abonnement Unibet Coolblue
pi_88582549
Say What?

Wat begon als een voorzichtig probeerseltje is inmiddels uitgegroeid tot een bloeiende reeks waarbij je eindelijk eens wat verder kunt kijken dan de top 40 rappers die het de hele dag over geld, geweld en vrouwen hebben.

Alle nieuwtjes over releases, concerten en andere wetenswaardigheden kun je hier kwijt. Van Schoolly D tot Coolio, van Brand Nubian tot Dr. Dre, van Marley Marl tot The Neptunes, het maakt niet uit, als het maar wat met hip hop te maken heeft.

Vorige Delen

The Jump Off | III Communication | Planet Rock | Things Come Together | Midnight Marauders | Bridging the Gap | At the Speed of Life | Step in the Arena | 8th Wonder | Goin' Off | Memory Lane | Critical Beatdown | Ready to Die | Things Fall Apart | Part II: Paid in Full | Raising Hell | Death Certificate | The Foundation | Funcrusher + | Return of the Boom Bap | Cherchez La Ghost | Bacdafucup | Quality Control | Enter the Wu-Tang | Fear of a Black Planet | Labcabincalifornia | Home Field Advantage | Da Dirty 30 | L'École du Micro D'Argent | Yo! Bum Rush the Show | One For All | Stakes is High | Business as Usual | Word…Life | Muddy Waters | Black Sunday | Mecca and the Soul Brother | Lifestylez ov da Poor and Dangerous | Southernunderground | Violent by Design | The Infamous | Wildstyle | Revolutionary vol. 2 | Train of Thought | Breaking Atorns | Let’s get Free | Dangerzone | Beauty and the Beat | Scars & Memories | Organized Konfusion | Operation Stackola | Schoolly D | Innercity Griots | A Piece of Strange | What More Can I Say? | Vaudeville Villain | Music to Driveby | The Dynospectrum | Aap-o-theek | Die Laughing | The Best Part | Sleeping wih the Enemy | Black Star | Extinction Agenda | Pimps Don't Pay Taxes | Goodfellas | Only Built 4 Cuban Linx | Dare iz a Darkside | Nervous Breakdown | All Eyez On Me | The Sun Rises in the East | Doggystyle | Transitions | Stunts, Blunts & Hip Hop | 93 'til Infinity | Duck Down! | Orko the Sycotik Alien | Liever Lui dan Moe | Liquid Swords | Coast II Coast

FOK! Hip Hop album top 100 van 2010

Handige Links

Hip Hop concertagenda

Hip Hop startpagina

Subgenres (op een sowieso handige site)

The newest vids
Rap vids

Lyrics Archive
Nederlandse Hip Hop lyrics

All Music: veel info over alle artiesten
Rap-reviews: handig als je nieuwe shit wil checken

State Magazine

Franse HipHop Site
Belgische HipHop Site

Blogs

A Tribute To Ignorance
Wake Your Daughter Up
The Meaning Of Dope



[ Bericht 0% gewijzigd door krioro op 11-11-2010 09:12:30 ]
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_88582559
Ik heb maar een nieuw topic aangemaakt omdat de laatste poster volgens mij niet doorhad dat hij het topic dichtgooide.

Voor wie van Company Flow / EL-P houdt, Patriotism live met EL-P en Aesop Rock:

"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_88583958
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 02:49 schreef Lolaatje het volgende:
Ik heb maar een nieuw topic aangemaakt omdat de laatste poster volgens mij niet doorhad dat hij het topic dichtgooide.
Dank je (ik heb links naar de FOK! top 100 van dit jaar en het vorige topic toegevoegd).

quote:
Voor wie van Company Flow / EL-P houdt, Patriotism live met EL-P en Aesop Rock:

Goede fipo.
full stops and exclamation marks
pi_88584409
http://jcolefans.com/?p=6050

Nieuwe Cole!!! Nog maar 14 uurtjes O+
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_88591970
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 01:18 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]



J. Cole is dope en is op het moment na Joe Budden me favo maar dit is wel onzin.

Ik noem een:
Mood Muzik 4
Kendrick Lamar EP
ACMD 2
How I Got Over
K.R.I.T. wuz here
Album Of The Year
Pilot Talk
Left Back

Uit het hoofd & allemaal in 2010 uitgekomen. Er is genoeg "echte rap", zolang je maar goed zoekt.
Zojuist mijn hele kijk op Hip Hop tegenwoordig veranderd,

Nu is mijn question, waarom wordt dit niet afgespeeld via i guess een van de populairste Hip Hop radio 538 Juize of Funx Hiphop afgespeeld?

Btw. Wat denken jullie dat de meest overrated/underrated rappers is?

Mijn:
Overrated - Jay-z
Underrated - Big L
pi_88592279
Misschien speelt daar ook in mee dat vandaag bijna alles rap wordt genoemd...
pi_88595571
Big L is zeker niet underrated. Een van de 'populairste' underground rappers.
Conscience do cost.
pi_88597813
Ik kom eigenlijk vrij weinig tegen over Big L, terwijl rappers als Jay-Z overal vernoemd worden. Underground of niet...
pi_88602252
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:07 schreef HipHopBunnie het volgende:

[..]

Nu is mijn question, waarom wordt dit niet afgespeeld via i guess een van de populairste Hip Hop radio 538 Juize of Funx Hiphop afgespeeld?

Btw. Wat denken jullie dat de meest overrated/underrated rappers is?

Mijn:
Overrated - Jay-z
Underrated - Big L
Omdat een groot deel van het publiek dat naar Juize fm luistert van ander soort hiphop houdt. Ik merk dat ook met veel mensen waar ik mee omga, de hiphop waar ik van hou vinden hun niks en andersom. De "echte hiphop" zoals veel mensen het noemen is niet catchy genoeg voor mensen die het puur om de entertainment luisteren. Ik luister beide maar heb m'n grenzen, zo luister ik niet naar immortal technique maar ook niet naar Gucci of Waka Flocka.

Om je andere vraag te beantwoorden:
Overrated: Wayne (ik vind zijn oudere werk dope, maar er zijn te veel koters die z'n muziek de hemel in prijzen om nog maar te zwijgen over de Nederlandse copycats Keizer, Priester etc)
Underrated: Joe Budden

Waarom vind je Jay-Z overrated als ik vragen mag?

quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:49 schreef HipHopBunnie het volgende:
Ik kom eigenlijk vrij weinig tegen over Big L, terwijl rappers als Jay-Z overal vernoemd worden. Underground of niet...
Misschien komt dat omdat Big L dood is en Jay nog steeds muziek maakt? Veel mensen hebben geen zin om muziek te zoeken en luisteren gewoon whatever op dat moment populair is.
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  donderdag 11 november 2010 @ 18:46:19 #10
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_88604121
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:57 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]



Omdat een groot deel van het publiek dat naar Juize fm luistert van ander soort hiphop houdt. Ik merk dat ook met veel mensen waar ik mee omga, de hiphop waar ik van hou vinden hun niks en andersom. De "echte hiphop" zoals veel mensen het noemen is niet catchy genoeg voor mensen die het puur om de entertainment luisteren. Ik luister beide maar heb m'n grenzen, zo luister ik niet naar immortal technique maar ook niet naar Gucci of Waka Flocka.

Om je andere vraag te beantwoorden:
Overrated: Wayne (ik vind zijn oudere werk dope, maar er zijn te veel koters die z'n muziek de hemel in prijzen om nog maar te zwijgen over de Nederlandse copycats Keizer, Priester etc)
Underrated: Joe Budden

Waarom vind je Jay-Z overrated als ik vragen mag?

[..]



Misschien komt dat omdat Big L dood is en Jay nog steeds muziek maakt? Veel mensen hebben geen zin om muziek te zoeken en luisteren gewoon whatever op dat moment populair is.
Dan moeten ze het eigenlijk ook geen Hip Hop noemen, maar dat zal dan wel evolutie zijn.

Jay-Z... er zijn zeker goede tracks bij van hem, vooral rond de tijd van B.I.G. en daarna even. Jay wordt als een van de grootste gezien in Amerika, maar meeste teksten vind ik gewoon slecht met af en toe een leuke beat. Heeft misschien ook met smaak te maken.

Lil' Wayne, no thanks... en inderdaad heel veel Nederlandse rap :X Terwijl er wel goede zijn, zoals ik Hef zeker niet slecht vind, maar wat je tegenwoordig van hem hoort (die mixtape met Önder) slecht is, maar die achterbank sessie was dan weer best goed. Zwart Licht, Dret en Krulle, zeer goede rappers... die nieuwe van Zwart Licht vond ik dan weer minder, maar zal ook wel smaak in mee spelen.

Als je over Hip Hop in zijn algemeen praat kom je Big L te weinig tegen terwijl hij wel met zeer goede teksten aankwam...

Jammer van Ice Cube's laatste album, om eerlijk te zijn had ik er best veel van verwacht. Ik vond zijn werk van AmeriKKKa's most wanted tot Raw Footage (Laugh Now And Cry Later&Raw Footage, beetje andere stijl, maar in mijn ogen zeker niet slecht) goed. Maar dan komt hij met I Am The West, waarvan ik Hood Robbin' redelijk vond en 1 of 2 leuke beats maar voor de rest...
pi_88604551
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:46 schreef HipHopBunnie het volgende:

[..]



Dan moeten ze het eigenlijk ook geen Hip Hop noemen, maar dat zal dan wel evolutie zijn.

Jay-Z... er zijn zeker goede tracks bij van hem, vooral rond de tijd van B.I.G. en daarna even. Jay wordt als een van de grootste gezien in Amerika, maar meeste teksten vind ik gewoon slecht met af en toe een leuke beat. Heeft misschien ook met smaak te maken.

Lil' Wayne, no thanks... en inderdaad heel veel Nederlandse rap :X Terwijl er wel goede zijn, zoals ik Hef zeker niet slecht vind, maar wat je tegenwoordig van hem hoort (die mixtape met Önder) slecht is, maar die achterbank sessie was dan weer best goed. Zwart Licht, Dret en Krulle, zeer goede rappers... die nieuwe van Zwart Licht vond ik dan weer minder, maar zal ook wel smaak in mee spelen.

Als je over Hip Hop in zijn algemeen praat kom je Big L te weinig tegen terwijl hij wel met zeer goede teksten aankwam...

Jammer van Ice Cube's laatste album, om eerlijk te zijn had ik er best veel van verwacht. Ik vond zijn werk van AmeriKKKa's most wanted tot Raw Footage (Laugh Now And Cry Later&Raw Footage, beetje andere stijl, maar in mijn ogen zeker niet slecht) goed. Maar dan komt hij met I Am The West, waarvan ik Hood Robbin' redelijk vond en 1 of 2 leuke beats maar voor de rest...
Hiphop is altijd breed geweest. Ben het wel deels met je eens, subgenres zou wel handig kunnen zijn, scheelt ook een hoop discussies.

Jay-Z heeft in mijn ogen drie goede albums (Reasonable Doubt, Blueprint, American Gangster). Verder vind ik dat hij wel wat leuke tracks heeft hier en daar. Hij is goed, niet geweldig, maar vind hem zeker niet overrated, vooral in Nederland hoor ik nou niet bepaald veel mensen over Jay praten.

Ik heb de discussie over Wayne al een keer met wat mensen gevoerd en wil het best opnieuw doen. Heb je Carter I & Carter II gehoord? Da Drought 3?

Qua Nederlandse hiphop luister ik alleen Dret & Krulle, Winne, Opposites en zo nu en dan wat MO & Brakko, de rest vind ik niet interessant of wack.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik als fan van lyricale hiphop nooit de moeite heb genomen een album van Big L te luisteren. Waarom? Geen idee, geen behoeft aan..heb genoeg andere hiphop om die plek op te vullen. Denk dat meer mensen er zo over denken. Post is wat leuke tracks van hem.
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_88604936
Nice @ TT.

En zo naar Jedi Mind Tricks c_/
  donderdag 11 november 2010 @ 19:24:28 #13
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_88605993
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:56 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]



Hiphop is altijd breed geweest. Ben het wel deels met je eens, subgenres zou wel handig kunnen zijn, scheelt ook een hoop discussies.

Jay-Z heeft in mijn ogen drie goede albums (Reasonable Doubt, Blueprint, American Gangster). Verder vind ik dat hij wel wat leuke tracks heeft hier en daar. Hij is goed, niet geweldig, maar vind hem zeker niet overrated, vooral in Nederland hoor ik nou niet bepaald veel mensen over Jay praten.

Ik heb de discussie over Wayne al een keer met wat mensen gevoerd en wil het best opnieuw doen. Heb je Carter I & Carter II gehoord? Da Drought 3?

Qua Nederlandse hiphop luister ik alleen Dret & Krulle, Winne, Opposites en zo nu en dan wat MO & Brakko, de rest vind ik niet interessant of wack.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik als fan van lyricale hiphop nooit de moeite heb genomen een album van Big L te luisteren. Waarom? Geen idee, geen behoeft aan..heb genoeg andere hiphop om die plek op te vullen. Denk dat meer mensen er zo over denken. Post is wat leuke tracks van hem.
True True

Ik ken Lil' Wayne als iemand die niet rapt, maar zingt met een autotune... en zo denk ik over hem dus ik heb ook nooit echt de behoefte gehad om meer van zijn muziek te luisteren. En ik heb vaker geoordeeld over rappers door maar een keertje ofzo naar hem te luisteren en ik heb heel vaak mis gezeten (Lupe Fiasco bijv.). Maar ik weet wel zeker dat Wayne niet mijn smaak is...

