op hun typfouten."

Kunnen we het weer over sneeuw en ijs gaan hebben trouwens? :)
pi_88823360
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:04 schreef horned_reaper het volgende:

Kunnen we het weer over sneeuw en ijs gaan hebben trouwens? :)
Goed idee. Ik begin wel! 8-).

"Optiefen met je kutsneeuw en ijs, stelletje weermongolen!"
pi_88823822
Blijf je toch lekker achter je computer zitten met een kop warme chocolademelk, KoningVanMars. :) :) :)
pi_88823825
*O* laat maar vallen, en het liefst een heel dik pak sneeuw dat ook blijft liggen voor een paar weken *O*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  Admin woensdag 17 november 2010 @ 16:16:17 #71
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_88823871
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:04 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Goed idee. Ik begin wel! 8-).

"Optiefen met je kutsneeuw en ijs, stelletje weermongolen!"
Eensch!
Stelletje kutnewbies ook nog trouwens!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_88823880
quote:
7s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:14 schreef Germano het volgende:
Blijf je toch lekker achter je computer zitten met een kop warme chocolademelk, KoningVanMars. :) :) :)
Sommige mensen moeten werken hoor.
  woensdag 17 november 2010 @ 16:16:59 #73
104871 remlof
Europees federalist
pi_88823908
Laat maar komen die sneeuw.

Maar vorig jaar sneeuwde het volgens mij al in het weekend van 14/15 november.
pi_88823943
quote:
15s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:16 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Sommige mensen moeten werken hoor.
Dan ga je werk zoeken dat je gewoon lekker vanuit je stoel kan doen. Hoef je ook niet de wijde wereld in te gaan en bang te zijn dat er iets gebeurd met je.
All good things are wild and free.
pi_88823953
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:16 schreef yvonne het volgende:

[..]


Eensch!
Stelletje kutnewbies ook nog trouwens!
Neem yvonne ( :9 ) bijvoorbeeld. Die moet straks door ijs en sneeuw en wind en winter naar al die demento's fietsen om hen een schone luier aan te doen. Da's ff wat anders dan naar 1 of ander pretcollege he? Om daarna ff af te pilsen met Jacque-Hendrik en Ilse-Johanna anaal te verwennen in de soos?
pi_88823976
quote:
15s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:16 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Sommige mensen moeten werken hoor.
Als je oplet en geen rare fratsen uithaalt dan kan er weinig gebeuren.
pi_88824004
quote:
15s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:17 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Neem yvonne ( :9 ) bijvoorbeeld. Die moet straks door ijs en sneeuw en wind en winter naar al die demento's fietsen om hen een schone luier aan te doen. Da's ff wat anders dan naar 1 of ander pretcollege he? Om daarna ff af te pilsen met Jacque-Hendrik en Ilse-Johanna anaal te verwennen in de soos?
Het zit je hoog hè? :')
pi_88824057
quote:
15s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:17 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Neem yvonne ( :9 ) bijvoorbeeld. Die moet straks door ijs en sneeuw en wind en winter naar al die demento's fietsen om hen een schone luier aan te doen. Da's ff wat anders dan naar 1 of ander pretcollege he? Om daarna ff af te pilsen met Jacque-Hendrik en Ilse-Johanna anaal te verwennen in de soos?
Ik moet ook als er zo sneeuw ligt er doorheen fietsen om een stomazakje te vervangen en incontinentiemateriaal te verschonen. Dat krijg je als je in de zorg werkt. Hoor je mij daar over klagen? Nee. Ik vind het heerlijk die sneeuw.
All good things are wild and free.
pi_88824095
Ik ook. Lekker al die bejaarden buiten sneeuwengeltjes laten maken terwijl ze zichzelf tot aan de nek volschijten.
pi_88824112
Allemaal van die homo's die vast ook een warm gevoel krijgen bij een kerstboom en Eigen Huis en Tuin. :'). En Discovery kijken!
pi_88824190
quote:
15s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:21 schreef KingOfMars het volgende:
Allemaal van die homo's die vast ook een warm gevoel krijgen bij een kerstboom en Eigen Huis en Tuin. :'). En Discovery kijken!
Ja echt wel. Heb deze week al nieuwe kerstballen gekocht, kan niet wachten om cadeautjes onder de boom te leggen en lekker met iedereen te gaan eten met kerst. En dan vooral als er sneeuw ligt.
All good things are wild and free.
pi_88824239
quote:
15s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:21 schreef KingOfMars het volgende:
Allemaal van die homo's die vast ook een warm gevoel krijgen bij een kerstboom en Eigen Huis en Tuin. :'). En Discovery kijken!
Die instant boner van mij blijft intact tot de lente begint.
pi_88824243
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:22 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Ja echt wel. Heb deze week al nieuwe kerstballen gekocht, kan niet wachten om cadeautjes onder de boom te leggen en lekker met iedereen te gaan eten met kerst. En dan vooral als er sneeuw ligt.
Om daarna te masturberen bij Nature's Worst Disasters op National Geographic?
  woensdag 17 november 2010 @ 16:24:15 #84
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_88824261
Poeder :9

Kom maar op met een paar meter sneeuw!
pi_88824282
Sneeuw O+
Kou O+

LEKKER O+
pi_88824296
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:22 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Ja echt wel. Heb deze week al nieuwe kerstballen gekocht, kan niet wachten om cadeautjes onder de boom te leggen en lekker met iedereen te gaan eten met kerst. En dan vooral als er sneeuw ligt.
Een vrouw naar mijn hart O+
pi_88824324
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:24 schreef horned_reaper het volgende:

[..]



Een vrouw naar mijn hart O+
Zullen we straks hand in hand door de sneeuw gaan banjeren?
All good things are wild and free.
pi_88824365
quote:
17s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:25 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Zullen we straks hand in hand door de sneeuw gaan banjeren?
Zodra er sneeuw ligt ben je van harte welkom ^^
pi_88824440
Kerstshows. :r.

Oók zoiets. Gatverredamme.

Is het al maart?
  woensdag 17 november 2010 @ 16:28:13 #90
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_88824458
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:57 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Laat me even weten mocht je toch je nek breken tijdens het van de sneeuw genieten. Kom ik even plezier maken!
Wat moet jij een voorzichtig wattenkind zijn zeg, ik heb vorige winter gewoon gefietst.
Gewoon met normale snelheid door die verse sneeuw of over de bevoren wegen, beetje man moet dat gewoon kunnen hoor.
pi_88824465
quote:
8s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:27 schreef KingOfMars het volgende:
Kerstshows. :r.

Oók zoiets. Gatverredamme.

Is het al maart?
Mijn tentje staat nog, dus ik denk van niet.
pi_88824491
quote:
15s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:28 schreef fs180 het volgende:

[..]


Wat moet jij een voorzichtig wattenkind zijn zeg, ik heb vorige winter gewoon gefietst.
Gewoon met normale snelheid door die verse sneeuw of over de bevoren wegen, beetje man moet dat gewoon kunnen hoor.
Hoe noem je een man zonder ballen ook alweer?
pi_88824495
quote:
15s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:28 schreef fs180 het volgende:

[..]


Wat moet jij een voorzichtig wattenkind zijn zeg, ik heb vorige winter gewoon gefietst.
Gewoon met normale snelheid door die verse sneeuw of over de bevoren wegen, beetje man moet dat gewoon kunnen hoor.
Fietsen is voor scholieren. :{w .
  woensdag 17 november 2010 @ 16:30:07 #94
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_88824536
quote:
15s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:29 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Fietsen is voor scholieren. :{w .
Oh een dikke pens en geen conditie ook nog, ga toch oefenen met zijwieltjes!
  Admin woensdag 17 november 2010 @ 16:30:22 #95
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_88824549
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:20 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Ik moet ook als er zo sneeuw ligt er doorheen fietsen om een stomazakje te vervangen en incontinentiemateriaal te verschonen. Dat krijg je als je in de zorg werkt. Hoor je mij daar over klagen? Nee. Ik vind het heerlijk die sneeuw.
En ik niet, zwaar kut.
Er zijn hele wijken waar niet gestrooid of geruimd wordt, prima, maar ouderen zitten dan helemaal geisoleerd of als ze dan toch naar buiten gaan de kans lopen te vallen.
Of ken jij "buurjongens" die vrijwillig even de buren langsgaan om te vragen of ze nog wat kunnen doen?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_88824593
quote:
15s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:29 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Fietsen is voor scholieren. :{w .
Liever lui dan moe hè?
  Admin woensdag 17 november 2010 @ 16:31:32 #97
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_88824602
quote:
8s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:27 schreef KingOfMars het volgende:
Kerstshows. :r.

Oók zoiets. Gatverredamme.

Is het al maart?
Kerstcircus :+
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 17 november 2010 @ 16:31:33 #98
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_88824605
Hopelijk mag ik deze winter weer zulke beelden maken, misschien nog wat extremer? :D
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
pi_88824652
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:30 schreef yvonne het volgende:

[..]


En ik niet, zwaar kut.
Er zijn hele wijken waar niet gestrooid of geruimd wordt, prima, maar ouderen zitten dan helemaal geisoleerd of als ze dan toch naar buiten gaan de kans lopen te vallen.
Of ken jij "buurjongens" die vrijwillig even de buren langsgaan om te vragen of ze nog wat kunnen doen?
Doe geen moeite yvonne, dit zijn van die types die persé begin september al pepernoten moeten kopen. En naar de Libelle beurs gaan. Gezelligheidsverslaafden. Je weet wel. Het type waar Nederland aan kapot gaat. Van die mensen die je het liefst zo van het perron afduwt als de intercity van 6:40 eraankomt en ze staan daar met hun blije harses een beetje te genieten van het vroege winterweer (lees: kutweer).
pi_88824700
Norse mensen hier.
pi_88824735
quote:
9s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:33 schreef Germano het volgende:
Norse mensen hier.
Iig niet zo geindoctrineerd door de gezelligheidsmaffia dat ik helemaal warm word van een vlokje sneeuw in november.
pi_88824781
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:30 schreef yvonne het volgende:

[..]


