abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 11 november 2010 @ 17:56:19 #1
3185 Adelante
To let it go now
pi_88602214


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic ! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Geef even aan in welke stage van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk? Of is de gehele planning al rond ? Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht ? Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons. :Y

Vorige topics:
Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebels topic Deel 20
Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebels topic Deel 21
Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebels topic Deel 22
Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebelstopic - Deel 23
verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic - deel 24
verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic - deel 25
verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic - deel 26
verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic *O* - deel 27
verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic - deel 28 *0*

Wijzigingen of vragen ?
Meld het dan even in : [K&W SC # 28] Waar alle Fokkers het doen met hun handjes !

Of stuur MI-tje of Vonkenboer even een berichtje

Klik hier om Vonkenboer een berichtje te sturen

Klik hier om MI-etje een berichtje te sturen

[ Bericht 9% gewijzigd door Vonkenboer op 14-11-2010 12:19:31 ]
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 11 november 2010 @ 18:15:54 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_88602950


Behang met vogels is tof :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 november 2010 @ 18:18:21 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88603043
voor de kerst moet wel lukken :Y
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  † In Memoriam † donderdag 11 november 2010 @ 18:19:32 #4
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88603084
Laysa en ik, maandag sleutel!
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_88605963
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
Laysa en ik, maandag sleutel!
*O* *O* *O* Gefeliciteerd!

Ik ga nu 'm'n formulier maar inscannen dat ik m'n limiet heb opgezegd, maar vrees toch dat ze afschriften willen ;( Naja, dat hoor ik dan wel.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 11 november 2010 @ 23:00:32 #6
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_88616584
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:53 schreef Adelante het volgende:

[..]
Best prijzig voor zo'n setje. Makita is wel top spul overigens, mijn boormachine is er ook van en niet kapot te krijgen :7
Ik werk er beroepsmatig mee en weet dat het goed spul is, maar ik heb geen idee wat het moet kosten. Als je zag wat ik laatst voor een simpele fluke moest aftikken :')

Oh en om even ontopic te gaan, ik heb nu dus een huis maar het is nog leeg :')

Misschien moet ik toch maar eens een bank gaan kopen :P
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:59:56 #7
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_88635821
Zo, ik ben inmiddels na 2 achterlijk drukke weken ook gesetteld. Heb onderweg wat foto's gemaakt, die moet ik even uppen....
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  Milf vrijdag 12 november 2010 @ 17:17:18 #8
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_88641185
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:24 schreef Syrena het volgende:

[..]



*O* *O* *O* Gefeliciteerd!

Ik ga nu 'm'n formulier maar inscannen dat ik m'n limiet heb opgezegd, maar vrees toch dat ze afschriften willen ;( Naja, dat hoor ik dan wel.
Wat is dat voor pauperinstelling van die bank. Om 500 limiet moeilijk doen? :D!!

Ik hoop ook voor je dat ze een kopie accepteren :)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 november 2010 @ 17:27:13 #9
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88641406
de OP klopt trouwens niet :+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88648755
Ze willen een afschrift of een officieel schrijven van de ING :{ -O- Afschrift krijg ik pas begin december, het officieel schrijven heb ik geen idee van :') De limiet is er in elk geval nog niet af.

En afdruk internetbankieren heeft geen zin, daar staat de limiet namelijk niet op (zullen ze ook niet mee akkoord gaan denk ik, ze hebben nu een gewoon afschrift en willen wel kunnen vergelijken. Schermafdruk ook niks waard). Afwachten dus maar, als ik woensdag nog geen bericht heb ga ik maar weer bellen.

Niet dat ze bij de hypotheker meteen al zeggen dat ik die limiet moet opzeggen :( Ik heb het elke keer gevraagd en steeds was het: Nee nee, wacht nog maar even.

Ze laten me dan wel m'n creditcard opzeggen terwijl dat niet eens nodig is (die heb ik anderhalve week geleden opgezegd en die stond dus ook nog steeds als actief bij de ING in de computer toen ik er vrijdag was. ZUCHT).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 12 november 2010 @ 21:08:02 #11
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_88648879
Inderdaad typisch dat ze je daar niet op attenderen. Ik ben gewoon naar de bank gegaan heb het aan de balie geregeld. Bewijsje erbij met een krabbel van de bank en klaar.
pi_88649348
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 21:08 schreef Erasmo het volgende:
Inderdaad typisch dat ze je daar niet op attenderen. Ik ben gewoon naar de bank gegaan heb het aan de balie geregeld. Bewijsje erbij met een krabbel van de bank en klaar.
Heb ik ook gedaan maar dat accepteren ze dus niet.
Ik had er nog wel een mooi scan-pdfje van gemaakt :'(

BNP Paribaal :{w
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 14 november 2010 @ 10:16:40 #13
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_88692992
Syrena, ik heb hetzelfde gehad. Waar het om gaat is niet alleen de bevestiging dat de limiet er af is, maar dat er expliciet bij wordt vermeld dat de BKR codering zo snel mogelijk wordt afgemeld.

Laat een nieuw briefje maken bij de bank, met die opmerking erbij , bankstempel erop, handtekening en stuur dat door, dan wordt het wel geaccepteerd. ( bij mij kwamen ze er 3 dagen voor het passeren pas mee :( )
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 november 2010 @ 10:27:43 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88693122
kreeg vanmorgen een sms-je van Tele2 dat mijn nieuwe modem onderweg is, en deze week word afgeleverd <3
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 14 november 2010 @ 10:34:49 #15
3185 Adelante
To let it go now
pi_88693215
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 10:27 schreef DJMO het volgende:
kreeg vanmorgen een sms-je van Tele2 dat mijn nieuwe modem onderweg is, en deze week word afgeleverd <3
Heb je ook 50MB internet nu? :9
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 november 2010 @ 10:35:18 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88693217
quote:
6s.gif Op zondag 14 november 2010 10:34 schreef Adelante het volgende:

[..]



Heb je ook 50MB internet nu? :9
(tot) 20 :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 14 november 2010 @ 10:36:46 #17
3185 Adelante
To let it go now
pi_88693235
Ah so, wij konden voor hetzelfde geld op ons nieuwe adres ook de 50Mb variant krijgen, dus dat was geen moeilijke beslissing. :7

Wel lekker als je straks weer verbonden bent met de wereld op een nieuw adres..
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 november 2010 @ 10:54:16 #18
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88693477
het was het eerste wat ik heb geregeld toen ik eenmaal wist dat we gingen verhuizen. Het heeft alleen drie weken geduurd voor het fatsoenlijk in orde was (heeft me wel weer een maand gratis internet + vervallen van de aansluitkosten opgeleverd) :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator zondag 14 november 2010 @ 12:14:03 #19
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_88695222
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:27 schreef DJMO het volgende:
de OP klopt trouwens niet :+
Ik heb de OP even gewijzigd :+
Dat bijhouden van zo'n OP is bijna niet te doen; daar zijn er te vaak en te snel wijzigingen voor :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 november 2010 @ 12:15:05 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88695252
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 12:14 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]



Ik heb de OP even gewijzigd :+
Dat bijhouden van zo'n OP is bijna niet te doen; daar zijn er te vaak en te snel wijzigingen voor :)
dat vermoeden had ik al :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88705496
Inmiddels ziet het er hier op m'n huidige adres uit alsof er een bom ontploft is.

Vanavond nog even al het handgereedschap bij elkaar zoeken en in de auto mikken. Morgen om 9:00 overdrachtsinspectie, en om 10:30 tekenen en sleuteloverdracht bij de notaris :s).

En dan zorgen dat er overal licht is (het wordt tenslotte erg vroeg donker nu) en beginnen met boren, kabels trekken en schoonmaken.

Nu vnl even hopen dat UPC geen fuck-ups maakt met het overzetten van de internet-verbinding. (Voor mij is dat i.v.m. mijn werk toch wel één van de belangrijkste zaken die z.s.m. moeten werken.)
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 november 2010 @ 18:11:43 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88706440
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 17:37 schreef Metatron het volgende:
Inmiddels ziet het er hier op m'n huidige adres uit alsof er een bom ontploft is.
mijn huis ook :D leuk he? :')
quote:
Vanavond nog even al het handgereedschap bij elkaar zoeken en in de auto mikken. Morgen om 9:00 overdrachtsinspectie, en om 10:30 tekenen en sleuteloverdracht bij de notaris :s).
succes!
quote:
En dan zorgen dat er overal licht is (het wordt tenslotte erg vroeg donker nu) en beginnen met boren, kabels trekken en schoonmaken.
houd je er erg in dat je na een bepaald tijdstip niet meer mag boren etc ;)
quote:
Nu vnl even hopen dat UPC geen fuck-ups maakt met het overzetten van de internet-verbinding. (Voor mij is dat i.v.m. mijn werk toch wel één van de belangrijkste zaken die z.s.m. moeten werken.)
Ik hoop hetzelfde, maar dan voor Tele2 . Het is bij mij wel niet voor mijn werk, maar zonder internet zou ik me wel erg onthand voelen :@
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88707275
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef DJMO het volgende:
mijn huis ook :D leuk he? :')
Ach, je komt weer eens wat tegen waarvan je niet wist dat je het (nog) had :P. Maar afgezien daarvan zal ik blij zijn als ik spullen/dozen naar m'n nieuwe huis kan gaan brengen. Dat geeft dan tenminste weer wat overzicht.
quote:
succes!
Thanks! :)
quote:
houd je er erg in dat je na een bepaald tijdstip niet meer mag boren etc ;)

Oh? O-).
quote:
Ik hoop hetzelfde, maar dan voor Tele2 . Het is bij mij wel niet voor mijn werk, maar zonder internet zou ik me wel erg onthand voelen :@
Het blijft spannend met dergelijke bedrijven. Maar goed, we gaan het meemaken :P.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  zondag 14 november 2010 @ 20:28:13 #24
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_88711697
succes met klussen allemaal :)
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  zondag 14 november 2010 @ 20:43:19 #25
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_88712660
Mijn pakket is pas 2 december beschikbaar ;(

Gelukkig hebben de buren een onbeveiligde router :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 november 2010 @ 20:45:34 #26
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88712806
Hoe heet dat, ik kreeg vanmorgen een sms-je van tele2 dat mijn nieuwe modem deze week geleverrd wordt, maar nu hoor ik ook over een staking bij TNT pakketpost?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88712879
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 20:45 schreef DJMO het volgende:
Hoe heet dat, ik kreeg vanmorgen een sms-je van tele2 dat mijn nieuwe modem deze week geleverrd wordt, maar nu hoor ik ook over een staking bij TNT pakketpost?
Dinsdag verminderde bezorging
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 november 2010 @ 20:48:17 #28
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88712988
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 20:46 schreef Ml-etje het volgende:

[..]


Dinsdag verminderde bezorging
dus in principe zou ik 'm wel op tijd moeten hebben? Ik wil natuurlijk wel meteen online kunnen daar :P ;) (nou kán ik dit modem gewoon meenemen en pas terugsturen als de nieuwe geleverd is, maar hij moet in de kelder worden aangesloten, dus het is praktischer als hij er eerder is dan de rest van m'n pc, zodat de kabels vast getrokken kunnen worden :P )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88729612
Inspectie gedaan. ff wachten tot ik bij de notaris mag aanschuiven.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  maandag 15 november 2010 @ 10:33:30 #30
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_88730438
Vanmiddag voor de eerste keer kijken in een woning in Dorecht *O*
(jaren '30, ruim 150m2, grote tuin en grote kelder)

Afgelopen weken al druk bezig geweest met een andere woning, maar die was het eigenlijk net niet.
So we just called him Fred
  maandag 15 november 2010 @ 17:05:32 #31
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_88743725
proficiat Metatron en Spannend Fred! Als je geen klik hebt met de woning, gewoon verder zoeken...
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  † In Memoriam † maandag 15 november 2010 @ 18:20:41 #32
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88746719
Wij hebben de sleutel! :) *O*
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  maandag 15 november 2010 @ 19:05:58 #33
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_88748694
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:05 schreef Merlijn het volgende:
Spannend Fred! Als je geen klik hebt met de woning, gewoon verder zoeken...
Het was dra-ma-tisch... De makelaar begon gelijk al over de fundering, woning verzakt aan de voorzijde en we moesten vooral maar een bouwkundig rapport laten maken.
Enfin, er moest nog te veel gebeuren en we gaan vrolijk verder zoeken.
So we just called him Fred
pi_88764366
Zo. Dat is allemaal geregeld. Foto's volgen nog wel, ws wanneer ik internet heb op m'n nieuwe adres.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_88769768
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 18:20 schreef De_Kardinaal het volgende:
Wij hebben de sleutel! :) *O*
*O* Ik ben jaloers :P

Nou, net met de ING gebeld. Kennelijk kunnen zij bij het BKR inloggen (??) en zij wist me te vertellen dat ik niets op mijn naam heb staan, alleen een afgesloten mobiele telefoonrekening en een lopende telefoonrekening. Geen kredieten of whatever. De kwartaallimiet van de ING wordt ook niet geregistreerd in Tiel, omdat je maar drie maanden rood mag staan (oid).

In elk geval heeft zij mijn limiet nog maar 'n keer opgezegd :+ en dat zou binnen een paar dagen dan geregeld moeten zijn. Ik krijg er iig een bevestiging van. Sjugt.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 16 november 2010 @ 10:02:54 #36
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88769930
volgens mij kunnen alle banken dat Syrena, ook postorderbedrijven die kredieten verstrekken dacht ik. Op die manier toetsen ze je of je wel in aanmerking komt voor een krediet enzo
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88773627
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:02 schreef DJMO het volgende:
volgens mij kunnen alle banken dat Syrena, ook postorderbedrijven die kredieten verstrekken dacht ik. Op die manier toetsen ze je of je wel in aanmerking komt voor een krediet enzo
Ah ok. Maar ik ben dus clean 8-) *O*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_88777650
Mooi Syrena!

Ik heb net gefikst dat ik 2 december de sleutel een dagje mag lenen. Dan kan ik mooi wat aannemers langs laten komen voor offertes zodat ze gelijk aan de slag kunnen als ik de sleutel officieel in mijn bezit heb!

Vanavond ga ik een keuken bestellen bij ikea! Keileuk!!
pi_88778877
Voor de kerst KLAAR, hoop ik. Laatste loodjes:
- plinten schuren, grondverf, lak
- schade aan muren rondom raamkozijnen herstellen, inclusief nieuwe vensterbanken
- houten vloer schuren en in de Hermadix
- satellietkabel opnieuw door huis trekken en wegwerken
- meubilair laten komen. Ik snak naar mijn bank ipv de plastic kuipstoeltjes waar ik nu op zit
- Alle kunst en foto's op de muren
- Verlichting ophangen (ipv die kale peertjes nu)

15 dec. is in ieder geval een harde deadline, dan moet al het spul wat nog in mijn oude apartement staat weg zijn.

En als aller, allerlaatste een kerstornamentje kopen en voor het raam hangen. Dan fles champagne open en even een mijlpaal vieren. Hik.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 16 november 2010 @ 14:46:50 #40
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88779263
waarom geen (kunst)boom(pje) ?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88782902
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:46 schreef DJMO het volgende:
waarom geen (kunst)boom(pje) ?
Te veel (jeugd)trauma's van bomen in elkaar zetten en weer uit elkaar halen. Of 5 kilo naalden op moeten vegen. :D
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_88792659
Offerte voor de boerderij die we op het oog hebben is binnen! Dat duurde nog eens lang. Maar ja, als je moet wachten duurt alles lang ;)

Ik zal geen bedragen noemen anders worden jullie jaloers ;) Doel is om binnen onze max te blijven. We hebben afgesproken met de aannemer dat we zoveel mogelijk zelf zullen doen. Dit houdt in dat we voor hetzelfde geld meer krijgen omdat er een deel arbeidsloon vanaf gaat (we betalen uiteraard onszelf niet he). Houdt echter ook in dat er meer tijd overheen gaat voor het helemaal af is. Oh wacht, het is nooit helemaal af.
Momenteel valt de vraagprijs+offerte boven budget uit, maar laten we reëel zijn, niemand verkoopt zijn huis tegen vraagprijs. Daarnaast krijgen we dus de specificaties van de offerte nog per slakkenpost (lekker, nu TNT staakt), en moeten we aan de hand daarvan beslissen of dit de boerderij is die we willen...

