Ik was benieuwd naar jullie ervaring. Hebben jullie wel eens laatst gehad van Oost Europeanen op vakantie? Ik zelf nog nooit maar ga ook niet naar die populaire hotels hou maar van kamperen met een tentjequote:AMSTERDAM - Stuur de vakantievierende Rus op gedragscursus! Dat is uw mening over onze nieuwe vakantievrienden uit het Oostblok. Ook Polen worden niet aanbevolen. Alcoholen! Bulgaren lijken wel halve garen. Roemenen? Aanstootstenen!
Enkele uitzonderingen daargelaten, zijn uw ervaringen met Oostblokkers op vakantie ronduit belabberd, zo blijkt zonneklaar uit de stortvloed aan reacties op mijn vraag van vorige week. Veel Nederlanders mijden tegenwoordig vakantieoorden waar ook groepen Oost-Europeanen neerstrijken. Eén enkele ervaring met Russen in het resorthotel was voor velen genoeg: nooit meer!
Het is nog veel erger dan ik in eerste aanleg meende, op basis van wat persoonlijke ervaringen. Verscheidene lezers schrijven mij over agressief homofoob gedrag van Russen; anderen werden in hun vakantie benaderd door hoogblonde Russische jongedames, die schaamteloos hun diensten aanboden; nota bene terwijl de aangesprokenen met hun vrouw aan de arm liepen te wandelen.
Op de Canarische Eilanden is er geen ontkomen meer aan, mailt mij menigeen. „Ze gedragen zich onbehoorlijk of alsof ze de eigenaar zijn van het hotelcomplex.”
Tunesië, Egypte, Thailand en natuurlijk Turkije, gelezen uw honderden reacties mag ik wel concluderen dat u bepaald niet enthousiast bent over de vodkacharters vol vakantiegangers uit het oosten, om het maar voorzichtig te formuleren, want ik hou er niet zo van om hele bevolkingsgroepen weg te zetten.
Vooral over de all-in resorts kreeg ik veel mails. „Niets anders dan slechte ervaringen”, zo mailt mij een lezer uit Wormerveer. „Ze staan om tien uur al in de rij voor de bar, zijn drie keer per dag dronken, nemen complete schalen van het buffet mee naar hun eigen tafels en laten meer dan de helft staan en zijn zeer onbeschoft tegen het personeel. Maar op excursies zie je ze niet, want van cultuur hebben ze nog nooit gehoord, behalve van hun eigen drankcultuur.”
Wat veel Nederlandse vakantiegangers ook erg tegenvalt, is dat er met Russen en Oost-Europeanen geen woord te wisselen valt. Ze spreken alleen Russisch en in de hotellift kan er nog geen knikje af. Nog geen ’dobre djin’.
„Laat Nederlanders eerst eens naar hun eigen wangedrag kijken”, zo laat hoteleigenaar René Beers van Galini Villas in Griekenland een ander geluid horen. „Zij gaan naar een supermarkt en eten dan op het terras van hun hotelkamer. Zo krenterig, dat hou je niet voor mogelijk. Daardoor worden hoteliers wel gedwongen om de Russische markt op te gaan.”
De nieuwe vakantieslogan laat zich al raden: Proleten aller landen verenigt u!
Wangedrag? Da's gewoon slim gedragquote:Laat Nederlanders eerst eens naar hun eigen wangedrag kijken, zo laat hoteleigenaar René Beers van Galini Villas in Griekenland een ander geluid horen. Zij gaan naar een supermarkt en eten dan op het terras van hun hotelkamer. Zo krenterig, dat hou je niet voor mogelijk.
Prototype hollanderquote:Op zondag 14 november 2010 17:10 schreef Dinaridar het volgende:
[..]
Wangedrag? Da's gewoon slim gedrag
quote:Op zondag 14 november 2010 17:10 schreef Dinaridar het volgende:
[..]
Wangedrag? Da's gewoon slim gedrag
Op vakantie gaan en meer uitgeven om "niet gierig" te zijn. Idioot.quote:Op zondag 14 november 2010 17:16 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Op vakantie gaan en gierig doen, dat is zo Nederlands
Kneus.
quote:Op zondag 14 november 2010 17:27 schreef Dinaridar het volgende:
Ik denk dat ik 'n paar zakken aardappelen, wat bloemkool, brood en hagelslag in mijn koffers prop als ik weer richting de VS ga. Het is tenslotte crisis
je gaat naar de verkeerde landenquote:Op zaterdag 13 november 2010 12:43 schreef Brerius het volgende:
Ik erger mij meestal aan de Hollandse vakantiegangers. Bedoel ik alles wat van boven de moerdijk komt. Altijd schreeuwen, na een paar biertjes zijn ze al zat, dan vinden ze het nodig om alles onder te kotsen. Baaah Baah en nog eens baah. Dan ga je naar een Land waar je hoopt geen volk tegen te komen die normaal in Spanje vertoefd. Wat krijg je dan, juist dat irritant haantjes gedrag en het verschrikkelijk gekakel van de noorderbuur. Maar de Hollandse meisje zijn wel lekker makkelijk.
Op vakantie kom ik liever geen Hollanders tegen, maar moet eerlijk zijn. Liever Hollanders dan het tuig van het Oostblok
Vriendelijke groet,
Brerius
of bij het ontbijt zon halve bak leegscheppen op tafel zetten en er dan met de hele groep de helft niet van op te eten en gewoon met handen eten doen ze ook gewoonquote:Op zondag 14 november 2010 18:27 schreef Jirdo het volgende:
Een hele tijd geleden in een all-in hotel waren er ook een paar Russen. Bij het avondeten zetten ze dan hun hele tafel vol met eten en dan lieten ze driekwart staan...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |