abonnement Unibet Coolblue
pi_88816251
quote:
Op woensdag 17 november 2010 12:42 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Zwartkijker o|O
Realist. Misschien even handen opsteken wie getrouwd is/nog steeds samen is met de eerste vrouw waarmee hij een (lange) relatie had :P
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_88816286
quote:
Op woensdag 17 november 2010 12:48 schreef ursel het volgende:
Een relatie als een business case beschrijven. :')
Nee "trouwen is goedkoper" is een hele emotionele en absoluut geen zakelijke beslissing :')
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_88816388
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:56 schreef FJD het volgende:

[..]

Realist. Misschien even handen opsteken wie getrouwd is/nog steeds samen is met de eerste vrouw waarmee hij een (lange) relatie had :P
:@
  woensdag 17 november 2010 @ 13:07:10 #54
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_88816607
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:56 schreef FJD het volgende:

[..]

Realist. Misschien even handen opsteken wie getrouwd is/nog steeds samen is met de eerste vrouw waarmee hij een (lange) relatie had :P
Bijna de 2e. :7
De eerste verliet me voor der collega. :')
pi_88816704
quote:
Op woensdag 17 november 2010 12:56 schreef FJD het volgende:

[..]

Realist. Misschien even handen opsteken wie getrouwd is/nog steeds samen is met de eerste vrouw waarmee hij een (lange) relatie had :P
Ik niet maar dat was net de insteek voor het trouwen. Testrondje als het ware inherent aan jeugd en start van het zelfstandig leven.

Maar misschien dat je een gekleurde kijk op dit soort zaken hebt? Om als voorbeeld te noemen: er werken bij ons bedrijf van 22 mensen, geen mensen die ooit een scheiding hebben meegemaakt.. Ik bedoel te zeggen: trouwen heeft een grote kans van slagen en heeft ethiek. Bij twijfel heeft het al geen zin meer..
  woensdag 17 november 2010 @ 14:19:59 #56
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_88819389
*O* Ursel is Grand Champion flipperen op z'n werk *O*
pi_88820512
2e, voor Vera ben ik haar eerste echte vriend (straks man *O* )

Maar als je er zo naar kijkt Fer heb je of veel narigheid meegemaakt of ben je een angsthaas.
Met deze instelling kun je imho beter gaan latten :')

Wat JP zegt ik ken weinig mensen die gescheiden zijn en meer mensen met een mooi huwelijk.
Daarbij ben ik een gevoelsmens en dat heeft me nog nooit in de steek gelaten :)
Keuzes die ik gemaakt heb omdat ze ''slim'' en ''doordacht'' waren zijn bij mij altijd op niets uitgelopen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sickert op 17-11-2010 14:50:07 (ie ei!) ]
Narf!
pi_88820587
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:54 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Noem mij maar naief maar ik ben getrouwd uit liefde. :')
Met een mokkel als Lies kun je ook niet veel anders! *O* O+
Narf!
pi_88821010
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:52 schreef Sickert het volgende:

[..]



Met een mokkel als Lies kun je ook niet veel anders! *O* O+
je lokt gewoon een reactie van lies uit :D
pi_88822522
quote:
Op woensdag 17 november 2010 14:49 schreef Sickert het volgende:
Maar als je er zo naar kijkt Fer heb je of veel narigheid meegemaakt of ben je een angsthaas.
Met deze instelling kun je imho beter gaan latten :')
Welke instelling heb je t dan over :?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_88825618
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:47 schreef FJD het volgende:

[..]

Welke instelling heb je t dan over :?
Waar heb je het al een pagina lang over?
Narf!
pi_88825968
quote:
Op woensdag 17 november 2010 16:55 schreef Sickert het volgende:
Waar heb je het al een pagina lang over?
Uhm over dat als je het voor de kosten doet dat je beter een samenlevingsovereenkomst kunt tekenen aangezien dat (gelet op de cijfers van relaties die stuk gaan) financieel gezien een hogere verwachtingswaarde zal hebben dan trouwen terwijl de voordelen praktisch gelijk zijn.