Blijft toch spannend :)
  woensdag 17 november 2010 @ 15:03:08 #43
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_88820969
Als alles goed gaat 16 december de sleutel van een appartement met 2 verdiepingen en 3 slaapkamers. Zo rond de 100m2. Nu spullen uitzoeken. We hebben al een bod gedaan op een set van 4 jaren '60 retro eetkamerstoelen O+.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Milf woensdag 17 november 2010 @ 16:21:11 #44
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_88824093
Aankomende vrijdag hypotheekakte tekenen bij de notaris in Leer *O*

Jahoe! Dan sleutel O+
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_88852655
Dan ga ik nu het equivalent van een klein datacenter inpakken en verhuizen :P. See you on the other side!

(Hoop ik)
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 november 2010 @ 09:44:19 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88853267
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2010 09:18 schreef Metatron het volgende:
Dan ga ik nu het equivalent van een klein datacenter inpakken en verhuizen :P. See you on the other side!

(Hoop ik)
succes!

Ik pak m'n pc morgenochtend pas in. Haal ik er gelijk de stofzuiger door, want ding zal wel vol miniscuul stof zitten nu. Nog een laatste nachtje slapen en dan kunnen we over .. finally *O*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88856556
Voor kerst erin gaat hem niet worden. 28 januari gaan we passeren! Althans, als de hypotheek goed geregeld kan worden ;)
pi_88864206
Hoopte voor de kerst klaar te zijn met de eerste verbouwingswerkzaamheden (lees woonkamer af), maar we gaan toch maar voor pasen... Veel uitstel van externe partijen en alles zat tegen .
Op 1 juli 2010 de sleutel gekregen en 1 september verhuisd..
En dan hebben we het niet eens over een jaren 30 woning

lees al jaren mee overigens, maar dit is eerste post.
Dansen is leuker dan lopen..
  donderdag 18 november 2010 @ 16:21:15 #49
3185 Adelante
To let it go now
pi_88866557
Zooo wel een opknappertje dan roerhoudt :o
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_88872385
Tja, ook jaren 70 woningen hebben hun gebreken :) Veel glas (!) maar grotendeels enkel, een inpandige garage met een kanteldeur uit houten plankjes, waar je, ondanks provisorische isolatie met tempex, dwars doorheen kijkt en kalkzandstenen muren, waardoor het stucwerk overal losliet. En de kozijnen waren weliswaar van hardhout, maar niet geschikt voor dubbel glas. Dus ook de kozijnen moesten vervangen worden. Dan een openhaard uit het stenen tijdperk (veel stenen dus ;) ) , die we hebben verwijderd, een toilet dat we compleet moesten herbouwen en ga zo maar door...
OK, als het af is wonen we in een paleis O+
Dansen is leuker dan lopen..
pi_88875241
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 18:46 schreef Roerhoutje het volgende:
Tja, ook jaren 70 woningen hebben hun gebreken :) Veel glas (!) maar grotendeels enkel, een inpandige garage met een kanteldeur uit houten plankjes, waar je, ondanks provisorische isolatie met tempex, dwars doorheen kijkt en kalkzandstenen muren, waardoor het stucwerk overal losliet. En de kozijnen waren weliswaar van hardhout, maar niet geschikt voor dubbel glas. Dus ook de kozijnen moesten vervangen worden. Dan een openhaard uit het stenen tijdperk (veel stenen dus ;) ) , die we hebben verwijderd, een toilet dat we compleet moesten herbouwen en ga zo maar door...
OK, als het af is wonen we in een paleis O+
We willen foto's zien *O*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_88885212
Ik ga me verdiepen in het versturen van foto's op dit forum; totaal geen ervaring mee...Dan wil ik wel een poging wagen. Voelde me al een tijdje schuldig vanwege het jarenlang meegluren naar andere klussers, dus vandaag maar een account aangemaakt. We hebben echter geen jaren 30 woning gekocht, zoals velen hier, maar een splitlevelwoning van 6 niveaus uit 1972.
Dansen is leuker dan lopen..
pi_88890265
Gespecificeerde offerte is binnen, maar schijnt wat sumier te zijn hoorde ik van een van mijn toekomstige medebewoners. Zal vragen of ik die offerte eens mag inzien, dan gaan we kijken wat de aannemer er van gebakken heeft.
pi_88897610
Mijn vader wil dit weekend de keukendeur gaan opmeten. En dan marktplaats afstruinen naar een rolluik. Op mijn verbaasde: :? waarom? bleek dat hij bang is voor insluiperts als ik thuis alleen in mijn bedje lig.

_O- maar wel heel lief :D Ik wil liever een rolluik voor mijn slaapkamerraam, lekker donker :z
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_88897672
Overigens is de kwartaallimiet opgeheven, evenas de creditcard. Van de kaart heb ik al bericht, van de limiet nog niet. Ik hoop vandaag op een brief, en dat die dan voldoende is en ze niet echt nog een afschrift willen :{

Had wel nog een partijtje nieuwe afschriftten (?), maar daar stond ie nog op.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 19 november 2010 @ 12:43:00 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88897808
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 12:38 schreef Syrena het volgende:
Overigens is de kwartaallimiet opgeheven, evenas de creditcard. Van de kaart heb ik al bericht, van de limiet nog niet. Ik hoop vandaag op een brief, en dat die dan voldoende is en ze niet echt nog een afschrift willen :{

Had wel nog een partijtje nieuwe afschriftten (?), maar daar stond ie nog op.
Ga je anders je hypotheek niet krijgen bij een bepaalde verstrekker?

Ik vind het zo streng.
The love you take is equal to the love you make.
pi_88898573
Ik mag me hier ook melden O+

Gisteren zijn we er met de onderhandelingen uitgekomen. We gaan een jaren '30 huis kopen waar een groooote verbouwing aan aan moet gebeuren. Nu zsm financiering en notaris gaan regelen.

Ik ben heel blij maar ook heel zenuwachtig :')
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:23:49 #58
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_88905316
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 12:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ga je anders je hypotheek niet krijgen bij een bepaalde verstrekker?

Ik vind het zo streng.
Het is compleet belachelijk, maar goed. Ze willen zeker weten dat die limiet eraf is en er geen BKR-notering is (en die is er niet, want die limiet wordt daar niet genoteerd) en daar bewijs van. Als ze dat niet krijgen klinkt het idd alsof er dan geen hypotheek komt, geen idee of dat ook zo is.

Zal mijn rechtsbijstand nog maar niet opzeggen oO<
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:43:50 #60
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_88911937
Vandaag dit bed:



Over deze trap en een piepkleine overloop op mijn kamer gekregen:



Als het trapgat 2 mm kleiner was had het niet gepast :')
pi_88913340
Jee, dat zal een hoop duw- en trekwerk zijn geweest! :o

Hier lag vandaag het taxatierapport in de bus. Ziet er goed uit, geen rare dingen. Kosten: 499.80 oO< En pas nu ga ik googlen en ontdekt een site waarop ik zie dat dat ook zo'n 250 euro had kunnen zijn. Leermomentje ;(
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_88913813
Chapeau UPC. Verhuizen ging in 1 keer goed. Modem afkoppelen, meenemen, aansluiten op het nieuwe adres en.... Werken! Ook de GBA overschrijving ging vlekkeloos. Online aangevraagd, en de overschrijving werd maandag-middag bevestigd. De parkeervergunning was met 2 dagen binnen, dus ook dat verliep soepeltjes.

Alleen ligt nu zowat iedereen die zou helpen sjouwen ziek zwak en misselijk in bed :{. Daar stropt het e.e.a. nu dus even. De spullen het oude huis uit en in een auto stoppen is nog tot daar aan toe, maar vervolgens 3 (of 4) steile smalle trappen op is een ander verhaal.

Vandaag zou een ander even bijspringen, en na z'n werk langskomen. Ik zou zorgen voor een afgetopte, volgepropte auto, en de zooi slepen we dan met z'n 2-en naar boven. Alleen.... Staat er nu die afgetopte auto voor de deur, en hij zit vast op een station, omdat Pro-Rail te achterlijk is om voor redundancy van hun verkeersleiding te zorgen... *GRRR*

Maar goed, foto's:

Woonkamer (voor):


Woonkamer (achter):


De glas-in-lood schuifdeuren tussen gang en woonkamer:


En de marmeren schouw:


En de belangrijkste 'projecten' voor de korte termijn:
1) De binnentrap van de 3e naar de 4e: (spreekt voor zich waarom)


2) De electra:


Geen aardlek, geen hoofdschakelaar. 3 groepen, waarvan 1 geaard en bedoeld voor wasmachine en CV-ketel.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  vrijdag 19 november 2010 @ 19:53:07 #63
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_88914906
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:04 schreef L0t.. het volgende:
Ik mag me hier ook melden O+

Gisteren zijn we er met de onderhandelingen uitgekomen. We gaan een jaren '30 huis kopen waar een groooote verbouwing aan aan moet gebeuren. Nu zsm financiering en notaris gaan regelen.

Ik ben heel blij maar ook heel zenuwachtig :')
Hoe groot is de verbouwing? welke lijst is groter, wat er wel of wat er niet moet gebeuren? K ben benieuwd :)
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_88915052
Volgende week vrijdag vindt er een gesprek plaats tussen enkele toekomstige medebewoners van mij, en de aannemer. We verwachten dat er iets goeds uit gaat komen, gezien de offerte gunstig uitviel :)
  vrijdag 19 november 2010 @ 22:15:08 #65
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_88922601
Zo Meta, Vonkenboer krijgt er vast nachtmerries van ;)

Wel balen hoor dat je hulptroepen niet kunnen bijspringen...
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_88930596
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 22:15 schreef Merlijn het volgende:
Zo Meta, Vonkenboer krijgt er vast nachtmerries van ;)
Nou, vooral het ontbreken van een aardlek vind ik nogal matig.
quote:
Wel balen hoor dat je hulptroepen niet kunnen bijspringen...
Is opgelost uiteindelijk. ik heb zelf even de voorstoel vrijgemaakt en ben hem met volgepakte auto maar gaan ophalen in Alphen. Voor beiden voordeel: Hij komt thuis, en ik heb m'n hulp :).
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_88943779
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 19:53 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]


Hoe groot is de verbouwing? welke lijst is groter, wat er wel of wat er niet moet gebeuren? K ben benieuwd :)
- Er komt een uitbouw aan de achterkant van de woonkamer. De keuken wordt hierbij getrokken zodat we een open keuken krijgen. Geheel nieuwe keuken dus. In de aanbouw komen openslaande tuindeuren.

- De badkamer wordt verplaatst naar een slaapkamer. Wat nu de 'badkamer' is wordt een washok.

- CV moet aangelegd worden, zijn nu nog gaskachels.

- Overal komen nieuwe vloeren. Beneden eikenhouten vloeren, boven laminaat.

- Tuin moet aangelegd worden

- Elektra moet aangepakt worden, weet nog niet precies hoe dit eraan toe is.

- Verder een hoop extra klusjes zoals schilderwerk, aantal vloerbalken vernieuwen e.d.

Alle grote klussen gaan we uitbesteden, we gaan helpen waar we kunnen maar dit zijn gewoon dingen die we zelf echt niet kunnen helaas. Gelukkig heeft mijn vriend wel een hoop handige familieleden :P
pi_88943919
Ohja, verder moet de zolder ook nog helemaal bewoonbaar gemaakt worden maar dat is een lange termijnproject :')
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:25:55 #69
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_88947735
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:19 schreef L0t.. het volgende:

[..]


- Er komt een uitbouw aan de achterkant van de woonkamer. De keuken wordt hierbij getrokken zodat we een open keuken krijgen. Geheel nieuwe keuken dus. In de aanbouw komen openslaande tuindeuren.

- De badkamer wordt verplaatst naar een slaapkamer. Wat nu de 'badkamer' is wordt een washok.

- CV moet aangelegd worden, zijn nu nog gaskachels.

- Overal komen nieuwe vloeren. Beneden eikenhouten vloeren, boven laminaat.

- Tuin moet aangelegd worden

- Elektra moet aangepakt worden, weet nog niet precies hoe dit eraan toe is.

- Verder een hoop extra klusjes zoals schilderwerk, aantal vloerbalken vernieuwen e.d.

Succes, ik weet er inmiddels alles van :P 't kost allemaal zoveel tijd :P
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_88989527
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 19:54 schreef Ml-etje het volgende:

[..]



We willen foto's zien *O*
Hieronder een van de hoofdattracties van onze nieuwe woning :)
(kan ik foto's oefenen :P )


Deze staat dus in de achtertuin O+
Dansen is leuker dan lopen..
pi_88989607
Zo dan! Dan heb je wel een mooie boom in je tuin :D
pi_89017088
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:13 schreef Roerhoutje het volgende:

[..]



Hieronder een van de hoofdattracties van onze nieuwe woning :)
(kan ik foto's oefenen :P )
[ afbeelding ]

Deze staat dus in de achtertuin O+
Oh prachtig O+ Hou je 'm ook?
  Milf maandag 22 november 2010 @ 16:44:07 #73
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_89017495
Wil je in december gaan verhuizen... gaat het nu al sneeuwen!! :o

Kut -O-
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_89028916
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 16:34 schreef L0t.. het volgende:

[..]


Oh prachtig O+ Hou je 'm ook?
Ja, liefde op het eerste gezicht, alhoewel ik geen idee heb wat treurwilgen leuk vinden :D . De boom is overigens minstens 38 jaar oud.
Dansen is leuker dan lopen..
pi_89036235
Ik lees ook mee :) Voor de kerst gaat niet meer lukken helaas, maar voor de pasen ;) zou het wel moeten lukken hoop ik.
We zijn een 2-1 kap woning aan het bouwen in Drenthe, wordt erg mooi! Rond de kerst moet ik eerst nog even bevallen van ons 2e kindje, dus zo erg is het niet dat het wat later wordt ;)
pi_89042361
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 16:44 schreef nikky het volgende:
Wil je in december gaan verhuizen... gaat het nu al sneeuwen!! :o

Kut -O-
Ja :'(
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_89045161
ja ik maak me ook al druk om het weer...

Wij krijgen 17 december de sleutel maar er moet nog een nieuwe cv komen en er moet nog dubbele beglazing komen. BRRRR koud...
pi_89048407
Komende donderdag krijgen wij eindelijk de sleutel, net de dag dat het hier in het Noorden zou beginnen te sneeuwen haha. Huis is nog zo goed als casco, maar hopen begin januari te verhuizen. Ik hoop maar dat die sneeuw dan even de wegen voor ons vrijhoudt...
pi_89057440
ja dat zou wel fijn zijn he!

Ik had net trouwens een heeeeele leuke voicemail.

De hypotheek is rond!!! *O*
pi_89121347
*O* Annelotje
Hele geruststelling is dat vaak :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 25 november 2010 @ 08:38:09 #81
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89125521
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:43 schreef -Maartje- het volgende:
Komende donderdag krijgen wij eindelijk de sleutel, net de dag dat het hier in het Noorden zou beginnen te sneeuwen haha. Huis is nog zo goed als casco, maar hopen begin januari te verhuizen. Ik hoop maar dat die sneeuw dan even de wegen voor ons vrijhoudt...
veel plezier vandaag *O*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_89126238
Ik begin inmiddels aardig kluskriebels te krijgen, gezien het er op lijkt dat het financieel haalbaar is een boerderij te kopen. Nadeel is dat het hele dak moet worden gelicht... Maar goed, we wonen er nog niet... Morgen dus een gesprek met de financieel adviseur en de aannemer. Kriebels beginnen dus te komen, net als de zenuwen.
  donderdag 25 november 2010 @ 11:29:41 #83
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_89129480
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 19:29 schreef Metatron het volgende:

En de marmeren schouw:
[ afbeelding ]

Wauw! Nice!
  donderdag 25 november 2010 @ 11:35:41 #84
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_89129677
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:53 schreef annelotje het volgende:
ja dat zou wel fijn zijn he!

Ik had net trouwens een heeeeele leuke voicemail.