Inderdaad Winne vergeten :o

Big L:

Bij deze is Hip Hop voor mij begonnen *O* :
Eigenlijk luister ik nog niet heel lang Hiphop... Ik had eigenlijk te snel geoordeeld, ook mede door vrienden, en keek ik alleen naar het stereotype Hiphop today.
pi_88606002
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:56 schreef da_unfuckwithable het volgende:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik als fan van lyricale hiphop nooit de moeite heb genomen een album van Big L te luisteren. Waarom? Geen idee, geen behoeft aan..heb genoeg andere hiphop om die plek op te vullen. Denk dat meer mensen er zo over denken. Post is wat leuke tracks van hem.
Dit vind ik zijn beste nummer

Edit: Net te laat :P
pi_88606091
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:05 schreef Deltron het volgende:
Nice @ TT.

En zo naar Jedi Mind Tricks c_/
Wrijf het in ;( Nee, heel veel plezier!
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_88606731
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:24 schreef HipHopBunnie het volgende:

[..]



True True

Ik ken Lil' Wayne als iemand die niet rapt, maar zingt met een autotune... en zo denk ik over hem dus ik heb ook nooit echt de behoefte gehad om meer van zijn muziek te luisteren. En ik heb vaker geoordeeld over rappers door maar een keertje ofzo naar hem te luisteren en ik heb heel vaak mis gezeten (Lupe Fiasco bijv.). Maar ik weet wel zeker dat Wayne niet mijn smaak is...
Put it on vond ik een chill nummertje. Die beat van Devils son vind ik echt 3x niks. En bij die laatste link komen er ook wel een aantal zwakke punchlines langs, en daarnaast kan je van elke redelijke rapper wel zo'n compilatie maken. Misschien check ik ooit nog een keer een album van hem, maar op het moment heb ik er niet echt behoefte aan.

Luister eens naar deze tracks, lyricaal niet top notch, maar toch zeker beter dan wat hij de laatste jaren uitbrengt:



Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  donderdag 11 november 2010 @ 19:56:35 #17
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_88607625
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:38 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]



Put it on vond ik een chill nummertje. Die beat van Devils son vind ik echt 3x niks. En bij die laatste link komen er ook wel een aantal zwakke punchlines langs, en daarnaast kan je van elke redelijke rapper wel zo'n compilatie maken. Misschien check ik ooit nog een keer een album van hem, maar op het moment heb ik er niet echt behoefte aan.

Luister eens naar deze tracks, lyricaal niet top notch, maar toch zeker beter dan wat hij de laatste jaren uitbrengt:



mmmm.. dit is inderdaad beter dan wat ik vaker hoor, maar blijf erbij dat het niet echt mijn smaak is ;)

Toch jammer dat er niet een echte radio zender is die echte rap streamen... Misschien ideetje om eentje te maken, is misschien best veel vraag na,,,
pi_88608389
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:56 schreef HipHopBunnie het volgende:

[..]



mmmm.. dit is inderdaad beter dan wat ik vaker hoor, maar blijf erbij dat het niet echt mijn smaak is ;)

Toch jammer dat er niet een echte radio zender is die echte rap streamen... Misschien ideetje om eentje te maken, is misschien best veel vraag na,,,
Niet? Ik vind het nice nummertjes.. maar goed smaken verschillen. Waar luister je over het algemeen naar? Ik ben toevallig gister op deze gozer gestuit:




quote:
Toch jammer dat er niet een echte radio zender is die echte rap streamen... Misschien ideetje om eentje te maken, is misschien best veel vraag na,,,
Word. Ik heb er wel eens aan gedacht of daar geen geld mee te verdienen valt. :P
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  donderdag 11 november 2010 @ 20:25:15 #19
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_88609073
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:12 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]



Niet? Ik vind het nice nummertjes.. maar goed smaken verschillen. Waar luister je over het algemeen naar?
Pffff, verschilt eigenlijk heel erg. Luister ook naar meer muziek dan alleen rap.. paar favoriete artiesten:
Pac, Tribe called quest, Big L, Markie, Common, Eazy, The Game, Gang Starr&Guru, Cole, Kanye, Cudi, Fiasco, Mobb Deep, NWA, Nas, Biggie, Royce Da 5"9, Scarface, Talib, Wu-Tang, Ice Cube, en dan zijn er nog meer.. maar zoiets als dit meestal.

quote:
Word. Ik heb er wel eens aan gedacht of daar geen geld mee te verdienen valt. :P
Daar valt zeker geld mee te verdienen... reclame op de stream en website. En zou je zo maar muziek van andere kunnen streamen? Bijv. 3FM kan denk ik niet zo maar een track van iemand streamen zonder hem te betalen. Dadelijk een lawsuit achter je... En dan moet je natuurlijk 1. een begin maken 2. populair worden...
pi_88609469
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:25 schreef HipHopBunnie het volgende:

[..]



Pffff, verschilt eigenlijk heel erg. Luister ook naar meer muziek dan alleen rap.. paar favoriete artiesten:
Pac, Tribe called quest, Big L, Markie, Common, Eazy, The Game, Gang Starr&Guru, Cole, Kanye, Cudi, Fiasco, Mobb Deep, NWA, Nas, Biggie, Royce Da 5"9, Scarface, Talib, Wu-Tang, Ice Cube, en dan zijn er nog meer.. maar zoiets als dit meestal.

[..]



Daar valt zeker geld mee te verdienen... reclame op de stream en website. En zou je zo maar muziek van andere kunnen streamen? Bijv. 3FM kan denk ik niet zo maar een track van iemand streamen zonder hem te betalen. Dadelijk een lawsuit achter je... En dan moet je natuurlijk 1. een begin maken 2. populair worden...
Woah, alleen maar van die shit? Stuk voor stuk goede rappers en naar de meeste luister ik ook regelmatig, daar niet van. Ik moet zo nu en dan ook wat luchtige hiphop luisteren. Gangstarr bestaat uit Guru (rapper) en DJ Premier (producer) trouwens. Gangstarr is dus een duo, Guru heeft ook albums zonder Premier.

Zal dat zo'n probleem zijn dan? Is het niet gewoon free promotion voor die artiesten?
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  donderdag 11 november 2010 @ 20:41:23 #21
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_88609921
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:32 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]



Woah, alleen maar van die shit? Stuk voor stuk goede rappers en naar de meeste luister ik ook regelmatig, daar niet van. Ik moet zo nu en dan ook wat luchtige hiphop luisteren.
Mmm, dit zijn eigenlijk waar ik meestal naar luister en soms wordt het inderdaad eentonig, luister ook vaker verschillende hiphop en anders zet ik vaak gewoon hersenloos 3fm op... Noem eens wat voorbeelden van luchtige hiphop?

quote:
Gangstarr bestaat uit Guru (rapper) en DJ Premier (producer) trouwens. Gangstarr is dus een duo, Guru heeft ook albums zonder Premier.
Ja, wist ik, maar dacht dat het handig zou zijn om ze samen te noemen, luister zowel Gangstarr, als solo projecten als Jazzmatazz...

quote:
Zal dat zo'n probleem zijn dan? Is het niet gewoon free promotion voor die artiesten?
Weet niet... heb een idee dat het net zoiets is als uploaden.. en dat valt zeker niet onder free promotion voor artiesten :P
Zou wel nice zijn om daar geld mee te verdienen... Paar playlists maken, goed varieëren, goede website... :7
pi_88610664
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:41 schreef HipHopBunnie het volgende:

[..]

Mmm, dit zijn eigenlijk waar ik meestal naar luister en soms wordt het inderdaad eentonig, luister ook vaker verschillende hiphop en anders zet ik vaak gewoon hersenloos 3fm op... Noem eens wat voorbeelden van luchtige hiphop?
Paar voorbeelden van Cyhi staan hierboven. Veder zijn AZ, Curren$y, Little Brother, Ludacris, Wiz Khalifa, Pac Div en T.I. nog een paar voorbeeldjes van rappers waar ik naar luister als ik geen zin heb om me echt op de lyrics te focussen.

quote:
[..]



Weet niet... heb een idee dat het net zoiets is als uploaden.. en dat valt zeker niet onder free promotion voor artiesten :P
Zou wel nice zijn om daar geld mee te verdienen... Paar playlists maken, goed varieëren, goede website... :7
Hmm.. met uploaden stel je muziek beschikbaar voor particulier gebruik van anderen, bij streamen kunnen ze het alleen luisteren op dat moment...
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_88610954
Check je PM
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  donderdag 11 november 2010 @ 21:04:08 #24
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_88611097
Thanks, ill check m later...
http://www.bumastemra.nl/(...)ale+tarieven+RTV.htm

Weet niet hoe het zit met bijv, shoutcast van Winamp en hoe ver je hiermee precies komt...
  donderdag 11 november 2010 @ 21:31:17 #25
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_88612448
Maarjah, als je hiermee wilt beginnen ben je eigenlijk al heel laat, dan zou je eigenlijk al een budget moeten hebben voor goede apparatuur, website en bijv. mensen als DJ TLM inhuren... dan zou het kunnen lukken...
  donderdag 11 november 2010 @ 23:46:18 #26
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_88618223
Ik ben benieuwd naar jullie Jedi Mind Tricks ervaring! Zat zelf in de Arena dus ik kon er niet heen ;( Nog mensen die ook naar DJ Premier gaan kijken op 6 december?
  vrijdag 12 november 2010 @ 01:32:35 #27
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_88621695
Explicit van Kanye's album is ook te vinden, erg vet _O_ . Zeker een goede terugkeer na de teleurstelling ( voor mij persoonlijk ) van 808's.

Maargoed, vannacht komt J.Cole FNL uit _O_ _O_. Daar heb ik echt superveel zin in want J.Cole is zeker mijn favo artiest op het moment, heb zn beide mixtapes helemaal kapot geluisterd al :P.

Dit is trouwens 1 van mijn favo Big L nummers..misschien wat onbekender omdat het samen met Shyheim is..

welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_88622217
Ik durf met enige zekerheid te zeggen dat ik vrijwel alles van L dat publiekelijk is verschenen wel ken. Binnstebuiten. Ik luister hem tegenwoordig ook vrijwel nooit meer omdat hij helaas niet zoveel materiaal heeft kunnen maken voor z'n dood.

Ik had het al eerder gezegd maar de Children of the Corn mixtape van o.a Big L bevat een hoop dope tracks die veel mensen nog niet hebben gehoord.
Conscience do cost.
  vrijdag 12 november 2010 @ 04:20:13 #29
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_88622862
-nee-

[ Bericht 80% gewijzigd door krioro op 13-11-2010 06:13:57 ]
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_88623938
Damn...Cole's mixtape is nog niet gedropt. Dan maar Cyhi's mixtape luisteren onderweg naar school.
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:36:21 #31
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_88625109
Damn JMT. Brak.
Je weet..
pi_88631731
-nee-

[ Bericht 98% gewijzigd door krioro op 13-11-2010 06:14:16 ]
Conscience do cost.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:47:38 #33
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_88633180
Mmmm... Kan J. Cole nog niet vinden :{

Like that one :7
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:09:23 #34
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_88633986
FNL is nog steeds niet up idd :(
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_88640149
I need FML in my life :(
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:38:01 #36
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_88642928
Nu is de website down :'(
pi_88656517
Een paar minuten nog staat er op de website
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  vrijdag 12 november 2010 @ 23:33:21 #38
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_88656542
Waar blijft FNL minder dan een halfuur, dan is het zaterdag :(
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_88656654
In Amerika lopen ze 6 uur achter op ons he :P De tracklist staat al op de website. Hij heeft gezegd dat het allemaal nieuw materiaal zou zijn maar ik ken al een stuk of 5 tracks, beetje jammer.
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  vrijdag 12 november 2010 @ 23:35:31 #40
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_88656681
Wat is de tracklist?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_88656766
Website is weer down......Tracklist heeft iemand hier gepost:

http://community.allhipho(...)ghts-droppin-or-what
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_88662351
Hmmm, ik vind hem goed, maar niet zo goed als ik had verwacht. Ik hoop toch op een (nog) beter album..
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  zaterdag 13 november 2010 @ 03:34:35 #43
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_88663192
Ik vind em ziek _O_ beter dan Kanye's nieuwe album imo.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_88663752
Simpelweg geen links naar onofficiële downloads op FOK! En daar hoeft ook niet over gediscussieerd te worden hier.

Aantal posts weg dus.
full stops and exclamation marks
pi_88664360
quote:
4s.gif Op zaterdag 13 november 2010 06:21 schreef krioro het volgende:
Simpelweg geen links naar onofficiële downloads op FOK! En daar hoeft ook niet over gediscussieerd te worden hier.

Aantal posts weg dus.
Gozer, hij heeft de download link op z'n eigen website gezet en op twitter gepost..............
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_88665434
Ik vind Omen trouwens ook wel dope. Op alle drie de tracks die hij met J Cole heeft vind ik hem de beste verse hebben. Vooral op "The Badness" komt hij verschrikkelijk hard.
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_88666236

Toch best lekker voor een Nederlander.
pi_88671108
Die van Big L was ook gewoon een gratis mixtape waar geen rechten op bestaan. Ze verkochten die shit gewoon op straat uit een kofferbak :')
Conscience do cost.
  zaterdag 13 november 2010 @ 17:17:13 #49
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_88674774
Heerlijke mix voor de late middag/vroege avond :)

Je weet..
  zaterdag 13 november 2010 @ 17:33:57 #50
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_88675248
quote:
4s.gif Op zaterdag 13 november 2010 06:21 schreef krioro het volgende:
Simpelweg geen links naar onofficiële downloads op FOK! En daar hoeft ook niet over gediscussieerd te worden hier.

Aantal posts weg dus.
Het betreft hier een gratis mixtape :')

Die door de artiest zelf is uitgegeven.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 13 november 2010 @ 21:25:37 #51
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_88681876
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 11:47 schreef nelisb het volgende:

Toch best lekker voor een Nederlander.
Nice idd.. Wie zegt trouwens dat Nederlanders geen goede muziek kunnen maken? :P
  zondag 14 november 2010 @ 08:17:57 #52
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_88692259
Goeiemorgen !

Je weet..
pi_88692298
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 09:42 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]



Gozer, hij heeft de download link op z'n eigen website gezet en op twitter gepost..............
Weet ik. Dan link je maar naar z'n website of twitter.

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 14:43 schreef ems. het volgende:
Die van Big L was ook gewoon een gratis mixtape waar geen rechten op bestaan. Ze verkochten die shit gewoon op straat uit een kofferbak :')
Gratis shit verkopen, uit een kofferbak :'). En onzin, er rust wel degelijk copyright op de originele tracks.

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:33 schreef MMaRsu het volgende:

[..]



Het betreft hier een gratis mixtape :')

Die door de artiest zelf is uitgegeven.
Nogmaals, weet ik.

Dan nog geldt dat er op FOK! geen links geplaatst mogen worden tenzij die naar een officiële site leiden. Dat is nu eenmaal de policy.

Verdere vragen of discussie hierover mag in MUZ FB.
full stops and exclamation marks
pi_88692303
quote:
14s.gif Op zondag 14 november 2010 08:17 schreef Jenglejack het volgende:
Goeiemorgen !

Blijft tof.
full stops and exclamation marks
  zondag 14 november 2010 @ 08:53:47 #55
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_88692366
quote:
17s.gif Op zondag 14 november 2010 08:31 schreef krioro het volgende:

[..]



Blijft tof.
Absoluut !
Heb weer wat nr's van hem opgezet, heerlijk wakker worden zo :D

Je weet..
pi_88699447
Op auditorium na vind ik die cd echt jammer.
Conscience do cost.
  maandag 15 november 2010 @ 21:10:29 #58
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_88755214
My Darkest Fantasy is nu ook dirty uitgelekt...
  maandag 15 november 2010 @ 21:43:32 #59
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_88758630
quote:
K.R.I.T. wuz here gehoord? Lekker albumpje
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  maandag 15 november 2010 @ 22:13:32 #61
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_88759281
Not yet, heb ik op mn lijstje staan...
pi_88761037
Je moet er van houden, maar check Kendrick Lamar EP eens. Zitten zeker weten nice nummers tussen. Hij heeft ook wat referenties naar J Cole in ze teksten.

Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:51:38 #63
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_88786974
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:43 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Je moet er van houden, maar check Kendrick Lamar EP eens. Zitten zeker weten nice nummers tussen. Hij heeft ook wat referenties naar J Cole in ze teksten.

Hij doet me beetje denken aan de langzame versie van Dizzee Rascal...
  dinsdag 16 november 2010 @ 18:18:22 #64
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_88787920
http://www.538juize.nl/nieuws/nieuwe-track-van-dre-gelekt/

Nice track als je het mij vraagt... goede beat enz
pi_88788774
Muh. Liever geen Akon. Zeker niet (zoals een van de comments daar al zegt) op plaatsen waar je juist hoopt op Nate.
Conscience do cost.
  dinsdag 16 november 2010 @ 18:49:05 #66
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_88789104
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:40 schreef ems. het volgende:
Muh. Liever geen Akon. Zeker niet (zoals een van de comments daar al zegt) op plaatsen waar je juist hoopt op Nate.
True True, alleen Nate zal voorlopig niet zingen denk ik...
pi_88789294
Dat zal inderdaad niet snel gebeuren, helaas.

Verder wil ik nog even dit mooie liedje delen, voor de mensen die hem nog niet gehoord hebben.

Conscience do cost.
pi_88796790
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:54 schreef ems. het volgende:
Dat zal inderdaad niet snel gebeuren, helaas.

Verder wil ik nog even dit mooie liedje delen, voor de mensen die hem nog niet gehoord hebben.

Ken het nummer, inderdaad mooi :Y
"The problem with common sense is that most people are morons."
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:34:37 #69
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_88797318
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:54 schreef ems. het volgende:
Dat zal inderdaad niet snel gebeuren, helaas.

Verder wil ik nog even dit mooie liedje delen, voor de mensen die hem nog niet gehoord hebben.

Vet nummer zat ook in Saints Row 1. Die game heeft een gruwelijke hiphop soundtrack btw.

Heb hem het nummer ook zelf zien performen in Breda :)
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_88797737
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 18:18 schreef HipHopBunnie het volgende:
http://www.538juize.nl/nieuws/nieuwe-track-van-dre-gelekt/

Nice track als je het mij vraagt... goede beat enz
Lekkere beat, snoop lekker ook. Alleen die Akon, wat een gare stem.
pi_88798950
Kwam deze man tegen via Statemagazine.nl
Ik vind het lekker klinken!



http://www.statemagazine.(...)%5Barticleid%5D=7957
  woensdag 17 november 2010 @ 17:14:44 #73
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_88826445
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:34 schreef MMaRsu het volgende:

[..]



Vet nummer zat ook in Saints Row 1. Die game heeft een gruwelijke hiphop soundtrack btw.

Heb hem het nummer ook zelf zien performen in Breda :)
Saints Row *O* en nice nummer idd...

Zometeen eens iets checken van Aloe Blacc, waar hij iets rapt (Niet zingt als in I Need A Dollar, still good anyway)


Eerste stukje dus...

Een van Pac's beste nummers naar mijn mening:
pi_88827950
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:14 schreef HipHopBunnie het volgende:

[..]



Een van Pac's beste nummers naar mijn mening:
Dat hele album is een klassiekertje!
Can U Get Away, Dear Mama en Me Against The World vind ik wel de lekkerste nummers van dat album..
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  woensdag 17 november 2010 @ 17:57:41 #75
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_88828122
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:51 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]



Dat hele album is een klassiekertje!
Can U Get Away, Dear Mama en Me Against The World vind ik wel de lekkerste nummers van dat album..
True... Temptations luister ik vaak naar als ik ga slapen, net zoals Coldplay :P
pi_88828315
's Avonds is t bij mij meestel R&B-tijd :P
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  woensdag 17 november 2010 @ 18:19:09 #77
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_88829001
mmm.. Ik ken niet veel R&B, misschien kun je eens iets posten?
Zag dit net:

AMSTERDAM - Hoewel Jay-Z in zijn jeugd zag hoe drugs het leven van veel mensen kapotmaakten, heeft hij zelf ook gedeald. Dat schrijft de 40-jarige rapper, die opgroeide in een gevaarlijk gedeelte van de New Yorkse wijk Brooklyn, in zijn nieuwe boek Decoded.

Is dit serieus NIEUWs?
pi_88830650
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:19 schreef HipHopBunnie het volgende:
mmm.. Ik ken niet veel R&B, misschien kun je eens iets posten?
Zag dit net:

AMSTERDAM - Hoewel Jay-Z in zijn jeugd zag hoe drugs het leven van veel mensen kapotmaakten, heeft hij zelf ook gedeald. Dat schrijft de 40-jarige rapper, die opgroeide in een gevaarlijk gedeelte van de New Yorkse wijk Brooklyn, in zijn nieuwe boek Decoded.

Is dit serieus NIEUWs?
"I'm not a hustla? What you call that? This was before rap, this is all fact" - Jay-Z op een track van blueprint of reasonable doubt....niet echt nieuws aangezien hij er sowieso op z'n eerste album al over rapte......



Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  woensdag 17 november 2010 @ 18:56:41 #79
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_88830734
Masta Ace - A Long Hot Summer is sowieso een geweldig album, volgens velen zelfs het beste hiphop album ooit (wat natuurlijk niet te definiëren valt, maar toch..)

http://www.musicmeter.nl/list/topmisc/hiphop
pi_88830871
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:56 schreef Joran-Joran het volgende:
Masta Ace - A Long Hot Summer is sowieso een geweldig album, volgens velen zelfs het beste hiphop album ooit (wat natuurlijk niet te definiëren valt, maar toch..)

http://www.musicmeter.nl/list/topmisc/hiphop
Ik heb heel wat uurtjes rondgekeken op Amerikaanse hiphopforums maar ik heb toch nog nooit iemand met die mening gezien. En dan bedoel ik toch echt nog nooit..niet eens in een top10. Ik ken t album verder niet, maar denk dat je daar wat overdrijft :P
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  woensdag 17 november 2010 @ 19:04:22 #81
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_88831076
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:59 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]



Ik heb heel wat uurtjes rondgekeken op Amerikaanse hiphopforums maar ik heb toch nog nooit iemand met die mening gezien. En dan bedoel ik toch echt nog nooit..niet eens in een top10. Ik ken t album verder niet, maar denk dat je daar wat overdrijft :P
Kijk dat lijstje op MM maar eens na, staan toch alle 'klassiekers' in. Ik ben deze mening zelf ook niet toegedaan, ik zou zelfs niet een beste cd kunnen noemen. Dit omdat je binnen hiphop zoveel verschillende stijlen en richtingen hebt, dat het onmogelijk is om 'het beste hiphop album ooit' aan te wijzen :)
pi_88831191
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:04 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]



Kijk dat lijstje op MM maar eens na, staan toch alle 'klassiekers' in. Ik ben deze mening zelf ook niet toegedaan, ik zou zelfs niet een beste cd kunnen noemen. Dit omdat je binnen hiphop zoveel verschillende stijlen en richtingen hebt, dat het onmogelijk is om 'het beste hiphop album ooit' aan te wijzen :)
Lijstje op MM?

Edit: Verder ben ik t met je eens. Ook al kende Hiphop minder stijlen, beste album blijft een persoonlijke mening. Bij mij verandert het zelfs met de tijd... De ene keer is het Illmatic dan weer Me Against The World, toevallig op dit moment Mood Muzik 4 (t is een mixtape maar kan zo voor een album door)
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  woensdag 17 november 2010 @ 19:13:17 #83
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_88831518
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:06 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Lijstje op MM?

http://www.musicmeter.nl/list/topmisc/hiphop
pi_88832080
quote:
Opgezwolle staat boven Ready to Die....................................
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_88832515
Gekke nederlanders!
Conscience do cost.
pi_88845000
Heb vanmiddag Mood Muzik 4 gekocht.. de tracklist is wat anders en sommige tracks hebben een andere beat als de versie die ik gedownload hebt. Deze is nóg beter, als "Welcome to Real Life" er ook nog opstond was had hij een 11 van mij gekregen. :D
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  donderdag 18 november 2010 @ 10:45:36 #87
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_88854851
Na school dan maar eens luisteren...
pi_88856525
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:04 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Heb vanmiddag Mood Muzik 4 gekocht.. de tracklist is wat anders en sommige tracks hebben een andere beat als de versie die ik gedownload hebt. Deze is nóg beter, als "Welcome to Real Life" er ook nog opstond was had hij een 11 van mij gekregen. :D
Dark Cloud vindt ik wel erg sterk.
pi_88858860
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:41 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Dark Cloud vindt ik wel erg sterk.
Black Cloud is inderdaad een goeie track. De beste vind ik de CD versie van Stuck in the moment.

[ Bericht 3% gewijzigd door krioro op 18-11-2010 14:52:53 ]
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  vrijdag 19 november 2010 @ 07:51:43 #90
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_88890610
Goeiemorgen !




[ Bericht 35% gewijzigd door Jenglejack op 19-11-2010 08:03:10 ]
Je weet..
pi_88894323
quote:
Goedemorgen indeed met deze nummers :Y
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_88894350
De nieuwe Curren$y is uit. Ben benieuwd. :)
pi_88898037
Seven's Travels ^O^
You can't imagine how much Fun we're having.. _O_
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_88899522
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 12:49 schreef incognitoomuch het volgende:
Seven's Travels ^O^
You can't imagine how much Fun we're having.. _O_
Heel tof :Y Smart went crazy en That night zijn mijn favoriete tracks van dat album.

"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_88905689
My Beautiful Dark Twisted Fantasy is trouwens errug toff! ^O^

( Zelfs met autotune op "Hell of a Life klinkt vet! )

Kanye zoals het hoort!

[ Bericht 16% gewijzigd door incognitoomuch op 19-11-2010 17:07:26 ]
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
  vrijdag 19 november 2010 @ 17:16:13 #96
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_88910193
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 15:53 schreef incognitoomuch het volgende:
My Beautiful Dark Twisted Fantasy is trouwens errug toff! ^O^

( Zelfs met autotune op "Hell of a Life klinkt vet! )

Kanye zoals het hoort!
_O_ _O_ _O_
  zaterdag 20 november 2010 @ 10:43:03 #99
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_88935288
Goeiemorgen allemaal, alvast een heel fijn weekend gewenst :D




Deze mag er ook nog bij :D
Ze hebben ook een nr gemaakt met Noisia (Dnb/Dub) die ook aardig bruut is.



[ Bericht 17% gewijzigd door Jenglejack op 20-11-2010 11:46:11 ]
Je weet..
  zaterdag 20 november 2010 @ 20:53:43 #100
223686 Jenglejack
Het recht is krom
  zondag 21 november 2010 @ 20:31:02 #101
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_88986782
Chicks die (proberen) te rappen... vond Lil' Kim niks en nu Nicki Minaj :r
pi_89001885

deze was ik even kwijt!
Conscience do cost.
  maandag 22 november 2010 @ 10:59:06 #103
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_89005717
Veel positieve recensies over Kanye's album! :)

My Beautiful Dark Twisted Fantasy is his most maniacally inspired music yet, coasting on heroic levels of dementia, pimping on top of Mount Olympus. :D
Yeezy goes for the grandeur of stadium rock, the all-devouring sonics of hip-hop, the erotic gloss of disco, and he goes for all of it, all the time. Nobody halfway sane could have made this album.

Yet the songs are also his funniest ever, with Kanye showing off lethal wit on the mic: In "Dark Fantasy," he rhymes "mercy, mercy me, that Murcielago" with "diablo," "bravado" and "My chick in that new Phoebe Philo/So much head, I woke up in Sleepy Hollow."


- Rolling Stones

Die skit van Chris Rock is ook geweldig! :D

Mijn top 3:

1: Dark Fantasy
2: Gorgeous
3: Blame Game
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
  maandag 22 november 2010 @ 12:34:22 #104
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_89008578
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:31 schreef HipHopBunnie het volgende:
Chicks die (proberen) te rappen... vond Lil' Kim niks en nu Nicki Minaj :r
Dan luister je naar de verkeerde chicks :6



pi_89009931
Conscience do cost.
pi_89013162
full stops and exclamation marks
pi_89020665
Hoi Hiphoppers!!! :)

Ik ben me de laatste tijd wat meer in hip hop aan het verdiepen. Heb er altijd al een zwak voor gehad, maar net als met elk muziekgenre is hetgeen dat echt commercieel succesvol wordt eigenlijk gewoon troep...van al die artiesten kan ik enkel Eminem en Outkast waarderen, en heel af en toe losse nummers van andere artiesten...en daardoor heb ik me er eigenlijk tot dit jaar nooit goed in willen verdiepen.

Maar...Ondertussen ken ik wel een aantal leuke bandjes die ook wel succesvol zijn, maar anders. Daarbij denk ik aan De La Soul, Tribe Called Quest, Pete Philly & Perquisite en andere wat meer door echte jazz en triphop geinspirireerde bands/artiesten. Dus mijn vraag aan jullie is of jullie me wat tips kunnen geven van fijne hiphop waar het echte rappen niet de overhand heeft en waar het wat meer richting instrumentale hiphop / jazz neigt? (dan denk ik bv aan DJ Shadow..)

Alvast bedankt! En verder ga ik deze topics wel een beetje doorlezen en hier meelurken O-)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 22 november 2010 @ 18:08:35 #108
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_89020862
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:02 schreef Norrage het volgende:
Hoi Hiphoppers!!! :)

Ik ben me de laatste tijd wat meer in hip hop aan het verdiepen. Heb er altijd al een zwak voor gehad, maar net als met elk muziekgenre is hetgeen dat echt commercieel succesvol wordt eigenlijk gewoon troep...van al die artiesten kan ik enkel Eminem en Outkast waarderen, en heel af en toe losse nummers van andere artiesten...en daardoor heb ik me er eigenlijk tot dit jaar nooit goed in willen verdiepen.

Maar...Ondertussen ken ik wel een aantal leuke bandjes die ook wel succesvol zijn, maar anders. Daarbij denk ik aan De La Soul, Tribe Called Quest, Pete Philly & Perquisite en andere wat meer door echte jazz en triphop geinspirireerde bands/artiesten. Dus mijn vraag aan jullie is of jullie me wat tips kunnen geven van fijne hiphop waar het echte rappen niet de overhand heeft en waar het wat meer richting instrumentale hiphop / jazz neigt? (dan denk ik bv aan DJ Shadow..)

Alvast bedankt! En verder ga ik deze topics wel een beetje doorlezen en hier meelurken O-)
Probeer RJD2 en The Herbaliser eens.
  maandag 22 november 2010 @ 18:10:02 #109
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_89020897
Ontdekte net deze nieuwe tracks van o.a Eminem:



En deze paar dagen terug :P :



Vind ze echt super vet en wou ze met jullie delen :)
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_89021019
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2010 18:08 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]



Probeer RJD2 en The Herbaliser eens.
RJD2 kan ik je ook sterk aanraden :Y
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_89021147
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:02 schreef Norrage het volgende:
Hoi Hiphoppers!!! :)

Ondertussen ken ik wel een aantal leuke bandjes die ook wel succesvol zijn, maar anders. Daarbij denk ik aan De La Soul, Tribe Called Quest, Pete Philly & Perquisite en andere wat meer door echte jazz en triphop geinspirireerde bands/artiesten. Dus mijn vraag aan jullie is of jullie me wat tips kunnen geven van fijne hiphop waar het echte rappen niet de overhand heeft en waar het wat meer richting instrumentale hiphop / jazz neigt? (dan denk ik bv aan DJ Shadow..)
Hoi Norrage! :P

Voor in de jazzy hoek hier even een halve crosspost, op een of andere manier denk ik dat jij dit wel kan waarderen:

quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2010 10:22 schreef krioro het volgende:
Voor dat soort dingen kun je ook eens wat Japanse hip hop checken, de scene is daar vrij groot, en ze maken er goede muziek vind ik. Bijvoorbeeld Nujabes:


Zonder rap kan ook:

Om mee te beginnen. Als je het wat vindt zal ik er verder op ingaan. :Y
full stops and exclamation marks
  maandag 22 november 2010 @ 18:18:30 #112
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_89021170
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:13 schreef Lolaatje het volgende:

[..]



RJD2 kan ik je ook sterk aanraden :Y
ik zie nu pas de fipo, maar :*

pi_89026578
Dank dank ik ga het checken :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_89035802
RJD2 is heel fijn inderdaad :Y Die youtube filmpjes heb ik nog niet kunnen kijken vanwege :r internet :r ziggo :r
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_89042833
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:02 schreef Norrage het volgende:
Hoi Hiphoppers!!! :)

Ik ben me de laatste tijd wat meer in hip hop aan het verdiepen. Heb er altijd al een zwak voor gehad, maar net als met elk muziekgenre is hetgeen dat echt commercieel succesvol wordt eigenlijk gewoon troep...van al die artiesten kan ik enkel Eminem en Outkast waarderen, en heel af en toe losse nummers van andere artiesten...en daardoor heb ik me er eigenlijk tot dit jaar nooit goed in willen verdiepen.

Maar...Ondertussen ken ik wel een aantal leuke bandjes die ook wel succesvol zijn, maar anders. Daarbij denk ik aan De La Soul, Tribe Called Quest, Pete Philly & Perquisite en andere wat meer door echte jazz en triphop geinspirireerde bands/artiesten. Dus mijn vraag aan jullie is of jullie me wat tips kunnen geven van fijne hiphop waar het echte rappen niet de overhand heeft en waar het wat meer richting instrumentale hiphop / jazz neigt? (dan denk ik bv aan DJ Shadow..)

Alvast bedankt! En verder ga ik deze topics wel een beetje doorlezen en hier meelurken O-)
Check je pm
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  dinsdag 23 november 2010 @ 17:09:26 #116
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89058149
Jazz HipHop... O+

Ik kan Guru's Jazzmatazz eigenlijk best wel waarderen, voor de rest weet ik niet veel meer direct te opnoemen.
  dinsdag 23 november 2010 @ 18:15:39 #117
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89060702
Herbaliser is errug fijn! *O*

Ik heb even wat van deze hiphop in mijn hiphop lijstje gezet op spotify, jullie kunnen er ook dingen aan toevoegen...Zouden jullie dat voor mij kunnen doen als jullie spotify ook gebruiken??? Misschien ook voor meer mensen dan mijzelf handig :)

http://open.spotify.com/u(...)NVBXMWikwe1zGCz332VV
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 24 november 2010 @ 18:22:25 #119
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89103849
Hoe is The Game live on stage? Binnenkort treedt hij hier in de buurt op, helaas word ik op die dag juist geopereerd... dagverblijf/opname zoiets, dus heeeeeeeeeeeeel misschien kan ik er nog heen gaan, maar is het de moeite waard?
pi_89104713
Luda, helemaal zo gek nog niet. Zonder JB, that is.


Jaja, hij lijkt nogal op



[ Bericht 37% gewijzigd door ems. op 24-11-2010 18:52:56 ]
Conscience do cost.
pi_89110451
Ik ben jullie echt zo dankbaar, eindelijk weer een lading nieuwe hip hop voor in de auto.
Vroeger was ik een stuk actiever met het zoeken naar goede hip hop artiesten maar dat werd steeds minder en minder.

Eigenlijk luister ik echt al jaren hetzelfde, oude nummers van Bone, 2pac, Nas, Wu-Tang, Mobb Deep, Snoop en Dre etc etc.
Maar nu heb ik dus eindelijk weer eens wat nieuwe namen en nummers. :)
pi_89160753
Hey ik zat even de hiphop album top 100s te checken om wat inspiratie op te doen en kwam daar nergens Outkast tegen :o Worden ze niet gewaardeerd op dit forum ofzo? Of heb ik niet door dat ze heel slecht zijn, of zijn ze te commercieel? (toch een beetje the way to go op dit forum, om dat te vinden...)? ..Niet dat zo'n top 100 alles zegt hoor, maar Outkast is toch wel ongeveer mijn favoriete hiphop groep (hoewel ik natuurlijk niet zo heel veel ken hoor....)!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 27 november 2010 @ 08:45:13 #124
223686 Jenglejack
Het recht is krom
  zaterdag 27 november 2010 @ 09:02:45 #125
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_89216578
Nog een paar heerlijke nummers om lekker op te bouncen :)


Je weet..
pi_89223045
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:02 schreef Norrage het volgende:
Dus mijn vraag aan jullie is of jullie me wat tips kunnen geven van fijne hiphop waar het echte rappen niet de overhand heeft en waar het wat meer richting instrumentale hiphop / jazz neigt? (dan denk ik bv aan DJ Shadow..)
bijna alle ouwe releases van t ninjatune label (zit herbaliser ook bij).
  zaterdag 27 november 2010 @ 20:55:23 #128
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_89236060
Wat vinden de echte kenners van de nieuwe Kanye West?

Er wordt nogal hevig op gefapt overal.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_89237589
Wanneer is iemand precies een 'echte kenner'?
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_89238514
Kanye gaat er echt lastig in bij mij. Hij heeft een paar toffe nummers (en vroegah ook nog beats) maar over het algemeen vind ik het allemaal niet bijzonder. Voeg daar aan toe dat het echt een verschrikkelijke sukkel is en al mijn interesse in zijn muziek is direct verloren.

Daarnaast vind ik zijn muziek vaak niet echt hiphop.
Conscience do cost.
pi_89242416
Altijd grappig om te zien als iemand hem niet tof vindt dat die persoon dan ook niet kan uitleggen waarom.
  zaterdag 27 november 2010 @ 23:45:35 #132
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89242433
Kanye's Darkest Fantasy... 1 of 2 nummers zijn oké... Zijn oude muziek vond ik zeker goed, dit is toch minder.
  zaterdag 27 november 2010 @ 23:46:03 #133
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89242445
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 23:44 schreef Edwinuss het volgende:
Altijd grappig om te zien als iemand hem niet tof vindt dat die persoon dan ook niet kan uitleggen waarom.
Mening 8)7
pi_89242521
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 23:44 schreef Edwinuss het volgende:
Altijd grappig om te zien als iemand hem niet tof vindt dat die persoon dan ook niet kan uitleggen waarom.
Altijd grappig om te zien als iemand zit te zeuren dat die andere persoon zijn mening niet kan beargumenteren. Soms is het gewoon het gevoel dat je hebt, dat valt niet onder woorden te brengen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 27 november 2010 @ 23:49:44 #135
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89242587
Iemand trouwens net Waist Deep gezien op RTL 7, redelijke film, sommige muziek die voorbij kwam was best oké...
pi_89243000
Rustig dames, stel jullie niet zo aan. Want zo bedoel ik het niet.
pi_89243400
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 23:49 schreef HipHopBunnie het volgende:
Iemand trouwens net Waist Deep gezien op RTL 7, redelijke film, sommige muziek die voorbij kwam was best oké...
Gezien. Puike muziek en erg lekkere acteurs _O_ :9~
pi_89243533
Was die voor mij? Kort gezegd dus omdat zijn persoonlijkheid me niet aanstaat. Nu hoef ik heus geen dikke vrienden te kunnen zijn met iedereen waar ik naar luister maar ik heb nu zoveel dingen van hem gezien en gehoord die direct in gaan tegen 'wat ik zou doen' in zijn positie dat ik gewoon niet de interesse heb om ernaar te luisteren.

Daarmee wil ik trouwens niet insinueren dat het een slecht album of een slechte artiest is, blijkbaar doet hij wel dingen goed gezien zijn succes. Dat respecteer ik, maar voor mij is het niet weggelegd.

Sowieso geen haat naar mensen die hem luisteren. Ieder zijn ding.
Conscience do cost.
  zondag 28 november 2010 @ 00:18:46 #139
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89243821
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 00:09 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Gezien. Puike muziek en erg lekkere acteurs _O_ :9~
Meagan Good, my little black Meagan Fox :P

Ontopic: Agree with ems., alleen ik vind hem best goed...
  zondag 28 november 2010 @ 01:36:43 #140
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_89246453
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:36 schreef Lolaatje het volgende:
Wanneer is iemand precies een 'echte kenner'?
Als ie de 50 belangrijkste albums uit de golden age uit zijn hoofd kan opnoemen? O-)

Ik wilde meer weten wat diegene die al jaren in deze topicreeks posten ervan vonden.
Please Move The Deer Crossing Sign
  zondag 28 november 2010 @ 09:02:32 #141
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_89249207
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 01:36 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Als ie de 50 belangrijkste albums uit de golden age uit zijn hoofd kan opnoemen? O-)

Ik wilde meer weten wat diegene die al jaren in deze topicreeks posten ervan vonden.
Ah oké, dan hoef ik niet mijn mening niet te geven.

quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 09:02 schreef Jenglejack het volgende:

O+
And a good morning it is :Y
"The problem with common sense is that most people are morons."
  zondag 28 november 2010 @ 15:23:46 #143
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_89257667
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 09:02 schreef Jenglejack het volgende:

O+
Ik heb Co Flow ooit ontdekt dankzij dit topic. Echt geweldig _O_

@Lolaatje je mag mijn posts wel met een korreltje zout nemen en je mening geven hoor ;)
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_89262792
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 23:27 schreef Norrage het volgende:
Hey ik zat even de hiphop album top 100s te checken om wat inspiratie op te doen en kwam daar nergens Outkast tegen :o Worden ze niet gewaardeerd op dit forum ofzo? Of heb ik niet door dat ze heel slecht zijn, of zijn ze te commercieel? (toch een beetje the way to go op dit forum, om dat te vinden...)? ..Niet dat zo'n top 100 alles zegt hoor, maar Outkast is toch wel ongeveer mijn favoriete hiphop groep (hoewel ik natuurlijk niet zo heel veel ken hoor....)!
Outkast is niet slecht te noemen, integendeel, maar ik houd persoonlijk gewoon niet van die southern style. Tenminste, een nummer af en toe kan wel, maar niet meer dan dat.

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:55 schreef JimmyJames het volgende:
Wat vinden de echte kenners van de nieuwe Kanye West?

Er wordt nogal hevig op gefapt overal.
Het album heb ik nog niet helemaal geluisterd, de tracks die ik wel heb gehoord doen me ook niet verlangen naar meer.
full stops and exclamation marks
pi_89275712
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:23 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Ik heb Co Flow ooit ontdekt dankzij dit topic. Echt geweldig _O_

@Lolaatje je mag mijn posts wel met een korreltje zout nemen en je mening geven hoor ;)
Ik was de PI vergeten zie ik, mijn reactie staat er nu wel heel serieus ;)
Maar ems. heeft mijn mening al redelijk goed verwoord. Sowieso is het niet mijn muziek, maar zijn persoon staat me ook tegen waardoor ik er ook niet echt voor open sta.

Heb je het nummer dat ik in de fipo postte ook gezien? Patriotism van Company Flow live uitgevoerd door EL-P en Aesop Rock, weet niet of het je smaak is.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  maandag 29 november 2010 @ 12:26:27 #146
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_89292753
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:55 schreef JimmyJames het volgende:
Wat vinden de echte kenners van de nieuwe Kanye West?

Er wordt nogal hevig op gefapt overal.
Briljant album! Al vind ik de backup vocals die niet te horen waren op de Runaway video wel een beetje jammer.
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
  maandag 29 november 2010 @ 15:56:38 #147
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
  maandag 29 november 2010 @ 20:45:26 #148
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_89315190
Je weet..
pi_89341031
AZ stopt :(

"I think after [my next album] Doe or Die 2, I'ma wrap it up," AZ revealed in an interview. "It's been fun, it's been fun, I did good. You gotta go out like [undefeated boxer Floyd] Mayweather. Mayweather go out, he'll jump back in but he's gonna go out without scars. So I'm cool, I did a good job."

Last year, AZ said he was hoping to snag A-list producers for his likely final solo effort.

"Buckwild's on board," AZ revealed in an interview. "I spoke to L.E.S., I spoke to D/R [Period], I spoke to them, they all there. At the same time, I wanna bring newcomers to the table. I'm gonna get some joints from him. I spoke to him. I'm trying to reach out to Dr. Dre. I'm trying to make this epic too, like just bring everything to a full circle. So I'm gonna [reach back] into the past, but I'm also gonna bring it to the future. I even need a joint from Kanye. I gotta knock on his door. I'm gonna knock on his door real soon."

AZ recently spoke with SOHH about his motivation for putting the album together.

"I mean, I reached out to [Nas], uhm, I think he's going through a couple of whirls, he's going through a lot of situations so we haven't really sat down and politic'ed and talked about everything," AZ explained. "Actually, I did reach out for this Doe Or Die 2, that's what I'm working on, the Doe Or Die 2 stuff. Raekwon did the Cuban Linx [2], and The Blueprint 3 and the Carter III and IV, so them sequels do good in the marketplace. So I'm trying to do this Doe Or Die 2, I reached out to him, I haven't gotten feedback as of yet, but like I said, look at what he's going through."

Nog AZ fans op fok? Imo een van de meest underrated rappers ooit, en ik kan vooral Do or Die en The Format erg waarderen. Gozer flowt als de beste over meestal lekkere productie.. Erg jammer, hopelijk wordt DoD2 een goed album als afsluiter..

Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_89342152
Ik vond Doe or die een heel vet album, ook heb ik altijd genoten van zijn lines met nas/the firm.

Maar ondanks zijn goede lyrics vind ik hem vaak wat monotoon overkomen. Daarom heb ik nooit echt de behoefte gehad om hele cd's van hem af te luisteren.

Ik ben wel benieuwd naar zijn nieuwe album. Vind het wel een beetje jammer dat al die oldskoolers op hun nieuwe albums een dre of een kanye willen. Ik begrijp het wel, maar vaak komt het zo gedwongen over.
Conscience do cost.
pi_89343208
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:05 schreef ems. het volgende:
Ik vond Doe or die een heel vet album, ook heb ik altijd genoten van zijn lines met nas/the firm.

Maar ondanks zijn goede lyrics vind ik hem vaak wat monotoon overkomen. Daarom heb ik nooit echt de behoefte gehad om hele cd's van hem af te luisteren.

Ik ben wel benieuwd naar zijn nieuwe album. Vind het wel een beetje jammer dat al die oldskoolers op hun nieuwe albums een dre of een kanye willen. Ik begrijp het wel, maar vaak komt het zo gedwongen over.
Het maakt me niet uit wie ze produced, maar AZ over mellow/soulful beats = O+ O+
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:36:42 #152
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89347756
Jammer indeed dat Az stopt...

Iemand bekend met XXL magazine?
pi_89348216
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:36 schreef HipHopBunnie het volgende:
Jammer indeed dat Az stopt...

Iemand bekend met XXL magazine?
Heb jij die albums nog gecheckt die ik je in een pm had aangeraden?
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:59:18 #154
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89348667
Yup, ik heb van de meeste artiesten nu een idee ja. Zaten een paar goede bij, vooral Big K.r.i.t, Murs en Curren$y vind ik wel baas.
pi_89369065
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:59 schreef HipHopBunnie het volgende:
Yup, ik heb van de meeste artiesten nu een idee ja. Zaten een paar goede bij, vooral Big K.r.i.t, Murs en Curren$y vind ik wel baas.
Nice :) Heb ik t niet voor niks gedaan, haha
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_89388236
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:55 schreef JimmyJames het volgende:
Wat vinden de echte kenners van de nieuwe Kanye West?

Er wordt nogal hevig op gefapt overal.
verschrikkelijk kut.
pi_89388505
Luistert er iemand naar J. Cole ?
  woensdag 1 december 2010 @ 16:40:55 #158
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89390838
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:46 schreef Samet het volgende:
Luistert er iemand naar J. Cole ?
Zeker, vorig topic met Friday Night Lights
pi_89395165
ik kan die topic niet vinden link?
pi_89396717
Hip Hop Central LXXX: Coast II Coast

De laatste pagina's gaan vooral over J Cole. Vanwaar de interesse? Je vind hem dope en wilt meer van hem horen?
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_89405034
Nee, ik luister al sinds The Come Up naar J. Cole. Hele grote fan, ik heb al kaartjes voor zijn concert met Drake in HMH :D

was gewoon benieuwd wat de mensen hier in van hem vonden
pi_89408050
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 21:24 schreef Samet het volgende:
Nee, ik luister al sinds The Come Up naar J. Cole. Hele grote fan, ik heb al kaartjes voor zijn concert met Drake in HMH :D

was gewoon benieuwd wat de mensen hier in van hem vonden
Nice man. Same here, moet alleen de kaartjes nog halen. Al vind ik het wel jammer dat hij met Drake komt, 80% van het publiek zullen gillende wijvies zijn... Leuk, maar niet echt mijn idee van een hiphop-show :P
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_89421342
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:16 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Nice man. Same here, moet alleen de kaartjes nog halen. Al vind ik het wel jammer dat hij met Drake komt, 80% van het publiek zullen gillende wijvies zijn... Leuk, maar niet echt mijn idee van een hiphop-show :P
Boeie... is toch alleen maar fijn als er ook wat chicks om je heen staan.:P
Al is Drake behoorlijk ruk met zijn Thank me lator...
So far Gone was nog wel ok om naar te luisteren.
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_89425915
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:01 schreef incognitoomuch het volgende:

[..]

Boeie... is toch alleen maar fijn als er ook wat chicks om je heen staan.:P
Al is Drake behoorlijk ruk met zijn Thank me lator...
So far Gone was nog wel ok om naar te luisteren.
Depends, niet als ik met de boys ga en hij gaat van die softe tracks doen. Grote kans dat hij dat wel gaat doen en dat Cole ook tracks doet als Ladies, In the morning en Dreams. Dus dat wordt ff kijken of er een chicky mee wil :P

Edit: Iemand wel eens naar Freddie Gibbs geluisterd?


Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  donderdag 2 december 2010 @ 16:10:45 #165
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89433150
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 21:24 schreef Samet het volgende:
Nee, ik luister al sinds The Come Up naar J. Cole. Hele grote fan, ik heb al kaartjes voor zijn concert met Drake in HMH :D

was gewoon benieuwd wat de mensen hier in van hem vonden
Drake :r
Zou er voor Cole wel heel graag bij zijn, maar met Drake zal het inderdaad nogal soft worden...

Hoe duur zijn de kaartjes btw.? Chicks alleen maar een pluspunt.

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:16 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Depends, niet als ik met de boys ga en hij gaat van die softe tracks doen. Grote kans dat hij dat wel gaat doen en dat Cole ook tracks doet als Ladies, In the morning en Dreams. Dus dat wordt ff kijken of er een chicky mee wil :P

Edit: Iemand wel eens naar Freddie Gibbs geluisterd?



Nog nooit van gehoord, maar zal er meer van checken na dit gehoord te hebben...

Kan niet wachten tot de Treatment EP van Mr. Probz, alles wat ik daar van hoor vind ik goed...
pi_89433335
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:10 schreef HipHopBunnie het volgende:

[..]

Drake :r
Zou er voor Cole wel heel graag bij zijn, maar met Drake zal het inderdaad nogal soft worden...

Hoe duur zijn de kaartjes btw.? Chicks alleen maar een pluspunt.
Gillende chicks die alleen maar aandacht voor Drake hebben terwijl hij een of ander soft nummer doet is geen pluspunt :P
quote:
[..]

Nog nooit van gehoord, maar zal er meer van checken na dit gehoord te hebben...

Kan niet wachten tot de Treatment EP van Mr. Probz, alles wat ik daar van hoor vind ik goed...
Mixtape waar ik die tracks vandaan heb heet Midwestgangstaboxframecadillacmuzik, no joke... En yeah, Probz is nice, een van de weinige artiesten uit NL die ik de moeite waard vind om te luisteren.
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  donderdag 2 december 2010 @ 16:21:41 #167
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89433748
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:14 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Gillende chicks die alleen maar aandacht voor Drake hebben terwijl hij een of ander soft nummer doet is geen pluspunt :P

You gotta make em know you're there B-)

quote:
[..]

Mixtape waar ik die tracks vandaan heb heet Midwestgangstaboxframecadillacmuzik, no joke... En yeah, Probz is nice, een van de weinige artiesten uit NL die ik de moeite waard vind om te luisteren.
Damn, ik wou mijn Mixtape zou noemen!

Tjah, Dret en Krulle, Deams, Winne en ja Mr. Probz... Hef vind ik steeds minder worden...
pi_89434271
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:21 schreef HipHopBunnie het volgende:

[..]

You gotta make em know you're there B-)
Haha, true

quote:
[..]

Damn, ik wou mijn Mixtape zou noemen!

Tjah, Dret en Krulle, Deams, Winne en ja Mr. Probz... Hef vind ik steeds minder worden...
Het is gekopieerd van Southernplayalisticadillacmuzik van Outkast.

Zet M.O. & Brakko daar neer ipv Deams en je hebt mijn lijst wat ik aan Nederlandse Hiphop luister. Moet Deams' album nog steeds een keer checken.

[ Bericht 1% gewijzigd door da_unfuckwithable op 02-12-2010 16:59:31 ]
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  donderdag 2 december 2010 @ 16:36:34 #169
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89434844
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:29 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Haha, true

[..]

Het is gekopieerd van Southernplayalisticadillacmuzik van Outkast.

Zet M.O. & Brakko daar neer ipv Deams en je hebt mijn lijst wat ik aan Nederlandse Hiphop luister. Moet Per onMiddelijke ingang Deams' album nog steeds eens checken.
Check je PM...
pi_89436683
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:36 schreef HipHopBunnie het volgende:

[..]

Check je PM...
Je snapt m :D

Ik dank u zeer
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_89451748
Met Atmosphere in de startpost, deze heb ik een tijd geleden geschreven op de beat van You, zal binnenkort wel mp3'tje plaatsen. En ja, ik had Atmosphere in m'n hoofd :P

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
[Refrein]
Ik kon zweren dat jij het was die zei tegen mij 
Dat wijsheid komt met de tijd en de pijn
Dat het vrij zijn beter was dan god dichtbij
En dat je blij bent dat je weg bent van de boerderij
Ja ik kan zweren dat jij het was die zei tegen mij 
Dat wijsheid komt met de tijd en de pijn
Dat het vrij zijn beter was dan god dichtbij
En dat je blij bent dat je weg bent van de boerderij

[Vers #1}
Ze kijkt me aan en ik zeg tegen haar
t geloof in jaweh zit gewoon niet in je aard
wat je ouders ook zeggen en wat je ouders ook doen
maar die glimlach van jou kleurt de hemel groen
je kan zo sip kijken en zo alleen zitten
toch weet ik dat je blij bent binnen diep van binnen
en dat je een honger hebt die niet is te stillen
maar ik weet niet eens waar ik moet beginnen
want jouw ouders geloven allebei in god
en die haat van hen die maakt jouw kapot
want het is lang geleden dat je in god geloofde
en ook al hebben ze dat nooit  gedogen
weet ik toch dat je elke dag aan ze denkt
want die haat van hen is iets wat nooit went
en je wilt dat pap gewoon wat aandacht schenkt
en dat hij je weer terug naar de boerderij brengt

[Refrein]

[Vers #2]
Dus nu rijden we samen naar de boerderij
Stil wijs je aan waar je moeder zei
Dat jij nooit meer terug mocht komen
Totdat jij  in god geloofde
Ik snap gewoon niet waarom jij niet ziet
Dat niet alles gaat als in een liefdeslied
Want de wereld is gewoon ronduit vertieft
Nu laat je me de kamer zien waar je sliep
Gevuld met gedachten v-v-v-an vroeger
Van het in slaap s-s-sussen door je moeder
Tot aan het st-st-stoeien met je broertje
Of het b--b-b-bre-ken van t snoertje
Van de ipod .. die jij ooit had
Die jouw vader persoonlijk aan je gaf
Maar lieve schat.. dat is het verleden
Samen hebben wij de kamer nooit betreden
Wij hebben met zn tweeen in gedachten gedaan
Waar jij al jaren gedacht hebt aan

[Refrein]

[Vers #3]
En nu sta je daar met je vuist in de lucht
Eindelijk heb je het leven terug
Want het verleden.. is het verleden
We hebben samen zoveel geschreven
Dus hopelijk meisje gaat nu het wat beter
En kan jij gewoon weer verder met het leven
Dus schrijf alsjeblieft een hoofdstuk voor mij
Waarin jij continu en constant shined
Want dat heb je verdient ook al je zie je dat niet
In het verleden was je slechts de zwarte piet
Maar nu ben je godverdomme sinterklaas
En ben je niet meer koud als je de winter draagt
Dus wat zeg je nou als de sint je vraagt
Je zegt fuck hem ik ben jou vandaag
Net als beatrix ben ik nu nummer een
Want je bent gekomen vanwaar de zon niet scheen

[Outro]
En Ik kon zweren dat jij het was die zei tegen mij 
Dat wijsheid komt met de tijd en de pijn
Maar de blijheid in je ogen toen je tegen me zei
Dat je weer gedachtenloos kon liggen in de wei
Daardoor heb ik in brons gegoten
Schat het hoofdstuk is gesloten
Schat het is nu allemaal over
Schat Je bent zo ver gekomen
Je hebt realiteit gemaakt van je dromen
Tranen vloeiden ongeremd 
maar je hebt ervoor gezorgd dat je weer blij bent 
Ja, je hebt ervoor gezorgd dat je weer blij bent
  vrijdag 3 december 2010 @ 07:41:50 #172
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_89469099
quote:
69 Want je bent gekomen vanwaar de zon niet scheen
:')
Conscience do cost.
  vrijdag 3 december 2010 @ 12:24:21 #174
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_89470242
Zometeen ff kaartjes bestellen voor DJ Premier en Royce da 5'9'', aanstaande maandag in de Sugar Factory! Gaan er nog meer mensen?
pi_89470350
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:02 schreef de_Pijs het volgende:
Met Atmosphere in de startpost, deze heb ik een tijd geleden geschreven op de beat van You, zal binnenkort wel mp3'tje plaatsen. En ja, ik had Atmosphere in m'n hoofd :P

[ code verwijderd ]

ohja, sinterklaas is weer in het land he
  vrijdag 3 december 2010 @ 13:13:29 #176
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_89472200
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:02 schreef de_Pijs het volgende:
Met Atmosphere in de startpost, deze heb ik een tijd geleden geschreven op de beat van You, zal binnenkort wel mp3'tje plaatsen. En ja, ik had Atmosphere in m'n hoofd :P

[ code verwijderd ]

Heb je hier speciaal een account voor aangemaakt ? :')
Had echt niet gehoeven hoor.
Je weet..
pi_89482045
Is iemand het met me eens dat Omen op de drie tracks die hij met J. Cole heeft, ook drie keer de betere verse heeft? Vooral die op The Badness is ziek.

Feel like I'm riding on a chartered plane of broken hearted pain
Turbulence is constant my pilot has gone insane
If I can find a parachute to parasail,
Maybe these parasites of paranoia won't prevail

Daaaamn :D
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  vrijdag 3 december 2010 @ 16:46:47 #178
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89482085
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:24 schreef Joran-Joran het volgende:
Zometeen ff kaartjes bestellen voor DJ Premier en Royce da 5'9'', aanstaande maandag in de Sugar Factory! Gaan er nog meer mensen?
Ik zou zoooooo graag gaan, maar denk niet dat dat niet gaat lukken. DJ Premier EN Royce Da 5"9", perfecte combinatie. De beste beats met een goede MC...
pi_89482784
J. Cole is echt gruwelijk goed.
pi_89483302
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:00 schreef friekin_ het volgende:
J. Cole is echt gruwelijk goed.
Ik moet zeggen dat FNL me wel een beetje teleurgesteld heeft. Maar dat kan ook komen omdat ik extreem hoge verwachtingen had door The Come/Warm Up.
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_89486111
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:27 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ohja, sinterklaas is weer in het land he
oO/
full stops and exclamation marks
  vrijdag 3 december 2010 @ 19:08:42 #182
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89487571
Loving the current state of Hip Hop...
pi_89505502

Z'n album is gratis te downloaden. Toffe productie als je het mij vraagt.
  zaterdag 4 december 2010 @ 07:59:19 #184
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_89508811
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 00:52 schreef Edwinuss het volgende:

Z'n album is gratis te downloaden. Toffe productie als je het mij vraagt.
Klinkt wel goed ja :)
Je weet..
  zaterdag 4 december 2010 @ 08:26:54 #185
223686 Jenglejack
Het recht is krom
  zaterdag 4 december 2010 @ 12:47:32 #186
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89513402
Zwart Licht weer bij 101Barz...
  zondag 5 december 2010 @ 01:29:20 #188
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_89540268
Preview van de ATCQ documentaire. Als er iets is wat ik nog een keer live wil zien is het ATCQ wel, alleen kleine kans daarop denk ik.

Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  zondag 5 december 2010 @ 09:34:13 #189
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_89543065
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 12:51 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Deze is inderdaad super ! Lang geleden dat ik die gehoord heb :D
En nog wat heerlijke afsluiters van dit sneeuwachtige weekend :)



Je weet..
  dinsdag 7 december 2010 @ 01:41:32 #192
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_89620113
DAT WAS VET!


Heerlijke vibe, veel leuke gesprekken gehad met mensen die gewoon puur voor de hiphop kwamen O+
pi_89621902
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 01:41 schreef Joran-Joran het volgende:
DAT WAS VET!


Heerlijke vibe, veel leuke gesprekken gehad met mensen die gewoon puur voor de hiphop kwamen O+
Welke tracks deden ze?
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_89622864
Conscience do cost.
pi_89653109

De beste Hiphop track ooit, imo..
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:32:28 #196
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89654990
Kan niet echt zeggen beste, maar deze komen zeker in de buurt:

Lyrics van Stand Tall zo real
pi_89655674
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:02 schreef da_unfuckwithable het volgende:

De beste Hiphop track ooit, imo..
:'(
Conscience do cost.
pi_89655839
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:42 schreef ems. het volgende:

[..]

:'(
Welk element mist deze track? Zieke lyrics, beat en concept...
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_89656126
Dat absoluut. Ik frown alleen op iets een beste nummer vinden. Met zoveel moois kan ik echt geen keuze maken welke de beste is, hoogstens degene in zijn sub-hiphop-genre :P

Maar als ik een persoonlijke top 10 zou moeten maken van nas zou one mic er denk ik niet in staan. Er staat teveel goeds op illmatic en it was written.
Conscience do cost.
pi_89656758
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:49 schreef ems. het volgende:
Dat absoluut. Ik frown alleen op iets een beste nummer vinden. Met zoveel moois kan ik echt geen keuze maken welke de beste is, hoogstens degene in zijn sub-hiphop-genre :P

Maar als ik een persoonlijke top 10 zou moeten maken van nas zou one mic er denk ik niet in staan. Er staat teveel goeds op illmatic en it was written.
Ik snap wat je bedoeld, maar elke keer dat ik deze track hoor vind ik hem weer even goed en ik skip hem NOOIT. Als deze track langskomt op me mp4 zet ik het volume op z'n hardst en loop ik er als een zombie bij :P Deze track heeft 't gewoon alles. Maar zoals ik al zei: dat is mijn mening, die hoeven we niet te delen.

Edit: uit interesse.. wat vind jij de 10 beste tracks van hem?
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_89658015
Ik bedoel het ook absoluut niet gemeen, ieder zijn ding en one mic is sowieso niet iets om je voor te schamen ;)

Nouja zoals ik al zei vind ik het heel moeilijk om een keuze te maken. Illmatic en It was written zullen nóóit níet op mijn iphone staan en als ik ze luister begin ik netjes bij de intro tot het einde. Elk nummer brengt weer iets anders met zich mee en ze zijn allemaal op hun manier 'het beste'.

Daarom vind ik Nas ook zo dope. Ik ken weinig artiesten met twee albums op hun naam die ik van voor tot achter kan luisteren zonder een seconde verveling.

(Daarmee wil ik niet insinueren dat de rest slecht is, maar bovenstaande zijn gewoon belachelijk goed)
Conscience do cost.
pi_89659600
Vandaag kwam ik bij het rondklikken SomeWhere Else tegen, nooit van gehoord, luisterde een nummer en vond het wel tof. Sommige nummers klinken een beetje Def Jux-achtig, andere weer wat meer hipsterig. Deze quotes beschrijven hun sound wel zo ongeveer:

quote:
Guitar work, live instruments, and three emcees that can be proud to be in a group that, despite being hip-hop, can call themselves a band, and one that can rock harder than most bands out there.
quote:
This is what dorm room hipster-hoppers should look up to and really aspire to sound like. Not that Somewhere Else falls into that category, its just that you can tell its the true intentions of any artist who both checks 2 Dope Boyz every 15 minutes and weighs under 145 pounds. Somewhere Else sure as hell have their own sound.
quote:
SomeWhere Else is not easy to place or bundle with other artists, and for a hip-hop act, I think thats an extremely positive thing. You clearly cant place them in the barrel full of mainstream rappers, but they dont really fit in with the underground/backpack rappers either. Their sound is heavier, a little darker, and significantly less poppy than college campus heroes.
Hun album is te downloaden bij henzelf: http://wearesomewhereelse.com/p/music.html

Een van de tracks daarvan:

full stops and exclamation marks
  woensdag 8 december 2010 @ 00:26:17 #203
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_89661197
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 december 2010 23:50 schreef krioro het volgende:
Een van de tracks daarvan:

Klinkt in elk geval al best goed, ik ga het album binnenhalen. Hou erg veel van de Def Jux sound eens zien hoe het verder met dit album is gesteld.

Bedankt voor de tip ^O^
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
  woensdag 8 december 2010 @ 00:30:20 #204
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_89661347
-weg-

[ Bericht 95% gewijzigd door krioro op 09-12-2010 20:35:00 ]
pi_89665982
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 23:20 schreef ems. het volgende:
Ik bedoel het ook absoluut niet gemeen, ieder zijn ding en one mic is sowieso niet iets om je voor te schamen ;)

Nouja zoals ik al zei vind ik het heel moeilijk om een keuze te maken. Illmatic en It was written zullen nóóit níet op mijn iphone staan en als ik ze luister begin ik netjes bij de intro tot het einde. Elk nummer brengt weer iets anders met zich mee en ze zijn allemaal op hun manier 'het beste'.

Daarom vind ik Nas ook zo dope. Ik ken weinig artiesten met twee albums op hun naam die ik van voor tot achter kan luisteren zonder een seconde verveling.

(Daarmee wil ik niet insinueren dat de rest slecht is, maar bovenstaande zijn gewoon belachelijk goed)
Ik ben zelf een aardige Nas stan (ik heb 7 of 8 CD's van hem liggen, inclusief 2 versies van Illmatic) maar it was written kan ik toch echt niet van begin tot eind luisteren zonder nummers te skippen. Nas is coming is bijvoorbeeld een track die ik altijd skip.
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_89666041
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 00:26 schreef em-dee-em-aa het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip ^O^
Ja eh wa hij zegt.
pi_89672055
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 09:46 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Ik ben zelf een aardige Nas stan (ik heb 7 of 8 CD's van hem liggen, inclusief 2 versies van Illmatic) maar it was written kan ik toch echt niet van begin tot eind luisteren zonder nummers te skippen. Nas is coming is bijvoorbeeld een track die ik altijd skip.
Dat is inderdaad een van de mindere. Nummer voelt een beetje geforceerd aan met dre.

Maar desalniettemin sla ik hem niet over :+ Maar ik luister dan ook niet zo vaak meer als vroeger nas want ik ken alles al binnestebuiten. Ik ben nu maar eens begonnen aan Kool G Rap, daar had ik nog te weinig van geluisterd.
Conscience do cost.
pi_89673101
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 12:36 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een van de mindere. Nummer voelt een beetje geforceerd aan met dre.

Maar desalniettemin sla ik hem niet over :+ Maar ik luister dan ook niet zo vaak meer als vroeger nas want ik ken alles al binnestebuiten. Ik ben nu maar eens begonnen aan Kool G Rap, daar had ik nog te weinig van geluisterd.
Toevallig laatst 4,5,6 gedownload. Staan wel leuke tracks op.
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  woensdag 8 december 2010 @ 19:07:46 #209
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_89688256
Nieuwe mixtape van B.O.B. is _O_
  vrijdag 10 december 2010 @ 21:06:05 #210
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89779990
Werkt Last.fm goed op het gebied van nieuwe HipHop ontdekken?
pi_89780895
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:06 schreef HipHopBunnie het volgende:
Werkt Last.fm goed op het gebied van nieuwe HipHop ontdekken?
Jawel hoor. Maar meestal spoor ik dingen op door een beetje door te klikken bij suggested video's op youtube. Kan je tenminste meteen alles luisteren!
Conscience do cost.
  vrijdag 10 december 2010 @ 21:24:41 #212
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89780998
mmm,, Ok, ik zet meestal gewoon namen van artiesten die ik tegen kom in een lijstje zodat ik ze check. Als ik meeste van artiest goed vind haal ik gewoon de discography...
pi_89781081
Oh trouwens, nogmaals wil ik mensen eraan herinneren dat children of the corn de shit is. Big L, Cam'ron, Mase en Bloodshed in hun prime, samengevoegd in een groep die mij doet denken aan enta da stage van blackmoon, maar dan nog iets roffer.


