abonnement Unibet Coolblue
pi_88525199
quote:
Selektmail slechtste postbedrijf
Selektmail presteert het slechtst van alle postbedrijven. Ruim 12% van de brieven die door het postbedrijf worden bezorgd komt te laat aan.

Dat blijkt uit onderzoek van de Vereniging Grootgebruikers Postdiensten (VGP). VGP liet in een week 45.000 poststukken versturen. Voor Selektmail en Sandd gelden andere maatstaven dan voor TNT Post, omdat zij bezorgen maar twee keer per week bezorgen.
Uit het onderzoek blijkt:
# Bij Selektmail kwam meer dan 12% niet op tijd aan
# Sandd deed het iets beter met ruim 7% verlate post
# TNT Post presteerde veruit het best: meer dan 99% van de verstuurde post kwam op tijd aan
bron

Niet zo verbazend natuurlijk, als je door de mazen van de wet het voor elkaar krijgt om mensen onder het minimumloon te laten werken. Al moet ik zeggen dat het wel érg hoog is. :D

[ Bericht 8% gewijzigd door lololo op 09-11-2010 18:59:25 (bron toegevoegd) ]
pi_88525457
Sommige dingen moeten nooit geprivatiseerd worden, de post is er 1 van...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_88525466
heb er een tijdje voor gewerkt.
ligt niet zozeer aan de bezorgers maar meer aan het feit dat het eerst langs 13 andere depots gaat.
dat levert idd veel vertraging op
niet meer
pi_88525517
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:51 schreef welkominspace het volgende:
heb er een tijdje voor gewerkt.
ligt niet zozeer aan de bezorgers maar meer aan het feit dat het eerst langs 13 andere depots gaat.
dat levert idd veel vertraging op
Hoe moet ik dat zien? Dat jij de post dan zo laat krijgt dat je het niet meer op die dag weg krijgt?
pi_88525626
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:50 schreef The_stranger het volgende:
Sommige dingen moeten nooit geprivatiseerd worden, de post is er 1 van...
Mwah, het is meer de gedwongen liberalisering. VVD, D'66, CDA en PvdA vonden dat TNT te veel geld verdiende en daarom is het monopolie op poststukken onder de 100 gram opgeheven. Wel raar dat TNT wel nog wettelijk verplicht is 6 dagen in de week te bezorgen en dat de concurrenten dat niet hoeven en zo de krenten uit de pap kunnen vissen...
pi_88525642
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:52 schreef lololo het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat zien? Dat jij de post dan zo laat krijgt dat je het niet meer op die dag weg krijgt?
ik kreeg m'n post altijd van een grote,dikke,bebaarde vent in een blauw busje.
die kreeg het dan weer van nog zo'n figuur etc.etc
En tussen die figuren gaat er wel eens wat mis.
een brief blijft per ongeluk bij depot 1 hangen waardoor depot 2 hem pas weer de volgende levering krijgt.
niet meer
pi_88525674
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:55 schreef welkominspace het volgende:

[..]


ik kreeg m'n post altijd van een grote,dikke,bebaarde vent in een blauw busje.
die kreeg het dan weer van nog zo'n figuur etc.etc
En tussen die figuren gaat er wel eens wat mis.
een brief blijft per ongeluk bij depot 1 hangen waardoor depot 2 hem pas weer de volgende levering krijgt.
Tja, elk overslagpunt levert weer een risico op. Maar het zal wel lekker goedkoop zijn om het zo te doen :+
pi_88525779
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:56 schreef lololo het volgende:

[..]

Tja, elk overslagpunt levert weer een risico op. Maar het zal wel lekker goedkoop zijn om het zo te doen :+
yup :P
dat hele bedrijf bestaat volgens mij uit grote,dikke bebaarde kerels in blauwe busjes :')
niet meer
pi_88529834
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:50 schreef The_stranger het volgende:
Sommige dingen moeten nooit geprivatiseerd worden, de post is er 1 van...
Waarom zou ik geen bedrijfje op mogen richten om post te bezorgen?
pi_88531100
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:20 schreef tjoptjop het volgende:

[..]



Waarom zou ik geen bedrijfje op mogen richten om post te bezorgen?
Tuurlijk mag je dat wel. Waarom denk je dat je het beter zou kunnen als een monopolist die nu al 99% betrouwbaarheid haalt en waarmee de burgers wel tevreden zijn.
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:50:23 #11
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_88531226
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:58 schreef welkominspace het volgende:

[..]


yup :P
dat hele bedrijf bestaat volgens mij uit grote,dikke bebaarde kerels in blauwe busjes :')
Neuh hier was 't een dunne, maar dat van de baard klopt wél :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_88531438
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:20 schreef tjoptjop het volgende:

[..]



Waarom zou ik geen bedrijfje op mogen richten om post te bezorgen?
Omdat een medewerker van de staat die gegarandeerde inkomsten heeft het beter kan!!!!!! :(
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_88532140
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je dat wel. Waarom denk je dat je het beter zou kunnen als een monopolist die nu al 99% betrouwbaarheid haalt en waarmee de burgers wel tevreden zijn.
Nou, het mag dus niet aangezien de overheid een monopolie heeft uitgegeven.
pi_88544151
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:10 schreef tjoptjop het volgende:

[..]



Nou, het mag dus niet aangezien de overheid een monopolie heeft uitgegeven.
Dus de genoemde bedrijven als sand en selectmail zijn illegaal bezig wil je zeggen.

Laten we gewoon eens van een afstandje naar de postmarkt kijken. Je kunt mij niet wijsmaken dat het effcienter zou worden om 4 verschillende mannetjes per dag naar 1 adres te sturen.
pi_88548016
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:20 schreef tjoptjop het volgende:

[..]



Waarom zou ik geen bedrijfje op mogen richten om post te bezorgen?
Omdat in 99% van de gevallen de kosten omhoog gaan, de kwaliteit naar beneden en de arbeidsomstandigheden verslechteren.
En ook al wordt dat op termijn mogelijk beter (iets wat niet te zien is in de zorg, post en energie), er zijn diensten waarbij je dat ook niet kortstondig wilt, zoals de eerder genoemde. Dit zijn basisonderdelen in een samenleving en zouden mijns inziens meer gecontroleerd moeten worden.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_88549955
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:07 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Omdat in 99% van de gevallen de kosten omhoog gaan, de kwaliteit naar beneden en de arbeidsomstandigheden verslechteren.
En ook al wordt dat op termijn mogelijk beter (iets wat niet te zien is in de zorg, post en energie), er zijn diensten waarbij je dat ook niet kortstondig wilt, zoals de eerder genoemde. Dit zijn basisonderdelen in een samenleving en zouden mijns inziens meer gecontroleerd moeten worden.
Dan zal ik geen klanten krijgen nietwaar? Dus waarom de markt beschermen met een monopolie?

Mooi ook dat je net de branches noemt die zwaar onder overheidsregulering vallen :)
pi_88550037
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus de genoemde bedrijven als sand en selectmail zijn illegaal bezig wil je zeggen.

Laten we gewoon eens van een afstandje naar de postmarkt kijken. Je kunt mij niet wijsmaken dat het effcienter zou worden om 4 verschillende mannetjes per dag naar 1 adres te sturen.
Die bedrijven doen nog geen consumenten stukpost onder de 20 gram volgens mij. Het is voornamelijk zakelijke bulkmail en de wat zwaardere stukken, die staatsmonopolies zijn wel vrijgegeven

edit: vanaf 1 juli 2009 geheel vrijgegeven lees ik net.

efficient en effectief zijn overigens 2 verschillende dingen, en er is niks mis met concurrentie
  woensdag 10 november 2010 @ 12:16:00 #18
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88550443
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:02 schreef tjoptjop het volgende:

[..]



Dus waarom de markt beschermen met een monopolie?
Omdat het nu gewoon complete bagger is geworden, wij krijgen op ons depot van TNT dagelijks zo'n 3000 extra brieven te bezorgen waar het stempeltje van een concurent op staat, puur omdat ze het zelf niet aan kunnen in ons bezorggebied.
De TNT heeft bepaalde grote klanten, contracten lopen af maar kunnen niet verlengt worden omdat de TNT niet mee mag bieden onder een bepaald bedrag per stuk en de overige bedrijven wel om wille van de marktwerking, maar de helft van de tijdschriften die hun hebben binnengehaald worden binnen het half jaar weer gegeven als order aan de TNT omdat de bedrijven in kwestie het niet bezorgd krijgen of er gewoon teveel klachten zijn.

De kwaliteit naar de klant toe gaat naar beneden (zie OP), de klant heeft geen flauw idee wie ze moeten aanspreken als er iets niet/fout is bezorgt, de TNT heeft geen groeimogelijkheden waardoor er massaal ontslagen vallen en willen het van de hand doen/minder dagen in de week bezorgen, de concurrenten van de TNT kunnen onmogelijk voldoen aan de gestelde eisen door Europa m.b.t contracten voor werknemers en de werkdruk wordt extreem omdat je nu zoveel meer moet doen in dezelfde tijd.

Lijkt me geen gezonde situatie, de postmarkt is gewoon te klein voor meerdere bedrijven is mijn bescheiden mening.
pi_88550631
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:16 schreef Lastpost het volgende:

[..]


Omdat het nu gewoon complete bagger is geworden, wij krijgen op ons depot van TNT dagelijks zo'n 3000 extra brieven te bezorgen waar het stempeltje van een concurent op staat, puur omdat ze het zelf niet aan kunnen in ons bezorggebied.
De TNT heeft bepaalde grote klanten, contracten lopen af maar kunnen niet verlengt worden omdat de TNT niet mee mag bieden onder een bepaald bedrag per stuk en de overige bedrijven wel om wille van de marktwerking, maar de helft van de tijdschriften die hun hebben binnengehaald worden binnen het half jaar weer gegeven als order aan de TNT omdat de bedrijven in kwestie het niet bezorgd krijgen of er gewoon teveel klachten zijn.

De kwaliteit naar de klant toe gaat naar beneden (zie OP), de klant heeft geen flauw idee wie ze moeten aanspreken als er iets niet/fout is bezorgt, de TNT heeft geen groeimogelijkheden waardoor er massaal ontslagen vallen en willen het van de hand doen/minder dagen in de week bezorgen, de concurrenten van de TNT kunnen onmogelijk voldoen aan de gestelde eisen door Europa m.b.t contracten voor werknemers en de werkdruk wordt extreem omdat je nu zoveel meer moet doen in dezelfde tijd.

Lijkt me geen gezonde situatie, de postmarkt is gewoon te klein voor meerdere bedrijven is mijn bescheiden mening.
Tja, het Nederlandse "liberaliseren" en dus met een heel pakket aanvullende eisen :') dat slaat natuurlijk nergens op, ben ik met je eens. En zo vreemd is het niet dat het nu allemaal nog niet op rolletjes loopt, die markt is pas sinds kort "vrij" en de concurrent is een gevestigde ex-monopolist. Toen de telefonie pas vrijgegeven was was KPN ook nog veruit de beste, toch ben ik blij dat ze niet teruggegrepen hebben naar het staatsmonopolie, anders haden we bijkans nog met dat bakelieten ding met draaischijf gezeten.
pi_88550932
Ach komen de vrije markt utopisten weer met het voorbeeld van telefoonverkeer waarbij er vergeten wordt dat er technologische grote vooruitgangen geboekt zijn waardoor de opening van de markt (netwerk vrijgeven) ook mogelijk werd maar dat wordt dan vergeten en het zou allemaal komen door de vrije markt.

Laten we nu gewoon naar de postmarkt kijken. Zoals hierboven al wordt aangegven voor de consument is het er niet beter op geworden en als poststukken kwijt raken weet je dus totaal niet waar je aan toe bent.

Verder hebben we volgens mij ook nog zoiets als een briefgeheim wie garandeerd mij dat wanneer men onderbetaalde werknemers gaat inzetten dat er eigenlijk nog wel iets vertrouwelijks aankomen.
pi_88551006
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:04 schreef tjoptjop het volgende:

[..]



Die bedrijven doen nog geen consumenten stukpost onder de 20 gram volgens mij. Het is voornamelijk zakelijke bulkmail en de wat zwaardere stukken, die staatsmonopolies zijn wel vrijgegeven

edit: vanaf 1 juli 2009 geheel vrijgegeven lees ik net.

efficient en effectief zijn overigens 2 verschillende dingen, en er is niks mis met concurrentie
Ach je liep maar ruim 1 jaar achter met je kennis. ;)

Lokaal en weg met een gedeelte van de doorgeslagen privatisering dat is de toekomst.
pi_88551415
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach je liep maar ruim 1 jaar achter met je kennis. ;)

Lokaal en weg met een gedeelte van de doorgeslagen privatisering dat is de toekomst.
Maar goed dat ik geen postbedrijf heb ;)
pi_88551551
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:32 schreef Basp1 het volgende:
Ach komen de vrije markt utopisten weer met het voorbeeld van telefoonverkeer waarbij er vergeten wordt dat er technologische grote vooruitgangen geboekt zijn waardoor de opening van de markt (netwerk vrijgeven) ook mogelijk werd maar dat wordt dan vergeten en het zou allemaal komen door de vrije markt.

Laten we nu gewoon naar de postmarkt kijken. Zoals hierboven al wordt aangegven voor de consument is het er niet beter op geworden en als poststukken kwijt raken weet je dus totaal niet waar je aan toe bent.

Verder hebben we volgens mij ook nog zoiets als een briefgeheim wie garandeerd mij dat wanneer men onderbetaalde werknemers gaat inzetten dat er eigenlijk nog wel iets vertrouwelijks aankomen.
Ik behoor niet tot die utopisten hoor ;) Maar ik vind het buitengewoon vreemd dat in de huidige tijd van informatieverspreiding er nog een overheidsmonopolie op postbezorging zou moeten zijn.

Persoonlijk verstuur ik overigens niks via Sannd
pi_88551863
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:51 schreef tjoptjop het volgende:

Ik behoor niet tot die utopisten hoor ;) Maar ik vind het buitengewoon vreemd dat in de huidige tijd van informatieverspreiding er nog een overheidsmonopolie op postbezorging zou moeten zijn.
Waarom zouden we alle overheidsmonopoly willen opdoeken.

De markt is niet zo effcient als ze ons willen doen geloven. Als het wel zo zou zijn, zouden er niet zoveel bij private ondernemingen werkende mensen op fok kunnen posten overdag. :D

Verder zouden we naar de maatschappij moeten kijken en zitten de inwoners van onze maatschappij nu echt te wachten op 4 verschillende bezorgdiensten waarbij de consument niet eens meer weet bij wie hij terecht kan voor een klacht. Waarbij het ook nog eens zo is dat wanneer er verschillende partijen zijn deze vaak de vinger naar elkaar gaan wijzen en de klant als beteuterde 3e achterblijft en er niets met zijn klacht gedaan wordt.

Dat zien we bijvoorbeeld ook al aan de invoering van de OV-chip kaart, waarbij de overkoepelende organisatie (TLS) met de vinger naar de vervoerders wijst en omgekeerd. De enigste die hier beter van worden zijn de vervoerders en de overkoepelende organisatie. Maar de consument die zit met de problemen opgezadeld.
pi_88552292
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom zouden we alle overheidsmonopoly willen opdoeken.

De markt is niet zo effcient als ze ons willen doen geloven. Als het wel zo zou zijn, zouden er niet zoveel bij private ondernemingen werkende mensen op fok kunnen posten overdag. :D

Verder zouden we naar de maatschappij moeten kijken en zitten de inwoners van onze maatschappij nu echt te wachten op 4 verschillende bezorgdiensten waarbij de consument niet eens meer weet bij wie hij terecht kan voor een klacht. Waarbij het ook nog eens zo is dat wanneer er verschillende partijen zijn deze vaak de vinger naar elkaar gaan wijzen en de klant als beteuterde 3e achterblijft en er niets met zijn klacht gedaan wordt.

Dat zien we bijvoorbeeld ook al aan de invoering van de OV-chip kaart, waarbij de overkoepelende organisatie (TLS) met de vinger naar de vervoerders wijst en omgekeerd. De enigste die hier beter van worden zijn de vervoerders en de overkoepelende organisatie. Maar de consument die zit met de problemen opgezadeld.
Waar zeg ik dat alle overheidsmonopolie weg moeten? Ik ben van mening dat de overheid zeer terughoudend moet zijn, en dat een monopolie geen 'gegeven' moet worden. Wat ik wel zeer kwalijk vind is die huidige "marktwerking" wat het weer enorm halfbakken maakt. Kijk naar het OV, officieel is dat nu ook vrij? Maar de aanbieders moeten voldoen aan een enorm pakket van eisen en hebben maximum tarieven. Ja dat werkt dus niet, houd het dan gewoon van de staat, of maak het daadwerkelijk vrij. Zorg is een beetje hetzelfde verhaal waarbij de overheid en de verzekeraars imho iets te verweven zijn.

OV-chipkaart, je bedoelt dat ding wat de NS, GVB, RET e.d. gebruikt? je weet dat dat allen overheidsbedrijven zijn? Dus zelfs met monopolie ben je er niet van verzekerd, alleen kun je dan niet naar de concurrent gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')