De hypotheek is rond!!! *O*
Ik kreeg gisteren serieus de slingerschijt van De Hypotheker. Ingangsdatum op m'n contract voor onbepaalde tijd was 1-7-2010, maar de datum in dienst op m'n loonstrook was 1-12-2009... Konden ze niet rijmen (Eeeeh... Eerst een tijdelijk contract en dan pas een contract voor onbepaalde tijd misschien?)! Moest een schiftelijke verklaring van m'n werkgever aan te pas komen, die dan weer verzonden moet worden naar het hoofdkantoor... Met de post, want ze moeten het origineel hebben }:| ... En die staken dus vandaag en morgen... }:| En dus krijgen we de hypotheek niet rond voor de datum die we opgegeven hadden, namelijk de 29e. Verlenging aangevraagd en een weekje extra gekregen... Ik hoop dat het goed komt! Stelletje bureaucraten!
pi_89129814
zelf (laten) langsbrengen is geen optie? gaat sneller dan wachten op de post en dan hebben ze ook het origineel.
pi_89133025
Getver zeg zijn ze stom daar ofzo?

Enne iedereen wel een eigen klustopic openen hé :9
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 25 november 2010 @ 16:33:26 #87
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_89140384
Neeeeeeeeeeee :'( Nu gaat ook de levensverzekeraar nog lopen bokken over een frickin' poezebeestenallergie... Dit geloof je toch niet?! |:(
  donderdag 25 november 2010 @ 17:29:32 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_89142816
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:33 schreef SKa_BoSS het volgende:
Neeeeeeeeeeee :'( Nu gaat ook de levensverzekeraar nog lopen bokken over een frickin' poezebeestenallergie... Dit geloof je toch niet?! |:(
Hoe dan? Dubbele premie? Weigering?
The love you take is equal to the love you make.
pi_89154497
We zijn er bijna. De hoeveelheid die nog weg moet uit het oude huis slinkt aanzienlijk. Zaterdag even met een busje de grote stukken die over moeten, en dan is het nagenoeg klaar.

Voor het weghalen van de oude zut, en het klaarmaken van de woning naar de standaarden van de verhuurder schakel ik een bedrijf in. Ik richt me in m'n toch al redelijk schaarse tijd liever op m'n nieuwe huis :P.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_89156050
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:33 schreef SKa_BoSS het volgende:
Neeeeeeeeeeee :'( Nu gaat ook de levensverzekeraar nog lopen bokken over een frickin' poezebeestenallergie... Dit geloof je toch niet?! |:(
Oh getver zeg alsof dat zo ernstig is.
Kies een ander?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_89159220
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 11:29 schreef SKa_BoSS het volgende:

[..]

Wauw! Nice!
Ja, daar ga ik maar eens een hele mooie strakke bio-ethanol haard bij zoeken :).

Wel kut man, dat gezeik met je hypotheek en verzekering. Ik heb m'n contract niet eens hoeven overleggen. Loonstrook + werkgeversverklaring was voldoende wat dat betreft.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_89160086
*O* Ons huis is vandaag opgeleverd!!! *O*

Helemaal blij, ook weinig puntjes gehad bij oplevering dus dat scheelt, wordt onze planning niet direct weer in de war geschopt. Een heerlijke zee van ruimte, nog helemaal casco maar ik kan het me steeds een beetje beter voorstellen hoe het er straks uit gaat zien. Nog een grote meevaller ook. Vorige week gehoord dat we een vergoeding krijgen voor een fout door aannemer (ventilatiekanaal afzuigkap schuin boven elektrapunt, waardoor er een koof gemaakt moet worden. Kosten 360, vergoeding 500 _O- ). Nu bleek dat ze er zonder meerprijs ook nog voor gezorgd hebben dat schuifpui van buiten ook te openen en te sluiten is, waren we vergeten aan te geven en kon toen niet meer volgens aannemer. Wel dus, en dat zonder te betalen haha.

Laat het klussen maar beginnen! Eerst een goede nacht :Z , echt onwijs moe na vandaag.
pi_89163987
Gefeliciteerd Maartje!
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  vrijdag 26 november 2010 @ 11:03:11 #94
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_89170706
Nou... Dat ook weer gefixt. Het ging dus niet over m'n poezenallergie, maar over het feit dat ik op m'n gezondheidsverklaring ingevuld had wel eens een jointje te roken, een sigaretje te roken en een biertje te drinken... Sturen ze me dus gisteren een vragenlijst met precies dezelfde vragen als op m'n gezondheidsverklaring. Blijkbaar is een bolletje "ja" invullen op die gezondheidsverklaring een soort trigger om maar gelijk te stoppen met lezen en een brief de deur uit te sturen.

Affijn. Net even een rondje gebeld. De Hypotheker reageerde gelijk fel en pinnig "de eisen worden opgesteld door de verzekeraar, niet door ons. Die discussie ga ik niet met u aan. Daarvoor moet u bij de verzekeraar zijn." en de verzekeraar reageert eigenlijk heel okee "Ja, sorry... Als u het zo voorlees hadden we inderdaad voldoende gehad aan de gezondheidsverklaring. Stuurt u maar een scan op van het formulier met de mededeling dat de originelen achteraan komen en dat u met Marjo gesproken heeft, dan gaan we er mee aan de slag. Maandag moet het wel geregeld zijn.". Kijk! Dat zijn dingen die ik wil horen! Bij deze: Marjo, als je hier op Fok! zit: je bent m'n heldin van de dag! O+
  vrijdag 26 november 2010 @ 11:06:56 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_89170875
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 23:00 schreef Metatron het volgende:

[..]

Ja, daar ga ik maar eens een hele mooie strakke bio-ethanol haard bij zoeken :).

Wel kut man, dat gezeik met je hypotheek en verzekering. Ik heb m'n contract niet eens hoeven overleggen. Loonstrook + werkgeversverklaring was voldoende wat dat betreft.
Met de werkgeversverklaring is duidelijk wat voor dienstverband je hebt. Als ik mijn contract van 10 jaar geleden laat zien, bewijst dat natuurlijk niet dat ik daar nu nog steeds een vast dienstverband heb.
The love you take is equal to the love you make.
pi_89171800
Pfff Ska_Boss het lijkt dus weer geregeld? Hopen dat het nu goedkomt!

Maartje gefeli!!! En nu aan de slag! :)

Ik zit er aan te denken om n topic te openen maar ben er nog niet helemaal uit.. ik ben niet zo goed in elke dag netjes een verslagje bijhouden. Ik laat het weten als er 1 aankomt.
  vrijdag 26 november 2010 @ 11:59:24 #97
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_89172984
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:27 schreef annelotje het volgende:
Pfff Ska_Boss het lijkt dus weer geregeld? Hopen dat het nu goedkomt!
Het lijkt inderdaad weer even geregeld... Maandag krijg ik nu terugkoppeling van alle kanten als het goed is over de stand van zaken.
pi_89178694
Onze hypotheekaanvraag is de deur uit, verwacht eigenlijk geen problemen maar je weet maar nooit :')

We zijn nu bezig met het aanvragen van allerlei offertes. Ik heb echt zo'n vreselijke hekel aan keuken- en badkamerzaken. Hoe dan ook heb je altijd het gevoel dat je genaaid wordt :r
pi_89196907
Vandaag een gesprek gehad met ons financieel adviseur. We hebben goed nieuws van hem gekregen en minder goed nieuws. Of we het object dat we op het oog hebben kunnen dragen qua hypotheek is nu niet meer de vraag, het bleek dat we zelfs een ton meer kunnen nemen aan hypotheek dan de oorspronkelijke berekening liet zien.

Het is nu de vraag hoeveel hypotheek we op dit object kunnen nemen, in verband met de executiewaarde. Beetje een moeilijk verhaal, maar stel dat de waardevermeerdering na verbouwing te laag is, zullen ze ons hier geen hypotheek op willen geven.

Maar goed... We wachten het wel af :) Komende week gaat er een taxateur kijken om de waarde vóór en de waarde ná verbouwing vast te stellen. Aan de hand daarvan kunnen we weer verder. Hopelijk... ;)
pi_89200657
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:40 schreef Freddeh het volgende:
Vandaag een gesprek gehad met ons financieel adviseur. We hebben goed nieuws van hem gekregen en minder goed nieuws. Of we het object dat we op het oog hebben kunnen dragen qua hypotheek is nu niet meer de vraag, het bleek dat we zelfs een ton meer kunnen nemen aan hypotheek dan de oorspronkelijke berekening liet zien.

Het is nu de vraag hoeveel hypotheek we op dit object kunnen nemen, in verband met de executiewaarde. Beetje een moeilijk verhaal, maar stel dat de waardevermeerdering na verbouwing te laag is, zullen ze ons hier geen hypotheek op willen geven.

Maar goed... We wachten het wel af :) Komende week gaat er een taxateur kijken om de waarde vóór en de waarde ná verbouwing vast te stellen. Aan de hand daarvan kunnen we weer verder. Hopelijk... ;)
Ben ik wel benieuwd wat jullie precies gaan doen :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_89200794
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:03 schreef SKa_BoSS het volgende:
Nou... Dat ook weer gefixt. Het ging dus niet over m'n poezenallergie, maar over het feit dat ik op m'n gezondheidsverklaring ingevuld had wel eens een jointje te roken, een sigaretje te roken en een biertje te drinken... Sturen ze me dus gisteren een vragenlijst met precies dezelfde vragen als op m'n gezondheidsverklaring. Blijkbaar is een bolletje "ja" invullen op die gezondheidsverklaring een soort trigger om maar gelijk te stoppen met lezen en een brief de deur uit te sturen.

Affijn. Net even een rondje gebeld. De Hypotheker reageerde gelijk fel en pinnig "de eisen worden opgesteld door de verzekeraar, niet door ons. Die discussie ga ik niet met u aan. Daarvoor moet u bij de verzekeraar zijn." en de verzekeraar reageert eigenlijk heel okee "Ja, sorry... Als u het zo voorlees hadden we inderdaad voldoende gehad aan de gezondheidsverklaring. Stuurt u maar een scan op van het formulier met de mededeling dat de originelen achteraan komen en dat u met Marjo gesproken heeft, dan gaan we er mee aan de slag. Maandag moet het wel geregeld zijn.". Kijk! Dat zijn dingen die ik wil horen! Bij deze: Marjo, als je hier op Fok! zit: je bent m'n heldin van de dag! O+
Die Hypotheker zou ik meteen een slinger richting uitgang geven bij zo'n antw.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_89203699
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 21:31 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ben ik wel benieuwd wat jullie precies gaan doen :)
Heb het in een eerder topic wel genoemd, maar ga het pas opnieuw vertellen als het zeker is dat het doorgaat ;) Zal er wel bij vertellen dat het een iets ongewone manier van wonen wordt.
pi_89204123
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 22:13 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Heb het in een eerder topic wel genoemd, maar ga het pas opnieuw vertellen als het zeker is dat het doorgaat ;) Zal er wel bij vertellen dat het een iets ongewone manier van wonen wordt.
Heb het net teruggezocht :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_89205879
Oh my, ben ik blij dat ik mijn gezondheidsverklaring opnieuw heb ingevuld :@ Ik had tig keer ja kunnen zetten (spataders, JA! Huisstofmijtallergie, JA! Persoonlijkheidsstoornis, JA!) En zo nog een paar dingen :') Ik was het vakje voor intraveneuze droks vergeten, daar maakte de hypotheker me wel attent op oO< (dat is echt nee trouwens, ik heb zelfs nog nooit een joint gerookt).

Mien God, wat een ellende. De vorige keer dat ik ergens nee zei terwijl het ja moest zijn kreeg ik mijn rijbewijs niet }:| (oja, ik heb problemen met mijn ogen. Instructeur: Vul toch maar nee in. Syrena rijdt tijdens het examen dermate dicht langs andere auto's dat de examinator een hartverzakking kreeg :') "Ja ik heb verminderd dieptezicht"). Pas na een onderzoek en een emmertje guldens kwam dat in orde.

Rijbewijs al jaren, nu dat huis nog.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_89206124
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 22:46 schreef Syrena het volgende:
Oh my, ben ik blij dat ik mijn gezondheidsverklaring opnieuw heb ingevuld :@ Ik had tig keer ja kunnen zetten (spataders, JA! Huisstofmijtallergie, JA! Persoonlijkheidsstoornis, JA!) En zo nog een paar dingen :') Ik was het vakje voor intraveneuze droks vergeten, daar maakte de hypotheker me wel attent op oO< (dat is echt nee trouwens, ik heb zelfs nog nooit een joint gerookt).

Mien God, wat een ellende. De vorige keer dat ik ergens nee zei terwijl het ja moest zijn kreeg ik mijn rijbewijs niet }:| (oja, ik heb problemen met mijn ogen. Instructeur: Vul toch maar nee in. Syrena rijdt tijdens het examen dermate dicht langs andere auto's dat de examinator een hartverzakking kreeg :') "Ja ik heb verminderd dieptezicht"). Pas na een onderzoek en een emmertje guldens kwam dat in orde.

Rijbewijs al jaren, nu dat huis nog.
Ooit al eens ergens tegenaan gereden?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_89207259
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2010 22:50 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ooit al eens ergens tegenaan gereden?
Drie keer, 1x achteruitrijden met een beslagen achterruit (tegen auto van mijn vader, zijn uitlaat in mijn bumper, ik alleen schade), van de oprit af achteruit en kei meenemen die op de punt van de oprit lag 8)7 (die ligt er nu inmiddels niet meer) en hier op de parkeerplaats, auto was afgeslagen en een stukje vooruitgegleden en dat had ik niet meegekregen, dus draaicirkel was kleiner dan ik dacht. Bij alledrie was mijn snelheid 5 km/uur ofzo :') en had ik alleen schade.

Nu heb ik een kleinere auto, dat bevalt me stukken beter. Ik parkeer nu zelfs kaarsrecht 8-)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_89207533
Oja, ik zie ook geen diepte (lees; volgens anderen gevaar op de weg) en heb inderdaad wat moeite met een grotere auto.
Maar nog geen schade gereden * afklopt.

Wat heb je nu met de levensverz lijst gedaan?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_89223828
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 23:16 schreef Ml-etje het volgende:
Oja, ik zie ook geen diepte (lees; volgens anderen gevaar op de weg) en heb inderdaad wat moeite met een grotere auto.
Maar nog geen schade gereden * afklopt.

Wat heb je nu met de levensverz lijst gedaan?
Overal gezet dat ik niks heb. Heb het bericht dat ze me accepteren al binnen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_89231198
Syrena, je beseft dat als ooit uitkomt dat jij gelogen hebt bij je aanvraag van levensverzekering, dat een serieus probleem zou kunnen zijn?! Misschien niet voor jou, maar dan misschien zelfs voor nabestaanden. Heb afgelopen jaar een overlijdensrisicoverzekering af moeten sluiten terwijl net een chronische en levensbedreigende ziekte is geconstateerd, ze vroegen inderdaad om extra informatie maar uiteindelijk gewoon geaccepteerd. Ben blij dat als ik dan kom te overlijden, vriend in elk geval niet ook nog eens gedoe met verzekering krijgt o.i.d.
pi_89232092
Het zijn wel allemaal zaken die niet ontdekt kunnen zijn.
Maar het kan wel ja.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_89232203
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 18:24 schreef -Maartje- het volgende:
Syrena, je beseft dat als ooit uitkomt dat jij gelogen hebt bij je aanvraag van levensverzekering, dat een serieus probleem zou kunnen zijn?! Misschien niet voor jou, maar dan misschien zelfs voor nabestaanden. Heb afgelopen jaar een overlijdensrisicoverzekering af moeten sluiten terwijl net een chronische en levensbedreigende ziekte is geconstateerd, ze vroegen inderdaad om extra informatie maar uiteindelijk gewoon geaccepteerd. Ben blij dat als ik dan kom te overlijden, vriend in elk geval niet ook nog eens gedoe met verzekering krijgt o.i.d.
Mijn "aandoeningen" zijn niet levensbedreigend. En hoe zouden ze erachter kunnen komen dat ik gelogen heb over een spatader :') Bovendien heb ik geen partner en mijn vader riep al direct dat ik gewoon nee moest zetten overal (=mijn nabestaanden). Ik heb geen serieuze zware ziektes achtergehouden. Die heb ik goddank niet.

Ik ben bij de hypotheek die ik heb gekozen verplicht een OVR moeten afsluiten, anders had ik dat niet eens gedaan (er was ook een hypotheek waar het niet verplicht was, maar die viel af).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 28 november 2010 @ 14:50:03 #112
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_89256820
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:19 schreef L0t.. het volgende:
We zijn nu bezig met het aanvragen van allerlei offertes. Ik heb echt zo'n vreselijke hekel aan keuken- en badkamerzaken. Hoe dan ook heb je altijd het gevoel dat je genaaid wordt :r
Dat wordt je ook. Ik heb ooit eens werk gedaan voor een fabrikant in badkamermeubelen... Een greepje op een deurtje dat ongeveer een euro kost om te produceren gaat voor een euro of 5 richting de dealer (welliswaar met 46% korting o.i.d., maar toch)... Die er op zijn beurt ook nog een schepje bovenop doet en het aan jou verpatst voor een euro of 10...

Kortom... Ze doen het voorkomen of 20% korting heel veel is, maar er kan altijd nog meer af. Ik heb toevallig onlangs zelf een badkamer gekocht en wij kregen 35% korting op alles (en dan ben ik waarschijnlijk nog flink genaaid...)
pi_89288225
De stukken zijn naar de notaris gestuurd 8-) werd net gebeld door de Hypotheker.
YIHAAAA!!!!!!! *O* *O* *O* *O* *O*

Eind van de middag notaris bellen en de makelaar 8-) *doet nog een dansje door opgezegd flatje*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Milf maandag 29 november 2010 @ 10:20:36 #114
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_89288710
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:01 schreef Syrena het volgende:
De stukken zijn naar de notaris gestuurd 8-) werd net gebeld door de Hypotheker.
YIHAAAA!!!!!!! *O* *O* *O* *O* *O*

Eind van de middag notaris bellen en de makelaar 8-) *doet nog een dansje door opgezegd flatje*
Van harte gefeliciteerd!!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_89292291
gefeliciteerd!!!!

Ik heb aanstaande donderdag een dagje de beschikking over de sleutel en zit dus de hele dag in een koud huis te wachten op alle aannemermannetjes die offertes uit komen brengen. Hopelijk kunnen ze dan gelijk aan de slag als we officieel de sleutel krijgen.
  maandag 29 november 2010 @ 15:57:25 #116
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_89301148
Yessssss! Aanvraag levensverzekering is goedgekeurd! Nu is het nog even wachten op een akkoord van de tweede acceptant die nogmaals gaat kijken naar de hele rimram (hoezo bureaucratie?) en dan hebben we gewoon de hypotheek rond! *O* Woohoo!
pi_89305317
Whoeiiiii gaat goed hier :D

Wel allemaal een topic openen hé :*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_89332528
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 17:29 schreef Ml-etje het volgende:
Whoeiiiii gaat goed hier :D

Wel allemaal een topic openen hé :*
Echt wel. 10 december sleutel 8-) Kan helaas niet de hele dag vrij nemen ;( maar wel zaterdag en zondag beschikbaar *O*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_89332707
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 09:38 schreef Syrena het volgende:

[..]

Echt wel. 10 december sleutel 8-) Kan helaas niet de hele dag vrij nemen ;( maar wel zaterdag en zondag beschikbaar *O*
leuk :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 30 november 2010 @ 09:52:05 #120
3185 Adelante
To let it go now
pi_89332836
Vandaag oplevering CV, niks te vroeg :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 30 november 2010 @ 13:27:08 #121
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_89340534
Morgen is hopelijk EINDELIJK mijn vloer klaar voor gebruik en kan ik meubeltjes gaan plaatsen. 11 december vrachtwagen volladen en GAAAN! Waarom gaat vooruitgang altijd zo langzaam?
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  Milf dinsdag 30 november 2010 @ 14:22:26 #122
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_89342773
Nou gaat lekker hier. Omdat de Duitse notaris is vergeten mij een rekening te sturen van 40 euro, nu wordt de hypotheek niet overgemaakt.

@*#$^!*%$*!#%$*~#% en dat is licht uitgedrukt. In de koopakte staat 1 december betalen. :{.

HUFTERS! :( En dat verrekte kutkantoor is nu natuurlijk dicht en gaat pas tegen drie uur weer open. En ik ben WOEST! :( Ik ben twee weken geleden daar geweest en ze zijn mij gewoon vergeten!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:26:02 #123
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_89342913
quote:
13s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:22 schreef nikky het volgende:
Nou gaat lekker hier. Omdat de Duitse notaris is vergeten mij een rekening te sturen van 40 euro, nu wordt de hypotheek niet overgemaakt.

@*#$^!*%$*!#%$*~#% en dat is licht uitgedrukt. In de koopakte staat 1 december betalen. :{.

HUFTERS! :( En dat verrekte kutkantoor is nu natuurlijk dicht en gaat pas tegen drie uur weer open. En ik ben WOEST! :( Ik ben twee weken geleden daar geweest en ze zijn mij gewoon vergeten!
Goedver... Daar ben je lekker mee inderdaad! 1 december betalen (of "passeren"), of 1 december hypotheek rond?
pi_89344705
quote:
13s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:22 schreef nikky het volgende:
Nou gaat lekker hier. Omdat de Duitse notaris is vergeten mij een rekening te sturen van 40 euro, nu wordt de hypotheek niet overgemaakt.

@*#$^!*%$*!#%$*~#% en dat is licht uitgedrukt. In de koopakte staat 1 december betalen. :{.

HUFTERS! :( En dat verrekte kutkantoor is nu natuurlijk dicht en gaat pas tegen drie uur weer open. En ik ben WOEST! :( Ik ben twee weken geleden daar geweest en ze zijn mij gewoon vergeten!
Wow, dat is kut :{ Waar was die 40 euro voor dan??

Sterkte :*
pi_89345891
Gatverdarrie nikky, daar zit je nu echt niet op te wachten 8)7
Van de hypotheker moest ik zelf de notaris bellen voor het geval ze me zouden vergeten, maar dat bleek helemaal niet nodig, de mevrouw wist meteen wie ik was enzo O+

Minder, de kosten voor het kadastraal inmeten. Schatting: 995 + 145 euro :o (kan nog hoger uitvallen). Dat was een mooie laminaatvloer geweest in de woonkamer :'(
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_89347179
ooh Nikky dat sucks!! Heb je ze inmiddels nog kunnen bereiken?
  Milf dinsdag 30 november 2010 @ 16:22:01 #127
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_89347196
Het blijkt 96 euro te zijn voor het Amtsgericht. Pas wanneer dit is betaald, komt er een akte de kant op van de notaris. Daarna moet dit naar de ING en vervolgens moet de betaling de deur uit. *zucht* -O-. Dit betekent dus dat d ebetaling er niet is op 1 december. Koopakte en passeren van de hypotheek is allemaal al geregeld.

Ik ga de verkopende partij even bellen.. vragen of ik de sleutel alsnog dit weekend mag komen ophalen. De hypotheek is rond, alleen de betaling nog.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_89347381
pfff moeilijk gedoe allemaal zeg. Hopelijk zijn de verkopers een beetje schappelijk.
Succes!
  Milf dinsdag 30 november 2010 @ 16:35:24 #129
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_89347703
Ik hoop het ook. Heb net de rekening via de e-mail ontvangen en deze direct betaald. Hopelijk schiet het wat op.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 30 november 2010 @ 17:15:30 #130
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89349329
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:35 schreef nikky het volgende:
Ik hoop het ook. Heb net de rekening via de e-mail ontvangen en deze direct betaald. Hopelijk schiet het wat op.
kan je degene die jou vergeten is niet aansprakelijk stellen?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_89353588
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
Laysa en ik, maandag sleutel!
Hoi :D
Ik kom per toeval gewoon de post van mn vriendje hier tegen...

Inmiddels hebben we de sleutel en zijn alle muren in het huis geschilderd.
De meeste muren zijn wit geworden. Nee geen ral 9010 maar spierwit ;)
3 muren hebben de mooie kleur metalic pluis gekregen en we gaan in de woon en slaapkamers witte laminaat leggen en in de hal en keuken zwart met witte spikkeltjes.

De vloer wordt volgende week gelegd en dan is het huis verhuisklaar....per 13 december wonen we daar.
Voor de kerst *O* ~:)

[ Bericht 0% gewijzigd door Laysa op 30-11-2010 19:23:46 ]
pi_89354422
Ik heb Ziggo omgezet vandaag 8-) en de inschrijving voor de gemeente ingevuld en geprint.
Langzaamaan overal maar eens wat adressen wijzigen oO< *whooo*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_89358423
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:12 schreef Laysa het volgende:

[..]

Hoi :D
Ik kom per toeval gewoon de post van mn vriendje hier tegen...

Inmiddels hebben we de sleutel en zijn alle muren in het huis geschilderd.
De meeste muren zijn wit geworden. Nee geen ral 9010 maar spierwit ;)
3 muren hebben de mooie kleur metalic pluis gekregen en we gaan in de woon en slaapkamers witte laminaat leggen en in de hal en keuken zwart met witte spikkeltjes.

De vloer wordt volgende week gelegd en dan is het huis verhuisklaar....per 13 december wonen we daar.
Voor de kerst *O* ~:)
Foto's! *O*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_89359015
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:51 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Foto's! *O*
Heel misschien als de vloer er in ligt....de meningen thuis zijn namelijk ietjes verdeeld over plaatsen van foto's ;)
  Milf woensdag 1 december 2010 @ 10:22:44 #135
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_89375722
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 17:15 schreef DJMO het volgende:

[..]

kan je degene die jou vergeten is niet aansprakelijk stellen?
Nope. Moeilijk moeilijk allemaal. Ik snap het ook niet.
De rekening die ik moest betalen heeft een d.d. van 18 november. :(
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf woensdag 1 december 2010 @ 23:37:35 #136
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_89412673
JAAAHAAAA!!!!!!! De makelaar van de verkopende partij belde mij net met het heugelijke nieuws dat ik de sleutel toch wat eerder mag hebben. Ondanks dat de hypotheek nog niet is overgemaakt! Ze vinden mij zo'm leuke meid en hebben het vertrouwen dat het helemaal goedkomt. Daarnaast vinden ze mij een bikkel dat ik alleen met een klein meiske een huis koop! O+. Zaterdagochtend kan ik hem ophalen, dan is de schoonzoon ook aanwezig om nog een trekband van de rolluiken te repareren.

Ik ben zo blij en kan wel springen :D
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_89412764
*O* fijn zeg!!!!!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 1 december 2010 @ 23:40:32 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89412781
wat geweldig Nikky!! *O* gefeliciteerd meid :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 1 december 2010 @ 23:58:34 #139
3185 Adelante
To let it go now
pi_89413454
Viel Spass, Nikky ^O^

Hier stonden vanmorgen de ijsbloemen op de ruiten, want cv was uitgevallen :')
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 2 december 2010 @ 13:20:50 #140
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_89426074
Jahaaaa! Te gek! De hypotheek is rond en als klap op de vuurpijl kunnen we iets eerder de sleuteloverdracht doen: 23 december! *O* Kunnen we lekker klussen in de kerstvakantie! :D :D :D
pi_89426132
Onze hypotheek is ook een klein stapje dichterbij gekomen. De taxateur is bezig met een waardebepaling van vóór en ná verbouwing. Aan de hand daarvan kan worden gekeken of de bank akkoord wil met de hypotheek.

Ben overigens ongelovelijk benieuwd hoe het er uit ziet in zo'n mooi wit sneeuwpak *;
  Milf donderdag 2 december 2010 @ 13:28:27 #142
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_89426362
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:20 schreef SKa_BoSS het volgende:
Jahaaaa! Te gek! De hypotheek is rond en als klap op de vuurpijl kunnen we iets eerder de sleuteloverdracht doen: 23 december! *O* Kunnen we lekker klussen in de kerstvakantie! :D :D :D
Gefeliciteerd!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf donderdag 2 december 2010 @ 13:28:50 #143
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_89426373
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:22 schreef Freddeh het volgende:
Onze hypotheek is ook een klein stapje dichterbij gekomen. De taxateur is bezig met een waardebepaling van vóór en ná verbouwing. Aan de hand daarvan kan worden gekeken of de bank akkoord wil met de hypotheek.

Ben overigens ongelovelijk benieuwd hoe het er uit ziet in zo'n mooi wit sneeuwpak *;
Anders wij wel ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_89465142
SkaBoss en Nikky gefeliciteerd!!!!!

Ik heb gisteren in een ijskoud huis zitten wachten op aannemers waarvan de helft niet kwam opdagen. Niet lief!
pi_89465355
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:28 schreef nikky het volgende:

[..]

Anders wij wel ;)
Even de bevindingen van de taxateur afwachten. Als het goed nieuws is rij ik ongetwijfeld nog een keertje die kant op :)
  Milf zaterdag 4 december 2010 @ 09:58:13 #146
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_89509491
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:50 schreef annelotje het volgende:
SkaBoss en Nikky gefeliciteerd!!!!!

Ik heb gisteren in een ijskoud huis zitten wachten op aannemers waarvan de helft niet kwam opdagen. Niet lief!
Fijn is dat. :{ Ook geen afmeldingen gehad?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_89509807
oehh wwat een positieve berichten allemaaal ( okee, niet allemaal haha)
wat leuk dat je er voor kerst / oud & nieuw in kan zeg!!

ik niet :(. haha het duurt nog eventjes. Hypotheek is wel bijna rond! *O* nog eventjes wat laatste dingetjes regelen. o.a. notaris e.d. poeh!
~ Bonito La Risa ~
  Milf zondag 5 december 2010 @ 09:19:00 #148
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_89542972
Gisteren de sleutel gekregen met afspraak dat ik er nog niet mag slapen :'). Ben allang blij dat ik bezig kan.

Hebben meerdere last van afzeggingen met dat slechte weer, wat helemaal niet zo slecht is? }:|
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_89578496
Ja afzeggingen maar ook mensen die gewoon zonder bericht niet op komen dagen. Heel vervelend!
  Milf maandag 6 december 2010 @ 11:43:26 #150
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_89580953
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_89582894
Ha, de bevestiging van de opzegging van mijn flat is binnen 8-) Om de 1 of andere duistere reden moet ik alleen nu weer exact hetzelfde formulier inleveren dat ik al had opgestuurd (en waarmee ik dus mijn huur op heb gezegd :') ).

De voorinspectie is op dezelfde dag gepland als de sleuteloverdracht. En helaas kan ik dan geen vrij nemen, dus ik moet het OF verzetten, OF mijn vader en moeder machtigen om er dan te zijn.

Het laatste twijfel ik over :@ Ik ben er liever zelf bij om te horen wat ik moet doen, maar backup van vaders is ook wel fijn als er dingen zijn die nu ineens als "kapot" worden gezien terwijl ze dat al waren toen ik er in ging (wasbak badkamer zijn stukjes uit het glazuur).

Dilemmaaaaa. Ga zo eens collega vragen of ze niet een dag wil ruilen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_89646212
Ik ben aardig gesloopt inmiddels. Het leeghalen van het oude huis schiet niet op met diverse mensen in de lappenmand. Werk gaat ook gewoon door, dus nu elka dag na werktijd maar even wat spullen in de auto gooien om mee te nemen.

Het inladen is niet zo'n punt. Maar die 3 verdiepingen omhoog over smalle steile trappen nekken je aardig....

Morgen 1e opname door de woningbouw. Dan hoor ik of laminaat e.d. kan blijven liggen. Ik hoop het wel, want ik heb geen zin om nog heel veel energie en geld in dat oude huis te steken.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_89741143
Gisteren belde de makelaar of ik vandaag in het huis kon zijn voor meteropname. Ik kon niet (2 zieken op werk, jadiebladebla), dus mijn vader heeft de honneurs waargenomen.

Ik kom daarstraks bij mijn ouders binnen, loeit mijn moeder vanaf de bovenverdieping: "JE HEBT DE SLEUTEL!" :') Makelaar had zijn exemplaar al aan mijn vader gegeven :+

Ben niet meer gaan kijken, 't was al donker en er hangen niet overal lampen. En morgen naar de notaris, dus dan is het pas "echt" oO<
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_89752551
Fijn Syrena!

Ik ben gisteren bijna gevallen met mn fiets en heb mezelf niet zo handig opgevangen. Nu is mn pols gekneusd. Ik krijg volgende week de sleutel. :'( ;( :'(
  vrijdag 10 december 2010 @ 10:10:43 #155
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_89753353
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:43 schreef annelotje het volgende:
Ik ben gisteren bijna gevallen met mn fiets en heb mezelf niet zo handig opgevangen. Nu is mn pols gekneusd. Ik krijg volgende week de sleutel. :'( ;( :'(
Ai... Da's niet zo prettig als er nog geklust moet worden natuurlijk :(

Wij gaan morgen kijken voor een openhaard, want dat hoort er gewoon bij, bij een jaren '30 woning vinden we. We hebben al een schouw, maar die is door de vorige bewoners nooit gebruikt en door de bewoners dáárvoor dichtgemetseld :') Puntje jammer... Die gaan we dus weer open halen en opnieuw in gebruik nemen!

Ondertussen zijn we een beetje in onderhandeling voor een nieuwe vloer voor in de woonkamer: 23mm dik eikenhout in vier verschillende breedtes O+ *O* Zo mooi! Kan haast niet wachten tot het er daadwerkelijk in ligt!

De badkamer is zoals eerder al gezegd al geregeld... Bij de onderhandelingen daarover ben ik in 2,5 uur geloof ik 10 jaar ouder geworden :') Wat praat je dan over een berg geld zeg. Maar wel heel mooi ook! En de handige ome Theo van m'n vriendinnetje gaat 'm erin zetten, dus dat scheelt de nodige centjes als het goed is en da's natuurlijk altijd prettig!

En even een fotootje, want ik ben er trots op! :D:

pi_89753789
waauww wat ziet je huis er aan de buitenkant leuk uit!!!

Dr moet bij mij ontzettend veel geklust worden dus echt heel :(
pi_89754189
Wij hebben sinds oplevering te maken gehad met wat grote en kleine probleempjes, waarvan de grootste wel het niet juist werken van onze warmtepomp en bijbehorende vloerverwarming (hoofdverwarming) was. Ik kan je zeggen: met temperaturen rond het vriespunt is dat niet leuk! Een 'energiezuinige' woning moeten we nu elektrisch opstoken dus de meter vliegt omhoog, maar dat gaan we toch echt verhalen op de aannemer die het huis niet op temperatuur heeft gebracht alvorens de warmtepomp aan te zetten!

Verder is hele huis voorzien van sierpleister & spack op de slaapkamers. Alle muren zijn wit, behalve 1 op de slaapkamer en de langste muur in de woonkamer/keuken, beiden zijn donkergrijs. Wel even spannend zo'n lange muur (bijna 9 meter) zo donker maken hoor! Gisteren gedaan, dus ga zo eens kijken hoe het opdroogt... Komende week beginnen ze met de badkamer ( *O* )

[ Bericht 5% gewijzigd door -Maartje- op 10-12-2010 10:38:25 (Foutje) ]
  vrijdag 10 december 2010 @ 11:35:05 #158
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_89756314
En nog meer fotootjes, omdat het kan! :D

M'n glas in lood O+ Helemaal origineel en voor die tijd superhip, want niet rechtoe/rechtaan:



De hal met originele tegeltjes en trapleuning... Jammer van de afgetimmerde trapkastdeur:



Nog eentje van de voorkant, maar nu iets dichterbij:



M'n bloembak onder de ramen aan de voorkant O+:



De ouwe meuk in de badkamer :'):



  vrijdag 10 december 2010 @ 14:51:52 #159
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_89764011
Dat glas in loooood! O+
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_89764161
jaaa wat een leuk huisje!! O+
  maandag 13 december 2010 @ 11:47:05 #161
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_89868195
Hahaha! Afgelopen zaterdag wezen kijken voor een inbouwhaard! Mooie haard gezien, maar natuurlijk altijd nog even zoeken op internet of het goedkoper kan... En dat kan! De eerste offerte die ik opvraag zit gelijk 430 euri onder de winkelprijs! Da's de moeite!

Nog leuker... Ze geven bijna allemaal "laagste prijs garantie"... Die gaan we maar eens even mooi uitspelen denk ik ;) :D
pi_89869396
pfff ik zou willen dat de aannemermannetjes ook allemaal een mooie lage prijs opgaven! Ik ben erg geschrokken van sommige prijzen. Vooral die voor het uitbreiden van de groepenkast. Die zit tussen de 2 en 3000 euro... Slik!
  maandag 13 december 2010 @ 12:54:42 #163
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_89870250
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:05 schreef FredvZ het volgende:
Enfin, er moest nog te veel gebeuren en we gaan vrolijk verder zoeken.
En verder gezocht hebben we....
Dit keer laten we de steden Gouda en Dordrecht voor wat ze zijn en gaan we kijken in een heus dorp... nouja, een groot dorp. Tevens hetzelfde dorp waar mijn vriendin is geboren en getogen en waar ook nog een groot deel van haar familie woont. Ik ben niet bang voor overmatige sociale controle (al wordt haar broer straks wellicht ook achterbuurman...), het geeft m.i. juist een hoop voordelen. Het zijn allemaal jonge gezinnen en aangezien mijn vriendin en ik ook gezinsplannen hebben kunnen oom en tante straks op onze kids passen en wij op de kids van oom en tante.
Zal wel wennen worden, aangezien ondergetekene een echt stadsmens is...

Het huis zelf is een opknappertje (en daar is de prijs ook naar ^O^ ) en gebouwd in de jaren na de oorlog. De afgelopen jaren heeft er een oudere man in gewoond die het huis netjes heeft onderhouden, maar geen moderniseringen heeft gedaan. Op de zolder na, daar is een heuse nokverhoging gedaan. Er zijn 4 slaapkamers, een keuken, een woonkamer en badkamer, die allemaal gemoderniseerd moeten worden. Tot slot zit er ook een tuin bij... van 75m2 *O*

Vrijdag gaan we voor het eerst kijken... Ben zo benieuwd hoe het er van binnen uitziet.
So we just called him Fred
pi_89907246
Enige teleurstelling gisteren toen het rapport van de taxateur binnenkwam.
Onze max hypotheek bedraagt 700.000. De taxatie van de woning is op 351.000 uitgekomen.
Waarde na verbouwing is getaxeerd op 530.000.
Voor de aankoop en verbouwing hebben we 600.000 nodig.

Hoop cijfertjes, maar het komt er op neer dat we een gat hebben van 70.000 waardoor we die hypotheek niet zullen krijgen. We zijn nu aan het praten met de aannemer, kijken of ergens te schrappen is... :{
pi_89907975
Ow Freddeh dat is niet zo goed nieuws.. Hopen dat de aannnemer een beetje creatief is!
pi_89907991
Grmbl iets te snel geplaatst! Ik wilde nog tegen FredvZ zeggen: Spannend!!! :)
  zondag 19 december 2010 @ 17:25:01 #167
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_90131048
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:54 schreef FredvZ het volgende:
Vrijdag gaan we voor het eerst kijken... Ben zo benieuwd hoe het er van binnen uitziet.
de sneeuw deed een beetje moeilijk, waardoor mijn vriendin er niet bij kon zijn.
Heb de afspraak wel door laten gaan, dus ik heb alleen gekeken. Huis ziet er op zich goed uit, alleen moet een moderniseringsslag hebben:
• Nieuwe keuken
• Nieuwe badkamer
• Nieuw toilet
• Gedeeltelijk nieuw leidingwerk
• Gedeeltelijk Nieuwe plafonds (nu nog brandbaar kurk)
• Nieuwe afwerking zolderruimte
• Standaard zaken zoals nieuw behang en vloerbedekking

Mijn huidige appartement kan ik mogelijk verhuren aan mijn broer en ik heb al een offerte van de bank liggen waarmee ik dit huis+verbouwing kan betalen. Nu maar hopen dat de sneeuw snel weg is, dan kunnen we het ook nog eens zien wat er onder de sneeuw zit.
So we just called him Fred
  maandag 20 december 2010 @ 23:20:04 #168
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_90208895
Als alles goed gaat, tekenen mijn vriend en ik woensdag het huurcontract voor ons allereerste huisje *O*
Of er veel moet gebeuren, zien we dan ook. Mocht het teveel zijn, dan houdt het natuurlijk op, maar voor nu gaan we uit van vloertjes leggen en schilderen :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_90222562
spannend Muck!!!!

Ik heb afgelopen vrijdag de sleutel van mn huisje gekregen en het is nu een zooi!!!! We hebben flink gesloopt van het weekend. Keuken eruit. Tegels gebikt. Dragende muur eruit. Lambrisering eraf, Schrootjesplafonds eruit en ook maar gelijk het rieten plafond dat er onder zat. En overal het behang eraf. Hard gewerkt dus en heeel, heeel veel afval!

Vandaag en morgen komt er een nieuwe cv en nieuwe radiatoren en volgende week word de elektra aangepakt (we hebben nu maar 2 groepen). En daarna laten we een stucadoor los :)
  dinsdag 21 december 2010 @ 12:37:30 #170
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_90228357
Nog 48 uur tot de sleuteloverdracht! *O* *O* *O*
pi_90229603
oooh Ska_Boss bijijijijijijijnaa!!!!! En dan vol aan de slag?
pi_90229883
Inmiddels 15.000 weten te schrappen in het 70.000 tekort. Daarnaast te horen gekregen dat we er zonder problemen nog 50.000 bij kunnen lenen.
Al met al lijkt onze boerderij toch nog een hoopvolle situatie te zijn :)
  dinsdag 21 december 2010 @ 14:06:15 #173
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_90232550
Yeah annelotje! Dan lekker aan de slag! Badkamer eruit, behang eraf, vloerbedekking eruit, schouw openbreken, schuren, verven, etc. etc.! Ik heb er zin in!
  donderdag 23 december 2010 @ 11:57:57 #174
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_90335222
*O* Half 2 de sleutel! *O* Spannennnnnnnd! :D
  donderdag 23 december 2010 @ 14:10:03 #175
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_90341044
We hebben het huis inderdaad gekregen, dus we kunnen aan de gang *O*
Voor de kerst erin gaat natuurlijk niet meer lukken, maar binnen een maand willen we toch wel verhuisd zijn. De meeste dingen die moeten gebeuren, kunnen we gewoon doen als we er al zitten, dus echt haast heeft het klussen niet per sé.

Er moet wel één en ander gebeuren:
- Vloer leggen woonkamer
- Behang trekken
- Behangen of sauzen
- Plinten schilderen
- Plafond schilderen
- Schilderen kozijnen en deuren
- Schilderen muur keuken
- Vloer achterkamer onder handen nemen (hier ligt een prachtige houten vloer, die helaas nogal beschadigd is, dus we willen eens kijken wat we hiervan kunnen maken.)
- Wat we nog gaan tegenkomen

Maar ooooh het is zo'n leuk huis O+
Glas-in-lood, openslaande deuren naar het balkon, een schouw waar ik meteen verliefd op was... O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_90825931
Voor de kerst erin.... Kerst 2011 moet nét lukken denk ik ;)

Oorspronkelijk hadden we een boerderij in Appelscha op het oog, deze ging niet door in verband met een te lage executiewaarde. Hierdoor konden we de hypotheek die we nodig hadden om ook fatsoenlijk te kunnen verbouwen niet rond krijgen.

We zijn dus overgestapt op een andere optie, in Grolloo, ongeveer in dezelfde regio. Aan deze woning hoeft technisch minder gedaan te worden waardoor de verbouwingskosten hoogstwaarschijnlijk veel lager uit gaan vallen. Daarnaast is het zo dat door de verbouwing van deze woning de executiewaarde zo hoog is dat we veel gunstiger zitten voor de bank.

A.s. donderdag gaan we kijken met een aannemer, daarna ben ik erg benieuwd wat er uit gaat komen.
pi_90826197
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 09:03 schreef Freddeh het volgende:
Voor de kerst erin.... Kerst 2011 moet nét lukken denk ik ;)

Oorspronkelijk hadden we een boerderij in Appelscha op het oog, deze ging niet door in verband met een te lage executiewaarde. Hierdoor konden we de hypotheek die we nodig hadden om ook fatsoenlijk te kunnen verbouwen niet rond krijgen.

We zijn dus overgestapt op een andere optie, in Grolloo, ongeveer in dezelfde regio. Aan deze woning hoeft technisch minder gedaan te worden waardoor de verbouwingskosten hoogstwaarschijnlijk veel lager uit gaan vallen. Daarnaast is het zo dat door de verbouwing van deze woning de executiewaarde zo hoog is dat we veel gunstiger zitten voor de bank.

A.s. donderdag gaan we kijken met een aannemer, daarna ben ik erg benieuwd wat er uit gaat komen.
Veel succes, Grollo is echt mooi, maar over t algemeen ook een stukje duurder dan appelscha :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_90826247
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 09:18 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Veel succes, Grollo is echt mooi, maar over t algemeen ook een stukje duurder dan appelscha :)
Klopt, maar we hebben qua budget ruim genoeg hoor. Ik zal geen max.hypotheek waarde noemen, want dan maak ik mensen jaloers ;)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 10:26:59 #179
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_90827729
Afgelopen week alleen maar geschilderd geschilderd en nog eens geschilderd. Bijna alle muren kozijnen plafonds plinten deuren en radiatoren zijn gedaan. Alleen op de bovenverdieping nog 3 deuren en beneden nog 2 radiatoren. Zaterdag laminaat leggen en morgen komt de stoffeerder om de maten etc op te nemen voor de vloerbedekking boven + trap. Als de vloeren liggen langzaam overhuizen en 20 januari komt de bank.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 5 januari 2011 @ 11:30:27 #180
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_90874098
Hier staat de verhuizing voor de 15e op de planning, wordt een lekkere chaos aangezien we van woning ruilen en dus alles op dezelfde dag heen en weer moet.
Nu dus al lekker aan het plannen zodat het op de dag zelf geen probleem gaat opleveren en ondertussen al dozen heen en weer aan het sjouwen (gaan nog geen 100 meter verder wonen) zodat de 15e enkel de grote zooi heen en weer hoeft.

Officieel gaat het contract 1 februari in, maar we waren gewoon al eerder zover en zodoende nu druk bezig met allerlei instanties bellen, zaken oversluiten en afsluiten en ga zo maar door.
Klussen wordt dus ook een leuke, eerst moet al onze zooi in de woning staan en daarna gaan we dus verven, de vloeren doen en de rest van de ongein. :+
  zondag 9 januari 2011 @ 20:02:01 #181
3185 Adelante
To let it go now
pi_91081089
TT maar aangepast, want voor de kerst over kan niet meer :P

Vraagje voor de experts: heb een perilex contactdoos in de keuken, maar een fornuis met standaard 230v stekker. Kan ik die contactdoos aanpassen, zodat de stekker past of geeft dat geklooi met wattages??? :o
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_91084570
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:02 schreef Adelante het volgende:
TT maar aangepast, want voor de kerst over kan niet meer :P

Vraagje voor de experts: heb een perilex contactdoos in de keuken, maar een fornuis met standaard 230v stekker. Kan ik die contactdoos aanpassen, zodat de stekker past of geeft dat geklooi met wattages??? :o
Je kan de stekker vervangen door een perilexstekker, wel even controleren of je een 2 x 230 V of een 400V perilex aansluiting hebt
pi_91085562
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:02 schreef Adelante het volgende:
TT maar aangepast, want voor de kerst over kan niet meer :P

Vraagje voor de experts: heb een perilex contactdoos in de keuken, maar een fornuis met standaard 230v stekker. Kan ik die contactdoos aanpassen, zodat de stekker past of geeft dat geklooi met wattages??? :o
:o gastmodden.
En geeneens een topic willen openen :o
*kickt Adelante uit K&W
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 10 januari 2011 @ 08:55:45 #184
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_91103771
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:37 schreef robdriessen het volgende:
Voor de kerst KLAAR, hoop ik. Laatste loodjes:
- plinten schuren, grondverf, lak
- schade aan muren rondom raamkozijnen herstellen, inclusief nieuwe vensterbanken
- houten vloer schuren en in de Hermadix
- satellietkabel opnieuw door huis trekken en wegwerken
- meubilair laten komen. Ik snak naar mijn bank ipv de plastic kuipstoeltjes waar ik nu op zit
- Alle kunst en foto's op de muren
- Verlichting ophangen (ipv die kale peertjes nu)

15 dec. is in ieder geval een harde deadline, dan moet al het spul wat nog in mijn oude apartement staat weg zijn.

En als aller, allerlaatste een kerstornamentje kopen en voor het raam hangen. Dan fles champagne open en even een mijlpaal vieren. Hik.
Haha, jij naieve ziel! Vloer, satellietkabel, grote verhuizing, dat is af. Oude apartement is nu leeg. Plintklus is begonnen, ben nu halverwege. Vensterbanken staan nog bij de timmerman (had z'n deadline niet gehaald), er hangt nog niets aan de muren, licht komt nog steeds van kale peertjes. Goed nieuws: heb nu wel een badkamerkastje/spiegel hangen, nieuw TV meubel, nieuw bijzettafeltje en gisteren eettafel (220x100cm, doorgestoken poten, eiken met old-grey kleurbeits) plus 6 stoelen gevonden en gekocht! JAAAA! Levertijd 6-8 weken. Even vette positieve plug voor de Meubelsuper in Eindhoven en een dikke boe-hiss voor al die winkels in Alexandrium die niets in mijn smaak hadden of alleen pas na 14 weken levertijd (!). En een grote dankjewel aan pa en ma die de perfecte gordijnen voor de slaapkamer hebben gevonden.

Komende week vrolijk verder met verwarmingsbuizen verven, sierplinten verder afmaken, en oude meubels naar de kringloop. Maar: nog 6 weken en de eettafel is er! Kan ik eindelijk de plastic Hartman tuintafel ritueel verbranden :D





[ Bericht 6% gewijzigd door robdriessen op 10-01-2011 10:53:39 (Nu met fotoos!) ]
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_91150128
Langzaamaan lijkt er wat schot in de zaak te komen. Er is nog niets zeker omdat de laatste afspraak met de aannemer niet doorging wegens ziekte, maar volgende week hebben we alsnog een afspraak met hem staan.
We gaan dus kijken wat er gedaan moet worden en onze ideeën bij hem neerleggen. Kijken wat haalbaar is en wat de kosten gaan zijn.

Ondertussen zijn vrouwlief en ik al druk bezig met het interieur van de badkamer :)

Even een voorproefje van de indeling die we op het oog hebben. Hou er rekening mee dat je op de begane grond 4 woningen ziet met een aantal gezamenlijke ruimtes (verplicht ivm woonvorm) en daardoor wat overlap qua huishoudens.
pi_91453770
Bijna een week verder, en wat mij en mijn vrouw betreft is het ontwerp voor de keuken klaar.

Linkje naar de keukenplanner van IKEA

Je ziet een opening naar de woonkamer, met links een raam ernaast. Dit raam wordt in werkelijkheid vervangen door een gat in de muur met vakjes erin voor bijvoorbeeld plantjes oid.

Nu nog afwachten op de nieuwste offerte.
  maandag 17 januari 2011 @ 12:10:49 #187
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_91456470
Voor de pasen erin...Ik mag het hopen :o
We schieten lekker op en wonen nu al tussen het puin ;)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_91485705
Jaaaaa!! Voor de Pasen erin! De sleutel krijgen we in week 11 hebben we vandaag gehoord :)
~ Bonito La Risa ~
pi_91487852
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:10 schreef Mixende_match het volgende:
Jaaaaa!! Voor de Pasen erin! De sleutel krijgen we in week 11 hebben we vandaag gehoord :)
*O*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_91723672
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 22:23 schreef Bilderberger het volgende:
Hier ook de kriebels... offerte binnen, volgens adviseur is het allemaal geen probleem maar er is nog 1 klein struikelblokje en daar krijg ik morgen antwoord over. Even duimen aub!!

Ik ga mijn ex uitkopen en het betreffende huis heeft een paar jaar geleden al zijn eigen topic gehad. :') (toen had ik een andere nickname overigens) Het huis is uit 1960 en heeft een behoorlijke verbouwing achter de rug. (electra, riolering, aanbouw, verlaagde plafonds, nieuwe keuken en badkamer, nieuwe wc en nog veel meer)

Er is dus al een hoop aan gebeurt maar er moet nog steeds het een en ander aan gebeuren.

Overigens zijn mijn ex en ik al 1,5 jaar uit elkaar en na veel twijfelen van zijn kan om het wel/niet/wel/niet te kopen heb ik besloten dat ik mijn huis terug wil en ben ik er nu mee bezig.

1- nieuwe vloer benedenverdieping

De vloer die er nu in ligt is gelegd door mijn ex-schoonvader en die heeft werkelijk waar heel die vloer verprutst, ik erger me er al jaren aan...

2- Open haard/houtkachel

Er zit een aansluiting en een schouw ... even kijken of het mogelijk zou zijn een open haard of houtkachel te installeren.

3- isoleren zolderen

Tja .. dat dus

4- voor en achtertuin

Ik had een mooie vijver aangelegd maar aangezien ik er al 1,5 jaar niet meer woon is er niks meer aan de vijver gedaan ... ipv heel die vijver weer tot leven te moeten brengen wil ik hem dichtgooien. Ik heb er veel te veel bloed zweet en tranen ingestoken om nu nog zin te hebben die vijver te reanimeren. Het wás een mooi vijvertje. RIP. Voortuin is nooit iets aangedaan.

5- Nieuwe dakgoot

Zal waarschijnlijk aankomende zomer gebeuren, gewoon omdat het dan beter weer is :P

6- Voordeur opknappen

Was ik mee bezig voordat ik wegging, ex heeft het niet afgemaakt en moet dus nog steeds gebeuren.

7- Tapijt op de trap.

Moet ook nog gebeuren...
Dit postte ik dus op 28 oktober 2010...
Na wat kleine tegenslagen etc mogen we nu op 3 februari gaan tekenen!!

Het duurde zolang omdat de levensverzekering medische informatie wilden hebben over mijn astma (jawel! 3 weken vertraging door ASTMA :') )
Daarna kregen we de welbekende vertraging voor/tijdens/na kerstmis en de jaarwisseling dus ...

5 feb loopt de offerte af dus we zijn net op tijd :')

Overigens heb ik natuurlijk allang de sleutel omdat het al mijn huis was (50% dan toch :P)
Mijn ex is er 15 januari uitgegaan en wij zijn 16 januari begonnen met van alles en nog wat.

Het kostte 2 hele dagen om alles op te ruimen en schoon te maken, hij heeft het huis echt verwaarloosd. Ik moet er niet te lang over nadenken want het maakt me echt pislink...

Positief blijven denken is het motto! *O*

Nieuwe vloer is besteld, een Meister laminaat vloer antiek eiken O+
Alles is al geschilderd in nieuwe kleurtjes, de lekkages ( :( ) zijn verholpen, moet alleen wel een nieuw keukenkastje kopen omdat daar 1 van de lekkages zat.

En nog veel meer ;)
pi_91724082
We willen foto's zien Bilderberger ;) maar erg zeg dat je ex dat zo gedaan heeft :N
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_91819181
Toen ik het huis voor de eerste keer kocht ( :') ) zag het er zo uit:
(ben benieuwd of iemand het herkent van zijn eigen verbouwingstopic in 2006/2007)







In 2010 zag het er zo uit: (oa tuin en achterkant huis nog niet klaar...)









Maar die dingen die me al heel lang stoorden ben ik nu lekker aan het afwerken :7
oa die lelijke vloer in de woonkamer (wat een spijt daarvan...) de kleine dingen die nog afgewerkt moesten worden bijv de bovenste rand tegels in de badkamer, de onderkant van uitstekende dak aan de achterkant van het huis etc etc etc

Ik zal dit weekend nieuwe foto's maken van hoe het er nu uitziet ^O^
  vrijdag 28 januari 2011 @ 11:52:36 #193
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_91983144
Aanstaande maandag komt een verkopende makelaar op bezoek :@

Na al die jaren klussen, verfraaien, voortuin verbouwen (waar ik nog niet eens een update van gestuurd heb, maar wel grotendeels de tekst klaar) gaat het dan toch gebeuren.
Klein beetje met pijn in het hartje toch wel..zeker nu het dichterbij komt...maar ja...je moet wat ...want Richie gaat ^)

Of ik het huis nog voor een fatsoenlijke prijs kwijt ga raken is nog maar zeer de vraag. De bedoeling is uiteindelijk in Arnhem wonen, mocht het qua prijs nogal tegenvallen kan het zijn dat we het bijv. een jaartje proberen uit te zingen in Hengelo en dan opnieuw kijken hoe het dan te verkopen is.

Ik zit vooral met de zolder in m'n maag. Ergens heb ik zo'n vermoeden dat ik die nog zou moeten aanpakken om een goeie prijs voor dat huis terug te krijgen...maar...dat gaat een aantal weken verbouwen en stressen worden en ongeveer 1000 euro kosten. Zou je zoiets terug krijgen in de vraagprijs?
  vrijdag 28 januari 2011 @ 11:55:30 #194
3185 Adelante
To let it go now
pi_91983239
Arnhem ^O^

Hoe is de afwerking van je zolder nu dan?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 28 januari 2011 @ 12:15:24 #195
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_91984039
Let even niet op de banden dan :') , maar dit ligt er als zeil op de vloer.
Zo hier en daar voorzien van verfvlekken enzo en in 2 delen die net niet helemaal hetzelfde zijn.



Verder is er een stukje betegeld waar de droger nu staat. Ik heb zo ff geen foto van de huidige toestand, maar het is het gewone dakbeschot van de jaren 80 en de balken zijn grijs-achtig geschilderd..alleen fraai...neu.



Bovendien lijken die dakbeschotplaten onderling wat verschoven in de loop der jaren, is het verwerk nooit aangepakt verder..tja gewoon alleen nuttig voor rommelzolder naar mijn mening. De afwerking bestaat uit spaanplaat waar de vorige bewoners een kwak witte latex overheen gesmeerd hebben zegmaar. Zoiets als dit



Geeft dit een beetje een idee?

En eigenlijk....eigenlijk wil ik wel graag naar zoiets:







Deels gedreven door het feit dat ik zin heb weer eens iets te bouwen :D , maar eigenlijk hebben we die 1000 euro simpelweg voor de bruiloft nodig.
pi_91985852
Als je graag wil bouwen mag je mijn zolder komen doen :7 betaal ik de materiaalkosten wel.
Ik wou dat de mijne zo uitzag als jouw betegelde stukje oO<

Deel dat gedaan is door vorige bewoner (interpreteer "gedaan" ruim...)


Deel dat niet gedaan is:
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:08:19 #197
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_91988121
Ja maar...ik ga heul niet naar Zuid-Limburg rijden om vervolgens niks te verdienen :{w

Wel hendig trouwens, jij hebt er voor een deel al gipsplaten aan zitten. Ook al zitten die scheef..een beetje stucadoor weet daar wel raad mee lijkt me.
pi_92379221
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:10 schreef Bilderberger het volgende:
Toen ik het huis voor de eerste keer kocht ( :') ) zag het er zo uit:
(ben benieuwd of iemand het herkent van zijn eigen verbouwingstopic in 2006/2007)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

In 2010 zag het er zo uit: (oa tuin en achterkant huis nog niet klaar...)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar die dingen die me al heel lang stoorden ben ik nu lekker aan het afwerken :7
oa die lelijke vloer in de woonkamer (wat een spijt daarvan...) de kleine dingen die nog afgewerkt moesten worden bijv de bovenste rand tegels in de badkamer, de onderkant van uitstekende dak aan de achterkant van het huis etc etc etc

Ik zal dit weekend nieuwe foto's maken van hoe het er nu uitziet ^O^
Mooie badkamer zeg :9~

Open je een eigen topic met je nieuwe foto's en klussen?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_92379317
@ Richie zo'n affe zolder (wat een NL ;) ) levert wel geld op hoor :Y althans het toont echt zoooveel anders!

@Syrena ken je geen handige klusser?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_92383043
Nou, zowel optie Appelscha als optie Grolloo zijn inmiddels afgeschreven. Momenteel zijn we aan het kijken naar een pand in Wittelte.
pi_92383490
Ook eens een post in dit topic.
Vorige maand koopovereenkomst getekend voor een appartement, hypotheek is nu in afronding als alles goed is.
Het is een nieuwbouw appartement, waarbij merendeel van de appartementen al opgeleverd zijn.
Hierdoor meteen logica van banken: het is geen nieuwbouw meer en er moest een taxatie gedaan worden... (daar is het wachten nu eigenlijk op)


(1e verdieping en dan balkon aan rechterkant op foto)

Funda linkje met info/foto's :
http://www.funda.nl/koop/(...)17-kaaikhof-36/fotos

En plattegrond:
http://www.saendelft.nl/images/stories/winkelcentrum/lancelot.pdf

Keuken heb ik al uitgezocht en besteld, afleverdatum is week 12 (eind maart dus)


Kleuren komen niet echt over op plaatje (fronten zijn carbon metalic)

Badkamer en vloer ga ik uitzoeken als de hypotheek rond is/ik de sleutel heb.
pi_92663415
Taxatie is woensdag binnengekomen, volgens mij heeft die man hele huis nooit gezien.
Beetje wat soortgelijke appartementen genoemd (die paar jaar geleden zelfs verkocht zijn)
Conclusie: niet echt vergelijkbaar.
Toen was appartementen uit zijn werkgebied (beverwijk/heemskerk) genoemd en wat standaard geblaat.
En aangezien ik hem het koopcontract had gemailt (vroegen ze om) ook nog even wat stukjes daaruit gehaald.
En tada: taxatie waarde is exact gelijk aan aankoopprijs.
(leuk voor de mensen die in zelfde toren appartement gekocht hebben voor 50k meer aantal maanden geleden)
Snel verdient zo'n taxatie, maarja verplicht.

Iig belde bank gisteren dat alles rond was en dat ze de papieren naar de notaris gingen opsturen.
Vandaag belletje van notaris en afspraak voor as donderdag.

Nu rest maar eens gaan regelen :)
pi_92670210
Sneu hé zo'n taxatie :') Maarja wees blij dat hij er zonder gekke dingen (lees: fouten) zich er vanaf gemaakt heeft.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_92671115
Staan wel knullige dingetjes(/foutjes) in hoor :
-foto's van funda copy/paste, en dan bij omschrijving voorgevel, appartement van de buren laten zien.
-vve is nog in oprichting (niet echt, aangezien er al mensen wonen)
-vve bijdrage is nog niet bekend (heb hier thuis netjes papieren liggen met begroting/bedrage)

Maargoed 't was gewoon verplichting en bank heeft het geaccepteerd, dus klaar.
pi_92689512
Vandaag in Wittelte geweest om een object te bekijken. Onze interesse is gewekt, en komende week zal een dakdekker een offerte sturen voor herstel van het rieten dak, een aannemer zal een offerte opmaken voor het plaatsen van diverse wanden/plafonds/vloeren, en een taxateur zal gaan kijken, én onze financieel adviseur gaat kijken (was helaas niet in de gelegenheid er vandaag bij te zijn).
Ziet er potentieel extreem goed uit, maar we hebben dus nog wat bevestiging nodig om zeker te weten dat we niet buiten budget gaan lopen. Hopelijk komende week weer meer info :)
pi_92693561
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 08:57 schreef Ml-etje het volgende:
Sneu hé zo'n taxatie :') Maarja wees blij dat hij er zonder gekke dingen (lees: fouten) zich er vanaf gemaakt heeft.
Oooooh dus ik ben niet de enige die zich ietwat genaaid voelde toen ik dat ding kreeg en er 500 euro voor moest betalen. Ik dacht echt: Ja, dat had ik dus ook zelf wel in mekaar kunnen draaien }:|
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_92694683
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 21:16 schreef Syrena het volgende:

[..]

Oooooh dus ik ben niet de enige die zich ietwat genaaid voelde toen ik dat ding kreeg en er 500 euro voor moest betalen. Ik dacht echt: Ja, dat had ik dus ook zelf wel in mekaar kunnen draaien }:|
De onze stond vol met fouten die ervoor zorgden dat de hypotheek in gevaar kwam. Die dame heeft geen leuke dag gehad met mij op kantoor :'). 300 euro voor "ja maar zo op het 1e gezicht dacht ik.."
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 19:47 schreef Freddeh het volgende:
Vandaag in Wittelte geweest om een object te bekijken. Onze interesse is gewekt, en komende week zal een dakdekker een offerte sturen voor herstel van het rieten dak, een aannemer zal een offerte opmaken voor het plaatsen van diverse wanden/plafonds/vloeren, en een taxateur zal gaan kijken, én onze financieel adviseur gaat kijken (was helaas niet in de gelegenheid er vandaag bij te zijn).
Ziet er potentieel extreem goed uit, maar we hebben dus nog wat bevestiging nodig om zeker te weten dat we niet buiten budget gaan lopen. Hopelijk komende week weer meer info :)
Ben benieuwd!!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_92711409
Ja die taxaties slaan echt nergens op :')

Bij ons precies hetzelfde.

Leenbedrag 224900 waarde huis: 225000

Goh wat een toeval....