(Ja, geen Big L bij dit nummer maar je begrijpt)
Conscience do cost.
pi_89781535
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:26 schreef ems. het volgende:
Oh trouwens, nogmaals wil ik mensen eraan herinneren dat children of the corn de shit is.
goed dat je t doet :P heb er nog nooit van gehoord en dacht dat ik alles van Big L wel had. ga nu voor t eerst in jaren weer een hip hop album downloaden :P
  vrijdag 10 december 2010 @ 22:00:56 #217
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89782929
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:00 schreef jimjim1983 het volgende:
scarface :')
Wat is mis met Scarface als ik vragen mag?
pi_89782967
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:00 schreef HipHopBunnie het volgende:

[..]

Wat is mis met Scarface als ik vragen mag?
  vrijdag 10 december 2010 @ 22:07:10 #219
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
  vrijdag 10 december 2010 @ 22:18:43 #221
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89783821
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:12 schreef jimjim1983 het volgende:
_O-
nvm, heb ook niks tegen over jou te bewijzen...
pi_89784925
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:34 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

goed dat je t doet :P heb er nog nooit van gehoord en dacht dat ik alles van Big L wel had. ga nu voor t eerst in jaren weer een hip hop album downloaden :P
*)

Niets mis met scarface trouwens. Niet alles maar er zitten best dope dingen tussen, vooral bij geto boys.
Conscience do cost.
  zaterdag 11 december 2010 @ 09:45:28 #223
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89795157
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:41 schreef ems. het volgende:

[..]

*)

Niets mis met scarface trouwens. Niet alles maar er zitten best dope dingen tussen, vooral bij geto boys.
Wat is jou mening over de tracks die ik postte?
  zaterdag 11 december 2010 @ 10:06:06 #224
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_89795370
Klinkt goed Bunnie :)
Heerlijk om mee wakker te worden. Beter zou nog zijn als het zonnetje buiten zou schijnen :D
Je weet..
  zondag 12 december 2010 @ 13:31:20 #225
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_89830907
-weg-

[ Bericht 98% gewijzigd door krioro op 12-12-2010 17:25:32 (geen directe links op FOK!) ]
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  maandag 13 december 2010 @ 21:30:24 #227
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_89894240
quote:
die luisterde ik vanmiddag toevallig nog :D

origineel is wel beter :) dat hele album is gruwelijk.
  maandag 13 december 2010 @ 22:26:52 #229
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_89896960
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:45 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

die luisterde ik vanmiddag toevallig nog :D

origineel is wel beter :) dat hele album is gruwelijk.
Origineel klinkt zeker beter, maar vond deze ook wel tof. Ben een laatste tijd een beetje de oldskool nr's van Busta aant luisteren, en kwam toen op deze :)

Ook echt een heel fijn nr.
Je weet..
  dinsdag 14 december 2010 @ 00:02:03 #231
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_89901793
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
  woensdag 15 december 2010 @ 13:14:11 #232
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_89954906
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_89955398
quote:
10s.gif Op maandag 13 december 2010 22:26 schreef Jenglejack het volgende:

[..]

Origineel klinkt zeker beter, maar vond deze ook wel tof. Ben een laatste tijd een beetje de oldskool nr's van Busta aant luisteren, en kwam toen op deze :)

Ook echt een heel fijn nr.
Fijne cd!

Conscience do cost.
pi_89955575
quote:
Madlib recycled veel te veel beats de laatste tijd, als je hem een beetje gevolgd hebt in de afgelopen 12 jaar ofzo dan hoor je wel wat ik bedoel, dit ook weer. :N
pi_89974592
"The problem with common sense is that most people are morons."
  woensdag 15 december 2010 @ 22:12:14 #236
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_89979135
Ruige zware shit:

Je weet..
  woensdag 15 december 2010 @ 23:14:04 #238
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_89982515
quote:
Eensch O+

Al is zn laatste album te slecht voor woorden :r
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_90003675
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:14 schreef em-dee-em-aa het volgende:

[..]

Eensch O+

Al is zn laatste album te slecht voor woorden :r
Dat album is redelijk om te huilen inderdaad ;(
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_90043075
Meer mensen aan het wachten op het collab album van Kanye en Jay-z, Watch The Throne?
Dit is volgens mij de eerste gelekte track ervan. Heerlijke beat van Q-tip _O_
pi_90044110
Niet slecht, maar het maakt mij nou niet bepaald benieuwd naar het album. Het is een leuk nummer maar niet bijzonder verder.
Conscience do cost.
pi_90044877
kanye west en jay-z hahaha wack
pi_90045189
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:03 schreef Captain_MeatBone het volgende:
kanye west en jay-z hahaha wack
Post zelf eens iets tofs dan.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_90045216
Ik post wel iets tofs:

Conscience do cost.
pi_90046147
Nog iets tofs:

full stops and exclamation marks
pi_90047090
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:39 schreef krioro het volgende:
Nog iets tofs:

[ afbeelding ]
:D!
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_90048862
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:03 schreef Captain_MeatBone het volgende:
kanye west en jay-z hahaha wack
Wat voor hiphop vind jij dan leuk?
pi_90054881
om maar ff wat optenoemen
dj q-bert
d-styles
kool keith
guilty simpson
lootpack
diamond d
de la soul
a tribed called quest
cut chemist
j.rocc
dj babu
med
jedi mind tricks
beastie boys
krs-one
percee p
lord finesse
mf doom
madlib
public enemy
oh no
onyx
j dilla
pete rock
dj premier
kazi
  vrijdag 17 december 2010 @ 19:52:00 #250
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_90056463
Zo, na een hele lange tijd weer eens terug in deze reeks.

ik wil hiphop klassiekers aanschaffen maar kan nergens The Cactus Album van 3rd Bass vinden. Lijkt alleen nog maar 2ehands te krijgen. Iemand tips waar ik `m wel kan krijgen?
Verder heb ik ook Bizarre Ride II The Pharcyde in m`n mandje. iemand nog meer tips?
pi_90063453
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:52 schreef Timo20 het volgende:
iemand nog meer tips?

Alles van EPMD dus.

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2010 21:58:31 ]
pi_90063638
En alles van dè pioneers in hiphop, Ultramagnetic MC's.
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:23:06 #253
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_90068159
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:58 schreef Techno het volgende:

[..]


Alles van EPMD dus.
ok. wat is hun beste album?

Van Ultramagnetic MC`s heb ik "Critical Beatdown" al, 1 van m`n meest gedraaide albums _O_ _O_
pi_90068641
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:52 schreef Timo20 het volgende:
Zo, na een hele lange tijd weer eens terug in deze reeks.

ik wil hiphop klassiekers aanschaffen maar kan nergens The Cactus Album van 3rd Bass vinden. Lijkt alleen nog maar 2ehands te krijgen. Iemand tips waar ik `m wel kan krijgen?
Verder heb ik ook Bizarre Ride II The Pharcyde in m`n mandje. iemand nog meer tips?
Ik weet niet wat je verder allemaal al hebt, maar bijvoorbeeld:

Del Tha Funkee Homosapien - I Wish My Brother George Was Here
full stops and exclamation marks
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:36:52 #255
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_90068915
Heb wel `t nodige dus noem maar eens wat, wat jij denkt dat in iedere collectie zou moeten zitten.
Dan kijk ik wat er tussen dat ik al heb :s)
pi_90069383
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:03 schreef Captain_MeatBone het volgende:
kanye west en jay-z hahaha wack
:{ :{
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  zaterdag 18 december 2010 @ 08:46:31 #257
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_90077849
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:36 schreef Timo20 het volgende:
Heb wel `t nodige dus noem maar eens wat, wat jij denkt dat in iedere collectie zou moeten zitten.
Dan kijk ik wat er tussen dat ik al heb :s)
Even een kort lijstje waarvan ik vind dat ze in elke collectie moeten zitten:

A_Tribe_Called_Quest-The_Low_End_Theory-1991-iNT-OSM
Beat Junkies - The World Famous Beat Junkies Vol.1 (1997)
Big L - Lifestyles ov da poor and dangerous
Big Punisher - Capital Punishment
Cunninlynguists - Will rap for Food
Das_EFX-Straight_Up_Sewaside-1993-OSR
De_La_Soul-De_La_Soul_Is_Dead-1991-iNT-OSM
Demigodz - The Godz Must be Crazier
Eyedea & Abilities - E&A
Genelec & Memphis Reigns - scorpion circles
Jedi Mind Tricks - Violent by Design (2004)
Jeru The Damaja - Divine Design
KRS_ONE-Return_of_the_Boom_Bap-(Retail)-1993-BTO_INT
Large Professor - 1st Class (2002)
Mos Def&Talib Kweli - Blackstar
Non Phixion - The Future is Now
Pharoahe Monch - Internal Affairs
Poor Righteous Teachers - Holy Intellect (1990)
Enter The Wu-Tang - 36 Chambers

Natuurlijk verschillen smaken, maar voor mij zijn dit echt albums die iedere hiphop/rap liefhebber geluisterd moet hebben. In het lijstje staan veel verschillende soorten hiphop, dus ik kan begrijpen dat ze niet bij iedereen in de smaak vallen. :D
Je weet..
  zaterdag 18 december 2010 @ 12:04:35 #258
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_90080702
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_90081057
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 12:04 schreef fusionfake het volgende:
Alchemist, altijd vette beats

Dat durf ik nog wel te betwijfelen, net als Oh No. Begrijp me niet verkeerd, ze doen zeker toffe shit maar ze maken ook troep.


Geen 1 beat is echt een banger.
pi_90081090
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:44 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

:{ :{
jay z is kut
pi_90081888
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 12:20 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

jay z is kut
vroeger misschien niet, maar nu inderdaad wel.
pi_90082012
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 12:52 schreef hamburgerjongen het volgende:

[..]

vroeger misschien niet, maar nu inderdaad wel.
misschien niet, maar waarschijnlijk wel. die Big L track is een van de weinige toffe nummers van/met hem.
pi_90082764

Vinden jullie van Kero One? Ik vind hiphop+jazz een geniale combo, iemand meer van dit?
pi_90083304
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:25 schreef Jahr00n het volgende:

Vinden jullie van Kero One? Ik vind hiphop+jazz een geniale combo, iemand meer van dit?
matige rapper. hip hop+ jazz is geniale combo ja, zie alles uit de jaren 90 :P
pi_90084184
Kero One is een held. Kwalitatief gezien idd niet de beste raps, maar man wat is z'n debuut album chill. Wel jammer dat die tegenwoordig wat meer richting de pop neigt te gaan.

Ben laatste tijd weer erg hooked aan Shad.. blijft dope.
pi_90086434
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 12:56 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

misschien niet, maar waarschijnlijk wel. die Big L track is een van de weinige toffe nummers van/met hem.
Haha, altijd mooi om te zien. 99 van de 100 rappers zullen zeggen dat Jay-Z minstens top 20 is, maar nee, hij is wack volgens jimjim1983. Reasonable Doubt, Blueprint en American Gangster zijn alle drie goede albums. Dude fell the fuck off, maar om hem nou wack te noemen met dit soort albums op zijn naam....Niet alles wat niet in jouw laantje past is meteen wack.
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  zaterdag 18 december 2010 @ 16:43:20 #268
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_90088234
Ik vind Jay-Z ook niks :@ :)
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_90088239
Vanilla Ice dat is pas echte hiphop.
Drama means nothing, it's part of the game.
pi_90092461
chille beat als je je bass lekker hard zet :)
pi_90092800
EPMD is tof, maar eigenlijk vond ik Erick Sermon's solo wat interessanter:

Conscience do cost.
  zaterdag 18 december 2010 @ 20:30:17 #272
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_90096272
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 december 2010 08:46 schreef Jenglejack het volgende:

[..]

Even een kort lijstje waarvan ik vind dat ze in elke collectie moeten zitten:

A_Tribe_Called_Quest-The_Low_End_Theory-1991-iNT-OSM
Beat Junkies - The World Famous Beat Junkies Vol.1 (1997)
Big L - Lifestyles ov da poor and dangerous
Big Punisher - Capital Punishment
Cunninlynguists - Will rap for Food
Das_EFX-Straight_Up_Sewaside-1993-OSR
De_La_Soul-De_La_Soul_Is_Dead-1991-iNT-OSM
Demigodz - The Godz Must be Crazier
Eyedea & Abilities - E&A
Genelec & Memphis Reigns - scorpion circles
Jedi Mind Tricks - Violent by Design (2004)
Jeru The Damaja - Divine Design
KRS_ONE-Return_of_the_Boom_Bap-(Retail)-1993-BTO_INT
Large Professor - 1st Class (2002)
Mos Def&Talib Kweli - Blackstar
Non Phixion - The Future is Now
Pharoahe Monch - Internal Affairs
Poor Righteous Teachers - Holy Intellect (1990)
Enter The Wu-Tang - 36 Chambers

Natuurlijk verschillen smaken, maar voor mij zijn dit echt albums die iedere hiphop/rap liefhebber geluisterd moet hebben. In het lijstje staan veel verschillende soorten hiphop, dus ik kan begrijpen dat ze niet bij iedereen in de smaak vallen. :D
Ok thanks.
vanmiddag in de stad geweest en nergens zijn deze albums te vinden. Alleen de nieuwere albums van EPMD. Niks van The Pharcyde, N.W.A. en A Tribe Called quest bijvoorbeeld.
dan maar online verder zoeken...
pi_90098325
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:40 schreef jimjim1983 het volgende:
wack :')
jimjim1983's opinie op hiphop ;(
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_90106659
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 14:14 schreef Deltron het volgende:
Kero One. Kwalitatief gezien idd niet de beste raps, maar man wat is z'n debuut album chill. Wel jammer dat die tegenwoordig wat meer richting de pop neigt te gaan.

Ben laatste tijd weer erg hooked aan Shad.. blijft dope.
QFT.
full stops and exclamation marks
pi_90107057
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 december 2010 12:19 schreef Document1 het volgende:

[..]