En ik niet, zwaar kut.
Er zijn hele wijken waar niet gestrooid of geruimd wordt, prima, maar ouderen zitten dan helemaal geisoleerd of als ze dan toch naar buiten gaan de kans lopen te vallen.
Of ken jij "buurjongens" die vrijwillig even de buren langsgaan om te vragen of ze nog wat kunnen doen?
Nee dat laatste heb ik deze zomer nog mee gemaakt iemand die zo lief wou zijn om een man naar huis te brengen tot hij uit zijn rolstoel viel en zijn hele kop kapot had. :')

Ik snap dat het voor de oudere vervelend is, maar ik ken er genoeg die er van kunnen genieten. En ik heb het geluk dat ze mij alleen maar adressen geven in de buurt zodat ik niet met het slechte weer naar de andere kant van de stad hoeft te fietsen.
All good things are wild and free.
pi_88824787
quote:
15s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:34 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Iig niet zo geindoctrineerd door de gezelligheidsmaffia dat ik helemaal warm word van een vlokje sneeuw in november.
Knuffel je kat eens, misschien knap je daarvan op! :)
pi_88824832
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:35 schreef Germano het volgende:

[..]



Knuffel je kat eens, misschien knap je daarvan op! :)
Tief op, Tante Truus. Ga het kerstdiner voorbereiden ( :') ) ofzo.
pi_88824870
quote:
15s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:32 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Doe geen moeite yvonne, dit zijn van die types die persé begin september al pepernoten moeten kopen. En naar de Libelle beurs gaan. Gezelligheidsverslaafden. Je weet wel. Het type waar Nederland aan kapot gaat. Van die mensen die je het liefst zo van het perron afduwt als de intercity van 6:40 eraankomt en ze staan daar met hun blije harses een beetje te genieten van het vroege winterweer (lees: kutweer).
Je zieke geest siert je weer eens.
Ik sta ook op een professionele manier in het leven... ik lees geen Libelle, enkel wetenschappelijke tijdschriften als de New England Journal of Medicine, of het Nederlands tijdschrift voor Geneeskunde. Of eventueel ander wetenschappelijk onderlegde artikelen die binnen mijn beoefende vakgebied vallen.

Als er iets om mij heen gebeurd dat mij niet aan staat dan DOE ik er tenminste wat aan.... jij valt duidelijk onder het type volk "klager" .... het type volk waar dit land aan kapot gaat. ;)
Als de sneeuw je zo tegen zit, en onze meningen zitten je ook zo tegen.... ga dan iets DOEN om het voor jezelf dragelijker te maken. Klagen is voor de zwakkeren in de maatschappij, dat is een simpel feit!

Jij bent de exacte definitie van de persoon waar wij in de professionele vakwereld bang voor zijn.
pi_88824874
quote:
8s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:36 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Tief op, Tante Truus. Ga het kerstdiner voorbereiden ( :') ) ofzo.
Zeg alsjeblieft dat je een troll bent. :') De wereld gaat nog een keer kapot van die zuurpruimen zoals jou.
All good things are wild and free.
pi_88824891
quote:
8s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:36 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Tief op, Tante Truus. Ga het kerstdiner voorbereiden ( :') ) ofzo.
Ik ga toch niet zo'n kalkoen of kip afbeulen voor kerst. Nee hoor, geef mij maar lekker sojabonen.
pi_88824897
Sneeuw O+ Warme chocomel met slagroom. Stampotten en ovenschotels. Voor het eerst in de sneeuw met mijn dochter *O*

Laat maar komen die sneeuw! O+
#geen
pi_88824980
quote:
8s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:36 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Tief op, Tante Truus. Ga het kerstdiner voorbereiden ( :') ) ofzo.
Oh. Jij bent zeker zo'n persoon die last heeft van vallende blaadjes. O+
pi_88825008
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:40 schreef friekin_ het volgende:

[..]



Oh. Jij bent zeker zo'n persoon die last heeft van vallende blaadjes. O+
Ja want hij zou maar eens uitglijden.
All good things are wild and free.
pi_88825019
quote:
1s.gif[b] Op woensdag 17 november 2010 16:37
Jij bent de exacte definitie van de persoon waar wij in de professionele vakwereld bang voor zijn.
En welke "professionele vakwereld" ( :') ! ) zou dat zijn? De professionele vakwereld van kutnewbies?
pi_88825062
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:41 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



En welke "professionele vakwereld" ( :') ! ) zou dat zijn? De professionele vakwereld van kutnewbies?
:') Als je het nu nog niet begrijpt trek ik mijn handen hier van af.

Veel plezier met de rest van je "leven" .... :x
pi_88825125
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:42 schreef horned_reaper het volgende:

[..]



:') Als je het nu nog niet begrijpt trek ik mijn handen hier van af.

Veel plezier met de rest van je "leven" .... :x
Ja ik begrijp dat een pretentieuze kutstudent bent die denkt dat -ie beter is dan de rest van de wereld en daarom wel mag lachen om mensen die dood gaan omdat jij van de sneeuw wilt genieten. Leuke arts zul jij worden zeg!
  Admin woensdag 17 november 2010 @ 16:44:30 #114
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_88825133
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:37 schreef horned_reaper het volgende:

[..]



Jij bent de exacte definitie van de persoon waar wij in de professionele vakwereld bang voor zijn.
Wie zijn jullie dan? :o
Brrrrrrrrrrrrr
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_88825138
Echt prima forum dat DE zeg, mijn complimenten!

:7.
pi_88825162
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:44 schreef yvonne het volgende:

[..]



Wie zijn jullie dan? :o
Brrrrrrrrrrrrr
Pas nou op het is de professionele vakwereld yvonne!!!
  Moderator woensdag 17 november 2010 @ 16:46:15 #117
8781 crew  Frutsel
pi_88825210
Godver, straks moet ik hier ook nog aan het werk :(
  Admin woensdag 17 november 2010 @ 16:46:35 #118
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_88825225
quote:
8s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:45 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Pas nou op het is de professionele vakwereld yvonne!!!
Ja hallo, dat is m'n kapper ook :o
Ik wil weten of dat gevaarlijk is!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_88825231
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:41 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



En welke "professionele vakwereld" ( :') ! ) zou dat zijn? De professionele vakwereld van kutnewbies?
Onze ervaren rot die al sinds het jaar 2000 hier vertoeft. Hoeveel cm is je e-penis gegroeid gedurende dit topic met al je gejank?
pi_88825236
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:46 schreef Frutsel het volgende:
Godver, straks moet ik hier ook nog aan het werk :(
Nah, ik ga eten koken. 't Is leuk geweest.
  Admin woensdag 17 november 2010 @ 16:46:52 #121
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_88825238
quote:
6s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:46 schreef Frutsel het volgende:
Godver, straks moet ik hier ook nog aan het werk :(
Sneeuwschuiven? :')
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_88825272
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:46 schreef Germano het volgende:

[..]



Onze ervaren rot die al sinds het jaar 2000 hier vertoeft. Hoeveel cm is je e-penis gegroeid gedurende dit topic met al je gejank?
Sorry maar ik praat niet met vega-mutsen. :{w .
  Moderator woensdag 17 november 2010 @ 16:48:06 #123
8781 crew  Frutsel
  Admin woensdag 17 november 2010 @ 16:48:32 #124
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_88825315
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:46 schreef Germano het volgende:

[..]



Onze ervaren rot die al sinds het jaar 2000 hier vertoeft. Hoeveel cm is je e-penis gegroeid gedurende dit topic met al je gejank?
Zegt de man/vrouw/het met 30 accounts :')
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_88825327
quote:
15s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:47 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Sorry maar ik praat niet met vega-mutsen. :{w .
Je nare opmerkingen raken mij diep.
  Admin woensdag 17 november 2010 @ 16:49:13 #126
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_88825343
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:48 schreef Frutsel het volgende:
:')
Nou doei Fruts, het was weer leuk ;)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_88825378
KOM, held !
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88825382
Welk forum doen we volgende keer yvonne? F&F weer eens?
  Moderator woensdag 17 november 2010 @ 16:50:49 #129
8781 crew  Frutsel
pi_88825407
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:49 schreef yvonne het volgende:

[..]


Nou doei Fruts, het was weer leuk ;)
Damn, nu al -O-
Tis nu net een storm in een glas water... ik hoopte de DE-posts wat op te krikken.. :')

Dan maar hopen dat er nog iets meer sneeuw komt dan gedacht :')
  woensdag 17 november 2010 @ 16:51:02 #130
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_88825417
edit: mag weg, pagina of 4 gemist..
pi_88825427
Maar die sneeuw moet optiefen dus.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88825436
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:01 schreef meteo-online het volgende:

[..]



De ellende wordt niet veroorzaakt door de sneeuw, maar door de mens zelf. Het is gewoon een kwestie van afstand houden tijdens sneeuw en snelheid aanpassen. ;)
en winterbanden! :7
pi_88825444
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:50 schreef Joene het volgende:
KOM, held !
Waarom is Jarno een held?
  Moderator woensdag 17 november 2010 @ 16:52:05 #134
8781 crew  Frutsel
pi_88825466
* Frutsel prays: meer sneeuw voor de oldbies please
pi_88825507
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:51 schreef Germano het volgende:

[..]



Waarom is Jarno een held?
Wie ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Admin woensdag 17 november 2010 @ 16:53:52 #136
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_88825532
quote:
5s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:50 schreef KingOfMars het volgende:
Welk forum doen we volgende keer yvonne? F&F weer eens?
Da's alweer een tijdje geleden! Deal!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_88825587
quote:
5s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:53 schreef Joene het volgende:

[..]


Wie ?
:')
pi_88826670
quote:
15s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:16 schreef KingOfMars het volgende:

[..]



Sommige mensen moeten werken hoor.
Ja, en?

Weet je wat het probleem is? Niet zozeer de sneeuw, maar dat volk wat er niet mee om kan gaan.

Veel te hard over besneeuwde wegen rijden, want hé, ik heb een dikke Audi, met winterbanden dus wie doet me wat.

Als mensen zich gewoon aanpassen aan het weer is er niks aan de hand.
pi_88826719
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:50 schreef Frutsel het volgende:

[..]



Damn, nu al -O-
Tis nu net een storm in een glas water... ik hoopte de DE-posts wat op te krikken.. :')

Dan maar hopen dat er nog iets meer sneeuw komt dan gedacht :')
Een sneeuwstorm? :')
  woensdag 17 november 2010 @ 17:27:34 #140
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_88826981
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:52 schreef Frutsel het volgende:
* Frutsel prays: meer sneeuw voor de oldbies please
Danku
pi_88827076
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:20 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Veel te hard over besneeuwde wegen rijden, want hé, ik heb een dikke Audi, met winterbanden dus wie doet me wat.

Als mensen zich gewoon aanpassen aan het weer is er niks aan de hand.
Het zal ongetwijfeld alleen mijn mening zijn, maar met het kopen van winterbanden passen mensen zich toch ook aan?

Ik voel me niet aangesproken hoor, met en zonder sneeuw mag ik toch niet rijden.

Hopelijk laat de sneeuw nog even op zich wachten, heb genoeg wit gezien laatste winter :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_88827117
quote:
15s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:40 schreef KingOfMars het volgende:
Opdonderen met die kutsneeuw stelletje werkloze weermongolen. Er zijn mensen die er doorheen moeten ja.

Wat heeft dat met werkloze weermongolen te maken? Gewoon een baan zoeken waar je vanuit huis kan werken net zoals ik, heb je nergens last van!
Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
pi_88827225
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:29 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]



Het zal ongetwijfeld alleen mijn mening zijn, maar met het kopen van winterbanden passen mensen zich toch ook aan?

Ik voel me niet aangesproken hoor, met en zonder sneeuw mag ik toch niet rijden.

Hopelijk laat de sneeuw nog even op zich wachten, heb genoeg wit gezien laatste winter :)
En dat is dus het probleem. Ze redeneren dat ze door die winterbanden harder kunnen rijden maar dat is niet de achterliggende gedachte, De gedachte achter winterbanden is dat je in dezelfde omstandigheid meer grip hebt.
pi_88827351
Nieuwe run laat weer heerlijk wat sneeuw vallen _O-
Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
pi_88827876
14 daagse vooruitzichten voor Venlo... Vanaf 26-11 tot en met 30-11 sneeuw
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_88829844
Jaja daar is die weer, de weergaza 14-daagse.... Wel geteld 19 centimeter sneeuw alles bij elkaar opgeteld :D

Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
pi_88830028
king of mars... prima hoor dat jij niet van winter houdt, maar om dan zo zuur te reageren. Gun die wintermensen (zoals ikzelf o.a) gewoon hun lol. In plaats van te zeggen dat dat allemaal amibitieloze, werkloze mensen zijn.
Of heb je zelf een auto-ongeluk gehad ofzo door de sneeuw? Dan kan ik het me wel voorstellen.

Maar er zijn zoveel dingen waar mensen van genieten en die nadelen geven voor anderen.
Voorbeelden genoeg.

Een goede winter vind ik gewoon leuk. Het levert mooie plaatjes op en het is lekker koud.
Dat het ov dan vaak moeilijk rijdt, kan ik me persoonlijk niet echt aan storen. Kun je zeggen dat ik een nutteloos leven heb omdat ik dan vast niks belangrijks te doen heb, maar goed.
En de verkeersongelukken: die zijn heel vervelend inderdaad. En ik geef toe dat dat een van de grote nadelen is van de winter. Ik vind het dan ook belangrijk dat mensen (zo mogelijk) op tijd gewaarschuwd worden voor (heftige) sneeuwval en snelle hulp aangeboden krijgen mochten er dingen misgaan.
Maar het algemene winterplaatje is wat mij betreft mooi en leuk. Schaatsen, sneeuwwandelingen, blije sleeënde kinderen, kachel hoog op stoken, witte kerst... het zijn niet alleen maar nadelen.

Die verkeersongelukken gebeuren waarschijnlijk ook meer op warme dagen wanneer iedereen massaal naar het strand vertrekt of als we weer met z'n allen op zwarte zaterdag naar Frankrijk rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door pietkanarie op 17-11-2010 18:42:05 (t moest een d zijn. voor de taalnazi's gedaan :)) ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  woensdag 17 november 2010 @ 19:12:39 #148
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_88831488
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:36 schreef meteo-online het volgende:
Jaja daar is die weer, de weergaza 14-daagse.... Wel geteld 19 centimeter sneeuw alles bij elkaar opgeteld :D

[ afbeelding ]
Die veranderd om het uur weer.
Vanmiddag voor hier nog dik 21cm, nu nog maar paar cm :') kant en klare onzin die 14 daagse :N
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  woensdag 17 november 2010 @ 19:13:45 #149
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_88831545
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:49 schreef -CRASH- het volgende:
14 daagse vooruitzichten voor Venlo... Vanaf 26-11 tot en met 30-11 sneeuw
ik geloof er niet zoveel van eigenlijk :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_88831823
Mooi dat GFS en ECMWF allebei voor de koude oplossing gaan.
pi_88835771
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:13 schreef Klonk het volgende:

[..]



ik geloof er niet zoveel van eigenlijk :')
Je moet het ook nemen met een korreltje strooizout ;)
En geloven... dat doe je in zo'n raar gebouw... kerk heet dat dacht ik zo.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 17 november 2010 @ 20:45:19 #152
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_88836296
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:36 schreef meteo-online het volgende:
Jaja daar is die weer, de weergaza 14-daagse.... Wel geteld 19 centimeter sneeuw alles bij elkaar opgeteld :D

[ afbeelding ]
Van welke site haal je dat weg? :)
pi_88843005
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:45 schreef Pino112 het volgende:

[..]



Van welke site haal je dat weg? :)
Weerplaza
Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
pi_88846186
Sneeuw *O*
Tap tap tap
pi_88846248
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:30 schreef CherryLips het volgende:
Sneeuw *O*
pi_88847394
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:30 schreef CherryLips het volgende:
Sneeuw *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_88847522
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:30 schreef CherryLips het volgende:
Sneeuw *O*
pi_88851440
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:30 schreef CherryLips het volgende:
Sneeuw *O*
:N
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_88851467
enige nadeel is dat ik volgende week donderdag pas mijn winterbanden krijg :(
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 18 november 2010 @ 08:19:12 #160
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_88851708
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 08:01 schreef Leipo666 het volgende:
enige nadeel is dat ik volgende week donderdag pas mijn winterbanden krijg :(
Dan hoop ik zo dat er landelijk 60cm sneeuw ligt :D
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
pi_88851989
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 08:01 schreef Leipo666 het volgende:
enige nadeel is dat ik volgende week donderdag pas mijn winterbanden krijg :(
Las gisteren dat winterbanden weinig effect hebben in Nederland...

quote:
'Winterbanden hebben weinig effect'

Winterbanden hebben in de Nederlandse kwakkelwinters bitter weinig effect. Volgens verkeerspsycholoog Gerard Tertoolen zijn de banden alleen effectief bij temperaturen onder het vriespunt en bij sneeuwval. "En dat komt in Nederland amper voor." Tertoolen zet ernstige vraagtekens bij het nut van winterbanden voor Nederlandse automobilisten. ''Ze heetten voorheen sneeuwbanden en sneeuw hebben we hier maar weinig. Het is in de winter vaker nat herfstweer. En bij nat wegdek zijn zomerbanden veiliger. Je kunt je dus afvragen of het wel zin heeft om winterbanden te nemen.''

Bovendien rijden bestuurders van een auto met winterbanden harder en gevaarlijker doordat ze zich veiliger voelen. Het netto-effect van winterbanden is in dat geval nul. ''Het zit als het ware tussen de oren. Met winterbanden denken mensen meer te kunnen'', stelt de psycholoog. Tertoolen vergelijkt het met een onderzoek naar het antiblokkeringssysteem in auto's. Bestuurders met zo'n systeem waanden zich veilig en namen daardoor meer risico. Hij gaat er vanuit dat dat principe ook voor winterbanden geldt.

Volgens Veilig Verkeer Nederland (VVN) bieden winterbanden wel degelijk extra veiligheid en is het 'verstandig' ze te nemen. VVN vindt het niet nodig ze verplicht te stellen, omdat we in Nederland geen lange en extreme winters hebben. De branchevereniging voor de banden- en wielenbranche VACO laat weten dat bandenservicebedrijven het sinds begin november topdruk hebben met het verwisselen van zomerbanden voor winterbanden. Volgens VACO is de winterband definitief doorgebroken in Nederland en kunnen producenten de vraag ernaar amper bijhouden.

Bron Nieuws.nl
Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
pi_88852004
Hier even de kaartjes van ECMWF



Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
pi_88852141
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 08:39 schreef meteo-online het volgende:

[..]



Las gisteren dat winterbanden weinig effect hebben in Nederland...

[..]

ik ga liever uit van eigen ervaring en mijn ervaring is dat je er zeker wel wat aan hebt, misschien niet alle dagen in de winter maar wel de dagen dat het extra glad/gevaarlijk is :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_88852246
Hopelijk blijft het bij 1 grote sneeuwbui waarna de straten weer schoongemaakt worden en je de rest van de winter over een mooie schone weg door een kerstkaart kan rijden.

Maar ik ben bang dat we nog lang ellende zullen hebben als er iedere keer een laagje sneeuw valt -O-
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_88852979
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 08:39 schreef meteo-online het volgende:

[..]



Las gisteren dat winterbanden weinig effect hebben in Nederland...

[..]

quote:
Bovendien rijden bestuurders van een auto met winterbanden harder en gevaarlijker doordat ze zich veiliger voelen. Het netto-effect van winterbanden is in dat geval nul.
Als je dat gaat doen niet nee. Je moet gewoon evengoed je snelheid aanpassen en meer afstand houden, en dan is de kans dat je alsnog problemen krijgt gewoon een stuk lager.
pi_88854172
Winterse luchtdrukverdeling volgende week.

Steeds minder leden van het aan het Europees weermodel (ECMWF) verbonden ensemble, verwachten dat de aanstaande verkilling van het novemberweer slechts een kortstondig karakter heeft. Ik heb eerder deze week geschreven dat de toon, inzake een winterse luchtdrukverdeling, is gezet en de opeenvolgende runs (verwachtingskaarten) van het ECMWF bevestigen die trend. Het belangrijkste weersysteem wordt een standvastige hoogterug op het westelijk deel van de Atlantische Oceaan. Dit systeem groeit uit tot een Groenlands-IJslandse blokkade. Aan de oostzijde zwermen gaandeweg steeds koudere luchtmassas via Noord- en Noordoost-Europa naar het zuiden en zuidwesten uit. Ook het verhitte Moskou, waar het thermisch overschot voor november momenteel nog 8,1º bedraagt, gaat voor de bijl.