6 maanden geleden door een makelaar laten taxeren en toen was het 230000
(taxatie bedrag niet de vraagprijs bij verkoop :P )
pi_92742031
Eindelijk. Morgen de voor oplevering. Iemand nog tips waar op te letten?
~ Bonito La Risa ~
pi_92744275
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:03 schreef Mixende_match het volgende:
Eindelijk. Morgen de voor oplevering. Iemand nog tips waar op te letten?
Evenm goed zien of alles klopt, denk aan de laatste kans zaken te laten herstellen door de bouwer (jij hebt nieuwbouw toch?).
Is er iets niets in orde dan goed laten noteren wanneer het opgelost wordt en foto's maken natuurlijk :Y
Veel plezier morgen *O*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_92815638
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:27 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Evenm goed zien of alles klopt, denk aan de laatste kans zaken te laten herstellen door de bouwer (jij hebt nieuwbouw toch?).
Is er iets niets in orde dan goed laten noteren wanneer het opgelost wordt en foto's maken natuurlijk :Y
Veel plezier morgen *O*
thx! het is allemaal redelijk goed gegaan. In mijn eigen topic stonden een aantal punten. O.a. over het stopcontact, kunnen ze niks aan doen...
en een keukenlaatje wat tegen het kozijn komt als het laatje bijna open is. (kan ook minder ver open)- ook niks aan te doen -
- er stond een lief woordje op de muur gekerfd (hoer ;( ) dat gaan ze verhelpen
- raam in slaapkamer kon niet goed dicht - gaan ze verhelpen
- barst in ruit - is al verholpen
- touwtje ontbrak in de slaapkamer voor het licht ;( haha
- kit in de toilet is beschadigd - gaan ze ook opnieuw doen
- kozijn in toilet beschadigd - gaan ze verhelpen...

verder zag het er goed uit. We zitten nog een beetje met de radiator. Die zit onder het linker raam, maar wij willen hem onder het rechter raam haha.
~ Bonito La Risa ~
pi_92891150
Morgen naar de notaris :)
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:03:51 #213
3185 Adelante
To let it go now
pi_92891381
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:59 schreef ddx het volgende:
Morgen naar de notaris :)
Succes *O*
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_92894337
Wederom een afgevallen optie... Geen Grolloo, geen Appelscha, geen Wittelte. En we zoeken weer verder :)
pi_92935101
Zo sleutels zijn in m'n bezit :)
As zaterdag afspraak met iemand die m'n badkamer kan doen (via werkspot gevonden, dorpsgenoot)
Eens met hem babbelen wat (en wanneer) hij voor me kan betekenen.

Keuken komt week 12, en heb al iemand die hem voor me gaat plaatsen.
(moet alleen nog gas leiding + electra laten verleggen)

Muren laat ik spuiten en als keuken geplaatst is ga ik zelf (met hulp van wat familie) vloer erin leggen.
En daarna (inmiddels april) kan het inrichten beginnen.
pi_92939007
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 21:16 schreef Syrena het volgende:

[..]

Oooooh dus ik ben niet de enige die zich ietwat genaaid voelde toen ik dat ding kreeg en er 500 euro voor moest betalen. Ik dacht echt: Ja, dat had ik dus ook zelf wel in mekaar kunnen draaien }:|
Ik was erg blij met die kennis die bevoegd was om te taxeren en voor 100 euro int handje wel even kwam koffie drinken. Het is anders echt veel geld voor weinig werk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_93100635
Misschien staat het wel ergens, maar ik ben lui, ik ga volgende week verhuizen en wil weten waar ik (in Utrecht bij voorkeur) goedkoop verhuisdozen kan krijgen. Het moet kopen zijn, aangezien 80% van de spullen opgeslagen zal worden.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_93102822
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:03 schreef PeuRac het volgende:
Misschien staat het wel ergens, maar ik ben lui, ik ga volgende week verhuizen en wil weten waar ik (in Utrecht bij voorkeur) goedkoop verhuisdozen kan krijgen. Het moet kopen zijn, aangezien 80% van de spullen opgeslagen zal worden.
Goedkoop krijgen zal niet mee vallen, misschien bij een groenteboer of supermarkt de bananendozen.

Kopen kan wel bij elke bouwmarkt
  Moderator maandag 21 februari 2011 @ 18:24:11 #219
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_93112530
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:03 schreef PeuRac het volgende:
Misschien staat het wel ergens, maar ik ben lui, ik ga volgende week verhuizen en wil weten waar ik (in Utrecht bij voorkeur) goedkoop verhuisdozen kan krijgen. Het moet kopen zijn, aangezien 80% van de spullen opgeslagen zal worden.
Dit bedrijf zit in Amersfoort, das niet al te ver van Utrecht :)

http://www.goedkopeverhui(...)rhmacCFYVN3god71FJoQ
pi_93115405
oe ik heb nu ook de verhuis kriebels Bodenterreinstudio's in de Stad Groningen
  maandag 28 februari 2011 @ 20:40:09 #221
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_93459274
*O* wij zijn eruit met de onderhandelingen en gaan nu de financiering regelen enzo!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 28 februari 2011 @ 22:32:28 #222
3185 Adelante
To let it go now
pi_93466808


IKEA in Utrecht betaal je 2,00 euro voor een verhuisdoos. Of je koopt een zooi van die enorme blauwe tassen voor 0,50 euro p/s. Daar gaat ook heel veel in.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 28 februari 2011 @ 22:32:51 #223
3185 Adelante
To let it go now
pi_93466836
quote:
17s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:40 schreef Debsterr het volgende:
*O* wij zijn eruit met de onderhandelingen en gaan nu de financiering regelen enzo!
Succes ^O^
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_93475402
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:24 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dit bedrijf zit in Amersfoort, das niet al te ver van Utrecht :)

http://www.goedkopeverhui(...)rhmacCFYVN3god71FJoQ
Thanks, die ga ik onthouden voor een volgende keer. Ondertussen omdat ik haast had toch maar voor de Gamma dozen gegaan, die zat nl om de hoek, dus makkelijk/snel bijhalen als dat nodig was.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_93477576
quote:
17s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:40 schreef Debsterr het volgende:
*O* wij zijn eruit met de onderhandelingen en gaan nu de financiering regelen enzo!
*O*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_93477578
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:32 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

IKEA in Utrecht betaal je 2,00 euro voor een verhuisdoos. Of je koopt een zooi van die enorme blauwe tassen voor 0,50 euro p/s. Daar gaat ook heel veel in.
Marktplaats :Y daar hebben wij ze vandaan.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_93601509
Zo vandaag is er iemand begonnen met voorbereidingen voor keuken (gas/stroom ed op juiste plek)
En hij gaat daarna ook m'n badkamer doen.
(spullen heb ik vorige week allemaal bij de praxis gehaald met 20% korting)
14e komt er iemand m'n muren spuiten
21e wordt m'n keuken afgeleverd, die de dinsdag of zaterdag daarna aangesloten wordt ed.
en 4 april wordt m'n vloer gelegd.

Daarna kunnen we eens gaan shoppen voor inrichting ed.
(even spullen bestellen bij ikea)
pi_93605246
Dinsdag wou ik de schuur op gaan ruimen en toen kwam ik tot t mooie idee om er maar een vliering in te maken!

Zo gezegd zo gedaan, gister zat ie er in en nu maar verder met opruimen!
Zal morgen wel ff foto's plaatsen ;)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 16:58:31 #229
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_93647869
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 19:54 schreef Vinz0r het volgende:
Dinsdag wou ik de schuur op gaan ruimen en toen kwam ik tot t mooie idee om er maar een vliering in te maken!

Zo gezegd zo gedaan, gister zat ie er in en nu maar verder met opruimen!
Zal morgen wel ff foto's plaatsen ;)
zo gezegd, zo gedaan? Haha nou ben benieuwd. Idd slimme zet hoor
~ Bonito La Risa ~
  vrijdag 4 maart 2011 @ 16:59:16 #230
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_93647916
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 18:37 schreef ddx het volgende:
Zo vandaag is er iemand begonnen met voorbereidingen voor keuken (gas/stroom ed op juiste plek)
En hij gaat daarna ook m'n badkamer doen.
(spullen heb ik vorige week allemaal bij de praxis gehaald met 20% korting)
14e komt er iemand m'n muren spuiten
21e wordt m'n keuken afgeleverd, die de dinsdag of zaterdag daarna aangesloten wordt ed.
en 4 april wordt m'n vloer gelegd.

Daarna kunnen we eens gaan shoppen voor inrichting ed.
(even spullen bestellen bij ikea)
*O* 20% korting, heerlijk he! iIk heb mooie plafondlampen gekocht ermee.
~ Bonito La Risa ~
pi_93648372
En maximaal 1 klant per klant.
Scheelt dat ik de tegels,bad etc toch niet in 1 keer kon meenemen ;)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:13:36 #232
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_93653751
Vandaag de koopakte dingesgeval getekend *O*.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_93664784
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:13 schreef Debsterr het volgende:
Vandaag de koopakte dingesgeval getekend *O*.
*O* gefeliciteerd!!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:06:44 #234
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_93678869
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 22:14 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

*O* gefeliciteerd!!
Dank je! Nou wordt het echt van alles regelen en uitzoeken, 1 juli krijgen we al de sleutel *O*.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 8 maart 2011 @ 08:18:57 #235
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_93804147
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 19:13 schreef Debsterr het volgende:
Vandaag de koopakte dingesgeval getekend *O*.
Beter! Gefelicteerd!
Wij hebben gisteren officieel de sleutel gekregen *O*
~ Bonito La Risa ~
pi_93819281
Wederom druk bezig met een pand, zit te wachten op telefoon van ons financieel adviseur...
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:54:18 #237
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_93822692
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 08:18 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

Beter! Gefelicteerd!
Wij hebben gisteren officieel de sleutel gekregen *O*
Leeeuk *O*
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_93831947
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:37 schreef Freddeh het volgende:
Wederom druk bezig met een pand, zit te wachten op telefoon van ons financieel adviseur...
Duimen dat het nu wel lukt!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 19:24:18 #239
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_96480802
Misschien dat ik binnen enkele weken ook in het bezit kom van een woning; in ieder geval komende woensdag een oriënterend gesprek *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 mei 2011 @ 19:29:06 #240
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96480926
pasen is anders al geweest vonkie 8-)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 19:34:29 #241
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zondag 8 mei 2011 @ 02:44:43 #242
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_96495855
Morgen weer verder verven... Dan maandag laminaat erin, spullen verhuizen met verhuiswagen en voilà zie daar mijn stadsloftje verrijzen.

Midden in Amsterdam ja :)
pi_96498131
Gisteren 2e bezichtiging gehad, ik denk al het 12e huis op een paar maanden tijd. Het eerste waar ik tevreden over ben en me ook het juiste gevoel geeft.

Ik ga deze week een poging wagen met een bod. Het staat net te koop, er zouden meer bezichtingen zijn en dinsdag komt er nog iemand voor de 2e keer kijken, mooie makelaarspraat maar stiekem word ik er toch wel nerveus van :(
pi_96517934
A.s. zaterdag weer 2 woningen bekijken in het noorden van het land. Benieuwd wat hier nou weer van komen moet.
  zondag 8 mei 2011 @ 21:10:19 #245
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_96520821
Hier ook huisje aan het kopen :) prijs is ok, maandag bouwtechnische keuring, hypotheek offerte deze week, voorlopig koop contract getekend :P pas voor 1 augustus, aangezien mijn proeftijd pas 1 juli af loopt!

[ Bericht 1% gewijzigd door DrParanoid op 09-05-2011 02:23:45 ]
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  maandag 9 mei 2011 @ 12:19:04 #246
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_96541090
Morgen eindelijk na bijna 2,5 jaar de oplevering van mn nieuwbouwhuis.
Heeft een hoop kopzorgen gekost.. ;( maar ben wel blij dat ik vanaf morgen hard aan de slag kan :)
  Admin maandag 9 mei 2011 @ 12:47:43 #247
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_96542127
knorretje en ikzelf zullen op 1 augustus bij de notaris de sleutel van ons nieuwe huisje krijgen *O*
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 9 mei 2011 @ 13:35:22 #248
340486 Flew
Mijn wil is wet.
pi_96544037
Oeeeh, dit topic is me op mijn lijf geschreven! *;

Mijn vriend en ik gaan per 1 juli samenwonen, in ons eerste huurhuisje.

Ik ben letterlijk de dagen aan 't aftellen tot 1 juli, en ik kan niet wachten tot we de sleutel krijgen, zodat we kunnen klussen en verhuizen! :s)

In mijn hoofd heb ik het ideale plaatje al compleet uitgestippeld, en heb ik alle kamers al minimaal 10 keer ingericht. :')

Ik ben al weken op Marktplaats aan 't snuffelen, op zoek naar mooie pronkstukjes, voor niet al te veel geld.

En ik zie zoveel moois! *;
'Wanneer alles verloren lijkt, doet hoop nog leven.'
pi_96544787
Hier is het wachten op het rondmaken van de hypotheek :) dan kan ik de sleutel halen en met talloze annnemers discusieren over de mogelijkheden en de prijs zodat ze mooi op 5 juli kunnen beginnen :):):)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_96547819
Wel allemaal een topic openen hé!! *O*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 9 mei 2011 @ 16:23:49 #251
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_96551309
Klussen is leuk totdat je weet hoeveel geld het allemaal heeft gekost ;)
pi_96551361
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:23 schreef Mishu het volgende:
Klussen is leuk totdat je weet hoeveel geld het allemaal heeft gekost ;) kost
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_96567893
Even advies vragen hoor.

Wat vinden jullie van dit als stijl voor een studenten/beginnersappartementje. Dus het mag wel een beetje speels zijn zeg maar.


Een grote comfortabele zwarte bank.


Met dan een hele hoop kussens in felle kleuren (wel effen).


En dan in dezelfde ruimte een grote zwarte tafel.


Met dan van die stoffen stoelen, ook in zes verschillende felle kleuren (dezelfde kleuren als de zes kussens?).

Zou dat teveel kleur zijn of de chaotisch ofzo? Verder waarschijnlijk alle muren helemaal wit, en een mooie houten vloer. En overige meubels ook zwart of wit.

Ik twijfel of het wel leuk gaat zijn/gaat passen bij elkaar zeg maar.
  maandag 9 mei 2011 @ 21:12:26 #254
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_96568072
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:09 schreef Tegan het volgende:
Even advies vragen hoor.

Wat vinden jullie van dit als stijl voor een studenten/beginnersappartementje. Dus het mag wel een beetje speels zijn zeg maar.

[ afbeelding ]
Een grote comfortabele zwarte bank.

[ afbeelding ]
Met dan een hele hoop kussens in felle kleuren (wel effen).

[ afbeelding ]
En dan in dezelfde ruimte een grote zwarte tafel.

[ afbeelding ]
Met dan van die stoffen stoelen, ook in zes verschillende felle kleuren (dezelfde kleuren als de zes kussens?).

Zou dat teveel kleur zijn of de chaotisch ofzo? Verder waarschijnlijk alle muren helemaal wit, en een mooie houten vloer. En overige meubels ook zwart of wit.

Ik twijfel of het wel leuk gaat zijn/gaat passen bij elkaar zeg maar.
Ik zou je eetkamer stoelen rustig houden, die hoezen verwissel je ook niet zo makkelijk als kussenhoesjes!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_96568347
Maar dan komt de kleur niet overal voor, en dan is het dus helemaal niet meer tof om zeg maar veel gekleurde kussens te hebben. Dan liever ook gewoon donkere kussens zeg maar...

Alleen zwart-grijs-wit-hout leek me zo saai, en één kleur kiezen was te moeilijk :P.

Wat een dilemma :o.
  maandag 9 mei 2011 @ 21:17:57 #256
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_96568465
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:16 schreef Tegan het volgende:
Maar dan komt de kleur niet overal voor, en dan is het dus helemaal niet meer tof om zeg maar veel gekleurde kussens te hebben. Dan liever ook gewoon donkere kussens zeg maar...

Alleen zwart-grijs-wit-hout leek me zo saai, en één kleur kiezen was te moeilijk :P.

Wat een dilemma :o.
Koop een berg verschillende glazen flesjes in die kleuren! Ook tof en denk uniformer dan 6 verschillende stoelen :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_96568853
Mja, het is ook wel beter als enkel de accessorizes kleur heeft idd. Maar het was zo'n tof idee :P.