Gelet op jouw reactie heb ik het vermoeden dat je mij een vorm van bindingsangst toebedeeld maar als ik ergens geen last van heb dan is het daarvan :+
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_88826186
Dan heb je dat bij deze ontkracht, volgens mij kwam het namelijk op iedereen zo over :P
Ik vind het dan ook onzinnig om een samenlevings contract te tekenen aangezien ik wel vertrouwen heb in mijn relatie :)
Dan vind ik trouwen weer net iets zinniger

Ook vind ik een samenlevings contract iets naars.. tenminste zo klinkt het.
Dan maar trouwen! Man Vrouw ^)
Narf!
pi_88826534
quote:
Op woensdag 17 november 2010 17:08 schreef Sickert het volgende:
Dan heb je dat bij deze ontkracht, volgens mij kwam het namelijk op iedereen zo over :P
Ach ik denk dat de meesten wel weten dat ik een relatie van bijna 5 jaar + een jaar samenwonen achter de rug heb dus dat valt denk ik wel mee :P

Oh en ik woon nu ook al praktisch samen :')
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_88826846
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:17 schreef FJD het volgende:

[..]

Ach ik denk dat de meesten wel weten dat ik een relatie van bijna 5 jaar + een jaar samenwonen achter de rug heb dus dat valt denk ik wel mee :P

Oh en ik woon nu ook al praktisch samen :')
Hoe heet hij? :')

Dat wist ik ook wel, alleen het kwam over alsof je zoiets nooit meer zou willen :')
En ''samen wonen'' is iets anders als getrouwd zijn.
En ik woon al weer 2 jaar samen 3 zelfs als je de tijd mee rekent dat ik bij mn schoonouders heb in gewoont :')
Narf!
  woensdag 17 november 2010 @ 17:50:50 #66
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_88827917
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:08 schreef Sickert het volgende:
Dan heb je dat bij deze ontkracht, volgens mij kwam het namelijk op iedereen zo over :P
Ik vind het dan ook onzinnig om een samenlevings contract te tekenen aangezien ik wel vertrouwen heb in mijn relatie :)
Dan vind ik trouwen weer net iets zinniger

Ook vind ik een samenlevings contract iets naars.. tenminste zo klinkt het.
Dan maar trouwen! Man Vrouw ^)
Mee eens! Ik wil ook alleen trouwen als ik er compleet vertrouwen in heb maar dat spreekt natuurlijk voor zich :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Morpheus2002 op 17-11-2010 18:05:11 ]
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_88828248
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:50 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Mee eens! Ik wil ook alleen trouwens als ik er compleet vertrouwen in heb maar dat spreekt natuurlijk voor zich :)
Narf!
pi_88832097
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:24 schreef Sickert het volgende:
Hoe heet hij? :')
:')

Andermans prive-leven laat ik buiten een publiek forum :) Maar vragen mag altijd natuurlijk.

quote:
Dat wist ik ook wel, alleen het kwam over alsof je zoiets nooit meer zou willen :')
Neuh hoor, ik heb het prima gehad en ik heb het nu weer prima. Ik kan prima overweg met m'n ex en gun haar het allerbeste en zij gunt mij het allerbeste. We waren alleen niet (meer) het allerbeste voor elkaar. Ik heb er verder ook geen schade van opgelopen en duik met net zo veel enthousiasme in deze relatie met het verschil dat ik een heleboel valkuilen nu wel weet te ontwijken :P

Tis meer dat ik de ageer tegen het gebrek aan rationaliteit dat veel mensen hebben tov een relatie. Op het moment dat je ook maar nadenkt over het einde van een relatie dan denkt het merendeel van de mensen dat je geen vertrouwen meer hebt in je relatie. Grootste lulkoek die er bestaat (op een kampioenschap van Feyenoord na). Men koopt samen een huis van ruim boven de 100k+, dan is het toch van de zotte dat je niet na durft te denken over het einde van een relatie.

Ik ben uiteindelijk na het einde v/d relatie uit huis gegaan waardoor de samenlevingsovereenkomst automatisch verbroken werd en omdat we het huis op haar salaris hadden gekocht kon zij er na nog geen 250,- aan kosten zelfstandig in wonen en was ik er vanaf. Ik denk dat op kostentechnisch gebied een huwelijk daar niet tegenop kan dus als dat je enige drijfveer zou zijn...

quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:50 schreef Morpheus2002 het volgende:
Mee eens! Ik wil ook alleen trouwen als ik er compleet vertrouwen in heb maar dat spreekt natuurlijk voor zich :)
Wat is compleet vertrouwen in de relatie? Mijn ouders zijn na 15 jaar alsnog uit elkaar gegaan en dat lijkt me een int algemeen wel een herkenbaar scenario. Dat maakt het huwelijk niet waardeloos, daar gaat het niet om, maar het gaat er om dat je er nooit zeker van kunt zijn en je het dus eigenlijk aan jezelf verplicht bent om ook rationeel naar een toekomst zonder elkaar te kijken.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_88844561
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:25 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik ben uiteindelijk na het einde v/d relatie uit huis gegaan waardoor de samenlevingsovereenkomst automatisch verbroken werd en omdat we het huis op haar salaris hadden gekocht kon zij er na nog geen 250,- aan kosten zelfstandig in wonen en was ik er vanaf. Ik denk dat op kostentechnisch gebied een huwelijk daar niet tegenop kan dus als dat je enige drijfveer zou zijn...