Bij ons neemt vanaf maandag de kans op lichte vorst in vooral het binnenland toe. Omstreeks donderdag 25 november, wanneer de atmosfeer op 1500 meter hoogte tot rond -10 graden is afgekoeld, zou het nog wat kouder kunnen worden. Dat proces is echter sterk afhankelijk van de hoeveelheid bewolking en windrichting en windsterkte. Rond de 25ste kan er namelijk ook enige (smeltende) sneeuw gaan vallen.

Jan Visser
pi_88857691
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 09:32 schreef Intrepidity het volgende:

[..]



[..]

Als je dat gaat doen niet nee. Je moet gewoon evengoed je snelheid aanpassen en meer afstand houden, en dan is de kans dat je alsnog problemen krijgt gewoon een stuk lager.
Dat inderdaad
pi_88859853
Het stelt nog niet veel voor de verwachte sneeuw.
Maar wat niet is, kan nog komen

pi_88860929
Zoals de voorspellingen er nu voor staan wordt het natte sneeuw, lekker door de pratsj baggeren.... :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_88861007
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 14:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zoals de voorspellingen er nu voor staan wordt het natte sneeuw, lekker door de pratsj baggeren.... :')
Leuk, volgend weekendje een familieweekend in Zeeland, ben benieuwd of we levend aankomen.
*afkloppen*
Tap tap tap
pi_88861067
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 14:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]



Leuk, volgend weekendje een familieweekend in Zeeland, ben benieuwd of we levend aankomen.
*afkloppen*
Cancelen, kan je naar Take That gaan kijken met dank aan het winterweer. :+
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 18 november 2010 @ 14:49:12 #172
290504 Bert_de_Näölerd
Het waait best wel hard hier.
pi_88862997
quote:
Sneeuw *O*
pi_88863235
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 14:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]



Leuk, volgend weekendje een familieweekend in Zeeland, ben benieuwd of we levend aankomen.
*afkloppen*
Och kom, bij natte sneeuw blijven de snelwegen redelijk sneeuwvrij hoor. :)
pi_88863263
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 14:54 schreef RealZeus het volgende:

[..]



Och kom, bij natte sneeuw blijven de snelwegen redelijk sneeuwvrij hoor. :)
ZEE-LAND!!!11! Wel lezen hè?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_88863685
quote:
12s.gif Op donderdag 18 november 2010 14:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

ZEE-LAND!!!11! Wel lezen hè?
Dan nog. Bij natte sneeuw zijn de meeste wegen nog prima begaanbaar.
pi_88863787
Poollucht probeert Europa te veroveren

Onder een vrij heldere sterrenhemel beleefde Scandinavië alweer een flink koude nacht. In het noorden van Zweden daalde het kwik tot -23 graden.De vorst wordt de komende dagen wel een beetje getemperd, maar het blijft koud.De tempering van vorst heeft te maken met een klein lagedrukgebiedje dat van boven Scandinavië komt te liggen. De wind komt daardoor vanaf de zee en het zeewater voor de Noorse kust is altijd nog zon 12 tot 13 graden.

Interessant om te zien is hoe de imposante hogedrukgebieden bij Groenland en Scandinavië zich gaan gedragen de komende tijd. Er hoopt zich steeds meer Poollucht op boven Nova Zembla, Lapland en Spitsbergen. De puzzel hoeft maar een keer goed te vallen en de kou baant zich een weg naar Europa.

Begin volgende week zien we dat hier mee een klein beginnetje gemaakt wordt en dat de vorstgrens vanuit het noordoosten steeds verder terrein wint richting West Europa.Dit Dankzij een hogedrukgebiedje dat vanaf Noorwegen opschuift naar Finland en een depressie die boven het zuidoosten van Rusland komt te liggen. In de nacht naar woensdag gaat het in Polen en Duitsland al vriezen. Ook ons land maakt dan kans op wat lichte vorst.

Later in de week zakt een lagedrukgebied in sneltreinvaart vanaf Spitsbergen via de Noorse kust af naar de Noordzee. Met een flink koude bovenlucht zou dat in ons land wel eens tot wat winterse neerslag kunnen leiden. Dit met hele koude lucht gevulde systeem komt boven ons land en onze Belgische zuiderburen in botsing met veel warmere lucht wat vaak aanleiding geeft tot neerslag. Winterse neerslag (vooral in de Belgische Ardennen) zou dan het logische gevolg kunnen zijn.

Het zijn allemaal lange termijn prognoses, en natuurlijk kunnen ontwikkelingen nog weer veranderen. Vast staat dat er sprake is van een boeiende situatie op de weerkaart waarbij kou vanuit het noorden wel degelijk probeert Europa te veroveren. Een kwestie van tijd?

P.Paulusma
pi_88869932
quote:
12s.gif Op donderdag 18 november 2010 14:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

ZEE-LAND!!!11! Wel lezen hè?
Zeeland heeft inderdaad geen snelweg.
Life is Music
pi_88870399
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:43 schreef Fredo55 het volgende:

[..]


Zeeland heeft inderdaad geen snelweg.
En de A58 dan?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_88874148
Kijk eens naar het weer van volgende week! *O*

Amsterdam: http://www.weer.nl/nl/hom(...)atherstatic_pi4[p]=1

Met name de nacht van 1 December... (Zware sneeuwbui)
pi_88878372
Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
  vrijdag 19 november 2010 @ 01:03:04 #181
172693 hans1988
weet ik veel...zeg et ma
pi_88888493
sneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuw!!!!!!!!!!!!! yeeeeeeeey!!!! *O* *O* *O* *O* *O*

Hoe meer hoe beter!

Alleen dit jaar geen motor meer rijden als er sneeuw ligt, die les heb ik vorig jaar op een pijnlijke manier geleerd :')
pi_88890666
quote:
15s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:40 schreef KingOfMars het volgende:
Opdonderen met die kutsneeuw stelletje werkloze weermongolen. Er zijn mensen die er doorheen moeten ja.

Waar koop ik zsm nog wat bussen met drijfgas?
Want je bent onmisbaar op je werk? Flikker toch op joh, neem een dagje vrij als het sneeuwd, ga wandelen, sleeën, sneeuwpoppen maken. Of werk gewoon vanuit huis als je echt een workaholic bent.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_88891205
Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
  vrijdag 19 november 2010 @ 08:46:34 #184
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_88891237
geen sneeuw dus voorlopig meteo-online?

@KingOfMars, doe je naam eer aan en ga daar wonen... geen last van sneeuw op mars :D
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_88891548
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:53 schreef Resistor het volgende:

[..]

En de A58 dan?
Daar redt je het toch net mee tot Goes? ;)
#geen
pi_88891606
Kom maar met die winter.
  vrijdag 19 november 2010 @ 09:26:41 #187
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_88891944
Sneeuw is sowieso nowcasten, je kunt echt niet nu al zeggen dat de sneeuwhoeveelheid voor 1 december tegenvalt.
pi_88896572
pi_88896594
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 09:26 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Sneeuw is sowieso nowcasten, je kunt echt niet nu al zeggen dat de sneeuwhoeveelheid voor 1 december tegenvalt.
Als er al sneeuw komt, dat kun je nu eigenlijk ook nog niet zeggen.
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:27:57 #190
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_88902014
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
*O*
dit. behalve voor ijzel :{
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_88902229
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:27 schreef wise het volgende:

[..]



dit. behalve voor ijzel :{
Inderdaad...ijzel is waardeloos.
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:45:30 #192
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_88902729
* tomaat52 gaat binnenkort een sneeuwschuiver halen. :)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:45:57 #193
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_88902747
Sneeuw, ijzel en vorst! *O* *O* *O* *O* *O*
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_88902814
Pas maar op dat "King of Mars" je niet hoort :')
pi_88902820
Hmmm, erwtensoep.
  vrijdag 19 november 2010 @ 15:21:38 #196
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_88904319
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:47 schreef Boekenwurm het volgende:
Hmmm, erwtensoep.
:9~
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_88904437
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 15:21 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

:9~
pi_88904581
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:47 schreef Boekenwurm het volgende:
Hmmm, erwtensoep.
Heb ik al lang op man, ligt nog een liter in de vriezer ook denk ik.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 19 november 2010 @ 15:57:07 #199
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_88905839
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 15:27 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Heb ik al lang op man, ligt nog een liter in de vriezer ook denk ik.
Bij mij is het allang winter in de vriezer. :Y
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_88912412
pi_88913772
Weerpraatje: zet koudere weer door?

Op de weerkaarten tekent zich een interessante drukverdeling af. Boven Groenland en Scandinavië is de luchtdruk hoog en depressies houden zich op boven Frankrijk en centraal en het oosten van Europa.
Vanuit de Poolstreek daalt meer en meer kou af richting Nova Zembla en Lapland. In Scandinavië is het al volop winter met in de nachten zeer strenge vorst, waarden soms tussen de -20 en -25 graden.

Wanneer de luchtdruk boven het noorden van Europa hoog is en zuidelijk van ons land is de stroming noord of oost. En dus wordt er koudere lucht aangevoerd. Voor winter liefhebbers is het dan de vraag of deze kou ook daadwerkelijk weet door te dringen tot onze omgeving.
Gezien de luchtdruk verdeling is de vraag of we met een vroeg wintertje te maken gaan krijgen een reële.

Voorlopig lijkt dit nog niet het geval. In het weekend liggen we in het overgangsgebied tussen het hogedrukgebied boven Scandinavië en een depressie boven Frankrijk. Het is rustig weer maar van aanvoer van koude lucht is geen sprake.

Zondag verandert is deze situatie nagenoeg niets. Zondag draait de wind naar het oosten en vanuit Duitsland wordt wat koudere lucht aangevoerd.
Maandag trekt het lagedrukgebied vanaf Frankrijk naar Italië. Met een aantrekkende noordoostenwind wordt er vooral in de hogere luchtlagen koudere lucht aangevoerd.

Na het weekend komt er een wat duidelijkere noordoostelijke stroming op gang. Er wordt weliswaar koudere lucht aangevoerd, maar de echte kou kan ons niet bereiken. Daarvoor blijft het hogedrukgebied te noordelijk liggen en gaandeweg de week zullen kleine storingen de weg naar ons land weten te vinden. Deze kleine depressies zijn wel gevuld met hele koude lucht en wanneer ze ons via de Noordzee bereiken zou dat de eerste echte winterse buien van het seizoen op kunnen gaan leveren.Het kwik loopt dan vooral in de kustgebieden op.