Dan doe ik denk ik ook geen zwarte tafel maar hout ofzo. Anders is het te somber zo met rustige stoelen.

Kaarsjes enzo kunnen ook nog in veel kleuren :) .

Ik denk er nog even over na. Het enige wat ik zeker weet is dat ik zo'n grote zwarte bank wil O+ .

Bedankt :).
  maandag 9 mei 2011 @ 22:50:16 #258
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_96575398
Ik ben keihard bezig met plinten beneden, bij onze parketvloer konden geen plinten meer geleverd worden, dus ik maak ze maar gewoon zelf...hadnik eerder moeten doen.
Vuren latten gehaald, bij een vriend van me deze latten door de freesmachine laten janken, radius 10 aan gefreesd, vervolgens een afkortzaag bij m'n werkgever gearresteerd en aan de slag gegaan.
Plinten pas gemaakt, verstek gezaagd etc. en vervolgens 3 x in de beits gezet en op de muur geschroefd.

- waarom vuren? Lekker zacht, kan je nog eens wat mee sjoemelen ;)
- radius 10: Google is je vriend ;)
- afkortzaag : een dewalt dw707 geloof ik
- beits: ceta bever 109 donker eiken
- Waarom schroeven? Vind ik mooier, messingkleurige schroeven ietwat verzonken in de plint...foto's komen morgen, dan gaan we verder met de klus
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_96575455
Je kunt ook gewoon standaard plinten kopen bij de Karwei ofzo...
  maandag 9 mei 2011 @ 22:56:06 #260
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_96575836
Ehm, nee...nergens is die kleur te krijgen...praxis, karwei, gamma, vloeronline.net ofzo...zelfs de leverancier/importeur had ze niet meer (ja, per bos van 40 lengtes)....dus zelf maken, meer voldoening, meer eer en.....mooier!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  maandag 9 mei 2011 @ 22:59:48 #261
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_96576089
Plus: we zijn voor 100 eurootjes klaar!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 mei 2011 @ 23:01:31 #262
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96576229
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:47 schreef Danny het volgende:
knorretje en ikzelf zullen op 1 augustus bij de notaris de sleutel van ons nieuwe huisje krijgen *O*
ik verslikte me toen ik jou hier zag posten; ik had jullie nooit in K&W verwacht :P
-edit- en gratzz natuurlijk :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_96577932
We hebben vandaag een optie genomen op een huis in een woontoren met 270 graden vrij uitzicht over de maas en rotterdam......we wilden eigenlijk een balkon, maar toen ik dit uitzicht zag viel ik bijna flauw.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 mei 2011 @ 23:30:16 #264
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96578005
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:28 schreef LoveProfuzion het volgende:
We hebben vandaag een optie genomen op een huis in een woontoren met 270 graden vrij uitzicht over de maas en rotterdam......we wilden eigenlijk een balkon, maar toen ik dit uitzicht zag viel ik bijna flauw.
hoogtevrees? ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_96579763

Dit digitale behang is overigens mijn droom:)
pi_96591480
*komt zich melden*

*O* in juli krijgen wij een nieuwe keuken !!!
Tegen die tijd komt er uiteraard een topic, nu opzoek naar iemand die mijn meterkast kan upgraden van standje jaren 80 naar nu voor de vaatwasser *O* magnetron *O* inbouwkoelkast *O* met vriezer en natuurlijk een fijne oven !!

Voor de rest wordt het slopen en opbouwen grotendeels een doe het zelf klus.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_96601309
Donderdag sleutel O+ . Dan ga ik geloof ik meteen maar behang krabben O+ .
  dinsdag 10 mei 2011 @ 23:11:45 #268
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_96628314
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:08 schreef Muks het volgende:
*komt zich melden*

*O* in juli krijgen wij een nieuwe keuken !!!
Tegen die tijd komt er uiteraard een topic, nu opzoek naar iemand die mijn meterkast kan upgraden van standje jaren 80 naar nu voor de vaatwasser *O* magnetron *O* inbouwkoelkast *O* met vriezer en natuurlijk een fijne oven !!

Voor de rest wordt het slopen en opbouwen grotendeels een doe het zelf klus.
Regio Veenendaal?
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  woensdag 11 mei 2011 @ 07:59:01 #269
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_96635828
*ook meldt

Leuk topic.
Wij hebben in februari ons eigen huurhuis gekocht en meteen flink aan het verbouwen geslagen.
Er komt een aanbouw aan de achterkant om een grote woonkeuken te maken.
En passant wordt de keuken natuurlijk meteen vervangen (was een eenvoudig huurhuiskeukentje), en gaan we de spouwen isoleren, vloer vervangen en achtertuin opnieuw bestraten.

Planning:
Vandaag stucadoor, morgen gaat aannemer verder afwerken
Zaterdag restant oude keuken eruit slopen |:(
Vanaf maandag komt de loodgieter voor de laatste dingen voor de keuken, daarna nog een keer de stucadoor
Dinsdag spouwmuren *O*
Woensdag oplevering *O*
Donderdag nieuwe keuken leveren *O*
Zaterdag nieuwe keuken plaatsen *O*

En pas over 4 weken -O- laminaat want de dekvloer moet eerst drogen.
In de tussentijd ga ik schilderen, lampjes ophangen...

Bijna uit de troep dus. En dat is best een opgave hoor, als je gewoon er woont en 2 kleine kinderen hebt. Wat ook wel hilarisch is, want de oudste roept elke keer als we 's ochtends beneden komen 'werkmanne muuh pot maakt' 8)7 (de werkmannen hebben de muur kapot gemaakt).
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  Moderator zaterdag 14 mei 2011 @ 19:09:02 #270
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_96803039
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 19:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Misschien dat ik binnen enkele weken ook in het bezit kom van een woning; in ieder geval komende woensdag een oriënterend gesprek *O*
Oriënterend gesprek bij de belasting adviseur achter de rug; waarschijnlijk komende woensdag afspraak bij de notaris *O*

Klustopic ansich laat nog wel opzich wachten hoor, het is allemaal wat lange termijn werk :@
pi_96805861
Foto's willen we zien *O* (dat geldt voor iedereen in dit topic ;) ).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_96927958
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:30 schreef Freddeh het volgende:
A.s. zaterdag weer 2 woningen bekijken in het noorden van het land. Benieuwd wat hier nou weer van komen moet.
Inmiddels een paar dagen bijgekomen van afgelopen zaterdag. Was weer een hele trip door het land. Mooi pand in Oosterzee, maar komen veel te veel (ver)bouw/herstelkosten bij. Een deel van de voorgevel staat op kantelen, de fundering is aan de rechter voorzijde én de linker achterzijde bijna een halve meter gezakt...
Ook een mooi pand in Hooghalen bezichtigd. Afwachten is hier even op wat diverse aannemers uit die regio er van zeggen, moeten nogal wat wandjes worden geplaatst. We kunnen er wel veel zelf doen, maar het is niet heel dicht bij onze huidige woonplaats/werkplek waardoor we wat beperkt zijn door de tijd. Ben erg benieuwd wat hier uit komt. Denk dat dit erop/eronder wordt.
  Moderator zondag 22 mei 2011 @ 17:26:11 #273
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_97161252
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 19:09 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Oriënterend gesprek bij de belasting adviseur achter de rug; waarschijnlijk komende woensdag afspraak bij de notaris *O*

Klustopic ansich laat nog wel opzich wachten hoor, het is allemaal wat lange termijn werk :@
We hebben de notaris aan het werk gezet, bij mij steekt het nu eenmaal net wat moeilijker in elkaar dan bij het gewoon kopen van een huis.

Er zijn vorderingen maar ik wil er helaas op dit moment niet al teveel over kwijt :)
  zondag 22 mei 2011 @ 18:53:05 #274
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_97165127


Piet Budget Eek 8-)
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_97166880
quote:
14s.gif Op zondag 22 mei 2011 18:53 schreef Sjoewe het volgende:
[ afbeelding ]

Piet Budget Eek 8-)
Wat is het :@ ?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 22 mei 2011 @ 19:38:45 #276
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_97167382
Voeteneind van een bed.

Afgekeken van de sloophoutontwerpen van Piet Hein Eek.

** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_97217834
Ok, ik heb besloten.

Na het zien van deze pics.









Dit wordt de stijl van mijn huis, minus die vloerkleden en vazen. Witte muren, donker houten vloer. En deurposten, deuren en raamkozijnen zwart :9~ .
pi_97225151
quote:
14s.gif Op zondag 22 mei 2011 19:38 schreef Sjoewe het volgende:
Voeteneind van een bed.

Afgekeken van de sloophoutontwerpen van Piet Hein Eek.

[ afbeelding ]
Gaaf! Ik wil wel foto's en een werkbeschrijving zien hoor :Y

quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:32 schreef Tegan het volgende:
Ok, ik heb besloten.

Na het zien van deze pics.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dit wordt de stijl van mijn huis, minus die vloerkleden en vazen. Witte muren, donker houten vloer. En deurposten, deuren en raamkozijnen zwart :9~ .
Wanneer ga je beginnen? :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_97225293
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:14 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Gaaf! Ik wil wel foto's en een werkbeschrijving zien hoor :Y

[..]

Wanneer ga je beginnen? :)
Ik ben al begonnen :). Even een tijdelijke stop omdat ze de muren komen opvullen. En dan daarna eindelijk de muren witten einde van deze week O+ .
pi_97226885
Ik ga woensdag ook tekenen voor mijn huis, daarna hypotheek regelen en 1 juli sleutels in ontvangst nemen. En daarna lekker klussen, kan niet wachten zeg. Iemand een idee wat ik met een balkon van 10 meter bij 3 meter kan doen :P
  maandag 23 mei 2011 @ 23:53:31 #281
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_97231385
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:14 schreef Ml-etje het volgende:
Gaaf! Ik wil wel foto's en een werkbeschrijving zien hoor :Y
Ik vergeet altijd om tussendoor foto's te maken, dat ik deze heb ik al heel wat :')
De constructie is ook vrij simpel, maar toch als het eenmaal staat dan zal ik wel een klein verslagje typen.

Het allermoeilijkste van het hele gebeuren is en blijft vooral een goede partij hout zien te vinden. Waar je het vroeger zo bij de gemeentewerf wegtrok, is sloophout tegenwoordig kneitertje hip. Je gaat dus de strijd aan met tientallen meubelmakers die allemaal jagen op oude gerverfde planken.
Na wat gegoogle naar sloopbedrijven, ben ik uiteindelijk bij toeval tegen deze partij aangelopen. Want zelfs in een hal vol sloophout, is het meeste niet echt geschikt en ik moest ook nog wel even op de verkoper inpraten voor ik ze meekreeg. :)
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_97363249
Ha! Ik mag eindelijk echt posten hier! (denk ik)

In september hebben we ons appartement te koop gezet, en waarschijnlijk hebben we een koper!
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 00:18:41 #283
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_97367134
quote:
17s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:38 schreef ToerkCep het volgende:
Ik ga woensdag ook tekenen voor mijn huis, daarna hypotheek regelen en 1 juli sleutels in ontvangst nemen. En daarna lekker klussen, kan niet wachten zeg. Iemand een idee wat ik met een balkon van 10 meter bij 3 meter kan doen :P
Maak er een neptuin van met van dat nepgras en kitcherige nepbloemen met fruitlantaarntjes en lampionnen :)

Of neem gewoon een lounge-set..
pi_97531692
Volgende week woensdag een dagje er tussenuit, naar Appelscha. Gaan we weer een mooie boerderij bekijken. Hopelijk wordt het dit keer wél wat.
pi_97533865
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 00:18 schreef Mishu het volgende:

[..]

Maak er een neptuin van met van dat nepgras en kitcherige nepbloemen met fruitlantaarntjes en lampionnen :)

Of neem gewoon een lounge-set..
Daar dacht ik ook aan, de helft soort van tuin met bloemen en de andere helft lekker loungen :)
pi_97562327
Dat klussen en vijf dagen per week werken samen duurt ook een eeuwigheid zeg :o .
pi_97905718
Vandaag een boerderij in Friesland wezen bekijken:



De omgeving is werkelijkwaar fantastisch en op zich al de moeite waard om er te gaan wonen. De woning is vermoedelijk financieel haalbaar, maar daar komt in de komende week een taxateur op terug en krijgen we een bouwkundig rapport van.
Belangrijkste dingetjes: Keukenblok moet worden vervangen, spouwmuur moet worden gemaakt zodat ook de elektra, waterleiding en gasleiding die op de muur zit niet meer zichtbaar is, boven moet één grote ruimte met twee enorme (waarom!?) inbouwkasten worden opgedeeld in 3 slaapkamers, fantastische donkere houten schrootjes op de wand in de woonkamer moeten wit worden geschilderd (of vervangen door gipsplaat met evt mooi stucwerk) en het plafond (bruin kurk) moet worden geschilderd. Leuke klus, maar niets onoverkombaars.

And now... we wait.
pi_97905833
Pics van binnen?
pi_97907230
Linkje naar het pand op Funda. Het deel dat ik met vrouw en kind ga bewonen staat helaas niet op de foto's. Denk dat het er niet op staat omdat het het minst mooie gedeelte van de boerderij is. Ik probeer de gemaakte foto's nog wel even online te krijgen.

*edit* Paar links naar foto's.
1
2
3
4

Zijn nog niet alle foto's, meer zullen nog wel volgen.
pi_97908737
Hoezo het deel? Ga je het delen?
pi_97908754
Ziet er verder wel tof uit idd :).
pi_97909147
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:40 schreef Tegan het volgende:
Hoezo het deel? Ga je het delen?
Wordt een woongroep met een aantal hulpbehoevende gezinnen (eentje mogelijk permanent in rolstoel, en 3 kinderen met adhd/autisme). Totaal 3 huishoudens, maar iedereen wel z'n volledig eigen afgescheiden deel van de woning zodat je zorg direct een deur verder is, maar je niet bij elkaar door de woning heen banjert heel de dag.
pi_97914429
Als in dat jij moet gaan zorgen voor de andere huishoudens?
pi_97925101
Zo ongeveer, maar die zorg is niet full-time. Het komt er op neer dat als de ouders van de 'lastige' kinderen het niet meer aankunnen wij kunnen bijspringen, en dat we wat dingen doen voor die persoon in de rolstoel. Een aardig deel kunnen die ouders en 'rolstoeler' nog zelf, dus we hoeven lang niet alles te doen.
pi_97925490
Wat mooi Freddeh, zowel de woning als de woonsituatie O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 9 juni 2011 @ 19:09:38 #296
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_97948768
Zojuist bij de notaris geweest i.v.m. samenlevingscontract, 1 juli komt nu toch snel dichterbij O+!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_97948881
quote:
17s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:09 schreef Debsterr het volgende:
Zojuist bij de notaris geweest i.v.m. samenlevingscontract, 1 juli komt nu toch snel dichterbij O+!
Oehh ga je dan ook een eigen topic openen?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_98003330
Vandaag bouwtechnische keuring gehad in ons 'droomhuisje'. Ziet er goed uit, wel wat aandachtspuntjes, maar minimale kosten, wat we al hoopten.
Nu even wachten op de taxatiewaarde, en dan hopelijk komende week al een bod uitbrengen :)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 22:28:34 #299
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_98003540
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:12 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Oehh ga je dan ook een eigen topic openen?
Ik denk het wel, we hoeven wel niet veel te doen maar glas-in-lood is fotogeniek O+!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_98019122
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 22:25 schreef Freddeh het volgende:
Vandaag bouwtechnische keuring gehad in ons 'droomhuisje'. Ziet er goed uit, wel wat aandachtspuntjes, maar minimale kosten, wat we al hoopten.
Nu even wachten op de taxatiewaarde, en dan hopelijk komende week al een bod uitbrengen :)
^O^ klinkt goed!

quote:
17s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 22:28 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik denk het wel, we hoeven wel niet veel te doen maar glas-in-lood is fotogeniek O+!
*O* ben benieuwd!!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 11 juni 2011 @ 12:06:14 #301
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_98019238
quote:
17s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:09 schreef Debsterr het volgende:
Zojuist bij de notaris geweest i.v.m. samenlevingscontract, 1 juli komt nu toch snel dichterbij O+!
Hoi.
Wij hebben ook een stulpje gekocht en een samenlevingscontract, dat moeten wij ook nog doen, hebben jullie dat zelf opgesteld ofwat?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')