[..]



Het enige waar ik het voor doe is als mij of Vera iets overkomt, dat we dan geen gezeur hebben.
En ja dat kan ook in een samenlevings contract maar dat is niet gratis ;)

Trouwen ook gewoon in gemeenschap van, we zijn er nu samen in gegaan en mocht het ooit fout gaan dan moeten we er ook samen uit komen.

Als er nu iets gebeurd hebben we namelijk beide een probleem, financieel.

Jullie hebben toen dat huis gekocht op haar loon.. wij konden dit net kopen op 2 lonen :')
achteraf viel het allemaal reuze mee en was de bank ''te voorzichtig''
Maar als nu een van ons wegvalt word het voor een persoon erg lastig.

samenlevingsovereenkomst

Iets wat ik dus niet wil gezien de kosten die je er aan kwijt bent en een huwelijk is imho hetzelfde en makkelijker!
Weet wel als er een einde aan zou komen dat het moeilijker is het te ontbinden maar daar gaan we gewoon niet van uit.

Moet ook eerlijk zijn dat we dit nu doen omdat al ons geld naar het huis gaat.
Dubbel glas boven, kleine klusjes en de tuin moet nog helemaal gedaan worden.
En m'n schoonouders krijgen nog een deel geld wat ze hebben voorgeschoten terug.

We kunnen nu prima leven en als niet al het geld het huis in moest konden we nu in echte luxe leven.
Nu hebben we het gewoon ''goed'' en kijken we eigenlijk nergens naar maar toch gaat er een hoop geld naar de ''klus rekening''

kan het eigenlijk niet zo goed verwoorden als jij doet maar hoop dat je het een beetje begrijpt :D
Narf!
pi_88851249
Zelf wel samenlevingsovereenkomst aangegaan, maar dat was ook meer dat als 1 van ons de pijp uit gaat dat de ander gewoon recht heeft om in het huis te blijven wonen etc. Nu zou dat naar bloedverwanten gaan. Niet dat ik ruzie heb met ouders / schoonouders, maar om die discussie af te wenden hiervoor gekozen.

Trouwen heb ik zelfs niet mee, maar kan me voorstellen mochten er ooit kiddo's komen dat het dan weer makkelijker is.

Mogguh :W
pi_88851894
Dat was ook onze reden ja :+ Mensen doen de gekste dingen als t om geld gaat :X

Mogguh :W Efkes bak koffie en dan mail ik je Urs :P
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 18 november 2010 @ 08:50:05 #72
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_88852162
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:25 schreef FJD het volgende:
Wat is compleet vertrouwen in de relatie? Mijn ouders zijn na 15 jaar alsnog uit elkaar gegaan en dat lijkt me een int algemeen wel een herkenbaar scenario. Dat maakt het huwelijk niet waardeloos, daar gaat het niet om, maar het gaat er om dat je er nooit zeker van kunt zijn en je het dus eigenlijk aan jezelf verplicht bent om ook rationeel naar een toekomst zonder elkaar te kijken.
Is denk een bepaald gevoel wat niet in woorden is te beschrijven :)
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_88852472
Je denkt dat al die mensen die scheiden dat gevoel niet hadden toen ze gingen trouwen?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 18 november 2010 @ 09:26:26 #74
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_88852833
Tis nog steeds een statistisch geneuzel. :+
Niet iedereen die getrouwd is gaat weer scheiden.

Wat de meeste hier zeggen. Het is vooral een gevoel.
  donderdag 18 november 2010 @ 09:32:22 #75
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_88852966
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 09:26 schreef ursel het volgende:
Tis nog steeds een statistisch geneuzel. :+
Niet iedereen die getrouwd is gaat weer scheiden.

Wat de meeste hier zeggen. Het is vooral een gevoel.
Sterker nog, de meeste blijven gewoon getrouwd ;)
Statistisch gezien is het geheel veilig om te trouwen :')

Ik wil uiteindelijk ook trouwen, maar onze liefde in elkaar is niet uit te drukken in geld. Dus daar kijken we dan ook totaal niet naar. Tuurlijk is geld wel een wegende factor in sommige gebeurtenissen (samenwonen, trouwen, kinderen), maar het zal bij ons nooit een beslissende factor zijn.

Overigens woon ik stiekum ook al samen :o
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')