Ook op de lange termijn (vanaf de tweede helft van volgende week) blijft de luchtdruk noordelijk van ons hoog en zuidelijk laag. De verwachting is dan ook dat het aan de koude kant blijft met van tijd tot tijd winterse neerslag en soms lichte vorst in de nacht. De kans op een vroege winter blijft dreigend aanwezig.

Piet Paulusma
pi_88921135
De laatste paar dagen wordt de knmi pluim keer op keer naar boven bijgesteld. Zoals het er nu naar uit ziet in het binnenland 's nachts lichte vorst en overdag toch wel een aantal graden boven nul. Veel meer dan regen en af en toe natte sneeuw lijkt er niet in te zitten.
pi_88951609
Donderdag lijkt er de meeste kans op sneeuw

pi_88951768
GFS ziet er knap koud uit. T/m 5 december elke dag vorst inclusief ijsdagen.

pi_88951782
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:52 schreef Schuifpui het volgende:
De laatste paar dagen wordt de knmi pluim keer op keer naar boven bijgesteld. Zoals het er nu naar uit ziet in het binnenland 's nachts lichte vorst en overdag toch wel een aantal graden boven nul. Veel meer dan regen en af en toe natte sneeuw lijkt er niet in te zitten.
En vandaag weer naar beneden. Toch is het wel iets uitgesteld, nog een paar dagen wachten op meer zekerheid. Een aantal dagen geleden zou het rond dinsdag koud worden, nu pas donderdag.
  zaterdag 20 november 2010 @ 20:13:43 #206
309270 PattyBrard
De enige echte.
pi_88953693
Peter Timofeeff zei net dat het wel kouder wordt, maar dat het maar tijdelijk zouzijn..
pi_88957411
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:13 schreef PattyBrard het volgende:
Peter Timofeeff zei net dat het wel kouder wordt, maar dat het maar tijdelijk zouzijn..
Ja Peter Piemelteef/scheef/zeef die staat bekend dat hij zomerweer lekker vind, dan zou ik zulke uitspraken ook doen :P
Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
pi_88958979
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:13 schreef PattyBrard het volgende:
Peter Timofeeff zei net dat het wel kouder wordt, maar dat het maar tijdelijk zouzijn..
ja, het is maar net hoe de wind waait.. mooi vak heeft die gast.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 21 november 2010 @ 00:05:08 #209
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_88961587
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:13 schreef PattyBrard het volgende:
Peter Timofeeff zei net dat het wel kouder wordt, maar dat het maar tijdelijk zouzijn..
Dikke anti winter persoon...
Als ik voor de TV zou staan dan had ik ook de balen in als het in het zuiden stormt en hier in het noorden niks krijg :') als we dan een 11bft aan de kust krijgen zou ik dat met een dikke lach presenteren :D
Geef mij Helga maar, die kan er tenminste wat van :Y let maar op die geeft vrieskou van -10 :D
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
pi_88967243
Broeikaseffect: regionaal koudere winters mogelijk

In een gezaghebbend wetenschappelijk tijdschrift (Journal of Geophysical Research) is recent een onderzoek gepubliceerd met als kern dat de winter op het noordelijk halfrond regionaal kouder kan worden. De oorzaak hiervan is de opwarming van de aarde.

Door de opwarming smelt het zeeijs waardoor de onderste lagen van de atmosfeer warmer worden. Deze opwarming leidt tot een verandering van stromingen in de atmosfeer met als gevolg regionaal koudere winters. De wetenschappers hebben o.a de afname van het ijs in de Barentszee onderzocht. Men heeft deze gegevens verwerkt in een computermodel en de uitkomsten waren opvallend. Door de opwarming van de onderste atmosfeer veranderde het stromingspatroon waardoor delen van Europa beduidend kouder weer kregen.

vwk

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2010 10:08:32 ]
  zondag 21 november 2010 @ 10:55:36 #211
309270 PattyBrard
De enige echte.
pi_88967979


Koud?



[ Bericht 35% gewijzigd door PattyBrard op 21-11-2010 11:45:56 ]
pi_88970315
@ Patty, zet de er dan ook bij:



Vanaf volgende week maandag dus mogelijk pas echt winter (vorst overdag)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_88970813
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:26 schreef DroogDok het volgende:
@ Patty, zet de er dan ook bij:

[ afbeelding ]

Vanaf volgende week maandag dus mogelijk pas echt winter (vorst overdag)
:{
pi_88970899
I like
pi_88971104
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:44 schreef Boekenwurm het volgende:
I like
Alleen is het verschrikkelijk om 20 minuten in die kou naar school te fietsen :(
En als er dan ook nog zo veel sneeuw valt.. :{
pi_88971154
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:51 schreef braddofiel het volgende:

[..]


Alleen is het verschrikkelijk om 20 minuten in die kou naar school te fietsen :(
En als er dan ook nog zo veel sneeuw valt.. :{
sneeuw opzich is niet erg...
de ellende daarna is ronduit klote :P
pi_88971219
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:51 schreef braddofiel het volgende:

[..]


Alleen is het verschrikkelijk om 20 minuten in die kou naar school te fietsen :(
En als er dan ook nog zo veel sneeuw valt.. :{
Daar word je hard van.
pi_88971283
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:54 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]



Daar word je hard van.
Ja, als je bedoeld dat ik dan bevries, dan word ik daar inderdaad hard van :(

Jammer dat het OV richting mijn school zo matig is.
pi_88971505
De kou komt een paar weken te vroeg, in week 50 heb ik pas vakantie!
Life is Music
  zondag 21 november 2010 @ 13:35:37 #220
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_88972508
In de pluim van weer.nl schieten veel members begin december 's nachts naar -10, maar daartegenover staat ook dat er veel members in de plus staan.

Maarre, laat de winter maar komen :D
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_88980111
Sneeuw, het liefs zoveel dat de auto het parkeervak niet uit wil ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 21 november 2010 @ 17:37:08 #222
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_88980747
Ik vind kou totaal niet erg, kan je je prima op kleden en met een verwarming aan merk je er binnen niks van. Die sneeuw is ook nog daar aan toe, zolang je er nog enigszins doorheen kan rijden met zowel fiets als auto, en zolang de trein nog gewoon rijdt.

De ellende begint pas als er een heel dik pak valt of wanneer we van die hatelijke papsneeuw krijgen. Valt er 2 - 3 centimeter, dooit het overdag, wordt het pap, 's nachts vriest het op en je hebt dagen erna nog de ellende ervan. En uiteraard als de wissels weer bevriezen en de treintjes dus niet rijden. :')

Doe mij maar een koude, neerslagloze winter, kan er tenminste ook normaal geschaatst worden.
pi_88980797
Sneeuw! *O*
  zondag 21 november 2010 @ 18:14:09 #224
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_88981785
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:39 schreef HappyGirl91 het volgende:
Sneeuw! *O*
*O* *O*
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_88981834
Ik wil een witte kerst. O+

En niet zoals afgelopen keer dat het net keihard dooit en het buiten allemaal smurrie wordt :(

[ Bericht 0% gewijzigd door RealZeus op 22-11-2010 11:26:05 ]
pi_89002741
Leuk!
Sneeuw _O_
Dat lekkere gekraak van verse sneeuw onder m'n schoenen, de wereld in een witte deken O+
En dan is er natuurlijk de mogelijkheid dat de treinen mogelijk niet rijden! :D
Liej
  maandag 22 november 2010 @ 09:07:32 #227
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_89003339
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 08:09 schreef Leigh het volgende:
Leuk!
Sneeuw _O_
Dat lekkere gekraak van verse sneeuw onder m'n schoenen, de wereld in een witte deken O+
En dan is er natuurlijk de mogelijkheid dat de treinen mogelijk niet rijden! :D
Treinen zullen gewoon rijden 10 oktober heeft de NS het e.e.a. gestest :')
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  maandag 22 november 2010 @ 09:20:52 #228
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_89003531
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 09:07 schreef Razor21 het volgende:

[..]



Treinen zullen gewoon rijden 10 oktober heeft de NS het e.e.a. gestest :')
Een test wil niet altijd wat zeggen.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  maandag 22 november 2010 @ 09:26:28 #229
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_89003616
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 09:07 schreef Razor21 het volgende:

[..]



Treinen zullen gewoon rijden 10 oktober heeft de NS het e.e.a. gestest :')
Jah right tot er 50cm valt :')
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
pi_89003624
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 09:26 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Jah right tot er 50cm valt :')
50 cm :')
Tap tap tap
  Licht Ontvlambaar maandag 22 november 2010 @ 09:28:07 #231
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89003649
Sneeuw O+ Ik hoop het, zoveel beter dan van die verregende herfstdagen!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 22 november 2010 @ 09:29:54 #232
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_89003675
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 09:27 schreef CherryLips het volgende:

[..]

50 cm :')
Zeg nooit nooit
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 09:40:13 #233
8781 crew  Frutsel
pi_89003877
quote:
Sneeuw in Vlaanderen in aantocht
Vanaf dinsdag valt in ons land de eerste sneeuw van het prille winterseizoen. Vooral de Hoge Venen en de Ardennen mogen een wit decor verwachten, al is ook hier een lokale bui mogelijk.

De eerste winterprik verdeelt ons land al meteen in twee. “In het zuiden valt er vanaf dinsdag sneeuw uit de lucht. Hoe dik die witte laag er zal zijn, kan ik nu nog niet inschatten. Maar dat ze op de meeste plaatsen zeker een week zal blijven liggen, staat wel vast”, zegt weerman Eddy De Mey.

In Vlaanderen kunnen er dinsdag en woensdag vanaf de kust regenbuien vallen. Hier en daar kunnen daar wat sneeuwvlokken bij zitten maar die zullen wegsmelten omdat het nog niet vriest overdag. “Pas in de tweede helft van de week krijgt ook Vlaanderen met winterweer af te rekenen. ‘s Nachts komt er lichte nachtvorst, tot maximum - 4 graden. Overdag zal het kwik maar net boven het vriespunt geraken.”

“Vanaf komend weekend krijgen we ook overdag vriestemperaturen in Vlaanderen.
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 09:54:55 #234
8781 crew  Frutsel
pi_89004170
10-15 cm volgens de radio zojuist :{ WTF
pi_89004455
Laat maar komen *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 22 november 2010 @ 10:08:49 #236
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_89004500
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 09:54 schreef Frutsel het volgende:
10-15 cm volgens de radio zojuist :{ WTF
-O-
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_89004589
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 09:07 schreef Razor21 het volgende:

[..]



Treinen zullen gewoon rijden 10 oktober heeft de NS het e.e.a. gestest :')
De dienstregeling, maar niet of de nieuwe sprinters tegen bevriezing kunnen :')
Liej
pi_89004601
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 09:54 schreef Frutsel het volgende:
10-15 cm volgens de radio zojuist :{ WTF
Jaaaaaaa!!!! *O*
*dikke sokken en handschoenen alvast klaar legt*
Liej
pi_89004694
10 - 15 cm kan er makkelijk gaan vallen.
Kaartje voor a.s. zaterdag (GFS) laat een geheel wit Nederland zien

  maandag 22 november 2010 @ 10:18:26 #240
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_89004715
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 09:54 schreef Frutsel het volgende:
10-15 cm volgens de radio zojuist :{ WTF
Teeeeeeeering ;( Dat mag wel vallen hoor, maar pas over een week of drie
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_89004779
De nieuwe pluim ziet er goed uit. De meeste lijntjes gaan voor het voortzetten van de kou.

  Moderator maandag 22 november 2010 @ 10:33:04 #242
8781 crew  Frutsel
pi_89005037
quote:
2s.gif Op maandag 22 november 2010 10:17 schreef aloa het volgende:
10 - 15 cm kan er makkelijk gaan vallen.
Kaartje voor a.s. zaterdag (GFS) laat een geheel wit Nederland zien

[ afbeelding ]
is dat de nieuwe? kaartje wat ik in DASOO zag stond 14 cm voor oa Brabant/Gelderland

edit: kustlijnen lijken nog groen.. :P dus niet heel nederland :P
pi_89005152
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:33 schreef Frutsel het volgende:

[..]



is dat de nieuwe? kaartje wat ik in DASOO zag stond 14 cm voor oa Brabant/Gelderland

edit: kustlijnen lijken nog groen.. :P dus niet heel nederland :P
De nieuwe run komt zo rond 11 uur.
Inderdaad de kustlijnen zijn nog niet helemaal wit. Ik denk dat het noorden en oosten het meest kans maken op sneeuw. Afwachten maar.
pi_89005521
Mag de OP aangepast? Het lijkt toch nu wel dichterbij te komen
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 11:08:00 #245
8781 crew  Frutsel
pi_89005966
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:52 schreef seasushi het volgende:
Mag de OP aangepast? Het lijkt toch nu wel dichterbij te komen
Alleen titel ook goed? :P
pi_89006062
quote:
2s.gif Op maandag 22 november 2010 10:17 schreef aloa het volgende:
10 - 15 cm kan er makkelijk gaan vallen.
Kaartje voor a.s. zaterdag (GFS) laat een geheel wit Nederland zien

[ afbeelding ]
*; *; *; *; *; *; O+ O+ O+ O+ O+
pi_89006070
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:08 schreef Frutsel het volgende:

[..]



Alleen titel ook goed? :P
Dat bedoelde ik :@
Dank u
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 11:14:57 #248
8781 crew  Frutsel
pi_89006197
quote:
2s.gif Op maandag 22 november 2010 10:37 schreef aloa het volgende:

[..]

De nieuwe run komt zo rond 11 uur.
Inderdaad de kustlijnen zijn nog niet helemaal wit. Ik denk dat het noorden en oosten het meest kans maken op sneeuw. Afwachten maar.
tis 11 uur geweest. Schiet es op :(
pi_89006220
Hmm, ik rij volgende week maandag naar Frankrijk, hopen dat er dan niet al te veel ligt...
pi_89006377
donderdag winterbanden en zo te zien ga ik het dus toch nog op tijd redden *O*
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_89006490
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:15 schreef CasB het volgende:
Hmm, ik rij volgende week maandag naar Frankrijk, hopen dat er dan niet al te veel ligt...
Centimetertje of 15-20 :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_89006500
quote:
6s.gif Op maandag 22 november 2010 11:14 schreef Frutsel het volgende:

[..]



tis 11 uur geweest. Schiet es op :(
Ze zijn ermee bezig. :P
Het duurt altijd even voor alle kaarten veranderd zijn...
pi_89006580
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 09:27 schreef CherryLips het volgende:

[..]

50 cm :')
Je doet wel :') maar het is recentelijk wel eens lokaal voor gekomen.
pi_89006892
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:20 schreef Leipo666 het volgende:
donderdag winterbanden en zo te zien ga ik het dus toch nog op tijd redden *O*
Ik was vorig jaar ook al net op tijd.
Bestelde ze rond sinterklaas en sprak af voor half december. 1 dag na het plaatsen brak de hel los ;)
pi_89007061
Jullie zijn wat mij betreft veel te positief over sneeuw. Zo zeker is het allemaal niet, alles hangt af van een klein lagedruk gebied wat vrijdag langs komt. Omdat het zo klein is, maakt een kleine verschuiving al veel uit. Het lijkt erop dat het westen gewoon regen krijgt op vrijdag, bij temperaturen ruim boven nul. De precieze trekrichting weten we pas tegen woensdag. Voor het noorden en oosten ziet het er wel beter uit.

Verder moet je als je de pluim erbij pakt eigenlijk ook de guidance lezen. Daarin gaan ze er vanuit dat het sneeuwdek te lang stand houdt in de modellen en dat de temperatuur daarom te laag wordt berekend.

Wat mij dan ook weer op valt is dat het lagedruikgebied opnieuw iets later komt en dat de kou steeds weer een beetje wordt uitgesteld. Leek donderdag een paar dagen geleden nog echt koud te worden, nu wordt er voor de bilt gewoon ruim boven nul berekend.

Dat het kouder wordt is wel zeker, maar wat het precies brengt, moeten we toch echt nog even afwachten.
pi_89007186
GFS ziet er warmer uit dan voorheen. Vooral aan de westkust temperaturen flink boven nul.

Sneeuwkaart voor zaterdag

pi_89007211
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:52 schreef horned_reaper het volgende:

[..]



:') Jij klinkt als een verbitterd mannetje dat iedere dag naar zijn kantoortje toe gaat met het idee dat hij zulk wereldsbelangrijk werk doet, maar het al met al totaal niets voorstelt. Geniet je nog wel eens van de mooie dingen om je heen?

Dat er een aantal mensen komen te overlijden door sneeuw is totaal niet van belang voor de pracht er van. Als er uberhaupt geen auto's zouden bestaan zouden er nog veel minder mensen omkomen in verkeersongelukken. Je uitspraak is vreselijk hypocriet! Want het zou betekenen dat alles waar mensen aan dood gaan we maar moeten vergeten, verachten en niet moeten willen.

Dat is de cyclus van het leven, ik kan morgen ook dood gaan in een auto ongeluk, en toch stap ik met veel plezier in m'n auto!
Ik geniet er met volle teugen van de prachtige sfeer die winterweer met zich meebrengt..... en als jij er alleen maar boos om kan zijn en jezelf op kunt vreten omdat er doden in het verkeer vallen heb ik behoorlijk met je te doen :')

Ik geniet iedere dag van mijn heerlijke broodje met hagelslag, terwijl de cacao die nodig was voor de hagelsslag is verbouwt door kindertjes in afrika die er nog geen 80cent per dag voor krijgen..... ja, vreselijk natuurlijk! Zoiets zou ik niemand gunnen..... maar als ik daar elke dag bij stil moet gaan staan heb ik geen leven meer over.

Als jij daar wel zo consequent in bent vraag ik mij af hoe jij iedere dag op je werk komt ;)
Hou alsjeblieft op met die onzin!
Jij bent mijn held. :D _O_
Lekker happen
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 12:00:02 #258
8781 crew  Frutsel
pi_89007555
quote:
2s.gif Op maandag 22 november 2010 11:47 schreef aloa het volgende:
GFS ziet er warmer uit dan voorheen. Vooral aan de westkust temperaturen flink boven nul.

Sneeuwkaart voor zaterdag

[ afbeelding ]
Hmmmm.... en wanneer komt de nieuwe? morgen pas?
  maandag 22 november 2010 @ 12:01:53 #259
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_89007614
Zo sneeuwschuiver gekocht, laat maar komen 8-) *O*
Witte pakjesavond ? <O)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_89007642
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:01 schreef Nonneke het volgende:
Zo sneeuwschuiver gekocht, laat maar komen 8-) *O*
Witte pakjesavond ? <O)
Dan glijden <O) en 8} van het dak!!! :'(
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 12:05:02 #261
8781 crew  Frutsel
pi_89007718
quote:
KNMI: Winter komt eraan
Na een lange periode met temperaturen boven normaal wordt het deze week kouder. In de tweede helft van de week gaat het in de nacht en ochtend licht vriezen en later is ook matige vorst mogelijk. Daarmee is de eerste vorstperiode van de winter een feit. Ook neemt de kans op winterse neerslag toe en kan er voor het eerst dit najaar op een aantal plaatsen wat sneeuw vallen.

Op de weerkaart tekent zich een winters weerbeeld af. Aan de oostflank van een hogedrukgebied boven Groenland en IJsland en ten westen van een lagedrukgebied boven midden Europa komt een luchtstroming op gang waarmee steeds koudere lucht uit de poolstreken naar onze omgeving wordt gevoerd. Hoe lang de vorstperiode aanhoudt is nog onduidelijk. Op de lange termijn tot en met de volgende week geven de modelberekeningen een tweedeling met 50% kans op koud weer en 50% kans op een overgang naar zachter weer
pi_89007771
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:00 schreef Frutsel het volgende:

[..]



Hmmmm.... en wanneer komt de nieuwe? morgen pas?
GFS komt weer rond half 6. (4x per dag worden de kaarten vernieuwd.. 11.00, 17.00, 2300 en 05.00 uur) Pluim komt 2x per dag. (10.00 en 22.00 uur)
pi_89008063
Kaartje voor Woensdag. Laat in de avond de eerste sneeuw in het Noorden/Oosten.