Dat durf ik nog wel te betwijfelen, net als Oh No. Begrijp me niet verkeerd, ze doen zeker toffe shit maar ze maken ook troep.
Ben ik het op zich wel mee eens (al plaats ik Oh No een heel stuk hoger dan The Alchemist), maar Oh No maakt zo'n ontzettend toffe dingen dat ik hem de mindere makkelijk vergeef.


_O_
full stops and exclamation marks
pi_90117327
Dat is dan wel weer een dope track.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90131940
Nog wat spul dat in elke serieuze collectie thuis hoort. Sorry voor eventueel al eerder genoemde.

A Tribe Called Quest - People's Instinctive Travels And The Paths Of Rhythm (1990)
Big Daddy Kane - Long Live The Kane (1988)
Biz Markie - The Biz Never Sleeps (1989)
Beastie Boys - Licensed To Ill (1986)
Boogie Down Productions - By All Means Necessary (1988)
Busta Rhymes - When Disaster Strikes (1997)
Craig G - Now, That's More Like It (1991)
Cypress Hill - Cypress Hill (1991)
Da Lench Mob - Guerillas In Tha Mist (1992)
Das EFX - Dead Serious (1992)
De La Soul - 3 Feet High and Rising (1989)
Digital Underground - Future Rhythm (1996)
Doug E. Fresh & The Get Fresh Crew - Doin What I Gotta Do (1992)
EPMD - Strictly Business (1988)
Eric B. & Rakim - Follow The Leader (1988)
Erick Sermon - No Pressure (1993)
Fat Boys - Fat Boys (1984)
Gang Starr - Moment Of Truth (1998)
Geto Boys - We Can't Be Stopped (1991)
Heavy D & The Boyz - Livin Large (1987)
Hijack - The Horns of Jericho (1991)
House Of Pain - House of Pain (1992)
Ice Cube - Death Certificate (1991)
Ice-T - O.G. Original Gangster (1991)
Jungle Brothers - Straight out the Jungle (1988)
Just-Ice - Back To The Old School (1986)
Kool G Rap & DJ Polo - Road To The Riches (1989)
Kool Moe Dee - Kool Moe Dee (1986)
KRS-One - Return of the Boom Bap (1993)
Kurtis Blow - Deuce (1981)
LL Cool J - Bigger And Deffer (1987)
Lord Finesse - Funky Technician (1990)
Lords Of The Underground - Here Come The Lords (1993)
Maestro Fresh-Wes - Symphony In Effect (1989)
Mantronix - The Album (1985)
Marley Marl - House Of Hits (1995)
Masta Ace - Take A Look Around (1990)
MC Lyte - Lyte As A Rock (1988)
MC Shan - Down By Law (1987)
Method Man - Tical (1994)
Mobb Deep - Juvenile Hell (1993)
Monie Love - Down To Earth (1990)
NWA - Straight Outta Compton (1988)
Onyx - Bacdafucup (1993)
Pete Rock - Soul Survivor (1998)
Public Enemy - It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back (1988)
Queen Latifah - All Hail The Queen (1989)
Redman - Whut Thee Album (1992)
Rob Base & DJ E-Z Rock - It Takes Two (1988)
Roxanne Shante - Bad Sister (1989)
Run DMC - Raising Hell (1986)
Salt-N-Pepa - Hot, Cool & Vicious (1986)
Scarface - The World Is Yours (1993)
Schoolly D - Am I Black Enough For Ya (1989)
Silver Bullet - Bring Down The Walls (1991)
Slick Rick - The Great Adventures Of Slick Rick (1988)
Snoop Dogg - Doggystyle (1993)
Stetsasonic - On Fire (1986)
The Beatnuts - Street Level (1994)
The Complete Story Of Roxanne - The Album (1985)
The D.O.C. - No One Can Do It Better (1989)
Tim Dog - Penicillin On Wax (1991)
Ultramagnetic MC's - Critical Beatdown (1988)
Wu-Tang Clan - Enter The Wu-Tang (1993)
Yo-Yo - Make Way For The Motherlode (1991)
pi_90137210
quote:
10s.gif Op zondag 19 december 2010 12:12 schreef Document1 het volgende:
Dat is dan wel weer een dope track.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel dat album is dope! Pas nog op vinyl binnengekregen van Stones Throw, ook al hadden ze hem eigenlijk niet meer te koop staan. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
full stops and exclamation marks
  zondag 19 december 2010 @ 21:01:42 #280
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_90142557
quote:
6s.gif Op zondag 19 december 2010 17:43 schreef Techno het volgende:
Nog wat spul dat in elke serieuze collectie thuis hoort. Sorry voor eventueel al eerder genoemde.

_O_ _O_ _O_ Thanks! daar kan ik wel ff mee vooruit *O* *O*
pi_90191693
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 december 2010 08:46 schreef Jenglejack het volgende:

[..]

Even een kort lijstje waarvan ik vind dat ze in elke collectie moeten zitten:

A_Tribe_Called_Quest-The_Low_End_Theory-1991-iNT-OSM
Beat Junkies - The World Famous Beat Junkies Vol.1 (1997)
Big L - Lifestyles ov da poor and dangerous
Big Punisher - Capital Punishment
Cunninlynguists - Will rap for Food
Das_EFX-Straight_Up_Sewaside-1993-OSR
De_La_Soul-De_La_Soul_Is_Dead-1991-iNT-OSM
Demigodz - The Godz Must be Crazier
Eyedea & Abilities - E&A
Genelec & Memphis Reigns - scorpion circles
Jedi Mind Tricks - Violent by Design (2004)
Jeru The Damaja - Divine Design
KRS_ONE-Return_of_the_Boom_Bap-(Retail)-1993-BTO_INT
Large Professor - 1st Class (2002)
Mos Def&Talib Kweli - Blackstar
Non Phixion - The Future is Now
Pharoahe Monch - Internal Affairs
Poor Righteous Teachers - Holy Intellect (1990)
Enter The Wu-Tang - 36 Chambers

Natuurlijk verschillen smaken, maar voor mij zijn dit echt albums die iedere hiphop/rap liefhebber geluisterd moet hebben. In het lijstje staan veel verschillende soorten hiphop, dus ik kan begrijpen dat ze niet bij iedereen in de smaak vallen. :D
Jeru The Damaja - Divine Design die beats zijn om te huilen alleen jeru the damaja eerste twee albums zijn goed de rest is bagger
pi_90192354
quote:
2s.gif Op zondag 19 december 2010 19:31 schreef krioro het volgende:

[..]

Heel dat album is dope! Pas nog op vinyl binnengekregen van Stones Throw, ook al hadden ze hem eigenlijk niet meer te koop staan. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb hem ook gecheckt en idd erg relaxt album :)
Conscience do cost.
  maandag 20 december 2010 @ 20:52:37 #283
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_90197719
Wat zijn de albums van na 2000 die vooral in je collectie moeten zitten? Die classic albums ken ik allemaal bijna wel maar in de albums van na 2000 heb ik me toch minder verdiept.

Een beetje in de trant van Travel at your own pace, Below the heavens, Beauty and the beat.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_90198196
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:52 schreef N-E-R-D het volgende:
Wat zijn de albums van na 2000 die vooral in je collectie moeten zitten? Die classic albums ken ik allemaal bijna wel maar in de albums van na 2000 heb ik me toch minder verdiept.

Een beetje in de trant van Travel at your own pace, Below the heavens, Beauty and the beat.

pi_90200633
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:52 schreef N-E-R-D het volgende:
Wat zijn de albums van na 2000 die vooral in je collectie moeten zitten? Die classic albums ken ik allemaal bijna wel maar in de albums van na 2000 heb ik me toch minder verdiept.

Een beetje in de trant van Travel at your own pace, Below the heavens, Beauty and the beat.
Quasimoto - The Unseen
Madlib - Shades of Blue
Madlib - WLIB AM: King of the Wigflip
Quasimoto - The Further Adventures of Lord Quas
Madvillain - Madvillainy
Talib Kweli & Madlib - Liberation
  maandag 20 december 2010 @ 22:43:04 #286
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_90206216
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:58 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vooral VV1 is erg sterk inderdaad, die onweersbui aan het eind _O_ _O_

VV2 vind ik daarentegen een van Doom's mindere albums, maar alsnog goed te doen :P

quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:52 schreef N-E-R-D het volgende:
Wat zijn de albums van na 2000 die vooral in je collectie moeten zitten?
CYNE - Time Being
CunninLynguists - A Piece of Strange
Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
Murs & 9th Wonder - 3:16
Cannibal Ox - The Cold Vein
Aesop Rock - Labor Days

Aanradertjes _O_ _O_
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_90215027
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 22:43 schreef em-dee-em-aa het volgende:

CYNE - Time Being
CunninLynguists - A Piece of Strange
Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
Murs & 9th Wonder - 3:16
Cannibal Ox - The Cold Vein
Aesop Rock - Labor Days

Aanradertjes _O_ _O_

_O_

Verder imo:
Blue Scholars - Bayani
Foreign Exchange - Connected
Jurassic 5 - Power in numbers
Kero One - Windmills Of The Soul
Nujabes - Modal Soul
The Loyalists - Get What You Give
Deltron 3030 - Deltron 3030
Common - Be
DJ Shadow - Entroducing
Immortal technique - Revolutionary, vol. 2
Felt - Felt 2: A Tribute to Lisa Bonet
Shad - The old prince

Zoiets.. Veel verschillende soorten hiphop though ;)
  dinsdag 21 december 2010 @ 01:08:49 #288
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_90215335
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 01:02 schreef Deltron het volgende:

[..]

_O_

Verder imo:
Blue Scholars - Bayani
Foreign Exchange - Connected
Jurassic 5 - Power in numbers
Kero One - Windmills Of The Soul
Nujabes - Modal Soul
The Loyalists - Get What You Give
Deltron 3030 - Deltron 3030
Common - Be
DJ Shadow - Entroducing
Immortal technique - Revolutionary, vol. 2
Felt - Felt 2: A Tribute to Lisa Bonet
Shad - The old prince

Zoiets.. Veel verschillende soorten hiphop though ;)
Mooi lijstje ook _O_

Ken niet al die albums dus ga even het een en ander checken :)
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
  dinsdag 21 december 2010 @ 01:13:49 #289
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_90215598
Mja, ik ken toch meer als ik dacht :') ik zit nou echt van ohja die en die en die. Maar er zitten er tussen die ik nog niet ken dus thx voor de tips ^O^
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  dinsdag 21 december 2010 @ 13:33:15 #290
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_90230803
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:52 schreef N-E-R-D het volgende:
Wat zijn de albums van na 2000 die vooral in je collectie moeten zitten? Die classic albums ken ik allemaal bijna wel maar in de albums van na 2000 heb ik me toch minder verdiept.

Een beetje in de trant van Travel at your own pace, Below the heavens, Beauty and the beat.
Ik heb daar op Rateyourmusic een keer een lijstje van gemaakt.
Zie: http://rateyourmusic.com/(...)op_albums_since_2000
  dinsdag 21 december 2010 @ 13:58:54 #291
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_90232164
El Da Sensei & Returners Nu World

Das ook wel een fijne :D Komt uit 2010.
Je weet..
  dinsdag 21 december 2010 @ 17:22:01 #292
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_90242744
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:33 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Ik heb daar op Rateyourmusic een keer een lijstje van gemaakt.
Zie: http://rateyourmusic.com/(...)op_albums_since_2000
Thanks :D

Edit: Toch wel apart dat je Will rap for food, Southernunderground en Dirty acres wel noemt maar hun sterkste album (in mijn ogen) A Piece of strange niet....

[ Bericht 10% gewijzigd door em-dee-em-aa op 21-12-2010 17:29:51 ]
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
  dinsdag 21 december 2010 @ 22:13:17 #293
223686 Jenglejack
Het recht is krom
  woensdag 22 december 2010 @ 00:16:51 #294
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_90266208
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:33 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Ik heb daar op Rateyourmusic een keer een lijstje van gemaakt.
Zie: http://rateyourmusic.com/(...)op_albums_since_2000
Nice! Ken eigenlijk toch best wel veel :') maar zit toch ook wel wat nieuws tussen :)
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_90282904
Iemand nog wat dope hiphop uit 2010?
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_90283270
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:21 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Iemand nog wat dope hiphop uit 2010?
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:58 schreef Jenglejack het volgende:
El Da Sensei & Returners Nu World

Das ook wel een fijne :D Komt uit 2010.
Gisteren geluisterd, klonk tof vond ik.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  woensdag 22 december 2010 @ 12:44:18 #297
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_90283792
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:22 schreef em-dee-em-aa het volgende:

[..]

Thanks :D

Edit: Toch wel apart dat je Will rap for food, Southernunderground en Dirty acres wel noemt maar hun sterkste album (in mijn ogen) A Piece of strange niet....
Toen A Piece Of Strange uitkwam heb ik er een paar keer naar geluisterd maar ik vond 'm toentertijd een beetje tegenvallen. Ook nooit aangeschaft terwijl ik die andere albums wel heb.
  woensdag 22 december 2010 @ 12:51:42 #298
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_90284101
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:21 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Iemand nog wat dope hiphop uit 2010?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik heb dit jaar niet heel actief gezocht, maar ik ken niet 1 hiphop album van dit jaar waar ik echt warm van werd. Misschien dat The Stimulus Package van Freeway & Jake One het dichtst in de buurt komt...
Traveling Man van Oddissee en die nieuwe van ShinSight Trio moet ik nog wel een keer beluisteren trouwens. Hoe zijn de meningen daar over?
En ik kom toch ook positieve reacties over die nieuwe van Kanye West tegen. Nou heb ik daar echt helemaal niets mee, maar hoe denken jullie over dat album?
pi_90284425
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:21 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Iemand nog wat dope hiphop uit 2010?
Friday Night Lights van J. Cole is wel dope.
pi_90300482
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:21 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Iemand nog wat dope hiphop uit 2010?
Conscience do cost.
  woensdag 22 december 2010 @ 20:20:04 #301
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_90305017
Mixtape van Nipsey Hussle The Marathon is dope _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')