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2010 12:17:41 ]
pi_89008801
quote:
Een bisschop (Sinterklaas) op schaatsen? Het zou zomaar kunnen want na woensdag gaat het winteren in ons land en het is, op grond van de verwachtingskaarten van het ECMWF, aannemelijk dat de kou in het weekeinde en daarna wordt geprolongeerd. In Noord-Europa maakt vooral het zuiden van Zweden de komende dagen kans op zware sneeuwval: er kan met name langs de oostkust tot wel zon 80 cm vallen. In combinatie met een straffe noordoostenwind zal dat tot grote problemen in het verkeer leiden. In de noordelijke regios gaat het bijzonder hard vriezen: er zijn daar minima tot rond -35 graden mogelijk.
Bij ons gaat het donderdag vriezen, vrijdag en zaterdag veroorzaakt een storing boven de Noordzee regionaal sneeuw, vooral in de kustgebieden is ook regen mogelijk. Of de sneeuwval significant zal zijn valt nu nog niet goed te zeggen. Vanaf zondag steekt een koude oost- tot noordoostenwind op en vriest het in de nacht en ochtend licht tot matig.
Jan Visser
pi_89010014
Ben benieuwd! Een beetje sneeuw vind ik wel leuk!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 november 2010 @ 13:51:40 #266
862 Arcee
Look closer
pi_89010996
quote:
2s.gif Op maandag 22 november 2010 12:42 schreef aloa het volgende:
Jan Visser
Deze weerman heeft het al over 20 cm sneeuw in het noordoosten: http://forum.onweer-onlin(...)=179632&#entry179632

pi_89011081
Het knmi geeft veel minder neerslag:

Neerslaghoeveelheid (mm) 0/1 0/1 0/2 0/1 0/1

Voor woensdag t/m zaterdag. 1 mm neerslag is grofweg 1 cm sneeuw.
pi_89011386
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:54 schreef Schuifpui het volgende:
Het knmi geeft veel minder neerslag:

Neerslaghoeveelheid (mm) 0/1 0/1 0/2 0/1 0/1

Voor woensdag t/m zaterdag. 1 mm neerslag is grofweg 1 cm sneeuw.
Dat is voor de Bilt he ;)
pi_89011490
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:01 schreef horned_reaper het volgende:

[..]



Dat is voor de Bilt he ;)
Is dat eigenlijk zo? Ik ging er vanuit voor heel Nederland, vandaar de / en een vrij grote range in temperaturen. Al zou het alleen voor de Bilt zijn, dan is het tussen de 0 en 6 cm sneeuw, nog steeds minder dan die sneeuwbedekkingskaartjes.

Ik moet het nog allemaal zien gebeuren in het westen en midden. Er zijn mogelijkheden, maar absoluut geen zekerheden.
  maandag 22 november 2010 @ 14:40:07 #270
293860 lipjes
Alleen van boven
  maandag 22 november 2010 @ 14:52:33 #271
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_89013083
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:51 schreef Arcee het volgende:

[..]



Deze weerman heeft het al over 20 cm sneeuw in het noordoosten: http://forum.onweer-onlin(...)=179632&#entry179632

[ afbeelding ]
Dit soort kaartjes varanderen zo snel... het is gewoon afwachten wat er gebeurt tegen het weekend aan..
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_89017552
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:52 schreef IkWilbert het volgende:

[..]


Dit soort kaartjes varanderen zo snel... het is gewoon afwachten wat er gebeurt tegen het weekend aan..
Inderdaad, wordt ook gezegd in het stukje dat GFS het momenteel berekend. Alles hangt af van het laagje, GFS berekend hem goed voor sneeuw en ECMWF en UKMO berekenen hem wat westelijker
Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
  maandag 22 november 2010 @ 19:45:31 #273
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_89025385
Mooi online strooizout besteld :)
opgezegd@fok.nl
pi_89039613
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:52 schreef horned_reaper het volgende:

[..]



:') Jij klinkt als een verbitterd mannetje dat iedere dag naar zijn kantoortje toe gaat met het idee dat hij zulk wereldsbelangrijk werk doet, maar het al met al totaal niets voorstelt. Geniet je nog wel eens van de mooie dingen om je heen?

Dat er een aantal mensen komen te overlijden door sneeuw is totaal niet van belang voor de pracht er van. Als er uberhaupt geen auto's zouden bestaan zouden er nog veel minder mensen omkomen in verkeersongelukken. Je uitspraak is vreselijk hypocriet! Want het zou betekenen dat alles waar mensen aan dood gaan we maar moeten vergeten, verachten en niet moeten willen.

Dat is de cyclus van het leven, ik kan morgen ook dood gaan in een auto ongeluk, en toch stap ik met veel plezier in m'n auto!
Ik geniet er met volle teugen van de prachtige sfeer die winterweer met zich meebrengt..... en als jij er alleen maar boos om kan zijn en jezelf op kunt vreten omdat er doden in het verkeer vallen heb ik behoorlijk met je te doen :')

Ik geniet iedere dag van mijn heerlijke broodje met hagelslag, terwijl de cacao die nodig was voor de hagelsslag is verbouwt door kindertjes in afrika die er nog geen 80cent per dag voor krijgen..... ja, vreselijk natuurlijk! Zoiets zou ik niemand gunnen..... maar als ik daar elke dag bij stil moet gaan staan heb ik geen leven meer over.

Als jij daar wel zo consequent in bent vraag ik mij af hoe jij iedere dag op je werk komt ;)
Hou alsjeblieft op met die onzin!
Mooi verwoord inderdaad! Al had die eerste zin niet gehoeven :')
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_89042938
Sneeuw valt niet te voorspellen.

Ja dat het er in grote lijnen gaat vallen ja.

Waar en hoeveel blijft tot het valt een verassing. Daarom is het ook zo leuk.
pi_89042953
Zoals het er nu naar uitziet is de grote kans op landelijke sneeuw na het weekend.
pi_89043007
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:17 schreef IHVK het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet is de grote kans op landelijke sneeuw na het weekend.
Na het weekend, nog veel te ver weg dus omdat zinnigs over te zeggen :O
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_89043105
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 09:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]



Na het weekend, nog veel te ver weg dus omdat zinnigs over te zeggen :O
Daarom zeg ik ook 'zoals het er nu naar uitziet' mijn bron is de KNMI guidance die acht ik redelijk professioneel


Modelbeoordeling en onzekerheden
De koers van het genoemde laag voor vrijdag/zaterdag is belangrijk voor de neerslagsoort/hoeveelheid. In de EPS uitvoer zien we grosso modo vanaf vrijdag oplopende sneeuwkansen. Op zaterdag zien we kansen van 30-40 % op 1-3 cm sneeuw. Gezien het mesoschaal karakter van dergelijke convectieve storingen blijft het een aandachtspunt. Begin volgende week nemen de kansen op substabtiele sneeuwval verder toe, dit hangt samen met de genoemde depressies die in de opgaande tak van de jet onze omgeving op zoeken. In het geval deze zuidoost langs trekken kunnen deze hiervoor zorgen. De staafdiagrammen laten dit duidelijk zien. Op maandag en dinsdag is er een kans van 30-40% op 3-10 cm sneeuw voor vrijwel alle stations. De tabel met vroege voorwaarschuwing laat kansen op sneeuwjacht zien van rond 20 %.
Tijdens opklaringen vriest het 's nachts licht tot matig, waar sneeuw ligt kan het bij weinig wind streng vriezen. De kans dat de maximumtemperatuur beneden nul blijft stijgt van ongeveer 5% op vrijdag naar ongeveer 60% op maandag 29 nov, dit houdt vervolgens aan tot zaterdag 4 november. Bij dit alles moet worden aangemerkt dat in het ECMWF-Model een sneeuwlaag zich makkelijk handhaaft. Helemaal aan het einde van de EPS periode neemt de spreiding geleidelijk toe.
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:25:24 #279
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_89043115
Sneeeuw..... :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_89043446
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:25 schreef IHVK het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook 'zoals het er nu naar uitziet' mijn bron is de KNMI guidance die acht ik redelijk professioneel

Tijdens opklaringen vriest het 's nachts licht tot matig, waar sneeuw ligt kan het bij weinig wind streng vriezen. De kans dat de maximumtemperatuur beneden nul blijft stijgt van ongeveer 5% op vrijdag naar ongeveer 60% op maandag 29 nov, dit houdt vervolgens aan tot zaterdag 4 november. Bij dit alles moet worden aangemerkt dat in het ECMWF-Model een sneeuwlaag zich makkelijk handhaaft. Helemaal aan het einde van de EPS periode neemt de spreiding geleidelijk toe.
Professioneel??? Ze praten over 4 november :P
Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
pi_89043483
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:43 schreef meteo-online het volgende:

[..]



Professioneel??? Ze praten over 4 november :P
_O-
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_89043487
:D

Het zijn net mensen
pi_89043675
Hoop zo dat ik vrijdag de gordijnen open gooi en een een dikke laag sneeuw zie liggen!
Liej
pi_89043734
Eerder zaterdag dan of dinsdag.
pi_89044387
Brrrr hoor

Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
pi_89044559
Lekker O+!
pi_89044591
Ziet er weer goed uit die pluim.
pi_89044921
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:23 schreef meteo-online het volgende:
Brrrr hoor

[ afbeelding ]
Als weersnoob moet ik het toch even vragen: geeft die control-lijn nou aan dat het gewoon keihard -15 tot -20 kan worden aanstaand weekend? Met andere woorden, wat is relevanter: control of average?
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:58:01 #289
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_89045381
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:53 schreef Leigh het volgende:
Hoop zo dat ik vrijdag de gordijnen open gooi en een een dikke laag sneeuw zie liggen!
Doe maar zaterdagochtend dan, heb vrijdagmiddag een tentamen en de treintjes hier in Nederland houden niet zo van witte vlokjes. :N
pi_89045669
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:41 schreef Intrepidity het volgende:

[..]


Als weersnoob moet ik het toch even vragen: geeft die control-lijn nou aan dat het gewoon keihard -15 tot -20 kan worden aanstaand weekend? Met andere woorden, wat is relevanter: control of average?
Die control slaat in deze run nergens op. Ik kijk meer naar het gemiddelde.
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:14:11 #291
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_89047540
Het weer houd zich niet aan gemiddelden, daarom is de uitspraak op tv altijd over het zou gemiddeld nu zoveel graden moeten zijn, of het is nu zoveel graden te koud van tijd van het jaar helemaal nergens op.. Gemiddeld bestaat niet..
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:30:47 #292
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_89048027
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:14 schreef luckyb1rd het volgende:
Het weer houd zich niet aan gemiddelden, daarom is de uitspraak op tv altijd over het zou gemiddeld nu zoveel graden moeten zijn, of het is nu zoveel graden te koud van tijd van het jaar helemaal nergens op.. Gemiddeld bestaat niet..
statistisch gezien is een gemiddelde juist wel bruikbaar. Hoe denk je anders dat er bijvoorbeeld aantal tvkijkers of andere voorspellingen worden gemaakt?

zolang je maar verantwoorde data gebruikt om het uit te rekenen :) (oid :') )
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_89048202
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:14 schreef luckyb1rd het volgende:
Het weer houd zich niet aan gemiddelden, daarom is de uitspraak op tv altijd over het zou gemiddeld nu zoveel graden moeten zijn, of het is nu zoveel graden te koud van tijd van het jaar helemaal nergens op.. Gemiddeld bestaat niet..
Het gemiddelde van de pluim. Daar kun je wel naar kijken.
pi_89048274
quote:
De luchtdrukverdeling die volgende week de weerkaarten siert is wel heel opmerkelijk. Een werkelijk zeer omvangrijke Europese hoogtetrog wordt in zuidwestelijke richting helemaal tot voorbij de Azoren uitgerekt. Daardoor zakt de meanderende windrivier in de vrije atmosfeer, de straalstroom, helemaal weg naar mediterrane oorden. Ondertussen bouwt de standvastige hoogterug (blokkade) op het noordwestelijk deel van de Oceaan en de regio Groenland/IJsland vrolijk voort aan Scandinavische filialen.
Bij ons komt medio volgende week een sterke oost- tot noordoostelijke stroming op gang waarmee koude continentale vrieslucht wordt aangevoerd. Het gevolg is lichte tot matige vorst (kans op schaatsijs neemt toe). Rond de maandwisseling trekt een stormdepressie over het Iberisch schiereiland (komend vanaf het zeegebied ten zuiden van de Azoren!!) naar het noordoosten. Het is niet onmogelijk dat het uitgestrekte neerslaggebied onze streken weet te bereiken. In dat geval moet met significante sneeuwval rekening worden gehouden. In een latere fase (rond 5 december) kan het, afhankelijk van de atmosferische condities, in sneeuwgebieden streng vriezen.
Jan Visser
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 november 2010 @ 12:45:40 #295
862 Arcee
Look closer
pi_89048470
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:38 schreef aloa het volgende:
Jan Visser
Over sneeuw de komende dagen wordt helemaal niet meer gesproken dus.:')
pi_89048472
quote:
Natuurijs: reken je nog niet rijk
Hoewel het kouder wordt in ons land ben ik voorlopig voorzichtig met het aankondigen van natuurijs. Daarvoor zijn de omstandigheden te veel afhankelijk van opklaringen.

Vorige week donderdag heb ik het winterweer voor later deze week aangekondigd. En het wordt ook winter. Vanaf morgenavond, in ieder geval tot en met begin volgende week blijft het winter. Maar, we moeten ons niet rijk rekenen als het om natuurijs gaat. Allereerst komen wij vanuit een warme novembermaand en een natte periode (water moet nog afkoelen, warme ondergrond). Ten tweede zullen de temperaturen overdag rond 1 à 2 graden in de plus liggen.

Verder valt er geregeld sneeuw met een buiig karakter en is vrij veel bewolking. De vorst zal zich in de nachten vaak beperken tot lichte vorst doordat het onvoldoende opklaart. Als er sneeuw ligt en het klaart in de nacht flink en langdurig op, dan is het raak en zal er sprake zijn van matige vorst. IJsgroei heeft echter tijd nodig en één nacht met strenge vorst is niet voldoende.

Verder wil ik waarschuwen dat het deze periode gevaarlijk en verraderlijk weer zal zijn, dit met het oog op het verkeer. Veel gladheid en overlast. Voor de lange termijn wil ik alvast wijzen op de ontwikkelingen voor begin volgende week, Het kan van maandag op dinsdag en dinsdag wel eens uitdraaien op storm, met veel sneeuw en ijzel en/of regen. Ik houd jullie op de hoogte. Waarschuwing verkeer: vanaf morgenavond is er doorlopend kans op gladheid.
Piet Paulusma
pi_89048501
quote:
Winterweer: weerkaarten lange termijn
Een kleine, maar actieve storing zal donderdag in Frankrijk sneeuw geven. Vrijdag en zaterdag krijgen ook delen van de Alpen en Italië te maken met sneeuwval.

Rondom een depressie boven het Oostzeegebied en een hogedrukgebied dat zich vanaf Groenland tot de Noorse kust uitstrekt stroomt met een noord tot noordoostelijke stroming deze dagen geleidelijk aan koudere lucht ons land binnen.

De komende 5 dagen zijn de meeste computermodellen het wel eens over dit (licht) winterse scenario.
Het weerbeeld bestaat uit soms eens wat zon maar ook geregeld een bui waarvan het karakter meer en meer winters wordt naarmate de koude luchtlaag steeds dikker wordt.

Vrijdag en zaterdag zijn dagen om in de gaten te houden wanneer een kleine storing vanaf de Noorse kust uitzakt richting ons land. De meeste berekeningen gaan uit van een route net westelijk van ons land. In dat geval best kans op een paar winterse buien, vooral in het westen en noorden van het land. Mocht dit kleine systeempje recht over ons land trekken dan kan het hele land op perioden met sneeuw rekenen.

Deze kleine lagedrukgebiedjes staan bekend om hun grillige koers en vaak bepalen ze die pas last minute. Een sneeuwdek heeft niet alleen grote gevolgen voor het verkeer, ook het temperatuurverloop wordt door een sneeuwdek enorm beïnvloed. Klaart het flink op dan kan het bij weinig wind boven een sneeuwdek bijvoorbeeld wel 6 tot 10 graden vriezen. In een zelfde situatie zonder sneeuwdek kan het gemakkelijk 5 graden minder koud zijn.

Het worden dagen die voor winter- en weerliefhebbers buitengewoon interessant zijn.
Al voor de winter is gearriveerd willen we ook graag weten hoelang Koning Winter op bezoek blijft.
Daarom een blik op de weerkaart om te zien wat de diverse modellen berekenen.

Allereerst Offenbach. De Duitsers laten een depressie zien die zaterdag voor de Marrokaanse kust ontstaat. Na het weekend gaat het systeem activeren, wanneer deze in aanraking komt met de koude lucht boven het Europese continent. Op dinsdag zal deze depressie boven het Alpengebied en Duitsland liggen en frontensystemen bereiken dan ons land met (winterse) neerslag en veel wind. Dit lagedrukgebied bindt de strijd aan met hogedrukgebieden en de koude vrieslucht noordelijk van ons land. In deze visie wordt de koude vrieslucht halverwege volgende week iets in noordelijke richting terug gedrongen, maar laat de mogelijkheid open voor nieuwe kou-impulsen de tweede weekhelft.

Eigenlijk zien we dat het Amerikaanse GFS rekening houdt met een soort gelijke situatie. Natuurlijk verschillen de details. Het windveld komt bijvoorbeeld wat noordelijker te liggen. Ook de Amerikanen laten de zachte lucht terrein winnen maar doen dat wat duidelijker dat de Duitsers. De tweede weekhelft steekt er een westenwind op en wordt het zachter.
De kou en hogedruk ten noorden van ons land laten het er niet bij zitten en zullen na een korte periode van westenwinden opnieuw proberen de oost-stroming terug te brengen.

Dan het model van de gezamenlijke Europese lidstaten, het ECMWF. Dit model houdt de kou in elk geval tot en met volgende week donderdag binnenboord. Pas dan een niet al te sterk ogende depressieaanval, maar die trekt zuidelijk van ons land naar Midden Europa waardoor de kou niet niet al te zeer onder druk komt.

De Canadeze lange termijn berekeningen ondersteunen in grote lijnen de visie van het ECMWF.
Kortom: het beloven spannende dagen te worden. Ik houd u op de hoogte!
Piet Paulusma
pi_89048647
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:45 schreef Arcee het volgende:

[..]



Over sneeuw de komende dagen wordt helemaal niet meer gesproken dus.:')
Vanaf Donderdag kans op sneeuw. Alleen is elke run weer anders over de hoeveelheid en waar het gaat vallen. Zoals het nu staat lijkt dinsdag de meeste sneeuw te gaan vallen.

Kaartje voor volgende week woensdag
pi_89049348
woensdag - zaterdag


Dinsdag - Woensdag
pi_89049429
Veel sneeuw in Zweden en de rest van Europa
http://winter.buienradar.nl/winterweersverwachting.aspx:

quote:
Winter weerbericht voor Europa, de VS en Canada


Een nog verder in betekenis toenemende depressie boven Polen dumpt grote hoeveelheden sneeuw in delen van Zuid-Zweden (Götaland). Met name aan de westkant van het Vättern, één van de grootste meren van Noord-Europa, sneeuwt het intensief. Vanochtend lag er in Tidaholm 28, in Mullsjö 35 centimeter. In en rond Kalmar is hoofdzakelijk regen gevallen. In de stad zelf viel 36, in Nybro zowaar 41 mm. De komende dagen gaat het ook daar sneeuwen want van het noorden uit stroomt zeer koude lucht naar het zuiden. Wat opvalt, is dat Noorwegen grotendeels buiten schot blijft. Het wordt ook daar weliswaar zeer koud maar sneeuwen doet het niet of nauwelijks. In de provincie Troms is maandag wel plaatselijk sneeuw gevallen. In Nordreisa lag gisterochtend 20, vanochtend 30 cm.

Veel sneeuw viel de afgelopen 24 uur opnieuw in delen van Zwitserland en woensdag wordt het aan de noordzijde van de Alpen overal wit: ook in steden als Basel, Bern en Zürich. In de Duitse Harz is het sneeuwdek op de Brocken gestegen van 21 cm maandagochtend naar 44 cm vanochtend. Verder veel regen in het noorden van Spanje. In San Sebastian is in 72 uur tijd 90 mm gevallen. Ook in het zuidwesten van Frankrijk regen en in de Pyreneeën wederom sneeuw van betekenis. Op IJsland bepalen hogedrukgebieden het weer. Het komt daar in het binnenland tot plaatselijk strenge vorst (Grimsstadir vanochtend -13,3º) en Akureyri heeft een sneeuwdek van 19 centimeter.

Temperaturen boven 20 graden worden vooral gemeten op Sicilië en in Griekenland.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')